Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Sarina Wiegman volgt Gareth Southgate mogelijk op bij Engelse mannen

Laatste update:

Mocht Gareth Southgate vertrekken als bondscoach van Engeland, dan gaat de Engelse voetbalbond overwegen om Sarina Wiegman aan te stellen als zijn opvolger. Dat geeft Mark Bullingham, een van de bestuurders van de FA, aan in gesprek met ESPN. Wiegman leidde de Engelse voetbalvrouwen donderdag voor de eerste keer in de historie naar een WK-finale.

Wiegman ligt nog tot medio 2025 vast bij de Engelse vrouwen. Momenteel wordt ze ook gelinkt aan het vrouwenteam van de Verenigde Staten, waar bondscoach Vlatko Andonovski eerder bekendmaakte te vertrekken. Bullingham hoopt niet dat Wiegman de overstap maakt. "Ik ben heel blij met waar ze mee bezig is, en ik hoop dat ze nog lang zo doorgaat."

Mocht Southgate, die nog tot en met het EK van 2024 vastligt bij de Engelse mannen, vertrekken, dan is Wiegman dus een optie voor de FA om hem op te volgen. "Waarom moet het een man zijn?", vraagt Bullingham zich af. "Ons antwoord zal altijd zijn dat we op zoek zijn naar de beste persoon voor de baan. Als dat een vrouw is, waarom niet? Sarina doet het geweldig, ik hoop dat ze nog heel lang doorgaat. Ze kan elke baan aan."

Mocht Wiegman ooit de beslissing maken om een mannenteam te gaan trainen, 'dan zal dat leiden tot een interessante discussie', denkt Bullingham. "Maar dat is aan haar, toch? Ik denk niet dat we het moeten zien als een stap omhoog. Als zij in de toekomst besluit om een andere richting in te slaan, dan denk ik dat ze daar heel goed toe in staat is."

Denk jij dat Sarina Wiegman zou slagen als bondscoach van de Engelse mannen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooi, gisteren zei ik al dat ze een kans verdiende in de top van nl. Ik hoop dat dit gebeurt. Ik weet zeker dat ze succesvol zal zijn. En de fa zal vernieuwend zijn, past wel bij de uitvinders van het voetbal

17 augustus 2023 om 17:47

Idd mooi dat ze het overwegen. Ik heb alleen een sterk vermoeden dat dit voor de bühne is en nooit gaat gebeuren.

17 augustus 2023 om 17:52

Die kans is best groot. Hoewel Engelsen ook wel vooruitstrevend kunnen zijn, op bepaalde sociale thema's. Qua marketing zou het ook een fantastische stunt zijn.

17 augustus 2023 om 19:10

Qua marketing? Volgens mij is ze niet zo populair als een Carlo ancelotti of zinedine zidane.

17 augustus 2023 om 21:14

Ik denk oprecht dat Wiegman meer kijkers zal trekken dan een Ancelotti of Zidane. Puur om het feit dat iedereen wel wilt zien hoe een vrouwelijke coach het zou doen bij het mannen team van een de grootste voetballanden ter wereld.

18 augustus 2023 om 01:32

En wat dacht je van het positieve effect op vrouwen die ook zo hoog mogelijk niveau trainer willen worden? Kan alleen maar positief zijn. Hoop echt dat als ze het ooit wordt, het een succes wordt!

17 augustus 2023 om 17:49

Nou ja, dat weet je dus niet zeker. Ik gun het haar wel, maar ik zou als ik haar was op een iets minder hoog podium willen starten. Het is een nieuwe wereld met andere wetten. Als ik haar was, dan zou ik dat iets meer in de luwte willen uitproberen.

17 augustus 2023 om 17:50

Vanuit haar perspectief, als ze zou falen op een lager niveau dan komt ze never nooit aan de bak in de top. Geen angst, gewoon ervoor gaan. En bondscoachschap is makkelijker dan clubcoach zijn

17 augustus 2023 om 18:04

Dus jij zou haar voor de leeuwen willen gooien in de trainersbaan waar het allermeeste druk op ligt in de hele voetbalwereld?

Het is makkelijk praten van de zijlijn, maar je komt in een volledig andere wereld terecht. Ik vind het naïef om te denken dat ze dat zomaar kan oppakken.

17 augustus 2023 om 18:04

Qua druk zal het één van de zwaarste banen zijn in de voetballerij inderdaad.

Toch denk ik dat de werkzaamheden van een bondscoah bij een mannenteam meer in de buurt komen bij wat ze nu doet dan een coach bij een mannen clubteam. Puur op inhoud is het dus misschien juist een relatief kleine stap.

17 augustus 2023 om 18:16

Of je kan zeggen bij een trainersbaan waar ze met 1 van de beste selecties ter wereld kan werken en dat in en rol die ze perfect kent.

17 augustus 2023 om 18:59

Niet mee eens dat het makkelijker is! Het is een hele andere tak van sport en bovenal is je tijd met de selectie echt zeer beperkt. Dus iets maken van een nationaal team is echt wel pittig

17 augustus 2023 om 19:15

Ze is al eens op een lager niveau begonnen bij de heren, ze was (tijdelijk) coach bij Jong Sparta in de 2e divisie. Deed ze het erg goed! (De korte periode die ze er was) Ik denk dat ze prima kan slagen bij een topteam van de heren. Had haar ook graag als coach weer bij ons gezien.

18 augustus 2023 om 21:22

Ze wordt dan voor three Lions gegooid 😜

17 augustus 2023 om 17:51

Die verdient absoluut een kans in het mannenvoetbal na alle prestaties bij de vrouwen. Echter denk ik niet dat je haar meteen bij een topteam moet zetten. Niet omdat ik zeker weet dat ze het niet kan, maar eerder omdat ik denk dat ze bij mindere clubs het gezag voor zich kan winnen. Bij een topclub heb je toch vaak meer te maken met ego's/vedettes. Maar ik zou haar bijv graag eens willen zien bij een club als NEC om maar wat te noemen.

17 augustus 2023 om 17:54

Ja nec, en dan 13e eindigen in de competitie en vervolgens krijgt ze te horen 'zie je wel', want ze heeft als vrouw de publieke opinie tegen haar. Zoals ik hierboven zei, vanuit haar perspectief dan, zou ik meteen gaan voor het hoogst haalbare

17 augustus 2023 om 18:13

@bochherief Waarom ga jij er gelijk vanuit dat ze zal falen bij NEC bijvoorbeeld?

17 augustus 2023 om 18:36

Heb je gezien wie er op doel staat daar?

17 augustus 2023 om 19:17

Sarina gaat niet falen! Heeft al mannen getraind en dat ging prima! (al was dat maar voor een korte periode)

17 augustus 2023 om 17:53

@bochherief Persoonlijk begrijp ik niet zo goed waarom een vrouwelijke coach in het mannenvoetbal moet zijn en andersom. Andersom kan ik nog enigszins begrijpen mbt ervaring etc. Vraag me oprecht af hoe sterk zij tactisch is aangezien daarin een gigantisch verschil zit tussen de mannen en vrouwen en zodra mannen dat merken dan houdt het op. Daarnaast vraag ik me af of een vrouw die doorgaans minder drukbestendig zijn deze zware last kan dragen, kan alleen maar gezeik opleveren wat weer voor een man en vrouw discussie zal zorgen.

17 augustus 2023 om 17:54

Waarom zou zij minder moeten zijn op tactisch vlak? Is dat een of ander biologisch verschil tussen mannen en vrouwen?

17 augustus 2023 om 17:55

Jonker brengt ervaring mee maar heeft niets bijzonders bereikt met het vrouwenelftal. Dus ja, ik zie niet in waarom een vrouw het niet goed kan doen in een mannenelftal. Ik denk wel dat bondscoach bij de mannen haar eerst beter zal liggen dan clubcoach

17 augustus 2023 om 18:57

Precies. Is het bij Red bull ook niet zo dat een vrouw voor een groot deel de tactiek van Verstappen bepaald? Op fysiek vlak zijn vrouwen in het nadeel, maar ik denk dat vrouwen als coach best wat kunnen toevoegen mits ze spelers heeft die haar serieus nemen.

17 augustus 2023 om 17:58

Ik denk ook zeker dat ze het beter zou doen dan mensen zouden verwachten. Ik vraag me alleen af: hoe doen mannelijke coaches bij de vrouwen en evt vrouwelijke coaches bij de mannen het in de kleedkamer? Lijkt me niet per se ideaal om continu rekening te moeten houden met grensoverschrijdend gedrag en dus uit de kleedkamer te moeten blijven. Of ligt dat aan mij?

17 augustus 2023 om 19:13

Ik denk dat dat geen probleem zou moeten zijn. Je weet toch zelf wel wat kan en wat niet? Jonker zal na zijn bespreking na de wedstrijd netjes de kleedkamer uit gaan voordat de dames gaan douchen hoor. En Wiegmans springt straks ook echt niet in bad bij Kane….

17 augustus 2023 om 19:51

Ja, was meer even een hersenspinsel die ik had neergeklad. Is inderdaad ook veel simpeler dan ik het in mijn hoofd had haha

Zou het oprecht heel erg ver vinden als ze het zou worden en hoop ook echt dat ze het geweldig gaat doen.

17 augustus 2023 om 17:41

Bedoel je fair ipv ver? Of heel erg vergezocht?

17 augustus 2023 om 17:42

Denk vet

17 augustus 2023 om 17:43

Ik denk vet

17 augustus 2023 om 20:46

Vet idd haha

Zou het beter doen dan Koeman.

17 augustus 2023 om 18:16

Denk ik ook als coach van Engeland

17 augustus 2023 om 18:26

Graag zelfs, liever een Hagenees als Wiegman die zegt waar het op staat dan zo'n slappe vaatdoek als Koeman die vooral bezig is met zijn vriendjes tevreden houden.

Voetballers en hun ego. Ik denk niet dat het ooit een succes zal worden als een vrouw een mannen elftal moet vertellen hoe ze het moeten gaan doen.

17 augustus 2023 om 17:44

Als dat het enige probleem is dan moet ze maar andere spelers selecteren. Echt niet elke voetballer is kleinzielig.

Dan zal ze wel echt haar mannetje moeten staan.

Zie het die Engelse wel doen.
Vrouw aan het hoofd, regenboog aanvoerder, en knielend de wedstrijden beginnen (voor george floyd?)

17 augustus 2023 om 18:32

Het is natuurlijk volstrekt onvoorstelbaar voor types als jij dat een vrouw op basis van haar kwaliteiten een baan aangeboden krijgt.

Wiegman is al 2 keer Europees kampioen geworden, haalde met NL uit het niets een WK-finale en is nu waarschijnlijk op weg naar de wereldtitel met Engeland, een ploeg die zes jaar terug niet zoveel te zeggen had.

Als bondscoach kan ze gewoon een heel legitieme optie zijn.

17 augustus 2023 om 19:03

@bongiorno,

Prachtige prestaties hoor! Maar denk dat het veel lastiger is dan velen hier zullen denken. Ik geloof er niet in.

Gaat gewoon niet werken. De voetballerij is geen bedrijfsleven maar een hobby wat voor die spelers hun werk is geworden. In zo’n setting gedragen mannen zich nu eenmaal anders. Daarnaast heb je nog de ego’s het scheelt toch als je bijgeveegd wordt door Ronald Koeman of Wiegman.

17 augustus 2023 om 19:05

Peter van hiernaast is ook al 5 jaar op rij kampioen geworden met de B3 van Alblasserdam, zou die ook kans maken denk je? Niveau verschil is er nauwelijks.

17 augustus 2023 om 19:15

Maar kan hij het ook bij de B3 van Nunspeet?🤔

17 augustus 2023 om 19:26

Het is een heel ander podium waar andere druk bij komt kijken. Het is bizar om vrouwen pertinent uit te blijven sluiten van enige positie in het mannenvoetbal die niet draait om het daadwerkelijk spelen van voetbal.

Er zijn genoeg mannen die nooit op hoog niveau hebben gevoetbald die uitstekende trainers zijn. Erik ten Hag, bijvoorbeeld, heeft nooit het niveau van welke speler dan ook van Man United aangetikt, noch heeft Jose Mourinho ooit het niveau van enige speler onder zijn hoede aangetikt.

Het vergelijken van het niveau met 'de B3 van Alblasserdam' is niet gerechtvaardigd in een coachingscontext.

17 augustus 2023 om 20:23

Ik was gisteren bij de wedstrijd in het stadion, en ja er zijn verschillen, maar de manier hoe Engeland speelt en opbouwt etc is het niet zoveel anders dan mannen voetbal. Ja ze hebben minder power en precisie om een bal over 30-40 meter pan klaar neer te leggen en het spel gaat minder snel omdat ze gewoon minder snel zijn, en daardoor moet je een andere tactiek spelen. And trust me, ik heb heel veel mannen wedstrijden live en in stadions gekeken.

17 augustus 2023 om 20:46

Genoeg vrouwelijke fysio’s volgens mij in het mannenvoetbal 😉

Ik heb er minder moeite mee om vrouwentrainers te hebben in het mannenvoetbal, dan vrouwenspelers in het mannen voetbal, onder het mom van “gelijkheid”.
Het enige waar ik “bang” voor ben is dat als we deze deur openen voor Sarina, dat er dan volop gepropageerd zal worden voor vrouwenspelers in het mannenvoetbal.
Dat is dan ook de enige reden waarom ik deze stap niet toe zou juichen. Los daarvan ben ik wel heel benieuwd hoe ze het zou doen bij de mannen en op welk niveau ze zou kunnen instromen.

17 augustus 2023 om 23:02

Er is echt 0% kans dat er "gepropageerd" gaat worden voor vrouwelijke spelers in het mannenvoetbal.

18 augustus 2023 om 09:51

Jij vergeet natuurlijk geheel perongeluk dat in alle topcompetities mannelijke trainers rondlopen zonder hiervoor een imposante spelers- en trainers carrière te hebben gehad.

Misschien ken je wel Klopp, Tuchel en Nagelsmann en Will Still van reims. Zo maar wat namen.

Jij wil gewoon de horkerige man zijn die het vrouwenvoetbal niks vindt en alles per definitie afschiet.

18 augustus 2023 om 10:25

Er is dan ook werkelijk waar geen enkele vrouwelijke speler die iets te zoeken heeft in het mannenvoetbal. Daarom wordt dat ook niet gepropageerd.

17 augustus 2023 om 18:40

In Kakistan zal dat niet gebeuren inderdaad. Gewoon een man, zoals het hoort. Je weet dat de coach niet zelf op het veld hoeft te staan toch?

17 augustus 2023 om 19:10

Gaat erom dat je niet echt getest bent op een hoge niveau.
Wie weet kan ze het, maar dat valt ook te zeggen voor een amateur coach die een vol prijzenkast heeft. Je hebt toch liever iemand die bekend is met het niveau van de spelers die je wilt trainen.

Maar zoals ik zeg zie ik het die Engelse wel doen. Puur voor de diversiteitspunten. Wat voor dat land zeer belangrijk is.

17 augustus 2023 om 19:22

Ik snap je punt, maar het is niet te ontkennen dat Wiegman het onwijs knap heeft gedaan.
Is er naar jouw idee een route voor haar om te bewandelen, om uiteindelijk wel bondscoach van de mannen te kunnen worden? Bijvoorbeeld beginnend als clubcoach bij een herenteam, waar dan ook. Of denk jij dat het überhaupt kansloos is? Het is een oprechte vraag btw

17 augustus 2023 om 19:33

Engeland coachen is een route. Kan ook een club zijn (zolang het geen Feyenoord is).
Mag van alles maar ben bang dat als er iets mis gaat (speler doet vervelend, supporters fluiten haar uit, journalist vraagt wat moeilijks) dat je dan dat hele riedel van sexisme gaat krijgen. Dat er dan aan tafels die nooit het over voetbal hebben er dan hele avonden mee gaan vullen of dat de voetbalwereld wel haar genoeg welkom heeft laten voelen en bla bla bla.

Je ziet het aankomen. En ik ken die Wiegman niet, geen idee of ze het professioneel kan aanpakken maar je weet hoe de media en feministen zouden reageren.
Je weet gewoon dat als Wiegman ergens een baan krijgt dat de eerste topic zal gaan over of zij meer of minder salaris krijgt dat haar mannelijke voorganger. Helaas werkt de media zo.

18 augustus 2023 om 06:02

Duidelijk. En ik snap je helemaal en heb er werkelijk niks aan toe te voegen. Het is jammer, maar waar

17 augustus 2023 om 19:30

@Bij-zonder Ik heb ook weinig met dat progressieve gedoe maar Sarina Wiegman heeft als trainer wel bewezen succesvol te zijn, of ze dat bij een mannenelftal ook zal zijn is even de vraag maar waarom het niet de kans geven? Ik ben oprecht benieuwd.

17 augustus 2023 om 20:28

Wauw.... George Floyd gebruiken om je statement te maken.

Southgate moet na het EK weg. Ik heb nog nooit zo’n domme trainer gezien. En dat meen ik. Ik zou eerder Frank de Boer als bondscoach willen zien bij de Engelsen dan Southgate. Ik heb niet eerder gezien dat een bondscoach 4 rechtsbacks in de selectie opneemt en een rechtsback op linksback zet. Het opstellen van Maguire slaat ook nergens op. Het is dat zijn selectie uitpuilt van talent en dat zijn talenten worden opgeleid door slimme trainers. Maar als het aan hem lag dan zou niemand onder zijn selectie beschikken over een goed stel hersens.

17 augustus 2023 om 18:12

Na? Voor alsjeblieft. Engeland heeft een unieke generatie met op elke positie (wereldklasse). Hoe je het dan zo slecht kan doen, op gebied van selecteren en prestaties is echt een raadsel. Dit Engeland zou topfavoriet moeten zijn op het EK, daar moeten ze ook alles voor over hebben incl wissel van de wacht.

17 augustus 2023 om 18:44

Het liefst gisteren inderdaad. Ik snap dat ook niet. Engeland heeft een geweldige selectie dat klopt.

17 augustus 2023 om 19:17

Je kunt zeggen wat je wilt over Maguire bij United, maar bij Engeland heeft hij nog nooit teleurgesteld.

Ik wil het gewoon wel eens zien eigenlijk. Vooraf zijn er niks anders dan onderbuikgevoelens om die kans niet te geven eigenlijk dus waarom niet.

Die heeft het vrouwenvoetbal volledig uitgespeeld (zeker als ze dat WK wint) dus dan is het logisch het hogerop te proberen.

17 augustus 2023 om 21:23

Ik ben er ook heel erg benieuwd naar. Ik geloof dat ze het gewoon moet kunnen. Ze heeft er overduidelijk veel verstand van en dat het bij de mannen allemaal een niveau hoger is moet niet uitmaken.

Ook wil ik het zien om gewoon er achter te komen wat het allemaal met zich mee brengt. Veel mensen hier komen al met aannames zoals spelers die niet gaan luisteren naar een vrouw, maar dat weten we simpelweg gewoon niet.

Als Wiegman gewoon laat zien er verstand van te hebben en de resultaten goed zijn, waarom zouden spelers dan gaan lopen muiten?

17 augustus 2023 om 21:57

Ze is wel goed bezig met de vrouwen. Je ziet dat ze met haar weglopen. Hopelijk komt er dan wel iemand met ervaring in het mannenvoetbal. Komt meer tactiek kijken bij mannen uiteraard.

Hopelijk dat ze dan wel respect krijgt van de heren en dat ze naar haar luisteren.

Grealish zou het alleen maar toejuichen

Tactiek is tactiek dus ik zou geen reden kunnen bedenken waarom ze geen mannenelftal zou kunnen coachen

Dat zou echt heel wat zijn als ze het mannen elftal van de Engelsen gaat coachen. Ze heeft een grote staat van dienst in het vrouwen voetbal, dat is zeker, en wie zegt dat je dat dan niet bij de mannen kan doen. Toch vraag ik mij af hoe snel die spelers zullen luisteren naar een trainer als vrouw, niet dat ik er op tegen ben, maar bondscoach van Engeland is nog wat anders dan een club als Norwich of Southampton coachen. Zou toch een vette beloning zijn, maar ik denk niet dat de gemiddelde Engelse fan er op staat te wachten. Southgate is verder wel een sukkel dus daar moeten ze sws vanaf.

Het zou wel heel typisch als we in Nederland zo'n overduidelijke wereldcoach aan ons voorbij laten gaan omdat ze zich eerst nog maar eens moet bewijzen. Alsof ze dat niet allang gedaan heeft. Mannenvoetbal is echt niet zo'n moeilijke tak van sport, en mannen zijn echt niet zoveel moeilijker te managen dan vrouwen. Het enige wat in de weg zit is een misplaatste trots dat we niet toe kunnen geven dat Nederland buiten Louis van Gaal (en mogelijk Erik ten Hag) als decennia geen coach van enig niveau heeft kunnen leveren.

17 augustus 2023 om 19:29

Ik denk dat het lastiger is om te managen omdat de mannen bakken met geld verdienen en een gedeelte zichzelf daardoor heel goed vindt. Maar dat is dan juist de nieuwe uitdaging voor Wiegman en als iemand dat zou kunnen is het een Hagenees.

17 augustus 2023 om 19:35

Als die bakken met geld verdienende kerels wel naar een man kunnen luisteren en niet naar een vrouw, ligt het probleem toch echt bij hen. En ik betwijfel of dat bij de Engelsen uberhaupt aan de orde is, ondanks hun salaris. Engeland heeft nou niet de Neymars van deze wereld in hun selectie om maar een voorbeeld te noemen.

Zou het niet doen als in haar was. Ze kan de boeken in als meest succesvolle vrouwentrainster en een niet zo succesvolle periode bij de mannen kan allemaal smet daarop brengen.

Ook zullen veel spelers er misschien niet op wachten wat het voor haar alleen maar moeilijker maakt hoe triest het ook is.

Voor de rest een topper hoor die Wiegman!

Zou een mooie stap zijn, toch een succes coach. Een eerste vrouwelijke trainer bij een topland, en dat uit ons kikkerlandje. Kan ze Kane en Sterling direct wat mannelijkheid aanleren

Veel slechter als met Southgate kan het natuurlijk niet worden. Natuurlijk verdient ze in kans in het mannenvoetbal, maar direct bij de nationale ploeg van Engeland??

Heb Australië tegen Engeland gekeken en viel me op dat Wiegman ze echt goed voetbal laten spelen. Goed positiespel en verdedigend staan ze ook sterk. Veel beter dan bijvoorbeeld Oranje. Ben wel benieuwd eigenlijk naar Wiegman bij de mannen. Want voor het vrouwenvoetbal is ze echt waanzinnig bezig als je 4x achter elkaar een finale hebt bereikt van een EK en WK.

Ze is sowieso beter dan elke engelse coach qua tactiek... maar voor de rest...

Sarina Wiegman bondscoach van Engeland, tsja waarom niet. Maar eerlijk gezegd lijkt me dit verhaal voort te komen uit de behoefte te scoren op deugpunten, zeker in Engeland wat toch het land van tradities bij uitstek is. Dat laatste hebben we onlangs nog kunnen zien bij de kroning van Charles, ik rust mijn koffer. Als Sarina het wordt pak ik meteen de trein door de kanaaltunnel, staat toch nog op mijn bucketlist, om te kijken of The Royal Guard nog voor Buckingham Palace staat. Rijdt die trein eigenlijk nog wel want anders ga ik toch maar weer met de ferry.

17 augustus 2023 om 19:14

In Engeland is het traditie dat vrouwen nooit op een plek komt waar voorheen mannen zaten omdat een koning de koningin is opgevolgd? Is dat het punt wat je wil maken?

17 augustus 2023 om 21:05

Nee. Mijn punt is dat de Engelsen vasthouden aan tradities en een mannelijke Engelse bondscoach is er daar een van. Kortom, het zou mij zeer verbazen als Wiegman de Engelse bondscoach wordt bij de mannen. Anders gezegd, het Engelse volk is best wel ouderwets.

17 augustus 2023 om 21:10

De Britse jeugd dan weer allesbehalve. Het zou mij ook verbazen als Wiegman het ineens tot bondscoach schopt hoor, maar dat is meer vanwege het feit dat het uberhaupt de eerste vrouwelijke coach in de mannenvoetballerij is. Nou niet bepaald omdat Engeland zoveel waarde hecht aan een traditioneel mannelijke coach.

Dit is toch de overtreffende grap van alle grappen ooit gemaakt in moppentoppers.
Dit kan gewoonweg niet, omdat vrouwenvoetbal in het niets op mannenvoetbal lijkt.
Het is gewoon een compleet andere sport.

17 augustus 2023 om 22:14

Wat is er anders dan? Het niveau is geen argument. Dan kan je ook zeggen dat het voetbal in de KKD een compleet andere sport is.

18 augustus 2023 om 10:28



Maar zou een succescoach uit de KKD of Hoofdklasse Amateurs (zonder tussenstap) de bondscoach moeten worden?

18 augustus 2023 om 10:32

Volgens mij levert Wiegman een super prestatie op het hoogste niveau van het vrouwenvoetbal. Je vraag is zwaar overdreven. Mannelijke coaches worden ook aangesteld als bondscoach bij de vrouwen. Dus om het even om te draaien. Ja Koeman kan ook een coach worden in de KKD of hoodklasse

20 augustus 2023 om 13:17

coaches van het kaliber Andries Jonker.

Ze is geen kandidaat, waarom hierover liegen VZ? Deze man zegt heel politiek correct dat een vrouw ook bondscoach van de mannen kan worden. Nergens lees ik iets over kandidaten, of dat er überhaupt sprake is dat Wiegman op een lijstje zou staan

Lekker woke van de FA.
Nergens op gebaseerd, maar wel een mooi persmomentje.

Voetbal en vrouwenvoetbal liggen verder uit elkaar, dan voetbal en handbal of volleybal.

Het zou logischer zijn om een succesvolle volleybalcoach aan te stellen, maar dat zouden we raar vinden.

Ze zal ongetwijfeld een goede coach zijn voor het niveau van de dames maar, omdat dat dan door te trekken naar de mannen vind ik raar. Je zet een top amateur coach toch ook niet voor het Nederlands elftal van de mannen. Iedereen begrijpt toch dat het niveau totaal niet vergelijkbaar is. Je gaat van junioren voetbal naar top mannen voetbal. Absurd.

17 augustus 2023 om 22:12

Ze doet het toch goed? Je beoordeelt haar op basis van zeer ouderwetse gedachtes. Ik zie het Wiegman wel goed doen bij de heren. Een coach die weet hoe je met een team om moet gaan en gebruik maakt van de kwaliteiten die er zijn. Daar kunnen heel veel mannelijke coaches nog wat van leren.

Waarom niet de Oranje heren? Tenminste een coach die weet hoe je het beste uit je team haalt.

Als John Herdman het bij Canada kan, waarom Sarina Wiegman niet bij ons?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren