Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Twente zette te hoog in: 'Ze kochten met Fer wel een speler van Feyenoord'

Laatste update:

FC Twente werd in 2010 kampioen van Nederland en wilde vervolgens doorgroeien. Er werden flinke investeringen gedaan in Enschede, maar een tweede titel bleef uit en de financiële problemen werden alsmaar groter. Vorige week besloot de KNVB om in te grijpen en werd Twente gestraft met drie strafpunten. "Uiteindelijk is er maar één verantwoordelijk en dat ben ik", zei Joop Munsterman.

/

Jan Smit, voorzitter van Heracles Almelo, leeft met zijn collega mee. "Het is verschrikkelijk moeilijk om de verleiding te weerstaan", zei Smit zondagavond bij Studio Voetbal. "Iedere voorzitter is ook supporter en de druk is groot. Je wordt onder druk gezet door de sponsoren en door de fans. Al die voorzitters die zich laten verleiden, laten zich leiden door de waan van de dag. Het belangrijkste is om niet in de war te raken. Dat leerde ik van een van mijn grote voorbeelden, Riemer van der Velde (oud-voorzitter van sc Heerenveen, red.)."

Sjoerd Mossou, werkzaam als journalist voor het Algemeen Dagblad, zat ook aan tafel en stelde dat het lijntje wel erg dun is: "Als regioclub kom je Ajax, Feyenoord en PSV nooit voorbij. Twente leefde in de waan dat ze een topclub konden worden, maar dat kan niet. Twente krijgt nooit de inkomsten van die clubs, maar ze kochten met Leroy Fer wel een speler van Feyenoord", aldus de verslaggever.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe lang gaan we nog herhalen? Twente heeft gegokt en deels verloren. We zijn in 2010 kampioen geweest hiermee is een droom uitgekomen die voor vele clubs buiten de top3 onbereikbaar leek. Tot 2010 ging het financieel ook goed, hierna is de klad er in gekomen. Gegokt op de verkeerde spelers. Blijft over een financieel probleem (tot half 2016) en een schitterend stadion die in eigen bezit is. Aantal supporters zullen wel teruglopen. Ik ga er van uit dat de sfeer/gezelligheid weer terug komt. En voor alle supporters, Nederland is van de historische nummer 3 nog lang niet af. We komen vanzelf weer een keer terug. Lees onze historie maar eens.

Salut!

9 maart 2015 om 07:39

Stadion in eigen bezit ja, ik las vorige week juist dat die maandelijkse aflossing één van de veroorzakers is van deze financiële nood.
Nou ja tot over 30 jaar dan..

9 maart 2015 om 07:59

Dat is in mijn ogen niet correct! ja, je zult moeten aflossen maar dat betaal je met de extra opbrengsten uit het stadion waarbij wel waar is dat het stadion te snel wordt afgelost.

De financiële problemen kun je toewijzen aan het gooien met geld voor spelers (transfersommen en salarissen)

9 maart 2015 om 09:09

Dat "eigen" stadion is echt de laatste strohalm waar veel Twente supporters zich aan vastklampen alsof dit nu zo geweldig is.

Eigen stadion is ook eigen onderhoud enz.
Als er iets met het stadion gebeurd heeft dat direct zn weerslag op de club.

Je kan nog steeds beter goedkoop huren dan duur kopen.

9 maart 2015 om 09:13

Ach en dan kunnen de wensen des tijds ook alweer veranderd zijn. Daarnaast gaat het groeimodel er impliciet vanuit dat alle andere clubs stil zitten. In een competitie gaat het uiteindelijk niet alleen om je eigen positie maar ook om je positie in relatie tot anderen. Veel Twente-fans kijken in mijn optiek veel te positief naar dat toekomstige stadion in eigen beheer.

9 maart 2015 om 09:44

Een 'eigen' stadion is natuurlijk alleen mooi in tijden dat je het kunt gebruiken om je begroting te spekken. In de regel lukt dat gewoon heel slecht, zeker als je een stadion hebt dat op een ongunstige plek ligt voor commcerciële uitbating. En al helemaal als het crisis is.

Dan kun je beter zoals Ajax voor een schijntje in een huurhut spelen. Dat kost je als club veel minder.

9 maart 2015 om 09:49

Dat stadion is ook geweldig en een goudmijntje. Er is alleen doorgeschoten in het bouwen ervan. In slechte tijden is het niet verstandig om een verbouwing van -tig miljoen door te voeren. Munsterman is erin doorgeschoten om zijn schatje zo snel mogelijk af te bouwen.

9 maart 2015 om 10:11

In slechte tijden is het juist goed om te bouwen omdat de bouwbedrijven dan juist heel laag gaan zitten met hun prijs om genoeg werk te houden voor hun werknemers. Waar ze bij Twente op gegokt hebben is te dure spelers aan te trekken die ze niet konden betalen en waarmee ze niet de successen haalde die ze voor ogen hadden. Het is bij Feyenoord op die manier fout gegaan en deels bij Ajax ook en nu bij Twente ook. Nu kunnen ze jaren bezuinigen en daarna weer stappen omhoog proberen te maken. Maar zo zie je maar weer naar de top toe groeien is makkelijker dan er ook in te blijven laten Az en Twente de laatste jaren toch maar weer zien.

9 maart 2015 om 07:42

Kijk naar jullie clublied, het verhaal is al af voor die rooien....

Dat kleine schuldenvrije Calimero clubje heeft nog altijd een kampioenschap meer.

Wij zijn klein,
Jullie zijn groot
Wij hebben geld
Jullie staan rood

Wat wilt ze da

9 maart 2015 om 11:42

Ja maar dat kleine schuldenvrije Calimero clubje staat ook al jaren stil, sterker nog. Degradatie is niet uitgesloten. Dat je er kampioenschappen bijhaalt die werkelijk niemand bewust heeft meegemaakt maakt je reactie niet sterker.

Het is nu wellicht enkele jaren werken om de boel weer op de rit te krijgen maar daarna is het geld er vast wel weer. Misschien met minder materiaal al hoeft dat niet.

Het elftal waar Twente kampioen mee is geworden zat qua salaris ook niet hoog.
Daarnaast komt er aardig wat jong talent door uit de jeugd.

Zorgen jullie nu maar eerst dat je niet degradeert voordat je andere clubs de gek aansteekt.

9 maart 2015 om 07:43

Historische nummer 3? Wellicht dat Munsterman dat ook dacht...

Schilt slechts 700 punten met de echte nummer 3.

9 maart 2015 om 07:56

foutje op de maandagmorgen moet toch kunnen....

9 maart 2015 om 15:19

En vanaf welk jaar zijn ze beginnen te tellen bij Feyenoord?

9 maart 2015 om 07:55

Historisch nr 4 inderdaad.
Ach ja gegokt en verloren , wel dom om geld uit te geven wat er niet is dat snap ik niet.
Transfers en Europees voetbal werd toch niet begroot en de begroting was toch sluitend ?? Niet dus.

Maar ach altijd nog beter dan 10 jaar anoniem meehobbelen zoals een Heracles .
Daar is het al feest na 1 puntje thuis tegen Vitesse ...... Tja ook mooi

9 maart 2015 om 08:37

Hun halen tenminste een puntje tegen Vitesse 😋

9 maart 2015 om 08:53

En tegen FC Groningen. Fijne dag.

9 maart 2015 om 08:55

Ze mogen eerder oppassen dat ze niet degraderen .
Krijgen Zwolle , H'veen , Ajax en Go ahead nog thuis de punten moeten uit worden gepakt kan zomaar misgaan .

Maar maakt niks uit in Almelo want bij Twente gaat het slecht dus alles is ok .... ja wat voor club ben je dan haha

9 maart 2015 om 10:48

Een club die al tien jaar een van de kleinste begrotingen in de eredivisie heeft en waar voor het eerst sinds de promotie het echt een zwaar seizoen is. Ze roeien tenminste met de riemen die ze hebben. Dat zie ik als supporter liever dan eoa engnek die de club uit de dood laat op staan om hem daarna weer even hard de grond in te rammen. En zo naief als die Twente supporters zijn geweest, mijn god.

9 maart 2015 om 11:47

Je hebt gelijk als je zegt dat Joop er de laatste jaren een puinhoop van heeft gemaakt maar je moet ook niet vergeten wat hij wel heeft bereikt in positief opzicht. Er staat een 2 keer zo groot stadion. De begroting is vele malen hoger.

Ook al moet er nu enkele jaren rustig aangedaan worden en alles weer op de rit worden gebracht maar zo gauw Twente daar uit is staat het er beter voor dan al de tijd hiervoor.

Ik ga het echt niet goed praten dat Joop altijd maar heeft gemeld dat alles zo goed ging terwijl het achter de schermen dus helemaal niet zo goed ging maar om hem nu volledig onderuit te trappen gaat me ook te ver.

Hij heeft zich altijd volledig ingezet en heeft veel bereikt. Gegokt en verloren.
Net zoals ze gisteren bij Studio Voetbal zeiden. Het is gevaarlijk om een voorzitter te hebben die ook nog eens groot fan is van de club. Tuurlijk geld dat niet voor iedereen.

9 maart 2015 om 12:35

Joop heeft zeker wat neergezet. Mooi stadion waar veel verhuurt is waar je extra geld binnenhaalt. Grote sponsor kring gecreëerd en goeie naam in Europa. Financieel even een tegenslag, maar Twente is met het bezit van het eigen stadion wel makkelijker gezond te krijgen dan bijvoorbeeld Feyenoord dat moest. En laten we nu geen rare verhalen de wereld in helpen en nu denken dat het bij Twente mis gaat. Bij PSV Feyenoord en Ajax zelfde verhalen. Brabantse clubs die op tenen lopen en etc... We moeten in Nederland eens toe naar een 16 clubs competitie. Willen we de concurrentie aan kunnen, zouden we met minder clubs meer geld kunnen genereren. Laat de Jupiler League ook naar 16 gaan, ons land is te klein voor 38 betaald voetbalclubs en de top klasse. Knvb ziet helaas overal geld in en dat is misschien in deze tijd op de verkeerde manier.

9 maart 2015 om 08:51

Telkens hoor je het stadion in eigen beheer als tegenargument. Heb je de hypotheekschuld gezien? Daar kunnen die paar biertjes en broodjes worst die je verkoopt en in eigen zak mag steken, echt niet tegen op.

9 maart 2015 om 12:53

Verhuur ruimtes aan het ROC en callcentrum, daar vangt Twente behoorlijk geld mee. Tis niet alleen de broodjes.

9 maart 2015 om 10:51

Toen jullie kampioen werden kon Munsterman er niet over ophouden, jullie wouden een topclub zijn dan krijg je nu ook de aandacht die je verdiend. Ik zei al, in de top komen kan, maar er blijven is moeilijk, heb dan toch gekijk gekregen ten opzichte van veel twente supporters.

Twente zal heus nog wel eens kampioen kunnen worden in onze zwakke competitie.

9 maart 2015 om 11:52

Gegokt en verloren. Eigen heb je gelijk in alles wat je zegt...
Geloof me dat de meerendeel van de Twente supporters heus wel wisten/weten dat je niet zomaar vast aansluit bij de top. Daar zijn jaren zoniet decenia voor nodig om te bouwen.

Op het moment zelf was het kampioenschap natuurlijk geweldig, nog nooit zo'n feest meegemaakt hier maar achteraf was het kampioenschap helemaal niet zo gunstig, althans hij kwam te snel.

De verwachtingen gingen van top 7 bij wijze van naar titelkandidaat, althans voor veel supporters. Het is ook gewoon jammer dat we de jaren (buiten het 1e jaar na het kampioenschap om) niet gewoon elk jaar in de top 4 zijn kunnen eindigen.

Klinkt raar maar ik ben persoonljik best blij met de situatie nu.
Kwestie van alles weer op de rit krijgen met beide benen op de grond.
Vanaf een lager punt weer opbouwen. Spelers die zichzelf te goed voelen met een belachelijk hoog salaris wegsturen en beginnen met jeugd en enkele gerichte aankopen.

Ik verwacht de komende jaren niet heel veel maar we zouden. ook al worden er enkele spelers verkocht, gewoon voor Europees voetbal moeten spelen en van daar uit verder kijken.

9 maart 2015 om 15:06

Klopt, ik denk overigens dat ze hun twentse nuchterheid zijn verloren in de bedrijfsvoering.

In het begin kun je alleen maar winnen, maar dan gaan de doelstellingen omhoog en wordt er teveel gegokt. De opleiding is wel echter beter geworden moet ik zeggen, nu ook weer twee pareltjes met tapia en old clic.

Eerst kochten ze Luuk de Jong bv. nu moet het ineens castaignos zijn voor 5 miljoen. Douglas als een verrassing die erg goed was. En ik vond Ebecilio, Mokotjo, Lachman en Eghan ook wel typische twentse aankopen die het erg goed zouden kunnen doen.

De verdediging is echter al jaren dramatisch, middenveld en aanval is telkens wel ok tot goed.

Ze doen net alsof het een snel te maken fout is, miljoenen uitgeven die je niet binnen krijgt. Ik ga na een goede financiële maand toch ook geen auto kopen waarvan is de vaste lasten niet kan betalen? Heel vreemd vind ik dat gesmijt met geld in de voetbalwereld. Hoeveel clubs hebben wel niet bij de gemeente moeten aankloppen dat het allemaal even tegen zat en ze wat groene briefjes nodig hebben.

9 maart 2015 om 07:39

Vertel dat aan alle mensen die voor een hoge prijs een huis hebben gekocht, en daarna de prijzen in elkaar zagen klappen. Gegokt en verloren, zo gaat het nou eenmaal.

9 maart 2015 om 07:49

Alleen wordt jouw auto iedere dag minder waard, terwijl een speler/club meer waard kan worden. En jij bent klaar nadat je ren auto hebt gekocht, terwijl Twente na 34 wedstrijden weer op 0 begint.

9 maart 2015 om 09:54

Die vergelijking met die auto klopt niet helemaal.
Spelers worden ook steeds minder waard nadat je ze gekocht hebt.
een speler met een contract voor 4 jaar is "meer waard" dan een speler met nog maar een eenjarig contract en soms lopen ze gewoon gratis de deur uit.

Daarnaast heb je ook gewoon auto's die meer waard worden.
Als je in 1908 een T-Ford had gekocht voor 800 dollar krijg je er nu ook het 100 voudige van :-)

9 maart 2015 om 12:56

Ja ik snap zijn reactie ook niet helemaal... Had ik maar zo'n Ford.

Voetbalzone maakt er een echte soap van. Nu is het natuurlijk ook een soap, maar elk momentje word 8x uitvergroot.
Wij weten als Twente supporter nu wel een keer dat Munsterman ons voor de gek heeft gehouden.
Klaar we moeten verder.

9 maart 2015 om 09:13

Tja hoge bomen vangen veel wind.
Als het feest is loopt iedereen de polonaise.
Als het tegenzit staat iedereen klaar om een schop na te geven.

Zullen de komende tijd nog veel meer berichten gaan komen.

9 maart 2015 om 15:07

Eigenlijk wordt alles juist afgehouden, telkens is er niks aan de hand volgens het bestuur. Maar blijkt het anders te zijn, ook nu is er geen volledige openheid.

Ik heb toch een beetje moeite met de woorden van Sjoerd Mossou. Het is gewoon volledig uit de lucht gegrepen om te beweren dat een topclub niet uit de regio kan komen. Waarschijnlijk bedoeld hij het met betrekking op de aandacht, de aantrekkingskracht van een stad en binding met een achterban. Dan kun je je namelijk ook afvragen waarom ADO en FC Utrecht als randstad-steden zich nooit in de top hebben kunnen nestelen. Als A'dammer toch benieuwd hoe mensen uit de provincie hierover denken.

Twente had in mijn ogen wel degelijk de kans om zich als stabiele topclub neer te zetten, maar had met Munsterman een voorzitter die weinig invloed van anderen toeliet en zo'n beetje z'n eigen gang kon gaan. Uiteraard verdiend de man respect vanwege al het goede werk dat hij daarvoor verricht heeft, maar dat is een ander verhaal. Hij had gewoon een strategie moeten kiezen voor een langere periode. Maar Mossou is hier te kortzichtig.

9 maart 2015 om 08:48

Zowiezo probeert hij met de transfer van fer goedkoop te scoren want Feyenoord zat toen in de positie zoals Twente nu zon bod konden we nooit weigeren

9 maart 2015 om 08:55

Precies Peterv1991,
Feyenoord was er toen misschien nog wel beroerder aan toe dan dat Twente nu is. Vandaar dat Twente Fer kon kopen. Dat vergeet meneer Mossou er even bij te vertellen.

9 maart 2015 om 10:17

Ik denk dat ie doelt op een transfer van Fer voor 5 miljoen met een 1 jarig contract. Had ie bij een club als Heerenveen of Utrecht gespeeld dan had je daar echt geen 5 miljoen voor hoeven te betalen. Dat is zijn punt

9 maart 2015 om 19:24

ja okee maar dat kan je ook op het goed onderhandelen van van geel schuiven

Twente wil er helemaal niet voorbij. Een speler als Arnold Muhren is ook van Ajax naar Twente gegaan. In de jaren 60 en begin 70 zou hij het zelfde hebben gezegd over PSV als regionaal clubje wat kansloos zou zijn.
Sjoerd Mossou kan zich beter om het avondje NAC zorgen maken.

Waar waren de betweters ten tijde van aankoop om te waarschuwen? Deze dingen achteraf roepen is natuurlijk makkelijk.

9 maart 2015 om 08:29

Die 'betweters' waren er altijd al. Je zag ze alleen niet omdat je kop in het zand zat.

9 maart 2015 om 08:50

Kom maar op met de quotes. Gezien het journalistiek betreft moet het voor jou vast makkelijk terug te vinden zijn...

Dat ze Fer kochten is nog wel te begrijpen. Hij was toen in potentie echt een van de beste middenvelders van Nederland. Wat ik niet begrijp is dat ze hem slechts voor 3 jaar vastlegden. Daarmee konden ze na 2 jaar niet zo veel meer voor hem vragen.

9 maart 2015 om 09:26

Waarschijnlijk wilde Fer niet langer dan een 3 jarig contract.

9 maart 2015 om 12:31

Dan is het een vrij domme investering geweest want de meeste spelers maken toch wel minimaal 2 jaar vol.

9 maart 2015 om 13:08

Ja daar zijn ze niks mee opgeschoten. Zowel gekocht als verkocht voor 5,5 mio.

feyenoord vind ik ook geen topclub meer& kijk je naat begroting dan stelen ajax en psv er met kop en schouders boven uit, twente en feyenoord hebben ongeveer een evem hoog budget, kijk je naar de laatste 5-6 jaar heeft twente zelfs meer bereikt

9 maart 2015 om 09:16

Dat kan je best vinden maar niet alleen een begroting maakt een club.
o.a. historie, stadion en achterban bepaald mede "hoe groot" een club is.

Met alle respect maar de "gekregen" titel zorgt er echt niet voor dat Twente "groter" is dan Feyenoord.

9 maart 2015 om 10:45

Gewoon lezen wat er staat, zie nergens staan dat Twente groter is, alleen dat Twente de laatste 5-6 jaar meer heeft bereikt, lijkt mij geen woord van gelogen, 1 kampioenschap, 1 beker en 2 JC schalen, zet dat maar eens af tegen de prijzen van Feyenoord in die tijd.

Natuurlijk is Feyenoord groter, er is denk ik niemand die dit zal bestrijden, net zo goed als niemand zal bestrijden dat Twente groter is als Heracles of dat NAC groter is RKC

Fer was misschien ook wel meer een prestige-aankoop dan een speler die per se nodig was bij Twente. Adriaanse was ook niet heel gelukkig met hem als ik het me goed herinner. Ik moet zeggen dat het best wel pijnlijk was om een van onze beste spelers naar een club als Twente, die je toch minder groot achtte dan Feyenoord, te zien vertrekken.

9 maart 2015 om 08:56

Was het prestige? Of had het niet te maken met het feit dat Feyenoord er toen misschien nog wel slechter voor stond dan Twente nu?

9 maart 2015 om 09:07

Nou, het is zeker zo dat dat de transfer mede mogelijk maakte. Ik denk dat het een van de weinig jaren in de historie was dat Twente een basisspeler van Feyenoord kon halen. Maar dat neemt niet weg dat Twente het misschien wel meer deed om te laten zien wat ze wel niet konden op dat moment. Echt nodig was Fer niet, al was natuurlijk wel een uitstekende middenvelder.

9 maart 2015 om 09:57

Wat een toppunt van arrogantie zeg.

9 maart 2015 om 10:28

@regulator

Arrogantie? Mijn reactie of wat bedoel je?

9 maart 2015 om 10:44

Ik heb ook geen idee waar hij het over heeft. Naar mijn mening zeggen wij allebei niets raars of onwaars.

9 maart 2015 om 09:02

Het werd een bied oorlog tussen munsterman en van geel. Munsterman had moeten stoppen, maar ging door. En dat was zijn grote fout.

9 maart 2015 om 12:32

Hij wilde prijzen winnen en werd vervolgens 6e met FC Twente. Karma is a bitch.

9 maart 2015 om 12:45

Fer was geen prestige aankoop maar een investering. Twente kocht destijds niet alleen uit sportief oogpunt maar ook uit financieel perspectief. Het was redelijk om te verwachten dat Fer voor rond de 10 miljoen te verkopen was geweest. Dat hadden ze ook al gerealiseerd (everton), maar werd door blessure niet gehaald. Fer heeft er nadien met de pet naar gegooid en een vervelende mentaliteit laten zien, waardoor ze hem voor de kostprijs hebben verkocht. Omdat ze bang waren dat hij een slechte invloed op de selectie zou krijgen.
Nu roepen mensen waarschijnlijk dat Fer Twente dan geld heeft gekost omdat ze zijn salaris nieet hebben terugverdient, maar dat is altijd gelul. Want als Fer er niet was geweest had er een ander gespeeld en die had ook salaris moeten hebben. Salarissen moet je dus niet meerekenen in verkoopwinsten- en verliezen.

9 maart 2015 om 13:04

Ben ik op zich wel met je eens, Fer zou uiteindelijk vrijwel zeker meer opleveren dan 5 miljoen. Toch denk ik ook dat het een signaal moest zijn dat Twente al dusdanig ver was dat ze een van de oogappeltjes van Feyenoord konden halen.

fer werd gekocht voor 5,5 miljoen en verkocht voor 8 miljoen
ruiz werd gekocht voor 5,0 miljoen en verkocht voor 12 miljoen
luuk de jong gekocht voor 900.000 en verkocht voor 15 miljoen
tadic gekocht voor 7,7 miljoen en verkocht voor 14 miljoen
promes (eigen jeugd) verkocht voor 15 miljoen

ik denk dat je op transferbeleid je fc twente niet kan afrekenen, het stadion is de grote klap geweest!

9 maart 2015 om 09:04

Kkopt, hij wilde het te snel aflossen. Van den belt gaf dat ook aan.

9 maart 2015 om 09:44

Hij wilde het ook te snel bouwen eigenlijk. Leek dat zijn grootste doel was het afbouwen van het stadion binnen zijn termijn. Ten koste van alles...

9 maart 2015 om 09:14

Ook veel spelers gehaald die het niet hebben gered en toch een groe salatis kregen.

O.a. Akram, schilder, plet, breukers, cabral, verhoek, parker, javadov en tal va anderen

9 maart 2015 om 09:46

Daarnaast natuurlijk ook het aantal contractspelers. Een jeugdteam in de JL is een leuk speeltje en kan goede invloed hebben op je doorstroom, maar het houdt ook in dat er veel meer contractspelers nodig zijn.
Blij dat we nu van dit "speeltje" af raken.

9 maart 2015 om 10:18

Dwanziger, erg knappe cijfers!

9 maart 2015 om 13:01

dank je, ze kloppen nog ook. alleen de salarissen heb ik geen inzicht in maar het aan en verkoop beleid is best goed te noemen.
tuurlijk zitten er missers in p107 maar als je alleen maar spelers weet te kopen die je met winst weet te verkopen was twente financieel de grootste club ter wereld geweest

10 maart 2015 om 19:19

Klopt, iedere club heeft flaters. Geloof me ik weet er alles van..

9 maart 2015 om 11:56

Niet alleen het stadion natuurlijk. Als spelers als Bengtsson, wat een leuke verdediger is voor de middenmoot Eredivisie, een salaris van 8 ton krijgen en zelfs Schreuder ook, dan roep je de problemen op je af. Je kunt best een uitzondering maken voor spelers als Tadic, Ruiz, Ziyech etc maar een spelers als Bengtsson dat kan toch gewoon niet.

Ik weet niet van elke spelers wat ze verdienen maar ik weet wel dat het veelste veel is.
Daarbij het stadion verhaal inderdaad ook nog eens. Gewoon teveel hooi op de vork genomen.

Slecht VB Sjoerd.
Fer en eigenlijk vrijwel alle andere grote aankopen zijn door Twente met winst verkocht. Toentertijd probeerde Twente Wijnaldum en fer aan te trekken. Doordat PSV in een later stadium dit ook ging proberen , ging de prijs onhoog en werd het helaas alleen fer.
Een historische transfer die laat zien dat zolang je meer betaalt spelers vanzelf wel komen.
De grote transfers werkte prima voor Twente , maar de grote vd selectie met veel B spelers is gewoon teveel geweest in combinatie met de het sportieve verval en de economische crisis.

Het ging goed en Munsterman dacht dat hij een gouden formule in handen had. Hij kon dingen die anderen niet konden. Stadion had even moeten stoppen voor de nieuwe ring er weer op kwam. De aflossingen waren te zwaar voor de exploitatie. Maar belangrijkste Munsterman dacht dat hij elk jaar aan spelers kon verdienen. Dat kan heel vaak goed gaan en het ging ook heel erg goed bij Twente maar toen ging hij in zijn hoogmoedswaanzin spelers kopen en salarissen betalen die die spelers niet waard zijn.
nu moet dure spelers als Castaignos met verlies verkocht worden en kunnen goede spelers niet behouden worden. Volgend jaar zullen er zeker minder seizoenkaarten en sponsorstoelen verkocht worden. Het leed kan nog verzacht worden als Twente de beker wint en zich rechtstreeks plaatst voor EL

9 maart 2015 om 09:17

Ben best blij dat het nu niet goed gaat. De sfeer is in het stadion toch al 2 jaar ijskoud. De successupporters gaan hopelijk weg. Tevens ik wil een keer ergens anders zitten. Geeft mij nu meervkans

9 maart 2015 om 17:21

Als jij op P107 zit ben je er pas bijgekomen toen de tweede ring is gebouwd. Dus toen de successen er al waren.
Als je zoals ik al in het Diekman een jaarkaart had en vanaf het begin ook in het Arke stadion zit, heb je alles al meegemaakt.
En stel, dat ik nu mijn jaarkaart zou inleveren omdat ik geen zin meer heb om elke wedstrijd teleurgesteld te worden. En dat gevoel hebben veel oudgedienden onder de supporters. Wil jij mij/ons dan successupporters noemen?

Ik had graag Riche zijn mening hierover gehoord ......weet iemand waar hij uithangt ?

9 maart 2015 om 16:30

stiekem was riche joop munsterman in vermomming zeggen dat der niets aan de hand was

9 maart 2015 om 18:22

Het zou zo maar kunnen..........riche is wel een persoon die altijd zeer goed geinformeerd was........

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren