Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Steven Berghuis niet onwelwillend tegenover verzoek Arne Slot’

Laatste update:

Steven Berghuis draagt mogelijk ook komend seizoen het shirt van Feyenoord. Volgens Feyenoord Transfermarkt heeft de aanvoerder van de Rotterdammers in een gesprek met de technische staf van volgend seizoen laten weten dat hij er niet onwelwillend tegenover staat om zijn tot medio 2022 lopende contract in De Kuip uit te dienen.

De 29-jarige Berghuis is dit Eredivisie-seizoen met dertien doelpunten en zeven assists de belangrijkste speler van Feyenoord. Door zijn contractsituatie leek het erop dat hij na dit seizoen zou vertrekken uit Rotterdam, maar mogelijk komt daar nu verandering in. Mocht de 21-voudig Oranje-international besluiten om te blijven, dan kan hij volgend jaar transfervrij vertrekken.

Hoewel de technische staf graag wil dat Berghuis blijft, is het niet ondenkbaar dat de clubleiding anders besluit. Het Algemeen Dagblad meldde vorige week dat er komende zomer spelers verkocht moeten worden. Daarbij zou gedacht worden aan onder meer Marcos Senesi en Berghuis. Laatstgenoemde zou volgens de krant door een clausule in zijn contract na dit seizoen voor vier miljoen euro op te halen zijn.

Feyenoord nam Berghuis in 2016 op huurbasis over van Watford. In het seizoen 2016/17 werd hij met de ploeg van toenmalig trainer Giovanni van Bronckhorst kampioen. Feyenoord nam hem vervolgens definitief over voor een bedrag van 6,5 miljoen euro. In 2019 stond hij in de serieuze belangstelling van PSV, maar besloot hij bij Feyenoord te blijven en zijn contract te verlengen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Misschien maar het beste. Voor die paar miljoen ga je geen betere halen. Evt geld dat binnenkomt (mocht dat ooit al het geval zijn) kan je komend jaar dan eerst in andere positie(s) stoppen.

22 februari 2021 om 18:00

Voor die 4 miljoen haal je geen betere vervanger, maar kan je misschien wel weer eens gaan investeren in jeugd en salarissen van opkomende talenten die anders weggaan... Ik durf niet te zeggen wat beter is voor feyenoord, dag hangt 100% af van hoe Arne Slot hem in het gareel gaat houden, of dat zijn gedrag nog irritanter wordt.

22 februari 2021 om 18:44

Voor die paar miljoen ga je geen betere halen, alleen als hij een jaar later gratis de deur uit loopt kun je helemaal niemand halen. voor 5 of 6 miljoen kom je met een goede scouting in zuid amerika al een heel eind (zie Senesi, Sinisterra, Tagliafico, Martinez, etc...).

Berghuis is een topspeler voor Feyenoord en denk dat die niet een stap hogerop kan. Hij word gewaardeerd door de Feyenoord supporters en kan uitgroeien tot een legende als die hier blijft. Als die naar het buitenland gaat dan gaat die het niet redden ook door die slappe mentaliteit daar in Rotterdam word alles geaccepterd. Hopen dat hij die positieve lijn kan doortrekken zonder incidenten.

22 februari 2021 om 17:23

Hij zou ook prima bij PSV passen. Ik zie het nog gebeuren ook. Schmidt is dol op harde werkers en Berghuis is meer dan dat.

22 februari 2021 om 17:28

Je zou het Berghuis eerlijk gezegd moeilijk kwalijk kunnen nemen dat hij graag een jaartje met Gã£â¶tze, Malen, Dumfries, Max, Gakpo, Madueke en Ihattaren voor CL-deelname zou willen gaan. En zijn vader heeft er ook nog gespeeld.

22 februari 2021 om 17:30

Dan ga jij er van uit dat Malen en Dumfries volgend seizoen nog in Eindhoven spelen? Daar geloof ik niet zo veel van.

22 februari 2021 om 17:32

Dat ligt aan het perspectief Champions League. Dat zou een extra trigger kunnen zijn. Het gras is in het buitenland niet perse groener hè. En er komt ook al relatief snel weer een WK aan.

22 februari 2021 om 17:33

Het is zeker een goede speler voor Psv. Toch heb je ook spelers als Ihatarren en Madueke die naar mijn mening op zijn minst de potentie hebben om topspelers te worden in de eredivisie. Mocht een Ihatarren vertrekken dan zou ik als PSV zijnde meteen die 4 miljoen neerleggen, want Berghuis is gewoon een hele goede speler voor Psv. Als iedereen in de voorhoede blijft zou ik eerst andere linies aanpakken, dat acht ik van groter belang.

22 februari 2021 om 17:59

Dan kan Berghuis beter nog vier jaar bij Feyenoord spelen en een soort, voor tegenwoordige begrippen, Mister Feyenoord worden

22 februari 2021 om 21:11

@memphisdepay Geldt afkoopsom van 4 miljoen ook voor PSV? Ik kan mij goed voorstellen dat het alleen geldt voor buitenland en niet voor PSV en Ajax.

Anders koopje wat PSV 100% zeker moet doen.

22 februari 2021 om 18:03

@S-070 wat is er mis met de mentaliteit dan? ik denk eerder dat de kwaliteit bij Feyenoord op het veld gewoon heel matig is

22 februari 2021 om 18:34

Een legende lijkt me wat overdreven toch?

22 februari 2021 om 18:47

Om een legende te worden zal hij toch prijzen moeten gaan winnen. Dat zal best lastig worden de komende jaren met of zonder Berghuis. Of je dan in de Eredivisie mee doet om de troostprijzen of in een grotere competitie in de middenmoot maakt niet veel uit, alleen kan hij dan 3 of 4 keer zo veel verdienen.

22 februari 2021 om 19:17

Hij heeft een landstitel gewonnen met Feyenoord en een beker. Meer ga je niet winnen bij Feyenoord hoor, al ben je Ronaldo.

22 februari 2021 om 19:22

Dat klopt maar dan zijn er toch grotere legendes te bedenken. Zelfs de groep die in 2002 de Uefa cup won zijn voor mijn gevoel ook (nog) geen legenden.

22 februari 2021 om 19:32

Mwah misschien Pierre met al zn vrije trappen. Ik vind legende niet per se aan prijzen vast zitten. Dan kunnen kleinere clubs nooit legendes hebben. Maar goed, Berghuis is zeker geen Feyenoordlegende.

22 februari 2021 om 19:49

Prijzen misschien niet, maar het moet wel iemand zijn die veel voor de club betekend heeft. Dat hoeft niet noodzakelijk met prijzen, bij kleinere clubs kan dat ook met het aantal goals of het aantal gespeelde wedstrijden.
bij grotere clubs ga je denk it toch al snel naar de prijzen kijken als speler en eventeel daarna als trainer.
Pierre had het misscien kunnen worden, of misschien komt het nog, alleen laat hij zich regelmatig ook behoorlijk kritisch uit over Feyenoord of spelers van Feyenoord waarmee hij zich voor mijn gevoel bij veel fans niet heel populair heeft gemaakt en dat heb je denk ik ook nodig om echt een legende te worden.

22 februari 2021 om 18:48

Haha een legende nog wel, op basis van wat dan?
Ik denk dat berghuis op zijn leeftijd vooral aan zn portemonnee denkt, want voor het sportieve succes hoeft hij niet bij feyenoord te blijven.

T zou voor feyenoord wel 5 sportieve faillissement betekenen als ze hun beste speler weg moeten doen, omdat ze die 4 miljoen niet kunnen missen .

22 februari 2021 om 19:13

Nederland79, als Berghuis vooral aan zijn portemonnee zou denken was hij überhaupt nooit gekomen en anders al vertrokken zijn

22 februari 2021 om 20:23

toen was hij jong, hij gaat nu richting de 30. Ik bedoel het dus ook niet negatief tegen berghuis. Ik geef m geen ongelijk. Nog 1,5 jaar feyenoord en dan ergens mooie tekenbonus plus dito salaris opstrijken, zou niet onlogisch zijn toch.

22 februari 2021 om 19:37

Berghuis is een gewaardeerde speler voor elke Eredivisie club. Typisch zo'n speler die te groot is voor het servet, te klein voor het tafellaken. Overigens ook geen schande. Sterkhouder worden van Feyenoord, dat is ook lang niet elke profvoetballer gegeven.

Hoop dat hij blijft, want ondanks dat hij soms irriteert heeft hij wel verreweg de meeste voetbalkwaliteiten bij Feyenoord. En ja die 4 miljoen haal je nooit een goede vervanger voor natuurlijk.

22 februari 2021 om 17:26

Inderdaad. Het is gewoon een zeer goede speler. Op elke speler is wel wat aan te merken. Vind dat keepers, verdedigers en verdedigende middenvelders het bij Feyenoord toch wel wat gemakkelijker hebben. Tegenhouden is makkelijker dan creã«ren. En hard werken vind ik ook nogal een clichã©. Goede voetballers spelen met hun verstand, dat hoeft er niet altijd uit te zien als bij Dirk Kuijt of vroeger Andrã© Hoekstra.

22 februari 2021 om 17:27

Klopt, alleen het is ook zo'n speler wat je flink kan benadelen, maargoed wat je zegt je hebt niet zomaar een waardige vervanger gehaald.

22 februari 2021 om 17:29

Heeft 1 keer rood gepakt nu en heeft 1 a 2 keer een zwaardere straf kunnen krijgen dan dat hij heeft gekregen. Meer dan dat ook niet en dat weegt bij lange na niet op tegen de meerwaarde die hij heeft qua rendement. Dat is de bovenkant van de eredivisie al seizoenen lang.

22 februari 2021 om 18:07

Ik kijk Feyenoord niet iedere week, maar gisteren tegen Twente vond ik Berghuis erg zwak. Hij is toch een speler met kwaliteiten die dan het voortouw zou moeten kunnen nemen. Echter gebeurde dit niet en ging hij mee in het waardeloze niveau van de wedstrijd. Heeft Berghuis hier vaker last van, en presteert hij goed wanneer het team goed draait? Of was dit echt een moment opname en laat hij zich normaal wel zien in slechte wedstrijden.

22 februari 2021 om 18:25

Het verschilt heel veel. Vaak draait hij goed als het team goed draait maar kan het ook zijn dat hij de ploeg bij de hand neemt. Want dan is hij naast dreiging ook heel goed met crossballen etc. en daar profiteert de hele ploeg van. Wel is het vaak zat zo geweest dat hij een baggerpot speelde maar toch ineens de assist geeft, de bal van veraf de goal in rost of toch overtuigend een strafschop scoort. Enige overduidelijke minpunt is dat hij zoveel van zichzelf en ook zijn ploeggenoten eist dat als het niet lukt, hij zichzelf in de weg loopt. Dan ziet het er niet uit. Al helpt de speelstijl ook niet altijd mee. Dick laat de ploeg ver naar achter spelen en dan komt Berghuis ook niet in zijn kracht. Hetzelfde geldt voor medespelers die stilstaan waardoor de combinaties niet kunnen worden gemaakt. Het is dus een beetje van van alles.

22 februari 2021 om 18:38

Dankjewel! Het oogt soms ook een beetje té geforceerd heb ik het idee. Waardoor hij niet altijd even positief overkomt binnen het veld.

Zou goed nieuws voor Feyenoord zijn hij kan eigenlijk daar het beste blijven en geen eens naar het Buitenland gaan. Verdient niet slecht is daar toch de Sterspeler en hogerop in het buitenland moet je het nog maar zien.

Gaat de volle 100% van die vier miljoen euro eigenlijk naar Feyenoord? Of moet daar nog een deel van afgedragen worden aan andere partijen?

22 februari 2021 om 17:29

Volgens mij gaat deze 4 miljoen naar Feyenoord. Alleen transferinkomsten van spelers die gehaald zijn met steun van onder andere VVF worden volgens mij verdeeld onder Feyenoord en de kapitaalverstrekkers. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij zit het zo.

22 februari 2021 om 17:31

Dan kost een extra seizoentje Berghuis je dus 6 mln als hij niet verlengt.
Best een hoop geld voor een noodlijdende club

22 februari 2021 om 18:10

Ik dacht precies hetzelfde NJ from Vol. Vind het een gedurfde zet van Feyenoord. Dit is niet weinig geld voor ons.

22 februari 2021 om 18:59

Meestal zitten er nog wel wat kosten aan, zo wie zo gaat er 5 procent naar de clubs waar hij tot zijn 23ste speelde en meestal gaat minimaal er 10 procent naar zaakwaarnemers en soms ook nog een percentage naar de speler zelf. 20 procent gaat dus vaak al ergens anders naar toe. Daarom zijn de transfer inkomsten die de clubs daadwerkelijk boeken en die terug komen in de jaarverslagen vaak een stuk lager dan de bedragen die op transfermarkt e.d. staan.

4 miljoen of in een moeilijke tijd een garantie op doelpunten en assists op rechtsbuiten? Ik zou lekker mijn verlies pakken. Voor een senesi of Kocku zou ik t snappen als ze worden verkocht gezien de situatie. Daar staat een hoger bedrag tegenover en zal de impact kleiner zijn. Verder ben ik heel benieuwd naar mijn club. Wie moet er weg, wat is de financiële situatie, komt er een investeerder of gaan we het zelf rooien? Verder het gevoel dat er ineens talenten doorstromen of gaan spelen die ons zullen verbazen. We gaan het meemaken.

Ik zou dit zeker toejuichen, voor 4 miljoen haal je geen vervanger voor hem. In vorm vind ik hem één van de beste van de Eredivisie! Qua techniek en uitstraling meer een Ajax speler denk ik

22 februari 2021 om 17:42

Die laatste zin is dodelijk. Daar moet Feyenoord juist vanaf. Het hoeven niet allemaal primadonna’s te zijn maar met alleen de schijn van hard werken en fysieke inzet kun je geen topclub meer zijn. Er zijn maar weinig spelers die fysiek en verfijnd spel kunnen combineren. Niet iedereen is Willem van Hanegem.

22 februari 2021 om 18:22

Volledig mee eens Falcao. Merk ook op Feyenoord fanzines dat veel mensen het met je eens zijn. Iedereen is helemaal met dat uitgekauwde cliche dat Feyenoorders harde werkers moeten zijn. Kijk naar de populairste spelers de laatste jaren: Pelle, Van Persie, Berghuis. Het is ook gewoon niet waar dat als je flamboyant bent je niet populair kan worden in de Kuip.

22 februari 2021 om 19:06

Hier zit wel een deel van het probleem bij Feyenoord in mijn ogen. Strijd en fysieke inzet wordt steeds meer verheven tot club cultuur bij Feyenoord en alles en iedereen moet daar inpassen, maar met strijd alleen kun je zeker geen topclub zijn terwijl er in het verleden ook genoeg technische spelers rond hebben gelopen in de Kuip. Om die kwaliteiten in een speler te vinden is lastig, maar je moet ze wel in verschillende spelers in je selectie kunnen krijgen.

22 februari 2021 om 19:09

@london Calling. De vraag is in hoeverre dit daadwerkelijk nog zo is, of dat het nog een gedateerde mythe is die de media Feyenoord graag opspelt. Ik denk het laatste. Kijk op Fr12, FR-Fans en je ziet juist dat men dat mantra helemaal beu is. Maar ondertussen heb je van die dino's in de media als Van Egmond, Krabbendam maar ook Vissers bij de Volkskrant die als het om Feyenoord gaat niet verder komen dan hemeltergende clichepraat.

22 februari 2021 om 19:13

Creatieve talenten als Noa Lang en Idrissi voelden zich bij Feyenoord kennelijk ook niet senang. Zulke individuele gevallen zeggen natuurlijk niet alles, maar de optelsom zegt in mijn optiek wel iets.

22 februari 2021 om 19:19

@orgullo Laten we eerlijk zijn, hoeveel creatieve voetballers heeft de club Feyenoord in 50 jaar tijd eigenlijk voortgebracht? Van Persie, Mario Been, Coen Moulijn wellicht al kwam die van Xerxes, Van Bronckhorst okã£â©. Van Hanegem kwam binnen via Velox en Xerxes. Dan kom je al op de categorie Taument, Blinker, Bobby Petta. Wim Jansen was een intelligente speler maar natuurlijk niet bijster creatief. Gullit kwam van Haarlem. Meer namen?

22 februari 2021 om 19:22

Falcao, Noa Lang was gewoon echt al Ajacied. Het was verder niet zo dat hij zich niet senang voelde. Idrissi kreeg gewoon geen contract

22 februari 2021 om 19:37

@bobiku
Veel technische spelers voelen zich kennelijk gewoon meer aangetrokken tot Ajax. Dat zo’n Idrissi bij Feyenoord niet doorkomt kan uiteraard door een veelvoud aan factoren komen. Toch beklijft me daar iets bij dat dit soort spelers het bij Feyenoord moeilijker hebben dan bij Ajax, AZ of (inmiddels ook) Psv.

22 februari 2021 om 19:45

Maar, je geeft toch ook zelf al aan dat Feyenoord daarvan moet? Dus wat is dan je punt? Als Feyenoorders meer gogme en creativiteit willen zeg je 'ja maar al die creatieve spelers willen toch niet naar Feyenoord' en als ze blijven hangen in het aloude sentiment zeg je: 'daar moet je vanaf'. Dan wordt het wel heel makkelijk om in te hakken op Feyenoord en zijn supporters.

22 februari 2021 om 20:55

@orgullo Nee joh, heb zelf juist veel sympathie voor Feyenoord. Ik denk dat de jeugdopleiding daar een impuls moet hebben. Daar zitten fossielen die weinig aantrekkingskracht en uitstraling meebrengen. Daar zou Van Persie de aangewezen persoon voor zijn. Gasten zoals de broertjes Timber, Mazraoui, Rensch, Taylor, Ekkelenkamp etc. zou Feyenoord vanuit haar verzorgingsgebied toch ook moeten kunnen opleiden?

4 miljoen + salaris, een vervanger die gelijkwaardig haal je nooit maar als Feyenoord het zo zwaar heeft dat spelers gedwongen salaris in moeten leveren ben je bijna verplicht hem te verkopen. minimaal 2 transfers zijn er zeker nodig, Kokcu en Senesi zullen het wel worden al vind ik dat beide heren een vrij matig seizoen hebben en je waarschijnlijk veel minder incasseert dan de transferwaarde die ze hebben.
Eerst maar is zorgen dat EL word veilig gesteld minimaal voordat de plannen voor volgend seizoen beginnen.

22 februari 2021 om 17:51

Kökcu en Senesi zijn als je het mij vraagt gewoon niet zo goed als ze gemaakt worden. Kökcu speelt erg vlak en Senesi is erg kwetsbaar met ruimte in zijn rug. Het is leuk dat hij een paar mooie goals scoort maar over de gehele linie vind ik hem niet heel sterk. Tegen topspitsen schiet hij motorisch gezien tekort.

22 februari 2021 om 17:58

El veilig stellen wordt een hele lastige opgave. Naar mijn mening wordt PSV dit seizoen 2de en zal Feyenoord het moeten doen met een 3e of 4e plek wat geen Europa league meer oplevert maar conference league of play offs om uit te komen in de conference league. Ik weet niet wat er gebeurt als Ajax de beker zou winnen misschien kan de nr 3 dan nog wel in de Europa league uitkomen aangezien Ajax waarschijnlijk kampioen wordt en lager dan 2de zie ik ze sowieso niet worden.

Tsja, of hij nu voor dat kleine bedrag vertrekt of nog een jaartje blijft om daarna zelf eventueel tekengeld zelf te ontvangen maakt natuurlijk weinig uit.Hoop voor Feyenoord dat hij blijft plakken, want veel zal er niet bijkomen aankomend seizoen.

22 februari 2021 om 19:19

Voor ons is 4 miljoen niet zo'n heel klein bedrag hoor. Maar goed als we Senesi en Berghuis verkopen en er niks voor terug kunnen halen, kan je de doelstelling terugschroeven naar eindigen in het linker rijtje.

22 februari 2021 om 20:05

Ik snap dat het een best bedrag is, maar je haalt niemand met de kwaliteiten van hem er voor terug.
Het is dus of het 1 of het ander.

ja duhuh, niemand wil je hebben!!! Met je maniertjes en je rare fratsen. Zowel binnen als buiten het veld. Suarez was ook een rare maar die leverde altijd en was buiten het veld een stuk normaler dan jij Steven. De clubs waar jij aan denkt, denken iig niet aan jou.

Dat jij al heel lang baalt dat je bij Feijenoord zit weten we allemaal, ga lekker voetballen, geeft die band aan iemand anders en laat zonder die rare fratsen zien wat je kan, wat je kunt best lekker ballen hoor.

22 februari 2021 om 18:07

Vertel is, wat is er buiten het veld raar aan Berghuis? Jij kent hem persoonlijk? Of ben je wat goedkoop likes aan het scoren?

Zonde dat hij nooit verder is gekomen dan Feyenoord. Hij heeft eigenlijk aan den lijve de neergang van Feyenoord meegemaakt. Voor iemand met zoveel talent en winnaarsmentaliteit moet dit frustrerend zijn. Ik denk overigens niet dat Feyenoord in staat is om hem transfervrij te laten vertrekken. Dat kost simpelweg teveel geld wat er nu niet is. Slot zal zich wel twee keer achter zijn oren krabben waar hij ja op heeft gezegd.

22 februari 2021 om 18:24

Berghuis heeft aan den lijve de neergang van Feyenoord meegemaakt? Wat heb jij gezopen? Toen hij kwam in 2017, was Feyenoord al 18 jaar geen kampioen geworden. Daarna heeft Feyenoord vier prijzen gewonnen, een bekerfinale gehaald die niet gespeeld kon worden. Waar heb je het echt over?

22 februari 2021 om 18:59

Ik snap oprecht niet hoe jouw hersenen werken. Je geeft in je argumentatie zelf al aan dat hij in het begin van zijn periode prijzen pakte met Feyenoord en nu niet meer.

22 februari 2021 om 19:03

Je geeft aan dat de neergang van Feyenoord meemaakt? Een neergang meemaken betekent dat voordat je kwam het er beter aan toe ging dan nadat je weg ging. Dat is niet het geval he? Jij hebt ook niet de relativiteitstheorie uitgevonden he?

22 februari 2021 om 19:17

Alkmaar54, in zijn eerste seizoen won hij de titel ja. Het seizoen erna de JC schaal en de beker, daarna de JC schaal en het jaar daarna haalden ze de bekerfinale die niet gespeeld wordt. Een neergang klinkt wel heel erg overtrokken

Hij moet gewoon bijtekenen en nog vier jaar de ster zijn. Dat is voor iedereen het beste. Daarna een functie binnen de club. In het buitenland komt hij toch bij een middenmotor of in China of zo. En volgens mij verdiend hij hier ook niet slecht.

Ja, die realiseert zich ook dat er nu even niemand op ‘m zit te wachten...

23 februari 2021 om 10:36

Dat valt wel mee denk ik. Volgens mij kan hij voor heel weinig weg na dit seizoen, een miljoen of 4. Het is zo'n beetje zijn laatste kans om weg te komen als twintiger en een hoger salaris te pakken elders, want bij Feyenoord weet je niet wat er gaat gebeuren. Het is de enige speler van Feyenoord die ik wel naar Ajax zou willen zien komen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren