Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Laten we hopen dat Ihattaren een topper wordt en geen tweede Aissati’

Laatste update:

Ismaïl Aissati voelt er weinig voor om de lastige situatie van Mohamed Ihattaren bij PSV uitgebreid en publiekelijk te bespreken. De voormalig middenvelder van de Eindhovense club denkt dat het beter is om de spelmaker van PSV voorlopig met rust te laten. De inmiddels 32-jarige Aissati hoopt vurig dat Ihattaren na zijn actieve loopbaan kan terugkijken op een schitterende carrière.

"Ik denk dat we hem vooral even met rust moeten laten", concludeert Aissati maandag in een uitgebreid interview met de NOS. "Het is een Marokkaanse jongen uit Utrecht. Iedereen is trots op hem, ik ook. Ik hoop dat hij gelukkig is en we aan het eind van zijn carrière kunnen zeggen dat het een topper was. Laten we hopen dat hij geen tweede Aissati wordt", aldus de ervaren middenvelder, die net als Ihattaren uit Utrecht komt maar de speler van PSV niet persoonlijk kent.

Aissati brak zelf jaren geleden door bij PSV en veel mensen dachten destijds dat hij een grootse loopbaan tegemoet ging. Hij bereikte ondanks een periode bij Ajax echter nooit de absolute top en speelde in Rusland en Turkije bij enkele kleinere clubs. "Soms waren aanbiedingen uit een ander land sportief gezien beter, maar was het geld minder. Dan koos ik voor het geld", geeft de voormalig PSV'er ruiterlijk toe. "Daar sta ik nog steeds achter. Ik heb liever dat mijn familie het goed heeft dan ikzelf."

Tot begin maart stond Aissati onder contract bij het Turkse Adana Demirspor. "Maar de laatste tijd begon ik de familie echt te missen." De routinier laat zijn contract ontbinden en keerde terug naar het door hem zo geliefde Utrecht, waar hij regelmatig praat met generatiegenoot Ibrahim Afellay. "Hij kon wel met de druk omgaan en heeft een topcarrière gehad", zegt Aissati over de speler die onder meer voor Barcelona uitkwam. "Ik vind het mooiste aan hem dat hij altijd zichzelf is gebleven, ondanks dat hij in de absolute top heeft gespeeld. Hij is geen macho met een grote auto. Ibi is Ibi, dat zegt men ook hier in Utrecht. Dat vind ik geweldig."

Aissati weet niet of er voor hem nog een laatste kunstje inzit in de herfst van zijn loopbaan. "Het moet iets interessants zijn voor mij en mijn familie. Ik ga niet meer naar het Midden-Oosten, China of Amerika. Ik hoop op een Nederlandse club. Het moet wel een team zijn die wil voetballen. Ik ben geen speler die achter zijn man aan rent", zo brengt de clubloze middenvelder zijn wensen naar voren. "Wat ik doe als FC Utrecht belt? Daar hebben ze mij helemaal niet nodig, joh. Zij hebben geweldige middenvelders. Al denk ik wel dat ik daar nog mee kan, hoor. We zullen zien. Mocht er niets komen, dan heb ik een mooie carrière gehad", besluit Aissati zijn relaas.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ihatteren komt gewoon niet uit de verf in dat 4-2-2-2 systeem en wordt dan afgerekend op cijfers waar Gotze die net zo weinig imponeert niet op wordt afgerekend en wel een oneindig krediet heeft. Ihatteren en die rare coach gaan gewoon niet samen en dan moet je een keuze maken, of Schmidt of Ihatteren en de keuze zal wel op Schmidt vallen PSV kennende. voor Ihatteren het beste als hij met een trainer gaat werken die wel potentie in hem ziet bij wie hij niet puur en alleen wordt afgerekend op hard werken maar een trainer die hem naast hard werken ook probeert te benutten op zijn pluspunten zoals zijn creativiteit, want uiteindelijk is dat hetgeen waarin hij zich moet gaan onderscheiden

19 april 2021 om 11:13

@japie

"oor Ihatteren het beste als hij met een trainer gaat werken die wel potentie in hem ziet"

Niet alleen dat maar een trainer die altijd voor zijn spelers opneemt. Zie Ten Hag. Ook al speelt een speler slecht dan nog is hij positief en valt zijn spelers weinig af (op paar na, na meerdere keren slecht spelen).

Een Schmidt die voelt steeds de noodzaak om Ihattaren af te vallen. Speelt hij een keer goed dan is hij niet van het niveau Messi. Is hij gepasseerd dan moet hij beter zijn dan Thomas en Maruo.
En scoort hij mooie goal dan zegt hij Gakpo, Zahavi, Gotze, Madueke staan allemaal voor hem.

19 april 2021 om 11:16

@mrkrillin ik ben ook geen voorstander van zijn aanpak maar dat hij vanaf dag 1 al niks met Ihatteren heeft lijkt me duidelijk. Schmidt wil waarschijnlijk liever 1 of andere Duitse speler uit zijn eigen netwerk voor Ihatteren voor zijn zogenaamde volgas voetbal. ik vind dit een van de meest overgewaarde coaches in de Eredivisie van het afgelopen decennium maar als PSV alles in zijn handen wil leggen en er wel vertrouwen in hebben moeten ze dat vooral doen. ik denk dat Schmidt uiterlijk volgend jaar december al weer weg is bij PSV want ik zie nul vooruitgang in het spel en de resultaten

19 april 2021 om 11:21

@japie_krekel

Sommige trainers zijn gewoon zo. Een advocaat is ook zo een trainer die continue afgeeft op spelers in de media.
Denk dat jullie volgend seizoen dit niet meer zien met Slot. Die geeft ook meer vertrouwen.

Ik riep het ook maanden terug dat relatie gewoon niet werkt. Toen werd ik door psvers ook aangevallen dat ik onzin vertel.

Ach ja uiteindelijk schuld van de rabobank... Nee bedoel schuld van JdJ en gerbrands die verstoppertje spelen.

Toen Zlatan bij ons op zijspoor zat, sprak Beenhakker zijn vertrouwen in hem. Bleef zijn vertrouwenspersoon terwijl de coach hem niet wilde en hij zelfs bijna verkocht was aan Celtic.

Nu had een Ihattaren juist steun nodig maar JdJ en Gerbrands zijn blijkbaar te bang voor Schimidt. Of zij aanbidden hem zoals een Skede ook doet

19 april 2021 om 11:21

@mrkrillin, Schmidt heeft mij tot op heden bij lange na niet weten te overtuigen, maar zulke uitspraken zijn zo makkelijk. Je neemt 2% van het verhaal en blijft het vaak genoeg herhalen zodat het lijkt alsof Schimdt een trainer is die niet voor zijn spelers opkomt. Mocht je meer rondom de interviews van psv hebben gevogld weet je dat dit echt totale onzin is.

19 april 2021 om 11:24

@mrkrillin Advocaat heeft er ook een handje van idd alleen die geeft dan tenminste nog af op spelers die nog niks bewezen hebben. niet dat ik dat dan perse goedkeur,maar die is toch volgend seizoen weg. Ihatteren heeft bewezen geweldig te kunnen voetballen dus steek als coach wat tijd en energie erin om zo een gozer weer aan het voetballen te krijgen. PSV geeft die Schmidt idd veel teveel macht en als ik afga op zijn CV en het feit dat er nul vooruitgang in het spel en de resultaten waar te nemen is dan ben ik bang dat PSV op het verkeerde paard aan het gokken is momenteel

19 april 2021 om 11:38

Maar dan is het toch gewoon jouw aanname dat Schmidt er geen tijd en energie in heeft gestoken?

19 april 2021 om 11:41

net zoals het een aanname is dat Ihatteren niet minder is gaan presteren door de komst van Schmidt maar door een zogenaamde onprofessionele instelling, aangezien wij niet dagelijks met hem op de training staan en ook maar afgaan op wat er door mensen rondom PSV de media in wordt geslingerd

19 april 2021 om 11:41

@psvlld

Je hebt gelijk! Natuurlijk heeft Schmidt het vaak opgenomen voor een speler.
Heb zijn interviews zeker gezien waar hij meerdere keren Rosario als keyspeler benoemde na een slechte pot van hem

19 april 2021 om 11:44

@mrkrillin yup! Rosario levert de Duitse arbeid. die zal wel heel bekwaam zijn in de duurlopen in de Eindhovense bossen want die laat al helemaal niks zien in het veld

19 april 2021 om 12:01

Feit is dat Ihattaren cijfermatig al minder presteerde onder de opvolger van van Bommel namelijk Ernest Faber en dus niet pas sinds de komst van Schmidt. Terugkeren met overgewicht is ook niet een 'zogenaamde onprofessionele instelling' maar een feit.

19 april 2021 om 12:10

Ja dus dan moet je heel zijn carrière over dat overgewicht in de zomer blijven beginnen? Dan waren VdV, Sneijder en Theo Janssen al ergens rond hun 21e uitgevoetbald geweest

19 april 2021 om 12:16

@ijsmuts "cijfermatig al minder presteerde onder de opvolger van van Bommel namelijk "

Ja want jij zou ook goed presteren he als jouw vader na lange ziektebed overlijdt en dat je gehele team slecht is. Jij zou dan als net startende jonkie cijfermatig wel goed presteren toch.

19 april 2021 om 12:17

Mrkrillin, ik ga liever uit van een Mart van de Heuvel die al 30 jaar lang teammanager is geweest bij Psv. Die man kwam hoogstpersoonlijk je internetverbinding leggen. Als zo'n icoon dermate veel vuil over Ihattaren kan vertellen, dan weet je dat het goed mis is.

19 april 2021 om 12:18

@ijsmuts De eigenlijke vraag is, hoe kan het dat PSV na de Corona stop er pas achter komt dat Itharen overgewicht heeft? Een professionele top club moet de spelers toch monitoren en begeleiden? Kijk de documentaire van Tottenham maar eens terug, hoe die omgingen met Corona en het in conditie houden van haar spelers.

19 april 2021 om 12:18

@MrKrillin Ijsmuts is daar heel dubbel in. Bozenik presteert volgens hem slecht omdat hij geen vertrouwen voelt van Advocaat maar als Ihattaren het vertrouwen van Schmidt niet voelt dan is dat niet Schmidt zijn schuld

19 april 2021 om 12:20

Dat van zijn vader is al een jaar geleden en de andere aanvallers en talenten kunnen het wel. Zijn die dan misschien beter?

19 april 2021 om 12:24

@mrkrillin Mocht je echt inhoudelijk hier iets over willen zeggen, met meer strekking dan twee interviews, graag! Op de details kunnen we urenlang discussieren mocht je willen, maar daar schieten we beide weinig mee op. Zeker omdat ik niet het idee heb dat je veel meekrijgt van psv los van die paar momenten. Als we de balans opmaken, zijn veel spelers vooruit gegaan onder deze trainer itt voorheen. Dat niet iedereen beter is geworden of een speler de dupe is geworden van de ontwikkeling van een ander, dat gebeurd bij voetbal, niks nieuws kan ik je vertellen. Ligt ook zelden aan de trainer. Dat het team niet draait dat is een tweede, tactisch is Schmidt minder sterk dan ik had verwacht en de nodigde dosis gelukt ontbrak hem ook wel in zijn eerste jaar. Lijkt me sowieso lastig om als nieuwe trainer in een coronajaar te starten.

19 april 2021 om 12:26

@hazardinho77 ik weet niet of je wel eens een ouder bent verloren maar dat heb je meestal niet na 1 jaar verwerkt hoor. daarmee zeg ik niet dat PSV daar dan eeuwig rekening mee moet houden, maar die jongen een beetje aanvoelen en wat extra aandacht geven zou geen kwaad kunnen. en dan heb ik het wel over de juiste aandacht en aanpak

19 april 2021 om 12:29

@japie: geen aannames doen Japie. De situatie van Bozenik is ook niet te vergelijken met die van Ihattaren. Ik geef daar alleen maar aan dat ik denk dat Bozenik het niet slechter in de spits zou doen dan Linssen. Elke voetballer is gebaad bij vertrouwen. Ihattaren ook uiteraard. Die heeft alles bij elkaar behoorlijk wat basisplaatsen achter elkaar gekregen.

19 april 2021 om 12:33

Ja daar kun je dus niets over zeggen. Psv en mart van den heuvel zeggen dat dit wel gebeurd is. Zowat alle ex spelers lopen nog steeds weg met Mart, dus ik geloof hem in deze wel. Ook van de fans kreeg Mo alle steun vorig jaar in die periode, hij geeft er alleen niets voor terug en gaat vrolijk met Ajax flirten.

19 april 2021 om 12:34

@mrkrillin: het 'gekke' is dat Ihattaren in de periode na het overlijden van zijn vader goede cijfers kon overleggen. In de 7 wedstrijden erna was hij bij 5 goals betrokken. Na de winterstop stond Faber aan het roer en was Ihattaren in 7 wedstrijden bij geen enkele goal betrokken (waarin de ploeg 1 nederlaag leed). Ik stel niet dat het overlijden van zijn vader geen impact heeft gehad. Ik stel alleen dat zijn prestaties ook onder van bommel goed waren kort na het overlijden van zijn vader en pas later... (dus ook) onder Faber een stuk minder werden.

19 april 2021 om 12:36

@woenselaar Ik heb ook nooit geclaimed he dat Ihattaren foutloos is.

Hij is een puber en veel zaken zullen ook wel naar zijn hoofd gestegen zijn in de jeugd. Omdat hij goed was werd natuurlijk ook veel geaccepteerd.

Het gaat erom dat de relatie tusse Schmidt en Ihattaren gewoon niet werkt. Hierin heeft Schmid als eindverantwoordelijke ook fouten gemaakt. Doet bizare dingen en hier reageer ik op.

19 april 2021 om 12:37

@speedy: ik heb geen zicht op hoe Nederlandse clubs hun spelers hebben gevolgd tijdens de voorbereiding. Misschien was PSV tussentijds wel op de hoogte van het feit dat hij niet fit was en hebben ze hem hulp aangeboden dit te verbeteren? Ik doe in ieder geval geen aanname dat het een verrassing was. Volgens insiders gebeurde dat wel vaker na een vakantie van deze speler.

19 april 2021 om 13:31

Nee dat bedoelde ik ook zeker niet te zeggen, net als dat je mij niet hoort zeggen dat Schmidt niet zijn fouten maakt. Onbegrijpelijk op momenten, maar het gros van de selectie maakt goede stappen vooruit.

Het is een beetje een kip en ei verhaal. Is Schmidt vanaf het begin naar tegen Ihattaren geweest waardoor Ihattaren er met de pet naar is gaan gooien, of heeft Schmidt Ihattaren die er met de pet naar gooide aangepakt? Ik vind het meer in de lijn der verwachtingen liggen dat Schmidt hem geen voorkeursbehandeling heeft gegeven zoals bijvoorbeeld Mark van Bommel wel deed en dat daaruit het een en ander is gaan ontwikkelen.

19 april 2021 om 13:47

@psvlld Oke wie zijn er allemaal op vooruit gegaan onder Schmidt?

Gakpo was al gedebuteerd onder v Bommel en je zag dat het een goede speler was. Beste vrienden van mij zeiden al let op hem, hij wordt groter van Bergwijn (ik vond Bergwijn altijd erg goed).
Malen is slechter gaan spelen. Vond het vorig seizoen beter.
Rosario evenmatig terwijl de beste man onomstreden is en veel complimenten krijgt
Dumfries haalde betere cijfers vorig jaar
Viergever niet beter geworden.
Madueke viel vorig seizoen al in en was ook gelijk onder de indruk

Blijft over Boscgali

Teze heeft hij laten debuteren en ook alle lof voor hem.

Valt mee toch zo een lijstje?

Van mij mag die man ook blijven. Heeeel graag. Zie Rosario graag volgend seizoen keyspeler zijn en Vertessen belangrijk.
Laat hem Thomassen en Mauro ook belangrijker maken.

19 april 2021 om 13:50

@ijsmuts "het 'gekke' is dat Ihattaren in de periode na het overlijden van zijn vader goede cijfers kon overleggen'

het is helemaal niet gek, geen idee of jij een ouder verloren hebt, maar de klap komt meestal veel later.

Bepaalde dom gedrag van hem nu zie ik ook meer als schreeuw voor aandacht en niet weten goed om te gaan met verlies.

"na de winterstop stond Faber aan het roer en was Ihattaren in 7 wedstrijden bij geen enkele goal betrokken "

Het was ook bizare tijd he. Je trainer waar je goed mee overweg kan gaan wordt ontslagen. Er was veel druk. Het team draaide slecht.
Moet hij als jonkie ff kar trekken?

Hoe onrealistisch zeg.

19 april 2021 om 14:03

@krillin: ik stel niet dat hij de kar moest trekken. Ik stel dat hij niet presteerde, terwijl het team onder Faber dus niet zulke slechte resultaten boekte. Ik begrijp ook heel goed dat wat die jongen heeft meegemaakt impact heeft op hem persoonlijk en dus ook op zijn prestaties. Ik wil er alleen niet in meegaan dat de mindere prestaties meteen volgden op het overlijden van zijn vader. Die volgden pas na het vertrek van van Bommel. En dus presteert hij niet alleen onder Schmidt matig, maar ook al onder diens voorganger Faber. Komt dat door wat hij heeft meegemaakt? Of kreeg hij een voorkeursbehandeling onder van Bommel? Daarna kun je een discussie voeren over het feit of een trainer uitzonderingen moet maken voor (extra) getalenteerde spelers of niet. Ik ben zelf voorstander van het belangrijk maken van je beste spelers, maar die moeten tijdens hun minuten dan wel doorslaggevend zijn.

19 april 2021 om 11:14

Laat hij zich dan ook onderscheiden, dan sta ik als eerste te juichen. Malen werkt bij lange na niet zo ‘hard’ als een Zahavi, maar zijn cijfers liegen er niet om, dan sta je altijd basis. Psv heeft tegen een groot aantal tegenstanders het meeste balbezit, dus het hard werken is ook relatief. Enige wat ik zeker weet en iedereen kan zien is dat Mo zijn bijdrage al ruim een jaar lang ondermaats is en dat het simpelweg veel beter moet. Ook psv is geen liefdadigheid instelling.

19 april 2021 om 11:18

maar Malen is een spits. Ihatteren een aanvallende middenvelder die vanaf de flank moet opereren waar hij helemaal de snelheid niet voor heeft en dan ook nog in een systeem wat hem niet ligt. als je naar de cijfers van Gotze kijkt zijn die ook alles behalve indrukwekkend in dit systeem maar die wordt door Schmidt heel anders beoordeeld als Ihatteren. wees dan consequent als coach en zet die Gotze ook op de bank neer

19 april 2021 om 11:25

Indrukwekkend of niet, zijn cijfers zijn nog steeds een stuk beter dan die van Mo. Alle vier aanvallers die voorin spelen hebben betere cijfers dan Mo. Ik snap echt niet waarom Mo zogenaamd niet vanuit die positie spelers zou kunnen bedienen? Op deze tempo gaat Boscagli nog veel betere cijfers kunnen overleggen mbt betrokkenheid bij doelpunten. Met zo een goede linkervoet en gevoel, zie ik echt veel te weinig beslissende pasjes van Mo. Ik weet dat hij het kan, dus ik ben zeker blij als hij mij verrast.

19 april 2021 om 11:30

Onder van bommel stond Mo ook vaak ol rechtsbuiten waar hij volgens jou zo geweldig was.. ook zonder snelheid kun je daar spelen. Was dat ook niet de positie van ziyech? Waarom zou gotze moeten banken als hij na Gakpo de beste cijfers heeft als aanvallende middenvelder? Jij zou iniesta ook op de bank zetten zeker, omdat die weinig rendement had?

19 april 2021 om 11:30

Hij opereert helemaal niet vanaf de flank. Hij speelt als hangende 10 op rechts, zou hij prima moeten kunnen. Onder van Bommel was hij ook wel is rechtsbuiten.

Jammer dat hij het te hoog in zijn bol heeft gekregen want het was een heel goed talent. De cijfers van Gotze zijn alsnog beter dan die van Ihatarren. Gotze is gewoon een van de betere spelers van Psv, als die een heel seizoen fit was dan heb je gewoon een speler die bij een doelpunt of 20 betrokken is.

Ihattaren wordt gewoon vreselijk gehypt, vorig seizoen speelde hij eigenlijk ook al ten onrechte. Heeft naar mijn mening nooit aangetoond beter dan Pereiro te zijn.

19 april 2021 om 11:30

Mo heeft de snelheid niet op de flank, al helemaal niet als hij ook nog achter de back van de tegenstander moet aanlopen. voordat hij dan weer bij het vijandelijke doel is staat de verdediging van de tegenstander al weer in positie. Madueke moet op die plek spelen in die rol, niet Ihatteren, alleen Madueke wordt blijkbaar ook niet goed genoeg bevonden door Schmidt want die zit ook steeds op de bank

19 april 2021 om 11:34

Mo kan heus wel op de flank staan hoor. Onder van Bommel speelde hij ook vaak genoeg hangend vanaf rechts. Madueke zit op de bank omdat gotze en gakpo het goed doen en in de spits zijn malen en Zahavi in vorm. 1 en al onzin dat je loopt te verkondigen Japie. Maar dat kennen we inmiddels wel van jou omtrent Schmidt.

19 april 2021 om 11:36

Gast wil je met 6 aanvallers spelen? Madueke komt er wel, die is eigenlijk een spits die ook op de flank kan spelen. Malen werd ook langzaam gebracht en eerst op linksbuiten toen luuk er nog was. Als een van de aanvallers wordt verkocht zal hij komend jaar vanzelf meer spelen. Je kunt ook niet heel het seizoen alleen met jonkies gaan spelen.

19 april 2021 om 11:39

klopt maar wel in een hele andere rol onder Van Bommel. toen had hij een bepaalde vrijheid in het veld. nu moet hij vooral harde arbeid leveren. leuk dat Zahavi het goed doet met zijn 33 jaar maar daardoor zitten wel twee grote talenten nu op de bank te verpieteren en je staat nog steeds 11 punten achter op Ajax en in punten gelijk met het veel minder vermogende AZ dus tel uit je winst!

19 april 2021 om 11:46

Alsof hij in de eredivisie zoveel arbeid moet leveren. Dat valt echt wel mee. Jij denkt dat hij bij ajax lekker mag doen wat hij wil en daar in de basis blijft staan als hij niets laat zien? Ziyech leverde toch ook gewoon arbeid in de cl? Waarom is Mo daar te goed voor dan?

19 april 2021 om 11:47

@japie_krekel,

En wat als PSV 2e wordt en de voorronde cl overleeft? Zeg jij dan ook tel uit je winst? Een speler als Madueke komt volgend seizoen echt wel aan bod hoor, daar hoeven we niet bang voor te zijn. In sommige gevallen had ik hem wel wat meer minuten gegeven, maar hij heeft ook genoeg kansen gehad.

Verder moet je je ook afvragen waarom zowat geen enkel team meer met een echte spelmaker speelt. Je zal hoe dan ook mee moeten in het druk zetten, daar komen maar heel weinig spelers mee weg. Spelers als Foden, Bernardo Silva spelen ook in de aanval. Dat zijn ook geen sprinters hoor maar ze werken wel ontzettend hard.

19 april 2021 om 11:53

als PSV zich plaatst voor de poulefase CL dan doen ze wat ze horen te doen maar ik zie dat echt niet gebeuren. ik denk eerlijk gezegd al niet dat ze AZ achter zich gaan houden, laat staan dat ze dalijk twee of drie CL voorrondes gaan overleven met het matige spel wat ze op de mat leggen

19 april 2021 om 14:09

Man!!!! Dat jij niet moe wordt van jezelf, je lijkt wel een priester, die vertelt ook iedere keer hetzelfde onzinverhaal en is niet van zijn geloof te krijgen.
Ihattaren komt emotioneel gewoon te kort op het moment en als hij niet inbindt ligt hij er volgend jaar bij PSV gewoon uit en kan hij in Noorwegen gaan voetballen.
De trainer heeft altijd gelijk en Götze is een veel betere voetballer als Ihattaren, Götze is wereldkampioen geworden met zijn elftal en Ihattaren is een zielepiet geworden.
Het is maar welke prijs je het hoogste aanslaat.

19 april 2021 om 17:13

Gotze heeft idd ergens in de prehistorie een grote prijs gewonnen ja maar laat nu al jaren niks meer zien

19 april 2021 om 11:25

Gotze voegt voetballend veel meer toe en heeft met 9 goals/assists in 14 wedstrijden een prima rendement ondanks blessures. Daarnaast is hij op whoscored de best beoordeelde PSVer dit jaar met Mo op plek 13. Dus wederom kom je met onzin Japie. Gotze brengt veel meer rust en houdt balbezit waar Mo continu onmogelijke dingen wil doen die mislukken of een balletje terug speelt. De creativiteit van Mo is beperkt, dat heeft niets met het systeem te maken maar met Mo die de bal aan de voet mensen voor de goal moet zetten.

19 april 2021 om 11:28

Ihatteren staat op 5 goals/assists terwijl hij weet dat de coach nul vertrouwen in hem heeft en letterlijk de eerste de beste verkeerde pass hem weer een plek op de bank kan opleveren in tegenstelling tot Gotze. dan vind ik dat hij het niet eens verkeerd doet

19 april 2021 om 11:33

Hij heeft tijdens de blessuregolf genoeg gespeeld en nooit uitgeblonken. Als je je dan ook als een kind gedraagd sta je er weer naast ja. De trainer wil gewoon winnen, als je dan wordt vervangen door mauro of thomas mag je best bij jezelf te raden gaan niet? Als Mo gewoon goed zou spelen zou niemand hem er naast zetten.

19 april 2021 om 11:42

ow Schmidt wel hoor. die wordt al ongesteld als Ihatteren wat complimenten krijgt van een paar analisten voor zijn spel. dan is hij in tegenstelling tot de rest van de PSV selectie niet van Messi niveau. alleen een beetje vreemd als de rest wel van Messi niveau is dat je dan 11 punten achterstaat op Ajax, dat je in punten gelijk staat met het veel minder vermogende AZ en dat je wordt uitgeschakeld in de EL door Olympiakos

19 april 2021 om 11:49

@hazardinho77 Een speler moet ook gewoon vertrouwen hebben.

Hoe kan Ihattaren betere cijfers behalen als de coach geen vertrouwen heeft.

Beker tegen Ajax speelde hij goed, werd daarna door zijn trainer naar beneden gesproken en tegen Ado erop op de bank. Zogenaamd rust.
Een speler die leek los te komen, werd stopgezet door zijn trainer. Daarna weer amper kansen met een verwijdering tot gevolg.

Daarna maakt hij mooie goal. Roept iets in de camere. Wedstrijd erop op de bank. Waar slaat dit op! Hoe kan een speler echt wedstrijd fit worden als zo een narcistische coach zijn ontwikkeling steeds stopzet.
Meeste coaches zouden er volwassen mee omgaan en zien dat die gebroken jongen los aan het komen was en meer minuten gunnen.

Je ziet nu ook zelfde met Madueke. Speelde goed tegen Feyenoord. PSV staat achter tegen AZ en wie wordt begin 2e helft in gebracht. Beperkte Vertessen die echt slecht was. En Madueke kreeg ook steeds minder kansen. Laatste wedstrijd werd v Ginkel eerder ingebracht, daarna Vertessen en op het einde met amper minuten Madueke.

19 april 2021 om 11:51

Dat zei hij alleen maar omdat Mo hier groter wordt gemaakt dan hij is. Zeker door de media. Verder heeft Schmidt daar gewoon gelijk in. De wedstrijd waarin hij dat zei werd er gedaan alsof Mo de sterren van de hemel speelde terwijl hij nagenoeg onzichtbaar was en alleen wat goede pasjes gaf. Mag het? Er werd toen gewoon weer kansloos van ajax verloren zonder enige uitgespeelde kansen.

19 april 2021 om 11:56

@mrk omdat de beste spelers gewoon moeten spelen en op de cam posities gakpo en gotze beter zijn. In de tijd dat Mo veel speelde liet hij het ook niet zien dus je kunt niet van hem op aan, het is nog een jonge speler. Madueke en Gakpo gedragen zich gewoon normaal en krijgen wel de speeltijd. Zeker komend seizoen worden dat gewoon basisspelers.

19 april 2021 om 11:59

@hazardinho77 daar wint zo een jongen idd zijn vertrouwen mee terug. je krijgt wat complimenten en de coach boort je de grond in. Schmidt heeft geen peoples manager kwaliteiten en sportief presteert hij ook zwaar ondermaats dus waar dat oneindige krediet voor hem vandaan komt is me al helemaal een raadsel. die bakt er pas echt niks van bij PSV

19 april 2021 om 12:07

Ik ben ook nog niet overtuigd van Schmidt en zijn 4222, maar hij doet het vooralsnog redelijk en beter dan van bommel. Zijn wijzingen hebben tijd nodig, dus ik zou hem pas na komend seizoen beoordelen. Tegen mindere clubs doen ze het goed, maar in de toppers is het verdedigend te kwetsbaar en aanvallend werd er niet geleverd. Maar het afmaken van kansen kun je een trainer niet aanrekenen.

19 april 2021 om 12:15

Vind ik niet. Van Bommel deed in zijn eerste seizoen iig nog serieus mee om de titel. Schmidt was begin maart al overal kansloos voor en ik zie ook nog steeds geen progressie in het spel en de resultaten waardoor ik zou kunnen denken dat wordt volgend seizoen beter. Ook het afmaken van kansen kan aan de trainer liggen. Misschien staat het systeem dan zo dat aanvallers bv te weinig energie over hebben als ze voor de goal komen of dat ze niet op de positie komen vanuit waar ze goed kunnen afronden met hun goede been

19 april 2021 om 12:23

Van Bommel erfte dan ook een kampioensploeg, terwijl Schmidt het moest doen met de puinhoop die hij achter liet.

"ook het afmaken van kansen kan aan de trainer liggen"? Serieus? Stuurt hij ze telepathisch aan? Durf de hand in eigen boezem te steken als voetballer hoor....

19 april 2021 om 12:36

De haat richting PSV en Schmidt zit wel heel diep bij jou he. Je bent zo stellig dat alleen jouw mening klopt. Mensen met tegen argumenten als woenselaar laat je dan maar links liggen.

19 april 2021 om 12:42

@hazardinho groter maken dan hij is?

Schmidt komt over als een narcist. Als de media na die wedstrijd vol lof is dat Ihattaren goed speelde, dan kan hij ook gewoon blij zijn voor die speler. Steunen dat dit vaker voorkomt en hopen dat hij uit zijn dip kwam.

Het voegt niets toe om zijn pretaties (na zijn vormverlies, trieste gebeurtenis en valse start) naar beneden te praten en vervolgens Rosario een keyplayer te noemen.
Rosario is ook geen Kante en Schmidt absoluut geen Zidane of Klopp.

"er werd toen gewoon weer kansloos van ajax verloren zonder enige uitgespeelde kansen."

En dit lag aan Ihattaren?

19 april 2021 om 12:43

Idd wat woenselaar zegt. Van bommel kreeg een team dat er al stond. In je 2e stukje staat zoveel onzin dat ik het maar laat lopen.

19 april 2021 om 12:46

"van Bommel erfte dan ook een kampioensploeg"

Dat valt ook wel mee! Hij liet juist veel spelers debuteren zoals Rosario, Gakpo, Malen en Ihattaren.

"puinhoop die hij achter liet"

Spelers als Gakpo en Malen zijn toch geen puinhoop? Miskopen heeft hij zeker gedaan met die 2 Australiers maar andere aankopen kwamen uit koker van Jdj.

Daarnaast heeft Schmidt ook Gotze, Sangare, Mvogo, Zahavi, Max en Frei kunnen halen.
Daarnaat uit de puinhoop Boscali kunnen laten functioneren en Teze laten debuteren.

Je doet alsof Shmidt het elftal van Feyenoord heeft geerft!

Het was gewoon een goed team met paar plekken matig zoals achterin

19 april 2021 om 12:46

Ik bedoel dat ihattaren toen zo goed niet was en de wedstrijd niet heeft gekanteld of PSV ook maar enige doelpogingen heeft bezorgd. Dat is precies wat Schmidt bedoelt, hier wordt meteen gedaan alsof er een topprestatie werd geleverd terwijl je gewoon verliest. Zijn wissel en opmerking zijn dan ook gewoon te rechtvaardigen. Dit was niet om Mo neer te halen, maar eerder een irritatie dat er continu naar hem over gevraagd wordt na een redelijke wedstrijd.

19 april 2021 om 13:05

Schmidt moest juist blij zijn dat het over Ihatteren ging en niet over zijn wanprestaties als coach

19 april 2021 om 13:42

Krillin, dat is toch precies de kern? Je noemt een hele rits aan namen op die nog niet bij PSV speelde op het moment van aantreden van Schmidt. Blijkbaar was de ploeg die van Bommel achter liet (met uitzondering van Gakpo en Malen) niet van dermate kwaliteit.

Je kan na een uitermate teleurstellend jaar toch niet 25 spelers in een groep gooien en verwachten dat zij direct kampioen worden? Verder niet vergeten dat er intern ook twee kampen ontstaan zijn tijdens de periode van Bommel, dus onrust op de achtergrond en de voorgrond.

Ik denk dat je wel een beetje inzicht hebt in hoe ik er in sta. Ik vind dat een trainer in zijn tweede jaar pas afgerekend mag worden, zeker na de flinke ingrepen in de selectie. Dat betekend overigens niet dat ik niet vind dat hij het dit jaar beter had moeten doen.

19 april 2021 om 14:59

Door mensen als Japie worden spelers als Mo verziekt. Hij is zo'n ja-knikker in de hoek van Mo die hem overal gelijk in geeft en de trainer als probleem aanwijst. Hoe ik het als neutrale voetbal liefhebber zie is dat Mo mentaliteit te kort komt en hoe meer er op mentaal vlak van hem verwacht wordt hoe meer hij door het ijs zakt. Top voetbal is niet alleen top talent, top fysiek, top techniek maar ook top mentaliteit. Als ik hoor dat verschillende mensen binnen PSV klaar zijn met hem dan is dat iets puur mentaals.

In elke sport geldt; hard work beats talent if talent doesnt work hard.

Ik denk dat Mo lang op talent heeft kunnen teren en nu er meer van hem verwacht wordt en zijn omgeving hem minder sturing kan geven (om welke reden ook) zakt hij mentaal door het ijs. Te zwaar, conflicten met andere spelers en trainers en negatieve houding. Dat zijn nog maar de dingen die wij zien. Mogelijk heeft hij het mentaal niet in zich om in de top te spelen. Er zijn genoeg voorbeelden van spelers die barsten van het talent maar op mentaal vlak te kort schieten.

19 april 2021 om 17:41

@woenselaar "een trainer in zijn 2e jaar pas afgerekend mah worden"

Absoluut. Zo sta ik er ook in. Ik heb hier ook paar keer aangegeven dat Schmidt nog kans moet krijgen en zelfs aantal transfers doen om zijn team te samenstellen. Al voordat bom ontplofte gaf ik aan dat ik geen plek zie voor Ihattaren en Schmidt andere type speler nodig heeft. Type Sane. Ik verwacht ook dat hij nog wel paar goede transfers kan realiseren waardoor PsV stukken beter zal presteren.

19 april 2021 om 18:17

@krillin, laten we dan hopen dat PSV ook weer een stukje aansluiting vind bij op zijn minst de top 32 van Europa. Jammer dat we zo ver afgezakt zijn laatste 3 jaar.

19 april 2021 om 11:52

Als Ihattaren niet uit de verf komt in dit systeem dan moeten we ons met z'n allen gaan afvragen of Ihattaren wel zo goed is / zo veel potentie heeft als wordt gedacht. Ik vind eigenlijk dat dit systeem best wel goed bij hem moet passen. Als hangende rechtsbuiten met veel mogelijkheid om naar binnen te trekken en ook nog twee spitsen voor je om de combinatie aan te gaan. Onderdelen die Ihattaren moet beschikken. Het harde werken en achter een back aan moeten lopen hoort er nou ook eenmaal bij. Weinig spelers in de top die aan zijkanten spelen die dat niet doen hoor! Wil hij die topspeler worden dan is het goed dat hij hierin gehard wordt!

19 april 2021 om 11:54

er zijn er wel meer die niet optimaal renderen in dit systeem blijkbaar anders sta je niet 11 punten achter op Ajax en gelijk in punten met het veel minder vermogende AZ

19 april 2021 om 12:05

Dat is een andere discussie. Jij stelt dat het systeem niet past bij Ihattaren en doet laten blijken dat dit aan Schmidt ligt. Ik denk dat je het beter kan zoeken bij Ihattaren zelf; Zware privé-omstandigheden, slechte motivatie, rare uitingen op sociale media en (ik denk) minder potentie dan de meesten denken.

19 april 2021 om 12:11

Een stengs krijgt wel het vertrouwen en presteert ook minder. Ligt dat ook aan de trainer dan? De invloed van een trainer wordt hier overschat. Een goede speler moet gewoon kunnen presteren, zeker in de eredivisie. Hoe denk je dat het voor Mo in het buitenland of bij ajax gaat zijn. Dat iedereen hem daar als God.behandelt? Daar zit hij nog sneller op de bank dan bij PSV hoor...

19 april 2021 om 12:17

Maar als Gakpo een paar goede wedstrijden speelt komt dat zogenaamd wel door Schmidt en als Boscagli redelijk presteert ook. Als Schmidt dan de credits krijgt dat Boscagli het beter doet dan onder Van Bommel dankzij Schmidt dan kan je ook stellen dat Ihattaren het slechter doet dan onder Van Bommel dankzij Schmidt

19 april 2021 om 12:33

Ik heb niemand horen zeggen dat die spelers beter presteren door Schmidt.. Ik zie de link naar het artikel of de video graag tegemoet.

19 april 2021 om 13:38

Gakpo klopt al langer nadrukkelijk op de deur, dat ligt niet aan Schmidt denk ik. Boscagli daarentegen, die was verdedigend vaak ondermaats (ook bij Faber). Echter door hem op het middenveld te zetten (invloed van de trainer), ging hij veel beter renderen. Dus dat wil ik wel weiden aan de komst van Schmidt. Ihatteren rendeert juist minder in de tactiek van Schmidt, ook aan Schmidt te weiden dus. Echter heeft Ihattaren ook niet zijn stinkende best gedaan om zich aan te passen aan het 4-2-2-2 systeem (overgewicht, ziek melden en raar gedrag op social media). En dan kunt niet van Schmidt verwachten dat hij zijn tactiek gaat omgooien voor een talentje dat er met de pet naar gooit. Het is buitengewoon zonde want Mo heeft bergen talent, maar hard werken verslaat talent als talent niet hard werkt.

19 april 2021 om 14:31

@japiekrekel Maar als ik op jouw beredenering moet afgaan is het toch volkomen logisch dat Ajax zo veel punten voor staat? Ze hebben veel meer geld dan PSV. Dus ik zou zeggen knap gedaan van AZ. En Ajax doet wat het hoort te doen.

19 april 2021 om 17:12

en PSV hoort niet wat het hoort te doen want die horen AZ ver achter zich te laten

19 april 2021 om 21:38

Dat kan niet he, dan is de marge met Ajax te klein.

19 april 2021 om 12:40

Vind jij jezelf niet erg dom overkomen? Jij weet helemaal niet hoe het precies in elkaar zit en wat PSV allemaal voor Ihataren heeft gedaan ( ik weet dat wel) en kraamt maar een hoop onzin uit. Maar ja dat zijn we van jou wel gewend

19 april 2021 om 13:20

oja, natuurlijk want jij werkt elke dag samen met Ihatteren, over dom gesproken

19 april 2021 om 15:58

Japie.. volgens mij is het onderhand wel duidelijk dat er meer aan de hand is dan alleen het vertrouwen van de trainer wat mist. De algehele instelling van trainen, discipline en ook zaken zoals voeding zijn voor een topsporter van belang. Het is inmiddels wel duidelijk dat het vooral daar aan schort? Dat is een club niet te verwijten maar dat is inzicht dat de speler uiteindelijk zelf moet krijgen. Als je geen topsport mentaliteit hebt (wat ook heel moeilijk is), ga je het uiteindelijk echt niet redden.

Altijd weer grappig om te lezen hoe men Ihattaren en anderen linkt aan die "Absolute Top". Alsof subtop of eredivisietop niet genoeg is.

Toen ik de titel las, dacht ik "ook een beetje lullige uitspraak naar Aisatti toe". Blijkt het Aisatti zelf te zijn die het zegt

Wel echt een mooi stuk en een heel reële kijk van hem trouwens.

19 april 2021 om 18:19

Toen ik de titel las dacht ik ook meteen,echt lullig dat altijd zijn naam wordt gebruikt als het gaat over talenten die het niet hebben gehaald en uiteindelijk blijkt hij het zelf te zijn,hij heeft het zovaak gehoord dat hij het ook is gaan geloven,best treurig...

Waarom benoemt Aissati dat hij Marokkaans is en uit Utrecht komt en dat iedereen dan trots op hem is. Zou men niet trots kunnen zijn op een goede Botswaanse voetballer uit Sittard?

19 april 2021 om 11:32

Ik denk dat Aissati specifiek op de Marokkaanse gemeenschap in utrecht doelt als hij spreek over de mensen die trots op hem zijn.

19 april 2021 om 11:40

Klopt. Daar dacht ik ook al aan. Dat vind ik juist zo jammer. Onderscheid maken op basis van nationaliteit in positieve zin werkt evengoed de gelijkheid tegen als wanneer dat in negatieve zin gebeurt. Ontopic: Ihattaren gaat gewoon uitmonden in de categorie aissati, bazoer, tannane, owusu abeye. Assaidi, kishnaa, Begenadigd talent komt niet verder dan top eredivisie

19 april 2021 om 12:39

Je gooit nou wel een hoop spelers op een hoop. Kishna had al vroeg rotte knieen. Zijn instelling was nimmer een probleem, zijn knieen des te meer.
Aissati was technisch en aanvallend prima echter geen top. Als je dan niet veel mee verdedigd, ontstaat er een probleem.
Bazoer is weer een ander verhaal, daar heb ik echt twijfels over de begeleiding van zijn zaakwaarnemer. Bij PSV grote ruzie omdat hij niet in de verdediging wilde spelen, bij Ajax had hij het al snel over clubs als Barcelona waar hij binnen een paar jaar wilde spelen, vond hij zichzelf een ster, om uiteindelijk via de achterdeur naar Wolfsburg te gaan. Nu zit hij bij Vitesse en speelt hij als verdediger. De cirkel lijkt me rond.
Tannane komt gewoon te kort. Een speler met goede techiek, kan mooie, creatieve dingen laten zien maar is onzichtbaar als hij tegen sterkere tegenstanders speelt. Speelt gewoon op zijn niveau.
Assaidi kon van Heerenveen naar Ajax maar was al 24. Hij besloot die stap over te slaan en meteen naar Liverpool te gaan. Belandde op de bank met een dik salaris. Werd uitgeleend aan Stoke en deed het daar prima. Daarna ging hij geld scheppen in de woestijn wat einde carriere betekende maar wel een dikke bankrekening opleverde. Niks mentaals mis met hem, hij koos gewoon voor het geld en dat is zijn goed recht.
Kortom, allemaal heel verschillende gevallen die je niet zomaar op een hoop kan gooien.

19 april 2021 om 21:46

Het is ook een hoopje spelers met verschillende verhalen, maar voor allen geldt dat er een betere toekomst werd toegedicht dan uiteindelijk is waargemaakt. Wat vaak ontbreekt is de topsportmentaliteit, maar ik wist niet dit Kishna zulke slecht knieen had. Had hij het anders wel gehaald denkje? Iedereen wordt zo gauw omhoog geschreven lijkt t

19 april 2021 om 12:49

@5e klasser komt omdat de media dit aan Aisatti vraagt. Zij hebben natuurlijk veel overeenkomsten.
Beiden uit Utrecht, Marokkaanse achtergrond, in jeugd grote talenten en spelend bij Psv.

Ja Aissati...

Ik en mijn oude huisgenoot grappen nog vaak over vergeten voetballers: "we gaan nog veel van hem horen". Wat Affelay toen destijds zei in een interview samen met Aissati. Ik geloof dat de wedstrijd tegen AC Milan?

De zinsnede dat aisatti ondanks een verblijf bij ajax nooit wereldtop geworden is is ook erg lachwekkend.

19 april 2021 om 13:33

Ja, inderdaad, haha, dat tekent ook weer vanuit welk perspectief dit artikel (en dit is niet de enige) is geschreven.

Eens, hoop dat hij volledig ontploft en z’n potentie wél gaat waar maken. Heb niet de hoop dat dat bij ons psv zal gaan zijn, maar dan maar ergens anders. Niet zijnde ajax uiteraard ;-)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren