Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Scherp FC Utrecht verrast PSV en bereikt laatste vier

Laatste update:

FC Utrecht heeft voor een nieuwe verrassing gezorgd in de kwartfinales van de KNVB Beker. Na de sensatie van de amateurs van VVSB bij FC Den Bosch, maakte de ploeg van coach Erik ten Hag donderdagavond een einde aan het bekeravontuur van PSV. De koploper van de Eredivisie zat voor een matig gevuld Philips Stadion geen moment in de wedstrijd en ging verdiend met 1-3 onderuit. Daarmee is FC Utrecht na AZ, VVSB en Feyenoord de laatste halve finalist.

/

Nieuwkomer Marco van Ginkel startte in de basis bij de thuisploeg, die moeite had met het fysiek sterke en defensief uitstekend georganiseerde FC Utrecht. Het eerste kwartier verliep zonder noemenswaardigheden, maar uit het niets kreeg PSV ineens twee enorme kansen. Eerste kopte Van Ginkel uit een hoekschop van dichtbij op de goed gepositioneerde Robbin Ruiter en nog geen dertig seconden later deed Luuk de Jong hetzelfde. De knappe reddingen van de Utrecht-sluitpost bleken cruciaal.

Wat PSV niet deed, deed FC Utrecht namelijk wel: de kansen benutten. Doelman Remko Pasveer had tot aan de 32e minuut weinig te doen gehad, maar moest meteen de bal uit zijn net vissen. Yassin Ayoub kreeg alle ruimte van Joshue Brenet om voor te zetten en vond Timo Letschert, die de bal verlengde tot bij Bart Ramselaar. De spelmaker twijfelde vervolgens geen seconde: 0-1. De gasten werden daarna sterker en liepen vlak voor rust nog verder uit. Opnieuw greep Brenet halfslachtig in en dit keer was het Sébastien Haller die kon profiteren. Met een bekeken, droge knal liet hij Pasveer andermaal kansloos.

/

FC Utrecht zat daarmee op rozen en dat was goed te merken in de openingsfase van de tweede helft. Het elftal van Ten Hag liet de thuisploeg achter de bal aanrennen en greep meteen weer het initiatief. Dat leidde kort na de onderbreking bijna tot een prachtgoal van Haller, die zijn omhaal uit de hoek geranseld zag worden door Pasveer. Niet veel later onderscheidde Ayoub zicht met een weergaloze actie, die geen vervolg kreeg omdat Nacer Barazite in buitenspelpositie werd aangespeld. De 0-3 hing echter in de lucht en viel ook: Ramselaar profiteerde nog maar weer eens van halfslachtig ingrijpen achterin en schoof de bal in de verre hoek.

PSV leek daarmee rijp voor de sloop en mocht van geluk spreken dat Haller uit kansrijke positie naliet om de 0-4 te maken. Daardoor bleef er een sprankje hoop over voor de landskampioen, die een kwartier voor tijd nog het enthousiasme bij de aanwezige thuisfans terugbracht: Héctor Moreno kopte, zonder het zelf door te hebben, raak met zijn achterhoofd. Het moegestreden Utrecht werd daarna onder druk gezet door de thuisploeg, maar het offensief van de Eindhovenaren kwam te laat om er nog echt een wedstrijd van te maken.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Prachtige pot, Utrecht een klasse of 2 beter. Backs van PSV uiterst zwak, net zoals van Ginkel die er met rood had afgemeeten. Hele team heeft minimaal een 8 gespeeld. Ramselaar is echt een geweldig talent, die is gewoon echt een klasse beter dan vd beek, sinkgraven etc. Bonkig mannetje met scorend vermogen en een goeie dribbel, nu op deze leeftijd al zo compleet zijn is echt uniek. Ben bang dat dit team uit elkaar gekocht gaat worden, Haller gaat sowieso weg, letschert, ayoub en ramselaar zie ik ook weggekocht worden. En ja dit type ik tijdens de wedstrijd want ondanks de 3-1 stand houdt m'n hart het niet meer. Op naar de Kuip. Forza utreg

4 februari 2016 om 22:37

Voetbal is zo opportunistisch....alle lovende commentaren ineenkeer weg.
Dramatische avond voor psv:
Slecht veld waardoor veel glijpartijen, Willems te dik en te traag, van Ginkel onzichtbaar en gemene overtredingen, lege stoeltjes, psv publiek veel te lang veel te stil, veel spelers spelen onder hun kunnen, psv kan niet met achterstand omgaan, psv kan het spel niet maken tegen een verdedigende ploeg, de Jong irritant en slechte verliezer, Cocu weer ouderwets met rare keuzes in opstelling, 1x Guardado afwezig en gelijk verliezen, Cocu slechte verliezer die gelijk wegloopt. Locadia wederom slecht.

Nog 2 prijzen te gaan.
En na Athletico nog 1.......
Psv weer met beide benen op de grond!

4 februari 2016 om 22:42

De ironie. Jij bent hier de opperoppertunist. Een pracht kampioensjaar achter de rug, een uitstekende eerste helft van het seizoen gehad, en dan verlies je een wedstrijd van een heel goed Utrecht en je bent waardeloos volgens meneertje.

4 februari 2016 om 22:43

Wat dacht je? Ik sta niet bovenaan, dan kopieer ik m'n reactie maar als eerste reactie op degene die wel bovenaan staat?

4 februari 2016 om 22:44

Met beide benen op de grond? Staan in de 8e finale van de CL en bovenaan in de Eredivisie. Doen het dus naar behoren en in Europa zelfs beter dan verwacht.

4 februari 2016 om 22:45

Nouryalmis. Je bent zo goed als je laatste wedstrijd. Zonder Guardado is het gewoon erg pover voor PSV zijn doen.

4 februari 2016 om 22:51

Klopt precies! Jaloers?

4 februari 2016 om 22:52

Dat zie je al na 1 wedstrijd? Zeker als de beste speler van de hele competitie even uit je team wordt gerukt is het even aanpassen. Ik schrijf deze op het conto van "totale off-day". Als we nog 3 weken zo pover spelen deel ik je mening graag.

4 februari 2016 om 22:54

Over opportunistisch gesproken.
Vorig jaar vloog PSV uit de beker door (toen eerste divisionist) Roda JC. Meteen verhalen van Ajax fans dat PSV niet mee zou doen om de titel en dat Ajax voor de vijfde keer op rij kampioen zou worden. PSV vernederde de rest van de Eredivisie dat seizoen.
Zondag een gelijkspelletje (of verlies van de thuisclub) in Amsterdam en een PSV dat zich revancheert, en die 17 punten voorsprong van vorig seizoen zouden nog zomaar weinig kunnen zijn.

4 februari 2016 om 22:57

Dit is één wedstrijd. Ook met Guardado hadden ze dit niet gewonnen. Utrecht zat er bovenop en was heel goed. PSV gewoon zwak. Wanprestatie. Maar nee ook zonder Guardado zullen ze in de Eredivise de punten pakken. Zondag winnen ze weer let maar op, ook zonder Guardado.

4 februari 2016 om 22:57

Daar dacht ik ook meteen aan. De beker is leuk, maar komt bij mij toch echt op de laatste plek. Als je in een seizoen een totale offday hebt, dan maar in de beker.

4 februari 2016 om 22:59

Als we tegen Utrecht dit weekend en NEC volgende week weer zo matig spelen en niks creëren dan kan ik je gelijk geven. Maar dit is te vroeg oordelen. Buiten dit, Cocu is gewoon een matige coach en moet eens durven in te grijpen als het niet goed gaat.

4 februari 2016 om 23:04

@ boschebol, die 17 punten voorsprong gaat dit seizoen never gebeuren.
Verlies in de beker zegt me echter vrij weinig. Als ze zondag weer zouden verliezen dan zegt dat wel wat. Hopelijk voor PSV komt de dip pas na de Cal wedstrijden. Zou zonde zijn als ze in slechte doen tegen Atletico moeten.

4 februari 2016 om 23:14

Met heel je betoog eens, maar cocu een slechte verliezer.. nee. Geeft gewoon een hand in de tunnel. Laat ten Hag even feestvieren, moet je er dan maar naast staan totdat hij klaar is met springen? Philippe geeft netjes aan dat ze terecht verloren en had een scherp betoog. Geen slecht woord over deze trainer, altijd fair en sportief

4 februari 2016 om 23:28

wat een achtelijke scheids vanavond. leek helemaal nergens op. volgens mij deed hij precies het tegenovergestelde van wat hij moest doen, bakte er helemaal niks van. utrecht trapt 3 keer na en geen enkele kaart, de jong wordt neergehaald en krijgt geel. logisch he?

4 februari 2016 om 23:37

Volgens mij is hij sarcastisch meneertje,

4 februari 2016 om 23:44

Ik vond de scheids zo slecht nog niet. Als PSV-er mag je nog tevreden zijn dat hij Van Ginkel spaarde door hem geen tweede keer geel voor te houden.

4 februari 2016 om 23:46

Hahaha Ramon, als je niet ziet dat De Jong de verdediger vasthoudt, zou ik eens naar een opticien gaan. De Jong heeft hier wel vaker een handje van en eindelijk ziet de scheids het eens. Verder mocht Van Ginkel blij zijn dat hij geen rood kreeg. Was namelijk donkerrood!

5 februari 2016 om 00:53

dan natrappen van utrecht de hele tijd was sowieso 3 keer geel maar ik zat zelf in het stadion en er werden veel fouten gemaakt

5 februari 2016 om 03:31

Ik vind die beker allemaal leuk en aardig. Maar als psv zijnde om op 3 fronten te strijden is teveel. Als ze kampioen worden en een leuk resultaat tegen athletico dan ben ik tevreden dit jaar.
Het kampioenschap is het belangrijkste dit jaar.
Ps. Dikke duim omhoog voor brands.

5 februari 2016 om 08:18

Koekert, je schrijft zomaar wat op. Totaal geen benul.

Ff voorbeeld PSV kan geen achterstand goed maken😂 heb je vaker gekeken dan weet je dat PSV juist sterk daar in is. Utrecht was goed en PSV was slecht of wel een offday. Dat is realiteit en niet dat sprookje van jou

5 februari 2016 om 13:21

Offday? Daarmee doe je Utrecht toch iets te kort in mijn ogen..

4 februari 2016 om 22:40

Gefeliciteerd, succes in de halve finale. Van Ginkel had die tackles in Stoke moeten laten. Ramselaar was ijzersterk, Haller weer lekker in de wedstrijd. Verder is Utrecht als ware cupfighter voor de dag gekomen. Als Utrecht zondag weer zo voor de dag komen, gaan ze het PSV hoe dan ook lastig maken. PSV was vandaag uiterst zwak, eigenlijk niemand die een 6 verdiende. Willems is nog niet 100%, maar dat mag je ook niet verwachten naar zo'n rot blessure.

4 februari 2016 om 22:46

Utrecht was inderdaad beter en de backs van PSV waren erg zwak. Van Ginkel had 2 charges die direct met rood bestraft hadden moeten en kunnen worden. Ramselaar speelde inderdaad erg goed maar vond Haller vooral ontzettend sterk. Denk dat je trouwens nog wel eens objectief naar Sinkgraven en vd Beek moet kijken, die jongens zijn al net even een stapje verder dan Ramselaar. Maar goed dat heeft verder niets met deze knappe prestatie van Utrecht van doen en ook niet met het feit dat Ramselaar wel eens kan uitgroeien tot een heel goede speler.

4 februari 2016 om 22:53

Ik zou niet weten waarom Sinkgraven verder is dan Ramselaar, Ramselaar speelt beter voor Utrecht dan Sinkgraven voor Heereveen speelde en hij heeft nog niet echt hele grote stappen gezet bij Ajax..

4 februari 2016 om 23:01

Objectief en je het martajax. Jij hebt dan waarschijnlijk geen gekleurde bril op. Ik snap niet hoe je kan zeggen dat vd beek verder is met wat wedstrijdjes en een paar invalbeurten, geloof mij, als er iemand objectief is dan ben ik het wel over m'n eigen club maar ramselaar speelt vanaf zijn debuut echt geweldig en altijd voldoende. De hype ligt nou eenmaal niet bij spelers van een Utrecht. Sinkgraven is een leuke speler met veel kwaliteit begrijp me niet verkeerd, maar z'n rendement? Heel weinig, leuk kappen en draaien maar goals en assists zijn schaars. Daarom vind ik ramselaar echt al beter, is bovendien voor z'n lengte enorm sterk aan de bal. MaarJa meningen verschillen

4 februari 2016 om 23:17

Op het moment is hij zeker beter dan sinkgraven en vd beek, maar hij beschikt zeer zeker niet over meer talent dan vd beek en nouri bijv.

4 februari 2016 om 23:28

Bruh, daar twijfel ik absoluut niet aan. Maar nouri en vd beek hebben al 80 veren in de reet voordat ze maar enige prestatie in het 1e hebben geleverd terwijl ramselaar als 19-jarige dit seizoen ijzersterk speelt. Was wel iets waar ik me aan kan ergeren op social media wanneer iedereen zit te pronken hoe goede techniek cerny nouri en vd beek hebben maar in werkelijkheid nog niks gepresteerd hebben.

5 februari 2016 om 01:30

Ik vind ramselaar ook echt een goede speler! Veel drive naar voren staat vaak op de goede plek en heeft een goed inzicht, laat hem nog maar een jaar bij Utrecht minuten maken en dan een verstandige volgende stap zetten en wie weet ontwikkeld hij zich door tot een goede speler voor het nl elftal.

5 februari 2016 om 07:22

Ik hoop dat psv van ginkel laat gaan aan het einde van het seizoen en ook luuk de jong en dan ramselaar en haller oppikken in utrecht.geweldige spelers beide en veel potentieel voor de toekomst

5 februari 2016 om 11:45

Verder zijn kan ook op het gebied van techniek en inzicht zijn. Sinkgraven heeft bij Heerenveen fantastische wedstrijden gespeeld maar was daar ook nog niet constant genoeg. Bij Ajax heeft hij het nu lastig maar je ziet aan alles dat hij geweldig kan voetballen, snel kan handelen en het spel verplaatsen. Vd Beek is ook een speler die in de as heel goed is en makkelijk kan versnellen wanneer dat nodig is, daarbij heeft vd Beek een heerlijke mentaliteit zoals Klaassen dat ook heeft. Van de Beek zal ook zijn terugval nog krijgen zoals Ramselaar dat ook nog krijgt. Maar we kunnen over een jaar of 2 a 3 misschien beter oordelen wie er beter is. de basis van je ontwikkeling moet nu al zijn gelegd. Vraag is natuurlijk wel wie er komende tijd niet geblesseerd raakt of andere pech treft wat zijn ontwikkeling belemmerd.
Maar een voorbeeld van het feit dat ik Ramselaar iets lager inschat is de actie bij zijn tweede goal, Willems zit daar gewoon ongelooflijk te slapen, Ramselaar speelt de bal te ver voor zich uit, Willems stapt verkeerd en maait nog zo goed als mis.

4 februari 2016 om 23:16

dat gaat zeker niet gebeuren natuurlijk gaan er een paar weg maar zeker niet allemaal meer die tijd is geweest

5 februari 2016 om 01:09

ayoub man of the match

Voetbal is zo opportunistisch....alle lovende commentaren ineenkeer weg.
Dramatische avond voor psv:
Slecht veld waardoor veel glijpartijen, Willems te dik en te traag, van Ginkel onzichtbaar en gemene overtredingen, lege stoeltjes, psv publiek veel te lang veel te stil, veel spelers spelen onder hun kunnen, psv kan niet met achterstand omgaan, psv kan het spel niet maken tegen een verdedigende ploeg, de Jong irritant en slechte verliezer, Cocu weer ouderwets met rare keuzes in opstelling, 1x Guardado afwezig en gelijk verliezen, Cocu slechte verliezer die gelijk wegloopt. Locadia wederom slecht.

Nog 2 prijzen te gaan.
En na Athletico nog 1.......
Psv weer met beide benen op de grond!

4 februari 2016 om 22:43

Dat je deze krankzinnige reactie nog twee keer moet posten. Jij moet het woordje 'ironie' maar eens op gaan zoeken in de Van Dale. Oppertuun

4 februari 2016 om 22:48

Clubbie he...man man wat mooi

4 februari 2016 om 22:52

Krankzinnig?
Realistisch bedoel je.
Zijn gewoon feiten die je de commentator ook hoorde geven

4 februari 2016 om 23:01

Dat deze wedstijd jouw dag goed maakt, prima. Maar deze wedstrijd maakt ons seizoen niet kapot. In de Eredivisie is PSV koploper, beleidsmatig gaat het uitstekend en alle stakeholders zijn tevreden.

4 februari 2016 om 22:53

Over opportunistisch gesproken.
Vorig jaar vloog PSV uit de beker door (toen eerste divisionist) Roda JC. Meteen verhalen van Ajax fans dat PSV niet mee zou doen om de titel en dat Ajax voor de vijfde keer op rij kampioen zou worden. PSV vernederde de rest van de Eredivisie dat seizoen.
Zondag een gelijkspelletje (of verlies van de thuisclub) in Amsterdam en een PSV dat zich revancheert, en die 17 punten voorsprong van vorig seizoen zouden nog zomaar weinig kunnen zijn.

4 februari 2016 om 23:01

Ajax won van PSV, Feyenoord won van PSv in 2015. Beetje raar om te denken dat Ajax naar 2 gelijke spelen ineens in elkaar stort en nog meer dan 5 keer zal verliezen. Zeker op een avond als deze wanneer je ploegje redelijk is afgedroogd.

4 februari 2016 om 23:04

Plus toen Ajax wist dat PSV kampioen zal gaan worden hebben ze de laatste 4 wedstrijden gewoon laten gaan. 2e plek was immens allang binnen. Dus leuk die 17 punten van vorig jaar maar dat ligt meer aan Ajax dan aan PSV.

5 februari 2016 om 08:26

17 punten meer dan waarmee de kampioen van de eredivisie het jaar ervoor als eerste einidigde. Zegt dus alles over Psv..

5 februari 2016 om 03:39

Het zit je wel diep zeker? Dat je 2 keer moet reageren hierop. Nee ik vind het prima dat ze hier verliezen, nu de ogen op de erediviesie en champions league kunnen we daarin vlammen. Ik heb er vertrouwen in tegen athletico. Komaaan psv!!!!

Gelukkig ligt Psv eruit. Hoop op een finale met Feyenoord-Utrecht. Ramselaar vind ik echt een topper. Hoop dat hij dit niveau nog even vast weet te pakken.

4 februari 2016 om 23:38

Nee een finale met FC Utrecht - Vvsb zou mooier zijn toch?

5 februari 2016 om 08:22

Kan niet meer

Echt een goede partij van Utrecht! Precies waar ik op gehoopt had.
Ik ben benieuwd hoe het aanstaande zondag zal gaan..

Heb de laatste 30 minuten gekeken. PSV kwam gewoon niet door het georganiseerde Utrecht heen. Is het gemis van Guardado zo erg? Hopen dat ze het beter doen tegen Atletico.

4 februari 2016 om 22:43

Ja zonder Guardado vervalt PSV direct weer in de oude fouten. Is gewoon een klasse minder zonder Guardado, daar veranderd paniek huurling van Ginkel niets aan.

4 februari 2016 om 22:45

Jouw reacties zijn altijd bijzonder komisch om te lezen. Oppervlakkig en cynisch. PSV heeft het de afgelopen jaren op alle gebieden goed voor elkaar.

4 februari 2016 om 22:47

Paniek huurling? Verklaar u nader. Al sinds de zomer wilt psv van ginkel toen koos hij jammer genoeg voor de premier league. Nu komt hij daar niet meer zoveel aan het spelen toe en benaderd psv hem al tijdens de kerstmis of die zin heeft om naar eindhoven te komen. Dat hij pas op de laatste transferdag is gehaald betekent niet dat het een paniekaankoop is. Verder is hij ook niet een aankoop maar gehuurd.

4 februari 2016 om 22:48

Hahah speedy beetje jaloers? Blij dat je dat nu keer kan zeggen paniek huurling ? Na al die mislukte huurlingen en gekochte spelers bij Ajax hahah zielig zeg....

4 februari 2016 om 22:51

En daar heb je weer Speedy die gelijk weer zijn gram wil komen halen met zijn "paniekhuurling". Als je beter had opgelet rondom de transfer van Van Ginkel dan was je op de hoogte geweest van het feit dat PSV hem al in de zomer wilde overnemen. Zijn transfer staat geheel los van de blessure van Guardado.

4 februari 2016 om 22:56

Paniekhuurling... Iemand is niet goed op de hoogte. Van de zomer wou PSV Van Ginkel al huren en ze zijn sinds het begin van de winterstop er al weer mee bezig geweest.

4 februari 2016 om 22:58

PSV heeft al jaren alles goed voor elkaar? Aub verklaar u nader want dat valt niet te volgen. Van 2008 tot 2016 een keer kampioen is natuurlijk veel te weinig voor een club als PSV wat elk jaar veel investeert. Ik moet zeggen dat de huur van VGinkel wel raar is als je Maher op de bank hebt.

4 februari 2016 om 23:09

ik heb echter wel mijn twijfels of v Ginkel wel zal slagen bij Psv. Laat nu al jaren (mede door blessures) niet echt veel zien. Denk dat PSV moet hopen dat Guardado snel zal herstellen.

4 februari 2016 om 23:32

@rombomcu

Van Ginkel heeft sinds 12/13 maar 36 wedstrijden gespeeld waarvan de meeste als invaller, duurt maanden voordat hij weer in vorm is en dan loopt de huurovereenkomst weer af. PSV had een goed ingespeeld elftal maar nu Guardado weggevallen is, heerst er ineens paniek. Anders kan ik niet verklaren dat je een speler met zo weinig wedstrijdritme aantrekt en meteen laat spelen terwijl de bank al goed gevuld was. Die gasten gaan nu mokken, let maar op.

Brenet moet weer naar rechts, Willems direct weer in de basis, van Ginkel zonder enig wedstijdritme direct in de basis. En het was achterin weer meteen een ouderwetse chaos. Wat wordt Guardado ernstig gemist, niet mormaal hoeveel invloed die man heeft op het spel van Psv.

Het wordt een mooie februari maand, ik heb me er al een tijdje op verheugd.

4 februari 2016 om 23:37

@finalvoetbal, is het echt zo erg met Van Ginkel? Ik had gehoopt dat hij toch nog een redelijk niveau had na zijn knie en enkelblessures.
In de voorbereiding van het seizoen zette Mourinho hem geloof ik veel in maar na die zware blessure heb ik hem nooit meer echt gevolgd.

Jammer om te lezen.

4 februari 2016 om 23:45

Niet veel zien bij chelsae nee, hij heeft nog maar een wedstrijd gespeeld en iedereen is gelijk negatief? Hou es op met dat opportunisme!

5 februari 2016 om 08:31

Is maar welke periode je pakt. Van 2014 tot 2015 1x, dat is 100 procent. ;-)
En PSV overwintert in de CL: Iets waar ajax ondanks talloze deelnamen nooit in slaagde. En de vorige die het wel lukte was .... inderdaad: Psv!

5 februari 2016 om 09:36

Ja paniek aangezien want afgelopen zomer is niet nu, en je Propper al hebt, en Maher op de bank.. Oh liet Maher op de bank verpieteren bij Feyenoord of Ajax en er word anders mee omgegaan alles Psv is nu hosanna ofzo..

5 februari 2016 om 09:44

@hassiebassie,

Hij speelde voornamelijk onopvallend en kwam er enkele keren flink in harken. Die jongen is net 3 dagen bij de club dus je kan er ook weinig van verwachten.

Zijn komst naar PSV ligt overduidelijk wat gevoelig bij een hoop Ajax supporters hier, aangezien van Ginkel Ajax enkele keren af heeft gewezen. Vooral daarom wordt er hier door sommigen direct zo kritisch gedaan.

Die jongen zal gewoon een paar wedstrijden nodig hebben om te wennen.

4 februari 2016 om 22:45

Ze hadden er geen zin in. Volgens mij willen ze zich puur op de schaal gaan richten, dan kunnen ze de troostprijs net zo goed naar feyenoord laten gaan. Dat gun ik de fans eindelijk weer een prijs. Zo had psv ook een groot nadeel op ajax die maar in 1 competitie meedeed.

Gefeliciteerd aan alle Utrecht supporters. Zwaar verdiend en hoop jullie in de finale te zien.

4 februari 2016 om 22:50

Haller is goed man

4 februari 2016 om 23:01

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik alleen de laatste tien minuten heb gezien. Maar ik zeg nergens dat hij slecht is he, ik vind hem overschat.

4 februari 2016 om 23:16

Zwaar verdiend maar alleen de laatste 10 minuten gezien?

4 februari 2016 om 23:44

Bekeek de statistieken en hoorde t van vrienden waar ik bij aanschoof. Hebben t alleen niet over individuele spelers gehad..

5 februari 2016 om 09:18

Dus als een ander het zegt geloof je het gelijk? Dus als ik zeg dat Feyenoord dik verdiend heeft gewonnrn van Roda geloof je mij ook?

5 februari 2016 om 10:24

Jou niet.. Als ik hier zit met een groep vrienden en die zeggen allemaal dat I
Utrecht terecht heeft gewonnen dan geloof ik dat ja. Zeker als t ook nog
eens bevestigd wordt door de presentatoren.

Wat was PSV slecht zeg. Zie ze zondag weer winnen als ze hetzelfde spel spelen.

Heerlijke overwinning van Utrecht! PSV weer met beide benen op de grond!

4 februari 2016 om 22:42

Liever in de beker dan in de competitie.

5 februari 2016 om 00:39

Ideaal om zondag revanche te nemen!

Leuke pot voor Utrecht, PSV dacht na de 1-0 volgens mij al: nou ja helaas zondag maar beter dit is de beker maar. Locadia speelde weer eens slecht.

4 februari 2016 om 23:23

Dat vermoeden heb ik ook.

Wat een drama pot. Er moet echt wat veranderen voor zondag. Hendrix, Brenet, Locadia en van Ginkel echt dramatisch vandaag!

Wat een dramatische pot van met name Brenet en Willems.. alle 3 de goals zeer simpel weggegeven.. maar blijft toch verbazingwekkend dat PSV het laatste kwartier wel vol erin klapt en de duels wint..

4 februari 2016 om 22:43

Utrecht werd moe.

4 februari 2016 om 22:43

Hendrix was ook dramatisch maar eigenlijk verdient geen PSVer een voldoende. Ongelooflijk veel balverlies en knullige acties van werkelijk iedereen gezien.

Utrecht speelde daarentegen geweldig met Ramselaar, Haller, Barazite en Ayoub als absolute uitblinkers. Volkomen terechte overwinning die Utrecht ook volledig zelf heeft afgedwongen.

Gewoon slechte pot van PSV. Utrecht verdiend gewonnen. PSv is Weer even wakker geschut. Zondag pakken ze Utrecht aan! De bekerwedstrijden blijven altijd verrassend!

Dat we verliezen maakt me niet veel uit. Had het eigenlijk wel zien aankomen aangezien we ons nooit kunnen opladen voor dit soort wedstrijdjes. Dat we slecht spelen maakt echter wel uit. Feit dat Locadia 90 minuten mocht blijven staan zegt wel wat over de rest van het team. Gefeliciteerd Utrecht. Zondag zijn de 3 punten weer van ons!

Beker is voor PSV niet interessant. Laat AZ de beker nu maar winnen.

4 februari 2016 om 23:16

Dat zeggen ze elk jaar op het moment dat ze eruit knikkeren. Triest te noemen? Zeker.

4 februari 2016 om 23:29

Het is een leuk troostprijsje ja. Je krijgt er een miljoen dacht ik voor. Dat is voor een club als psv kleingeld, als je al ziet wat je alleen al aan de cl kan verdienen is het makkelijker om je op de competitie te focussen dan op een beker.

5 februari 2016 om 08:13

Het leuke is. Als we eruit worden gegooid zijn we slecht. Als we hem winnen is het slechts een troostprijs...

Heeft Ayoub nou een hakenkruisje links in zijn nek als tattoo?

4 februari 2016 om 22:43

@duke, ben je niet in de war met Timo Letschert?

4 februari 2016 om 22:49

nee, Ayoub, bij zijn oor. Letschert ook?

Wat een verrassing, maar wat krijgt PSV een hoop goals tegen zeg....

Utrecht speelden goed en hebben verdiend gewonnen. Nu maar voor PSV hopen dat Guardado snel terug is. Hopen dat ze het zondag nog een keer kunnen doen. En wij winnen van Feyenoord.

Zonder Guardado is dit PSV niet bijzonder goed. Wel een leuk team maar niet meer dan dat. Hoe veel basisplekken krijgen die Hendrix en Locadia nog? Beide heren maken veel fouten en komen daar telkens mee weg.

4 februari 2016 om 22:50

Hendrix?!?! Speelt al 2 seizoenen erg sterk. Vandaag zwak ja, maar dat was heel PSV. Utrecht was erg goed en ook PSV had een offday. Plus ze missen Guardado duidelijk en Cocu moet eens wat lef tonen door eerder te wisselen en Locadia te banken. Van Ginkel is te vroeg gebracht en Willems moet eerst maar eens zijn conditie op pijl krijgen.

4 februari 2016 om 22:51

Haha jake je kijkt zeker nooit wedstrijden. Hendrix speelt gewoon een heel goed seizoen en heeft 1 mindere wedstrijd en jij komt met dit commentaar?

4 februari 2016 om 23:19

Jake,

wie wil je dan in plaats van Hendrix erin zetten? Guardado is geblesseerd, Schaars is al lang niet meer van het gewenste niveau en Maher is drie keer niks. Hendrix speelt het hele seizoen al stabiel en was een van de uitblinkers in de CL wedstrijden tegen United en Wolfsburg. Één wedstrijd tegen Utrecht waarin heel PSV door de ondergrens zakte doet daar niets aan af.

En je commentaar dat PSV zonder Guardado een leuk team is maar niet meer dan dat is je reinste onzin. Daarmee zeg je dus dat PSV niet mee doet in de strijd om de landstitel aangezien ze niet over voldoende kwaliteit beschikken volgens jou. En toch staan we bovenaan... rarara, hoe zou dat toch komen?

Cocu moet nu toch een ding snappen. Spelers moeten eerst wennen door middel van inval beurten en niet meteen in de basis. Van Ginkel en Willems kwamen beide nog veel en veel te kort voor dit psv. Locadia had er wat mij betreft ook uit gemogen. Liet ook weer niks zien.
Hoop dat Cocu voor zondag met een iets betere tactiek komt dan dit want anders houd ik mijn hart vast.

Heerlijke pot bekervoetbal. Met alles erop en eraan. Daar was de voetballiefhebber wel aan toe na de droevige vertoning van gisteren in Kerkrade. PSV en FC Utrecht: Bedankt! En ook de complimenten aan het arbitrale kwartet, onder leiding van Richard Liesveld. Dat het spel zo veel mogelijk zijn gang liet gaan. En alleen maar als het echt niet anders kon naar fluit, vlag of kaart greep. Mag ook wel eens gezegd worden.

4 februari 2016 om 23:15

Heerlijk, eens een reactie zonder de een of andere de grond in te boren.
Eindelijk iemand die genoten heeft van een wedstrijd.

Het gaat je goed.

Ennnnnn terug op aarde. Van Ginkel dacht zeker dat het een makkie zou worden?

4 februari 2016 om 22:45

Dat is het niet, van ginkel heeft sinds het seizoen 12/13 maar 36 wedstrijden gespeeld waarvan de meeste als invaller. Die heeft gewoon tijd nodig om weer in vorm te komen.

4 februari 2016 om 22:55

Dat kan het natuurlijk ook zijn niets mis mee. Het moet hem ook tegen gevallen zijn, hij dacht in een machine terecht te komen.

PSV zal nu zondag wel winnen hoor. Beetje revanche en Utrecht nog in feeststemming

4 februari 2016 om 22:48

Utrecht is thuis wel erg sterk dus verwacht zondag weer een leuke wedstrijd utrecht weet nu hoe je psv moet bestrijden

4 februari 2016 om 22:50

Ja, maar dat geldt andersom waarschijnlijk ook wel. PSV was laatste 15 minuten stuk sterker. Ik denk dat PSV nu zondag wel wint, maar denk dat jullie er dan wel voor getekend zouden hebben

4 februari 2016 om 22:52

Of PSV hoe je Utrecht moet bestrijden? Denk dat PSV zich gaat ingraven de eerste 15 min om Utrecht het gevoel te geven dat ze kunnen voetballen tegen Psv, en dan in de counter toeslaan.

4 februari 2016 om 22:49

Heb ook een klein vermoeden dat PSV en Utrecht het op een akkoordje gegooid hebben. Utrecht door in beker en PSV mag zondag winnen.

4 februari 2016 om 22:51

Welnee man. Ik vind dit echt een trieste gedachte. Utrecht is gewoon een cupfighter en heeft ook helemaal niet zo'n slecht team hoor. Spelen best aardig, maar PSV zal gewoon revanche willen. Daarbij zouden die gasten nu echt wel graag de dubbel willen pakken

4 februari 2016 om 22:54

Wel typisch. Utrecht heeft 2 slechte wedstrijden achter de rug en nu winnen ze in eens van PSV in Eindhoven.

4 februari 2016 om 22:58

Dus als Ajax zondag van Feyenoord wint, dan is het ook raar omdat ze 2 slechte wedstrijden achter de rug hebben? Ach kom op man, ik vind dit echt een soort Calimero gedrag waar ik niet zo goed tegen kan...

4 februari 2016 om 23:03

Zie het zo: Utrecht had zeer goede wedstrijden achter de rug en in eens verloren ze twee keer

4 februari 2016 om 23:14

Dat is ook weer zo. We gaan het zondag zien wat de wedstrijden gaan worden.

4 februari 2016 om 23:17

@ Jollie, Je mag alles over PSV zeggen maar het is niet corrupt. En die zouden never de beker verkopen voor een competitiewedstrijd die ze in de meeste gevallen ook gewoon winnen.
In de beker zie je gewoon vaak,verrassingen. Ajax won een paar jaar geleden 3-0 aan Vitesse en een paar dagen later hadden ze in de competitie niets te zeggen.

4 februari 2016 om 23:18

Door jou reactie zou ik bijna.... echt bijna hopen dat Psv bij ons wint.
Ik kies toch voor de drie punten en laat jouw zielige reactie maar achter me.

Maar goed dat is mijn mening.

4 februari 2016 om 23:26

Uiterst domme calimero reactie van je jollie. Jammer, ik had je wel hoger ingeschat dan dit. Ik heb eerlijk gezegd een hekel aan zulke reacties. Dus als PSV zondag wint dan bevestigt dit volgens jou je samenzweringstheorie?

5 februari 2016 om 06:10

Psv zonder Guardado is een dolend besluiteloos team wat zomaar zondag weer van Utrecht kan verliezen.

Willems had gewoon meer minuten moeten maken bij Jong. Oogt totaal niet fit voor het 1e

4 februari 2016 om 22:46

Met z'n dikke bierpens...

4 februari 2016 om 22:51

Hij oogt ook iets te zwaar, maar ja hij is er een hele tijd uit geweest.

Dus moet gewoon weer ritme opdoen, hopelijk voor Psv kan hij dan weer naar zijn oude vorm toegroeien.

5 februari 2016 om 09:58

@leeuw087, Jethro Willems maakte ook op mij een opvallend opgeblazen indruk. Misschien moet er voor de aanvang van de wedstrijd eerst wat lucht uitgelaten worden?
En mocht het geen lucht zijn dan zijn er tijdens zijn afwezigheid duidelijk wat kilootjes bijgekomen, Als je een echte prof bent laat je het niet zo ver komen.

Feyenoord Knvb beker winnar dus...

4 februari 2016 om 22:45

@barca, ben jij toevallig bij Jomanda in Tiel op bezoek geweest?

4 februari 2016 om 22:50

Zou niet weten waar je t over hebt.

5 februari 2016 om 00:00

laatste finale tegen utrecht vergeten

4 februari 2016 om 22:49

Hoezo zou Utrecht de Knvb beker niet winnen? Als je kijkt hoe het spel van Utrecht is tegenover het spel van Feyenoord is het duidelijk dat Feyenoord weinig kans maakt.

4 februari 2016 om 22:55

Met alle respect voor Utrecht maar het zat ze vandaag gewoon mee en PSV speelde nou eenmaal bar en barslecht. Heb PSV in tijden niet zo slecht zien spelen, en tuurlijk zou Utrecht m kunnen winnen, we hebben gezien dat middenmoters als Groningen en Pec de beker gewoon kunnen winnen, maar heb dit jaar mn gevoel toch echt bij Feyenoord zitten.

4 februari 2016 om 23:08

Heb je Feyenoord de laatste weken zien spelen? Die zijn het momenteel helemaal kwijt. Ik denk dat het Utrecht of AZ wordt.

5 februari 2016 om 00:10

ik denk utrecht az

4 februari 2016 om 22:59

Als AZ, Utrecht of die Amateurs winnen dan kan Feyenoord hem nooit winnen dus ik weet niet wat je bedoeld.

4 februari 2016 om 23:05

Daarmee bedoelde ik dat het al is beslist

4 februari 2016 om 23:17

Laten we dan maar stoppen met voetballen en lekker aan de bar gaan hangen.

4 februari 2016 om 23:10

@barcaanalist
Denk dat je gelijk hebt. Feyenoord speelt werkelijk uitstekend. Moet echt geen probleem zijn

4 februari 2016 om 23:15

Laat Feyenoord nou aub weer niet naar Alkmaar moeten, dan gaat die 10-0 nederlaag tegen PSV verbroken worden. Ook Utrecht na vandaag schat ik veeeeel hoger in dan Feyenoord. PSV wordt toch lekker kampioen, dus ik ga dit snel vergeten

Prima we zijn wakker, en nu zondag er vol opklappen en 1-3 voor PSV

Utrecht speelde heel goed, vooral achterin. De goals kregen ze min of meer cadeau. Mijn god wat een armzalige speler is Brenet toch. Op links had hij na een paar wedstrijden de zaakjes enigszins onder controle maar hij speelt een keer op rechts en het gaat meteen helemaal mis.

En hoezo kan Hendrix in de laatste 10 minuten wel ineens voor elke bal gaan. De enigen op het veld die wel voor elke bal gingen waren Pröpper en Bruma. Maar hoe kan je nu in eigen huis op kracht zo afgetroefd worden, ongelofelijk. Steeds maar achteruit verdedigen.

Van Ginkel heeft nog weinig indruk weten te maken, maar die is gewoon veel te snel gebracht, net als Willems. Die kun je best een keer inbrengen als je 3-0 voor staat, maar niet in een alles of niets wedstrijd als deze.

En Cocu wisselt weer zo laat, waarom niet met rust meteen Pereiro en Jozefzoon, desnoods Maher erin. Je moet twee goals goedmaken en hebt de eerste helft niks gecreëerd, waarom dan met dezelfde 11 starten in tweede helft. Durf eens een signaal af te geven Cocu!

4 februari 2016 om 22:56

Ja dat wisselen irriteer ik me ook aan. 2e helft was er totaal geen aanleiding voor dat het beter zou gaan met dezelfde 11. Gooi dan op z'n minst gelijk Pereiro er in.

4 februari 2016 om 23:09

Ik snap niet dat iedereen zo graag die Pereiro wil zien. Ten eerste: als hij zo goed was geweest als iedereen zegt, dan had hij wel veel meer gespeeld. Ten tweede: die kerel heeft een fantastische techniek, maar het is ook al maanden geleden dat hij beslissend is geweest (en ja, dat was helaas tegen Ajax), maar verder heeft hij helemaal niet zoveel laten zien. Best kans dat die jongen er gaat komen hoor, maar nu is hij nog helemaal niet zo goed

4 februari 2016 om 23:33

Hij heeft de wedstrijd na Ajax ook gewoon redelijk wat wedstrijden gespeeld en redelijk veel goals/acties gemaakt. Je ziet aan hem dat hij erg talentvol is, enige minpunt is dat hij snelheid mist waardoor hij als buitenspeler misschien niet het beste tot zijn recht komt.

5 februari 2016 om 01:36

Vooral als invaller ja. Hij is gewoon nog niet zo goed. Er zijn zoveel spelers waar je zat talent ziet maar die het niet halen. Vooralsnog overtuigt hij niet voor dat prijskaartje

Jakethefatman wat lul je nou?? Hendrix had vandaag gewoon een off day. Normaal speelt die gewoon prima!!

4 februari 2016 om 22:54

Hendrix speelt goed als Guardado er bij is ja, zonder Guardado zie je pijnlijk meteen dat die jongen nog veel te kort komt op het middenveld. Mogen anderen geen mening hebben dan?

Eerder een totale off day, met Willems en van Ginkel beginnen was een fout van cocu en en was een te lage inzet. Wacht nog maar even met conclusies trekken en met van Ginkel een

Een avond waarin Utrecht boven zichzelf uitsteeg en een PSV dat gigantisch door de ondergrens zakte. Dan kan zoiets gebeuren. Een terechte overwinning voor Utrecht vandaag.
Pasveer heeft vanavond laten zien waarom hij tweede keus is. Minimaal twee van de drie tegengoals had Zoet goed. Misschien zelfs alle drie.
Van Ginkel zal toch effe moeten wennen dat hij weer in de Nederlandse competitie speelt. Van zo'n tackles staan ze in Engeland te juichen, maar hier in de Mickey Mouse competitie wordt er rood voor minder gegeven.
Wel jammer dat Liesveld zo aan het marchanderen was. Had deze avond niet nodig.

Heel PSV speelde matig. Locadia is hopeloos uit vorm en Willems mist ritme en vorm.
Pereiro had er eerder in gemoeten want PSV kreeg weinig ruimte.

4 februari 2016 om 23:40

Locadia is me ook al een paar wedstrijden opgevallen dat hij hopeloos uit vorm is. Voegt momenteel echt niks toe aan dit Psv, snap dan ook niet waarom Cocu hem blijft opstellen. Hetzelfde geldt voor Willems die toch nog wat dik oogt en totaal niet uit de verf kwam vandaag. Hendrix speelde ook matig en Propper had vandaag ook niet zijn beste dag. van Ginkel stelde mij ook teleur, maar je mag ook niet van hem verwachten dat hij het team op sleeptouw gaat nemen.

Utrecht speelde gewoon heel compact en heeft met Haller, Ayoub en Ramselaar aardige spelers in huis die voorin voor dreiging kunnen zorgen. Vooral Haller ben ik erg gecharmeerd van, hoop dat hij de vervanger wordt van Luuk de Jong, die wederom vandaag zijn stempel niet kon drukken.

Utrecht heeft wel echt een pareltje met die Ramselaar. Fijne voetballer!

Nu hopen dat het zondag beter is, want zo krijg je ook in Utrecht klop. Maar natuurlijk de felicitaties aan Utrecht, Ik hoop dat ze die beker nu pakken ook!
Groeten uit EHV

4 februari 2016 om 23:07

Dank U, goeie reactie.

Lang geleden dat ik PSV zo kansloos heb gezien in eigen stadion. Is dit het gemis van Guardado of is de beker gewoon niet intressant? Ik weet het niet maar het is wel duidelijk dat het zondag echt anders moet wil PSV de 3 punten pakken in Galgenwaard.

4 februari 2016 om 22:53

Gemis van Guardado meer denk ik. En Utrecht speelde gewoon uitmuntend. Ook erg effectief. Cocu stelde wel een sterk basiselftal op dus het is niet zo dat ze de beker niet interessant vonden. Wel is t zo dat sommige spelers misschien minder hebben gegeven dan normaal omdat ze vol voor de competitie willen gaan. Niet dat ik dat goedpraat

4 februari 2016 om 23:00

Ik denk het ook.Misschien stelde Cocu wel het sterkste elftal op, iedereen speelde erg slecht vandaag. Dat komt natuurlijk ook door het goed georganiseerde spel van FC Utrecht en ze kregen geen enkele ruimte om ook maar iets te creëren. Hoop maar dat Lestienne zondag weer fit is en dan Pereiro in de basis begint want dat zijn spelers die wel het verschil kunnen maken.

4 februari 2016 om 23:45

Denk dat je het dan vooral van Lestienne moet verwachten. Pereiro is ook gewoon een prima speler, maar mist toch snelheid voorin. Ik vind overigens dat Willems, netals Locadia, gewoon teleurstelde vandaag. Locadia mag wat mij betreft de komende periode gewoon lekker gaan banken, speelt al een tijdje werkelijk waar dramatisch.
Het is te hopen dat van Ginkel ook beter gaat spelen, van hem mag je toch ook wel verwachten dat hij met zijn ervaring voor de nodige rust kan zorgen in het team.

Verder blijkt maar weer is hoe belangrijk Guardado eigenlijk wel niet is voor dit team.

Nou die treble kunnen we vergeten....
😉

4 februari 2016 om 23:16

hahaahahaha waren ook mijn eerste gedachten :D

Niks tegenin te brengen, Utrecht leek veel meer een tactisch plan te hebben dan Psv. Daarnaast blijkt vandaag dat het Utrechtse middenveld met drie rasvoetballers een klasse beter is dan dat van Psv.

Onbegrijpelijk dat Jozefzoon pas zo laat erin kwam, en dat Locadia de wedstrijd mocht volmaken (die kan helemaal niets in de kleine ruimte en loopt zich alleen maar vast als een blind paard). Van Ginkel was ook erg ongelukkig en oogde absoluut niet fit, net als Willems overigens.

Alleen Pröpper was klasse vandaag, de enige van de thuisploeg die (zelfs ruim) boven de voldoende zat.

Al was PSV erg matig, met alleen maar kritiek zou ik FC Utrecht tekort doen. Klasse gespeeld, perfect vanuit de eigen kracht. Hopelijk gaan jullie Europa in, leuke ploeg! Gefeliciteerd met de overwinning.

Voor de FC de snelste weg naar Europees voetbal, dus een prima overwinning. Nu hopen op een leuke loting..!!

Wel leuk om te zien dat 3 kwart van de mensen zegt dat heel PSV een off day had, maar was mijn cluppie niet gewoon dodelijk effectief vandaag? Wellicht denkt men dat ik nu door een partijdige bril kijk, maar ik vind dat heel veel mensen toch enigszins luchtjes doen over het FC Utrecht van vandaag. Ze hebben gewoon super goed gespeeld tegen de nummer 1(!) van de Eredivisie!

4 februari 2016 om 23:14

Ze hebben idd geweldig goed gespeeld

Ik voorspel zondag een 1-3 of meer voor Psv. Niet omdat ze het verdienen, niet omdat het daar vandaag ook maar één moment op heeft geleken, maar puur en alleen omdat zo voetbal is. Een ploeg wint vrijwel nooit 2x binnen korte tijd van een zelfde ploeg. Had zelf al verwacht dat ze of deze zouden verkloten of zondag. Utrecht zondag nog wat in feeststemming, PSV dan wel scherp en het kan zo weer de andere kant op vallen.

Voor deze wedstrijd: alle lof naar Utrecht. Heb zelden een ploeg zo gedisciplineerd en goed zien voetballen op bezoek in het Philips Stadion. Hebben gestreden als geleeuwen, hechte defensie, uitstekende counters, maar ook delen van de wedstrijd gedomineerd. Utrecht speelde fantastisch.

Een geweldige verassing hoe utrecht speelde. Met fases heel verzorgt. In de laatste 15 minuten was het minder. Leuk voor utrecht dat ze door zijn.

Jaaaaa! Wat een geweldige pot en geweldige overwinning. Na die loting had ik er 0 vertrouwen in maar prachtig gespeeld en dik dik verdiend gewonnen. Nu bidden voor VVSB

5 februari 2016 om 01:25

Gefeliciteerd! We werden helemaal weggespeeld door een zeer goed spelend Utrecht! Vooral Ramselaar speelde erg goed, hoop dat hij in de toekomst de stap naar PSV gaat maken!

Dramatische wedstrijd, zo zie je maar dat er in de competitie nog helemaal niks is gespeeld. Ben zodanig blij dat we deze nederlaag hebben opgelopen in de beker, zodat we weer met beide beentjes op de grond staan en niet het gevoel krijgen om gemakkelijk kampioen te worden. Van Ginkel vond ik echt matig spelen, daarbij was Willems ook waardeloos. Zondag gewoon weer arias in de basis. Middenveld : Hendrikx, Proper en Pereiro is volgens mij de beste oplossing voor vervanging Guardado.

4 februari 2016 om 23:49

en Jozefzoon voor Locadia, wat een drama is dat geworden op links zeg.

Zondag mag arias ook wel weer spelen. Brenet is aanvallend toch een stuk minder. Arias heeft veel meer diepgang.

4 februari 2016 om 23:01

Jammer maar niks aan de hand. Utrecht speelde goed omdat psv dat toe liet.. Geen spirit... Geen wil om te winnen.Om 3 prijzen spelen hou je toch niet vol.Nu je huid duur verkopen tegen Atletico en vol voor de titel gaan.

4 februari 2016 om 23:44

Laten we hopen dat het incidenteel was. Zondag avond weten we meer na Utrecht - PSV

Een team is een team dus zonder quardrado moet je ook gewoon kunnen winnen

4 februari 2016 om 23:48

Guardado*

Niet alles ligt aan 1 speler

Gefeliciteerd Utrecht! PSV had er duidelijk geen zin in om er een goede avond van te maken. Slordig balverlies en niet voor de man komen, labbekakkerig. Als supporter kan het me vrij weinig schelen dat we uit de beker liggen maar de manier waarop vind ik wel alarmerend.

Utrecht supporters gefeliciteerd! Voorafgaande aan de wedstrijd zag ik een reactie van ramonfcu waarin hij zei: "wij vandaag winnen en psv zondag". Nou je voorspelling is al voor 50 procent uitgekomen! ;-)

Wat een dramatische pot was dit. Tuurlijk is PSV zonder Guardado 2 klasses minder maar wat ze vandaag lieten zien sloeg nergens op. Ze gooien volgens mij echt met de pet naar de beker. Ik hoop dat het zondag beter wordt want dit kan echt niet. Hopelijk weet Cocu ze voldoende te motiveren. En de voetbalwereld is echt opportunistisch als het maar kan zijn. Vandaag gaf een overgrote meerderheid aan dat ze denken dat PSV kampioen wordt in het artikel waarin Sjaak Swart aangeeft dat hij verwacht dat PSV kampioen wordt. Hoeveel procent zou dat nu zijn?

Wat een smerige overtreding van van Ginkel. Verder PSV vandaag zwak, met name Willems. Die had gewoon de 70ste minuut moeten invallen. Zondag nieuwe kansen voor Psv. Gefeliciteerd Utrecht fans!

4 februari 2016 om 23:31

Ik had het in het live meepraten topic al gelezen maar zie het net in de samenvatting, sodeju zeg. Diepdiepdonker rode kaart, wat een schofterige overtreding.

5 februari 2016 om 01:30

Ging gewoon voor de bal, in Engeland krijg je daar nog niet eens geel voor.

5 februari 2016 om 07:53

Ach man ga weg. Sinds wanneer is met 2 benen en noppen vooruit geen rood? Lachwekkend.

5 februari 2016 om 08:46

Hij schaart hem met 2 gestrekte benen, of je nou in Engeland, Japan, Griekenland of Duitsland voetbalt dit is gewoon rood. Anders zou je alleen rood krijgen als je daadwerkelijk iemand kapot schopt.

5 februari 2016 om 13:30

@thelfc, Liesveld stond er 5 meter vanaf en heeft gezegd dat Van Ginkel duidelijk voor de bal ging.

Kan gebeuren utrecht is echt een cupfighter ploegje. Hebben vandaag goed gespeeld.
PSV speelt achterin met 3 aanpassingen tegenover normaal ( pasveer brenet en willems )
Voor PSV is zondag de 3 punten veel belangrijker dan deze wedstrijd.

5 februari 2016 om 01:29

Willems was echt waardeloos, Brenet was ook niet echt scherp en ik zie toch liever Zoet in plaats van Pasveer. Hoop dat ze zondag beginnen met Arias op rechts en Brenet op links, Willems moet eerst maar eens wat wedstrijdjes met Jong PSV gaan spelen.

Wat een toppers Haller en Ramselaar, nu zondag weer knallen, we zijn nog ongeslagen in de Galgenwaard.

Voetbal kan alle kanten op.. 5 dagen geleden werd dit FC Utrecht weggespeeld door degradatiekandidaat FC Twente en vandaag winnen ze met 1-3 van PSV. Is het puur het gemis van Guardado of us Utrecht zo wisselvallig?

4 februari 2016 om 23:08

Zo slecht was utrecht zondag nog geen eens maar een totale ofday van de verdediging.

4 februari 2016 om 23:13

Wisselvallig is niet het juiste woord, het team is jong en er is een nieuwe trainer met nieuwe ideeen.

Vind het wel mooi dat je veel singalen hoort dat psv zondag wel even revanche neemt. Nou vooral zo blijven denken en de reactie ophangen in de kleedkamer .

4 februari 2016 om 23:12

Wat bedoel je met: Reactie ophangen in de kleedkamer?

Na al die comments over de slechte prestaties van de backs en Locadia gelezen te hebben, vind ik dat ook de Jong eens op zijn slechte spel mag worden aangesproken. Zijn kopballen zijn ontzettend zwak en de helft van zijn duels verliest ie. Net als in de CL laat hij weer zijn waarom hij mislukt is in het buitenland en waarom PSV bereid is hem te verkopen.

Erg zwak dit psv.
Zonder Guardado een matig team.
Dikke rode kaart voor van Ginkel.

4 februari 2016 om 23:57

van Ginkel is net nieuw, Willems mist nog ritme, Locadia is van nature geen linksbuiten, Brenet heeft toch een tijdje aardig gespeeld als linksback(waar ik hem overigens veel beter vind). Maar goed, neemt niet weg dat Psv gewoon matig speelde. Zonder Guardado is Psv inderdaad veel minder.

Nu hopen op een thuiswedstrijd in de halve finale maakt niet uit tegen wie. Maar na zo lastige uitwedstrijd verdienen we wel een thuiswedstrijd

Tja het was gewoon slecht wat PSV liet zien, Utrecht deed het geweldig. Gefeliciteerd van een PSV fan, niks op af te dingen, helaas. PSV aanvallend onmachtig. De Jong speelt ook niks klaar, evenals de andere twee aanvallers overigens. Slappe hap!

Is het nou zo dat locadia als maar blijft staan omdat hij wedstrijdritme nodig heeft tegen Madrid als de jong geschorst is? Anders zou je toch zeggen dat ie er een keer naast staat nu ie zo uit vorm is

Die haller zou echt de ideale vervanger zijn voor luuk de jong

4 februari 2016 om 23:18

Als die deze lijn voortzet wel. Dan zullen Ajax en PSV het beide wel gaan proberen

4 februari 2016 om 23:24

Haller heeft al vaker zulke wedstrijden gevoetbald maar de meeste zien hem niet de hele wedstrijd en kijken alleen maar of hij gescoord heeft. Maar hij is zo belangrijk en sterk aan de bal ik bedank god op mijn blote knieen dat hij nog steeds bij ons voetbalt

En de lijn nu wel doorzetten a.s. zondag. Is belangrijk om bij de eerste 8 te blijven

Als de trend doorzet met de loting wat geluk betreft word de halve finale az-vvsb . en feyenoord - utrecht.

4 februari 2016 om 23:38

Als feyenoord 3e wordt en Europees speelt kan je die rotterdammers beter in de finale krijgen. En sowieso thuisspelen..!!

Slechte wedstrijd van psv, tegen een erg sterke ploeg die goed in balans is. Op naar de volgende!

Van mij mag Ten Hag naar Amsterdam komen binnenkort. Hij laat mooie dingen zien met zijn club en lijkt het maximale uit de spelers te kunnen halen.

Heb de wedstrijd niet gezien, maar Ramselaar is heerlijk op dreef, vooral sinds de winterstop over is peelt hij week in week uit goed, lijkt elke keer de uitblinker te zijn.

Het mooie aan de beker toernooien is dat er altijd wel een paar teams die niet bij de traditionele top horen en hem kunnen winnen. Dat zie je in elk land, geweldig!

Ik kan nu veel gaan schrijven maar er past maar 1 ding.

Trots op mijn FC die Psv bijna volledig lam legde en terecht door gaat.

Helaas bestrafte de zeer goed fluitende Liesveld van Ginkel niet met rood want het was een duidelijke rode kaart. Voor veel minder zijn er al diverse Utrecht spelers van het veld gegaan dit seizoen.

De volgende wedstrijd zal wel uit tegen Az of Feyenoord gaan schat ik zo in.

Maar goed dat is mijn mening.

4 februari 2016 om 23:32

Ik AZ, want ik zie VVSB wel bij Feyenoord eindigen. Of Feyenoord eindigen bij VVSB natuurlijk.

Heerlijke wedstrijd voor Utrecht. Een finale met Vvsb als tegenstander zou heel leuk zijn!

He he de loting zit mee maar vvsb zeker niet onderschatten dat zal de grootste fout zijn die je maar kan maken. Heb zelf het gevoel dat het moet kunnen en dan ga ik uitvan een finale tegen az

4 februari 2016 om 23:52

En gelijk heb je, want AZ heeft ook met moeite van amateur HHC gewonnen toch?

5 februari 2016 om 00:17

ja en utrecht speelde ons sneek weer weg zegt allemaal niets

5 februari 2016 om 07:49

Sorry hoor, maar we speelden ONS Sneek alles behalve weg. Die kregen een aantal opgelegde kansen en we konden pas laat die wedstrijd echt afstand nemen.

Denk dat je misschien in de war bent met Achilles?

5 februari 2016 om 10:43

ons sneek was ook geen probleem hoor

scheids kan voor mij part meteen stoppen met zij werk.
Die man is echt niet normaal slecht.
Het spel van psv tot de 0-3 oom maarja

5 februari 2016 om 08:02

De scheidsrechter zat er inderdaad 1x echt flink naast dat was het niet met rood bestraffen van van Ginkel na die belachelijke charge.
Verder blijkt gewoon dat PSV een modaal eredivisie ploegje is al Guardado niet mee doet. Opvallend ook hoe makkelijk Bruma een aantal keer werd weggezet door Haller het leek wel een volwassene tegen een kind ongelofelijk.

Zelfs in samenvatting genoten van Ayoub, Ramselaar en Haller! Wat een klasse spelers! Die kunnen alledrie de top halen.

Psv: halfvol stadion, gemis van Zoet, Arias, Guardado en Lestienne, ongeïnteresseerd en flegmatiek. Bijna typisch voor deze ploeg. Als de omstandigheden niet top zijn, is PSV een slaperige ploeg die er niet zoveel arbeid in legt, ja en dan verlies je!

Denk dat PSV heel blij mocht zijn met scheidsrechter, dikke rode kaart voor van Ginkel
maar goed we hebben gewonnen en gaan op naar de kuip

Tja, op deze uitslag was helemaal niets af te dingen. Gewoon een dik verdiende overwinning van Utrecht. Het was alsof ik weer naar het PSV van 2013-2014 zat te kijken.

Het blijft een bizar seizoen, dit. Je wint uit van Ajax. Je wint uit en thuis van Feyenoord. Je wint thuis van Manchester United, Wolfsburg en Cska Moskou. En tussendoor verlies je punten tegen clubs als ADO Den Haag, Heracles, Excelsior, Willem II en Roda JC en word je in de beker gewoon overklast door FC Utrecht. Misschien dat er psychologen zijn die het uit kunnen leggen, maar ik begrijp het niet.

5 februari 2016 om 08:55

Dat heet zelfoverschatting, gemakzucht of wellicht zelfs wel arrogantie. Deels begrijpelijk dat men zich voor een wedstrijd tegen United meer op kan laden dan voor een wedstrijd tegen Excelsior maar je moet niet gaan denken dat je beter bent dan je bent. Natuurlijk heb je tegen een club als Excelsior veel meer kans omdat je simpelweg meer kwaliteit hebt maar inzet compenseert een hoop. Als je dan tegen een club speelt die zich 110% geeft en je zelf denkt het wel op 70% te kunnen, dan wordt het lastig. Net als PSV 110% tegen de clubs in de CL wil geven omdat ze weten dat het op voetbaltechnische kwaliteit alleen lastig wordt. Dat is natuurlijk ook iets dat een leerproces is en met vallen en opstaan gaat maar bij PSV is het wel heel schrijnend af en toe.

Neem nu een speler als Hendrix of Brenet; die jongens blinken niet uit door geweldige bewegingen of opvliegingen. Dat zijn in essentie redelijk beperkte voetballers die het van hard werken en inzet moeten hebben. Als die jongens op 70% gaan spelen, dan zijn het gewoon hele beperkte voetballers die niet bij een topclub thuishoren. Begrijp me niet verkeerd; dit soort spelers heb je ook nodig maar PSV heeft net als Ajax en Feyenoord vrij veel van die net niet spelers dus als een groot deel daarvan afhaakt dan wordt het tegen elke tegenstander een lastig verhaal. En gisteren haakten er wel heel veel mensen af bij PSV wat dat betreft en zeker de twee genoemde spelers speelden denk ik de slechtste wedstrijd van het seizoen.

Kortom, het lijkt een cliché van een trainer maar alleen als je elke wedstrijd er volledig voor gaat en minimaal net zo veel inzet toont als de tegenstander zal bij een topploeg de kwaliteit de doorslag geven. Dat doet overigens helemaal niets af aan de prestatie van Utrecht want dat was echt op alle fronten de betere en ook gewoon leuk om naar te kijken.

5 februari 2016 om 16:29

Toch vind ik het te makkelijk om dit alleen te wijten aan zelfoverschatting. Als je al een keer of vijf punten verloren hebt tegen "kleintjes" en dan moet spelen tegen FC Utrecht, dat gewoon nog meedoet om de derde plaats, dan zou je denken dat een echte prof toch gewoon bij de les is?

5 februari 2016 om 10:29

De overwinning van Utrecht staat als een huis. Écht zoals je zelf zegt een dik verdiende overwinning met voor PSV nog een zachte uitslag.

Ik ben het met Dammie eens dat dit een vorm van pure zelfoverschatting / arrogantie is. Die mannen menen écht dat je op 70 / 80 procent kan beginnen en indien nodig even bij kan schakelen. Alsof het een aan / uit schakelaar is! Zelfs Cocu doet er met z'n pretopstelling aan mee.

Tuurlijk kan Utrecht stunten in Eindhoven, maar in eigen huis compleet zoek gespeeld worden is gewoon een aanfluiting. Door gemakzucht gewoon overal een meter te laat, dat was het probleem! En dat gezever dat Utrecht compact speelde is gewoon een super slecht excuus. Had dan in ieder geval een Pereiro ( op tijd ) ingebracht die in de kleine ruimte wat beter uit de voeten kan.

Ik hoop maar dat de jongens zich voor aankomende zondag wel op kunnen laden. Twee keer in vier dagen te kijk gezet worden is wel heel erg pijnlijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren