Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV onthult aanwinst voor defensie op originele wijze

Laatste update:

PSV heeft de supporters maandagochtend flink in spanning gehouden. Via de sociale media maakte PSV op originele wijze bekend dat er een nieuwe speler in aantocht was: het proces van de komst van de speler werd via foto’s uit de doeken gedaan, maar het was onduidelijk om wie het precies ging. Fans gokten op Nicolas Lombaerts, maar inmiddels is duidelijk dat het gaat om Daniel Schwaab.

/

De 27-jarige Schwaab is een voormalig jeugdinternational van Duitsland en in 2009 werd hij Europees kampioen met Duitsland Onder-21. Hij brak in het profvoetbal door bij SC Freiburg en daarna kwam hij uit voor Bayer Leverkusen en VfB Stuttgart. Bij alle clubs was hij basisspeler.

Bij VfB Stuttgart kwam Schwaab in drie seizoenen tot 92 wedstrijden. Vorig seizoen speelde de centrumverdediger 29 duels, maar hij kon niet voorkomen dat VfB Stuttgart degradeerde naar de 2. Bundesliga. Hij tekende geen nieuw contract en kon door PSV dus transfervrij worden aangetrokken.

Denk je dat Daniel Schwaab het goed gaat doen in Eindhoven?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Nog nooit van gehoord, ik hoop dat het een aanwinst is.

11 juli 2016 om 10:41

Geen verkeerde verdediger. Een Duitser van 27 jaar met 188 Bundesligawedstrijden bij Leverkusen en Stuttgart in de benen is natuurlijk sowieso niet verkeerd. Ben wel benieuwd of hij voor de basis of voor de bank is gehaald.

11 juli 2016 om 11:11

@Fey. Ik denk voor de basis. Heeft veel ervaring op een hoger niveau dan de ED. Denk dat hij daarom niet zal banken maar eerder een vervanger voor Bruma zal zijn.

11 juli 2016 om 11:33

Eigenlijk wordt het allemaal met het jaar treuriger. Moet toch een teleurstelling zijn dat Lombaerts niet komt maar dan ene Schwaab die heus wel wat heeft gespeeld maar niet voor niets gedegradeerd is en gratis moet orden opgehaald. Waar zijn de Stam's en de Boer's?

11 juli 2016 om 11:47

Het feit dat je degradeert met een team hoeft niet perse iets over de kwaliteiten van een voetballer te zeggen. Zie een Sissoko, die gedegradeerd is met Newcastle, en gister in mijn ogen toch de beste man van het veld was.

11 juli 2016 om 11:57

@I-Karel

Sissoko is een verhaal apart. Die speelde het hele jaar als een natte krant en nu ineens geweldige wedstrijden op het WK. Kan het eigenlijk nauwelijks geloven.

11 juli 2016 om 12:06

Stark, die sisokko speelde idd belachelijk goed!

11 juli 2016 om 12:31

@r31n13r man, wat simpel weer. de gehele voetbalwereld is veranderd. heb geen zin om hier inhoudelijk te diep op in te gaan, maar een stam en de boer hebben we ook niet nodig. we hebben andere verdedigers die eraan komen; maar nee, die blijven niet meer zo lang in nederland. wat hebben stam en de boer bij oranje bereikt? met welk elftal presteerde nederland beter; dat vol met sterren in 2000/2002/2004 of dat elftal wat we de laatste 10 jaar hebben gehad? en neem daarbij ook de potentie van het elftal mee. een paar toppers is prima, een team er vol mee is absoluut geen garantie voor succes. zolang het team goed is, heb je geen 11 wereldspelers nodig.

ik kijk juist uit naar de nieuwe generatie; word hier veel warmer van dan van al die gearriveerde sterren. spelers als janssen, strootman, bruma, blind, memphis (ja vooral hij), die door hard werken en/of mentaliteit zijn gekomen waar ze nu staan. daarbij de nodige pure, ruwe talenten als bazoer, tete, willems en nog jonger van de beek, nouri, kluivert, nunnely, bergwijn, etc. ben erg benieuwd.

u doelt hoogstwaarschijnlijk op de goede verdedigers destijds; die komen er nu ook genoeg aan. eindelijk weer. ik hoef niet per se een nieuwe de boer en een nieuwe stam. geef mij maar spelers die zichzelf zijn.

11 juli 2016 om 12:54

@r31n13r,

Ik vind het juist een positieve ontwikkeling. Schwaab is natuurlijk geen Europese topper, maar zou voor Eredivisie begrippen een uitstekende verdediger moeten zijn.

PSV toont zich naar mijn mening realistisch en zorgt er voor dat ze de ervaring in de selectie op peil houden. Dat ze dat doen met een risicovrije speler als Schwaab is perfect. Geen transfersom, veel ervaring in de Bundesliga en 21 Europese duels in de benen.

11 juli 2016 om 11:25

Hij heeft veel ervaring in de Bundesliga en dat is natuurlijk een groot pluspunt. Afgelopen seizoen was hij behoorlijk matig, maar dat gold voor heel Stuttgart.
Ik denk dat hij bij PSV een prima centrale verdediger zal zijn. Hij zal er niet met kop en schouders bovenuit steken, maar wel solide zijn is mijn verwachting.

11 juli 2016 om 11:25

Agja durf te wedden dat bijna iedereen ook niet van Guardrado afwist. Dus altijd aankijken

11 juli 2016 om 11:30

Nou die kende iedereen bij PSV wel al, hoor. Daar was eerder al interesse in toen hij nog een jong talent was.

11 juli 2016 om 11:41

Guardado was wel Mexicaans international, dus iedereen die Wk's keek kon hem daarvan kennen. Vlak voordat hij naar PSV kwam nog meegedaan in de achtste finale tegen Nederland. Dus iets bekender was Guardado wel.

11 juli 2016 om 11:55

@ Rusty,

Ik denk dat veel mensen Andrés Guardado al kenden voordat hij naar PSV kwam. Zoals hierboven al wordt aangegeven: PSV had al eerder interesse in hem, maar destijds koos hij voor Deportivo de La Coruña en ik kende hem toen alleen van naam. Guardado heb ik voor het eerst zien spelen, ergens in 2007 of 2008 toen hij met Deportivo in de Uefa Cup (ja, toen was het nog Uefa Cup) een wedstrijd tegen Feyenoord speelde en toen viel hij mij op door zijn haardos en sindsdien ben ik hem blijven volgen.

Daarna vertrok hij naar Valencia en ik dacht dat Guardado het wel goed zou doen bij Valencia, maar daar deed hij het toch minder goed dan verwacht en werd hij verhuurd aan Bayer Leverkusen en uiteindelijk kwam hij bij PSV terecht nadat PSV er niet in slaagde om oa Steven Defour binnen te halen en sindsdien is Guardado tot een steunpilaar van PSV uitgegroeid en ook voor Mexico heeft hij al 129 (!) interlands gespeeld en hij is pas 29-jaar, dus dat zullen er vast nog wel veel meer worden.

Deze Daniel Schwaab ken ik nog wel van Leverkusen, maar hoe hij de laatste jaren bij VFB Stuttgart heeft gepresteerd, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik denk desondanks wel dat hij een aanwinst voor PSV zal zijn.

11 juli 2016 om 10:31

Is gehaald als vervanger voor Bruma. Hij kan inderdaad rechtsback maar ook prima centraal met zijn 1.87m

11 juli 2016 om 12:32

vooral handig met een rechtsback die vaak kaarten pakt

12 juli 2016 om 00:35

Toen werd Michiel Kramer ook 89 algemeen :D

Ken hem alleen van naam en van de bekende voetbal spellen. Kan zo te zien zowel als RB als RCV spelen dus benieuwd voor welke positie hij gehaald is. Verder transfervrij dus geen hele grote gok en ex-jeugdinternational van Duitsland dus moet wel wat kunnen lijkt me ook al is hij vorig jaar met Stuttgart gedegradeerd.

Leuke manier van aankondigen inderdaad:
http://psv.netwerk.to/nieuws/artikel/39188__rss.ph...

11 juli 2016 om 11:03

Noem het maar geen grote gok. Hij zal qua salaris helemaal boven in salarisgebouw van PSV zitten en heeft volgens de berichtgeving een 3-jarig contract getekend. Bij Stuttgart verdiende hij volgens football leaks 2,5 miljoen per jaar, dus PSV zal daar nooit ver onder kunnen zitten. Al met al kan dit dus een gokje van zo'n 7,5 miljoen zijn als hij toch niet van toegevoegde waarde blijkt te zijn.

Overigens klinkt het verder wel als een doordachte transfer. Een ervaren verdediger in zijn prime-jaren met veel bundesliga ervaring transfervrij aantrekken. Hopelijk voor PSV valt het goed uit en blinkt hij uit in de Nederlandse competitie.

11 juli 2016 om 11:19

Grappenmaker. Deze man krijgt hooguit 1 miljoen bruto.

11 juli 2016 om 11:27

PSV kent een salarisplafond dus die 2,5 mln per jaar zal hij niet verdienen gok ik. Misschien dat er prestatiebonussen zijn afgesproken maar wanneer die uitbetaald worden, voldoet Schwaab vermoedelijk wel aan de verwachtingen en is het dus geen gokje.

Daarnaast is elke transfer volgens mij een gok want je weet nooit hoe het uit gaat pakken

11 juli 2016 om 12:13

Hij verdient maximaal 3 miljoen in die 3 jaar. Als hij niet transfervrij was geweest zou dat minstens het dubbele zijn.

11 juli 2016 om 12:44

@remcob:

Voor zover ik weet heeft PSV nog steeds een transferplafond van 1 miljoen. Maar dat verschil in salaris kun je natuurlijk altijd nog compenseren met een mooi bedrag aan tekengeld. Volgens mij is dat destijds met De Jong en Guardado ook zo gegaan.

11 juli 2016 om 15:22

Dammie, dat salarisplafond is niet meer dan een richtlijn. Depay verdiende in zijn laatste jaar bijna 2.5 miljoen bruto en ook spelers als de Jong zitten ver boven dat plafond. Ik denk dat deze jongen wel meer gaat verdiene dan 1 mil bruto.

11 juli 2016 om 15:49

Als hij het niet aan salaris krijgt, dan is het wel aan makkelijk te halen bonussen of tekengelden. Een basisspeler in Duitsland gaat echt niet meer dan 65% salaris inleveren om in Nederland te gaan voetballen. Dan kan hij nog beter in de 2e BL gaan spelen, want daar kan hij meer verdienen dan 1 miljoen.

Ook voor hem zal er (net als voor De Jong, Guardado en Depay) een uitzondering worden gemaakt op het salarisplafond verwacht ik. In ieder geval zal hij zeker die 7,5 miljoen in 3 jaar gaan opstrijken, eventueel als 3 miljoen salaris, 2,5 miljoen aan bonussen en 2 miljoen tekengeld.

Haha waar slaat het nou op om zo'n onbekende speler op zo'n wijze te presteren? Met alle respect, maar zelfs met een hele foto kent niemand hem...

11 juli 2016 om 10:34

Haha inderdaad als het nu Wesley Sneijder ofzo was geweest dan was het wel leuk geweest, maar toch niet een speler die niemand kent.

11 juli 2016 om 12:14

Anders hadden ze het natuurlijk ook niet zo kunnen doen, want dan was dit al lang bekend. Het leuke is dat het zo onverwacht gescout is.

11 juli 2016 om 10:37

Onbekend? Man is een zeer ervaren kracht uit de Bundesliga met bijna 300 wedstrijden. Als jij hem niet kent, zegt dat meer over jou kennis van de Bundesliga dan over Schwaab.

11 juli 2016 om 10:41

Wilde net zeggen, basisklant bij Freiburg, Leverkusen en Stuttgart. Uit deze transfer blijkt maar weer dat het beleid van PSV vele malen beter/slimmer is dan dat van Ajax. Een speler die pas 27 is met 200 wedstrijden Bundesliga ervaring is geweldig voor Psv.

11 juli 2016 om 10:46

@ Bianconeri_

Ja zeer ervaren maar redelijk anonieme verdediger en dus niet gek dat in NL niet veel mensen van hem gehoord hebben of hem in ieder geval niet goed kennen. Waar je op baseert dat het beleid van PSV beter is snap ik niet.. deze man was basiskracht bij een gedegradeerde club in Duitsland, is bepaald geen garantie dat hij een succes gaat worden en al helemaal niet dat hij beter zou zijn dan Sanchez die door Ajax is gehaald.

11 juli 2016 om 10:49

Schwaab is een uitstekende versterking. Maakt psv zeker sterker en gaan basis spelen.

11 juli 2016 om 10:49

@bianconeri_

Inderdaad deze man moet het eerst nog maar eens bewijzen en er zit totaal geen restwaarde op deze speler.. Schaars was toch ook zo'n goede aankoop van PSV ook veel ervaring. Maar heeft ook niets gebracht. Laat het hem eerst maar eens laten zien voor te zeggen dat hij geweldige aankoop is!!

11 juli 2016 om 10:52

Wat een onzin... bijna niemand wist over wie het ging op basis van de foto. Top van jou dat jij hem wel schijnt te kennen, maar om nou zo neerbuigend te doen dat andere mensen hem niet kennen... En leuk hoor zo'n ervaren kracht... maar wel bij een degradant in Duitsland... zegt imo dus helemaal niets... laten we eerst maar eens rustig afwachten en kijken hoe hij het gaat doen.

11 juli 2016 om 10:52

Geen restwaarde? Hij is 27 jaar en wordt transfervrij gehaald…..als hij bij PSV een basisplaats kan veroveren dan is de interesse in Duitsland denk ik snel gewekt

11 juli 2016 om 10:52

Wat moet hij bewijzen met zijn ervaring dan? Als hij iets moet bewijzen , moet niet iedere aankoop dat dan?

11 juli 2016 om 10:54

Is hij geen succes dan heb je nog steeds al die miljoenen van Bruma over, tenslotte komt hij wel transfervrij binnen.

11 juli 2016 om 10:56

Wil niet echt vervelend doen. Maar dit is gewoon een heel matige verdediger. Schwaab faalde dit jaar hopeloos en het seizoen ervoor was het ook al niet best.
Dit is een speler waar ik niet heet van wordt zeer sobere verdediger met ervaring maar daar is alles mee gezegd. Niks bijzonders volgt de Bundesliga op de voet maar dit had echt beter gekund.

11 juli 2016 om 11:11

op de korte termijn lijkt me schwaab meer een zekerheid als sanchez uit colombia die met zijn 20 jaar nog alles te bewijzen heeft en zich ook nog moet aanpassen. een duo met moreno en schwaab lijkt me uitstekend. blijft uiteraard afwachten, dat hij gedegradeerd is hoeft ook niks te zeggen, het blijft wel een teamsport

11 juli 2016 om 11:41

@bianconeri,

Inderdaad een regelrechte topaankoop van Psv. Gezien zijn staat van dienst is het een kwestie van tijd tot hij de eerste Ballon D'or winnaar wordt als verdediger zijnde.

Allemaal leuk en aardig, maar Schwaab is gewoon een nietszeggende naam. Neemt niet weg dat hij misschien een leuk CV heeft, en het klinkt ook positief, maar er zijn hele grote namen in Nederland geweest die gigantisch hebben gefaald, en hele kleine namen die het gigantisch hebben gemaakt.

Zullen we gewoon eerst eens even wachten wat de beste man gaat laten zien bij Psv? Als dergelijke transfers bij Ajax gebeuren zijn mensen er als de kippen bij om het gelijk af te branden (milik, Younes) maar nu moet dit ineens een geweldige aankoop zijn?

11 juli 2016 om 11:59

Schwaab meer een zekerheid dan Sanchez? Schwaab met zijn ervaring bij degradatiekandidaten tegenover een jongere Sanchez die in de Amerikaanse CL finale staat? Ik ben niet pessimistisch over Schwaab, maar als ik had mogen kiezen zou ik toch eerder voor Sanchez gaan...

11 juli 2016 om 12:36

wat jullie lijken te vergeten is dat we Isimat nog hebben en hij een kans zal krijgen dit jaar. Valt Schwaab (transfervrij) tegen, dan verliest hij de concurrentiestrijd van Isimat. Klaar

11 juli 2016 om 12:44

Ook al ben ik ajax fan . Ik ben met je eens dat het beleid van psv veel slimmer is . Goeie vervanger voor bruma . En samen met hector hebben ze een goed ervaren hart in de defensie.

11 juli 2016 om 13:09

Wat is je punt. Wijnaldum is toch ook basisspeler bij een gedegradeerde club. Betekent dit dan dat het een matige speler is oid..?

11 juli 2016 om 13:37

Schei uit met je ajaxbril. Cassierra en Sanchez worden de hemel in geprezen terwijl we daar niks van gezien hebben.

11 juli 2016 om 13:41

Ik weet niet wat jij denkt maar Leverkusen waar hij ook gespeeld heefg is zeker geen degradatie kandidaat

11 juli 2016 om 14:00

woezel, Dus jij hebt meer vertrouwen in een 20 jarige verdediger die 26 wedstrijden in 3 jaar in Colombia heeft gevoetbald dan in een 27 jarige verdediger die 200 wedstrijden in Duitsland heeft gevoetbald?

11 juli 2016 om 19:26

Lol als hij zo goed was waarom gaat hij dan naar psv? Heel de duitse bundesliga kent hem dan toch?

Elke aankoop is een gok. Sanchez van ajax en ook deze kerel

11 juli 2016 om 19:27

Leverkussen heeft hem ook gratis laten gaan naar stuttgart. Zoveel zegt dat niet

11 juli 2016 om 10:50

Het is toch gewoon een leuke manier om een nieuwe speler te presenteren en de interesse bij de fans op te wekken? Snap niet waarom je daar zo moeilijk over doet en het allemaal maar niets vindt. Wat had je dan verwacht dat PSV Pepe of Chiellini zou presenteren?

11 juli 2016 om 11:04

Waarom toch weer zuur doen? Het is toch een aardig idee om het zo te doen? Van mij hoeft er geen heel circus omheen, maar dit vind ik best wel leuk.

11 juli 2016 om 13:34

Nou ik ken hem wel
Vroeger vaak genoeg op fifa gebruikt als speler.

Maarja dat heb ik met lombaerts ook die heb ik ook nooit gevolgd in het echt.

Dat komt omdat deze spelers bij schaduwclubs spelen

11 juli 2016 om 13:34

Nou ik ken hem wel
Vroeger vaak genoeg op fifa gebruikt als speler.

Maarja dat heb ik met lombaerts ook die heb ik ook nooit gevolgd in het echt.

Dat komt omdat deze spelers bij schaduwclubs spelen

11 juli 2016 om 13:40

Liever deze wijze van presenteren en dat de speler definitief binnen is, dan weken / maanden verhalen in de media en de speler uiteindelijk nog niet naar je club zien komen.

11 juli 2016 om 14:37

Ze maken tenminste eens gebruik van social media. Daar komen alle BVO's nog zwaar tekort. Vind het wel ludiek.

Ik las zijn naam dat hij werd verband was aan man u. Misschien is hij een aanwinst voor PSV, maar ik weet niet of Stuttgart gedegradeerd was door hem of door zijn medespelers.
Maar hij heeft meer dan 100 Bundesliga wedstrijden gespeeld en is 27 jaar, dus een ervaren verdediger. Goed gescout door brands en dat nog transfervrij. Dus dit betekent dat lombaerts niet naar PSV komt?

Schwaab.. Een Duitser in je elftal is nooit slecht voor de mentaliteit. Aan de andere kant kun je je afvragen hoe goed deze Duitser is als hij de eigen Bundesliga verruilt voor de veel zwakkere Eredivisie. Van Stuttgart naar Psv is natuurlijk wel een degradatie.

11 juli 2016 om 10:34

Ware het niet dat Stuttgart in de BL2 speelt nadat het gedegradeerd is

11 juli 2016 om 10:36

Klopt, dat kwartje viel wat laat. Maar goed dan alsnog. Geen enkele andere Bundesliga club had interesse om deze speler over te nemen? Dan hebben ze denkelijk allen betere opties.. Want als je Schwaad heet zou je toch veel liever in eigen land in een topcompetitie spelen dan bij een, met alle respect, matig elftal als Psv Europees gezien.

11 juli 2016 om 10:39

Psv deed het anders prima in de CL vorig seizoen, dus beetje rare opmerking.

11 juli 2016 om 10:45

Jij weet helemaal niet of er andere clubs interesse hadden of niet. Het kan heel goed zijn dat hij voor PSV heeft gekozen zodat hij CL kan spelen, voor veel spelers toch een motivatie om voor een club te kiezen.

11 juli 2016 om 10:47

Misschien een jaartje met PSV goed presteren in de CL en Eredivisie.
En daarna naar een grotere competitie .
In Duitsand zal er waarschijnlijk aanbiedingen geweest zijn van laagvliegers.
Nu speel je Europees en om het kampioenschap.
Schwaab neemt een stap terug om er meerde vooruit te doen.
Helpt natuurlijk ook wel mee dat er spelers zijn die in grote competities er niet aan kwamen bij PSV weer interessant worden voor andere clubs.
Rekik, Moreno, Guardado en Bruma om een paar namen te noemen .

11 juli 2016 om 11:14

psv speelt wel champions league en als 27 jarige degradant kom je niet bij bayern en dortmund terecht. ik weet niet of dit een grote rol gespeeld heeft maar zou zo maar kunnen en daarbij blijft het buitenland een ervaring apart. Stel dat hij het echt goed doet, is hij mss ook wel met een jaar weg. Daarbij heeft moreno oook hetzelfde gedaan, als mexicaan spanje verruillen voor de veel mindere eredivisie

11 juli 2016 om 11:19

Hou weet jij dat er verder geen clubs geïnteresseerd waren in hem? Misschien wil hij graag champions leage voetballen en maakt daarom de keus voor Psv.

Daarnaast heeft PSV het vorig jaar Europees prima gedaan dus eigenlijk verkoop je in bovenstaande stuk alleen maar gebakken lucht.

11 juli 2016 om 11:30

Het zou ook kunnen dat Schwaab na bijna 300 Bundesliga wedstrijden wel eens wat anders wilde. Ergens een keer om de prijzen spelen i.p.v. onderin de bundesliga bungelen.

11 juli 2016 om 10:34

Ah ik kan mezelf verbeteren. Stuttgart is natuurlijk gedegradeerd! In dat kader is het niet zozeer een degradatie voor Schwaab uiteraard.

11 juli 2016 om 10:49

Je laatste zin; "een matig elftal als PSV, Europees gezien".

Ik snap op zich wat je ermee bedoelt: hoe mensen in europa naar de club kijken. Echter denk ik niet dat PSV in Europa minder bekend is dan Stuttgart. De naam PSV is ongeveer even groot, zo niet groter. En ja, ik weet dat Stuttgart in 2008 of 2009 de titel heeft gepakt en normaliter een goede club is, maar mensen overdrijven altijd wel over de zwakte van de Eredivisie zeg.. Velen gooien lukraak dat iedere club uit de Bundesliga/PL hier mee zou doen in de top. Nou, nee. Kom op zeg.

11 juli 2016 om 10:36

Een beetje lezen kan ook wonderen doen.
Er staat dat Stuttgart is gedegradeerd en waarschijnlijk wil hij ook een keer CL spelen en meedoen om een kampioenschap, nou dit kan bij Psv.

Een 27 jarige ervaren speler uit de Bundesliga... Goede zet van brands... En nog gratis opgehaald ook!

Edit: ik zie dat Dammie me al voor was-> langzame typen

11 juli 2016 om 10:37

Ik reageerde al toen dat er nog niet stond. Geduld doet soms wonderen, niet zo overspannen dus

Verder wil ik eerst maar eens zien hoe goed deze zet is. Als hij daadwerkelijk zo goed was had een andere Bundesliga club hem wel opgehaald.

11 juli 2016 om 12:11

Als je dit al een overspannen reactie vind dan zit jij vast en zeker snel thuis met een burn out

11 juli 2016 om 10:40

PSV speelt iig 6 wedstrijden Cl.
Ze spelen om het kampioenschap.
Eredivisie is geen Bundesliga, maar als je vaste speler kan worden van PSV dan ishet niet slecht.
Hij heeft iig ervaring.

11 juli 2016 om 11:28

@ Kalou2005

Daar blijkt volgens mij de kwaliteit van je scouting/technisch directeur uit.

Als Schwaab inderdaad een geweldige verdediger was geweest dan had hij wel ergens anders getekend. Schwaab is echter een redelijk anonieme verdediger, die eigenlijk altijd een 6je of 7tje speelt, nooit een 8 maar ook nooit een 4. Juist dat soort spelers kun je in een selectie er prima bij hebben lijkt me. Het is nog afwachten, maar ik denk dat het wel een goede zet is. Laatste jaren altijd basisspeler geweest in de Bundesliga en kan ook nog als rechtsback prima uit de voeten. Als je in Europa wat wilt bereiken heb je een aantal van dit soort ervaren spelers nodig. Moreno, Guardado en Luuk de Jong zijn hier ook voorbeelden van. Daar was ook twijfel over, maar het pakte perfect uit voor Psv. Dat kan dadelijk met Schwaab ook zo zijn, terwijl Schwaab ook nog eens transfervrij is. Een verantwoord gokje waard dus...

11 juli 2016 om 12:41

En dat heb je denk ik nodig in je defensie vind ik. Constant presteren, met rekik en bruma 3 jaar geleden was het elke week afwachten wat het zou worden. Nu heb je met moreno en schwaab een degelijk, ervaren duo dat bijna nooit door de ondergrens zakt. Wat zijn dit toch andere tijden dan de derijck en marcelo tijden. Heerlijk als psv fan.

11 juli 2016 om 12:59

@ hen_nie

Een verantwoorde gok, voor zover het dat al is met een transfervrije speler, is het zeker! Buiten dat noem ik het liever; prima vissen uit de beschikbare vijver'. Schwaab is exact zo'n speler die je beschrijft en voor Nederlandse topclubs is dit the best we can get.

Morena en Guardado blijken uitstekende spelers voor Psv, maar evenals de Jong, in Europa komt het allemaal veel te kort en gokt het op tegenhouden en een lucratieve counter. In dat kader is Luuk de Jong niet de beste speler voor die tactiek.

11 juli 2016 om 13:12

@ Kalou2005 en Rombomcu

Dat is het ook. We zijn in Nederland beperkt tot het aantrekken van dit soort spelers als het gaat om ervaring. Geen super spelers en voor een groot aantal clubs zijn ze niet interessant genoeg. Het is altijd een gokje, dus je moet vooral niet te veel betalen en kijken naar spelers die nog niet zo lang geleden prima presteerden. Die zijn lastig te vinden, maar het blijkt wel mogelijk.

De Jong is ideaal voor in de Eredivisie, maar voor in Europa (CL niveau) als je echt moet counteren komt hij simpelweg te kort. Dat ben ik met je eens.

11 juli 2016 om 13:52

Wat ik ook denk is dat als je in en de Bundesliga een 6/7 scoort iedere wedstrijd, dat in de Eredivisie al snel een 7,5/8 wordt iedere wedstrijd. Spelen tegen Lewandowski en Aubameyang is toch wat anders dan tegen Milik, Ziyech, Janssen etc. Ik ga er geen uitspraken over doen, want ik volg wel redelijk BL voetbal, toch is deze jongen niet erg bekend. We zullen zien wat hij gaat brengen maar een jongen met zoveel Bundesligaervaring gratis ophalen kan nooit verkeerd zijn.

11 juli 2016 om 14:04

@ Strikersun

Dat ben ik dan niet met je eens, omdat er in Nederland, zeker bij een team dat kampioen wil worden, ook andere dingen van een verdediger worden gevraagd. Je speelt niet meer alleen om je man uit te schakelen, maar je moet ook snel het middenveld kunnen vinden en dus aan de bal goed genoeg zijn. Dat is bij Schwaab geen zekerheid, maar voor wat je betaalt lijkt het op voorhand gewoon een prima deal. Er zit namelijk aan iedere aankoop een risico.

Het is een centrale verdediger die van Stuttgart komt en eerder ook bij Leverkusen speelde. Afgelopen seizoen maar 9 wedstrijden gespeeld, maar kan goed verdedigen.

11 juli 2016 om 10:34

19*

11 juli 2016 om 10:35

maar 9 wedstrijden? In het statistiekje rechts staat dat hij 29 wedstrijden gespeeld heeft afgelopen seizoen?

11 juli 2016 om 10:41

Het zijn inderdaad 29 wedstrijden, waarin hij overigens nauwelijks is gewisseld: http://www.transfermarkt.nl/daniel-schwaab/leistun...

11 juli 2016 om 11:24

Ja ik had mezelf fout verbeterd rustig maar

toch wel een kwalitatieve achteruitgang ten opzichte van bruma lijkt me. hoop voor psv dat ie positief gaat verassen... al denk ik dat een basisplek er niet voor hem in zit.

11 juli 2016 om 12:01

Zou ook wel raar zijn toch als je een speler voor 15 miljoen verkoopt en je een speler terug kan halen die beter is?

11 juli 2016 om 12:57

je kunt in ieder geval op zoek gaan naar een speler die je in de toekomst 15 miljoen kan opleveren. dat gaat deze gedegradeerde 27-jarige duitser je zeker niet brengen. had liever gezien dat psv voor een jongere centrale verdediger ging met de potentie om door te groeien.

Denk niet dat hij gehaald is voor de basis, eerder voor de breedte. Schwaab gaat Moreno, Arias, Isimat niet uit de basis spelen, daar is hij voorlopig niet goed genoeg voor.

11 juli 2016 om 10:42

Ik weet niet of isimat veel beter is dan schwaab. Want isimat is een bankzitter.

11 juli 2016 om 10:50

Heb je schwaab wel eens zien spelen omdat jij zegt dat hij ismat nuet uit de basis gaat spelen. Transefervrij + bijna 300 wedstrijden in de bundesliga is opzich wel een goede deal van brands

11 juli 2016 om 10:46

Isimat is een leuke sympathieke jongen, maar waarom hij hier zoveel lof krijgt is mij een raadsel. Deze Schwaab is gevormd door de Bundesliga en een ervaren jongen. Die gaat waarschijnlijk gewoon basis spelen.

11 juli 2016 om 10:48

'voorlopig'? Het is geen talentje meer he, hij is 27 en al ervaren dus zal niet heel veel beter meer worden lijkt me.. En Moreno zal ie niet uit de basis spelen, maar Isimat? Die heeft niet eens een basisplaats..

11 juli 2016 om 11:16

Je gelooft toch werkelijk niet dat PSV met Isimat in de basis gaat spelen dit jaar?

11 juli 2016 om 12:00

Isimat is een miskoop. Door z'n optreden bij de huldiging vorig jaar is hij mateloos populair geworden in Eindhoven en daardoor zou je bijna gaan vergeten dat hij niet zo goed kan voetballen, maar helaas is dat wel de realiteit.

11 juli 2016 om 12:23

Wat een onzin, Isimat is een uitstekende verdediger gebleken in zo'n beetje alle wedstrijden die hij speelde. In het eerste kampioensjaar deed hij het geweldig toen hij Bruma en soms Rekik moest vervangen en ook dit jaar stond hij er gewoon wanneer het nodig was. Ik heb alle vertrouwen in Isimat dit jaar.

11 juli 2016 om 12:36

Dat is jouw mening. Ik ben afgelopen seizoen echt geschrokken van zijn niveau. Als vijfde verdediger wanneer de boel dichtgetimmerd moest worden was hij nog wel bruikbaar, maar ik hou m'n hart vast als we het met Isimat in de basis moeten gaan doen.

11 juli 2016 om 12:52

Isimat een miskoop. Grap van de dag.

11 juli 2016 om 13:07

Isimat heeft afgelopen seizoen 26 keer mee mogen doen bij Psv. Ik heb al die 26 wedstrijden gezien en ik ben echt geschrokken van zijn niveau. Dat mag jij een grap vinden, maar ik vind hem PSV-onwaardig.

En sowieso: een speler van 2,5 miljoen die al twee jaar op de bank zit is natuurlijk sowieso een beetje een miskoop.

11 juli 2016 om 13:44

Isimat is gruwelijk gehypet. Verdedigend redelijk maat hij kan nog geen bal over 10 meter bij iemand in zijn voeten spelen. Ik hoop in ieder geval niet dat PSV het dit jaar van Isimat moet hebben.

Goede speler voor PSV lijkt me. Een jongen van 27 met meer dan 250 wedstrijden Bundesliga ervaring aantrekken is gewoon erg knap.

Verkoop je Bruma voor de absolute hoofdprijs en krijg je misschien nog wel een betere CV ervoor terug, en nog transfervrij ook!
Goed gedaan Psv, kan een mooi duo vormen met Hector Moreno.

11 juli 2016 om 10:48

Ik ken hem verder niet echt en moet afgaan op de statistieken en zijn verleden. Maar waarom denk je dat hij een betere CV is dan Bruma?

11 juli 2016 om 11:03

Omdat hij een basisspeler is geweest in de Bundesliga, ook bij clubs als Leverkusen, dan kan je echt wel wat.
Daarbij komt dat PSV hem heus niet aantrekt als hij geen meerwaarde zou hebben.

11 juli 2016 om 21:19

Ja Olegeur stond in de basis van een Champions League finale van Barcelona maar bleek een copy tje van Mickie van der Hoorn.

Goede aanwinst voor Psv. Een zeer degelijke ervaren verdediger. Hebben we er niet zoveel van in Nederland.

Goede aanwinst hoor! Schwaab heeft al Champions League ervaring (2011/2012, met Bayer Leverkusen). Dat hij een basiskracht was in de Bundesliga zegt wat over zijn niveau. Hij viel nooit op, maar als verdediger doe je dan je werk toch juist naar behoren? Kan prima mee met het niveau van Psv.

Lijkt me een prima aanwinst

Ik heb hem de laatste paar jaar nauwelijks meer zien spelen, maar is daarvoor eigenlijk al altijd een hele betrouwbare speler geweest. Geen gekke dingen, maar gewoon taak uitvoeren en bal inleveren bij het middenveld. Deze jongen heeft ook nog veel als rechtsback nog gespeeld meen ik.

27, laatste jaren altijd basisspeler geweest in de Bundesliga en transfervrij. Je kunt nog niet oordelen maar het lijkt opnieuw een prima directe versterking voor Psv.

Deze speler is waanzinnig snel, om 10:07 stond hij nog bij het PSV stadion en 10:09 bij de De Herdgang

ON: Ben benieuwd als deze speler een versterking is, ken hem zelf niet maar heeft in elk geval genoeg wedstrijden gespeeld in een sterke competitie.

Wauw, dat Is nog eens goed nieuws voor het Nederlands Voetbal.. Zeer goede zet van PSV. Blijkt toch zijn vruchten af te werpen om jongens van die leeftijd aan te trekken; goed presteren er het worden er steeds meer..
Hier zou Ajax een voorbeeld aan kunnen nemen, ipv de Nationale kinderlokker uit te hangen.. Ik zie het dit seizoen somber in voor mijn clubje aan de Amstel.. Hoop dat PSV hierdoor wederom veel punten voor Nederland zal vergaren op Europees Niveau..

11 juli 2016 om 12:35

Je moet wel een goede verhouding hebben tussen jong en ervaren hoor. Nederland blijft een land waar je in je financiele huishouding ook rekening moet houden met de verkoop van spelers. Te weinig ervaring en de jongeren stagneren in ontwikkeling (mijn inziens bij ajax) en te veel en de potentiele restwaarde van het totale team is te laag. Bij een verdediger is ervaring erg belangrijk dus ben ik er blij... Maar op middenveld en aanval is echt geen ervaring meer nodig.

Lijkt me uitstekend. Zal weinig moeite hebben met aanpassen en heeft een bak Bundesliga-ervaring bij sterke clubs. Solide back die ook centraal kan.

Prima toch transfervrij, veel Bundesliga ervaring 27 goed goede leeftijd, ben benieuwt! klink veel belovend

Dit was toch die schoffelaar van de wedstrijd tegen Ajax?

11 juli 2016 om 11:29

Nee volgens mij bedoel je Schwab van Rapid Wien.

Ik ben eigenlijk best wel verbaasd dat PSV uit is gekomen bij Daniel Schwaab. Ik kende zijn naam wel en hij blijkt toch wel veel wedstrijden te hebben gespeeld in de Bundesliga dus heeft wel ervaring op zijn naam staan. Is een verdediger die ook goed kan koppen. Maar ik had hem niet verwacht dus ik ben verrast. Hoe PSV hem heeft aangekondigd op Twitter vind ik echt prachtig gedaan. Transfervrij dus dat kost wat tekengeld maar geen grote transfersom. Ik ben hier wel tevreden over aangezien PSV toch een extra verdediger nodig had en ook het vertrouwen heeft in Isimat. Met het oog op de competitie, beker en de Champions League heel wenselijk om zo'n speler te halen.

11 juli 2016 om 12:05

Zeker mee eens. Ik ben ook verbaasd dat hij hier wordt afgeschreven omdat hij al 27 is en "maar" naar PSV gaat. Terwijl als er een 20 jarige Colombiaan of een 25 jarige Deen uit lokale competities naar hier komen ze op voorhand al de gouden schoen krijgen toebedeeld. Is gewoon een zeer goede en degelijke speler, zeker voor de Eredivisie. Het is natuurlijk altijd afwachten of hij brengt wat hij geacht wordt te brengen, maar het toont in mijn ogen aan dat PSV ambitieus is.

11 juli 2016 om 12:57

@ Alkmaar54

Wat een aparte reactie.. Schwaab wordt totaal niet afgeschreven door mensen hier, er wordt alleen gezegd dat het helemaal niet zeker is dat het een succes zal worden omdat hij bij een degradant speelde en sommige mensen die hem vaker hebben zien spelen zeggen dat hij niet goed speelde afgelopen jaar, anderen vinden het meevallen, maar alleen zeggen dat het een goede speler is op basis van het feit dat hij ervaring heeft is natuurlijk onzin. Daarnaast, je overdrijft enorm over Sanchez en, ik neem aan, de spits van Feyenoord, niemand heeft gezegd dat dat toppers worden, net zo min als iemand hier zegt dat Schwaab helemaal niets wordt. Iedereen zegt dat het afwachten is.

11 juli 2016 om 21:23

Misschien ben je in de war met een Noor met de naam vrijdag..

Hij mag dan een vrij onbekende speler zijn, maar ik geef het je maar te doen om een speler van 27 jaar (kan dus nog jaren mee) met meer dan 200 wedstrijden ervaring transfervrij aan te trekken. Het lijkt me in ieder geval een betere oplossing dan Isimat erin te zetten. Die jongen is er nog niet klaar voor.
Ik ben zeker benieuwd wat we van hem kunnen verwachten. Hoop dat hij een waardige vervanger zal zijn van Bruma.

11 juli 2016 om 11:34

@ Thefatman

Precies, het is een verantwoord gokje. Een speler die nog jaren meekan en de laatste seizoenen basisspeler is geweest in de Bundesliga. Het is geen geweldenaar, maar een betrouwbare speler en transfervrij. Mocht het dus tegenvallen is het te overzien. Daarbij heeft Brands eerder bewezen met Moreno, Guardado en Luuk de Jong prima in deze leeftijdscategorie te kunnen kopen.

Ik ken deze speler niet maar het zal geen koekenbakker zijn als je zo veel wedstrijden in de Bundesliga hebt gespeeld

11 juli 2016 om 11:38

Ach, volgens mij speelde de in Nederland verguisde Marcelo ook wekelijks bij Hannover in de basis. Dus dat zegt allemaal niet zo heel veel omdat er veel meer zaken bij komen kijken dan alleen een ander shirt aantrekken.

11 juli 2016 om 11:49

Op zich heb je daar wel een goed punt ware het niet dat ik denk dat je in de Bundesliga vooral qua kracht, tempo, handelingssnelheid en basistechniek best van goede huize moet komen wil je bij dergelijke clubs iedere week spelen. De Eredivisie is dan wel wat anders. De rol die hij bij PSV zal krijgen is misschien wel anders (altijd op de helft van de tegenstander) en ik ben benieuwd of hij daar het type voor is.
Marcelo is een pure stopper, in Nederland moeten we daar niks van hebben, dat is bekend. Maar dat Marcelo echt te slecht zou zijn voor de Eredivisie heb ik nooit echt zo meegekregen. Beperkte voetballer maar in de duels en door de lucht toch altijd prima.

Goede speler !hij heeft in het team gespeeld waarin leverkussen 2e is geworden in 2010/2011 ! en gewoon 30 wedstrijden dat seizoen heeft gespeeld! Ik denk dat hij veel ervaring mee gaat nemen in aanloop naar de CL !

Prima verdediger voor Psv. Een transfervrije speler van dit formaat qua ervaring is natuurlijk zeker een mooie aanwinst voor elke club uit de eredivisie. Brandts heeft aardig geleerd de afgelopen jaren dat een sterk centraal duo belangrijk is om kampioen te worden. De jaren dat Ajax kampioen werd waren de verdedigers van Psv toch vaak het lachertje van het elftal.

Heb de bundesliga gevolgt .bij stuutgart was schwaab echt niet de minste maar of t nu iets voor ons psv is heb ik mijn twijfels over .maar ik geef hem wel een kans hoor niet bij voorhand zeg meteen dat t niets is .

Hij schijnt de laatste twee jaar minder geworden te zijn! Ik lees op Duitse fora dat men verbaasd is en het verrassend vind. Brands neemt wel een risico denk ik.

11 juli 2016 om 16:20

Verrassend is nogal een understatement; ik las meerdere reacties waarin men vroeg of PSV gek geworden is en of ze geen scouts hebben. Natuurlijk een beetje overdreven maar ook reacties over hem eerder het seizoen waren niet bijster positief. Dat zegt natuurlijk vrij weinig en hij zal echt wel kunnen voetballen maar wonderen moet je denk ik niet meteen verwachten

11 juli 2016 om 16:31

Aan de andere kant: dit is hoe PSV werkt. Dat is nu wel duidelijk.

Terwijl alle jaloerse Ajacieden elke keer bijna 'huilen' van jaloezie, dat PSV geluk had met Guardado, zie je duidelijk dat PSV een sterk netwerk heeft. Guardado stond sinds pak 'm beet 2008 al op de radar van PSV. Arias werd al jaren gevolgd door PSV, voordat hij naar Sporting ging en dat geldt ook voor Isimat en deze Schwaab. Allemaal spelers die ze al jaren volgden.

11 juli 2016 om 16:37

Het zegt ook helemaal niets en zeker wanneer Moreno blijft als leider van de verdediger dan kun je er best iemand naast hebben die even moet wennen. Zoveel wedstrijden en de BL dan moet hij toch wel een beetje kunnen voetballen. Mijn Duitse baas kon niet heel veel over hem vertellen dus comedy capers zal het ook niet zijn

Wat ik hier en daar lees op diverse fora van Bundi kenners, is het geen geweldenaar. De laatste seizoenen ook niet meer een vaste waarde bij Stuttgart. Dat hij transfervrij is is dan wel weer een pluspunt, maar ik geen hoge verwachtingen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren