Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Mislintat maakt geen haast: ‘Op dit moment niet besloten dat we hem willen’

Laatste update:

Sven Mislintat beleeft een uitdagende eerste transferzomer bij Ajax. De technisch directeur van de Amsterdammers weet dat zijn club komend seizoen niet uitkomt in de Champions League, wat gevolgen heeft voor de financiële en sportieve mogelijkheden op de transfermarkt. Daarnaast dreigen dragende spelers als Edson Álvarez en Mohammed Kudus de club nog te verlaten. Onder meer Eduard Spertsyan staat al langere tijd op het lijstje van Mislintat, maar of de Armeen daadwerkelijk naar Amsterdam komt valt te betwijfelen. "We hebben op dit moment niet besloten dat we hem willen kopen, we verkennen de markt", vertelt hij in een interview met Voetbal International.

Álvarez leek eerder deze zomer vrijwel zeker naar Borussia Dortmund te gaan. De Duitsers haakten echter af, ondanks een persoonlijk akkoord met de Mexicaan. "We waren er eerder deze zomer op een bepaald moment vrij zeker van dat Álvarez naar Dortmund zou vertrekken", vertelt Mislintat. "Dat is door bepaalde redenen niet doorgegaan en dat heeft onze plannen en prioriteiten op de transfermarkt veranderd. Met Branco van den Boomen en Benjamin Tahirovic hadden we op het middenveld namelijk al ingespeeld op het vertrek van Florian Grillitsch en het toen waarschijnlijke afscheid van Álvarez. Die kun je zien als één-op-één vervangingen. Uiteindelijk bleef Álvarez, waardoor we op de nummer 6-positie nu nog een zeer goede optie hebben. En hij kan zoals gezegd ook centraal in de verdediging uit de voeten."

Centraal in de verdediging kent Ajax de nodige kopzorgen. In tegenstelling tot Álvarez is Jurriën Timber wel al vertrokken uit de Johan Cruijff ArenA, terwijl centrale verdediger annex linksback Calvin Bassey op het punt staat zich aan te sluiten bij Fulham. De aanstaande transferinkomsten van de Nigeriaans international, naar verluidt 21 miljoen euro, kan Ajax bijzonder goed gebruiken. "Dus zodra Bassey definitief vertrokken is, kunnen we op de transfermarkt meerdere kanten op: een linker centrale verdediger halen en Hato als back gebruiken, of een linksback halen en Hato aan de binnenkant houden", zegt Mislintat. "Qua selectieplanning kan ik alle kanten op, dat is prettig." Eerder liet Ajax-trainer Maurice Steijn zich negatief uit over linksbacks Anass Salah-Eddine en Owen Wijndal, door te stellen dat er 'echt nog een schepje bovenop moet'.

Sutalo
Verschillende media meldden dat Ajax nadrukkelijk geïnteresseerd is in centrale verdediger Josip Sutalo. "Dat zou kunnen", lacht Mislintat na de stelling van Voetbal International dat hij in Kroatië is geweest voor onderhandelingen met Sutalo en diens werkgever Dinamo Zagreb. "Laten we het zo zeggen: ik vind het belangrijk om mensen te leren kennen voordat ik met ze in onderhandeling ga. Mensen van clubs én spelers zelf. Ik heb de interesse in Josip Sutalo tot dusver niet bevestigd, maar het is een gegeven dat hij een van de kandidaten is om ons te versterken, dat kan ik dus hierbij zeggen. Verder is het afwachten. Het zou niet netjes zijn als ik verder over hem uitweid, want hij is op dit moment speler van Dinamo Zagreb."

Spertsyan
In een eerder stadium werd ook al duidelijk dat Ajax geïnteresseerd is in de diensten van Eduard Spertsyan. De mogelijke transfer van de Armeen stuit bij sommigen echter op weerstand, daar hij onder contract staat bij het Russische Krasnodar. Onder meer Oekraïner Evgeniy Levchenko stelde in De Telegraaf dat de Amsterdammers de Russische oorlog in Oekraïne zouden sponsoren als zij inderdaad zaken doen met Krasnodar. Ajax lijkt voorlopig de boot af te houden wat Spertsyan betreft. "We hebben op dit moment niet besloten dat we hem willen kopen, we verkennen de markt", laat de Duitser weten.

"Het debat dat plaatsvindt in Nederland voeren wij intern uiteraard ook", vervolgt Mislintat. "De vraag is: kun je transfers met een Russische club doen, of niet? Daar kan ik geen antwoord op geven. Er zijn zoveel lagen, perspectieven en dimensies in deze discussie. Zelfs de RvC kan geen beslissing nemen waar iedereen het mee eens is, dat is simpelweg onmogelijk. En dat is waarom er regelgeving bestaat. Iets mag, of iets mag niet. Ik heb niet de autoriteit om te zeggen wat moreel of immoreel is. Een ding is zeker: Ajax zal nooit zaken doen als dat niet is toegestaan."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ben zeker nog positief over Mislintat en dacht dat Ajax met Mislintat door zou zetten en de selectie vroeg op orde zou hebben nadat van den Boomen en Tahirovic onverwacht kwamen. Helaas is het sindsdien alleen maar tegengevallen. Mislintat zelf heeft denk ik wel een plan, maar nu zo'n 2 weken voor het begin van de Eredivisie is de selectie nog niet op orde en dat heeft gewoon haast nodig.

In de media vind ik Mislintat gewoon prima, maar hij moet nu gewoon bezig zijn om meerdere versterkingen te halen. Waarschijnlijk zal ook de RvC niet de makkelijkste zijn, waardoor Mislintat waarschijnlijk ook wel wat belemmerd zal worden net zoals Overmars in zijn eerste paar jaar bij Ajax had. Die begon pas echt vrijheid de krijgen van de RvC toen hij in de zomer van 2016 Ziyech mocht binnenhalen.

27 juli 2023 om 18:07

Ik ben ook positief, heeft vaak een duidelijk verhaal. Krijg het idee dat er wat transfers op gang komen en dat we zomaar binnen 4/5 dagen 2 nieuwe spelers kunnen verwelkomen. Wordt echter ook wel tijd om in ieder geval een fatsoenlijke verdediging te hebben voor dat Heracles op bezoek komt.Hato overigens lekker centraal laten staan, linksback kopen. Hopen dat je Wijndal nog voor een leuk bedrag kan verkopen.

27 juli 2023 om 18:11

Ja Hato zeker LCV en dan maar Tagliafico halen. Moet mogelijk zijn. Verder zegt hij dan eigenlijk Alvarez als RCV te zien, zo lees ik dit tenminste. Want hij zegt er moet aan de linker kant wat bij. Benieuwd of Alvarez dit ook ziet zitten, zou hij nog voor Ajax willen spelen ?

27 juli 2023 om 18:15

Eens. Als hij het voor elkaar krijgt om Sutalo te contracteren, hoop ik dat er alsnog een linksback bij komt. Hato is wat mij betreft beter centraal en heeft overduidelijk nog tijd nodig om zich door te ontwikkelen. Aangezien hij nog te veel foutjes maakt en zeker nog niet klaar is om basis te staan. Wijndal verkopen zou wat mij betreft ook mooi zijn, al denk ik niet dat dit gaat gebeuren.

27 juli 2023 om 18:31

@ApyroG, Hato is beter centraal maar niet klaar voor de basis, en daarom moet er een linksback gehaald worden? Die volg ik niet helemaal eerlijk gezegd. Zodat die kan ondersteunen ofzo?

27 juli 2023 om 18:37

De vraag is of echte toppers en topjeugdspelers naar een club die EL speelt komen. Nieuwe spelers zullen ook geen hoog salaris meer krijgen. En voor Steijn kom je ook al niet.

27 juli 2023 om 18:37

@bbl98
Wat ik probeer te zeggen is dat je Hato beter als back-up kunt gebruiken voor de positie centraal achterin. Hato is gewoon beter als centrale verdediger, al is hij naar mijn inziens nog niet klaar om basis te staan. Ik zie het liefst zowel Sutalo en een linksback erbij komen. Als Sutalo om een of andere reden niet meer haalbaar is, uiteraard een andere optie voor die positie.

27 juli 2023 om 18:44

Als niemand Alvarez wil moet hij wel bij Ajax spelen lijkt me. West Ham lijkt maar niet door te pakken.

27 juli 2023 om 18:47

Wie zie je dan als linker centrale verdediger? Sutalo en Alvarez rechts dan?

27 juli 2023 om 18:48

@ApyroG, ah, ja precies. Zou je dan zowel Sutalo (rcv), een linksback en een lcv halen? Of zou je starten met Kaplan? Ook wel heel blessuregevoelig.

27 juli 2023 om 18:53

Kaplan blessuregevoelig? Die jongen heeft 1 mega knieblessure gehad en heeft enorm veel pech. Het is niet alsof hij de ene spierblessure na de andere heeft…

27 juli 2023 om 18:55

Kaplan schijnt wederom langdurig blessureleed te hebben tot medio oktober, valt momenteel dus helaas nog niet op te rekenen.

27 juli 2023 om 18:58

@Preact, tuurlijk, heb je gelijk in. Was wellicht niet de juiste woordkeuze, maar iemand die er een volledig jaar uit is en nog steeds niet fit is, kan je toch niet op rekenen?

27 juli 2023 om 19:04

@lierse1997
Afwisselend met Hato, al zou ik Alvarez gewoon op het middenveld houden. Die is als centrale verdediger gewoon niet echt betrouwbaar. Dat is eerder al gebleken. Als Alvarez en Bassey beiden vertrekken mag er van mij achterin nog een speler bijkomen. De verdediging is gewoonweg zo zwak en Aertssen is overduidelijk (nog) niet goed genoeg. Die kun je denk ik het beste verhuren om zo wat ervaring op te laten doen.

27 juli 2023 om 19:15

Als ze een lcv halen dan laat hato maar lekker basis lb spelen inplaats van een wijndal die zichzelf ohh zo goed vind maar duidelijk niks laat zien. En maakt misschien wel net zulke fouten als hato alleen is hato net 17 dn afgelopen seizoen pas gedebuteerd

27 juli 2023 om 19:25

Eens hoor Messibazoer maar wat is een leuk bedrag voor Wijndal? 1 euro? Wat valt die tegen zeg. Of althans, als je er al iets van verwachtte.

27 juli 2023 om 19:39

LeidseHood, waarom zou je niet iets hebben verwacht van Wijndal? Was een logische aankoop, beste linksback van de ED in z’n tijd bij AZ

27 juli 2023 om 19:45

Haha Wijndal gratis weg doen zou ik prima vinden. Besparen we weer wat salaris en zijn we ook van die domme grappen over de beste linkerkant van Nederland af, goeie deal. En wat Sven betreft, doe maar lekker rustig aan joh. Denk er even over na en vooral niet te snel beslissen, tijd zat. Wie doet ons wat, voldoende kwaliteit aanwezig nietwaar?

27 juli 2023 om 19:49

Was een goede back, maar als je hem nu ziet, bij die laatste oefenwedstrijd staat hij bij de twee tegengoals helemaal in het centrum waardoor er bij de twee paal vrij afgewerkt kon worden. Ik zou nog liever Gijs Smal van Twente zien.

27 juli 2023 om 20:01

Dat was toen gewoon nog Nico

27 juli 2023 om 20:40

Alvarez kan ook achterin zolang je die hebt gaan ze geen vervanger halen denk ik

27 juli 2023 om 18:10

Zodra Alvarez, Kudus en Bassey vertrekken zal er vast wel snel een transfer voor terugkomen. Ik vind het wel een beetje een onhandige uitspraak om te zeggen dat je de markt aan het verkennen bent, want dat had natuurlijk al veel eerder gemoeten. Ik mag toch wel hopen dat ze al weten wie ze willen aantrekken als eerder genoemde spelers daadwerkelijk vertrekken.

Ik snap de kritiek die mensen op Mislintat hebben, maar ik vind het persoonlijk nog wat vroeg. Ik wacht de transferwindow af en daarna kun je pas echt een mening geven of hij het goed gedaan heeft wat betreft het aan- en verkoop beleid. Al moet ik wel zeggen dat als ik hem was gewoon Sutalo zo snel mogelijk binnen probeert te hengelen met wat meer urgentie, want dat is gewoon een grote buitenkans om een zeer solide verdediger binnen te halen. Als hij die kans laat schieten, dan verdient hij wat mij betreft wel de nodige kritiek. Tenzij Sutalo Ajax daadwerkelijk niet als optie ziet.

27 juli 2023 om 18:15

Als Sutalo Ajax niet als optie ziet moet je toch juist kritiek hebben? Dan zit hij namelijk zijn tijd te verdoen aan iemand die helemaal niet wil. Lijkt me stug dat Mislintat dat doet namelijk Wat vinden Ajacieden overigens van het idee om Davinson Sanchez terug te halen?

27 juli 2023 om 18:18

Sanchez terughalen is toch helemaal niet aan de orde? Bassey gaat weg omdat hij bepaalde zwaktes heeft, dan ga je die toch niet vervangen door een even dure speler met exact dezelfde zwaktes die al jaren amper speelt (en als hij speelt is het veelal niet heel best). Dat zou echt ridicuul zijn als je het mij vraagt.

27 juli 2023 om 18:20

Klopt uiteraard, maar ik weet niet precies wat er binnenskamers speelt en wat de mening van Sutalo is wat betreft de interesse van Ajax.

Als je Sanchez terughaalt dan moet je echt een iemand naast hem zetten die voetballend sterk is, anders gaat dat gewoon niet werken. De combinatie de Ligt en Sanchez werkte gewoon zo goed omdat ze elkaar zo goed aanvulden. Op dit moment zie ik niet echt iemand in de selectie die een goed koppel zou vormen met Sanchez. Tenzij ze Sutalo en Sanchez beiden halen, maar dat zie ik nooit gebeuren. Hato zou het wel kunnen, maar die is gewoonweg nog niet klaar om een seizoen lang basis te staan. Ik zie hem liever als back-up zodat hij af en toe wat minuten kan maken en zich zo kan door ontwikkelen zonder de druk die erbij komt om elk weekend basis te staan.

27 juli 2023 om 18:28

@Sanderr, Ik vind het echt zo overdreven om te zeggen dat Sanchez voetballend net Bassey is. Als je Sutalo misloopt zou ik Sanchez een prima optie vinden, mits hij niet te duur is. Eens dat het zeker niet best was bij Tottenham, maar voor de Eredivisie en de EL toch een prima speler?

27 juli 2023 om 18:40

Ik denk dat er heel veel mensen zijn vergeten wat voor beest Sanchez was in zijn Ajax tijd. Vond het toendertijd echt jammer dat hij weg ging.

27 juli 2023 om 18:50

@theosanders
Je moet ook niet vergeten hoe Sanchez de afgelopen jaren gepresteerd heeft. Sanchez presteerde inderdaad een seizoen beestachtig goed, maar je kan nooit met zekerheid zeggen of hij dat ook een tweede jaar zo gedaan had als hij gebleven was. We zijn nu een aantal jaar verder en je kan niet altijd een gok wagen om een speler aan te trekken op basis van één sterk seizoen, als je feitelijk gezien hebt dat het erna niet meer veel voorstelde. Dat gezegd hebbende, zou ik er niet op tegen zijn om hem te halen. Al vind ik 15 mil voor een speler die vaak onbetrouwbaar gebleken is de laatste jaren best een hoge prijs.

27 juli 2023 om 18:56

Klopt, snap niet dat mensen Bassey en Sanchez voetballend vergelijken. Sanchez was voetballend zeker degelijk. Bassey gewoon voetballend matig tot slecht.

27 juli 2023 om 18:58

@messibazoer ik ben geen grote fan van het terughalen van Davinson Sanchez met de huidige backs. Sanchez is wel is waar beter aan de bal dan Bassey maar ook opbouwend geen top.
Dan krijg je in de opbouw het zelfde als vorig jaar, met als verschil dat het dan helemaal aan komt op de jonge Hato.

De backs zijn zeker ook niet de best bezette posities bij Ajax, maar ik heb niet het idee dat er ook nog 4 nieuwe backs gaan komen dit window die opbouwend meer toe kunnen voegen dan de huidige.

27 juli 2023 om 18:15

Het is heel duidelijk, we moesten eerst verkopen voordat we wat mochten doen. Die urgentie krijg ik echt wel uit het uitgebreide stuk uit VI Pro. Ik vind het ook heel fijn om te lezen dat het beleid omtrent de transfers al helemaal met alle betrokkenen is besproken (incl RvC) zodat een Ocampos-scenario uitgesloten is. Ik heb nog geen interview gehad van Mislintat waarbij ik mn wenkbrauwen fronste. Ik heb nog steeds het vertrouwen en denk dat we zo in de komende dagen verrast kunnen worden met nieuwe aankopen.

27 juli 2023 om 18:23

Mislintat is toch in alles een TD die bij Ajax past. Zo relaxed als hij erbij zit, is de vleesgeworden versie van three little birds. Dat markt verkennen is ook relatief. Volgens mij heeft hij allang in beeld wie hij wil hebben en zijn de lintjes uitgegooid, nu is het wachten op happen door clubs en spelers. Met een dergelijke opmerking hou je wel wat druk op de verkopende club. Stuk beter als vorig seizoen waar Hamstelaar en van der Sar zeker 15% teveel betaalde bij elke aankoop doordat ze zo openlijk duidelijk maakte dat desbetreffende spelers de eerste en enige optie was.

27 juli 2023 om 18:59

Denk persoonlijk dat Ajax gewoon wat aantrekkingskracht heeft ingeboet zeker ook door het gebrek aan CL. Dus de spelers happen zelf wat minder snel en houden de opties langer open. Maar denk nog steeds dat het goed gaat komen Daarnaast zijn we in onderhandelingen dus dan moet je ook weer niet desperate overkomen.

27 juli 2023 om 19:13

Het probleem is mislintat wil wel alleen die heeft geen vrij brief van onze suzan om met geld te smijten. Bekijk het resultaat van afgelopen zomer waar er door schreuder en vd sar flink betaald is maar niks behaald. Net wat mislintat ook aangeeft je speelt geen cl dat scheelt een slok op een borrel voor een hoop spelers. Of heb je het liefst allemaal panniek aankopen om het kopen? Of liever dat de selectie 2 weken later op orde is maar wel met kwaliteit? Laat die man zijn werk rustig doen, is eerst puin ruimen dan bouwen.

Lekker rustig op je gemakje de markt verkennen en mensen leren kennen...

Ik kan toch moeilijk geloven dat men blij is met deze persoon als Td...

27 juli 2023 om 18:06

Het is beter dan overhaast 30mil leggen voor iemand die niet kan voetballen zoals bassey, vind je niet ?Ajax wil niet meer zoveel betalen voor transfers, niet meer zoveel salaris betalen aan nieuwe spelers. Ze moeten dus vissen in een goedkopere vijver. We zien ook bij PSV en Feyenoord dat dat knap lastig is. Of we blij met Sven moeten zijn kan je nu toch nog helemaal niet zeggen.

27 juli 2023 om 18:08

Waarom niet? Hij heeft al spelers gehaald, het is niet zo dat er geen aankopen zijn gedaan. En beter een goede aankoop dan opvulling. Overmars heeft namelijk ook een hoop slechte aankopen gedaan. Er moet zeker wat bij, maar we gaan het zien.

27 juli 2023 om 18:09

En ik kan er niet bij dat mensen maar blijven miepen terwijl ze weten wat de situatie is. Alsof er een geldpakhuis staat in Amsterdam. Alsof het allemaal zo gemakkelijk gaat. Alsof de transfermarkt over 2 dagen dicht is. Zoveel factoren maar mensen denken allemaal te weten hoe het werkt. Afwachten. Tot eind augustus, begin september is er nog van alles mogelijk. Ik ben blij dat er niet zoals vorig seizoen blind 100 miljoen wordt uitgegeven aan allemaal spelers zonder te kijken of ze bij Ajax passen of dat het financieel mogelijk is. Ik ben blij dat onze TD zich al maanden voor zijn komst ontzettend heeft verdiept in Ajax en precies weet wat wel en niet handig is. Het is deze zomer zaak financieel verstandige dingen te doen en niet overhaast te handelen. Laat hen maar lekker achter de schermen hun werk doen. Wij hoeven hen niet te vertellen hoe het moet want wijn hebben geen verstand van zaken op dat gebied. Heel simpel. Oordelen kan later. Niet nu alles nog mogelijk is. Geen enkele club heeft alles nu al op orde.

27 juli 2023 om 18:54

Je kan nu wel die dingen aanhalen maar je moet ook naar de reële situatie kijken. De competitie vat aan binnen 2 weken en wie gaat de defensie vormen bij Ajax?

Rechts heb je Rensch waar niemand echt tevreden over is en sanchez die ook allerminst heeft kunnen overtuigen op heden.

Centraal heb je nu eigenlijk alleen jeugdspelers (Hato is nooit of te nimmer klaar al op het hoogste niveau nu basis te spelen), een speler die een jaar geblesseerd was en misschien nog Alvarez als je die als centrale verdediger ziet en er even van uitgaat dat die blijft. Dat is dus 1 basiswaardige centrale verdediger en dat is net de kerel die al heel de zomer aangeeft te willen vertrekken.

Op de linksback heb je Wijndal die echt ongelofelijk slecht is in vergelijking met zijn AZ-tijd en Salah-Edine die als linksback op de bank zat bij Twente.

Dat is toch gewoon ronduit dramatisch en niet serieus om een seizoen mee te beginnen? En dan mag je daarbij optellen dat je eigenlijk ook nog een kwalitatieve back-up spits en een echt goede rechtsbuiten nodig hebt. Nu geef ik je zeker gelijk dat er nog veel tijd is, maar als die posities niet binnen de week ingevuld zijn dan hebben potentiële aankopen een week de tijd om zich aan te passen. Je snapt dan toch dat er mensen zich hele grote vragen beginnen te stellen neem ik aan?

27 juli 2023 om 18:15

Ik ben zeer blij met deze man. Vd boomen is tot nu toe de beste man van de voorbereiding en tahirovic laat erg veel potentie zien.

Over sutalo is hij vrij open omdat hij daar wellicht al verder mee is en bij spertsyan lijkt hij gewoon bovenaan de backup lijst voor kudus te staan, dus logisch dat hij er niet te veel over kwijt kan. Daarnaast denk ik dat hij hem liever eerst contracteert en daarna pas de Rusland discussie voert dan dat hij nu te veel zegt en het land bij voorbaat over hem heen valt.

Verder ben ik blij dat hij de spelers blijkbaar eerst wil kennen, aangezien juist de karakters niet klopten vorig seizoen.

Ajax kent nu een nieuwe realiteit, maar ik zie Sven ons met gedegen beleid er wel weer bovenop brengen

27 juli 2023 om 18:32

@siepie
Het klopt inderdaad dat van den Boomen en Tahirovic beiden een goede indruk achterlaten, maar we moeten niet vergeten dat het nog niet tegen oppositie was van hoog niveau. Dus het is wat mij betreft nog gewoon afwachten hoe dat gaat uitpakken. Vooralsnog lijkt het wel duidelijk dat die twee wat mij betreft gewoon moeten spelen als de competitie weer begint. Taylor en Klaassen mogen wat mij betreft op de bank plaatsnemen.

Wat betreft het functioneren van Mislintat zelf wacht ik liever nog even tot de transferwindow sluit. Ik word zelf ook een beetje onrustig omdat de competitiestart eraan komt en de selectie nog niet op orde is. Maar als er de nodige versterking bij gaat komen die het team beter laat draaien ten opzichte van vorig seizoen, dan hoor je mij niet klagen.

27 juli 2023 om 18:50

Competitiestart is van geen enkel belang het einde wel. Liever een paar doordachte aankopen die het team versterken dan domweg maar met geld smijten. Ben zeer content met wat Mislintat laat zien tot nu toe.

27 juli 2023 om 18:54

Wat mij betreft is de competitiestart wel degelijk belangrijk. Vaak zijn de teams nog niet op elkaar ingespeeld, dus als je een kwalitatief sterkere selectie hebt, dan heb je gewoonweg een voordeel. Dus ik heb toch echt wel het liefst dat er nog spelers bij gaan komen voordat de eerste wedstrijd voor de competitie gespeeld gaat worden. Zoals gezegd in mijn reactie hierboven, zou ik niet klagen als er wat later deze transferwindow nog spelers erbij gaan komen die daadwerkelijk een versterking blijken.

27 juli 2023 om 18:38

@Raubaht dat is mij ook een raadsel toen ik over de slagvaardigheid van Ajax begon in een ander topc, begonnen bepaalde Ajacieden hier de houding van Ajax schuimbekkend te verdedigen. Het lijkt mij bizar dat je een achterstand hebt op de concurrentie (3e plek), mede door een uit balans geraakte selectie. Vervolgens een aantal key players vertrekt en nog steeds denkt 'alles op zijn tijd'. Ik predik geen paniek en met geld smijten maar dit tempo is niet voldoende. Hoe langer je wacht hoe duurder spelers worden omdat de verkopende partij ook haastig dure vervanging moet zoeken en daarbij is je voorbereidingstijd als team niet optimaal. Dit zal punten morsen betekenen in het begin die later duur kunnen komen te staan. Als je ook ziet aan welke targets deze TD denkt: vd Berg e.d dan spreekt dat ook niet van besef. Ajax heeft spelers nodig die er direct staan en zich al redelijk bewezen hebben. Categorie 24-28 jaar, gezien er al veel sterkhouders exit zijn. Het eerst moet verkopen is ook bedenkelijk gezien Ajax (zie jaarverslag) nog geld te besteden heeft en onlangs Timber (straks ook Bassey) verkocht heeft. Deze tactiek is ook onhandig gezien clubs straks weten dat je goed gecashed hebt en overdreven hoog in de boom gaan zitten. Kortom, Ajax is te passief en zal zo niet de inhaalslag maken die men voor ogen heeft. Zie de beoogde versterkingen, Sutalo bijvoorbeeld ook weer adequater benaderd worden door anderen. Maar goed, everything is gonna be alright.

27 juli 2023 om 18:57

Savano je noemt de derde plek terecht maar dat betekend niet dat Ajax kwalitatief de derde selectie had/heeft.
Het was een jaar waar alles tegen zat, je de slechtste reeks in 30 jaar had, het moraal als een baksteen naar beneden donderde en je doet tot de laatste wedstrijd mee tot plek twee. Als Kudus die bal wel scoorde tegen Feyenoord sta je in zo’n jaar gewoon gedeeld eerste na 26 speelronden.

Daarnaast heeft Mislintat echt wel haast maar dat ga je natuurlijk niet in de media zeggen. Dat verslechterd je onderhandelingspositie enorm. Daarbij gaat het om de kwaliteit van een speler. Als club heb je liever Simons op 31 augustus dan Guus Til op 1 juli natuurlijk.

Ten slotte heeft Ajax nog een ervare goede verdediger nodig maar met Rulli als keeper. Van Den Boomen en Berghuis op het middenveld en Bergwijn voorin heb je genoeg ervaring in iedere linie.

27 juli 2023 om 18:57

Liever een een aankoop waar men over nagedacht heeft , dan een overhaaste beslissing. Het is maar al te vaak geblekken dat gedudl een schone zaak is .

27 juli 2023 om 19:03

Tot nu toe komt hij in iedergeval goed over.

De haast die sommige leden hebben met het halen van spelers heb ik minder. Ook in eerdere jaren gingen en kwamen er vaak genoeg spelers in Augustus. Bassey kwam vorig jaar bijvoorbeeld 10 dagen voor de eerste wedstrijd, dat is dit jaar volgende week.

In mijn ogen moet er midden augustus een basis staan die Ajax waardig is, en eind augustus een selectie waarmee ze mee moeten kunnen doen om het kampioenschap. Daar mogen we hem vervolgens op beoordelen. En als dat niet goed is dan mogen we hem dat ook aanrekenen.

27 juli 2023 om 20:42

Je hebt Alvarez nog kan centraal en middenveld ga je toch niet op de bank zetten neem ik aan

Mislintat, je komt nog steeds erg betrouwbaar over op mij, maar er is wel degelijk haast nu... ik wil graag optimistisch blijven en het vertrouwen houden dat het helemaal goed gaat komen, maar er is haast. zorg ervoor dat minimaal 1 speler (basisspeler) word gehaald, zodat wij als fans er vertrouwen in houden, en enthosiast kunnen worden over ons nieuwe team. XXX

27 juli 2023 om 18:10

Heb liever goede doordachte aankopen die wat langer op zich laten wachten dan paniekerige aankopen die snel kunnen aansluiten!

27 juli 2023 om 18:13

ik heb het meer over spelers zoals : Sutalo, Spertsyan. dit is ondertussen wel doordacht neem ik aan, en dan zou het fijn zijn dat je er neit alleen weken over leest, maar ook daadwerkelijk actie ondernomen word, er moet over 2/3 weken een team staan, een ingespeeld team. dus ik snap jouw comment helemaal, maar jij wilt denk ik ook voorbereid aan een seizoen beginnen,

27 juli 2023 om 18:25

Maar als je er nu nog na moet denken ben je wel een beetje laat. Straks moeten ze ook nog wennen aan het Ajax systeem. Daarnaast kan je misschien namen van je je lijstje schrappen omdat ze al een transfer hebben gemaakt. En clubs staan na het begin van de competitie niet te springen om hun spelers te verkopen, alleen tegen de hoofdprijs zoals Ajax vorig jaar deed met Anthony.

27 juli 2023 om 18:33

@Mv010, stel ajax heeft Donny van de Beek op het oog als versterking met ervaring, die bekend is met Ajax. Zou een goede aanwinst zijn. Echter is die nu vollop voor zijn jans aan het gaan bij man united en heeft Ajax ook nog de pech dat hij gisteren sterk inviel tegen real. Dat is toch echt afwachten op meer duidelijkheid van united richting Donny voordat Ajax kans maakt. Dan kun je wel onder het mom van spoed direct voor de tweede of derde keus gaan of je wacht nog anderhalve week totdat Donny zelf meer duidelijkheid heeft.

27 juli 2023 om 18:57

Ik lees hier soms dat hij al maanden de selectie van Ajax aan het bestuderen was voor zijn komst. Dan moet je tegen eind juli toch wel uitgedacht zijn niet?

27 juli 2023 om 19:00

Dat kan wel waar zijn , maar als je afhankelijk bent van uitgaande transfers is dat toch iets waar je maanden van te voren geen rekening mee kan houden. Of dat andere clubs ook geinteresseerd zijn in de zelfde spelers als Ajax. Dat zijn dingen die je van te voren niet kan voorspellen, of wel soms?

27 juli 2023 om 19:07

Welke uitgaande transfer zou de plannen in de war sturen? Want dat iemand niet vertrekt kan je niet incalculeren inderdaad. Maar dat bijvoorbeeld een Timber vertrekt echt wel. En daar is ook nog geen vervanger voor gehaald.

27 juli 2023 om 18:12



Mislintat hoeft zich niet druk te maken over de fans of ze enthousiast worden of er vertrouwen in houden. Die moet zich met een club bezig houden en heeft meer verstand van zaken dan emotionele supporters die denken dat de geldkraan wel even open gaat staan. Het ongeduld van de supporters daar hoeft hij niet op te reageren door snel een aankoop te doen.

27 juli 2023 om 18:16

ik ben het helemaal met je eens, en zoals ik ook zeg: vertrouw ik op mislintat, wat er voorderest allemaal gebeurt binnen het technische team en staff ben ik erg blij mee, maar even doorpakken op een transfer voordat je te laat bent hoort er ook bij. ik neem aan dat de meeste ajacieden sutalo willen zien in een ajax shirt. het zou fijn als er actie van gemaakt word.

27 juli 2023 om 18:25



Sutalo komt niet snel. Iedereen weet inmiddels dat zijn club hem nog in de voorronde CL wil gebruiken. Dat is sowieso nog een aantal weken. Dus daar moeten we van af stappen. Prima als hij later komt maar die gaat nu niet snel komen, als hij komt. Mocht hij komen dan zullen we dat niet eerder horen dan over een aantal weken na die wedstrijden. En mocht het door bepaalde dingen toch eerder zijn dan is dat alleen maar mooi meegenomen.

27 juli 2023 om 18:24

Er is geen haast. Begin van de competitie is niet zo belangrijk als het einde. Liever goede aankopen dan snelle. De spelers die hij gehaald heeft lijken top dus geef hem even.

27 juli 2023 om 18:34

ik zeg nergens dat ik hem niet ''geef''. ik heb juist vertrouwen in hem, maar het is een feit dat er niet alle tijd is. naja misschien is het wel gewoon mijn mening. ik vind het wel leuk om iedereens verschillende mening te zien. XXX

27 juli 2023 om 18:47

@BJP79 waar slaat dat nou weer op? Drie punten zijn drie punten, het begin is even belangrijk als het einde. Slechte start kan achter de feiten aanlopen betekenen en je lot in handen van de concurrentie leggen, een goed begin betekent alles in eigen hand. Men slaat nu wel door met Sven de hand boven het hoofd te houden. Ik ben benieuwd naar de reacties wanneer het tegen zit straks dan zullen dezelfde fans #Svenout roepen of zelfs de spelersbus tegenhouden. *Zucht*

27 juli 2023 om 18:52

Goede start helpt ook niets. Vorig jaar geweldige start maar eindigt ver achter de rest terwijl je er eerst ruim voor staat. Heb alle vertrouwen in die man, niet meer zo rustig op me stoel gezeten sinds Overmars weg is. Komt helemaal goed.

Verstandige woorden , je kunt je geld maar 1 x uitgeven en dat kun je beter doen aan spelers waar je wat aan hebt in plaats van spelers ala Bassey , Wijndal of Sanchez. Rechtsback , Linksback , 2x Centrale verdediger en een spits zijn nodig.

27 juli 2023 om 19:33

Rechtsback is niet nodig, 1 centrale verdediger, linksback en spits zijn nodig. Rechtsback gaan we met Rensch en Sanchez oplossen, ook al is dat niet best, centraal hebben we Alvarez Hato Kaplan Aertsen daar moet 1 bij - hopelijk Sutalo. Linksback is drama en moet absoluut vervangen worden, maar dan wil je wel Wijndal slijten of Salah Edinne verhuren. Spits is een must. Als Kudus gaat heb je een rechtsbuiten nodig. Zo zie ik het althans hé, ik snap wel dat jij er nog een extra rechtsback bij wil maar dan moet Sanchez weg vind ik, en centraal hangt het een beetje af van de fitheid van Kaplan of je daar nog een tweede aankoop moet doen. We moeten ook een beetje zuinig zijn.

Ja joh neem de tijd en beken de markt lekker op je gemakje.

Schiet maar is op joh!! Het begin van het seizoen komt steeds dichterbij..

Als hij gaat roepen dat het de nummer 1 target is gaat de prijs omhoog. Dus tuurlijk laat hij niet echt iets los, net genoeg voor de journalisten om een verhaal te hebben, maar niet om het onderhandelingsproces te verstoren

27 juli 2023 om 18:49

@Downwards Als hij wacht ook met meerdere kapers op de kust, zie Fiorentina met Sutalo. Ajax heeft de luxe van tijd niet. Of denk je echt dat de markt stilstaat totdat Ajax beweegt. Hou toch op met eenzijdig redeneren!

27 juli 2023 om 18:54

Blij dat jij geen TD bent zou ook veelste veel betalen om maar domweg mensen op het veld te hebben staan inplaats van kwaliteit.

Misschien is dit ook alleen maar om de prijs niet verder te laten opdrukken. Volgens mij wilt Krasnodar 4 miljoen meer dan Ajax wilt bieden... ben bezorgd.

27 juli 2023 om 18:40

Dat zou heel goed kunnen. Al vraag ik me serieus af voor wie ze gaan als Spertsyan niet gehaald wordt.

27 juli 2023 om 19:17

Ik kan me ook voorstellen dat Spertsyan pas echt in beeld komt wanneer Klaassen of zo vertrekt. Voor die positie heb je in principe Berghuis al/nog. Die had ook, met name de 2e helft van vorig jaar, niet zijn beste seizoen, maar van alle huidige basis spelers is dat toch ongeveer de laatste voor wie ik een vervanger zou zoeken.

27 juli 2023 om 19:56

Ik zelf denk niet dat ze wachten op Klaassen, hoop het in elk geval niet, die komt gewoon veel en veels te kort.

27 juli 2023 om 21:00

Zeker de combinatie Klaassen Taylor op het middenveld werkt niet. Maar hij zou voor 3 miljoen per jaar op de loonlijst staan. In het kadar van het salarishuis rechttrekken is scheelt dat een hoop, en hij heeft een aflopend contract.

27 juli 2023 om 21:07

Welke combinatie met Klaassen werkt tegenwoordig wel?

Ik ben absoluut nog niet onder de indruk van Mislinlat. Het lijkt wel een of ie momenteel faillissementsverkoop aan het houden is. Zo erg is het toch niet gesteld met de financiële huishouding van Ajax.

Diverse sterkhouders zijn vertrokken of staan op het punt te vertrekken. De enige spelers die tot zoverre zijn gekomen voor de A-selectie is een transfervrije speler die nog nooit in de eredivisie gespeeld heeft en een nog niet doorgebroken speler van As Roma.

Over 2,5 week start de competitie en er is eigenlijk geen directe versterking binnen gehaald. En mochten die toch nog komen hebben ze die hele voorbereiding gemist.
Lekker vooruitzicht voor de competitie start.

27 juli 2023 om 18:13

Geen directe versterking? Branco en Tahirovic laten nu al na een paar weken zien beter te zijn dan Taylor en Klaasen. Dat zijn wel degelijk goede versterkingen. Sterker nog. Als ik dat filmpje op de ajax site zie dan zie ik in Branco zelfs een goede aanvoerder voor Ajax.

27 juli 2023 om 18:26

Beter te zijn dan Klaassen is dan ook niet echt een hele opgave. Het gaat erom of zij het niveau aankunnen dat Ajax ambieert.

27 juli 2023 om 18:28

En welke graadmeter heeft Ajax gehad om aan te kunnen tonen dat hij een aanvoerder is en een directe versterking? Je hebt alleen tegen Anderlecht gespeeld waarbij je een beetje weerstand kreeg. Verder tegen een 3e divisie club uit Duitsland gespeeld, een Shakhtar wat niet veel meer is en tegen een 1e divisie club? Je bent al snel tevreden zeg.

27 juli 2023 om 18:35

Zou eerst nog even wat wedstrijden afwachten voordat we echt kunnen concluderen dat ze goede versterkingen zijn. Dortmund is een goede test. Al lijkt Branco sowieso belangrijk te kunnen zijn met specifieke kwaliteiten zoals zijn pass en daarmee ook hoekschoppen en vrije trappen. Maar handelingssnelheid tegen betere tegenstanders is voor beide nog een vraagteken. Vooral Tahirovic heb ik al best wat ballen zien inleveren tegen toch wel matige tegenstanders tot nu toe zonder dat die ploegen druk zetten.

27 juli 2023 om 18:53

Aah, hij heeft alweer gezien dat Tahirovic beter is dan Taylor.

27 juli 2023 om 19:04

Vind dat ook een beetje een gekke conclusie al. Tahirovic was echt nog niet bijzonder tot nu toe, maar een goal tegen een matige tegenstander laat mensen al snel tot deze conclusie komen terwijl hij ook 4 ballen zomaar inleverde. Dat moet je tegen serieuze tegenstanders niet doen. Tegen Shaktar was hij matig en tegen Anderlecht viel hij wel prima in. Daar tegenover kan je zetten dat Taylor prima was tegen Shaktar en in de 1e helft tegen Anderlecht, maar matig in de 2e helft (veel balverlies) en onopvallend tegen Unterhaching.

27 juli 2023 om 19:35

Jij niet dan?

27 juli 2023 om 20:27

Vond je Tahirovic zo bijzonder al dan? Vind ze allebei wisselvallig nog, dus conclusie dat hij al beter is vind ik wel heel vroeg.

27 juli 2023 om 18:23

In zijn interview zegt hij juist dat Ajax er financieel goed voor staat en, ondanks het CL gat opvullen, aardig wat te besteden heeft. Echter uit zijn daadkracht laat hij dit niet blijken.

Als hij nu ook Spertsyan, waarop vele Ajacieden inmiddels wel al rekenden, nog niet als serieuze optie ziet, dan vraag ik me wel af waar hij wel mee bezig is.

Er gaat jeugd ingepast worden en met een Vos en Godts zou ik dat ook aanmoedigen. Maar meer ervaren jongens die de kar trekken en volop in de strijd gaan, die mis je. Er moet echt wel wat bij.

27 juli 2023 om 19:27

Maar zou Spertsyan in de basis staan? Dan zet je namelijk Berghuis op de bank. Ik denk dat die pas in beeld komt wanneer er iemand anders op het middenveld vertrekt, zoals Klaassen. Je hebt nu in principe met Berghuis, Klaassen, Taylor, vd Boomen, Tahirovic en Alvarez al 6 basis waardige middenvelders en met Vos en Fitz-Jim (of zelfs eventueel Hlynsson) een paar jeugdspelers daar weer achter. En eventueel kunnen ook Bergwijn of Kudus naar de 10 positie mocht het nodig zijn. Zo lang ze Taylor en Klaassen niet tegelijkertijd op het middenveld zetten kun je daar heel aardig mee uit de voeten in de Eredivisie.

Wat ik van Spertsyan gezien heb is het een hele leuke speler, en qua leeftijd en transferfee ook in een catergorie waar Ajax in moet zoeken. Maar die plek in het elftal zou niet de eerste zijn waar ik op zoek zou gaan naar versterkingen met de huidige spelers.

Zou deze Duitser ook doorhebben dat als je niet minstens 2de word dit seizoen dat je nooit meer aantrekkelijk gaat worden voor toekomstige spelers. Het is nu goeie versterkingen halen en hopen dat je 2de eindigt, of je word het nieuwe Feyenoord de komende 5 jaar. Waarbij het budget en aantrekkingskracht elk jaar minder word.

27 juli 2023 om 18:26

Sterker nog denk dat hij zijn spullen dan kan pakken zelfs. Als Ajax geen 2e wordt dan zitten er momenteel zoveel mensen met te weinig krediet, dat de supporters helemaal gek worden, terecht overigens.

Ajax moet inderdaad gewoon investeren. Nu is het toch hopen dat ze beter zijn dan PSV en Feyenoord.

Gewoon Alvarez een topcontract voor 1 jaar geven, op 3 zetten. Prima oplossing

27 juli 2023 om 19:36

Alvarez centraal zie ik ook wel zitten ja. Tahirovic Vd Boomen en Berghuis op het middenveld. Alleen de back posities zijn dan echt drama met het materiaal dat we hebben en de bank voor de spits en centrale verdedigers is heel dun.

Bij stratego had hij vooraan gestaan met z'n "verkennen".
Hij heeft waarschijnlijk niet door dat de competitie al redelijk voor de deur staat.

27 juli 2023 om 18:25

Openingsmove verkenner naar voren... bom!

Althans zo moet het nu een beetje voelen.

27 juli 2023 om 19:20

Haha, mooie.
Van mij mag hij blijven verkennen tot aan de kerst.
Kan hier wel van genieten, alle 3 de "grote" club die maar zo'n moeite hebben met het aantrekken van spelers.
En dan gooien ze het allemaal maar op "ambitieus" en "dit soort spelers moeten we hebben".
Maar als er niets komt of haalbaar is da moet je je scoutingsapparaat eens opnieuw installeren en koppelen aan je club, want bij alle 3 gaat er iets vreselijk mis met de "ambitie".
Inderdaad,ik hoor ze al komen al die reacties......ja, het is makkelijk praten als je eigen club bijna alles 'nailed' waar interesse in is, maar bij ons is het ook weleens anders geweest en duurde het allemaal erg lang.........of er kwam gewoon helemaal niets.

27 juli 2023 om 20:01

De aantrekkingskracht van NL is het ontwikkelen van jong talent. Daar zijn we ook goed in. Dat we zo hoog staan op de ranglijst is natuurlijk fantastisch. Maar het aanzien tov de andere leagues boven ons is enorm. Misschien Frankrijk iets minder dan enorm.

Realisme-check.

Op zich duidelijke teksten maar er is wel degelijk haast natuurlijk. Jammer dat ik niets hoor over een eventuele spits, Brobbey alleen is te weinig lijkt me.
Ik vind t vreemd dat Ajax niet gewoon het geld van timber gelijk investeert in Sutalo met een overtuigend bod. Ze vragen 25 en je komt met 18 (als we t moeten geloven). Dan kom jr toch met 22 en bonussen oid. Noodzaak voor die positie en de kwaliteiten van Sutalo zeggen toch genoeg?

Voetbalzone heeft maar een deel van zijn interview hier neergezet maar het was in ieder geval erg verhelderend alleen niet in positieve zin voor iedereen die Ajax een warm hart toedraagt.
Het schijnt dat er de laatste jaren dus ook onder Overmars zwaar Russisch roulette is gespeeld en dat we nu we 1 jaar geen CL spelen echt met de neuzen op de feiten worden gedrukt en Sven een enorme teringzooi heeft op te ruimen. Het lijkt erop dat Ajax echt zal moeten wachten tot het eind van Augustus als spelers die bij hun huidige club dan buiten de basis vallen wat goedkoper op de markt komen en Ajax misschien zelfs wel een paar huurdeals zal moeten sluiten om het komende jaar te overbruggen.
Wat ik er uit kan opmaken is de financieel situatie dusdanig moeilijk op dit moment dat je Ajax echt niet hoeft te rekenen tot de titelkandidaten komend seizoen. Waarschijnlijk gaat er veel eigen jeugd spelen en zal het de komende jaren echt weer vanaf nul opgebouwd moeten worden.

27 juli 2023 om 18:40

@Ajaxclub.
Hopelijk denken de clubs waar wij spelers willen halen hetzelfde. Het is immers verre van zo dramatisch, maar het is toch echt wat beter om niet te veel inzage te geven in je portemonnee tijdens onderhandelingen.

27 juli 2023 om 18:53

Weet niet welk artikel jij hebt gelezen, maar ik vermoed een uit de Fabeltjeskrant.

27 juli 2023 om 19:01

Qua financiën is het gewoon nog steeds goed. Maar niemand wil onverantwoorde risico’s nemen op dit moment. Ajax kan makkelijk 3 slechte jaren hebben, maar dan zit je op dat moment wel slecht. Dat wil de directie icm RvC voorkomen en daarom ook komend seizoen proberen break even te draaien met minder inkomsten (door CL), zodat alles nog steeds helemaal top is.

27 juli 2023 om 20:07

@ajaxclub Russisch roulette is wat zwaar uitgedrukt. Ajax kan best een jaar zonder CL voetbal. en ook twee jaar. Alleen kan dat niet in combinatie met dure aankopen zonder zelf spelers te verkopen

Ik zie nog steeds elke dag leden verhalen posten over de 2 of 300 of nog meer miljoenen die Ajax opgehaald zou hebben e.d. Die bedragen kloppen gewoon niet als je even de tijd neemt om de jaarverslagen in te duiken. Staat inderdaad op transfermarkt, maar de jaarverslagen van Ajax zijn uiteindelijk de enige waarheid.

Er is een buffer met enkele tientallen miljoenen (60 of zo). Die kun je gebruiken voor aankopen, of om het gebrek aan CL voetbal een jaar of 2 op te vangen zonder spelers te verkopen. Maar voor de combinatie dure aankopen en geen CL voetbal is die buffer niet genoeg. En zeker niet 2 jaar, het laatste wat je wil is dat je volgend jaar helemaal in een onmogelijke situatie zit.

Langs die kant hebben ze, in mijn ogen best een verantwoord risico genomen. Je kan er van alles van vinden, maar ik denk oprecht dat er geen club is in Europa die zich in financieel opzicht 2 jaar een fors operationeel verlies kan veroorloven. In die zin is Russisch roulette zeker overdreven.

Als je wil voorkomen dat je in de toekomst wel in een hele slechte situatie terecht komt moet je nu wel actie ondernemen, bijvoorbeeld door pas spelers te halen wanneer er ook spelers zijn vertrokken. Daardoor zitten ze helaas nu meer in de reactie modus op de transfermarkt dan de afgelopen jaren wel eens het geval is geweest.

Duurt allemaal veel te lang, neem een voorbeeld aan Feijenoord hoe slagvaardig die bezig zijn. En daar hoeft het ook niet allemaal zo duur te zijn. Ajax moet nu ook eens in een lagere prijsklasse gaan zoeken nu er minder geld binnenkomt. En daar zijn ook nog genoeg goede spelers te vinden.

27 juli 2023 om 20:18

Maar zeg eens eerlijk, was je blij geweest met Stengs? Die speelde het afgelopen seizoen op dezelfde positie als Spertsyan en had ook nog op rechtsbuiten kunnen spelen. Leuk om een 10 te hebben met 1 goal in een seizoen.

of met Zerrouki (speler van 25 uit de subtop voor 7 miljoen) als vervanger voor Alvarez

of met 2 spelers van PEC (beelen als vervanger of backup van Timber)

Ik denk dat er meer kritiek op Mislintat was geweest als hij die spelers had gehaald dan nu hij nog vrijwel niemand heeft gehaald.

Alleen heeft iedereen (natuurlijk deels terecht) na vorig seizoen blind vertrouwen in Slot, dus staat Feyenoord er prima voor.

Geduld is een schone zaak , zullen we maar zeggen. Ze kunnen beter eerst goed rond kijken en alle pro's en con's tegen elkaar afzetten , voordat ze overhaast een speler aantrekken.
Als Alvarez blijft heb je een extra optie op het middenveld en verdediging. Ik zie hem liever op het middenveld als extra slot op de deur.
Sven Mislintat, komt over als een verstandige man als je hem zo hoort praten, uiteindelijk zal hij toch worden afgerekend op zijn daden. De twee aankopen die hij gedaan heeft zijn redelijk tot goed. Ook het verlengen met jeugdspelers en het aantrekken van talenten is positief. Nu nog het aantrekken van een leider/ een speler die Ajax kan dragen.

Mislintat weet nog niet of ze hem willen kopen. De Amsterdamse arrogantie is hij al snel eigen geworden.

27 juli 2023 om 19:03

Wat is hier nou in hemelsnaam weer arrogant aan..? xD Serieus hoor, sommige mensen weten echt oprecht niet wat dat woord betekent lijkt het wel...

27 juli 2023 om 20:19

Als hij zegt dat ze hem dolgraag willen hebben gaat meteen de prijs omhoog (of dat zou in iedergeval hier de kritiek zijn geweest).

Over het algemeen een goed interview van herr Sven, maar wel een paar kleine dingetjes die ik niet echt prettig vond om te lezen. Het 'vertrouwen' in Wijndal, een potentiele contractverlenging voor Alvarez en het feit dat ze twijfelen over een linksback of linker cv. Vooral dat laatste zou een no brainer moeten zijn, Hato moeten ze niet gaan misbruiken als back.

Maar over het algemeen heb ik wel vertrouwen in deze man, ik had hem een groter budget gegund. Echter gaan Ajax en een grote zak geld zelden goed samen, dus laat ze maar creatief zijn deze zomer. Zo hebben we bijna al onze successen gehad.

27 juli 2023 om 19:07

Inderdaad, vertrouwen in Wijndal en Hato mogelijk linksback zou ik echt niet blij van worden. Alvarez eventueel rechts centraal zou ik niet heel erg vinden als er toch geen club komt. Liever dan op 6.

27 juli 2023 om 19:11

Eens met dat laatste, maar liever gewoon allebei niet. Ik krijg al jaren hoofdpijn van die gozer. Hoop echt dat er een paniekbod uit de PL komt in augustus.

27 juli 2023 om 19:40

No man, Alvarez is toch een mooie vent. Hoop dat hij blijft en nog een jaartje gaat knallen. Dit team kan niet zonder een beetje mentaliteit en leiderschap, denk ik. Snap wel dat hij irritant is hoor, maar Rensch Hato Wijndal Taylor Bergwijn Brobbey Kudus gaan de kar niet trekken hé.

27 juli 2023 om 20:23

Ik hoop het ook, maar als hij er dan toch is kan hij beter dat gat rechts centraal opvullen want op 6 heb ik eigenlijk geen zin meer in. Al helemaal nu je al best wat opties hebt daar.

27 juli 2023 om 20:24

Laat Steijn er maar mentaliteit in brengen, daar hoor je niet een Alvarez voor nodig te hebben vind ik. Berghuis en Van den Boomen zouden mogelijke nieuwe leiders kunnen zijn. Die talenten die je noemt moeten sowieso de kar niet trekken (op Wijndal na daar heb ik echt geen vertrouwen in), Bergwijn en Kudus voetballend wel.

Moet toch heerlijk zijn voor de concurrentie om te zien wat voor een beleid er gevoerd wordt bij ajax. Als je in deze fase van de voorbereiding op het seizoen nog steeds niet hebt doorgepakt dan ga je het erg lastig krijgen.

27 juli 2023 om 19:36

Nou nou, de concurrentie heeft inderdaad geweldige transfers gedaan ja. Wie dan precies? We zijn allemaal onze beste speler kwijt en Lang naar Psv is de enige echte goede transfer tot nu toe. Psv moet de verdediging nog zwaar versterken, nog niks gebeurt. Bij Feyenoord vinden ze het al fantastisch als ze met bepaalde (dure) jongens in verband worden gebracht maar is alleen Stengs nog maar gekomen, niks bijzonders. Het scheelt allemaal niet zo veel van elkaar wat dat betreft.

27 juli 2023 om 20:03

@ajaxchamps je hebt wel een selectief geheugen. Pepi en Zerrouki zeggen jou niets?

27 juli 2023 om 20:11

Beide geen spectaculaire transfers nee, hebben alles nog te bewijzen. Maar Ajax heeft met vd Boomen en Tahirovic ook 2 prima spelers gehaald. Dus nogmaals, het verschilt allemaal niet zo veel van elkaar tot nu toe. Alleen is de beeldvorming rond Ajax zo bizar negatief de laatste tijd dat er niks meer goed is. Terwijl als je echt kijkt wat er allemaal gebeurt, het helemaal niet zo gek is.

27 juli 2023 om 21:08

@ajaxchamps knap van je hoe je er toch nog een positieve draai aan kunt geven. Ik vind het gewoon ajax onwaardig hoe er beleid gevoerd wordt. Kudus en Alvarez gaan sowieso nog weg maar je hebt 0,0 kwaliteit teruggehaald. Je in potentie beste pure verdediger Bassey laat je weer gaan. Nu moet je daar ook weer een vervanger voor halen. Hopen dat Steijn de tijd krijgt om puin te ruimen en om te bouwen, dat zal met dit materiaal niet gemakkelijk zijn.

27 juli 2023 om 20:28

Volgens mij klagen de PSV supporters net zo goed over de staat van de selectie.
De meeste Feyenoord fans zijn iets meer te vreden, maar daar mag ook nog wel e.e.a. gebeuren (bijvoorbeeld rechts voorin).
En die hebben een middenveld zonder goals. Zerrouki, Stengs,timber en Wiefer hebben er samen het afgelopen jaar 5 goals gemaakt, 3 minder dan Talor die er volgens de meeste niets van bakte in zijn eentje.

Ajax heeft natuurlijk ook vd Boomen en Tahirovic al, wat dat betreft hebben ze net zo veel nieuwe spelers als PSV.

Lekker rustig de markt blijven verkennen Mislintat, dat vinden PSV, AZ en Feyenoord prima, alleen de Ajax supporters niet.

De selectie is totaal niet op orde, mag hopen dat hij dat ook ziet......... Hij mag nu wel eens iets meer doen dan verkennen...

Mislintat maakt geen haast... Mislintat is er veel aan gelegen snel versterkingen binnen te halen. Hoe de titel en de eerste zin van het artikel elkaar tegen spreken is een knap staaltje journalistiek

Gewoon blijven verkennen, met deze selectie waarvan Tadic, Bassey en Timber al weg zijn, Kudus en Alvarez op het punt staan om Ajax te verlaten, ben je afgelopen seizoen 3e geworden dus geen C.L. spelen en inkomsten. Het zal er aankomend seizoen niet beter op worden, terwijl de trainer al aangegeven heeft dat er minimaal drie versterkingen bij moeten komen wil mee gaan doen om het kampioenschap.

We hadden deze week weer markt in ons dorp. Toen zag ik iemand lopen die sprekend op Mislintat leek. Was hij ook al bij ons de markt aan het verkennen? Kans gemist. Had voor het eerst een selfie met een beroemdheid kunnen maken;-))

Tja maar de competitie begint wel al over 2 weken. Dan moet je er staan en op dit moment is de selectie compleet uit balans en dan vooral in de verdediging. Je hebt alleen Aertssen als rechter centrale verdediger. En ook Kudus en Alvarez willen natuurlijk vertrekken. Ook Steijn heeft al aangegeven dat er echt meerdere spelers nodig zijn. Je moet natuurlijk goed nadenken maar de start van de competitie laat ook niet op zich wachten…

Een hele logische verhaal wat mij betreft alleen ben ik als Ajacied te ongeduldig en neems de angst, langzaam aan het rationeel denken van mij over.
Er is nog geen blinde paniek maar komop zeg. Iets meer daadkracht zou lekker zijn!

Toch jammer dat ze geen haast hebben. Je weet toch dat de competitie gaat starten? Dan is het wel handig om meteen een team te hebben staan waar je nog even mee getraind hebt. Anders ga je meteen weer een dikke achterstand oplopen en begint het gemor vanaf dag 1 op Mislintat en Steijn. Ze mogen van mij wel even gas erop zetten om snel spelers aan te trekken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren