Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Real Madrid geeft dapper Chelsea ook in Londen keiharde les in effectiviteit

Laatste update:

Real Madrid staat in de halve finale van de Champions League. De bekerhouder en veertienvoudig winnaar van de belangrijkste Europese clubprijs was ook dinsdagavond te sterk voor Chelsea in de returnwedstrijd van de kwartfinale: 0-2. Rodrygo tekende na rust voor beide goals op Stamford Bridge, de eerste na een fraaie actie van de vleugelaanvaller aan de rechterkant. Chelsea toonde zich dapper, maar het gebrek aan scorend vermogen kwam ook nu weer aan het licht.

Trainer Carlo Ancelotti koos voor dezelfde elf namen die vorige week in eigen huis met 2-0 wisten te winnen van Chelsea. Er waren dus basisplaatsen voor onder meer Toni Kroos, Luka Modric, Vinícius Júnior. Karim Benzema en Rodrygo bij de bezoekers. Collega Frank Lampard kon geen beroep doen op de geschorste Ben Chilwell en de geblesseerde Kalidou Koulibaly. Marc Cucurella en Trevor Chabolah hadden hierdoor een basisplaats bij the Blues. Conor Gallagher had eveneens een basisplek, waardoor Raheem Sterling op de bank plaatsnam naast Hakim Ziyech.

Chelsea toonde aanvallende intenties in de beginfase en had via N'Golo Kanté al snel op 1-0 kunnen komen. De Fransman schoot echter naast in kansrijke positie, tot afgrijzen van hemzelf en de fans. Er was even schrik bij Real Madrid toen Benzema bleef zitten na een duel met Thiago Silva, maar een wissel was niet nodig. De Koninklijke raakte via Rodrygo de paal, terwijl Chelsea in de persoon van Cucurella een grote kans om zeep zag worden geholpen door de alerte Thibaut Courtois. Real Madrid leunde wat achterover, loerde op de counter en was het meest tevreden met de 0-0 stand halverwege.

De thuisclub bleef het ook na rust proberen, maar het gebrek aan effectiviteit was wederom een groot issue. Kanté maaide vijf minuten na de hervatting langs de bal in kansrijke positie. Er was onvrede bij Chelsea toen Eder Militão, die al geel op zak had, werd gespaard door de arbitrage na een harde overtreding. De verdediger is overigens wel geschorst voor het eerste duel in de halve finale. Waar Chelsea faalde, daar sloeg Real Madrid keihard toe. Rodrygo snelde op rechts langs de inglijdende Chalobah, waarna hij Benzema aanspeelde. De Franse spits miste volledig, maar via Vinícius kwam de bal alsnog terug bij Rodrygo, die vervolgens raak schoot. Benzema liet niet lang daarna na om de 0-2 te maken. Kepa kon redding brengen.

Lampard wisselde volop en bracht João Félix, Mykhailo Mudryk en Sterling binnen de lijnen. Ziyech bleef negentig minuten op de bank zitten. Ondertussen ging Kai Havertz onderuit na een tackle van Modric, maar een penalty bleef uit. Mudryk voorkwam dat Vinícius kon scoren, om vervolgens zelf na een counter over te schieten. Het slotakkoord was voor Rodrygo, die scoorde na goed voorbereidend werk van Vinícius. Real Madrid wint dus weer met 0-2 en stuit in de halve finale op de winnaar van het tweeluik tussen Manchester City of Bayern München.

Zie jij Real Madrid opnieuw de Champions League winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

11e halve finale in de laatste 13 jaar! Dat is toch wel een puike prestatie hoor. Hele belabberde eerste 60 minuten zeg. Dat Chelsea niet scoort is ook wel typisch hun seizoen want zeker Kante had er echt een moeten maken. Maar goed dat komt ervan als je met alleen maar middenvelders begint. Na die 0-1 gewoon heel goed uitgespeeld en toch verdient door over 2 duels. Nu wacht een absolute kraker tegen hoogstwaarschijnlijk Manchester City. Dat wordt toch weer een slijtageslag zeg. Maar goed als je die wint dan heb je een hele grote kans om de UCL weer back 2 back te winnen. Maar ja laten we maar niet te ver vooruitkijken haha.

18 april 2023 om 22:57

Valverde, Camavinga en Tchouameni zijn gewoon in potentie de 3 beste middenvelders ter wereld, en dan heb je ook nog spelers als Vinicius en Rodrygo. Wat een top beleid van Real Madrid, toch wel een van de, zo niet dé gezondste club met alles erop en eraan.

18 april 2023 om 23:17

Wat heb jy gerookt? 3 beste middenvelders ter wereld?? KDB, Rodri, Enzo, Frenkie, Pedri om er maar een paar op te noemen die veel beter zijn.

18 april 2023 om 23:20

Hij zegt in potentie, dat betekend dat ze dat nog kunnen worden, niet dat ze al de beste middenvelders ter wereld zijn.

18 april 2023 om 23:22

“in potentie”… niks aan gelogen trouwens😉.

18 april 2023 om 23:33

Hij zegt in potentie, en Enzo en Frenkie zijn zeker niet beter dan deze 3. Pedri is van gelijkwaardige niveau net als Bellingham, Gavi en Musiala.

18 april 2023 om 23:33

Niet goed lezen en dan Enzo noemen😂😂

19 april 2023 om 00:01

Ben ook benieuwd naar Endrick de 16 jarige Braziliaanse toptalent die ze hebben gehaald.

19 april 2023 om 00:01

Dacht precies hetzelfde haha. Enzo zegt hij 😂😂. Noem dan een bellingham ofzo

19 april 2023 om 00:34

Jayjack

Je vergeet voor het gemak even dat ze met Modric en Kroos al twee van de beste middenvelders hebben.

19 april 2023 om 10:47

Enzo? Hoort zeker niet in dat rijtje.

18 april 2023 om 22:59

11 halve finales, exact 50% van die voorbije halve finales doorgekomen en 100% van die finales vervolgens gewonnen. A por la 15!

18 april 2023 om 23:03

Zou zo mooi zijn om alweer de UCL voor de 2e keer op rij te winnen. Maar goed City wordt wel de allergrootste uitdaging alweer. Denk ook dat het dit jaar weer een spektakelstuk wordt. Zeker nu met Haaland…

18 april 2023 om 23:09

Vorig jaar vond ik City een stuk sterker en hadden ze wel twaalf keer kunnen scoren over twee wedstrijden. Zie ze ook als de favoriet in de halve finale.

18 april 2023 om 23:43

City was zeker sterker ja met name in hun eigen stadion hadden ze 6,7 goals moeten maken. Kwam ook wel doordat Real speelde met Kroos als 6 wat zelfmoord was eigenlijk. In Bernabeu vond ik het tot die 0-1 verdedigend wel sterk staan en real gaf niet veel weg toen. Maar ja zo'n wedstrijd als in het Etihad kan natuurlijk niet meer als je ziet dat ze Haaland hebben. Spelen met Tchouameni moet een vereiste zijn om de support op Haaland proberen te beperken.

19 april 2023 om 00:05

Het gaat op dit niveau niet alleen maar om wat je kan doen met een bal @elfeno, het gaat voornamelijk ook om de mentale gesteldheid en City faalde hierin gewoon. Telkens als Real een doelpunt maakte, zakte City inmekaar. Mental sterk zijn is ook een kwaliteit en dient gerespecteerd te worden.
Bij Real gaan de benen niet shaken als ze 3-0 achter staan.

19 april 2023 om 00:36

Ja. Op dit soort momenten gaat het om de mentale kracht. Dat verklaart ook de tweeluik tussen Milan en Napoli.

18 april 2023 om 23:03

We gaan weer een kolossale Courtois nodig hebben volgende ronde. Zo jammer dat uitgerekend Militao 1 wedstrijd mist, toch wel onze beste verdediger. Hopelijk Benzema, Modric en Kroos een pak beter want die waren belabberd vandaag. Maar goed, het voetbal van Real (met Vini) ligt Guardiola niet fantastisch. Geen idee of die mogelijk enkele spelers kunnen missen morgen met geel? Zal een mooie affiche zijn en zoals je zegt: wint Real die zijn ze verplicht die finale ook te winnen. Zou weer een ziek parcours zijn. Ongelooflijk hoeveel geluk de afgelopen 13 jaar heeft

18 april 2023 om 23:47

@Concha geluk? Hoe noem jij ‘een ziek parcours’ en ‘geluk’ in 1 zin? Mijns inziens heeft real 9 vd 10 de moeilijkste route en flikken ze het iedere keer weer. Juist iets meer geluk in de loting en ze hadden er nog veel meer gewonnen.

19 april 2023 om 00:39

Hoe kun je er nu nog veel meer winnen?

19 april 2023 om 11:22

@adonis, wacht maar af

19 april 2023 om 20:14

Sarcasme we horen elke keer weer dat Real geluk heeft

18 april 2023 om 23:17

Tegen city wordt wel enorm lastig man. Veel moeilijker dan vorig seizoen. En Militao mis je ook, Alaba mogelijk geblesseerd. Maar goed we gaan het zien. Iig hebben we zeker een veel betere Benzema nodig.

19 april 2023 om 07:06

Lijkt wel of de CL er speciaal voor Real is. Daarom des te opvallender dat ze in vergelijking met die top prestaties in de CL zo weinig Spaanse prijzen pakken. Het aantal kampioenschappen en nationale bekers is toch wel magertjes. Weet jij waar dat aan ligt? Motivatie probleem?

19 april 2023 om 10:33

35 landstitels (meeste van iedereen) en 19 nationale bekers (3e achter alleen Barcelona en Athletic Club) zou ik niet magertjes noemen en dus ook geen motivatieprobleem. Volgens mij is dat best een aardig resultaat, denk je niet?

19 april 2023 om 10:48

Ja in de hele geschiedenis. Maar Modric heeft het specifiek over de afgelopen 13 jaar waarin ze 11 keer de halve finale CL halen. Daarin hebben ze 5 keer de CL gewonnen volgens mij. Sinds 2009/2010 (= 13 jaar geleden) heeft Real 4 Spaanse kampioenschappen behaald. Twee Copa del Reys en vier Supercopa's.

Als je dus zo'n hoog niveau in de CL kunt halen dan vraag ik mij af waarom dat dus blijkbaar in de nationale competities niet lukt. Dus daarom vraag ik mij af of dat met motivatie te maken heeft? Wellicht dat de Real Madrid teams zich een paar potjes in de CL wel kunnen opladen en pieken, maar dat 38 wedstrijden in La Liga te veel gevraagd is.

Als je dat vergelijkt met Barca, die de afgelopen jaren echt geen fantastische teams hebben gehad, dan doen die dat naitonaal toch beter (maar verzaken internationaal).

19 april 2023 om 11:09

Ik geloof niet dat het een motivatieprobleem is. Maar soms moet ook Madrid zijn meerdere erkennen in de tegenstander. En die tegenstander is een keer Barcelona of een keer Fuenlabrada of Villareal. En vaak heet die tegenstander ook Hernandez Hernandez of De Burgos of Munuera.

Het is the greatest clubside in the world zeiden de pundits gisteren, maar Real Madrid is niet onfeilbaar. Je tegenstander kan ook beter dan je zijn, on the day.

19 april 2023 om 11:14

Dat snap ik, maar wat ik bedoel is dat het vaak tegen 'de kleintjes' is waar Madrid de boot in gaat. 4 keer kampioen in 13 jaar waar eigenlijk Barca je enige echte concurrent is (atletico doet alleen mee als uitzondering) vind ik mager. Zeker als je ziet dat ze in de CL eigenlijk elk team kunnen verslaan.

19 april 2023 om 12:42

Ja dat heeft meerdere factoren, dat verliezen tegen kleintjes. Het is toch algemeen bekend dat Real moeite heeft met tegen een muur voetballen. Als de Engelsen hadden opgelet dan hadden ze het ons nog lastig kunnen maken als ze de tactiek van de Almerias en de Cadizsen en de Osasunas uit La Liga hadden toegepast. Stukbijten op een tegenstander is vaak het gevolg geweest, ook dit seizoen, in de competitie. Dan komen onze tekortkomingen bovendrijven en ook de scheefgroei in de selectie. Bijvoorbeeld het moeten rekenen op 1 echte spits (jovic faalde, Hazard is geen echte spits en faalde mede door blessures, Mariano is niet goed genoeg voor zelfs het tweede team).

Daarom is het echt jammer dat Alvaro geen speeltijd krijgt vanuit Castilla. Die zou je nu in de competitie gewoon alle wedstrijden 90 minuten moeten inzetten.

19 april 2023 om 13:30

Ja, dat lijkt toch een manco te zijn van Ancelotti. Het inpassen van jeugdspelers. De competitie is toch wel gelopen, dus waarom niet veel meer spelers inpassen en daarmee ook de oudere sterren meer rust gunnen. Die jonge jongens worden ook beter als ze meer spelen, wat weer goed is voor de breedte van de selectie.

Weer niet gescoord, weer een nieuwe klap te verwerken met de uitschakeling. Lampard, mijn jeugdheld, de speler waar ik vroeger fan van was die ik altijd hier verdedigde en steunde. Zelfs op hem heb ik nu kritiek, die basis 11 what the f*ck! Gewoon 70 minuten gevoetbald met 11 man die geen vuilnisbak voorbij komen. Dan houdt het op. Benieuwd wat de toekomst ons gaat brengen, er is talent, er is geld en er zijn faciliteiten nu nog een bestuur van top niveau. O ja, Real Madrid een hele volwassen ploeg met als levende muur Militao, gefeliciteerd!

19 april 2023 om 00:42

Engeland heeft een hele goede lichting spelers. En Maguire is ongelukkig, maar niet zo slecht als wordt beweert. Spanje komt er wel weer bovenop, want daar bulkt het van het talent. Dat geldt trouwens ook voor Duitsland. Al moeten die het wat meer van het geloof hebben.

18 april 2023 om 23:01

Daar vind ik dat je hem tekort doet. Pikte prima in op het gebrek aan energie bij ons centraal, daardoor had Chelsea by far de grootste kansen en het meeste gevaar de eerste helft. Het gebrek aan een spits is wat je de das om doet.

18 april 2023 om 23:10

Ik snap er ook helemaal niks van. Kijk naar die invallers 2e helft... Dan moet je een wedstrijd winnen maar ipv voor doelpunten te gaan ga je met een "versterkt" middenveld met een stel houthakkers spelen..

19 april 2023 om 00:23

Hij speelde wel met een plan en de wissels die er bijkwamen waren gewoon nog dramatischer dan wat er stond. Mudryck, Sterling en Felix waren gewoon ongelofelijk slecht. Ze hebben letterlijk niets gebracht. Volgens mij moest Lampard roeien met de riemen die hij had, dus James over rechts vooruit duwen om Vini uit die flankaanval te houden. Maar ja, als je beste doelpuntenmaker Haveetz er weer niks van bakt, zoals gewoonlijk, dan houdt alles op.

Geen al te beste pot langs onze kant. Vooral onze middenveld met name Modric en Kroos waren matig.

Snap echt niet waarom Tchouameni zomaar is gepasseerd. Die jongen kan enorm goed voetballen en is verdedigend beter dan die 2.

Uiteindelijk weer 0-2 gewonnen. Vond Camavinga, Valverde, Courtois en Militao weer fantastisch.

Benz en Modric waren echt slecht.

18 april 2023 om 23:04

Tegen City is Tchouameni 100% nodig. De enige manier om Haaland enigszins uit de wedstrijd te halen is door zijn aanvoer af te snijden. Als je de bal tot bij hem laat komen is het te laat, zeker nu we Mili missen thuis.

Fede-Tchou-Modric/Kroos. Momenteel neig ik naar Kroos. Die was sterk vorige week tegen Chelsea en vandaag niet goed maar nog degelijk. Modric zakt die 2 wedstrijden door de ondergrens imo. De wedstrijd is echter nog 3 weken weg dus dat kan nog veranderen tegen dan.

18 april 2023 om 23:16

Heb je ook een idee voor hoe we City kunnen verslaan met een middenveld bestaande uit KVM, aangezien dat de meest waarschijnlijke basis-middenveld wordt.

18 april 2023 om 23:22

Bidden.

18 april 2023 om 23:27

Mag hopen dat Ancelotti niet zo dom is om alweer met Kroos op 6 te spelen. Anders wordt je gewoon weer overlopen net zoals vorig jaar in het Etihad toen je Casemiro mistte. Als die geen Tchouameni gebruikt dan wordt het alweer gatenkaas…

18 april 2023 om 23:33

R8M// dat zou je altijd moeten doen.

MM// het middenveld van City kan niet op tegen KVM. Wij spelen ze weg.

18 april 2023 om 23:45

@realxiiimadrid, Wij spelen ze helemaal niet weg met Modric, Kroos en Valverde zeker als je vandaag zag met die kansen van Kantã©. Vorig jaar hebben we dat duidelijk gezien met Kroos op 6 in het Etihad toen ze er minimaal 6 of 7 hadden moeten maken. Nu hebben ze ene Haaland lopen en die gaat niet zulke kansen missen. Zonder Tchouameni gaat het enorm lastig worden verdedigend. Die is voor mij ook gewoon een vereiste om erin te hebben.



18 april 2023 om 23:55

Zeker als je de laatste maanden ziet. De enige wedstrijd waar Haaland in toom werd gehouden (van de wedstrijden die ik zag) was op Old Trafford en daar was Case instrumenteel in.

19 april 2023 om 00:05

Klopt als we weer spelen met Modric, Valverde en Kroos en dan die laatstgenoemde op 6, dan is het inderdaad gewoon bidden weer. Want je gaf enorm veel kansen weg. En zo'n wedstrijd gaat niet nog een keer gebeuren waarbij ze alles missen.

19 april 2023 om 00:08

Als we ze voetballend overklassen dan komen ze ook niet tot zoveel kansen. Juist met Tchoua speel je ze in de kaart.

19 april 2023 om 00:52

We gaan ze nooit 90 minuten overklassen. En City is de ploeg die de bal het meeste zal hebben. Je hebt balans nodig anders wordt je net zoals in het Etihad overlopen omdat je geen verdedigende middenvelder hebt. Je hebt wat loopvermogen nodig en ook defensieve zekerheid. Dat heb je met Tchouameni en dan kan die ook bij Frankrijk.

19 april 2023 om 00:52

Zeker moet Tchouameni spelen tegen City. En Nacho moet er centraal bij zijn nu Mili niet beschikbaar is. We moeten dat echt niet oplossen net Alaba en Rudiger, dat gaat 'm niet worden.

19 april 2023 om 01:13

MM// en met een defensieve opstelling gaan City en Haaland ook gewoon kansen krijgen. Dus ik ga uit van eigen kracht aangezien ik denk dat City daarmee het beste te bestrijden is. We hebben een betere middenveld en een betere aanval.

18 april 2023 om 23:16

Je bent wel heel kritisch op je ploeg vanavond. En dat terwijl ze m.i. deze wedstrijd op t dooie gemakje gewonnen hebben. Hier en daar wat kansjes weggegeven misschien, maar ik heb geen seconde de indruk gehad dat Real hier vandaag in de problemen zou komen.. kan natuurlijk ook aan t zwakke Chelsea liggen maar Real deed gewoon wat nodig was.

18 april 2023 om 23:51

Marton, ben het met je eens, maar als zo’n kans er in het 1e kwartier wel in gaat (wat tegen een betere ploeg meer zelfvertrouwen waarschijnlijk wel gebeurt) komt de geest er in en krijg je het moeilijk. Ik heb zeker wel een beetje zitten billenknijpen op het begin, hoe gek het misschien ook is.. Na de 0-1 was het klaar

Wat moet je hier nu precies over zeggen? Deze wedstrijd somt het hele seizoen gewoon op:
James kan het na zijn blessure tegen Milan niet 90 minuten meer belopen, je krijgt vanaf de start grote kansen die op meesterlijke wijze de nek omgedraaid worden, je komt op 0-1 achter door een knullig moment achterin waarin de keeper zelfs praktisch naast zijn doel staat en verliest daarna compleet het geloof..

Wie het ook gaat worden komend seizoen, Nagelsmann of Enrique of wie dan ook, hij gaat er een belachelijke grote kluif aan krijgen om dit zooitje aan het voetballen te krijgen.

Ik wil nog wel even toevoegen dat ik voor de wedstrijd veel commentaar had op de keuzes van Lampard, maar uiteindelijk kun je hem helemaal niets verwijten. De spelers hebben het zelf af laten weten en hebben zichzelf uitgeschakeld. Het tactische plan van Lampard klopte en had zijn vruchten afgeworpen bij iedere andere ploeg tegen iedere andere tegenstander.. Real Madrid heeft misschien niet de grootste kansen gehad, maar heeft het volwassen uitgespeeld en laten zien hoe het wel moet.

18 april 2023 om 23:00

Het tactische plan klopte? Je creert 2 kansen in heel de 1e helft en nog grijpt hij niet in, in de rust. Belachelijke keuze. Hoe kan je zo schandig met deze 11 spelers beginnen? Ik heb niks met chelsea maar zelfs ik irriteerde me eraan. Wat moet de echte chelsea fan hiervan denken.

18 april 2023 om 23:03

Helaas zit meer kansen creëren tegen deze toptegenstander er niet in met dit materiaal. Je kunt er wel wat aanvallers (om ze voor het gemak maar even zo te noemen) tegenaan gooien, maar dat zou je niet automatisch meer kansen opleveren.

Sterling is niet goed genoeg. Felix is het net niet. Mudryk moet echt nog groeien. Wat houd je dan over? Na de wissels is het niet beter gaan lopen!

18 april 2023 om 23:12

Ja het is wel anders of je vanaf het begin mag spelen of invallen na 65 min bij 0 1. Nu zag je vaak in de 1e helft dat de aansluiting ontbrak bij Havertz.

18 april 2023 om 23:19

Dat zou het verschil kunnen maken, maar als je bedenkt dat de “aanvallers” wel mochten starten tegen Madrid in Bernabeu of afgelopen weekend mochten starten tegen Brighton en zij echt schandalig slecht speelden dan begrijp ik Lampard wel dat hij liever start met gasten die A. bereid zijn om te vechten en B. kunnen spelen om het overwicht te houden tegen Madrid.

18 april 2023 om 23:11

De verschillen zijn klein hoor, ook al lijkt dat niet zo. Wissel de doelmannen om en Chelsea maakt een goede kans. Courtois maakt zowel hier als thuis 1 of 2x een goddelijke redding bij 0-0 terwijl Kepa er bij minstens 2 vd 4 doelpunten verre van goed uitzag.

Of wissel Havertz en Benz. Er van uitgaande dat Benz minstens 1 vd 2 wedstrijden in vorm is maak je gewoon minstens 2 doelpunten met de kansen die ik Chelsea heb zien creeeren.

Vini voor Sterling idem. Vini vs Carvajal, ik krijg er de bibbers van.

18 april 2023 om 23:23

Het heeft alles te maken met de kwaliteit van de spelers die aan moeten leggen. Benzema is 10x de speler die Havertz is, zeker in de spits. Sterling is nooit een echte goede speler geweest, hij is een leuke systeemvoetballer die van Pep heeft geleerd hoe hij bij de tweede paal die fantastische ballen van De Bruyne binnen kon lopen.

Zoals je zegt is ook het verschil in kwaliteit tussen Kepa en Courtois schrikbarend groot.. Courtois houdt vandaag op xG 1.89 goals uit zijn doel en Kepa staat bij de 0-1 naast zijn doel. Het is veelzeggend.

18 april 2023 om 23:15

Het aan het voetballen krijgen is in principe het probleem niet. Er zijn, net als deze wedstrijd, genoeg wedstrijden geweest waarin echt bleek dat het er wel in zit, tot die laatste fase dan. Hoe is het nou mogelijk dat er structureel en zelfs met 3 verschillende coaches telkens gefaald wordt in de afronding? Nieuwe spitsen maken het verschil keer op keer niet, en dat eigenlijk al 10 jaar lang (buiten Costa). Dan zijn er nog jaren geweest dat een Hazard je bij de hand neemt en hoogstpersoonlijk wedstrijden beslist (bijv. heel 2018-2019), maar als je ook niet zo’n iemand hebt lopen houdt het gewoon op lijkt het.

Ik hoop dat de nieuwe trainer in ieder geval een systeem gaat bouwen om een echte spits heen. In de systemen van de laatste jaren wordt er altijd met een inzakkende spits gespeeld en moet er ruimte komen voor de wingbacks, maar daar kun je niet op bouwen voor doelpunten. Daar heb je gewoon een topspits voor nodig. Lukaku dan misschien toch een kans geven (al zie ik dat liever niet gebeuren)? Alternatief is om weer miljoenen tegen de klif te smijten. Zie overigens liever geen Enrique komen. Die liet met Spanje zien dat hij het liefst zijn spelers de bal in het doel laat passen. Dan behoud je hetzelfde probleem.

18 april 2023 om 23:28

Laat ik voorop stellen dat ik de hele hype rondom Enrique ook totaal niet begrijp. Waarom zijn naam überhaupt genoemd wordt is mij een compleet raadsel.

Wat je zegt is meer dan terecht. Sinds het vertrek van Drogba hebben we geen spits meer gehad die consequent de ballen in het doel jaagt. Costa deed dat in 50% van 2 van de 3 seizoenen die hij voor de club speelde, maar ook dat was niet genoeg. Na Hazard is ook onze output van de flanken nagenoeg verdwenen.. De selectie heeft echt chronische problemen, die zitten er al bijna 10 jaar in! Natuurlijk heeft Boehly lopen klooien door Tuchel te ontslaan, Potter aan te stellen en nu weer Lampard voor een ongemotiveerde en luie groep neer te zetten, een selectie die qua grootte eigenlijk 2 selecties had kunnen zijn, maar de structurele problemen bij Chelsea zijn al veel ouder en waren er al ver, ver voor Boehly’s tijd!

19 april 2023 om 08:32

Als jullie Enrique krijgen mag je je voorbereiden op de komst van de Delofeus en de Munirs en de Trincaos van deze wereld. Als het ooit een Barcelona shirt heeft gedragen, hoe bagger ze ook zijn, Enrique gaat ze aan jullie selectie toevoegen.

18 april 2023 om 23:20

Lampard begint de wedstrijd met een versterkt middenveld om de boel dicht te houden ofzo maar laat creativiteit achterwege en vergeet voor 't gemak even dat hij niet moet tegenhouden deze wedstrijd, maar doelpunten moet maken en moet winnen.

19 april 2023 om 00:50

Er is heel veel kwaliteit bij Chelsea, maar er is geen idee. En dat zie je van bovenaf. Nu ontstaat er paniek in alle lagen van de organisatie en er ontbreekt fundament. Het is nu echt heel belangrijk om van boven rust in de organisatie te krijgen. Dan maakt het verder niet zoveel uit welke trainer er komt. Overigens vind ik dat jullie Enrique te weinig krediet geven, maar dat wil niet zeggen dat hij de juiste man is. Wel heeft hij ervaring op een hoger niveau dan Chelsea en dat zou wel eens van pas kunnen komen.

k kijk weinig Chelsea maar totaal niet overtuigd van ze. Cucurella vind ik echt heel erg matig, Gallagher/Havertz hebben niet het benodigde niveau voor deze fase van de CL en Enzo had het ook niet hoor. Waar hebben ze het toch allemaal aan uitgegeven zeg.

Real daarentegen, daar zit zo veel kwaliteit en geslepenheid in.

Real Madrid dat ver komt, what's new. Klasse ploeg.

Wat Chelsea betreft: trainer maar weer buitengooien? Of ligt het niet gewoon aan deze matige selectie?

18 april 2023 om 23:19

Als ik sommige fora mag geloven willen veel fans al weer van hem af.

20 april 2023 om 12:04

Het ligt altijd aan een trainer. Zeker met een selectie als die van Chelsea. Maar met zulke chaos op bestuurlijk niveau, kun je er zelfs als trainer weinig van maken.

Champions League, thanks for the memories but it's time to say goodbye. Gaat lang duren voordat we weer op dit podium spelen en met het wanbeleid wat we hebben onder die Amerikaan is het ook verdient.

Rodrygo masterclass. Vini en hij zijn de toekomst.

18 april 2023 om 23:00

Vond Vini vandaag erg slecht, te veel aan het prutsen en te lang door met de bal

18 april 2023 om 23:03

Rodrygo was de enige die een hoog niveau aan kon tikken voorin. Benzema en Vinicius waren zeer matig.

18 april 2023 om 23:16

Hij was idd matig (even als Benz ja), maar betrokken bij beide goals. Perfect overzicht gehouden, topper!

18 april 2023 om 23:17

Ik had al een voorgevoel.

18 april 2023 om 23:21

Dit was toch wel een mindere wedstrijd van vini, maar hij is toch weer beslissend.

19 april 2023 om 00:34

Dat is het toonbeeld van een echte grote speler amigo, niet je niveau halen en toch cruciaal belangrijk zijn voor je ploeg.

Vrijwel het hele seizoen gaat het zoals vandaag: zonder verwachtingen gaan kijken, zien dat er best wat te halen valt, wachten op de goal, elke kans missen, toch op achterstand komen en uiteindelijk roemloos ten onder gaan. Wat mij betreft eindigt het seizoen vandaag nog.

18 april 2023 om 23:50

Nja, je kunt eigenlijk wel stellen dat het seizoen vandaag ten einde is gekomen.

Dat Chelsea is zo extreem matig. 600 miljoen aan aankopen en wat krijg je ervoor terug? Helemaal niets! Geen enkele speler van Chelsea zou in de basis staan bij Real Madrid. Verder is het allemaal middelmaat of subtop daar, op misschien Kovacic en Thiago Silva na. 70 miljoen voor Mudryk, 45 voor Madueke, 80 miljoen voor Fofano en 120 miljoen voor Enzo Fernandez. Waarvan misschien alleen Fernandez de potentie heeft om uit te groeien tot de absolute top. Dit zijn geen talenten van de categorie Haaland, Mbappé of een trapje lager als Hazard, Bale. De helft van de aankopen zal over 4 jaar gewoon bij middenmoters ballen. Man man man wat een wanbeleid. Deze wedstrijd overigens wel aardig gespeeld maar alsnog.

18 april 2023 om 23:43

Enzo Fernandez en Reece James zouden wel in de basis staan bij Real Madrid denk ik maar dat zijn dan ook echt de enige twee.

19 april 2023 om 00:36

Reece zonder twijfel, die hoeft alleen maar beter te zijn dan Carvajal. Enzo zou absoluut voor niemand in de basis kunnen komen bij Real.

Zwakke pot van ons hoor. Vooral Vini, Benz en Modric ondermaats. Al geeft Vini nog wel een assist en zet hij de 0-2 ook op. Fede was wel fantastisch, Rodrygo efficient en ook Kroos prima.

Ach ja, zwak spelen (2 wedstrijden eigenlijk imo) en toch 4-0 het tweeluik doorkomen is ergens ook wel geruststellend. Tegen City denk ik wel dat we Tchou nodig gaan hebben, zeker als Modric deze zwake vorm van de laatste 2 weken doorzet.

Zo ongelooflijk zuur dat we Mili moeten missen.

18 april 2023 om 23:06

Ik snap wat je bedoeld, maar ik vond ons anders wel heel volwassen spelen. We controleren wedstrijden (in de CL) beter dan vorig seizoen en houden de nul erg vaak.

18 april 2023 om 23:15

Delen vd wedstrijd hebben we gecontroleerd ja, voornamelijk na de 0-1 en Lampard 2 vd 4 middenvelders eruit haalt om 343 te gaan spelen. We hebben ook momenten gewoon geleden. Op die momenten was het toch vaak niets meer dan schietgebedje doen en hopen dat Courtois godmode aan had staan.

18 april 2023 om 23:21

Ach als hij Kroos-Modric ziet in de opstelling verandert hij in een zeikwijf en komt zijn kritiek gewoon voort uit een irritatie dat zijn lievelingetjes niet spelen.

18 april 2023 om 23:25

Dat je dat blijft herhalen is zo dom. Modric en Fede zijn mijn favorietjes centraal. Die startten beide vandaag... Fede heb ik de afgelopen maanden meermaals van gezegd dat ie op de bank hoorde omdat ie niet in vorm was. Modric noem ik nu 2 wedstrijden op rij onze zwakste middenvelder terwijl ik Kroos, mijn minst favoriete middenvelder, thuis nog onze beste middenvelder noemde. Droeftoeter.

19 april 2023 om 00:45

Bij vlagen waren we slordig in de passing, maar uiteindelijk toch vrij simpel gewonnen. Inderdaad niet onze beste wedstrijd en als Kante en/of Cucurella die bal erin knallen, dan had het nog lastig kunnen worden. But I'll take it, halve finale. Dat is toch wel lekker.

Hoe kan het toch dat er niks lukt bij de Chelsea de spelers materiaal is toch behoorlijk ook vandaag weer toch een redelijke wedstrijd gezien van Chelsea maar je weet hoe het gaat maak je ze zelf niet dan doet de tegenstander het wel
Vooral bij de eerste goal zag Chelsea er niet goed uit 2 man gaan naar de bal waardoor er een speler vrij komt bij Real

18 april 2023 om 23:08

Dat je te veel betaald voor matige spelers betekent niet dat je een behoorlijk spelers materiaal hebt.

Rodrygoo maakt er vandaag 2! Hij begint meer te scoren al zijn het 2 intikkers goal is een goal. Valverde en vini assist. Vini is nu top assister in de cl! Heeft dit seizoen voor real nu ook 40 g/a de meeste van real. Real speelde vandaag gewoon zwak maar we winnen wel gewoon 2-0 dat is gewoon kwaliteit! Op naar de halve finale ik denk tegen city maar ja alles kan gebeuren. Ook de 11e halve finale in de laatste 13 jaar vgm.

18 april 2023 om 23:17

Enige team in Europa met 5 spelers die op 10g/a of meer staan.

18 april 2023 om 23:22

de enige team met 5 spelers met 10 goals was het toch haha?

Ik zei het al toen die Mudryk gekocht werd, maar over een jaar of 5 zien we hem echt ergens in de subtop van Italië voetballen. Kan echt helemaal niks op dit niveau.

18 april 2023 om 23:03

"kan echt helemaal niks op dit niveau."

Hij kan wel heel hard rennen..

18 april 2023 om 23:18

Nou nou, hij is het geld niet waard maar er zit wel wat in hoor. Doet me denken aan Vini in 2019 maar dan minder.

18 april 2023 om 23:22

Mudryk ga je niet verkocht krijgen hoor. Die heeft een vette contract getekend voor 7 jaar, niemand die een soortgelijk salaris gaat betalen. Daar zit je minstens tot 2030 aan vast.

18 april 2023 om 23:42

Kan niks vind ik overdreven, hoe hij die slechte hoge bal van james? Controleert en daarna 2 man uitspeelt is van niveau. Afmaking was daarentegen wel minder, maar je komt ook in een klotewedstrijd binnenvallen

Heel volwassen gespeeld. Ik vind ons iets beter spelen dan vorig seizoen, wat betreft een wedstrijd controleren.
Fede de motm voor mij (@r8m), ik zat te twijfelen tussen Rodry en Fede maar Fede was echt DE man vandaag. Ook goed om te zien dat Carvajal helemaal terug is. Net als vorig seizoen, ging ie pieken in April/mei. Ik hoop dat Modric zich kan herpakken, want het was echt een drama vandaag. Al met al een mooie overwinning.
Nog 3 finales te gaan jongens! Hala Madrid!

18 april 2023 om 23:04

Rodrygo? Ja scoort leuk 2 intikkers. Maar voor de rest was hij toch niet geweldig?

Imo waren Camavinga, Valverde, Militao of Courtois veel belangrijker en beter

18 april 2023 om 23:12

Ik vond Camavinga iets minder goed vandaag, maar meer omdat Modric niet mee verdedigde. Courtios en Militao waren wel goed ja, maar Rodry scoort wel 2 goals. Is niet niks. Verder vond ik hem ook best goed in combinaties. Onze beste aanvaller vandaag.

18 april 2023 om 23:19

Dat laatste was niet moeilijk vandaag

Fede was zo goed weer. Dit weekend ook. Frustratie ventileren vorige week lijkt hem goed gedaan te hebben

18 april 2023 om 23:08

Rodrygo begint mister Champions league te worden. 🙈

18 april 2023 om 23:19

Echt he! Volgensmij scoort hij om de wedstrijd, in de CL. Prima!

19 april 2023 om 00:58

Ze spelen vooral in deze fase beter voetbal. Met name Vini en Rodry spelen goed. Fede lijkt ook op het juiste moment in vorm en ook de bank presteert beter. Niet toevallig dat Real begint te draaien op het moment dat de prijzen verdeeld worden. Nu moet ik wel zeggen dat City in heel goede vorm is. En, zoveel weggeven als vorig seizoen, dat kan Real zich dit jaar tegen City met Haaland niet veroorloven.

Dapper Chelsea? Je bedoeld naief.

Cucurella mag terug naar de amateurs, Reece James is zwaar overschat omdat hij Engels is, idem dito voor Gallagher maar dan omdat hij Amerikaans is, Kante is tegenwoordig een wandelende ramp en die achterste linie van Chelsea is zo zwak dat het een mirakel is dat ze uberhaupt zo ver zijn gekomen.

Real Madrid op een destroying PL tour. Degelijk gespeeld en solide gewonnen. Chelsea probeerde het maar kon niet veel. Wat een bedragen hebben zij uitgegeven zeg en nog niets klaar kunnen spelen.

Voor de rest Rodry lekker effectief, 2e goal was echt lekker gedaan. Fede ook heerlijk gestreden. Courtois top. Helaas Benzema matig, dat was niet best. Op naar de halve finale. City wordt wel echt enorm lastig, nog moeilijker dan vorig seizoen. Dat is eigenlijk al de CL finale, met alle respect. 🙃

Ondanks we weer verliezen vind ik de strijdlust en op momenten het voetbal (bij sommige toch) wel voldoende. Ik ben niet heel ontevreden omdat je toch wel ziet hoeveel potentie er in de meeste spelers zit. James, Enzo, Fofana zijn echt spelers waar je op gaat kunnen bouwen. Verder vond ik het ook fijn dat de supporters klapte bij een 3-tal goede acties van Mudryk, die jongen zit vol met talent maar heeft echt gewoon dringend constante speeltijd nodig! Samen met de 3 bovengenoemde namen moet hij echt de toekomst van dit Chelsea worden.

Verder, is het geen idee om James op het middenveld te proberen aangezien Malo Gusto komt deze zomer? Die man zie ik echt wel schitteren in een 3mans middenveld.

18 april 2023 om 23:16

Ik vind Mudryk dus echt niks. Behoorlijk loopvermogen maar totaal geen overzicht, kan niet afwerken en maakt 9 van de 10 keer de verkeerde keuze bij gevaarlijke situaties. En dat voor 100 miljoen 🤦‍♂️

18 april 2023 om 23:19

Hoeveel keer heb je hem zien spelen? 😂 15 minuten nu? Terwijl hij eigenlijk als linker verdediger speelde? Of de 100 minuten in totaal in de premier Legeau? Die man krijgt gewoon totaal geen speelminuten. Ik herinner mij Vinicius nog in zijn 1ste jaar. Werd ook constant gewoon een looppaard genoemd. Geen visie, geen afwerking niks. Kijk nu.. 1 ding dat ik al zeker weet, Mudryk is echt wel een betere afwerker dan Vinicius.. zeker in potentie. Ik denk even snel of misschien zelfs sneller. Het grote verschil is gewoon dat vinicius tijd en vertrouwen kreeg vanaf het begin, Mudryk krijgt totaal niks en dat is het domste dat er kon gebeuren. Wie ga je anders links zetten bij Chelsea? Sterling? Geef mij dan maar Mudryk 100% zeker.

18 april 2023 om 23:47

Nee, enige verschil is dat Vinicius 387x meer talent heeft dan Mudryk. Je hebt het over vertrouwen, ja klopt, maar dat Vinicius nu een van de beste spelers ter wereld (en de beste linksbuiten ter wereld) is, betekent niet dat elk talent het ook kan flikken.
In Mudryk zie ik niveau Sterling (city). Niet slecht hoor, maar hij is verder niet heel speciaal, met andere woorden geen xfactor.

19 april 2023 om 08:33

Die jongen gaat het echt wel halen. Wat je net zei, zei iedereen letterlijk ook bij Vinicius. En het omgekeerde bij een Fati die na een paar goede wedstrijden werd opgehemeld bv. Ik snap je punt hoor.. momenteel ziet het er allemaal niet netjes uit. Maar zet een coach achter dit Chelsea die met een vaste 11 speelt & het vertrouwen geeft aan jongens zoals Mudryk bv dat ze nodig hebben en ik zie het echt wel goed komen met hem. Als er een coach komt die een 4-3-3 speelt of dergelijke, wie ga je anders links zetten? Ik snap dat die jongen zich helemaal niet 100% in zijn vel voelt als spelers zoals Sterling die er niks van bakt & Felix die gewoon gehuurd word constant de voorkeur krijgt. Tegen Brighton was hij al de beste langs onze kant, tegen Real komt hij als een raket terug op Vini & oké hij mist die 1 op 1 kans dat buitenspel was maar het feit dat je gewoon ziet hoe razendsnel hij is is echt wel veelbelovend. Tegen Liverpool zag je zijn dribbel in de korte ruimte en op andere wedstrijden zag ik hem vaak slim vrijlopen. Tuurlijk is het allemaal voorbarig om daar op verder te gaan en te zeggen ‘hij komt er wel’, maar bij een Sterling bv die veel maar echt veel meer ervaring heeft zie ik al die kleine dingen gewoon niet.. dus ja. Ik blijf echt wel geloven dat hij de 2de hazard of beter kan worden voor ons.

Ja ja, we doen het weer! Geen moment in moeilijkheden gekomen en prima zakelijk uitgespeeld. Nu Napoli eruit ligt denk ik dat alleen City ons nog op papier kan stoppen. Hala Madrid! Op naar #15!

Hopelijk valt het in de halve finale echt de goedd kant op voor City. Dat is voetbal waarvoor ik echt voor ga zitten. 90 lang is het leuk om naar te kijken en hogeschool voetbal. Ik ben wel klaar met het resultaat voetbal van Real. Ik wil graag aantrekkelijk aanvallend voetbal zien

19 april 2023 om 01:40

Nu ben je ineens voor City. Jij was toch voor Ajax en Liverpool? Ga lekker dat kijken anders, die spelen ook hogeschool en veel mooier voetbal dan Real Madrid. En in het onwaarschijnlijke geval dat Real Madrid van City wint, dan kun je je hoop altijd nog vestigen op AC of Inter/benfica.

19 april 2023 om 08:33

Vind dit altijd zo'n gezeik over aantrekkelijk voetbal. resultaat is natuurlijk veel belangrijker dan een balletje op een mooie manier over 5 meter spelen. Real Madrid heeft sinds 2014 5x de cl gewonnen, denk dat dat inmiddels meer hogeschool voetbal is dan dat olieclubje.

19 april 2023 om 09:04

@ miki1959

Resultaatvoetbal?? Klopt inderdaad dat Mancity beter voetbal speelt (ze hebben dan ook 1,5 miljard geïnvesteerd onder Guardiola (!)), maar qua ploeg ligt het altijd moeilijker tegen Madrid (zie ook vorig jaar waarin het plots ineen stortte bij Mancity). En het is niet dat Madrid betonvoetbal speelt, zij spelen gewoon volwassener dan Mancity waarbij Madrid ook wel nog mooi voetbal brengt. Zie nog maar het voorbeeld van de 2de goal vandaag (31 passen na elkaar en Rodrigo dient in een open goal binnen te tikken).

Ik zie dit jaar wel Mancity doorgaan, alhoewel ik natuurlijk hoop dat Madrid doorgaat (als fan maar ook voor het voetbal (met hun oliedollars).

Dit wordt gewoon wederom een editie die Real Madrid gaat winnen.

Real zeer terecht door over 2 wedstrijden, al speeldem Chelsea 200 uur ze zouden nooit een goal hebben gemaakt. Rodrigo de grote man bij Real, Vini, Benz en Modric vielen me tegen vandaag, maar al met al een zeer eenvoudige tegenstander verslagen over 2 wedstrijden, nu hopelijk City de tegenstander, en hoop dat Haaland dan het verschil maakt voor Pep.

Jammer City/Bayern vs Real was de mooiste finale geweest. Als Real de halve finale doorkomt, kunnen we die finale schriftelijk afdoen. Milan/Inter/Benfica hebben geen schijn van kans tegen Real.

18 april 2023 om 23:20

Ik vind Milan-Madrid ook wel een prachtfinale op papier. Allicht niet heel spannend in de praktijk neen

18 april 2023 om 23:24

Milan - Madrid is ook prachtig! Twee CL giganten tegen elkaar. Ik teken ervoor.

19 april 2023 om 00:03

Ik begrijp jullie nostalgie. Maar dit is niet het Milan van de jaren 90 en begin deze eeuw. Jullie weten ook dat Real tegen Milan gewoon vrij simpel de CL wint. Voor de neutrale toeschouwers komt er gewoon een ietwat eenzijdige finale. De halve finale van Real wordt het leukste tweeluik van deze CL campagne (ongeacht de tegenstander).

18 april 2023 om 23:57

Je hebt ondertussen vast wel door dat Madrid in de groepsfase en in de KO-fase compleet verschillend is? Die wedstrijden zijn niet echt representatief.

Toch wel schrikken van zo'n Enzo als je die beelden bij RTL ziet, wandelt maar een beetje. Dat is dan je 100m aankoop.

18 april 2023 om 23:34

Heel matig ja. Enzo 120 mil. Mudryk ook matig, 90 mil. Cucu LB, middenmoot niveau 67 mil. Ongekend! 🤦

Rodry staat op 1,20 G/A per wedstrijd in de CL en 1,12 G/A per wedstrijd in Ko wedstrijden van de Cl.

Niet dit seizoen overigens. Over zijn hele carriere tot nu toe. De nieuwe Mr. Champions League?

19 april 2023 om 00:00

En de helft van zijn goals voor Real Madrid zijn in de CL, bizar!

19 april 2023 om 00:05

24 g/a in 3 seizoenen en dat op 22-jarige leeftijd. Kunnen zomaar records verbroken gaan worden.

Fede trouwnes voor de 3e keer dit seizoen de motm in de CL, liet Vini, met 2 motm awards, achter zich. Als Fede niet in het team van het jaar is (mits Real zich kwalificeert voor de finale van de CL), dan snap ik het niet meer.

19 april 2023 om 00:31

Rodry nog 2 doelpunten nodig om onze 4e topscorer in de CL te worden achter CR7, Benz en Raul.

19 april 2023 om 00:36

Pfff echt bizar hoor! Hij is ook zoveel beter in de CL dan La Liga. Mr Champions idd.

Prima resultaat terecht of niet, mooi dat met geld smijten niet wordt beloond. Ja ook Real heeft schulden en wordt door banken in plaats van sheiks gefinancierd, maar wat Chelsea presteerde deze winter was de overtreffende trap hoe dat het afgestraft wordt

19 april 2023 om 00:42

Lol je leeft echt in het verre verleden. En wat is er mis met leningen, iedereen kan lenen. Als je het maar terug betaalt. Een rijke iemand of land als eigenaar hebben is heel wat anders he. Dat is gewoon financiele doping zowat. En daarnaast Real als club staat in Net spent ver buiten de top 25.

Heerlijk. Echte voetbal wint. Wat is Chelsea toch een ranzige club geworden. Zelfs bij een voetbalgame kan je niet in 1 seizoen 600 mil uitgeven aan transfers. Meest bizarre transfer van allemaal blijft die Oekraiener voor 100 mil die handjevol wedstrijden goed heeft gespeeld. Wat mij betreft is dat gewoon verkapte steun aan de Oekraiense regering.

Als gallagher een pool of Amerikaan zou zijn dan had hij nooit bij Chelsea gevoetbald wat is die man slecht zeg, kan niet begrijpen wat mensen in hem zien.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren