Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Is Haller nu té goed voor Ajax? ‘Ze kunnen nog goede winst op hem maken’

Laatste update:

Sébastien Haller maakte woensdag twee treffers voor Ajax in het duel met Besiktas (1-2) in de Champions League. De Franse Ivoriaan, die in Turkije op de bank begon en meteen na rust in het veld kwam, heeft nu al negen keer gescoord in de groepsfase van het toernooi. Hij voert samen met Robert Lewandowski de topscorerslijst aan in het miljardenbal. En dan te bedenken dat eerder dit jaar nog volop aan de recordaankoop van 22,5 miljoen euro werd getwijfeld.

“Wat ik superknap vind, is hoe stoïcijns Haller is gebleven na zo'n zwaar half jaar”, vertelt Arnold Bruggink in het Algemeen Dagblad. “Ik heb hem bij Jong Frankrijk al zien spelen en ik ken de voormalige teammanager van Eintracht Frankfurt goed. Hij en technisch directeur Fredi Bobic waren daar enorm onder de indruk van zijn persoonlijkheid en mentaliteit als prof. Haller doet er alles aan en dat komt er nu ook weer uit.”

Haller, 27 jaar, is voorlopig ook de topscorer van de Eredivisie: in dertien competitieduels van Ajax was hij goed voor negen treffers. In totaal staat de teller dus op achttien doelpunten in slechts negentien ontmoetingen. In zijn eerste half jaar was hij goed voor 13 goals in 23 duels. De treffers in Europa springen uiteraard meer in het oog. Wat ook opvalt aan zijn doelpunten in de Champions League, is dat Haller meestal toeslaat in de doelmond. “De meeste topspitsen doen dat. Tussen de vijf en elf meter van het doel”, stelt Bruggink vrijdag in gesprek met het dagblad.

“Die tweede tegen Besiktas, dat kun je op mazzel gooien, maar dat is het niet helemaal. Dat is ook instinct van waar ballen vallen. Dat beheerst hij heel goed.” De analyticus vindt het ‘een tikkeltje opportunistisch’ om af te vragen of Haller plots té goed voor Ajax is geworden. “Maar ik denk wel dat veel clubs nu meekijken en hem beter gaan volgen en ik denk ook dat Ajax ondanks die 22 miljoen euro goede winst op hem kan maken. Bij Borussia Dortmund werd hij al genoemd als potentiële opvolger van Erling Braut Haaland.”

“De vraag is ook of hij dat nog moet willen. Hij moet denk ik vooral koesteren wat hij nu heeft, lekker topscorer van de Eredivisie worden en dan verder kijken.” Haller, die een contract tot medio 2025 heeft, werd in zijn loopbaan tot driemaal toe een recordaankoop voor een club. Eintracht Frankfurt betaalde in 2017 acht miljoen euro voor Haller, die daarmee de duurste aankoop ooit werd. Dat was hij vervolgens ook bij West Ham United, dat liefst vijftig miljoen euro neertelde. En ook Ajax had tot januari van dit kalenderjaar nog nooit 22,5 miljoen euro voor een voetballer uitgegeven.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als er 35 miljoen voor hem geboden wordt, mag die van mij gaan. Maar alles onder de 25 zou ik sowieso afwijzen. Echt wel een topspits voor Ajax op het moment. Is super belangrijk voor de ploeg en begint ook steeds beter te voetballen.

26 november 2021 om 09:23

Alles onder de 25 zal verlies betekenen, dus dat gaat Ajax niet.
Die jongen heeft prima naar zijn zin in Amsterdam.
Die gaat alleen bij krankzinnige aanbiedingen weg.
En dat kan door zijn succes zomaar gebeuren..

26 november 2021 om 09:59

Nee.
Aangekocht voor 22,5 mln en al een stuk afgeschreven.
Alles onder de +/- 19 mln is verlies, de rest is gewoon winst.

Ik hoop dat Haller gewoon blijft, de aankoop is toch al gefinancierd dus zelfs transfervrij vertrek over paar jaar is prima.

26 november 2021 om 10:21

@Magikhetwete Je vergeet z'n salaris.

26 november 2021 om 10:23

Ik zit me even te bedenken, maar waarom zou hij uberhaupt gaan?
Vanuit hem zou ik het niet doen, hij heeft het naar zijn zin hier na jaren van toch een minder leuke tijd hebben. Een goed salaris nu, enorme waardering, speelt elke week en zeker als hij blijft speelt hij elk jaar championsleague, dus waarom zou je naar een andere club gaan?
Vanuit Ajax zou ik hem ook niet laten gaan, dan maak je let's say 20 miljoen winst en zit je weer zonder spits. Stel je mist de championsleague een keertje omdat je er weer geen in schiet tegen pak em beet Groningen of Utrecht, dan loop je 40-70 mijoen mis. Je hebt nu een spits waar elke jeugdspeler naar opkijkt en van kan leren. Ik zou hem juist lang houden, hij is slim, leergierig een perfecte mentaliteit een soort van Tadic voor de jeugd. Ik zou als Ajax zijnde hem echt houden.

26 november 2021 om 10:39

Hij speelt in het beste Ajax sinds 20 jaar en krijgt zoveel opgelegde kansen. Moet zeggen dat ik hem technisch wel verbeterd vind sinds zijn komst, maar toch is hij op dit vlak (en wat betreft snelheid) gewoon niet goed genoeg. Mocht Ajax winst maken dan gewoon doen. Met zijn 27 jaar kan hij bij de nieuwe club nog jaren mee.

26 november 2021 om 11:14

Met die manier van rekenen bezorg jij je werkgever ook een enorm verlies.
Salaris is geen investering, maar operationele kosten. Transfersom is een investering, die normaal wordt afgeschreven over de duur van het eerste contract.

26 november 2021 om 13:36

Precies. Ik vermoed dat Ajax dit soort spelers scout. Ze hebben het 'buitenland' al meegemaakt. Hij zal zich ook wel realiseren dat hij bij Spaanse, Duitse of Italiaanse topclubs veelal op de bank belandt. Het team zeker niet om hem heen gebouwd wordt zoals bij Ajax. En bij de subtoppers in die landen geen CL te spelen valt regelmatig. Idem dito met Tadic en Blind natuurlijk.

26 november 2021 om 09:26

Ja joh, doe maar weg die top spits. Ik wordt toch zo moe van supporters die doen alsof ze financieel directeur zijn van hun club.. Waarom zou je in godensnaam hem weg willen doen voor 35 miljoen??

26 november 2021 om 09:36

Ze spelen allemaal FM ofzo denk ik om vervolgens ergens anders een spits op te pikken. Je hebt helemaal gelijk, Haller moet gewoon heel lang blijven bij ons en moeten helemaal niet bezig zijn met verkopen.

26 november 2021 om 09:51

Als je weet dat je een goede andere spits binnen kan halen, zou je het toch best kunnen doen. Haller scoort er op los vooral in de cl, maar hij is natuurlijk ook geen topper. Als ik ook even kijk naar de clubs die dat soort bedragen kunnen betalen, dan zie ik ook eerlijk gezegd weinig opties. Dat zijn toch de topclubs uit de toplanden, die hebben gewoon betere spitsen. In de premier league is hij al een keer gekocht voor 50 miljoen en iedereen weet hoe dat is afgelopen.

26 november 2021 om 11:34

@memphisdepay: Waarom zou je een topspits voor Ajax willen verkopen? Ja, alleen voor de jackpot, maar als dat niet komt moet je toch vooral heel blij zijn dat hij bij Ajax voetbalt? Toppers in de spits kunnen we toch niet halen (zijn onhaalbaar), dan is het echelon daarna het hoogst haalbare en daar valt Haller gewoon in.

26 november 2021 om 12:29

Het enige is, je weet niet of je een andere goede spits kan kopen. Normaal is een spits als Haller niet haalbaar voor Ajax. Als je iemand moet kopen waarvan je nagenoeg zeker bent dat die minimaal gelijkwaardig is aan Haller dan betaal je ook 35 miljoen. Dus wat heb je eraan? Alles wat goedkoper is zal wellicht een gok zijn of die net zo goed gaat renderen als Haller.

Haller krijgt vreemd genoeg nog steeds vaak kritiek maar hij is perfect voor Ajax. Met Anthony, Berghuis, Tadic en wie dan ook heb je genoeg voetbal in de ploeg. Wat je nodig hebt is iemand die een goal maakt, sterk is in de lucht en 1 of 2 verdedigers bezig houd. Die heb je eindelijk , de 1e keer sinds Huntelaar zeg maar. Dus of een belachelijk hoog bedrag of je moet hem houden

26 november 2021 om 09:27

Die 35m vind ik wel wat aan de bescheiden kant. Ajax is nu een ploeg in de top 10 van de CL en welke ploegen uit die top 10 zouden hun topscorer van 27 jaar nu voor minder dan 40m laten gaan? Voor dat bedrag krijg je hooguit Morata.

26 november 2021 om 09:37

Morata is natuurlijk een veel betere spits dan Haller. Buiten dat is Haller geen spits die 35 miljoen waard is. Hij kan beter bij Ajax blijven dit niveau gaat hij nergens anders aantikken. Ik denk niet dat Haller het in het buitenland bij een CL club kan laten zien, in Engeland, Spanje en Italië.

26 november 2021 om 09:43

Haller is twee jaar geleden nog voor 50 miljoen verkocht, dus "geen spits die 35 miljoen waard is" lijkt me een beetje een gekke uitspraak. Morata mag een betere spits zijn (geweest?), toch zou ik Haller momenteel niet voor hem willen inruilen hoor. Bovendien moet die inderdaad een stuk meer kosten want speelt bij Juve, verdient ook een godsvermogen waarschijnlijk, en de kans dat zo'n naam naar de Eredivisie komt is sowieso nihil.

26 november 2021 om 09:46

Met de prijzen van de laatste jaren kan je helemaal geen logische prijs aan een spits hangen. Je hebt maar 1 club nodig die in paniek zit en een spits nodig heeft. De spits hoog op de lijst topscoorders is dan (ook voor de buhne) makkelijk wegkopen.

26 november 2021 om 10:01

Sanderk91,

Je gelooft toch niet echt dat Morata een mindere spits is? Morata heeft de topcometities misschien niet aan flarden geschoten wel heeft hij meer dan 300 wedstrijden gespeeld bij absolute topclubs als Real, Juve, Chelsea en Atletico. Op dat niveau gaat Haller nooit een basisspeler worden. Er is ook wel eens een jaar geweest dat hij heel belangrijk was en Juve zelfs de finale van de cl haalde.

Je moet jezelf niet voor de gek houden, Haller doet het fantastisch maar dat wil niet zeggen dat Morata dit ook niet bij Ajax neer had kunnen leggen of het zelfs beter zou doen. Het loopt gewoon goed bij Ajax en een trainer heeft vertrouwen in hem maar eerder in het buitenland stelde hij niet veel voor. Zeker bij West Ham stelde hij teleur. Dus denk niet dat er een club zo gek is om weer 50 miljoen neer te leggen, maar je weet het natuurlijk nooit. Buiten dat is het ook niet meer de jongste spits, dus de kans dat wanneer je hem nu nog binnenhaalt met winst door gaat verkopen is vrij klein.

26 november 2021 om 10:34

Ik zeg toch juist dat Morata de betere spits is (of was sowieso), maar ik zou niet willen dat Ajax hem zou halen, als dat uberhaupt al een mogelijkheid zou zijn. Je moet bijleggen om de transfersom te voldoen, is ouder, kost meer salaris en is nou ook niet bepaald in de beste vorm van zijn leven, i.t.t. Haller.

Bij Frankfurt was Haller overigens gewoon super goed hoor, dus hij stelde helemaal niet overal "niet veel voor". Ik zie ook niet 1, 2, 3 iemand 50 miljoen neer leggen, maar voor minder zie ik hem ook niet verkocht worden door Ajax op korte termijn, dan blijft ie gewoon lekker.

26 november 2021 om 10:54

Met geweest? geef je toch echt aan dat je erover twijfelt of hij beter is.
Morata is niet heel geweldig aan dit seizoen begonnen maar vorig seizoen was hij bijvoorbeeld best goed en op het ek scoorde hij ook een paar belangrijke goals.

Haller was ook niet in de beste vorm van zijn leven, toen hij naar Ajax kwam. Dus je ziet hoe snel dat kan gaan. Natuurlijk is hij waarschijnlijk geen optie voor Ajax dat begrijp ik ook wel.

Wat is super goed? Hij deed het daar gewoon goed en haalde een seizoen 15 goals, het andere seizoen 9. Hij deed het goed maar het was nou niet zo dat we dachten dat hij beter was dan spitsen van Dortmund of Bayern bijvoorbeeld of dat er eens stap naar de top inzat? Het was niet dat hij daar de beste speler was van Frankfurt. Bij West Ham was hij gewoon een teleurstelling.

26 november 2021 om 13:38

Morata is bij alle topclubs gefaald, heeft vroeger 1 of 2 goede jaren bij madrid en juve gehad maar daarna toch al zeker 5 jaar bakt hij er niets meer van met chelsea als hoogtepunt. Absoluut geen topspits.

26 november 2021 om 13:54

Klopt, ik betwijfel inderdaad of Morata op dit moment (want zijn status vroeger bij Real Madrid bijv. doet er nu niet meer toe) een betere spits voor Ajax zou zijn dan Haller. Ik denk van niet. Dat baseer ik mede op de Serie A en CL wedstrijden van Juve die ik dit seizoen gezien heb. Ik vind dat Morata veel kansen mist en sowieso zou hij als kapstok voorin bij Ajax minder goed renderen dan de lange, sterke Haller denk ik. En betreft Haller bij Eintracht, ja ik vond dat wel een hele goede speler daar ja, dat seizoen dat hij tot 15 goals in de BL kwam toch zeker. Met 52 goals/assists in twee seizoenen kun je toch ook niet anders dan stellen dat hij gewoon erg goed presteerde daar. Hij verdiende niet voor niets een transfer naar de PL voor 50 miljoen. En nee, hij was niet beter dan pak 'm beet Lewandowski of Haaland nee, dat snap ik ook wel haha. Maat Morata heeft zich ook eigenlijk zelden tot nooit kunnen meten met de topspitsen in de topcompetities waar hij speelde hoor. Buiten 1 seizoen Real (16/17 of volgens mij) denk ik ook niet dat hij er vaak meer dan 15 heeft in gelegd overigens, maar dat terzijde. Edit: Morata heeft inderdaad 1x in zijn leven 15 competitiegoals gemaakt, bij Real dat jaar nadat hij terugkeerde uit Turijn. Totaal dat jaar incl. Europa en beker maakte hij er 20. Haller kwam in zijn laatste seizoen bij Frankfurt (en subtopper nota bene) tot evenveel goals. Toch best netjes toch dan denk ik die prestatie van Haller, als zelfs een spits van het kaliber Morata nooit hogere cijfers heeft gehaald, bij welke topclub dan ook in PL, La Liga of Serie A.

26 november 2021 om 09:28

Die man loopt momenteel 1 op 1 in alle competities samen. Topscorer in zowel de nationale competitie en in de CL. Vooral dat laatste is indrukwekkend. Dan lijkt het mij niet logisch om hem met minimale winst te verkopen (als je ook zijn salaris mee rekent). Scoren deed ie altijd al, maar wordt nu ook voetballend steeds beter, zit nog rek in dus. Haller lekker binnenboord houden tenzij er een astronomisch bod wordt gedaan.

26 november 2021 om 09:39

"maar alles onder de 25 zou ik sowieso afwijzen." Oh really?? Je zou niet je topscorer en een van je belangrijkste schakels na een jaartje voor verlies verkopen? Opzienbarend zeg haha! Nee even serieus, voor 35 miljoen zou ik niet eens nadenken over verkoop. Het is best lang geleden dat Ajax echt een sterke afmaker op 9 had die vrijwel ieder duel levert. Nu hebben we dat wel en het werkt uitstekend met Seb in de spits. Waarom zou je die in godsnaam verkopen voor slechts 10 miljoen winst? Daar heb je toch helemaal niks aan. Gewoon lekker een paar jaar behouden als het lukt deze man, uitstekende speler!

26 november 2021 om 10:00

Idd, we hebben een spits die doelpunten maakt en ook steeds beter wordt in het meevoetballen. Wanneer Haller nog wat soepeler wordt en sneller op de eerste meters (waar ze denk ik nu hard mee aan het werk zijn bij Ajax), dan heb je gewoon een topper rondlopen voorin. Ik denk alleen wel dat hij deze statistieken in de CL niet nog een keer gaat behalen, maargoed 9 uit 5 is dan ook bizar

26 november 2021 om 10:11

Haller weg? Het is jaar in en jaar uit zeiken dat we geen fatsoenlijke spits hebben en dan hebben we er eentje en dan moet hij bij een goed bod maar weer weg. Dan hebben we vervolgens weer een koekenbakker staan en dan gaan we Ten Hag en Overmars weer bekritiseren dat Ajax geen fatsoenlijke spits heeft. Nee, voor nog geen 50 miljoen dat hij weg mag. Ik wil namelijk zijn doelpunten zien. Liever een paar extra rondes in de CL, dan 50 miljoen voor hem.

Als ik Ajax was, zou ik Haller alleen voor een echte hoofdprijs verkopen (45 miljoen). Haller is de eerste echte Ajax spits in de afgelopen 15 jaar.

26 november 2021 om 09:57

Spitspositie is al jaren een probleem geweest voor Ajax..ik zou bij 45 miss de onderhandelingen openen, maar zou veel meer willen zien. Het gaat je meer dan 45 kosten om het gat op te vullen, dan calculeer uiteraard meerdere aankopen in omdat 80% van de spitsen die Ajax haalt, niet voldoet in het spel dat Ajax speelt. Kortom, ik zou hem gewoon zo lang mogelijk houden.

26 november 2021 om 10:21

Eerste echte Ajax spits in de afgelopen 15 jaar? Hoe oud ben jij?

26 november 2021 om 11:45

@ Davy
Wel eens van Huntelaar, Suarez en Ibrahimovic gehoord??

26 november 2021 om 11:48

Ibra is net 16 jaar geleden

26 november 2021 om 11:48

Huntelaar, Suarez en Milik konden er ook vrij weinig van, dus dan ben je al snel de beste

26 november 2021 om 12:12

Dolberg?

26 november 2021 om 12:22

Die was nog niet echt doorgebroken toch

26 november 2021 om 13:16

Nou die speelde in het zeer succesvolle seizoen in de EL toch echt fantastisch. Daarna een behoorlijke terugslag.

Voor wat voor bedrag zou Haller weg moeten dan? Hij is zelf al voor 22 gehaald..
lijkt me dat je hem niet voor 30 mil gaat verkopen, want haal je er weer voor terug?
De zuid Amerikaanse clubs zitten hoog in de boom met hun talenten, en een beetje gerespecteerde spits in Europa kost je al gauw weer 20 miljoen.

Daarnaast vraag ik mij af welke club bij Haller zou passen.. vanaf 40 miljoen zou ik pas gaan praten 😅

26 november 2021 om 09:29

Dat laatste is de vraag. Hij past nergens beter dan bij dit Ajax waar Tadic en Anthony hem bedienen. Het is als met Tadic en Blind, gegoten voor het spel van Ajax. Ergens anders rendeerden ze veel minder. Het Ajax spel is zo specifiek.

26 november 2021 om 10:09

Het "Ajax-spel" is in zekere zin ook een momentopname waarin je bekijkt welke spelers in welk systeem het beste renderen. Dan bedoel ik niet de formatie want 4-3-3 is wel echt des Ajax. Maar bijvoorbeeld de koppeltjes Blind-Tadic en Mazraoui-Antony en de rol die de backs daarbinnen spelen: Blind in de combinatie en als passer, Mazraoui met zijn veelzijdigheid en klik met Antony. Overigens was de assist van Taglifico daar ook een prima voorbeeld van: een back die hoog staat, buitenom kan maar ditmaal binnendoor komt, echt fantastisch. Maar ik denk wel dat het "Ajax-spel" in grote mate wordt bepaald door de kwaliteiten van de spelers en de tactische keuzes van de coach die op die kwaliteiten zijn gebaseerd.

26 november 2021 om 11:32

Dat is zeker waar. We hebben de nodige jaren gehad waar het allemaal niet zo florissant was. Ajax is eindelijk terug waar het hoort qua kwaliteit van de spelers.

Natuurlijk doet hij het top in de CL, maar in de Eredivisie vind ik het nog niet zo geweldig. Een spits die té goed is voor Ajax, had nu wel meer dan 9 doelpunten gehad in de competitie. Daarnaast is en blijft hij voetballend niet zo goed.
Desondanks wel heel blij met deze man. Doet waar hij voor gehaald is en dat is presteren in de CL.

West Ham haalde hem voor 50 mln. Wie weet is er nog een Engelse club zo gek om hem, na een geweldig seizoen, weer op te halen voor dat bedrag. Direct strik erom en weg natuurlijk. Kun je dan rustig op zoek naar een nieuwe Suarez.

26 november 2021 om 11:18

Ooit had Ajax Van Basten en Kluivert. Die liepen ook geen 1 op 1. Waarom denk je dat een echte Ajax spits meer zou moeten scoren?

26 november 2021 om 11:43

Nou ja, als hij niet scoort voegt hij verder niet super veel toe. Een Kluivert en van Basten waren natuurlijk veel betere voetballers. Haller moet het gewoon hebben van z'n doelpunte,.

Het is altijd het ene uiterste of het andere he. Of hij kan er niks van of hij is te goed voor Ajax. Hij is prima voor Ajax, niet meer niet minder. In de Champions League beleeft Haller een absoluut bizarre campagne, als je kijkt naar het percentage kansen dat hij omzet in doelpunten is dat niet normaal. Alleen als je datzelfde percentage pakt in de eredivisie zie je dat dat veel lager ligt. Dat is niet om te hakken op Haller, in de eredivisie zijn zijn stats nog steeds dik prima. Maar wel om het een beetje in perspectief te plaatsen. Als er iets is dat ik aan kan merken op Haller is het dat hij in de eredivisie soms nog kansen mist die hij gewoon mã³et maken, zoals in de laatste 5 minuten tegen RKC. Ik vind het heerlijk om te zien hoe hij zich steeds beter ontwikkeld als kapstok, hoe hij beter mee gaat voetballen en natuurlijk genieten hoe hij een absurd moyenne pakt in de CL. Maar hij is ook weer niet gelijk Real Madrid materiaal ofzo. Gewoon goed op zijn plek hier.

26 november 2021 om 09:30

@ewoud: het willen plaatsen in een ander perspectief (andere competitie) vind ik altijd wel een soort non-issue. Het ligt zo aan de club hoe het speelt of een speler (even los van Haller) goed tot z'n recht zal komen. Ook de medespelers bij een club bepaalt daarin veel. Feit is dat je nu niet weet hoe Haller het zou doen bij pakweg een Real, Milan, Ipswich Town of misschien wel Fortuna Dusseldorf. Dat is allemaal maar gissen. Daarom ook vooral oordelen hoe hij het nu bij ons doet en sowieso niet zo bezig zijn met verkopen. Eindelijk hebben we een spits die een echte kapstok is (krijgt hij nog te weinig credits voor vind ik) die ook nog eens veel doelpunten maakt. Ik hoop vooral dat hij nog heel lang bij ons blijft.

26 november 2021 om 09:37

Teams in de Eredivisie graven zich veel meer in tegen Ajax. In de CL is het spel wat opener en daarin gedijdt Haller beter.

26 november 2021 om 09:55

Vind je?

Als ik naar afgelopen woensdag kijk, zie ik bij de eerste goal juist meer ruimte dan je wanneer dan ook in de ED krijgt. Bij de 2e goal en de 3e (buitenspelgoal) is de ruimte juist weer zeer beperkt. Het lijkt er meer op dat er meer focus en concentratie in de CL is.
Meevoetballend valt het wel mee met Haller.

26 november 2021 om 11:14

Helemaal waar. Dat clubs zich ingraven hoeft voor Ajax echt geen enkel probleem te zijn. Het blijven eenmaal ED verdedigers. Het kost gewoon meer energie en beweging om er doorheen te komen. Juist dat ontbreekt soms in de competitie.

We moeten als Ajax zijnde niet elke keer bezig zijn met het verkopen van spelers. Natuurlijk, verkopen zal altijd gebeuren (daar is onze competitie te klein voor), maar we moeten niet na 1 seizoen (nog niet eens bij Haller) al willen verkopen tenzij het echt de jackpot zou zijn (en de speler ook wil). Ik hoop vooral dat Haller nog heel wat jaren bij ons blijft voetballen.

26 november 2021 om 09:39

Zelfs voor 50 miljoen kun je niet een geschikte vervanger voor hem kopen.

26 november 2021 om 09:44

Dat vraag ik me inderdaad ook af. Daarom ook m'n punt dat we helemaal niet met verkopen bezig zouden moeten zijn.

Off-topic: elke keer dat ik jouw fotootje zie langskomen met Dali, moet ik altijd even glimlachen. Wat een kunstenaar was die man. Ooit ook een keer in Figueres geweest in zijn museum, echt geweldig.

Als ajax hem verkopen gaat denk ik niet maar dan zou hij tussen de 50 60 miljoen denk ik gaan opleveren voor ajax.

26 november 2021 om 09:41

Het is wat de gek ervoor geeft. Maar die club zou ik toch wel heel hard uitlachen. Het is gewoon een matige spits voor de internationale top en ik geloof er dan ook niks van dat die dit kunstje wat die nu in de cl flikt nog een keer kan flikken en zeker niet bij een andere club.

26 november 2021 om 10:04

wel grappig dat iemand met de naam memphisdepay dat zegt. Als ik je tekst lees, zou ik denken dat je het over depay hebt.

Maar goed, ik ben t wel met je eens. 60 miljoen voor Haller...ik zou het ook niet doen als club.
Maar hier boven wordt gesuggereerd dat Ajax hem voor 35 moet verkopen.
Nou dat zou ik dus ook niet doen. Dan verdien je een paar euro en moet je weer op zoek naar een goede spits. T is wel gebleken dat dat geen sinecure is.

Dus ja...alleen als er iemand mal veel wil betalen moet je m weg doen, anders lekker houden.

26 november 2021 om 10:20

Of Depay goed genoeg voor de absolute top is denk ik inderdaad ook niet, hij zit er alleen wel dichter achter dan Haller. Is gewoon een veel betere speler, daar hoef je niet eens over te discussiëren.

35 miljoen is ook gewoon een fors bedrag, dan verdien je echt geen paar euro. Ajax heeft natuurlijk het geld niet nodig dus misschien kunnen ze hem beter houden. Maar misschien is dit wel een eenmalige kans om hem voor zo'n bedrag te verkopen. Hij schrijft natuurlijk ook af na dit seizoen zal dit ook wel een miljoen of 7 8 zijn. Dan maak je natuurlijk gewoon 20 miljoen winst als je hem voor zo'n bedrag verkoopt.

26 november 2021 om 10:29

Ben benieuwd wat voor clubs dat zou betalen. Engelse clubs niet lijkt mij want die denken wel dubbel zo goed na omdat hij al eerder zoveel gekost heeft. Welke clubs denk jij dat bij hem past?

Te goed voor Ajax denk ik niet, maar net als de rest van de selectie wordt ieders kwaliteit optimaal benut. Als Ajax kampioen wordt en ver komt in de CL, met Haller die in beide competities de topscorer wordt, zou je toch kunnen denken aan een leuk bedrag tussen de 45 en 50 mln euro. Al zou het als Ajax zijnde ook fijn zijn om meerdere jaren een vaste onbetwiste spits te hebben. Sinds KJH in zijn eerste periode hebben we die niet gehad (ik reken Suarez en Tadic niet als spits).

Opportunisme. Je kunt hem juist omschrijven als perfect geschikt voor Ajax, zo blijkt. Hopelijk houdt hij zijn vorm nog heel lang vast dit seizoen, want je ziet hoe belangrijk het is om een scorende targetman te hebben. Goed gedaan Ajax.

Prima tekst, maar in mijn ogen is niemand te goed voor Ajax.
Misschien kan een speler te goed zijn voor de Nederlandse competitie

Mooie statistieken, dat zonder meer. Heerlijk voor zijn marktwaarde ook. Maar bij een goed bedrag zou ik Haller gewoon lekker laten gaan. Ben verder geen fan van hem... vind hem te log, te grote draaicirkel en heeft gewoonweg veel te veel kansen nodig om er een in te prikken. Ja hij staat bovenin de lijstjes, maar kijk hoeveel kansen hij krijgt. Een killerspits had er het drievoudige van gemaakt bij Ajax. Daarnaast geloof ik gewoonweg niet dat hij dit een tweede of derde seizoen zal presteren. Mooi als dat wel zo is natuurlijk, maar ik heb er vanwege mijn eerder opgenoemde punten mijn twijfels over.

Transfermarkt geeft hem momenteel een waarde van 30, en bij goede prestaties (en een lang contract) kan je vaak (ver) boven marktwaarde vragen. Denk dat je gewoon rond de 45-50 moet zitten als men informeert naar hem. Verdubbel je gewoon het bedrag waarvoor je hem aangekocht hebt.

Dat oppertunisme in de media. Daar word je onderhand een beetje moe van.

Zoals Daley Blind al zei. De ene week ben je top, de andere week flop.
Nu ook bij Haller. In zijn ''mindere'' periode was hij die mislukking van West Ham en nu is hij weer de superspits van Eintracht.

ON: Haller doet het fantastisch en zit bij Ajax gewoon op zijn plek. Elders zou hij bij de middenmoot spelen (zoals Eintracht en West Ham) en nu mag hij op het hoogste europese niveau voetballen in een aanvallend elftal. Dat zal hij - denk ik - ook meer waarderen.

Ik snap niet dat er ook Ajax supporters zijn die zeggen dat hij voor een bepaalde prijs (hier wordt al gezegd vanaf 35 miljoen) te koop is. Ik weet dat Ajax spelers moet verkopen, maar Ajax merkt zelf hoe lastig het is een juiste spits te kopen. Op dit moment hebben ze Haller, en zou Tadic kunnen (danilo vind ik zelf te kort komen voor Ajax). Daarbij heeft Tadic ook niet meer het eeuwige leven en heb je achter Tadic nu nog geen echte vervanger. Wees blij met Haller (ondanks zijn tekortkomingen) tenzij je een alternatief hebt wat 100% zeker een geen achteruitgang is.

Haller is zeker niet te goed voor Ajax, gewoon blijven en wedstrijdjes voetballen. Al dat opgehemel, wat een onzin. Hij doet het nu goed. Niks aan de hand mensen, gewoon doorlopen.

Als Ajax een aanbieding van 40 miljoen krijgt, mag van mij de strik erom. Dan Brobbey terughalen voor 5 miljoen of zo. Die heeft in mijn ogen meer potentie dan Haller en kan eenzelfde rol invullen.

Altijd lastig dit soort dillema's. Wat ga je doen als er een club komt die 50 mln biedt?
Ja hij scoort er heel veel voor Ajax, maar 50 mln is een hoop geld.

De corona pandemie hakt er natuurlijk ook flink in bij Ajax, en een aantal spelers (o.a. Neres en Onana) levert minder op (tot op heden) dan gehoopt.

En kampioen wordt je in Nederland ook wel zonder Haller.

Het blijft een matige mee voetballende spits. Hij verspeelt ontzettend veel ballen bij zijn aannames. Kaatsen lukt zelden of nooit. En komt handeling snelheid te kort. Maar een spits wordt afgerekend op zijn doelpunten en dat gaat prima behalve in de competitie. Daar had hij al op het dubbele moeten staan. CL zijn de ruimtes groter dan in de competitie. Maar lekker zo doorgaan met Haller mits er wereld bot komt.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren