Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Levchenko laat van zich horen na interesse PSV in Rus Arsen Zakharyan

Laatste update:

Evgeniy Levchenko stelde onlangs in een interview met De Telegraaf dat clubs die zakendoen met Russische clubs 'indirect participeren in de oorlog'. Dat zei de Oekraïner naar aanleiding van de interesse van Ajax in Krasnodar-middenvelder Eduard Spertsyan. Na de berichtgeving van Voetbal International en het Eindhovens Dagblad dat PSV geïnteresseerd is in Arsen Zakharyan van Dinamo Moskou, laat Levchenko opnieuw van zich horen.

PSV ziet in Zakharyan een potentiële opvolger van Xavi Simons, die opteerde voor een definitieve terugkeer bij Paris Saint-Germain en een tijdelijk verblijf bij RB Leipzig. Zakharyan is een nieuwe naam op het lijstje van potentiële Simons-opvolgers. De mogelijke transfer van Zakharyan ligt gevoelig, daar PSV dan zaken zou moeten doen met het Russische Dinamo Moskou. "Voor alle duidelijkheid", schrijft Levchenko op sociale media, "Als PSV of elke andere club in Nederland of Europa een speler uit de Russische competitie koopt, financiert die club indirect de oorlog. Dus ook met Arsen Zakharyan. Het is hypocriet om te denken dat dat geld niet gebruikt wordt voor de oorlog."

Onlangs liet Levchenko in gesprek met De Telegraaf woorden van soortgelijke strekking optekenen. "Ik wil geen namen noemen, maar ik ben door veel clubs gebeld, omdat ze ermee worstelen of ze zaken kunnen doen met Russische clubs", vertelde de voorzitter van de Vereniging Voor Contract Spelers (VVCS) "Nee, Ajax heeft niét gebeld", doelde hij op de interesse van de Amsterdammers in Spertsyan. "Tegen iedereen die het horen wil, zeg ik dat het een morele kwestie is. Ik vind dat Nederlandse clubs geen bloed aan hun handen moeten willen hebben. Iedereen die geld naar Rusland overmaakt, participeert indirect in de oorlog."

"Als Oekraïner ben ik bevooroordeeld, maar als Ajax Spertsyan van Krasnodar koopt, sponsort men indirect de oorlog", vervolgde hij. "Het is gek dat je achter Oekraïne zegt te staan en een jaar later indirect Rusland steunt. Natuurlijk snap ik ook het belang van Spertsyan en dat dit een mogelijkheid is om hem uit Rusland weg te halen. Maar ik zeg echt: Ajax, niet doen!", liet hij weten. Nu hoopt de voormalig middenvelder van onder meer FC Groningen dat ook PSV zich niet laat verleiden tot een deal met een Russische club. De komst van de Zakharyan naar het Philips Stadion wordt sowieso een lastig verhaal, daar Dinamo al in verregaande onderhandeling is met RC Strasbourg, dat in handen is van Chelsea-eigenaar Todd Boehly.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Iedereen weer blij. Kan 90% van de reacties onder het vorige bericht ook weer weg.

3 augustus 2023 om 17:09

Irritante man begint het te worden. Heeft niets met de oorlog te maken. In Nederland wordt nog een hoop Russische goederen verkocht.

3 augustus 2023 om 18:42

Klopt, maar als die niks zei had hij allemaal gezeik gehad. Omdat die niks zegt.

3 augustus 2023 om 19:28

Hopelijk gebruikt hij geen gas. Ik neem aan dat de opbrengsten van gas meer in de kas leveren voor de oorlog, dan een transfer van een speler.

3 augustus 2023 om 19:40

Wat ik zo zielig vind is dat getwitterd van alle mensen. In plaats van op Twitter je mening te uiten kan Levchenko toch gewoon zijn telefoon pakken en Ajax, of in dit geval psv opbellen en gewoon een goed gesprek hebben met betreffende club?

Bel gewoon op en zeg dat er duizenden voetballers rondlopen op aarde en kies er er een, maar niet eentje uit Rusland. Het proberen om de publieke opinie achter zijn mening te krijgen vind ik persoonlijk zielig. Ik snap zijn beweegredenen en het is een delicate situatie. Maar pak je telefoon en bel gewoon op als ze jou niet bellen. In plaats van twitteren dat ze jou niet hebben gebeld.

Als je ergens voor staat, zet dan ook je schouders eronder. En niet gaan lopen twitteren.

3 augustus 2023 om 19:54

Hoe bel je "gewoon" een club?

3 augustus 2023 om 20:52

Vind ik ook, altijd wel enig sympathie voor gehad, maar lijkt nu wel een boze buurman die telkens over de schutting mee kijkt wat je aan t doen bent.

4 augustus 2023 om 01:15

Dat hij tegen deze transfers is kan ik best begrijpen en ik snap zelfs dat hij zijn bekendheid gebruikt om wat druk op clubs uit te oefenen. Maar dat gezwets over participeren en sponsoren van de oorlog vind ik wel storend. Ethisch is er van alles aan te merken op het handelen met Russische clubs, zeker als dat met omwegen gebeurt om sancties te omzeilen, maar ga niet doen alsof elke cent die wordt overgemaakt naar Rusland in de oorlog wordt gestoken. Via belastingen e.d. zal er indirect best iets in de oorlogskas terecht komen, maar dan praat je over fracties. Dus doe niet zo dramatisch.

4 augustus 2023 om 11:06

Irritant? Zijn land is in oorlog, ik vind het niet heel gek dat je dan bij alles wat enigszins met Rusland en voetbal te maken heeft in de pen klimt. Alleen al doordat het een Russische club betreft, heeft het simpelweg met de oorlog te maken. Dat in NL daarnaast een hoop Russische spullen worden verkocht, is overigens vast ook iets waar hij zich druk om maakt, maar als hij blijkbaar al irritant is als hij twittert rondom voetbalgerelateerde dingen, dan begrijp ik wel dat hij het daar bij houdt.

Het volledige gebrek aan inlevingsvermogen om te begrijpen waarom hij hier steeds weer over begint is echt stuitend. Je hoeft het niet met hem eens te zijn, maar het is absoluut begrijpelijk dat hij er zo in staat.

Gelukkig is zijn mening niet relevant. Wat mij betreft kopen psv, Feyenoord en Ajax wie zij willen. Arsen Zakaryan is een prima speler die PSV waarschijnlijk sterker zal maken. Gewoon kopen die jongen.

3 augustus 2023 om 16:54

Alleen al om zijn hypocriete mening hoop ik dat ze hem halen. Iedereen heeft onbewust bloed aan zijn handen, hijzelf ook. De uitgebuitte cacaoboer uit Peru, uitgebuitte kinderen in de fabriek in Bangladesh, grondstoffen voor bijv. batterijen uit mijnen beheerd door criminelen in Afrika. Tijdens het WK ook niks van deze man gehoord over de overleden bouwvakkers. Als hij vlees eet, dierenbloed aan zijn handen. Israëlische speler mag je ook van hem kopen, of spelers uit een ander land waar de bevolking onderdrukt wordt. Zo kan je nog wel even doorgaan.

3 augustus 2023 om 17:00

Bij een les politicologie zou ik deze comment laten zien als voorbeeld van whataboutism

3 augustus 2023 om 17:02

Ja de situatie in Peru en Congo zijn slecht, maar je geeft precies aan wat het probleem is: je kunt niet overal tegelijk wat aan veranderen. Dat betekent dus ook dat iemand als Levchenko niet net zo kan meepraten over Bangladesh of Peru, want itt Oekraïne heeft ie daar geen directe band mee of kennis van. Dat hij opkomt voor Oekraïne is goed, net als dat het goed is dat er mensen opkomen voor Bangladesh of Nederlandse daklozen.

3 augustus 2023 om 17:04

Ik begrijp hier dus uit dat je van mening bent dat niemand die participeert aan de samenleving ooit enige suggestie mag doen ter verbetering van deze samenleving? Lijkt me lastig om dan ooit vooruitgang te boeken. Wel makkelijker inderdaad, met jouw kijk hoef/ mag je nooit ergens iets van zeggen. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat Levchenko een mens is en het vrij menselijk is iets te zeggen over je kapotgeschoten thuisland. Je hebt wel een geinig plaatje op internet over jouw vermoeiend betoog trouwens.

3 augustus 2023 om 17:04

Levchenko heeft toch geen leger en schiet toch geen mensen en onschuldige burgers direct neer? Vind het gewoon terecht dat hij dit roept. Ik hoef sowieso geen Rus bij PSV op dit moment zou ik echt een aanfluiting vinden. Verder zijn er politieke partijen/mensen die wat aan de problemen willen doen die jij noemt, maar daar hebben sommige mensen geen oren naar. Het is ten slotje al 10 over 12..

3 augustus 2023 om 17:15

Het probleem met Levchenko dat ie een functie heeft, die alle spelers in de Eredivisie overziet. Dan moet ie of zich iedere keer uitspreken of neutraal blijven. Je kunt niet oogluikend toestaan dat een speler uit Israël wordt gehaald, om vervolgens van de hoogste toren gaan roepen als een speler uit Rusland wordt gehaald. Uiteindelijk gaat het om voetbal en dat geldt komt echt niet bij het leger terecht en heeft dus direct en indirect geen invloed op de oorlog. Net zoals een speler kopen van bijvoorbeeld Maccabi Haifa er niet voor zorgt dat er een extra raket op de Gazastrook terecht komt.

3 augustus 2023 om 17:16

Hoezo hoef jij geen rus bij PSV dan Piertpost?
Die jongen kan er toch niets aan doen dat Poetin een gestoorde gek is die landje pik aan het spelen is?

3 augustus 2023 om 17:24

Ik neem aan dat hij dit op persoonlijke titel zegt en niet vanuit zijn functie, dat zou me raar lijken. Hij verbiedt ook niets, maar raadt het af.

3 augustus 2023 om 17:54

@nijogeth
Inderdaad uit oogpunt van zijn functie moet hij alle spelers vertegenwoordigen in de eredivisie ?
Ik neem aan dat hij proffesioneel genoeg is om een neutraal standpunt in te nemen als een van deze spelers in een conflict komt met hun werkgever?

3 augustus 2023 om 18:09

Net als noa lang zeker, na 2 goede wedstrijden alles vergeten 😂😂

3 augustus 2023 om 18:29

@migi maar als je zijn functie hebt dan kun je zulke uitspraken niet op persoonlijke titel doen. Net zoals een korpschef van de politie het politiebeleid niet op persoonlijke titel kan bekritiseren, Mark rutte niet kan klagen over de politiek op persoonlijke titel. In die functie kan dat gewoon niet.

3 augustus 2023 om 18:58

@Blackthought. Geen enkele vergelijking die je maakt gaat op in deze situatie….

3 augustus 2023 om 19:22

Gaat hij dan ook de nederlandse voetballers in rusland verplicht weghalen? Nee dat niet. Eerst rieo die toch zelf ook politiek en voetbal moet je uit elkaar houden? En waar was die dan toen feyenoord symanski huurde uit rusland? Heb ik hem ook niet gehoord

4 augustus 2023 om 11:09

Hypocriet? Is het echt zo moeilijk om te begrijpen dat een Oekraïense oud-voetballer zich voornamelijk uitspreekt over zaken die met voetbal en Rusland te maken hebben? Of kom jij wel voor elke gemarginaliseerde groep evenveel op, ongeacht of je er direct mee te maken hebt of niet? Hou toch op joh.

3 augustus 2023 om 17:02

Het is een beetje dubbelop. Je wil de oorlog niet sponsoren, maar Levchenko wil dat we alle Russen maar laten barsten, ondanks dat hier maar 1 man verantwoordelijk voor is. De cariere van deze jongen zou dan ook klaar zijn.

3 augustus 2023 om 18:05

Iedereen die zich niet uitspreek tegen die idioot in Rusland dus ook iedere Rus die dit niet doet stemt er mee in.
Het voorbeeld is anders maar het principe hetzelfde. Als jij ziet dat een vrouw verkracht word kun je ingrijpen of je gaat staan kijken en laat het gebeuren voor degene die staan blijven kijken of weglopen zijn voor mij net zo schuldig.

Ook sommige reacties over Israel en Bangladesh slaan nergens op. Van Poetin weet ik zeker dat als het er op aankomt hij belt met Krasnodar of Dinamo om even dat geld over te maken wat hij nodig heeft voor zijn oorlog dat die mensen geen nee zeggen want anders zitten die 1 dag later al in Sibirië in een strafkamp Je ziet toch wat met dat leger (Wagnergroup) gebeurt is opeens hoor je niets meer van die beste man.En als Poetin de kans heeft over een tijdje grijpt hij in en is die beste man plotseling overleden .Dus ja Rusland gebruikt ieder geld dat binnenkomt wel zeker in de oorlog.
Dit zie ik in Israel of Bangladesh niet gebeuren hoor.

3 augustus 2023 om 18:10

Dat weet jij zeker?? Sta je ook in cc als die mail eruit gaat?

3 augustus 2023 om 18:31

Je weet dat Israël de rechterlijke macht heeft ingeperkt en zij dit soort dingen nu dus ook heel makkelijk kunnen doen?

3 augustus 2023 om 18:40

Je spreekt jezelf gruwelijk tegen. Iedere Rus moet zich uitspreken anders stemt deze met de oorlog in.

Directeuren van voetbalclubs worden naar strafkampen gestuurd als ze geen geld geven.

Wat denk jij wat er gebeurt als een Russisch burger zich openlijk uitspreekt tegen de oorlog? Zou je dat zelf in zo'n situatie ook doen? Of had je niet goed nagedacht toen je deze reactie plaatste? Ook de vergelijking met een verkrachting slaat nergens op. Ga alsjeblieft een krant lezen, of op een andere manier verdiepen in de materie voordat je zulke uitspraken doet.

4 augustus 2023 om 09:16

Dan gebeurd hetzelfde als wat de VS meemaakte tijdens de Vietnam oorlog en de Russen tijdens hun bezetting van Afghanistan. Dan valt de steun van de bevolking weg en worden de troepen teruggetrokken.

De vergelijking slaat wel degelijk ergens op, want verkrachtingen zijn deel van de oorlogsmisdaden door Russische soldaten. Daarnaast kan je wel degelijk een vergelijking maken met niets doen en wegkijken bij zinloos geweld. Het is namelijk wegkijken op een grotere schaal.

Daarnaast gaat wel degelijk elke cent vanuit de belasting naar de Russische staatskas. Denk ook even aan de omzet van de lokale horeca en de belasting die zij moeten betalen. Elke cent die de Russische overheid ontvangt wordt direct of indirect gebruikt voor de oorlogsindustrie.

Vingerwijzen naar andere situaties is een excuus zoeken om je eigen dommigheid goed te praten. Tuurlijk misstanden elders zijn ook niet okay, maar je kan die niet in deze oorlog betrekken. Dat is namelijk een drogreden.

Schijnbaar zijn ze in Frankrijk en de VK iets minder principieel dan hier.

3 augustus 2023 om 17:01

Zo prinicipieel zijn we hier toch ook helemaal niet.
Alleen Lev is toevallig Voorzitter van de VVCS EN Oekrainer.

Ik kan het mis hebben, maar heb hem nooit gehoord over spelers die worden aangetrokken uit andere probleem gebieden waar je je geld uit principiele overwegingen als Westerse club liever niet naartoe brengt. In dit geval komt het voor hem toevallig ineens heel dicht bij z'n eigen persoon en heeft hij er dus een eigen sterke mening over.

Begrijpelijk....maar tegelijkertijd imo totaal niet relevant. De EU heeft bepaalde sancties opgeheven. Waarom zouden Bvo's dan heiliger dan de Paus moeten zijn.

3 augustus 2023 om 17:18

Nou dat vind ik ook weer niet perse nodig.
Hij mag zich hier best over uitspreken. Maar moet daarbij wel bedenken dat je hem niet heel serieus kunt nemen aangezien hij dat alleen doet omdat het nu toevallig zijn geboorteland is wat in oorlog verkeert.

3 augustus 2023 om 18:19

Dit wilde ik ook tikken, in NL mogen we ons niet versterken, waar andere EU landen er geen problemen mee hebben. Overigens kan ik mij nog voorstellen dat je een Russische club niet rijker wil maken, maar ik heb wel moeite om alle Russen te weren. Zij kiezen ook niet allemaal voor deze oorlog, sterker nog, ze moeten gedwongen naar het front. Schijnbaar is het in sommige situaties wel geoorloofd om iedereen over 1 kam te scheren. Overigens zie ik onderweg op vakantie auto’s met platen uit heel Europa gewoon bij de Gazprom naar binnen rijden om te tanken. Hoe ver gaan we met alles een schande vinden?

Deze man gaat zich weer bemoeien ja? Wie heeft hem uitgeroepen tot Oekraïense ambassadeur? Als meneer Levchenko het goed vindt dan is het wel moreel verantwoord..

4 augustus 2023 om 11:11

Hij is oud-voetballer, voorzitter van de VVCS en Oekraïner. Vreemd hè dat juist hij zich hierover uitspreekt.

ik wil hem best geloven, maar heeft hij ook bronnen of waar baseert hij dit allemaal op? en dan bedoel ik dat een verkoop van die jongen, het geld naar de staatsbank/oorlogskas gaat
zo ver ik weet is dynamo moskou dus van de sanctie lijst afgehaald
of is dat niet boeiend meer?

3 augustus 2023 om 17:49

Tuurlijk gaat het richting de oorlog. Je betaalt geld aan een Russische club, die moeten een deel van hun inkomsten afstaan in de vorm van belasting en met die inkomsten betaalt de Russische regering de oorlog.

Gelukkig, iedereen weer gerustgesteld. En nu volgen we gewoon de met alle landen afgesproken regels m.b.t. handel met Russische partijen. Als we die speler binnen die regels kunnen halen: prima. Zo niet, dan niet. Is overigens toch een enorm kleine kans dat dit überhaupt zou lukken.

Begrijp hem op zich wel, maar ik geloof niet dat hij nu iedere club aan moet gaan vallen terwijl ze gewoon hun business doen. daar heeft hij niets over te zeggen. Vindt het sterk dat hij het openlijk durft om zijn mening ongezouten te geven, zeker gezien het platform welke hij heeft als prof voetballer.
Maar hij moet het wel bij zichzelf houden, niet op clubs en competities waar hij niet speelt en ook niet meer zal gaan spelen waarschijnlijk. of gaat hij ook weigeren om op het veld te stappen als de tegenstander een russische speler in het team heeft, of gaat hij deze dan opzettelijk wat aandoen op het veld? zal leuk worden in de CL dan.

3 augustus 2023 om 16:52

Hij voetbalt al een poos niet meer hoor!!!!

3 augustus 2023 om 16:59

zit ik hem met Zinchenko te verwisselen, die zich ook duidelijk uitspreekt tegen russen in de sport :D my bad. thanks voor de reactie MUFC M

3 augustus 2023 om 17:04

Hoeveel heeft psv voor Til betaald dan? Nog een reden is dat E. L. voorzitter is van de vakbond voor Nederlandse prof voetballers en daar is Til lid van dus E. L zijn plicht om hem uit Rusland te halen als speler dat wil.

Tsja bij Guus Til hield ie z’n mond dicht…

Clubs moeten karakter tonen maar veel mensen vinden het allemaal prima dat er geld de oorlogskas in stroomt via de belasting maar ik denk dat de voorzitter voor de spelersvakbond. Er ook voor iedereen dus ook Russische spelers dient te zijn. Mochten ze in NL spelen. Lev is met zijn achtergrond en bevooroordeelde mening niet de man om deze functie nu uit te voeren.

3 augustus 2023 om 16:49

Weet jij wie er wapens levert aan Rusland? Wat nou als blijkt dat het westen hier ook een vinger achter heeft ?

3 augustus 2023 om 17:03

Als als als…

3 augustus 2023 om 17:52

Niet Als Als Als, vogel het maar uit en kom met het antwoord. Alles is gewoon feitelijk na te trekken.

4 augustus 2023 om 11:12

Gecheckt! Antwoord: nee dat hebben ze niet. Blij zo?

Zijn er ook argumenten/bewijzen dat je daarmee de oorlogskas van Poetin spekt? Anders is het wel erg makkelijk roepen namelijk

3 augustus 2023 om 16:50

Nee, zijn er niet. Makkelijk roepen dus. Clubs moeten gewoon halen wie zij willen.

3 augustus 2023 om 16:59

Bij transacties moet er belasting betaald worden aan de staat. Dat lijkt me niet zo ingewikkeld. Een staat kan met dat geld doen wat het wil. Gezondheidzorg, onderwijs maar ook inzetten voor bijvoorbeeld defensie. Dat is toch geen hogere wiskunde mensen.

3 augustus 2023 om 17:01

Vond ook dat je kan omdenken toch? Je haalt spelers weg uit een oorlogs land waar het allemaal naar onzeker is en geef die spelers een kans om weer in veilig gebied te komen

3 augustus 2023 om 17:05

Spelers kunnen vrij reizen. Er is daar geen acute oorlogsdreiging echter wel onderdrukking. Is ook een regeling om speelgerechtigd te blijven en te vertrekken. Alleen kost dat salaris.

3 augustus 2023 om 17:48

Bliek

Los gezien van mijn mening over een transfer uit Rusland vind ik dat altijd zo'n slap excuus.

Je haalt een speler om beter te worden, niet om hem daar weg te halen.

En wat als je een speler van Dinamo kiev wil? Kan dat ook niet? Kiev valt inmiddels Moskou ook aan, is dat nog wel alleen zelfverdediging...?

3 augustus 2023 om 17:14

Denk dat in de ogen van levchenko wel weer kan, hoewel je dat ook kunt betitelen als landverrader die niet wil vechten voor z'n land.

3 augustus 2023 om 18:28

Oh, wacht even. Dus een land wordt aangevallen en mag dan dat andere land niet aanvallen want dan ben je ineens ook slecht? Dus alleen doelen in je eigen land zijn dan goed? Dit kan toch geen redenatie van een volwassene zijn…

Zakharyan heeft een deal met Lazio laten lopen om naar Strasbourg te gaan.
Boehly heeft die club pas gekocht (eigenaar Chelsea). Engelse clubs mogen na weten niet kopen van Russische clubs, wel verkopen als ik het goed hebt.
Frankrijk doet minder moeilijk met transacties richting Rusland.
Nou ja, de optelsom is dan snel gemaakt en ook waarom Zakharyan naar Strasbourg gaat. Die gaat daarna gewoon door naar Chelsea.

Ik snap het probleem dus nu niet waarom dit ter spraken komt over deze speler. PSV heeft toch geen interesse maar dit kwam vanuit de media. Echt een ophef om niets.

Dus de Nederlandse overheid heeft bloed aan hun handen want wij kopen nog steeds Russisch gas?

3 augustus 2023 om 17:36

Incoming; mensen gaan beweren dat dit niet zo is terwijl al lang aangetoond is dat dit we degelijk het geval is. Niet direct bij de grote concerns maar via zusterondernemingen. Zelfs op de NOS bij Zembla, Nieuwsuur of iets dergelijks uitgelegd. Boter op hun hoofd. Alles is corrupt en draait om macht, controle en geld. Schone schijn doet daar niks aan af.

Ik moet zeggen dat de kwestie ook wel heel makkelijk wordt.. alsof elke sporter/club voorstander van de oorlog is. Zo kan je iedereen uit Rusland 100% verantwoordelijk houden voor alles wat er gebeurt.

Ik vraag mij af hoe levchenko het had gevonden als die in Rusland had gevoetbald in zijn tijd . En dus niet naar een andere club kon …oftewel vast zat in Rusland . Dus een voetballer moet hier de dupe van zijn?

Ik vind dat Levchenko nu toch wel vervelend begint te worden. Zakharyan lijkt mij een uitstekende speler. En we willen toch allemaal dat er goede spelers naar de eredivisie komen. En of die speler nu uit, Rusland, Oekraïne, Of waar dan ook vandaan komt. Zal me worst wezen

Deze man altijd wat te zeggen waar was hij toen Zahavi bij PSV speelde.

En als je Oekraïne steunt, steun je aanvallen op burgerdoelen. Dat deed je al in 2014, toen ze met clustermunitie hun eigen burgers aan vielen.

Dus als je dat allemaal tot in het extreme wil trekken, is dat waar Levchenko voor staat. En hij is zelf iemand die het op een dergelijke manier in het extreme trekt. Wat een flapdrol. De VVCS zou hem uit z'n functie moeten zetten.

3 augustus 2023 om 17:33

Amen! En op basis van wat heeft hij die functie eigenlijk?

3 augustus 2023 om 21:07

Wat jij zegt is niet in lijn met de publieke opinie. Dus denkt men niet zo. Maar iemand hypocriet noemen terwijl je zelf hypocriet bezig bent is best geinig. Levchenko praat vanuit vaderlandsliefde en de meute rolt de rode loper voor hem uit.

Wat een gezeik weer. Het is oas hypocriet om te denken dat de oekraieners zo heilig zijn. Een van de beste vrienden van terreurstaat Israel. Eigenlijk een staat dat het zelfde heeft gedaan als wat Rusland volgens hen zou willen doen.

Als Oekraïner hoor je te vechten voor je land en niet lopen af te geven op wat de rest vd maatschappij fout doet in je ogen, flaneren met victoria en je mening lopen te geven in talkshows

3 augustus 2023 om 18:30

En waarom niet? Op deze manier krijgt hij veel aandacht voor zijn land, dat zwaar in nood is. Zo makkelijk om maar te zeggen dat hij het leger in moet gaan.

Och jee wat een zielig kereltje is het toch ook. Ten eerste hadden ze zelf beter voor hun Russische (met een hoofdletter Yevgeny!) medeburgers moeten zorgen en geen nepdemocratie moeten neerzetten. Nu krokodillentranen huilen bij de grote broer omdat ze klop krijgen. Levchenko zit lekker thuis, als hij zich zo geroepen voelt waarom staat hij niet aan het front dan? Het is een schande dat Rusland en Russische sporters worden uitgesloten, dat gebeurd bij andere landen die bij militaire conflicten betrokken zijn nooit. Sport moet hier altijd buiten staan al is het alleen maar om verbroedering te bewerkstelligen. Zijn rol als hoofd van VVCS op twitter met de Oekraïense nazi groet is zeer zeer dubieus.

Als ik de reacties op het vorige artikel hier op VZ lees, kan ik me voorstellen dat Levchenko helemaal plat ge-@ is door allemaal mensen die even wilde horen dat PSV óók fout bezig is. Nou, bij deze dan. Ikzelf zit niet op een Rus te wachten, overigens. Heb afgelopen seizoen alleen maar post-match-interviews gehad over een clausule, en ik heb geen zin in het continue gezuig en gezeik van de media over de oorlog. Is mij teveel onrust.

3 augustus 2023 om 18:33

Nou, als ik het hierboven allemaal lees, krijg ik bijna last van plaatsvervangende schaamte voor die reacties…

4 augustus 2023 om 00:28

Nul empathie, inderdaad. Ik krijg geen last van plaatsvervangende schaamte, maar ik word er wel mistroostig van.

Levchenko wordt door de Telegraaf gevraagd naar zijn mening, en natuurlijk geeft hij die dan. De Telegraaf maakt er een smeuïg Ajax bash artikel van, en de hele trop keert zich tegen Levchenko. De man is paria. Een aandachtstrekker.

Dan komt Powned er nog even overheen, agerend tegen de Telegraaf én Levchenko, om de duistere reden: Rusland wordt genoemd. Met die kritiek is iedereen het dan grondig mee eens, maar Powned neemt het echt niet op voor Ajax, hoor.

Vandaag, dan, een bericht over interesse van PSV in de Rus (ongegrond, blijkt), en op veler twitter (x) verzoek zegt Levchenko precies hetzelfde over PSV . En nu is het weer niet goed. Ik ben het zelf helemaal met hem eens, maar ik heb geen zin in oorlogsdiscussies op een voetbalforum. En voor mijn gevoel ben ik een van de weinigen die totaal niet snapt waar de Levchenko antipathie vandaan komt. Ik bedoel, wat moet de man desgevraagd anders antwoorden.

Is het dan echt alleen ' kom niet aan mijn clubje? ' ; clubliefde gelijkgesteld aan een bloedige, ongeprovoceerde strijd van een land voor hun eigen autonomie en vrijheid? Ik vind het een moeilijk te accepteren realiteit.

Hij slaat echt door. Zijn mening doet er verder ook niet toe, dus zie het probleem niet. De oorlog is fout, dat weet iedereen. Je kan echter niet bik alles de oorlog aanhalen. Zijn opmerkingen zijn schadelijk en hij maakt zich schuldig aan discriminatie om een hele bevolkingsgroep uit te sluiten.

Toen Chelsea 100 miljoen voor Mudryk aftikte en letterlijk een deel van de transfersom doneerde aan het Oekraïnse leger hoorde ik deze pipo niet.

Dacht dat alle Oekrainers tot 60 jaar naar het front moesten. Is Levchenko een desserteur?

Ben ik de enige die een beetje moe wordt van deze man?
Is me ook al iets te veel naar mijn smaak op tv geweest om z'n zegje te doen. Als je geld overmaakt naar een goed doel weet je dat niet alles daadwerkelijk naar het goede doel gaat, moet je dat dan ook maar niet doen?

3 augustus 2023 om 18:21

Niet te hard roepen, zei net ook dat ik moe van dit stel word. Maar dan word je reactie verwijderd. Af en toe hier op vz

Kan iemand deze man een spreekverbod geven? Wat is dit voor gezanik

Misselijk ventje die Lev. Beetje hier in NL hoog van de toren blazen. Trek een camouflagepak aan en ga vechten voor je zgn. Broeders en zusters

Deze man is niet helemaal 100%, wij mogen ook geen geld meer uitgeven want indirect financieren wij de oorlog tegen de Russen met ons belastinggeld terwijl we er niks mee te maken hebben dus laten we kappen met die onzin. Koop zoveel Russen als dat nodig is laten we het gewoon over het spelletje hebben.

Dus geen Amerikaanse, geen Oekraïense, geen Israëlische, geen Iraanse, geen Turkse, geen Nederlandse, geen Duitse, geen Britse en ga zo maar door. Zijn allemaal ergens wel betrokken bij een oorlog….

Hoezo is dat hypocriet? Vanuit de semantische context bedoel ik

Toen Feyenoord Guus Til huurde van Spartka Moskou was Levchenko muisstil. Of krijgt een club geen huursom wat weer naar de oorlog zou gaan?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren