Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Met deze selectie kunnen ze zeker meedoen om het landskampioenschap'

Laatste update:
/

Feyenoord startte het nieuwe seizoen met een 3-2 overwinning op FC Utrecht en wordt gezien als een outsider voor de landstitel. De club uit Rotterdam versterkte zich deze zomer met Marko Vejinovic, Dirk Kuyt, Eljero Elia, Michiel Kramer,Simon Gustafson, Jan-Arie van der Heijden en Eric Botteghin.

"Als je kunt profiteren van de misstappen van anderen, dan kan het", zo stelt oud-spits Peter Houtman in gesprek met RTV Rijnmond. "Je moet je punten pakken tegen de op papier mindere tegenstanders. Daar laat Feyenoord er altijd zoveel liggen. Ik denk zelfs dat een jaar of twee geleden Feyenoord echt voor de titel had kunnen gaan als ze niet zoveel steken had laten vallen tegen de kleineren."

Volgens Paul Bosvelt moet Feyenoord eerst een lange serie goed doorstaan. "Zelfs als je goed begint en halverwege in de winter bovenaan staat, zegt dat nog niks", claimt de oud-Feyenoorder. Pascal Bosschaart, eveneens oud-speler van de Rotterdamse club, heeft zijn mening inmiddels bijgesteld. "Met deze selectie kunnen ze zeker meedoen om de titel."

DEAL: Eric Botteghin (27) verruilt FC Groningen voor Feyenoord! #eredivisie #instavoetbalzone

Una foto publicada por Voetbalzone (@instavoetbalzone) el


Denk jij dat Feyenoord dit seizoen de landstitel verovert?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Feyenoord kan zeker mee doen om de titel met deze selectie. Het is alleen jammer dat ze het het verder in het seizoen weg geven.

13 augustus 2015 om 21:32

Deze selectie is niet echt bijzonder hoor. Vooral veel niet creatieve "beuk erin en veel rennen" spelers... Niet goed genoeg om kampioen mee te worden, maar inderdaad; meedoen doet Feyenoord wel.

13 augustus 2015 om 21:41

Ajax is ook niet bijzonder. Teveel praatjes, weinig voetbal.

13 augustus 2015 om 21:48

En juist Ajax mist die beukers. Allemaal lieve en slappe jongens.

13 augustus 2015 om 21:48

De beuk erin bereik je al heel veel mee. Iets wat veel ploegen in de top niet kunnen opbrengen.

13 augustus 2015 om 21:49

Teveel praatjes? Volgens mij hoor hoor ik ze het constant in eindhoven en rotterdam roepen dat ze kampioen worden. Dit is al de zoveelste keer dat ze aan het begin van het seizoen zeggen dat ze in rotterdam wel ff kampioen worden!

13 augustus 2015 om 21:53

Ajax heeft met Klaassen, Heitinga, Dijks, Tete, Gudelj, Bazoer ook gewoon spelers die fysiek sterk zijn en geen duel uit de weg gaan...

13 augustus 2015 om 21:56

Misschien ooit naar Atletico Madrid gekeken? Dat is wel een hoger niveau.
Maar zij gooien er ook altijd de beuk erin. En volgens mij hebben ze daar heel wat mee bereikt

13 augustus 2015 om 22:06

Ik heb nog nooit gehoord dat "wij wel ff kampioen worden". Dat jij dat ervan maakt is eerder jouw probleem dan dat wij onszelf kampioen proberen te lullen. Echter wordt er wel gesproken over een "mogelijk" kampioenschap, daar kan ik mijzelf ook in vinden.

13 augustus 2015 om 22:24

wie zegt dat dan feyenoord of de media die ernaar vragen

13 augustus 2015 om 22:39

Waarom die vergelijking? Is toch gewoon een waardeoordeel?

13 augustus 2015 om 22:51

En daarom wordt PSV kampioen. Het enige team dat van alles wat heeft.

13 augustus 2015 om 23:41

Niet technisch vejinovice Ellia Bilal en (kuyt) allemaal technisch niet voor niet weet ik het hoelang bij oranje gezeten. Miss even nadenken voor je iets zegt, daarnaast nog veel mentaliteit en karakter in de ploeg met el amadie kuyt kazim kramer van beek toornsta immers. Deze selectie is breed sterk en technisch genoeg voor het kampioenschap

14 augustus 2015 om 01:32

Feyenoord zelf heb ik er nog niet over gehoord anders... Beter gezegd, alleen vorig jaar werd de belachelijke doelstelling uitgesproken, voor de rest is de meerderheid bewust ervan in rdam dat kampioenschap nog een brug te ver is..

14 augustus 2015 om 11:34

Niemand heeft gezegd dat Feyenoord wel ff kampioen word, in tegenstelling tot Frank de boer die het over het beste Ajax ooit heeft.

Je lult maar wat

14 augustus 2015 om 13:57

jij komt van een ander planeet volgens mij. hier sla jij zo hard de plank mis. Feyenoord heeft het kampioenschap niet uitsgesproken en de fans ook niet. dat doet de media. beter op de hoogte zijn vriend.

tss. rare tekst zeg...

13 augustus 2015 om 21:47

Moet je niet met Duo Traag ( van der Heijden) & Traag ( Botteghin) gaan spelen !! Je zou verwachten trager dan Matthijsen en Boulahrouz gaat van Geel ze niet vinden, maar dan weet hij toch altijd te verrassen.

13 augustus 2015 om 22:04

Daarom beginnen we aanvallend met Van Beek en Kongolo. Mocht er niet genorg afstsnd genomen zijn van de tegenstander en worden we vervolgens in de tweede helft nog achteruit gedrukt dan kunnen we traag & traag met hun ervaring mooi inbrengen om de boel op slot te gooien.

14 augustus 2015 om 00:57

Gezien alle versterkingen snap ik op zich wel dat Feyenoorders weer durven hopen. Het is een tijd geleden dat ze zo'n brede, relatief kwaliteitvolle selectie hadden. Qua potentie zijn ze nu sterker dan de laatste jaren, waarin ze toch een paar keer dichtbij (2e) kwamen.

Als ik Ajax nu zie, vind ik ze niet beter dan een paar jaar geleden, hooguit gelijkwaardig. Dat kan nog steeds genoeg zijn voor de titel natuurlijk, maar ik ben er niet van overtuigd.

PSV heeft een sterke groep maar het moet nog blijken of ze Depay en Wijnaldum echt adequaat hebben vervangen. Op papier wel de sterkste selectie.

Omdat Feyenoord zo zelden kampioen wordt, verwacht je het ook gewoon niet meer. Dat zie je ook wel bij fans en spelers. De trots is er wel maar het echte geloof in de titel niet echt meer. De Feyenoorders die ik ken, slaan zichzelf nu dan ook echt niet op de borst van 'Coolsingel here we come'. Alleen dat sprankje hoop, ja dat kenmerkt voor mij toch de echte Feyenoorder. Altijd die verwachting, vrijwel altijd die teleurstelling, eeuwig zeiken en klagen... Maar er toch weer staan, in aardige getalr. Die mensen gun ik wel weer eens succes. Maar uiteindelijk denk ik 1PSV, 2Ajax, 3Feyenoord.

PSV heeft met afstand de beste selectie. Feyenoord wordt 2e dit jaar denk ik. Ze missen echte topspelers als Guardado en De Jong.

13 augustus 2015 om 21:27

PSV heeft misschien de sterkste basis ja, maar ik denk dat Ajax de sterkste selectie heeft. De bank bij Ajax vind ik veel beter dan wel club ook in NL.

Gaat wel spannend worden denk ik! Leuk!

13 augustus 2015 om 21:34

Mee eens, behalve in de voorhoede. Daar is het bij Ajax juist heel dun bezet..

13 augustus 2015 om 21:51

Ik vind juist dat Feyenoord een veel sterkere bank heeft gekregen met spelers als Hahn, Van der Heijden, Vilhena, Gustafson, Manu, Bilal, Kazim en Achahbar doet het zelfs niet onder voor Ajax of PSV vind ik. We zijn vooral in de breedte veel sterker geworden met min of meer gelijkwaardige opties.

13 augustus 2015 om 22:26

Feyenoord heeft zich inderdaad heel goed versterkt in de breedte. Tegelijkertijd was ook de basis vorig jaar niet goed genoeg. Ik ben benieuwd of ze dat stapje omhoog nu wel kunnen zetten. Zal moeten als ze lang mee willen doen.

13 augustus 2015 om 22:45

@feycoev,

De spelers die jij opnoemt vind ik allemaal net niet spelers. Een vilhena, Manu of Kazim zitten op de bank omdat ze al zijn afgeschreven. Ze hebben natuurlijk wel een bank nodig en bij gebrek aan beter laten ze die spelers niet gaan. Ajax heeft inderdaad ook geen brede bank maar wel goed genoeg om te rouleren. Het wordt al met al een bizar seizoen waarbij de top 3 zich opvallend veel heeft versterkt vergeleken met voorgaande seizoenen.

13 augustus 2015 om 22:59

Ik zat vooral te vergelijken met Ajax dat spelers als Younes, Sanogo, Andersen, Serero op de bank heeft zitten en daar vind ik het dan niet voor onder doen. Wordt inderdaad leuk om te zien hoe alle nieuwelingen worden ingepast!

14 augustus 2015 om 00:07

Wie zijn dat?? ............. Feyenoord heeft de sterkste bank, of ze de sterkste selectie hebben zien we vanzelf

16 augustus 2015 om 17:21

@feycoev: Maar Serero en Andersen zitten niet bij de selectie. Die mogen beiden zelfs verhuurd worden van Ajax. Younes heeft nog niet gespeeld, daar valt nog niks over te zeggen. Sanogo is tot nu toe echt een lachtertje idd. Ik geloof nooit dat Ajax die jongen ooit heeft bekeken voordat hij gehaald werd.

De bank van Ajax met Heitinga, Schöne, Fischer en v. Rhijn (wat grotendeels basis was vorig jaar) biedt wel veel meer mogelijkheden in mijn ogen.

13 augustus 2015 om 21:28

En psv heeft geen spelers zoals kuyt en v beek. Dus wat is je punt.

13 augustus 2015 om 21:39

Nee psv heeft de beste spits, de beste middenvelder en na morgen de beste verdediger (moreno) alleen de keeper van ajax is beter.

13 augustus 2015 om 21:40

Moreno is inderdaad beter dan Van Beek en De Jong beter dan Kuyt. Dus die spelers heeft PSV niet, ze hebben betere spelers.

13 augustus 2015 om 21:50

Kuyt en van beek vind ik geen topspelers. Kuyt is over zn top heen en kan met zn werklust zeker wat bijdragen. Van Beek is een groot talent, maar nog geen speler die het team op sleeptouw neemt. Elia, mits in goede doen, vind ik wel een topspeler voor de Eredivisie.

13 augustus 2015 om 21:57

We gaan het zien maat.

13 augustus 2015 om 22:18

Laat Kuyt maar eerst paar maand volhouden. 35 Dan takel je snel af. Hij kan blijven rennen, maar de scherpte kan er afgaan. 1 Wedstrijd zegt nog niks. En ik denk dat Feyenoord om plek 3 gaat strijden. Ik denk dat de strijd gaat tussen Ajax en PSV en Twente Feyenoord AZ en Heerenveen met spits Ter Vrede voor plek 3 gaan strijden.

13 augustus 2015 om 22:26

Wanneer heb je Moreno voor het laatst zien spelen dan? Als het echt zo'n topper was liet Zijn club hem niet voor zo weinig vertrekken.

13 augustus 2015 om 22:49

Zijn punt is dat Guardado en de jong veel bepalender zullen zijn dan Van Beek en Kuijt. Zo Ingewikkeld is het niet...

Altijd hetzelfde: Feyenoord laat de punten liggen tegen de mindere tegenstanders.

Ook tegen Ajax en PSV pakken ze weinig punten (vorig jaar 4 punten in totaal, Ajax pakte er 7 en PSV 6).

Ik kan me nog herinneren dat ze ook tegen de tegenstanders en mogelijke tegenstanders in de play-offs (heerenveen, PEC en Vitesse) negatief gingen. Hiermee bedoel ik dat als ze de play-offs zo zouden spelen als ze in de competitie tegen die clubs hadden gespeeld, ze door elke tegenstander zouden worden uitgeschakeld. Dus Feyenoord laat niet alleen tegen de mindere clubs de punten liggen, ook tegen de topclubs en de subtoppers laten ze meer punten liggen dan de topclubs doen.

Mooie uitspraken zijn dat altijd: "als ze niet zoveel punten hadden verspeeld tegen de kleintjes, hadden ze zeker meegedaan om het kampioenschap", sjah... dat lijkt me nogal logisch, hahaha! Als je minder punten verspeeld, ga je spelen om het kampioenschap.

On: Ik weet het zo net nog niet met Feyenoord. Op papier ziet het er wel leuk uit, maar bottighin, kramer en Elia moeten het nog maar waar gaan maken. Zeker Kramer en Elia vind ik toch wel gokjes die ze nemen. Eerst was Kramer nog niet goed genoeg en paar weken later moet het een verlosser zijn. Elia heeft al seizoenen niks gepresteerd, 6x gescoord de afgelopen 6 seizoenen is gewoon veel te weinig voor aanvaller.

Zou wel leuk zijn als er 3-4 clubs serieus gaan strijden om het kampioenschap, dat maakt de competitie alleen maar leuker! Dus laten we het hopen met z'n allen, als mijn club dan wel bovenaan staat aan het einde :D!

13 augustus 2015 om 21:36

Ze doen altijd alsof Feyenoord de punten laat liggen tegen de kleineren, maar ook tegen de topclubs (ajax en Psv) pakken ze minder punten dan dat Ajax en PSV doen in onderlinge wedstrijden. Ze laten tegen elk soort club (topclub, subtoppers, middenmotors en degradatiekandidaten) significant meer punten liggen.

13 augustus 2015 om 21:43

Maar het ligt ook aan het verliezen van punten tegen de kleinere. Van mij part verliezen ze beide wedstrijden tegen Ajax en Psv. Als ze maar genoeg punten halen tegen de kleinere. Maar dat gebeurd de laatste jaren dus niet.

13 augustus 2015 om 22:29

Dat weet ik, maar er wordt gedaan alsof ze het alleen in die wedstrijden laten liggen, maar ook tegen de topclubs laat Feyenoord het afweten. Dat is mijn punt, ook in die duels pakken ze minder punten dan Ajax en Psv.

13 augustus 2015 om 22:58

Dat wordt helemaal niet gedaan. Je eindigt in de competitie waar je hoort te eindigen. Of je het nou tegen Ajax of NAC laat liggen, uit of thuis. Na 34 wedstrijden sta je waar je hoort te staan.

Dat is ook het frustrerende aan de play-offs. Niet het seizoen bepaalt wie Europa ingaat. Maar wie het beste in vorm is einde seizoen. En daar maakte de nummer 7 van de eerste divisie dankbaar gebruik van.....

14 augustus 2015 om 11:44

Het tweede seizoen onder Koeman was dat wel het geval. Vorig jaar inderdaad niet.
Het verbaast me altijd dat spelers dat zich niet lijken te realiseren, zo slap dat er aan die wedstrijden worden begonnen.

13 augustus 2015 om 23:01

Ik denk dat vooral de druk het verschil gaat maken. PSV en Ajax zijn meer gewend om met de druk van het kampioenschap gewend. Feyenoord is dat niet en heeft dat al lang niet mee gemaakt. Onderschat die druk niet. PSV heeft er meerdere jaren last van gehad voor het lukte en Ajax....voor zij hun 30-ste pakten ook.

Feyenoord heeft zich goed versterkt, PSV heeft het verlies goed opgevangen en is in de breedte sterker geworden. Ajax....zo slecht als vorig jaar zullen ze het niet doen. Maw de traditionele top 3 zou dit jaar wel eens uit kunnen lopen op de subtop.

Uiteindelijk denk ik echter dat het Ajax of PSV wordt omdat Feyenoord het niet red.

Het is hoog tijd dat feyenoord weer eens een keer kampioen word. Ik ga er niet vanuit maar wat zou het fantastisch zijn . Vind ik. Ze hebben goede , nodige spelers gehaald. Op papier zijn ze niet minder dan ajax en psv. Ik hoop het echt jongen.

13 augustus 2015 om 22:34

Tja "op papier", ook al is dat minder objectief dan de term doet vermoeden, vind ik ook niet dat Feyenoord mee doet. Geen enkele linie is "op papier" de beste, geen enkele speler is de beste. Zoals iemand hierboven zei: PSV heeft de beste spits, middenvelder en verdediger (Moreno). Alleen de keeper van Ajax is beter. Daar ben ik het wel mee eens, helaas (ik ben namelijk voor Ajax). Ajax heeft als geheel misschien een beter middenveld, inclusief bank. That's it.

Vorig jaar had Feyenoord nog Clasie die op dat topniveau zit. Nu niet meer, bij Feyenoord zit nog veel wat we af moeten wachten. Kuyt is goed maar oud, Elia afwachten, verder veel echt nieuwe spelers die het niveau nog moeten aantonen. Op papier is Feyenoord echt geen concurrent voor PSV en Ajax. Alles moet bij Feyenoord heel snel op zijn plaats gaan vallen, anders concurreren ze met clubs als Vitesse en Heerenveen om plek 3.

Denk het niet. Vind de selectie nog steeds te matig om echt mee te kunnen doen. Ajax en PSV steken er met kop en schouders bovenuit en zullen gaan uitmaken wie er de schaal mag meenemen.

13 augustus 2015 om 21:52

Op basis waarvan steken ze er bovenuit?

13 augustus 2015 om 22:11

Waarschijnlijk op basis van zijn clubvoorkeur, of afkeur. Hoe je het wilt bekijken

13 augustus 2015 om 22:30

Op basis van kwaliteit. Feyenoord had vorig jaar zowel te weinig kwaliteit in het basiselftal als een te smalle selectie. Dat laatste is nu zeker verbeterd. Ik ben benieuwd of ze daarmee als geheel een stap omhoog kunnen zetten. Het zal dan echt een stuk beter moeten. Tenzij het weer net is als twee jaar geleden en alle toppers heel veel punten laten liggen. Ik bedoel toen ajax kampioen werd met 72 ptn ofzo. Als een van de toppers weer over de 80 punten gaat zie ik Feyenoord niet volgen...

Ik begrijp echt niet waarom Feyenoord ieder seizoen weer als een van de favorieten voor de landstitel wordt genoemd . Feyenoord is in de laatste 31 jaar 3x kampioen geworden . Dat is 1x meer dan AZ .

13 augustus 2015 om 21:38

De laatste 31 jaar, en het jaar daarvoor werden ze wel kampioen. Lekker een objectief tijdbestek pakken. Feyenoord is de derde club van Nederland, met gepaste afstand van Ajax en Psv. Zo gaat het ook met de titelkansen, Ajax en PSV zijn favoriet, Feyenoord is gewoon een outsider wat een keer een seizoen moet pieken en/of hopen op een slecht jaar voor Ajax en Psv.

13 augustus 2015 om 21:55

Als je eenJa een Ajacied zal altijd de laatste 25 jaar pakken jaar pakken of de laatste 5 Terwijl een PSV waarschijnlijk de laatste 35 jaar of 15 jaar zal pakken.

Als je een punt wil maken kies je altijd hetgeen in je voordeel.

Feijenoord zal inderdaad een keer moeten wachten op een kans want op basis van hun selecties horen ze al 10 jaar niet meer bij de favorieten

13 augustus 2015 om 22:10

Feyenoord heeft gewoon vaak een bestuur dat uit is op geld en Feyenoord in tijden leegzuigt om ze vervolgens bijna dood weer achter te laten. Er is altijd onrust terwijl alle facetten aanwezig zijn om misshidn wel de nummer 1 van Nederland te zijn. Het is gewoon alles of niets in Rotterdam, daartussen ziet niets. Ze moeten dus in die paar goede jaartjes ook echt succes boeken want er komt toch weer een periode waarin alles weer instort. Voorheen werd er dan meestal een x de beker gewonnen of een kampioenschap behaald maar de laatste jaren is dat niet gelukt op de momenten dat het eigenlijk zou moeten.

13 augustus 2015 om 22:21

Dd28

Dat is niet helemaal juist. Als hij had geteld over de laatste 30 jaar, wat logischer klinkt dan 31, waren het slechts 2 kampioenschappen gehad, in 1993 en 1999. Met die 31 jaar die hij telt geeft hij Feyenoord in feite een extra kampioenschap


edit:
Bijna vergeten, AZ is in de laatste 31 jaar 1 x kampioen geweest en geen 2 x. Het eerste kampioenschap was in 1981.

13 augustus 2015 om 22:33

Oké, dat is mijn fout. Het blijft een vreemde periode om te pakken. Maar goed, doet er niets aan af dat Feyenoord beter presteerde dan AZ, maar stukken minder dan Ajax en Psv. Dat zijn gewoon de favorieten voor de titel. Feyenoord is nooit echt als favoriet genoemd, ja, achter Ajax en PSV waarschijnlijk.

13 augustus 2015 om 22:43

84/93/99 , ik kan er met de beste wil van de wereld niet meer van maken vriend .

14 augustus 2015 om 01:43

Nee, dat maken veel niet-Feyenoorders ervan. Er wordt alleen gesproken over meedoen voor het kampioenschap. Dat is echt heel wat anders dan kampioen worden. Feyenoord heeft vele jaren juist net niet meegedaan met die strijd. Zelfs in de seizoenen dat we tweede werden hebben we niet echt meegedaan, want Ajax stond altijd teveel punten voor om over een echte strijd te spreken.

Als je nu kijkt naar de transfers in deze periode kunnen we stellen dat Feyenoord er beter op is geworden tov afgelopen seizoen, en dat PSV juist minder is geworden. Natuurlijk kan je niet zeggen dat dat het verschil gaat maken, maar als wedstrijden die vorig seizoen verkeerd vielen, nu de goede kant opvallen (zoals tegen Utrecht bijvoorbeeld) en als dat bij PSV en Ajax wat moeizamer gaat, dan kan dat je best een punt of 15 schelen. Met de nadruk op kan.

Dan moeten we natuurlijk ook even in beschouwing nemen dat Feyenoord in de laatste 5 wedstrijden vorig seizoen maar 2 punten pakten (0,4 punt per wedstrijd). Dat was niet helemaal in lijn met de 29 wedstrijden daarvoor waarin 57 punten gepakt werden(2 punten per wedstrijd).

Nu bekijk ik het dus allemaal vanaf de meest zonnige kant van het verhaal, en ja, daar ben je ook een beetje supporter voor. Ik, en alle Feyenoorders met mij, hopen natuurlijk op een kampioenschap. En ik denk dat iedereen ook beseft dat in het best-case scenario dat best mogelijk zou kunnen zijn. Maar we zijn nuchter genoeg om te beseffen dat juist dat scenario ons al een lange tijd niet gegund is, en dat we niet verbaasd moeten zijn als dat dit jaar ook niet zou lukken.

Eerst maar eens zien hoe alle aankopen het gaan doen, en hoe de andere ploegen het doen. Pas dan kan ik echt iets gaan zeggen over de kansen van Feyenoord. Maar eigenlijk geldt dat voor iedereen, het seizoen is nog te jong voor keiharde voorspellingen.

Ik denk dat we misschien wel eens een verrassende kampioen gaan krijgen. Ik denk misschien wel dat er eens een kampioen uit de sub top gaat komen. Al heeft psv wel de beste papieren.

13 augustus 2015 om 23:03

Dat denk ik helemaal niet want ik vind juist dat de topclubs zich in tegenstelling tot andere jaren juist goed versterkt hebben. Daarbij is PSV denk ik de te kloppen ploeg, heeft Ajax in principe betere spelers dan vorig jaar en heeft Feyenoord vooral een veel bredere selectie. Wat blijft er dan over? Vitesse heeft zoveel nieuwelingen en jongelingen dat ik ze in het begin weer punten zie verspelen dus die worden geen kampioen. AZ heeft zowat een compleet nieuw elftal, waarbij ze goede transfers hebben gedaan maar de selectie is ook redelijk smal, dus geen kampioen. Twente hetzelfde verhaal, goede eerste elft maar daarna niks. Ploegen als Heerenveen, Groningen zie ik leuk mee doen maar geen kampioen worden. Ik zie dus het kampioenschap een strijd worden tussen de traditionele drie

15 augustus 2015 om 14:28

Ik heb in ieder geval wel het gevoel dat het een spannend seizoen gaat worden. En daar ben ik wel ontzettend blij mee.

In ieder geval hebben we een veel diepere bank dan de afgelopen jaren. We zijn zeker niet de favoriet, maar op het moment dat iemand uitvalt hoeven we in ieder geval geen John Goossens of Wesley Verhoek meer op te stellen...

13 augustus 2015 om 21:47

Ik hoop trouwens dat we zo starten tegen Cambuur...

Hahn
Kuyt
Van Beek
Botteghin
Kongolo
Veijinovic
El Ahmadi
Vilhena
Basacikoglu
Achahbar
Elia
14 augustus 2015 om 01:48

Ik zie als enige andere optie voor de rechtsback positie overigens Van Beek naar rechts. Maar ik zou dat als trainer nooit doen, vanwege zijn kwaliteiten op CV. Maar om Kuyt naar achteren te halen is ook weer zo wat. Dan zijn we van Goossens en Verhoek af, maar een rechtsback hebben we al niet, en een vervanger al helemaal niet.

Speelronde 2, en we zitten al met personele problemen....

Valt nog helemaal niets over te zeggen. Wanneer het elftal eenmaal gaat lopen kunnen ze van iedereen winnen maar ja, dat geldt voor nog 2/3 andere clubs.

Blessures, schorsingen, vormdips, blunders van scheidsrechters, etc. gaan ook meetellen in een seizoen.

13 augustus 2015 om 21:54

Er zijn inderdaad veel dingen die invloed kunnen hebben op de resultaten terwijl je er weinig invloed op kunt hebben (zoals blessures). Feyenoord kon door een te smalle selctie amper inspelen op die dingen maar juist dit seizoen houden ze er wel eekening mee. De selectie is veel breder en sterker waardoor ze bij blessures en schorsingen minder ver terug zakken en waardoor de ondergrens ook hoger ligt. Ze kunnen haast 2 teams opstellen die top 5 kunnen spelen. Maar of dat ook genoeg is voor een kampioenschap is moeilijk te zeggen. Een type Ruiz of Depay hebben zE niet echt maar doe bepaalde wel het kampioenschap.

13 augustus 2015 om 23:59

Inderdaad. In de breedte is Feyenoord er flink op vooruit gegaan. Ook in de basis natuurlijk. Gezien de ervaring die is aangetrokken zullen ze nu constanter presteren verwacht ik. Als het goed is zien we ze niet meer door de ondergrens zakken (zoals de laatste paar wedstrijden vorig seizoen) en zal er een stabieler elftal staan. Andere teams hebben ook te maken met tegenvallers uiteraard. Wanneer er een paar teams aan elkaar gewaagd zijn zal de geluksfactor ook nog eens een rol spelen. Daarnaast is het mogelijk dat een Elia, Bilal, Vejinovic zich zo enorm ontwikkelen waardoor ze een heel team kunnen dragen. Ik kijk in ieder geval hel erg uit naar dit Feyenoord!

Alleen nog Nelom vervangen door Drenthe dan heb je een superteam al ben je nog steeds wel een beetje afhankelijk van de vorm van PSV denk ik. Feyenoord is echt veel sterker geworden maar op papier heeft PSV zoals gewoonlijk toch weer de beste selectie. PSV zal echt misstappen moeten maken en Feyenoord juist maximaal presteren om echt een rol van betekenis te kunnen spelen. Al denk ik wel dat Feyenoord nu ook de mindere wedstrijden over de streep kan trekken en minder door de ondergrens gaan zakken. Als ze de eerste 3/4 wedstrijden weten te winnen ook al is het voetbal misschien niet eens zo goed dan zie ik wel een bepaalde sfeer en vertrouwen ontstaan zoals PSV die vorig seizoen ook had. Het is dan alleen zaak om dat vast te houden en de druk bij PSV te leggen.

Feyenoord heeft zeer goed ingekocht. Ik geef ze zeker een kans voor de titel. Ajax heeft zitten slapen wat betreft aankopen en PSV is titelkandidaat nummer 1. Het kan echter nog een spannend seizoen worden. Van Ajax verwacht ik dit seizoen niet veel. Toch hoop ik dat we minimaal 2e worden. Maar de titel wordt gestreden tussen 3 clubs. Tenzij Ajax nog aankopen doet want wat er nu rondloopt is gewoon niet goed genoeg om het een heel seizoen vol te houden.

On: Doet niet iedereen mee om de titel? Al is het maar de droom dat je de titel ook daadwerkelijk pakt.

Off: waarom kunnen we niet eens wat objectiever kijken naar onze clubjes? Als je voor Feyenoord bent ben je automatisch tegen Ajax en PSV en vice versa.
Ik persoonlijk ben fan van goed voetbal en van Feyenoord. Al dik 15 jaar kom ik regelmatig in de Kuip. Maar als bijv. Ajax een lekkere pot speelt kan ik daar echt van genieten. En van de nieuwe aanwinsten van PSV denk ik "zie je wel het kan wel in de Nederlandse competitie'.
Ik denk overigens dat dit voetbaljaar PSV weer kampioen wordt. Feyenoord ontbreekt het gewoon aan goede leiding. Met Van Geel gaan we geen kampioen worden.

14 augustus 2015 om 02:42

Vind het te makkelijk om van geel als schuldige aan te wijzen. Hij heeft jarenlang met een lege portemonnee gehandeld en nooit geklaagd.

Dit is wel het jaar van de waarheid voor hem, aangezien er nu wel geld was. Vind het aankoopbeleid wel goed want de selectie is er in de breedte heel erg op vooruit gegaan en er is een selectie met een goede mix van ervaring en talent. En op papier meer goals. Ik zie het seizoen daarom wel positief in. Om kampioen te worden ben je ook afhankelijk van anderen en moeten er veel dingen nog op hun plek vallen dus dat wordt afwachten, maar ik denk wel dat het gat naar ajax en psv wel in ieder geval kleiner is geworden.

14 augustus 2015 om 11:48

Maar straks gaat het fout en dan wijs jij Van Geel aan als schuldige terwijl je op dit moment het aankoopbeleid wel degelijk goed vindt. Achteraf praten is natuurlijk altijd makkelijk.

Heb het al eerder gezegd feyenoord wordt de verassing van dit seizoen.
Maar of ze kampioen worden??

Het is in mijn ogen geen verassing als we kampioen worden. Want deze selectie is minstens zo sterk als psv. En beter dan ajax. Let maar op.

13 augustus 2015 om 23:36

Ik let al heel wat jaren op, maar voor als nog trekt voornamelijk de kuip de winst over de streep en het team laat het meestal afweten. Ik zie met deze coach ook geen reden dat daar verandering in gaat komen. Verwacht een tegenvallend seizoen. (alhoewel, de verwachtingen van feyenoord zijn de laatste jaren gewoon veel te hoog.) 5e a 6e plek voorspel ik

14 augustus 2015 om 02:52

@edwin

Feyenoord verloor veel wedstrijden na rust. Maar dat kwam ook omdat feyenoord een goede eerste elf had (en daar kijkt bijna iedereen alleen maar naar).
Maar als je in de tweede helft of als je een keertje achter komt en goossens of verhoek moet inbrengen dan zakt natuurlijk de moed in je schoenen als speler en als fans.

14 augustus 2015 om 00:19

Als feyenoorder mag je wat nederiger en minder praatjes hebben.
Jullie motto is geen woorden maar daden. Maar jullie zijn de laatste 31 jaar maar 3 keer kampioen. De laatste 20 jaar maar 1 keer kampioen. En de laatste 15 jaar nul keer kampioen.

Wanneer is feyenoord voor het laatst boven ajax geindigt? Maar toch zulke grootte praatjes dat jullie ''sowieso beter zijn dan ajax'' lol.
Je maakt jezelf en feyenoord belachelijk.

Terwijl feyenoord zich de afgelopen 10 jaar al genoeg heeft moeten schamen voor middenmoot en subtop klaseringen Vernederingen van 10-0 of vroegtijdige uitschakelingen europees en in de play ofs van nederland.

Man man, wat een onzin allemaal weer zeg.

Dit elftal mag blij zijn als het in de top-5 beland... Er is werkelijk geen één speler die uitblinkt en het is allemaal maar zien waar het schip strandt.

Ajax, Psv, Vitesse en Twente hebben zondemeer al een betere selectie, laat staan de clubs die minimaal gelijkwaardig zijn.

Het gaat dit jaar tussen Ajax en Feyenoord en de 2de veroverd hem

13 augustus 2015 om 23:09

Met dit team kun je wel gooi naar de ritel doen.

Elia Kramer Kuyt

Vilhena

Vejinovic El amhadi

Konglo Botteghin v Beek Karsdorp

Vermeer

Ach we zullen zien, In het begin van het seizoen noemt iedereen Feyenoord, Psv of Ajax een kanshebber zo ook vorig jaar.. heb niks met dit soort waardeloze titels, kijk eerst maar eens in december hoever je bent en dan kan je altijd nog zeggen dat er een kans is maar op voorhand zeggen vind ik altijd zo kansloos er kan zoveel gebeuren in een jaar tijd..

Ik vrees ook dat dit feyenoord het ook dit jaar niet meer gaat redden. Het is steeds 'net niet' bij feyenoord. Ik verwacht dat kuyt het wel prima gaat doen. Constante speler, geen gezeik, prima voetballer. Elia hoop ik dat het goed gaat doen maar verder.... vermeer zal wel weer wat balletjes loslaten. Giivanni v bronkhorst is ook nog naar net trainer. Met alle respect maar ik geloof niet dat een kazim richards echt naar hem luisterd. En overigens verwacht ik een soort balotelli verhaal bij kramer: dikke bek, maar af en toe een keer sporadisch iets leuks laten zien, verder matig presteren. Ik zie psv en ajax als titelkandidaad.

Het is allemaal leuk en aardig bij Feyenoord, ze hebben nu de afgelopen twee jaar toch een miljoen of 18 in deze selectie gestoken met veel transfers. Daarmee lost Feyenoord in ieder geval het mankement op dat men in de breedte niet sterk genoeg is. Maar of de basis nu sterk genoeg is, dat is een ander verhaal.

Van der Heijden, Kongolo, Van Beek en Botteghin zijn allemaal uitstekende centrale verdedigers, maar je hebt maar 2 posities weg te geven centraal achterin. Behoudens Kongolo is de rest eigenlijk ongeschikt als back, waardoor je sowieso al 1 op de bank moet zetten. Dan denken de meeste toch al direct aan Van der Heijden, maar dan zou je gaan voetballen met 2 rechtsbenige spelers in het centrum (ook verre van optimaal). En Botteghin is een prima verdediger, maar als bankzitter voor geval van nood is zijn inbreng en bijdrage natuurlijk beperkt.

Daarnaast blijf je met Karsdorp (een talent, maar onervaren), Woudenberg (geen ervaring) , Lopes Cabral (geen ervaring), Nelom (te licht bevonden) nog steeds een magere bezetting houden. Om nog even te zwijgen over de organisatie achterin die op elkaar afgestemd moet worden.

Dan heb je nog de voorste linie, waar Kuyt zeker is van zijn plek als rechtsbuiten. Kramer zal waarschijnlijk Kazim vervangen in de spits, terwijl ik Elia de concurrentie strijd van Bilal wel zie winnen. Dat is natuurlijk een prima voorhoede, met Kazim, Manu, Achabar en Bilal heb je misschien zelfs teveel bezetting voorin. Maar het is toch een compleet nieuwe voorhoede.

Tel daarbij op dat Toornstra nu de plek van Immers heeft overgenomen en Veijnovic de positie van Clasie overnam dan kom je al snel op een elftal wat op een plek of 7 gewijzigd is en veelal gevuld met nieuwelingen. Dan nemen we de jongens op de bank even niet eens mee, maar zoveel nieuwelingen in een elftal invoegen heeft ook zijn tijd nodig.

Nog afgezien van de concurrentie om de landstitel van Ajax en PSV heeft Feyenoord bij zichzelf nog genoeg vraagtekens om daadwerkelijk serieus om de landstitel te strijden. Zelfs als die twijfels worden weggenomen, acht ik zowel Ajax als PSV sterker. Ajax heeft denk ik in potentie de sterkste selectie van Nederland, maar heeft een bijzonder jong elftal. PSV heeft momenteel denk ik het elftal wat het verst in zijn ontwikkeling is, de leeftijd en ervaring van dit elftal spelen een hele belangrijke rol. Ik zie daarom PSV nog altijd als grootste kanshebber voor de landstitel, Ajax zal ongetwijfeld dichterbij eindigen en ook Feyenoord zal het denk ik beter doen als afgelopen jaar. Maar jezelf verbeteren is niet altijd genoeg in een concurrentiestrijd.

14 augustus 2015 om 02:59

Ben het met je eens over feyenoord, er zijn nog veel vraagtekens.

Maar ajax een sterkere selectie dan psv? Dat is natuurlijk niet zo. De as van psv is ijzersterk met moreno erbij.

Ajax heeft de meeste talenten met veel potentie, maar zoals je al aangeeft het is wel heel jong. En jonge spelers halen vaak de ene week een 8 en dan weer een 5. Als ze een keer verliezen en de druk wordt verhoogd, of ze spelen twee keer in de week net el erbjj...dan wil ik nog weleens zien hoe het dan gaat. Daar kan psv dankzij de ervaring in het team denk ik beter mee omgaan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren