Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik werd verliefd op het Barça van Rijkaard, onder Guardiola was het saai’

Laatste update:

Samuel Umtiti kijkt zijn ogen uit in Barcelona. De verdediger, afgelopen zomer voor 25 miljoen euro overgekomen van Olympique Lyon, is met name onder de indruk van ploeggenoten Andrés Iniesta en Lionel Messi. Zelf kwam Umtiti dit seizoen tot zes competitieduels; de afgelopen weken stond hij met een spierblessure aan de kant.

/

Iniesta heeft volgens Umtiti de gave om ingewikkelde dingen eenvoudig te doen lijken. "Zijn visie op het spel is exceptioneel. Hij passeert tegenstanders niet met een dribbel, zoals Neymar, maar met gecontroleerd spel." Messi oogt onbezorgd aan de bal, merkt Umtiti op. "Hij heeft een natuurlijk talent, al werkt hij natuurlijk heel hard. Op de training laat hij buitengewone dingen zien. Hij dribbelt soms langs iedereen alsof het pionnen zijn, inclusief ikzelf."

De Franse miljoenenaankoop hield zijn huidige club al langer in de gaten. Umtiti werd jaren geleden 'verliefd' op het Barça van Frank Rijkaard vanwege de 'winstcultuur' in die ploeg, vertelt hij aan France Football. De mandekker was minder gecharmeerd van de speelwijze van Josep Guardiola. "Het was allemaal minder gepassioneerd. Ik vertelde aan mijn vrienden dat ik van Barcelona houd, maar dat het saai wordt als ze tien jaar lang op balbezit spelen. Later is de speelstijl weer veranderd."

Zou jij een fitte Samuel Umtiti in de basis zetten bij Barcelona?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er was ook een groot verschil tussen Rijkaard en Guardiola: Ronaldinho. Dan stijgt je amusementswaarde me 500%.

29 november 2016 om 19:50

Haha ik wou net zeggen dat was gewoon de grootste reden om Barca te kijken/fan te worden.

29 november 2016 om 19:52

Ohhhh, echt he? Wat een speler was dat. Als ik alleen al aan hem denk krijg ik al een glimlach op mijn gezicht!

29 november 2016 om 19:54

Inderdaad, mensen keken speciaal naar Barcelona voor Dinho, elke wedstrijd opnieuw was het gewoon hopen en wachten tot Dinho weer eens iets ongehoords mooi deed haha, entertainer pur sang, maar eentje met rendement.

29 november 2016 om 20:09

Ja, maar Barcelona kan zulke type spelers natuurlijk alsnog kopen. Barcelona kan bijna iedere speler krijgen, dus als ze dat type spel wilde spelen onder Guardiola dan hadden ze zo'n speler wel gehaald. Al kan ik er eerlijk gezegd ook niet zo snel een bedenken..

29 november 2016 om 20:15

Persoonlijk vond ik Cristiano Ronaldo in zijn beginperiode bij United ook wel een entertainer.

29 november 2016 om 20:29

Schijnt dat er een Braziliaan op linksbuiten rondloopt die wel aardig kan ballen...

29 november 2016 om 21:06

Maar die liep er niet in de tijd van Pep toch? Of bedoel je die niet?

29 november 2016 om 21:15

Neymar is geweldig en misschien kan ie net zo goed worden als ronaldinho maar zoveel entertainment als Ronaldinho gaf dat is ongeevenaard. Denk niet dat Neymar dat ooit gaat bereiken, Ronaldinho voetbalde echt puur voor het plezier.

29 november 2016 om 22:10

Ik vind Neymar ook niet hetzelfde als Ronaldinho. Neymar is toch minder uniek. Een geweldige voetballer, dat zeker.

29 november 2016 om 21:52

Dit, helemaal mee eens. Ronaldinho was een en al entertainment.

Tja het was ook saai maar wel efficient onder Guardiola. Alsmaar dat eindeloze gepass.. gewoon knallen!

29 november 2016 om 20:13

Vind dit wel een beetje kort door de bocht hoor! Barcelona verpulverde al haar tegenstanders onder Guardiola en was haast onverslaanbaar. In het begin werd het 'tiki taka' voetbal nog als geweldig en buitenaards beschouwd, maar na een tijdje begonnen mensen zich te vervelen. Maar wat niet vergeten mag worden is dat dat Barcelona er volop los scoorde en echt bijna elke wedstrijd en vele prijzen wisten te winnen. Dat Barcelona was buitenaards, alleen jammer genoeg willen veel mensen dat niet (meer) zien..

29 november 2016 om 20:13

Heb de indruk dat de fans van barca gezien de prijzen die zijn gepakt, het niet heel erg vonden

Jammer dat zelfs een huidige speler van Barcelona niet lijkt te snappen dat het balbezit onder Guardiola geen doel was maar een middel. Alsof Barcelona er toen ook niet op los scoorde....

En wat mij betreft : Ronaldinho speelde me soms vaak net iets te veel voor de galerij, het was niet altijd even effectief. Ook hier weer : een dribbel, passeerbeweging, een panna,... Wat dan ook, het moet een middel zijn, geen doel op zich. Dat was bij Ronaldinho niet altijd het geval.

En ja, voor mij moet je het mooie koppelen aan het effectieve. Je speelt uiteindeljk om te winnen, prijzen te pakken en dat doe je bij voorkeur met mooi voetbal.

29 november 2016 om 20:19

Niet helemaal mee eens, al begrijp ik je wel. Of je nou op amateur niveau of betaald voetbal speelt. 9 op de 10 mensen zijn voetbal gaan doen voor hun plezier. Ik zelf heb nooit op hoog niveau gespeeld maar kon genieten van een prachtige dribbel een mooie ingedraaide vrije trap etc. Ook wanneer ikzelf een mooie actie maakte. Al was dat niet vaak het geval... Haha. Sommige spelers spelen daarom nog steeds puur voor hun plezier. En wanneer je van je grootste hobby je werk kunt maken, dan is dat fantastisch. Kijk naar Ronaldinho. Die genoot van het spelletje. Van het bezig zijn met de bal. Mede daardoor zijn mensen gaan genieten van voetbal en er van houden. Hoeveel kinderen wilden op straat niet Ronaldino zijn? Hoeveel jongentjes liepen er op straat met een geel-groen shirt met daarop 10; Ronaldinho rond? Ronaldinho heeft velen doen laten dromen en inspireren.

29 november 2016 om 20:45

Natuurlijk was deze tijd fenomenaal wat betreft prijzen maar ook qua unieke speelstijl. Echter vond ik het geen bal aan, omdat het voor mij niet energiek genoeg was mede omdat ik van het reactievoetbal ben. Desondanks alle lof voor Pep voor zijn prestatie destijds.

Het verschil ook is bij Guardiola weet je zeker dat je niet vaker dan 3 keer verliest per jaar. Het is best saai maar 8 van de 10 keer wist je wat er zou gebeuren.

Zelf ben ik Barcelona ongeveer een jaar voordat Rijkaard werd aangesteld gaan volgen, maar begrijp wel dat Samuel Umtiti gegrepen werd door de spelvreugde van Ronaldinho en zijn ploeggenoten onder Rijkaard. Dat elftal had met jongens als Ronaldinho, Henrik Larsson, Deco en Samuel Eto'o natuurlijk een aantal heerlijke spelers. Prachtploeg natuurlijk, maar het voetbal onder Guardiola was in mijn optiek echt van een ander niveau. Heb zelden een ploeg Europa zo zien domineren, dat was een van de beste elftallen uit de voetbalgeschiedenis. Opvallend dat Umtiti dat afdoet als enkel 'spelen op balbezit'.

Overigens staat het spel onder Lucho ook in schril contrast tot het voetbal onder Guardiola. De vondst van de drie sterspelers voorin (en het effectief met elkaar laten samenwerken) mag absoluut aan Lucho worden toegerekend. Verder is de defensie bij dode spelmomenten ontzettend verbeterd door invloeden van Unzue, dat is ook een aspect waarin Barcelona beter is geworden. Helaas is de controle op het middenveld wel ingeleverd en dat komt doordat de rechts- en linksmidden te ver uit elkaar spelen en daardoor Busquets isoleren en de omschakeling bij de tegenstander. Had de club maar Guardiola en spelers als Thiago, Pedro en Grimaldo kunnen behouden voor de ploeg, dan waren we nu veel verder geweest. Helaas heeft het huidige bestuur veel minder oog voor eigen talent.

Ik snap de mensen niet die het voetbal van guardiola saai vinden. Al combinerend door de verdediging van de tegenstander snijden, heerlijk! Ook het directe voetbal van Bayern onder heijnkes was heerlijk om te kijken, maar net even anders. Maar alles beter dan het betonvoetbal met de bijbehorende 1-0 of van atletico.

Ach, het Barcelona van Rijkaard was hoogstens 2 jaar top en 1 jaar echt TOP top en daar liet Ronaldinho vooral ongekende dingen zien. Het Barcelona van Guardiola was revolutionair en een genot om naar te kijken omdat het je hele wereldbeeld van voetbal veranderde. Daar liet iedereen ongekende dingen zien. Het afschilderen als iets wat enkel balbezitvoetbal was, vind ik nogal onwetend overkomen.

Persoonlijk vind ik dit barca de meest stressvolle barca die ik ooit heb meegemaakt.. het begint chaotisch te worden, guardiola had er een machine van gemaakt, evenals rijkaard. Maar luis enrique heeft ondanks de treble ( wat ook echt met geluk is) de meest stressvolle en saaiste barca, alles hangt af van MSN en iniesta. En als busquets zn dag niet heeft draait het helemaal niet.

Mensen onthouden precies alleen maar het laatste jaar van Barca onder Pep. Toen dat alle ploegen doorhadden dat je ultra defensief tegen Barca moest spelen om punten te kunnen halen. Natuurlijk was dat dan saai om naar te kijken. Een tegenstander die alleen maar voor de goal staat en hoopt op een succesvolle counter. Dan creã«er je dus een situatie waarbij een ploeg veel balbezit heeft en de andere niets doet waardoor het saai wordt. Maar toen dat de tegenstanders nog probeerde mee te voetballen was het voetbal onder Pep prachtig. Ik vergeet nooit hoe ploegen gewoon kapot gespeeld werden met prachtig veldspel. Zelfs het grote Real Madrid werd meermaals vernederd. Als je dat spel saai vond dan ben je geen voetbalfan.

Juist de kwaliteit van Iniesta samen met Xavi en Busquets om het simpel te laten lijken doen het op de éã©n saai overkomen, en is het kunst voor de ander.

Geen enkele ploeg heeft ooit het niveau van Barcelona onder Guardiola gehaald.

Umtitti zou beter moeten weten. Maar goed, hij is nog jong, zeer getalenteerd en kort bij de club.

Dat wordt nog ongemakkelijk als Pep in de toekomst terugkeert bij Barcelona en Umtiti onder zijn hoede krijgt.

Ik denk dat iedereen ermee eens is dat de Barca van Rijkaard spectaculairder was dan van Guardiola.
Dat had vooral met Ronaldinho te maken maar ook met Eto'o Yaya Toure Guily en Deco. De backs waren ook legendarisch met Zambrotta en Puyol of wat dacht je van Thuram. Dat waren echt grote namen, Jordi Alba zou de veters van Zambrotta niet eens mogen strikken. Ik vond de team van Rijkaard echt de mooiste team die Barca ooit heeft gehad. Guardiola is veruit de beste trainer die barca heeft gehad na Cruyf maar ik vind dat Rijkaard betere spelers en grotere namen had in de team. Dat was pas een dreamteam.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren