Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Speciale regeling moet Barcelona helpen na dramatisch bericht Dembélé’

Laatste update:

Barcelona wil alsnog een nieuwe aanvaller aantrekken, zo weet onder meer AS te melden. De transfermarkt is al enige dagen gesloten, maar artikel 124.3 van de Spaanse voetbalbond moet dispensatie mogelijk maken. De Catalaanse grootmacht zoekt met spoed naar een vervanger van Ousmane Dembélé, die vanwege blessureleed dit seizoen waarschijnlijk niet meer in actie komt.

Er mag in Spanje buiten de transferperiodes naar spelers worden gezocht, mits er een medisch attest kan worden overlegd van de geblesseerde speler die dient te worden vervangen. Naast Dembélé is ook Luis Suárez enkele maanden niet inzetbaar, waardoor de technische leiding van Barcelona tot actie wil overgaan. Naar verluidt willen de beleidsbepalers het seizoen niet alleen maar afmaken met Lionel Messi, Antoine Griezmann en Ansu Fati als voorhoedespelers.

Setién gaat voor CL-zege: 'Je mag Barcelona nooit afschrijven'

Willian José (Real Sociedad), Cristhian Stuani (Girona) en Rodrigo (Valencia) zouden op het lijstje staan van Barcelona. AS voegt daar de naam van Cédric Bakambu aan toe. De Congolese aanvaller staat momenteel onder contract bij Beijing Guoan. Vanwege het coronavirus ligt de competitie in China tijdelijk stil, waardoor Bakambu op huurbasis beschikbaar is. Technisch directeur Éric Abidal wilde hem vorige maand al naar het Camp Nou halen, maar voorzitter Josep Maria Bartomeu stak daar een stokje voor. Op de slotdag van de transfermarkt werd wel Francisco Trincão voor 31 miljoen euro overgenomen van Sporting Braga.

Barcelona kwam dinsdag met het bericht dat dat de hamstring in het rechterbeen van Dembélé volledig is afgescheurd. De verwachting is dat de aanvaller maandenlang moet revalideren, waardoor zijn seizoen voorbij lijkt te zijn. ESPN wist dezelfde dag te melden dat Messi met een blessure aan het dijbeen kampt. Het is echter aannemelijk dat de Argentijnse spelmaker snel weer volledig fit is.

Zie jij Barcelona een vervanger voor Ousmane Dembélé aantrekken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Ik zie maar een oplossing en dat is Raymond Verheijen naar Barca.

5 februari 2020 om 12:54

Ja. Die zal ongetwijfeld roepen dat hij maanden geleden al zag aankomen dat Dembele zijn hamstring zou scheuren en dat de blessures van Suarez en Dembele geen incidenten zijn. Alleen op basis van de expertise van Verheijen zou Barca al dispensatie moeten krijgen.

Wat een onzin. Transfermarkt dicht is dicht. Zet Frenkie gewoon lekker voorin, als ze hem toch al verkeerd gebruiken. Zo’n mooie club als dat het was, zo’n walgelijke club is het nu.

5 februari 2020 om 11:13

Frenkie voorin haha, waarom blijven mensen dat hier op vz maar zeggen? Ik heb hem nog nooit een goal zien maken, en bij Ajax speelde hij soms centraal achterin, het tegenover gestelde van voorin. Bakambu kunnen ze denk ik wel gebruiken (ze kunnen iedere aanvallende optie nu wel gebruiken). Ik verwacht echter niet heel veel spektakel meer, alsof Valencia nu opeens Rodrigo nog weg willen doen. Komende zomer kan je wel vuurwerk verwachten in catalunya, die gaan de portemonnee weer flink trekken daar smh

5 februari 2020 om 11:18

Je hebt gelijk over Frenkie ik bedoelde het ook niet serieus. In de zomer zie ik geen vuurwerk voor me bij Barca. Intern moeten er eerst zaken opgelost worden. Daarnaast komt Coutinho terug en zal Dembele ook weer max. 5 potjes kunnen voetballen. Zie ze eerder een vervanger voor Pique halen dan een 5/6e aanvaller voor op de bank.

5 februari 2020 om 11:21

Nou volgens mij heeft Barca al aardig de portemonnee getrokken de laatste tijd. Wat is het probleem met de jeugdopleiding op dit moment? Of was de “gouden” generatie toeval?
Ik denk hier dagelijks op werk over na.

5 februari 2020 om 11:41

Nasr/ super toeval! Is er überhaupt nog wel iets na die gouden generatie echt doorgebroken? Eigenlijk was het niet toeval, het was gewoon de perfecte timing. Al die jonge spelers die al jaren lang in de jeugd met elkaar speelde, maar op een gegeven moment is er ook geen waarde meer gehecht aan La Masia, zonde, want daar zat volgens Cruyff de echte potentie. Op één of andere manier hebben nu mensen het voor het zeggen in catalunya die niets willen horen van een jeugdspeler, ze trekken het liefst de portemonnee groots. Een beetje dat misselijke gedrag wat Florentino Perez jaren geleden ook had, maar daar zat nog wel een gedachte achter, echter. 150 mil voor Coutinho, 160 mil voor Dembele, daar zitten echt geen gedachtes achter. Gedoemd om te mislukken op voorhand al. By the way, het is nu voor jeugdspelers onmogelijk om door te breken. Het bestuur kijkt naar ieder talent op een manier van : ''nee, niet goed genoeg, het gaat niet snel genoeg in de ontwikkeling, we gaan weer kopen''. Sja, dan weet je toch ook niet meer wat je moet doen als jeugdspeler. Is de jeugd nog wel afgestemd op het eerste elftal? Het lijkt zo makkelijk allemaal, zo van we kopen wel ff een team bij elkaar dit wordt het. Zelfs met messi er tussen zie je dat niet iedereen maar ff in een team past. Florentino heeft tussen 2002 en 2014 geen CL gewonnen (hij was niet de enige president aan de macht toen) maar hij heeft er 12 jaar over gedaan om weer een CL naar Madrid te brengen. En de beste jaren van Real Madrid kwamen toen ze stopte met kopen, wat eigenlijk compleet tegen Florentino zijn wil in ging maar Zidane heeft hem op het rechte pad gekregen.

5 februari 2020 om 19:02

Insidermadrid, dat jij niet moe wordt van steeds je gal op Barcelona uit te spuwen. Dat je het niet hebt voor Barcelona kan ik uiteraard in komen, maar Jezus, jij steekt wel erg veel moeite in je afgunst. Je bent hier weer overal met een gekleurde bril aan het reageren, het is bijna lachwekkend. Om inhoudelijk op je bericht in te gaan. 1) Geen enkele topclub in een top 3 competitie (engeland, Spanje, Italiã«) kan systematisch jeugdspelers laten doorbreken. Als je mij 1 club kan opnoemen die al jaren aan de top staat en meer spelers dan Barcelona laat doorbreken hoor ik het graag. Het niveau dat moet overbrugd worden tss het B team en het A team is enorm groot. Kijk naar Real Madrid, al hun "jeugdspelers" zijn ook via omwegen in het eerste elftal geraakt. Bij Real is er al jaren geen jeugdspeler meer doorgebroken tot basisspeler. 2) Al de bedragen die je noemt zijn incl. bonussen van 30-40 miljoen, dus opnieuw ben je de feiten aan het verdraaien. Daarnaast zijn er wel degelijk goede transfers gedaan (ter Stegen, Umtiti, Arthur etc.), maar goed de miskopen zijn er ook. Coutinho en Dembele zou ik zeker nog niet volledig afschrijven btw. 3) In tegenstelling tot wat je denkt, is het "galactico" beleid van Real nooit uniek geweest, zet dat toch eens uit je hoofd man. 4) Ja, Real heeft 4 Cl's gewonnen en dat is een unieke prestatie. Echter is dat ook een momentopname. Het afgelopen decennium zijn ze in de Spaanse competities (waar prestaties op lange termijn worden gemeten) bijna steeds gedomineerd door Barcelona en soms ook door Atletico.

5 februari 2020 om 11:28

Inderdaad. Blessures zijn gewoon onderdeel van het voetbal. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Niet janken en gewoon binnen je eigen (jeugd)spelersgroep naar een oplossing zoeken.
Barça zou nu dus zelf een versterking kunnen halen bij een concurrent terwijl die concurrent die speler niet meer kan vervangen.
Als ze het dan toch toe willen staan accepteer dat dan alleen voor transfervrije spelers.

5 februari 2020 om 11:31

Dat je het geen mooie club meer vindt, snap ik wel. Maar je doet net alsof Barcelona deze regel zelf bedacht heeft. De wet in Spanje is nou eenmaal zo dat -wanneer een speler langdurig geblesseerd is en het seizoen niet meer aan spelen toekomt- men een vervanger mag aantrekken buiten de transfermarkt om. On: Ik zou als Barca zijnde niet iemand kopen, maar lekker huren. Trincao komt na dit seizoen, Coutinho komt terug, Fati is dan weer verder in z'n ontwikkeling, Dembele wordt hopelijk ook nog beter en je hebt ook nog steeds Messi dan.

5 februari 2020 om 14:26

Barça zou inderdaad niks verkeerd doen het is echter wel belachelijk dat die regel bestaat in het Spaanse voetbal.

Wat een beleid zeg. Abel Ruiz verhuren en Carles Perez verkopen maar wat missen we op dit moment? Een aanvaller. Naast Messi, Griezmann en Fati geen enkele fitte aanvaller als reserve. Nu moeten we het doen met Collado, Sergi Roberto en Frenkie als ‘hangende buitenspelers’ wat een armoede.

5 februari 2020 om 11:16

Inderdaad onbegrijpelijk. Ik snap enerzijds wel dat Perez en Ruiz niet voldeden aan de hoge standaarden die Barca had, maar als zij de enige alternatieven zijn moet je het er toch mee doen lijkt me. De jongens die nu genoemd worden zijn oftewel niet goed genoeg (Bakambu, al zou hem voor een half jaar huren zeker niet dramatisch zijn) oftewel veel te duur (Rodrigo en San José zullen zeker buiten de transferperiode wel naar de 60-70 miljoen gaan).

5 februari 2020 om 12:44

Terwijl barca 3 aanvallers heeft voor de voorste linie van 3 heeft real hazard mariano vinicius rodrygo jovic benzema brahim diaz vazquez en bale ahahaha 9 spelers. Slechter kan je het niet doen als bestuur ahahahahahaha wat een wanbeleid zeg. Ik geniet volop van deze crisis

Maar welke club wil nou meewerken. Denk dat ze minstens dubbel zouden vragen dan normaal. Ze kunnen namelijk geen vervanger halen. Gewoon slecht gemanaged van Barcelona. Selectie is al erg mager voor een topploeg.

Dus dan mogen andere teams die hun spelers verliezen aan Barça ook weer spelers halen,vage regel dan

5 februari 2020 om 11:42

Voor zover ik weet mogen die clubs geen nieuwe spelers halen omdat er een medische reden moet zijn. Ze kunnen dus geen vervanger halen en daardoor zullen ze waarschijnlijk een hoofdbedrag vragen voor de speler in kwestie.

5 februari 2020 om 11:42

Nee, zo werkt dat niet. Deze uitzonderingspositie is enkel voor clubs van wie een speler langer dan 5 maanden uitgeschakeld is. Clubs die hun speler na het sluiten van de transfermarkt verkopen mogen niemand meer halen.

Word een lastig verhaal. Er ja geen club die nu afscheid wil nemen van een speler aangezien er geen vervanging mogelijk is. Bakambu is wel een fantastische speler daar zou barca plezier aan kunnen hebben. Anders misschien van Persie polsen 😜

Ben wel benieuwd wie ooit gebruikt heeft gemaakt van deze wet. Ik geloof trouwens niet dat er maar 1 club hier aan mee zal werken, ik zou anders dubbel van de prijs vragen.

5 februari 2020 om 12:08

Het zou een schande zijn mocht barca toch nog een speler aantrekken. Zelf een speler verkopen, om vervolgens een transfer te doen, voor volgend jaar. Daarnaast heeft barca ook geen geld om te spenden. Lachwekkend wel het bestuur van barca dit seizoen

Wat een onzin regel is dit zeg. Een transfermarkt is er toch voor een reden lijkt me. Die is 2x per jaar open en hierin kunnen clubs spelers halen waarbij ze ook moeten inspelen op eventuele blessures. Dit is natuurlijk heel zuur voor Dembelé, maar niet zou niet moeten kunnen. Gewoon zeer slecht gemanaged van Barcelona en ze hebben zelf ervoor gekozen om geen aanvaller te halen afgelopen maand.

5 februari 2020 om 12:38

Dat is een regel in Spanje. Niet zo lang geleden had een andere Spaanse club hetzelfde gedaan na een blessure van Ander Capa (weet niet meer bij welke club die zat destijds). Maar omdat het om Barcelona gaat, is het plots een onzin regel.

5 februari 2020 om 22:31

Heb ik ergens gezegd dat ik het alleen in dit geval een onzin regel vind? Ik zeg toch echt algemeen dat dit een regel is die nergens op slaat. Al was dit Sevilla, Granada of Real, maakt hen moer uit dat het nergens op slaat. Clubs moeten gewoon hun elftal op orde hebben en daar hebben ze 2 transferperiodes voor. En ik snap ook dat dit kan en zeg nergens dat het niet kan wat Barcelona doet, ik zeg dat de regels nergens op slaan. Dus beste allen, goed lezen de volgende keer.

5 februari 2020 om 12:45

als het er staat dat het kan vanwege een bepaalde reden en het is volgens de regels dan is het geen onzin....... het zijn de regels...................

5 februari 2020 om 13:04

Dat het niet eerlijk is ben ik het met je eens....ik ben geen voorstander van deze regel....alleen bestaat deze wel....weet dat Enes Unal werd verhuurd aan Levante 2 seizoenen terug omdat ze een volle ziekenboeg hadden. Dit is ook gewoon gebeurd buiten de transferperiode....hoe het went of keert Barca kan hier niks aan doen.

Van de genoemde namen zie ik het liefst Bakambu komen. Die Rodrigo ben ik helemaal geen fan van en Valencia gaat hem na de transferperiode zeker niet laten gaan zonder een vervanger te kunnen halen. Die Willian José ben ik ook niet kapot van. Bakambu lekker huren, zijn droom laten uitkomen en in de zomer terugsturen naar China. De competitie ligt daar nu toch stil, dus zal niet zo duur zijn.

Letterlijk elk artikel dat over Barca gaat, zie je weer comments als ‘walgelijke club’ en ‘wanbeleid’. Weten mensen nog eigenlijk wat ze zeggen? En vooral, waarover ze het hebben? Waarom is het altijd gezeik wanneer Barca in het nieuws komt? Wat doen zij zo verkeerd en anders dan andere clubs?

5 februari 2020 om 13:14

Zo is het toch bij meerdere clubs? Bij artikelen over mijn club zijn ook vaste klanten zonder enige achtergrondinformatie die elke keer hetzelfde moeten melden. Als je ze dan onderwijst mag je verwachten dat ze de volgende keer doordachter reageren, maar nee...exact dezelfde bagger komt eruit, alsof het negatief reageren een dwangneurose van ze is. Als Barca de mogelijkheid heeft om dit te doen en het is volgens de regels, moet er eerder gezeurd worden op de regels...aangezien Barca hier gewoon gebruik van maakt.

5 februari 2020 om 13:30

Juist wat je zegt, Samcro. Als de regels het toelaten, dan doen ze toch niks verkeerd zou je denken. Het zou niet de eerste keer zijn dat een club gebruik kan maken van deze regel. Maar neen, het is weer een mooi momentje om hun gal te spuwen richting Barca. Ik heb niks tegen kritiek, maar wees aub wel nog consistent in wat je zegt want anders begint het echt beschamend te worden. En inderdaad, als je er wat van zegt, reageren ze terug als een bende pubers en doen alsof jij degene bent die niet spoort

5 februari 2020 om 14:29

Als de regels het toelaten, dat is nog maar de vraag. Er zijn namelijk genoeg argumenten te bedenken waarom dit verzoek geweigerd zou kunnen worden. Waaronder het verhuren en verkopen van 2 selectie spelers terwijl de spoeling al dun is in de aanval bij de club in kwestie. Lijkt mij eerder een vorm van slechte bedrijfsvoering. Daarnaast heb je het over onterechte kritiek die nu geleverd wordt maar misschien moet je is rationeel kijken naar de huidige situatie, je hebt net een transferperiode gehad waarin de club 2 aanvallende spelers van de hand heeft gedaan, nu valt het verkeerd uit omdat er jongens onverwachts langer wegvallen, dan mag je toch kritiek leveren op de huidige gang van zaken? Om nog maar te zwijgen over de "het zou niet de eerste keer zijn dat een club gebruik kan maken van deze regel.". opmerking. Welke clubs in de historie van de La Liga hebben gebruik gemaakt van de regel in kwestie dan?ik geloof namelijk niet dat die regel voor een welvarende clubs als Barcelona, Real Madrid of Atletico Madrid het leven in is geroepen, maar voor clubs met minder financiã«le mogelijkheden. Het feit dat Barcelona er beroep op wilt doen is lachwekkend en triest. Falend beleid is de oorzaak van dit hele verhaal en de kritiek hierop is meer dan terecht.

5 februari 2020 om 14:46

Je kan praten over hoe de club zaken doet, ja. Dat is zeker een argument, maar dan nog hebben wij daar geen duidelijk zicht over. Spelers die willen vertrekken kan je niet tegenhouden. Het is niet zo dat Carles Perez weggepest werd, hij maakte zelf de keuze om naar een andere club te gaan. Wat doe je dan als club? En Alena is niet goed genoeg, dat is duidelijk geworden na 2 seizoenen. Als je geen belangrijke speler kan worden op een middenveld dat creativiteit mist en jij wordt toevallig bestempeld als een creatieveling, ligt het probleem voornamelijk aan jezelf. En het is een regel voor clubs met minder financiele mogelijkheden, zegt u? Clubs die al weinig te spenderen hebben, gaan een extra speler halen omdat een van hun spelers geblesseerd is en ondertussen nog geld vangen? Maar grote clubs mogen hier niet van profiteren want zij hebben meer geld? Nonsens, deze regel is voor elke club van toepassing. Falend beleid is zeker een argument, maar het is echt niet de oorzaak van alles wat er mis gaat bij FC Barcelona. Dus als het verzoek wordt geweigerd, is dat maar zo. Men kan altijd proberen, maar om dat lachwekkend en triest te noemen is dat alleen maar omdat het Barca is en niets anders.

Dembele is een regelrechte miskoop gebleken en die jongen had bij BvB al rare mentaliteitsttrekjes en verwend gedrag. Die jongen verkopen lijkt mij het beste en in de zomer maar een aanvaller kopen. Met de huidige selectie moet Barcelona het maar eens doen want met Messi, Fati Suarez en Griezman heb je genoeg kracht voorin en wellicht nog een jong talent erbij.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren