Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV mist tegen Vitesse zes spelers met corona

Laatste update:

PSV mist zondagmiddag in de uitwedstrijd tegen Vitesse een fors aantal spelers wegens een positieve coronatest. De Eindhovenaren maken via de officiële kanalen bekend dat zes spelers niet van de partij zullen zijn in Arnhem: Denzel Dumfries, Cody Gakpo, Pablo Rosario, Timo Baumgartl, Maxime Delanghe en Joel Piroe. Rosario, Gakpo en Delanghe ontbraken afgelopen week al in de Europa League-wedstrijd tegen Granada (1-2 nederlaag) en nu zijn Dumfries, Baumgartl en Piroe daar dus nog eens bijgekomen.

Het Eindhovens Dagblad wist zaterdagavond al te melden dat PSV te maken had met ‘enkele nieuwe coronagevallen’, die tijdens de testronde van vrijdag aan het licht kwamen. Vanwege de privacygevoeligheid publiceerde het regionale dagblad niet de namen van de positief geteste spelers, maar de Eindhovenaren brengen nu zelf naar buiten dat Dumfries, Baumgartl en Piroe afgelopen vrijdag ook een positieve coronatest hebben afgelegd.

“De spelers verblijven conform de protocollen in quarantaine en de medische staf van PSV monitort hen intensief”, schrijft PSV op de website over de positief geteste spelers. Het drietal voegt zich bij Gakpo, Delanghe en Rosario, die afgelopen donderdag al vanwege een positieve coronatest ontbraken bij PSV en momenteel nog altijd in quarantaine zitten. Daarnaast zijn er nog eens twee stafleden van PSV positief getest.

Tegen Granada kon trainer Roger Schmidt eveneens niet beschikken over Eran Zahavi en Jordan Teze, die als eerste spelers binnen de selectie positief getest werden. Zahavi en Teze zijn zondagmiddag in Arnhem echter wel weer van de partij, waardoor Schmidt in de uitwedstrijd tegen Vitesse uiteindelijk zes spelers moet missen. Het duel in GelreDome wordt om 14.30 uur afgetrapt.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat gaat geen verdediging opstellen worden. Dumfries en baumgartl afwezig, dan moet teze rechtsback en centrale verdediger spelen.

25 oktober 2020 om 11:38

Viergever en boscagli in het centrum denk ik dan.

25 oktober 2020 om 11:41

Heel zwak centrum en nu zie je wel dat het psv gaat kosten, die dunbezette achterhoede, als Dumfries wegvalt heb je geen reserve want teze is beter in het centrum en voor max heb je viergever als back up en we hebben tegen Granada gezien wat een succes dat was. In de winterstop dus maar even snel Kim oppikken.

25 oktober 2020 om 11:50

Haha even snel Kim oppikken? Neem dan gelijk ook Alaba Verder is Viergever gewoon een hele degelijke speler waar je normaal gesproken echt prima op kan terugvallen. Echt geen slechte verdediger.

25 oktober 2020 om 11:51

Hendrix kan eventueel op rechtsback, stond ie ook in de voorbereiding en toen won men met 4-0 van Hertha. Je kunt ook een gok nemen en Sambo zijn debuut geven, maar die heeft vrijdag ook al gespeeld. Doe mij maar Hendrix, dan is je achterhoede op RB na precies zoals die normaal is.

25 oktober 2020 om 11:55

Als ik de PSV watchers mag geloven gaat PSV zich weldegelijk weer in de winter melden voor Kim of iig een andere centrale verdediger. Ik denk persoonlijk dat ze Kim gaan huren met een verplichte optie tot koop om zo het transferbedrag van Kim in het volgende boekjaar te krijgen en niet in het corona jaar.

25 oktober 2020 om 12:20

Schmidt hoopt Ihataren te kunnen verkopen en zo geld vrij te maken voor spelers waar hij meer brood in ziet. PSV heeft zich uitgeleverd aan de nieuwe trainer. het lijkt wel kamikaze., Alles of niets. Jammer

25 oktober 2020 om 12:33

@Cas1, Hoe kom je aan deze info? Of is dat puur omdat een jongen van 18 er nu even naast staat?

25 oktober 2020 om 12:36

@cas @messibazoercas komt niet aan deze info want Cas heeft deze info helemaal niet, ook omdat het nergens op gebaseerd is.

25 oktober 2020 om 11:38

Sambo rechtsback hopelijk. Maar waarschijnlijk zal die zoals in de voorbereiding hendrix op rechtsback zetten.

25 oktober 2020 om 11:53

Hendrix rechtsback, Thomas middenveld. Of is laatstgenoemde nog steeds geblesseerd? Goede voetballer maar er op bouwen kan niet helaas.

25 oktober 2020 om 12:11

Sambo op rechtsback zou ook kunnen. Dan wijzig je de verdediging het minst namelijk en dan kan Teze gewoon centraal blijven staan. Zahavi is weer bij gelukkig, heel blij mee.

25 oktober 2020 om 12:16

Sambo heeft maar een uurtje gespeeld vrijdag met het oog op Vitesse, dus dat komt verdomd goed uit.

25 oktober 2020 om 12:19

Exact, ik zou het wel aandurven, maar ik ben Roger niet. Zou houd je de verdediging in ieder geval zoveel mogelijk intact. Teze - Boscagli als centrum begon namelijk steeds beter te lopen.

Zo! Dit is wel echt een gemis voor PSV. Vitesse is in vorm, weliswaar vandaag zonder Tanane, maar het zal een lastige pot voor ze worden!

25 oktober 2020 om 12:38

Ben benieuwd. Vitesse mist ook het hele middenveld waarmee ze de competitie zijn begonnen, wel leuk dat de jeugd zo de kans krijgt, bij Vitesse staat de 18 jarige Huisman weer in de basis. Maar Bero, Tannane, Bruns, Clark, Manhoef, Delevaris ontbreken allemaal. En misschien ook nog wel een coronageval extra, dat zal straks wel bekend worden gemaakt. Altijd afwachten wie er mee kunnen doen in deze tijden

Oei, dat zijn toch wel 2/3 basisspelers die ze nu missen. Zou een nog beter weekend worden als ze punten zouden verspelen.

25 oktober 2020 om 11:58

Dat is toch niet de manier waarop je kampioen wilt worden...

25 oktober 2020 om 12:02

Dat de concurrent punten verliest? Tuurlijk wel. Zou ik andersom bij Ajax ook hebben.

25 oktober 2020 om 12:08

Hoezo niet? Nu is het Corona, in een ander jaar zijn het blessure’s. Nu is PSV de Sjaak, al zijn het niet hun beste spelers. Dumfries ook, bakt er niks van dit seizoen. Alleen heb je geen vervanger. Ajax gaat ook nog wel last krijgen van de besmettingen hoor. Dit is nog lang niet over.

25 oktober 2020 om 12:14

Dat gaat bij ajax waarschijnlijk wel meevallen, in de eerste golf was halve selectie ongeveer al positief getest dus kans dat die weer worden geveld door zo'n golf lijkt me niet heel groot.
Wel eens met je eerste zin dat het volgens jaar zomaar weer allerlij blessures kunnen zijn.

25 oktober 2020 om 12:14

Dat gaat bij ajax waarschijnlijk wel meevallen, in de eerste golf was halve selectie ongeveer al positief getest dus kans dat die weer worden geveld door zo'n golf lijkt me niet heel groot.
Wel eens met je eerste zin dat het volgens jaar zomaar weer allerlij blessures kunnen zijn.

25 oktober 2020 om 12:21

Messi bazoer ik vind Gakpo toch wel de beste speler hoor.

25 oktober 2020 om 12:35

@Twenteov, Gakpo is belangrijk. Ik bedoel alleen dat het zo is dat ze niet 4/5 bepalende spelers kwijt zijn. Mis je in één klap Malen, Gakpo, Götze en Max, dan komt dat zwaarder aan dan nu alleen Gakpo waar gewoon een Madueke of Ihattaren kan spelen.

25 oktober 2020 om 12:49

Nouja ik denk dat het verlies van Dumfries en Baumgartl tegelijk een grotere impact heeft eerlijk gezegd. Zoals je zegt is Gakpo erg belangrijk, maar daar heb je met Madueke en Mo wel voldoende andere opties. Achterin is het een ander verhaal, Teze zal Dumfries (die overigens ook wel vaak belangrijk is voor PSV hoor) moeten vervangen en daardoor zul je dus net Viergever en Boscagli centraal moeten spelen en er zit letterlijk niemand meer achter op de bank voor geen van de vier verdedigende plekken eigenlijk. Dat is toch wel problematisch als je uit bij Vitesse (in vrij goede doen) speelt. Gelukkig voor PSV missen de Arnhemmers hun sterspeler ook, maar makkelijk zal het niet gaan vanmiddag gok ik.

25 oktober 2020 om 12:50

Dumfries is naast Max, Malen, Gotze en Gakpo toch wel degelijk één van de belangrijkste spelers van PSV. Hij brengt veel strijd, assists en zelfs goals. Afgelopen donderdag scoorde PSV ook weer mede dankzij Dumfries.

25 oktober 2020 om 13:24

Lastig voor PSV, maar jullie zijn sterk. Jullie hebben een super coach. PSV gaat gewoon winnen.

Teze rechtsback en Viergever centraal. Niet ideaal maar ik had na de eerdere berichten erger verwacht. Gelukkig zijn Zahavi en Teze weer terug.

25 oktober 2020 om 11:47

Dan liever Sambo rb en Teze cv. Sambo verdient een kans.

25 oktober 2020 om 11:53

Scheelt dat je Sangare hebt die verdedigend gewoon heel erg goed is.

25 oktober 2020 om 11:59

Ken die sangare nog niet zo heel goed, maar kan hij niet gewoon cv spelen? Zou liever hem daar neerzetten dan boscagli denk ik.

25 oktober 2020 om 12:01

Hij heeft er in ieder geval de bouw voor, wat een reus.

Phoe Nou lekker dan... benieuwd wie er allemaal gaan worden opgesteld! met name achterin!

Bizar dat het allemaal gewoon maar doorgaat

25 oktober 2020 om 11:40

Inderdaad,dit gaat nergens meer over

25 oktober 2020 om 12:07

Deze besmettingen komen enkel aan het licht omdat spelers op vaste basis getest worden. Het is niet zo dat zij serieuze klachten ondervinden. Neemt niet weg dat je moet voorkomen dat de spelers zwakkeren in hun omgeving besmetten, maar de competitie nu weer opnieuw maanden stil gaan leggen lijkt me ook niet de oplossing.

25 oktober 2020 om 12:14

Waarom zou het niet door gaan? Ik zie echt niet wat er bizar aan is.

25 oktober 2020 om 12:21

Je hebt gewoon een minimum aantal spelers nodig en zolang je dat kan moet je doorspelen. Veel ruimte om in te halen is er niet, dus heel logisch dat het doorgaat. Dit is ook waar elke club mee te maken heeft gehad of gaat krijgen.

25 oktober 2020 om 12:38

Weet iemand wat dat minimum aantal spelers is? Er is nog een 2e elftal de jeugd....
Dus jij zou bijna altijd kunnen spelen.

25 oktober 2020 om 12:49

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het 13 was, maar dat zou ook zo eens Europees gelden (misschien was dat wel zo met AZ tegen Napoli). Met jeugd erbij kan je dan wel vrijwel altijd spelen, maar weet niet of dat kan/mag.

25 oktober 2020 om 13:28

Ik dacht dat de Europese regel was 13 veldspelers en 1 keeper.

25 oktober 2020 om 12:36

Er zullen vast richtlijnen zijn en 6 spelers klinkt niet als extreem veel, maar in dit geval zitten er 4 van je sterkste spelers bij. Echter kun je daar geen richtlijnen op maken. PSV heeft gewoon pech dat het ook nog eens is in een Europese periode en tegen een sterke tegenstander. Ik snap dat dat oneerlijk voelt, maar ik neem aan dat voor iedereen dezelfde regels gelden. Uiteindelijk moet je het ook vergelijken met een blesssure.

25 oktober 2020 om 12:41

Ja het leven gaat door jongen ..dit kan jaren duren jij hebt liever dat alles stil word gelegd, werkt ook niet.

25 oktober 2020 om 12:42

De spelers hebben er niet veel last van. Dat ze in quarantaine moeten is vooral voor de zwakkere, maar die doen ook geen topsport dus de wedstrijd kan door.

Apart dat het toch lijkt dat sommige teams er meer last van hebben als andere. Bij Ajax zie ik weinig meldingen hierover, waar zit het verschil dan in. Amsterdam is ook een brandhaard voor corona besmettingen maar toch ontbreken daar weinig spelers vaak. Is het dan gewoon domweg zo dat bij sommige clubs de spelers zich minder goed aan de regels houden als bij andere?

25 oktober 2020 om 11:38

Denk gewoon kwestie van pech. 2 spelers kregen het na interlandperiode

25 oktober 2020 om 11:40

Kan ook mazzel zijn hè. En die interlands maken het helemaal bijzonder natuurlijk.

25 oktober 2020 om 11:40

Deels pech. Slechts een speler hoeft het eiglijk maar te krijgen en dan gaat het vrij snel de hele selectie door.

25 oktober 2020 om 11:41

Bij Ajax waren er van de zomer opeens 14+ gevallen, en gezien het feit dat er wereldwijd echt pas een handvol mensen officieel herbesmet zijn geraakt kan dat er mee te maken hebben. Misschien hebben veel spelers van Ajax het al gehad en hebben ze toch nog (deels) bepaalde anti stoffen en/of resistentie opgebouwd?

25 oktober 2020 om 11:55

Een speler steekt zijn teamgenoten al snel aan, als je er 1 hebt heb je er dus al snel meer.. is denk ik gewoon pech hebben als er 1 tussen de tests door corona oploopt

25 oktober 2020 om 12:01

Bij Ajax hebben ze paar maanden geleden ook een flink aantal mensen gehad die besmet waren. Gelukkig in een periode waarin dat geen gevolgen had voor wedstrijden.

25 oktober 2020 om 12:22

Bij Ajax zeggen ze dat een speler niet wedstrijd fit is. Na een negateive test mag ie weer meedoen zoals Anthony gisteren.

Gemis van Dumfries is een flinke streep door de rekening. Ben benieuwd hoe Schmidt de defensie gaat vormgeven. Hopelijk krijgt Sambo de kans op de rechtsbackpositie

25 oktober 2020 om 12:50

Sambo heb ik even helemaal gemist volgens mij, wie is dat? Een jongen van Jong PSV of is dit een bijnaam die ik niet ken?

25 oktober 2020 om 12:56

Klopt Sander. Heeft volgens mij nu ongeveer tien wedstrijden bij jong psv meegedaan en zit vanaf dit kalenderjaar bij jong psv. Ik vind hem zelf positief opvallen en dit lijkt me een uitgelezen kans voor een debuut. Al hoop ik wel dat psv in de winterstop een extra CV haalt, maar soit.

Dus Teze mag weer meedoen?

25 oktober 2020 om 11:41

Ja. Zahavi is er ook bij.

Als het in dit tempo doorgaat spelen we binnenkort in de eredivisie alleen nog met b-teams.
Dit is toch wel een groot gemis voor PSV hoewel ze dit vooralsnog gemakkelijk moeten kunnen opvangen.

groeps immuniteit zit wel goed bij PSV.....Ongelooflijk. 4 basis spelers en 2 spelers die misschien niet fit zijn omdat ze het net gehad hebben.

Tja. Dit ga je nu helaas krijgen. Nu is PSV aan de beurt met dat Corona geval. Baumgartl is eerlijk gezegd geen gemis. Dramatische verdediger die er niks van kan maar die jongen gun je het ook niet dat die Corona heeft. Dat je je aanvoerder mist, is wel een groot gemis. Ik hoop dat Schmidt de ballen heeft en Sambo laat spelen. Talentvolle goede rechtsback die het bij Jong PSV erg goed doet. Dan kan je Teze en Boscagli ook laten staan want die verschrikkelijke Viergever hoeft niemand te zien.

25 oktober 2020 om 12:10

Viergever is toch een prima vervanger. Degelijke verdediger met veel ervaring die je in de ED altijd kan opstellen. Selectie van PSV is nog steeds een stuk beter dan die van Vitesse en zonder Tannane is Vitesse meteen een stuk minder.

Hoop echt dat Teze gewoon in het centrum staat dan en niet rechtsachter want als Viergever in de basis staat dan sta je al met 3-0 achter. Hopelijk kan Sambo linksachter spelen.

Wat een onzin, hier heeft elke club mee te dealen. Overigens hebben ze genoeg spelers en zullen er maar 3basisspelers
niet mee doen. Of is dit zoeken aar excuses alvast. Fijne wedstrijd evengoed

25 oktober 2020 om 11:50

Excuses? Lijkt me toch gewoon normaal dat je als club melding doet dat er spelers vanwege blessureleed/corona niet mee doen.

25 oktober 2020 om 11:57

Jezus, wat een dom gelul... Op elke ploeg waar een aantal basisspelers ontbreken, heeft dit een negatief effect. De ene ploeg heeft daarin weer wat meer geluk dan de ander, maar dit afdoen als een excuus is simpelweg zielig.

Het zit ook niet mee. Mogen blij zijn als we winnen maar ik ben bang dat het puntverlies gaat worden. Gelukk wel teze er weer bij. Dat scheelt een slok op een borrel

25 oktober 2020 om 12:48

Het scheelt dat Vitesse ook enkele belangrijke spelers mist, in dat opzicht staan we gelijk met Vitesse. Hopelijk spelen bij psv nog wat revanche gevoelens na afgelopen donderdag, hopen dat ze r nu met meer pit ingaan.

PSV krijgt dus twee belangrijke spelers terug (Teze en Zahavi), maar het missen van Dumfries, Gakpo, Rosario en Baumgartl kan z'n gevolgen gaan krijgen. Een goede basis elf zal PSV wel hebben, maar de bank is vrij klein. Toch hebben ze genoeg kwaliteit om deze wedstrijd te winnen.

25 oktober 2020 om 11:53

Na bericht van gisteren had het veel erger kunnen zijn. Het is klote, maar ik vind het nog meevallen.

25 oktober 2020 om 12:01

Precies, en het klinkt misschien raar maar je kan beter nu een golf van Corona krijgen in je selectie dan in januari etc waar alle toppers gepland zijn.

25 oktober 2020 om 12:04

Dat je die golf nu krijgt, wil niet zeggen dat hij in januari niet terug kan komen.

25 oktober 2020 om 12:13

Goede reactie Kyle66, we moeten nu echt met de dag leven. Wie weet wat er in januari gaat gebeuren. Dit virus is al een kwart jaar een deel van ons leven. Voor nu zie ik geen licht aan de einde van deze donkere tunnel.

25 oktober 2020 om 12:19

Wat dacht je van Europa league?

Dumfries en Gakpo kan als een gemis worden beschouwd maar de rest mis je natuurlijk niet.maar ook zonder Dumfries en Gakpo heeft PSV normaal gesproken meer kwaliteit dan Vitesse.

Kan iemand mij uitleggen waarom het de spelers toegestaan is elkaar in groepen te omhelzen na een doelpunt? Ik bedoel, ik werk in een winkel. Er is daar een zeker risico dat onvermijdelijk is. Je kunt dus corona krijgen. Maar als het personeel elkaar na iedere verkoop zou omhelzen, dan weet je zeker dat er bij één coronageval meteen vier coronagevallen zijn. Wat heel er niet in het belang van de winkel ks. Dus houden we afstand. Op het voetbalveld is een zeker contact, zeker met je tegenstander, onvermijdelijk. Maar de groepshug is dat niet, en juist die groepshug kan van één coronageval meteen zes coronagevallen maken. En ik snap gewoon niet zo goed in wiens belang dat is. Niet van de club in elk geval.

25 oktober 2020 om 12:05

Die spelers zijn van tevoren getest. Alleen bij negatieve testen mogen ze spelen. Ik neem aan dat jij niet elke dag voor je werk wordt getest?

25 oktober 2020 om 12:09

Omdat voetbal een contact sport is . Bij corners zit je al op elkaar en als je de bal wilt afpakken moet je ook in de buurt komen van de speler. Je kan zo die zo niet 1,5m afstand houden dus kan je net zo goed ook maar vieren als je scoort

Nou, gaat lekker zo. Hopelijk komt er een keer een eind aan bij PSV. Anders blijven we het hele seizoen aanklooien. 1 of 2 spelers is nog te overzien. Maar 6 is wel heel veel. Je wilt natuurlijk geen Shaktar verhaal hebben met 14 afwezigen of de reserves moeten net zo goed zijn als bij Shaktar😋.

Misschien is het een optie om Sangare in het hart van de defensie neer te zetten. Ik vind hem heel sterk maar voetbaltechnisch niet de sterkste op het middenveld. Boscagli kan de opbouw van achteruit verzorgen. Teze kan als rechtsback spelen. Je kunt ook proberen om Max rechtsback te zetten en dan Viergever of Mauro Junior op links. Vergeet niet dat PSV een paar multifunctionele spelers heeft. Zahavi is gelukkig weer terug. Op het middenveld heb je ook nog Hendrix, Fein, Thomas en Ihattaren. Ook nu zou PSV moeten winnen van Vitesse.

Kennelijk worden de regels niet goed nageleefd bij Psv. Op de NOS staat iets over de bubbel in het voetbal die natuurlijk geen echte bubbel is, maar een goede naleving van de coronaregels. Het kan snel gebeuren: op mijn werk ontstaan clusters door gezamenlijk eten, koffiedrinken of samen in een auto te rijden.....

Zou een goed weekend zijn voor vitesse als ze deze winnen. Eerst de 12-1 uit de boeken als grootste nederlaag ooit in de eredivisie en ook voor het eerst sinds 1997 een keer thuis winnen van psv (wat natuurlijk een bizarre statistiek is voor een subtopper in de eredivisie)

Over die Sambo hoor ik goede dingen. Zou het een optie zijn dat hij op rechts staat en dat Teze gewoon blijft staan? Het is zonde om Teze uit het centrum te halen.

Gezien de status van psv zouden ze dit gewoon moeten winnen. Al hoop ik op anders natuurlijk,maar vitesse heeft vandaag ook geen tannane dus ook een flinke tegenslag nog. Maar psv zou dit gezien de kwaliteiten gewoon moeten winnen. Ze hebben ook reservespelers die zich ook in de kijker willen spelen,dus ik zie de noodzaak niet waarom ze nu ineens de underdog moeten zijn.

Dit is gewoon competitievervalsing zo. Zo wordt je toch niet eerlijk kampioen?ben me nu aan het bedenken, misschien is dit wel de reden dat ze donderdag zo slap speelde. Vond het toen al raar en iedereen oogde heel vermoeid, zeker in de tweede helft.. Kan best dat er meer besmet zijn die en valse negatief hebben of de verschijnselen nog gaan krijgen.

25 oktober 2020 om 12:55

Mocht dit waar zijn verwacht ik deze week veel besmettingen bij VVV.
En ik bedoel het serieus.

Gewoon nog een x testen, net als toen met El Sharaawy is gebeurt. Grote kans dat ze dan negatief testen met die onbetrouwbare tests 👌

Gelukje voor psv. Alleen dumfries is echt een gemis. Verder te vervangen spelers of spelers voor de bank.

6 spelers er niet bij, das wat anders dan 6 spelers missen. Gakpo en dumfries ga je echt missen, de rest moet op te vangen zijn. Maar om dan direct ook maar je beste speler op de bank te zetten...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren