Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Met Cocu achterstevoren in de dug-out was PSV nóg kampioen geworden'

Laatste update:
/

Raymond Verheijen heeft andermaal het vuur geopend op Fred Rutten. De inspanningsfysioloog uitte eerder al kritiek op de wijze waarop de inmiddels vertrokken coach van Feyenoord zijn spelers traint, en herhaalt dat in gesprek met de NOS. Verheijen benadrukt daarbij dat het niet om zijn mening gaat, maar om objectieve feiten. "Dit is hoe het lichaam werkt."

De methoden van Rutten zijn er volgens Verheijen te veel op gericht om spelers op korte termijn heel fit te laten worden. Daarbij verliest hij de lange termijn, een lang seizoen van bijna tien maanden, uit het oog. Het feit dat zijn elftallen vrijwel zonder uitzondering minder presteren na de winterstop, is daar volgens hem een logisch gevolg van. "Je moet niet langer gaan trainen. Je moet intensiever gaan trainen in dezelfde uren. Daar worden voetballers beter van", vat hij samen.

Ook in Amsterdam is het mis gegaan, claimt Verheijen. Tijdens een trainingskamp in Qatar heeft Frank de Boer zijn spelers afgemat met langdurige sessies. "In de eerste zeven wedstrijden ná de winterstop groeit het gat naar PSV tot veertien punten", zegt de fysioloog, die wel aan kanttekening plaatst bij die opmerking. "Als Cocu achterstevoren in de dug-out was gaan zitten dit seizoen, was PSV nóg kampioen geworden. Met spelers als Andrés Guardado, Georginio Wijnaldum, Memphis Depay, Luuk de Jong en ga zo maar door. Ajax en Feyenoord hebben die spelers niet."

Clubs zouden hun trainingsarbeid veel meer moeten laten bepalen door inspanningsexperts

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hoe vaak moeten we nog aanhoren dat deze man het altijd weer beter meent te weten? Wat een verschrikkelijke, media-geile man.. Altijd weer achteraf mensen zwart maken..

26 mei 2015 om 15:23

Het is inderdaad een engerd, maar hij heeft wel gelijk hier als t om Rutten gaat. Heeft ie zelfs al aan t begin van dit seizoen voorspeld

26 mei 2015 om 15:24

Ik vind eigenlijk altijd dat hij wel zinnige dingen zegt, helemaal omdat hij het meestal van tevoren ook verkondigd en dus niet alleen achteraf (uitspraken over Rutten deed hij begin van seizoen al, over Frank al op het moment van winterse trainingskamp). Hij wil alleen wel altijd duidelijk laten merken dat hij het bij het juiste eind had, dat is soms wel enigszins vervelend.

26 mei 2015 om 15:30

heb dan niet meegekregen dat hij dit aan het begin van het seizoen al verkondigde. Mijn fout wat dat betreft. Blijft wel inderdaad dat hij het altijd wel weer overduidelijk laat merken.

26 mei 2015 om 15:49

Blijkbaar moet dat dan, zodat het bij koppige onwetende mensen als jij eindelijk eens doordringt.

26 mei 2015 om 15:27

Hoe lang moeten we nog mensen horen zeuren als deze man zijn mening geeft op een gebied waar hij een expert in is? Wat een verschrikkelijke aandachtsgeile reactie

Klopt als een bus! Cocu heeft weinig hoeven rouleren en ook weinig tegenslagen gehad. Verder gewoon veruit het beste materiaal dat al redelijk op elkaar ingespeeld was. Niks bijzonders gedaan dus die Cocu

26 mei 2015 om 15:39

Key spelers in vorm krijgen en blessures voorkomen is ook een taak van de technische staf. Natuurlijk heb je dat niet 100% in de hand, maar de manier van trainen en het doseren van inspanningen heeft daar wel een grote invloed op. Kennelijk heeft Cocu daarin de goede dingen gedaan.

26 mei 2015 om 17:10

Depay was een groot deel van het seizoen helemaal niet in vorm. Maar die jongen heeft gewoon zoveel kwaliteit dat hij er ook uit vorm nog wel wat in schiet. Bovendien was PSV ook zo compleet dat het niet van een speler afhankelijk was, als Depay uit vorm was heb je altijd nog de Jong, Wijnaldum, Maher, Willems en Narsingh die voor gevaar en goals kunnen zorgen. Dat is eigenlijk precies waar het bij Ajax en Feyenoord aan ontbrak.

26 mei 2015 om 15:30

Het is ook voor groot deel aan Cocu te danken dat bijv Guardado naar PSV is gekomen. Cocu heeft het in het Spaans opgebeld en overgehaald. Bovendien heeft het gebrek aan blessures ook voor een deel met trainingsmethoden en overbelasting te maken. Verder heeft Cocu zijn eigen tactische plan getrokken en is gewoon wat weer meer op de omschakeling gaan spelen. Hij verdiend wel degelijk credits.

26 mei 2015 om 15:34

Je geeft Cocu te weinig credits. Er werd 3 jaar lang geroepen dat Psv een kampioenselftal heeft en makkelijk kampioen moet worden. Dat waren de voorspellingen van alle analytici. Het is Cocu dan eindelijk gelukt en jou argument en die van analytici is: "ja logisch. Ze hebben de beste elftal." Dat klopt ook, maar dat hebben ze al 3 seizoenen lang. Cocu heeft ze goed gezet en heeft van zijn fouten in het eerste jaar geleerd.

26 mei 2015 om 15:36

Nee, dat hadden ze niet al 3 seizoenen lang. Zeker niet vorig seizoen. Maar ook in de jaren met Mertens, Toivonen en Strootman had PSV niet de sterkste selectie. Goede individuen, maar totaal geen balans op het gebied van karakters.

26 mei 2015 om 17:07

PSV had vorig jaar ook een prima selectie hoor. Alleen bijna de hele selectie in een keer vervangen was te veel van het goede, ook omdat Wijnaldum ook nog eens bijna heel het seizoen eruit lag. Je zag de tweede seizoenshelft toen iedereen wat beter ingespeeld was, dat het ook al gewoon beter liep. Ik denk dat PSV zonder de Jong en Guardado misschien ook wel kampioen was geworden, misschien niet met zo'n grote voorsprong, maar de basis is vorig seizoen als gelegd hoor.

26 mei 2015 om 17:32

Dus induvidueel hadden ze de beste selectie al 3 jaar je zegt het zelf al alleen moet je dan balans zoeken...

26 mei 2015 om 20:29

Ja, maar als je individueel de beste selectie hebt, heb je nog niet de beste selectie. Die balans vind je alleen door spelers te vervangen door andere spelers, totdat je wel de beste selectie had.

26 mei 2015 om 15:35

Tweede seizoenshelft vorig jaar nu al weer vergeten? Toen had Cocu heel wat minder materiaal tot zijn beschikking en was PSV (op 1 punt na) ook gewoon de best presterende ploeg. Beetje te makkelijk wat je nu doet.

Cocu heeft een goed tactisch plan neergezet. Misschien niet het type voetbal waar iedereen warm van wordt, maar wel een realistische spelbenadering die, met een paar kleine aanpassingen en beter op elkaar ingespeelde spelers, ook in Europa toe te passen is.

26 mei 2015 om 16:13

@objectief7

Je zit helemaal fout. Cocu had een geweldige strategie:

- Guardado die als Linksback bij Valencia speelde, heeft hij op het middenveld gezet, maar hij liet hem tijdens de opbouw ook slim uitzakken naar de Linksback positie om zo de verdedigers te ondersteunen. De opbouw ging vaak via hem en dat werkte meer dan uitstekend voor Psv!

Na de opbouw schuift hij door naar het middenveld om vervolgens het spel te maken. Mede door deze strategie speelde PSV vaak heel goed voetbal.

- Depay die als verkapte spits speelde en vaak naar de spitspositie dook, vervolgens liep Willems door naar zijn plek om voorzetten te geven en om vooral gevaarlijk te zijn aan die hele linkerkant. Ook hierdoor konden de opponenten vaak slechts weinig beginnen.

Dit zijn slechts 2 voorbeelden, we kunnen een hele schrift maken over Cocu's slimme spel.

Helemaal waar. PSV had een geweldig team dit jaar en Ajax en Feyenoord waren kansloos voor de titel.

Maar wat mensen vergeten is dat het PSV van de tweede seizoenshelft vorig jaar ook al fantastisch op dreef was. En dat was zonder Guardado en de Jong en zonder Willems in topvorm. Dat kun je wel echt aan Cocu toerekenen.

26 mei 2015 om 15:25

Of de selectie is zelfs zonder de beste spelers nog te goed voor de rest (depay en Arias waren namelijk ook een tijdje afwezig) .

26 mei 2015 om 15:32

Ik durf te beweren dat PSV zonder de aankopen van de Jong en Guardado ook gewoon mee had gedaan om de titel. En daar een serieuze kans op had gehad.

Maar met Guardado en de Jong was PSV gewoon veruit de sterkste.

Ach ja, wanneer een team niet presteert krijgt de trainer het altijd op z'n brood, maar wanneer een team kampioen wordt kan iedereen het...

Lekker makkelijk altijd

Wat een misselijke man is het ook, overal kritiek op, nooit een positieve noot en hij heeft nul toegevoegde waarde in het voetbal

Terechte opmerkingen, het is soms een kwal en soms zegt die ook dingen die die beter niet kan zeggen. Echter hier heeft die nu eenmaal gelijk in, dit is zijm vakgebied en hij is per slot van rekening ook werkzaam geweest bij absolute topploegen waar het tempo nog vele malen hoger ligt dan hier in NL.

Is Raymond momenteel werkzaam?

Dus Ajax heeft de titel verloren omdat ze fysiek slecht trainden, en PSV heeft de titel gewonnen omdat ze gewoon beter waren. Zo gaat dat niet. Als je De Boer zo wil bekritiseren, oké, maar die fouten heeft Cocu blijkbaar dus níet gemaakt. Dan kan je niet zeggen dat het niet uitmaakte of Cocu er was of niet.

En toen het vorig jaar niks was was het allemaal cocu zijn schuld wat een grap zeg.

Ik ben altijd benieuwd wat Verheijen ergens van vind. Gelukkig hoef ik mij dat nooit af te vragen.

Tuurlijk hoor. Gaat het mis bij PSV dan is Cocu een prutser, loopt het geweldig en pak je de titel, dan krijg dit soort domme opmerkingen. Zeurkous die man.

Ach, die vervelende lijkenpikker heeft weer is wat te melden, captain Hindsight. Ik zou zo graag is iets lezen/horen wat meneer vooraf uitspreekt, ipv dat gezwets van hem achteraf, maar ik vrees dat dat een illusie is....

Inhoudelijk wil ik best geloven dat de beste man gelijk heeft immers heeft hij al meerdere malen laten zien van toegevoegde waarde te zijn voor zijn opdrachtgevers waar hij echter op moet letten is de manier waarop hij het zegt. Nu komt ie over als een irritante betweter en dat leidt af van de inhoud.

Hij is toch wel goed zeg!!
Als het team slecht doet komt dat door de trainer.
Maar als het goed gaat heeft de trainer er niks mee te maken.

Cocu heeft het gewoon goed gedaan.
Je kan ook trainers hebben die steeds hele rare wissels brengen etc etc,

Waarom slaagt hij eigenlijk nergens? Hij lijkt alles te weten!!

Bij de top in de PL hebben ze allemaal persoonlijk aangepaste trainingen waar onder ook krachttraining en herstel rust periodes en das nogal logisch ieder lichaam is anders, koeman berispte stefan de vrij die in eigen tijd kracht training deed wat hem zeker op de been heeft gehouden bij feyenoord en oranje.

weet je wat ik helemaal niet snap is dat Voetbalzone uberhaupt deze man nog een artikel laat plaatsen. dit geeft alleen maar negatieve kwaliteit in voetbalzone.

Altijd makkelijk dingen roepen achteraf , deze man heeft nog geen training gezien van Ajax in Qatar of van Feyenoord. Dat PSV kampioen zou zijn geworden zonder cocu is wel duidelijk.

Grappig vorig seizoen deugde niks bij PSV, Cocu was niks. Matige spelers etc. En nu is het ineens allemaal top en deugd er niets aan de anderen

Respectloos gelul van deze nobody jegens trainers! De huidige generatie spelers heeft totaal geen topsportmentaliteit en wanen zich in januari al kampioen, geplaatst voor EL of vrij van degradatie. Dan gaan we lekker in de ,,slaapmuts-mode'' en is het voor velen met de prestatie gedaan. Druk doen met de mobieltjes, koptelefoontjes, nieuw pooierbakkie kopen, lopen mekkeren bij zaakwaarnemer dat ze hogerop willen, maar topsporten ho maar. Daar doet die wijsneus Verheijen ook helemaal niets aan.
Dus, ik geloof niet in hele grote invloed van trainers en/of inspanningsexperts, maar in ,,hersenpan-doktoren voor voetballers'' des te meer. Of zit er over het algemeen zo weinig hersens in de gemiddelde voetballer, dat ook zelfs dit kansloos is...? Zou maar zo kunnen en lijkt ook aannemelijk.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren