Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

KNVB straft FC Twente met punten in mindering

Laatste update:
/

FC Twente heeft drie punten in mindering gekregen, zo maakt de club maandagavond via de officiële kanalen bekend. De Enschedeërs verklaarden onlangs hun jaarrekening onwaar vanwege het feit dat de onregelmatigheden rondom de Dusan Tadic-transfer een materieel effect hebben op de jaarrekening 2014/15.

Daarmee heeft FC Twente niet voldaan aan het tijdig inleveren van correcte jaarcijfers. “Toen we onlangs de jaarrekening introkken, wisten we dat de kans zeer groot was dat dit zou gebeuren”, zo stelt interim-directeur Onno Jacobs op de clubsite. “Dat maakt het natuurlijk niet minder pijnlijk. Zeker niet voor spelers en staf, die met massale steun van supporters, week in week uit knokken voor ieder punt.”

/

FC Twente zakt nu naar de dertiende plaats op de ranglijst. “We moeten dit accepteren en alles op alles blijven zetten om FC Twente op de been te houden. Er wordt met man en macht gewerkt om een crediteurenakkoord te realiseren.” Het bestuur van FC Twente heeft vanavond een onderhoud gehad met de KNVB-licentiecommissie om hen bij te praten over de actuele stand van zaken.

FC Twente zit sinds het voorjaar van 2014 in categorie 1 van het licentiesysteem en moet werken aan financieel herstel. Hiervoor heeft FC Twente zelf een plan van aanpak opgesteld. Daarin legt de club zichzelf op om binnen drie jaar minimaal in categorie 2 te komen. Onderdeel van dat plan zijn financiële doelstellingen, waar de licentiecommissie op toeziet. Voldoet de club niet aan die doelstellingen, dan start er een sanctietraject. Dat traject, opgenomen in het licentiereglement, is voor alle clubs hetzelfde en bestaat uit vijf sancties: een publieke waarschuwing, drie maal drie punten in mindering en uiteindelijk het verlies van de licentie.

/

Het is de vierde keer dat FC Twente niet voldoet aan het plan van aanpak. De club kreeg daarvoor al een publieke waarschuwing en er zijn twee keer eerder drie winstpunten in mindering gebracht. De volgende keer dat FC Twente de financiële doelstellingen van het plan van aanpak niet haalt, kan het de proflicentie kwijtraken.

FC Twente moet voor 1 mei een herstelplan indienen om de licentie voor het spelen van betaald voetbal te behouden. De gemeente Enschede wil de club wel helpen met een garantstelling van 32 miljoen euro, maar eist wel dat er een akkoord met de schuldeisers op tafel komt. FC Twente is er nog niet in geslaagd een crediteurenakkoord te sluiten.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Zo, drie hele punten. Poepoe

4 april 2016 om 22:13

Als het daar bij blijft ben ik blij maaaar...... vingers crossed dat het hier idd vij blijft.

4 april 2016 om 23:34

Tja, helaas. Deze 3 punten in mindering werden voor twee weken geleden (zo niet langer) al ingecalculeerd. Op basis van de schijnfacturen (de Tadic deal) moeten de jaarcijfers ingetrokken worden, hiervoor staat een sanctie van 3 strafpunten (letterlijk de enig mogelijke straf hiervoor).

Wat ik nog vervelender vind is dat er vandaag 2 artikelen over Twente zijn geplaatst op VZ waarbij er over de 100 reacties in de categorie vallen dat de Knvb maar een met straffen moet komen en Twente niet gespaard moet worden (de 'kop eraf' gedachte). Al sinds het eerste voorval is er door de Knvb een straf opgezet, de definitieve beoordeling komt op/na 1 mei 2016. Iedereen die hoopt dat daarvoor het doek al valt, helaas pindakaas.

De laatste tijd is het niet meer leuk een Twente-topic te lezen als je geen haat/wrok koestert jegens ze. Zowel mensen die de club verdedigen als mensen die de club het liefst het graf in praten weten me constant weer te verbazen met hoe weinig ze naar feiten kunnen of willen kijken. Het is niet meer leuk, om mensen zo veel te moeten corrigeren, omdat hun reacties zo bol staan van misvattingen dat ik het haast als provoceren moet zien. Nogmaals, zowel voor- als tegenstanders van de club.

Ik denk dat ik maar een poosje met verlof ga, dat ik nadat deze heisa overgeblazen is (zeg maar een week na het vonnis) weer terugkeer. Beter voor m'n hart, want het ongefundeerde over en weer spelletje blijft maar doorgaan.

5 april 2016 om 00:41

ik snap je gedachtegang en je bent zeer realistisch geweest.. maar snap je ons ook het is ook een keer genoeg.. hoe lullig het ook is.. nogmaals licentie verliezen is nergens voor nodig maar degradatie wat wij mij betreft toch wel.. toch blijf ik het jammer vinden voor mensen zoals jij .. maar goed ze zijn wel fout geweest en dat moet bestraft worden en niet meer drie jaar geen europees.. dat kan gewoon niet hoezeer het realisme ook is..

5 april 2016 om 01:03

Ik hen niks tegen Twente, nooit gehad. Maar 3 punten in mindering is hetzelfde als Messi 5.000 euro boete geven vanwege belastingontduiking. Ookwel, het gaat nergens over. Ik vind dat er meer gepaste straffen moeten komen. Of het nou Ajax is of Willem II, iedere club dient zich aan de regels te houden.. En 3 punten in mindering is als een deuk in een pak met boter slaan

5 april 2016 om 02:15

Tikkertje91
Ik ben een Feyenoord fan in hard en nieren,ik hoop van harte dat jullie ook een soort vrienden van Twente hebben,want als de vvf er bij Feyenoord niet was geweest was mijn club ook gewoon weg geweest. Ik geloofde er toen niks van dat dat kon gebeuren,en Feyenoord had maar de helft aan schuld. Ik heb echt niks met Twente,sterker na Ajax is t de club die ik t meest "haat" daarom moeten ze blijven bestaan. Wel vind ik dat er een straf moet komen,voornamelijk omdat ze transfers hebben gedaan die niet legaal waren. En niet omdat het om Ziyech gaat,het is graag of niet, meer omdat ik denk dat andere clubs de dupe kunnen zijn. Stel de doorverkoop clausule voor Ziyech vervalt als ze failliet gaan,heeft Heerenveen een strop. En Zwolle bij Mokotjo. Die clubs mogen nooit de dupe worden van t wanbeleid bij Twente toch?

5 april 2016 om 08:09

tukkertje91, ik hoop dat niet, alleen heb ik er wel mijn twijfels over of het twente lukt om voor 1 mei de zaken in orde te hebben en dat vindt ik jammer. Ik vindt twente een club die moet blijven bestaan, want het spel is van jullie club op een eerlijke manier, er zitten geen geniepige spelers bij, die moedwillig iemand te erg tackle dat er een blessure van komt. Het is jammer dat er bijna altijd in de top mensen zitten die de zaak flessen. Hopelijk komt het goed, ik gun het jullie wel.

5 april 2016 om 08:42

De straf die jij noemt degraderen is geen straf. De KNVB kan niet twente laten degraderen. Omdat ze dat niet kunnen opleggen volgens de regels. En die regels en sancties heeft de KNVB zelf opgesteld. Of het nu mild is of niet, de KNVB straft twente al het zwaarste wat ze kunnen. Dit zijn de maximale straffen namelijk

5 april 2016 om 09:05

Altijd maar in de slachtofferrol kruipen en klagen, terwijl het de meeste niet interesseert of het Ajax, Twente, AZ, Feyenoord, Nec, etc. is. Er is gewoon te erg gefraudeerd om dit zo licht af te doen keer op keer. Dan heb ik het maar niet erover dat op de dag van vandaag teams nog benadeeld worden door dat getruc, zie een Ziyech die nooit bij Twente had moeten komen en de TV-gelden etc. Van mij mogen ze blijven bestaan maar dan lekker opnieuw beginnen in de JL.

5 april 2016 om 09:36

@fcgrunn10: "snap je ons ook?"
Serieus? Natuurlijk snappen we dat jullie willen dat onze club kapot gaat. Puur om het feit dat ons oude bestuur faliekant tegen Groningen was en werkelijk alles deed om jullie een slecht leven te bezorgen is het duidelijk dat ze gewoon de hele club op moeten doeken. Ga anders even huilen joh.

5 april 2016 om 09:53

Tukkertje91,
Ik ben het helemaal met je eens hoeveel topic van Twente,
zijn er niet geweest op V.Z tientallen.ook de reacties die je ,
gegeven heb was uit het hart.nu zijn er 3 punten af gelukkig,
geen zes.nu kan Twente er misschien in blijven in de Ed.

Zelf sluit ik me bij je aan om ook een poosje niet meer op,
deze topic/nieuwsbericht of wat het ook mag zijn te reageren.

5 april 2016 om 09:56

Ja iedereen is tegen Twente, ieder wil dat de club kapot gaat. Ga toch heen jong. Kijk, Twente heeft toch flink wat misstappen begaan en de straffen die daarop staan zijn te licht of te zwaar.

4 april 2016 om 22:28

Zoals in het artikel te lezen is, is dit de enig mogelijke sanctie voor dit vergrijp. En dan toch weer verbaasd en verontwaardigd doen? Verrassend.

4 april 2016 om 22:51

Niet verbaasd want je hebt gelijk. Vind alleen drie punten aftrek niet zo indrukwekkend

4 april 2016 om 23:12

Is het gelukkig ook niet. Maar heel Twente wist dat deze straf er aan kwam. Dat kon niet uitblijven met de info die tot nu toe bekend was.

4 april 2016 om 23:26

En je vind het niet tijdig inleveren van een jaarrekening wel een heel ernstig misdrijf?

4 april 2016 om 23:30

Ja want dat is ook alles he trefkans.
Struisvogelpolitiek noemen ze dat toch?

4 april 2016 om 23:46

Hiervoor worden ze in dit geval bestraft. Verder zijn er al veel straffen gegeven en lopen er nog verschillende onderzoeken. Zoals in een rechtstaat hoort, krijgt Twente de straffen die vastgelegd zijn bij de regels die zij hebben verbroken.

Zeggen dat drie punten aftrek te weinig is, is simpelweg on-relevant.

5 april 2016 om 00:12

Het is niet te laat ingeleverd, maar teruggetrokken omdat het vol onwaarheden staat..... Iets anders claimen is struisvogelpolitiek.

Dat deze straf te weinig is voor het vergrijp lijkt me duidelijk, maar Welke straf ze krijgen zal me jeuken. Dit kan zo niet. Wat ze al jaren uitspoken is oneerlijk ten opzichte van de andere clubs die wel alles tijdig op orde hebben.

Verder is het niet on-relevant.... Dat woord on-bestaat.

5 april 2016 om 00:28

Irrelevant, excuus.

Nogmaals wil ik benadrukken dat het vergrijp waarvoor ze hier bestraft worden het, in dit geval inderdaad door het terugtrekken wegens onwaarheden, niet tijdig inleveren van de jaarrekening is. Tot driemaal toe drie punten aftrek, en daarna verlies van licentie, zijn hiervoor de vastgelegde straf en lijken mij afdoende. De wanpraktijken die hiertoe hebben geleid worden los hiervan bestraft. Op dit moment stellen dat de Knvb Twente er makkelijk van af laat komen, omdat ze in dit geval drie punten aftrekken, kan gewoon niet. Uitsluitsel van Europees voetbal, tonnen aan boetes, een gedwongen vertrek van bestuur en dit en voorgaand puntenaftrek zijn straffen die al opgelegd zijn er hangt nog een hoop onheil in de lucht.

5 april 2016 om 00:45

Wat een wijsheid..... en wat een schijnheiligheid. WIe denk je wel dat je bent ? De verpersoonlijking van de Knvb zelf ?

5 april 2016 om 00:49

Wat bedoel je precies?

5 april 2016 om 01:34

@ Taalbers:
Ja, ga nou ook nog ruzie met elkaar maken.
Trefkans gebruikt zijn hersens en denkt na, voordat hij zijn reactie op VZ zet. Ik zou godsgelukkig zijn als meer mensen dat deden.
Als er meer gegoogled zou worden, kan iedereen weten hoe het zit met de mogelijke sancties. Maar iedereen roept maar wat, terugzetten naar een lagere divisie, meer punten aftrekken, licentie intrekken, hogere boetes, maar kijk nou eens gewoon waar het nu over gaat en wie er vanuit de Knvb welke maatregelen kan nemen. daar kun je het wel of niet mee eens zijn, maar de regels worden tot nu toe gewoon gevolgd.

Wel heb ik zelf het gevoel dat de KNVB-regels zijn samengesteld zonder rekening te houden met deze enorme beerput. Om maar wat te noemen: over de afgelopen jaren zou een herberekening van televisiegelden moeten plaatsvinden, omdat er door fraude één club is bevoordeeld en veel clubs zijn benadeeld. Daarover is niets geregeld, voor zover ik weet.
Hetzelfde geldt voor het via trucs kopen van spelers, zoals met Ziyech is gedaan. Twente gaat hiervoor gestraft worden, maar intussen speelt hij gewoon bij Twente en (zie dit weekend) sprokkelt hij de punten voor Twente bij elkaar. Dat is natuurlijk je reinste competitievervalsing, maar hieraan is op basis van de bestaande regels niets te doen. Het heeft op de competitie natuurlijk wél enorme invloed.

Tot slot: de realiteit is, dat de grootste fraudeurs wel nog steeds met geld in die club zitten. Naief als ik ben, ga ik er dan ook van uit dat dat geld in de club is gestoken vanuit clubliefde. Als ze nu geen afspraken maken, die er waarschijnlijk toe leiden dat ze veel van al dat geld kwijt zijn, valt per 1 mei het doek en is Twente zijn licentie kwijt. Dan zijn ze dus alles kwijt. Hoe is het dan mogelijk dat ze hun poot nog steeds stijf houden?

Wat een bende. Ieder, echt ieder bedrijf dat zo in zijn eigen markt opereert was al lang verdwenen. En dit gaat maar door, ik heb er een heel hard hood in.

Sterkte, supporters. Echt waar. Maar ik vrees het ergste.

5 april 2016 om 02:26

Trefkans,Feyenoord was bijna failliet,zonder de vrienden was de club gewoon weg. Nu ik de ellende bij Twente zie vind ik dat Twente(ook de supporters hun kop wat te lang in t zand hebben gestoken) de transfer van Ziyech was onregelmatig verlopen,kreeg Twente ook een boete voor maar is wel t 6 voudige waard (als Twente in een positie zou zitten om te onderhandelen) en de boete was nog geen 100k op deze transfer. Ik vind dat een schijntje,ik wil die man geeneens in een Feyenoord shirt zien begrijp me niet verkeerd. Meer vind ik dat er toen door de KNVB en Twente al grote fouten zijn gemaakt. Mag dat wel? Wil Twente graag behouden zien worden,maar gun alle Twente supporters die toen Feyenoord supporters een sneer gaven zeker het zelfde onzekere gevoel.

5 april 2016 om 04:02

Zonder de vrienden was feyenoord failliet gegaan. Feyenoord kon zich spelers als Makaay en van Bronckhorst helemaal niet veroorloven. Halen ze ook een speler als sekou Cisse voor de neuzen van PSV en Twente binnen.
De financiele chaos werd daar toen ook steeds groter. Dat is niet in 1 jaar gebeurt. Feyenoord is niet bestraft voor dat beleid wat de club in gevaar bracht maar zag zich wel beloond op de ranglijst.

5 april 2016 om 04:24

Je vergelijking tussen Feyenoord en Twente gaat mank, Vierdag. Boven je stand leven, is wat anders dan dingen doen die officieel niet mogen. Een nieuwe auto aanschaffen terwijl je deze eigenlijk niet kunnen betalen, brengt je in de problemen en schulden. Dan rijd je legaal een nieuwe auto, kun je hem blijven rijden, maar moet je wel zorgen dat de problemen die de aanschaf heeft veroorzaakt, worden opgelost. Dan zullen mensen die een tweedehands auto hebben en eerlijk hebben afbetaald, misschien met scheve ogen kijken dat jij in een nieuwe bmw rijdt, maar nogmaals, illegaal is het niet. Bij FC Twente is het anders. Die hebben meerdere keren op een illegale manier de auto verkregen. Zij mogen de auto dus gewoon niet rijden. Ook al zouden de kosten die voor de aanschaf zijn gemaakt uiteindelijk worden afgelost, blijft de auto illegaal. Dat is het verschil.

5 april 2016 om 06:08

Feyenoord kon de problemen zelf niet meer oplossen. Het is dat de schuldeisers genoegen namen met de halve club in een aandelen pakket.

Twente heeft een doyen contract gehad wat verboden was. Daar voor zijn ze bestraft en hebben dit contract moeten afkopen.. Verder een niet strafbare deal gemaakt rond Tadic maar dit verzwegen. Daarvoor zijn ze nu bestraft.
Ziyech werd zonder toestemming van de Knvb binnen gehaald en daarvoor gelijk financieel bestraft. (twente zag dit als een buiten kansje ondanks de boete.)

5 april 2016 om 07:28

Niet strafbare deal rond Tadic?! Ze hebben 2 contracten opgesteld en dit verzwegen. Als dat niet strafbaar is weet ik het ook niet meer.

5 april 2016 om 09:29

er was volgens mij maar 1 contract. Daarin staat dat er twee betalingstermijnen zijn voor er. een zaakwaarnemer. Deze tweede termijn is verzwegen en probeerde van der Belt met valse facturen te verbergen. Het verzwijgen van deze betalingsverplichting wordt nu bestraft, niet het betalen aan de zaakwaarnemer.
Met Doyen waren er twee contracten en daarvoor is Twente vorig jaar door de Knvb gestraft en dit jaar door de Fifa. Doyen ontkend dat er twee contracten waren en bij Twente weet men het nu niet, maar gaat er wel van uit.

4 april 2016 om 22:49

Pappen en nat houden. Werkelijk ongelooflijk. Bij een kind waarschuw je drie keer, maar bij de KNVB doen ze dat vijf keer. En dan zie ik het nog niet gebeuren dat ze die licentie intrekken. Hebben ze gewoon de ballen niet voor.

4 april 2016 om 23:05

Proflicentie intrekken is een grote stap. Geef ze gewoon 30 punten in mindering en laat ze dergraderen naar de JL. Daar kunnen ze starten met -20 punten zodat ze het daar weer op orde kunnen krijgen.

5 april 2016 om 04:44

Ze hebben een keer de licentie van Fortuna in getrokken. Dat moest de Knvb weer terug draaien van de rechtbank.
Wil je ook dat alle supermarkten hun deuren sluiten als ze op fraude worden betrapt met paardenvlees of bedorven haringen aan de man brengen?

5 april 2016 om 07:34

Fortuna had destijds "gewoon" schulden, in tegenstelling tot jouw club die fraude heeft gepleegd. Ik snap dat je een supporter bent, maar hoe kun je dat nou goed praten? Die vergelijking die je maakt gaat ook eigenlijk helemaal nergens over. Dus wat je eigenlijk bedoelt te zeggen is, dat een club gewoon mag frauderen en wanneer het boven water dreigt te komen stappen de toenmalige bestuurders gewoon op, worden er nieuwe bestuurders aangesteld en dan is alles weer koek en ei, af en toe een paar puntjes in mindering, een paar boetes en thats it? Ze moeten gewoon keihard gestraft worden, punt.

5 april 2016 om 09:41

Als een supermarkt zijn hoofd boven water probeert te houden zoals de Hema. mag dat gewoon. Met foute houdbaarheidsdatums producten aan de man brengen. De gezondheid van de bevolking is in het geding. AH verkocht ook gewoon rotte haring voor hun eigen gewin.

Fortuna hield zich niet aan het plan van aanpak. Anders zouden ze niet failliet kunnen gaan. Er werden dus foute begrotingen gemaakt.
Bij Twente praten we over een verzwegen tweede contract met Doyen en een verzwegen tweede betalingstermijn voor de zaakwaarnemer van Tadic. Het afkopen en betalen maakt dat de jaar rekening niet klopt.

4 april 2016 om 23:04

KNVB, stelletje amateurs. Dit is gewoon een vrijbrief voor andere clubs om ook maar lekker de boel te belazeren.

5 april 2016 om 00:48

Vrijbrief ? Dat betekent dat je ongestraft overal mee weg komt ? Wij worden "kapotgestraft" voor iets wat lang geleden gebeurd is en waar allang afstand van is genomen. Vrijbrief laat me niet lachen:

- 3 punten in mindering 2014-2015
- 3 punten in miindering 2014-2015 (tweede keer)
- Uitsluiting europees voetbal 3 jaar
- 45.000 euro boete Knvb
- 170.000 euro boete Fifa
- 3 punten in mindering 2015-2016

En jij praat over een vrijbrief ?????

5 april 2016 om 01:45

@ Taalbers:
Vvstaphorst heeft zijn buik meer dan vol van al dat gesodemieter, dat ook maar door blijft gaan, met steeds nieuwe frauduleuze feiten.
Wat jij noemt zijn alsmaar strafjes per deelvergrijp, die volledig volgens de regels worden gegeven.

Maar waar zo langzamerhand iedereen op wacht, is dat er vanuit de Knvb een optelsom wordt gemaakt, en dat er een straf wordt gegeven die gebaseerd is op het stelselmatig liegen, bedriegen, verdraaien, manipuleren, frauderen, belazeren zoals een eredivisieclub dat jarenlang heeft gedaan, tegenover de Knvb en tegenover alle andere eredivisieclubs.

Dat bedoelt Vvstaphorst. En ik geef hem gelijk.

5 april 2016 om 04:53

Want Ajax of de Graafschap zouden ook graag 3 punten in mindering krijgen?

5 april 2016 om 06:26

T is niet zo dat twente zich nu nog met deze illegale dingen bezighoud.het probleem is dat er steeds weer nieuwe lijken uit de kast vallen en dat krijgt t nieuwe bestuur allemaal voor z n kiezen. Bovendien staat er ook nog veel tijddruk op.al dat gesotemieter zoals jij t zegt zijn dingen die in t verleden gebeurt zijn.
Dat twente schoon schip wil maken blijkt alleenal doordat ze zelf de onregelmatigheden in t contract van Tadic gemeld hebben

4 april 2016 om 23:11

Knvb, wat een lachertje!
Gaan jullie nu in het vervolg van deze zeer beperkte straf uit? Of volgt er nog een duidelijkere terechtstelling?

4 april 2016 om 23:13

Zie artikel. Daar staat het letterlijk in.

5 april 2016 om 00:48

Ach, ze willen het niet eens snappen...

5 april 2016 om 07:22

3 punten zijn niet echt veel

Was te verwachten..
Kut munsterman en vd Laan, ook mog andere mensen hoor. Wat hebben jullie de club naar de klotem gebracht. Al zullen de 3 punten niet veel invloed hebben op degradatie maar met het team zal het wel wat doen.

4 april 2016 om 22:15

Had het niet beter kunnen verwoorden, je zou je bijna gaan schamen als je (net zoals ik) twente fan bent

4 april 2016 om 22:42

Jullie zitten als supporter beter in de materie maar Munsterman heeft toch ook goede dingen gedaan? Kampioen met Twente....kom op! Zelf geen salaris en vaak met de beste intentie. Neemt niet weg dat er nu wel heel veel lijken uit de kast komen maar is volgens mij dus niet alleen maar ellende.

4 april 2016 om 23:13

Ja de boel besodemietert op grote schaal.. Zal ongetwijfeld ook zijn verdiensten hebben gehad maar hoe hij de club nu naar de klote heeft geholpen is schandalig.

4 april 2016 om 23:14

Ik denk ook zeker met de beste intenties. Maar hij is op hol geslagen en moest zijn fouten goed maken met nog grotere fouten.

4 april 2016 om 23:16

Gelukkig was jouw clubje uit Alkmaar altijd vrij van oplichters. Liever een club in de schuld steken dan duizenden en duizenden mensen Naarden klote helpen. Zonder hem waren jullie ook niets meer dan een middenmoter

4 april 2016 om 23:49

Die mensen hebben allemaal een contract getekend, waar hoe dan ook alles in heeft gestaan.

5 april 2016 om 00:00

Ben ik met je eens Heraclesman. Ook die mensen hebben zelf de financiële risico's genomen. Neemt niet weg dat DSB ook niet zuiver was.

5 april 2016 om 00:33

Zelf geen salaris omdat ie gewoon geld en bonussen kreeg via al die woekercontracten. Hij had echt wel een dealtje met zo'n Doyen. Die gavsn hem wat geld als ie via hun spelers haalde.

5 april 2016 om 07:23

Hij heeft Fc Twente idd kampioen gemaakt, maar dit met spelers die niet eens er mochten zijn, al die contract afspraken en dealtjes halen ons nu naar de afgrond.
Ik heb nog een twente sjaal aan de muur hangen met daarop de tekst:
Kampioen van Nederland.
Daar mag ik heel zuinig op zijn want dit zal wrs niet meer voorkomen.
Ik ben al blij zat als de proflicentie niet wordt ingetrokken, desnoods dat we dan een jaar noodgedwongen jupiler league moeten gaan spelen, alles beter dan geen professioneel voetbal van mn cluppie

5 april 2016 om 08:53

@marick, je kunt nederig en openlijk door het stof gaan als twente supporter, maar in je zelfkastijdingslust kun je ook te ver gaan! De problemen zijn pas 2 jaar na het kampioenschap ontstaan, in een poging de successen te consolideren vooruitlopend op een hernieuwde CL-deelname. Dus ga aub niet uit een soort van zelfbeklag-hoogmoed onwaarheden verkondigen, om witte voetjes te halen.

5 april 2016 om 10:52

De heer Scheringa heeft nooit iets illegaals gedaan, anders zou hij wel in de cel zitten nietwaar?

5 april 2016 om 00:23

5 jaar geleden werd Joop nog op handen gedragen.

4 april 2016 om 22:29

Nee, dat is het maximale.

4 april 2016 om 22:37

Ondanks dat het het maximale is kan hij het toch alsnog weinig vinden?

4 april 2016 om 22:50

Dan had hij moeten zeggen dat hij het weinig vindt. Niet dat het weinig is. Nogmaals: maximale sanctie voor dit geval.

4 april 2016 om 22:53

Mar wel de laatste keer, als het nog een keer gebeurt zijn wel de licentie kwijt. Van het ene uiterste naar het andere. Van te licht naar veel te zwaar

4 april 2016 om 23:16

Klopt. Dat is de opbouw van het sanctie systeem betreffende de financiële huishouding.

5 april 2016 om 01:50

Nee hoor. Per competitiejaar kun je 2 x deze sanctie krijgen, de derde keer kan je de licentie kosten. Wat overigens een belachelijke regeling is, maar wie had hier nou ooit op gerekend?

Maakt niet zoveel uit. Gat met nr 15 is nog groot genoeg dus degraderen doen ze niet zo snel..

4 april 2016 om 22:27

Deze 3 punten zullen de komende 10 jaar doorwerken in de TV-gelden, net als de eerdere 6 punten aftrek. Dat is ook het punt waar lager geklasseerde clubs (terecht) om klaagden, omdat Twente door competitievervalsing waarschijnlijk een hogere notering (en dus hogere tv-gelden) kreeg.

4 april 2016 om 22:38

Ach heb liever Ziyech in me ploeg als die paar strafpunten hoor. Die werkt meer door in de tv gelden als deze paar strafpuntjes.

En daar moesten ze toen al een boete voor betalen toen ze die haalden maar ze hadden er allemaal schijt aan in Enschede.

4 april 2016 om 22:46

Dat is een prima beslissing gebleken dat Twente schijt had aan ie boete van 50k. Zoals je al zegt: "ach heb liever Ziyech in me ploeg als die paar strafpunten hoor. Die werkt meer door in de tv gelden als deze paar strafpuntjes."

Wil de bond dat tegengaan, dan zouden ze het boetesysteem een flink op de schop moeten gooien. 50k is voor een gemiddelde club echt een no-brainer.

4 april 2016 om 22:51

Dat was destijds inderdaad een eenvoudig te maken keuze. Die had iedereen zo gemaakt.

5 april 2016 om 00:19

Vraag me soms wel eens af of Twente zonder frauderen en rare leningen nog wel had bestaan. Word constant geroepen dat Veendam en Haarlem financieel geen draagvlak meer hadden, maar die hebben nooit wanhopig overal geld weggetrokken om het ene gat met het andere te dichten. Het toppunt bij Twente zijn wel de overbruggingsleningen voor de overbruggingsleningen.

5 april 2016 om 05:52

De inkomsten van Twente gingen naar het afbetalen van het stadion. Dat Munsterman spelers veel te hoog op de loonlijst had staan zorgde voor de Financiele wanorde die er nu is. Zou Twente hun inkomsten aan de spelers hebben gespendeerd, dan zou er een stadion schuld staan van 90 miljoen.
Als Heracles een gezond financieel draagvlak heeft is het misschien een idee om de gemeente om een echt veld te vragen.

5 april 2016 om 07:56

Waarom zouden ze? Er ligt een prima veld die 100% volgens de regels is. Verbaasd me nog dat Twente geen kunstgras heeft scheelt een hoop geld. Snap niet waarom je heracles hier weer bij moet betrekken. En dan noemen ze ons vaak calimero's....

5 april 2016 om 08:31

@jansen joenite

Schrijf je nu dat je liever deze straffen hebt als je Ziyech maar in het team hebt? Eerder verweet je mij dat je niet vast kon stellen wat de meerwaarde van Ziyech was, want voor het zelfde geld kon een echte teamspeler wel net zoveel waard zijn als Ziyech.

Ik ben blij dat de wedstrijd tegen Willem II je op andere gedachten gebracht heeft.

5 april 2016 om 08:47

Jij hebt denk ik moeite met het interpreteren van posts. Ja, ik ben blij met Ziyech. Nee, je weet niet welke speler er anders op zijn plek zou staan en welke uitwerking hij zou hebben op het team.
Of wel soms?

5 april 2016 om 09:49

Als we de Knvb regels zouden aanpassen en echt gras verplicht stellen gaan er heel wat clubs in de problemen komen.
Misschien moet Heracles ook eens over een eigen opleiding na gaan denken ipv bijna gratis me te liften..

5 april 2016 om 10:32

Als als als.... Beetje zielig gepraat dit. Feiten daar gaat het om, of zijn die te frustrerend voor je?

5 april 2016 om 13:26

Heraclesman, zien we dat niet heel veel in deze topics?
- Als de knvb ballen heeft..
- Als Twente niet had valsgespeeld..
- Als niet iedereen achter het bestuur was aangehobbeld..
- Als Ziyech niet bij Twente speelde..
etc etc

5 april 2016 om 13:44

Zien het een beetje te veel. Speculeren op als situaties heeft geen zin. Situatie is nou eenmaal zo zoals hij nu is. Is al kloten genoeg, hele regio lijdt er onder wanneer onze clubs kapot zouden gaan en de hele regio heeft er profijt van als het goed gaat.

5 april 2016 om 14:10

Het heeft inderdaad ook weinig zin, maar het hoort ook wel een beetje bij een discussieplatform. Helaas zijn de malafide praktijken die nu bij Twente hebben plaatsgevonden uniek in Nederland en blijven er zaken binnendruppelen waarbij de knvb denk ik ook niet altijd weet hoe het ermee moet omspringen. Tot 1 mei moeten we het helaas vooral blijven doen met als als als omdat niemand geen passend antwoord heeft zolang zaken nog niet rond zijn (crediteurenakkoord, gemeentedeal, straffen belastingdienst, straffen tuchtcommissie).

5 april 2016 om 14:19

De belastingsdienst neemt haar tijd wel wees daar maar niet bang voor. Het is de enige organisatie die zich werkelijk door niets en niemand laat op naaien tenzij er voor hun zelf iets te halen valt. Joop Munsterman en consorten zijn voor mij niks anders dan criminelen. Door hun zijn mensen werkeloos geraakt bij Twente. Zij hebben willens en wetens hun geilheid naar succes door gedrukt zonder daarbij ooit te denken aan mensen die echt afhankelijk zijn van de club. Het lullige is dat wanneer zij weg zijn de straffen pas gekomen zijn.

5 april 2016 om 14:57

Feyenoord ?
Daar gaat de burger rechter over en niet de Knvb. Noem eens een voetbal bond die niet door riddelt is met fout handelen in het belang van hun clubs. Er is geen gelijke monniken gelijke kappen maar wel wie betaald bepaald.
Heracles gaat gewoon weer naar de eerste divisie zonder Fc Twente. Denk jij dat ze in Almelo de opleiding over kunnen nemen voor een 5 a 10 % van de echt kosten? De trainings grond voor de jeugd? Weer bij de gemeente aankloppen omdat ze zo'n goed draagvlak hebben.
Daarbij verdwijnt met Fc Twente ook een heel stuk uit de geschiedenis van Heracles.
Je moet niet denken dfat sponsors zich op Heracles storten. Eerder het tegen deel want de eredivisie is een subtopper armer. Dat zal elke club harder voelen als de gemiste TV gelden. Heracles zal dus eerder minder overhouden als gedacht.

5 april 2016 om 15:17

Wat heeft er vanochtend in jou koffie gezeten? Zelden iemand gezien die in staat is zoveel onzin uit te kramen. Discussies is waar het om deze site om gaat, maar een discussie met jou aangaan heeft geen zin. Je leest totaal niet wat er gezegd wordt en roeptoetert maar wat. Eerst eens nadenken voordat je je gal over een andere club uitstort lijkt me verstandig. Prettige middag nog.

5 april 2016 om 16:05

Je moet wel even denken voor dat je wat roept.
Dat is zowie zo een probleem.
Denk jij dat Munsterman met de andere 3 bestuursleden dit probleem niet heeft zien aankomen? Het stadion is groten deels betaald en de gemeente wil wel garant staan voor een waarde van 32 miljoen. Wat rest zijn 60 miljoen waar deze 4 deel van uit maken met 12 miljoen. Een ver koop van Twente zou Munsterman en consorten pakweg 20 % van Twente opleveren en een stadion in 25 jaar a 5 miljoen per jaar, Een Feyenoord constructie voor 100% met stadion.
Jan Smit zou voor 12 miljoen zo in stappen bij Twente.
Als Twente fan hoop ik echter meer op Wessels uit Rijssen.

Totaal zinloze straf... Fouten zijn er in het verleden gemaakt, men is druk bezig aan een financieel herstel en is vorig jaar al twee maal gestraft... Heerlijk weer van de Knvb.

5 april 2016 om 07:43

Dus dan moet alles maar gewoon vergeten worden omdat de fouten in het verleden zijn gemaakt? Die redenering is een lachertje, niet de KNVB.

5 april 2016 om 08:33

De straf is zeker zonloos. Echter heeft deze straf niets met de gedane zaken te maken. Men heeft nu veel tijd gehad om een jaarrekening te maken en heeft hier geen gehoor aan gegeven.

5 april 2016 om 12:38

Er lag keurig op tijd een jaarrekening, maar die werd ingetrokken na het nieuws over het contract van Tadic. Ken je feiten.

5 april 2016 om 15:21

Eigenlijk is dit nog erger. En ja ik kende de feiten trouwens wel. Je geeft een jaarrekening af waarin je verklaard hoe Twente ervoor staat. maar het bestuur kent de eigen situatie niet eens. Ik dacht dat men al maanden bezig is de troep op te ruimen en alles inzichtelijk te krijgen.

Externen kennen de feiten blijkbaar beter dan dat Twente ze kent.

Laf nu ze al bijna zeker degradatie ontlopen krijgen ze punten in de mindering. Wat mij betreft opheffen deze maffia-vereniging en het behaalde kampioenschap ongedaan maken.

4 april 2016 om 22:16

Vond je het ook fair dat de gemeente Eindhoven PSV uit de brand hielp? Veel tegenstanders vonden dat ook maffia praktijken dus doe even rustig. Buiten PSV is ook Twente niet weg te denken uit de Nederlandse competitie.

4 april 2016 om 22:20

Dan bleef er geen club over. Er is geen club die geen steun heeft gehad van Gemeente. Kan ook niet anders, Gemeente heeft er baat bij als club reclame maakt voor de stad.

4 april 2016 om 22:53

Er is een verschil tussen gemeentesteun ontvangen en willens en wetens de boel belazeren, maar ach, dat is voor veel mensen niet echt iets wat ze snappen.

5 april 2016 om 07:44

Je bedoeld zoals FC Utrecht dit ook deed en daardoor bezoek kreeg van de Fiod in 1981? Veel clubs zijn niet helemaal onschuldig (ook mijn eigen niet) en Twente is misschien wel een extreem geval. Maar wanneer je eigen club zelf jarenlang de boel beduveld heeft, dan is het geen kop in het zand steken maar je wijselijk stilhouden.

5 april 2016 om 09:05

AZ heeft nooit financiële steun gekregen van de gemeente Alkmaar, noch van Zaanstad.

5 april 2016 om 09:16

Maar wel van een bepaalde bankdirecteur.

5 april 2016 om 09:26

Ja, jullie hebben toch ook geld gekregen van één of andere reisorganisatie? Wil jij het verschil daartussen uitleggen?

4 april 2016 om 22:28

Is het dan niet laf van de andere clubs uit het rechter rijtje dat ze pas gaan klagen bij de Eredivisie CV op het moment dat Twente uit zicht is als concurrent voor degradatie?

Voor de winterstop draaide Twente als een natte krant. Toen hoorde je ze niet miepen. Hoe meer punten Twente pakt, hoe hoger de straf is die wordt geëist. Stelletje huichelaars.

4 april 2016 om 22:31

Die clubs moeten gewoon in de spiegel kijken en niet zo laf naar Twente wijzen. Je degradeerd niet op basis van de wedstrijden tegen Twente. Kijk gewoon naar jezelf en laat Twente zijn eigen zaakjes oplossen.

4 april 2016 om 22:54

Hoho, jij maakt er helemaal een mooi verhaal van. Twente is gewoon al VIER keer de gemaakte afspraken met de KNVB niet nagekomen. Nogal wiedes dat de straf dan oploopt. Nu niet de boel verdraaien alsof ze de straf verhogen omdat er clubs aan de bel getrokken hebben.

4 april 2016 om 23:28

Goed lezen is een kunst.

Ik reageer op iemand die aan het roeptoeteren is, zonder enige feitenkennis. Ik wordt hoorndol van die popie-jopies. Daar wijs ik hem op.

Ik weet donders goed dat deze straf het gevolg is van een aaneenschakeling van overtredingen op het licentiereglement. Daarom is deze straf ook terecht.

5 april 2016 om 08:35

@therock11

Er waren genoeg mensen die ook voor de winterstop piepten. Dit omdat bijna alle punten door het meespelen van Ziyech kwamen en Ziyech onrechtmatig bij Twente speelt. Ik ben ervan overtuigd dat Twente zonder Ziyech een zeer grote degradatie kandidaat zou zijn.

5 april 2016 om 08:38

@dutchgio.

Volgens mij snap jij nog niet helemaal waarom inmiddels bijna heel Nederland wel klaar is met Twente.

Er wordt stelselmatig regels overtreden en Twente stelt spelers op die als men aan de regels gehouden had (dus bewust fraude gepleegd) nooit bij Twente gespeeld hadden. En vooral Ziyech is toch echt de speler die het verschil maakt.

4 april 2016 om 22:31

Deze straf is voor het intrekken van de meest recente jaarcijfers. Dat gebeurde een paar weken geleden, en nu volgt dus de enig mogelijke straf. Wat is daar laf aan?

Dacht dat dit al niet eens meer kon? Buiten dat is het natuurlijk lachwekkend dat de KNVB Twente de hand boven het hoofd houdt.

4 april 2016 om 22:17

Dit zijn de laatste 3 punten die eraf kunnen voordat de licentie word ingetrokken

4 april 2016 om 22:24

Volgens mij niet omdat dit de eerste puntenmindering is van DIT seizoen. Straffen gaan per seizoen, toch?

4 april 2016 om 22:29

Dit komt van de licentiecommissie. De aanklager betaald voetbal kan elke straf nog opleggen. Alleen deze situatie is de aanklager nog onbekend en dus ook de strafmaat

4 april 2016 om 22:18

@vedderut. Dit was de laatste maal dat het kon. Dit is de derde keer puntenmindering, bij de 4e keer word de licentie ingenomen.

Wanneer stopt de KNVB nou is met het pamperen van Twente!! Kom nou is met echte maatregelen.

4 april 2016 om 22:20

Wanneer beginnen mensen eens met het lezen van de reglementen? Kom eens met echte reacties.

4 april 2016 om 22:27

Precies the Rock

4 april 2016 om 22:33

Ze hebben geen idee waar ze het over hebben Rock. Als ze maar wat kunnen roepen.

4 april 2016 om 22:47

Men heeft het hier niet over de 3 punten die Twente nu krijgt voor het niet op orde hebben van de jaarrekening, maar het constant bedriegen en manipuleren van andere clubs en nota bene de KNVB. Het is alleen daarom al lachwekkend dat Twente nog bestaat.

4 april 2016 om 22:54

Oh sorry, ik kon niet in de hoofden van 'men' kijken. Mijn fout natuurlijk. Wist natuurlijk ook niet dat 'men' daar in dit specifieke topic op zou reageren.

4 april 2016 om 22:56

Voortaan beter opletten dan.

4 april 2016 om 22:57

Dat is dus off topic vedetterut. Het gaat hier wel degelijk over 3 punten die Twente nu krijgt voor het niet op orde hebben van de jaarrekening.
Moderators hebben een zware taak in de Twentetopics op VZ.

4 april 2016 om 23:23

En mensen voegen daar aan toe dat het ronduit lachwekkend is dat Twente nog bestaat met de belachelijke praktijken die ze uitvoeren, niets mis mee lijkt mij.

4 april 2016 om 23:29

Moeten ze even geduld hebben totdat de tuchtcommissie ook uitspraak heeft betreffende de andere lopende zaken. Hun wens kan nog uitkomen. Ze zijn alleen allemaal zo ongeduldig.

Veelste weinig als je het aan mij vraagt. 6 á 9 punten was beter geweest. 3 punten voor zo'n bewuste fout? Knvb is echt niet serieus te nemen.

4 april 2016 om 22:26

Dit was punt nummer 7, 8 en 9, dus je wens is al werkelijkheid...

5 april 2016 om 09:10

De andere punten werden vorig seizoen ervan af getrokken. Hij bedoelt natuurlijk, en dat weet jij ook, dat hij het gewoon erg weinig vindt. Vind ik overigens ook, maar dit schijnt de zwaarste straf te zijn die ze kunnen uitdelen op het moment. En ik vind die eerlijk gezegd een beetje zwak.

4 april 2016 om 22:34

En de enig mogelijke sanctie voor dit geval.

Deze drie punten hebben totaal geen invloed verder, degraderen gaan ze toch niet.

4 april 2016 om 22:20

Ziyech had dit voorzien dus gaf ff extra gas tegen Willem 2. lol Die 3 punten in mindering is zeer welkom want nu hebben de tukkers weer extra tijd om de boel op de rit te krijgen. Danke KNVB 😆

Ze spelen toch nergens meer om en het is triest hoe andere teams direct werden benadeeld en Twente, wat jarenlang de boel compleet heeft bedrogen en vals heeft gespeeld en een titel heeft gekocht, er af komt met een paar boetes en wat punten in mindering. We hebben het hier over structureel vals spelen, niet van Munsterman en die vd Laan, maar van heel de club. Iedereen binnen de club was op de hoogte van de zaken, maar ze juichten het allemaal toe.

4 april 2016 om 22:27

Hahaha... Waar heb je iets gelezen over de clubs die je noemt? Tip: lees het nog eens....

4 april 2016 om 22:29

El Fenomeno, misschien is het een idee om je te verdiepen in de materie voordat je dit soort verbale diarree plaatst.

4 april 2016 om 22:33

Te makkelijk deze reactie. Veendam was al twee maal failliet, daarnaast een aantal jaar geleden, toen PSV de grond onder het stadion verkocht aan de gemeente.. was dat fair? Anders waren zij ook kapot. Maar PSV en FC Twente hebben een grotere achterban en een grotere waarde voor de samenleving als de kleinere clubs welke jij opnoemt. Daarnaast, waarom zou je een club, die nu zijn uiterste best doet voor herstel, lekker laat degraderen. Gewoon omdat kleinere clubs in het verleden failliet zijn verklaard?

4 april 2016 om 23:25

Omdat ze gewoon de andere voetbalclubs en nota bene de KNVB ernstig bedriegen misschien?

Of denk je dat jij er ook doodleuk vanaf komt als jij de Nederlandse Staat probeert te misleiden?

4 april 2016 om 23:38

Kan nog Vedderrut. Heb geduld.

5 april 2016 om 08:50

Toch knap dat jij vanaf de zijlijn precies weet hoe alles gebeurd is terwijl de Knvb en het nieuwe bestuur daar al een tijd lang onderzoek naar aan het doen zijn en ook de accountant daar kennelijk niet van op de hoogte was (anders was de jaarrekening immers nooit goedgekeurd). Hartstikke leuk hoor, in emotie wat dingen roepen en en passant ook nog even te vergeten dat alle zaken na het behalen van de titel hebben plaats gevonden. Goed dat je het stuk over Haarlem en Veendam verwijderd hebt maar ook de rest van je post raakt helaas kant noch wal.

Het enige waar ik het mee eens bent is met het stukje dat je helaas ook hebt verwijderd, namelijk dat Twente 30 punten in mindering zou moeten krijgen. Niet omdat ik 30 een passende straf zou vinden, maar omdat een zware straf een veel beter beleid zou zijn dan een groot aantal kleine straffen. Die kleine straffen beginnen inmiddels ook wel aardig zwaar te worden maar velen (zoals jij) zien dat niet en oordelen alleen maar op de kleine 3 puntenstraffen en individuele boetes. Terwijl niemand er waarschijnlijk een probleem mee had gehad als de Knvb Twente in een keer bijvoorbeeld 10 punten, 250k boete en 3 jaar lang uitsluiting van Europees voetbal had gegeven. Dat klinkt namelijk veel zwaarder dan datzelfde opknippen in iets van 5 kleinere straffen zoals nu gedaan is…

Het is toch ongekend dat je zelf een plan van aanpak op mag stellen en dat je dan 4(!) keer niet kan voldoen aan de doelstellingen uit dat plan.

4 april 2016 om 22:23

De eerste straf (boete) was dan ook voor het een dag te vroeg aantrekken van Ziyech (niet wachten op toestemming van de Knvb).

Daarna 2x3 punten in mindering voor het eerste Pva, en nu 3 punten voor het 2e Pva.

4 april 2016 om 22:38

Dat nuanceert de boel enigszins. De publieke waarschuwing was ook voor Ziyech?

4 april 2016 om 22:56

Nee, volgens mij voor de eerste keer dat niet aan het plan van aanpak kon worden voldaan.

4 april 2016 om 23:01

Dat had te maken met het niet halen van de bezuinigingsopdracht uit het eerste (veel te optimistisch ingezette) Pva. (google is je beste vriend "twente publieke waarschuwing"

5 april 2016 om 09:07

Ja, ik vraag me ook af waarom je een jaarrekening terugtrekt nadat feiten rond een transfer naar buiten komen. Lijkt mij dat je i.s.m. de accountant toch binnen korte tijd een verbeterde jaarrekening nog voor de deadline kunt indienen.

Het lijkt erop dat Twente al maanden een stuurloos schip is waar niemand (meer) het overzicht heeft of bijvoorbeeld kennis heeft van risicomanagement om het schip überhaupt vlot te kunnen trekken.

Wat je in deze tijden nodig hebt is een ervaren brandweerman die de smeulende zaken verstikt en de brandjes die voortdurend de kop opsteken blust.

5 april 2016 om 12:41

Die deadline was al lang verstreken toen de jaarrekening werd ingetrokken.

Allang zien aankomen, maar toch hoop je stiekem dat die -3 punten niet gebeurd. Accepteren en doorgaan, het is niet zo schokkend zoals vorig seizoen.

ik wil niet veel zeggen, maar veel meer of minder kan de knvb ook niet doen. Je kan maar een paar keer puntenaftrek als straf geven. volgens mij is dit de laatste keer en staat in de regels dat er bij een volgende overtreding de licentie dient ingetrokken te worden. Echter hoop ik niet dat het zover komt. Twente is een club met enorme potentie en is heel belangrijk voor die hele regio. We zullen zien wat de komende periode brengt, je kan denk ik beter de gifbeker helemaal leegdrinken...

4 april 2016 om 22:36

Die enorme potentie valt wel mee. Het zou bij goed beleid de 4e club van Nederland zijn. Achter de traditionele top 3.
Maar voor de competitie hoop ik dat ze idd overeind blijven. Niemand zit te wachten op extra club uit de Jupiler leauge denkend aan een Fc Eindhoven of iets dergelijks. Niet negatief bedoeld maar onze competitie hoeft niet nog zwakkerder.

5 april 2016 om 09:13

Dan staat er wel weer iemand anders op om die positie over te nemen. Ik zie potentie voor Heracles mocht Twente op ophouden met bestaan. Meer fans betekend meer geld, en dat betekend betere spelers.

Dit is alleen tadic. Ben benieuwd wat de uitspraken worden omtrent doyen. Verder ook de onverantwoorde en een transfer die niet had mogen plaatsvinden van Ziyech. Zouden ze daar ook nog bestraft voor kunnen worden want wat ze gedaan hebben is schandalig en daarmee benadelen ze andere clubs.

4 april 2016 om 22:27

Uitspraak omtrent Doyen is al maanden bekend ... Of doel je op het onderzoek van de tuchtcomissie die volgens mij nog niet eens begonnen is?

4 april 2016 om 23:13

Ik denk dat de licentiecommissie anders pas het vonnis omtrent de Doyen-deal pas op/na 1 mei velt. Voorwaardelijk intrekken van de licentie met een herbeoordeling op 1 mei 2016 was onderdeel van de straf hè

Uitnodiging voor alle clubs uit de subtop met de ambitie zo snel mogelijk een kampioenschap te behalen , doe aan creatief boekhouden en de enige berisping die volgt is wat lutteloze punten aftrek.

4 april 2016 om 22:38

Precies, het gaat Twente voor de wind. Door de extra centen staat er een topteam die aangevuld wordt door treffende aankopen, de jeugd steekt geweldig in elkaar, en door ons goede imago staan de sponsoren in de rij. Sportief gaat het voor de wind, en de winsten rijzen de pan uit. Volgend jaar lekker weer Europa in!

Of toch niet..?

In de tijden dat alles eerlijk werd gedaan en we nog een voorbeeldclub waren in cat. 3, zag het er toch wel wat rooskleuriger uit. Vind je niet?

5 april 2016 om 08:42

Ik vind van niet. Natuurlijk staat Twente er niet goed voor, maar zolang ze niet echt gestraft worden (twente was toch de club die dit jaar geen europees voetbal wou spelen !) hebben ze wel spelers die kapitaal vertegenwoordigen. De winsten die ze hierop kunnen maken komen niet in de buurt van de straffen die ze gekregen hebben.

5 april 2016 om 09:47

Ohw.. dus lenen is gratis en de malafide deal met Doyen heeft geen 10 miljoen gekost?
Ik weet niet hoe oud je bent... maar toen alles eerlijk ging bij Twnete werd er nog gewoon goed gescout (elia, Chadli, Tiote, De Jong)en kwam (john, Berghuis, Arnautovic, El Ahmadi) jeugd door. Goedkope spelers met meerwaarde.ook in die tijd was het al wel mogelijk dat Twente incidenteel een goede duurdere speler kon halen. Daar werd toch wel iets meer marge op gepakt dan de dure gearriveerde spelers.

Nou ja zeg! Heeft Ziyech die wereldgoal voor niks gemaakt afgelopen weekend! Lekker dan.

4 april 2016 om 22:26

Of Twente heeft voor niks gewonnen van Zwolle of van Groningen .....

4 april 2016 om 22:36

Of van Heracles....

4 april 2016 om 23:54

Mag ook hoor

Als je ze echt wil straffen laat je ze volgend seizoen met 3 punten in mindering beginnen, dit kun je nauwelijks een straf noemen aangezien de voorsprong op de nummer 16 aanzienlijk is

worden ze weer een beetje gematst door de knvb.. meen me te herinneren dat het bij drie keer puntenaftrek einde licentie is.. of ze moeten het het laatste jaar aangepast hebben

4 april 2016 om 22:30

Nee, dit is de laatste keer dat ze punten in mindering kunnen krijgen. Volgende keer word je de licentie afgenomen.

5 april 2016 om 00:53

Tja, je kan het wel blijven uitleggen, maar sommigen willen het niet snappen.

4 april 2016 om 22:32

Dit is de laatste keer, die regels staan al een tijdje vast trouwens. Misschien een vlaag van verstandsverbijstering of verkeerd voorgelicht?

Elke fout wordt zwaar bestraft. Totaal zinloos. Soort oorzaak gevolg relatie waar men druk bezig is alle fouten te herstellen. Vind overigens dat Twente al zwaar genoeg gestraft is voor de totale wanorde en bestuurlijk falen. De spelers en supporters worden week na week teleurgesteld en krijgen zware klappen te verduren. Bovenal duurt het jaren om de club weer te ontsmetten van alle opgelopen imagoschade. Hopelijk wordt de proflicensie behouden en wordt ze een 2e kans geboden. Erg triest.

4 april 2016 om 22:33

Twente heeft zelf een plan ingediend bij de Knvb om uit categorie 1 te komen. Het niet op tijd inleveren van de cijfers hebben ze hoe dan ook volledig aan hunzelf te danken. De Knvb legt alleen de straf op die er voor staat. Dat Twente keer op keer te laat is met de cijfers is niet de schuld van de Knvb.
Gezien Twente zich nu al geen enkele keer aan de deadline heeft kunnen houden is het maar te hopen dat ze het bij de volgende deadline wel halen. De straf die daarvoor staat is niet gering.

4 april 2016 om 23:27

"Elke fout wordt zwaar bestraft." Het is natuurlijk vrij normaal om de boel voor de gek te houden.

5 april 2016 om 09:29

Haha, tweede kans.
Twente heeft al zoveel kansen gehad maar heeft het zelf helemaal verkloot. Door niet op tijd, en onvolledige stukken in te leveren heeft Twente dit op zichzelf gebracht.

Zo dat is pas straffen , drie hele punten . Daar gaat de kans op Europees voetbal. Oh nee dat mochten ze niet . Haal ze alle punten af die ze hebben gehaald , een verplichte degradatie zeg maar en twente kan opnieuw beginnen.

4 april 2016 om 22:38

Kan niet in dit geval, staat allemaal in de tekst van dit artikel. Maar ja... Lezen is lastig he?

5 april 2016 om 05:21

Dat is ook het hele probleem . Twente weet drommels goed hoe het werkt en neemt die punten in mindering voor lief , net zoals de boete voor het aantrekken van Zyech. De knvb kan niet anders maar ik denk dat de licentie straks weg is en dat is jammer voor een ploeg als Twente ook al hebben ze het zelf zover laten komen. Trek je terug naar de JL en begin opnieuw.

Deze zagen we aankomen, dus hij komt niet hard aan. Echter blijft het natuurlijk vervelend. Nu tot een crediteurenakkoord komen en vooruit kijken!

5 april 2016 om 02:06

@ Jopie22

Wel ja, vrolijk vooruit kijken.

Gewoon vrolijk naar een crediteurenakkoord toewerken nu. Voor alle duidelijkheid: dat is een onderhandeling met de fraudeurs die die club naar de kloten hebben geholpen en die nu kennelijk niet willen meewerken om op de valreep Twente nog te redden.

Het moet toch echt niet gekker worden

5 april 2016 om 06:38

Twente moet onderhandelen met deze mensen omdat deze nog geld van hun krijgen. Doen ze dit niet dan komt er geen akkoord en is t einde Twente. Niet zo moeilijk toch.
Ik had ook niet t woord vrolijk gebruikt maar twente zal wel moeten proberen weer opnieuw te beginnen.
Of hadden ze moeten zeggen "we praten niet meer met deze mensen dan laten we liever de club kapot gaan "?

Er is niets veranderd bij FC Twente. Munsterman en Van der Laan zijn nog steeds belangrijk.
Met andere woorden, FC Twente is ten dode opgeschreven.

4 april 2016 om 22:41

Inderdaad... het oude bestuur heeft de club verdorie nog steeds in de tang doordat juist met hen het crediteurenakkoord moet worden aangegaan.
Ben er als Twentenaar echt zwaar gefrustreerd onder

4 april 2016 om 23:08

@jansen.

Klein lichtpuntje. Ik denk toch dat de crediteuren wel mee gaan werken al duurt het misschien een paar dagen nog. Ze kunnen wel heel stug gaan doen, maar als ze niet meewerken zien ze hun centjes 1000 procent niet meer terug.

Ik denk toch dat ze liever wat minder terughebben dan helemaal niets. Moreel gezien zijn ze het eigenlijk ook wel verplicht maar de arrogantie van het ex bestuur maakt dat zij dat zelf wel niet zullen vinden.

4 april 2016 om 23:23

Ik ben echter ook bang voor de voorwaarden. Iets als: Ja.. we gaan akkoord, maar alleen indien er geen verdere aanklacht komt. Hoop dat de schuldigen straks ook werkelijk gestraft worden.

Iedereen heeft het over de lage straf maar dat is gewoon wat er is afgesproken? Publiekelijke waarschuwing en de keren puntenaftrek hebben ze nu allemaal gehad. De volgende misstap is het intrekken van de proflicentie, al suggereert de laatste alinea dat dat ook weer niet helemaal zeker is, en een optie is.

5 april 2016 om 12:42

Precies. Waarschijnlijk zijn alle clubs op de hoogte geweest van deze procedure en hebben ze zelfs inspraak gehad toen deze afspraken werden gemaakt. En dit is ook geen straf op het wanbeleid, maar op het incalculeren van het wanbeleid in de jaaropgaven.

Volgend seizoen met een schone lei beginnen en pas op de plaats maken. Veel spelers gaan weg en nemen het beetje kwaliteit wat er nog zit mee. Twente staat centraal in de maatschappij en is meer dan alleen een voetbalclub in die regio. Het komt er wel bovenop na een paar seizoenen degradatievoetbal spelen maar moet reëel zijn: de visie moet plaats 4 van de Eredivisie als uitgangspunt nemen; dat is weer structureel haalbaar voor die club als dit gerotzooi opgelost is.

4 april 2016 om 22:32

Het is over en uit.

4 april 2016 om 22:35

Of het nu degradatievoetbal in de Eredivisie is of promotievoetbal in de Jupiler league maakt niet uit de komende tijd; Twente heeft het draagvlak en de potentie om best of the rest te zijn, dat hebben ze voor mij wel bewezen in hun nuchtere tijd.

4 april 2016 om 22:45

FC Twente zit opgescheept met bedriegers. Leugenaars, Oplichters.
Mensen die denken dat ze alles kunnen maken. Munsterman denkt nu nog dat hij de publieke opinie kan bespelen door te doen alsof het niet aan hem ligt.

Nou, dat ligt het wel. Aan hem en anderen. Zij creëerden een cultuur waarin het een sport was om de Knvb te en iedereen in het betaald voetbal te misleiden. Zij lachen om puntenaftrek.

Er komt geen crediteurenakkoord waarbij zij miljoenen verliezen. Als je denkt van wel, dan begrijp je dit soort mensen niet. Zij voelen zich oppermachtig.

4 april 2016 om 22:57

Ik denk van wel.

4 april 2016 om 23:32

Munsterman was eindverantwoordelijk, maar beleid wordt niet door één man geschreven; de hele club was het hiermee eens en in theorie kon het lukken. Er leven in ons kikkerlandje genoeg mensen in de mazen van de wet en naar mijn gevoel heeft van Halst, als destijds commercieel directeur, ook een dikke vinger in de pap gehad (hij was niet zomaar plots weg)...

Dat het fout is gegaan komt door grootheidswaanzin, vergetend dat de genomen risico's al groot waren hebben ze er nog een schepje bovenop gedaan; als een verslaving. Dit is fout, maar de hele club deed mee.

Ik probeer geen fouten goed te praten, maar risico's nemen is onderdeel van het bedrijfsleven. Het is decennia goed gegaan door onderbouwde en verantwoorde keuzes maar toen die eerste plek binnen handbereik kwam werd men te gretig en ontstond tunnelvisie.

Het ligt niet aan een "hem" maar aan de hele club; "ich habe es nicht gewüsst" is niet zo'n best argument... Ze komen er wel uit en leren van deze fouten, daarna kunnen ze weer leuk voetbal laten zien; want dat is Twente.

5 april 2016 om 07:50

@Jacks
Dat akkoord komt er wel, en wel om twee redenen:

- het is de enige onderhandelingspositie die ze (de oud bestuurders) hebben om deels te voorkomen dat ze aansprakelijk worden gesteld voor alle schade

- als ze niet akkoord gaan is het 100% zeker einde verhaal, en zijn ze alles kwijt (ook al zijn het preferente leningen, bij een faillissement daalt het Eigen Vermogen direct onder 0 wegens 100% afschrijving van alle spelers)

Dit is slechts een begin. Puntenstraf over 1 fout die ze hebben gemaakt. De echte straf moet nog komen. De KNVB kan niet meer dan dit. 8 mei ongeveer zullen we meer weten

Mensen, er zijn 2 partijen: de licentiecommissie en de aanklager betaald voetbal.

De gang van zaken is bij de licentiecommissie in beton gegoten. Hier valt niet aan te tornen.

Echter, de aanklager betaald voetbal heeft hier ook een mening over en deze strafmaat kan rigoreuzer uitvallen voor Twente.

Mocht je dus denken dat Twente er vanaf is nu, dan denk je verkeerd

Twente had op safe moeten spelen voor het voortbestaan van de club. De club had afgelopen winter gewoon uitverkoop moeten houden, dan had de club het in eigen hand en was de club minder afhankelijk van anderen (crediteuren akkoord).
Nu is het te hopen dat het rond komt en Twente voor het eerst wel de deadline haalt anders is het waarschijnlijk over en uit.

4 april 2016 om 22:41

Dan hadden ze alsnog de jaarcijfers moeten intrekken. Dat was namelijk ivm het lijk 'Tadic'. Hierdoor klopten de jaarcijfers die ingeleverd waren niet meer.

4 april 2016 om 22:49

Dan had je daarvoor ook al een ander plan van aanpak moeten aanleveren. Het crediteurenakkoord is een speerpunt van dit pva. Niet sluiten van het akkoord = niet aan het pva houden.

verplicht degraderen is de enige terechte straf.
dit is niet te verantwoorden tegen alle andere eredivisie clubs!

4 april 2016 om 22:42

Jawel hoor. Is heel goed te verantwoorden volgens de regels die voor elke BVO gelden.

4 april 2016 om 23:07

Top! financial fair play award gaat naar twente dit jaar .

4 april 2016 om 23:22

Waarom?

4 april 2016 om 23:31

Nu je het zegt... Ik heb inderdaad nog niet gelezen dat Twente dit jaar iets fout heeft gedaan.

Zijn de jaarcijfers alweer niet op orde waardoor ze terug getrokken heeft en die puntveflies maar voor lief nemen? Ik denk dat de KNVB FC Twente maar wat laat bungelen tot aan het eind van de competitie en dan tot echte strafmaatregelen komt.

5 april 2016 om 12:45

Nee, de jaarcijfers klopten niet omdat de Tadic-deal werd ontdekt waar niemand binnen het huidige Twente van af wist. Hierdoor moest de al ingeleverde jaarcijfers teruggetrokken worden.

Dit is de logische punten aftrek omtrent het niet nakomen van het door zichzelf gemaakte plan van aanpak.

Voor Twente hangt alleen nog een veel grotere straf boven het hoofd, als de tuchtcommissie een uitspraak gaat doen over de doyen zaak. Ben erg benieuwd of de tuchtcommissie ook zo mild is!?

4 april 2016 om 22:59

Lees je in en je weet dat Twente reeds meerdere jaren uitgesloten is voor Europees voetbal vanwege de Doyen zaak. Die straf is dus al gegeven.

dat twente nog een redelijk selectie heeft spelen ze boven de degradatie niveau. volgend seizoen gaan de beteren spelers weg dan wordt het wel billen knijpen .

4 april 2016 om 23:01

Die kans is inderdaad heel groot. Al blijft er nog wel een begroting van ca. 30 miljoen staan natuurlijk.

Denk dat je t nieuwe bestuur nog niet eens veel kwalijk kunt nemen. Ze zijn opgezadeld met zo n puinhoop dat t tijd kost om alles in kaart te brengen en op te lossen

4 april 2016 om 22:51

Ik neem het Van den Belt wel kwalijk, omdat hij bekend was van met het Tadic contract. Daarom is het voor mij onbegrijpelijk dat hij weer een functie zal krijgen.

Zoals van Oostveen al aangaf, ''de kans dat FC Twente volgend jaar niet in de eredivisie voetbalt is groter dan dat ze wel betaald voetbal blijven spelen'', stelt de topbestuurder in gesprek met de Nos. ''ik denk dat je Houdini en Hans Klok tegelijkertijd nodig hebt om als Twente hier uit te komen.''
Er fraude gepleegd, informatie achtergehouden, onjuist of (bewust) te laat verantwoord. Dat Munsterman en co. nu weg is verandert de zaak niet, de praktijken zijn al gepleegd. Om als gemeente 32 miljoen te investeren in deze schimmige club lijkt me niet verantwoord. Wie weet wat er nog allemaal boven water komt.

4 april 2016 om 22:55

Verdiep je in de situatie en je zal ontdekken dat de gemeente niet 32 miljoen investeert. Het staat garant om de kans dat het haar investering (een eerder gegeven lening) ooit nog terugziet te verhogen.

Dan plaatst voetbalzone een bericht met goede toelichting over waarom er "slechts" 3 punten in mindering gebracht worden en dan gaan droeftoeters er nog steeds over klagen. Het is wat sneu dat je je eigen cluppie kost wat kost bevoordeeld wil zien ten koste van de ellende van een ander. Hopen dat nu echt alle ellende uit de kast is, nog een lijk gaat de licentie kosten.

Ajax help Fc Twente a.u.b even ! Twente hoort in de eredivisie ! Ajax even Zyech overnemen en klaar is Twente

4 april 2016 om 23:06

Zou sympathiek zijn, voor het juiste bedrag natuurlijk. Ook prima voor Ziyech denk ik. Enige nadeel is dat de transfermarkt niet op tijd open gaat.

4 april 2016 om 23:43

En bedankt voor je mentale steun.

5 april 2016 om 00:35

Was dat maar zo simpel, het grootste deel van de transferwaarde gaat naar de investeerders.

Gaat die puntenmindering meteen in of geld dat voor het volgende seizoen

4 april 2016 om 23:04

Per direct. Het is immers nog maar de vraag of we volgend jaar nog wel op dit niveau spelen.

Het spijt me voor Twente; maar deze eindeloze puntenaftrek is gewoon competitievervalsing...

Eerlijk is eerlijk; Twente moet dit jaar gediskwalificeerd worden en volgend jaar in de Jupiler League spelen.... Vanuit daar weer opstarten.

Twente moet zeker blijven bestaand maar elke andere club is failliet verklaard.... Twente wordt gewoon al tijden bevoorrecht als het lieverdje van de Kvnb... Ook hier weer meten met twee maten van de Kvnb..

4 april 2016 om 23:06

Jij snapt t niet. De Knvb kan geen clubs failliet verklaren en heeft dat dus ook nog nooit gedaan.

4 april 2016 om 23:07

De andere clubs zijn failliet verklaard omdat ze failliet waren. Twente is niet failliet. Nog niet.

4 april 2016 om 23:10

De KNVB verklaart clubs niet failliet en meet daarbij ook niet met 2 maten. Voor wat betreft die eindeloze puntenaftrek, lees vooral de tekst en weet dat dit dus de laatste keer puntenaftrek is.

Dus al met al is dit de laatste keer dat Twente 3 punten mindering krijgt, en de volgende straf is dat ze dus hun proflicentie kwijtraken. Houd dat dan in dat ze die na 1 mei kwijt kunnen raken als ze niet op tijd zijn?

4 april 2016 om 23:08

Denk ik wel inderdaad. Maar de intrekking van de licentie zal denk ik pas na dit seizoen ingaan.

4 april 2016 om 23:58

Oke, echt zonde voor een club als Twente. Mooie sympathieke club! Hoop dat ze alles voor elkaar krijgen en dat ze alsnog in de eredivisie blijven. Twente uit is toch altijd 1 van de lastigste uitwedstrijden voor m'n cluppie ajax! Las trouwens laatst ergens dat ze na 1 mei dan uit de eredivisie verdwijnen en dat Ajax dan vrij los komt van PSV.

5 april 2016 om 00:06

Zou kunnen, maar ik denk dat de knvb die uitspraak over de laatste competitiewedstrijd heen tilt. Juist om die puntencorrectie bij de overige clubs niet te hoeven doorvoeren.

Bedankt voor je steun!

Waren we hier op voetbalzone tribunaal, dan waren we gelyncht en met pek en veren terug Duitsland ingestuurd. Maar gelukkig zitten mensen met verstand bij de Knvb.

4 april 2016 om 23:34

Wel een goede optie als uiteindelijk de licentie toch ingetrokken wordt. Mooie competitie in Duitsland.

4 april 2016 om 23:40

Of er mensen met verstand zitten bij de Knvb is nog maar de vraag met deze lichte straf die Twente krijgt.. Te zot voor woorden eigenlijk dat het nog steeds mag doorgaan terwijl ze wederom geen plan van aanpak hebben.

4 april 2016 om 23:45

Maximale straf voor dit vergrijp. Plan van aanpak is er wel.
Kan het niet duidelijker voor je maken.

4 april 2016 om 23:51

Limboroy, een hogere straf voor het intrekken van de jaarrekening kan niet. Ze worden hier niet bestraft voor de Tadic deal, maar voor één van de gevolgen van die deal. Het totale oordeel komt nog, zeer waarschijnlijk na 1 mei. En Twente heeft geen plan van aanpak? Geen enkele club in Nederland heeft zoveel plannen van aanpak gehad als Twente in het laatste jaar

5 april 2016 om 17:45

waarom is daar dan nog niks van te zien?

Als Twente eerlijk was geweest en niet de te betalen (exhorbitante) gelden aan de makelaar van Tadic buiten de boeken had gehouden, dan had Ziyech niet eens bij Twente gespeeld, want dan hadden ze nooit toestemming gekregen van de Knvb.

"twente wilde Hakim Ziyech van Heerenveen als opvolger van Tadic aantrekken, maar stond onder financieel toezicht van de voetbalbond. Als de Knvb had geweten dat de financiële positie van de club in werkelijkheid 1,8 miljoen euro slechter was dan door Twente gemeld, was de bond vrijwel zeker niet akkoord gegaan met het aantrekken van Ziyech. Daarom werd het tweede contract met Fenf buiten de boeken gehouden"

Dit is ook de reden waarom clubs onderin en clubs die nu benadeeld zijn met de TV gelden zoveel problemen hebben met de situatie. Maar ik hoor hier alleen maar mensen van Twente met boter op hun hoofd. Als een club als Heracles of FC Groningen dit had geflikt en daardoor boven Twente zou staan in de TV gelden lijst dan had er natuurlijk geen enkele Twente fan geschreeuwd om degradatie van die club.

Er is gewoon ontzettend vuil spel gespeeld en niet met 1 ding, nee keer op keer. Zelfs de nieuwe directeur heeft het hele spelletje gewoon voortgezet en in Twente schreeuwt men moord en brand om onzinnige straffen als een paar jaar geen Europees en punten aftrek. Zonder Ziyech had men nu op degradatie gestaan en zonder het geld dat hij straks oplevert was men gewoon failliet geweest.

Daarbij vind ik het argument dat de supporters gestraft worden ook niet reeel, toen Groningen eind jaren tachtig bijna failliet ging omdat meneer Derksen in zijn jacht naar persoonlijke glorie besloot om met zijn blad die club als voorbeeld te stellen was er ook niemand die vond dat het zo sneu was voor de supporters. Als je club door 2 mensen kapot gemaakt kan worden, dan is de structuur gewoon verrot, maar iedereen stond erbij, keek er naar en juichde om het hardst bij de successen. Als er dan van die "arrogante westerlingen" zeiden dat zoiets onmogelijk was bij een club als Twente dan werd dat afgedaan als jaloezie. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. Twente hoeft van mij niet te verdwijnen uit het voetbal, maar ik denk dat er weinig anders mogelijk is als je het ook eerlijk wil doen naar de andere clubs toe. Als Twente echt zo'n grote club is, dan komen de supporters ook gewoon massaal naar hun cluppie in de derde divisie, of waar de club dan ook moet starten. En dan komen ze na een jaar of 5 a 6 wel weer boven drijven en dan zal iedereen niets anders dan respect hebben. '

Even als aanvulling, in een stuk uit 2013 staat al hoe het misgaat, en dat is al bijna 3 jaar geleden: http://www.catenaccio.nl/hoe-fc-twente-geruisloos-...

4 april 2016 om 23:48

Je verhaal klopt in grote lijnen hoor. Heeft alleen niets met deze puntenaftrek te maken. Ik zie Twente supporters in dit topic eigenlijk alleen maar reëel op deze feiten reageren.

5 april 2016 om 00:14

Deze discussie speelt elke keer als er weer iets speelt rondon FC Twente en ik lees overal non argumenten van de Twente aanhang. Er wordt nergens de hand in eigen boezem gestoken. Ich habe es nicht gewust, ik ben de dupe van wat een ander mijn club heeft aangedaan. Er waren al jaren tekenen aan de wand en niemand wilde het horen of zien. Ik lees op fan sites alleen dingen als kut Knvb, oplichters van de Knvb en ze zouden iets tegen Twente hebben. Maar volgens mij wordt Twente ongelooflijk de hand boven het hoofd gehouden door maar uitstel te geven en coulant te zijn. Geen transferverbod, geen licentie intrekken, de Knvb zet zelfs zijn eigen geloofwaardigheid op het spel, men gaat, zoals ik het zie, heel ver bij de Knvb om Twente een kans te geven en ik zie alleen maar rode tukker brillen. Daar gaat het om in mijn verhaal, niet dat men nu weer drie punten aftrek krijgt, maar om de onrealistische reacties van de Twente supporters in hun gevoel dat hun onrecht is aangedaan en de oneerlijkheid naar clubs die het wel eerlijk spelen wordt niet gezien. Als je geschoren wordt, moet je stil zitten en dat beseft men zich in Twente volgens mij niet.

5 april 2016 om 07:39

Het zijn juist de Twentefans die stil zitten als ze geschoren worden en juist anderen zoals jij die alleen maar roeptoeteren dat de opgelegde straffen veel te licht zijn...

Ik heb nog niet een Twente supporter zien beweren dat die straffen te licht zijn, of beweren dat het allemaal wel meevalt..

5 april 2016 om 08:37

Kijk maar eens op twentefans.net dan, daar wordt de Knvb en alles en iedereen met de grond gelijk gemaakt,

5 april 2016 om 09:45

Dat gebeurd overal. Pubers en onwetenden die er geen snars van snappen gebruiken social media als uitlaatklep. Ik stoor mij bijvoorbeeld ook enorm aan de domheid van veel mensen op Facebook bv als het gaat om de komende stemming over het associatie verdrag met Oekraïne. Mensen die zich nergens in verdiepen, geen voor of tegenargumenten kunnen onderbouwen, en toch een grote bek hebben en alleen maar shit praten. Dat gebeurt hier ook. En dan vooral van de supporters van andere clubs dan Twente. Wij Twente supporters krijgen overal de schuld van, terwijl wij de grootste slachtoffers zijn in dit hele drama.

Fortuna kreeg een boete voor het te laat indienen van de jaarstukken. Een club welke een schuld had wat een druppel op de gloeiende plaat zou zijn bij Twente, en die club nog verder de afgrond in duwen door een boete te geven. Waarom geen 3 punten in minder voor Fortuna vraag ik mij dan af.

4 april 2016 om 23:50

Volgens mij hoort bij deze puntenaftrek ook een boete van 10.000 euro. Weet het niet helemaal zeker. Maar was bij de vorige keren puntenaftrek ook zo, dacht ik.

Ik vrees voor een gifbeker met een fataal goedje erin voor FCT. Hoe erg het ook is.

Komen ze weer eens goed weg zeg. Drie hele punten nou nou.

5 april 2016 om 00:49

Dat kan nog vies tegenvalen voor Twente en frolo heeft dat allemaal uitstekend verwoord. Ik zelf denk dat de KNVB wacht met harde maatregelen tot dat het seizoen is afgelopen om zo geen gedoe te krijgen met clubs die daar voor of nadeel zouden krijgen als Twente voortijdig uit de competitie gehaald wordt. Reken maar dat er al een een plan klaar ligt bij de KNVB.

Ondanks alle fouten die zijn gemaakt door Twente en de KNVB hoop ik toch dat Twente een profclub blijft en het liefst ook in de eredivisie... Leuk stadion, prachtig logo en toch een hele tijd leuk voetbal... Dat er fouten zijn gemaakt en dat het nog steeds rommelt aan alle kanten even weggelaten... Het zou toch anders voelen een eredivisie zonder FC Twente

Wordt tijd dat de Knvb zijn eigen regels eens tegen het licht houd. Het is bizar, dat je tot 4 keer toe in de fout mag gaan, en er zo relatief makkelijk vanaf kunt komen.

3 jaar geen europees. Tja met de grote problemen en de uittocht van spelers is de kans op Europees vrij klein.

De puntenaftrek voelen ze ook niet erg. Tenzij je de tv gelden als maatstaf neemt.

Nog 3 weken te gaan. Dan zullen we weten wat er echt gaat gebeuren, en of de Knvb nog serieus te nemen is.

Ik heb persoonlijk niks met Fc Twente. Zal ze niet missen, maar voor die regio is het natuurlijk wel een ramp.

5 april 2016 om 00:58

Moet je mij eens uitleggen hoe je talentvolle spelers die goed in de markt liggen naar FC Twente kunt krijgen zonder het vooruitzicht op Europees Voetbal.... dat is best een behoorlijke straf hoor.

5 april 2016 om 01:18

Toch niet in verhouding met de fraude die gepleegd is?

Daarbij zulken talentvolle spelers nu toch niet voor Twente kiezen. Het is en blijft daar allemaal zeer onzeker. Een talent zal eerder voor sub toppers kiezen

5 april 2016 om 08:37

Helemaal eens met de eerste regel van je post Maar wel om compleet andere redenen. Het was en is voor werkelijk alle partijen beter wanneer de Knvb een gedegen onderzoek doet of laat uitvoeren voordat er een straf uitgedeeld wordt. Twente wordt nu meermaals met kleine straffen beboet terwijl er nog steeds een zware straf als een zwaard van Damocles boven het hoofd blijt hangen. Op deze Manier doet de Knvb aan symptoombestreiding en schiet niemand er iets mee op. De mensen die geen Twente fan zijn, zullen zich immers af blijven vragen waarom er geen echte straf uitgedeeld wordt want die focussen zich op bijvoorbeeld de 3 punten die nu in mindering worden gebracht en kijken niet naar alle straffen samen. En bij Twente gaat men zich langzamer Hand ook afvragen wanneer het eens ophoudt met al die straffen of dat er uiteindelijk toch nog een 'doodsteek' volgt.

Wat mij betreft had er voor het intrekken van de jaarrekening an Sich helemaal geen straf uitgedeeld hoeven te worden. Dit intrekken is namelijk geen losstaand feit Maar een gevolg van alle ellende die er zich in Enschede heeft afgespeeld. Het was dan ook veel verstandiger geweest om dit gebeuren verder te laten voor wat het is en te wachten met een straf totdat duidelijk is hoe groot de schade is die Munsterman en Co hebben aangericht. Met een straf voor het intrekken van de jaarrekening maakt de Knvb het zichzelf alleen Maar lastiger aangezien het haar mogelijkheden aan het einde van het verhaal alleen Maar kleiner maakt.

Met een zware straf voor het hele proces had je al dit soort discussies kunnen voorkomen en dan had niemand er waarschijnlijk echt moeite mee gehad. Nu wakkeren de discussies na elk incident weer aan en creeert men eigenlijk vooral onrust en onzekerheid en daar is werkelijk niemand bij gebaat.

5 april 2016 om 10:34

Goede reactie

Ik denk echter ook dat de Knvb met kleine straffen begonnen omdat t eerst op kleine los staande overtredingen leken.maar nu blijkt. dat Twente op grotere schaal gefraudeerd heeft.
Het lijkt mij ook beter dat alles boven tafel is en dat daar 1 straf voor uitgedeeld wordt. Dan is er duidelijkheid voor de voor en tegenstanders van twente
Het zou mi ook niet eerlijk zijn om eerst t nieuwe bestuur van twentemet boed en zweet allen in orde te laten maken en dan in mei de stekker eruit te trekken

5 april 2016 om 12:26

De straffen gaan gewoon volgens de reglementen. Dat je de spelregels niet tijdens de wedstrijd gaat aanpassen lijkt mij evident om chaos te voorkomen.

Het kan niet zo zijn dat je een notoire hardrijder niet beboet omdat later zou kunnen blijken dat hij ook nog eens door rood rijd. Je dient bij iedere overtreding een boete te geven en je pakt zijn rijbewijs pas af zodra dit wettelijk is toegestaan.

5 april 2016 om 12:38

We hebben het hier alleen niet over spelregels die aangepast moeten worden en waarbij de ene partij er voor- of nadeel van zou hebben. Daarnaast zijn ook spelregels aan verandering onderhevig en pleit ik voor een evaluatie en verbetering op basis van deze casus en niet zozeer voor een aanpassing om deze casus anders te behandelen

Wat ik zeg is dat wanneer iemand een notoire hardrijder is die altijd door rood rijdt, het beter is om wanneer je dat vermoeden hebt een gedegen onderzoek te doen en dan een rijbewijs af te nemen in plaats van drie keer een boete geven. Vergelijk het met wat de politie tegenwoordig doet met de onopvallende auto’s; ze zien dat je door rood rijdt maar zetten je dan niet meteen aan de kant maar volgen je een tijdje om je algehele gedrag te straffen.

5 april 2016 om 12:39

@ottofant: Ik denk dat Arenacum het bij het juiste eind heeft.
Kijk maar naar het licentiereglement van de Knvb en dan met name artikel 11 lid 9. Daar staat keurig vermeld welke mogelijke sancties de licentiecommissie kan (belangrijk woord!) opleggen aan de club die in gebreke blijft.
Voorzover ik het reglement verder heb gelezen behoort in het plan van aanpak (dat volgens mij door zowel de club als de Knvb vooraf moet worden goedgekeurd) aangegeven te worden welke sancties er feitelijk opgelegd kunnen worden.
Ik kan mij voorstellen dat dit artikel 11 lid 9 daar voorzover mogelijk woordelijk in vermeld zal staan. Maar weten doe ik dat niet... helaas...

Zou het wel grappig vinden als die club wordt opgeheven. Je kan niet bezig blijven op deze manier natuurlijk.

6 april 2016 om 08:35

Ik snap niet wat daar grappig aan is. Veel mensen verliezen hun baan, supporters die gedupeerd worden... Ik ben voor een straf die zowel de clubs die gedupeerd zijn qua tv gelden, de veroorzakers maar ook FC Twente recht doen. Licentie intrekken daar is niemand bij gebaat.

Die datum 1 mei, is hopelijk voor de play offs.
Na meerdere waarschuwingen, lijkt het me tijd voor degradatie.
Clubs als AC Milan en Juventus zijn ook op die manier.
Dit zou betekenen, dat de andere clubs alleen Plaay offs spelen en niet direct degraderen.
Er zijn ook in NL clubs bestraft, of failliet gegaan met een historie.
Tijd voor actie,
Wat zal er gebeuren met de behaalde punten van Twente?
3 punten minder op dit moment, is een waarschuwing, maar natuurlijk een giller.

Als clubs failliet gaan, dan houden ze zich niet aan het plan van aanpak. Als clubs de spelers salarissen niet meer kan betalen, zitten ze vies naast het plan. Feyenoord is daar nooit voor bestraf.
Juventus was betrokken bij een scheidsrechters schandaal en valt niet te vergelijken.

Zo jammer dat twente het maar niet in orde krijgt allemaal, spelen waanzinnig goed laatste tijd

Doek die club toch op. Er is geen redden of eer meer te behalen. Net zoals Glasgow weer vanaf 0 beginnen.

Nou nou nou....3 hele punten.!!!! Wat een lachertje weer...

5 april 2016 om 09:13

@ matje pauper. Dit is de straf zoals 'ie hoort in het sanctietrajcect m.b.t. financieel plan van aanpak zoals het ook beschreven staat in het artikel, dus wat is er nou zo moeilijk te begrijpen voor je? Blijkbaar is het je ontgaan dat het hier alleen om een straf gaat vanwege het moeten intrekken van de jaarrekening. Door de andere toestanden is Twente de licentie voorwaardelijk al kwijt en die voorwaarden worden na 1 mei pas getoetst. Het nu al intrekken van de licentie was dus nog niet eens mogelijk!

Ik word hier scheit en scheitziek van. Pak de mensen, niet de club. Het huidige FCT is al genoeg gestraft. Hoe moet dit voor de spelers en staf voelen?

5 april 2016 om 12:09

Pak de mensen? De mensen handelde in naam en op naam van Twente! En iedereen was het eens met hun manier van handelen! En wat kan mij het schelen hoe spelers en staf zich voelen! Die voelen niks, behalve wanneer ze niet hun salaris krijgen, dan gaan ze huilen! Spelers en staf zijn meeuwen, ze komen ergens gaan zitten, eten de boel kaal/leeg, schijten wat in het rond en verdwijnen!

5 april 2016 om 14:14

Als 'iedereen' had geweten van de de hele handel en wandel van deze heren, waren ze met pek en veren het stadion uitgemieterd!

Knvb pakt nu een club die schoon schip heeft gemaakt, met alles en iedereen meewerkt en wil meewerken maar ook moet afwachten op bijv de belastingdienst (die er blijkbaar de tijd voor neemt) en toch worden ze wederom gestraft.

Genoeg is genoeg!

5 april 2016 om 15:59

Als iedereen had geweten van de hele handel? Kom op zeg, je gaat me toch niet vertellen dat niemand zich dingen heeft afgevraagd? Dat is jezelf voor de gek houden, maar goed... Twente en de supporters blijven maar denken dat het nu klaar is maar dat is het niet. Schoonschip is het nog niet, daar er nog genoeg vragen zijn waar we geen antwoord op krijgen. Het feit dat er opnieuw uitsel is geeft ook te denken. Het straffen is conform de reglementen en het feit wat geconstateerd is. Dus genoeg is het nog niet, wellicht als ze echt eens alles laten zien...

Wat een laffe bedoeling. Deze club heeft willens en wetens continue de boel opgelicht en wat krijgen ze als straf... alleen maar wat punten in mindering. KNVB moet gewoon de licentie intrekken, klaar. Zo toon je ballen en laat je zien dat iedereen volgens dezelfde regels moet spelen

5 april 2016 om 09:13

@ aussievis. Dit is de straf zoals 'ie hoort in het sanctietrajcect m.b.t. financieel plan van aanpak zoals het ook beschreven staat in het artikel, dus wat is er nou zo moeilijk te begrijpen voor je? Blijkbaar is het je ontgaan dat het hier alleen om een straf gaat vanwege het moeten intrekken van de jaarrekening. Door de andere toestanden is Twente de licentie voorwaardelijk al kwijt en die voorwaarden worden na 1 mei pas getoetst. Het nu al intrekken van de licentie was dus nog niet eens mogelijk!

Begint nou toch wel idiote vormen aan te nemen. Licentie commissie is niet meer serieus te nemen. Voor wie zijn ze bang?

5 april 2016 om 09:12

@ De Wimpie. Dit is de straf zoals 'ie hoort in het sanctietrajcect m.b.t. financieel plan van aanpak zoals het ook beschreven staat in het artikel, dus wat is er nou zo moeilijk te begrijpen voor je? Blijkbaar is het je ontgaan dat het hier alleen om een straf gaat vanwege het moeten intrekken van de jaarrekening. Door de andere toestanden is Twente de licentie voorwaardelijk al kwijt en die voorwaarden worden na 1 mei pas getoetst. Het nu al intrekken van de licentie was dus nog niet eens mogelijk!

Meer dan de helft kent de feiten niet eens. Die roepen allemaal maar dom fraude en bedrog, maar denk is na. konden de supporters er wat aan doen dat munsterman en co er een bende van gemaakt hebben? Hebben jullie bij je eigen club precies toezicht op wat de bestuurders doen? Ik denk het niet... Deze club is van 30000 supporters en niet van die paar bestuurders die jullie telkens roepen

5 april 2016 om 12:06

Bestuurders handelen namens een club en dus indirect namens de fans! Maar jij kent de feiten wel? Allemaal contructies zijn er bedacht en aangegaan, op naam en lees dit goed in het voordeel van Twente! Zo zijn de feiten...

Daarnaast krijgt Twente opnieuw uitstel, wat raar is...

We zullen het wel zien, maar ik verwacht eerlijk gezegd nog meer slecht nieuws, alleen of de Knvb dit durft te bestraffen vraag ik me af...

matje pauper, aussievis, De Wimpie en meerdere mensen die roepen om zwaardere straffen snappen er niets van... Lees het artikel en bel desnoods de licentiecommissie om te vragen hoe dat sanctietraject ook alweer in elkaar steekt en waarom twente "slechts 3 punten aftrek" kreeg. Het is echt vermoeiend om te zien hoeveel mensen weigeren zich te verdiepen in de materie of zelfs maar het artikel waarop ze reageren goed te lezen. Ik pak net als Tukkertje91 een break zodat ik deze ongefundeerde onderbuikonzin van een aantal niet meer hoef te lezen.

5 april 2016 om 09:54

@ivo, bij de meeste roeptoeters is duidelijk de wens de vader van de gedachte. Of het zijn notoire haters van dé club uit Twente. Of ze hebben er belang bij omdat hun club kans loopt te degraderen uit de Eredivisie.

Goh, wat een verassing, op 16 februari wisten we al dat dit ging gebeuren. Op naar 1 mei.

Zo zie je maar dat deze hele Knvb totaal niets meer voorstelt. Je kan de boel jarenlang manipuleren en de competitie vervalsen als betaalde club
en dan krijg je je maar een paar punten aftrek. Terugzetten naar een divisie lager was juister en eerlijker geweest tegenover al die andere clubs die het wel eerlijk spelen. Niets op Twente zelf tegen maar het hele gedraai eromheen wordt op deze manier beloond.

Maar wie zegt er dat dit niet bij andere clubs gebeurt?
Omdat het nu nog niet bekend is?
Er zijn genoeg voorbeelden uit het verleden.
En je weet dat zijn geen garanties voor de toekomst.
Dus nu is het FC Twente maar dat er anderen volgen is bijna wel zeker.
Want in nood maakt een kat rare sprongen.

5 april 2016 om 13:39

Inderdaad: 1 ding is duidelijk geweest... de knvb was de afgelopen jaren heel makkelijk te misleiden. Twente is doorgelicht en daar is dat bij naar voren gekomen. Kortom: het toezichtsysteem faalt hard!
Ik roep ook al langer dat zo'n onderzoek eigenlijk bij iedere voetbalclub moet plaatsvinden in het betaald voetbal. Nu blijkt dat het zo gemakkelijk is om te misleiden, zal mij het niets verbazen dat er nog vele anderen buiten het boekje gaan. Als zo'n onderzoek niet reactief een werking heeft, dan is het wel preventief.

Clubs die netjes zijn zullen dit onderzoek ook vast toejuichen om de voetbalwereld te zuiveren.

5 april 2016 om 15:13

Weet jij de vrienden van Feyenoord te benoemen in 2009 ? Misschien duurde het daarom wel erg lang om daar weer een positief resultaat op tafel te leggen ondanks al de tientalle miljoenen Euros die daar werden over getoverd in iets.

5 april 2016 om 16:03

Ik heb geen idee en de bond zal er ook vast geen onderzoek naar hebben gedaan..... (of Van Oostveen zit op het deksel van zijn eigen beerput)

ach wat lees ik hier een domme dingen zeg , Fc Twente opdoeken ? Hoe dom zijn de meesten hier ? We zijn nog steeds de vierde club van Nederland , ja echt nog steeds doet zeer bij sommige clubs en dat is logisch. Maar nu ja er zijn veel fouten en er is ons supporters een grove leugen voorgehouden , maar wat kunnen wij als Supporters daar aan doen ? Dus wij met en kleine 30,000 in het stadion moeten van de acties van 2 f 3 mafketels de dupe worden? Nee een elke zich zelf respecterende supporter zou hetzelde denken echt wel . Want laten we eerlijk zijn Twente hoort gewoon wat grote van de club betreft op het hoogste niveau te voetballen. En dan die onderzoeken alles wat Fc twente gebeurt word nu open gegooit maar ik weet zeker en na dat ik toievallig vanmidd op Radio hoorde dat er na Twente nog 6 a 7 clubs onderzocht gaan worden tot aan 12 jaar terug , en zoals die verslagever aangaf konden er dan bij Vitesse , Fc Groningen , Ajax , Feyenoord , Roda Jc , Nac en Ado , lijken uit de kast komen want er zijn vanuit diverse accountens kantoren onderzoek gedaan naar handel en wandel van deze clubs en dat er ook een groot aantal zaken niet deugen , met oa zwart betalen [tekengeld] inspraak van een derde net zoals nu met Doyen bij twente is gebeurt , en Ajax met een een 5 tal transfers wat niet kloppen met de boeken , en ook bij de andere clubs zullen er lijkent de kast komen, Fc Twente is volgens de verslaggever topje van de hooiberg.nou met al dat leedvermaak richting onze club ga ik na dat de heer Wessels als de nood zo hoog is Fc Twente helpt, zullen wij heerlijk toe kunnen kijken hoe de ene na de andere club in de problemen komt . Maar ha gun supporters dit niet niet want zij kunnen er niets aan doen net als wij Fc Twente supporters , maar ben wel heel benieuwd.. Sorry mijn taalgebruik en woorden zullen niet helemaal juist maar hoop dat jullie het snappen ,

Fc Twente Never Dei

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren