Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

PSV met opgeheven hoofd Europa uit na hattrick Matavz

Laatste update:

In de zomer van 2011 overwoog Napoli om Tim Matavz aan te trekken, maar de Italianen maakten geen deal met FC Groningen en zagen de spits naar PSV vertrekken. In het shirt van de Eindhovenaren verscheen Matavz donderdagavond alsnog in Stadio San Paolo en hij liet zien waarom Napoli vorig jaar zomer interesse in hem had. De Sloveen maakte drie goals en zorgde er daarmee voor dat PSV de Europa League met opgeheven hoofd verliet: 1-3. Voor Napoli, dat al zeker was van een plek in de knock-outfase, betekende dit de eerste Europese thuisnederlaag in achttien jaar, toen er werd verloren van het Duitse Eintracht Frankfurt.

/

PSV maakte dus een einde aan een reeks van drie nederlagen op rij, maar begon nog erg slecht aan het duel in Napels. De bezoekers (met zeven wijzigingen ten opzichte van het duel met Ajax van afgelopen weekend) werden in de openingsfase onder druk gezet en Eduardo Vargas kreeg de eerste kans van de wedstrijd, maar Marcelo kon een doelpunt voorkomen. Uit de hoekschop die volgde kopte Andrea Dossena net naast en even later schoot Vargas over, waarna Napoli bij de vierde kans dan toch op voorsprong kwam. Mathias 'Zanka' Jörgensen speelde Peter van Ooijen aan, maar hij werd simpel van de bal gezet, waarna Edinson Cavani kon scoren.

De voorsprong van de thuisploeg was zonder meer verdiend. PSV liet in de openingsfase niets zien, maar ging na het tegendoelpunt iets beter voetballen. Memphis Depay kreeg de eerste mogelijkheid op de gelijkmaker, maar schoot uit een vrije trap net naast, voordat de jongeling even later de paal raakte. Na laatstgenoemd schot kwam de bal bij Van Ooijen, die zijn fout uit de beginfase goed wilde maken en zijn geluk beproefde. Het schot vanuit de tweede lijn was matig, maar werd nog slechter verwerkt door doelman Antonio Rosati, waardoor Matavz van dichtbij de 1-1 binnen kon tikken.

/

Aan de overkant moest Boy Waterman een schot van Vargas onschadelijk maken, voordat Matavz opnieuw profiteerde van gestuntel van de Napoli-keeper. Ditmaal kon Rosati een inzet van Jeremain Lens niet klemmen, waarna Matavz opnieuw een rebound kon binnentikken. Kort voor rust kreeg Dossena nog een enorme kans op de gelijkmaker, maar hij kopte de bal naast, waardoor PSV met een voorsprong de kleedkamer opzocht. In de tweede helft kregen Depay en Georginio Wijnaldum direct mogelijkheden om de marge verder uit te breiden, maar zij misten de scherpte.

Daar had Matavz geen last van: kort na een gemiste mogelijkheid voor Omar El Kaddouri, die op Waterman stuitte, maakte de Sloveen namelijk zijn hattrick compleet. Matavz leek een counterkans in eerste instantie te verprutsen met een slechte pass op Depay, maar de dribbelaar behield het overzicht en speelde de bal terug op Matavz, die zijn derde van de avond binnenschoot. Voor de spits betekende het zijn zevende doelpunt in zijn zevende wedstrijd in dit Europa League-seizoen en Matavz werd de vierde PSV'er ooit met twee Europese hattricks op zijn naam. Hij scoorde eind augustus ook al drie keer tegen FC Zeta (9-0) en voegt zich in het rijtje bij Willy van der Kuijlen, Romário en Ronaldo. Omdat Napoli na de derde goal van Matavz nog kans na kans miste, won PSV met 1-3.

Tim Matavz moet zondag in de basis staan tegen FC Twente

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Deze winst is goed voor de europese punten, maar ik vind het toch raar dat een ploeg die de Europa League eigenlijk niet eens serieus neemt toch gewoon 200.000 euro winst premie krijgt voor een niets zeggende wedstrijd. Daarbij erger ik me ook aan de willekeur in Nederland waarbij het de ene keer aan de zwakte van de tegenstander ligt, en de andere keer aan de kracht van de winnende ploeg. Of deze wedstrijd een ommekeer is voor PSV zullen we pas tegen Twente zien. Ik denk dat ze dit weekend gewoon weer klop krijgen.

6 december 2012 om 20:59

Btw ik vind dat matavz in de basis hoort. Lens moet blijven staan maar Gini en narsing kunnen echt niet afronden. Ik hoop dat avakado dat ook ziet

Edit Dammie
Eerste zin verwijderd; zie je PM

6 december 2012 om 21:01

Lens moet blijven staan en Matavz hoort in de basis? Die gast kan niks, omdat hij nu toevallig 3 keer scoort hoort hij in de basis? Waar dan volgens jou theorie? Op de flanken zeker?

Knap dat PSV uit en thuis wint van Napoli, heb de wedstrijd niet gezien dus hou het daar maar bij

6 december 2012 om 21:08

Hij heeft groot gelijk.... Niks met opgeheven hoofd.... dit is gewoon schandalig hoe Psv de Nederlandse belangen heeft verkwanseld .
Alsof alleen de Cl goedgenoeg voor ze is.... wat een arrogantie.
Als een team de Uefa cup niet serieus neemt.... moeten ze gewoon eruit gekickt worden.

6 december 2012 om 21:16

Overigens ben ik het ook niet met Afcas eens, laat dat duidelijk zijn.
Ik denk(nee hoop niet) dat PSV - Twente 2-1 wordt.
PSV zal zich willen revangeren, Maar Twente heeft Fer terug die toch een belangrijke 'key' player is.
Enorm veel loopvermogen heeft Leroy Fer en dat is handig met een middenveld zoals die van Psv.

Edit Dammie:
Eerste alinea verwijderd

6 december 2012 om 21:18

Ikzelf ben het als Ajacied niet eens met Afcas, die 200.000 moeten sowieso naar PSV gaan. En ik denk dat PSV juist FC Twente klop gaat geven na de tegenvallende resultaten, maar dit is mijn visie.

Edit Dammie
Eerste alinea verwijderd

6 december 2012 om 21:23

Haha scorpioen, Feyenoord heeft het Europees verkwanseld. Is 1 ding erger dan de groepsfase niet overleven, dat is hem niet eens halen. En dan nog van voorronde cl komen ook nog. Grote schande. Praag is echt een stuk minder team dan Napoli of Dnjepr.

6 december 2012 om 20:55

Jij hoopt dat ze klop krijgen, maar dan loop Twente alleen maar verder uit hoor.

En die 2 ton is gewoon winstpremie die vastgestelt is.

6 december 2012 om 21:09

Een winstpremie die Psv, of elke andere Nederlandse ploeg goed had kunnen gebruiken. Als je volle bak alle wedstrijden had gespeeld, had je zomaar 1,2 miljoen bij kunnen schrijven.

6 december 2012 om 21:43

Minus reiskosten, hotelkosten zou dat toch zeker een dikke winst van een paar ton zijn. Geweldig, bravo!

6 december 2012 om 22:44

Recettes, televisie rechten e.d moet je ook meerekenen

6 december 2012 om 23:29

@ Forza040

Die reiskosten hebben ze nu ook gemaakt hoor.......dus beter een paar ton winst dan reiskosten verlies.....

7 december 2012 om 07:59

Afcas

Waarvan denk je dat die winstpremies worden betaald? Precies: de tv-rechten.
Verder maak je jezelf met je 1e reactie wel compleet belachelijk. De haat spat er vanaf.

6 december 2012 om 20:55

Als je de wedstrijd gezien hebt dan spreek je niet van een ommekeer. 2 enorme keeperblunders en wel tien gemiste kansen van Napoli bezorgen PSV de winst. Tegen twente ga je dik de boot in als je zoals vandaag speelt. PSV speelde echter met een B team dus tegen Twente geven ze echt niet zoveel kansen weg.

6 december 2012 om 21:27

Klopper1900

Fantastisch gedaan? Sorry hoor maar Manchester City schiet Europees echt geen deuk in een pakje boter. Vorig jaar ook roemloos ten onder en nu weer. Dat is echt geen toeval.

De andere wedstrijden vrij kansloos. Eerste wedstrijd tegen Dortmund aardig lang tegen gehouden, echter Dortmund was op dat moment ook totaal niet in vorm (hikken nog steeds tegen mega achterstand aan in bundesliga daardoor). Ajax heeft naar de mogelijkheden gespeeld, maar fantastisch zeker niet. Nog nooit zoveel tegengoals gehad door een nederlandse ploeg in de groepsfase CL.

6 december 2012 om 22:22

Volgens mij gaan ploegen er veel meer voor als er prestige op het spel staat dan wanneer ze tegen een mindere ploeg spelen. Dat is chronisch in het voetbal. Ik begrijp niet dat PSV nu wel weer weet te winnen en tegen Ajax apathisch toe hebben zitten kijken en afgeslacht werden. Ze kunnen het wel maar laten het te vaak niet zien. Weg met die wisselvalligheid en laat Matavz in de spits staan want Lens is niet de afmaker.

6 december 2012 om 23:33

Worden jullie nou niet moe van jullie zelf. Nu wint PSV een wedstrijd en is er weer ontzettend veel aan te merken. Eerst het gezeur dat ze punten moeten pakken voor Nederland, dan is de club opeens arrogant omdat ze spelers sparen voor de eredivisie, dan is Van Bommel weer zwaar de dupe... tjonge jonge, je zou het bijna de anti-psv site noemen...

On: Of het nu slecht was of niet, over zo'n uitslag kan je nooit ontevreden zijn. Er is echt nog een hoop werk te verrichten, en ondanks dat de buitenwereld maar van alles vind, ben ik blij dat Advocaat gewoon zijn eigen gang gaat. Of het voldoende is, moet aan het einde blijken. Nu heel hard roepen dat het helemaal niets is... tja, dat zijn we wel gewend van de gemiddelde supporter.

6 december 2012 om 23:59

Alleen jammer dat Psv nu 2 punten voorsprong heeft op de uefa ranking op Ajax, maar ja voor het nederlands voetbal is het ook punten die we hard nodig hebben, ach ja Ajax moet gewoon kwartfinale el halen dan is Ajax europees weer de nr1! Had eerlijk gezecht niet verwacht dat psv van die Italianen kon winnen, van het weekend psv mooi verliezen dan is Ajax zeker terug in de titel strijd!

Helaas voor het Nederlandse voetbal doet het er niet meer toe, erg jammer want een overwinning op Napoli is altijd knap.

6 december 2012 om 20:58

Kan bijna niet geloven dat PSV uit 1-3 gewonnen heeft van Napoli... Goed Napoli was al door en ze speelden niet met de sterkste opstelling... Maar een team... nou ja team... zoals PSV die daar uit en thuis van wint... toch knap voor een team met weinig voetbalvisie die leunt op individuele kwaliteiten...

Misschien wel goed dat ze hier winnen, kunnen ze zich even lekker achter de oren krabben dat ze 2 keer van Napoli winnen maar toch eruit liggen, door AIK en Djepr Dnipropretoviceniki

6 december 2012 om 21:01

Ik vind het ook wel opmerkelijk dat PSV het zo laat liggen tegen de mindere ploegen in Europa, misschien een motivatiekwestie? Hetzelfde gebeurd Ajax volgens mij in de competitie na het spelen van een Cl-wedstrijd; de spelers van Ajax denken dat ze er dan wel even zijn maar dan valt Heracles-uit en Utrecht-thuis toch heel erg tegen....

Overigens begrijp ik niet waarom ik zo gemind word, maar dit ter zijde.

6 december 2012 om 21:17

Ach ja bij PSV topics krijg je veel Psv-ers, dus als je wat negatiefs over ze zegt zal je al snel duimpjes naar beneden krijgen (al berust je post op waarheden en feiten).

PSV had gewoon makkelijk door kunnen, wat zeg ik Moeten gaan in deze poule... Dromen van CL maar verliezen van grootmachten AIK Solna en Djepnr Djeprepovinovskici

7 december 2012 om 08:03

Don Joe,

Waarheden zijn hetzelfde als feiten. Daarnaast kan het er misschien ook aan liggen dat het géén waarheden zijn. Of nee, bij de almachtige don joe kan dat niet natuurlijk

6 december 2012 om 21:48

Jawel het zijn toch weer punten voor de ranking.

PSV neemt op deze manier netjes afscheid en dit is toch lekker in aanloop naar de kraker tegen FC Twente.

Netjes gedaan ik kan niet anders zeggen. In het begin dacht ik dat ze met 3-0 de bietenbrug op zouden gaan maar netjes teruggekomen!

7 december 2012 om 14:22

nu maar wachten op de bloemen uit alkmaar en almelo, want deze ploegen hebben plots veel meer kansen op europees voetbal. Maar nu zul je die idioten wel niet meer horen ben ik bang.

Zeer verdiende overwinning van PSV vandaag.
Mooie match gezien. Toch vandaag veel spelers gezien die het normaal wissel zijn.
Ik zou Zanka mooi laten staan ipv Derijck, want maar 1 fout gemaakt en dat was helaas de goal, maar verder een goede indruk.
Matavz ook mooi in de spits laten en Lens mooi op rechts.
Ook zou ik liever Depay op de vleugel zien en Mertens op 10 dan maar.

Maar dit is goed voor het vertrouwen van de spelers denk ik.
En voor de fans weer eens leuk dat er weer eens gewonnen wordt, ook al is deze niet zo relevant.

Vol vertrouwen tegen Twente, mocht Advocaat een paar van deze jongens laten staan.

6 december 2012 om 20:57

pardon....

het was een grote gatenkaas achterin.. sommige 1-2 tjes zag je van mijlenver aankomen, ze lieten zich telkens wegtikken omdat ze elkaars mannetje niet of slecht overnamen... het was meer aan de laksheid van Napoli dan aan de verdediging te danken dat er maar 1x gescoord werd!

6 december 2012 om 21:01

Gatenkaas viel wel mee.
Maar Cavani is een wereldspits he.

Misschien vergeet je Waterman met 4 goede reddingen.

6 december 2012 om 21:11

Waterman heeft puik gekeept inderdaad, maar ik vond het verdedigend niet echt sterk allemaal.

Hoeveel open kansen heeft Napoli niet gehad door recht door het centrum heen te combineren? Sommige spelers lieten wel erg vaak en makkelijk hun mannetje lopen.

Hopelijk zijn ze tegen Twente scherper, anders voorzie ik weer een nederlaag..

6 december 2012 om 21:15

Ik weet dat je een hele positieve kijk hebt op je club maar je bent erg snel tevreden zie ik. Ik zou echt niet weten waar je op baseert dat Zanka een goede wedstrijd heeft gespeeld. En al helemaal niet waarom hij beter zou zijn dan Derijck. Psv heeft echt geluk gehad dat het een slap en ongeïnspireerd Napoli heeft getroffen, tot twee keer toe zelfs. Je zag de eerste helft dat wanneer Napoli vooral via Inler, El-kaddouri of Vargas een snelle aanval opzette ze er eigenlijk zo doorheen fietste. Ze hebben een reeks kansen gemist en Waterman keepte de beste wedstrijd van zijn seizoen. Dat de goals van Matavz een beetje gelukkig tot stand kwamen hoef ik je niet uit te leggen. Natuurlijk is het altijd lekker als je de winst pakt maar ik geloof niet dat Advocaat dingen heeft gezien die zijn basiself tegen Twente zullen doen veranderen. Als dat zo zou zijn denk ik niet dat Lens speelt tegen Twente, maar je weet dat die gewoon speelt.

6 december 2012 om 21:40

@ajaxchamps
"psv heeft echt geluk gehad dat het een slap en ongeïnspireerd Napoli heeft getroffen,"
Zo kun je alles relativeren. We weten nu allemaal wel dat het nl voetbal niet tot de top behoort. Maar volgens mij heeft het B-team van PSV vanavond van het B-team van Napoli gewonnen.
En dat zijn de feiten.
Btw ik kan nou niet zeggen dat Manchester city heel erg gemotiveerd oogde in de cl. Maar dat zul jij dan wel weer anders zien

6 december 2012 om 23:52

@sfjm

ik vraag me af of ik naar dezelfde wedstrijd heb zitten kijken als vele mede Psv-fans hier...

Napoli had al met 3/4-0 voor kunnen staan voordat PSV met twee blunders van de keeper op 1-2 kwam.

De uitslag zegt totaal niets. Neemt niet weg dat ik soms wel heb genoten van bv. Depay en van Ooijen, ook al maakten ze soms fouten. Zoals ik in een andere post al meldde zie ik dat liever dan zo'n ongeinspireerder Wijnaldum of Engelaar.

Leuk dat ze gewonnen hebben, maar zondag moeten ze echt aan de bak !

7 december 2012 om 00:55

PSV herpakte zich aardig hoor, daar niet van. Maar PSV had echt na 10 minuten al met 3-0 achter moeten staan. Wat werd PSV centraal achterin weggezet als de plaatselijke amateurclub. Het is maar dat Vargas deze kansen kreeg en niet Cavani. Ik weet ook niet hoe voetbalzone aan deze belachelijke titel komt, maar dat is puur scorebordjournalistiek.

7 december 2012 om 14:25

napoli begon met een paar topspelers, terwijl psv alle topspelers of thuis of op de bank had gelaten. Mag toch een knappe prestatie genoemd worden van de jongens die normaal reserve staan, ondanks dat het wellicht wat gelukkig was.

Zonde dat PSV de EL niet serieus nam, met een heel klein beetje meer moeite had je AIK twee keer verslagen en was je door geweest. Maar ja nu op naar Twente !

6 december 2012 om 20:58

Helemaal mee eens en juist van die Europese wedstrijden leer je veel, zoals al bleek uit een reactie van Fischer nav de wedstrijd tegen Real Madrid.

Dat is juist iets wat PSV ook nog wel eens kan opbreken: spelers missen nu deze wedstrijden, waarbij je speelt tegen tegenstanders die je niet kent en die soms beter zijn. Juist dat dwingt om je te ontwikkelen en daarmee wordt je als ploeg beter.

Eigenlijk is t schandalig; 6 punten pakken van het 'grote' Napoli en dan toch uitgeschakeld worden doordat je niet kan winnen van een paar Zweedse amateurs..

6 december 2012 om 21:01

Tja, maar dat is een bewuste keus geweest: alles voor de landstitel, waarbij even is vergeten dat juist die Europese wedstrijden ook een positieve invloed kunnen hebben op de ontwikkeling van de ploeg. Het zou zomaar kunnen dat de instelling, die in de EL naar voren is gekomen (onbelangrijk, hinderlijk), door heeft gewerkt in de competitie. Spelers moeten zo steeds omschakelen, wat lastig is.

6 december 2012 om 22:54

Ik snap het ook niet. PSV had makkelijk een elftal vol talenten op de been kunnen brengen en eventueel wat vaste spelers die graag EL willen spelen en er dan vol voor gaan. Dan waren ze waarschijnlijk makkelijk tweede geworden in deze poul. Was het geen belasting voor een van Bommel die wat ouder wordt of voor spelers die een pijntje hebben, maar wel een leerervaring voor talenten en spelers die gewoon fit zijn.

Prima dat je kampioen wil worden, maar een kampioen speelt altijd om te winnen in mijn ogen.

Je komt niet door de poulefase van de EL, dat is nooit met opgeheven hoofd.. Matavz wilde zich zeker wel laten zien tegen Napoli, hij zal vast nog niet van de lijstjes daar zijn verdwenen denk ik zo ;p

7 december 2012 om 10:17

Dat wilde ik net zeggen Ik ben dan ook wat verbaasd over de titel van dit artikel moet ik zeggen.. Hoe kan je, als PSV zijnde, nou met opgeheven hoofd de EL met opgeheven hoofd verlaten als je er in de groepsfase uitgegooid wordt?

7 december 2012 om 14:26

natuurlijk wel, de term opgeheven hoofd kun je juist alleen gebruiken bij een uitschakeling.

Matavz, held! Mertens mag ook inpakken en wegwezen, Gewoon Depay erin, zit veel meer talent en veel meer rek in.

6 december 2012 om 20:58

Mertens is een 'momentenspeler': Hij doet af en toe eens wat leuks. Maar op de lange termijn heb je daar niet zo heel veel aan.

6 december 2012 om 21:09

Mertens in 1,5 seizoen : 29 goals en 21 assist.
Graag even een opsomming van linksbuitens met een beter moyene graag voordat je als een koploze kip ongefundeerd iets de ruimte in slingert.

Tim is een afmaker puur sang , wat dat betreft efficienter dan Lens.
Ik heb altijd al gezegd dat je met matavz verzekerd bent van 20plus goals maar dickie kiest voor lens.
Ik zou het voorlopig gewoon zo doen bij de absentie van toivo:

waterman
hutch
derijck
marcello
willems
v bommel
strootman
Narsingh
lens
mertens
matavz
6 december 2012 om 21:17

Klopt, dit seizoen ook alweer 7 goals en 9 assists in de competitie alleen al, voetballend brengt hij heel vaak niet zoveel maar hij heeft wel een bizar rendement

6 december 2012 om 22:48

Daarbij moet wel gezegd worden dat Mertens nooit beslissend is hij scoort alleen tegen de kleine clubs de 3e, 4e goal...

7 december 2012 om 14:16

Kijk hoeveel van die assists uit hoekschoppen komen, en wat jij doet is afgaan op statistieken, Mertens heeft goede statistieken maar is veel te lui, ook schiet hij meer dan de helft van de voorzetten/corners op kniehoogte waardoor niemand er iets aan heeft, dik denk dat Depay betere statistieken heeft als hij het aantal wedstrijden van Mertens gespeeld heeft. En daarbij komt dat Mertens de afgelopen wedstrijden hopeloos uit vorm is een geen bal geraakt heeft, en Depay gewoon een kans verdient..

De punten zijn voor Nederland binnen. Voor de rest had PSV wel meer mogen doen in deze poule. Nu gaat het leuk worden als Advocaat bijvoorbeeld Matavz gewoon weer op de bank zet...

Toch een leuke wedstrijd gezien, V.ooijen viel mij echt positief op weer! Natuurlijk ook Matavz en Depay. Dat Wijnaldum in deze wedstrijden niet eens kan excelleren baart mij zorgen.

Spel was wel erg slordig af en toe, maar ik zie nog liever zo'n van Ooijen die zich helemaal leeg loopt en af en toe een foutje maakt dan een Wijnaldum die maar ongeïnspireerd rondloopt en maar op de helft van z'n kunnen speelt

PSV wilde gewoon niet door in deze poule. Dat is wel duidelijk

6 punten tegen Napoli. Als ze alles op alles hadden gezet hadden ze gewoon met 15 a 18 punten geeindigd

Maar ik ben er niet rouwig om

Als ze maar kampioen worden

ps hopen dat Dick nu zonder Narsingh en met Matavz speelt dit weekend.
En met Depay en zonder Wijnaldum

6 december 2012 om 21:03

Denk het niet. Denk toch echt dat Dick weer de oude opstelling houdt. We zullen het zondag zien.

Wel vreemd. Was Psv nou zo goed tegen Napoli? Of is Napoli zo slecht tegen Psv? Volgens mij speelde Napoli nagenoeg in haar sterkste opstelling.

6 december 2012 om 21:13

Laat me raden wat je denkt.....napoli was slecht.

6 december 2012 om 21:24

Dat denk hij ja , want Napoli is alleen eruopese top als Ajax ervan wint begrijpt dat dan .

6 december 2012 om 21:40

Sorry mijn fout...

6 december 2012 om 21:59

Zielige en kinderachtige reactie van jullie beiden. Ik vraag het gewoon. Het valt mij op dat Psv 2x wint tegen Napoli wat toch gewoon 2e staat in de Italiaanse competitie, en wat mij betreft tot de Europese subtop behoort.

6 december 2012 om 22:11

Klopt,was kinderachtig.

Ik ben sowieso al fan van matavz dat is een pure afmaker en naar mijn mening moet hij altijd spelen bij psv ook al zie je hem de hele wedstrijd niet hij staat wel altijd op de goede plaats

Hij moet naar mijn mening ook zeker spelen tegen twente
ik zou zo spelen tegen twente : zie opstelling

reden voor zanka ik vind bouma en derijck hele matige spelers en ik vind dat je deze jongen een kans moet gunnen, lens zou ik achter matavz zetten en strootman en hutchinson erg verdedigend
Manolev zou ik ook laten spelen die legt veel energie in een wedstrijd en aangezien braafheid verdedigend erg tegenvalt

Ik hoop op een mooie match zondag

overigens van ooijen is ook een goede speler maar ik zou hem nog niet laten spelen tegen twente

Waterman
Manolev
Marcelo
Zanka
Willems
Hutchinson
lens
Strootman
Narsingh
Matavz
mertens

Met Matavz in de spits en die overhypte Narsingh op de bank en het liefst Mertens ook nog win je gewoon wedstrijden.

Tyton
Hutchinson
Zanka
Koch
Willems
Strootman
Van Bommel
Lens
Toivonen
Depay
Matavz
6 december 2012 om 21:02

jij houd wel van een beetje spanning in de verdediging.
Duidelijk gebleken dat Zanka er totaal nog niet is en koch heeft nog geen enkele wedstrijd gespeeld.
Bovendien valt er op Boy Waterman niet veel op te merken.straalt rust uit keept goed en is zelden in paniek zelfs met manolev derijck en marcello in zijn buurt.

6 december 2012 om 21:04

Mijn opstelling klopt niet zie ik nu pas lol. Want Van Bommel moet naast Koch staan ipv Zanka. Naast Strootman moet dan Van Ooijen spelen. maar zo zal ik het dan weer doen he.

7 december 2012 om 01:26

Koch heeft nog helemaal niets bewezen, van Ooijen ook niet in belangrijke wedstrijden. Hoe kan je die nou in de basis zetten? Tegen Celtic in de Nextgen was hij dramatisch in de opbouw, niet beter als wat er nu staat.

Zo toch nog ff wat punten verzameld voor de coefficent liefhebbers onder ons.
7 punten dacht ik in totaal.
Evenveel als twente az heerenveen vitesse en feijenoord bij elkaar..........
En dat voor een b team dat de el niet serieus neemt.

6 december 2012 om 21:06

Haha Psv speelde bijna altijd met het sterkste team. Komop hej, niet gaan doen alsof het een wereldprestatie is, want het is gewoon grote schande om niet door te gaan in deze groep. Zeggen dat het de El niet serieus neemt is ook gewoon onzin. Zeiden ze pas, toen ze er bijna uitlagen.
Maar voor Twente geldt hetzelfde hoor.

6 december 2012 om 21:11

Mischien dat er wel een beetje een sarcastische ondertoon in mijn post zit?????

6 december 2012 om 21:17

? Vandaag speelde Mertens, Derijck, Van Bommel, Strootman, Hutchinson, Narsingh en Willems niet. Dus dit is geen B-team he?

6 december 2012 om 21:21

Hij heeft het over de hele El, niet vandaag.

6 december 2012 om 21:23

Kwam niet erg sarcastisch over. Maar oke, dan mijn excuses

Gefeliciteerd Psv. Ik was laatst zo boos en teleurgesteld op jullie, hoe jullie elke keer een wan prestatie leverde. Psv kan dus ook zo gewoon spelen met een B ploeg. Al deed Napoli het ook en hadden ze in de tweede helft weinig zin in. Blijft toch knap om van 1-0 naar 1-3 te komen bij de huidige nummer 2 van Italië. Jammer dat Psv dit niet eerder gedaan heeft. De volgende ronde was gewoon haalbaar. Maar ik ben nu minder boos op Psv. Omdat ze er toch nog iets op het laatst van gemaakt hebben. Ik hoop nu op een zelfde herhaling van Twente tegen Helsingborg. Dan ben ik toch nog redelijk tevreden. Dan hebben wij eindelijk een goede Europese week gedraaid. Dat is lang geleden !

6 december 2012 om 21:03

Fijn dat je minder boos bent op Psv, daar ben ik echt opgelucht over. Verder verwacht ik niet dat de visie van Advocaat zal veranderen na deze wedstrijd. Ik heb alleen de 2de helft kunnen zien en ik moet wel zeggen dat van Ooijen me mee is gevallen en Zanka heb ik nauwelijks gezien. Lens speelde echter niet geweldig.

6 december 2012 om 23:31

Van Ooijen vond samen met Waterman beste man van het veld. Matavz stond een keer op de goede plek.
Die Zanka was niet geweldig trouwens.

We moeten Matavz niet overhypen. Waren simpele intikkers en de eerste 2 werden gratis aangeboden door de Keeper.
Maar hij legt er wel 3 in.

Wekt wel weer Europese interesse in en als hij niet voorkomt in de plannen kan je hem nog verkopen.

6 december 2012 om 21:07

Ik snap niet waarom Depay zo weinig speelt. Ook vandaag behoorde hij tot de betere, wat mij betreft. Echter blijft Dick vasthouden aan valdwerg Mertens. Depay is wat mij betreft 2 klassen beter.

6 december 2012 om 21:11

Ik vind dat ook. Zeker nu je hem 90 minuten ziet.
Houd ook het overzicht.

Mertens is zo voorspelbaar.

Geen goede wedstrijd, maar gelukkig wel nog wat puntjes voor Nl binnen. Enja.. Je kunt nu wel zeggen dat Psv 2x is gewonnen van Napoli. Klinkt toch best netjes. Natuurlijk een b-napoli, maar winnen is winnen.
Oh, zeg aub niet dat ze hebben gewonnen van een Europese topclub, want dat is Napoli echt niet. Erger me altijd aan zo'n soort uitspraken. Niet negatief tegen Psv bedoeld, dit is bij bijna elke supporter van een club.

Matavz hattrick? Hier klopt iets niet, hoe kan dit nou? Ojaaaa, Napoli wou destijds Matavz vandaar begint hij opeens zich te laten zien express voor Napoli. Normaal gesproken is Matavz altijd slecht, dus mensen het ligt dus niet aan zijn kwaliteiten, maar aan zijn instelling.

6 december 2012 om 21:10

Matavz slecht? Is al tijden in goede vorm,probleem is dat Lens in nog betere vorm is (met uitzondering van vandaag).

6 december 2012 om 21:13

Matavz werkt in het veld altijd keihard! en kwaliteiten heeft hij sowieso. Matavz doet het prima word alleen veel te weinig gebruikt en heeft niet zo sterk karakter en is misschien wel is te lief.
Ook vorig jaar liep hij vaak genoeg vrij alleen toen had hij flanken naast zich staan die alleen maar naar binnen trokken en voor hunzelf gingen. Blijf het zonde vinden dat hij zo weinig speelt en hoop dat hij zo zichzelf beter in de kijker heeft gespeeld.

Jammer dat PSV niet door is ze hebben een beetje pech gehad met die wedstrijden tegen Aik, en opzich nog aardig gepresteerd als je kijkt naar wie er iedere keer niet bij zaten.

Leuke pot om te zien twee B ploegen tegen elkaar. Jammer dat PSV niet door is, had makkelijk gekund.

Ik vindt het grappig hoeg nu alle mensen opeens gaan roepen matavz in de basis dit dat, maar paar weken geleden toen ie een slechte invalbeurt heeft gehad bewees ie waarom hij op de bank zat en dat het een miskoop was. AUB hou jullie bij een mening!! Of vind matavz altijd goed of vind hem altijd slecht, behalve als ie naar een aantal wedstrijden jou heeft weten te overtuigen maar switch niet van een wedstrijd al meteen naar de tegenovergestelde mening

6 december 2012 om 21:20

Matavz is een erg goede speler, en zou eigenlijk altijd moeten spelen in dit Psv. Maar ook Mertens, Depay, Lens en Narsingh moeten eigenlijk spelen. Luxe problemen bij PSV voorin. De laatste tijd is Lens wel wat terug gezakt, maar ook hij blijkt van waarde te zijn zelfs als hij minder speelt. Hele moeilijke keuze dus, ik heb dan ook geen idee wie ik zou kiezen, ik denk dat het aan de tegenstander zou moeten liggen. Als het een verdedigende tegenstander is hoort Matavz te spelen. Andsers Lens. Maar dat is mijn visie erop.

6 december 2012 om 21:21

Oppertunisme van het hoogste niveau :P

Toch een leuk afsluitertje, leuk voor Matavz ook. Leuk dat Depay heeft kunnen spelen en ook dat Zanka en Van Ooijen een wat minuten maken. Allemaal leuk.

Wat ik minder leuk vond? Wijnaldum zoals gebruikelijk maar ook Lens, jezus wat was die slecht vanavond zeg. Het irriteerde me dat hij wist dat hij niet in de wedstrijd zat en dan toch gaat schieten van ver terwijl Depay een paar keer vrij staat. Als Lens niet in vorm is zakt z'n niveau zo drastisch erg, vind ik toch gevaarlijk. Doe mij maar Matavz voortaan.

Als je in zo'n zwakke poule niet doorgaat dan kun je in mijn ogen niet spreken van opgeheven hoofd ook al win je bij Napoli.

6 december 2012 om 21:26

Ach wat maakt het uit als ze zondag twente maar pakken , zonder opgeheven hoofd desnoods.

7 december 2012 om 17:24

Jajaja die onzin kennenwe nu wel met je wat maakt het uit. Het is gewoon om je de ogen uit de kop te schamen. Dat jullie nu allemaal zogenaamd doen alsof de EL niet belangrijk was dat weten we wel. Echter de eerste 4 wedstrijden waar PSV steeds het sterkst mogelijke elftal opstelden dat zegt genoeg dat ze het wel serieus namen maar omdat de ene na de andere wanprestatie geleverd werd kwamen de excuses.

In de 5e wedstrijd toen doorgaan minimaal was werden er zogenaamd enkele lichtgeblesseerden gespaard omdat er 2 belangrijke wedstrijden op het spel stonden. Nou die werden allebei verloren dus het is gewoon de grootste onzin om te zeggen dat die paar extrawedstrijden een grote aanslag zijn op je selectie. Ajax speelde de afg 2jaar net zoveel Europese wedstrijden als PSV (en ooknog eens tegen veel sterkere tegenstanders) en werd wel kampioen. PSV werden ook kampioen toen ze een paar jaar terug de halve finale van de Clhaalden en op een haar na de finale niet.

Dus hou op met je zielige excuses en ga je je ogen uit je hoofd schamen.

8 december 2012 om 15:20

Ach ook dat maakt niet uit

Mooi dat PSV zo nog een overwinning haalt en volgens mij zijn dat ook coeffiecentenpunten dus mooi, maar PSV zal niet met opgeheven hoofd het toernooi verlaten want iedereen weet dat PSV gewoon door had moeten gaan, mooi dat Matavz 3 keer scoort goed voor zijn moyenne en er komen toch mensen kijken bij zo'n Europees duel. Nu maar hopen dat Ajax een beetje een gunstige loting krijgt.

Het lek is boven, neeeee natuurlijk niet, deze wedstrijd ging nergens over, de jongens stonden in het veld zonder een last te dragen, zondag staan ze weer onder druk en dan bakken ze er niks van, gebeurd al jaren zo en er komt naar vandaag echt geen verandering in!!!!!!

Toch wel een beetje zielig dat je tegen Ajax zo slap speelt en dan tegen Napoli uit ineens wint. Dan ligt het meer aan Napoli dan aan Psv. Behalve Cavani was het echt een C elftal!

6 december 2012 om 21:44

Psv stond er ook met zijn D elftal. De scheids was dan weer van het niveau F. En door E te roepen kwam er een ober aangelopen.

Beetje overbodige reactie, Nietwaar?

6 december 2012 om 22:33

C-elftal met spelers als Vargas, Inler, Campagnaro en Maggio. Yeah right. Doe normaal jongen, PSV had trouwens ook verre van de sterkste opstelling , dus dat argument kun je niet gebruiken in je levensmissie om PSV af te kraken.

Het verschil tussen FC Twente en PSV wordt hier wel pijnlijk duidelijk. Waar PSV met een reserveteam in ieder geval met enige waardigheid afscheid kan nemen van de Europa League, heb je bij Twente te maken met veredelde jeugdspelers als de basisspelers er niet zijn.. Alleen daarom al wordt Twente dit jaar gewoon geen kampioen. Zij missen zo duidelijk de breedte in hun selectie..

Zo krijgt het Europees avontuur toch nog een beetje glans van PSV

Ik ben er erg blij mee, dit zijn belangrijke punten voor het Europees voetbal. Daarnaast voor PSV een belangrijke mentale opsteker naar FC Twente thuis toe. Helaas gaf vandaag ook pijnlijk aan hoe makkelijk PSV had door gekund als ze beter gerekend hadden. Als men 2x had gewonnen tegen AIK waren ze gewoon door geweest. En ja , dat was heel goed mogelijk geweest van AIK is veel minder dan Napoli. Napoli gaf werkelijk nog minder om de Europa League als Psv, maar spanden zich in toen PSV onderuit ging tegen Aik. Toen heeft men zich thuis tegen Denjepr even moeten inspannen en toen was het eigenlijk al door.

Hoe speelde Zanka??!!! moet hij van jullie in de basis komen te staan?

6 december 2012 om 22:33

Ik vond hem toch wel wat onzeker ogen. Maar ja, hijn heeft dan ook nog niet zoveel minuten mogen maken. en in deze wedstrijden moet hij zich wel laten zien. misschien waren het de zenuwen. Wie weet. Defensief stond ie zijn mannetje.

7 december 2012 om 07:12

Eerste helft wat minder maar in de tweede helft heeft hij goed gespeeld

Opgeheven hoofd????

Absoluut niet....het is regelrechte schande wat Psv gepresteerd heeft.
Volgens Psv is alleen de CL goedgenoeg voor ze.,.. als ik Uefa was had ik ze Volgend jaar gediskwalificeerd mochten de CL of de Uefa cup halen.
Maar van mij mogen dit seizoen overal buiten de boot pissen. dat zou gerechtigheid zijn.
en voor de onsportievelingen die dan over Feyenoord beginnen.... Feyenoord heeft niets laten lopen.
wij hadden alle pech van de wereld.
Maar het gaat hier ook niet over Feyenoord.

6 december 2012 om 22:26

Als de Uefa al de ploegen moet gaan schorsen die de EL niet serieus genomen hebben blijft er geen toernooi meer over!

6 december 2012 om 22:36

Helemaal waar... het was meer hard op denken dan wat anders.
want ik verwacht niet dat de uefa daadwerkelijk zou optreden.
Dat kan ook niet in zo'n geval....denk ik dan.

6 december 2012 om 23:05

Maar ben het wel met je eens hoor!

Mijn inziens hadden zowel PSV als Twente met net wat meer inzet makkelijk kunnen overwinteren in europa. Ben van mening dat wij nederlandse ploegen absoluut niet in de positie zijn om minderwaardig over de EL te doen. Ons niveau in nederland is immers gewoon niet hoger dan de El.

Maar let op! Na de winter zul je ook andere (grote) ploegen gaan zien die er met de pet na gaan gooien. Dit zal overigens wel weer kansen gaan bieden voor Ajax om ver te gaan komen.

6 december 2012 om 23:42

Met de kwaliteiten die Psv en Twente heeft.... vind ik dat ze alle 2 door hadden moeten gaan.. en met wat meer overtuiging/inzet...was dat ook zeker mogelijk geweest.
En dit kan ons over en paar jaar lelijk gaan opbreken als we de voorronde van de CL kwijt raken.

Ik hoop dat je gelijk hebt en dat Ajax wel punten gaat pakken.(dit is heel gevaarlijk wat ik nu zeg)

6 december 2012 om 23:02

Naast ploegen die het zogenaamd niet serieus zouden nemen moeten ze sowieso alle ploegen uitsluiten waarvan de supporters bij vele Europese uitwedstrijden de stad afbreken, dat zal iemand als jij die spreekt over schande en gerechtigheid toch met me eens moeten zijn...

6 december 2012 om 23:34

Daar ben ik het absoluut helemaal mee eens... zoiezo snap ik niet.. dat er mensen zijn die het nodig vinden om agressief te reageren en moeten gaan slopen.
Ook op de Feyenoord site waren er discussies hier over vlak voor maar ook zeker na de wedstrijd tegen Nancy.
Ik heb daar absoluut geen begrip voor.

Goede overwinning zonder enige betekenis, want ging nergens om
Napoli zal ook wel niet in hun sterkste formatie hebben gespeeld.
Want als de wedstrijd ergens om gaat was het weer heel anders geweest.

as zondag om het echie zien we wel of PSV uit zijn dalletje aan het komen is

6 december 2012 om 21:55

klopt, wat je daar zegt is de waarheid.

6 december 2012 om 22:27

Goeie gefundeerde reactie en dan te bedenken dat je de wedstrijd niet gezien hebt.
Mede gesteund natuurlijk door kenner heiniken.
"napoli zal ook wel niet in hun sterkste formatie hebben gespeeld."
Klopt helemaal ze speelden geloof ik met hun derde spits ene cavani genaamd.
Verder stonder er nog 6 meer in die de afgelopen maanden er voor gezorgd hebben dat napels tweede staat net achter juventus.
PSV daarentegen speelde met hun sterkst mogelijke formatie met zanka manolev v ooijen engelaar depay en matavz die wekelijks hun basisplaats terecht opeisen.
Gelukkig doen alle teams het af met hun c team zoals barca gister en real deze week.

Leuk dat je wint maar wat ik niet begrijp.. Je wint met 4-1 en 1-3 van Napoli. Zijn toch zeer goede uitslagen maar tegen die andere teams laat je het gewoon lopen.. Dan denk ik waar ben je mee bezig? Kon je makkelijk door naar de volgende ronde.. oh wacht. Jullie willen voor de competitie gaan, door naar de CL. Nou die haal je niet als je verliest van Vitesse en Ajax.

Lekker gedaan Psv, ben niet trots op PSV dat ze dit zo hebben afgehandeld. Hoop dat jullie volgend jaar gewoon geen EL hebben.

6 december 2012 om 22:04

Het was tegen Napoli thuis niet 4-1 maar 3-0. En ik hoop ook dat we volgend jaar geen Europa League meer spelen, maar gewoon weer Champions League.

6 december 2012 om 22:59

Als je op halve kracht zoveel schade oploopt in de EL, wat heeft PSV dan te zoeken in de CL?

PSV had makkelijk door kunnen gaan met een efltal vol talenten aangevuld met selectie spelers die willen spelen.

PSV heeft redelijk vaak in een sterke opstelling gespeelt, maar zijn gewoon onderuit gegaan.

B garnituur tegen B garnituur en ik heb een leuke wedstrijd gezien waarin naar mijn mening Dick toch Locadia erin had kunnen zetten en Brenet wat eerder had kunnen brengen.

Ik wil graag van jullie weten wat jullie van Van Ooijen en Zanka vonden? Ik vond Zanka verdedigend heel solide staan (met uitzondering dat hij 1x door een sleepbeweging totaal voorbij werd gelopen) en in de opbouw heel heel erg zwak. Ik vond van Ooijen rommelig spelen en misschien 20 minuten goed spelen.

Voor de rest vond ik Waterman en Manolev (ja echt manolev!) goed spelen. Manolev sterk verdedigend en in de aanval goed vrijgelopen. Lens speelde echt een zaadwedstrijd en Engelaar is tsjaa.. Engelaar. Ten slotte speelde wijnaldum als vanouds (waanzinnig slecht) en heb ik een rommelige matige wedstrijd gezien waarin Napoli met 10-4 had kunnen winnen.

Vind het een beetje slap dat mijn psv de europa league laat schieten en dan 2x op hun bek gaat tegen de belangrijke ploegen in de ED en dan nu met 3-1 wint. Totale willekeur. Nou hopen dat de wedstrijd zondag een beetje open en leuk is en dat PSV een goed resultaat haalt.

ps: Ik zal al in de winterstop een versterking (mits Toivonen tot april is uitgeschakeld) zien voor op het middenveld. Ik zeg Djuricic halen voor 5 mil of voor Duarte (goedkoper alternatief) gaan.

Het blijft bizar voor mij dat PSV niet met twee vingers in de neus door is in deze poel. Napoli is een tegenstander van formaat als ze willen, maar de rest stelt niet zo heel veel voor. Daar zou zelfs een B-team van PSV met enige inzet nog tweede kunnen worden.

Dan lopen de ster spelers geen risico en kunnen die zich op de competitie richten en krijgen talenten kans om zich hierin te bewijzen.

Verrassend, ik had het B-team van de nummer twee van de Serie A toch een stuk hoger ingeschat dan het B-team van PSV en vreesde een beetje voor een keiharde afstraffing. Met twee ongemotiveerde teams op halve kracht zegt deze uitslag weinig, maar hopelijk kan PSV er wat zelfvertrouwen voor zondag uit putten.

Ik hoop dat Matavz voorlopig weer even in de basis mag starten. Niet alleen vanwege deze drie goals, hij maakt sowieso een erg gretige indruk de laatste tijd. Toen hij net naar PSV kwam deed hij me een beetje aan Marcus Berg denken, een passieve balletjesafwachter, maar recentelijk is hij meer mee gaan voetballen, gaan jagen en de bal op gaan halen. Goed om te zien. Narsingh speelt tot dusver een matig seizoen en Lens doet het de laatste weken ook niet super, er kan voorin dus sowieso wel wat worden geschoven.

Bah, wat slecht van Napoli. Volgens mij konden ze niet meer eerste worden, als ze gelijk in punten kwamen met Dnjepr, maar wat een wanvertoning. Cavani, ookal scoorde hij wel, Vargas en El Kaddouri waren bagger. Hoe kun je zulke kansen missen.
De verdediging en vooral de keeper blunderden er op los. Ik vond eigenlijk alleen Maggio goed.
Normaal hoort Napoli over dit PSV heen te walzen. Ik hoop dat ze volgende ronde een sterke club als Benfica loten, die onderschatten ze tenminste niet en hopelijk spelen ze dan gewoon met hun A-elftal.

Matavs wordt echt ontzetten onderschat. Laat die jongen eens wat wedstrijden staan en je zult zien dat hij er genoeg in prikt. Het probleem van Matavs is dat hij lui oogt en niet de techniek heeft van bv een Lens.

Een goaltjes dief is het zeker en dat heb ik in de jaren bij Gronignen met eigen ogen kunnen aanschouwen.

wel bijzonder om te zien hoe veel Matavs haters na een hatrick weer pro Matavz zijn.

6 december 2012 om 22:51

100 punten voor jouw wat mij betreft .
Tim is een echte spits die er staat om de laatste zet te geven .
Je moet van Tim niet verwachten dat hij vaak in de combinatie mee doet.
Als je hem een heel seizoen laat staan maakt hij er 20plus voor je .
Er zijn niet veel spitsen die dat op het eind van het seizoen kunnen zeggen.

7 december 2012 om 07:44

En toch brengt ie te weinig, en is het onder de streep een twijfelachtige aankoop als je CL nastreeft. Tim zal tegen beulen van Benfica, Porto, PSG en Chelsea nooit aanhaken en nog minder voor de ploeg betekenen (qua voetbal) dan hij doorgaans al doet. Bij een club als Psv hoort net een dtukje hoger niveau die ook voetballend mee moet kunnen. Het zou allemaal nog niet zo erg zijn als hij wel de duels zou aangaan met de spirit en energie van Manolev. Maar behalve dat ie voetballend geen kapstok voorin is waar je de bal aan kwijt kunt, is mijn grootste ergenis zijn lakse dooie houding. Hij is geen strijder, en zal dat ook nooit worden.

Als je dan ziet dat je bijna 6 betaalt hebt, maar voor 4 miljoen Bony uit Praag had kunnen hebben, dan vind ik dat je te weinig bang for buck krijgt. We hoeven ook niet geheimzinnig te doen over dat hij 3e of 4e keus was qua aankoop voor de spits, het heeft toen niet voor niets zo lang geduurd met deze last minute aankoop. De Jong stond bovenaan het lijstje maar was onhaalbaar. Een ander bijkomend probleem is dat ie niet veel beter is dan Locadia, en eenzelfde type speler. Hij staat nu diens invalbeurten in de weg. Bij een vertrek van Lens zal hij en Locadia het moeten opvangen. Maar voor mijn gevoel blijft het momenteel het beste ook Matavz te verkopen bij een goed bod, en voor het geld van Lens en Tim een betere completere spits terug te kopen, plus de defensie te versterken. Dan ga je er als team veel meer op vooruit.

Van ooijen speelde een hele goede 2e helft en was ook wel redelijk tevreden over zanka en depay, en hopelijk is matavz nu in de etalage gezet in italie zodat ze die nog kunnen verkopen met winst.
En zeker ook nog mooi dat brenet zijn debuut maakt daar hopelijk is hij een hele goede rechtsback na dit seizoen.
En dit geeft zeker ook nog vertrouwen voor zondag.

Opgeheven hoofd? Als ze in eerdere wedstrijden ervoor gegaan waren, had PSV overwinterd.
Niks opgeheven hoofd. Ze moeten zich juist schamen!

Ik vind het zeer apart te noemen, dat je 2 keer, zowel uit als ook thuis wint van Napoli. Om dan uiteindelijk tot de conclusie te komen dat Napoli doorgaat en PSV niet.

Apart. En geheel onnodig. Jammer.

Ik als Ajacied wil Depay nog wel een paar wedstrijden meer gewoon 90 minuten zien... Je kan het niveau een beetje meten aan dit soort wedstrijden en hij bleef vond ik gewoon goed op de been! Ipv Mertens kan het nooit veel minder zijn

6 december 2012 om 22:48

Ja want mertens kan er inderdaad helemaal niks van met zijn 29 goals en 21 assist in amper 1,5 seizoen.....
Hoe heette die linksbuiten van jullie ook weer die al maanden voor 16 miljoen op de tribune zit?

Depay deed het vandaag redelijk maar als je hem goed bekeken hebt en ook volgt dan weet je dat hij voor een vaste basisplaats nog niet klaar is.

Mertens wordt door vele van jouw vrienden volstrekt belachelijk gemaakt maar als je wekelijks tegen boerighter sana lukoki aan moet kijken is nog veel minder.

6 december 2012 om 23:12

Mertens is ook niet zo heel geweldig, hij is vaak onzichtbaar in grote wedstrijden. Ja hij heeft goede cijfers, maar van zijn goals dit seizoen scoorde hij de helft ongeveer al in een wedstrijd tegen Vvv.

Sulemanji is muslukt ja, dat gebeurt. Lukoki is een leuk talent dat zich redelijk snel ontwikkelt. Sana heeft al een heel seizoen gespeeld en heeft rust nodig. Boerrighter moet in vorm komen, hoewel dat naar mijn zin al lang genoeg geduurd heeft.

Jammer dat we niet verder gaan, wat vooraf al bekend was, maar toch wel goed voor het vertrouwen.
We hadden dit echt even nodig.
Hopen dat brenet en koch nog meer speelminuten krijgen dit jaar.

Jammer dat het in andere wedstrijden tegen zat qua momenten en blessures. Normaal gesproken had PSV gewoon bij de eerste twee gezeten. Nu helaas niet. Een minder Europees jaar kan gebeuren. Volgend seizoen weer nieuwe kansen!

ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar vond vooral zanka erg goed. kan me niet voorstellen dat derijck en/of bouma beter zijn.
gewoon er zondag inzetten, komt vast goed.

Prachtig om te zien dat er altijd gezeur is. Of PSV nu wel of niet wint. Ik heb zelf de wedstrijd niet gezien maar ik vind dit gewoon een goed resultaat.

Als PSV wint: Ja goed voor de lijst, maar we gaan toch weer zeuren dat ze het slecht gedaan hebben.
Als PSV verliest: Wat een schande voor het Nederlandse voetbal!!

ik ben tevreden dat psv de laatste wedstrijd van een tegenvallende campagne toch positief heeft kunnen afsluiten. Gewoon keurig gedaan door psv. Ook ga je met een beter gevoel de confrontatie aan met twente.

Tuurlijk, Matavz scoort 3x in een nietszeggende wedstrijd, 3x een intikker en hoort weer in de basis, zo typisch weer. Als je de hele wedstrijd op Matavz hebt gelet heb je wel kunnen zien dat ie er geen zak van kan, als Invaller is hij heel bruikbaar, scoort nog wel eens belangrijke goals, maar als basisspeler? nee, loopt alleen maar in de weg en scoort de 4-1.

Toch grappig dat Matavz steeds wordt gelinkt met Napoli en dan 3x scoort tegen die club. Misschien heeft die nu die transfer verdiend

Gefeliciteerd PSV fans. Helaas te laat, maar toch nog een milimeter eer gered voor en wat punten voor de coefficienten

Een overwinning op de italitanen smaakt altijd zoet,...
Kon niet echt genieten van deze saaie wedstrijd, ondanks dat ik Matavz weer erg sterk speelde!!!

Maar waarom is dit een over winning met opgeheven hoofd?

Over die punten voor NL en zo ga ik het geeneens meer hebben, word beetje doodmoe van. Wel wil ik mijn hulde uitspreken voor de 150 mensen die deze club zijn achterna gereisd, zelfs na al die wanprestaties in de vorige wedstrijden. Hier zou Dickie eens wat voor moeten regelen. Ze zouden een avond moeten worden in de watten gelegd of zo of de ticket terugbetalen. Als er nog zoveel mensen zo gek zijn om dit te ondernemen, terwijl de ploeg dit eigenlijk niet eens verdiend, daar zou PSV eens wat energie in moeten gaan stoppen. Deze mensen zijn voor een club goud waard en daar zou PSV eens aan moeten denken als ze beseffen dat ze die mensen hebben laten vallen met die wanprestaties omdat de EL te min voor ze is!! Ik heb niks met PSV maar wilde dit toch ff kwijt.

Volgens mij gaat dit topic over Napoli - Psv. En niet over de manier waarop Twente en PSV omgegaan zijn met de Europa League.

On:

Matavz speelde erg goed. Natuurlijk hielp het ook dat de reserve keeper van napoli die in het doel stond alles weg bokste, waardoor matavz 2 ballen voor het intikken had. Matavz zijn derde goal was erg goed uitgespeeld door PSV op een foute pass na.

Zanka speelde naar behoren, hij is momenteel niet beter dan een Marcelo of Derijck, maar dat zie ik nog wel gebeuren. Op die te zachte pass richting Van Ooijen na, speelde hij een degelijke wedstrijd.

Depay speelde met veel vuur, iets teveel vuur. Hij liep gisteren tegen een onnodige gele kaart aan door een grote mond tegen de scheidsrechter. Dat moet eruit. Verder heeft deze jongen de potentie op de top te halen. Wat een kracht, snelheid en techniek.

Wijnaldum was dreigend en vaker voor de goal te vinden. Speelde een onopvallende maar goede wedstrijd.

Lens was echt een plaag voor de defensie van Napoli, veel sneller dan het centrale duo. Wat een gevaar komt er van die jongen.

Dit zijn de spelers die ik vond opvallen gisteren.

Verder verwacht ik een basis plaats voor Matavz tegen Twente, daar kan Advocaat niet omheen nadat hij een hattrick maakt. Lens zal dus naar rechts verhuizen.

De wedstrijd van Twente ga ik geen woorden vuil aan maken, wat een bras was dat. Die jeugdspelers zijn er totaal niet klaar voor. En die Boyata wat een miskoop/mishuur, die jongen is zo slecht.

Ik verwacht dat PSV een vrij makkelijke middag tegen Twente gaat krijgen. Die ploeg is uit vorm, zit totaal geen enig idee van spel in.

7 december 2012 om 09:45

Hahaha welke wedstrijd heb jij gezien??

Matavz heeft 3 ballen geraakt gisteren.
Zanka was een drama!! Leverde elke bal in bij de tegenstander. Je kunt zien dat sommige Psv-ers totaal blind zijn om hem hierboven een 8.3 te geven!
Depay is zijn man slechts 2 keer voorbij gegaan! De rest van de tijd liep hij zichzelf vast, vergat hij de bal, maakte hij een schwalbe, of maakte hij een overtreding!
Wijnaldum inderdaad onopvallend. Deed hij mee?
Lens.....niet gezien! Een plaag voor de verdediging..tjonge jonge zeg! kom op. Je bent hopelijk niet series he!

Wanneer Napoli nauwkeuriger in de afronding was en een normale keeper hadden, was het 5-1 geworden ofzo!

7 december 2012 om 10:00

matavz heeft inderdaad 3 ballen geraakt gisteren, 3 goals dus. Dus hier valt niks op aan te merken, hier wordt hij op beoordeeld. v

Wijnaldum liep goed gisteren, hij had uitstekende loop patronen hoor. Je doet net alsof Psv gisteren belachelijk slecht heeft gespeeld.

Zanka kan beter, maar viel me gewoon op dat hij beter is geworden. Zo'n drama was hij absoluut niet.

Ik vind je reactie nergens op slaan, totaal geen onderbouwing of redenen waarom je dit allemaal vindt.

7 december 2012 om 10:22

Een mening moet je onderbouwen. Feiten spreken voor zich!

Feit is dat Zanka geen bal goed heeft geraakt en dat elke aanvaller hem zo voorbij liep! Het is dat ze de kansen niet afmaakte. Feit is namelijk dan Napoli 18 doelkansen heeft gehad! PSV 6! Van die 6 schoten blundert de keeper 3x!

Jij komt hier vertellen dat Wijnaldum prima looppatronen had...vertel!

7 december 2012 om 23:23

Rosati is een onervaren derde keeper van Napoli, dus die fouten zijn te verwachten - daar leert hij ervan.

Het is wel duidelijk wie er de punten voor het Nederlands voetbal moet halen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren