Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ontevreden Lionel Messi last crisisberaad in na nieuwe zeperd’

Laatste update:

De nederlaag tegen Valencia in de finale van de Copa del Rey is keihard aangekomen bij de spelers van Barcelona. AS meldt zondag dat Lionel Messi kort na het echec in Sevilla een spoedvergadering heeft ingelast in de spelersbus van de Catalanen. Ook Gerard Piqué en Luis Suárez waren nadrukkelijk aanwezig tijdens het groepsgesprek, dat uitmondde in een 'pittige discussie'.

Volgens de Spaanse krant gingen de discussies zelfs door bij aankomst op het vliegveld, zelfs toen het gros van de spelers de bus al had verlaten om de gang naar het vliegtuig te maken. Er werd uitvoerig gesproken over het tegenvallende einde van de voetbaljaargang. Barcelona veroverde de 26ste landstitel in de clubgeschiedenis, maar de euforie van het kampioenschap is allang verdwenen, zeker na de zeperd tegen Valencia in de bekerfinale.

Daarnaast is er nog steeds grote onvrede over de uitschakeling door Liverpool in de halve finale van de Champions League. Het elftal van trainer Ernesto Valverde won op eigen veld met 3-0 en stond daardoor al met anderhalf been in de finale, maar door een onwaarschijnlijke geachte 4-0 nederlaag op Anfield spatte de Catalaanse droom uiteen. Valverde heeft de steun van het grootste gedeelte van de Barcelona-selectie, al is dat geen garantie dat hij ook volgend seizoen als technisch eindverantwoordelijke fungeert. De coach in kwestie is zelf niet van plan om het Camp Nou voortijdig te verlaten.

Erik ten Hag en Ronald Koeman zijn niet in beeld om Valverde op te volgen, zo liet voorzitter Josep Maria Bartomeu onlangs optekenen in de Spaanse media. Ook wat betreft de eventuele komst van Antoine Griezmann, die onlangs zijn vertrek bij Atlético Madrid aankondigde, blijft het voorlopig bij geruchten. Jasper Cillessen is zijn rol als reservedoelman zat en wil Barcelona verlaten. De international van Oranje lijkt op weg naar Benfica.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Jammer dat iedereen ziet dat de speelwijze van Valverde niet past bij de club, behalve de clubleiding. Gisteren voorbeeld nummer zoveel, 4-3-3 met een omgetoverde rechtsback op de flank, Cruijff zou er tranen van in zijn ogen krijgen denk ik, en ik overigens ook.

26 mei 2019 om 18:20

Denk dat het eerder een kwestie is van niet willen toegeven. Halsstarrig vasthouden aan z'n ideeën dat het goed is op deze manier te spelen, Veel te dure/oude back-upspelers kopen voor de bank en La Masia totaal verwaarlozen.

26 mei 2019 om 19:07

la masia verwaarlozen, guardiola en enrique verwaarloosden het niet en nog kwam er niks uit. la masia is een mythe, er komt niet elk jaar een iniesta uit wandelen.

26 mei 2019 om 19:11

Mooi verwoorde la Masia is een mythe! wat voor waarde heeft je jeugd opleiding inderdaad als je 86 miljoen voor frenkie betaald zelfde min of meer voor de ligt.. onanna te licht bevind om m straks weer via Ajax terug te kopen voor veel geld... helemaal mee eens La Massia is een mythe

26 mei 2019 om 19:42

Mythe. Even een rijtje van spelers die de top hebben gehaald uit La masia. Messi, xavi, Iniesta , Pique, Busquets, pedro, Alba, broertjes Thiago, Roberto, Fabregas, Grimaldo en Alena en Puig zijn nu aan het door breken. Aardig wat spelers dus die in de top spelen van uit La Masia. Denk dat andere top clubs zulke spelers niet kunnen leveren. En zeg nier dat er na de lichting messi niemand is uitgekomen want dit zijn spelers over meerder jaren

26 mei 2019 om 19:54

Alle namen die je noemt zijn van Messi generatie. De laatste 3 hebben niets bewezen. La masia is een mythe. Ajax heeft een betere jeugdopleiding.

26 mei 2019 om 20:47

Eens, Barcelona maakt niet genoeg gebruik van de jeugdopleiding en kopen dure middelmaat in. Of ze hebben gewoon niet de kwaliteit in de opleiding op het moment om het eerste elftal aan te vullen. In 2017 speelden er 34 spelers afkomstig uit de barca opleiding in een van de grote 5 competities, waarvan 7 bij barcelona. Alleen Real Madrid deed het beter: 41 spelers in een van de grote 5 competities actief en 8 die bij Real zelf actief waren.

Dus om nu te zeggen dat La Masia de levensader van Barca is... 7 van de 30 (?) selectie spelers uit de eigen opleiding is niet veel..

Eindelijk het werd tijd dat de bepalende spelers mee gaan denken zelfs voor mij komt die pittige discussie ten goede want als neutrale supporter wil je kunnen genieten van voetbal daarom keek ik barca en daarom kijk ik nu liverpool mooi dat er eindelijk wordt nagedacht hoe verder nu bartomeu nog

Dit was Messi's beste seizoen voor Barcelona. Ongelofelijk wat hij heeft gepresteerd, al speel je die wedstrijd tegen Liverpool nog tien keer wint Barcelona hem negen van de tien keer en pak je de Champions League. Zijn teamgenoten hebben hem in de steek gelaten, als je ziet hoe Messi in de eerste helft op Anfield speelde.. veruit de beste speler van het veld.

26 mei 2019 om 18:02

Hij was superslecht op Anfield, ook in de eerste helft. Liep met kromme rug en gebogen hoofd, om zich heen kijkend alsof hij nog nooit een val geeft gezien........ Het lijkt wel alsof Messi er geen zin meer in heeft.....

26 mei 2019 om 18:57

Okan

Niet zeveren man, Messi heeft Suarez 3 keer 1 op 1 gezet met de keeper, niet Messi maar die andere knuppels verzaakten op Anfield, Messi schenkt ze nota bene zo een positie die ze nooit nog mogen weggeven, kom dan niet zeveren dat Messi super slecht was, want dat was ie niet, de rest heeft het vooral verpest door geen enkele kans te benutten en meermaals verdedigend te staan slapen.

26 mei 2019 om 19:04

okan heeft gewoon gelijk, messi was onzichtbaar op anfield. zodra er spanning op komt, of het team het moeilijk krijgt, dan zie je messi niet. kop gaat omlaag, wandeltempo komt erin. kijk naar zijn non-prestaties bij het argentijns elftal.

26 mei 2019 om 19:08

Onzichtbaar en hij zet teamgenoten 1op1 met de keeper, straf. Verder is dat hele Argentijnse elftal een wespennest, een land dat die jongen enkel steunt en moet als het hen beliefd, hij had daar al lang definitief zijn schoenen aan de haak moeten hangen. Als je niet kan inzien dat Messi niet het probleem was op Anfield dan is dit een verloren discussie.

26 mei 2019 om 19:18

Damsko

Winnen en verliezen in het voetbal doe je als team, dus het is niet iedereen zijn schuld behalve Messi, maar Messi is zeker de minst schuldige, aan hem heeft het niet gelegen, wel aan de coach en de anderen die er al helemaal niks van bakten.

26 mei 2019 om 20:07

Het feit dat je aangeeft dat hij super slecht was, geeft wel aan hoe torenhoog hij de lat de voorbije jaren wel heeft gelegd. Messi heeft nog betere wedstrijden gespeeld, maar was echt wel goed en zeer dreigend. Als een Ribery het niveau van Messi op Anfield gehaald had, spraken we over een sterke tot zelfs uitmuntende prestatie. Maar voor Messi is het gewoontjes of zelfs slecht.

Voor de kleine Argentijn ligt de lat blijkbaar hoger dan voor anderen, omdat we hem vergelijken met de allerbeste Messi uit het verleden die ons zo vaak versteld deed staan. Daarom werd hij ook slechts 5de op de Ballon d'or verkiezing. Hij speelde misschien niet het beste seizoen uit zijn carrière maar dat hoeft niet om de gouden bal te winnen. Je moet gewoon een beter seizoen spelen dan de concurrentie. En Messi was beter dan Modric en co. Toch werd hij 5de. Bizar.

Hier hetzelfde. Messi werd constant kort gedekt en had alsnog 2 of 3 assists kunnen/moeten hebben. Hij was gewoon goed tot zeer goed. Niet op zijn normale bovenmenselijke niveau misschien, maar hij haalde op een iets mindere dag makkelijk het niveau van een Robben, Ribery, Reus, Hazard, Salah, Bale... op een goede dag.

26 mei 2019 om 20:11

Inderdaad. Begin een beetje moe te worden van dat meten met twee maten. Ronaldo Lima had het een tijd terug nog aangekaart: op het moment dat het loopt bij Barã§a wordt Messi de hemel ingeprezen. Op het moment dat het niet loopt, krijgt Messi een beschermde status en ligt het aan iedereen om hem heen waaronder Valverde. Super oneerlijk en niet waar natuurlijk. Heel Barcelona was gewoon niet goed tegen Liverpool en ja, ook Messi was niet goed.

26 mei 2019 om 20:25

Dus dat steve Messi mag je lijkt het wel alleen maar veren in zijn reet steken, kritiek op hem is verboden. Precies wat ik ook zeg het ligt volgens als ik het hier zo lees nooit aan Messi, maar als Ronaldo er niet stond werd hij maanden lang op vp verkettert dan ligt het wel aan de betreffende speler bij Messi geld dat niet...

27 mei 2019 om 00:30

@AlexDelPiero10. Jij bent er ook zo 1 die blind is en niet meer kan nadenken zodra het over Messi gaat. Snap jij wel wat ik bedoel??? Omdat Messi de beste is, verwacht ik van hem meer dan van ieder ander!!! Punt!!!! Daarom is hij ook de beste!!! Snap je dat?? Al zet hij elke speler 10x vrij voor doel, Messi mag NOOIT verzaken!!! Zo hoog ligt de lat bij hem, omdat hij de beste is!! Neem even de tijd om dit te begrijpen................Gelukt?? Leg ik het jou nog eens uit: op Anfield heeft hij verzaakt omdat hij het grootste gedeelte v/d wedstrijd haast verdwaasd rondliep en vervolgens helemaal niks meer deed!! Kortom, hij gaf op!! En daar gaat het mij om: hij kan best slechte medespelers hebben of dat het hem niet meezit, maar hij mag NOOIT opgeven, wat iedereen zag!! Messi mag NOOIT opgeven omdat hij de beste is!! En hij gaf op Anfield op..... Dat is geen gezever maar feitelijke weergave! Probeer je romantische voetbalkop ergens uit te halen!!

27 mei 2019 om 18:40

Het blijft een lastige discussie. Aan de ene kant kun je zeggen dat Messi op Anfield slecht speelde. In ieder geval oogde het ongeïnteresseerd en heeft hij niet kunnen scoren.
Aan de andere kant, hij legt de bal 3x panklaar neer voor zijn teamgenoot. Als er 2 van die ballen ingeschoten worden heeft Messi fantastisch gespeeld door 2 assists te geven, nu was het waardeloos.

Daarbij heb ik ook wedstrijden van Messi gezien die helemaal nergens op sloegen. Hij wandelde een beetje rond, leed om de haverklap balverlies, maar schoot er wel 3 in. Dan was het opeens een geweldige pot van hem.

Messi is gewoon heel lastig te beoordelen. Hij doet iedere wedstrijd 3-10 briljante dingen, maar loopt er daarnaast vaak een beetje uitgeblust bij. Hij levert in ieder geval niet meer de energie en werklust van vroeger. Daarentegen is hij wel heel erg beslissend, vrijwel alle aanvallende impulsen gaan via hem. Dus als de kant en klare ballen die hij geeft niet gescoord worden, heeft hij slecht gespeeld.

Barcelona heeft gewoon een collectieve wanprestatie geleverd in Liverpool. Ze hebben slecht verdedigd (waar Messi absoluut onderdeel van is), want er werd niet doorgedekt en de doelpunten werden simpel weggegeven. Aanvallend hebben ze teveel kansen laten liggen. Dit kun je Messi in mijn ogen minder kwalijk nemen, want hij heeft wel een aantal geweldige ballen gegeven aan zijn teamies.

26 mei 2019 om 18:02

je kan niet zeggen zijn ploeggenoten hebben hem in de steek gelaten.

Valverde gebruikt zijn ploeggenoten niet op de beste wijze.
Een team dat het gewend is om jaren lang
- vooruit te verdedigen
-op balbezit spelen
- veel druk zetten bij balverlies

Dat kan je en mag je niet omzetten naar het achteruitloop voetbal van valverde.
Dan gaan de spelers niet op hen best presteren.

Ik ben van mening dat zelfs coutinho beter gaat spelen onder een aanvallend ingesteld trainer, al heeft hij nog andere problemen waarvan die mentaal gewoon minder durft

26 mei 2019 om 18:03

Niet zo geilen. Dit was een van messi’s sterkste seizoenen, maar het seizoen met volgens mij 91 goals was natuurlijk beter. En de beste speler op het veld in de eerste helft? Weet niet wat jij hebt gerookt die avond maar door mij ook maar wat.

26 mei 2019 om 18:06

seizoen van 91 goals wonnen ze uiteindelijk geen prijs ov alleen de copa del ray,

Dit was een van messi's sterkste seizoenen.
Zijn beste nog altijd naar mijn mening seizoen 2010/2011

26 mei 2019 om 19:32

Beste seizoen 1 prijs... dan maar flut seizoen voor Messi maar de CL en beker erbij

26 mei 2019 om 18:14

Vergeet je dan niet dat Liverpool negen van de tien keer scoort in Camp Nou? Of als je dat voor het gemak even over? Liverpool was gewoon beter dan Barca. De score was vrij uniek, maar dat verandert verder niet dat Liverpool beter is dan Barca.

26 mei 2019 om 18:21

@sambazzz

je wint met zijn allen en je verliest met zijn allen

26 mei 2019 om 18:24

Waar was Messi dan toen het moest liet hij het weer afweten en gaat als eerste de kop omlaag bij eerste tegen slag.

26 mei 2019 om 18:46

2 goals tegen liverpool.
Hoeveel is genoeg?

Als barca 10-9 verliest
en messi maakt 5 doelpunten dan zeg jij nog steeds het komt door messi.

Weet niet of je een troll bent of gewoon oerdom

26 mei 2019 om 18:59

wees eens kritisch: messi was nergens in de return. wanneer hij moet opstaan, zie je hem niet. dat zie je ook terug bij het argentijnse elftal in de knockout fases van wk's.

26 mei 2019 om 19:00

Blijft een feit toen het moest en toen Barcelona hem nodig had het aflietweten... Messi is niet heilig ofzo dat je geen kritiek mag hebben op hem.

26 mei 2019 om 19:06

Aqua en Bochherief

Sorry hoor maar dat is gewoon dikke kul, Messi schenkt dat halve b garnituur een 3-0 uitgangspositie op Anfield, en zet op Anfield Suarez meermaals 1 op 1 met de keeper, dan kan je niet zeggen dat hij het liet afweten, Suarez liet het afweten, net als die andere 8, en Valverde liet het tactisch en qua instelling afweten. Wijten jullie dit maar aan Messi ja, dan toon je meteen aan dat je te veel lijd aan tunnelvisie en bekrompen denken.

26 mei 2019 om 19:11

@ aqua
maar da tklopt gewoon niet.
Hij liet het niet afweten.
heeft zn doelpunten gemaakt.

Wat jij zegt klopt feitelijk gewoon niet.

26 mei 2019 om 19:14

Die 3-0 uitgangspositie stond ie in ze eentje op het veld?

26 mei 2019 om 19:19

Bij de 4-0 stond die toch niet alleen?
Dus waarom is het alleen mesi's schuld volgens jullie dat er verloren word

lachwekkend.
vraag me af of jullie ooit tegen een bal hebben getrapt

26 mei 2019 om 19:22

Damsko

Neen maar zonder Messi word het daar geen 3-0, dankzij zijn aanvallende genialiteit word het daar 3-0, elke aanval elke dreiging begon en kwam van Messi.

26 mei 2019 om 20:15

Niemand wijt dit aan Messi. Maar kennelijk mag je hier geen kritiek op Messi uiten anders krijg je het meteen aan de stok met een aantal figuren.

Er wordt alleen gezegd dat men verwachtte dat Messi dit elftal zou gaan dragen toen het niet liep en dat is niet gebeurd. Het heeft zeker niet puur aan hem gelegen dat ze niet door zijn gekomen. Het hele team faalde gewoon. Maar ik begin het nu wel irritant te vinden dat je geen kritiek mag uiten op Messi, omdat hij Messi is.

26 mei 2019 om 21:05

Wie zegt dat t zonder Messi geen 3-0 wordt? Heeft niet zo veel gedaan hoor. Liep gelukkig tegen een bal aan die Suarez er in moest schieten en schoot een vrije trap (dan wel geweldig) binnen. Maar voor de rest was hij ook in de heen wedstrijd niet heel erg denderend. Begrijp me niet verkeerd die vrije trap was magnifiek, maar kom op zeg, er werd net gedaan alsof hij een of andere geweldige wedstrijd had gespeeld.

27 mei 2019 om 12:18

Alexdelpiero10

Gelukkig iemand die het met me eens is. Als van die drie kansen (coutinho en Alba in de eerste helft, Suarez in de tweede helft) er één of twee in gaan dan komt Liverpool die klap niet meer te boven en roepen we allemaal achteraf dat Messi het weer heeft laten zien met een geniale ingeving. Klinkt een beetje uit de hoogte maar als je mensen nu nog moet overtuigen van Messi's genialiteit dan heeft het geen zin meer om te discussiëren, en is het veel leuker om het er met mensen over te hebben die zijn klasse wel waarderen.

Had echt medelijden met hem. Omdat er toch nog relatief veel mensen zijn die klasse ophangen aan prijzen, en Ronaldo de ene na de andere CL is komen aanwaaien, waar Messi wel 5 goals over een tweeluik lijkt te moeten maken om Barca naar de finale te helpen. Het allermeeste omdat ik Messi weer eens een CL-finale wilde zien spelen. Maar dat gaat nog wel goedkomen, de komende jaren met Frenkie erbij

26 mei 2019 om 18:28

Pffff. In Barcelona had Liverpool al minstens 2x moeten scoren. De 3-0 was bijzonder geflatteerd. In Liverpool weet je dat je de sigaar bent op fysiek gebied, maar ook voetballend was Liverpool een maat te groot.. Dus spelen ze nog 10 keer tegen Liverpool, dan zie ik Liverpool vaker doorgaan dan Barca...

26 mei 2019 om 18:34

Wat een onzin zeg Sambazzz. Even geheel factfree beweren dat Barca hem 9 vannde 10 keer wint. Waar basseer jij dat op? Waarom staat Liverpool in de finale en Barca op het vliegveld te ruzieen over tegenvallende resultaten in de CL? Nee, zijn teamgenoten hebben hem niet in de steek gelaten. Iemand zei het onlangs nog, dat we ook weleens kritiek op Messi mogen uiten. Het is altijd hetzelfde liedje. Als ze winnen dan komt het omdat Messi zo geniaal is, verliezen ze, dan is het omdat zijn teamgenoten slecht speelden. Nee, Messi zat warm met deken en al in de broekzak van Matip en kon geen kant op! Ze winnen samen en verliezen samen, basta! Als ik een schuldige moet aanwijzen dan is het Bartomeu en zijn beste vriendje Valverde.

26 mei 2019 om 18:41

Misschien je maar eens echt in Messi verdiepen voordat je zulke onzin plaatst. Hij heeft een jaar gehad dat ie er 90 maakte of zo in een seizoen in alle competities. Je weet wel de tijd dat ie ook nog meedeed als zijn ploeg de bal niet had. Nu loopt ie alleen maar te wandelen. Welke wedstrijd heb jij op Anfield gezien? Want Messi was helemaal niet de beste van het veld. Toen het echt misging deed hij ook geen moer. Messi is net zo schuldig aan de nederlaag op Anfield en in de bekerfinale als de rest. Maar ja, als het misgaat draagt de heilige nooit schuld. Tot dit seizoen ook iets van 3 jaar niet gescoord vanaf de kwartfinale van de CL, zeker ook de schuld van zijn teamgenoten?

26 mei 2019 om 18:44

Beste seizoen? Overdrijven is ook een kunst, ouwe reus.
Maar zonder Messi zou dit Barca niet in de top-3 van de Liga eindigen!

26 mei 2019 om 19:02

Waar heb jij het over man hij was zwaar slecht die wedstrijd.

26 mei 2019 om 19:20

Mooi gesproken. Maar lijkt me niet echt realistisch die 9 van de 10 keer. Messi is een goede voetballer en snap dat hij haalde van het verlies nu en in de CL.

26 mei 2019 om 20:02

Ten eerste: Dit was niet zijn beste seizoen ooit. Als je de dubbele confrontatie met LFC 10 keer speelt gaat het 50/50 zijn. In Barcelona was Liverpool de betere, alleen scoorden ze niet. Over twee wedstrijden absoluut de verdiende winnaar. En Messi was op Anfield niet echt top. Heeft verdedigend geen stap gezet, terwijl je in die wedstrijd juist een 3-0 over de streep moet zien te trekken. Nee, Messi moet eens in de spiegel gaan kijken.

Van Dijk zei het al na die 1e pot waarin ze Liverpool flink op de broek gaven dat Messi alleen maar balletjes zit te wachten in de hoek.. thuis pakte het goed uit omdat die andere 10 er een schepje boven op deden... uit daarentegen gooide Liverpool er een schepje boven op en toen bleek wel dat die luie Messi het exacte probleem was... Ik zal mezelf wel heel veel haatreacties op de hals halen door te stellen dat momenteel Messi het probleem is bij Barça.. Hij bepaalt wie er bij komt en wie er weg moet.. Hij bepaalt de opstelling.. Hij bepaalt de tempo van de wedstrijd en hij bepaalt hoeveel goals er gescoord worden...

26 mei 2019 om 18:05

Hoewel ik zeker fan ben van Messi, moet ik helaas constateren dat jij wel gelijk hebt. Messi is niet zozeer het probleem zelf, maar hij moet in deze fase zelf meer geven en dat doet hij niet....

26 mei 2019 om 18:10

messi bepaalt wie komt en gaat?
Ik vraag mij echt af waar dit allemaal vandaan komt.

Als we jou moeten geloven is messi de trainer, de scout, de zakenman en de president van barca allemaal tegelijk.

Ik weet dat hij enorm getalenteerd is maar al die dingen passen niet in een dag

26 mei 2019 om 18:34

Dat is waarom er ook een einde kwam aan het Ronaldinho tijdperk bij Barca terwijl toentertijd weinig mensen er iets was snapte(ik zelf ook). Iemand met topprestaties kan natuurlijk meer de dienst uitmaken dan een ‘normale’ professionele voetballer, dat zie je in ieder vak dus ook buiten voetbal. Echter ben ik het totaal niet eens om hem als ‘lui’ te bestempelen want het is geen geheim dat Messi om zijn lengte groeihormonen toegediend heeft gekregen. Daarbij ook altijd een heel beweeglijke speler was en nog steeds is, en zo’n spelers gaan vaak eerder hun spel doseren. Is toch logisch dat de 31 jarige Messi niet meer zo kan buffelen als een 21 jarige Messi?

26 mei 2019 om 18:47

@ Psv.
Ronaldinho's tijdperk kwam ten einde omdat hij niet meer presteerde en het leek alsof die minimaal 10 kilogram te dik was

26 mei 2019 om 18:51

Ik ben ook fan van Messi al sinds het Jeugd WK in Nederland in '05 maar betekend dat dat we dan niet meer objectief kritisch naar hem kunnen kijken... Ik zie een team dat de afgelopen 10 jaar een enorme voetbalmachine was en de laatste 2 seizoenen aan het afbrokkelen is omdat ze de fout maken die Bayern ook maakten door Robben en Ribery veel te lang belangrijk wilde laten zijn en die bepaalde minder in dat team van Bayern

26 mei 2019 om 18:56

Maar een crisis beraad na de wedstrijd op finale dag heeft ie blijkbaar wel voldoende tijd voor... blijkbaar kijk je geen voetbal anders had je vooral vorig seizoen dat ie tijdens de wedstrijd aanwijzingen aan Valverde gaf mbt wissels... daar hebben ze voor dit seizoen blijkbaar afspraken over gemaakt om zijn trainer niet meer in verlegenheid te brengen en daarmee zijn autoriteit te ondermijnen... Hij zal het ongetwijfeld goed bedoelen maar het resultaat is wel dat Messi een veto heeft binnen deze selectie anders hadden ze Suárez en Pique dit seizoen geen basis spelers meer laten zijn...

26 mei 2019 om 19:28

@bf1994
Inderdaad, kwam aanzienlijk meer aan maar ‘dik’? Ja hij kreeg een buikje, echter nog steeds geen beroerde prestaties. Maar je reageert op een voorbeeld en laat het punt wat ik probeer te maken links liggen. Beide spelers maken/maakten veel te veel de dienst uit omdat ze in Barcelona worden opgehemeld totdat de achterdeur open komt te staan.

Vind overigens dat je hier alleen maar de hoge heren bij Barcelona kunt aankijken, laten spelers veel te veel beslissen als ze op hun tenen gaan staan. Zwak beleid eigenlijk voor zo’n grote club en sta er niet van te kijken als Messi binnen nu en 2 jaar, gezien zijn prestaties(!), te makkelijk eruit geduwd zal worden.

26 mei 2019 om 18:13

Inderdaad. De kracht van Barca was de hoge pressie die ze zetten tijdens balverlies (5 seconden regel). Maar daarvoor heb je het hele team nodig. Bij balverlies rent Messi niet meer, hij wandelt en helpt totaal niet met het hoge drukzetten. Dus of Messi wilt niet meer meedoen bij balverlies of hij kan het niet meer (leeftijd). In ieder geval doet hij het niet meer en dus moet Barca wel meer naar achteren, want met 10 man kun je geen druk zetten.

26 mei 2019 om 18:17

heeft hij letterlijk nooit gedaan.
Vraag me af of jullie guardiola's tijdperk uberhaupt herinneren?

Messi maakte gewoon, zoals nu, 7km gemiddeld per wedstrijd

26 mei 2019 om 18:45

Ik denk eerder dat jij een gat in je geheugen hebt bf1994, want toen deed ie echt wel meer dan nu bij balverlies. Verschil was dat ze toen de bal vrij snel terughadden en dus minder ver achteruit hoefde. Daarom maakte Messi ook toen relatief weinig kilometers. Nu kan dat niet en hebben ze iemand nodig die meer loopt.

26 mei 2019 om 18:46

Letterlijk nooit nog wel.. jongen (of meisje) kan jou beelden laten zien van zijn eerste jaren daar zat ie boven op elke bal die diep ging of verloren werd.. bovendien je bent blijkbaar van 94 je doet alsof je jack van Gelder hebt leren presenteren

26 mei 2019 om 18:49

@ Master D
kijk zn statistieken maar terug.
Sinds guardiola rent messi vaak ronde 7 kilometer per wedstrijd.

Alleen viel het toen niemand op omdat barcelona bijna nooit verloor.
in 2010 toen barca tegen inter milan verloor had messi alleen meer gerend dan de goalkeeper.
2010 champions league halve finale in milaan

Heb in 10 jaar bijna geen wedstrijd van dit barcelona gemist.

26 mei 2019 om 18:51

@ damskomoker

Dat messi weinig rent word al kritiek op hem gegeven sinds een hele lange tijd.
Namelijk 2e seizoen van guardiola.

Zoals ik al eerder zei, in 2010 toen zij tegen inter milan eruit vlogen kwam er kritiek op messi dat hij alleen iets meer had gerend dan de keeper

26 mei 2019 om 19:05

Bf1994 je hebt gelijk , Messi zijn loop vermogen is altijd minimaal geweest ook in de jaren van Guardiola. Alleen viel het toen veel minder op omdat Barca met Xavi, Iniesta en Busquets extreem veel druk zette. Bij Argentinië is het een heel ander verhaal daarom krijgt hij daar (niet altijd terecht) veel meer kritiek.

26 mei 2019 om 19:18

Ik beweer ook nergens dat hij ooit veel heeft gerend. Dat heeft hij ook nooit echt gedaan behalve in zijn eerste twee seizoenen ofzo. Maar er is een verschil tussen weinig rennen en niet meehelpen met drukzetten. Want meehelpen met drukzetten heeft hij altijd gedaan. Verschil was alleen dat Barcelona toen meestal tussen de 75 en 80 balbezit had. Dus ze hoefden ook niet vaak druk te zetten.

Nu helpt Messi ook gewoon niet mee met drukzetten en daarom moet Barca achteruit. Misschien moet jij nog maar eens wat wedstrijden uit het Guardiola tijdperk terugkijken, want daar deed het hele team mee. Dat was ook de kracht van dat team.

26 mei 2019 om 19:20

Eens. Maar zo een voetbal wonder als Messi die niet begrijpt dat het team van 10 jaar geleden niet dit team is van vandaag.. dat je dan niet begrijpt dat je minder risico in je spel moet leggen.. en dat je wat harder moet werken voor je team... Hij voetbalt nog steeds alsof guardiola aan de kant staat, alsof ronaldinho op linksbuiten staat in ze beste tijd en alsof ie xavi en iniesta nog altijd een linie achter hem heeft

26 mei 2019 om 18:29

Dams messi is de beste speler die barca ooit heeft gehad. Denk hem even weg dit seizoen en je zal zien dat barca er tegen lyon er al uit ging en waarschijnlijk niet kampioen is geworden. Spelers als Rakitic couthino gaan niet opeens beter spelen. Rakitic speelt al 2 jaar balletjes breed. Busquets is ookal 2 jaar nonchalant aan het doen en heeft ongelooflijk slecht seizoen. Spelers als Malcom puig alena krijgen maar geen kansen terwijl rakitic couthino busquets en suarez mogen blijven aan modderen. Er is totaal geen concurrentie strijd in het team totaal geen wil om te vechten voor je plek en waarom zou je ook want je speelt altijd. Kijk alleen qeer gister. Messi en vidal zijn de enige die er voor vechten. Voor de rest wil en kan niemand iets meer. Verkoop spelers als Couthino suarez rakitic en Lenglet. Stuur ook murrilo boateng weg. Speel in plaats daar van met messi als 9 en rechts dembele en links zie ik Sane als de perfecte speler. Het middenveld gewoon frenkie en Arthur er in zetten. Semedo als rechtsback en ik zal je garanderen dat het genieten geblazen is. Dat is het enige wat Barça supporters willen.. gewoon weer genieten van het spel

Van Dijk zei het al na die 1e pot waarin ze Liverpool flink op de broek gaven dat Messi alleen maar balletjes zit te wachten in de hoek.. thuis pakte het goed uit omdat die andere 10 er een schepje boven op deden... uit daarentegen gooide Liverpool er een schepje boven op en toen bleek wel dat die luie Messi het exacte probleem was... Ik zal mezelf wel heel veel haatreacties op de hals halen door te stellen dat momenteel Messi het probleem is bij Barça.. Hij bepaalt wie er bij komt en wie er weg moet.. Hij bepaalt de opstelling.. Hij bepaalt de tempo van de wedstrijd en hij bepaalt hoeveel goals er gescoord worden...

26 mei 2019 om 18:25

Die luie Messi heeft altijd zo gespeeld. Hij heeft nooit veel gelopen maar kiest de momenten waarop het moet gebeuren bijna elke wedstrijd perfect. De wedstrijd op Anfield was dan een van die wedstrijden waar de momenten wanneer het moest gebeuren (hele team overigens) het niet lukte. Bepaald Messi dat Boateng komt? Bepaald Messi dat Malcom komt? Je kraamt letterlijk onzin en afgunst uit en dat komt niet door mijn voorkeur voor Barca. Die luie Messi heeft bijna elke goal voor barca gemaakt dit seizoen, zo vaak gered, zo vaak de voorassist gegeven op Alba waar een goal uit valt. De medespelers geven gewoon niet thuis. Waar was Suarez? Waar is in godsnaam Coutinho? Dembele geblesseerd weer. Alba na z'n beste seizoen 2 fouten. Ga maar door. Messi is de enige reden dat dit barca geen 10de is geworden, aangezien er aardig wat goed voetballende ploegen zijn in Spanje.

26 mei 2019 om 19:01

Haha jij spant hier echt wel de kroon, het ligt aan Messi idd, niet aan het hele team dat liep te dromen op Anfield, en niet aan Valverde die kwam met het gedacht om een 3-0 te verdedigen, het ligt aan de beste speler die Barcelona ooit gehad heeft, offc.

26 mei 2019 om 19:26

Coutinho kwam omdat Messi dat wilde, Pique traint al jaren niet meer op professioneel wijze vanwege ze bedrijf maar omdat Messi wilt dat ie blijft.. blijft ie. Het bestuur probeert al sinds de 4-0 tegen liverpool van Valverde af te komen maar keer op keer steekt Lionel daar een stokje voor.. laat ik het vanuit jouw visie bekijken: nee het ligt niet aan Messi maar aan het team dat door hem is samengesteld en de trainer die hij een hand boven het hoofd houdt

26 mei 2019 om 20:08

Tuurlijk het ligt aan iedereen behalve aan Messi. Hij heeft zijn ploeg niet op sleeptouw genomen toen het moest, simpel...

26 mei 2019 om 20:22

Messi stelt het team samen? Ik denk zelfs dat ie de lonen uitkeert. Ga slapen.

Messi is ook de enige die recht van spreken heeft in dat heel Barcelona instituut, als morgen deze tovenaar de club verlaat blijft er niks over en kunnen ze daar de komende 5 jaar prijzen winnen vergeten.

26 mei 2019 om 18:34

Messi is echt de enige die dir zingende schip nog omhoog houdt. Zie mensen klachen dat ie niet druk zet ofso en wandelt. Wat boeit mij nou dat hij wandelt. Hij scoort weer 50 doelpunten dit seizoen. Het probleem is dat dit team gewoon lekker maar verwacht dat messi het wel doet. Niemand die even zelf iets verzint of een goede bal speelt. Nee meneer rakituc draait het liefst om naar zijn eigen doel en tikt de bal weer terug. Het wordt tijd dat iemand komt en de bezem door deze selectie haalt. Alleen Ter stegen en Messi zijn zeker van een plek

27 mei 2019 om 00:52

50 doelpunten dit seizoen........ en hoeveel daarvan zijn op beslissende momenten dit seizoen waardoor Barca overladen is met prijzen "dit seizoen"..???? O ja, de Primera Division... Is voldoende hoor voor een club als Barca met de beste speler ter wereld...... 50 doelpunten, tjonge.......

26 mei 2019 om 19:04

Eens. Geen woord van gelogen. Is dat niet precies het probleem. Een organisatie die 700 miljoen omzet per jaar die valt of staat met 1 man.. doet er niet toe wie het is 'al is het Messi'... Ja het is en blijft de beste voetballer ooit alleen Barça vaart er niet wel bij

Nou, misschien word valverde toch nog ontslagen?

Zo, de komkommertijd is begonnen hoor. Messi ontevreden, Ramos ontevreden en straks Ronaldo ontevreden. En zie over 2,5e maand ineens allemaal dikke nieuwe contracten. Wat een verrassing!

26 mei 2019 om 18:35

Dat messi niet tevreden is heeft niks met contracten te maken. Dit gast draaid weer een geweldig seizoen en eindigd met 1 prijs. Snap wel dat je dan de haren uit je hoofd wil trekken

26 mei 2019 om 19:46

Hij heeft persoonlijk jaren geleden een beter seizoen gedraaid met alleen een copa del rey winst. Het probleem ligt misschien ook een beetje bij messi

Het zou Messi sieren als hij de hand in eigen boezem zou steken en zijn excuses aanbieden aan iedereen omdat hij tijdens de laatste wedstrijden teveel met randzaken bezig is geweest. Hij is teveel met zijn tegenspelers bezig ipv zijn medespelers tot de orde roepen tijdens wedstrijden. Daarnaast wilde vooral hij dat Valverde zou komen en waarschijnlijk durft het bestuur Valverde nu niet te ontslaan omdat ze dan vrezen dat ze een conflict krijgen met Messi. Ik ben zeker fan van Messi en vind hem de beste, maar iemand met zijn kwaliteiten die ook nog eens de baas is, moet nu veel meer zijn positieve stempel op het team drukken ipv dat negatieve gedoe in het veld. Dat gedrag is zijn wereldklasse niet waardig!!!! Hij moet nog 1x zijn rug rechten en het team op scherp zetten!

26 mei 2019 om 18:05

wat jij doet is puur specularen op droge lucht.
Klopt volgens mij helemaal niks van wat je zegt

26 mei 2019 om 18:19

@bf1994 kan je het duidelijker uitleggen dan simpelweg te zeggen dat ik me met randzaken bezighou?? En volgens mij is het ene grote Messi die alles bepaalt in het veld, wat er ook op de training gedaan wordt en wat er ook door de trainer of bestuur gezegd wordt!! Iedereen luistert naar hem, dus vooral hij bepaalt. Dus hij bepaalt ook het voetbaltechnische gedeelte bij Barca. Niet de trainer of het bestuur..... Waarschijnlijk is dit al te moeilijk voor je om te volgen dus ik hou het hierbij! En let voortaan op je woorden.....voor je het weet heb je kaas op je hoofd!

26 mei 2019 om 18:22

zoals ik al zei.
Volgens jou.

1. jij bent geen speler van barca.
2, jij zit er niet bij met de trainingen en de besprekingen in de kleedkamer.

dus waar haal jij het vandaan dat hij alles bepaalt?

26 mei 2019 om 18:40

Waar haal jij het vandaan dat dat niet zo is? Ben jij speler van Barca of trainer? Ben jij erbij? Nee! Dus heb je net zoveel recht van spreken als ik. Maak jezelf geen illusies......jij weet het niet beter als een ander! Probeer eerst die roze Messi bril af te zetten! Hij laat na 1 goal op Anfield het koppie al hangen wat iedereen ziet en jij zegt: het ligt aan de trainer...... Alsof de trainer zegt: Leo, laat je koppie hangen na de eerste tegengoal! Zie jij verder onder Valverde een speelstijl?? Nee....niet omdat Valverde er geen heeft, maar omdat deze selectie niet hongerig en uitgeblust is!!! En hoewel ik er niet bij ben weet ik zeker dat Valverde een strijdplan met meerdere variaties heeft om te winnen, maar die flappies in het veld voeren het niet uit omdat ze niet hongerig zijn!! Kan iedereen zien, hoeft niemand voor aanwezig te zijn bij Barca!! Jij kan beter stoppen met voetbal kijken laat staan erover praten!

26 mei 2019 om 18:41

Okan. Je loopt dingen te verzinnen. Zit je daar in het bestuur ofso? Zoi ik graag willen weten hoe je aan de info komt. En dat hij daar alles bepaalt ? Hahah ja messi zal idd heel erg hebben geëist om spelers als Boateng en Murrilo te halen. En idd die Valverde heeft destijds bij Bilbao zou geweldig gespeeld messi zal vast idd naar hem gevraagd hebben

26 mei 2019 om 18:44

Okan leuk stuk typ je daar maar slaat nergens op. Valverde zou volgens jou dus een strijdplan hebben. Dat strijdplan is een 442 met 5 verdedigers? Roberto tel ik gewoon als verdediger. Daarnaast is ie vaak gestart met een middenveld van vidal rakitic en busquets. Wat vokr strijdplan heb je als je met zo'n middenveld begint? Tegenhouden? Beuk er in? Alle 3 de middenvelders zijn geen creatieve spelers dus dan kan je niet verwachten dat er aanvallend word gespeeld. En dat is waar het verkeerd gaat . Valverde laat totaal niet zien dat hij aanvallend wil voetballen.

26 mei 2019 om 18:53

okan jij bent de definitie van iemand die er geen bal van snapt

26 mei 2019 om 19:02

Bf1994 jup. Loop hier dingen te verkondigen s feiten en op het momemt dat iemand vraagt hoe hij aan zijn info komt en of die daar bij hun zit. Draait hij het om en geeft aan dat jij ook niet in de kleedkamer zit dus jij kan niet controlleren of zijn leugens leugens zijn😂

26 mei 2019 om 19:21

Damsko vriend ga leren lezen.
Ik vraag okan waar hij de informatie vandaan haalt en hij kan geen antwoord geven.

Dus ik zeg dat hij speculeert.

Zelf speculeer ik toch helemaal niet of wel

26 mei 2019 om 19:44

Bf en barcalover zijn kritiekloze aanhangers van barca en messi. Er worden in dit topic feiten aangedragen waarom Messi een probleem begint te worden voor barca, die vegen ze van tafel met "jij snapt er per definitie geen bal van". Uhuh, goed verhaal. Ik wacht nog op een wereldtitel en prijzen in andere competities.

26 mei 2019 om 19:46

@ bocherief,

kom dan met feiten en geen speculaties.
Enige feit wat er gebracht kan worden is dat hij weinig rent.

Verder is de rest pure speculatie wat niet eens kritiek is

26 mei 2019 om 19:46

@ bocherief,

kom dan met feiten en geen speculaties.
Enige feit wat er gebracht kan worden is dat hij weinig rent.

Verder is de rest pure speculatie wat niet eens kritiek is

26 mei 2019 om 21:16

@bf1994 makkelijk scoren zo hè! Leg eens duidelijk uit waarom ik er geen bal van snap? Heb je tot nog toe niet gedaan .... Verder weet ik dat Messi alles IN HET VELD bepaalt omdat ik dat simpelweg met mijn eigen ogen zie elke wedstrijd. Als jij zou kijken zou jij dat ook zien!! Ik zie dat ze de meeste ballen bij hem inleveren, hij eist alle ballen op, hij bepaalt meestal vanaf welke flank ze aanvallen, het tempo ook, hij verdedigt niet mee, hij rond af en mist terwijl een medespeler er beter voor stond.... Kan jij ook allemaal zien als je objectief kijkt! Daarop baseer ik mijn bevindingen dat hij (in het veld) bepaald!! Maakt niet uit wat de trainer zegt of wil!! Onder elke trainer was hij namelijk zo....!!! Verder ben jij iemand die qua voetbal niet voor zichzelf kan denken en z"n eigen mening heeft, gezien het feit dat jij er exact hetzelfde over denkt als v/d Gijp, Boskamp, Driessen en Derksen: Messi is heilig!!!!! Tip voor je: probeer voor jezelf te denken en ga niet met de populaire opinie mee!!! Jij bent de vleesgeworden papegaai....

26 mei 2019 om 21:20

als jij het verschil niet weet tussen messi die op het veld even tegen suarez roept dat hij diep moet gaan en alles bepalen.
Dan ga ik helemaal niks aan jou uitleggen

En inderdaad, het is makkelijk scoren tegen iemand die de beste speler in het team de schuld geeft van het verlies.

26 mei 2019 om 21:30

@barcalover. Is het ooit in je opgekomen, jij professor voetbal, dat de selectie van Barca te smal is?? Dat Valverde niet voldoende toppers heeft om op te stellen?? Dat je bij Barca alle (hoofd)prijzen MOET winnen?? Dat elke trainer bij Barca dan in die wedstrijden geen jeugd inpast simpelweg omdat ze denken dat die dat niveau niet aankunnen en de belangen te groot zijn??? Dus moet hij het met de gearriveerde spelers doen die op hun beurt niet hongerig meer zijn!! Daar kan geen enkele trainer iets aan doen, ook Valverde niet!!! Messi is de superster waar je dan je elftal omheen bouwt en als hij dan niet levert.............juist....mag je ook zeggen dat Messi even niet levert!!! Sorry dat ik je superster afval joh, maar we doen gewoon alsof Messi nooit iets fout doet of nooit minder presteert! We doen gewoon of Messi top was op Anfield en dat Barcelona door is.... Barca wint de CL en Messi is de held en Valverde......die heeft alles verkeerd gedaan... O ja, waar haal ik dit vandaan vraag je? Nou..... alleen als je bij Barca werkt kan je dit weten want mijn tv laat niets zien van Barca! De wereld heeft dit niet gezien hoor..... alleen jij.....jij kan het weten.
..

26 mei 2019 om 21:40

Je zegt zelf: Messi zegt tegen suarez: ga
nu diep.... Dan bepaalt Messi toch op dat moment?????? Hoe blind ben jij ?? Als jij echt overtuigd was van jouw standpunt, zou je deze kans niet laten liggen en het mij uitleggen en me de oren wassen!!! Maar jouw standpunt houdt geen stand, daarom wil je het niet uitleggen!! Maar ik leg het je wel met alle plezier uit: ik geef Messi niet de schuld, ik vind dat Messi met zijn kwaliteiten niet als eerste mag opgeven zoals op Anfield en het goede voorbeeld moet geven door te jagen en slim druk te zetten en zijn middenvelders de linies te laten sluiten etc om de wedstrijd te winnen!!! Deed hij niet!! Kon iedereen zien. Jij ook!! Maar jij zag dat weer niet!! Meer zeg ik niet over Messi!! Hij is de beste, maar faalt nu op beslissende momenten net als tegen Valencia. Probeer de moeite te nemen en na te denken als je op me reageert, want anders geef ik mijn neefje van 6 mijn tel. Want die zou makkelijk op jou kunnen reageren omtrent voetbal. Heel veel mensen slikken jouw ideeën hier als zoete koek, maar ik niet. Want: als het waar is wat hij zegt Jan je het ook uitleggen!! Dus leg uit!!! (maar dat lukt jou niet)

26 mei 2019 om 23:10

Jij komt met jou speculatie verhalen en verdedigt het met gebakken lucht.

Als je ooit in een team gevoetbald had had je geweten dat er onderling tijdens een wedstrijd veel communicatie is.

Spelers zeggen constant tegen teamgenoten dat ze wat moeten gaan doen. Of dat nou druk zetten is of diep gaan is.
Dat betekent niet dat degene alles bepaalt....
Het is idioot om dat te denken.
Maar er is er altijd maar 1 baas en dat is de coach.
Als jij zo iets simpels als dat niet begrijpt dan ben je hopeloos.

en zoals ik al eerder zei.
Er is enorm veel mis in dit team en de hoofdshculdige is de trainer.
En jij wijst doodleuk jou vinger naar messi omdat???? weet niemand, want je speculeert.

Wij hebben de spaanse titel dit seizoen te danken aan messi.
DAt we de eerste wedstrijd met 3-0 wonnen was te danken aan messi met izjn geniale vrije trap.

Hij heeft op anfield 3 of 4 keer een barca speler alleen voor het doel gezet.

Messi is duidelijk niet het probleem in dit team.

27 mei 2019 om 01:21

Je eerste inhoudelijke reactie en toch rammelt hij aan alle kanten. Spelers zeggen elkaar inderdaad tijdens wedstrijden wat te doen. Alleen in een derde van die gevallen voert de andere speler het niet uit. Om welke reden dan ook. Maar als Messi iets zegt, gebeurt het wel. Dat zie je in elke wedstrijd! Dat maakt hem hoofd-verantwoordelijke voor het eindresultaat van elke wedstrijd!! Hij eist die rol op, dus MOET hij ook leveren!!! En leveren is: niet opgeven!!! En juist dat deed hij op Anfield!!!! Hebben we allemaal gezien!!! Dat maakt hem verantwoordelijk!! Ook nu weer tegen Valencia!! Hij geeft niet thuis.. Hij is toch de beste?? Dat Barca verliest kan, maar niet terwijl Messi qua inzet verzaakt!! En dat is gebeurd tegen Liverpool en Valencia. Het gebeurt steeds vaker en dat mag niet bij hem omdat jij, ik, wij hem de beste vinden!! Suarez mag verzaken omdat hij toch niet goed genoeg is voor Barca!!! Groot verschil met Messi. Messi is het probleem omdat hij te vaak verzaakt op beslissende momenten waardoor Barca uitgeschakeld wordt om de prijzen!! En juist omdat hij de beste is mag hem dat niet overkomen, en al helemaal niet omdat hij de rol van de beste ook opeist!! Ik vind hem ook de beste, maar dit jaar heeft hij dat niet laten zien. Welke trainer er ook mag zijn bij Barca

27 mei 2019 om 03:05

Okay vriend.
Alba geeft een scheve terug speelbal en liverpool scoort de 0-1.
Dus het is messis schuld.
Pique en langlet springen niet tijdens de 3-0 maar het is messis schuld.
De hele barca verdediging ligt te slapen tijdens een corner maar het is messis schuld.

Messi zet dembele thuis 1 op 1 met de keeper waardoor het 4-0 kan worden maar dembele scoort niet en het is messis schuld.
Messi zet suarez 1 op 1 met keeper maar suarez scoort niet. Dus het is messis schuld.
Messi zet alba 1 op 1 met de keeper maar alba verpest het, dus het is messis schuld.

Jij bent nu officieel iemand die er geen bal van snapt.

En overigens wat je zegt over dat een derde niet doet wat een teamgenoot zegt klopt helemaal niks van.
Het is namelijk niet zo gek als ze niet doen wat JIJ zegt eant je snapt er duidelijk niks van.
In mijn ervaring volgen we elkaars instructies op het veld 9/10 keer op.

27 mei 2019 om 07:47

En wat vind je v/d houding van Messi op Anfield? En zijn inzet over de HELE wedstrijd? En zijn reactie direct na de 1e goal? Zijn houding was niet die v/d besre! Zijn inzet was slecht! En zijn reactie was demotiverend!! Jij kan alle fouten van zijn medespelers opnoemen, maar het artikel gaat over Messi en niet zijn medespelers!! Probeer bij de les te blijven...! Jij bent er zo 1 dat als Messi een penalty mist, het kwam omdat de bal niet goed lag!! Jij bent hierdoor totaal niet serieus meer te nemen!! Jammer.... In je stukje kan je nogmaals alle fouten van andere spelers opnoemen, maar nergens meld je dat Messi het op Anfield TOTAAL liet afweten!! De hele wereld zag het en zegt het!! Jij houdt vol dat hij top presteerde?? Jongetjes van 6 luisteren al niet meer naar jou, hahaha.. Het is Messi's schuld omdat hij als eerste opgeef, terwijl hij de superster vedette is en die rol zelf notabene opeist!! Natuurlijk maakt de rest dan fouten als ze zien dat hij opgeeft!! Als Messi doorknalt en de rest maakt dan fouten, dan heb jij gelijk!! Maar helaas voor jou is dat niet zo en jij hebt enorme moeite om dat toe te geven!! Bovendien over dat teamgenoten doen wat een ander zegt is wel degelijk waar. Omdat iedereen (ook amateurtjes zoals jij en ik) zo'n grote ego hebben dat we denken het zelf beter te weten in het veld. En als jij in een team speelt waarbij ze 9/10 keer naar elkaar luisteren zijn het wel allemaal brave Hendrikjes die dus niet weten wat ze moeten doen in het veld. Er wordt alleen 9/10 keer geluisterd naar de beste en sterkste van het team!! Alle andere spelers wordt niet echt naar geluisterd!! Hopelijk valt ooit het kwartje bij je maar ik vrees het ergste met jouw korte blik en visie!

27 mei 2019 om 08:41

Kerel je draait door.
Je begint nu paniekerig overal aan vast te houden.
Ik heb je overal aangepakt in de discussie.het is klaar nu.

27 mei 2019 om 11:01

Je hebt NIETS gezegd over het feit dat Messi op Anfield verdwaasd rondliep! Dat is een feit! Je bent het niet gewend dat iemand jouw verhaal met juiste argumenten weerlegt! Daarom kap je het gesprek met mij af! Hou je maar hardnekkig vast aan je Messi verheerlijking!! (hij heeft ook nooit een penalty gemist hoor) Einde gesprek, fantast!

27 mei 2019 om 12:18

Weer richt jij je op iets wat geen invloed heeft op het spel en speculeer je.
Messi laat zijn hoofd omlaag nadat hij een tegendoelpunt krijgt dus barca verliest omdat messi zijn hoofd laat hangen na een tegendoelpunt en niet omdat de verdediging ligt te slapen tijdens een corner.

Gast ga lekker tennis kijke

26 mei 2019 om 19:06

Sterke analyse. Valverde kwam op voorspraak van iemand inderdaad.

26 mei 2019 om 19:41

Net zoals martino op voorspraak van Messi kwam. Werd ook een flop. Alba en busquets staan ook basis vanwege Messi. Wekelijks staan die 2 te schutteren

26 mei 2019 om 19:47

Martino is de grootste flop ooit. Als die 2 hadden staan schitteren hadden ze nog een wedstrijd gespeeld op 1 juni ze hebben niet meer gedaan dan professioneel uit hun neus zitten vreten. Jij ouwe Barça fan die op zondag naar de kerk gaat in La Segrada

Ik vind Barcelona zo cynisch. Jarenlang speelde ze super voetbal (vanaf 2006 heb ik het dan over), mooi verzorgd en Barcelona is de grondlegger van het tikkie taka. Toen kwam Mourinho met Inter en het tikkie taka van Barcelona werd ontregeld met park the bus in de halve finale CL van 2010. Daarna kwamen we een counter tijdperk, verdedigend voetbal met succes. Toen bleef Barca gewoon bij hun eigen filosofie en speelde ze nog altijd mooi en aanvallend. Nadat ze in 2015 de CL hadden gewonnen werd Barca ook wat defensiever. En nu we voorbij het "park the bus" tijdperk zijn speelt Barca met park the bus. Ajax, Liverpool, Tottenham en Man City laten zien dat je met aanvallend weer succes vol kan zijn en Barca gaat hier in niet mee. Ze spelen oersaai voetbal onder Valverde. Barca moet nu juist een aanvallende coach aanstellen en weer gaan aanvallen. Barcelona was altijd revolutionair en nu gaan ze weer terug naar verdedigend voetbal.

26 mei 2019 om 18:07

Het enige verschil met die ploegen die jij noemt is dat de tegenstander ook voetbalt tegen hun. Tegen Barca voetballen er maar weinig, vandaar de ontwikkeling van stijl door de jaren heen. Desalnietemin mogen Valverde en Bartomeu van mij opstappen. De echte revolutie zal echter pas plaats vinden als de oudjes klaar zijn met spelen, vandaar dat de meeste spelers ook aangeven tevreden te zijn met Valverde.

Standaard riedeltje dit. Opgewaardeerd contract en Messi is weer blij. Dit gebeurt altijd en overal. Ronaldo deed dit ook altijd.

Messi moet alles alleen doen.. Sommige spelers zijn niet goed genoeg voor dit Barca. Die spelers hebben hem in de steek gelaten gisteren. De enige speler die wat deed was Malcom en Messi de rest heeft te weinig laten zien. Sorry hoor maar dit is gewoon de werkelijkheid. De coach en de spelers zijn er verantwoordelijk voor. Gelukkig gaat er maatregelen komen als ik Bartomeu moet geloven. Heel triest..

Barça moet beginnen met het aanstellen van een nieuwe coach die de fans weer lach op hun gezicht kan toveren. Geef die coach de vrijheid om spelers te kopen en verkopen die (niet) binnen zijn visie passen. Namen als Busquets, Coutinho en Rakitic kunnen beter opzoek naar een nieuwe club. Barça moet eigen jeugd door laten stromen en de selectie versterken met spelers als De Ligt en Sané. Een middenveld Alenã - Frenkie - Arthur kan wedstrijden gaan domineren zoals onder Pep Guardiola. Een aanval met Sané - Messi (rol als valse spits) - Dembélé is ook angstaanjagend. Tijd voor een nieuw beleid bij Barça! *overigens vind ik het als Atletico zijnde prima dat ze zo'n dom en roekeloos beleid voeren, maar als voetbal fan vind ik het jammer om mooie spelers als Coutinho en Arthur te zien verpauperen onder Valverde.

Nou ja dit moet je gewoon een keer kunnen accepteren. het is natuurlijk jammer dat als je met 3 prijzen dichtbij bent je er maar een wint, maar zo is voetbal de bal is rond!

26 mei 2019 om 18:29

Klopt maar het gaat dit jaar, en vorig jaar ook al eigenlijk puur om de manier waarop. Barca fans willen nou eenmaal mooi aanvallend voetbal spelen en de trainer speelt gewoon elke keer alsof hij nog bij Athletic Bilbao zit. Er zijn ook een aantal spelers binnen het team die haantjesgedrag vertonen en continue de voorkeur krijgen terwijl ze maanden uit vorm zijn. Kan gewoon niet langer zo.

26 mei 2019 om 19:57

ja dat klopt inderdaad wel, ik denk dat barcelona ook gewoon effe een frisse start nodig heeft: Valverde weg, spelers die onrust veroorzaken weg en spelers die geen toekomst meer hebben bij Barcelona weg. Daar pak je echt wel wat geld mee en dan kun je opnieuw beginnen

Er dienen grote wijzigingen plaats te vinden in de selectie, maar die hoop koester ik allang niet meer omdat i) Barca er het budget niet voor heeft en ii) het bestuur niet hard genoeg is om ingrijpende acties te ondernemer. Bartomeu blijft de vriendelijke oom die Coutinho na zijn zoveelste belabberde wedstrijd een schouderklopje komt geven in plaats van gesprekken te voeren over de toekomst van laatstgenoemde (of die wel bij Barcelona hoort te liggen). De aanval van Barca mist zoveel stootkracht en Messi heeft dit seizoen als one man army weten te redden. De linksbuitenpositie functioneert niet en op het middelveld zijn we gegaan van voetballers met finesse en inzicht zoals Iniesta en Xavi naar totale afbrekers en balletje-breed-types als Vidal en Rakitic. Haal Messi uit dit elftal en Barca bungelt in de middenmoot ...

Hier moet de ligt niet naar toe willen

Bestuur moet opstappen. Verkopen de ziel vd club. Kijk maar eens naar het shirt voor volgend jaar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren