Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

RvC Ajax ‘staat op het punt om zichzelf een zeer forse loonsverhoging te geven’

Laatste update:

De Raad van Commissarissen van Ajax ‘staat op het punt om zichzelf een zeer forse loonsverhoging’ te geven, zo meldt RTL Nieuws. De raad heeft een voorstel gedaan om commissarissen een jaarsalaris van 35.000 tot 50.000 euro te geven. Op dit moment werken de commissarissen van de Amsterdammers nog op vrijwillige basis. “Bij grote beursgenoteerde bedrijven (Ajax is een kleintje) ligt de vergoeding meestal tussen de 80.000 en de 120.000 euro”, aldus RTL Nieuws.

De RvC wil dit voorstel in stemming brengen op een buitengewone aandeelhoudersvergadering op 26 mei. Op datzelfde moment zal Jan van Halst officieel worden benoemd tot nieuwe commissaris voetbalzaken. De oud-middenvelder volgt Danny Blind op in de RvC, die na het WK in Qatar liet weten niks te voelen voor een terugkeer bij Ajax. “Het basissalaris van alle commissarissen wordt dan 35.000 euro”, aldus RTL Nieuws. “De voorzitter en de commissaris voetbalzaken krijgen daar nog een toeslag van 15.000 euro per jaar bovenop.”

Dit voorstel moet volgens een woordvoerder van Ajax los worden gezien van de komst van voorzitter Pier Eringa, die vorige maand startte in de Johan Cruijff ArenA. De RvC vindt dat ‘de nieuwe beloning past bij de statuur van een deskundige, onafhankelijke en kritische Raad van Commissarissen’. "Het toekennen van een beloning zorgt er ook voor dat AFC Ajax NV ook in de toekomst leden van de Raad van Commissarissen met voldoende relevante ervaring, professionele achtergrond en tijd kan blijven aantrekken”, aldus de RvC van de Amsterdammers in een brief aan de aandeelhouders.

"Naar het oordeel van de Raad van Commissarissen is dit een passende beloning gezien de tijdsbesteding en de verantwoordelijkheden die bij de functie van een lid van de Raad van Commissarissen van AFC Ajax NV horen." De RvC van een bedrijf controleert het werk van de directie en grijpt in waar nodig. Het controlerend orgaan van de Amsterdammers deed dat afgelopen zomer bij de inkomende transfers van Lucas Ocampos en Odysseas Vlachodimos. De komst van laatstgenoemde ging uiteindelijk niet door, terwijl Ocampos werd gehuurd in plaats van gekocht. De Argentijn keerde afgelopen winter na 114 speelminuten weer terug naar Sevilla.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Gezien de ingreep bij Ocampos kunnen ze iedereen wel een miljoen als beloning uitloven, maar bijzonder dat ze daar nu slechts voor een koffiemuntje zitten..

18 april 2023 om 15:04

Zeker ook wanneer je alle andere aankopen erbij pakt afgelopen zomer, waar ze niet in hebben gegrepen... Bassie, Bergwijn, Brobbey, allemaal schoten in de roos die met zekerheid met dikke winsten verkocht gaan worden.....
Voor dergelijk loon wil ik ook wel 1x in de maand vergaderen, alle wedstrijden kijken inclusief gratis drank en eten. Beetje populair lullen bij de bobo's

18 april 2023 om 15:09

Bassie gaat echt wel met dikke winst verkocht worden door zijn Britse nationaliteit. Bergwijn hoeft maar 1 goed seizoen te draaien en dan raak je hem wel kwijt aan een Russische ploeg wanneer de oorlog ten einde is. Brobbey is nu al interesse in.

18 april 2023 om 15:30

Je denkt dat die Britten uit een ei komen. Die Bassey kan er voetballend en verdedigend helemaal niks van. Als je daar ooit 6 miljoen voor weet te beuren dan mag je je handen dicht knijpen. Die kopen liever een Britse verdediger die er wel iets van kan. In het Championship lopen er al veel betere rond dan Bassey

18 april 2023 om 15:32

Bassey is naar mijn weten Nigeriaans

18 april 2023 om 15:37

Klopt, maar omdat Bassey meerdere jaren bij Leicester in de opleiding heeft gezeten, wordt hij in de PL gezien als homegrown.

18 april 2023 om 15:47

Nou...ben jij weg Harry McGuire? Ik vind Bassey echt wel beter. Maar Bassey, moet een libero naast zich hebben om te groeien en Timber is goed, maar is ook alleen maar beter met een libero naast zich.

18 april 2023 om 15:56

Het is geen Garantie dat je hem voor zoveel geld gaat verkopen, evenals een Bergwijn die in Engeland al mislukt is, daar zou ook voorzichtig mee gedaan worden om veel geld te betalen. Brobbey is echt een twijfel geval. Is nu zelfs gedegradeerd tot bamkzitter. Als dit lang zo blijft wordt hij echt geen 20 mil meer waard. Zeker niet wanneer hij nog dikker wordt en geen helft meer vol kan houden.
Dan heb je een fysiek sterke speler waar je niet op kunt bouwen. V Beukering 2.0

18 april 2023 om 16:33

Maguire vind ik geen hoogvlieger, maar wel drie klassen beter dan Bassey. Maguire is aan de bal ook niet sterk, maar hij kan iig nog redelijk verdedigen. Bassey zie ik op geen enkel vlak een voldoende scoren bij Ajax en dan hebben we het over de Eredivisie wat toch van een aanzienlijk lager niveau is dan de Premier League waar Maguire in uitkomt

18 april 2023 om 18:15

Klopt, het internet is vol filmpjes van de fouten van MGuire. Ik zit te wachten op Bassey zijn filmpjes aangezien hij 3 klassen slechter is dan MaGuire😝

Ach ...even dollen. Het is ook mijn persoonlijke voorkeur, welke ik van de 2 in de basis zou zetten.

En het is geen persoonlijke club voorkeur, want een Traune zou bij mij ook in de basis staan, boven deze 2.

19 april 2023 om 00:03

Dat kan hoor, maar ik zie het echt niet in Bassey. Timber vind ik ondanks zijn mindere vorm wel een enorm talent

18 april 2023 om 18:14

Nou, hij heeft zich toch aardig revancheert bij Sevilla. Zou het niet misschien aan Ajax, Schreuder en kwaliteit van het elftal hebben gelegen? Zoals ik hem zag voetballen tegen Psv denk ik dat deze op termijn best een aanwinst had kunnen zijn.

Icm de tegenvallende prestaties van de laatste tijd lijkt dit misschien vreemd maar dat is het helemaal niet. Het zijn ook zeker geen rare bedragen

18 april 2023 om 14:55

Op basis waarvan? Wat doet de RvC dan precies naast een paar keer per jaar vergaderen en wat beslissingen van het bestuur goed- of afkeuren?

18 april 2023 om 19:54

@benzema, wel eens in een beursgenoteerd bedrijf gewerkt? Of met een commissaris van een beursgenoteerd bedrijf gesproken? Het is echt veel meer werk dan een paar keer per jaar vergaderen namelijk. Commissarissen zijn onderverdeeld in 'werkgroepen' die per werkgroep veel vaker vergaderen, actief meedenken over het beleid etc. etc. Maar goed, dat klinkt natuurlijk niet echt lekker als je snel een punt wil maken.

18 april 2023 om 20:16

Was misschien wat overdreven, maar het is verre van een dagelijkse baan iig.

18 april 2023 om 15:28

Dat chicky naast Van Halst moet natuurlijk ook haar geld krijgen.
Kost wat tegenwoordig als je er netjes uit wilt blijven zien

Ajax is een voetbalclub. Geen normaal bedrijf.
Voetbalclubs moeten voetbalclubs blijven. Dus zijn eigenlijk ook niet te vergelijken met andere bedrijven.

18 april 2023 om 14:35

Voetbalclubs moeten juist geleid worden als bedrijven. Alle emoties en de waan van de dag wil je niet beleid en visie laten verpesten. Juist dat laatste zit de voetballerij vol mee

18 april 2023 om 14:40

Dus het is vol emotie besturen of volledig de bedrijfskant opgaan?

18 april 2023 om 14:46

Vanwaar je vraag?

18 april 2023 om 16:17

Je zegt dat voetbalclubs als bedrijven bestuurd moeten worden omdat je geen waan van de dag beleid wilt.

Met dat tweede ben ik het eens. Het lijkt me alleen nogal vreemd te beweren dat je daarvoor absoluut een club als een bedrijf moet besturen.

18 april 2023 om 14:35

Ajax is ook niet helemaal te vergelijken met andere clubs aangezien ze ook beursgenoteerd zijn. Dus op zich is het wel logisch.

18 april 2023 om 14:36

Maar zo'n functie is niet meer een erebaantje. De regels vd wet zijn de afgelopen jaren wel veranderd. En als je verantwoordelijk kan worden gehouden is het normaal dat je ook betaald krijgt voor de tijd die je er in moet steken.

18 april 2023 om 14:38

Op papier is het gewoon een bedrijf met een miljoenen omzet. Sterker nog, welke voetbal club is tegenwoordig geen commerciëel bedrijf meer? Allemaal hebben ze als doel om winstgevend te zijn.

18 april 2023 om 16:42

Moet je niet naar de beurs gaan als je een voetbalclub wil blijven. Hebben ze toch zelf voor gekozen.. daarnaast is in de huidige tijd, het wel gewoon een bedrijf met commerciële doeleinden.

Hulde als het zo lekker loopt is er maar 1 optie, een beloning voor al dat geleverde werk.

Beetje dubbel. Alle RVC bij een NV doen het, dus waarom deze niet. Er staat nou niet echt bij hoeveel uren ben je aan het werk dan om meteen boven modaal uitgekeerd te moeten worden. Verantwoordelijkheden snap ik nog wel, maar ben wat allergisch voor de opmerking anders kunnen we straks geen ander vinden. Dat is juist in het geval van Ajax onzin. Genoeg supporters met kennis en kunde die het willen doen. Daar Ajax natuurlijk een emotie aandeel is en niet een aandeel dat als het slecht gaat meteen gedumpt wordt. Ja er halen dan mensen/partijen af maar het gros van de aandelen is waarschijnlijk gewoon in handen van supporters.

18 april 2023 om 16:24

Je kan best een supporter in de RvC hebben zitten maar je wil, en in sommige gevallen moet, ook onafhankelijke commissarissen. Ze moeten toezicht houden op het bestuur. Die hebben daarvoor ervaring en kundigheid nodig die voor een groot deel los staat van specifieke kennis van de sector waar het bedrijf in opereert. Het klopt dus niet dat het voor Ajax makkelijker is om commissarissen te vinden. Daarnaast geldt er een maximaal aantal commissariaten waarin je mag zitten en dan is een onbetaald commissariaat nou eenmaal minder aantrekkelijk.

Ja logisch, alleen de timing is niet heel lekker gezien het bij Ajax op dit moment een grote puinhoop is.

Jan van Halst komt binnen en ja hoor strooien met het geld,want dit seizoen hebben ze gepresteerd. Eerst presteren dan mag je mss geld verdienen want je weet dat je voor dit werk niet betaald kreeg. Danny Blind zal wel woedend zijn

18 april 2023 om 18:24

Die logica klopt ook niet echt. Met die logica zou de RvC, bij goede prestaties van Ajax, dus zelfs meer mogen verdienen? Echter horen de salarissen bij de functie, dus als goed presterende leden van de RvC vertrekken zal het startsalaris van hun opvolger dus hoger liggen (zonder dat zij dat hebben verdient).

Het punt dat voetbalclubs maar heel kleine bedrijven zijn, werd een tijd terug geinig geïllustreerd met het gegeven dat Nike in een week meer omzet genereert dan Chelsea in hun hele bestaan. Dit is geen sneer naar Chelsea overigens, maar die fungeerden daar als voorbeeld.

Terecht! Door ocampos alleen al zouden ze al geld toe moeten krijgen

Sws verkeerde timing om met dit voorstel te komen. Het is niet alsof het zo fantastisch gaat met de club, waar zij mede verantwoordelijk voor mogen worden gehouden

Ah ze hebben alvast een doel voor de 6% die ik extra mag aftikken voor mijn SCC voor komend jaar. Hulde aan dit mooie en zeer nuttige orgaan bestaande uit louter toppers

18 april 2023 om 18:02

Tsja, je kan het ook anders zien, dat zij dit jarenlang op vrijwillige basis hebben gedaan heeft er (om jouw voorbeeld maar te gebruiken) juist voor gezorgd dat je minder kwijt was aan je seizoenkaart. Beetje meer dankbaarheid is dus wel op z'n plaats. Dit zijn allemaal mensen die qua cv ergens anders zo een fulltime baan met hoger salaris konden krijgen, dus we mogen dankbaar zijn dat zij het überhaupt al voor niets deden. Daarnaast willen wij daar ook mensen hebben die kundig zijn en kundige mensen voor het niveau dat wordt gevraagd zijn schaars. Overal is schaarste, dus dan moet het toch interessanter worden gemaakt om mensen van een bepaald niveau aan te kunnen trekken. Jij wilt daar toch ook kundige mensen, zodat de Ajax-directie goed wordt gecontroleerd/aangestuurd en dus heel de club goed wordt gerund?

19 april 2023 om 10:36

Je verwoordt het inderdaad goed, we willen kundige mensen.....
Maar kijk naar het reilen en zeilen binnen Ajax nu. Er is toch nu geen reden tot een verhoging door te voeren? In alle gelederen is het een puinhoop momenteel. We gaan waarschijnlijk de CL niet in en het rommelt ook bij de jeugd, weet niet waar dit nu goed voor is

Gezien de titel verwachte ik in hele andere inhoud. Had verwacht dat zij nu zeker rond de 50.000 per jaar al zaten en naar de 150.000 gingen. Dat zou ik, gezien de prestaties van Ajax én de RvC zelf, onacceptabel vinden. Dit is echter redelijk. Het is een functie die geen 40 uur in de week kost, dus hun uurloon zal flink hoog liggen als je het gaat omrekenen, maar op zulke posities wil je mensen hebben die zeer kundig zijn. Eigenlijk moet de RvC qua kundigheid beter zijn dan de directie zelf en als je zulke mensen aan wilt trekken, kost dat geld. We hebben gezien hoe stuurloos Ajax al werd zonder Blind, dus laten we dat scenario de volgende keer voorkomen (voor zo'n lange periode) en dit draagt daaraan bij. Prima zo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren