Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sponsor betaalt helft van boete FC Twente: ‘We zijn trots op de fans’

Laatste update:

FC Twente kreeg vrijdagmiddag een boete van 181.000 euro opgelegd door de tuchtcommissie van de KNVB, maar de helft van dat bedrag wordt betaald door TONZON. Dat laat de rugsponsor op de website van de Tukkers weten.

/

“We hopen dat die andere helft ook ergens vandaag kom”, aldus directeur Ton Willemsen van het isolatiebedrijf. “Afgelopen seizoen lieten de fans zien dat FC Twente inderdaad een club is die gedragen wordt door de supporters. We zijn er trots op dat de supporters nu een positie in het stichtingsbestuur hebben en al jaren voor extra sfeer in de Eredivisie zorgen.”

Het besluit over Twente is de KNVB op veel kritiek komen staan, weet ook persvoorlichter Koen Adriaanse. “Deze zaak heeft het imago van het Nederlands voetbal geen goed gedaan. Daarom willen we kijken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Het idee is om degradatie onderdeel te laten worden van de straffen die de licentiecommissie kan opleggen. Nu staat er alleen een boete van 45.000 euro op, of het afnemen van de licentie. In 2017 wordt hierover gestemd”, zegt hij tegen de NOS.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
17 juni 2016 om 20:25

Inderdaad ja.
Wat laat de KNVB zich hier te kakken zetten!
Twente leert hier niks van en lacht zichzelf kapot en iedereen faliekant uit!
Lijkt haast wel dat het een doorgestoken kaart is.
De KNVB doet zogenaamd lastig en zegt dat Twente degradeert met de wetenschap en onderlinge afspraak dat Twente in hoger beroep gaat en ze dan sowieso in de eredivisie blijven.
Dus naar buiten toe kan Bertje Oostveen doen alsof hij echt wel wilde maar terug gefloten is door hogere hand.
Schijtziek van deze slappe hap!!!

17 juni 2016 om 23:09

Maar moeten de club en de supporters boeten voor iets wat de directie van jaren geleden hewft veroorzaakt dan? Die mensen moeten ze aanpakken, niet de club met de huidige bestuurders en de supporters.

17 juni 2016 om 23:20

Dan kan elke club wel wanbeleid voeren. Dit is super slecht vanut de KNVB, maak dan een ander statement of een minder zware straf. Maat zorg wel dat die uitgedeeld wordt. Dit komt zo ontzettend kinderlijk over....

17 juni 2016 om 23:42

NECBEMMEL, je hebt echt geen idee waar je over praat. Ik blijf me verbazen over de domheid van sommige reacties van mensen op fora als deze. Verdiep je nou eens in de materie voordat je onzin plaatst.

18 juni 2016 om 01:04

Lavi, je hebt wel commentaar op NEC maar onderbouwd 0,0 van waarom hij er niet zo over zou moeten denken. Zeg dan niets, Twente heeft jarenlang financieel wanbeleid gevoerd en wordt nu eigenlijk beloond. Met slechts een boete van 180.000 euro. Ik snap het niet, je kunt het wel afschuiven op je voorgaande bestuurders.. Maar dan kan iedere club dat wel doen, zo moedig je het alleen maar aan. De enige woorden die ik er voor heb zijn: Diep triest. Hoe mooi Twente als club ook is. Je moet een duidelijke lijn trekken vanuit de KNVB.

18 juni 2016 om 01:19

Ze hebben ook jaren onterecht extra kunnen genieten. Paar jaar op amateur niveau is dan mssn wel passend!?

18 juni 2016 om 04:50

Hoezo heeft Twente 'jaren onterecht extra kunnen genieten'? Twente heeft geen enkel voordeel gehad van de financiële wandaden van Munsterman c.s. De Doyen deal heeft handenvol geld gekost en sportief niets opgeleverd, de zaakwaarnemer van Tadic is langs schimmige wegen een fee van 1,8 mln. betaald bij de verkoop van Tadic, Engelaar heeft via een duistere bonusregeling extra geld gekregen, Ziyech was ook wel gekomen als Twente netjes had gewacht op toestemming van de Knvb.

Ik word er zo moe van, hoogste tijd dat andere clubs en hun fans eens ophouden de drama queen uit te hangen met dat gejank dat zij benadeeld zijn. Ja, Munsterman & co hebben de boel belazerd, meerdere keren. En ja, daarvoor is Twente terecht bestraft, en flink ook. Alleen al de puntenaftrek in twee seizoenen werkt 11 jaar door en kost Twente alles bij elkaar zo'n 10 miljoen.

De degradatie die de licentiecommissie wilde opleggen was niet alleen in strijd met het reglement en met de afspraken en opgelegde voorwaarden. Het was ook een disproportioneel zware straf in verhouding tot de overtredingen en het feit dat Twente daar geen voordeel van heeft gehad.

17 juni 2016 om 20:26

Champagne kan open ja. Omdat de club overdreven te boeten hoeft dankzij een handvol idioten die de leiding hadden.

17 juni 2016 om 21:25

In de naam van de club, precies ja. Dan moet de overheid ook maar andere bedrijven de helpende hand toesteken die failliet gingen, omdat er een paar hoge piefen het verkeerd aanpakte. Zo zonde voor al die klanten die er maandelijks kwamen om hun aankopen te doen... Natuurlijk meen ik dit niet, maar het gaat me om het punt. Omdat de fans er onder lijden is het dus geoorloofd om alles in te trekken... Andere clubs waren allang teruggezet naar de Jupiler League of failliet verklaart.

17 juni 2016 om 22:06

Een handje vol? Joop en aldo alle leden van het rvc. En er zouden nog wel meer mensen betrokken zijn. Daarnaast zijn hun de "bazen" van de club. Er is fraude gepleegd. Maakt niet uit door wie in het bestuur maar dit kan niet. Schande voor het Nederlands voetbal. Een club die tientallen miljoenen schulden heeft, fraude pleegt en informatie weg laat tegenover de KNVB. En dan met Een strafje van 181.000 en 4 jaar geen Europa. Dat de KNVB en de rest zo met zich laat spelen. Schande

17 juni 2016 om 20:33

Natuurlijk ben ik zo blij als wat na de uitspraak maar je moet niet vergeten dat twente de komende 3 seizoenen voor jan gat meedoet in de eredivisie. Uiteraard is het doel om niet te degraderen maar meer dan dat hoeven we dus niet op te rekenen. Die straf vind ik zwaar genoeg. Daarnaast is dit betrokkenheid van sponsors om de club weer gezond te maken, en zij willen ook hun steentje bijdragen.

17 juni 2016 om 20:56

Ze kunnen ook proberen om kampioen te worden daar komen ook sponsorren op af. Ze hebben alleen de pech dat ze niet europees mogen voetballen.

17 juni 2016 om 23:02

Ach gossie, schouder nodig om op uit te huilen?

Ben doodziek van dat gejammer dat ze het in twente allemaal niet zagen zitten...en nu wordt er al de helpende hand toegestopt door de sponsor die even 90k aftikt!

En dan nog klagen dat je het de komende jaren zwaar hebt??? Ga toch weg!

17 juni 2016 om 21:58

Heerlijk. Ik geniet vandaag met volle teugen! Loon na hard werken de laatste 1,5 jaar. Proost!

18 juni 2016 om 07:37

Toen de licentie werd ingetrokken las ik nergens een Twente fan die eens eerlijk uitkwam voor alle misstanden. Je zou denken dat Twente hier het slachtoffer was. Nu krijgt Twente een bizar lage straf en hebben de meeste supporters hier nog het lef om net te doen of dit in verhouding is met alles wat Twente heeft geflikt. Ik was mijn respect al verloren voor de Twente supporters maar na dit alles zakt dit alleen maar verder. We wachten wel af tot september, dan is het nieuwe meetmoment en gaan we zien of Twente als nog zijn licentie verliest.

18 juni 2016 om 17:57

Dan heb je dus niet gelezen.
Maakt niet uit het is ook veel bij deze topics. Ben er redelijk zeker van dat alle Twente fans weten dat wat Twente heeft gedaan slecht was. De straf is ook laag, echter was de andere straf volgens de Lc's eigen woorden dus weer te hoog. Middenweg is er nog niet, dan moet je 1 van de 2 kiezen.

En zo blijft Twente praktisch ongestraft, ongelooflijk...

17 juni 2016 om 20:12

Die gene die daadwerkelijk gestraft hadden moeten worden zitten er niet meer!

Twente supporters werden hier afgelopen week afgeserveerd als jankerds, huilebalken, etc. Maar ook hier bij de tegenstanders neemt het serieuze vormen aan.

Twente heeft een boete gekregen welke wordt betaald door een sponsor, who cares. Er zijn clubs in nl waar alle kosten door sponsoren/geldschieters worden betaald. Maar nu het om twente gaat is het niet eerlijk? Hypocriete voetbalwereld ten top!!

17 juni 2016 om 20:21

Dat zijn normale uitgaven. Een boete is bedoeld om iemand te straffen. Dat gebeurt er nu dus niet. En dat is oneerlijk.

17 juni 2016 om 20:55

Indirect worden boetes bij bijv. vitesse en utrecht toch ook "gewoon" door de supporter/eigenaar betaald?!

17 juni 2016 om 22:04

Als de baas van Ahold van alles verzint om belasting te ontduiken...word toch ook Ahold gestraft?
Wat is dat nou voor oliedomme redenering?'
De club hoort gestraft te worden en daarmee uit.

17 juni 2016 om 22:16

En wat is het probleem dat een toeleverancier van ahold de boete vervolgens betaald?

20 juni 2016 om 09:18

Als de baas bij Ahold door slecht beleid de Ahold failliet laat gaan kan hem mismanagement ten laste worden gelegd en kan hij weldegelijk persoonlijk aangepakt worden

17 juni 2016 om 20:20

De club moet je niet bestraffen je moet de mensen aan pakken die dit zooitje hebben gemaakt wat kan de club twente er nu aan doen dan pff gezeur steeds over twente.. De mensen die er nu zitten zorgen er voor dat alles weer goed komt en niet weer gebeurd grt

17 juni 2016 om 20:21

Als ik het geld had het ik de andere helft graag willen betalen.

17 juni 2016 om 20:42

Twente heeft er ook voordeel van gehad!

17 juni 2016 om 21:48

De mensen handelen in belang van en namens Twente. Daarnaast heeft Twente wel al het voordeel van gehad.

20 juni 2016 om 09:20

Nou ik zie t voordeel ff niet. De zaak Tadic heeft Twente een hoop geld extra gekost Er zijn een hoop boete s betaald en punten in aftrek genomen waardoor Twente lager op de ranglijst kwam waardoor er ook minder geld binnenkwam. Boven kan er 3 jaar geen europees voetbal gespeeld worden.

Die eerdere boete werd ook al betaald door anderen (supportersvereniging). Blijft in totaal 90.000 boete over, frauderen loont steeds eerder!

17 juni 2016 om 20:00

Je snapt toch zeker wel dat de club FC Twente ook de sponsors en fans inhoud? Snap je wel wat voor enorme opoffering mensen buiten het oude bestuur doorgaan voor onze club?

17 juni 2016 om 20:18

Het is maar net hoe het in het straatje past. Wanneer Twente de boel oplicht en hiervoor wordt bestraft moeten ook de sponsoren en supporters hier keihard voor opdraaien niet enkel het (oude) bestuur. Laat staan dat je het "nieuwe" twente in de mond neemt. Maar op het moment er een sponsor op staat om de boete deels te betalen, dan dient het twente bestuur het toch zelf op te hoesten. Hypocriete bende!

17 juni 2016 om 20:24

Je spreekt je zelf tegen....

17 juni 2016 om 21:01

Nee hoor.. iedereen (supporters, sponsoren, oud/nieuw bestuur, etc) bij twente wordt hier op vz verantwoordelijk gehouden voor de ontzettende bende die er is "ontstaan". Maar op het moment er een "verantwoordelijke" op staat om de boete te betalen is het niet eerlijk?

Bekrompen wereldje!

17 juni 2016 om 21:11

Ja precies, maar dat was wat ik ook zei :-P Sponsoren horen bij de club, dus het is niet zo dat "de club Twente er goed mee weg komt"

De enige die hier onder te lijden heeft is de Graafschap

17 juni 2016 om 19:52

Hoezo? Zij waren al gedegradeerd na het verlies tegen gae.

17 juni 2016 om 19:53

Ik heb geen medelijden met de Graafschap. Hadden ze maar krachten voor de nacompetitie moeten sparen.

17 juni 2016 om 19:55

Wat dacht je van onzekerheid over het beleid, jl of eredivisie.. Lopen ze nu een maand mee achter

17 juni 2016 om 19:59

Mooi om te zien dat sommige er nog steeds mee zitten

17 juni 2016 om 20:00

Die onzekerheid hadden ze zichzelf kunnen besparen als ze de nacompetitie met een beetje bezieling hadden gespeeld maar kennelijk waren ze al tevreden. Ze zijn dus gewoon terecht gedegradeerd.

17 juni 2016 om 20:01

Goed dat het je deugd doet. Graag gedaan.

17 juni 2016 om 21:49

gast kom op, dat Ajax niet won bij de Graafschap had meer met Ajax zelf te maken en het wisselen van de Boer, dan met de Graafschap. Je kan hun gewoon simpel weg niets verwijten, spijtig is het alleen wel, nog steeds..

17 juni 2016 om 21:58

Natuurlijk zitten de Ajax fans er nog mee. Wie verspeelt nou het kampioenschap bij zn kleine club. Als ze er niet meer mee zaten zou het pas slecht zijn

17 juni 2016 om 22:08

De Graafschap is verdiend gedegradeerd.

18 juni 2016 om 01:03

Verdiend? Als de Graafschap de boel zo had opgelicht als Twente en er dan ook met zo'n lichte straf vanaf kwamen waren ze ook niet gedegradeerd.

Tja knvb dit had je natuurlijk kunnen verwachten op deze manier is dit zeer vals spelende twente de lachende 3e voor miljoenen gestolen en hoeven bijna niks te betalen Knvb en twente jullie zijn een schande voor nederland

17 juni 2016 om 20:06

@fcutreg2 : welke miljoenen zijn door Twente van wie gestolen?

Of bedoel je wellicht de transfermiljoenen die voor o.a. Tadic (groningen), Zyech (heerenveen) en Fer (feyenoord) zijn betaald (totaal pak weg EUR 18 Miljoen).

17 juni 2016 om 20:11

Dworff met onrechtmatig geld waar ze waarschijnlijk nog 3x zoveel geld voor hebben terug gekregen. Ga je mond spoelen!

17 juni 2016 om 20:23

Ben terug! Hoedan onrechtmatig, 040vaart? Het domino-effect van alleen al deze transfers heeft veel nederlandse clubs en competities versterkt. Bovendien welke ander eredivisie club betaalde zulke stevige bedragen voor binnenlandse transfers?

17 juni 2016 om 20:33

Ach Vaart, PSV kan modder onder de grond verkopen aan de gemeente om financieel gezond te blijven maar dit afkeuren? De daders zijn verdwenen en gelukkig worden de supporters niet buitenproportioneel gestraft. Is toch mooi?

17 juni 2016 om 21:50

@dworff

Miljoenen van de Nederlande belasting betaler zijn er gestolen. De gemeente investeert even dik in Twente en vervolgens klopt de gemeente aan in Den Haag met een verhaal dat de bijstand zo duur is, al het geld op is en voila, er gaan weer extra miljoenen naar Enschede..

17 juni 2016 om 22:03

@vaart
Iets van boter en een hoofd.....aantal transfers van Vlado Lemic zijn minstens dubieus te noemen.... en dan de grondconstructie met de gemeente. Als je het over onrechtmatig geld hebt. Prijs je gelukkig dat PSV niet binnenstebuiten wordt gekeerd.

Doyen, toch 1 van de zwaardere vergrijpen, had weinig direct met geld te maken. Tadic ging om de commissie van de verkoop en Ziyech had te maken met de noodzaak van inkomend geld (leroy Fer) (wat een dag later kwam dan de handtekening van aankoop). Twente heeft verkeerde dingen gedaan en is op gepaste wijze gestraft. Dat vindt althans de KNVB-beroepscommissie.

17 juni 2016 om 22:06

@speedy
Welkom in de real world. Dan te bedenken dat Nederland in de top 10 staat van meest integere landen.
Twente geeft de (regionale) maatschappij ten minste nog iets terug. Er zijn genoeg geldverslindende trajecten en subsidies waar niemand iets aan heeft.

Gadverdamme. Vooral trots zijn op deze club.. Frauderen loont! Miljoenen verdienen over de rug van andere clubs en er lachend mee wegkomen. Clubs zouden Twente volledig moeten boycotten, vallen ze zo om.

17 juni 2016 om 20:03

Euhm miljoenen verdienen? Alleen het externe onderzoek dat FC Twente zelf heeft laten doen heeft de club al meer dan een miljoen gekost..

17 juni 2016 om 20:18

Makkelijk gecompenseerd met het onterecht verdiende extra tv-geld. Wat heb je nog meer?

17 juni 2016 om 20:30

Het meeste TV-geld komt van de succesvolle periode vóór de fraude (2013-2015)

17 juni 2016 om 21:55

Ben serieus wel benieuwd om hoeveel miljoenen het in dat geval zou gaan?(vergeet niet de opgelegde boetes mee te rekenen)

Hoeveel plekken op de ranglijst heeft twente de faude opgeleverd en hoeveel teveel aan tv geld heeft twente hiermee geincasseerd? (Vergeet niet de punten in mindering te verekenen)

Welke clubs zijn er nu daadwerkelijk benadeeld (vergeet hierbij niet de kosten en baten vd binnenlandse transfers van oa tadic, plet, ziyech, fer mee te rekenen)

Ben benieuwd!

17 juni 2016 om 22:12

Yoink, kom jij maar met meer
Hoeveel heeft Twente dan te veel verdiend? Hoeveel hebben ze aan boetes betaald (inclusief die belachelijke afkoopdeal richting andere Bvo's). Voordat je begint: het gaat om 2 seizoenen waar Twente mogelijk hoger is geeindigd.

18 juni 2016 om 00:21

Ik hoor dit overal, echter vraag ik mij altijd af; Hoeveel lager Twente dan zou komen. Twente gaf veel geld uit aan spelers. Deze spelers zijn meren maal door eigen fans en andere fans te zwak gevonden...

Je zou dus nooit kunnen zeggen dat Twente ook echt lager was komen te staan. Misschien had het wel beter uit gepakt dan nu het geval was.

Twente schat je hoe dan ook wel tussen plek 3 en 8. Dan zou de winst maar uit 2 seizoenen komen. Daarom vind ik die "onterecht extra tv-gelden" niet heel geloof waardig. Vervolgens liggen de kosten zonder de boetes maar wel door schade toch al zeker boven de 7 miljoen. Dan is er toch niet sprake van winst.

17 juni 2016 om 20:54

Vooral Heerenveen en Groningen! Die hebben lekker mee geprofiteerd met het belazer beleid van Jopie...Dikke transfersommen afgetikt voor Ziyech en Tadic, maar toen hoorde je ze niet..

17 juni 2016 om 21:13

Nee hoor, als de andere clubs Twente boycotten, word Twente kampioen...

Manmanman wat een stel papegaaien hier zeg.. De een schreeuwt nog harder dan de ander, maar vrijwel niemand heeft een idee waar het over gaat..

18 juni 2016 om 00:44

Moustro Jij wel?

Leg eens uit dan hoe het volgens jou zit.

Ben schijnbaar niet goed op de hoogte.

Ben benieuwd??

Vz dit is een vraag naar de juiste info.

18 juni 2016 om 12:28

Je kunt al mijn reacties van de afgelopen dagen/weken over dit onderwerp doornemen, dan krijg je wel een idee.. Om het hier nog een keer uit te leggen, krijg ik weer het idee dat ik tegen een muur praat...

Waar het om gaat is dat de meesten geen idee hebben wat er nou precies allemaal fout is gegaan, dat de meesten 8 overtredingen vertalen als "jarenlang frauduleus handelen", dat de meesten niet zien dat je niet iedere overtreding apart en vervolgens ook nog eens het geheel aan overtredingen kunt bestraffen, dat de meesten geen benul hebben waar ze het licentiereglement kunnen vinden laat staan weten wat erin staat, dat de meesten maar een beetje dom roeptoeteren wat de hardste schreeuwers roepen...

Dat zijn echte sponsoren!

17 juni 2016 om 20:47

Tja, persoonlijk vind ik het een populistische actie.

17 juni 2016 om 21:59

Weet je wat populistisch is? Supporters die dreigen hun club te verliezen te vertellen dat het hun verdiende loon is daar waar ze geen invloed op hebben. Dan zeggen ja ze hebben alles onderzocht en de straf is terecht. En nu Twente gelijk krijgt verbolgen zijn en klopt ons strafrecht systeem niet. Sommige mensen teren op een ander hun verdriet. Ik heb de afgelopen weken hier alleen maar populistisch getoeter gehoord ten koste van neergeslagen supporters. Zo makkelijk.

17 juni 2016 om 23:47

Kan het ook een beetje zien als reclame.

Ik gok dat de volgende 400 reacties in de geest zijn van: "misdaad loont" en "beloon het frauderen". Maar misschien moeten alle simpele schreeuwers even een stap terug doen, want in december, toen men de straf kreeg voor het wanbeleid onder Joop Munsterman (voorwaardelijke intrekking licentie) heb ik niemand gehoord.

17 juni 2016 om 19:59

Was toen de licentie maar ingetrokken. Was dit alles correct opgelost en iedereen tevreden behalve de Twente fans .

17 juni 2016 om 20:03

Waar zijn al die schreeuwers die zeiden dat de knvb Twente wilde laten degraderen?

17 juni 2016 om 20:14

Inderdaad tubes. Eigenlijk heel eng wat er nu gebeurt.. 8/10 tukkers beginnen weer praatjes te krijgen en gaan nog meer met de vinger naar andere wijzen.

17 juni 2016 om 20:14

Dat wilde de knvb ook...
De beslissing om in de eredivisie te blijven is niet van de knvb...

17 juni 2016 om 22:09

Klopt, het ligt nooit aan Twente..altijd aan andere, Aldo, of die andere man wiens naam ik niet wil noemen.
Nee je moet de bestuurders straffen? sorry hoor...als ik met mijn bedrijf failliet ga vanwege schimmige dealtjes die niet mogen, dan is dat toch niet zomaar even vergeten door een ander directeurtje er neer te zetten?
Wat een achterlijk gedoe zeg.

Ik hoop van harte dat Nederland massaal gaat fluiten als Twente op bezoek komt.
Lullig voor de supporters, maar het is niet anders.

17 juni 2016 om 22:22

Weet je wat pas echt achterlijk gedoe is...de laatste regels in jouw reactie. Succes met zelfreflectie.

17 juni 2016 om 22:25

Supporter... is dat je club supporten of de tegenstander uitfluiten? Ik zou denken het eerste... over achterlijk gedoe gesproken.

17 juni 2016 om 22:31

En weet je wat het gekke is? 8/10 supporters van andere clubs zouden precies het zelfde doen. Hypocriet gelul.

20 juni 2016 om 09:28

Nou dan zou ik alle reactie s van Twente fans eens goed doorlezen.ik heb ook veel reactie s van Twente fans gezien die degradatie helemaal niet zo n slechte straf vonden en die weldegelijk verantwoording nemen voor wat er gebeurt is.
maar t is zo lekker makkelijk om maar de hele club Twente hier met z n allen aan te vallen en lekker met iedereen mee te toeteren zonde de reactie s eens fatsoenlijk te lezen en je ook eens in te leven in wat de Twente supporters de afgelopen tijd hebben moeten meemaken. Maar ja nu zal ik wel weer als huilebalk worden afgeschildert.
Je fluit maar mooi een eind weg als Twente komt jongen. Bedenk dan ook ff dat niemand die jij daat zit uit te fluiten enig invloed heeft gehad op het beleid destijds.

Degradatie is een gepaste straf. Maar knvb wil twente graag in leven houden. Corrupte knvb

17 juni 2016 om 20:41

Waarom? Dus jij hoopt dat er duizenden supporters hun club kwijtraken? Wat een fijne tolerante mensen zijn er toch?

18 juni 2016 om 00:49

yep dat hoopt hij.
En yep dat hoop ik ook.
En yep dat hopen 90% van de supporters van alle andere clubs.
Inclusief die van Haarlem,veendam,rbc, agovv.

De actie van de sponsor geeft aan hoe men daar in jullie gat denken over eerlijke concurrentie.

Tonzon een vriend van Doyen Sports.

Maar goed dat is mijn mening.

Er zijn zo weinig mensen hier die verder dan 1 stap kunnen denken. De schreeuwertjes met het "huilie huilie". Ik vind het vanwege deze mensen (die zelfs een account maakten op twente fora om te komen zuigen en lachen) toch wel extra mooi dat alles goed gekomen is.

Al die reacties... pure afgunst. Hieruit blijkt maar weer dat Twente leeft en dat Twente veel meer is dan alleen een voetbalclub. Er zijn verkeerde dingen gebeurd in het verleden. Daar is Twente voor gestraft, maar beter nog, vooral de veroorzakers. Zij zijn hun ingelegde miljoenen kwijt. Waar waren Houdini en Hans Klok nou Bertje? Dikke pluim aan Jacobs en Segaar!

17 juni 2016 om 20:08

Inderdaad twente is meer dan een voetbal club oplichters zijn het ben blij dat je het voorzegt

17 juni 2016 om 20:17

We hebben het geleerd van de clubs die ons zijn voorgegaan. Waaronder utrecht.

17 juni 2016 om 20:24

Kruip terug in je schulp, leer Nederlands schrijven en ga je vooral verdiepen in de materie fcutreg2. Fijne avond nog.

Eerst de hele boel bij elkaar frauderen, vervolgens zielig gaan doen als ze gestraft dreigen te worden, dan worden ze daarvoor beloond door helaas in de eredivisie te mogen blijven en als klap op de vuurpijl is er ook nog een achterlijke sponsor die mee gaat helpen dat schijntje van een boete betalen. Fraude heeft het vandaag in Nederland gewonnen van het voetbal, een schande werkelijk. Twente is definitief mijn respect en sympathie kwijtgeraakt. Ik schaam me als Königsblaue dat we nog vriendschapsbanden met deze smerige valsspelers onderhouden.

17 juni 2016 om 20:09

Raypas.

Hulde perfect verwoord en gewoon de enige waarheid maar denk dat twente vanaf nu wel een van de meest gehate clubs word van nederland

17 juni 2016 om 20:51

Soms je verlies nemen is veel grootser.

18 juni 2016 om 10:20

@fcutreg2, de enige waarheid bestaat niet. Het is de zelfbenoemde waarheid van Raypas

17 juni 2016 om 20:58

@raypas,

Kruip a.u.b weer onder de steen waar je vandaan komt, je bezoedeld het mooie Schalke 04 logo van onze broeder club, jij zou dit als je echt 1 van de Königsblauen zou zijn dit helemaal niet schrijven ik kom regelmatig kijken in Gelsenkirchen en in de Kohlenpott derby tegen Dortmund is het helemaal super daar zingen ze zelfs Twente liedjes, maar onder de echte diehard schalke fans leeft wat jij zegt totaal niet, ze hebben me net nog geappt en gefeliciteerd, jij wannabee; je maakt dit mooie logo ten schande

17 juni 2016 om 22:11

Ik ben anders bevriend met een Duitser...en die spreekt er toch echt schande van.
Dus niet zo hypocriet lullen over hoe schandalig het wel niet is dat iemand het niet voor fraudeurs opneemt.

18 juni 2016 om 01:57

@fctexper

Ik ga net zo vaak naar thuis- en uitwedstrijden van Schalke en ken de sfeer rond de club net zo goed dus kom niet aan met dat slappe cliché van je. Dat S04 en FCT broederclubs zijn, betekent echter niet dat ik blind ben en jullie puur omwille van die band behoor te feliciteren met jullie "overwinning". Jouw club heeft zaken heeft uitgevreten die het daglicht niet konden verdragen en dat had geen moer te maken heeft met voetbal, sportiviteit en verbroedering. FCT heeft willens en wetens het hele Nederlandse voetbal op een vreselijke a-sociale manier belazerd en beschadigd. Het logo dat jij bij je naam draagt is het gene dat vreselijk te schande is gemaakt en besmeurd. Dus als iemand zich dood moet schamen dan ben jij dat, niet ik.

18 juni 2016 om 10:11

@raypas, wat je wel of niet bent is me niet helemaal duidelijk. Zeker is wel dat je een ziekelijke afgunst op en blinde haat hebt tegen alles wat met FC Twente te maken heeft. Ik als Spartaan ben in de eerste plaats blij dat mijn club eindelijk weer terug is op het hoogste niveau. Net zo goed dat ik blij ben voor FC Twente dat ze ook volgend seizoen weer hun flink geblesseerde beentje mogen voor zetten in de Eredivisie. Want een geweldige club als FC Twente kan daar niet gemist worden. Los van wat enkele oud-bestuursleden van die club de afgelopen paar jaar aan boekhoudkundige trucs hebben uitgehaald. Waar de Tukkers, vind ik persoonlijk, al meer dan voldoende voor gestraft zijn. Al merk ik aan de discussies hier dat blijkbaar voor veel reageerders eigenlijk geen enkele straf voldoende is. Behalve de doodstraf dan. Dat is Nederland, anno 2016. Het is niet te hopen dat jij een afspiegeling bent van de gemiddelde aanhanger van de club uit de Kohlenpott. Want dan zou ik me als clubleiding van Schalke 04 behoorlijk zorgen gaan maken.

17 juni 2016 om 22:09

Dit noemt zich Schalke fan?

18 juni 2016 om 02:11

Ja, omdat ik van voetbal hou en van de sfeer rond de club. En laten de zaken die aan het licht zijn gekomen bij Twente daar nou net helemaal niks mee van doen hebben. Dat ik Schalke supporter ben, staat daar helemaal los van.

18 juni 2016 om 04:27

@raypas,

Je bent gewoon Nep, want als je het over duistere zaken hebt, dan had schalke die in't verleden ook, en niet zo zuinig ook matchfixing en omkoopschandalen in de 70er jaren, maar dat wist jij vast niet, anders had je niet zo achterlijk gezegd dat mijn club dingen heeft gedaan die het daglicht niet konden verdragen, dat zelfde geld trouwens voor bijna elke club in Nederland, kom je nog wel achter als de straffen van de knvb omhoog gaan, moeten veel clubs veel lijken opbergen.

en hypocriet als ze allemaal zijn zijn de feyenoorders de psvers en ajacieden ineens allemaal vergeten wat hun allemaal uitgevreten hebben in't verleden, meest recente de grond onder het psv stadion, verkapte staatssteun, die zeker niet bedoeld was om spelers van te financieren, wat 100% zeker wel gebeurd is, maar ja Brussel zou het uitzoeken, ik denk dat ze daar wel klaar mee zijn als het verjaard is.

17 juni 2016 om 22:28

De Koningsblaue hebben ook een heel zuiver geweten op dat vlak. Of was dat voor je tijd?

17 juni 2016 om 22:58

Ben je nu helemaal van de pot gerukt om namens schalke supporters te spreken?onder een nickname de grote jongen uithangen?freunde fur immer???kijk gewoon naar de uitleg van de knvb (dat de lc commissie twente de mogelijkheid geeft schoon schip te maken zonder ervoor gestraft te worden)alles moet boven tafel komen en als dat gebeurt dan behouden jullie de licentie!dat twente gesweint heeft weet iedereen maar als er een maas in de wet is dan maak je er gebruik van!neemt niet weg dat ik er niet trots op ben wat het twentse bestuur in het verleden geflikt heeft!maar vraag me ook af of twente de enigstein de eredivisie is?groningen werkt toch ook net die pavlovic?

Ach ja de twente supporters zijn blij en dat mag ook. Maar dit is natuurlijk een farce. De knvb maakt zich compleet belachelijk.

Laten we maar kijken naar volgend seizoen en laten we hopen dat twente het eerst volgende meet moment in cat 2 zit anders zijn ze de licentie nog kwijt.

Tjah. Voor de misstanden van voor december 2015 gaf de licentiecommissie als straf een voorwaardelijke intrekking van de licentie, met als voorwaarde dat er schoon schip gemaakt moest worden. Twente moest een onderzoek laten uitvoeren door Knüppe en kreeg een boete van 45k die door de supportersvereniging is betaalt. Vervolgens bleken ze nog 4 overtredingen begaan te zijn, na december 2015. De licentiecommissie voelde zich bedrogen en nam Twente alsnog de licentie af omdat ze zich dus niet aan de afspraken hielden. Nu draait de beroepscommissie die intrekking terug en geven ze in plaats daarvan een boete van weer 45k per begane overtreding van ná december 2015.

Kortom: Twente heeft 1 boete van 45k van de Knvb gekregen voor alle misstanden van vóór 2015, die ze niet zelf hebben betaalt, en 4 boetes voor misstanden die ze hebben begaan nadat ze bij hoog en laag zwoeren schoon schip te zullen maken. Daarvan valt nu al minstens de helft weg. Plus een boete die ze van de Uefa hebben gekregen. Verder niets. Ted vindt het echter wrang dat ze die boete hebben gekregen, maar daar ben ik het toch niet helemaal mee eens..

17 juni 2016 om 20:19

@fl0r1d43, welke overtredingen zijn er ná december 2015 precies begaan? Bedoel je niet "naar boven gekomen na, door FC Twente (voor meer dan een miljoen euro) betaald extern onderzoek?"

17 juni 2016 om 20:23

Nee, niet helemaal. Van gesjoemel met de transfers van Engelaar, Corona, Tadic was al weet voor het december besluit, maar dat is later pas naar buiten gekomen. Ik weet niet of dat 1 of 3 overtredingen zijn aangezien het rapport van de beroepscommissie maar 1 pagina bevat en daaruit niet op te maken is over welke 4 overtredingen het gaat.

edit: dit staat op de site van de Knvb:

Wel bestraft de beroepscommissie vier overtredingen die tussen december en mei aan het licht kwamen met een boete. Gezien de ernst en het repeterende karakter van de begane overtredingen besloot de beroepscommissie voor elke overtreding de hoogst mogelijke boete van 45.250 euro op te leggen. Dit resulteert in een boete van in totaal 181.000 euro.

Ambigue definiëring.

17 juni 2016 om 20:52

In je tekst staat duidelijk: "wel bestraft de beroepscommissie vier overtredingen die tussen december en mei aan het licht kwamen met een boete." Dat is dus aan het licht gekomen door het door Twente ingelaste onafhankelijke onderzoek. Dat dit vóór december al bekend zou zijn is puur een aanname.

Ik vindt het als FC Twente supporter overigens verschrikkelijk wat er allemaal gebeurd is in de periode 2013-2015. De mensen die dat op hun geweten hebben moeten hiervoor, in mijn ogen zwaar gestraft worden. Mijn club was op een haartje na kapot..

17 juni 2016 om 20:59

Het is net zo goed een aanname dat die overtredingen a niet in die periode begaan zijn en b aan het licht gekomen zijn door het onderzoek wat Twente heeft uitgevoerd. Daarom zeg ik ook dat deze tekst geen uitsluitsel geeft aan dan wel de ene dan wel de andere uitleg.

Dat het voor december al bekend was is echter geen aanname, dat komt uit het rapport van de licentiecommissie medio mei waarin staat dat
a deze feiten bekend waren bij Twente omdat ze in een alv? aandeelhoudersvergadering? directievergadering? besproken zijn op een datum na de afspraken met de licentiecommissie (eind december geloof ik)
en b als de licentiecommissie weet had van deze feiten het de licentie al had afgenomen en Twente niet de kans had gegeven om de boel op te ruimen.

Op een haartje na kapot is de enige juiste conclusie in deze: Fc Twente had de licentie verloren als ze geen informatie achter hadden gehouden en heeft hem alleen maar niet verloren omdat het op zich achterhouden van die informatie niet genoeg is voor het alsnog afnemen van de licentie.

edit: voor de verduidelijking hier het stuk uit het rapport van de licentiecommissie:

De licentiecommissie heeft thans de taak om te bezien a) in hoeverre FC Twente heeft voldaan aan de voorwaarden die zij heeft gesteld aan de voorwaardelijke intrekking van de licentie en wat het gevolg daarvan is voor definitieve intrekking van de licentie op basis van het Decemberbesluit en b) wat de gevolgen voor FC Twente moeten zijn voor de nadien nog naar buiten gekomen informatie in de kwesties Tadic, Corona en
Engelaar. Ook in die – op 15 december 2015 voor de licentiecommissie nog onbekende – kwesties is sprake geweest van opzettelijke en doelbewuste misleiding van de
licentiecommissie door FC Twente. De licentiecommissie merkt in dit verband hier al vast op dat (een deel van) die informatie op dat moment binnen FC Twente al wel bekend was bij verschillende functionarissen en dat hierover tijdens het overleg op 10 december 2015 slechts in algemene, niet alarmerende bewoordingen een uitspraak is gedaan (‘mogelijk
meer onregelmatigheden’)

17 juni 2016 om 20:35

Thanks voor de uitleg. Ik ben zelf niet zo diep/goed geïnformeerd, maar ik lees uit jouw opmerking dat Twente de voorwaardelijkheid van hun straf hebben geschonden. Als dat het geval is, dan zouden ze gewoon alsnog die straf moeten krijgen, i.p.v. deze schamele 180.000 euro

17 juni 2016 om 20:38

Nee dat kan niet en de beroepscommissie geeft daarvoor de volgende reden:

Uit het nadere onderzoek van de beroepscommissie komt evenwel naar voren dat het gerechtvaardigd vertrouwen bij FC Twente is gewekt dat de malversaties uit het verleden waarmee de licentiecommissie bekend is geworden na het Decemberbesluit, niet van invloed zouden zijn op het behoud van de licentie, mits zonder voorbehoud een ‘schoonschipverklaring’ zou worden afgegeven. Aangezien deze verklaring is afgegeven en geen andere gronden voor intrekking van de licentie zijn gebleken dan die reeds bij de licentiecommissie bekend waren, stond het de licentiecommissie in het onderhavige geval niet langer vrij om de licentie van FC Twente in te trekken. Dit oordeel laat
onverlet de mogelijkheid om andere sancties op te leggen.

Oftewel doordat de licentiecommissie de afspraak met Fc Twente heeft gemaakt dat ze hun licentie alleen voorwaardelijk zouden verliezen en de overtredingen van na dat akkoord alleen niet genoeg waren om de licentie af te nemen behouden ze de licentie.

17 juni 2016 om 20:50

Oke, dank voor de uitleg

Je zou maar supporter zijn van deze frauduleuze en malafide club haha.

Ik zou me kapot schamen.

17 juni 2016 om 20:29

Ach, er zullen de eerste paar jaren nog wel flink wat sneren worden uitgedeeld. Reputatie van Twente is helemaal aan gort.

17 juni 2016 om 20:29

Je zou maar een stoker zijn die zich totaal niet in de materie heeft verdiept en met elke natte wind meewaait. Ik zou me zelfs doodschamen.

17 juni 2016 om 22:14

Is dat het enige wat Twente supporters kunnen zeggen?
Vol in de verdediging schieten en dan wijzen naar die ''materie''?
Kom op zeg.
Fraude is fraude, en dat loont blijkt maar weer... o nee, ik moet even 600 terug betalen aan de belastingdienst...helaas.

17 juni 2016 om 22:26

Zeker niet, dat er fraude is gepleegd zal ik niet ontkennen, maar de reactie van 'el Fenomenal' gaat natuurlijk helemaal nergens over. Als je alles op een rij zet, denk ik dat wij ons moeten schamen voor het verleden, maar trots mogen zijn op de toekomst, vooral de weg die er ingeslagen is met 'operatie schoon schip'...

18 juni 2016 om 12:23

Grappig dat je dat zegt terwijl je avatar aangeeft dat je Barcelona supporter bent...

Als Barcelona en Real onder toezicht van de KNVB zouden vallen, konden ze beiden de deur sluiten...

20 juni 2016 om 09:37

Heb je hem ook weer
Jullie sneren er nog maar wat op los
Ik schaam me niet want ik heb destijds niet meegewerkt aan de fraude en ben er ook niet verantwoordelijk voor.of schaam jij je ook nog voor de bestorming van t Maas gebouw s en de puinhoop in romedestijds waar je hopelijk niet bij bent geweest?

Absurd. Ergens ben ik best blij voor de vele fans, vrijwilligers en de medewerkers die onschuldig waren aan de wantoestanden bij Twente. Zouden er velen de dupe van zijn als de club failliet zou gaan en uiteindelijk zou voetballend Nederland er ook niet beter van worden als Twente zou verdwijnen.

Nu kreeg ik wel het idee dat al dat geklaag over faillissement vooral was bedoeld om zielig te doen en dat Twente er echt wel een mouw aan had kunnen passen als ze waren gedegradeerd en vind ik anderzijds dat als ze daar echt door zouden zijn omgevallen, het vooral zou hebben getoond hoe slecht de financiële situatie daar was. Daarom vond ik het ook onterecht dat er zo vanuit Twente werd gewezen naar de Knvb, alsof die ervoor zou zorgen dat ze failliet zouden gaan. Als ze echt failliet zouden gaan van degradatie, moest Twente vooral in de spiegel kijken.

Verder is dit natuurlijk echt een straf van niks voor alles wat er is voorgevallen. Binnenkort verkoopt Twente Ziyech met een miljoenenwinst, terwijl ze hem nooit hadden kunnen betalen als ze zich aan de regels hielden en er slechts een boete van 45K voor is gegeven. Op die manier loont fraude en dat is een heel slecht signaal voor de voetballerij.

Wat wel duidelijk is, is dat het systeem van nu te weinig speelruimte biedt. Een boete van 45K is gewoon veel en veel te laag als laatste straf. Intrekken van de licentie is weer erg zwaar. Had nu wel beter gepast dan nog een lullige boete, maar een tussenweg was sowieso beter. De Knvb gaf nu met het aanreiken van een nieuwe licentie voor de JL al eigenlijk zo'n tussenweg en ik vond dat een goed compromis. Nu komt Twente wel veel te makkelijk weg uiteindelijk.

17 juni 2016 om 20:36

Het feit dat er een crediteurenakkoord, garantstelling etc. klaar lag voor de Eredivisie, zou de JL wel degelijk de doodsteek betekenen. In de Eredivisie is er zicht op financieel herstel, dit zou in de JL niet het geval zijn.

Daarnaast valt de Knvb genoeg dingen te verwijten, eerst deadlines stellen voor Fct, maar haar eigen deadlines met een korreltje zout nemen. Maar de verwijten mogen voornamelijk richting kamp Oostveen. Vooraf!! al schreeuwen dat Twente in de doodskist ligt, de begrafenis alleen nog maar besteld hoeft te worden, toont al het onkunde van deze man aan. Ook zijn timing rond de play-offs is discutabel, eveneens de aanstelling van Blind.

17 juni 2016 om 21:14

Met de huidige afspraken zou inderdaad het crediteurenakkoord vervallen bij degradatie. Maar dat zo'n akkoord überhaupt nodig is om te kunnen voortbestaan, laat als zien dat Twente blijkbaar zelf een potje heeft gemaakt van de financiële huishouding. Ik vond het daarom ook absurd om te zien dat Twente vervolgens naar de Knvb wilde wijzen als schuldige dat zij failliet zouden gaan bij degradatie. Alsof de Knvb dan ineens aan de voorwaarden van de crediteuren van Twente tegemoet had moeten komen, omdat ze anders hun geld zouden opeisen en de club failliet zouden laten gaan. De omgekeerde wereld als je het mij vraagt.

Als Twente daadwerkelijk was gedegradeerd, hadden ze gewoon opnieuw in gesprek gemoeten met de crediteuren en zouden ze hoogstwaarschijnlijk met een groot deel nieuwe afspraken moeten kunnen maken. En anders had Twente het aan zichzelf te wijten dat ze hun financiële zaakjes dusdanig slecht op orde hadden dat degradatie ze al de kop kon kosten (terwijl ze daar sportief al serieus kan op maakten halverwege het seizoen).

Verder ben ik wel met je eens dat de Knvb genoeg te verwijten is hoor. Een slecht strafsysteem waarbij het gat tussen een lullige boete van 45K en intrekken van de licentie gewoon wel heel groot is. Twente viel er tussenin. De boete was veel te laag voor de vergrijpen, intrekken van de licentie was weer erg zwaar. Dan moet je ook passende straffen voor zulke situaties formuleren. Degradatie had ik helemaal geen gekke straf gevonden (iig veel passender dan een boete van niks), maar je kan ook denken aan miljoenenboetes, échte uitsluiting van Europees voetbal (dus niet voor bepaalde seizoenen waarin je er toch niet om speelt, maar gewoon de eerste X deelnames waarvoor je wél weet te kwalificeren aan je voorbij moeten laten gaan) en/of een forse daling op de ladder voor TV gelden. In ieder geval straffen die iets meer recht doen aan dit soort structurele frauduleuze praktijken. Dat de Knvb alleen een twee uitersten had om mee te straffen, maakt dat het nu niet rechtvaardig afgehandeld kon worden.

17 juni 2016 om 22:16

Onzin, Twente zou namelijk naar de JL gaan met behoud van televisie gelden.
Daarnaast moest twente sowieso al veel gaan verkopen.
Ze hadden het echt wel gered, dit is gewoon zielig doen.

17 juni 2016 om 22:44

behoud van televisiegelden was voor het geval twente weer terug zou komen, niet voor in de jl, dat is dus onzin. 90 mln schuld en veel minder inkomsten, het is heel simpel dat de schuldeisers dan moeilijk gingen doen en dat twente dat nooit gered had. de Knvb heeft zichzelf in de vingers gesneden en indirect de voetbalclubs zelf ook, want hoe kan het zijn dat er maar twee straffen bestaan? een van 45000 boete en een van licentie intrekken, dat verschil is toch veel te groot? daarbij had de licentiecommissie in december duidelijk op papier moeten zetten dat de licentie mogelijk nog afgepakt kon worden bij meer lijken uit de kast en dat deden ze niet. zoek maar op: op papier staat duidelijk dat twente de licentie behoud als ze zich aan de voorwaarden houden. voor de graafschap lullig en de Knvb had dit anders aan moeten pakken maar die hebben geen poot om op te staan.

En zo is er opeens weer niets aan de hand....allemaal weer lekker kop in het zand en verder aanknoeien met V. Oostveen voorop.

Het ergste is nog dat veel Twente-fans denken dat ze het hem geweldig gelapt hebben en ze iedereen te kijk hebben gezet.

17 juni 2016 om 21:13

Noem eens 1 postnr waaruit dit blijkt?
Je praat behoorlijke onzin

17 juni 2016 om 21:20

In een ander topic postte Fctexper onder meer het volgende:

"je kan zeggen wat je wil, maar Joop Munsterman heeft gewoon in mijn ogen eigenlijk terecht de zwaktes van de knvb en de licentiecommissie aan de openbaarheid gebracht, door gewoon klakkeloos die 45.000 boete te betalen idd, dus gewoon gecalculeerd risico"

en vervolgens wees hij ook nog even volkomen uit de lucht gegrepen naar andere clubs

"ik durf gerust te stellen dat er bij andere clubs in Nederland misschien nog wel veel meer lijken in de kast zitten dan bij Fc Twente het geval was"

Dat soort reacties brengen het slechtste in me naar boven. Gelukkig kan ik het relativeren en weet ik dat dit een uitzondering is die de regel bevestigt. Maar ze zijn er dus wel.

17 juni 2016 om 21:25

Ah, goed gevonden. Ik las dat veel twentefans zo denken, maar volgens mij maar een enkeling.

Verder wel een behoorlijke aanname van fctexper

18 juni 2016 om 04:42

@passionforpink,

zo'n reactie van jou brengt het realisme in me boven, of ben jij zo naief om te denken dat Fc twente de enige club is die in Nederland wel eens iets onder het tapijt heeft gekeerd, of een lijk ergens in de kast heeft,

Het recente verleden met de lijken van Feyenoord nog vers in mijn achterhoofd en de grondverkoopstunt van psv, en wat van den boog en uri coronel allemaal uitgevreten hebben bij ajax, maar nergens is het zo breed uitgemeten als bij Twente,

werkelijk als hyena's zijn sommigen er hier op gedoken, ik heb zelden zo'n onsymphatiek zooitje meegemaakt.

18 juni 2016 om 08:22

@fctexpert

Natuurlijk gebeurt er bij andere clubs ook wel eens wat, zoals bij Groningen met Renze de Vries, Ajax met Ton Harmsen en Vitesse met Karel Aalbers. En bij Feyenoord, PSV en AZ heeft het ook wel eens gestormd. Het zit hem echter in het contrast. Twente heeft zich juist jarenlang heel sterk geprofileerd als modelclub en zowel andere clubs als de Knvb verbaal opzichtig de maat genomen. Dat wekt wrevel en valt niet te ontkennen.

18 juni 2016 om 08:38

Ik geloof best dat er nog wel misstanden zullen zijn bij andere clubs, maar de aanname dat er misschien nog wel meer lijken in de kast liggen is volledig uit de lucht gegrepen. Nog erger dan de beerput bij Twente krijg je niet snel voor elkaar.

Terwijl Twente nu veel en veel te goed weg komt, wil je nog even de fraude van Twente bagetaliseren door te wijzen naar andere clubs die je zonder enig bewijs ervan beschuldigt nog ergere lijken in de kast te hebben liggen. En dan klaag je erover dat anderen onsympathiek zijn... right

17 juni 2016 om 22:39

falcao,
Dat is echt onzin. Gemiddeld genomen hebben Twente fans geruime tijd laten blijken schuldbewust te zijn. Er is werkelijk geen greintje trots of voldoening te halen uit deze hele periode. Mensen die denken dat frauderen loont, kijken naar euro's (ik denk dat er onder de streep weinig is overgebleven), maar niet naar gevoelens van schaamte en verdriet dat je club zo laag kan gaan.

18 juni 2016 om 08:17

@silaz
Kom zelf uit de wijdere omgeving en draag Twente van oudsher een warm hart toe maar heb me een aantal jaren werkelijk gegeneerd voor de houding van veel mensen t.a.v. het beleid van de club. Nu begint het wat te landen bij velen, maar kritiek was tijdenlang totaal not done ondanks gerechtvaardigde argumenten en aanwijzigingen.

20 juni 2016 om 09:42

Nee hoor dat denk ik helemaal niet Twente heeft hier misschien wel gewonnen maar de hele affaire is natuurlijk rampzalig voor Twente . Een hoop schuld en een hoop good will verloren wat ook sponsoren kan gaan kosten.3 jaar geen europees voetbal enz.dus Twente heeft in mijn ogen helemaal niet gewonnen. Het voorzitterschap van munsterman heeft ons inderdaad het kampioenschap gebracht mmat ons ook aan de rand van de afgrond grbracht en het zal nog veel moeite kosten om er niet in te vallen.
Maar ik verzet me wel tegen t idee dat alles en iedereen in Twente schuldig is aan deze praktijken

War is dit lekker zeg! Dat er maar veel grolsch gevloeid mag worden in Twente! Ik vind het ook heerlijk voor al die zielepoten van de andere clubs die doen alsof ze bestolen zijn. Van de graafschap kan ik het begrijpen maar de rest... hou je lekker bezig met je eigen club!

Volgend jaar weer lekker om de twee weken naar de mooiste club van allemaal en gewoon in de eredivisie!

wel vreemd had deze sponsor ook de helpende hand toegereikd als twente wel terug zou zijn gezet ?????

17 juni 2016 om 21:00

Lekker belangrijk en gelukkig komen we er nooit achter..

17 juni 2016 om 22:12

Ja, hebben als een van de eerste aangegeven dat ze de de shirtsponsor wilden blijven. +1 voor Tonzon!

Dit krijg je als je een grote achterban hebt. Ik geef Pierre VH gelijk. Frauderende clubs worden van alle kanten geholpen, en andere clubs worden vanwege een minnetje op de balans gestraft tot op het degraderen aan toe. Hier gaat iets goed fout

17 juni 2016 om 21:16

Welke club moest degraderen dan vanwege dat nonnetje op de balans?

Heb je alle boetes en puntenaftrekken dit seizoen gem9st trouwens?

17 juni 2016 om 21:53

Van hooidonk had die 100000 zelf bij moeten leggen bij rbc. Wel een grote bek hebben over anderen. Maar in principe had hij met een kleine geste het faillissement van rbc kunnen voorkomen.
Dat heeft hij niet gedaan. Vraag me af waarom

Netjes van Tonzon. Wat een haters hier en dat we niet gestraft zijn, ongelooflijk dat er gasten bijzitten die dat nog durven te zeggen. Die hebben echt onder een steen geleefd.

17 juni 2016 om 21:43

Voor of tegen een degradatie van FC Twente (ik was voorstander overigens), één ding is zeker en dat hebben we samen met de Twente supporters gemeen: de KNVB heeft er een zooitje van gemaakt. B. van Oostveen in het bijzonder. Het lijkt me dat hij de krant van maandag kan openslaan op de pagina met vacatures.

On topic: mooi van Tozon dat ze dit doen. Jammer dat de vroegere beleidscriminelen van FC Twente dit scenario hebben weten nodig te maken.

17 juni 2016 om 22:18

Bertje heeft 0,0 met dit debacle te maken...

17 juni 2016 om 22:44

Wie is dan eindverantwoordelijk bij de Knvb? Of wil je zeggen dat de Knvb dit hele proces lekker heeft gestuurd?

18 juni 2016 om 02:21

Het hoofd van de Knvb roept voor er ook maar iets is onderzocht of bewezen , dat Twente gestraft moet worden. Hij brengt op een uiterst ongelukkig moment gevoelige en bepalende informatie naar buiten. Informatie die veel invloed heeft op te komen wedstrijden en dus ook spelers en staf.

Hoe kan het hoofd van de Nederlandse voetbal conclusies gaan trekken voor er ook maar iets bewezen is of uitgesproken is. Hierdoor zet hij mensen en clubs op het verkeerde been en beïnvloed hij mogelijke uitkomsten.

Heeft zo te zien wel redelijk wat er mee te maken.
De soap is velen maler grotere geworden door hem en werd ook verlegt naar andere clubs. Duurt dus allemaal nog wel wat langer. En er wordt al meer dan 2 jaar om het hoofd van B. van Oostveen gevraagd.

Betrekking tot Twente, alle na competitie kandidaten, gehele JL en alle deel nemers van de Play-offs. En dan heel dik gedrukt: Twente, de Graafschap en Fc Utrecht.

Prachtig gebaar dit. Nu met alle supporters sponsors etc. Twente weer de mooie club maken wat het tot voor kort was. En je kan discusseren wat je wil, we zijn er volgend jaar gewoon bij. Voor iedereen die er van baalt,
YOU MAD BRO?

Waardeloos hoe de knvb dit bestrafd. Vanaf nu kunnen de andere clubs ook net zo goed vals spelen en de boel belazeren! Echt belachelijk deze soap.

Kunnen we eindelijk weer over voetbal praten.

Wel lastig nu voor een deel van de achterban van Twente om nog steeds haat te koesteren tegen de Knvb en Ajax, nu zowel (de beroepscommissie van) de bond alsmede prominente Ajacieden het voor hun club opgenomen hebben. Wij tegen iedereen gaat in elk geval niet meer op.

17 juni 2016 om 22:20

Ach dat is zielig gedrag, het ''westen'' tegen ''ons'' ...hilarisch toch.
Vooral dat idee jezelf blijven aanpraten...dan ga je er vanzelf in geloven.

17 juni 2016 om 22:53

Valt me op dat zelfs gekwalificeerde mensen in Twente in die onzin geloven. Ze hebben het in Enschede over Calimero Almelo, maar op nationaal niveau opereren ze zelf precies hetzelfde t.o.v. met name Ajax en Psv.

17 juni 2016 om 22:53

Grappig dat je er over begint. Haat is sowieso een hele negatieve en vervelende emotie. Laten we het houden op wrok. Persoonlijk heb ik overigens niets op met dat stigmatiserende gedoe.

In de Licentiecommissie zitten geen mensen met affiniteit met het Oosten. Veel uit regio Rotterdam. In de beroepscommissie zitten 2 personen die wel sterke affiniteit met het Oosten hebben. Het zou niets moeten mogen uitmaken. Het is echter een saillant detail.

17 juni 2016 om 22:57

Dat laatste was me niet bekend, is inderdaad wel een saillant detail. Bovendien is het tegenwoordig vanwege de totale gekte van social media en het gebrek aan fatsoen bij veel mensen vrijwel onmogelijk geworden onafhankelijk recht te spreken zonder je zorgen te moeten makem om represailles van deze en gene, al dan niet opgejut door belanghebbenden op de achtergrond.

17 juni 2016 om 22:54

Respect voor Ajax en Ado, dat zijn de clubs die niet met de rest van de clubs zijn meegegaan, die de ondergang van Twente liever gisteren dan vandaag hadden gezien.

17 juni 2016 om 23:03

Geloof niet dat er veel clubs zijn die echt de ondergang van Twente wensen, wel dat er recht wordt gedaan aan de situatie. En wat dat recht dan precies inhoudt is inderdaad lastig en daar kun je hevig over van mening verschillen net als in de politiek, omdat er in de geschiedenis van de licentiecommissie binnen de Knvb simpelweg nog geen precedent ligt op dit juridische terrein.

Laat Twente nog maar even genieten. Als ze bij het volgende eikpunt weerin de slechtste categorie worden ingedeeld vervalt de licentie regelementair. Zo krijgt de KNVB toch wat het wil en krijgt Twente alsnog de straf die het verdient.

17 juni 2016 om 22:41

wou dat het waar was maar die fraudeurs krijgen dan heus nog wel extra belastinggeld ofzo dus let maar op in september zitten ze in 2 .. tiss gewoon een corrupt zooitje en de knvb is niet anders.. ze moeten zich echt schamen.. maar goed Grunn gaat Pepe en ramos halen .. dan weten jullie dat alvast.. we zijn dan wel failliet maar wordt wel gedekt door de knvb, gemeente
of door het huilen van onze supporters dat we te groot zijn om in de JL te spelen

17 juni 2016 om 23:52

Dat gaat niet gebeuren. Zoals je uit het gebaar van Tonzon kunt zien, laten sponsors en vermogende mensen de club niet in de steek. Waarom niet? Omdat Twente diep geworteld is in de regio en enorm leeft bij de mensen. Ondanks dit schandaal veroorzaakt door een stel narchistische idioten, blijft Twente by far de grootste club van het oosten.

Geweldig gebaar van Tonzon. En natuurlijk olie op het vuur voor alle leeghoofden die - zonder enige kennis van zaken - roepen dat Twente nauwelijks is gestraft. Het is werkelijk te gek voor woorden dat mensen dit soort onzin roepen. Verdiep je nou allemaal eens goed in de stront die Twente de afgelopen jaren over zich heen heeft gehad door het wanbeleid dat destijds is gevoerd. Een totale bestuurlijke herstructurering, 3 jaren geen Europees en daardoor geen aantrekkingskracht voor goede spelers, tonnen aan boetes, 9 punten in mindering, miljoenen aan tv gelden ingeleverd, een miljoen kwijt aan juridisch en bestuurlijk advies, afhakende sponsoren, en alle goodwill kwijt. Hoe kan je nou in redelijkheid beweren dat Twente (lees: het welwillende Twente dat met de staart tussen de benen gehoor heeft gegeven aan de instructies van de KNVB) goed wegkomt met deze sancties?! Ik schaam me voor het wanbeleid dat bij Twente is gevoerd maar ben trots op de loyaliteit van de supporters en sponsors die bewijzen geen gloryhunters te zijn. Dit bevestigt de levensvatbaarheid van de club. COME ON TWENTE!

17 juni 2016 om 23:56

Mooie reactie. Ik heb me de afgelopen tijd ook enorm geërgerd aan veel reageerders hierop VZ. Ze roepen maar wat zonder dat zij zich echt in de situatie hebben verdiept. Twente komt sterker dan ooit terug en wordt weer de enige sportieve uitdager van de traditionele top 3, hoe graag de haters het anders zouden willen zien.

Ik snap best dat mensen boos zijn om de straffen, een groep binnen Twente heeft inderdaad stiekemwanbeleid gevoerd. Hiervoor is Twente ook diverse keren terecht gestraft.

Uiteindelijk heeft de KNVB met Twente de afspraak gemaakt om open kaart te spelen en alle misstanden door te geven. Als Twente dit zou doen zou de licentie voor de Eredivisie behouden blijven. HIER SCHIET DE KNVB ZICHZELF IN DE VOET! Ze hebben Twente namelijk duidelijk gezegd dat de licentie voor Twente behouden zou blijven. Deze straf die dus toen is opgelegd had dus nooit opgelegd mogen worden.

Je kunt het behoud van Twente in de Eredivisie een vergissing vinden, maar het is dus wel TERECHT!

Mooi Twente blijft bestaan. Deed het sowieso wel, echter was alleen de vraag op welk niveau ze speelde. Zo te zien geloven sponsors er weer in. Hopen dat Twente nu weer hun goede draad kunnen oppakken. Tussen plaats 6 en 15 voor de komende jaren mikken en structureel de schulden weg werken.

Het doet pijn om te zien hoeveel "haat" Twente heeft doen opstuiven. En hoeveel mensen nu nog hopen op de ondergang voor Twente. Vind het uiterst triest om iemand faillissement te gunnen. Deze mensen gunnen liever een hele regio, honderden - duizenden werknemers en tienduizenden fans de ondergang. Dan dat ze zich richten op de 2 - 6 die het hebben veroorzaakt.
Voor deze trieste mensen heb ik toch een klein van Nistelrooy juichje over. https://www.youtube.com/watch?v=vbYar-aoA64
watch?v=vbYar-aoA64

Het is nog lang niet over er is nog veel werk.

18 juni 2016 om 01:10

Deed deze haat je pijn??

Het is nog niets met wat het komend voetbal jaargang gaat brengen.
Twente word nu meer gehaat dan bv Ajax.

Ben benieuwd hoe jij reageer als het volgende week bv Az overkomt.
Tuurlijk zeg je nu stoer, ik zou hun niet weg willen maar als het puntje bij het paaltje komt dan wil jij ook hun weg.

Alles voor het eigen belang toch??

maar goed dat is mijn mening.

18 juni 2016 om 02:06

Een mening begin je met "ik".
Nu zeg je dat iedereen Twente zal haten, wat natuurlijk niet zo is. En een mening trekken voor mij hoef je niet, zal echt niet hopen dat een club kapot gaat, nooit. Wat schiet Twente er mee op als er een concurrent bij verdwijnt? Hoe meer clubs er verdwijnen hoe schadelijker het is voor het Nederlands voetbal. Er zullen meer talenten mis worden gelopen omdat er minder plaats is om te ontwikkelen.

Leer je ook nog wat

Dus weten we gelijk hoe corrupt en onbetrouwbaar bedrijf Tonzon is.
Ik zou zeggen Boycotten die randdebielen.

Maar goed dat is mijn mening.

20 juni 2016 om 09:46

Ha Ha is Tonzon nu ook verantwoordelijk?en misschien de Grolsch en andere sponsoren ook.en dan dat randdebielen er gelijk bij.je laat wel gelijk zien hoe serieus we jouw mening moeten nemen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren