Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Onvrede in kleedkamer van Paris Saint-Germain bereikt kookpunt’

Laatste update:

De sfeer in de kleedkamer van Paris Saint-Germain is naar een dieptepunt gedaald. De twee grote Franse kranten L’Equipe en Le Parisien melden vrijdag dat diverse spelers ontevreden zijn over trainer Laurent Blanc en dat zij de voorkeursbehandeling die de Zweedse steraanvaller Zlatan Ibrahimovic schijnbaar van Blanc krijgt, hekelen.

/

Blanc wordt verweten dat hij Thiago Silva kort na het WK direct opstelde. De Braziliaan kampt nu met een blessure en zit in een vormcrisis en de grief luidt dat de trainer de aanvoerder rust had moeten geven. Blanc wordt bovendien verweten ‘slecht te communiceren’ en Blaise Matuidi, Ezequiel Lavezzi, Yohan Cabaye en Edinson Cavani zijn eveneens niet blij met hun coach.

Blanc had Cavani naar verluidt beloofd naar een tweespitsensysteem over te stappen, maar dat is nog altijd niet gebeurd, en Matuidi, Cabaye en Lavezzi komen in hun ogen niet genoeg aan spelen toe. L’Equipe, dat de vrijdageditie opent met de tekst Malaise À Paris, schrijft tevens dat ‘diverse Franse spelers’ zich afvragen waarom zij ‘gediscrimineerd’ worden. Zij hekelen het feit dat Ibrahimovic en diens vrienden Gregory van der Wiel, Maxwell, Thiago Motta en Marco Verratti een voorkeursbehandeling krijgen van Blanc.

Eigenaar Nasser Al-Khelaïfi staat op dit moment nog altijd achter Blanc, maar zou dromen van de komst van een trainer van het kaliber van Arsène Wenger of José Mourinho. De regerend kampioen van Frankrijk, die woensdag in de Champions League met 1-1 gelijkspeelde tegen Ajax, staat na vijf speelronden met negen punten op de vijfde plaats in de Ligue 1. Les Parisiens nemen het zondag op tegen Olympique Lyon.

Is Laurent Blanc volgens jou een geschikte trainer voor PSG?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Laat Ibra gewoon als hoofdcoach fungeren. Speler + coach, zo moeilijk is dat niet voor hem. Baas boven baas

19 september 2014 om 14:33

Dat zou echt een ramp zijn. Zlatan loopt er zo overdreven als een ster bij. Ook tegen Ajax, elke bal in de buurt van de doelgebied schiet hij op goal ook als medespelers totaal vrij staan of de hoek veels te moeilijk is. Zonder bal sjokt hij in een slakkenvaart een beetje rond. Oogt totaal niet als aanvoerdersmateriaal laat staan speler coach. Heeft tegen Ajax, maar ook met zweden tegen Oostenrijk, helemaal niks gepresteerd. En toch blijft hij hier bij vz bij vrijwel iedereen " een baas". De coach durft hem waarschijnlijk ook niks te zeggen.

19 september 2014 om 14:38

Klopt. Doet me wat dat betreft erg aan Seedorf denken.

19 september 2014 om 14:47

Ligt een beetje aan z'n motivatie denk ik, tegen teams als Ajax doet ie veelste gemakkelijk over alles en tegen topteams laat ie het ook regelmatig afweten, toch blijft het moeilijk om hém geen baas te noemen.

19 september 2014 om 14:55

Misschien moet je de volgende keer beter opletten tijdens de wedstrijden. Zlatan heeft een aantal goede dingen laten zien tegen Ajax, maar ze gaven allemaal niet thuis.
Ook had hij minimaal een doelpunt gemaakt als Lucas niet zo zelfzuchtig was.

En over Zweden moet je helemaal niks zeggen, want wanneer heeft Zweden tegen Zwitserland gespeeld? Niet recentelijk.
Als je Oostenrijk bedoelt (is een ander land volgens mij), daar heeft hij gewoon normaal gespeeld en ook de assist gegeven op het enige Zweedse doelpunt.

Ongefundeerde meningen, hou er toch mee op.

19 september 2014 om 15:14

Hij komt inderdaad ongeïnspireerd over maar zelfs dan toont hij zijn klasse, die bal op lucas van de week. pfff heerlijk. niet van de bal te krijgen en een ijzersterke techniek.

19 september 2014 om 15:39

@woel
Normaal gespeeld tegen Oostenrijk, komop man. Hij kopt door, die andere speler van Zweden neemt hem in moeilijke situatie goed aan en schiet hem erin. Op papier een assist maar echt niet op Zlatan's conto te schrijven. Voor de rest, helemaal niks gedaan.
Over die 1op1 kans van Lucas, die ging in zijn eentje op de goal af, Zlatan zou zelf ook voor eigen succes zijn gegaan. De pass op Lucas inderdaad een goede bal maar dat is al het leuke dat ik van zlatan heb gezien.

Van iemand die met zo'n sterrenhouding over het veld slentert mag je wel iets meer verwachten.

19 september 2014 om 15:45

@alexischileno het is juist heel makkelijk om te blijven zeggen "zlatan is een baas" en de rest van het elftal de schuld te geven. Dit lees ik bij iedere wedstrijd van Zweden. Er mag best wel kritiek zijn op een grote speler als hij niet goed presteert. Zlatan heeft een hele goede bal gegeven op Lucas, voor de rest viel het best wel tegen.

20 september 2014 om 07:07

laak, klopt wat je zegt, maar dit gebeurd te weinig, want iedereen lijkt tobh bang te zijn voor hem, ik ben geen ibra aanhanger, maar dat het een van de beste spelers is, is zonder twijfel, ik kan alleen niet zo goed tegen het mentaliteit wat hij wel eens vaak laat zien, bv trappen naar eigen speler, ook al zou? het een spelletje zijn. Dit doe je niet. Ook bv, als het waar is, de parkeerplaats bij zijn club.
En dan ben je de baas, hij is in dienst van de club en een trainer zou daarboven moeten staan en uit de reactie van de kranten blijkt dat dit niet zo is.
Doe wat hij wilt of anders. Dat vindt ik niet goed.

Sinds wanneer is Greg een vriendje van ibra? Lijken me niet echt dezelfde types. Dit is allemaal denk ik een beetje overdreven, al snap ik cavani s probleem de rest heeft weinig te klagen volgens mij en cabaye komt gewoon te kort voor psg

19 september 2014 om 14:29

Wat dacht je van de Ajax.. Gemeenschappelijk en hoezo niet de 2 zelfde types?

19 september 2014 om 14:30

Dinsdag hoorde ik Bert van Marwijk zeggen dat Ibra zich ontfermde over Vd Wiel destijds bij ajax

19 september 2014 om 14:37

Dat lijkt mij sterk. Toen Zlatan bij Ajax vertrok was Van Der Wiel 15 of 16. Ik vraag me af waarom Zlatan, die het zelf moeilijk had in Amsterdam zich ontfermt over een jeugdspeler die in de B of C1 van Ajax speelt.

19 september 2014 om 14:49

dit zei bertje helemaal niet, luisteren is soms lastig.

bert had het over de afscheidswedstrijd van van bommel

19 september 2014 om 14:52

Naar Bert luisteren is sowieso lastig.

19 september 2014 om 14:53

Dat was dus niet destijds bij Ajax.... Toen liep Vd Wiel nog ergens rond in een jeugdelftal ofzo en bovendien heeft Van Marwijk nooit bij Ajax gewerkt.!

Als je goed had geluisterd had je geweten dat het ging om een afscheidswedstrijd waarbij Van Marwijk als coach fungeerde en Zlaten en Vd Wiel samen in dat team speelde. De afscheidswedstrijd van Van Bommel om precies te zijn!

19 september 2014 om 14:31

Toch vreemd, inderdaad.. Greg gaf bij v. Gelder ook aan dat ze niet goed waren voorbereid op Ajax door de technische staf.. Hij was juist kritisch, ik kan mij niet voorstellen dat juist hij een voorkeursbehandeling geniet.

19 september 2014 om 14:31

Precies, de meeste van de 'ontevreden' spelers houden voornamelijk de bank warm. Die zijn altijd boos.
Cavani kan ik begrijpen, die is te goed voor de flank.

19 september 2014 om 14:41

Matuidi en Cabaye ook to be fair. Als Matuidi en Cavani weg willen zijn ze zeer welkom in North-London.

19 september 2014 om 14:59

Allebei inderdaad perfecte aankopen voor Arsenal.

19 september 2014 om 15:13

Ronzon..

Dat is één van de punten waar je op voorbereid moet zijn als je voor een half miljard aan spelers koopt. Niet alle spelers willen op de bank zitten en dan ben je een ijzersterke coach / staff nodig om iedereen tevreden te houden.

Ik denk dat dit een logisch gevolg is van het beleid dat PSG voert.

19 september 2014 om 15:28

Kebm

Dat is een van de punten waar je op voorbereid moet zijn als je ervoor kiest om voor een club te gaan spelen die voor een half miljard aan andere spelers koopt.

Ja, dan heb je een people manager nodig. Maar die knaapjes kunnen zelf ook wel denken dat er bij zo'n ploeg gewoon 2 goeie spelers zijn voor elke positie. Dan kun je de concurrentie dus verliezen.

19 september 2014 om 17:35

Zo lang je wint is het als trainer / staf wel uit te houden. Als de resultaten tegen gaan vallen beginnen de spelers op de bank ook te morren.

19 september 2014 om 14:39

Nee daarom delen ze samen de kleedkamer in Parijs en in de Arena op de Ajax site en de site PSG zie je duidelijk dat ze naast elkaar warming up deden.

Omdat Ibra groter, bekender ect ect is.. mag die geen vriend van Greg zijn ofzo??

19 september 2014 om 14:49

@w1outer

Wat denk je zelf? Beide hebben bij Ajax gespeeld en Van der Wiel zoekt Zlatan Altijd en dan ook echt Altijd op met makkelijke assists die hij gewoon moet binnen tikken en daarnaast zal hij er goed mee overeenkomen. Gaat toch makkelijk.

19 september 2014 om 16:11

Zijn wel beide soort van ghetto-boys in hun uitstraling naar buiten toe, hoewel van der wiel veel rustiger lijkt. Gemeenschappelijk hebben ze Amsterdam, Ajax, een klik in het veld en ik denk dat de Franse jongens toch iets anders in elkaar zitten dan Ibrahimovic, Maxwell, van der wiel, verratti, die wat opener en losser lijken.

Ik heb wel eens vernomen dat er scharen zijn gegooit in het bijzijn van Ibra!

Oppassen dus!!

19 september 2014 om 15:46

Dat was Mido die heeft een schaar gegooid naar Zlatan.

Ja hier kon je natuurlijk op wachten met al die sterren! Denk dat psg ook beter zal renderen in een 4-3-1-2 systeem. En voor sommige spelers, zoals Lavezzi, is het beter om te vertrekken. Hij is goed genoeg voor de basis maar wordt helaas nooit gebruikt. Zonde!

Sirigu
vd Wiel
Luiz
Silva
Maxwell
Cabaye
Motta
Matuidi
Pasto/Lavez
Cavani
Ibra
19 september 2014 om 14:58

Dat lijkt me inderdaad ook een prima opstelling. Helaas wordt Lavezzi dan wel geslachtofferd, aangezien hij niet op '10' kan fungeren. Daarintegen kan Pastore wel weer op zijn oorspronkelijk positie spelen, waardoor hij (hopelijk) weer zijn oude niveau haalt. Anders kan PSG altijd nog Verrati op de plek van Cabaye neerzetten waarbij laatstgenoemde een plekje omhoog schuift.

De speelminuten van Rabiot zullen dan ook aannemelijk toenemen. Goed voor zijn ontwikkeling en over 2-3 jaar heeft PSG er wellicht weer een top middenvelder bij (ook nog eens uit eigen jeugd). Er kan natuurlijk ook besloten worden een andere middenvelder te halen, wat ik overigens zonde zou vinden. Een speler die genoegen neemt met een plek op de bank zou echter wel een mogelijkheid zijn, indien hij de ontwikkeling van Rabiot niet tegenhoudt.

19 september 2014 om 15:02

Verratti? Lucas?

19 september 2014 om 15:34

@ Woel

Lucas imponeert al tijden niet meer, hij blinkt uit in het missen van kansen, zoals afgelopen woensdag nog te zien was. Verratti vind ik een klasse speler, maar momenteel niet in goede doen. Kampt met een hevige vormcrisis en daarom zou ik de voorkeur geven aan Cabaye en Matuidi (vooral laatstgenoemde vind ik echt geniaal)

19 september 2014 om 16:25

Daar heb je een punt. Matuidi moet wat mij betreft ook altijd spelen, alleen heb je bij zulke clubs al gauw 3-4 spelers op de bank zitten die evenveel kwaliteit hebben als de basis 11. Dan begint het gemor helaas.

Ik zou zelf je basiself grotendeels aanhouden, maar het middenveld iets wijzigen. Motta en Matuidi die het middenveld beheersen, en iets uitgeschoven naar de vleugels Lavezzi en Pastore. Eventueel zou je Lucas in plaats van Pastore kunnen laten spelen. Meer een 4-2-2-2 formatie eigenlijk.

Sirigu
Vd Wiel
Luiz
Thiago Silva
Maxwell
Pastore
Motta
Matuidi
Lavezzi
Cavani
Zlatan

Tijd voor Ibra om weer eens wat karatekicks uit te delen op de training, weet iedereen weer de hiërarchie.

Krijg je er van om een coach aan te nemen zonder status bij een club waar er egos en sterren lopen. Wenger naar PSG zou een goeie zet zijn

19 september 2014 om 14:43

Wel meer respect richting Blanc zeg! Eerste seizoen met Bordo 2e geworden en seizoen erna kampioen geworden en hebben na 7 jaar Lyon van de kroon gestoten als landskampioen van Frankrijk.. Knappe-prestatie dus!

19 september 2014 om 14:48

Het is niet zozeer de status van Blanc die het probleem is, het is zijn karakter. Het is gewoon een beetje een slappeling. De Franse selectie kon hij ook niet handlen omdat daar teveel egootjes rondlopen.

19 september 2014 om 16:15

Wenger gaat niet naar Psg. Hij zou wel nog graag eens de Franse nationale ploeg coachen, dat heeft hij wel gezegd.

Viel mij wel op dat Matuidi weinig opgesteld wordt. Vreemd

Mooi zo! Ik hoop dat dit echt waar is en nog een tijdje doorettert op deze manier. Zou goed kunnen zijn ivm de uitwedstrijd in de CL. Stel je voor dat we daar 3 punten zouden pakken!

19 september 2014 om 15:03

Tja, kan best. En dan zie ik ze de 3 punten verspelen tegen Apoel..

Heel mooi om te zien dit! Toont toch weer een van de keerzijdes aan van het kopen van alleen maar sterren en vedetten. Een team zoals psg zal dan ook nooit de CL winnen.

19 september 2014 om 14:49

real madrid won afgelopen jaar

19 september 2014 om 14:58

Real had dan ook een team waarvan de kern al lange tijd met elkaar samen hebben gespeeld. Casillas, Arbeloa, Pepe, Ramos, Marcelo, Ronaldo, Benzema, Di Maria, Alonso. Zijn jongens die elkaar al vele jaren kennen en samenspelen.

PSG heeft een heel groot gedeelte de afgelopen 2 jaar aangetrokken. Gehele aanval bijvoorbeeld bestaat pas sinds 2012.

Vind ik toch wel een heel groot verschil hoor.

19 september 2014 om 15:05

Alle teams moeten een kern hebben die meerdere jaren samen hebben gespeeld om ook maar kans te maken op de CL. Een team met de 11 beste spelers op hun positie zie ik nog steeds niet in het eerste jaar de CL winnen.

19 september 2014 om 15:09

En wie zegt dat dit sterrenteam van PSG over 3-4 jaar niet op elkaar ingespeeld kunnen zijn dan? Want ik vind het onzinnig om te zeggen dat PSG nooit de CL zal winnen.

19 september 2014 om 15:24

Omdat zo'n Arabische Sjeik geen kaas heeft gegeten van voetbal en denkt alles bij elkaar te kunnen kopen. Gaat het een jaartje minder, dan wordt het team afgeserveerd en worden er weer blikken met nieuwe spelers open getrokken.

Wat dat betreft zit er dan bij een Real tenminste nog wat lijn in het beleid.

19 september 2014 om 16:27

Wat? Je zegt nu maar wat, want de eigenaar van PSG is een zeer slimme en beheerste zakenman die wel degelijk verstand van voetbal en zaken heeft en niet zijn emotie de boventoon laat voeren. Het is geen willekeurige oliesjeik.

Ondanks dat V.d. Wiel een voorkeursbehandeling zou krijgen vond ik hem niet bijzonder positief over zijn coach na het gelijkspel tegen Ajax.
Hij gaf min of meer aan dat ze tactisch niet genoeg voorbereid waren op het positiespel van Ajax. Zulk soort uitlatingen laten voetballers normaal achterwege en zeker V.d. Wiel is geen speler die snel de media gebruikt om een trainer te bekritiseren.

Ik snap dat Cabaye wilt spelen maar hij wist zelf toen hij tekende dat het moeilijk ging worden. Hij mag blij zijn met zijn monstersalaris, terug thuis in Frankrijk, en eindelijk meespelen om prijzen zoals de titel en de CL.

Tja dat krijg je van dat kopen kopen kopen...
Volgens mij moet het zo zijn dat een club de spelers koopt die in het systeem passen en eerst kopen en dan gaan denken, shit ik heb teveel goede spelers, ik moet nu anders gaan spelen om ze tevreden te houden.
Maar bij psg is het gewoon zoveel mogelijk kopen, nodig of niet

Heb nu al zin in de wedstrijden van RC Lens tegen de hoofdstedelingen, we rollen ze op!!

Alles les Sang et 'Or!

19 september 2014 om 18:58

Is het niet 'allez'?

On: Tja, wij weten ook niet wat er in de kleedkamer speelt. Als voor Zlatan en co andere regels gelden dan voor andere spelers, dan kan ik me voorstellen dat er onvrede heerst. Wanneer dit echter gaat om speelminuten, dan hadden de spelers (zoals Cabaye) kunnen beseffen dat zij niet altijd opgesteld gaan worden met zo'n selectie. Kan het salaris wel lekker zijn…

Enkel voor Cavani kan ik het begrijpen. Als hem beloofd is dat er wordt overgestapt naar 4-4-2 dan is dat natuurlijk niet eerlijk tegenover hem. Aan de andere kant, hij wist dat ene Zlatan Ibrahimovic bij PSG speelde.

De eigenaar wil een coach van het kaliber van Wenger en Mourinho. Opvallend, want die zou ik toch niet bepaalde in hetzelfde rijtje scharen.

Haha, het fluitconcert voordat de wedstrijd begon bij Ajax PSG heeft schijnbaar wel heel veel invloed gehad op de koppies van die spelers.

Ik kan zeggen wat ik wil, maar Zlatan werd en heeft weinig bereikt in de Arena, Maxwell vond ik echter uitstekend spelen en Gregory ook gewoon naar behoren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren