Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ongelukkig Vitesse treft Clasie en Koeman, AZ moet naar Istanbul

Laatste update:
/

Vitesse wacht een loodzware opgave in de voorronde van de Europa League. De winnaar van de play-offs van vorig seizoen stuitte bij de loting op Southampton, de club van onder meer ex-coach Ronald Koeman. AZ moet in de derde voorronde van de Europa League op bezoek in Turkije. De Alkmaarders werden gekoppeld aan Istanbul Basaksehir, dat vorig seizoen knap als vierde eindigde in de Süper Lig.

Beide Nederlandse clubs treffen het daarmee niet. AZ had op papier heel wat eenvoudiger opponenten kunnen treffen en datzelfde kan gezegd worden van Vitesse. Southampton deed vorig seizoen in de Premier League lange tijd mee om een Champions League-ticket en beschikt over tal van spelers met grote kennis van de Eredivisie. Niet alleen Jordy Clasie, maar ook Maarten Stekelenburg, Cuco Martina, Dusan Tadic en Graziano Pellè maken deel uit van de selectie van the Saints.

Op het eerste gezicht lijkt AZ het iets eenvoudiger te krijgen, maar schijn bedriegt waarschijnlijk. Istanbul Basaksehir hoefde het afgelopen seizoen alleen de traditionele Turkse topclub (Galatasaray, Fenerbahçe en Besiktas) voor zich te dulden en beschikt over een aantal internationals. Alle duels vinden plaats op 30 juli en 6 augustus. AZ begint met een thuisduel, Vitesse reist eerst naar Engeland.


Welke Nederlandse club(s) gaat/gaan door?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dit was wel de zwaarst mogelijke loting voor AZ, laten we hopen dat ze een goed resultaat halen.

17 juli 2015 om 13:37

Ja dat kan je zeker wel zeggen. Ze hebben vorig jaar gewonnen van zowel Galatasaray, Fener en Besiktas. Hun trainer is de vorige trainer van Het Turkse elftal, dus heeft ook ervaring op internationaal niveau. Daarnaast is het wel zo dat Turkse clubs moeite hebben om echt te presteren als ze er echt moeten staan. Ik schat de kansen ook 50/50 in.

17 juli 2015 om 15:01

Maar toch zijn het altijd mooie wedstrijden (ik mag graag wedstrijden tegen portugese clubs kijken, het heeft iets speciaal. Ik weet niet waarom). Ik kijk er naar uit, ook naar de wedstrijd van Vitesse. Voor de neutrale supporter toch gewoon fantastisch?

Overigens heeft Vitesse toch ook spelers met 'kennis van de premier league' ?

Ik ben in elk geval zeer benieuwd naar de krachtmetingen.

17 juli 2015 om 15:56

Portugees?

17 juli 2015 om 16:17

Je hebt gelijk. Ik weet niet wat me bezielde. Ik bedoelde Turks, maar hoe ik in godsnaam een kronkel van Portugal in mijn hoofd heb gekrege, werkelijk geen idee. Die wedstrijden vind ik namelijk meestal ook geen f* aan.

17 juli 2015 om 16:01

klopt het dan ook niet dat dit een belangrijke wedstrijd is voor de uefa coefficient? Of worden er in de voorronde nog geen punten verspeeld? aangezien turkije volgens mij 1 plaats achter nederland staat. of is het dan zo dat de nederlandse score door minder clubs verdeelt word (mocht AZ verliezen dan)?

Wie kan mij vertellen hoe de verhoudingen tussen deze twee clubs liggen?

17 juli 2015 om 13:26

Ik denk dat dit lastig te zeggen is. En het hangt er natuurlijk ook van af of berghuis er dan nog bij is. Az zonder poulsen gudelj hoedt hebben aardig wat kwaliteit ingeleverd dus ben benieuwd hoe ze voor de dag komen. Tevens zijn tukrse clubs altijd lastig om tegen te spelen. Ik denk dat het fifty fifty word.

17 juli 2015 om 13:28

AZ heeft wel de geweldenaars jop van der linden en donny gorter he dit jaar.!!!

17 juli 2015 om 13:38

Nou met Ortiz, Henriksen, Johannsson en eventueel Berghuis staan er wel een paar met internationale ervaring. Als AZ zijnde zou ik nu behoorlijk de stoute schoenen aantrekken en het proberen bij Botteghin, geen enkele club is nog concreet, heeft een eenjarig contract nog, dus waarom niet? Zal zo'n 2 tot 3 miljoen kosten, dat is te betalen voor AZ. Tevens is het merkwaardig dat het zo stil is rondom een nieuwe linksback, ze willen het toch niet proberen met Gorter?

17 juli 2015 om 13:45

Ik weet niet of Aron erbij is i.v.m. de Goldcup, denk het namelijk niet. Er zou inderdaad nog een nieuwe linksback komen (en een linker middenvelder). Stewart heeft niet aangegeven voor een cv te gaan, maar Botteghin zou een droom zijn, al zie ik het niet gebeuren (al is het echt nodig).

17 juli 2015 om 13:48

Ik denk Haps

17 juli 2015 om 14:00

Als AZ een back wil à la Poulsen, dan moeten ze Knudsen kopen van mijn club. Behalve de leeftijd, haar en huidskleur hebben ze alles gemeen vind ik, goede back, zeer aanvallend.

17 juli 2015 om 14:00

Van Haps word ik ook nog niet echt warm. Maar wel beter dan Gorter.

17 juli 2015 om 14:01

Wil je het even doorgeven aan AZ?

17 juli 2015 om 14:15

Heb stewart net gemaild

17 juli 2015 om 14:20

Topper, bedankt!

17 juli 2015 om 14:20

Ha, AZ is al rond met Watford over Berghuis, 6 miljoen, (alleen Berghuis zelf moet nog beslissen)
AZ is al bezig om zsm Arber Zeneli te halen en Vitesse huurt spelers van Chelsea
Denk dat het voor beide mogelijk moet zijn om een ronde verder te komen, onderschatting door hun tegenstander ligt op de loer

17 juli 2015 om 14:31

Vitesse gaat echt niet door tegen Southampton

17 juli 2015 om 14:35

Het vitesse van vorig seizoen had wel een kans gemaakt. Maar geen idee hoe ze er nu voorstaan. Hoop op een stunt. Az maakt wel een redelijke kans

Is dit een gunstige loting voor de heren uit Alkmaar? Ik ken de tegenstander niet zo goed...

17 juli 2015 om 13:18

Zo ver ik weet is dit de zwaarste loting die ze konden krijgen. Ligt eraan hoe AZ zich nog gaat versterken

17 juli 2015 om 13:24

Hou aub op hoor. Dit wint AZ met twee vingers in de neus.

17 juli 2015 om 13:28

Hou op hoor, overdrijven is ook een vak. Vorig seizoen vierde geeindigd in de Turkse competitie. Gaat zeker niet makkelijk worden.

17 juli 2015 om 14:04

Ze hebben vorig seizoen gewonnen van de traditionele top 3 (galatasaray, Fenerbahçe en Besiktas). En spelen leuk voetbal. Zou er niet zo zeker van zijn dat AZ wint

17 juli 2015 om 14:13

AZ heeft volgens mij ook van de traditionele top 3 van Nederland gewonnen, alleen PSV volgens mij niet.

17 juli 2015 om 14:33

En Feyenoord.

17 juli 2015 om 14:40

Van Feyenoord ook niet (2-2 in Rotterdam en 1-4 in Alkmaar). Maar maakt ook verder niet zoveel uit denk ik. Vorig seizoen was vorig seizoen. Voor hetzelfde geld heeft Istanbul na de goede prestatie van vorig jaar kwaliteit heeft verloren doordat er spelers zijn weggegaan (net als bij AZ).

Dat is een pittige loting denk ik, Turkse clubs zijn zeer kapitaalkrachtig en investeren flink in kwaliteit. Of het een team is, is een twee. En daar moet AZ het maar op zien te winnen.
Heeft deze club Emre niet net vastgelegd? Keeper is ook wel aardig goed, Volkan en met Serhat een ervaren spits.

17 juli 2015 om 13:16

Ja ze hebben Emre vast gelegd.

17 juli 2015 om 13:18

Meende me dat bericht al te herinneren inderdaad, thanks.

17 juli 2015 om 13:20

Gaat heel lastig potje worden voor AZ, die totaal geen ervaring hebben in het team. Istanbul heeft spelers die in grote wedstrijden heeft gespeeld zoals Champions League, EK 2008, Ze weten hoe dat er aan toe gaat en bij dit soort wedstrijden heb je ervaring nodig anders red je het niet.

17 juli 2015 om 13:21

Ik denk ook dat AZ aan het kortste eind zal trekken maar aangezien het voorbereiding is blijft wel een beetje staan dat het ook valt met de vorm van de dag. Teams zijn niet echt ingespeeld.

17 juli 2015 om 13:42

S-070, AZ totaal geen ervaring in het team? Johansson, Henriksen, Ortiz, Berghuis Allemaal kwartfinale El gespeeld met AZ. Echt geen mission impossible, wel lastig.

17 juli 2015 om 13:49

En dan vergeet ik gouweleeuw en back johansson nog. Denk zelfs dat AZ meer europese ervaring heeft dan Istanbul.

17 juli 2015 om 14:09

Absoluut niet, Istanbul heeft meerdere internationals in de selectie zitten, heeft een ex bondscoach als coach ervoor staan, en zit qua geld al op een hoger niveau dan AZ, Jammer voor AZ maar ben der bang voor dat ze niets te zoeken hebben in Istanbul/ Europa na deze wedstrijden.

17 juli 2015 om 14:24

En zo heeft AZ ook meerdere internationals in de selectie zitten... Ik denk dat beide ploegen vrij gelijkwaardig zullen zijn. AZ heeft in Europa ook al veel meer bewezen dan dit Istanbul BB, verder is het in Turkije ook zo dat de top drie altijd vast staat en daar onder de rest allemaal kans heeft om die 4de stek te bemachtigen.

17 juli 2015 om 14:44

Dat klopt, maar om nou te zeggen dat AZ meer ervaring heeft dan Istanbul vind ik wel heel erg ver gezocht.

17 juli 2015 om 15:01

Speelt overigens bij Istanbul die Senturk ook? Ik schat de kansen nog altijd 50/50 kwalitatief zal het niet zo gek veel schelen. Zal erom gaan spannen.

18 juli 2015 om 20:15

Ja, Senturk staat in de aanval.

18 juli 2015 om 12:43

@ Abe84

Als ik een ding geleerd heb is dat je AZ in de Europa League echt nooit moet onderschatten. Wanneer ze Europa League spelen komen ze meestal gewoon goed voor de dag.

Hebben vorig seizoen als ik het goed begrepen heb boven hun kunnen gespeeld, dus laten we hopen dat dat niet nog een jaar zal zijn.

Dat word een heel lastig potje voor AZ. Ze moeten zich versterken als ze door willen komen in de Europa League. Istanbul Basaksehir heeft prima spelers, die echt een topseizoen hebben gedraaid volgend jaar hebben ze ook Emre erbij en Semih Senturk speelt daar nog. Ik denk niet dat ze het gaan redden, ze hebben amper ervaring in het team.

17 juli 2015 om 14:06

Een fantastisch seizoen? Vierde in een competitie waar corruptie hoogtij viert. 19 punten achter de koploper en 10 op nummer drie. Wat betreft die ervaring wil jij eens opnoemen welke spelers er ervaring hebben bij Basaksehir ik denk alleen de aangekochte spelers.

17 juli 2015 om 20:02

Volgens mij is er in Nederland corruptie hoorde ik op de radio. Dus niet zo gaan wijzen he Danny Koevermans fanboy

17 juli 2015 om 20:53

Ja jochie je hebt gelijk. Galatasaray scoorde 15x in de 90e tot 98e minuut in blessretijd. Toevallig he. Maar je mag het ontkennen hoor zal wel dan wel toeval zijn. Maar ga het maar even na de topclubs scoren daar vele keren het winnende doelpunt in blessuretijd. Maar op de radio kan je dat niet zien he.

Iets zegt me dat Az niet zo veel kans maakt. Ze zijn veel spelers kwijt en het is ook niet dat ze echt spectaculaire vervangers hebben gehaald. Ik ken die Turkse ploeg niet zo goed maar als je vierde bent geworden en voor een ploeg als Trabzonspor bent geëindigd die toch over redelijk wat kapitaal bezitten dan kan je toch je borst natmaken als Az zijnde.

17 juli 2015 om 13:26

AZ is geen Jupiler clubje hoor. Heeft in Europa ondertussen wel een naam gevestigd. Als Berghuis bij AZ blijft, gaan ze zich plaatsen.

17 juli 2015 om 13:33

Nou als het allemaal van berghuis moet afhangen acht ik ze inderdaad kansloos

17 juli 2015 om 13:34

Berghuis is al in Engeland geweest en het is hem goed bevallen. Als het goed is komen AZ en Watford snel tot een akkoord. Op Berghuis hoefen we waarschoijnlijk dus niet meer te rekenen.

Vitesse tegen southampton. Tof!

En Vitesse tegen Southmapton, krijgen het allebei zwaar...

17 juli 2015 om 13:56

Vitesse tegen de eredivisie all stars. Zou het fantastisch vinden als vitesse die grote mond van koeman over de eredivisie even snoert. Zal wel niet gebeuren.

17 juli 2015 om 14:05

Ik zou het ook geweldig vinden, maar ik ben bang dat Koeman te veel kennis heeft van het Nederlands voetbal om zich te laten verrassen door Vitesse. Bovendien moet Vitesse weer ingespeeld raken omdat ze veel spelers kwijt zijn geraakt. Maar wie weet kan Peter Bosz nog voor een sensatie zorgen. Ik heb wel een hoge pet van hem op als trainer.

17 juli 2015 om 15:03

Nou Vitesse is voetballend wel flink verbeterd t.o.v de tijd dat Koeman manager is van Southampton. Ze hebben natuurlijk kwaliteit ingeleverd maar Vitesse speelt niet zoals de meeste ploegen in Engeland.

Ajax - Rapid Wien
AZ- Istanbul Basaksehir
Vitesse - Southampton

Leuke wedstrijden, wel moeilijk. Vooral Vitesse heeft ene leuke tegenstander.

Vitesse tegen southampton

17 juli 2015 om 13:30

Ja jij baalt

17 juli 2015 om 13:37

nee hoor. heb je die andere clubs gezien. Waren allemaal sterk en een aantal in Rusland. Verlies liever in Engeland met een leuk reisje. Dan in Rusland of Ukraine waar je niet na toe kan.

17 juli 2015 om 13:37

Hoezo? Hartstikke mooie wedstrijd voor Vitesse. Het wordt weliswaar lastig, maar ik baal absoluut niet.

17 juli 2015 om 13:43

Je had ook kunnen winnen van randers fc of elfsborg. Maar helaas een ongunstige loting voor vitesse.

17 juli 2015 om 13:46

Een mooi affiche !
En net wat je zegt, het was sowieso niet eenvoudig gezien de andere clubs. Als je meer kans wil de hebben, dan had er Rengers/elfsborg uit moeten rollen.

Nu leuk tegen een aantal bekende spelers en sowieso een leuke trip naar de U.k. !

Damn lastig potje voor AZ. Vitesse ook al tegen Southampton. Ik wens ze veel succes, maar het wordt enorm lastig.

Mmn. Lastig.. en Az is er door de transfers tot nu toe nou niet bepaald beter geworden

Zijn kwalitatief bij lange na niet het niveau van de top 3, maar als geheel spelen ze uitstekend. Ook met de trainer die ze nu hebben functioneert het prima.

Schat ze hoger in dan AZ over de twee wedstrijden, maar ook AZ kan hier werk van maken

Ik hoop echt op een goed europees seizoen met succes en hier en daar een stuntje voor psv ajax az vitesse en groningen. Natuurlijk zullen ze niet allemaal slagen maar het zou een x leuk zijn om eens wat verder te komen met een paar teams

Lastig, wordt alweer niks dit jaar in Europa. Gelukkig treft Vitesse het wel met Southampton -,-

17 juli 2015 om 13:25

Southampton is toch ook wel sterk verzwakt door deze transferwindow. Schneiderlin, Clyne en Alderweireld zijn al vertrokken en Forster is nog geblesseerd. Tevens de vervangers zijn minder goed dan voorafgaande spelers, dus misschien heeft Vitesse met spelers van Chelsea nog wel een klein kansje.

Southampton - Vitesse. Fantastische wedstrijd! Had graag de groepsfase gehaald, dat wordt nu wel moeilijk natuurlijk. Maar al met al een mooie wedstrijd voor de boeg.

Kan iemand me vertellen of AZ en Vitesse eerst uit moeten spelen? kon het half volgen op het werk.

17 juli 2015 om 13:23

Vitesse eerst uit

17 juli 2015 om 13:28

Oh, dan maken ze het thuis af tegen Southampton!

17 juli 2015 om 13:23

AZ speelt eerst thuis, Vitesse uit dacht ik.

17 juli 2015 om 13:23

AZ begint thuis.. Vitesse uit

17 juli 2015 om 13:25

Vitesse eerst uit

17 juli 2015 om 13:26

Vitesse eerst uit Az thuis 30 juli return 6 augustus

Mooi potje en reisje voor de Vitessenaren, kunnen ze meteen aan de bak. Kansen zijn natuurlijk niet groot maar wie weet kunnen ze verrassen.
Al met al zit de loting niet mee, wordt weer puntjes schrapen en dan een Europese plek inleeren.

Ben helemaal niet zo ongelukkig met southampton. Ben vooral blij dat we legia warsaw en rubin kazan ontlopen. Nog liever Randers/elfsborg gehad natuurlijk, maar dit is gewoon een prima loting. Zullen underdog zijn, maar absoluut niet kansloos.

17 juli 2015 om 13:23

Nou, ik ben sportief gezien wel ongelukkig. Southampton is zo'n beetje de lastigste die je kon treffen. Met Koeman ook een trainer die Vitesse goed kent.

Qua beleving is het natuurlijk wel vele malen mooier dan de door jou genoemde clubs maar die had ik toch liever nu gehad en Southamton in de groepsfase van de EL.

17 juli 2015 om 13:28

Nee, hij heeft denk ik de poep in de broek voor de hooligans die zij mee zouden brengen.

17 juli 2015 om 13:28

Misschien had die geen zin om een Oost Europese club te loten, want Vitesse heeft de afgelopen jaren wel vaker zulke clubs geloot. Daarom is Southampton een mooie uitdaging om mee te maken.

17 juli 2015 om 13:39

Daar zit wat in, naar zo'n Kazan reis je ook niet even af.

Misschien volgend jaar weer az

17 juli 2015 om 13:45

Verwijderd.

Het zit ook nooit eens mee met die lotingen, ongelofelijk.. Vitesse ligt er gewoon uit. En AZ krijgt het ook heel lastig. Op deze manier raken we heel snel een EL plek kwijt.

Hopelijk verrast Groningen in de groepsfase, want we hebben de punten echt heel hard nodig.

17 juli 2015 om 13:26

Ik moet het nog maar zien met dat jeugdelftal van ze. Ok, ze hebben Heitinga achterin staan en topspeler Schöne maar of die de kar gaan trekken. Ben heel benieuwd of ze het zo "gemakkelijk" krijgen.

17 juli 2015 om 13:48

Klopt, ajax heeft (ook sinds tijden) op papier een gunstige loting. Het is Nederlandse clubs echter niet vreemd om ook die te verkloten. Dus we gaan het zien.

Dat is wel het vervelende van NL clubs, het AZ en Vitesse van afgelopen seizoen had ik nog wel een goede kans gegeven met deze lotingen. Maar beide hebben een half nieuw elftal wat natuurlijk lang nog niet zo goed op elkaar is ingespeeld.

17 juli 2015 om 13:52

Ajax mist inderdaad een superster. Maar die kunnen ze nog kopen. Echter houdt De Boer teveel van zijn spelertjes dat hij hun persoonlijke ontwikkeling belangrijker vindt dan de ontwikkeling van de club. Dus wordt er geen superster gekocht die de ontwikkeling van een jeugdspeler in de weg staat, maar waarmee je wel wedstrijden wint.

17 juli 2015 om 14:51

Ajax heeft al een tijd geen superster meer, dat is niet de kracht van Ajax. Ajax blinkt uit in het collectief.

17 juli 2015 om 17:58

Een superster kan best spelen voor het collectief hoor. Dat hoeft geen solist te zijn.

Denk niet dat je prijzen pakt met alleen een collectief van spelers die niets/weinig extra's hebben. Soms zit de wedstrijd op slot en heb je en beetje genialiteit nodig.

Na de leegloop bij AZ geef ik ze weinig kans maar het blijft voetbal en de bal is rond, 11 tegen 11 je kent het wel.

17 juli 2015 om 13:44

Leegloop? Gudelj is te vervangen, daarnaast hebben we van Overeem terug gekregen wat een goede is. Hoedt is weg, zonde. Berghuis is op te vangen door Alireza of die Zweedse jongen.

17 juli 2015 om 13:53

Van Overeem is leuk voor het positiespel maar hij verzuipt nog als het er echt om gaat. Nog even rijpen denk ik.

17 juli 2015 om 14:03

Gudelj, Esteban, Hoedt en Berghuis zijn 4 basisspelers die gemist zullen worden.

17 juli 2015 om 14:06

En dan heb ik Poulsen nog over het hoofd gezien. Het halve elftal dus. Leegloop noemen ze dat.

18 juli 2015 om 10:27

Esteban gaat niemand missen hier qua fratsen. Hebben aardig wat punten wat gekost die clown. Mooie gozer, maar meevoetballen kan die niet.

Poulsen was een publiekslieveling, aanvallend echt prachtig, verdedigend niet sterk.

het zit wel erg tegen met de loting...allemachtig.

Eagles in de voorronde tegen Boedapest en nu zowel Vitesse als AZ een lastige pot, voor Vitesse eigenlijk bij voorbaat kansloos.

Alle hoop nu op Ajax en dat uit de mond van een Utrecht fan

Ik ken Istanbul BB eigenlijk niet enigste wat ik ervan weet is dat ze 4e zijn geeindigd in de Turkse competitie. Pittige tegenstander. Hopelijk blijft Berghuis gewoon en haalt AZ een goede verdediger.

17 juli 2015 om 13:36

Berghuis is al in Engeland geweest en dat is hem goed bevallen. Ala het goed is komen AZ en Watford snel tot een akkoord. Op Berghuis hoeven we dus niet meer te rekenen, als we maar een goede vervanger in huis halen en zeker nog een paar verdedigende versterkingen halen.

Willem II heeft hier afgelopen seizoen 2 keer tegen geoefend. In augustus won Willem II met 1-0 en in oktober was Istanbul met 2-0 te sterk. Zou voor AZ dus wel moeten lukken. Als ze berghuis weten te houden en misschien nog wat versterking moet het zeker goedkomen

17 juli 2015 om 13:23

Haha, oefenpotjes als indicatie nemen voor een serieuze wedstrijd... Kom op man, dat gaat nergens over.
Dat is van hetzelfde niveau als: Willem 2 heeft 2-0 gewonnen van Feyenoord en Feyenoord won van Ajax dus Willem 2 wint ook van Ajax.

17 juli 2015 om 13:32

Als je toch begint over oefenpotjes. Basaksehirspor heeft in de voorbereiding de volgende wedstrijden gespeeld.

Basahsehir 1 1 C.brugge
Basahsehir 0 0 Anderlecht
Volendam 1 3 basaksehir
asteras tripolis 1 2 basaksehir.

17 juli 2015 om 14:24

Dat zijn best wisselende resultaten. De eerste 2 zijn redelijk knap, de onderste 2 vallen een beetje tegen (al ken ik de laatste tegenstander niet).

17 juli 2015 om 14:51

Asteras is een griekse subtopper van de laatste jaren, volgens mij spelen ze al een paar jaar structureel in de EL. Geen makkelijk tegenstander.

Poeh zware loting voor allebei. Hopen dat Vitesse en AZ gaan verrassen.

Het zit ons Nedrlanders ook niet echt mee in Europa. Az maakt denk ik wel nog een kans maar Vitesse. Er zijn zoveel rotploegjes die Europees spelen en dan toch Southampton treffen. Als het nu de groepsfase was dan zou Vitesse nog een kans hebben gehad omdat meestal bij Engelse ploegen de competitie voorrang heeft maar nu zal het wel lastig worden. Hopelijk draait Southampton nog niet zo lekker. Jammer voor Koeman maar die punten zijn van levensbelang.

17 juli 2015 om 14:11

Ik schrijf AZ en Vitesse al af, schat de kansen voor Ajax het hoogste in.

Southampton gaan we nooit redden, maar ik ga er wel heen. Een heerlijk tripje om heen te gaan waar ik al zoveel jaar op wacht, na Petrolul, Anzhi en Plovdiv.

Vitesse wel lastig. Maar vaak spelen de Nederlandse clubs wel aardig tegen een Engelse tegenstander. Dat is mij houvast, meer positiefs is er niet. Behalve dat het een leuk dagje Engeland wordt!

Az heeft wel kans hoor. Velen overschatte de Turkse competitie. Er zijn daar 4 leuke ploegen en de rest is ook niet veel.

17 juli 2015 om 13:38

Naar mijn menig zijn dit juist ploegen die je veel beter kan treffen tegen stugge Oostblok teams. AZ en Vitesse zijn echt 2 ploegen die het voetballend op willen lossen en tegen een club als Southampton komt dat veel meer van pas dan tegen zo gek landje uit Azerbeidzjan of wat dan ook. Natuurlijk wordt het lastig maar ik heb er echt wel vertrouwen in!

Jammer dat Vitesse tegen Southampton loot want ik gunde beide ploegen een plek in de groepsfase. Vitesse is natuurlijk niet de favoriet tegen Southampton maar ik denk dat ze wel kansen hebben om de play off ronde te bereiken, vooral als Southampton Vitesse gaat onderschatten. Ik verwacht dat uiteindelijk AZ en Vitesse zullen winnen en ook de groepsfase zullen bereiken.

West Ham heeft wel een lastige loting met Inverness of Astra. Ze moeten nu wel met serieuze opstelling gaan spelen, want gister was het niet best met die tegenstander die met 11 man voor het doel stond. Southampton gaat wel door, maar het word wel lastig voor Koeman want Vitesse doet het niet eens zo slecht maar zijn veel spelers kwijt geraakt.

Basaksehir speelt pas sinds 2014/15 in de SL. Was het jaar daarvoor gedegradeerd. Ze zijn meteen teruggekomen en hebben meteen EL gehaald. Het is een gemeente club, met zeeer wijnig supporters. Hun sterspeler is Emre Belezoglu. In het kort, ze hebben een geluk seizeon gehad. Moet te doen zijn voor AZ Alkmaar

17 juli 2015 om 13:33

Je geeft totaal verkeerde beeld vriend.

17 juli 2015 om 14:48

Okee wat is dan het goeie beeld....

17 juli 2015 om 16:43

Geluk seizoen??? Kom op man ze hebben het dik verdiend. Emre is een nieuwe transfer voor BaÅŸakÅŸehir maar voor mij is het echt geen sterspeler. Meest gehate speler samen met melo, had gewoon weg moeten gaan naar een andere land om te voetballen

Tot zover de Europa League...

Het zal van PSV en deels Ajax weer moeten komen dit seizoen.

Nou dat belooft weer een leuk Europees seizoen te worden voor Nederland.

17 juli 2015 om 13:53

Idd het begon allemaal met de fairplayprijs die naar een kansloze club gaat als go ahead. Bedoel die kregen al pakslaag in de eerste ronde laatstaan in de volgende rondes wanneer de tegenstanders steeds sterker worden.

Vitesse gaat eruit gewoon 1 of 2 maatjes te klein. Az tegen istanbul Basaksehir schat ik 50/50 in.
Daarnaast zie ik groningen geen potten breken in de EL. We moeten hopen op ajax en psv in de CL of europa league.

17 juli 2015 om 14:13

Het ergste vond ik nog dat de fairplay prijs eigenlijk voor Twente was, maar de club afzag van de Europa League om "financiële redenen". Te belachelijk voor woorden eigenlijk, want Twente had gewoon korte metten gemaakt met die ploeg. Dan hadden we in ieder geval meer punten voor de coëfficiëntenlijst.

17 juli 2015 om 15:34

Twente had van de Uefa anders gewoon een ban gekregen als ze het ticket geaccepteerd hadden, aangezien ze bij lange na niet aan de eisen voor een Europese licentie voldeden gezien hun financiële situatie.

Dus netto maakt het niets uit, als FC Twente het ticket had geaccepteerd, waren ze dus geweigerd en had de Uefa alsnog Go Ahead Eagles als de nummer 2 op die lijst aangewezen.

Zware loting maar wel leuk om te zien, zit Pelle nog bij Southampton,?

17 juli 2015 om 13:31

Ja,staat ook in de tekst

17 juli 2015 om 13:32

Ja hij zit er nog.

17 juli 2015 om 13:56

Is er interesse voor Pelle dan?

Ik zit net naar de selectie van AZ te kijken, maar gaan die behalve een buitenspeler nog meer halen? Want die verdediging en dat middenveld zijn toch gewoon veel te matig.

17 juli 2015 om 13:39

Stewart heeft aangegeven nog voor een linksback en een linker middenvelder te gaan en als Berghuis vertrekt (zo goed als zeker) gaan ze inderdaad nog een buitenspeler halen (Alireza of Arber Zeneli). Maar zeker de verdediging is zwak, dus ik hoop ook nog wel dat we een lcv gaan halen.

Leuke pot man! Hier heb ik op gehoopt, een Engelse tegenstander. Prima om heen te reizen ook.

17 juli 2015 om 14:13

Dat zeker, maar even eerlijk, tegen Southampton heeft geen enkele Nederlandse club wat te zoeken.

17 juli 2015 om 14:31

En waarom niet? Die Engelse ploegen zijn een voor een allemaal overrated, als daar zo'n geweldige spelers rondlopen bij Southampton, het beste is er ook wel vanaf met het vertrek van: Clyne, Alderweireld, Schneiderlin en de blessure van Forster (doelman). Vitesse is een behoorlijk goede ploeg die verzorgd voetbal speelde en onder andere Feyenoord van de mat speelde en het tegen de andere topclubs ook goed deed. Hoewel er en een aantal goede spelers (Propper, Vejinovic en van der Heijden) zijn vertrokken zijn er ook grote talenten van chelsea binnen gekomen, ik wil het dus allemaal nog wel zien.

17 juli 2015 om 14:55

Talenten ja, die hebben zichzelf nog nooit bewezen in Engeland of een andere grote competitie, dus misschien wel tegenvallers. Daarnaast noem je al 3 spelers van Vitesse die zijn vertrokken, vergeet je ook dat de huurlingen van vorig jaar ook al zijn vertrokken (traore, Mori en de anderen) Dus in dat opzicht is Vitesse al met al 6 vaste selectie spelers kwijtgeraakt. En wat hebben ze terug gehaald? 6 talenten, en 1 verdediger van Pec. Ik kan dus zeggen dat Vitesse er absoluut niet direct op vooruit is gegaan.

Southampton is inderdaad Clyne, Alderweireld en Schneiderlin kwijt geraakt, maar winkelt daar integen een stuk rustiger en beter dan Vitesse, Met het aantrekken van Clasie hebben ze het middenveld al compleet. De aanval is volgens mij ook zo goed als compleet gebleven, Met Stekelenburg hebben ze al een vervanger voor Foster en anders hebben ze Davis nog (ook een goede keeper) En de verdediging lossen ze ook wel op.

17 juli 2015 om 15:06

Natuurlijk zijn ze kwalitatief beter dan Vitesse. Maar ik zie dit ook als een mooie test voor Southampton, want ze spelen niet tegen van die houthakkers zoals in Engeland, waar ze voetballend de betere zijn. Vitesse is een ploeg die leuk aanvallend voetbal speelt. Ik geef ze wel een kans.

AZ verliest nooit van Turken of Grieken dus ik maak me geen zorgen. Istanbul is tenminste een mooie stad en makkelijk bereisbaar, dat is belangrijker.

17 juli 2015 om 13:57

Het enige wat kan gebeuren is dat het stadion in de fik vliegt hé

Nee, ik heb er wel vertrouwen in. AZ heeft vaker tegen clubs van het niveau Istanbul BB gespeeld en meestal is AZ wel de bovenliggende partij.

Heb er geen goed gevoel over,denk dat beide gaan verliezen. Wel leuke wedstrijden.

Geef Vitesse wel kans tegen De Saints, overschat elftal. Bovendien heeft Vitesse een aantal leuke talenten van Chelsea gehuurd.

Nou daar gaan onze punten voor Nederland. Wat dat betreft wel jammer dat feyenoord geen Europees speelt.

17 juli 2015 om 13:47

Dat is helemaal niet jammer. Feyenoord heeft een matig elftal en presteert Europees al jaren niets.

17 juli 2015 om 14:07

Ben jij even vergeten dat wij als laatste club een Europese prijs hebben veroverd!?

Vorig jaar overwintert met sevilla in de poule.

Vitesse en AZ hebben een matiger elftal dan feyenoord kan ik je zeggen

17 juli 2015 om 14:18

Kan jij dat zeggen ja?
Daar zijn de meningen behoorlijk over verdeeld.

Ook erg relevant om steeds te roepen dat jullie 14 jaar geleden voor het laatst een Europese prijs gepakt hebben. Is nog steeds erg van toepassing voor het hedendaagse Feyenoord enzo.

David Loggie heeft gewoon gelijk dat Feyenoord enorm matig presteert in Europa, vorig seizoen een aantal leuke groepswedstrijden en voor de rest ook matig.

17 juli 2015 om 17:00

Ik begrijp dat je al fan niet echt objectief bent, maar om Az af te schrijven getuigd van weinig respect wat Az de laatste periode heeft behaald.

Hoop dat southampton doorgaat, heb toch wel enorm veel sympathie voor hun. Sorry vitesse fans!

17 juli 2015 om 13:35

Ik heb ook veel sympathie voor die club, maar hoop toch dat ze niet doorgaan.

17 juli 2015 om 14:23

Ik vind dat ook een leuk clubje, daar niet van. Maar als Nederlandse voetballiefhebber wil je toch altijd dat de Nederlandse ploegen doorgaan Europees gezien? Ieder punt dat binnen gesprokkeld kan worden is belangrijk voor ons voetbal

17 juli 2015 om 14:52

Ik snap het helemaal. Als ik voor vitesse zou zijn dan zou ik ook natuurlijk willen dat vitesse doorgaat, voor het clubliefde maar ook het nederlandse voetbal.

Ik schat een 50/50 kans tegen Basak. Ze hebben vorige seizoen veel geluk gehad, maar hebben zich deze zomer wel mooi versterkt. Daarin tegen is AZ veel spelers kwijt geraakt. Wordt dus een mooi potje dit.

Damn eerst uit... Dan kan ik niet naar de thuiswedstrijd andersom had ik wel gekund. Dan maar doorgaan tegen southampton :/

Mijn gevoel zegt dat AZ een goede kans maakt maar bij Vitesse heb ik at niet, teveel dragende spelers zijn daar vertrokken dus Bosz moet net als voorgaande jaren weer helemaal opnieuw beginnen.

Leuke wedstrijden. Maar ik denk niet dat Vitesse het gaat halen. Als Van der Heijden, Pröpper en Vejinovic nog had gehad dan had ik ze nog een kans gegeven maar nu niet. AZ daarin tegen zullen wel een kansje hebben. Het Turkse elftal waar ze tegen hebben wel Emre en Irtegun overgenomen van Fenerbahçe. En verder in de selectie zitten nog wel wat leuke spelers als Semih Senturk, Mossoro en Perbet dat zijn de spelers die qua naam het meest opvallen. Dus ik denk dat AZ het heel zwaar gaat krijgen. Maar ze zijn niet zo kansloos als Vitesse tegen Southampton.

Het enige voordeel dat ik van deze loting kan bedenken is dat er een handjevol Vitesse-supporters een mooi tripje naar Zuid-Engeland kan maken en dat we over een jaar of 2, 3 alleen nog maar Ajax en PSV in Europa hebben spelen zodat we naar ratio weer wat punten kunnen gaan sprokkelen. We gaan echt heel, heel ver kelderen.

17 juli 2015 om 15:38

Volgens mij heeft elk land (op Gibraltar en Liechtenstein na) 3 (voorronde-)Europa League tickets en minimaal 1 voorronde CL-ticket, dus je houdt altijd minimaal 4 ploegen in Europa.

17 juli 2015 om 16:56

Je hebt gelijk, dat is slecht nieuws. In ieder geval moeten we elkaar flink wat kaarten aannaaien komend seizoen want dat Fair Play ticket dat dan ook nog ten koste gaat van je coëfficiënt is natuurlijk helemaal waardeloos.

17 juli 2015 om 19:48

Dat Fair Play Ticket is afgeschaft. afgelopen jaar was het laatste jaar dat dat uitgedeeld werd.

En elkaar kaarten aannaaien hielp anders ook niets, want welk land zo'n Fair Play Ticket kregen werd beoordeeld op basis van hoe de ploegen van dat land in de Europese duels voor de dag kwamen.

Maar het Fair Play Ticket van GAE de schuld geven is lachwekkend. Als je nu eens goed zou vergelijken met toen Nederland nog wel veel punten pakte (eind jaren '90) en nu, dan zijn het niet de subtoppers en dergelijke die minder punten pakken (sterker nog: dankzij AZ en Twente pakken die juist méér punten nu!), maar het zijn juist de traditionele topclubs (ajax, PSV en Feyenoord) die aanzienlijk minder punten zijn gaan halen (relatief gezien, want tegenwoordig kun je meer punten halen dan vroeger doordat er meer Europese wedstrijden gespeeld worden).

Met name bij Ajax is de terugval goed te zien. De Ajacieden eindigde in de 7 jaren tussen '92 en '98 altijd minimaal bij de laatste 8 van een toernooi en behoorde tussen '95 en '99 ook bij de 3 beste Europese clubs. In de 15 jaren na '98 heeft Ajax nog maar één keer de laatste 8 gehaald en is het afgezakt naar plaats 26 in de ranking (waar het zelfs nog 48e is geweest!).

Mooie tegenstander. Vitesse zal vol aan de bak moeten. Maar ja Southampton is de favoriet .
Beslist niet kansloos. Zal in ieder geval een mooie pot worden

17 juli 2015 om 13:45

Vitesse is 100% kansloos, ik zeg het je nu alvast...

17 juli 2015 om 13:50

Mooi, dan kunnen ze thuis blijven...

Wat een onzinnige reactie. Southampton is echt geen wonderploeg en afgelopen seizoen was vrij wisselvallig. Ze zijn stug, net als alle ploegen onder Koeman, maar ze winnen nog niet regelmatig van de topclubs. Bovendien hebben ze de nodige wisselingen gehad en zijn de wedstrijden al op korte termijn.

17 juli 2015 om 14:16

Vind je het gek dat ze niet regelmatig winnen van topclubs? als je ziet hoeveel kapitaal verschil daarin zit. zelfde als je zegt dat de Ijsselmeervogels ook geen topclub is want ze winnen ook zelden van topclubs.

Koeman heeft er een leuk draaiend elftal neer gezet, heeft niet zoveel last gehad van leegloop, een stabiel team overgehouden. Dus ik denk dat Southampton deze pot gaat winnen.

17 juli 2015 om 15:17

Dat is heel iets anders dan 100% kansloos zijn. Het is geen Barcelona - Spakenburg.

Kunnen zo wel gaan zwaaien naar die 2 CL plekken, dit wordt weer echt een rampzalig jaar. GAE er al uit, Vitesse zal er ook wel uitvliegen en AZ wordt ook spannend. Daarnaast denk ik niet dat Groningen veel punten zal gaan pakken. Hopen dat Ajax en PSV een waanzinnig jaar draaien, dan kunnen we de schade nog beperken.

17 juli 2015 om 14:32

Idd, hopelijk kan Ajax de groepsfase CL halen, en ik hoop dat er 1 naar de EL overwintert en eentje stunt door in de CL te overwinteren, maar die ligt erna dan wel meteen uit. Groningen moet dan maar een gunstige loting krijgen en alle spelers (Botteghin) behouden. Alleen Chery kan weg, die is niet te behouden denk ik.

17 juli 2015 om 17:12

Nee hoor, mooi verhaal. Maar de zogenaamde top3 hebben zelf te weinig punten gepakt.
Az heeft zelfs 2 keer niet meegedaan, maar staat net achter Psv en iets verder Ajax. Die wel elk jaar Europees hebben gespeeld. Over Feyenoord zal ik maar niks zeggen.

Dus het verlies is voornamelijk aan die clubs te wijten.
8 ukraine 7.750 9.500 7.833 10.000 0.800 35.883 5/ 5
9 belgium 10.100 6.500 6.400 9.600 1.000 33.600 5/ 5
10 netherlands 13.600 4.214 5.916 6.083 0.750 30.563 5/ 6
11 turkey 5.100 10.200 6.700 6.000 1.000 29.000 5/ 5
12 switzerland 6.000 8.375 7.200 6.900 0.100 28.575 5/ 5
13 czech Republic 5.250 8.500 8.000 3.875 0.000 25.625 5/ 5
14 greece 7.600 4.400 6.100 6.200 0.800 25.100 5/ 5
15 romania 4.333 6.800 6.875 5.125 0.875 24.008 4/ 4

De punten die we volgend jaar gaan verliezen 13.600 betekend plaats 15 op dit moment.
Maar gelukkig voor jou zit mijn club er weer in, wat betekend dikke bonus punten voor de top3.

17 juli 2015 om 13:51

Als je het realistisch bekijkt dan zal Vitesse het niet redden tegen Southampton en zal AZ met veel moeite waarschijnlijk wel de groepsfase halen. Ik hoop dat er uiteindelijk 5 Nederlandse ploegen in de Europese groepsfase spelen maar ik verwacht dat het er 4 worden en dat Vitesse jammer genoeg zal afvallen. Maar Bosz is een slimme coach dus ik geef Vitesse zeker wel een kans tegen Southampton.

17 juli 2015 om 15:40

Je bedoeld dat AZ met veel moeite de play-offronde zal halen? We weten immers nog niet welke ploeg AZ (bij winst in deze 3e voorronde) zal loten in de play-offronde. Pas daarna volgt de groepsronde.

Hoop dat Basaksehir door weet te gaan tegen AZ, wat toch niet de makkelijkste loting is. Maar Basaksehir was vorig seizoen toch een stugge ploeg in de Super Lig, waardoor ze ook knap 4e zijn geeindigd.

De volgende Nederlandse club gaat er ook weer vroeg uit denk ik met Vitesse. Dramatisch voor de punten voor Nederland op de coëfficiëntenlijst. Was beter geweest als Twente, Pec Zwolle of Feyenoord Europa in waren gegaan dan GAE en Vitesse.
In dit tempo gaat Nederland snel zijn plaatsje verliezen wat betreft een ticket voor rechtstreekse plaatsing voor de CL.

17 juli 2015 om 14:05

Serieus? Twente en PEC heb je liever in Europa dan Vitesse?

17 juli 2015 om 14:09

Ja. Vitesse is geen team. Elk jaar gehuurde spelers die de eerste maanden moeten wennen. Terwijl je er gelijk moet staan

17 juli 2015 om 14:10

Ik had liever Twente dan GAE en liever PEC dan Vitesse. PEC haalt meestal in de eerste maanden een hoger niveau dan Vitesse omdat Vitesse weer helemaal opnieuw moet bouwen met zoveel veranderingen in de selectie.

17 juli 2015 om 14:28

Zwolle hoger in de ranking? Op basis van wat? Volgens mij hebben die vorig jaar voor het eerst Europees gespeeld, terwijl Vitesse jaren terug meermaals uitgekomen is in de EL. We waren de club die het hoogste stond van de ongeplaatste clubs. Of begrijp ik je nu gewoon verkeerd?

17 juli 2015 om 14:34

Laat die Difference09 lekker lullen joh. Die zit op elke Vitesse topic te nuilen over Vitesse.
Zal er wel een zijn van de overkant.

Zwolle had geen reet te zoeken gehad in Europa en Twente is zo leeg gekocht die hebben niks over. Maar nee, een Twente die 8 spelers mist ten opzichten van vorig seizoen heeft wel wat te zoeken, en een Vitesse die 4 spelers mist had geen Europees mogen spelen in zijn ogen.
Hij praat net zo warrig als Mark Rutten die gozer.

17 juli 2015 om 14:39

Volgens mij gebeurt het bij heel veel eredivisieclubs dat er na een jaar 7 nieuwe spelers zijn, pec raakt ook aardig wat spelers kwijt en ajax heeft bijvoorbeeld ook gewoon 5 nieuwelingen die aan elkaar moeten wennen. Verder was pec ook gewoon ongeplaatst geweest en hadden ze ook een sterke ploeg geloot en gewoon verloren. Tegen Sparta Praag verloren ze vorig seizoen ook, terwijl pec erg goed draaide in die periode en ik betwijfel of ze die vorm dit seizoen weer zullen vinden. Twente en zeker feyenoord zouden denk ik inderdaad beter zijn geweest voor het Nederlandse voetbal omdat die ploegen een geplaatste status zouden hebben, maar vitesse heeft het gewoon verdiend omdat ze de play-offs hebben gewonnen. Over Heerenveen weet ik niet of ze geplaatst zouden zijn (denk het wel) maar dan nog was het 50/50 geweest en anders hadden ze de volgende play offs niet overleefd. De echte punten zullen gewoon moeten komen van ajax en psv, en misschien az als ze van Istanbul BB winnen, wat een erg sterke ploeg lijkt als ik even op transfermarkt kijk naar welke spelers ze hebben daar (ok, ik kijk vooral naar de marktwaardes, maar die zeggen al een hoop )

17 juli 2015 om 14:31

Pec was ook gewoon kansloos geweest tegen Southampton, dus pec in Europa was zeker niet beter geweest. Volgens mij loopt pec ook gewoon aardig leeg. Feyenoord of Twente was misschien wel beter geweest omdat die zeker geplaatst waren en dus niet tegen Southampton hadden geloot. Maar vitesse heeft het gewoon verdient, ze hebben de play-offs gewonnen en als feyenoord, twente of pec europa in had gewild hadden die maar de play-offs moeten winnen. Overigens vind ik vitesse gewoon een veel beter team hebben dan pec, maar dat is maar een mening .

17 juli 2015 om 17:13

Lol Feyenoord geplaatste status plaats 91, dacht het niet.

17 juli 2015 om 18:53

Feyenoord was vorig jaar geplaatst in de 4e voorronde. Je hoeft sowieso niet zoveel punten te hebben om en geplaatste status te hebben in de europa league, en zeker niet in de 3e voorronde. Vitesse was geloof ik ook een van de hoogste ongeplaatste clubs. Feyenoord heeft overigens een hogere coefficient dan Southampton, kijk maar: http://www.uefa.com/memberassociations/uefaranking...
feyenoord staat hier 91e en southampton staat 118e, en ze stromen pas deze ronde in dus feyenoord was gewoon geplaatst geweest als ze europees zouden spelen.

17 juli 2015 om 22:30

PEC heeft minder punten dan Vitesse en was dus ook niet geplaatst geweest. Daarnaast schat ik het huidige Vitesse hoger in dan zowel PEC als Twente

Basaksehir is echt geen ploeg die je moet onderschatten, ik denk dat ze beide evenveel kans maken om de volgende ronde te halen. Grootste nadeel van basaksehir is dat ze bijna geen supporters hebben, dus het wordt zeker geen heksenketel

17 juli 2015 om 14:06

Is dat niet die club die in een veel te groot gemeentelijk stadion speelt? Tenminste, ik meen dat ergens gelezen te hebben.

17 juli 2015 om 14:35

Ja.

@difference09: snap dat je niets met Vitesse hebt, maar je reactie is onzinnig. Die clubs die jij noemt knallen er ook uit tegen Southampton.

Op zich wel een prima loting tegen twee matige tegenstanders. Allebei de ploegen afgelopen seizoen vaak aan het werk gezien en van beide ploegen niet echt onder de indruk. Echter zijn AZ en Vitesse beide belangrijke spelers kwijt en daarom heb ik geen al te hoge verwachtingen.

AZ gaat het wel halen denk ik, binnenkort ook een nieuwe Zweedse toptalent (zeneli)in huis als vervanger van Berghuis.
En Turkse clubs liggen AZ over het algemeen wel en ze zijn een goede puntenpakker voor Nederland.

17 juli 2015 om 14:38

Serieus? de eerste wedstrijd word over 13! dagen al gespeeld, jij verwacht serieus dat AZ in 13 dagen Berghuis verkoopt, Zeneli haalt (dat duurt in totaal wel een week) en dat die binnen 6! dagen klaar is om een heel team op sleeptouw te nemen? Kom op zeg. AZ heeft veel potentie maar ook veel basiskrachten ingeleverd afgelopen jaren

17 juli 2015 om 15:10

Ik denk dat AZ daarom ook het beste zonder buitenspelers kan gaan spelen en met 2 spitsen.

Misschien dat het dit jaar anders is maar de engelse ploegen in het algemeen hechten niet zo veel waarde aan de Europa leauqe. Veel clubs stellen hun reserves op of Ronald Koeman dit ook doet tegen een Nederlandse club, om geen gezichtsverlies te lijden, is afwachten maar kijk dit maar na.

Pittige tegenstander, maar wel een mooie awayday. Ben al druk bezig om een reisje te plannen, heb er super veel zin in

AZ heeft wel kans.. Vitesse sluit ik ook niet helemaal uit, ik ken die nieuwe spelers van Chelsea allemaal nog niet maar Bosz heeft Vitesse vorig jaar ook mooi en goed laten spelen dus wie weet.

Wel weer een belachelijk zware loting, steeds maar weer die pech.

17 juli 2015 om 15:27

Die zware lotingen hebben de clubs aan zichzelf te wijten. We mogen blij zijn dat Ajax nog kan terugvallen op voorronde EL als het misgaat. Met een beetje pech zouden anders alleen PSV en Groningen overblijven in Europa. Maar het is te hopen dat alle Nederlandse ploegen doorkomen en ook heel ver in de toernooien komen, anders speelt volgend seizoen zelfs de Nederlandse kampioen voorronde CL.

Voor AZ schat ik de kansen zo rond de 60%. Ja het is een sterke tegenstander, maar wie zegt dat die ploeg de lijn kan vasthouden? Daarnaast beschikt AZ toch wel over Europese ervaring.

Vitesse is een ander verhaal, maar we moeten nou ook niet stellen dat Southampton een wonderteam is. In het eerste seizoenshelft hadden ze alles mee en in de tweede seizoenshelft hadden ze het al stukken moeilijker. De spelers zijn nou ook niet bepaald top. Clyne en Schneiderlin zijn weg en wat toch wel belangrijke pilaren waren van het vorige seizoen. Stekelenburg heeft lang niet constant gekeept en moet ook wennen aan de ploeg, wie zegt dat Clasie kan aanhaken? Kashia is in staat om Pelle uit te schakelen, hebben we eerder in de eredivisie ook kunnen zien. Tadic is wel enorm ontwikkeld t.o.v. vroeger en met Mane hebben ze ook een gevaarlijke speler.
Ja Southampton is de favoriet, maar Vitesse maakt zeker kans, zo´n 40%. Vitesse heeft ook wel een aantal spelers momenteel die misschien bij Southampton niet zouden misstaan zoals een Baker of Pantic.

17 juli 2015 om 14:42

De Pelle van Southampton is een hele andere dan destijds bij Feyenoord, Hij speelt nu wekelijks tegen sterke verdedigers, iets waar het in Nederland wel eens aan schort.

Je geeft aan dat 2 pilaren van vorig seizoen zijn vertrokken, dat klopt maar er zijn er meer dan 2 bij Southampton (wanyama, Tadic, Yoshida).

ik schat de kansen van Southampton zeker hoger in dan die van Vitesse (85-15)

Southampton is gelukkig ook niet blij met Vitesse, even bij hun op de site gekeken. Dat er veel nederlanders lopen maakt het alleen maar leuk. Classie die overlopen we gewoon afgelopen jaar ook al gedaan hahaha. Nee hopelijk word het een leuke partij. De bal is rond en geen enkele club is kansloos, dat is al jaren zo gebleken.

Lastige tegenstander voor Vitesse, maar niets is onmogelijk. Southampton is inmiddels ook veel spelers kwijtgeraakt dus het is nog maar te zien of het allemaal goed gaat lopen daar. AZ geef ik ook zeker een kans. AZ werd derde in een betere competitie, dus kansloos zijn ze zeker niet!

17 juli 2015 om 15:02

Southampton is inderdaad een aantal goede spelers kwijt geraakt, maar stukken minder dan Vitesse, Daarnaast is Vitesse afhankelijk van hoe talenten zich ontwikkelen, maar ik ben van mening dat geen 1 talent er binnen 2 weken klaar voor is om de achtergelaten plekken op te vullen zoals hun voorgangers deden. En daarbij ze hebben zich nog nooit bewezen, leuk dat het talenten zijn, maar ze moeten het nog waarmaken.

Southampton is niet afhankelijk van wat ze krijgen van andere clubs, die zijn wel zo kapitaal krachtig dat ze vertrokken spelers zo kunnen opvullen door andere spelers te kopen. Dus die kunnen er zelf een goed draaiend elftal neer zetten.

17 juli 2015 om 15:08

Zekers, maar je krijgt straks twee elftallen tegenover elkaar die grossieren van de nieuwe spelers. Tja, ik wil het nog wel zien zo aan het begin van de competitie.

17 juli 2015 om 15:37

Grossieren van nieuwe spelers? ATM heeft Vitesse zich versterkt met: 7 nieuwe spelers waarvan 4 gehuurd, en Southampton 4 (betrand, Gape, Martina, Juanmi) en in mijn ogen zijn dat 4 spelers die zo in een elftal mee kunnen draaien zonder zichzelf nog te hoeven bewijzen, elke speler komt van een sterke competitie behalve Gape. Daarnaast hebben ze Stekelenburg ook nog gehuurd totdat Foster weer fit is. Dus dat zijn gewoon 4 vaste spelers voor het eerste, bij Vitesse ben ik daar nog lang niet zeker van, en die willen zich nog meer versterken ook.

Emre is bijna 35 en Şentürk 32. Dat zijn gevalletjes vergane glorie. Ik geeft AZ wel een kans. Vitesse krijgt het zwaar maar wel een hele leuke trip voor de supporters.

Istanbul heeft als club geen grote naam maar wel een budget van 40 miljoen euro per jaar.... En AZ "maar" 25...

Zware loting voor Vitesse, die ploeg waartegen AZ moet ken ik niet. Vitesse zal heel sterk voor de dag moeten komen om 2 keer Southampton baas te zijn.


Gaat gae toch gewoon meer punten halen dan Vitesse en az bij elkaar

Zijn er buiten Senturk en Emre nog meer Internationals bij hun?

17 juli 2015 om 21:07

Ja de keeper Volkan Babacan. De keeper die tegen Nederland onder de lat stond, en toch ook wel sterk keepte in mijn ogen.

18 juli 2015 om 18:24

Edin Visca(half Bosnië, Cenk(linksback Turkije). Daarnaast ook een Bekir, komt ook van Fener.

Erg stugge ploeg dit. Krijgen weinig goals tegen en kunnen snel counteren.

AZ en Vitesse kunnen doorgaan. OP voorhand in de underdog is niet goed. Laat wat spierballen zien. Clasie, Pelle, tadic enz is eredivisieniveau. Met het voetbal van vorig jaar kan vitesse echt een vuist maken. Ik heb goede hoop en ..vertrouwen. AZ moet dit ook kunnen. De turkse competitie is echt niet beter dan de Nl competitie hoor..

17 juli 2015 om 16:02

Jij moet even wakker worden, southampton tegen vitesse hebben we het over. En de nummer 4 van turkije is veel beter als AZ.

17 juli 2015 om 16:22

De nummer vier van Turkije. Hallo voetballand Turkije (geen prestaties internationaal) of voetballand Nederland (Wk 2010 finalist, Wk 2014 3e)
En Southampton? Vorig jaar zichzelf overklast, maar waarom zou dat nu weer zo zijn. Vitesse heeft absoluut een kans met verzorgd voetbal, lef en geen gekke dingen..

18 juli 2015 om 03:18

Hoezo kom je nou met nationale teams aan? we hebben het over de clubs AZ en Basaksehir. Engeland heeft ook geen succes gehad op WKs en Ek's maar het word wel gezien als de sterkste competitie ter wereld. Wees gewoon realistisch op papier is Southampton gewoon veel sterker en Basaksehir is ook sterker als AZ.

Dat wordt weer een lastig verhaal! AZ geef ik nog wel enige kans, maar Vitesse wordt wel erg lastig. Hebben ze hierna nog een voorronde voordat ze geplaatst zijn voor de groepsfase?
Conclusie voor het Nederlands voetbal: waarschijnlijk 1CL deelnemer PSV, en 2 EL deelnemers Ajax en Groningen. Geen Feyenoord, AZ, Vitesse, Heerenveen, Twente etc... Het holt hard achteruit!

17 juli 2015 om 17:12

Niet te pessimistisch Psvlove. Het holt niet hard achteruit maar het is het niveau dat Nl al een aantal jaren heeft. Wat dat betreft is het competitieniveau wel constant. Maar inderdaad niet van het niveau PL maar dat is niet nieuw toch.. AZ heeft goede kans (65%) en Vitesse een mogelijkheid (35%)

Janssen schiet AZ Europa in

Vitesse ligt er dus ook snel uit, AZ loodzwaar (loot zwaar). 50/50 denk ik. Help de Eredivisie de winter door

Na de gunstige loting voor Ajax was ik er al bang voor dat bij de EL loting we sowieso ergens een lastige loting terug zouden krijgen.
En ja hoor zowel AZ als Vitesse zwaarst mogelijke loting. Vitesse lijkt me toch wel kansloos. AZ zie ik nog wel doorgaan.

Voor AZ is het appeltje eitje. Lopen een paar uitgerangeerde oud-internationals en wat halfbakken talentjes. Vitesse krijgt het echter wel zwaar tegen Southampton, maar kansloos zijn ze zeker niet. iig fijn dat het binnenkort weer ergens om gaat bij de Nederlandse clubs.

Beide ploegen gaan door als ze het voetbal laten zien van eind vorig seizoen.

Ongelukkig Vitesse treft Southampton. Niet Clasie en Koeman. Niet alles draait om de Nederlanders VZ.

Alle hoop dus gevestigd op PSV en FC Groningen.

Maar even serieus. Het moet beide wel te doen zijn.
Tuurlijk zijn het lastige tegenstanders, maar we moeten nu niet gaan doen of dat de NL clubs kansloos zijn, want dat zijn ze zeker niet.
Vitesse kans is denk ik 40% en van AZ 65% om door te gaan.

AZ won tot nu toe altijd van turkse teams. Fener en Kayseri geloof ik? AZ moet kwaliteit kopen anders hebben ze tegen elke tegenstander niks te zoeken. Vitesse was ongeplaatst dus die zouden sowieso zwaar loten

Mooi awayday voor ons! Erg lastig maar niet kansloos.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren