Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Pröpper vertrekt voor dertien miljoen naar de Premier League

Laatste update:

Davy Pröpper zet zijn loopbaan voort in de Premier League. Brighton & Hove Albion meldt maandagmiddag via de officiële kanalen dat de middenvelder vertrekt bij PSV en heeft getekend bij de promovendus. De clubs hadden al een overeenkomst bereikt en nu is Pröpper ook persoonlijk akkoord met Brighton. Hij tekent een vierjarig contract bij the Seagulls.

Diverse Engelse media meldden zondagmiddag al dat Pröpper op het punt stond de club van trainer Phillip Cocu te verlaten. De vijfvoudig Oranje-international levert PSV minimaal dertien miljoen euro op, zo weet Voetbal International te melden. Dat bedrag kan via diverse bonussen nog oplopen tot vijftien miljoen euro. PSV heeft Pröpper mede verkocht om een gat van vijf miljoen euro in de begroting te dichten, aangezien de club reeds is uitgespeeld in Europa.

De 25-jarige spelmaker verlaat Eindhoven nadat PSV is uitgeschakeld in de Europa League door NK Osijek. Pröpper moest van Cocu in het eerste duel op de bank plaatsnemen, waar de middenvelder allesbehalve blij mee was. In de return stond hij wel in de basis, maar ook dat duel werd verloren. Pröpper verlaat de club met drie prijzen op zak. Hij pakte de landstitel in 2016 en kon de Johan Cruijff Schaal in 2015 en in 2016 omhoog houden.

Pröpper speelde in totaal acht seizoenen in de Eredivisie. Hij debuteerde in januari 2010 in het betaald voetbal namens Vitesse en stapte in de zomer van 2015 voor vierenhalf miljoen euro over naar PSV. Pröpper, die tot medio 2020 onder contract stond in het Philips Stadion, heeft 268 officiële optredens namens Vitesse en PSV achter de rug, waarin hij 44 keer scoorde.

De stap van PSV naar Brighton & Hove Albion is een stap omhoog

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer zeg. Geweldige voetballer op en naast het veld. Een echte stylist. Veel succes in Engeland Davy!

7 augustus 2017 om 16:33

Zeker een stylist, al kwam het er afgelopen seizoen niet echt uit.
Als psv zou ik geen versterking halen. Gewoon Hendrix, Ramselaar en van Ginkel op het middenveld. Wellicht Maher toch behouden als back-up en verder een aantal jeugdspelers.
Het seizoen van psv kunnen we beschouwen als een tussenjaar, waar ook de jeugd nu wat meer kansen mogen krijgen.

7 augustus 2017 om 16:54

Hoop ook op een tussenjaar. Het liefste met een nieuwe coach en 2 verdedigende aankopen. Een pure linksback (talent of ervaren man). Plus een ervaren centrale verdediger. Jonge spelers als Rigo, Lundqvist, Paal, Gudmundsson, Rosario, Lammers een kans geven. Er zullen er vast wel een paar ontwikkelen. Luuk de Jong nog verkopen en door selecteren en misschien ook Zoet.
Aad de Mos had wel een punt met Obispo. Gun die jongen gewoon een kans helemaal dit seizoen. Bij Ajax pakt het op dit moment ook goed uit om jonge getalenteerde jongens een kans te geven. Cocu lijkt me hiervoor niet de geschikte trainer, dus ze zullen opzoek moeten naar een motivator, tacticus en inspirerend figuur. Ten Hag zou ideaal zijn.

7 augustus 2017 om 16:54

Precies nu is het moment om met wat jonge gasten te werken. Die het bij psv 2 ook hoed hebben gedaan. Zou nog wel wat extra verdedigers halen

7 augustus 2017 om 17:28

Je moet spelers niet opstellen omdat ze jong zijn maar omdat ze goed zijn. Of denk je dat Funsu Ojo en Tamata de top nog gaan halen? Als je ergens een betere speler kan kopen dan doe je dat en of die dan 1 tot 3 jaar ouder is maakt ool niet uit. Het gaat om de marktwaarde en de prestaties. Leeftijd, lengte, uithoudingsvermogen of andere aspecten zijn handig maar geen doel opzich.
Wat is eigen jeugd eigenlijk? En als je een jong van 12 bij een andere club haalt dan is dat niet gehaald. Eigenlijk een rare term dat eigen jeugd.

7 augustus 2017 om 17:53

Een tussenjaar kan eigenlijk niet bij Psv. Mocht het toch het idee zijn van het management van Psv dan zou dat eigenlijk met een andere trainer moeten die vast kan bouwen aan een team voor het volgende seizoen. Ik zie het niet gebeuren.

7 augustus 2017 om 17:39

Dat succes Davy zeggen, vind ik echt zo'n onzin. Denk je dat Pröpper hier op voetbalzone komt om die berichtjes te gaan lezen. Je zit gwn te hopen op likes.

7 augustus 2017 om 17:45

Weer een aderlating. We teren al 2 jaar in op kwaliteit. Hendrix hebben we afgelopen donderdag gezien. Alles risicoloos breedt of terug. Ook telkens te laat in de duels. Niet alleen die wedstrijd, maar ook in de duels in vorige seizoenen. Willen we nog ergens voor meedoen, moet er worden ingekocht. Je mag van de jeugd niet verwachten dat zij een gooi gaan doen naar het kampioenschap. Dan moet je de doelstelling naar beneden bijstellen. Dat vind ik voor een club als PSV onwaardig, maar wel zo realistisch. Wees dan eerlijk naar de achterban en erken dat er fouten zijn gemaakt en dat de herstel werkzaamheden een seizoenlang gaan duren. Het wordt een heel lang en zwaar seizoen. Bij de huidige selectie ben ik al blij als we vierde worden. Een centrale verdediging PSV onwaardig. Een aardig middenveld maar zonder Perreiro niet creatief en een aanval die kan scoren. Dat wordt wat. Er is nog veel werk aan de winkel voor Brands. Het is al augustus. Er is al van alles weg. Dat is prima. Er moest immers nog een inhaalslag worden gemaakt met doorselecteren. Er zijn alleen nog maar 2 versterkingen bijgekomen. Dat is echt te weinig. De competitie staat op het punt van beginnen en de selectie is verre van rond, laat staan capabel. Dan heeft de concurentie het een stuk beter voor elkaar.

7 augustus 2017 om 18:08

Inkopen gaat m wss niet meer worden. Maar wat ik me afvraag... na de aankoop van Luckassen en Lozano wisten de meeste psv-ers zeker dat er een kampioenswaardig elftal stond. Na twee slechte wedstrijden, nog voor het seizoen begonnen is, is het al een tussenjaar en moeten er versterkingen komen. Hoe kan dit zo snel omslaan???

7 augustus 2017 om 20:54

Volgens mij is/was er geen PSVer die niet vind dat Moreno vervangen moet worden hoor en vervolgens is Willems ook nog vertrokken. Nu heb je gewoon de Wijs als enige linksbenige verdediger, daar moet toch duidelijk nog iets bij. En komt ooo nog sowieso een linksback en misschien wel meer bij hoor.

Hoe kwam Voetbalzone dan eergisteren aanzetten met 4mln? Dat is toch een wezenlijk verschil

7 augustus 2017 om 16:10

Dat werd in eerste instantie door Engelse media gemeld

7 augustus 2017 om 16:13

@lucasandersen,

Alleen door de Daily Mail, niet echt betrouwbaar..

7 augustus 2017 om 16:34

Inmiddels zeggen meerdere media in Engeland dat het een bedrag van 6 miljoen pond zal zijn.

7 augustus 2017 om 16:12

Nogmaals, voetbalzone komt daar niet mee aanzetten. VZ is doorgeefluik van nieuws. Daily Mail was hier de schuldige, en dan weet je dat je dit met een korreltje zout moet nemen. Hun prioriteiten zijn de rondingen van Kardashian en Jenner.

7 augustus 2017 om 16:16

Voetbalzone had zoiets van Daily Mail ook bij de Wandelgangen kunnen plaatsen ipv een headline te maken.

7 augustus 2017 om 17:35

Ik ben het zowaar eens met jou zermattperson. Daily mail verdient echt 0,0 aandacht!

7 augustus 2017 om 17:49

Hadden ze kunnen doen, maar dat levert minder interesse op

7 augustus 2017 om 16:12

Dat krijg je als je alles maar klakkeloos overneemt van andere sites. 4 miljoen slaat natuurlijk nergens op. Vind 13 ook niet overdreven veel, aangezien hij naar engeland gaat, maar dat is wel meer marktconform natuurlijk.

7 augustus 2017 om 16:16

Tja, maar als het uitlekt dat je als club geld nodig hebt, sta je wat minder sterk bij de onderhandelingen natuurlijk. Maar je hebt gelijk, als je ziet voor hoeveel Davy Klaassen weg is gegaan, is dat verschil erg groot.

7 augustus 2017 om 16:20

Omdat Davy wel presteerde vorig jaar.

7 augustus 2017 om 16:21

Klaassen was de man bij Ajax, leider, belangrijk met veel goals en regelmatig bij oranje in de basis. Propper heeft een heel matig jaar achter de rug en schijnt niet de persoon te zijn die PSV uit het moeras kan trekken. Adios dan en dan vind ik een bedrag van 13/15 miljoen plus nog een doorverkooppercentage een hele mooie deal.

7 augustus 2017 om 16:28

13 miljoen dat kan oplopen tot 15 lijkt me prima. Eerste seizoen top, tweede seizoen minder. Vergelijking met Klaassen heeft weinig zin, meer een scorende speles levert sowieso meer op + aanvoerder en al meerdere seizoenen goed.

7 augustus 2017 om 16:47

Dat is omdat Davy Klaassen ook veel
Beter is. Vind jet
Verschil juist heel erg klein Im transfereerde .,

7 augustus 2017 om 17:31

Want je speelt voetbal 1 tegen 1? Als De Jong ze er gewoon in knalt dan had je dit niet gezegd. Propper was niet de Propper maar nog 1 van de minst slechtste spelers afgelopen seizoen

7 augustus 2017 om 17:32

Klaassen is een hele andere soort speler en propper is in potentie beter

7 augustus 2017 om 18:18

Verschil van mening. Propper is ouder dsn klaassen. Dus hoe zou propper beter moeten gaan worden dan klaassen?

7 augustus 2017 om 18:26

Op wat voor manier is proper beter? Technisch oké, maar verder? Fysiek, scorend vermogen, traptechniek. Allemaal in het voordeel van Klaassen

7 augustus 2017 om 16:37

Voetbalzone moet stoppen met berichten van de Daily Mail een eigen topic geven. 90% daarvan is toch alleen maar bullshit

7 augustus 2017 om 17:08

Clickbait denk ik

7 augustus 2017 om 17:15

Het meest lompe is dat mensen dit nog gaan geloven

7 augustus 2017 om 23:35

Iets te enthoustiast overgenomen gerucht denk ik. iedereen begrijpt wel dat Propper niet voor 4 miljoen euro te koop is, het afgewezen bod van Zenit was toch wel het richt bedrag voor Psv.

Uiteraard doet PSV heus wel wat water bij de wijn om eruit te komen, maar voor 4 miljoen euro in de huidige markt, nee dat lijkt me niet.

Blijf het doodzonde vinden...

Nu kunnen ze het gat van 5 mil dichten en een linksback halen

7 augustus 2017 om 18:28

Ja. En dat terwijl heel veel PSVers hier op VZ overtuigt waren dat Brenet, Willems zo kon vervangen. PSV is eigenlijk bijna de hele as van het elftal kwijt. Alleen Zoet staat er nog

7 augustus 2017 om 23:58

Er zijn echt heel weinig PSVers die denken dat rechtsbenige Brenet Willems wel eben op zou volgens hoor.

Waren ze bij de eerst geschatte transfersom vergeten om de 1 voor de 4 te zetten bij de Daily Mail?

Het gaat je goed kerel. Jammer dat je weggaat. Ik kon altijd van jou spel genieten.

Toch aardige winst op gemaakt en als hij net zo speelde als vorig seizoen zou zijn waarde alleen maar dalen. Ik denk dat het een goede zet is, zeker omdat je nu met Hendriks, Van Ginkel en Ramselaar op het middenveld kan spelen.

Nou het gat is nu gedicht met deze miljoenen. Vraag me af wie PSV uit de hoge hoed zal toveren. Ook ben ik benieuwd wat Luuk, Arias en Zoet gaan doen. Volgens geruchten zullen die ook vertrekken.

Denk geen goede club voor m, proper moet bij het team zijn met het meeste balbezit, nu wordt het vechten voor lijfsbehoud. Niet zijn ding lijkt me. Lachwekkend dat alles klakkeloos overgenomen wordt van iedereen, een onbekende bron meldde dat er 4 miljoen werd betaal. En iedereen schreeuwde hier al om het vertrek van Brande. 13 miljoen is prima

Toch nog een mooi bedrag voor psv maar wel erg jammer want waarschijnlijk wordt er niks tot weinig mee gedaan en dus denk ik dat Pröpper erg gemist gaat worden. Ook zie ik deze club nou niet echt als een stap omhoog. Hij had denk ik best naar een southampton gekunnen. Uiteindelijk zal die er toch wel komen denk ik als die zijn niveau doorzet zoals hij ( in iets mindere mate het laatste seizoen ) bij psv speelde.

Alsnog wel goed gehandeld door Psv, maar vind het wel jammer dat hij nu weg gaat naar zo een matig seizoen. Ik had gedacht dat hij de nieuwe leider zou worden van dit Psv.
Ik hoop dat we nog een goede vervanger kunnen halen voor het geld dat er nog over is want we missen wel een creatieve middenvelder.
Nu Luuk nog verkopen en bouwen aan een nieuw elftal!

7 augustus 2017 om 16:23

Klopt, ik had ook gedacht dat hij dat karakter wel zou hebben en dit jaar dan een goed jaar zou draaien en naar een mooie club zou gaan. Dit is zeker geen stap omhoog en lijkt me meer gericht op geld dan op het sportieve, behalve dat je in een betere competitie speelt.

Propper past er wel goed bij en indien hij goed speelt zou hij weggekocht kunnen worden al spelen ze vrij verdedigend bij een club die net is gepromoveerd. PSV heeft in ieder geval genoeg gevangen om een vervanger te halen.

7 augustus 2017 om 16:26

Na zoveel seizoenen Eredivisie is het voor hem toch ook gewoon mooi om in een topcompetitie te kunnen gaan spelen?

Propper is een heel aardige speler, maar middenmoot topcompetitie zou ook zijn plafond zijn. Met Brighton heeft hij een leuke uitdaging voor komend seizoen. Lekker met Mooy het op het middenveld gas geven.

Als hij het daar goed doet komend seizoen dan pakt hij zijn transfer naar een iets hoger aangeschreven club ook wel.

7 augustus 2017 om 16:27

Dit lijkt mij juist een hele goede keuze van Propper. Zo kan je je juist in de spotlights spelen. Het is wel belangrijk om goede voorwaarden in je contract te hebben mits ze degraderen, zodat hij kan transfereren wanneer dit gebeurd.
Als middenvelder weet je dat je veel gaat spelen, plus je acteert wekelijks op het allerhoogste niveau. Nee, prima keuze vind ik. Voor beide partijen een mooie deal.

7 augustus 2017 om 16:29

Wat een nonsense, gebrek aan zelfvertrouwen / ruggengraat, hij kon naar Zenit maar tóen hield psv het tegen. Dat hij een stap in zn carrière wilde zetten was alom bekend. Speelt nu bij een team wat top voetbal speelde in de championship en met zijn kwaliteiten en leeftijd kan die nog stappen maken naar een hoger niveau/club. Hij, zoals je zelf zegt, bij psv blijven en nog een jaar weggooien omdat het bij psv weer niet draait en helemaal in de vergetelheid raken.

7 augustus 2017 om 16:34

Voor voetvallers is een club die veel geld betaald voor je en een vorstelijk bied al gauw een "droomclub".
Ik zeg het nog maar een keer.....voetballers kijken tegenwoordig eerst naar wat ze kunnen verdienen en dan pas naar de club waarvoor ze gaan spelen.

7 augustus 2017 om 16:53

Of hij speelt weer een matig seizoen en komt nooit meer in de PL terecht en ziet miljoenen extra salaris verdampen. Sowieso slechts goed genoeg voor rechter rijtje PL, dus dan zijn er
Niet zo heel veel kansen en als er dan een komt moet je die grijpen. En hij kan zich toch ook daar in de kijker spelen , lijkt me zelfs nog makkelijker. Een goed seizoen voetballen daar en je valt vanzelf op bij de middenmoter teams. Bovendien wilde PSV hem graag kwijt voor die 13 miljoen. Kortom: iedereen blij .

7 augustus 2017 om 16:59

Je weet natuurlijk niet of PSV druk op hem uitgeoefend heeft om te gaan. ze kwamen geld tekort op de begroting en dan is dit voor PSV een mooi zakcentje om erbij te hebben. Voor de rest snap ik Propper ook wel. Dit seizoen wordt echt helemaal niks bij Psv. Als je dan nog een keer als club zo'n slecht seizoen draait en je kan het team niet trekken komt er helemaal niks meer langs. Nu speelt hij in een top competitie en krijgt hij in elk geval weerstand. Bij PSV had hij alleen 4 potjes tegen Ajax en Feyenoord gezien ze geen Europees spelen om zich te onderscheiden.
Ik snap het van propper zeker. Ik vind het heel rot voor PSV zelf, aangezien Propper een dragende kracht had moeten zijn en ze nu helemaal niks meer hebben van de enigsinds goede spelers van vorig seizoen.
ik voorzie een drama seizoen voor PSV en het zou me niks verbazen als ze zomaar 5de of 6de worden.

7 augustus 2017 om 17:03

Ik vind het wel mooi dat men denkt dat spelen voor een club uit onze top 3 zoveel beter is dan spelen voor een laagvlieger in een topcompetitie.

Leuk en aardig hoor, dat je dan Europees mag spelen en voor een landelijke topclub speelt. Maar als je kijkt hoeveel fantastische wedstrijden en op welk podium zelfs een club als Brighton mag spelen, dan begrijp ik het volkomen dat velen de overstap zouden willen maken.

Het is eigenlijk een beetje treurig dat men dit soort overstappen altijd maar weer op geld probeert te gooien. Dit is zowel sportief als financieel een stap omhoog.

7 augustus 2017 om 17:06

Hij kan het toch ook goed doen bij Brighton? Dan komen clubs ook wel voorbij, en als hij het gewoon prachtig vind om in de Premier League te spelen, laat hem dat lekker doen. Riedewald had ook beter kunnen wachten, maarja als de club geld krijgt en de speler zelf ook wilt

7 augustus 2017 om 17:15

Of hij doet het gewoon prima en maakt net als Wijnaldum dus stap van een degradatieclub naar een betere club. Pröpper is echt wel een speler met heel veel kwaliteiten.

7 augustus 2017 om 17:41

Nee een jaar eredivsie zonder europees voetbal, daar leer je lekker veel van. Kan je beter in de PL voetballen.

7 augustus 2017 om 17:42

Als een speler te grote stappen zet is het niet goed, nu zet hij een stap opzij of 1 terug (PL staat hoger aangeschreven en PSV heeft geen europees) en zeiker er alsnog mensen.

Bij een goed jaar staan de clubs in de rij + hij zal nu financieel onafhankelijk zijn.

Gaat een zwaar jaar worden voor Psv.. mogen blij zijn als ze in de top 5 eindigen dit seizoen

7 augustus 2017 om 16:34

Dat lijkt me wat overdreven, de hele top 3 is verzwakt ten opzichte van vorig jaar. Maar het ziet er nu wel uit alsof PSV het minst van de drie is

7 augustus 2017 om 17:06

Een niet scorende spits en een linksbuiten met een mentaliteit van lik me reet en dan je 2 belangrijkste middenvelders en verdedigers weg.. en een trainer die weinig overtuigend is imo.. en daarvoor weinig leuks terug gekomen.. mijn glazenbol zegt me een 5de plek 😄

7 augustus 2017 om 17:16

Transferperiode duurt nog lang. Verdedigend komt er sowieso nog wat bij, de Jong kan zomaar nog verrekken. En met Lozano is er overigens best een aardig spelertje bij gekomen hoor .

7 augustus 2017 om 17:19

Dat zeiden ze ook over Feyenoord met Jan Arie die al jaren te kort kwam een Elia die het net niet was, een bejaarde Kuyt maar ze werden heel makkelijk landskampioen. De bal is nog altijd rond in Nederland

7 augustus 2017 om 18:22

Lol heel makkelijk kampioen? Dan wordt je niet op de laatste speeldag kampioen.........

7 augustus 2017 om 20:55

Nee makkelijk kampioen was PSV twee jaar geleden, al paar speelrondes voor het einde mer straatlengte voorsprong op nummer 2 en 3z

7 augustus 2017 om 16:36

Natuurlijk niet man.
Alle clubs die normaliter onder Psv eindigen zijn er ook niet sterker op geworden, Utrecht niet, Az niet en ook Vitesse moet ik nog maar zien met al dir nieuwelingen en Europees voetbal erbij.

7 augustus 2017 om 16:53

Ja precies natuurlijk is PSV verzwakt maar kijk bijv naar spitspositie daar is veel kritiek op bij PSV. Maar Utrecht heeft een Jupiler League spits gehaald, Vitesse een speler die bij PSV al niet overtuigende en vervolgens in het buitenland is mislukt en AZ heeft Woutje Weghorst.

7 augustus 2017 om 16:56

Vitesse zou toch wel eens kunnen verrassen:

7 augustus 2017 om 17:59

Is Weghorst minder dan de Jong op dit moment? Ik betwijfel het.

7 augustus 2017 om 19:09

Alsjeblieft zeg we slaan echt totaal door, de Jong was in seizoen 2015/2016 nog MVP van de eredivisie. Hij is niet in een seizoen ineens als zei kwaliteiten kwijtgeraakt.

Gaat er ook nog wat geld richting zijn oude club?

7 augustus 2017 om 16:15

Ja 1 tot 1,5 miljoen geloof ik.

7 augustus 2017 om 16:18

las ergens iets van 1 tot 1,5 miljoen euro

7 augustus 2017 om 16:16

Qua club en status gezien, zou je zeggen dat het een stap omlaag is. De competitie is wel van een hoger niveau, maar moet je daarvoor naar (waarschijnlijk) een laagvlieger gaan in de Premier League? Van een Nederlandse topclub naar een Engelse laagvlieger. Geen stap vooruit in mijn ogen, nee. Nog een jaartje PSV was denk ik toch beter voor hem geweest. Dus, ik ben het met je eens.

7 augustus 2017 om 16:19

Ach, de club zelf is wel van een minder niveau, maar hij gaat wel in de PL spelen. Met bijbehorend salaris neem ik aan. Tel daarbij op dat je je wekelijks in prachtige stadions in de kijker van een grotere club kan spelen, en dan begrijp ik het wel!

7 augustus 2017 om 16:58

Ach drie keer zo veel salaris en elke wedstrijd volle stadions , dus toch heel wat leuker dan voor het tiende jaar wedstijdjes als Excelsior en Heracles uit. Bovendien kan hij zich daar toch ooo gewoon in de kijker spelen...sterker nog , denk dat als hij daar een jaar goed voetbalt , jij eerder onder de aandacht komt bij een middenmoter ban de PL dan bij PSV .

Wat een fiks bedrag voor Propper. PSV mag in z'n handen knijpen hiermee. Wie zal de plek (op de bank) innemen voor Propper?

Helemaal geen onaardige stap, als hij het daar goed doet en hij degradeert toch met de club, kan hij misschien net zo'n mooie stap maken als Gini. Daarnaast is Brighton nog een leuke stad om te wonen, niet groot, maar wel gezellig. Daarnaast is het nog een best leuke club met een mooi/modern stadion.

Prima bedrag, eerste seizoen was hij top met als hoogtepunt goal tegen CSKA. Tweede seizoen stuk minder. Al met al prima transfer, nu investeren in de verdediging.

Geen karakterspeler die het elftal op sleeptouw kan nemen. Prima dat hij PSV voor een mooi bedrag verlaat.

Weer een belangrijke schakel weg. Wordt nog een drukke maand augustus voor Brands...

Heeft psv toch nog een mooie prijs gekregen voor deze modale voetballer, BHA is een prima club voor propper. Lekker premier leugue voetballen, beter salaris en wie weet kan hij ooit nog een stapje omhoog maken. Maar dat moet ik nog zien.

Off: Wat is er eigenlijk gebeurd met Maher? Blijft hij of gaat ie weg? Want ik denk dat psv hem hard nodig gaat hebben met het vertrek van zoveel middenvelders.

Na zijn fenomenale debuutseizoen eigenlijk niet meer op dat niveau gekomen. Bleef een leuke speler, maar met dit bedrag mag PSV zich in de handen knijpen. Hopelijk wordt er een goede vervanger van gehaald. Wel een aparte clubkeuze. Wellicht volgend jaar in de championship... tja.

Ik denk dat dit het best is voor Pröpper en PSV. En dat het een mooi bedrag is voor (pröpper want schat hem nket beter in dan klaasen). En hij maakt ruimet vrij voor Ramselaar,Rigo en Rosario die er aan komen

Mooie transfer voor beide partijen. PSV heeft een frisse wind nodig en geld. Nu er enkele vedettes en vaste krachten vertrekken komt er vanzelf weer ruimte voor verjonging. Dit zal vast een moeilijk seizoen worden, maar er moet aan de toekomst worden gedacht.
Mijn ideale scenario zou zijn als Cocu werd ontslagen en er een trainer komt alla Ten Hag. Gewoon weer op 0 beginnen en er een tussenseizoen van maken om weer alle plooien recht te strijken, zodat er volgend jaar weer een professioneel team staat.
De Jong hopelijk verkopen en misschien zelfs Zoet (mits ze een goede vervanger op het oog hebben). een type zoals Gomes kan ik alleen maar toejuichen. PSV heeft weer een eigen identiteit nodig met spelers die er alles voor over hebben om het PSV shirt te mogen aantrekken.
Wat ze als eerste zouden moeten doen wat mij betreft is opzoek gaan naar een ervaren LB of supertalent en een ervaren CV. Dat is echt de topprioriteit. Begin bij een stabiele verdediging is echt het halve werk. Voorin staat er genoeg klasse. Sowieso is het proberen waard om meer wedstrijden te beginnen met Locadia en Lammers. Bergwijn laten rijpen evenals Lozano. Die moeten vlieguren gaan maken nou. Zodat ze dragende krachten gaan worden bij ons Psv.

Toch wel aparte transfer, Vorig jaar kon je naar Zenit en nu ga je naar een promovendus. Verder voor hun een prima versterking hoor, Benieuwd of ze niet direct degraderen zoals veel clubs doen

7 augustus 2017 om 16:33

Het is een keuze. Persoonlijk zou ik ook liever in de Premier League spelen dan in de Premjer Liga. Zo kan hij zich mooi in de kijker spelen en blijf je in de spotlights staan van de bondscoach en andere topclubs. Dat zal aanzienlijk minder zijn dan bij Zenit. Daarnaast is het moeilijker voor andere clubs om spelers te kopen bij een club als Zenit als bij een Brighton Hove Albion.

Ik denk dat het een hele slimme keuze is. Mocht hij een goed seizoen draaien dan zal hij worden weg gekocht door een subtopper in de Premier League. Dit is een mooi jaar voor hem om zich te bewijzen op het hoogste podium en om zich in de kijker te spelen. Ik gun hem het beste en wil hem bedanken voor zijn bewezen diensten!
Nu is het tijd voor PSV om door te pakken en ervoor zorgen dat ze weer met een uiterst gemotiveerd team beginnen aan de Eredivisie. De vedettes vertrekken, nu nog een nieuwe coach en 1 a 2 gerichte aankopen en opbouwen aan een nieuw team.

7 augustus 2017 om 16:36

Jaa dat is jouw mening, Zou zelf liever naar een grote club gaan als Zenit met een nieuw stadion financiële middelen voormalig Europa League winnaar etc dan een promovendus die waarschijnlijk toch wel weer degradeerd. Is helemaal niet zo makkelijk om je in de premier League omhoog te spelen zoals in andere competities

7 augustus 2017 om 16:45

Klopt, dat is het ook. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar een Witsel die eigenlijk stappen wilt maken in zijn carrière en dan tegen word gehouden door zijn contractduur enz. dan zou ik zoiets echt als een obstakel zien. Voor spelers die voetballen bij een club als Zenit moet je echt een dikke portemonnee hebben om spelers te kunnen losweken.
Bij een club als Brighton zal je veel sneller verkocht kunnen plus je staat op het hoogste podium. Ik zie Brighton nog best verassen dit seizoen. Ze hebben een leuk team.
Ik ben het overigens niet met je eens dat je je niet omhoog kan spelen in de Premier League. Daar kan je je juist omhoog spelen. Genoeg voorbeelden, de spelers moeten het alleen zelf laten zien.

7 augustus 2017 om 18:24

Mwua elke promovendus daar heeft geld, Ook Middlesborough leek met spelers als Negredo etc een sterke selectie te hebben, Degraderen direct. Zo zijn er nog wel meer voorbeelden, Zenit had gewoon veel geld betaald plus dat ze niet hoefte te verkopen dus snap dat ze dan gewoon een groot bedrag vragen. Een aantal jaar geleden werd Zenit toch wel iets meer als vreemde club gezien door veel mensen als nu. Veel nieuwe stadions, Goed niveau, Stabiel qua salarissen en Zenit is heel ambitieus. Ja ik weet het niet vriend, Ik zelf zou in ieder geval voor Zenit gaan haha maar snap jou mening ook wel hoor

7 augustus 2017 om 18:32

Ja er valt voor beide iets te zeggen natuurlijk :P Zenit had trouwens hetzelfde bedrag geboden als ik me niet vergis. Ook rond de 15 miljoen. PSV heeft in deze situatie netjes gehandeld en er een marktconform bedrag uit weten te slepen. Ben benieuwd hoe hij het gaat doen!

Alleen voor psv een toptransfer. Maar voor propper? Deze competitie en deze club passen toch totaal niet bij zijn spel? Zul je zien dat hij straks ook nog wissel komt in de loop van het jaar omdat hij niet hard genoeg kan draven en te weinig tackelt. Doodzonde. Volgens mij past hij bij wijze van nog beter bij Arsenal als bij Brighton. Maar goed.. psv heeft zijn geld. Ramselaar en van ginkel hebben nu een basisplek en paal kan zijn minuten pakken. Gaan er verder weinig op achteruit.

7 augustus 2017 om 16:39

Voor Propper zelf ook hoor. Hij kan zich nou laten zien in de Premier League. Ik zie hem wel hetzelfde pad bewandelen als een Wijnaldum. Al denk ik dat zijn plafond wel lager ligt dan van Wijnaldum. Een club als Everton of Southampton mits hij zich zal blijven ontwikkelen. Nu kan hij zich meer in de luwte laten zien. Hij zal in ieder geval veel gaan spelen en meters kunnen maken. Ik heb wel vertrouwen in zijn kunnen. Zeer slimme aankoop van Brighton.

7 augustus 2017 om 17:02

Ok. Maar dit is ook geen voetballend team. Neem dan bournemouth of swansea oid. En deze manager kent je verder ook niet persoonlijk. Het is maar een sprong in het diepe. Rare keuze.

7 augustus 2017 om 17:18

Nee, hoor. Zijn profiel past juist wel bij een club als Brighton. Met zijn spel intelligentie kan Propper een wedstrijd open gooien. Zijn steekpasses zijn echt van een hoog niveau. De buitenspelers van Brighton Hove Albion zijn ook sterk. Hij kan een goede link zijn tussen de aanval en het middenveld. Plus hij kan nog een linie naar achter spelen als het moet, wat ook belangrijk is voor een kleinere club in de Premier League. Die hoogstwaarschijnlijk veel op eigen helft zal spelen.

7 augustus 2017 om 17:20

Propper maakt fysiek gezien juist enorm veel kilometers

7 augustus 2017 om 19:06

Wanneer dan? Hij word door de meest simpele spelers fysiek aan de kant gezet. Hij moet juist hebben van zijn snelle spel

7 augustus 2017 om 21:32

Wanneer dan?
Tegen atletico bijvoorheeld. Je kan zo opzoeken hoeveel kilometers hij in een wedstrijd maakt. Uithoudingsvermogen is een ook een fysieke eigenschap. Dat valt mee met een lengte van 1.86m tussen voetballers die relatief klein zijn in het algemeen

Iedereen begint over ramselaar op als vervanger maar ik zie het anders. Waarom nu niet pereiro op de plek van van ginkel en van ginkel op de plek van propper? Dan heb je eindelijk pereiro op het middenveld. Dan kun je bergwijn doorschuiven naar rechtsbuiten, je koopt een goede linksback(wendell of layun) en je haalt een linksbenige centraal verdediger. En dan kun je meedraaien voor het kampioenschap

7 augustus 2017 om 17:01

Eindelijk iemand die het ook ziet Helemaal met u eens! Ik denk ook echt dat Pereiro een mooie tandem kan vormen met Lozano en Bergwijn. Met een Locadia in de spits heb je ook al een killer in de 16.
Een goede LB is wel noodzakelijk, die de hele flank kan bestrijken. Op de RB positie sta je al sterk met Brenet en Arias. Een ervaren LCB is ook pure noodzaak wil je dit seizoen al meedraaien. Het liefste halen ze een echte leider. Dit is de enige manier om Luckassen, Isimat en Schwaab niet te laten verdrinken in mijn ogen.

7 augustus 2017 om 17:18

Jammer dat Cocu dit niet inziet. Die zal geheel eigenwijs zijn eigen invulling geven.

Leuk dorp, een soort Zandvoort maar dan aan de overkant, lekker dicht in de buurt en een ambitieuze club. Maar ook een die zomaar weer kan degraderen. Vind Propper soweiso te licht voor de PL, had beter Duitsland, Spanje of Ialie kunnen doen. Hier gaat hij de slag op het middenveld verliezen van concurrenten die wel van aanpakken weten, want die degradatiestrijd daar is een gekkehuis. En dan te bedenken dat hij bij Zenit had kunnen zitten, EL, topper in de Premjer Liga, gisteren 5-1 van Spartak gewonnen....

Een heel stuk beter dan dat belachelijke bedrag van vier miljoen euro wat aanvankelijk werd gemeld. Maar alsnog verliest PSV hiermee een ervaren en belangrijke speler. En als je je bedenkt dat er ook nog interesse is in Zoet, Arias en De Jong dan word je er niet bepaald geruster op natuurlijk. Met Van Ginkel, Luckassen en Lozano als inkomende transfers is er onvoldoende kwaliteit binnengekomen om dit verlies op te vangen. Desalniettemin blijft het grootste zorgenkind de verdediging.

Ik vrees serieus dat we dit seizoen geen rol van betekenis zullen spelen.

Hij maakt mijn inziens zeker een stap omhoog,in deze grotere competitie zal de technische staf van iedere tegenstander inzien wat zijn voetballend vermogen toe voegt aan een elftal.
Zodoende is het helemaal niet onmogelijk om alsnog bij een Arsenal uit te komen,maar ook een club daar net onder zou dikke prima zijn.
Psv doet goede zaken.

Dan heeft PSV hem in ieder geval nog goed verkocht. Wel jammer dat zo'n speler naar zo'n club gaat. Tijden veranderen.

Dit laat toch wel zien hoe scheef de verhoudingen zijn met de eredivisie dat zo een club ff 13mil kan neertikken.

Dus zoals gewoonlijk zat de Daily Mail er ver naast. PSV heeft het geld hard nodig en nu krijgt Ramselaar een vaste basisplaats. Propper begon heel goed maar lijkt opeens niet meer te kunnen voetballen, nu krijgt hij de premier league te zien en is PSV een stuk rijker en heeft het een luxeprobleem minder

7 augustus 2017 om 16:56

Nou PSV is echt een stuk rijker, sorry maar mag even lachen. 13 milj nu- 5 milj begrotingstekort en - 1-1,5 milj voor Vitesse houd je netto 6,5 -7 milj over. PSV heeft nog defensieve versterking nodig, ik ben benieuwd wie ze gaan kopen, maar het zal wel huren worden met een optie tot koop en dan op het einde van het verhaal kunnen ze de speler niet kopen.

Tsja, de competitie in Engeland is toch echt wel een heel stuk beter dan die van ons. Maar van PSV naar Brighton is als club en sportief niveau echt geen stap hoger. Financieel is dat natuurlijk wel zo en nu speelt hij in ieder geval in een jaar tegen heel wat betere tegenstanders. Ben wel heel benieuwd hoe het gaat uitpakken.

Zit ik net heerlijk aan mijn biertje op mijn 1e vakantiedag lees ik dit ineens. Ik verwacht opnieuw een dramatisch seizoen voor PSV.

Vraagje voor de PSV-supporters: zijn jullie tevreden met het resterende middenveld? Ik bedoel met Van Ginkel, Ramselaar en Hendrix. De laatste paar keren dat ik Hendrix zag spelen was ik niet heel erg onder de indruk. Vandaar mijn vraag.

7 augustus 2017 om 17:08

Nou tevreden zullen er op dit moment niet veel supporters zijn lijkt me. Of het middenveld zo sterk genoeg is zal moeten blijken. Geheel gerust ben ik ook niet op de situatie. Wel is het goed om door te selecteren om weer verder te kunnen. Daardoor moet er door geselecteerd worden en daar is PSV nu goed mee bezig of het nou noodzaak is of niet. Door spelers als Propper, Willems, Moreno, Guardado, Pasveer, Zinchenko, Vloet, Koch te verhuren of verkopen kan je je wel meer richten op de jeugd en toekomst.
In Ramselaar, Hendrix en van Ginkel zit wel veel potentie om te groeien. Dit beschouwen als een tussenjaar en goed kijken naar waardige vervangers lijkt me nou belangrijk. Ze moeten echt weer bij het begin beginnen en alles op orde krijgen. De verdediging heeft in mijn ogen prioriteit, want daar maak ik me het meeste zorgen om. Een linksback en linker centrale verdediger lijkt me het allerbelangrijkste.

7 augustus 2017 om 22:54

Alavez, dank voor je reactie! Respect ook dat je denkt dat het misschien een tussenjaar wordt en niet meteen roept dat PSV absoluut kampioen moet worden. Van Ginkel vind ik een prima speler. Jammer dat PSV hem niet voor een schappelijk bedrag heeft kunnen kopen. En tja, de verdediging, daar maak ik me bij Ajax ook zorgen over. Niet zozeer over de basis maar wel over vervangers. Behalve de LB-positie. Daarvoor mag Overmars wat mij betreft direct een speler halen die er meteen staat.

8 augustus 2017 om 11:15

Ja ik zou het natuurlijk wel mooi vinden als ze kampioen worden En in de Eredivisie weet je het maar nooit. Maar Ajax en Feyenoord acht ik op dit moment sterker. Maar het blijft altijd afwachten. Het zou zomaar kunnen dat PSV straks ook begint te draaien. Er is in ieder geval een vroeg noodsignaal gekomen dat er dingen veranderd moeten worden en dat kan een gunstig effect hebben.

Bij Ajax vind ik de LB positie ook de meest zwakke. Daar zouden ze zeker een versterking kunnen gebruiken. Sinkgraven kan als back-up, maar in Dijks zie ik het niet echt zitten. Een extra speler achter Younes zou een luxe zijn, maar niet onnodig.

Wat een bedrag voor een speler die vorig jaar hopeloos uit vorm was. Ik vind dit meer een bedrag voor als hij in zijn beste vorm is. Goede deal van PSV, nu doorselecteren. Nederlands talent mag nu wel doorstromen (Rosario?)

Sportieve verbetering? Spelen in de PL tegen degradatie of om CL in Rusland..
Alles beter dan dit seizoen bij PSV te spelen. Dit ploeg wordt helemaal uitgehold. Middenveld Van Ginkel-Proper was goed geweest

Klopt niet. Is 6.5 mln. BBC sport vermeld een transfersom van 6 mln pond. Dus geen geweldige deal lijkt me. Wat koop je tegenwoordig nog voor dat geld. PSV heeft het blijkbaar erg moeilijk aangezien ze haar beste speler voor dit bedrag wegdoen.

7 augustus 2017 om 21:13

De overige media hebben het over 10mln pond en brighton zelf Maakt geen melding van een bedrag dus ik zou niet weten waarom de BBC het als enige juist heeft

13 miljoen is een mooi bedrag, maar ik vind het wel een opmerkelijke keuze. Natuurlijk, een prachtige competitie waar je waarschijnlijk lekker veel wedstrijden kan spelen. Misschien de hoop op een scenario waarbij hij zich via een Engelse laagvlieger omhoog kan werken naar de subtop.

Correctie : ik zie dat BBC het over 6 miljoen pond heeft, dan is het natuurlijk een bijzonder matige deal. Erg bizar, dat VI spreekt over 13 miljoen en de BBC over 6,5 miljoen. Daarvoor ging het over 4 miljoen (daily Mail) en 15 miljoen (eindhovens Dagblad). Dat is een gigantisch verschil, wat moeilijk te verklaren valt.

Brighton zijn recordtransfer stond op 5,5 miljoen, in dat kader lijkt het bizar om te veronderstellen dat ze nu meer als het dubbele gaat betalen. Terwijl PSV een gat van 5 miljoen te dichten (dat zullen ze bij Brighton ook weten). Aan de andere kant zou ik het ook raar vinden dat PSV 15 miljoen weigerde deze winter en nu akkoord gaat met 6,5 miljoen.

Hopelijk krijgen we snel duidelijkheid over het werkelijke bedrag wat betaald is.

8 augustus 2017 om 00:14

Marcel Brands: "In de winter hebben we een bod afgewezen van rond de 15 miljoen, bij deze transfer mag je aan een bedrag denken dat ongeveer hetzelfde is". Duidelijk lijkt me.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren