Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Karsdorp: ‘Ik wil een vaste waarde bij het Nederlands elftal worden’

Laatste update:

Lucas Woudenberg staat bekend als de Witte Keniaan, omdat de linksback van Feyenoord hard en veel kan lopen. Op de rechterflank van Feyenoord staat ook iemand die veel drang naar voren heeft: Rick Karsdorp. Karsdorp is in tegenstelling tot Woudenberg al een vaste waarde bij Feyenoord. Hij werd zelfs opgeroepen voor het Nederlands elftal.

/

Karsdorp doorliep de jeugdopleiding als aanvallende middenvelder, maar voormalig Feyenoord-coach Fred Rutten voorzag een mooie toekomst als rechtsback. Karsdorp noemt Rutten ‘misschien wel’ zijn beste trainer. “Dat is achteraf ontzettend goed uitgepakt. Ik ben niet voor niets bij Oranje geselecteerd”, zegt hij tegen Voetbal International voor de beslissing om hem op te stellen als back.

Karsdorp durft te dromen: hij geeft te kennen dat hij een vaste waarde wil worden bij Oranje. “Ik heb er al aan geroken en ik wil daar gewoon vast bij komen.” Als Miquel Nelom zondag niet kan spelen heeft Feyenoord met Woudenberg op links twee snelle spelers op de vleugels. “Wat dacht je nou. Ik ben echt wel sneller dan die witte Keniaan”, lacht Karsdorp.

Denk je dat Rick Karsdorp een vaste waarde wordt bij het Nederlands elftal?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zie hem zeker in de toekomst een plek in het nederlands elftal krijgen met zijn huidige ontwikkeling maar hij is er nog niet!

5 augustus 2016 om 15:59

Hij is van dezelfde leeftijd als tete , en als die zich zo door blijft ontwikkelen is hij gewoon onze rechts back de komende 10 jaar.

5 augustus 2016 om 16:01

Tja, wat heb je aan Tete als je de bovenliggende partij bent?

5 augustus 2016 om 16:11

Hij is wel van de zelfde leeftijd als tete maar ik vind niet dat een van hun beter is als de ander, en nu tete eruit is bij ajax voor een tijdje moet die zich eerst weer gaan bewijzen

5 augustus 2016 om 16:27

Tete is handig als je wilt tegenhouden, maar als we met Nederland weer willen voetballen zullen we weinig aan Tete hebben ben ik bang. Tegen Paok werd pijnlijk duidelijk hoe slecht hij voetballend is, zelden een speler uit de jeugd van Ajax zien komen met zo weinig voetballend vermogen. Daarentegen wel een sterke verdediger, maar op rechtsback zie ik liever een betere voetballer dan een beperkte stopper.

5 augustus 2016 om 17:01

Ja je hebt wel deels gelijk maar ik zie een verdediger toch liever dat hij verdedigend sterker is dan aanvallend hij moet toch het scoren beletten van de tegenstander daar staat hij voor in mijn ogen , want er lopen er zat in je team die beter aan de bal zijn dan de links en rechts back , ik vergelijk het een beetje met Engeland daar zijn Terry en Cahill hele goede verdedigers maar voetballens zijn ze ook niets , maar als hij ook nog goed kan voetballen is dat meegenomen .

5 augustus 2016 om 17:01

Tja als je de wedstrijd tegen Paok als vergelijkingsmateriaal neemt is Ajax de slechtste club van de Eredivisie bij wijze van spreken... Tete was niet goed die wedstrijd, net zoals de andere maar hij is aanvallend beter dan wat jij nu beweert. Hij is nog jong en doet al meer dan vorig seizoen aanvallend, hij is gewoon heel voorzichtig omdat hij verdedigend is ingesteld, maar hij kan wel van waarde zijn aanvallend. En zijn verdedigende kwaliteiten zijn uitzonderlijk goed, en aangezien een linksback een verdediger is moeten we dat niet vergeten.

5 augustus 2016 om 17:02

Ik zie liever op rechtsback iemand die kan verdedigen dan aanvallen...

Metname het Nederlands 11tal kan wel echte verdedigers gebruiken ipv omgeturnde aanvallers

5 augustus 2016 om 17:24

Misschien flauw van me om naar Paok te wijzen, maar sinds, ik meen januari, heb ik geen volle wedstrijd meer van Tete gezien bij Ajax. En het is altijd afwachten hoe jonge spelers terugkomen van een blessure, en tot op heden ben ik nog niet enthousiast.

Heb het even nagekeken, sinds de winterstop heeft hij een keer tegen ADO 90 minuten gemaakt in januari, en in een oefenwedstrijd met Oranje tegen Polen. Voor de rest niets. Terughoudendheid lijkt me niet zo verkeerd in deze fase van zijn carrière.

5 augustus 2016 om 17:26

Waar het bij Ajax fout gaat, zeker tegen PAOK met dit systeem, is dat de aanvallende impuls van een vleugelverdediger moet komen. Dit mag natuurlijk nooit het geval zijn, het middenveld en de voorste linie moeten dat ook zelf kunnen. Een verdediger staat er in de eerste plaats om z'n verdedigende kwaliteiten, daarna komt de rest pas.

5 augustus 2016 om 17:26

Idd , met het huidige nederland elftal heb je niks aan karsdorp aangezien we bijna nooit meer de bovenliggende partij zijn , en wat is er mis met een "verdediger" die verdedigt ? Daar staat hij voor , tuurlijk hij speelde niet goed maar in de thuis wedstrijd was hij samen met riedewald de beste op t veld , en karsdorp ja het rent en het vliegt maar zo bijzonder vind ik het niet , kun je nagaan hoe het met het nederlandse voetbal is als we karsdorp al in het nederlands elftal willen , ookal hebben we niet beter.

5 augustus 2016 om 18:11

Tja, Terry en Cahill zijn ook centrale verdedigers en zij voeren hun taken uit, maar passen daarom ook niet bij clubs wat controlerend voetbal spelen. Op dit moment heeft oranje Tete nodig, maar wanneer Nederland weer het "totaal voetbal" wilt spelen dan heb je meer aan Karsdorp.

5 augustus 2016 om 19:09

En de topclubs in NL denken weer dat ze de enige zijn met een goede speler in de gelederen. Kevin Diks gaat misschien wel basisspeler worden bij Fiorentina. En heeft beide aspecten van het spel in zich. Propper was dezelfde speler bij Vitesse als bij PSV hoor, maar nu is ineens iedereen lyrisch. Ik begrijp dat verhaal van druk enzo heus wel hoor, maar een goede voetballer wordt door betere spelers om zich heen ineens een hele goede voetballer als ie dezelfde dingen blijft doen.

5 augustus 2016 om 20:34

Karsdorp kan natuurlijk ook nog beter worden in verdedigen. Lukt dat hem, dan zie ik hem Tete nog wel uit de basis houden.

Ik denk helaas van niet. Tete staat nog ver voor hem. Misschien in een aanvallende 532 met tete als RCV die zijn positie over kan nemen als RB

5 augustus 2016 om 16:00

Vond ik halverwegen vorig jaar ook. Maar ook Tete maakt steeds meer en meer schoonheidsfoutjes. Al heb ik nog steeds meer vertrouwen in Tete moet ik zeggen. Een back die gewoon doet verdedigen, waar hij ook echt voor staat.

In Nederland veel te veel backs die wel kunnen voetballen maar niet verdedigen.

5 augustus 2016 om 16:15

Tete is juist de enige bij ajax die geen fouten maakt. Sinds hij terug is van de blessure is hij weer vol bezig met slidings en tackles. Niemand komt erlangs

5 augustus 2016 om 16:28

Zijn slidings zijn geweldig, maar daarna is het altijd treurig wat hij met de bal doet. Tegen Paok was dat helemaal pijnlijk, er zit gewoon geen voetbal in hem. En op dat vlak lijkt hij ook geen winst te boeken, terwijl Karsdorp verdedigend steeds sterker wordt.

5 augustus 2016 om 16:32

@martjjnn, juist na zijn blesure is het nog niet veel! Tegen Paok ook veel foutjes en slordig voetbal.

Zoals ooit Maldini al zei, sliding en tackles is allene om te herstellen en moet alleen het laatste noodmiddel zijn. Dus steeds slidings betekend dat hij alleen maar vaak te laat is.

Verdedigen kan hij zeker, maar is lang niet de Tete van een jaar terug nu.

5 augustus 2016 om 17:19

Ik heb geen azijn op. Ik val alleen niet verblind door clubliefde op mijn knieën van adoratie bij elk jeugdspelertje dat bij Ajax speeltijd krijgt. Veltman, een centrale verdediger nota bene, was vorig jaar de beste rechtsback van Ajax. Zelfs nadat Tete alweer fit was mocht hij blijven staan. Als je meteen uit je panty scheurt bij elke negatief geluid over een ajacied kan je beter op een andere site gaan zitten. En je laatste zin, daar is geen touw aan vast te knopen. Voordat je mij van azijn drinken beticht misschien eens je eigen teksten kritisch nalezen. Naast inhoudelijk, is er ook qua vorm veel winst te behalen. Succes daarmee.

5 augustus 2016 om 17:51

Je moet geen mensen gaan beledigen want daar zijn andere sites voor hij geeft een mening en respecteer dat gewoon schiet niet meteen in de stress als hij wat vind van Tete dat is gewoon zijn mening , alsof jouw voetbal kennis veel voorstelt maar doe normaal en reageer ook een beetje normaal je doet of Tete god is ik zal je uit de droom helpen hij is een gewone verdediger van Ajax niet meer en niet minder is het zo duidelijk genoeg en dat is Karsdorp ook , twee goede rechtervleugel verdedigers nou laat ze het lekker uitvechten laten we blij zijn de er weer 2 goede backs zijn .

5 augustus 2016 om 18:16

Het is duidelijk aan jouw naam te zien dat jij fan bent van Tete, maar dat betekent niet dat iedereen Tete als de beste back van de wereld moet zien. Je laat je nu wel heel erg kennen. Het is misschien verstandig om niet over de Graafschap beginnen die Karsdorp uitspeelt. Die zelfde speler die Karsdorp er zo makkelijk uitspeelde speelde wel voor het team wat jullie het kampioenschap koste...

5 augustus 2016 om 18:53

KennyTete2 ik heb het gewoon over de club de Graafschap. Jij probeert denigrerend te doen over dat een speler Karadorp uitspeelt. Daarbij vermeld je de naam van de club omdat je denkt dat het extra pijnlijk is en ik refereer naar die zelfde club die jullie kampioenschap afpakte. Ik weet niet wie er speelde, dat weet jij natuurlijk beter dan ik.

5 augustus 2016 om 19:24

Dan hebben wij verschillende definities van houthakkers... Botteghin zou je een houthakker kunnen noemen, maar Karsdorp is een totaal ander type.

Een jonge die geweldig kan voetballen, met een snelheid en conditie waar je u tegen zegt!

Nadeel is dat hij vaak loopt te rennen om het rennen. En speelt vaak bezorger over de rechterkant. Of kom er helemaal overheen of speel sneller in. Verder begint hij gelukkig wel steeds beter te verdedigen en weet hij vooral met zijn snelheid er vaak counters uit te halen.

Tijdens die reeks van 7 verloren wedstrijden was hij juist nog vaker voorin te vinden dan achterin. Hij kiest sindsdien gelukkig steeds vaker zijn momenten beter uit om op te komen.

Zou een geweldige speler zijn voor een 3-5-2/5-3-2 systeem met zijn voorzetten en loopvermogen.

5 augustus 2016 om 17:19

En een vriendin waar je wauw tegen zegt!

5 augustus 2016 om 22:19

smaken verschillen

Gezonde ambitie. Eerst maar eens een heel seizoen boven de 6,5 spelen. Begon vorig jaar erg sterk, maar werd steeds zwakker naarmate het seizoen vorderde. Herstelde zich aardig, nu volhouden. De weg is nog lang en Tete is op het moment verder.

5 augustus 2016 om 16:04

Tete is niet te vergelijken en Karsdorp zal nooit zoals Tete worden. Tete is een sterke verdediger waar je over de middenlijn niks aan hebt. En Karsdorp kan heel goed voetballen en is een extra wapen voorin.

5 augustus 2016 om 16:18

Daarom hoeft ie voor mij niet rechtsback, doe mij mij Tete

5 augustus 2016 om 16:26

En toen jullie van van der Wiel hadden moest hij spelen omdat hij zo aanvallend sterk was. Of Dijks is zo goed volgens de Ajax supporter omdat die zo goed mee op komt...

5 augustus 2016 om 16:33

Ach, die filosofie is een windvaan. Aanvallend voetbal was het credo lange tijd, na het betonvoetbal onder Frank de Boer is het ineens heel belangrijk om een soort Boulahrouz op rechtsback te hebben. Totdat er een aanvallende back bij Ajax doorbreekt, dan zullen diezelfde figuren wel weer pleiten voor meer voetballend vermogen achterin. Het is maar net welke speler bij Ajax speelt krijg ik het idee. Als het een artikel over de centrale positie achterin was geweest hadden we hier gelezen hoe geweldig Veltman wel niet kan opbouwen (dat valt overigens best mee) en waarom hij de voorkeur boven Bruma/van Dijk/de Vrij zou moeten krijgen.

5 augustus 2016 om 17:07

Baardgrasmus, die in een topic op Karsdorp alleen maar over Ajax praat en ons wil doen laten geloven dan Tete een houthakker is met een goeie sliding. Je gebruikt daarvoor de wedstrijd van Paok als referentie en niet zijn functioneren het seizoen ervoor? Heb je ook nog een menig over Karsdorp of laten we het bij Ajax vandaag?

5 augustus 2016 om 17:13

Nee, ik reageer alleen maar op alle lofzangen op Tete, die behalve overtrokken ook nog eens misplaatst zijn in dit topic. Tete was eind vorig seizoen niet eens basisspeler ten faveure van Veltman, nadat hij alweer fit was.

5 augustus 2016 om 18:19

@Naveklpluis het is gewoon waar dat Tete een beperkte voetballer is. Verdedigend top, maar aan de bal huilen. Persoonlijk had ik die wedstrijd tegen POAK Veltman met Tete omgewisseld. Tete moet gewoon niet aan de bal komen. Geen schande verder, maar dat is gewoon zo...

Een combinatie van Tete en Karsdorp zou de ideale back zijn voor het Nederlands elftal. Misschien kunnen ze samen in gesprek gaan om zo tot een fusie te komen.

Ik denk wel dat karsdorp een vaste waarde zal worden en tete dan cv waar ik hem ook veel sterker vind, dan heb je echt een heel goed duo over 2jaar samen met van dijk

5 augustus 2016 om 16:54

Alhoewel ik tete als een goede rcv zie, zie ik liever de Vrij op die plek spelen. Karsdorp en Tete moeten het uit gaan vechten op de RB positie.
Tegen een defensief team kan je beter Karsdorp inzetten voor extra dreiging. En Tete tegen een aanvallend team.

5 augustus 2016 om 16:54

Als de vrij goed terug komt van zijn blessure wordt die er niet makkelijk uitgespeeld hoor. Dan is het de vrij + iemand

Hmm in karsdorp zit zeker de potentie om een vaste waarde te worden van het nl-eftal. Maar dan ie wel de volgende jaren exceleren en eventueel een trasfer maken naar het buitenland. want janmaat en (zeker) Van Aanholt staan nu boven hem en ik vind Tete ong. gelijk aan karsdorp

Als Blind weer eens heldere ogenblikken krijgt en naast de bekende clubs ook eens in Engeland gaat kijken, denk ik dat zowel Karsdorp als Tete niet in aanmerking komen voor een basisplaats, maar Janmaat die er met kop en schouders bovenuit steekt;

5 augustus 2016 om 19:05

Klopt, maar de toekomst ligt bij Tete en Karsdorp. Ik vind Karsdorp verdedigend een stuk minder dan Tete. Aanvallend is Karsdorp beter. Ik zie Tete de toekomstige rechtsachter van Oranje. In bepaalde wedstrijden kan je voor Karsdorp kiezen.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren