Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kritiek op Ajax-spits Brobbey: ‘Hij zit elke week de scheidsrechter achterna’

Laatste update:

Willem van Hanegem blijft zich verbazen over de situatie bij Ajax, zo laat hij optekenen in zijn wekelijkse column namens het Algemeen Dagblad. De Kromme ziet dat de trainer van de Amsterdamse club ‘maar wat doet’, terwijl zijn spelers ‘steeds meer de weg kwijtraken’. Daarbij noemt Van Hanegem spits Brian Brobbey als voorbeeld.

Het clubicoon van Feyenoord vraagt zich af wanneer de gifbeker van Ajax leeg is. “Bij mij rijst inmiddels wel de vraag: hoe diep kan deze club nog verder vallen? In Noorwegen wonnen ze een wedstrijd die ze eigenlijk niet konden winnen, zo slecht ging het.” Tegen AZ ging Ajax zondag met 2-0 onderuit.

In Alkmaar trad Ajax aan met liefst vijf verdedigers. “Dat is voor sommige mensen een soort heilige oplossing: meer verdedigers, dan gaat het vast beter. Bij Oranje had je ook zo’n stroming die het maar over die manier van spelen had. Louis van Gaal speelde het, maar hij moest het voortdurend repareren. Het is geen truc die altijd werkt.” Van Hanegem noemt het naïef dat John van ’t Schip dacht in een aantal dagen van systeem te kunnen veranderen.

Volgens Van Hanegem is ook de nieuwe formatie niet de oplossing voor de Amsterdammers. “Ajax doet maar wat, ook tegen AZ. En ondertussen raken de spelers steeds meer de weg kwijt. Brian Brobbey zit elke week de scheidsrechter achterna, omdat ze hem even hebben vastgehouden.”

De Kromme concludeert dat er maar één oplossing is. “Ze moeten daar in de zomer afscheid nemen van veel spelers. Dat kost een berg geld, maar het kan niet anders. Ze moeten zorgen dat ze de jeugdopleiding weer zo inrichten dat er talenten doorkomen, zoals dat altijd is gebeurd.”

Door de nederlaag in het AFAS Stadion staat Ajax liefst zes punten achter nummer vier AZ. De Amsterdammers maken wel nog kans op de eindzege in de Conference League. Daarin wacht in de achtste finales echter een zware opgave, daar Ajax afgelopen vrijdag werd gekoppeld aan Aston Villa.

Willem 80


Voor Van Hanegem zelf staat maandag een bijzondere avond te wachten. De legendarische middenvelder vierde dinsdag zijn tachtigste verjaardag. Als eerbetoon organiseert het AD maandag een theatershow in concertgebouw De Doelen. Daarbij komen meerdere bijzondere gasten langs, waaronder Feyenoord-middenvelder en Oranje-international Mats Wieffer.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Eens dat Brobbey zich wat meer koest moet houden, zag er gisteren zwaar gefrustreerd uit, maar vind dat die zich nog aardig heeft ingehouden. Het is ook niet normaal hoe vaak de beste man wordt vastgehouden, kan mij voorstellen dat dat zwaar frustreert als spits zijnde en er geen geel wordt gegeven.

26 februari 2024 om 10:18

De frustratie zal vast ook ontstaan door het matige spel van de rest van de ploeg. Brobbey moet bijna alles alleen doen, al helemaal zonder Berghuis en Bergwijn op de flanken. Hoeveel ballen heeft hij gisteren eigenlijk gehad, die waren zo ongeveer op 1 hand te tellen.

26 februari 2024 om 10:23

Dan moet je misschien je ajax bril eens afdoen. Hij begint elke keer zelf met vasthouden en trekken.

26 februari 2024 om 10:27

Nou als ik zie hoe bij jullie die Dani de Wit als een totale idioot hem onderuit schoffelt. Daar bleef Brobbey rustig. Het is ook een opeenstapeling van momenten maar dat zal je pas zien als jij je az bril afdoet.

26 februari 2024 om 10:28

Door dat steeds te zeggen, maakt dat het niet meer waar. Ik heb Brobbey nog geen enkele keer achter een ander aangesleept zien worden, laat staan judoën. En andersom was dat het, ook gisteren weer, steeds het geval.

26 februari 2024 om 10:29

@mickey12: en toch had ik graag gehad dat er gisteren één speler met de mentaliteit van Dani de Wit bij Ajax op het veld had gestaan. Gezapige bende.

26 februari 2024 om 10:34

Een strijders mentaliteit kan ik waarderen. Mensen moedwillig onderuit schoffelen ben ik geen voorstander van.

26 februari 2024 om 10:39

Brobbey moet uiteindelijk lekker steeds als een stervende zwaan naar de grond gaan en meteen de bal vastpakken met zijn handen, zodat het al definitief lijkt dat er een overtreding heeft plaatsgevonden. Daar fluiten scheidsrechters wel voor. Scheidsrechters ergeren zich eraan dat ze gefopt worden door spelers maar houden het zelf in stand door zo te fluiten.

26 februari 2024 om 11:14

en toch is het zo.

26 februari 2024 om 11:15


En gaat dit bericht over Brobbey of over Dani de Wit?

26 februari 2024 om 11:16

Beetje vallen is zijn handelsmerk toch.
Voorheen ging hij telkens onderuit als hij op doel schoot en nu als hij gaat leunen tegen een tegenstander.
Let maar eens goed op hoe hij het lichaam van een tegenstander gebruikt om er vervolgens zelf hinder van te ondervinden.

26 februari 2024 om 12:20

Wie werd er gister achter Brobbey aangesleept dan? Dat is 1x gebeurt tegen (volgens mij) Heracles en verder niet.

26 februari 2024 om 13:10

week in, week uit hangen ze als een baby luiaard om hun moeder heen. En sommige denken dat ze op rugby zitten, snap wel dat Brobby er op een gegeven moment klaar mee is.

En nee ben niet voor Ajax @Rogier072, maar stel voor anders je anti ajax bril af te zetten

26 februari 2024 om 13:57

Tegen Heerenveen nogmaal, ook gisteren krijgt Goes een gele kaart omdat hij vast blijft houden nadat Brobbey er voorbij is, niet zo extreem maar goed. Wel geel.
Iedere wedstrijd gebeurt dit meerdere malen. Maar Brobbey mag zich dan niet uiten, natuurlijk raak je gefrustreerd, er is een duel waar beide partijen vasthouden en Brobbey wordt iedere keer teruggefloten. Is het een keer niet zo dan blijven ze vasthouden.
Echter was er gisteren meer frustratie na een overtreding (belachelijke) van Dani de Wit, en die kreeg niet eens een kaart. Vond Blindhout gisteren zijn naam weer eer aan doen. Waarbij de commentator van ESPN nog de beste grap maakte na een duw van Brobbey, dit is geel waard.
Week in week uit wordt het shirt van brobbey uitgetrokken. Wat dat betreft is er bij ajax dan toch nog iets van absolute wereldtop, en dat is de kwaliteit van de shirts....

26 februari 2024 om 15:08

Dus je ziet niet dat brobbey vaak genoeg zelf begint. en nee niet alleen de wedstrijd van afgelopen weekend. Maar het zal wel aan me bril liggen.

26 februari 2024 om 15:46

Dat het over Brobbey gaat wil niet zeggen dat er geen vergelijking gemaakt mag worden met notabene een speler waar ze gisteren tegen speelden die dus ook net zo goed als een idioot te keer ging.

26 februari 2024 om 15:47

Dat is ook niet verboden. Shirt vasthouden is dan weer wel verboden. Maar leunen tegen iemand is gewoon een duel aangaan volgens mij.

26 februari 2024 om 11:51



Ik denk dat ik zelden een Ajax-gerelateerd topic heb gezien waar Ajacieden zo erg oogkleppen ophebben. Het vasthouden komt van Brobbey ook zelf. Dat gaat over en weer. Zowel internationaal als nationaal gaat er gewoon veel door omdat die arbiters dat zelf ook wel allemaal zien.

Brobbey schijnt éã©n kwaliteit te hebben en probeert dat volledig uit te melken, maar als dat trucje niet werkt blijft er ook weinig over.

26 februari 2024 om 13:13

Er worden veel overtredingen op Brobbey gemaakt dat klopt. Maar heel vaak maakt hij de eerste overtreding zelf. Door de verdediger vast te houden (armen naar achteren en vasthouden) en proberen de verdediger als as te gebruiken om te draaien. De verdediger pakt vervolgens Brobbey dan ook vast. Soms krijgt hij de overtreding mee en soms tegen.

En tja dat hij als spits af en toe een schop krijgt of een harde tackle dat hoort er bij. Kijk hoe van Basten destijds in Italie werd aangepakt. Daar zijn ze in Nederland lieverdjes bij. Als Brobbey een internationale carriere ambieert in de PL of La Liga of Serie A dan zal hij zich hier tegen moeten wapenen en ook mentaal hier beter mee om moeten gaan. Want daar zijn ze niet alleen veel harder maar ook veel geslepener en slimmer.

26 februari 2024 om 13:48

Ehh Burdy… dat hoort niet hoor. Ook niet omdat dat vroeger in de Serie A gebeurde.

En daarnaast hangt Brobbey niet aan zijn tegenstander, maar gebruikt hij zijn lichaam. Heel vervelend voor een verdediger, maar geeft geen enkel recht om dan maar aan hem te gaan hangen of hem neer te schoppen.

Wat dat betreft kan ie beter gaan rollen en huilen, dan krijgt ie meer mee.

26 februari 2024 om 14:23

Hij hangt wel degelijk aan het lichaam. Als je dat niet wilt zien ben je gewoon blind hoor. Al die scheidsrechters zien dat, anders had hij toch veeeel meer in zijn voordeel gekregen?

26 februari 2024 om 16:29

Nee, niemand heeft het recht om iemand neer te schoppen. Nogal wiedes. Maar het gebeurd wel in de praktijk. Als hij de top wil bereiken kan hij daar maar beter aan wennen. En hoe erg ik het ook vind, hij kan inderdaad soms wat slimmer zijn en gaan rollen want helaas werkt het ook zo internationaal. Ben er niet blij mee




En terecht als je ziet hoe vaak hij geen overtreding mee krijgt. Toch zag je gisteren wel met die ene schouterduw (op ik dacht Lahdo?) dat hij wel wat gefrustreerder over kwam dan in andere wedstrijden.

Maarja zoals ik zei, als je elke wedstrijd een duw in je rug krijgt, wordt vastgehouden als je eindelijk doorgang richting het goal hebt of geen vrije trappen mee krijgt, snap ik dat je het op een gegeven moment zat bent en boos reageert tegen de scheids of tegen de tegenstander.



26 februari 2024 om 10:24

Dat is bij grote, sterke spitsen wel vaker. Heb dat ook zo vaak bij De Jong en Henk Veerman gezien.

Verschil is wel dat Brobbey zelf ook constant aan het hangen, duwen en trekken is. Moet voor de scheidsrechter ook echt moeilijk zijn om dan in te schatten wie van de twee er fout is.

26 februari 2024 om 10:39

Verschil? De Jong hangt en trekt zelf ook continu.

26 februari 2024 om 11:20

Denk dat het in Brobbey's nadeel is dat hij zelf fysiek echt een beest is (je kan aan hem hangen maar hij blijft wel staan) en het geen theater figuur lijkt te zijn.

de Jong is een enorme jankerd en laat de scheids wel merken hoe hij aangepakt wordt (soms terecht, maar kan ook echt een zeur zijn). Bij Brobbey heb ik het idee dat hj gewoon door probeert te gaan waardoor een scheids minder snel zal fluiten.

En als hij aan iemand trekt of eenn duw geeft vliegt zijn tegenstander een paar meter weg en fluit de scheids wel weer.

Maar frustratie is logisch, zeuren een logisch maar zinloos gevolg ervan.

26 februari 2024 om 12:21

Klinkt als iets wat Brobbey van De Jong kan leren

26 februari 2024 om 12:53

De Jong krijgt lang niet zoveel overtredingen tegen als dat Brobbey dat krijgt, totaal niet met elkaar te vergelijken helaas. Dat is 40 tegenover slechts 22.

26 februari 2024 om 10:50

Of dat nou waar is of niet (denk het niet), heel de wedstrijd bij de scheids zeuren gaat het niet beter maken. Gewoon concentreren op je eigen spel.

26 februari 2024 om 11:16

Klopt. Scheidsrechters mogen vaker fluiten maar dit soort gedrag gaat dat al helemaal niet teweeg brengen (eerder omgekeerd). Brobbey is zijn frustratie dit seizoen niet altijd de baas en die gaat m.i. wel meer dan eens over het randje qua uitbarstingen richting de tegenstander en scheids. Snap ook wel dat het een frustrerend seizoen is maar je hoort je temperament wel onder controle te hebben op het veld.

26 februari 2024 om 12:23

Had gister ook meer het idee dat hij gefrustreerd was doordat het gewoon voor geen meter liep en hij bijna geen enkele kans heeft gehad dan omdat er zoveel aan hem werd getrokken. Dat laatste gebeurt namelijk elke pot bij hem en dat werkt hij zelf ook wel in de hand door de hele tijd tegen z'n tegenstander aan te leunen en zelf ook behoorlijk veel te duwen en te trekken.

26 februari 2024 om 12:49

Hij zit op voetbal, dan ben je afhankelijk van je medespelers. Misschien kan Brobbey beter onder Judo gaan, heeft ie alleen met zichzelf en zijn directe tegenstander te maken. Kunnen we bij de Olympische Spelen een plak ophalen met Nederland!

Loopt een beetje gefrustreerd rond. Wel logisch hoor als je kijkt naar zijn teamgenoten, maar ik vind het wat overdreven dat ie zo zeurt om overtredingen, hij hangt zelf standaard in de tegenstander. Dan is het gewoon van twee kanten. Gisteren deelt ie zelf ook een paar beuken uit.

Weet je wat ook in de Doelen was vorige week. Wu-Tang Clan baby.

26 februari 2024 om 10:24

Is dat een nieuwe jeugd variant?

26 februari 2024 om 10:25

Er is wel degelijk een verschil tussen je lichaam gebruiken en iemand zodanig aan het shirt trekken dat je wordt meegesleept als een slee achter huskyhonden. Het is niet normaal hoe Brobbey wordt aangepakt en puur vanwege zijn fysiek vrijwel niets meekrijgt. En geef mij liever een spits die daar na een half uur spelen zo nu en dan wat over zegt, dan dat gezuig van andere topspitsen in de Eredivisie.

26 februari 2024 om 10:31

Je vergeet dan toch echt dat Brobbey zelf begint met vasthouden en trekken. Beetje zielig om dan over andere spitsen te beginnen.

26 februari 2024 om 10:59

Dat vergeet ik niet want dat is niet per se zo. Natuurlijk gebeurt er in zat duels van beide kanten wat, maar het wordt vrijwel altijd tegen Brobbey gefloten omdat hij altijd de sterkste is. Daarbij moet de verdediger vrijwel altijd meer onreglementaire fratsen uithalen om eens bestraft te worden dan Brobbey die al schouderduwtjes tegengefloten krijgt.

En je kan het zielig noemen dat ik de andere spitsen noem, maar daarmee geef ik aan dat er in de Eredivisie behoorlijk inconsistent gefloten wordt en dat het gezuig en gejank ook door de heren analytici wat kritischer beoordeeld mag worden. Want in tijde Tadic was het allemaal verschrikkelijk, ik zie al wekenlang allemaal Tadicen rondlopen bij de topclubs.

26 februari 2024 om 11:10

Tadic was wel next level irritant in mijn ogen. Heb Luuk de Jong/ Lozano nog nooit een geblesseerde speler met een glimlach het veld terug in zien duwen.

26 februari 2024 om 11:11

Als je zegt dat het niet zo is vergeet je het juist wel. Het gebeurt namelijk elke keer.

De vergelijking met Tadic is ook bizar, die was echt next level.

26 februari 2024 om 11:18

Brobbey doet vrolijk mee met het duw- en trekwerk, maar om met deze zekerheid te stellen dat hij constant "zelf begint" ben ik het echt mee oneens. Soms draagt hij verdedigers mee als rugzak en dat is echt niet omdat hij zelf begonnen is.

Myvision: Tadic was toch wel het toppunt van acteren, zuigen en scheids beïnvloeden. Dat gezegd hebbende begint een Santi Gimenez ook steeds meer dergelijke trekjes te vertonen. Bah, mag hij van mij zeker achterwege laten.

26 februari 2024 om 11:34

Eens hoor! Natuurlijk camoufleerde Tadic het (voor mij) door 5 seizoenen ongelooflijk te presteren, maar kan me heel goed voorstellen dat het om gek van te worden was. Ik vind alleen dat dit Ajax juist wel iets meer van zulke klootzakken mag hebben. Gimenez mag wel ietsssje minder weer inderdaad, vind dat een prachtige spits verder.

26 februari 2024 om 12:26

Je haalt nu 1 incident tegen Heracles aan en gebruikt dat als de norm. Dat is helemaal niet zo, ja er wordt veel aan Brobbey gehangen, maar dat is ook niet gek als je naar zijn manier van spelen kijkt. Als je beste truc het leunen tegen de tegenstander en dan naar de doel draaien is moet je niet raar opkijken dat je tijdens dat leunen ergens wordt vastgepakt. Tegenstanders worden er ook gewoon voor betaald om ervoor te zorgen dat jij niet zomaar kan draaien. Het is niet zo dat er wekelijks iemand op z'n knieën achter Brobbey aan glijdt met zijn shirt als een soort teugel.

26 februari 2024 om 10:35

Die speelstijl van Brobbey begint irritant te worden, die jongen moet gewoon diep gaan en stoppen met dat hele worstel gedoe. Tegen Bodo hebben we ook al gezien dat hij in de broekzak van die verdediger zat. Hetzelfde tegen AZ. Ik ben benieuwd hoe Brobbey in de premier league zou presteren. Een competitie die vele malen fysieker is dan de Eredivisie.

26 februari 2024 om 10:44

Brobbey speelde op een eiland gisteren, kan je hem niet verwijten. Daarnaast op een haartje na buitenspel anders had die gewoon weer geprikt.

26 februari 2024 om 10:37

Heel de Wu Tang Clan? Ik dacht alleen maar GZA, zonde, wat gemist dus.

Verder niet helemaal eens omtrent Brobbey. Vind dat hij de overtredingen wel erg gemakkelijk tegen krijgt. Hij kan er zelf ook niets aan doen dat hij 90 kilo spier is. Als je ziet hoe een de Wit gister inkomt en volgens mij niet eens geel krijgt, pfoe, dan heb ik wel met Brobbey te doen hoor.

26 februari 2024 om 11:02

Ja oke alleen GZA. Dani de Wit moet je gewoon preventief geel geven elke wedstrijd.

26 februari 2024 om 12:29

Heeft De Wit geen boodschap aan hoor. Hij heeft volgens mij zelf niet eens door hoe verschrikkelijk lomp en ondoordacht zijn meeste overtredingen zijn. Dat is nou echt zo'n speler waar je dan als tegenstander gek van wordt omdat hij zoveel overtredingen maakt, maar ook als supporter van AZ zelf.

26 februari 2024 om 13:14

de Wit moet is lekker normaal gaan doen, gewoon voetballen. Ipv als een gek schoppen en overtredingen maken. Dit heeft niks met mentaliteit te maken

Ik kan mij voorstellen dat hij gek wordt van de spelers die aan hem hangen. Het klinkt stom, maar dat is het leven een spits. Zeker zoals hij vaak speelt. Hij zoekt zelf ook de verdediger op en houdt hem vaak vast. Het nadeel van een spits is dat dit vaak meer bestraft wordt dan het vasthouden van een verdediger.

Ik vind de wedstrijd Utrecht tegen PSV een mooi voorbeeld om het verschil tussen het bestraffen van een verdediger en een aanvaller. Mike van de Hoorn komt 2x met een hoge elleboog inzetten bij Luuk de Jong. 1x is het gewoon doorspelen en 1x wordt er wel gefloten. Iets later doet Luuk de Jong het zelf ook. Nu wordt er direct gefloten en krijgt Luuk zelfs een gele kaart. Wat het verschil is is voor mij nog steeds onduidelijk.

26 februari 2024 om 10:23

Luuk kreeg een duw in ze rug dus was het niet eens zijn schuld dat die elleboog in de nek van zijn tegenstander kwam

26 februari 2024 om 10:28

los daarvan wordt de verdediger niet of nauwelijks bestraft en een aanvaller wel. Dit is een patroon die je veel vaker tegen komt en waar elke spits mee te maken heeft.

Ik kan mij voorstellen dat je daar als spits echt gek van wordt, zeker als het niet loopt zoals het bij Ajax het geval is.

Brobbey heeft alle recht van spreken. Ook gisteren werd had hij weer door de shirtsleper en verschillende judoworpen gepoogd uit de wedstrijd te halen. De scheidsrechters kijken met opzet een andere kant op heb ik het idee. Daarbij moet Wimpie even kijken naar die spits van zijn eigen club.

26 februari 2024 om 10:24

Hij begint zelf met vasthouden en trekken.

26 februari 2024 om 12:54

Brobbey krijgt veel meer overtredingen tegen dan dat hij maakt, wat je zegt is feitelijk onjuist rogier, niet jokken.

26 februari 2024 om 15:10

Natuurlijk

26 februari 2024 om 15:37

Het zijn gewoon openbare bronnen rogier, wellicht wat minder vanuit de onderbuik en wat meer naar de feiten kijken.

26 februari 2024 om 15:50

Kan je dan even je bronnen vermelden. Zou wel willen weten waar dat staat dan. En ga maar eens de wedstrijden terug kijken dan zie je zelf wel wat ik bedoel.

26 februari 2024 om 10:33

Myvision stop maar gewoon, in meer dan de helft van die duels is Brobbey meestal de eerste persoon die aan het shirt trekt van de andere speler. Blijkbaar vind die jongen het zo leuk om met verdedigers te knuffelen. Bizar dat er geen enkele trainer bij Ajax hem dit kan afleren.

26 februari 2024 om 13:16

blijkbaar denken verdedigers dat Brobby hun moeder is, dus zich als een babyluiaard om zijn buik heen vouwen

Op deze manier gaat Brobbey wel een vermoeiende speler worden om naar te kijken. Zijn hele manier van spelen is gebaseerd op het aangaan van duels en over en weer vasthouden, om de haverklap rijst dan de vraag wie hield wie vast, iedereen boos, continu gedoe. Dat zal in een volgende competitie ook het geval zijn, het zit hem echt in zijn eigen manier van spelen. Hij combineert voetbal met worstelen, als hij zou willen kan hij ook een keer uitzakken en even met wat vrij gras om hem heen een balletje aan de voet nemen, maar dat doet hij niet. Hoeft ook niet, zijn leven, maar ik zie liever een speler die met de bal speelt in plaats van met de man.

"omdat ze hem even hebben vastgehouden". Je kan letterlijk een compilatie maken van 15 minuten waarin tegenstanders Brobbey niet "even vasthouden", maar hem bijna te lijf gaan alsof het een op hol geslagen paard is wat getemd moet worden.

Ik weet echt wel dat we niet even de regels gaan veranderen omdat Brobbey een beetje te sterk is voor de gemiddelde tegenstander, maar het is ronduit belachelijk hoeveel spelers weg komen zonder een kaart vanwege het achterlijke gehang aan Brobbey (of welke andere spits dan ook). Voor het minste of geringste duwtje als een tegenstander en gevaarlijk uit dreigt te komen staat geel vanwege het onderbreken van "een veelbelovende aanval", maar 4-5 seconden compleet aan iemand gaan hangen wordt 9 van de 10 keer hooguit afgedaan met een vrije trap. Waarom worden verdedigers er bijna voor beloond als ze tegen een fysiek sterke spits staan?

26 februari 2024 om 12:09

Maar je kan tevens een compilatie maken van 15 minuten van Brobbey die evengoed lang vasthoudt en dan boos gaat lopen doen als er tegen hem of niet gefloten wordt. Ik zou echt een keer op zijn armen/handen letten tijdens zo'n duel. Die zitten vrijwel altijd aan de onderkant van shirt en trekt het naar beneden. Niet zo gek dat al die scheidsrechters daar niet intrappen keer op keer.

Misschien komt dat omdat sterke spitsen zoals Brobbey, maar ook Gimenez, Pavlidis en de Jong door het Nederlandse scheidsrechterskorps vogelvrij zijn verklaard. Daar mag je alles tegen doen, en doen ze 1x iets heel lichts terug dan fluiten ze in het voordeel van de verdediger. Bij Brobbey valt het nog net iets meer op omdat ie nog sterker en wendbaarder is dan de andere 3 genoemde maar het is echt belachelijk wat er op een aanvaller allemaal wel niet mag.

De scheidsrechter achterna ??? Slot doet niet anders. Slot heeft volgens mij ook opdracht gegeven aan Hulshof om dat te doen. Bijna de hele wedstrijd zeiken en zeuren. Tenenkrommend die staf van Feijenoord

26 februari 2024 om 11:36

Ik denk dat je het verkeerde artikeltje hebt aangeklikt. Geeft niet, overkomt de beste. Dit artikel gaat over Brobbey trouwens, dacht geef je even een heads-up.

Is Willem Ajax supporter geworden, heeft dit seizoen alleen nog maar columns over deze club geschreven.

26 februari 2024 om 20:55

Je weet dat Willem een lange column heeft waarin hij diverse zaken de revue laat passeren? En dat dat vervolgens hier op VZ in meerdere artikelen wordt opgeknipt? Of lees je de columns van Willem in zn geheel nooit zelf?

Dan zeggen ze Iets over luuk de Jong. Brobby loopt gefrustreerd rond. Maakt constant een weg werp gebaar als de scheidsrechter fluit.

Brobbey is laatste tijd steeds meer aan het "janken". Tuurlijk heeft hij gelijk als hij zegt dat hij wordt vastgehouden. Dat is idd irritant, maar onderdeel van het voetbal geworden. Zelf doet hij af en toe niet onder voor anderen qua vasthouden. Hij moet daar "boven" staan en zorgen dat hij beter wordt. Zijn frustratie kwam er uit op de onnodige overtreding op Lahdo, waarvoor hij geel had moeten krijgen. Het is meer de frustratie over het spel van zijn eigen team, dan over de overtredingen. Want die vallen best mee.

Je zal maar één van de beste Nederlandse spits zijn en dan een stelletje houthakkers als ploeggenoten hebben geen wonder dat je dan gefrustreerd ben .

Begrijp best dat Brobbey gefrustreerd rond loopt, dat wordt nog meer gestimuleerd in de zin dat hij elke x 2 man in zijn nek hijgen en/of onderuit wordt gehaald en geen 1 scheids die daar eens een x optreed

26 februari 2024 om 12:19

Zou zijn frustratie ook niet met het getoonde spel te maken hebben. Als je als team goed speelt en zelf veel doelpunten maakt kun je denk ik bijna alleen maar lachen als ze weer aan je shirt hangen. Nu scoort hij zelf (mede door het slechte spel van Ajax) te weinig en win je dit jaar (2024) pas 1 wedstrijd, daar wordt de stemming over het algemeen niet beter van. Je zag gisteren ook zijn ongenoegen richting zijn teamgenoten.

Brobbey is de rest van het team ook gewoon zat, die jongen werkt zich elke pot weer een ongeluk krijgt bij 1 van de 10 overtredingen een vrije trap mee en heeft de ploeg wekenlang op sleeptouw genomen. En dan kiest de trainer voor een tactiek waarbij de spits nog minder wordt bereikt en staat het achterin weer slecht.

Brobbey wordt qua arbitrage eigenlijk gestraft voor zijn imposante fysiek. Waar een ander allang onderuit zou gaan als er twee man aan hen hangen, blijft hij overeind. En dan fluit men maar gewoon niet. Knap frustrerend, maar continu verontwaardigd doen is ook weer niet de oplossing.

Ik vind het als Ajacied in bezit van Ajaxbril het erg frustrerend om te zien wat er volgens de scheidsrechters allemaal geoorloofd is wanneer het om Brobbey gaat. Natuurlijk gaat hij zelf vaak ook het fysieke duel aan door rug naar de goal en tegenstander voelend in zijn rug te willen draaien en schieten of klaar te leggen.
Maar wat voor waanzinnige worstelpartijen allemaal worden toegestaan en ook vaak in zijn nadeel gefloten laten zien dat wij met een incapabel scheidsrechterkorps te maken hebben. Ik erger mij wekelijks aan de manier waarop hij wordt afgefloten of ze niet de overtreding mee geven die wel degelijk wordt gemaakt.
Gisteren was weer zo'n voorbeeld echt partijen worstelen vasthouden aan hem hangen echt niet normaal en die verdedigers gaan het steeds meer doen want er wordt toch niet opgetreden.
We hebben een zwaar jaar met alles maar dit helpt ook niet echt mee.

26 februari 2024 om 15:38

Ik denk dat dat komt omdat hijzelf begint met aftasten en dan vasthouden. En dat gefrustreerde komt gewoon vanwege het team wat om hem heen staat. De miskopen van misnilat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren