Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Real diep in de schulden: ‘En daardoor moest Di María vertrekken’

Laatste update:

Hugo Sánchez plaatst zijn vraagtekens bij het transferbeleid van Real Madrid. De Champions League-houder liet Xabi Alonso en Ángel Di María in de zomer gaan, tot ontsteltenis van de 56-jarige Sánchez. De Mexicaan speelde zelf tussen 1985 en 1992 voor Real, scoorde aan de lopende band en won onder meer vijf landstitels en de UEFA Cup.

/

Volgens de krant AS is de schuldenberg van Real opgelopen tot 602 miljoen euro en Sánchez denkt dat dat ervoor heeft gezorgd dat voorzitter Florentino Pérez in de zomer besloot om Alonso en Di María te verkopen: “Als de financiële situatie niet op orde is, dan is het moeilijk om maar te blijven kopen, kopen en kopen zonder te verkopen. Als je koopt, moet je ook gewoon verkopen.” Sánchez vindt het wel jammer dat de twee sterkhouders zijn vertrokken uit Santiago Bernabéu.

“Ik denk dat trainer Carlo Ancelotti Di María en Alonso graag had behouden, en vooral Di María, want Alonso is op zich wel te vervangen. Di María was een van de beste spelers in de wereld en was erg belangrijk voor Real, maar de club moet ook op de boekhouding letten. Ik weet niet of Di María is vertrokken omdat hij zich niet gewaardeerd voelde, maar ik houd van goed voetbal en hij was een van de beste voetballers in de wereld.”

'Real Madrid had Ángel Di María niet moeten verkopen'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een onzin! Waarom haal je dan voor 10 miljoen extra James als het echt een noodverkoop was? Serieus zoveel roddels over Real!

22 september 2014 om 14:02

Ah kijk hier hebben we de eerste al. Sjongejonge echt triest hoe mensen zo boos kunnen worden als iets over Real Madrid of Barcelona wordt gezegd. Ook altijd dat eewuige Messi - Ronaldo gezeik. Bah bah bah bah wat erger ik me aan die mensen die sinds de grote succesen in Spanje ineens voor Real en/of Barca zijn en daar alle voetbalsites mee verpesten.

Toch nog even OT: Ze kochten James eerst en toen kwamen ze er achter dat Di Maria weg moest. Dit artikel klopt dus gewoon!

22 september 2014 om 14:04

Don raakt geïrriteerd omdat er oppervlakkige roddels de wereld in worden gogooid. DI Maria kan ook verkocht zijn omdat door het aanhalen van James de selectie te groot werd.

22 september 2014 om 14:06

Waarom lees je dan op deze site? Hier worden reacties geschreven, blijkbaar vind je het zelf geweldig want je scrolt even lekker naar beneden. Welke reactie verwacht je op een bericht dat niet gebaseerd is op feiten. En als supporter bescherm je je club, is toch niks mis mee.

22 september 2014 om 14:14

Ahh wat triest zeg. Misschien moet je wat aan jezelf doen.

Onzin uitkramen en dan eindigen met een stomme verklaring. Dus ze kochten James en vervolgens dacht Real van ohh.. we hebben geld nodig, laten we Di Maria maar even verkopen....ja man, top!

Kom op man, er wordt gewoon van alles geroepen. Ja Real heeft schulden, dat heeft elk club. Maar Real is een rijk bedrijf en die problemen zijn niet zo groot als bij andere clubs wel het geval is.

22 september 2014 om 14:16

Jij slaat de plank volledig mis! Als supporter (wat ik overigens ook lachwekkend vind voor iemand die voor Real is maar dat terzijde) moet je altijd je club beschermen? Dan had ik gister ook moeten zeggen ja jonge wat zitten jullie te zeggen dat Ajax slecht was? Ajax was beter dan Feyenoord! Dat zou net zo dom zijn. Real Madrid fanboys zijn altijd snel op hun pikje getrapt helaas.

22 september 2014 om 14:19

Met Rodriguez kopen ze gewoon 40 miljoen Colombiaanse fans + de interesse van alle mensen die het WK hebben gekeken. Puur een commerciele zet geweest, die door het vertrek van Di Maria bekostigd kon worden.

22 september 2014 om 14:29

Een boekhouder met een beetje kennis van zaken had allang moeten zien aankomen dat wanneer James gekocht zou worden, Dí Maria verkocht moest worden. Dus het is gewoon een kwestie van mismanagement bij Real, niks meer niks minder.

22 september 2014 om 15:16

Precies zo werkt het hele marketing systeem van Real Madrid. Elk jaar een top transfer. Hoe duurder hoe beter. Hoe meer geld die kost hoe meer aandacht zo'n transfer krijgt des ter meer kunnen ze er marketing technisch aan verdienen. Een tijdje geleden stond het helemaal uitgelegd op catanaccio.nl

22 september 2014 om 15:30

Haha @76-F-Side. Wat lul jij hier een onzin zeg. Na deze reactie over real en hun supporters ben je echt totaal niet meer serieus te nemen. Stom trolletje.

22 september 2014 om 14:05

Het gaat over je clubje en meteen is het onzin? Nee jij bent onzin. Verdiep je er eens in man voordat je onzin komt verkondigen.

22 september 2014 om 14:10

Sanchez geeft toch juist aan dat Di Maria verkocht werd omdat Real Madrid niet meer kan kopen zonder te verkopen? Dus als antwoord op je vraag geeft Sanched dat de transfer van James de transfer van Di Maria juist noodzakelijk maakte. Of dit allemaal klopt, geen idee, ik weet verder niks van de financieen van Real Madrid. Maar dat is wel wat Sanchez zegt.

22 september 2014 om 14:16

Euh, salaris? Dimaria verdiende veel meer dan James nu en wilde bovendien NOG meer gaan verdienen...

22 september 2014 om 15:35

Niet waar. Di Maria verdiende minder dan James. Vergeet niet dat James bij Monaco 6 miljoen netto verdiende. Dit zal dus bruto het dubbele moeten zijn in Spanje. Di Maria verdiende 3 miljoen bij Real Madrid. Al met al, verdient James dus een veelvoud van wat Di Maria verdiende.

22 september 2014 om 19:48

Het gaat erom wat hij wilde gaan verdienen, een van de redenen om de breuk... Di Maria verdiende idd 95.000 per week, waar James nu op 120.000 per week verdient... Kan je allemaal vinden op de site van Real. Di Maria wilde hetzelfde als Bale gaan verdienen...

22 september 2014 om 20:23

Bekkerz, het gaat er om wat hij wilde gaan verdienen. Waarom dan toch beweren dat di maria meer verdiende? Het is soms niet verkeerd om toe te geven dat je er naast zat hoor, dat overkomt iedereen weleens.

23 september 2014 om 10:34

Klopt, misvatting dat hij al meer verdiende. Maar 1 van de reden van de breuk was zijn nieuwe salariseis...

22 september 2014 om 14:26

Roddels?

Het artikel klopt gewoon hoor.

Als het over Barcelona gaat zonder dat het bevestigd is dan klopt het volgens jou wel altijd.

Real maakt er een zooitje van en zeker omdat ze Di-Maria en Xabi weg hebben gedaan want zeker onze kleine Argentijn was een wereldtopper.

22 september 2014 om 19:10

Real Madrid heeft Alonso nooit weg gedaan.

22 september 2014 om 21:14

Oh ik dacht toch echt dat hij bij Bayern speelde

22 september 2014 om 14:49

De schulden dat real madrid mag hebben is belachelijk. 605mil schulden, een schande voor de sport. Als een club zulke schulden mag hebben is het eigenlijk een schande dat je na 12 jaar pas de cl wint

22 september 2014 om 16:55

Schulden zijn afhankelijk van inkomsten. Als je je schulden in een jaar terug kan verdienen, dan heb je dus eigenlijk maar een kleine schuldenlast. Bijna alle gewone consumenten hebben schulden die ze nog niet eens in 5 jaar af kunnen betalen. Verder hebben alle vrijwel bedrijven schulden.

Het oneerlijke is het feit dat men in Spanje de spelers als waarde op de begroting kan zetten, waardoor ze meer kunnen lenen, terwijl in Nederland en bijv. Duitsland men de spelers niet op de begroting mag zetten en dus minder onderpand heeft om geld te kunnen lenen. Lenen is namelijk geen probleem, zolang je je aflossingen maar doet.

22 september 2014 om 17:41

Real en Barca hebben 600 miljoen schuld. Ik snap al niet dat ze spelers als James en Suarez kunnen en vooral mogen kopen.

22 september 2014 om 19:20

Ten eerste barca heeft geen 600 miljoen schuld. Niet eens de helft daarvan. ( niet dat dat niet veel is maar barca is sinds 2010 gwn aan t aflossen)

En zoals paar madristas zeggen kloppen deze cijfers niet want dacht zelf dat t veel lager was, maar dat van barca weet ik wel zeker.

22 september 2014 om 19:58

@ Reppi

Dat is toch grappig dat jullie Barca supporters nu doen alsof Barca het zoveel beter heeft. Je mag niet vergeten dat men hier praat over de totale kosten van Real Madrid. Als je de totale kosten van Barcelona op de schulden last die ze nog hebben rekenend heeft Barca volgens mij nog meer schulden. Zelfs Bayern dat zogezegd de meest gezonde club in de wereld is zou "schulden" hebben.

22 september 2014 om 20:29

Heb je de generaliseer modus aangezet? Reppi doet helemaal noet alsof Barca het zoveel beter heeft, hij geeft alleen aan dat er minder schulden zijn. Dat jij de totalr kosten erbij betrekt is een welkome aanvulling op zijn post. Waarom je hem dan moet afbranden net als jullir Barca supporters is mij een raadsel. Slechte dag gehad of ergens gefrustreerd over?

22 september 2014 om 20:32

@realzidane22

Ik heb niks tegen reals beleid ik ben niet van die leden die schijnheilig roept dat real zoveel uitgeeft enzo wat dat doet barca ook.

Miss begreep je me verkeerd maar ik bedoelde gwn dat ik deze cijfers niet vertrouw ( miss kan jy bevestigen dat t wel klopt) en dat ik nergens wou zegge dat het barca beter af gaat. Maar alleen tegen vcfelxcf zei ik dat barca geen 600 miljoen schuld heeft.

waar zijn al die betweters, die riepen dat Real hun schulden al veel minder was geworden???

22 september 2014 om 14:00

Hier,

De schulden worden echt wel minder, volgens mij maak Real zelfs weer winst. Enkel als ze elk seizoen deze idiote bedragen blijven uitgeven dan zal het niet goed komen.

22 september 2014 om 14:08

Dan worden de schulden dus niet minder

22 september 2014 om 14:14

Als je winst maakt worden de schulden dus wel minder ....

22 september 2014 om 14:16

Owner01

"enkel als ze elk seizoen deze idiote bedragen blijven uitgeven dan zal het niet goed komen."

Op dit stuk reageer ik, neem aan dat hij daarmee bedoelt dat de schulden dan uiteindelijk toch niet minder worden, waarom zou het anders niet goed komen?

22 september 2014 om 14:24

Het klinkt onlogisch maar het is mogelijk dat je winst draait en dat je schulden toch groter worden.
Is gewoon boekhoudkundig mogelijk en niet zo moelijk.

Bijvoorbeeld, officieel blijft Real zeggen dat ze een schuld hebben van in de 100mln.
Maar in werkelijkheid ligt deze veel hoger, enkele jaren geleden heeft Real een boekhoudkundig trukje toegepast waardoor hun schuld van 500mln naar 180mln (ofzo) ging.
De aanhang die geen verstand van zaken heeft was blij want die dachten dat het de goede weg op ging. Dit gevoel word dan versterk door sites die gewoon de pers berichten van de clubs herkauwen zonder enig onderzoek.

Zo is het toch ook jaren lang bij Schalke en Feyenoord gegaan. Jaren lang volhouden dat het financieel top ging terwijl de schulden zich op stapelden.
Bij Schalke kwamen een paar journalisten erachter dat ze links en rechts iets van 400mln aan schulden verstopt hadden en bij Feyenoord liepen de schulden gewoon zo hoog op dat het gewoon niet meer geheim te houden was.

22 september 2014 om 14:50

@ owner01:

je kan wel winst maken, maar zolang je uitgave hoger zijn dan je winst gaan toch echt je schulden niet minder worden hoor.

22 september 2014 om 17:16

Je kan zoveel winst maken als je wilt, maar je moet ook je schulden aflossen. Als je besluit je winst anders te gebruiken, hou je je schulden of worden ze zelfs hoger.

22 september 2014 om 17:50

@koenio
je uitgaven kunnen niet hoger zijn dan je winst. Jij bent in de war met omzet. Omzet - kosten = winst

22 september 2014 om 14:03

Ja want Sanchez kent de boekhouding van Real

22 september 2014 om 14:08

Real Madrid heeft 2 dagen geleden zijn cijfers geopenbaard en daarin staat dat de schuld met 11% gestegen is naar 602 miljoen.

22 september 2014 om 14:14

Sanchez kan, net zoals de rest van de wereld, de jaarcijfers gewoon inkijken, dus hij zal de boekhouding inderdaad wel kennen

22 september 2014 om 14:27

Zo zie je maar dat je supporter bent van een club en niet eens weet hoe het zit.

Je valt mensen aan en zoals gewoonlijk sla je de plank weer finaal mis.

22 september 2014 om 14:47

@wijze kip

Je leest overal verschillende cijfers als supporter, en Real is heus niet de enige club met schulden. Dat jij hier alweer als een aasgier aankomt zegt dan weer genoeg. Ik hoor je alweer over Barcelona praten, ik denk niet dat alles daar top is en de schulden daar zijn zeker niet minder

22 september 2014 om 14:50

99% weten niet eens hoe het zit bij "hun club". Ze kijken waarschijnlijk nooit een wedstrijd, hebben helemaal niets van die club maar zijn er zogenaamd wel fan van, waarschijnlijk bekijken ze iedere zondagavond de teletekstpagina wat ze gespeeld hebben en zijn ze weer voldoende geïnformeerd over "hun club"..

22 september 2014 om 15:13

Zeg ik ergens dat het daar top is dan?

Jij komt altijd met niet onderbouwde reacties zoals nu weer en je weet absoluut niets van je club dat is wel duidelijk.

Trouwens heel knap dat je altijd iemand moet beledigen en niet fatsoenlijk kunt uitleggen en het feit is dat jullie belachelijk veel schuld hebben en jullie altijd maar klagen op een ander terwijl het bij je eigen club het ergste is.

22 september 2014 om 16:03

Ik steeds met onderbouwde reacties, ik denk dat ik eerder naar jou moet kijken. Noem jij dit beledigen? Ben je wel heel snel op je teentjes getrapt. Gaan we discussiëren over hoeveel schuld Real Madrid heeft? Dat weet niemand op deze site. En jij bent steeds diegene die provocerende berichten plaats, en als iemand je daar op wijst ben je op je tenen getrapt. En je bent ook zeer goed in dingen in iemands mond leggen terwijl hij dat nooit gezegd heeft. Ik heb nooit ontkend dat Real geen schuld heeft, waarom zou ik want dat is het geval. Maar het merendeel van de grote clubs hebben schulden dat is ook een feit.

22 september 2014 om 19:11

Nee Jdg84, dat heeft AS gedaan. En zij geven een onrealistisch en verergerd beeld weer van de schulden.

22 september 2014 om 19:59

@ Jdg84

Real Madrid heeft helemaal niets geopend. Dat artikel komt uit AS!

22 september 2014 om 21:15

Officieel en dan nog niet geloven dan is het onmogelijk met je een discussie te voeren.

En beledigen ja met je kinderachtig gedoe op mijn profiel (lukt alleen niet nu meer)

23 september 2014 om 08:18

Ik weet niets van officiële cijfers trouwens van Real Madrid zelf. Dus je provocatie slaagt alweer op niks. Blijkbaar ben je nog steeds bezig met mijn reactie op je profiel, wie is er dan de kleine jongen. Zit je er nog steeds mee? Ik meen te begrijpen dat jouw officiële kanalen alweer niet kloppen.

22 september 2014 om 14:05

Real hun schulden is inderdaad veel minder. Florentino Perez heeft hierop al gereageerd, diegene die heeft gezegd dat Real 600 miljoen schulden heeft is een bestuurslid van Real dat al een hele tijd ruzie heeft met Perez. Perez heeft de bewijzen al laten zien van de schuld.

22 september 2014 om 14:08

Zou best kunnen, maar laat die Perez ook alles zien?

22 september 2014 om 14:11

Als Real echt 600 miljoen schuld zou hebben dan kan ten eerste real die duur spelers niet kopen en zouden de banken en de uefa wel maatregelen nemen.

22 september 2014 om 14:13

Een bestuurslid die het heeft gezegd, juist ja... Het staat gewoon in de jaarcijfers kerel

22 september 2014 om 14:18

Tja misschien hebben ze wel via andere kanalen geld gecreëerd!!! Ik geloof er wel degelijk in. Het is ook altijd maar de vraag tot hoever je een club kunt controleren.

22 september 2014 om 14:24

Waarom zou de Uefa maat regelen nemen als jij 600 Miljoen schuld hebt het gaat om dat jij geen verlies mag leiden dan neemt de Uefa pas stappen en de schuld bij de banken is nog steeds 75miljoen maar de rest schuld is totaal 600 Miljoen

22 september 2014 om 14:27

Nou, er zijn ook enkele onderzoeksjournalisten die ook denken dat de schuld van Real veel hoger is.
De schuld van Real is in 1 jaar tijd met een paar 100mln afgenomen dankzij een boekhoudkundig trukje.
Het bedrag waarmee de schuld is afgenomen zal echt niet weg zijn maar zal nog steeds ergens zijn.

En Perez is iemand die ik echt niet op zijn woord zou geloven.
Vergeet niet dat juist hij de afgelopen jaren druk bezig geweest is om de regels bij Real Madrid te veranderen zodat het moeilijker word om je verkiesbaar te stellen voor zijn baantje. En dat hij ondanks de vele macht die hij bij Real heeft nul verantwoordelijkheid draagt voor eventuele problemen.

Dus mocht opeens blijken dat Perez zit te liegen en de schulden wel elk jaar toenemen dan kan Perez gewoon weglopen zonder echte gevolgen.

22 september 2014 om 14:36

De bank doet niets zolang jij netjes je rente betaald. En de bank heeft zelfs graag dat jij zolang als mogelijk over de afbetaling doet.

De Spaanse bond daar is van bekend dat die geen zak doen bij clubs met schulden en de Uefa heeft leuke praatjes maar kijkt ook alleen naar de officiele cijfers die de club zelf vrijgeeft.

Je officiele cijfers kunnen gewoon volledig bij elkaar gelogen zijn en die leugens kun je gewoon jaren lang volhouden.

Neem Schalke, jaren lang was het top daar en opeens kwam naar buiten dat ze financieel met 1 been in het graf stonden want ze hielden jaren lang een schuld van meer dan 400mln geheim. Zelfs de Duitse bond wist hier niets van.
Men gaat er ook vanuit dat er meer topclubs zijn in Europa die schulden geheim houden.
Schalke had het in lege BVs gestald en een paar kleine dochter ondernemingen. Bijvoorbeeld een cateringsbedrijf met een omzet van minder dan 1mln had 10mln aan schulden.

22 september 2014 om 15:00

Klopt inderdaad. Mendoza heeft dit gezegd en AS heeft die gewoon overgenomen. Klopt niets van. Officiele jaarcijfers geven een netto schuld van onder de 100 miljoen aan wat gewoon zeer goed is. Dit zijn de enige officiele cijfers welke door de boekhouder (forbes als ik me niet vergis) naar buiten zijn gebracht. Dit zijn ook de Enige Echt jaarcijfers. De rest is gewoon giswerk.

22 september 2014 om 15:46

Klopt. Ik had het ook gezien ja, dus de beelden waar perez t volledig ontkent. Hij heeft die belachelijk genmaalt ahahah. Maar Ik dacht dat die man die altijd ruzie maakt gewoon een socio was.... Want dit gebeurde tijdens de socio's meeting.

22 september 2014 om 15:47

Edit: hij heeft die man belachelijk gemaakt *

23 september 2014 om 01:30

@ pipita

Een paar geleden zag ik een reportage/documentaire bij de BBC en dat ging over de macht in het voetbal. En hoe het mogelijk was dat zoveel grote clubs behoorlijke schulden hadden(dit was voordat de financiën een issue werden).

Daaruit bleek dat Spaanse banken enig sinds bang zijn voor Real Madrid. Men is schijnbaar erg bang dat wanneer een bank niet met Madrid mee werkt dat de negatieve publiciteit zal leiden tot een boycot (ook van bestaande klanten) Real Madrid supporters. Dat ingrijpen van de banken zal dus niet zo snel gebeuren en de Uefa heeft de ballen niet om echt hard op te treden tegen (traditionele) grootmachten.

Nu wil niet beweren of wat Sanchez zegt klopt, ik verdiep me totaal niet in Real Madrid. Alleen schoot mij toevallig die documentaire te binnen om daarmee aan te geven dat de Spaanse banken niet 1,2,3 zullen ingrijpen.

22 september 2014 om 14:24

Een deel van die schulden zijn bijvoorbeeld spelers die ze in termijnen betalen. Aan de andere kant heeft Real ook nog geld tegoed van bedrijven en andere clubs. Die schulden zijn niet echt een probleem, het negatieve eigen vermogen daarentegen...

klinkt logisch...iemand van 80 miljoen kopen en vervolgens di maria verkopen voor iets minder.
Had dan James niet gekocht.

22 september 2014 om 14:13

Tja, maar dat hoort ook bij Real Madrid he. Grote spelers aan blijven trekken voor het imago, de marketing, en vooral het imago van de voorzitter. Niet dat James geen goede voetballer is, maar de Spaanse voetbalpolitiek werkt nou eenmaal zo. Perez belooft de grootste namen naar Real te halen, dus dat doet hij. Dat dat gekostigd moet worden door andere spelers te verkopen, dat zij zo en daar is na Ozil nu ook Di Maria achter. In elk geval, zo zie ik het. Ik ben absoluut geen financieel expert, en ik ken de financieen van Real Madrid verder niet. Dus als iemand aan kan tonen dat ik ongelijk heb, excuus.

22 september 2014 om 15:33

De financiën van Real zijn niet zo moeilijk te begrijpen. Op het internet worden er 2 verschillende definitie's van schuld gehanteerd.

1) Alle negatieve schulden, zowel lang als kortlopend (zo'n 602 Miljoen)

2) Enkel de kortlopende schulden (zo'n 90 miljoen)

De schulden:

-75 miljoen aan de bank (alsof je rood staat op je bankrekening)
-241 miljoen lange termijn schulden (stadion hypotheek, afbetaling spelers, gespreide betalingen etc)

De overige 361 miljoen zijn korte termijn schulden. Schulden die het komende jaar terugbetaald of hergefinancierd moeten worden. Daar tegenover staat dat real in het komende jaar zo'n 267 miljoen aan openstaande schulden kan innen. Het netto verschil is dan ook "slechts" 94 miljoen. Geen gezonde situatie voor een normaal bedrijf maar voor real dezelfde situatie als afgelopen jaar.

Het grote probleem van real is dus dat ondanks een record omzet afgelopen jaar van iets meer dan 550 mil, de totale schuld met 61 mil (11%) tot 602 miljoen euro.

Als Real de inkomsten niet drastisch weet te verhogen of spelers voor grote bedragen verkoopt dan zal het in de nabije toekomst in de problemen komen. Een hoger groeiende schuld betekent meer rente en dat is een vicieuze cirkel die je niet lang volhoud.

Al met al is de financiële situatie zorgwekkend en nog steeds net zo slecht als vorig jaar.

22 september 2014 om 17:05

behalve dan dat Real veel lagere rentes betaalt dan een normaal bedrijf. De banken durven de rentes niet te verhogen omdat de socios anders al hun geld bij die bank weg halen en op een andere bank zetten. Dan heeft de bank een groot probleem.

Slaat natuurlijk nergens op. Ze wisten dat ze hoge schulden hadden, maar tussendoor wel eventjes James voor 80 miljoen ophalen. Maar ja, we weten allemaal dat Perez daar maling aan heeft en puur denkt aan merchandising. Niks is belangrijker.

Daar geloof ik niets van. Angel di Maria moest vertrekken aangezien hij er niet uitkwam met de club in de onderhandelingen voor een nieuw contract. Maar als Real Madrid daadwerkelijk last had van hun enorme schulden hadden ze James Rodriguez niet aan kunnen trekken voor tachtig (!) miljoen euro.

22 september 2014 om 14:15

Volgens mij wordt er gewoon verkeerd gecommuniceerd. Ik geloof best dat de schuldenberg 600 miljoen is, maar de schulden voor FFP tellen niet meer mee voor de FFP omdat dat niet met terugwerkende kracht kan werken. Vandaar dat ze er geen melding meer van maken, omdat er toch geen consequenties aan verbonden zijn. Die 600 zijn schulden uit het verleden. Die 71 die Perez noemde, zijn de schulden die stonden toen de FFP van kracht ging en die dus zsm moeten ingelost worden.

Ten minste, ik vermoed toch dat het zoiets moet zijn.

22 september 2014 om 14:34

Niet helemaal. Real Madrid heeft een totale schuld van 602 miljoen euro, waarvan een deel van de schulden een vertekend beeld geeft aangezien dat kosten zijn die in de toekomst zeker weer terugverdiend worden. Dat is geen groot deel van de schuld, maar wel groot genoeg om vermeld te worden. Florentino Pérez geeft enkel de schuld aan de bank weer in z'n presentatie, wat geen correct beeld geeft. De schulden aan bijvoorbeeld spelers, clubs, leveranciers en de overheid worden helemaal niet weergegeven in die presentatie. De daadwerkelijke (realistisch weergegeven) schuld ligt vrij dicht tegen die 602 miljoen, neem dat maar van me aan.

22 september 2014 om 14:42

Dan kunnen die schulden nog steeds van voor de FFP zijn, waardoor ze niet relevant zijn voor de regelgeving die er vandaag de dag is. Ze vernoemen, heeft dan ook weinig zin aangezien je er toch niet op bestraft kan worden zolang de schuldeisers niet klagen.

22 september 2014 om 15:52

Met een omzet ter grootte van die van Real Madrid zal er ongetwijfeld wel iets te regelen zijn omtrent die Ffp, maak je daar maar geen zorgen om. Daarnaast zijn de meeste schulden van Spaanse clubs langer lopende schulden, zeker die aan de Spaanse overheid.

Wat me overigens verbaasd zijn de fans van Spaanse clubs die dergelijke schulden goedpraten. Natuurlijk zijn Barcelona en Real Madrid capabel genoeg om die schulden (mits de schuldeiser daarom vraagt) af te lossen, maar feit blijft wel dat ze enorm diep in de schulden zitten. Het gaat niet om of je gestraft kan worden, maar om het feit dat je ongezond bezig bent. Dat is wat er benoemd moet worden en zal (voordat m'n clubvoorkeur er weer bijgetrokken wordt (dat gebeurt nogal eens op de frontpage)) dezelfde woorden spreken over de toestand van Barcelona.

22 september 2014 om 16:24

Goed praten, bwah, ik sta er eerder onverschillig tegenover zolang het de club niet schaadt op sportief vlak. Het gaat mij dus vooral om het feit of we gestraft kunnen worden of niet. Dat het niet etisch verantwoord is, zal me worst wezen, maar dat wist je ongetwijfeld al. Van Barcelona ook trouwens. Er is geen haar op mijn hoofd die hoopt dat Barça voor een lange termijn in de problemen komt. De gehele Spaanse voetbalgeschiedenis draait om die twee clubs en het zou extreme zonde zijn, mocht 1 van de twee verdwijnen (of in ieder geval een kleinere rol spelen) voor een lange tijd.

Niks nieuws, Real en de financiën op orde hebben gaan niet samen.

22 september 2014 om 14:18

En is niet alleen Real Madrid. Wat dacht je van de schulden van Barcelona, Atletico of Valencia? Alle clubs samen hebben in Spanje een schuld van meer dan vijf miljard euro! Dit is echt schandalig op alle niveaus. Vergeet even niet hoe de Europese unie de Spaanse banken hebben gered. Tja, en niemand van Uefa die dit stopt. Ik heb er geen woorden meer voor.

22 september 2014 om 14:27

Tjah..-Life's a game but it's not fair
I break the rules so I don't care
So I keep doing my own thing - Florentino Perez.

22 september 2014 om 14:57

Houd toch eens op over die totale schulden. Die zijn nauwelijks relevant als je de bezittingen niet ook mee rekent. Puur naar de schuld kijken en maar roepen dat de wereld zo slecht is geeft geen blijk van enig financieel inzicht. Tegenover die 5 miljard of de 600 miljoen van Madrid staan behoorlijk wat bezittingen. In het geval van Madrid zo'n 510 waardoor het eigen vermogen min 90 miljoen bedraagt. Nog steeds schandalig overigens, maar een compleet ander bedrag dan de 600 miljoen die genoemd wordt. Hetzelfde geldt voor jouw 5 miljard. Het eigen vermogen en de liquiditeiten van een onderneming zijn vele malen relevanter dan de hoogte van de schulden. Helaas voor velen ook een stuk moeilijker te begrijpen.

Ik heb een schuld van €300.000 bij de bank. Mijn overbuurman een schuld van €750.000. Toch zou ik direct met hem ruilen als dat kon. Zijn huis/onderpand is namelijk minimaal €1.000.000 waard terwijl ik met gelukkig €250.000 kan vangen voor mijn huis.

Tussen 1995 en 1992? Oke speelde hij naar het verleden?

Van 1995 - 1992.. We gaan dus terug de tijd in

Schulden?! Bij voetbalclubs uit Spanje?! Dat vind ik ontzettend ongeloofwaardig! Schulden krijg je alleen als je onverantwoord met geld omspringt, het beleid van Madrid is alles behalve onverantwoord

22 september 2014 om 18:42

Een hypotheek is ook een schuld. Is dat dan ook onverantwoord? Schulden kan en mag je bij de bank hebben, mits je aan je regeling houdt. Als je die regeling niet nakomt dan pas ben je onverantwoord bezig.

22 september 2014 om 19:23

Ja een hypotheek die nooit kan worden terugbetaald is onverantwoord. En die banken die dit toestaan worden ondertussen door Europees steungeld overeind gehouden. Vervolgens krijgen we in de Europese competities ongenadig hard op de kloten van Spaanse teams, die bestaan bij de gratie van ons belastinggeld. We zitten gewoon te kijken naar een schijnvertoning als een van die Spaanse steuntrekkers moet voetballen.

22 september 2014 om 20:13

Wat denk jij wat een bank vraagt als onderpand? Mocht Real zich niet aan de regeling houden dan is de bank de nieuwe eigenaar van de club Real Madrid en dan ben ik bang dat alle spelers verkocht gaan worden. Dus ga nou niet rare dingen beweren.

Het is al lang de tijd dat Platini de Spaanse clubs flink aanpakt, maar dat gaat never nooit gebeuren. De schulden lijken alleen maar groter te worden, maar de champions league draait nou eenmaal op geld en niet om sportieve eerlijkheid. Het is toch ten zotte dat de Spaanse clubs nog Europees meedoen? Als je ziet hoe Feyenoord en andere clubs in Nederland door de staat zijn aangepakt dan is het toch niet geloofwaardig dat Real Madrid nog bestaat? Niet voor niets heeft Spanje schulden tot Tokio en ze gaan gewoon maar door. Ik vind het schandalig, maar waarschijnlijk vind Platini dat niet.

22 september 2014 om 14:20

Tja als het aan Platini ligt, krijgen landen als Spanje en Engeland er gewoon een CL plaats bij!!! Ik denk dat het eens tijd word, dat de kleinere landen onder leiding van van Praag met vriendjes uit de EU hier eens vragen gaan stellen aan de heer Platini

Man man...zoveel schulden en toch blijven kopen..hoe ken da dan? Stel je voor dat de fifa er wat aan doet... dan zouden ze geen kampioen worden..geen CL.. geen wonder dat het maar mag.. mijn mening: geen geld? Niks kopen

22 september 2014 om 18:35

Als jij een huis koopt en je hebt daarvoor een hypotheek bij de bank dan mag je toch ook gewoon je boodschappen doen?

Maar wel James en Kroos halen. Klinkt als een vreemd verhaal.

Dat ze Di Maria verkocht hebben om de transfer van James te bekostigen kan ik mij nog wel inbeelden.
Wat mij het meest irriteert en dat zeg ik als Real supporter. Is dat Perez iedere keer er een nieuw smaakje van de maand is, hij dat per se moet hebben. En spelers die net ietsje minder shirts verkopen, moeten dan maar opkrassen. Zie Özil of nu Di Maria, die moesten weg zodat Bale en James voor massieve sommen geld konden komen.
Ik zeg niet dat dat geen goede spelers zijn maar zo krijg een gebrek aan continuïteit in je elftal. En zo verlies je dus de Derby of verlies je met 4-2 van Sociedad.

22 september 2014 om 16:26

En win je La Decima...

23 september 2014 om 08:30

En eindig je 3e in de competitie.
Di Maria was de man of the match in de finale en die heeft Perez in de uitverkoop gezet. Je kan daar als fan toch erg moeilijk blij mee zijn.

23 september 2014 om 09:49

Zeker wel, we plaatsten de onmisbare Ozil ook in de uitverkoop en wonnen La Decima, de enige competitie die er eigenlijk ook echt toe doet. Die Liga kunnen we wel een paar jaar missen, want daar hebben we er al 32 van. Begint wat veel te worden anders.

De boekhouding van Real Madrid lijkt wel een pyramidespel. Met een steeds hogere omzet blijven ze in leven. Ze zullen nu ongeveer wel een plafond daarin gevonden hebben. Ik ben benieuwd wat er gebeurt als het twee jaar sportief en financieel wat minder gaan wat er dan van Real Madrid over blijft.

Goeie post!!! Walgelijk al die zogenaamde Barcelona en Madrid

Een schande is het!wij moeten dat betalen!nooit meer geld naar Spanje!

Voetbalclubs als real en barca zijn geen clubs meer maar volledige staten.
Staan volledig boven de wet en het word maar toegelaten. Verpesten alles wat met sport te maken heeft. Deze clubs bestaan alleen nog maar door schuld. wanneer deze clubs eindelijk verplicht gaan worden om hun schulden direct af te betalen is het over en sluiten.
Alleen mensen uit Madrid en Barca zouden fans van deze clubs moeten zijn.
Je bent te dom voor woorden als je als Nederlander zegt fan te zijn van dit soort vieze clubs.

600 miljoen. En dit is dan bekend.

Nou, overal waar schuld bekend is, is het meer, vaak veel meer.

Zou me niet verbazen als ze gewoon 1 miljard in het rood staan. En dat is dan onze Europese cup houder.

Schandalig dat zulke clubs nog mee mogen doen.

Een schuld van meer dan 600 miljoen euro bij Spaanse banken waarvoor wij nu moeten betalen, omdat de Spaanse banken niet aan de Europese regels kunnen voldoen.

Real moest dan maar geen James halen die trouwens een heel goed WK speelde maar vergeet niet zonder Di Maria was Argetinie nooit zo ver gekomen in het WK jammer Di Maria hoort bij de 3 beste spelers in het wereld en ik zal niet verast worden als hij de gouden bal wint ik bedoel tog wel want niemand anders dan Messi en Ronaldo winnen de gouden bal het laaste 6 jaar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren