Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘PSG gaat akkoord met huurdeal plus verplichte koopoptie voor Neymar’

Laatste update:

De transfersoap rond Neymar komt mogelijk spoedig ten einde, zo meldt Catalunya Ràdio op basis van bronnen die dicht bij het vuur zitten. Paris Saint-Germain zou nagenoeg akkoord zijn met Barcelona over een huurperiode van een seizoen, waarna de Catalanen de Braziliaan verplicht definitief moeten overnemen.

Barça zou eerst een bedrag van veertig miljoen euro overmaken naar Parijs om Neymar te mogen huren. Volgend jaar volgt dan naar verluidt de definitieve overgang van de stervoetballer voor een bedrag van 160 miljoen euro. In totaal zou de Spaanse grootmacht dus 200 miljoen euro neertellen voor Neymar, 22 miljoen euro minder dan waarvoor hij twee jaar geleden de omgekeerde weg bewandelde.

Volgens het radiostation zou de transfer vrijdag in een stroomversnelling kunnen komen. 'Alles hangt af van Barcelona-president Josep Maria Bartomeu', zo klinkt het. Eerder deze week berichtte een andere Catalaanse radiozender, RAC1, over een lager bod van Barcelona. Daarbij zou het gaan om een huursom van veertig miljoen euro, met een onverplichte optie tot koop voor 120 miljoen euro.

In een eerder stadium was ook sprake van een mogelijke ruildeal tussen PSG en Barça, waarbij Ivan Rakitic en Philippe Coutinho zouden zijn aangeboden. De voorbije tijd werd ook Real Madrid nadrukkelijk in verband gebracht met Neymar. De Koninklijke zou Keylor Navas, James Rodríguez en Gareth Bale willen inzetten als ruilwaar voor de dribbelaar.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Barça is weer slim bezig

23 augustus 2019 om 16:25

Goed nieuws! Eindelijk. Gaat Griezmann dan als schaduwspits spelen?

23 augustus 2019 om 16:28

Nee die zal op de bank plaatsnemen

23 augustus 2019 om 16:30

Suarez en griezman concurrentie voor de spits.
Tenzij het systeem helemaal wordt omgegooid.

Einde verhaal voor dembele lijkt me als neymar komt.
Tenzjin dembele het okay vind om op de bank te blijven

24 augustus 2019 om 22:21

Bf1994 waarom zou hij dat erg vinden op de bank te komen lekker dik betaald krijgen zonder dat je er veel voor hoeft te doen lekker al die miljoenen opstrijken ik zou het wel geweten hebben

26 augustus 2019 om 08:14

Een topspeler die echt met liefde voetbalt wordt niet blij van geld op de bank, terwijl hij op de bank zit. Overigens zou het zonde zijn voor zijn carrière, hij is nog steeds een groot talent waar je met plezier naar kijkt.

23 augustus 2019 om 16:42

@stankraag ik twijfel. Is jou reactie serieus of sarcastisch. Zelf vindt ik het namelijk niet bepaald slim. 22 milj minder dan 2 jaar geleden... Dat is vanuit PSG gezien toch best een acceptabel verlies. Vanuit Barca gezien... flink in hun hemd gezet, alternatieven moeten zoeken, en omdat men wist dat Barca iemand nodig had en geld had, te duur moeten betalen En nu vrijwel het gehele bedrag terug moeten geven.... pffff ik ben redelijk rationeel maar hier zou ik te trots voor zijn. Max 150 milj en dan alleen als Neymar en PSG de club op hun blote knieën bedanken.

23 augustus 2019 om 17:59

Volgens mij doen ze het in Barcelona in hun broek bij de gedachte dat Real Madrid met hem aan de haal gaat. En de Spaanse topclubs hebben vaker laten zien net katten te zijn: als ze in het nauw gedreven worden maken ze rare sprongen.

23 augustus 2019 om 18:11

Het is toch niet echt 22 miljoen minder, maar 62 miljoen minder? Althans, als ze niet naast die 40 miljoen ook nog zijn salaris moeten betalen. En dat terwijl in 2 jaar de prijzen in de transfermarkt weer aanzienlijk gestegen zijn.

Zelf vind ik het jammer dat Barca en Real niet allebei hun handen ervan af trekken. Zou het wel leuk vinden als hij transfervrij bij PSG zou vertrekken na wat jaartjes lanterfanten.

23 augustus 2019 om 21:24

Klopt en dit is echt een vals bericht. In de van het is een Catalaanse bron. Maar wat jullie moeten weten is dat psg zich niet belachelijk gaat maken. Door een huur van 40milj te accepteren en het groot geld achteraf te zien. Psg wilt eigenlijk het groot geld zien of een super ruil deal + geld. En tot hier toe kwam real met de beste deal. Maar PSG heeft dit zelf geweigerd. Want in alle positie is PSG sterk. Ze kunnen zelfs beslissen dat Neymar blijft en die gast gaat shotten en dr supporters gaan hem vergeven. Maar affaire Neymar is heel eenvoudig dikke geld iedereen content, dikke geld en zeer kwalitatieve spelers. Zo niet dan blijf je Neymar. Maar vergeet ma echt dat PSG een huur deal gaat aanvaarden. Wacht real komt af met 100 miljoen met James, Bale en Navas psg weigerde deze offer en ze gaan een huur deal aanvaarden van 40milj met optie tot koop komaan. Die gaan zich niet belachelijk maken

23 augustus 2019 om 23:54

Jeetje, 20 posts en ook nog eens in niet te begrijpen Nederlands. Ik heb er in ieder geval weinig van begrepen. Wat wel duidelijk is, is dat jij denk dat PSG dit niet zou doen. Zo gek is het voorstel niet. PSG beleeft aan Neymar minder plezier dan gehoopt. De CL is niet gewonnen en de sfeer in het stadion tegen Neymar neemt ook rap toe. PSG merkt dat 1 speler het niet kan doen en zal vast graag wat miljoenen tegemoet zien komen. Voordeel van de miljoenen volgend jaar ontvangen is dat je dan volgend jaar ook meer uit kan geven. Transfermarkt sluit bijna en volgend jaar hebben ze dan de hele zomer om de spelers uit te zoeken.

23 augustus 2019 om 16:47

Slim? Dat valt nog af te wachten. Maar onbegrijpelijk dat ze hem nog terug willen hebben, gezien de manier waarop hij weg is gegaan, en wat voor karakter hij in het veld is.

Begrijp ook niet dat mensen het nog leuk vinden om zo'n club te steunen die gewoon even voor honderden miljoenen de markt op gaat en alles maar bij elkaar koopt wat het wil. Daar zit toch geen enkele ziel of identiteit meer in? (ja ik weet het dit geldt wel voor meerdere Europese topclubs)

23 augustus 2019 om 17:14

Op korte termijn zeker en vast. Tenminste als ze hiermee de CL binnen halen. Anders is het een fiasco. Op lange termijn valt het nog te bezien de impact van deze transfer. Het mag duidelijk zijn dat Bartomeu deze transfer voor twee redenen wilt realiseren: enerzijds omdat Messi hier op is beginnen aandringen, en anderzijds omdat ze als de dood zijn dat Neymar bij Madrid zou voetballen.

Waar Bartomeu eerder nog Dembele talentvoller noemde dan Neymar, en niet naliet om verschillende sneren naar Neymar te lanceren gezien hoe hij Barcelona verliet, is hij nu richting Parijs vertrokken met zijn broek op zijn knieã£â«n, bijna smeken dat Neymar terug komt naar Barcelona. Waar er eerst nog hoogmoedig gedrag werd vertoond als "neymar moet zich eerst excuseren en zijn aanklacht intrekken", hopen ze dat Neymar zijn voorkeur voor Barcelona uitspreekt, om zo een betere onderhandelingspositie te hebben.

Mij lijkt dat Barcelona heel veel kans heeft om hier als verliezer uit te komen. Trekken ze Neymar niet aan, vertrekt hij mogelijks naar Madrid. Trekken ze hem aan, begeven ze zich in een problematische financiã£â«le situatie die gevaarlijk wordt voor de club. Ze zitten namelijk al bijna tegen de maximum van lonen die je mag uitgeven voor FFP en geven waarschijnlijk ook al hun transferbudget voor volgend jaar uit. In de selectie zitten namelijk al heel wat hoge lonen waaronder Messi, Griezmann, De Jong, Suarez, ... Daarbij zal Suarez of Griezmann waarschijnlijk wissel staan, wat geen van beide lijkt te plezieren lijkt mij. Had Bartomeu dit geweten had hij 100 zeker Griezmann niet aangetrokken. Daarbovenop willen ze binnekort Messi zijn contract openbreken, terwijl hij nu reeds bijna rond de 45 miljoen netto opstrijkt.

23 augustus 2019 om 17:36

Dit klopt ook niet denk ik.
Dit staat nergens in de kranten die dicht bij Barca staan, zoals sport en mundo..
Het is voor Barca nu financieel zo goed als onmogelijk om Neymar te halen.
Jammer genoeg zie ik hem naar Real gaan, puur omdat hij niet meer bij Psg kan blijven, en Barca hem niet kan betalen.
Ze hadden Griezman niet moeten halen

WAT EEN T E A M wordt Barca!

Frenkie, Rakitic, Arthur op het middenveld

Neymar, Suarez, Messi in de aanval

Dat wordt smullen in de Champions League :P

23 augustus 2019 om 16:29

Griezmann?

23 augustus 2019 om 16:32

Griezmann in de spits, Suarez terug naar Ajax?

23 augustus 2019 om 16:39

Griezmann op Neymar stapelen en inschrijven als 1 speler.

23 augustus 2019 om 17:37

GriezMar

23 augustus 2019 om 21:05

Neymann gaat niet gebeuren

23 augustus 2019 om 16:29

Moet je nagaan dat je dan gewoon nóg een elftal op kan stellen met (uitgaande van een verdediging: S. Roberto - Pique - Lenglet - Alba):

Neto
Semedo - Umtiti - Todibo - Firpo
Vidal - Busquets - Riqui Puig
Dembele - Rafinha - Griezmann

Waarschijnlijk vergeet ik nog wel iemand en ik zou Busquets overigens altijd basis zetten.

23 augustus 2019 om 17:45

Ter Stegen; Sergi Roberto, Piqué, Umtiti, Jordi Alba; Arthur, Busquets, De Jong; Messi, Griezmann, Neymar

Neto; Semedo, Todibo, Lenglet, Junior Firpo; Aleñá, Rakitic, Puig of Vidal; Dembélé, Suárez, Rafinha

23 augustus 2019 om 16:31

Schiet me ineens te binnen. Met Messi Suarez en Neymar, zou je MSN kunnen gebruiken als afkorting van de grote 3!

23 augustus 2019 om 17:17

Zo, ben je wakker geworden.
Zo werden ze namelijk toen ze samenspeelden al genoemd.

23 augustus 2019 om 17:29

Jij bent duidelijk nog niet wakker in ieder geval.

23 augustus 2019 om 19:04

Nooit van sarcasme gehoord?

23 augustus 2019 om 16:34

ik heb liever frenkie busquets en arthur op het middenveld.
Met Messi griezman/suarez neymar voorin heb je wel een controlerend middenveld nodig.

23 augustus 2019 om 19:38

Dan heb je 0 diepgang op het middenveld, in top wedstrijden zou je ook met Frenkie en Busquets als
Blok kunnen spelen en dan Messi of griezmann op 10?

23 augustus 2019 om 21:25

dat is juist het idee............
Met messi griezman en neymar heb je enorm veel diepgang in de aanval. ALs ook nog eens je middenvelders erover heen gaan dan speel je dadelijk in een 3-0-7 formatie.

Ik ben totaal geen fan van messi of griezman of neymar op 10. Het zijn fifa opstelling. die ik totaal niet in de werkelijkheid zie werken.

23 augustus 2019 om 16:35

WAT EEN TEAM, eerder gezegd WAT EEN KOOPKRACHT .

Schandalig , gewoon schandalig.

Er is gewoon geen geld om hem te kopen dus dan huren we hem en tellen we volgend jaar 160 neer joh geen probleem

Zo win je idd de cl , sorry ik.bedoel zo koop je de CL

23 augustus 2019 om 16:39

Iets, ik weet niet wat, in mij zegt me dat ze hier spijt van gaan krijgen. Nowadays lijkt het hele universum om Neymar te draaien. Uitstekende voetballer maar zo verschrikkelijk overhyped.

23 augustus 2019 om 16:41

PSG heeft precies hetzelfde gedaan met Mbappe. Eerst een jaar huren en daarna kopen voor 180 miljoen

23 augustus 2019 om 16:44

Ja en ook dat is schandalig. Als je ergens geen geld voor hebt of zoals bij psg destijds de ffp het niet toestond, moet het niet mogelijk zijn. Barca komt straks in de CL kerngezonde clubs tegen die ze met dit gekochte geweld met 7-0 wegblazen. Gekocht hoort "gekocht" te zijn

23 augustus 2019 om 17:17

Nu ben ik geen fan van Barca en kan ik me goed vinden in mensen die het belachelijk vinden dat na Griezmann Neymar ook nog eens aan zou worden getrokken. Maar je kan er niet omheen dat Barcelona een kerngezonde club is waardoor dit soort dingen juist mogelijk zijn.

Als het waar zou zijn wat jij stelt, dat het niet mogelijk moet zijn iets te kopen als je het geld niet direct hebt, dan zou 99,99 procent van de bevolking geen huis kunnen kopen. Zo werkt het gewoon niet.

23 augustus 2019 om 17:45

Ik snap je punt Rink. Maar vind je dan ook dat een optie tot koop überhaupt niet zou mogen? Want dan wordt het huren van spelers voor veel clubs wel veel minder aantrekkelijk.

23 augustus 2019 om 18:06

Een optie tot koop lijkt me geen probleem. Daar kan je namelijk nog van afzien. Een verplichte optie tot koop is weer wat anders. Ik zie dat ook gewoon als een speler nu kopen met uitgestelde betaling.

23 augustus 2019 om 18:09

@diegelbe. Ik vind dat t zeker wel zou moeten kunnen maar nu word er misbruik van het huren en optie tot koop gemaakt imo.

23 augustus 2019 om 18:11

Een eenmalige hypotheek waar je 33 screens voor moet doorstaan en een werkgeversverklaring+ allerlei zekerheden voor moet afgeven is wel even wat anders dan clubs die kopen om het kopen en met miljoenen smijten alsof het losse euros zijn.

23 augustus 2019 om 20:50

En jij denkt dat banken die miljoenen aan een club als Barcelona verstrekken zonder enige vorm van screenings? Jij mag het bedrag van de hypotheek op basis van jouw inkomsten uit jouw werk.

Hoe denk je dat het kan dat een club als Barca gigantische bedragen kan lenen? Juist, omdat ze mega omzetten draaien waar ook een flink bedrag van over blijft om aflossingen te betalen.

Dat de schaal veel groter is maakt de basis van het geheel niet ineens heel anders.

23 augustus 2019 om 21:04

Onjuist dit geeft aan dat je er niets van snapt. Jij vergelijkt een consument met een eenmalige hypotheek van pak en beet 2 ton (die dat meestal maar 1 keer tegelijk mag doen en daar 30 jaar voor moet werken vaak samen met zn partner) met een club die miljoenen maar dan ook miljoenen smijt om spelers te kopen die vervolgens niet opgesteld worden (coutinho, dembele) dat maakt de competities helemaal kapot en is ook een vorm van competitie vervalsing.

Als die "mega" omzet waar jij het over hebt een keer tegenvalt? Wat denk je dan? Dat de kosten dan ook maar even meeveren naar beneden? Het is totaal onverantwoord en de zeepbel knapt hopelijk nog een keer.


Griezman konden ze net kopen omdat ze geld bij de bank los moesten krijgen, waardeloos en onverantwoord. Alles is gebaseerd op CL inkomsten en merchandise , totaal geen rekening houdend met eventueel tegenvallers of je spelers (die zo duur zijn aangetrokken) dat er geen extra winst meer op zit.

23 augustus 2019 om 16:37

Denk dat Busquets een van de eerste op het wedstrijdformulier is, maar buiten dit wordt het dan wel een bizar team zo inderdaad. Suarez wordt rustig uitgefaseerd, en ook met een Dembele en eventueel andere spelers in de toekomst lijkt er goed voorgesorteerd op het opvangen van het verlies van Messi over een aantal jaar.. (voor zover dit natuurlijk op te vangen is.. zal je meer als heel team moeten doen)

23 augustus 2019 om 16:59

Busquets gaat niet het hele seizoen banken. Zie eerder Rakitic naar de bank gaan

23 augustus 2019 om 17:12

Tot Messi het weer laat afweten op de grote momenten

23 augustus 2019 om 17:14

Lekker smullen van corruptie in de CL zoals barca tegen PSG. Ben benieuwd of messi dan ook de cl afstaat als dat nog een keer gebeurt en ze winnen hem.

23 augustus 2019 om 18:14

Wat een Team!
Valverde als manager...

23 augustus 2019 om 21:16

Busquets is na Messi de belangrijkste speler.
Weet niet wie er verder speelt maar Busquets speelt 1000%.

Ja jongens het gaat gebeuren Neymar returns home! Ongelooflijk! Als je met zo een aanval niet op 10 punten van Real Madrid en Atletico eindigt en de Champions League niet wint heb je het echt slecht gedaan.

Messi, Griezmann en Neymar heeft alles wat een aanval moet hebben.

23 augustus 2019 om 16:32

Behalve lengte hahaha

Nee maar met ook nog dembele en suarez als aanvals opties moeten ze genoeg kunnen rouleren om tijdens de beslissende fase in de cl fit te blijven

23 augustus 2019 om 16:34

Nouja we hebben vorig PL seizoen gezien dat je ook praktisch alles kunt winnen en alsnog slechts met een minimaal verschil kampioen worden

23 augustus 2019 om 16:48

Eigenlijk schrijf je geen onwaarheden en toch stoor ik me aan de optimistische toon. Klinkt vreemd, maar toch is het zo. Met een voorhoede van Lionel Messi, Antoine Griezmann en Neymar heeft Barcelona weer met afstand de beste voorhoede ter wereld en is het seizoen eigenlijk een teleurstelling als je niet met ruime voorsprong landskampioen wordt, de Copa del Rey wint en de Champions League terughaalt naar Camp Nou. Maar tegen welke kosten? Het financiële plaatje laat ik even buiten beschouwing, want over de exacte bedragen zijn de journalisten het vooralsnog niet eens. Barcelona gooit haar zelfrespect te grabbel door een speler met zijn verleden terug te halen zonder dat die speler vooralsnog een van de voorwaarden (die de club gesteld heeft) waar heeft gemaakt. Waar is zijn excuses richting de club? Waarom horen we nog steeds niets over een terugtrekking uit de rechtszaak rondom de loyaliteitsbonus? En we zullen nog altijd moeten afwachten of Neymar daadwerkelijk op financieel vlak een stap terug gaat doen.

Daarnaast voelt de terugkeer van Neymar als een soort symptoombestrijding. Je geeft de club een paracetamolletje tegen de hoofdpijn, maar onderzoekt niet waarom de club ziek is. De hoofdverantwoordelijke voor het traantrekkend slechte spel is Ernesto Valverde, niet de afwezigheid van Neymar.

23 augustus 2019 om 16:50

Dit dus. 100 % mee eens en mooi om te zien dat een echte barca supporter dit zo objectief kan verwoorden en door de korte termijn succesen heen kan en wil kijken

23 augustus 2019 om 17:02

Barcelona strijd tegen olie clubs als City en PSG, wil je met hen op langere termijn blijven concurreren moet je gewoon geld uitgeven dat is de realiteit. Ook Real Madrid heeft 140 miljoen euro betaald voor Hazard met een contract voor nog maar een jaar. Daarbij heeft Ney een salaris verlaging geaccepteerd. Hij is weg gegaan en heeft spijt gehad van zijn vertrek. Daarbij betekent een terugkeer van Neymar het vervallen van die rechtzaak wat me logisch lijkt.

23 augustus 2019 om 17:02

Ik begrijp eigenlijk niet waarom mensen zich afvragen waarom ze hem terug halen. Puur alleen maar om het feit dat hij naast Messi een van de weinige spelers is die echt het verschil kan maken. Daarnaast heeft hij in zijn tijd bij Barca amper te maken gehad met blessures en negatieve berichten rondom zijn persoon. En over het geld, daar ontkomt niemand meer aan tegenwoordig. Barca heeft stappen gezet om het niveau van de jeugdopleiding op te krikken maar ook dat heeft tijd nodig. Waar ik het 1000000% mee eens ben is dat Valverde weg moet. Je kan mij een idioot noemen maar een Peter Bosz zou dit Barca kunnen laten swingen.

23 augustus 2019 om 17:23

Mooie reactie Guaporta. Kan me heel goed voorstellen dat een echte cule er zo in staat.

23 augustus 2019 om 17:24

Als ik je een idioot noem, dan wordt mijn reactie terecht verwijderd. Ik ben geen deskundige op dat gebied, hooguit ervaringsdeskundige, maar dat zou ons dan beiden kwalificeren als...

Maar een Peter Bosz, ja zou een goede zijn, maar ook ik kan met dit team prijzen winnen. Maar het is geen uitgemaakte zaak. Barca is over het hoogtepunt heen. Ze hebben zich weliswaar blijvend genesteld tussen de europese grootmachten, maar er is geen hegemonie. En dat is maa goed ook. Het is veel leuker als er spanning is.

23 augustus 2019 om 17:26

@el_guaje7, in mijn ogen zijn dat twee verschillende zaken. De uitdaging om concurrerend te blijven (en daarmee onder andere olieclubs achter je te laten) hoeft niet direct op een absurd uitgavenpatroon gebaseerd te zijn. Daarvoor hoef je niet jaarlijks voor tweehonderd miljoen de transfermarkt op te gaan, zeker als je een functionerende jeugdopleiding tot je beschikking hebt. En over die voorwaarden, vooralsnog zijn dat nog enkel geruchten en hebben we zelfs in deze fase nog niets vanuit Neymar gehoord. Niet over een excuses richting de club en niet over de rechtszaak. En de salarisverlaging zien we natuurlijk pas op het moment dat hij werkelijk heeft getekend.

@fcvoetbal23, dit is precies de reactie waar ik me aan stoor. Je lijkt te insinueren dat de critici Neymar (als speler) niet op waarde schatten, terwijl dat helemaal niet het punt van discussie is. Neymar, mits fit, hoort bij de vijf beste spelers ter wereld en is voor iedere club een waardevolle toevoeging. Maar het probleem van Barcelona is niet de afwezigheid van een enkele speler, het probleem ligt bij een gebrek aan doorstroom vanuit La Masía, bestuurlijk wanbeleid en een oefenmeester bij het eerste elftal die de clubwaarden niet begrijpt (of in ieder geval niet uitvoert). Dat is het probleem. Die drie factoren zorgen voor een atypische speelstijl, niet het ontbreken van Neymar. En dan heb ik het nog niet eens over de randzaken die er rond zijn persoon spelen, wat natuurlijk een hele discussie op zichzelf is.

Eigenlijk komt het op het volgende neer; als je de onderliggende problemen niet oplost, kan je jaarlijks een soortgelijk bedrag richting de transfermarkt sturen om de volgende 'plijster' a.k.a. Neymar aan te trekken.

23 augustus 2019 om 17:40

ik heb je vaker het voorbeeld van hazard erbij zien halen. Ik snap dat je real niks gunt maar ff serieus. Hoe kom je nou op de 140 miljoen voor hazard? Volgens mij is er echt 120 miljoen voor betaald. En wij als barca fans moeten komende jaren wel onze mond dicht houden hoor. Onze transerbedragen gaan nergens over. 160 miljoen voor een coutinho terwijl hij niet een op zn natuurlijke positie speelt? 140 miljoen voor dembele die mentaal niet in orde is en speelt als een kip zonder kop? En dan heb ik het niet eens over onze uitgaande transfers. Zo wat elke speler de laatste jaren is met verlies verkocht. Real Madrid daarentegen doet het veel beter op de transfermarkt. Die zijn relatief rustig geweest afgelopen jaren en hebben toch een aantal cl’s binnengehaald. En zij verkopen spelers tegen een mooie prijs. Nee ik snap dat je ze niks gunt (ik ook niet) maar je moet ze niet willen pakken op de transfers van hazard ( waar je overigens in meerdere topics 20 miljoen boven de originele transferbedrag gooit).

23 augustus 2019 om 17:55

Hazard heeft 100 miljoen plus 40 miljoen aan bonussen gekost maat.

23 augustus 2019 om 18:10

Dan is Coutinho voor 160 miljoen aangetrokken geweest en Dembele voor 147, of tel je enkel de bonussen er standaard bij bij transfers van Real? Bij die bonussen zitten variabelen als Gouden Bal, Champions League, etc.

23 augustus 2019 om 18:40

Ik begrijp dat daar de pijnpunten liggen, er valt alleen weinig aan te doen momenteel. Het is gewoon wachten op de nieuwe verkiezingen volgend jaar.

23 augustus 2019 om 19:12

@el_guaye7, @rmadrid4ever, zullen we (puur voor de grap) datzelfde spelletje ook even spelen voor Neymar? Nemen we dan ook de kosten voor vriendschappelijke wedstrijden, de eerste opties op jeugdspelers en scoutingswerkzaamheden van familieleden mee in de transfersom die we hier benoemen?

23 augustus 2019 om 19:15

@fcvoetbal23, daar geloof ik niet in. De doorstroom van jeugdspelers kan ook zonder verkiezingen gestimuleerd worden en Ernesto Valverde kan ook zonder verkiezingen vervangen worden door iemand die beter bij de club past.

Oh, en de verkiezingen zijn niet volgend jaar. Pas in de zomer van 2021 hebben clubleden de mogelijkheid om Bartomeu te vervangen. Als dat al gebeurt.

23 augustus 2019 om 17:01

Als de boel er achter qua middenveld en verdediging het gebrek aan meeverdedigen van de fantastische aanval niet kan opvangen, dan heb je nog niet zo maar alles gewonnen. Real Madrid heeft ook weleens een topaanval gehad met Ronaldo, Raul, Figo, Owen en Morientes. Terwijl daarachter nog een Beckham en ene Zidane stonden op het middenveld. Dat was ook geen succes. Wereldvedettes of Galacticos zoals bij Real zijn geen enkele garantie op succes.

23 augustus 2019 om 17:11

Volgens mij heeft Barcelona 4 jaar geleden de CL gewonnen met Messi, Suarez en Neymar voorin plus Xavi/Raki en Iniesta voorin plus opkomende backs. Dat ging prima, het gaat er om hoe je invult.

23 augustus 2019 om 17:37

Alleen is Messi sindsdien wat spaarzamer in het verdelen van zijn krachten, Suarez op zijn retour en duurt het weer even voordat Neymar op het niveau van toen zit. Middenveld van nu is goed, maar het zijn geen Xavi en Iniesta. Dat niveau krijg je nooit meer. Alba wordt ook een dagje ouder dus die doseert ook wat meer, terwijl wat er nu op rechts loopt de schoenveters van de Dani Alves van toen niet mag vast maken. Ook loopt er nu een trainer die er weinig kaas van gegeten heeft, dus dat schiet ook niet op. Het hangt inderdaad van de invulling af. Iemand met visie kan hier echt wel wat mee. Echter zie ik in Valverde dan weer niet zo iemand.

23 augustus 2019 om 17:46

De verwachtingen zijn in ieder geval torenhoog. Dat kan bijna alleen maar tegenvallen.

23 augustus 2019 om 21:17

Zonder Neymar eindigen ze ook 10 punten boven Madrid dus das niet zo moeilijk.

24 augustus 2019 om 01:00

Aub zeg, "neymar returns home" ... home is Brazilië voor hem.
Bij Messi kan ik t nog begrijpen aangezien hij op zeer jonge leeftijd bij Barça kwam.
Ik zal als Barça zijnde niet eens willen dat zo clown terug keerde, al smeekte hij op zijn knieën.
Het was een geweldige spelers maar is zo overschat en overpriced, dan wil je uit de schaduw van Messi spelen en kom je tot het besef dat het niet lukt zonder hem omdat er iemand anders bij psg meer in de spotlight staat.

Ben benieuwd of hij zijn oude niveau haalt, en of het achteraf al dat geld waard is. Ik heb er een hard hoofd in

23 augustus 2019 om 16:31

2017-2018, 30 wedstrijden 28 goals. 2018-2019 28 wedstrijden 23 goals.
Hij heeft letterlijk Franse competitie aan flarden geschoten, hoezo zou hij zijn niveau niet meer halen?

23 augustus 2019 om 16:42

Aan flarden? Overdrijven is ook een vak. Psg veruit het beste team in Frankrijk. Zijn aantal goals zijn zeker niet slecht maar aan flarden geschoten??

23 augustus 2019 om 16:45

Als je in totaal 51 goals in 58 wedstrijden heb gemaakt noem ik dat echt wel aan flarden schieten.

23 augustus 2019 om 17:12

En dan heb je de assist nog buiten beschouwing gelaten.

23 augustus 2019 om 17:19

Als er er 1 iemand is die de Franse competitie aan flarden heeft geschoten, dan is dat toch echt zlatan

24 augustus 2019 om 01:01

Kon je beter Mbape halen

Ik ben erg fan van de voetballer Neymar, maar daarbuiten vind ik het maar een engnek. Ben daarom blij dat hij naar Barca gaat, past daar beter.

23 augustus 2019 om 16:57

Serieus? Qua voetbal past hij idd beter bij Barca, zijn maniertjes passen imo juist veel beter bij RM. En nee, ben geen fan van Barca (of RM)

23 augustus 2019 om 18:18

Misschien heb ik het wat verkeerd verwoord. Ik bedoel met mijn reactie dat ik blij ben dat hij naar Barcelona gaat omdat ik het zon engnek vind. Ik bedoel niet dat hij beter bij barca past qua gedrag maar zoals je zelf zegt doel ik ook op het voetbal. Qua gedrag past hij wel bij beide clubs 😜

Vind dit toch absurd veel geld. Met zijn opbrengsten bij de verkoop investeren in spelers waarvan er al een is verhuurd om vervolgens weer bijna hetzelfde bedrag op te hoesten bij de terugkeer van Neymar. Vind dat er toch wel frisse wind mag komen bij het bestuur van Barcelona..

Als die eventuele ruildeal met Real die de hele tijd wordt genoemd klopt, zou dat toch by far de beste optie voor PSG zijn geweest. Als deze deal met barca doorgaat komen ze er toch een beetje bekaaid vanaf.

23 augustus 2019 om 16:31

Ja dat zou je denken maar kijk eens wat die spelers die ze zouden krijgen verdienen. Een godsvermogen. Dan kan je beter 200 miljoen pakken en volgend jaar een nieuwe jonge superster halen

23 augustus 2019 om 17:40

Salaris is wel een valide punt ja. Aan de andere kant zijn ze sws op zoek naar een keeper, hebben ze met het vertrek van rabiot weer wat ruimte voor James en lijkt bale me een prima vervanger van neymar.

23 augustus 2019 om 16:42

Ze willen geld. Geen spelers die nog een paar jaar hebben met een torenhoog salaris.

Alhoewel ik deze transfer toejuich maken de getallen me wel zenuwachtig...jesus wat een geld

23 augustus 2019 om 16:28

Dat moet de club in een jaar maar gaan regelen he.

Ik denk en hoop dat hij weer de oude zal worden. Hij hoort thuis bij barca en hij had het hier naar zijn zin.

23 augustus 2019 om 16:34

Daarbij is dit een beter moment om bij Barcelona te spelen. Messi in zijn prime was niet te evenaren, nu (lees binnen 2/3 jaar) kan hij mischien uit zijn schaduw treden.

Als dit waar is dan heeft barca wel hele sterke zaken gedaan deze transfer periode.
We zitten nog steeds met een slechte trainer die waarschijnlijk niet optimaal gebruik kan maken van de spelers die hij tot zijn beschikking heeft.

Met neymar erbij hebben wij tenminste een extra speler zoals messi die iets uit het niets kan

Overbodige aankoop... Griezman, Dembele, Suarez, Messi en Neymar kunnen nooit allemaal tegelijkertijd spelen. Teveel supersterren in 1 elftal dat kan niet goed gaan.

23 augustus 2019 om 16:37

Suarez is al een tijdje geen super ster meer, helaas.

23 augustus 2019 om 16:39

Maar toch nog goed voor 20+ goals

23 augustus 2019 om 16:59

Als messi jou beste vriend is maak jij er ook 20+

23 augustus 2019 om 16:38

Met Neymar erbij kun je veel verschillende opstellingen maken. Daarbij zie ik Dembele verkocht gaan worden als hij zich niet aan gaat passen.

23 augustus 2019 om 16:47

Ze gaan natuurlijk ook niet tegelijk spelen.
Messi en neymar zullen sowieso spelen.
Griezman/suarez concureren voor de spits.
Dembele gaat banken en waarschijnlijk de wedstrijden spelen waar messi en neymar ofzo gespaard worden

Gefelicteerd Barca met de treble.

23 augustus 2019 om 16:38

Dat zeggen we elk jaar en daar gaat het al mis. De druk ligt nu al te hoog, haha!

23 augustus 2019 om 16:40

Nee joh.
Barça wint waarschijnlijk een wedstrijd in de Knock out met 5-0 en de tweede wedstrijd verliezen ze met 6-0.
I'm calling it.

Overigens hebben een paar bekende journalisten nog niks laten weten over een deal, dus nog maar even afwachten of dit bericht echt klopt

Het is maar afwachten wat hier waar van is. Radio Catalunya vind ik nou niet echt heel betrouwbaar. Ik denk eigenlijk dat dit bericht bij de wandelgangen had gekunt, maar ik begrijp het van VZ wel. Zolang er nog geen officieel bericht van barca (of een ander(?)) is zal ik het nog niet van de daken schreeuwen.

23 augustus 2019 om 20:52

Onzin, dit is misschien wel de meest betrouwbare bron wat betreft Barca-nieuws..

24 augustus 2019 om 09:43

Rac1 is nog net beter, maar idd heel wat beter dan Sport of MD

Marc ! Sla je slag en haal / huur Suarez naar Amsterdam.

Die zou met griezman en neymar weinig minuten gaan maken

23 augustus 2019 om 16:45

Denk dat Suarez een enorm salaris heeft.

23 augustus 2019 om 16:49

Denk ik ook. Maar een Ziyech salaris er tegen aan gooien. Niet geschoten is altijd mis. Dolberg miljoenen gedeeltelijk in zn salaris investeren. Geen restwaarde, wel sensatie

Overmars sla je slag. Suarez wordt overbodig

23 augustus 2019 om 16:45

Suarez schijnt momenteel meer dan 15 miljoen euro te verdienen in Spanje. Ajax heeft het salaris plafond al verhoogt maar dit gaan ze nooit kunnen betalen.

Ohhh wat heerlijk dit MSN is back. En nog een winst van 22 miljoen!!!!!

23 augustus 2019 om 18:17

Weet echt niet of je dat sarcastisch bedoeld of serieus bent, maar waar zie je dat Barca winst draait?
Barca maakt hier juist zoveel verlies, niet vergeten dat Barca zowel Coutinho (160m) en Dembele (110-140m) hebben gehaald dus in totaal 270 mil hebben betaald als vervangers van Neymar.
Als jij dan nu dezelfde speler die je hebt weggedaan voor 200 miljoen haalt dan hebben ze gewoon een dikke verlies van 250 miljoen, als je het zo zwart op wit bekijkt.
Sterker nog als je transfer windows bekijkt van Barca 17/18, 18/19, 19/20
Als ze daadwerkelijk Neymar terug halen dan hebben een negatieve saldo van - 400 miljoen, met het kopen en verkopen van spelers, niet echt een lekkere beleid als je het mij vraagt

Ik weet nu zeker dat ik reacties ga krijgen van Barcafans die nu met een andere smoes gaan komen m.b.t. Coutinho en Dembele, de afgelopen jaren is het "neymar's geld is geinvesteerd" in die 2 spelers, ben benieuwd wat voor nieuws er nu gaat komen.

Neymar, Griezmann, Messi?

Suarez chagrijnig op de bank? Lijkt me niet echt een type voor de bank. Had je beter Suarez kunnen verkopen en een spits halen die wel een toevoeging is vanaf de bank.

Ach de club en de speler passen nu eenmaal heel goed bij elkaar. Het lijkt mij dan ook meer dan logisch dat PSG de speler laat vertrekken, je kan veel zeggen over PSG maar ik vind dat zij terecht handelen hiernaar, Een ongelukkige speler als Neymar zal niets meer dan een onruststoker zijn voor Psg.

Wat ik mij dan afvraag is wat de komst van Neymar betekent voor jongens als Ousmane Dembele? Je haalt zo'n jongen voor verschrikkelijk veel geld en gaat hem nu op de bank zetten? Hetzelfde geldt voor Griezmann, je geeft een gigantisch bedrag uit aan een speler om hem heel het seizoen lang te rouleren met Suarez?

En wat als Coutinho niet wordt aangetrokken door Bayern? Dan komt ook die ook nog terug volgend seizoen. Om maar niet te spreken over de salariskosten bij Barcelona, ze zijn nu al met uitstek nummer 1 in het betalen van salarissen, nou daarna al helemaal.

Vind het persoonlijk een overbodige aankoop als je Griezman net hebt gekocht en Dembele al in huis hebt. Als Barcelona de Champions League niet wint dan wordt het een grote crisis daar in Catalonie.

23 augustus 2019 om 17:21

En ondertussen Pique die het aantrekken van Bale onverantwoord noemde, en hoe Barcelona verschillend is van de rest omdat ze toen toevallig met enkele kleppers uit de jeugdopleiding speelden.

23 augustus 2019 om 17:29

De hele markt was toen volgens mij anders. Als zelfs Arsenal 80mil betaald voor een speler dan zegt dat toch al genoeg?

23 augustus 2019 om 17:39

Ik denk dat die 100 miljoen voor Bale toen even buiten proportioneel was, als zij nu hebben betaald voor Coutinho en Dembele. Het gaat puur om de hypocrisie waar ze beweerden dat Madrid altijd hoge sommen uitgeeft en hoe zij anders en 'beter' zijn omdat ze steeds jeugd inwerken. Dat is ondertussen ook een tijdje geleden dat dat gebeurde.

Mooi! Real de beste keeper, Barca de beste aanval ter wereld.. Om van te smullen...

23 augustus 2019 om 18:20

Navas gaat alsnog weg waarschijnlijk

23 augustus 2019 om 18:39

Inderdaad, daarom dat ik het zeg.. Je moet beter opletten

24 augustus 2019 om 12:53

Dan zit de beste keeper dus niet meer bij Real Madrid

Je hoeft dus ook helemaal niks te kunnen om 'beleid' te maken bij Barcelona. Je hoeft alleen maar Football Manager met cheat codes te kunnen spelen en jezelf oneindig veel geld geven. Na het vertrek van Neymar hebben ze die 222 miljoen al aan Dembele (105m) en Coutinho (170m) uitgegeven. En dan gaan ze nu weer in totaal 160-200 miljoen betalen om hem terug te halen? Absurd.

Gelukkig gaat Kluivert daar de jeugdopleiding fixen. Dat zal vast wel iets zijn waar ze het geduld voor gaan hebben.

23 augustus 2019 om 17:28

Zo vermoeiend dit soort opmerkingen. Noem een topclub die de afgelopen jaren niks heeft uitgegeven en alles met jeugd heeft gedaan?

23 augustus 2019 om 18:22

Hij heeft toch gewoon gelijk? Elke club investeert tegenwoordig vele tientallen miljoenen maar Barcelona steekt er ook met de salarissen die ze betalen met kop en schouders boven uit.

23 augustus 2019 om 19:59

Ze hebben in drie jaar tijd een half miljard euro uitgegeven voor spelers op de linksbuitenpositie. Als je de 100 miljoen van Griezman, die daar tot dusver speelt, er nog bij op wilt tellen kom je op een nog hoger bedrag uit.

Er is niks mis met gerichte aankopen. Goed scouten en de perfecte kandidaat in huis halen en daar dan ook fors betalen. Niks mis mee. Maar gezien Barcelonas handelen doen ze dit gewoonweg niet. Het lijkt helemaal nergens op wat ze doen.

24 augustus 2019 om 09:28

Sorry maar jouw club toch ook? Rodrygo, Hazard, verdediger van porto, Jovic, Mendy en daar tegen over staat Griezmann, Firpo en Frenkie. Dus met kop en schouder zal je vast tegenvallen. Over de laatste 10 jaar genomen staan er een aantal clubs met meer uitgaven waaronder Real Madrid, kan je gewoon opzoeken! Maar aan je naam te zien begrijp ik je reactie....

24 augustus 2019 om 09:32

Dat is weer een andere discussie. Ik vind het ook nergens op lijken wat ze doen. Alleen we moeten niet doen alsof Real niet bijvoorbeeld net Hazard, Mendy, Militao, Jovic, Rodrygo hebben gekocht. ManU McGuire, rechtsback en de voorgaande jaren ook. De toppers ontkomen er niet meer aan, helemaal niet als het niveau van de jeugd er momenteel niet is.

24 augustus 2019 om 12:50

Real Madrid heeft deze zomer inderdaad veel geld uitgegeven. Rodrygo (45 miljoen) en Militao (50 miljoen, de verdediger van Porto) zijn trouwens al voor de zomer gehaald dus tellen niet mee. Dus je houd Hazard (120), Jovic(60) en Mendy(50) dan over. Dit zijn naar mijn mening ook nodige aankopen geweest en heeft Real Madrid de afgelopen jaren niet gek veel spelers gekocht of met gekke transferbedragen gestrooit. Barcelona daarintegen heeft na het vertrek van Neymar Coutinho en Dembele gehaald voor 140 en 120 miljoen geloof ik, deze zomer halen ze Griezmann voor over de 100 miljoen en willen ze nu Neymar weer terug halen voor 200 miljoen. Persoonlijk vind ik dit nogal een verschil. Ook had Barcelona vorig jaar met 487 miljoen de meeste salariskosten, een stuk meer als de nummer 2 Real Madrid die nog geen 400 miljoen aan salarissen kwijt waren. Nu zijn er wat spelers bijgekomen natuurlijk maar geloof niet dat Hazard, Jovic, Mendy, Rodrygo en Militao samen een hoger salaris hebben als Frenkie, Firpo, Griezmann (en Neymar).

24 augustus 2019 om 14:24

Je hebt ook geen ongelijk. Het probleem ligt hem bij Barca niet zozeer aan het held uitgeven. Neymar is een van de weinige spelers die uit het niets, het verschil kan maken. Het grote probleem ligt hem bij het bestuur. Het is voor ons weer wachten op de verkiezingen en op mensen die meer gevoel bij de club hebben en de normen en waarden weer na zullen leven, zie Bayern München.

Neymar griezmann messi.. toch wel zieke aanval

Vraag mij dan echt af of ze Neymar echt willen of echt niet bij Real willen. Daarnaast vraag ik mij echt af waar ze het geld vandaan halen voor de komende tijd. Er zal toch iets gaan of moeten veranderen in de selectie om budget vrij te maken. Wie gaat er weg? Een middenvelder of toch Suarez? Een grootverdiener zal plaats moeten maken nu of anders in de winterstop, lijkt mij.

Ben wel benieuwd hoe het uit gaat pakken en hoe Valverde dat gaat managen om zo'n groep tevreden te gaan houden. Blessures en schorsingen ga je ongetwijfeld krijgen, maar je kan niet elke week maar rouleren met iedereen. Al was Neymar de laatste tijd best regelmatig geblesseerd

Zal geen groots welkom worden voor Neymar zoals gewoonlijk, maar wat een transfer wordt dit. Nog nooit gezien dat een topspeler in zijn prime weer terugkeert bij Barca. Ik had het altijd wel gedacht dat hij ging terugkeren, maar dat het echt gebeurt blijft toch speciaal. Aparte kerel, maar hij zal sowieso weer een bijdrage leveren.

Kunnen ze nu eindelijk ook wedstrijden zonder Messi gaan winnen? Echt belachelijk veel geld. Er waren vast wel goedkopere opties. Misschien Barcelona hoopt Bayern over jaar optie tot koop op Coutinho licht.... Ik zit hier zelf niet op te wachten. Valverde schijnt van rouleren te houden, kan zich nu lekker uitleven.

Ik weet het niet hoor. Ik denk eerlijk gezegd dat het helemaal niet zo een goed idee is hem terug te nemen. Hij is een onruststoker en zo iemand heb je denk ik niet nodig. Ik vraag echt af of dit de juiste beslissing is.

Ik vrees ervoor dat wanneer het even minder loopt hij weer veel onrust stookt. Tevens wil hij de beste zijn ter wereld ten kosten van alles. Ik ben benieuwd of de vrede lang bewaard blijft bij Barca. Ik hoop het, maar ik zou er niet van staan te kijken of het fout loopt.

Mooizo. Laat hem naar lekker naar Barca gaan, en lekker weer in het schaduw van Messi spelen, want dat was volgens mijn de grootste reden dat die daar vertrok. Ook al maakt die twee goals, en geeft die twee assist's in een wedstrijd. Het zal altijd over Messi gaan, en daar kan je simpelweg niks aan doen.

En oh nee hoor. Ben absoluut niet teleurgesteld mocht die naar Barca gaat. Sterker nog, ik zie hem ook het liefst naar Barca gaan. Ik hoef hem in ieder geval hier niet te zien. Het zou grappig zijn mocht het op de een of ander manier gebeuren, want met Perez weet je het natuurlijk niet. Bedoel, je hebt het niet over een of ander koekenbakker. Maar als die definitief naar Barca gaat, dan ga ik echt niet slecht slapen.

Al vanaf het begin, had ik nooit vertrouwen erin dat Real en Neymar een match zou worden. Ik zie hem gewoon niet in een Real shirt spelen. Betekent wel, dat het wederom weer verschrikkelijk moeilijk gaat worden om tegen dit Barca te concurreren. Bedoel, check je die aanval dan ff met Griezmann en Dembele erbij? Zoveel vuurwerk.

Nee, ik wacht rustig op Mbappe. Ook al duurt het 1 of 2 jaar.

Dit is best een goede deal voor Barca? Goed gehandeld boys

Zal het dan toch echt gaan gebeuren ?

Begrijp me niet verkeerd Neymar is uiteraard een geweldige voetballer maar de aanval van Barcelona raakt wel heel vol zo zeg! Messi, Suarez, Griezmann, Dembele en Neymar zouden alle 5 bij zo goed als elke andere club ter wereld in de basis staan. En dan nog te bedenken dat Barca ook op het middenveld en de verdediging op bijna elke positie nu goeie dubbele bezetting heeft. Alleen nu nog hopen dat ze elkaar in het veld kunnen vinden en Valverde dit team kan gaan laten stralen op het veld zoals iedere Barca fan dat hoopt. Ik ben in ieder geval heel erg benieuwd!

Feitelijk oorspronkelijk bedrag minus afschrijvingskosten.

Laat Neymar maar naar Barca gaan. Zo een speler heeft real niet nodig. Hij zal meer in de ziekenboeg zitten dan hij ga spelen. Als Real slim is volgende jaar Mbappe dat lijkt meer een speler voor real. Mbappe Pogba hazard. Real heeft al een heel sterke team voor dit jaar Neymar niet nodig. Visca la 💩

Wat is het nou 120+40 of 160 + 40

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren