Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Real Madrid legt Vinícius Júnior voor 45 miljoen euro vast

Laatste update:

Vinícius José Paixão de Oliveira Júnior, kortweg Vinícius Júnior, maakt in de zomer van 2018 de overstap naar Real Madrid. De Koninklijke maakt bekend dat men met Flamengo een akkoord heeft bereikt en dat de aanvaller tot medio 2019 nog op huurbasis in Rio de Janeiro blijft spelen. “Maar hij zou al eerder voor Real kunnen gaan spelen als de clubs daar overeenstemming over bereiken”, valt er in het statement van de kersverse kampioen van LaLiga te lezen.

Als een verrassing kwam de transfer al niet meer, want Globo Esporte meldde begin mei al dat Real een bod van 45 miljoen had uitgebracht en afgelopen vrijdagavond deed voormalig Flamengo-voorzitter Kleber Leite uit de doeken dat de deal al rond was. "Ik ben verrast door de dingen die ik lees, zie en hoor. Mensen zeggen bijvoorbeeld dat Vinícius zijn contract heeft verlengd om dichter bij Real Madrid te komen en vrienden, dat klopt ook. Hij zit al bij Real", zo zei Leite onder meer.

Maak middels deze compilatie kennis met Vinicius Jr, de aanwinst van 45 miljoen euro 👀 van Real Madrid C.F.! ⬇️

Geplaatst door voetbalzone op dinsdag 23 mei 2017

Vinícius verlengde inderdaad zijn tot medio 2019 doorlopende contract met drie seizoenen, maar zal dus zeker niet tot 2022 bij Flamengo blijven. Het is vooralsnog de bedoeling dat de international van Brazilië Onder-17 pas in de zomer van 2019 aansluit bij het eerste elftal van trainer Zinédine Zidane. Voetbalzone schreef in januari overigens al een VZ Talentscout over Vinícius; dat artikel valt hier te lezen.

Vinícius stond overigens ook in de belangstelling van Barcelona, maar die club ging niet verder dan een bod van 25 miljoen. In het contract van de linksbuiten stond overigens een gelimiteerde transfersom van dertig miljoen, maar daar is Real dus met vijftien miljoen overheen gegaan. Bovendien zullen de kosten door commissies en een jaarsalaris van acht miljoen euro nog verder oplopen: Real is in totaal dus niet 45, maar zo’n 61 miljoen aan de deal kwijt, zo rekende Globo Esporte begin deze maand uit. Vinícius speelde pas twee wedstrijden voor Flamengo, met een totaal van zeventien minuten.

Een goede aanwinst voor Real Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 mei 2017 om 18:13

echt belachelijk. door zulke bedragen voor zulke nietszeggende namen zie ik ajax morgen extra graag winnen tegen het grote geld..

23 mei 2017 om 18:34

Dat jij ze niet kent wil natuurlijk niet zeggen dat het nietszeggende namen zijn. Staat te boek als het grootste talent van Brazilië in die leeftijdscategorie.

23 mei 2017 om 18:46

Dat heet scouting. Als je op je 16 jarige al zo goed bent als hij nu is dan is de kans heel groot dat hij een wereldtopper word. Ze kunnen hem ook over 3 jaar kopen maar wie weet hoe snel de transferbedragen in die tijd oplopen, misschien is hij dan wel dubbel zo duur.

Hij is jonger en goedkoper dan Neymar en heeft fantastische wedstrijden gespeeld in dezelfde competitie. Mij lijkt het een goede aankoop.

23 mei 2017 om 18:57

Hoe kan je nou weer zeggen dat de eredivisie een lager niveau is als de Braziliaanse competitie? Ik zie dit niet zo zeer, dan moet ik eerlijk zeggen dat ik Neres als graadmeter neem, en hij moet nog wennen.

23 mei 2017 om 19:04

Neres heeft ook maar 8 wedstrijden gespeeld in Brazillie he. Meeste daarvan waren invalbeurten. Dus hem als graadmeter nemen is nogal gek. Die jongen is nooit een vaste basisspeler geweest in Brazillie, hij is zelfs nooit verder gekomen bij Sao Paulo dan bijvoorbeeld Kluivert nu bij Ajax (die heeft dit seizoen 20 wedstrijden voor het eerste gespeeld). Logisch dus dat hij nu in Nederland nog geen impact heeft. Dat betekend niet dat de Eredivisie beter is dan de Brazilliaanse

23 mei 2017 om 19:09

@asroma

17 Minuten om precies te zijn, idd paar fantastische wedstrijden laten zien in dezelfde competitie!

23 mei 2017 om 19:09

De topteams in Brazilië doen hier gewoon mee om het kampioenschap hoor en dat zeg ik als Ajacied . Dat Neres er niet meteen staat is vooral een cultuur kwestie veel Brazilianen hebben daar last van daarom vertrekken de meeste ook meteen naar Portugal.

23 mei 2017 om 19:33

Klopt. Ene Odegaard stond een paar jaar geleden ook bekend als het grootste talent ter wereld. En waar speelt hij nu? Juist. Heerenveen.

23 mei 2017 om 19:53

Je praat over 45 miljoen voor een 16 jarig jochie he?

23 mei 2017 om 20:44

@asroma8, fantastische wedstrijden in dezelfde competitie? Hij heeft in totaal 2 invalbeurten gehad van gezamenlijk 17 minuten? Misschien eerst even inlezen voordat je onzin verkondigt.

Dit is natuurlijk een waanzinnige transfer die aantoont dat de hele voetbalwereld krankzinnig aan het worden in. Dit jongetje staat te boek als de beste Braziliaanse speler in zijn leeftijdsklasse, maar dat geeft geen enkele garantie dat hij ook daadwerkelijk een topper zal worden. Even ter vergelijking: Pato, Ganso en Kerlon stonden ook zo bekend en zijn ook niet doorgegroeid. De kans dat deze jongen nooit het eerste van Real haalt is nog altijd vele malen groter dan dat hij het wel gaat halen. Perez is definitief maf geworden.

23 mei 2017 om 21:11

Ok inderdaad de beelden die ik heb gezien waren van toen hij voor jong Brazilië speelde.

Maar mijn punt staat. Iedereen hier lijkt het beter te weten dan de scouts en beleidsbepalers van RM zonder hem te hebben zien spelen.

23 mei 2017 om 21:13

Ik vind dat Perez juist steeds slimmer aan het worden is. Vroeger was RM van de galacticos en rare aankopen. Nu staat er een echt team en staat er voor elke basisspeler een jonge vervanger klaar. Het aantal enorme talenten dat RM verhuurd is denk ik het grootste van alle clubs. Er word daar puik beleid gevoerd de laatste jaren.

24 mei 2017 om 05:51

Ach als je 10 jaar geleden een gastje van 18 met amper ervaring voor 12 miljoen zou lezen zou je hetzelfde zeggen. De bedragen blijven hoger worden en het zijn de grote clubs die daar als eerste in mee kunnen. Die krijgen dus het meeste commentaar.

24 mei 2017 om 07:11

Dolberg is dus bij deze 70 miljoen waard. Clubs als Real bepalen toch.

24 mei 2017 om 07:40

Odegaard kwam voor 2mil, die was dus wsl niet zo heel groot talent

23 mei 2017 om 18:14

Ik voel een Odegaardje aankomen...

23 mei 2017 om 18:21

Je gaat er bijna op hopen. Eigenlijk sneu voor die jongen want hij kan er niet veel aan doen, maar ik hoop gewoon dat als dat soort clubs zn neus maar vaak genoeg stoten ze het dan niet meer riskeren.... Maar ja, dat is denk ik hoop tegen beter weten in

23 mei 2017 om 18:48

Odegaard was gratis en echt een risicoloze transfer voor Madrid. Totaal niet vergelijkbaar. De braziliaanse competitie is een hoger niveau dan de eredivisie. Als je daar op je 16de zo speelt ben je een veel en veel groter talent.

23 mei 2017 om 18:51

Enige verschil is wel dat odegaard 3,4 (max 6,8 via bonussen) miljoen heeft gekost. En deze jongen 45 miljoen...

23 mei 2017 om 18:53

Zo een hoog niveau is die competitie niet hoor. Ga maar eens een wedstrijd kijken, zit totaal geen tactiek achter bij die ploegen. Technisch begaafd meer je moet niet overdrijven

23 mei 2017 om 18:59

Asroma8, doel je op die 17 hele minuten die hij in die competitie heeft gespeeld? Ja man, weergaloos..

23 mei 2017 om 21:22

17minuten.

Kaka heeft een ballon d'or gewonnen, een Cl, een Wk maar toch heeft hij, een speler van 70m, geflopt bij Real Madrid.
Zo kan ik met genoeg voorbeelden komen.

Dus wat is jouw punt?

23 mei 2017 om 21:45

Dus een reus die flopt rechtvaardigt een belachelijk hoge afkoopsom op een 16-jarig talent die ruim een kwartier op het veld stond? Ben blij dat het mijn logica is die ter discussie staat Blink. Goed punt man!

23 mei 2017 om 23:59

Het heeft ook niks met rechtvaardigen te maken. Het maakt niet uit of die 17 min heeft gemaakt of 1872890 min. Feit: de kans dat beide heren falen mssn even groot is.

24 mei 2017 om 07:53

Feit: heel vaak als mensen beginnen met 'feit', volgt er een mening. Althans, dat is mijn mening Je kan niet zeggen dat iets een feit is, door daarna 'misschien' te gebruiken, dat spreekt elkaar tegen.
Feit - iets is honderd procent zeker.
Misschien - toch niet helemaal.
En kom nou niet aanzetten dat het technisch correct is, want zo dekken politici en liegende kindjes zich ook in. Dan kun je namelijk alles zeggen. Feit, de kans dat er morgen misschien een helikopter op je dak valt is honderd procent. Sorry, irritatiefactor.

Los daarvan is de kans niet even groot, het risico bij iemand die 17 minuten heeft gespeeld is vele malen hoger dan bij een gevestigde naam. Het aantal jongens dat op hun 16-18e werd gezien als supertalent is vele malen hoger dan het aantal superspelers dat flopt bij grote clubs. Dus ze zullen enerzijds geen superspeler worden, of anderzijds gewoon slagen bij hun club in veruit de meeste gevallen.

24 mei 2017 om 09:20

Dit zijn de leukste reacties; als er een wijsneus komt opdagen om te laten zien dat hij Nederlands op school heeft gehad, maar het alsnog fout heeft.

Je gaat al meteen in de fout bij de eerste zin, ik quote: " heel vaak.. mijn mening" Om je mening kracht bij te zetten ga je nog even het woord heel gebruiken. Nog steeds is dat geen feit.

Voor wat je post over de voetbalinhoud betreft: mee eens.

24 mei 2017 om 11:29

Haha, dat heet ironie. De zin zelf is geen feit, ironisch genoeg geeft dat juist aan hoe makkelijk mensen het door elkaar halen. Vandaar dat ik -met een knipoog- zeg dat dat mijn mening is Mag ik deze laten vallen onder dichterlijke vrijheid?

ps: Woordje heel is inderdaad overbodig, ook in een mening. Shit..

23 mei 2017 om 18:28

Ik gok dat het tijd is om dit soort prijzen als nieuwe werkelijkheid te zien. Wordt het een wereldster zoals verwacht, dan betaal je over 5 jaar ineens 200 miljoen. Kan je er beter nu bij zijn met 45 miljoen.

Hij heeft sowieso voetbaltalent maar haalt die dat hoge level niet dan kan je hem alsnog wel makkelijk slijten aan een club voor de helft van het geld of zelfs het gehele bedrag met alle Chinezen op de loer.

23 mei 2017 om 18:53

Ja maar al gaan meerdere clubs dit soort spelers ophalen uit Brazilië. Omdat ze misschien ooit wel heel goed worden, dan stijgen de prijzen van dit soort spelers ook...

Belachelijk dit bedrag. Zoveel geld voor een talent. Dit mannetje heeft nog maar 1 seizoen goed gespeeld in Brazilië?

23 mei 2017 om 18:14

1 wedstrijd om precies te zijn. Echt ongelofelijk....

23 mei 2017 om 19:01

De cijfers van hem in de Braziliaanse competitie:
2 wedstrijden
17 minuten
2 dribbels
7 passes
17 balcontacten

[via Opta]

23 mei 2017 om 18:17

Hoezo? Blijkbaar is het dus een supertalent en als hij 10 of 15 jaar blijft en een legende wordt die verschillende individuele en teamprijzen verovert, is het een koopje geweest. Mensen roepen maar wat wegens zijn jonge leeftijd en ze kennen hem niet eens...

23 mei 2017 om 18:24

Dus jij vind het niet een enorm risico? Die kerel is pas 16. De grootste ontwikkeling van een jeugdspeler moet dan nog plaatsvinden, en die kan heel erg tegenvallen, zelfs met de beste trainers te wereld. Als je het op deze manier bekijkt is 45 miljoen hoe dan ook een debiel bedrag, ook als hij over 20 jaar elke cent waard is geweest. Het is en blijft een gigantisch risico.

23 mei 2017 om 18:26

Als ja. Bij een 16 jarige is het risico nou eenmaal veel groter, aangezien ze nog een aantal jaar moeten door ontwikkelen. Zeer moeilijk om op deze leeftijd zijn toekomstige kwaliteiten op waarde te schatten, zeker als je nog heel wat jaren moet gaan wachten op een plaats bij het 1e (van Real)

23 mei 2017 om 18:28

"blijkbaar". Grappig hoe je dit goed probeert te praten. Al wordt hij beter dan Ronaldo en Messi bij elkaar. 45 miljoen voor een 16 jarige is veels te veel. Die jongen komt net kijken.

23 mei 2017 om 18:32

Natuurlijk is het een risico, maar als hij zijn potentieel waar maakt of zelfs 'maar' een speler van het niveau Ribery wordt, is hij het uiteindelijk meer dan waard geweest want zo'n speler kost op oudere leeftijd dan al het dubbele of driedubbele, kijk naar Hazard. Blijkbaar wou men er vroeg bij zijn en geen nieuwe Neymar of Gabriel Jesus laten lopen want als het een nieuwe voetbalgrootheid wordt bij een andere topclub mag je al denken aan 200 of 250 miljoen.

En ja, misschien flopt hij compleet, jammer dan. We zien wel, kunnen er nu weinig over zeggen.

23 mei 2017 om 18:38

Je kan al het talent van de wereld hebben, op je 16e is de stap naar dr echte top nog gigantisch, kijk maar naar die bankzitter bij Heerenveen. Het is wat de gek ervoor geeft, maar belachelijk is het wel. En dan met zn allen maar afvragen waarom het Nederlandse clubvoetbal de aandluiting met de top is verloren.

23 mei 2017 om 18:39

Als hij beter wordt dan Ronaldo en Messi bij elkaar is 45 miljoen natuurlijk een koopje, want dan heeft hij nog 20 jaar voor de boeg waarin hij de voetbalwereld zal domineren. Dat is dus maar gebazel van jou. Ik heb gemerkt dat je sinds Real-Bayern en de buitenspeldoelpunten van Ronaldo alles wat Real Madrid-gerelateerd is zit af te kraken, wat vrij saai wordt.

O ja, ik probeer niets goed te praten. Ik vind het ook niet 'goed' of 'slecht', het is Madrid haar geld en het interesseert me niet wat ze er mee doen - en wie ben jij om te oordelen of de aankoop goed of slecht is?

23 mei 2017 om 18:46

Veel voor jou ja, maar Real is 1 van de rijkste clubs van de wereld he.

23 mei 2017 om 19:08

Ik denk dat je het iets te laat hebt gemerkt ik ben vaker positief over Real dan negatief ik denk dat je dan net even heb gemist.. Jammer dat het dan net te saai wordt.

Zoals ik al zeg. 45 miljoen is te veel voor een 16 jarige. Je kan niet praten over iets wat in de toekomst misschien kan gebeuren, als hij inderdaad zo goed wordt als Real Madrid doet denken dan is het een koopje, nu helaas niet.

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, het is gewoon onze kijk op dingen.

23 mei 2017 om 19:16

Dan is het misschien een andere Bayern fan, mijn excuses. Maar potentieel wordt uiteraard wel meegenomen in de transferprijs dus wat er in de toekomst mogelijk kan gebeuren is zeer belangrijk.

23 mei 2017 om 19:35

SuperBuli, op dit moment heb jij nog gelijk. Een 16-jarig knulletje is natuurlijk nooit 45 miljoen waard en dit is gewoon belachelijk. Echter, mocht hij de verwachtingen waarmaken, is hij die 45 miljoen meer dan waard geweest en is het gewoon een goede investering gebleken.
Daarnaast moeten we niet vergeten dat ook de Braziliaanse clubs niet achterlijk zijn; zeker niet na de megatransfer van Neymar. Ook zij weten dat er veel geld wordt betaald voor enorme talenten. Het is gewoon een kwestie van inflatie in de voetbalwereld. Alles wordt elk jaar duurder omdat er meer geld beschikbaar is.

23 mei 2017 om 20:51

Smk88 Helemaal gelijk. Over 10 of 15 jaar zit ik er dik naast en dan denk ik; wat heb ik lopen klagen op zo een geweldige speler. Ik ben het ook gewoon eens met Bon Jovi

23 mei 2017 om 23:45

Hij is by far de beste van zijn leeftijd, maar vind dit echt nergens op slaan. Hij gaat wss in de komende 2 maanden al zijn eerste basisplaats krijgen, maar dat geeft aan dat hij die nu nog niet eens gehad heeft en dat bedrag word al neergeteld. Ik hoop wel oprecht dat hij echt tot 2019 blijft bij Fla. Hij moet gewoon met minimaal 50-75 wedstrijden op het hoogste niveau (waar hij indruk gemaakt heeft) naar Europa gaan.

Ik volg hem al een tijdje en eerlijk is eerlijk, dit is een mega talent. Ik lees hier dat dat ook goldt voor Pato, kerlon en Ganso, maar dat is niet helemaal waar. Bij Robinho was dat echter wel zo en ondanks het feit dat hij een mooie carriere gehad heeft, heeft hij natuurlijk lang niet alles er uit gehaald.

Als de Brasileirao halverwege is dit jaar zullen mensen hem kennen en beter over hem kunnen oordelen.

De enige reden waarom dit gebeurd is om een Neymar scenario te ontlopen. Ronaldo heeft niet het eeuwige leven...

24 mei 2017 om 01:01

Weet je misschien wat de Braziliaanse media over deze transfer te zeggen heeft? Ik persoonlijk vind 45 miljoen voor een 16 jarige speler die nog nauwelijks 1 seizoen heeft gespeeld gewoon gestoord. Hij kan misschien de volgende neymar zijn, maar die risico is wel vind ik te groot.

45 miljoen voor een 16 jarige.. No pressure kiddo.

23 mei 2017 om 19:04

Dat je hem voor 45 miljoen vastlegt is al bizar, maar waarom zou je in vredesnaam 45 miljoen neerleggen als hij een gelimiteerde transfersom heeft van 30 miljoen? Als ze geld teveel hebben kunnen ze het ook bij mij kwijt hoor.

23 mei 2017 om 19:36

De binnenlandse transfersom was 30 miljoen; voor buitenlandse clubs 45. Die clausules zie je wel vaker voorbij komen. Clubs in Brazilie betalen geen 30 miljoen; daar buiten wordt er veel meer betaald.

24 mei 2017 om 12:56

Wat ik nog bizarder vindt is dat deze 16-jarige een jaarsalaris van 8 miljoen!!!! krijgt, mochten we de tekst geloven.

45 miljoen voor Vincius... hoe is Madrid zo diep gezonken. Bale en James waren al sterren.

Maarja deze tijden heh..

24 mei 2017 om 10:51

Vinicius is 16 jaar over 5 jaar is hij 21. Bale en James zijn dan al over de 30.
Dit heet plannen en werken voor de toekomst.

Ongelofelijk dat je voor zo een speler zoveel geld betaald. Ken deze jongen niet, ben benieuwd wat er van hem terecht komt.

Het is een goed talent, maar ik vind zelf dat Real veel te veel uitgeeft voor zo'n jonge speler die pas net z'n debuut heeft gemaakt in de Braziliaanse competitie

23 mei 2017 om 18:15

Groot talent*. Zelfs in zijn debuut was ie niet super. Ze hadden best een jaartje of 2 mogen wachten.

45 miljoen.... vroeger kocht je daar de beste speler ter wereld voor.... waar gaat dit heen?

Wat heeft hij gepresteerd om 45 miljoen euro te kosten?

23 mei 2017 om 18:54

Je scout op toekomst niet op verleden.

23 mei 2017 om 19:06

Voor 45 miljoen zou ik liever wel iets uit het verleden willen zien... iets...

23 mei 2017 om 21:15

Ik zou zeggen ga naar Brazilië en ga langs de lijn staan trainingen en wedstrijden bekijken.

23 mei 2017 om 22:06

Ik hoop dat hij komend weekend op het Terborg Toernooi in actie komt, scheelt me een ticket

23 mei 2017 om 23:47

Hij staat wel ingeschreven. Denk dat de backs van zijn leeftijd zich een ongeluk schrikken.

23 mei 2017 om 19:38

Het feit dat barca je wil hebben en dat daar de aartsrivaal geen scenario wil hebben als bij neymar. Dan overbied je je aartsrivaal flink en maak je een statement. Of het een goede keus is moet nog blijken. Dat het te maken heeft met barca en het verleden is wel zeker.

Man man man...45 miljoen euro voor een 16 jarige die nog niks heeft bewezen.

Wie? En dat voor 45 mil?

Ohohoh. Ik wil nooit meer iemand hier horen klagen dat we als Nederlandse club teveel vragen voor een speler. Dit slaat echt alles, werkelijk alles.

Man man man 45 miljoen voor een 16 jarige !!! Ik weet dat de echte ronaldo voor 45 miljoen overkwam naar real on 2002 dacht ik en dan spreken we over een legende.

23 mei 2017 om 18:16

Als Real hem niet had gehaald had Barca, ManU of PSG hem wel gehaald. Uiteindelijk is Real het slagvaardigst geweest. Vind het zelf ook teveel geld voor zo een jonge gast.

23 mei 2017 om 19:02

Kijk dat is nieteens het probleem, het gaat meer om het geld. Deze transfer geeft al aan dat de huidige markt verziekt is.

23 mei 2017 om 21:19

Het is allemaal relatief. Vind jij 10 miljoen euro voor een voetballer heel normaal dan? Over 5 jaar vinden we 100 miljoen normaal en zijn we weer in de rats omdat er een speler voor 200 miljoen word gekocht.

23 mei 2017 om 18:57

Blijf je hangen in die tijd dr is meer geld man wat loop je nou te huilen

23 mei 2017 om 19:04

Lol meer geld? Spanje, Griekenland, Italiã«, etc. Zitten allemaal in de financiã«le ellende, mensen hebben geen banen meer de industrie staat stil, banken lopen slecht! Het huidige voetbal is debet aan deze ellende door die dikke leningen van die Spaanse clubs( ook mijn club helaas)

Dus dat de economie stijgt in NL betekent niet dat ineens alles opgelost is!

Weet iemand misschien of hij mee gaat spelen bij het Terborg toernooi?

23 mei 2017 om 19:11

Nee, vrijdag moet hij naar school

Zonder dollen, lijkt me wel. Officieel is hij nog tot 1 juli onderdeel van Flamengo (en in dit geval hun jeugd). Is in ieder geval een kijkje waard lijkt me, als je toch in de buurt bent!

23 mei 2017 om 19:28

Ga zeker even kijken ja! Woon zelf in 't Gooi, alleen de reis is het mij wel waard. Ben bezig met opleiding voor Moneyball Scout dus elk toernooi (net als laatst al de Future Cup waar veel jappen zijn gescout) om mijn kennis mee te bekijken en controleren is alleen maar mooi meegenomen toch! En als je dan toch al daarnaar toe gaat is het alleen maar lekker als er dan ook zulke spelertjes tussen zit

23 mei 2017 om 19:38

Ah vet, lijkt me enorm leuk om te mogen doen! Hier in Goor (hof van Twente) hebben we elk jaar in oktober een C-toernooi met nationale en internationale profclubs, voor de echt jonge talenten dus. Gewoon een tip, voor je het weet is er eentje een paar jaar later voor 60 miljoen naar Barca in deze tijden

Echt een belachelijk bedrag voor een 16 jarige real is echt een zieke club! Dat je al een miljoen neerlegt voor een gast van 16 is al te veel in mijn ogen naar goed. Lijkt FM wel dit maar FM is gelukkig een spel deze jongen kan niet eens de druk aan op deze leeftijd. Vroeger gingen dit soort gasten op wat latere leeftijd voor 5ton naar PSV. Vragen mensen zich af waarom het Nederlandse voetbal acheruit gaat, komt gewoon omdat de markt verziekt is.

23 mei 2017 om 18:18

Weet iemand of hij minuten heeft gemaakt voor Flamengo? Blijft echt een ziek bedrag maar toch.

23 mei 2017 om 23:51

Heeft zijn debuut gemaakt vorige week, en gaat de komende tijd meer speeltijd krijgen. Volgens Muralha (keeper) zal dat niet lang duren, maar is het ook gevaarlijk om in de huidige hype die jongen in het diepe te gooien.

23 mei 2017 om 18:19

Dus voor een 18-jarige als Mbappe of Martial is een bedrag van 50-100 miljoen gerechtvaardigd en voor een 16-jarige moet het maximumbedrag op pak 'm beet 500.000 liggen? Snap ik niet.

23 mei 2017 om 18:20

Waar zegt hij dat de transfersom van martial wel gerechtvaardigd is?

23 mei 2017 om 18:23

Komt denk ik doordat Martial en vooral Mbappe zich een seizoen op het hoogste niveau hebben bewezen en deze jongen heeft dat niet.

23 mei 2017 om 18:25

Ik zeg toch niet dat dat normaal is leer lezen man…… vind het gewoon achterlijk als je al een miljoen neerlegt voor iemand van maximaal 16 die gast gaat nu helemaal gek doen wat hij is één van de weinige die op 16 jaar al financieel onafhankelijk is.

23 mei 2017 om 18:36

Lebuffon

Inderdaad. Maar op je 16e is dat natuurlijk moeilijk, dan ben je nog niet voldoende ontwikkeld. Echter zal Real niet de eerste de beste tiener voor 45 miljoen kopen.

23 mei 2017 om 19:24

Bon Jovi

Klopt, hij wordt gezien als een van de beste op zijn leeftijdscategorie, maar hij heeft nog niks laten zien op het hoogste niveau en daarom is het bedrag nu (nog) aan de hoge kant.

23 mei 2017 om 20:56

Daar ben ik het absoluut mee eens. Sowieso vind ik dat bedrag voor zowat elke speler ter wereld aan de hoge kant, op enkele wereldtoppers na.

23 mei 2017 om 18:31

Als deze gast 45 miljoen kost hoeveel moet dolberg dan niet kosten 😃

23 mei 2017 om 19:02

Nou, ongeveer 60-80 miljoen. Serieus, dit gaat echt nergens meer over.

1 april zeker? 45 miljoen voor een 16 jarige waar gaan we naar toe jongens. Real Madrid betaald altijd zulke idiote bedragen.

23 mei 2017 om 18:55

En het werkt fantastisch voor ze! Of denk je niet dat ze Ronaldo's transfer er al 20 keer uithebben.

23 mei 2017 om 19:05

Dat seizoentje Kaka, James of Bale vast ook? Om maar enkele te noemen

23 mei 2017 om 19:42

En daar staan transfers van Di Maria, ozil, higuain etc. Tegenover, waar toch flink geld mee wordt gegenereerd om deze transfers mogelijk te maken.

Ach, blijft tot 2019 bij zijn huidige club, die 45 miljoen zullen ze dan wel terug hebben verdiend.
Denk dat Real gewoon als eerste erbij wou zijn, dat is ze dus gelukt al blijft het een belachelijk bedrag.

Move on...

23 mei 2017 om 19:21

Lekker achteloos van je. Op naar de volgende puber waar tientallen miljoenen voor neergelegd wordt! Als het je eigen club betreft dan is het vooral zaak om vooruit te kijken en het er niet over te willen hebben, zo komt het over.

23 mei 2017 om 20:55

Ik zeg dat het een belachelijk bedrag is, dat is toch gewoon zo?
Wat wil je dat ik zeg, Real uitschelden? Een betoog schrijven over hoe ziek de voetbalwereld is? Nee sorry daar heb ik geen zin in en het gaat niks veranderen, wij blijven namelijk met z'n allen meedoen aan deze gekte dus.

Ik vind het prima dat hij nog in Brazil blijft, kan hij lekker laten zien of hij het waard is of hij kan laten zien dat het geldverspilling is.

Veel meer kan ik er niet van zeggen, kan wel gaan lopen zeiken maar het heeft geen zin want komende zomer zullen er wel veel meer gekke bedragen volgen.

Gotta deal with it and move on!

Belachelijk bedrag. Was er laatst aardig van overtuigd dat dit nooit kon kloppen, maar nu dan toch...

Eerlijk gezegd is dit een astronomisch bedrag voor een talent.
Ik durf eigenlijk wel te betwijfelen of dit het hele bedrag is. Zou mij niet verbazen als er later net als bij Barcelona en Neymar nog een aantal cijfers uit de hoge hoed komen die aan de omringenden betaald zijn.

En dan vinden wij 12 miljoen voor Neres van Ajax soms overdreven.

En ineens krijgt deze jongen een hoop druk op zich. Ik hoop voor hem dat hij de hoge verwachtingen waar kan maken.

Vinicius is zeker een groot talent maar om hem nu al te kopen voor 45 mil is gewoon veel te veel. Denk wel dat hij het bedrag waard kan worden hij is snel en sterk en heeft aardig wat skills en techniek.

Grooste min punt is dat hij soms te veel show pasjes wilt doen en show wil op voeren terwijl hij voor de rest heel volwassen speelt al.


Toch is dit een veel te groot risco voor Real want Adryan was een grotere talent dan hij en die maakte het uit eindelijk niet waar door verkeerde keuzes

Waanzin, hopelijk bewijst hij ons het tegenovergestelde...

Waanzin om zoveel geld neer te tellen voor deze jongen. Nog nooit werd er zoveel betaald voor een jongen die zo weinig gepresteerd heeft. Hij is ongetwijfeld erg getalenteerd maar dan nog is het zo'n groot risico.

Wat me verder opvalt is dat er voor deze jongen zoveel concrete interesse was terwijl niemand zich meldt voor zijn maatje voorin bij Brazillie o17, Lincoln. Die vond ik heus niet zoveel minder.

45 miljoen investeren in een 16 jarige jongen die nog bijna niks heeft laten zien. noemen ze hedendaags: moderne witwasserij

Wauw,

16 jaar mensen! 16! Besef hij mag nietend alcoholistische dranken drinken en auto rijden! Hij zou nu in NL 1ste jaars B categorie zijn! 45 miljoen is ongewoon in het algemeen! Geeft aan hoe ziek deze sport is kwa financiã«n.

Misschien een groot talent, maar je geeft deze jongen wel een enorme druk met zich mee!

Aardig bedrag voor een 16 jarige met zo'n weinig wedstrijden. Wat kan Ajax dan wel niet vragen voor sanchez die de copa libertadores heeft gewonnen en miss wel een Europa league ? Wss hopen ze dat het de nieuwe neymar is ofzo !

Hij heeft 1 wedstrijd gespeeld, maar goed ook want bij 2 wedstrijden was hij 90mil...

Belachelijk!! Transfers voor je 18de zou uberhaupt niet moeten mogen.

Dit is alleen maar goed voor Ajax en de rest van de Nederlandse clubs. Een groentje van 16 die naar Real gaat voor een ziek bedrag van 45 miljoen euro. Deze jongen heeft nog niks bereikt.

Morgen speelt Ajax in Zweden voor de EL. Ik ga er van uit dat Dolberg gewoon bij Ajax blijft, maar hoe duur zal de Deen dan niet zijn? Zestig miljoen voor een speler die ook veel heeft laten zien dit seizoen in Europa? Met een contract tot 2021 zou Ajax misschien wel zeventig miljoen Euro kunnen eisen. Tja, die Vinicius is dat toch ook waard?

Deze zieke voetbal wereld zou dus ook minimaal het zelfde bedrag voor Sanchez moeten betalen. Met een Copa Libertadores op zak en hoe dan ook een basisplek voor Ajax in de EL finale mogen we ook lekker overdreven veel poen mogen eisen, niet?

Wow 16 jaar nog een beugel, speel je in Brazilië waar toch armoede een flinke rol heeft en dan word je voor 45 miljoen gekocht door Real. Mooier kan niet voor die jongen.. Maar hij zou er niks aan kunnen doen als hij straks te kort komt, of tegenvalt. Geld is te machtig in de voetbalwereld.

Dus 50 miljoen voor dolberg en 60miljoen voor het beest sanchez. Zo niet dan spelen ze mooi weer een jaar bij ajax.

Real is helemáál gek geworden! Ödegard maar dan nog 10x zo erg

Los van de belachelijke transfersom, lees ik nu serieus een jaarsalaris van 8(!) miljoen euro? Dat betekend dat hij al meer verdiend dan 95÷ van alle voetballers en hij is pas (16!) jaar oud? De voetbalwereld wordt gekker en gekker en draaft steeds verder door zeg.

Dit is te triest voor woorden. Real Madrid schaam je diep, voor een snotjong van 16 jaar?!?!?! Echt ridicuul. De Fifa moet dit trieste gebeuren aan banden leggen. Geef Real een transferban van 1 jaar ofzo, idioot gedoe.

24 mei 2017 om 04:39

Haha geef ze een transferban omdat ze hun geld uitgeven en jij het er niet mee eens bent. Idioot gedoe inderdaad.. 🌍

24 mei 2017 om 16:47

Voor een 16-jarige zo veel geld? Dat verdiend een transferban! Jij snapt de waarde van geld blijkbaar niet zo goed. 45 miljoen betaal he voor een gerenommeerd topspeler, niet voor een snotjoch wat nog werkelijk waar niks heeft laten zien!

Waren hier nou mensen verbaasd dat iemand opperde dat ajax meer als 40 mil moest vragen voor sanchez? De realiteit is zo dat je dit soort bedragen moet betalen wil je mee doen

23 mei 2017 om 20:59

Wie is daar verbaasd over dan? In de geruchtentopics over Sanchez heb ik alleen maar reacties gezien die laten zien dat de genoemde 25 miljoen een belachelijk bodemprijsje voor die jongen zou zijn.

Het is eigenlijk onbegrijpelijk dat Nederlandse topclubs zo klein blijven denken en niet wat standvastiger zijn wanneer het gaat om onderhandelen. Is Dolberg bijvoorbeeld een minder groot dan Martial? Hoe kan het dat Andy Carroll voor veertig miljoen Newcastle verliet voor Liverpool? En wat maakt een groot talent uit de top van de Eredivisie, doorgaans technisch goed onderlegd en - in tegenstelling tot leeftijdsgenoten in pakweg Engeland of Italie - tactisch vaak sterk ontwikkeld zoveel minder dan de Braziliaanse competitie. In Brazilie zijn de toptalenten vaak technisch superieur en atletischer, maar ik vind het nogal buitenproportioneel om voor een snotjong van 16 niet minder dan 45 miljoen neer te tellen. 16 Miljoen voor Neres was al veel!

Als dit de norm is, moeten Ajax en PSV ook voet bij stuk houden. Als het talent en de potentie van een voetballer niet meer leidend is, kun je gerust verwijzen naar de standaarden in de markt. Spelers als Davy Klaassen en Davy Proepper zou ik dan ook niet voor minder dan 20 á 25 miljoen laten gaan. Die tijden zijn voorbij!

Doet me denken aan Denilson.
Opgehemeld tot en met.. uitkomend voor Betis Sevilla. En niet heel erg succesvol.
Gun het de persoon zelf niet maar Real en het voetbal dit scenario wel..

Trouwens, mijn mening is zojuist veranderd eerlijk gezegd. Ik denk dat dit zelfs extreem geniaal is. 45 miljoen is natuurlijk extreem veel maar dit was het enige bedrag dat hem losweekte. Deze jongen wordt natuurlijk verhuurd aan de zelfde club waardoor de 45 miljoen uiteindelijk minder is en de speler blijfg doorgroeien. Met deze talent hebben ze de kans om 1 van de beste spelers in bezit te hebben. Mocht dit niet uitpakken naar wens, dan kan je hem nog altijd verkopen voor de zelfde soort bedrag gezien te bedragen van tegenwoordig. In het ergste geval met een klein verlies maar dat is een kleine risico van investeren. Ik vind deze manier van zaken doen wel echt geniaal eerlijk gezegd.

24 mei 2017 om 09:48

Denk je werkelijk dat er iemand 45 miljoen zal geven aan een speler die eerder geflopt is? En hoe kom je erbij dat de 45miljoen ineens minder is omdat hij eerst nog een jaar verhuurd wordt? Het is net meer, want als ze pas in 2018 zouden betalen, dan bracht het geld nog wat op op de bank of kon je investeren in andere spelers. Nu betalen is altijd slechter dan later.

Ik zou de deal pas extreem geniaal noemen als hij ook even goed wordt als Neymar, dan hebben ze er een goeie deal mee gesloten. Alhoewel, die jongen verdient 8 miljoen per jaar en heeft nu al meer gekost dan Neymar (zonder bonussen natuurlijk).

Laten we het allemaal even in een perspectief plaatsen: Hazard kostte 40 miljoen nadat hij al een titel in Frankrijk had binnengehaald en al lang en breed international was voor België. Vicinius heeft 17 minuten gespeeld voor Flamengo en kost 45 miljoen (wat nog kan oplopen).

Geniaal zeggen ze dan...

24 mei 2017 om 10:11

Als hij flopt krijg je er soiesow nog 20miljoen en kijkend naar de jaarlijkse
Omzet van Real kunnen ze deze risico zonder enkel probleem wagen met hoop op idd een Neymar dat eruit komt. Maar hoogstwaarschijnlijk wordt deze jongen wel minimaal zijn 45 miljoen waard besef goed dat de prijzen in extreem stijgende lijnen gaan dus wat nu 45mil waard is, is dalijk het dubbele waard he.

24 mei 2017 om 11:10

Van 45 miljoen wordt zijn huidige salaris betaalt aan Flamengo voor 3 jaar.
Robinho was voor 30 miljoen gekocht en voor 45 verkocht aan Manchester City. Dus een winst van 15 miljoen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren