Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Kökçü weigert om Tadic hand te schudden: Turkse media weten waarom

Laatste update:

Orkun Kökçü maakte niet alleen een statement door de OneLove-actie andermaal te boycotten, de aanvoerder van Feyenoord deed dat ook door Dusan Tadic voorafgaand aan de Klassieker tegen Ajax (2-3 winst) te negeren. Kökçü weigerde na de toss van scheidsrechter Danny Makkelie de uitgestoken hand van de aanvoerder van Ajax. Volgens Turkse media is Kökçü gepikeerd over de houding van Tadic rond de actie in de Eredivisie voor de aardbevingslachtoffers in Turkije en Syrië.

In februari droegen de aanvoerders in de Eredivisie een speciale band om aandacht te vragen voor de vele duizenden slachtoffers van de verwoestende aardbevingen. Het was een initiatief dat omarmd werd door Wesley Sneijder, zo legde de Oranje-recordinternational destijds uit bij Veronica Offside. "Het is een mooi initiatief dat Tarik Divarci, een vriend van mij en jongen van de club bij DHSC, in gang heeft gezet. Hij vroeg mij om hem te ondersteunen en dat heb ik gedaan."

Alle aanvoerders deden mee, behalve Tadic. Dat was geen beslissing van de Serviër zelf, maar van de directie van Ajax. De Amsterdammers organiseerden een eigen actie om geld op te halen voor Giro555. Zo betraden de spelers van Ajax het veld tegen RKC Waalwijk (3-1) in shirts met Giro555 erop. Andere clubs kozen ervoor om dit niet te doen. Daarnaast werd er gehoor gegeven aan de oproep van de KNVB om op de grote schermen en door de stadionspeaker op te roepen tot een donatie.

Ook bij ESPN werd gesproken over het weigeren van de hand van Tadic door Kökçü. "Ik weet niet wat het is geweest", reageerde Mario Been bij Dit was het Weekend. De analist haalde, zoekende naar een verklaring, al snel Kökçü's uitspraken na afloop aan. "Hij gaf aan dat hij alle woorden uit Amsterdam wel zat was gedurende de hele week. Hij zei: 'Wij doen het zonder woorden, maar met daden'. Maar ik vind dat aanvoerders elkaar altijd de hand moeten schudden."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je zou maar een aanvoerdersband weigeren, inderdaad. Foei Dusan.

21 maart 2023 om 20:33

Achja hoe je het ook wendt of keert, Kokcu komt tenminste uit voor zijn gemaakte statement en Tadic draagt schijnheilig de Ajax band over de ‘one love’ band. Daarnaast denk ik dat zo’n ramp in Turkije ook meer met zich meebrengt dan een statement betreft de lgtbqi naar mijn mening.

21 maart 2023 om 20:39

Lees jij eigenlijk wel het artikel? Er staat dat de beslissing om de band niet te dragen, niet van Tadic kwam maar dat ajax zelf een andere actie had. Buitengewoon kinderachtig van kokcu dus en ook van types als jou die te pas en te onpas hier hun haat op Tadic komen ventileren. Ken eerst je feiten.

21 maart 2023 om 20:41

Het gaat erom dat als er iemand zou zijn van wie je respect verwacht voor het niet dragen van een armband, dat hij het is. Vrij hypocriet dat hij wrok zou koesteren omdat iemand een aanvoerdersband niet draagt.

Maar goed, zoals hieronder aangegeven is het puur speculeren. Laten we hopen dat Kokcu net ietsje meer besef van realiteit heeft dan dit.

21 maart 2023 om 20:42

Voor de 80.000ste keer. Dat was geen statement voor de lgtbqi maar een statement wat tegen racisme en discriminatie is. Respect voor alles en iedereen en alle religies, afkomst, kleur en ga zo maar door. En ja dat stukje lgtbqi hoort daar ook tussen maar mensen moeten eens kappen met die actie puur daar aan te linken. Die fout maken Kokcu en zn vrienden namelijk ook.

21 maart 2023 om 20:54

Leg het gerust 80,001 keer uit dat een regenboog iets met racisme te maken heeft. Er zijn mensen die dit niet begrijpen. Die denken wellicht dat de regenboog als symbool de roze driehoek verving. Maar wellicht moet je iets ouder zijn om het zo beperkt uit te leggen.

21 maart 2023 om 20:54

Tuurlijk lees ik het artikel. Het gaat mij erom, precies wat @ajaxxxlove ook zegt, dat het hypocriet zou zijn en ik daarbij vind ik het ook uiterst hypocriet m.b.t. het overkoepelen van een andere aanvoedersband.

21 maart 2023 om 20:58

In eerste instantie was de band daarvoor en dat statement is naderhand aangevuld met andere onderwerpen. Ik wist niet dat Kokcu en Tadic vrienden waren? Want zoals ik ook eerder al benoemde is dat Tadic ook niet uitkomt voor de one love actie. Die draagt zijn eigen aanvoerdersband er gewoon overheen. Dan kan je net zo goed niet deelnemen aan de actie.

21 maart 2023 om 20:58

Het is geen regenboog.

21 maart 2023 om 21:23

Daar heb jij weer gelijk in.

21 maart 2023 om 21:25

Als die aardbeving in Nederland geweest was, zou Kokcu een held zijn......

21 maart 2023 om 21:57

Hypothetisch ouwehoeren neemt niet weg dat Kokcu, mocht dit daadwerkelijk de reden zijn, gewoon hypocriet is Sb3dordt

21 maart 2023 om 22:50

Misschien een gebrek aan intellect. Ze zuen letters daarna woorden dasrna zinnen.
Maar brgrijpen doen ze niet.
Feyenoord heeft een joekel van een probleem met deze jongen.
Alleen verkopen. Wie zal hem nog willen?
Voor eem prikkie misschien

21 maart 2023 om 23:24

Precies het juiste woord.

21 maart 2023 om 23:33

Cas1
Ik snap niks van je comment. Wie heeft jou een toetsenbord gegeven man.
Die man is 50 miljoen waard en 1 van de grootste talenten van Europa? Hoezo wie zou hem nog willen?

21 maart 2023 om 23:56

Hahaha als Overmars snel na die kwestie een job op 40 min van Rotterdam vindt, dan lijkt het me dat Kokcu zich niet echt zorgen hoeft te maken, zeker niet met zijn potentie en kwaliteiten, voetbal is business zoals je weet, en waar hebben we het in hemelsnaam over.Dit soort dingen zou gebeuren in de perfecte wereld waar geen ongelijkheid is en iedereen lief is tegen elkaar, maar als iedereen zo lief is voor elkaar hadden Kokcu en Tadic elkaar een welgemeende hand gegeven..

22 maart 2023 om 09:01

Kijk de opname nog eens terug. Tadic kwam aanlopen en negeerde Kökçü. Ook in tweede instantie. Het is maar hoe je het interpreteerd.

22 maart 2023 om 09:29

mickey12, je beseft je dat dit vanuit de Turkse media komt en niet vanuit Kokcu zelf. De Turkse sportmedia staat niet bekend om hun geweldige betrouwbaarheid oid.

Ik heb het in een andere topic ook gezegd: je weet niet wat zich heeft afgespeeld buiten de camera's. Ik zie Tadic namelijk ook geen poging doen om hem een hand te geven. Misschien hebben ze het eerder (buiten het zicht van de camera's) al gedaan of misschien hebben ze daarvoor een akkefietje gehad. Wie weet...

22 maart 2023 om 09:46

Waarin een grote speler (heel) klein kan zijn (kokcu)...

22 maart 2023 om 12:28

Dat heb je dus (80.000 keer) niet goed. De zes kleuren van het OneLove-logo symboliseren afkomst, kleur, gender identiteit en seksuele voorkeur.

21 maart 2023 om 20:36

Ik heb Tadic helemaal geen hand zien uitsteken naar Kokcu die daar al stond te wachten. We weten dan ook niet of Kokcu de scheidsrechter wel of geen hand gaf. Geen beelden van. Alleen dat ze daar al stonden tot Tadic aan kwam lopen. Die gaf het arbitrale trio een hand maar stak deze niet uit naar Kokcu, dus …?

21 maart 2023 om 20:43

Kokcu werd (op beeld overigens) teruggeroepen door Makkelie om hem wel de hand te schudden. Tadic gaf Makkelie ervoor al de hand.

Maar goed, uiteindelijk weet je niet wat de oorzaak is. Al geeft het interview van Kokcu achteraf wel een beetje het idee dat hij nogal gefrustreerd was.

21 maart 2023 om 20:43

Kokcu die keek hem niet eens aan dus dan zie je tadic ook terughoudend zijn. En die hadn geef je altijd 2 keer. Vooraf en na de toss dus nee hij geeft ook geen hand aan de scheids.

21 maart 2023 om 21:03

Hij geeft hem idd niet achteraf. Maar gezien zijn lach is dat mijn inziens niet bewust.

21 maart 2023 om 21:10

Maar omdat Kokcu hem niet aankijkt is het de schuld van Kokcu....
Wat een geneuzel allemaal

21 maart 2023 om 21:23

@soccerfan,

Ff of topic. Ik zie op YouTube best wel verscheidene filmpjes van Amerikanen, Engelsmannen en zelfs een Duitser die de klassieker bijwonen. Hoe komen die gasten aan kaarten?

21 maart 2023 om 21:28

Genoeg sites waar mensen hun kaarten doorverkopen. Gebeurt bij elke grote wedstrijd ter wereld. Zitten ook genoeg niet-Spanjaarden bij El Clasico bv, maar ook Nederlanders bij die giga-derby's op het 3e niveau van Duitsland.

21 maart 2023 om 22:01

Hij werd teruggeroepen omdat het onduidelijk was of er van kant geruuld moest worden en Tadic gaf ook gewoon geen hand. Best vreemd dat mensen nu gewoon allemaal dingen zelf in gaan vullen. Onder aanvoering van deze miezerige website natuurlijk.

21 maart 2023 om 22:12

Zo miezerig dat je onder nagenoeg elk bericht de moeite neemt om er minimaal 3 reacties te geven. Goed verhaal. Blijft lastig hè als er terechte kritiek komt op je aanvoerder omdat hij zich die hele wedstrijd aanvoerder onwaardig heeft gedragen (zowel voor, tijdens als na de wedstrijd).

21 maart 2023 om 22:14

@migi, precies. Voetbalzone stookt het vuurtje op, maar mag je weer niks van zeggen.
Blijkbaar willen ze dat iedereen het maar in gaat vullen

21 maart 2023 om 22:29

@ajaxfan158, voor de wedstrijd is aanname, tijdens de wedstrijd mag je uitleggen wat je bedoelt, erna kan je over huilen, maar dat hebben Keane en Ramos zo vaak gedaan.Wat me vooral opvalt is dat er veel Ajacieden Kokcu nu aanvoerder onwaardig vinden, maar dat ze Tadic adoreren, die al jarenlang walgelijk gedrag vertoont (liggen, rollen, zeiken, zeuren om kaarten, altijd naar de scheids, Antony naar de grond duwen, tijdrekkken, opstootje na de wedstrijd tegen Union, voor de neus van Bazoer juichen etc etc) Die is blijkbaar wel een goede aanvoerder

21 maart 2023 om 22:39

@FR10FRDAM ga mij niet veroordelen op wat veel Ajacieden zeggen. Zoek 1 reactie van mij op waar ik Tadic verdedig om de soms debiele dingen die hij zegt/doet. Je gaat ze niet vinden.

Ga ook niet suggereren dat ik Kokcu aanvoerder onwaardig vind. Ik zeg letterlijk dat hij zich “de hele wedstrijd aanvoerder onwaardig heeft GEDRAGEN”.

Ik heb hieronder al uitgebreider gereageerd met toelichtingen (van niet willen dragen van een band (Trauner moest al een keer aanvoerder zijn), geen hand geven aan Tadic én Makkelie (zelfs als het per ongeluk was vind ik dat slecht van een aanvoerder), ik vond hem zeer opgefokt over het veld lopen in het begin waardoor hij niet in zijn spel kwam (zonde voor zo’n goede speler) en die uitspraken van hem na de wedstrijd vallen voor mij in dezelfde categorie als die van Vertonghen na de gewonnen bekerfinale. Dit zijn rancuneuze uitspraken die je van een supporter verwacht, niet van een aanvoerder.

21 maart 2023 om 22:44

De commentsectie van VZ is top. De artikelen lees ik eerlijk gezegd nauwelijks. De reactie na de wedstrijd vond ik ook suf, wel raar dat je dit niet gelezen hebt aangezien je mn postfrequentie zo goed kent Maar ff eerlijk, vind je de titel van dit artikel niet een tikkeltje tendentieus?

21 maart 2023 om 22:51

Oké, fijn om dan structureel te reageren op berichten die je nauwelijks leest. Wat je nu typt is precies wat je mensen/het bericht hier verwijt: speculeren (dat ik het niet gelezen heb😜)

21 maart 2023 om 22:58

Ik hou van discussies (valt vast op), niet per se van de nieuwtjes zelf. Naja, jij geeft aan dat het moeilijk is als je speler kritiek krijgt, ik gaf die kritiek zelf ook, dus valt wel mee. Overigens weet ik niet wat er mis was tijdens de wedstrijd? Hij reageert vaak wat fel op de scheids en bij opstootjes, maar heeft ie zich in het veld misdragen? Ik vond hem vooral goed eigenlijk, vooral de 2e helft.

21 maart 2023 om 23:07

Tijdens de wedstrijd heb ik geen hele gekke dingen gezien. Ik vond hem vooral de eerste helft erg opgefokt overkomen (ik kan het mis hebben). Hij zat totaal niet in de wedstrijd (daardoor). Ik kijk niet elke wedstrijd van Feyenoord maar hoe hij vooral de eerste helft over het veld liep herkende ik hem gewoon niet en daardoor haalde hij zichzelf imo uit de wedstrijd.

21 maart 2023 om 23:10

Hij zat totaal niet in de wedstrijd? Leidt de 0-1 met een prima actie

21 maart 2023 om 23:16

Wil je mij nou met 1 moment uit de eerste helft serieus overtuigen dat Kokcu lekker in de wedstrijd zat de eerste helft? In dat geval wil ik het ook opnemen voor Bassey die in de eerste helft een goede bal over 30 meter bij een medespeler in de voeten kreeg.

21 maart 2023 om 23:28

Nee, het was de schuld van Rutte 🙄 Zelden zo een ondoordachte opmerking gezien

21 maart 2023 om 23:36

ajaxfan158

Ik snap dat verliezen pijn doet en dat het je een beetje blind kan maken maar Kokcu was een van de hoofdverantwoordelijke in de totale dominantie van de tweede helft waarbij ajax in de eigen arena 20% balbezit had.
Verder is hij ook betrokken bij de voorassist van twee goals.
Een hele puike wedstrijd van hem alsje het mij vraagt en hij maakt zijn woorden tenminste waar.

22 maart 2023 om 00:00

Haha, goede inhoudelijke reactie!

22 maart 2023 om 00:17

Lastig lezen.....Je zegt zelf dat Kokcu niet in de wedstrijd zat toch? Wanneer dan?

Toen hij de voorassist op de 0-1 had of de 2-3?

22 maart 2023 om 00:25

Als je goed gelezen hebt dat zie je toch dat ik het over de eerste helft had? Over lastig lezen gesproken.

22 maart 2023 om 07:47

Sommigen zijn verblind zodra er iets wordt gezegd over iemand met relatie tot zijn ploegje.

22 maart 2023 om 07:42

Ik hoorde dat het te maken had met het feit dat Ajax en Tadic al die tijd beweerde gewoon de one love band te dragen en vervolgens de band met drie kruisjes eroverheen draagt….Kokcu kwam er eerlijk voor uit terwijl Ajax en Tadic dus zeer hypocriet het op deze manier deden. Overigens hebben ze elkaar wel een hand gegeven, voor de tos…

22 maart 2023 om 10:10

Ach, vervelend ventje die Kokcu. Moet minder praten over Amsterdammers, alsof die allemaal gelijk zijn.

Ik was er niet van op de hoogte dat dit vanuit de directie kwam. Maar op zulke momenten schaam je je toch wel even dat je Ajacied bent. Wat een kansloze beslissing. Het had prima en-en gekunt. Maar, nee, je eigen actie moet even belangrijker worden gemaakt.

21 maart 2023 om 20:52

Dan kunnen ze weer trots lopen doen op hun sociale media. Allemaal voor de bühne…

Als dit de echte reden is dan is het triest op elke manier. Oftewel legt hij de schuld bij iemand die er niets aan kan doen want het is een beslissing van de directie of hij doet het omdat hij iemand zijn beslissing een band niet te dragen niet kan respecteren, wat ook gewoon ronduit hilarisch zou zijn in Kökcu’s geval.

21 maart 2023 om 20:37

Dus omdat Kökcu zelf weigert een band te dragen, mag hij geen mening meer hebben als een ander aan een bepaalde actie weigert mee te doen (als dat inderdaad de reden is)? Vreemde redenering.

21 maart 2023 om 20:40

Dat is gewoon harstikke hypocriet van Kokcu.

21 maart 2023 om 20:40

Zoiets heet een dubbele moraal. Als jurist kan je nu alles feitelijk gaan bekijken maar gelukkig wordt er zelfs in de rechtspraak nog wel eens een beroep gedaan op redelijkheid en billijkheid.

21 maart 2023 om 20:44

Hypocriet of niet, dat doet niks af aan het feit dat hij zijn mening mag vormen. Hij werd maatschappelijk toch ook door het slijk gehaald vanwege zijn keuze? Maar dan zou het nu ineens belachelijk zijn als hij zelf reageert op een actie van Tadic die hij niet kan waarderen (nogmaals, speculatie)? Ik vind dat heel gek.

21 maart 2023 om 20:44

Zeg je dit nou echt? Ja, ik schud jou de hand niet want jij weigert een band te dragen voor een goed doel, precies op de dag dat ik ook een band weiger te dragen voor een goed doel. Dan moet je inderdaad even je mond houden en je gedeisd houden. Maakt het niet minder triest dat Ajax van bovenaf weigerde die band te dragen. Dat is echt tranentrekkend geneuzel over de rug van duizenden doden. Maar dat is een andere discussie.

21 maart 2023 om 20:53

Ja, dat zal best. Ik vind het zelf ook jammer dat beide spelers weigeren een band te dragen, maar als ze dat niet willen dan zij het zo. Wat ik zeg, dat doet voor mij niet af aan het feit dat zij - of in dit geval Kokcu - nog steeds een mening mag vormen en daar naar mag handelen. Daarin verschillen we van mening, maar dat is prima.

21 maart 2023 om 20:55

Zeg ik dat hij dat niet mag doen?

21 maart 2023 om 20:57

Nee, je noemt het 'hilarisch' waarmee je impliceert dat hij beter zijn mening voor zich kan houden. Dat interpreteer ik dan inderdaad als het niet mogen uiten van zijn mening. Flauwe reactie zeg.

21 maart 2023 om 21:01

Waarom impliceert dat dat hij zijn mening beter voor zich kan houden? Dat maak je er gewoon zelf van.

Ik zou het werkelijk waar hilarisch vinden als de kerel die zelf verkondigt dat men respect moet hebben voor zijn keuze een band niet te dragen zelf niet het respect kan opbrengen iemand die een band niet wil dragen een hand te geven. Let trouwens even op de “zou” en “als” wat impliceert (en hier volledig in de juiste betekenis van dat werkwoord) dat het een mogelijkheid is.

21 maart 2023 om 21:08

Prima Lierse, zullen we ons gewoon op de inhoud focussen in plaats van dit soort flauwe, kinderachtige reacties?

Waar verkondigt Kökcu dat men respect moet hebben voor zijn keuze? Dat heb ik werkelijk waar nergens gelezen, en maak je er volgens mij zelf van.

21 maart 2023 om 21:17

Een artikel van VZ van zondag 16 oktober 2022:

“Kökçü wil ook alvast inspelen op eventueel commentaar. "Ik kan me voorstellen dat sommige mensen hier teleurgesteld over zijn. Dat is absoluut niet mijn bedoeling, al besef ik dat ik dat gevoel met deze woorden wellicht niet direct weg zal kunnen nemen. Maar Ik hoop dat m'n keuze uit religieuze overwegingen ook wordt gerespecteerd." Vanwege de beslissing van Kökçü zal Gernot Trauner tegen AZ de aanvoerdersband dragen.“

21 maart 2023 om 21:20

Lierse, je hebt het er maar druk mee he, iedere keer bij deze artikelen over de banden en Kokcu. Bijzonder hoe jij het je aantrekt....moeilijk om te accepteren blijkbaar

21 maart 2023 om 21:22

Maar Kökcu draagt de band niet ivm geloofsovertuiging. Vreemd dat Burak Yilmaz hem wel draagt en volgens mij hebben ze allebei hetzelfde geloof. Blijft gewoon een naar mannetje die Kökcu

21 maart 2023 om 21:23

Ah. dus "ik hoop dat mijn overwegingen worden gerespecteerd" betekent dat men zijn mening 'moet respecteren', zoals je schrijft? Je weet het mooi te brengen, maar dat slaat natuurlijk echt nergens op.

21 maart 2023 om 21:33

Jij ook precies. Want waarom zou je dat anders allemaal onthouden?

21 maart 2023 om 21:35

De “moet” moet inderdaad “zou het leuk vinden” worden.

Ook dan blijft het punt staan. Het blijft hilarisch als je iets wat je zelf hoopt te overkomen niet kunt opbrengen bij een ander.

21 maart 2023 om 21:42

Dan verschillen we in dat opzicht van mening en dat is helemaal prima. Ik vind het niet meer dan normaal dat eenieder een mening mag vormen en uiten, ongeacht zijn of haar eerdere acties. Hilarisch vind ik het niet.

Ik zou het overigens wel hilarisch vinden als Kökcu zelf met een statement zou komen waarin hij verduidelijk simpelweg vergeten te zijn een hand te geven oid. Dan is heel deze discussie voor niks geweest en kunnen we het over zinvollere dingen hebben.

21 maart 2023 om 21:43

En als je je dan zo druk maakt over dat bandje van Kokcu, wat is dan je mening dat Tadic er een band overheen draagt? Wat blijft er dan over van het statement?

21 maart 2023 om 21:47

Ik vind het ook doodnormaal. Ik vind het dan weer ook doodnormaal dat ik er een mening over mag hebben. En dat vind jij dan ook weer doodnormaal. En…

21 maart 2023 om 21:48

Als die dat doelbewust doet dan is dat uitermate laf. Geen idee of die dat doet trouwens.

21 maart 2023 om 21:52

Mooi dat we het dan toch ergens over eens zijn.

21 maart 2023 om 21:58

Hoe zou je een tweede band er niet doelbewust overheen schuiven? Je doet mee, staat erachter, maar wil de band niet laten zien.

21 maart 2023 om 22:00

Jurist, ik weet (uit ervaring) dat het moeilijk is, maar het is geen schande om je ongelijk toe te geven hoor. Lierse heeft hier een goed punt en onderbouwt dat nog met een direct citaat ook. Het geeft geen pas om, als je daar op gewezen wordt, dat af te doen met een opmerking in de trant van "agree to disagree". Immers Kokcu vraagt om c.q. hoopt op respect voor zijn overwegingen maar toont geen respect voor andermans soortgelijke overwegingen. Dat neigt naar hypocrisie en daar mag hij best op aangesproken worden.

Ook deze discussie wegwuiven onder het mom dat je het graag over "zinvollere dingen" wil hebben, is wat mij betreft vreemd. Allereerst omdat je zelf tot je nek in die discussie zit (uit eigen beweging). Maar belangrijker nog: als we voetballers echt een voorbeeldfunctie willen zien vervullen, dan moeten ze ook het goede voorbeeld gaan geven, bijvoorbeeld waar het fatsoen betreft. Wellicht is dat, gezien de vele opstootjes en theatrale acties teveel gevraagd, maar in dat geval moeten we ze misschien ook die voorbeeld-rol niet toedichten. Any thoughts?

21 maart 2023 om 22:06

Er zijn verschillende redenen om het te doen. Uiteindelijk is het nodeloos gespeculeer. Als er een artikel komt met een reden zal ik daar ook met een “als”-reactie op reagern 😉.

21 maart 2023 om 22:15

Benieuwd welke redenen jij kan bedenken dan

21 maart 2023 om 22:24

Tilburgajax, dank voor je reactie. Het is in mijn ogen geen kwestie van gelijk of geen gelijk, maar een verschil van mening. Lierse vindt het hilarisch dat Kökcu een hand weigert te geven, als de reden daarvoor zou zijn dat hij Tadic verwijt zich niet achter de Turkije/Syrie-actie te scharen. Ik vind dat niet hilarisch, en meen dat Kökcu zo mag reageren. Dat hij zelf hoopt dat zijn keuze om de One Love armband niet te dragen wordt gerespecteerd, doet daar voor mij niet aan af. In het citaat van Lierse benoemt Kökcu zelfs dat hij begrijpt dat mensen teleurgesteld zullen zijn door zijn keuze, dat dat niet zijn bedoeling is en dat hij dat gevoel niet kan wegnemen. Meer dan hopen dat mensen zijn keuze respecteren kan hij dan ook niet. Waarom is dat een argument om zijn (mogelijke) reactie op Tadic vanwege hiervoor beschreven reden hilarisch te noemen?

Wat betreft het wegwuiven van de discussie vermoed ik dat je me verkeerd begrijpt, maar dat ligt waarschijnlijk aan mijn manier van formuleren. Ik vind het juist goed om discussie te voeren over de voorbeeldfunctie van voetballers en maatschappelijke acties waar zij zich al dan niet achter scharen. Ik vond dat de discussie met Lierse een wending aannam die niet zinvol was (taalkundige correcties, verwijten over interpretaties etc.). Ik focus me dan liever op het onderwerp dat jij aanstipt, namelijk wat we van voetballers willen, moeten, mogen en kunnen verwachten. Dat is namelijk precies waar het in het geval van Kökcu nu over gaat.

21 maart 2023 om 22:25

Een of andere vorm van trots. Weet ik het.

Ik vind het trouwens wel opvallend dat je het niet oké vindt dat ik inga op speculatie die op niks gebaseerd is van Turkse media, maar dan wel van mij verwacht dat ik zelf vanalles begin te speculeren.

21 maart 2023 om 22:30

Ja, nu ik weet dat je van het speculeren bent was ik wel benieuwd.

21 maart 2023 om 22:40

Als hij die band bewust niet laat omdat hij er niet achter staat, heb ik er dezelfde opinie over als bij Kokcu. Dat lijkt me logisch?

21 maart 2023 om 23:31

Ja, dat klopt. Hypocriet noem je dat in goed Nederlands.

21 maart 2023 om 21:12

Opvallend hoeveel mensen nu ineens aannames van Turkse journalisten geloven en wegzetten als waarheid. Komt nu wel lekker uit om Kokcu negatief weg te zetten.Als ik nu vertel dat een Servische vriend aangaf dat Tadic Kokcu geen hand gaf omdat hij Turkije haat gaan we dat dan ook geloven?

21 maart 2023 om 21:20

Zet ik het weg als waarheid? Het eerste woord van mijn reactie is “als”. Als wijst in deze context op een mogelijkheid, niet op een feit.

21 maart 2023 om 21:24

Ja en als het niet zo is dan is het gewoon prima? Of wat is dan je mening?

21 maart 2023 om 21:31

Dan is het niet triest op elke manier, zo werken als/dan redenaties. Valt de als weg, valt de dan ook weg.

21 maart 2023 om 21:36

Dan heb ik er geen mening over aangezien er dan niks meer overblijft zoals @spursfan mooi aangeeft.

21 maart 2023 om 21:39

Maar het komt wel lekker uit om Kokcu even negatief weg te zetten want het steunt je mening die gevormd is door het niet dragen van de band. Overigens weer enorm slechte journalistiek van voetbalzone, maar jullie trappen er gewoon in....of maken er gretig gebruik van

21 maart 2023 om 21:45

Ik trap er totaal niet in. Ik begin mijn reactie met een “als” waardoor het gewoon blijkt dat ik besef dat dit geen absolute waarheid is. En het is inderdaad slechte journalistiek (de titel dan toch).

22 maart 2023 om 06:52

Je kunt het elke keer blijven verdedigen maar dit is gewoon een rancuneus ventje. We hebben nu al meerdere incidenten met hem gehad waaruit zijn ware persoonlijkheid blijkt. Zonde voor een club als Feyenoord want het neemt de glans van de successen een beetje weg. Zet daar gewoon Trauner of Geertruida ofzo neer. Dit is geen reclame voor je club.

Ik vind dit wel makkelijk speculeren en als dat zo is, dan mag Tadic of Ajax in dit geval weigeren om de band te dragen. Als dat hun standpunt is dan mag dat natuurlijk. Ik steun ook Kokcu in zijn keuze om de band niet te dragen.

ajoh het is allemaal speculazen. Wir wissen es nicht. misschien was het spanning, hij sloeg de scheidsrechter namelijk ook over.

21 maart 2023 om 20:36

Ja dat is mij ook opgevallen, dat hij Makkelie geen hand gaf. Ging er vanuit dat dit per ongeluk was

21 maart 2023 om 20:47

Rondom Makkelie deden er bijvoorbeeld bij VI ook wel eens geruchten rondom zijn geaardheid. Wellicht dat Kokcu dat ook gezien heeft

21 maart 2023 om 21:57

@diego..
Doet ie dat dan ook bij andere Feyenoord wedstrijden waar Makkelie de scheids is? En achteraf liep hij terug en gaf tie hem gewoon een hand.

21 maart 2023 om 21:49

Ja joh. Sowieso lees ik alleen dat Kokcu Tadic geen hand gaf, maar ik heb ook 0 aanstalten van Tadic gezien om Kokcu een hand te geven

En hier zien we de ware aard van Kokcu. Zelf een band weigeren onder het mom van vrijheid maar wanneer een ander er niet aan meedoet wordt de kaart van respectloos getrokken. Gevalletje dubbele moraal. Sowieso een hele onsympathieke jongen.

Ik zie die Geertruida of Trauner liever als captain, die lijken mij ook veel kalmer en vriendelijker.

21 maart 2023 om 20:39

Waar in hemelsnaam lees je dat Kökcu Tadic beticht van respectloosheid? Bovendien is dit de reden 'volgens Turkse media', dus speculatie. Bijzonder dat je op basis daarvan weet wat Kökcu's 'ware aard is'.

21 maart 2023 om 20:43

Het weigeren van een hand is een teken van geen respect tonen. Wist u nog met Ayoub? Daarnaast lijkt het mij een plausibele verklaring voor meneer Kokcu, die graag opereert en handelt names zijn rancuneuze opvatting richting de rest van de wereld.

21 maart 2023 om 20:48

Het weigeren van een hand? Waar steekt Tadic zijn hand uit en weigert Kokcu? Volgens mij maken beide spelers hier in het geheel geen aanstalten om elkaar de hand te schudden.

Het tweede deel van je reactie kan ik niet serieus nemen, dus daar reageer ik dan maar ook niet op.

21 maart 2023 om 20:51

Heb je het serieus over het feit dat Ayoub een interviewster geen hand gaf (wat overigens vooraf met mevrouw was gesproken maar die het was vergeten) vanwege religieuze overtuiging!!?

ON
Kokcu was inderdaad al voordat de eerste fluitsignaal ging al een vervelend mannetje. Je kan tijdens de wedstrijd prima met de mes tussen de tanden spelen maar wees gewoon een proffesional en geef Tadic een hand voor de wedstrijd.

21 maart 2023 om 21:56

Wat Jurist zegt dus. Ik heb bij Tadic ook totaal geen aanstalten zien maken om Kokcu een hand te geven, dus hoezo weigert Kokcu? Waarom hebben we het niet over Tadic? Met z’n One Love band verstopt onder z’n normale band

21 maart 2023 om 20:41

Helemaal mee eens, ik vraag me af wat zo’n jongen te zeggen heeft over bijvoorbeeld Armenen na 1918, lijkt me geen welbespraakt figuur voor dit soort onderwerpen!

21 maart 2023 om 21:02

Zo is niemand brandschoon he. Bij de BBB verglijken ze bepaalde politiek leiders in NL met fascisten of zelfs Nsbers

21 maart 2023 om 20:42

ziekelijk hyena gedrag dit zeg. helemaal neutraal ben ik natuurlijk niet, maar puur op speculaties, je weet er namelijk niets van, maak je hem nu helemaal af. en natuurlijk krijg je lekker veel +1'tjes. bah.

21 maart 2023 om 20:45

Ach joh, laat m lekker. Slaapt ie vast beter van.

21 maart 2023 om 21:26

Zelfs als het niet bewust was, gedroeg hij zich de hele wedstrijd daar aanvoerder onwaardig. Niet een band willen dragen, zowel de scheids als Tadic geen hand geven (oké, Tadic deed ook weinig moeite om Kokcu een hand te geven maar hij ‘vergat’ in ieder geval de scheids niet), hij liep zeker in het begin gigantisch gefrustreerd over het veld en zijn rancuneuze interview na afloop over die arrogante Ajacieden met praatjes over dat ze altijd de beste zijn terwijl Feyenoord voor het eerst in weet ik veel hoeveel jaar in de Arena heeft gewonnen. Geef mij dan maar een Geertruida, Trauner, Gimenez, Wieffer die tijdens de wedstrijd hun koppie erbij houden en een uithangbord zijn voor Feyenoord in mijn ogen.

Kaats de bal vooral terug door te beginnen over likes, hyenagedrag of noem Tadic als tegenargument om Kokcu’s gedrag goed te praten maar het sloeg zondag nergens op hoe hij zich als aanvoerder presenteerde.

21 maart 2023 om 22:02

Deze gassie die reageert is ook totaal niet objectief. Kijk zn naam alleen al. En meteen onzin speculaties nemen als waarheid, wat een onzin zeg!

21 maart 2023 om 22:25

Dus op basis van mijn naam ben ik niet objectief? Je kunt dus niet alleen niet schrijven maar ook niet lezen. De meeste voorbeelden die ik noem zijn feiten die gebeurd zijn of duidelijke constateringen. Dit zijn geen uitspraken op basis van clubvoorkeur. Ik verdedig Tadic ook niet als hij zich misdraagt. Kokcu wil de band niet dragen (daarom moest de vorige keer Trauner ook aanvoerder zijn), hij doet uitspraken na de wedstrijd die je van een supporter verwacht, niet van een aanvoerder, hij liep zwaar opgefokt op het veld waardoor hij niet in z’n spel kwam (wat zonde is want als hij z’n koppie erbij houdt is het een onwijs goede speler).

21 maart 2023 om 23:23

vind dat je het een beetje uitzoekt. ten eerste, hij geeft iedereen een handje in de line-up, dus zo anti is hij blijkbaar niet. de gedachte dat hij het vergat lijkt me dan realistischer. ''hij liep gigantisch gefrustreerd over het veld'', oke... en? geen zware overtredingen of rare halen, dan is wat Guidetti/tadic gedrag toch iets dat erbij hoort? wat maakte het trouwens ''gigantisch''? naast wat haantjes gedrag met conceicau was het vooral gewoon inzet en passie, zoals alle 22 spelers. dat interview erna had inderdaad niet gehoeven (hij verontschuldigde zich trouwens al enkele minuten na dat interview) maar hij zij verder niets vreemds vgm. en na Kale en kokkie ''winnen doen we toch wel, Heitinga ''jullie gaan de zwaktes van Feyenoord zien'', Taylor ''wij gaan sowieso winnen'', Van der Vaart ''3-0, zo goed is Feyenoord niet'', Affelay ''minste selectie van de top 4'', Waterreus ''11 ajacieden 0 feyenoorders'', Jack Spijkerman VI waar 10/15 man Feyenoord wegzetten als een 2de divisie club, hugo borst ''volgend jaar feyenoord weer 8ste en slot dan coach bij ajax'' (al was dat erna vgm) en nog een leuk fragment bij fc afkicken die al lachend de kansen van Feyenoord ook op 0 zet. vindt je het dan echt gek dat er uit sommige hoeken dan wat emotie loskomt als het een keer wel lukt? ik, en met mij de meeste Feyenoorders vinden het juist heerlijk om Kokcu als aanvoerder te hebben. jongen uit de jeugd, goeie kop, uitstekende voetballer, laat niet over zich heen lopen en durft af en toe een beetje uit te halen. heeft niets met 'koppie erbij houden te maken''.

21 maart 2023 om 23:34

Dat mag je vinden, zeker als je alleen de kleinere/discutabele dingen uit mijn verhaal haalt en dat hele gedoe over de aanvoerdersband achterwege laat.

Ik begrijp die gedachten heel goed nav de voorbeelden die je noemt. Zelf word ik er ook ongemakkelijk van als ik dit soort uitspraken hoor die jij noemt. Toch is het grootste gedeelte van de dingen die gezegd zijn niet door mensen van binnen Ajax gezegd. En moet Taylor dan zeggen “we gaan verliezen”? En is het zo gek dat Heitinga Ajax als favoriet ziet (Feyenoord heeft 18 jaar niet in de Arena gewonnen en Ajax was aan een goede reeks bezig zonder de donderdag ervoor Europees te hebben gespeeld.

Dan nog vind ik niet dat dit aanvoerder waardige uitspraken zijn. Genoeg uitspraken die zijn gedaan door niet Ajacieden maar zijn reactie ging hierdoor over de arrogante Ajacieden.

22 maart 2023 om 00:45

Dat van die aanvoerdersband vind ik verder geen issue. speel zelf beide kanten, maar krijg een beetje jeuk van dat ''ben je niet met ons, dan ben je tegen ons'' gezever. hij wil geen uithangbord zijn voor de lghtbqi gemeenschap, nou prima toch? het is een voetballer, geen demonstrant. en dan kan je zeggen ''ja maar hij heeft een voorbeeldfunctie, dan moet ie maar geen aanvoerder zijn'', nee juist wel. je mag in dit land namelijk je eigen keuze maken, ook als die keuze niet geheel in lijn ligt met de meerderheid. ook dat mag uitgedragen worden.

over al die voorbeelden, het maakt opzich niet uit of iemand vanuit ajax of niet het zegt. via social media krijg je het allemaal toch wel te zien. en een favorieten rol innemen is wat anders de tegenstander opzijzetten. Bij Feyenoord-PSV hoorde ik ondanks de status die wij zeker in de kuip tegen psv hebben niets van ''wij winnen wel''. nee er was respect en geen grootsspraak. zelfs tegen bijvoorbeeld volendam ging het om ''niet onderschatten''.

maar om terug te komen bij die aanvoerdersband, wat vindt jij dan van Tadic? ja dragen doet hem ja, maar zichtbaar was hij geen moment want hij had zijn normale band er lekker overheen zitten. vindt je dat dan wel oke of moet tadic die band ook inleveren?

21 maart 2023 om 20:56

Het is een speculatie.

21 maart 2023 om 21:02

En dat werkt altijd lekker als headliner op voetbalzone

21 maart 2023 om 21:05

Ik heb Ajacied035 nog geen een keer iets fatsoenlijks over Kokcu zien schrijven. En nu gaat hij mee in de speculatie.

Overigens zie ik bij Ajax ook liever Conceicao of Timber als captain, die lijken mij ook veel kalmer en vriendelijker

21 maart 2023 om 22:33

Lijkt me echt een lieve jongen die Conceicao! Timber liet zich ook klein beetje meeslepen zondag.

22 maart 2023 om 10:19



Klopt...deze jongen denkt dat ie heel wat is en wilt zich heel graag manifesteren; 'kijk mij eens een grote jongen zijn'. Z'n gedrag in het veld was ook heel misselijk een vervelend - zogenaamd het vuurtje elke keer willen aanwakkeren. Is ook verder een matige voetballer met wat grootheidswaanzin. Doe gewoon normaal zoals bijv een Trauner of Geertruida.

Ik kan me niet voorstellen dat dit waar is want anders moet iemand Kokcu even een hele grote dikke spiegel voorhouden.

Maar Tadic maakt ook geen enkele aanstalten om Kokcu een hand te geven. Daarbij hij heeft de standaard Ajax aanvoerdersband om. Vreemd dat je daar niets over hoort in de media.

Dit is trouwens pure speculatie vanuit de Turkse media. Het is niet zo dat Kokcu een interview heeft gegeven aan een Turkse journalist waarin hij dit toegeeft. Dit verhaal komt op mij in ieder geval niet geloofwaardig over. Waarom gaf hij Tadic dan wel een hand tijdens de opkomst?

21 maart 2023 om 20:43

Toch is het vreemd gedrag. Hij weet ook wel dat alle camera's gericht zijn op dit moment. Hij doet dit als aanvoerder iedere week. Of het is om zieltjes te winnen bij het legioen (kijk mij de Ajacied eens voor lul zetten) of wellicht zit er een kern van waarheid in deze speculaties. Uiteindelijk wordt dit natuurlijk weer veel groter gemaakt dan het is, maar dat heeft hij nu wel veroorzaakt. Zoals hij met zijn gedrag sowieso veel verhalen uitlokt

21 maart 2023 om 21:11

Het wat inderdaad een opvallend moment, maar hij 'vergat' ook Makkelie een hand te geven. Pas later zag hij dat Makkelie zijn hand uitstak richting hem en daarop liep hij terug naar Makkelie om het alsnog een hand te geven.

Ik had sowieso het gevoel dat Kokcu de gehele zondagmiddag onder hoogspanning stond. Getuige zijn 'momentje' met Tadic, zijn matige eerste helft en zijn amateuristische interview gelijk na de wedstrijd. Ik denk oprecht dat hij vergeten was om Tadic een hand te geven tijdens de toss, omdat de spanning juist op dat moment net voor de wedstrijd het hoogst is. Laten we niet vergeten dat hij eigenlijk nog maar een 22-jarige jochie is, die voor het eerst de Klassieker speelde in de Arena.

21 maart 2023 om 22:13

Het leek inderdaad dat de spanning er bij hem wel vol op zat. Hij gaf namelijk een grensrechter wel gewoon een hand. Na de toss gaf hij Makkelie weer een hand, maar was hij zelf alweer vergeten dat hij bij de toss de kantwissel had gekozen. En die beslissing was een paar seconden ervoor. Het is inderdaad dan ook nog maar een jong ventje. Ik denk dus echt dat het spanning was.

Dit ziet men enkel bij clubs boven de rivieren. Al die problemen rondom homohaat en al misselijkmakende spreekkoren die erbij komen kijken. Ik vraag me af wanneer het ophoudt. Nu ziet de KNVB zaken vanuit de randstad natuurlijk altijd gemakkelijker door de vingers, kijk maar eens naar de PSV fans die geweerd worden uit de ArenA en het maar half vol toegestane uitvak in de Kuip.

Nee alles duidt erop dat de KNVB bezig is met een agenda voor de randstadelite waarbij de rest van het land alles mag slikken. Als we naar de laatste verkiezingen kijken zie je dat dit geen goed voorteken is voor de KNVB

21 maart 2023 om 20:49

Haha heeft PSV juist niet het uitvak voor de helft gesloten (door eigen bouwkundige onkunde)? Of is dat dan weer wat anders?

21 maart 2023 om 20:49

Ja want de psv fans zijn altijd lieverdjes? Komt er 1 recent het veld op om de keeper te meppen, men gooit muntjes naar zwervers en ook zij zijn niet vies van spreekkoren.
Den Bosch met apen geluiden.

Nee dit soort dingen gebeuren inderdaad alleen boven de rivier. Man man man.

21 maart 2023 om 20:56

1 idiote fan tegenover de aanvoerder van 1 van de grootste clubs, ik weet wel waar het echte probleem ligt…

21 maart 2023 om 21:07

Precies, Toivonen en Pieters deden nooit vreemde dingen

21 maart 2023 om 21:13

Acceptatie en bevolkingsgroepen uitsluiten vallen niet onder de capriolen die zij hebben uitgehaald nee, tenzij jij nieuws voor ons hebt. Dan vernemen wij dat graag natuurlijk!

21 maart 2023 om 21:14

Mag jij laten zien waar Kokcu dat doet. Hij respecteert ze wel, maar promoot ze niet...dat is totaal anders

21 maart 2023 om 21:29

Wat een absurde vergelijking! Dus als je je mond niet houdt tijdens een minuut stilte zonder iets beledigends te zeggen kan je nog steeds respectvol zijn, wat een ontzettende kortzichtige visie houden ze er in Rotterdam op na zeg. Schandalig!

21 maart 2023 om 21:36

Over een absurde vergelijking gesproken.
Het niet dragen van een band ter promotie van iets waar je niet volledig achter staar VS een minuut stilte......juist ja

21 maart 2023 om 21:11

Ik heb echt in mijn hele leven niet zo'n bijzonder commentaar gelezen!

Dus mensen die op de BBB hebben gestemd hebben dat eigenlijk gedaan omdat ze tegen de handelswijze van de KNVB zijn? En ze hebben ook niets met Ajax en Feyenoord dus? Goed dat je dit even duidelijk maakt.

Maar heeft de burgemeester van Eindhoven niet de fans van Cambuur en FC Groningen de toegang tot het Philips-stadion ontzegt? En heeft er net iemand die eigenlijk al niet in een stadion thuis hoorde een stadionverbod van 40 jaar gekregen omdat hij een keeper van de tegenstander aanviel?

En als je er toch van alles bij haalt wat totaal niet relevant is, dan kun je de drugscriminaliteit waar Brabant om bekend staat er ook wel bij halen. Of past dat dan weer net niet in je verhaaltje over de lieve zielige Brabanders die gepest worden door de zogenaamde upper class bij de Knvb?

21 maart 2023 om 21:17

Wat heeft mijn politieke voorkeur te maken met het feit dat er een minderwaardigheidscomplex vanuit de randstad jegens het zuiden bestaat?

Los daar van, er waren dit seizoen gewoon Groningen supporters in Eindhoven. Daarbij waren de Cambuursupporters aan het demonstreren in Eindhoven dus ik snap niet precies waar je met je betoog heen wilt gaan.

Drugscriminelen zitten in heel ons land, of bestaat de mocromaffia niet?

Die ‘fan’ draagt gelukkig geen aanvoerdersband of is geen burgermeester. Open je ogen en je zult de wereld helder zien!

21 maart 2023 om 21:30

Ik kom zelf uit het zuiden maar denk dat jouw hele comments juist een minderwaardigheidscomplex schreeuwen

21 maart 2023 om 22:06

Haha FR010FRDAM zegt het al, maar jouw reactie riekt zo naar een minderwaardigheidscomplex dat ik je bijna een aai over je bol en een Brandweerman Sam tractor wil geven. Maar ja, dan moet ik de Randstad uit en naar die vieze boeren op het platte land en dan worden m'n Van Bommels vies.

21 maart 2023 om 23:02

Ik weet ook niet wat jouw politieke voorkeur met het beleid van de KNVB te maken heeft, maar jij haalt het er zelf bij, dus je zult er zelf wel een gedachte bij hebben mag ik hopen.

Ja, omdat toevallig PSV-FC Groningen al is gespeeld. Maar toch heeft de burgemeester aangekondigd dat fans van FC Groningen en Cambuur niet welkom zijn in het stadion. En dat ze hebben geprotesteerd komt voort uit het feit dat je in Nederland het recht hebt om te protesteren. Die fan is inderdaad geen burgemeester mag ik hopen. Maar hij behoort wel tot je achtergestelde voetbalclubje. Jouw beeld over de KNVB is echt heel erg bijzonder hoor. En ook het feit dat je er van alles bij haalt wat totaal niet relevant is. En dan aan mij vragen wat het er mee te maken heeft....

Op de instagram pagina van ESPN wordt overigens vermeld dat ze elkaar 'gewoon' de hand schudde bij de line-up, net als het wel of niet dragen van de band wordt dit enorm overtrokken. Mocht dit wel zo zijn dat laat hij net als met zijn interview zien nog steeds een jochie te zijn die zijn emoties op geen enkele manier onder controle heeft. Het is sowieso een trend om je beste (of een van je beste spelers) aanvoerder te maken waarschijnlijk om het daarmee aantrekkelijk te maken om te blijven, maar ik vraag me af of deze jongen hier geschikt voor is

21 maart 2023 om 20:46

Tadic stak ook ze hand niet uit na Kokcu is Tadic ook meteen niet geschikt als aanvoerder? Wat zijn jullie Ajacieden hyenas zeg als het om Kokcu gaat maar wel seizoenen lang met Tadic weg lopen...

21 maart 2023 om 21:27

Tsja andersom gebeurd precies hetzelfde. Maar ja dan is het andersom dus dan maakt het weer niet uit voor de feyenoorders. En vice versa tussen de top 3 clubs.

21 maart 2023 om 21:53

@sander1410 Tadic stak in ieder geval wel z’n hand uit naar Makkelie, of is het niet uitsteken van de hand tussen Makkelie en Kokcu ook de schuld van Makkelie?Je kunt leuk het gedrag van jullie aanvoerder goed gaan praten door samen met wat andere Rotterdamse vriendjes hier mensen hyena’s te noemen (ik ben hem al 3 keer tegen gekomen hier) omdat je er niet tegen kunt dat er iets over jullie aanvoerder gezegd wordt, maar zijn gedrag was die hele wedstrijd aanvoerder onwaardig (geen band, geen hand, gefrustreerd over het veld lopen, tenenkrommend interview na afloop met teksten die je van een supporter verwacht en niet van een aanvoerder). Jammer dit gedrag want ik vind het een goede voetballer die zich in korte tijd heel belangrijk heeft gemaakt bij Feyenoord.

22 maart 2023 om 12:37

Ach het wordt allemaal zo overtrokken. Kokcu komt het veld op in een Arena die ontploft. Het kan zomaar zijn dat hij even teveel gefocust was en daardoor de hand aan Makkelie vergeet. Die agressie zit er vaak bij in topwedstrijden. Een Alvarez of Klaassen staan er ook altijd als kippen bij voor een opstootje.

En dan het interview. Ik vond het verfrissend dat onze aanvoerder eens weer geeft wat vele supporters denken. Liever dit dan die standaard praatjes die je van te voren al kan invullen.

Haha, wat een vreemd en naar mannetje is die Köckü toch. Zelf weigeren om een band die voor respect voor iedereen, ongeacht geslacht, geaardheid, afkomst of geloofsovertuiging te dragen. Maar als iemand anders een bepaalde band weigert dan is meneertje op zijn pikkie getrapt.

Ik denk dat Feyenoord er beter aan doet om een ander aanvoerder te maken die niet zo gecompliceerd in elkaar zit en wel normale interviews kan geven na een wedstrijd.

21 maart 2023 om 20:47

Ongelooflijk wat een ophef om elke scheet die Kokcu laat. Voor zover de gunfactor van Feyenoord

21 maart 2023 om 21:01

Hahaha, volgens mij is Feyenoord zondag heel veel gegund. Maar mogen mensen Köckü niet zo'n fijne gozer vinden?

21 maart 2023 om 21:14

Niet zo op je pik getrapt omdat mensen weinig hebben met 1 speler van je clubje. Ik vind alles rondom Kokcu in deze zaak ook zeer onsympathiek over komen. Betekent niet dat ik een hekel heb aan heel Feyenoord. Slot, Trauner, Wieffer en Geertruida bijvoorbeeld hebben wel die gunfactor.

21 maart 2023 om 21:16

Dat mogen jullie zeker, maar niet op basis van dit soort geneuzel. Pure speculatie

22 maart 2023 om 07:42

Klopt Paul. We vinden jou ook niet zo'n fijne, en vooral niet zo'n intelligente, gozer, maar je mag alsnog zeggen wat je wil. Graag zelfs, alles wat er uit jouw toetsenbord komt is alleen maar vermakelijk.

Zo, heeft er iemand weer een blik zure calimeros open getrokken om onder een artikel voor aannames en sleculaties te reageren? Gooi die onderbuikgevoelens er maar even uit jongens.

Wat een gelul zeg. Volgens mij gaven ze elkaar wel een hand toen de teams langs elkaar liepen.

En 2 volwassen mannen geven elkaar geen hand. Who cares?

21 maart 2023 om 21:30

Aanvoerders zijn rolmodellen voor soms miljoenen kijkers. Als je al niet eens handen schudt van je tegenstander laat dat zien dat er geen respect is.

Hij hoeft niet te doen alsof, maar die Kokcu was meer dan gefrustreerd in Amsterdam.

22 maart 2023 om 12:39

Achja ik heb Ajax ook vaak genoeg agressief of gefrustreerd in de Kuip gezien. Of zelfs laatst nog tegen Union. In de wedstrijden om de knikkers lopen de emoties wel eens hoog op. Betekent niet per se dat er geen respect is tussen de heren.

Kan ik hem geen ongelijk in geven !! Ging wel om zijn land en landgenoten!!!

Ochja boeit uiteindelijk toch ook niks. Feyenoord heeft gewonnen met 3-2. Ajax verloren. Hun supporters weer boos. En allemaal oude koeien erbij halen, hoeveel prijzen etc etc. En ik blijf me maar kapot lachen.

Tadic gaf Kokcu ook geen hand. Het is niet alsof hij em liet hangen ofzo. Leuk, deze speculatie.

Nee, de Turkse media is objectief. Wat een klets allemaal. Niemand eeet het zeker en iedereen maar conclusies trekken. Wat een zooitje

21 maart 2023 om 23:34

🤣 Top reactie,

Ik zei het al na de wedstrijd dat het niet normaal was dat Kokcu geen hand gaf aan Tadic.
Echt een zeer onsportieve vent.

Is al jaren zo met hem. Sinds hij die band draagt is het een ander persoon. Je schudt gewoon de hand van je tegenstander. Alleen kleine mensen doen dat niet. En hier liet hij zich echt kennen.

21 maart 2023 om 21:28

Ik zei het al na de wedstrijd dat het niet normaal was dat Tadic geen hand gaf aan Kokcu

Echt een zeer onsportieve vent.

Is al jaren zo met hem. Sinds hij die band draagt is het een ander persoon. Je schudt gewoon de hand van je tegenstander. Alleen kleine mensen doen dat niet. En hier liet hij zich echt kennen.

21 maart 2023 om 21:32



@jammer maar zo waren de feiten niet. Het viel me gelijk op bij de aftrap, Tadic steekt zijn hand uit, en Kokcu ontwijkt het en loop weg.

Als je niet objectief kan kijken is dat jouw probleem.
Tadic heeft altijd het fatsoen gehad na een wedstrijd over tegenstanders te spreken op een normale manier.

21 maart 2023 om 21:41

Tadic steekt helemaal niet zijn hand uit.
En Tadic heeft zich al veel vaker als een idioot gedragen. Of vond je het ook een groot verliezer tegen de Duitsers een paar weken terug

21 maart 2023 om 21:49

@myajaxforever

Mag ik de bril van je lenen waarmee je dingen ziet die er niet zijn?

Tadic steekt helemaal zijn hand niet uit naar Kokcu: ze kijken langs elkaar heen voor de toss, tijdens de toss kijken ze elkaar kort aan en na de toss geeft Kokcu een hand aan de grensrechter en Tadic aan Makkelie. Vervolgens wordt Kokcu teruggeroepen door Makkelie en lopen hij en Tadic langs elkaar heen zonder elkaar aan te kijken. Bron: Dit was het weekend van ESPN.

Nooit gedacht dat een nederlaag in de Klassieker ook het geheugen en/of de ogen van Ajacieden zou aantasten.

21 maart 2023 om 21:55

@myajax...
Wel knap dat het je opviel dat hij bij de aftrap en had uitstak. Volgens mij staan de meeste spelers dan op hun positie.

Je merkte dat kokcu het even kwijt was.
Ze gaven elkaar bijden geen hand. Ik meen me zelf nog te herinneren dat Kokcu hem echt wel voor een seconde aan keek.
Vervolgens geeft ie alleen Makkelie geen hand.
Waarom ik zeg dat Kokcu het even kwijt was is omdat je hem, nadat hij wordt terug geroepen Makkelie een hand geeft en die hem erop wijst dat ze ook gelijk van kant moeten wisselen omdat Kokcu daar voor heeft gekozen tijdens het tossen. Hij is er zelf verbaasd over want hij wilde blijven staan.
Denk dat de spanning er goed in zat bij hem. 1e klassieker in de Arena.

21 maart 2023 om 23:30

Tadic steekt zn hand uit hahah. Beetje lopen liegen om je argumenten sterker te maken. Tadic stak zn hand totaal niet uit.🤣

22 maart 2023 om 07:43

Je bent een minne, minne leugenaar. Tadic stak zijn hand helemaal niet uit. Wat val jij door de mand, liegbeest.

22 maart 2023 om 13:08

Ik heb het moment niet gezien, dus geen inhoudelijk oordeel.

Volgens mij is de miscommunicatie dat Myajax het heeft over na afloop, en jullie het hebben over de toss voor aanvang.

De titel suggereert dat de Turkse media weet waarom Kokcu de hand van Tadic niet heeft geschud, maar in het artikel staat geen enkel referentie naar een Turkse media? Ik begrijp dat zo een titel clicks oplevert (ik ben er ook in getrapt), maar de titel hoort het artikel samen te vatten. Dit artikel is gewoon herplaatst om nog meer clicks te krijgen voor de advertenties...

Edit: Dit is al eerder vermeld door andere leden waar ik me op aansluit. Kokcu en de speler van Excelsior krijgen volle lading over zich heen maar een Tadic die de band Onder de werkelijke aanvoerdersband draagt vind ik wel erger. Sta op zn minst achter je woorden in plaats van laffe een 'ik doe mee, maar ook toch niet' actie.

Dit moet men niet zo serieus nemen en de reden hiervan is de bron; Turkse nieuwszenders!

Ze kietelen de kijker graag doormiddel van nationalisme en het ophemelen van spelers die er nog altijd niet 100% zijn. Ff een paar veren in de reet steken en over 5 jaar zeggen dat het de grootste voetballer ooit kon zijn, maar door “factoren” zijn potentie niet heeft behaald.

(Dit bedoel ik in het algemeen en niet perse over de voetballer Kökcü, maar het nationalisme gekietel is wel een onderdeel van dit voorbeeld uiteraard)

Het enkele feit dat Kokcu meer dan eens op een niet-positieve manier in het nieuws komt maakt hem al ongeschikt als aanvoerder. Ook zijn reactie na de wedstrijd is ongepast. Wees een grote winnaar en wees blij. Dat gefrustreerde gedrag is nergens voor nodig. Vervelend ventje.

21 maart 2023 om 22:01

Na de wedstrijd is helemaal niet ongepast. Jarenlang wordt een Kuijt afgezeken omdat hij alleen het wenselijke zei, hebben we een aanvoerder die zijn mening uit en erachter staat krijgen we daar weer gezeik over. Het is nooit goed.

21 maart 2023 om 22:05

Na de wedstrijd was zeker ongepast en aanvoerder onwaardig. Dit soort uitspraken verwacht je van een supporter, niet van het uithangbord van je club. Voor het eerst in 271 jaar in de Arena gewonnen en je gaat praten over arrogante Ajacieden die altijd praatjes hebben. Dit valt voor mij in de categorie Jan Vertonghen na de bekerwinst tegen Feyenoord.

21 maart 2023 om 22:07

Volgens mij ken jij de feiten niet. Volgens mij is het 18 jaar geleden ipv 271.

21 maart 2023 om 22:30

Thanx voor de aanpassing. Was een overdreven getal van een arrogante Ajacied.😜

21 maart 2023 om 23:27

Ik vond de uitspraken van Kokcu anders machtig mooi en kan de sport veel meer gebruiken in plaats van die voorgekauwde politiek correcte antwoorden, maarja daar heb je ballen voor nodig.

Verder zou ik toch maar eens beginnen wennen aan verliezen in de arena want Feyenoord is ajax aardig voorbij aan het steken dus er is een aardige kans dat het vaker gaat voorkomen.

Overigens was het voor Kokcu pas zijn eerste wedstrijd in de arena en deze heeft hij alvast gewonnen.

Deze jongen gaat een beetje heel veel in zichzelf geloven. Dit wordt geheid een tegenvaller wanneer hij naar een grotere club gaat. Sws een onsympathieke vent, je ziet het al aan die kop van m

21 maart 2023 om 22:21

Dus je kunt aan iemand zijn hoofd zien of hij of zij onsympathiek is. Jij bent echt een ongelofelijke mafklapper. En waarschijnlijk ook onsympathiek, want ik heb een vermoeden dat jij een ongelofelijke rotkop hebt

Mensen zeggen dat Kokcu zijn hand niet uitsteekt, maar zie je de hand van Tadic uitgestoken worden.

21 maart 2023 om 22:09

Mensen zeggen dat het niet aan Kokcu ligt maar zie je dat hij niet alleen Tadic maar ook Makkelie geen hand geeft? Of is dat ook niet de schuld van Kokcu maar van Makkelie. Kijk alleen eens naar de afbeelding bij dit bericht. Kokcu staat zowat op de 16 meter zoveel afstand bewaard hij. Samen met zijn andere aanvoerders onwaardige acties zondag genoeg redenen om hem nu niet te gaan verdedigen.

Die clownshow van Tadic en Antony vorig jaar werd lang niet zo uitvoerig belicht als dit soort nonissues.

Ik lach met hier echt werkelijk waar de ballen uit de broek over hoe Kokcu hier grotendeels door Ajacieden, maar ook genoeg door andere supporters, word gebashed. Maar waarom hoor ik dan bijna niks over Tadic, die hierin net zo schuldig is. Tadic is de gastheer, en als gastheer is het normaal dat JIJ de gast begroet d.m.v. je hand uit te steken.

21 maart 2023 om 23:12

Misschien omdat Tadic (als gastheer) de scheids ook netjes een hand gaf, in tegenstelling tot Kokcu. En misschien omdat dit bericht gaat over een Turkse krant die de reden zegt te weten waarom Kokcu geen hand gaf. Of die reden waar is weet ik niet en gaan we ook nooit weten maar daar reageren we met z’n allen op.

Hoe meer ik zie en lees over die Kuktjoe, des te meer ik 't een walgelijk ventje vind. Eerst niet de One Love willen dragen, waarmee je minderheden een hart onder de riem steekt, maar dan wel piepen als Tadic niet mee doet met één van de vele initiatieven voor Turkije ÉN Syrië. Een schijnheilig over de paard getild ventje is 't.

22 maart 2023 om 00:09

Ik kan je melden hij zal er niet wakker van liggen dat Jack Jackson dat van hem vindt.
De jongen heeft een marktwaarde van 50 miljoen en is een van de grootste talenten van europa. Dit soort randzaken..... Het gaat om het voetbal.

Toevallig allemaal ajacieden die hierover vallen.

Die stoute Kokcu die het machtige ajax in amsterdam verslaat en dan ook nog na de wedstrijd ze verbaal pijn doet, ai. Dat moet aankomen.

Hoe ging dat liedje van Justin Timberlake okal? Oja "Cry me a river" ...

21 maart 2023 om 23:37

Eehhhh, volgens mij heeft niemand het over de uitslag van de wedstrijd maar over z'n gedrag. En ja, we gunnen het het Feyenoord en Kuktjoe dat na 18 jaar weer in Amsterdam hebben gewonnen. Trek snel je Feyenoord pyama aan en dan lekker slapen met je harde plassertje.

21 maart 2023 om 23:57

Ik zou toch niet te vroeg juichen want er komen wat lastigere jaren aan voor ajax vrees ik. Slecht beleid, veel overbetaalde matige spelers, slechte scouting en zeer afhankelijk van Champions League geld. Je moet er toch niet aan denken dat je dat nog gaat mislopen dit seizoen.

Ajax "dropped the ball". Ze hadden aardig de kans om het Bayern van Nederland te worden maar nu is sleeping giant Feyenoord wakker geworden.

21 maart 2023 om 23:40

Haha, plaats je deze reactie ook als het omgekeerd is en veel Feyenoorders het over Tadic hebben? Laat maar, ik weet het antwoord al😂

21 maart 2023 om 23:59

Ik persoonlijk word strontziek van al die politiek en randzaken in het voetbal. Het kan me allemaal gestolen worden en ik word al helemaal eng van mensen die willen dat iedereen hetzelfde denkt over een bepaald onderwerp. Dat zijn de echte engnekken.

22 maart 2023 om 00:04

En welk punt wil je nu precies maken met jouw reactie op mijn bericht. Leuk verhaal, daar niet van.

22 maart 2023 om 00:20

Jij kan echt niet begrijpend lezen he?
Je vraagt me letterlijk welke reactie ik zou plaatsen. Nou dat is het dus.

22 maart 2023 om 00:34

En dan kom je met een verhaal over politiek, randzaken en engnekken. Het is overduidelijk dat je hier komt om te provoceren zonder inhoudelijk op de argumenten in te gaan door Ajacieden in een hokje te plaatsen omdat ze zogenaamd gefrustreerd zijn. Misschien snijdt de inhoud wel hout als zoveel mensen dezelfde mening hebben. Maar blijkbaar staat die inhoud je niet aan dus gooi je het over de provocerende boeg.

Hahaha, zelf geen band willen dragen en 'vrijheid' gillen maar dan later wel boos worden omdat Tadic geen band voor Turkije draagt.
Typische mosselman die Kökcu.
Hypocriet als de neten.

Je ziet wel weer hoe klakkeloos iedereen van de media uitgaat. Je zou zeggen dat mensen niet zo dom zouden zijn om alles te geloven wat er geschreven word

Arne Slot moet ingrijpen en hem geen aanvoerder m v eer laten zijn. Buiten het feit dat zijn opvattingen een kinderachtig niveau hebben om maar niet te spreken over zijn religieuze opvattingen, hij vertegenwoordigt de club en de club tolereert dus dat zij dan ook deze opvattingen hebben. Zo iemand kan nooit representatief zijn voor de club.

Met alle respect ik word hier wel gek van. Wat daar is gebeurd is natuurlijk erg en dat moet nergens gebeuren maar iedereen staat stil bij dit en er wordt zoveel aandacht gegeven. Maar wanneer er zulke dingen in de Afrikaanse landen gebeuren dan doet iedereen ze ogen dicht en kijkt iedereen de andere kant op.
Echt waar dit vind ik echt super maar super triest gewoon en echt helemaal niets tegen Turkije of Syrië maar dit valt gewoon op, van koningshuis tot aan de generale burger. Echt triest dit echt triest…

Ik vind jullie allemaal hypocriet die hier bullshit roept ober orkun. Omdat hij toevalig een Turk is , moslim achtergrond, en simpelweg opgegroeid met ander normen en waarden. Iedereen weet dat in de moslim cultuur niet alleen homo veel di gen is gewoon streng een vrouw kan niet verliefd worden op wie ze wil want niet iedereen zou geaccepteerd worden door de familie. Maar toch gaan wij lopen zeiken. Maar toen we de kans kregen om te protesteren is qatar is het niet gebeurd toen waren ze allemaal pussy en nu gaan we een Turk waarvan we al vantevoren weten waarom hij dit doet hij heeft niks tegen homo's maar heeft simpelweg een religie die dat nog niet accepteer shittt maar nee hoor doen alsof de Nederlanders heilig zijn en dat wel zouden accepteren terwijl er nog andere religies zijn die homoseksualiteit niet accepteren klaar net zoals niet iedereen van donkere mensen houd , en niet iedereen van blanke mensen . Je kan niet iedereen leuk vinden maar om iedere keer wereld nieuws te worden omdat je gewoon simpelweg doet wtf jij wilt voor je zelf zonder dat mensen je bekritiseren omdat je een leven leid die jij ervoor gekozen heb. Tegenwoordig lijkt het wel dat alles wat mag door de overheid word bepaald en alles wat je niet doet is niet goed dam ben je ineens het zwarte schap. Paar jaar geleden was dat nog de mensen die niet gevaccineerd werden, en nu mensen die in zich zelf blijven geloven en niet mee gaan met deze hele woke. Shit ik heb jij tegen niemand maar ga me niet forceren om je te accepteren. Ik ben een donkere gozer en heb altijd moeten vechten om iets te bereiken. En mog steeds word ik niet overal geaccepteerd maar je ziet mij niet huilen bij de sbs6 dat het soms zwaar is om een nigga te zijn.

22 maart 2023 om 07:41

Ik raad je aan het boek “ik ga leven” van Lale Gül eens te lezen

Vrij ongeloofwaardig verhaal. Hij weigert zelf de band te dragen omdat homofilie afwijst, maar als Ajax een andere actie heeft en Tadic derhalve niet de bewuste band draagt, is meneer op zijn prikkie getrapt.
Denk zelf dat geen handen wil schudden, omdat Tadic de band wel droeg afgelopen zondag. Respect !

22 maart 2023 om 09:40

Tadic verstopte zijn band onder de Amsterdam band. Als je daar respect voor hebt heb je weinig recht van spreken.

22 maart 2023 om 10:10

Bedoel met "respect" op de tekst die op die armband van Kökchu staat. "respect voor iedereen". Vervolgens geeft meneer geen hand aan Tadic

22 maart 2023 om 10:30

Maar je geeft aan dat hij geen hand wil geven omdat tadic de band wel droeg. Maar Tadic “droeg” de band dus ook niet echt.

22 maart 2023 om 14:24

Dit band zit toch ieder geval om zijn arm, dus draagt hem wel. Dat hij het niet of nauwelijks zichtbaar is, vind ik ook net zo bedenkelijk als de band niet te dragen wat Kökchu doet.
Maar iemand geen hand geven omdat Ajax destijds besloot een andere actie te doen, is echt verwerpelijk.
Ten eerste is het onfatsoenlijk gedrag.
Ten tweede weigert hij (kökchu) ook mee te doen aan acties om een andere band te dragen.
Ten derde staat op zijn band "respect voor iedereen"

Ik kan het met bovenstaande dus niet rijmen dat iemand die weigert band 1 te dragen iemand anders veroordeelt wiens club een andere actie dan de zijne had en daarom band 2 niet droeg. Dat is toch niet met elkaar te rijmen????

Zijn de Amsterdamse tranen nog steeds niet op?

Ik zou die band ook weigeren. Waarom? Onze kinderen!! Daar blijf je van af, kinderen moeten kinderen blijven en val hun niet lastig al op de kleuterschool over sexueel gerelateerde onderwerpen.

22 maart 2023 om 12:41

Juist, dat deel van die band weten veel mensen niet, maar dat is wel de push die erachter zit. O.a. om die reden is het een hele kwalijke band. Gelukkig staan er ook homo-organisaties op dit zich verzetten tegen woke en alle ellende die dat met zich meebrengt.

22 maart 2023 om 13:17

Die band staat voor verbinding en tegen discriminatie. Hoe jullie hier kinderen bij betrekken is mij een raadsel.

22 maart 2023 om 15:22

Vooropgesteld: verbinding en tegen discriminatie juich ik van harte toe. De zes kleuren van het OneLove-logo symboliseren afkomst, kleur, gender identiteit en seksuele voorkeur. Kijk eens rustig rond op de website van Rutgers (thema lentekriebels). Daar wordt ook gesproken over seksuele en reproductieve gezondheid en rechten. Dat zit allemaal in dezelfde hoek. Rutgers is verantwoordelijk voor lesmateriaal voor basisscholen waar bijv kinderen leren waarom een jongetje een stijve krijgt als hij naar porno kijkt. Dit hoort niet op basisscholen.

22 maart 2023 om 15:33

Dat die band een link heeft met seksuele voorkeur heeft toch niks met het lesmateriaal van Rutgers te maken? Je koppelt nu allerlei zaken aan elkaar die niks met elkaar te maken hebben.

Kokcu draagt die band niet omdat het ook(!) tegen discriminatie van homo's staat en daar wil hij zich niet mee verbinden. Dat is alles.

22 maart 2023 om 17:19

Prima dat je denkt te weten wat alles is. En dat jij de link niet ziet betekent niet dat deze er niet is. Ondanks dat ik jouw dogmatisme niet ga doorbreken, toch nog 1 poging om dezelfde vraag nogmaals te beantwoorden: Onelove band - zes kleuren - gender identiteit - Rutgers - lesmateriaal basisschool.

Kokcu echt een karakter, echt een man met gouden ballen! Hij weet voor wat hij staat.

Wat een walgelijke reacties hier. Mensen vergelijken effe een lhbtq actie die door je strot wordt geduwd met 50/60 duizenden doden/miljoenen die hun huizen kwijt zijn. Serieus als je dit durft te vergelijken met elkaar, moet je heel snel het gekkenhuis even raadplegen.

22 maart 2023 om 14:06

Klopt ja.. één ramp is erger dan systematisch lhbtq negeren in bijv Turkije.
Het is allemaal ontzettend erg, maar nu het een belangrijker noemen dan het andere..

Sneuneus...

Of je het nou eens bent met de onelove-zooi en Lhbti parade...

Mijn probleem is dat Kokcu zich wel weet druk te maken om een Onelove bandje..
Maar als dan Turkije wordt getroffen door een vreselijke ramp mogen Ajax en daarmee dus Tadic niet op hun eigen manier mee om gaan..

Feit is dat in oa Turkije Lhbti rechten op zn zachtst gezegd op een laag pitje staan, maar daar mogen we allemaal niks van vinden want dat bepalen ze zelf wel..
Maar nu Turkije getroffen is moeten we wel allemaal dezelfde kant op.. beetje hypocriet imo

Gaan we dan alleen nog bandjes dragen om aandacht te vragen voor zaken waar je zelf achter staat..

Hop, nou mogen jullie me weer allemaal aan de schandpaal nagelen omdat ik iets over een land zeg.

Ja want Tadic reikt wel zijn hand uit... Net als zijn verborgen One Love band waar je niemand over hoort.. Ben er wel een beetje klaar mee.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren