Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik ken Overmars goed, maar dit heeft me wel van hem verbaasd’

Laatste update:

Het is afwachten of de Nederlandse profcompetities dit seizoen nog worden afgemaakt. De KNVB heeft het plan om het seizoen in juni te hervatten mits de overheid en het RIVM dat toestaan. De coronacrisis zorgt voor veel verschillende meningen over het al dan niet hervatten van de competities. Hans Nijland, voormalig algemeen directeur van FC Groningen, erkent in gesprek met DAZN dat de voetballerij een chaotische indruk maakt. De voormalig sportbestuurder laat zich ook uit over de rol van Marc Overmars. De directeur spelerszaken van Ajax liet zich in een interview kritisch uit over het handelen van de KNVB, een actie van de oud-voetballer die Nijland verbaasde, zo valt te beluisteren in onderstaande video.

Verwacht jij dat de Nederlandse profcompetities dit seizoen worden afgemaakt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mocht de competitie niet worden afgemaakt, pleit ik voor het nietig verklaren van dit seizoen en een loting die bepaalt wie CL en EL in mag. Ik zelf zou het belachelijk vinden als Ajax en AZ de miljoenen van CL opstrijken, terwijl ze nog tegen Feyenoord moeten en de competitie nog niet is afgemaakt. Kampioen of Europees ticket verdien je over 34 wedstrijden. Niet over 25 of 26 wedstrijden. Nietig verklaren van het seizoen en loten wie Europese tickets en promotie krijgt, lijkt me het eerlijkst. De loting zal dan wel met veel meer balletjes per club moeten, i.p.v. 1 bal per club, omdat de kans dat Ajax en AZ de CL in zouden gaan natuurlijk groter is dan dat Feyenoord, PSV of Willem II CL in zouden gaan op basis van huidige stand. Daarom is het een idee om 100 balletjes in een kom te stoppen, waarvan Ajax en AZ de grootste deel van de balletjes krijgen en Feyenoord en PSV de kleinere deel van de balletjes. (bijvoorbeeld: 38 balletjes Ajax, 38 balletjes AZ, 17 balletjes Feyenoord, 5 balletjes PSV en 1 voor Willem II en 1 voor FC Utrecht). Dan krijg je een eerlijke kansverhouding t.o.v. van de stand van nu, omdat Ajax en AZ een grotere kans zouden maken op CL voetbal en Feyenoord of Psv. Een optie zou eventueel ook kunnen zijn om op basis van Uefa club coefficient de CL tickets te verdelen. Dan krijgen Ajax en PSV de CL tickets. Echter is dat weer niet eerlijk naar AZ toe. Daarom zou een loting met meerdere balletjes per club of beslissingswedstrijd de beste uitkomst bieden.

10 april 2020 om 13:17

Hahahahahaha een loting hoe kom je erop? Krijgen we straks via de loting VVV Venlo in de Champions League!! Nou dan sla je wel een enorme flater natuurlijk in Europa hahahahaha Dit is wel je meest idiote opmerking ooit zermat person hahahahahaha

10 april 2020 om 13:30

@Mitchkot.

Ik ben het ook niet helemaal met Zermatt eens, maar je hebt duidelijk zijn hele post niet gelezen. Hij geeft aan dat de balletjes voor Ajax, Az, Feyenoord en Psv gelden.. met een voorbeeld.. Lijkt me logisch dat we met alle respect VVV of een Ado de CL niet in moeten willen hebben.. Ik ben een voorstander van de ranglijst zo houden of eventueel Az en Ajax een beslissingswedstrijd laten spelen zonder toeschouwers.

10 april 2020 om 13:36

Hij heeft net zijn post aangepast. Maar ook nu doet hij weer een belachelijk idioot voorstel met clubs die een aantal balletjes krijgen met de loting. Hahaha echt te idioot voor woorden.

10 april 2020 om 13:45

Als je hier wat langer komt, weet je dat Zermatt dat standaard doet. Eén rare spraakmakende onliner als eerste post plaatsen en later zijn reactie aanpassen. Dan is het niet te doen om zijn hele post te lezen in één keer... Bovendien is zijn voorbeeld nog steeds ridicuul en verdient hij deze bak met hoon volledig.

10 april 2020 om 14:00

Als de competitie plat gaat dan komt er echt geen beslissingswedstrijd meer. Die ligt dan dus ook plat. Als het voor 1 wedstrijd kan dan kunnen de andere wedstrijden ook zonder publiek. Buiten dat telt doelsaldo in Nederland nou eenmaal.

10 april 2020 om 14:23

Eind juli kun je echt wel een beslissingswedstrijd spelen hoor. De Uefa heeft gezegd dat voor 3 augustus de competities afgerond moeten zijn. Als je eind juli/begin augustus niet kan voetballen, kun je ook het seizoensstart vergeten.

10 april 2020 om 14:54

Je kan beter een Belgische eindcompetitie houden. Clubs met de meeste punten hebben een lichte voorsprong. Onderling zal worden uitgemaakt wie de tickets krijgt. Mocht er helemaal niet meer gespeeld kunnen worden tjah.. FIFA toernooitje ofzo

10 april 2020 om 15:25

Nogmaals voor jou.. als de competitie plat gaat dan komt er ook geen beslissingsduel. We gaan niet ineens even andere regels bedenken. Dat gaat de knvb nooit lukken. Blijf jij maar lekker copy pasten

10 april 2020 om 17:32

@zermatt_person playoffwedstrijden lijken me ook de meest eerlijke oplossing voor iedereen dan een eindstand bepalen aan de hand van de huidige ranglijst terwijl de competitie verre van gespeeld was

10 april 2020 om 13:19

Haha, ik zou het wel willen zien, RKC in de CL.

10 april 2020 om 13:20

Dat is toch wel de meest onzinnige optie die ik tot nu toe heb gehoord. Je kan uit gaan van de huidige stand, je kan uitgaan van de stand halverwege dit seizoen. Je kan zelfs (maar zou ik oneerlijk vinden naar verschillende ploegen) het hele seizoen schrappen en de eindstand van vorig seizoen pakken. Je kan nog evt de tickets verdelen op basis van de Europese punten die NL clubs de afgelopen jaren hebben binnen gehaald. Maar gewoon loten, slaat natuurlijk nergens op. Volgend jaar RKC in de CL, ADO voorronde? Of loot je alleen onder clubs die daar redelijkerwijs nog enigszins kans op zouden hebben? En hoe zou je dat moeten bepalen, anders dan bovenstaande opties?

10 april 2020 om 13:28

Lol het belachelijk vinden als een club die er 70% van het seizoen voor heeft gewerkt niets krijgt omdat een club die er helemaal geen aanspraak op mag maken toevallig de loterij wint... Alsof dat fair is. Tjonge als je dan niet weet hoe je het moet oplossen, zeg dan niets.

10 april 2020 om 13:28

Hahahaha een loting het eerljkst. Heb je een zonnesteek.jezus een loting is het meest willekeurige, oneerlijke wat er is

10 april 2020 om 13:29

Nee, natuurlijk, een Champions League plaats winnen door middel van een loting is natuurlijk veel minder oneerlijk dan de plaats geven aan de ploeg die er na meer dan de helft van het seizoen het beste voor stond.. Je kan van alles zeggen, maar al die andere clubs hadden net zoveel of meer wedstrijden dan Ajax gespeeld en konden dus ook bovenaan staan. Daarbij zal het nooit meer voor iedereen 100% eerlijk aanvoelen. Zelfs als de competitie nog wordt uitgespeeld ga je problemen krijgen.

10 april 2020 om 13:38

Hij wurmt zich in allerlei idiote bochten alleen maar omdat hij niet wilt dat Ajax de CL in gaat. Dat is zijn hele insteek. Alleen hij heeft niet door dat hij zichzelf totaal voor lul zet met zijn idiote posts.

10 april 2020 om 13:41

De nummer 1 moet nog tegen de nummer 3.De nummer 2 moet nog tegen de nummer 3 en nummer 4.De nummer 3 moet nog tegen de nummer 1 en 2.De nummer 4 moet nog tegen de nummer 2.Niet om het een of ander, maar wie heeft hier statistisch gezien het makkelijkste programma?

10 april 2020 om 13:41

Ik pleit meer voor de knikkerbaanrace. Kan veilig gedaan worden, hoeven niet veel mensen bij aanwezig te zijn. Fox die het live uitzend. Wellicht verschillende rondes i.p.v. 1 race. Ik zie de inkomsten al binnen stromen.

10 april 2020 om 13:42

Zermatt zou Zermatt niet zijn om nog het grootste deel van de reactie achteraf te typen. Echt, kap ermee zulke domme stellingen te poneren om maar de eerste reactie te hebben. Op deze manier heb je alleen dat je domheid meer mensen bereikt. Ook je hele idee van de verdeling van balletjes is raar en totaal willekeurig. Buiten dat je met 38+38+10+3+1 uit komt op 90 van de 100 balletjes (lekker bezig, rekenwonder)... Ajax en AZ gelijke kansen? Ze staan op evenveel punten, maar Ajax staat niet voor niets bovenaan: het doelsaldo is in hun voordeel. Net als (statistisch) het resterende programma overigens. AZ zou bij hervatting echt niet kansloos zijn, maar statistisch hebben ze wel degelijk minder grote kans op de titel dan Ajax. Feyenoord al helemaal: de kans dat ze Ajax óf AZ voorbij gaan is nog wel aanwezig, de kans om beide voorbij te streven is buitengewoon klein. En dat geldt voor PSV nog sterker. En als Willem II geen realistische kans maakt kan je ze wel 1/100e kans geven, maar geef er dan gewoon géén. Anders winnen ze het lot uit te loterij en gaan ze alsnog de CL in. Een beslissingswedstrijd (alweer een heel andere optie) is ook weer zo'n vergezochte optie. Waarvoor wil je die dan inzetten? Om uit te maken tussen AZ en PSV die het voorronde CL ticket verdient op basis van coefficienten? Of wil je ook nog een soort kampioenswedstrijd tussen Ajax en AZ (raar, die hebben al twee keer tegen elkaar gespeeld). Extra wedstrijden die niet op het programma staan inlassen om iets te beslissen sluit bij geen enkel van de bestaande reglementen aan. Net als die absurde loting trouwens.

10 april 2020 om 14:05

"Eerlijke kansverhouding." Nou ik weet niet in welk rekenmodel een utrecht die 6de staat met 15 punten achterstand op Ajax en az met nog 8 wedstrijden te gaan een kans van 1 procent zou hebben op de CL. Daarnaast een lachenwekkend en belachelijk idee natuurlijk.

10 april 2020 om 14:20

Het is slechts een voorbeeld. Je zou ook de loting over alleen Ajax, AZ en Feyenoord kunnen doen of met bijvoorbeeld duizend balletjes een loting kunnen plaats vinden en dan preciezer de schaal van kansverhouding toe bedienen per club door juiste aantal balletjes te geven.

10 april 2020 om 15:23

@zermatt Ik ben van mening dat Feijenoord grote kans heeft om van AZ en Ajax te verliezen. Maar ja, da's mijn mening.maar dan heeft PSV dus meer kans.waarom zou mijn willekeur dan niet wegen en jouw willekeur wel.zelden zo een dom voorstel gezien.

10 april 2020 om 14:22

Oh en we hebben nog weer een aanpassing. Nadat ik je erop wees dat je maar 90 van de beoogde 100 balletjes had verdeeld, geef je nog 7% extra aan Feyenoord, 2% aan PSV en nog een extra procentje voor Utrecht dat best strijdt voor een Europees ticket, maar toch zeker niet voor een CL ticket...dat je het deel waarin ik aangaf dat het ridicuul is om Ajax en AZ exact dezelfde kans toe te dichten niet hebt verwerkt in je aanpassing, geeft al wel iets aan over je agenda. Daarin ben je niet heel transparant, maar wel ontzettend doorzichtig.

10 april 2020 om 14:43

Ondertussen heeft Zermat welnde aandacht die ie zoekt. Mensen weten nu toch wel dat Zermat alleen maar de meest rare dingen zegt om reacties uit lokken?

10 april 2020 om 14:49

Klopt, maar de "reactie melden" knop doet het bij mij op één of andere manier niet op zijn post. Heb naast zijn reactie te fileren ook nog een PM gedaan naar de moderators. Als nu iedereen die het zat is dat Zermatt consequent topics op deze manier topics kaapt met zijn onzin er over klaagt, misschien dat er dan ooit nog wel een regel komt die het verbied om op deze manier te werk te gaan. Ik snap best dat mensen niet willen dat hun reactie helemaal onderaan komt en niet gelezen wordt. Maar dat aandachtsgeile claimen van een topic om je eigen domheid tentoon te spreiden is wel een heel ander uiterste.

10 april 2020 om 15:16

Jeetje, je blijft maar creatief bezig. Altijd vreemde en gekke ideeen. Hoe je hier weer op komt en totaal offtopic. Volgens mij verzin jij systemen en verander je ze elke week weer.

10 april 2020 om 16:39

Ja precies dit. Deze man heeft echt de meest belachelijke ideeën. Waar hij ze vandaan haalt? Echt Joost mag het weten...

10 april 2020 om 15:20

kan me hier wel in vinden, alhoewel ik meer zou zien in het compleet schrappen van het seizoen over de gehele linie, ook europees. Voor EL en CL de plaatsing van vorig jaar aanhouden.

10 april 2020 om 16:38

Ach man, jij hebt de afgelopen periode al zulke belachelijke ideeën geopperd dat niemand jou meer serieus neemt. Een loting? Echt serieus? Is dat je nieuwste idee

11 april 2020 om 10:31

Soms denk ik echt dat je een troll bent zermatt. Moeten we er nu een soort loterij van maken zodat het 'eerlijker' wordt?

Prima, je kan afwachten wat het Rivm zegt en tot die tijd de hoop houden dat het seizoen uitgespeeld kan worden. Maar dan hou je volgens mij nog wel jezelf aardig voor de gek. Alle signalen tot nu toe geven aan dat de samenleving na de huidige maatregelen niet ineens weer naar 100% gaat. En dan staat voetbal niet vooraan als het gaat om een nuttige functie voor de samenleving. Als alles gefaseerd weer opgestart kan worden zullen waarschijnlijk scholen bv eerder aan de beurt zijn dan voetbalclubs. Bovendien lopen begin juli veel contracten van spelers af, zeker bij laagvliegers. Een enkele speler is al verkocht of aangetrokken. Dus zelfs in het ideale scenario heb je een enorme verschuiving in selecties en gigantische competitievervalsing. Daarnaast kleven er allerlei gezondheidsrisico's aan, dus wees dan niet naief: het seizoen gaat echt niet uitgespeeld kunnen worden. Ik hoop dat de bekerfinale nog ergens een keer gespeeld kan worden (één wedstrijd is andere koek dan 8/9 speelrondes voor alle clubs). Maar ook dat alleen als het verantwoord is om dat te doen. Laten we vooral nadenken wat dat dan moet betekenen, met name richting de toekomst. Lijkt me nuttiger daar energie in te stoppen dan het omhoog houden van een onrealistisch wensboompje.

10 april 2020 om 14:36

Waarom niet beiden tegelijk? Voorlopig nog geen beslissing nemen want dat hoeft nog niet en de tijd die er daardoor ontstaat gebruiken om scenarios uit te werken wanneer de boel niet hervat kan worden? Heeft niets met naiviteit (emotie) te maken, maar alles met rationeel handelen.

10 april 2020 om 14:44

Prima als het beiden tegelijk gebeurt, maar als ze het scenario van uitspelen serieus willen neerzetten, moeten ze het ook wat beter uitwerken.laat dan de Knvb niet alleen in het wilde weg een tijdpad noemen (half juni weer beginnen met spelen), maar ook iets laten blijken dat ze snappen wat dat dan inhoudt. Hoe kun je het regelen dat het voetbal (blijft een contactsport) dan verantwoord kan gebeuren? Zonder publiek spelen lijkt me de enige optie, maar hoe borg je dat supporters niet elders samenscholen? Waarom niet overleggen met de burgemeesters? En hoe om te gaan met alle veranderingen in de selecties per 1 juli? Ze roepen alleen dat ze per half juni weer willen beginnen (als dat weer mag van het Rivm), maar laten nergens in merken dat ze beseffen wat dat dan voor verdere consequenties heeft.

Het stopzetten van de competitie was toch bedoeld voor de gezondheid te waarborgen.dat wordt hier tenminste telkens geopperd.maar direct erna gaat het alleen maar over de centjes.ik heb een week geleden ook al aangegeven dat je onder de vier kanshebbers,ajax AZ Feijenoord en PSV moet loten voor de startbewijzen voor het komende seizoen.maar dan merk je heel snel dat de gezondheid niet zo'n hele grote reden is.

10 april 2020 om 13:56

Gezondheid is de belangrijkste reden om het seizoen stop te zetten: het is totaal onrealistisch dat het veilig en verantwoord uitgespeeld kan worden. Na de huidige maatregelen is niet ineens alles weer "normaal". Als het leven weer gefaseerd op gang komt zullen bv scholen prioriteit krijgen boven de voetbalclubs. Dus nee, ik zie geen realitisch scenario waarop het lukt binnen een acceptabel tijdsframe de competitie af te maken vanuit het kader van gezondheid. Bovendien heb je zelfs in het best case scenario een enorme competitievervalsing door alle wijzigingen in selecties per 1 juli. Dus sportief gezien kleven er ook grote nadelen aan. Dat mensen er tegenin gaan als je rare ideeën gaat opperen als het loten voor startbewijzen, heeft er vooral mee te maken dat het een waanzinnige gedachte is. Geef je iedereen even veel kans (totaal oneerlijk richting Ajax en Az)? Ga je kanspercentages bepalen? En hoe dan? Dan blijkt bv dat PSV misschien 1% kans heeft, moet je dat serieus mee lopen? Waarom zij wel en Willem II niet? En als ze dan toch een lot uit de loterij winnen, hoe is dat dan eerlijk ten opzichte van de eerdere prestaties dit seizoen? Dit soort ideeën bevorderen niet de eerlijkheid, maar zijn puur bedoeld om clubs die bij een normaal verloop realistisch gezien geen significante kans op de titel meer zouden hebben, een (kans op een) gratis titel cadeau te doen.

10 april 2020 om 14:10

Waarom Psv? Die doen helemaal niet meer mee man.

Er is gewoon nog een kans dat er zonder publiek kan worden gevoetbald, dus ik zou daar op wachten. Over een maand zeggen dat het seizoen over is, is ook vroeg genoeg. Normaal zouden clubs ook dan pas duidelijkheid hebben. Wachten op voetbal met publiek zou ik nooit doen, want dan gaat volgend seizoen ook niet door. Ik schat in dat het niet voor april 2021 gaat zijn dat er weer evenementen met meer dan 1000 mensen worden georganiseerd.

10 april 2020 om 14:04

Laten we het hopen. Ik neem aan dat iedereen de competitie wil voortzetten. Al vind ik het wel een treurige bedoening zonder publiek maargoed als het niet anders is dan moet het maar. Hier hoop ik ook op zodat mocht Ajax de titel pakken ze ook niks hoeven te delen. 😀

10 april 2020 om 17:20

Ik hoop helemaal niet dat de competitie nog doorgaat. Heeft niets met de plek van Ajax te maken. Kom op mensen. Je zit nu toch niet op een competitie te wachten in zulke omstandigheden, met zoveel onzekerheden en de leegloop van clubs? Dit is wel klaar wat mij betreft en ook wat de realiteit zal uitwijzen

Hij zegt nogal wat (de heer Nijland) n.l. 'Ik dacht dat ik Overmars kende als integer/betrouwbaar persoon, maar blijkbaar ken ik hem niet goed genoeg, want dat is hij helemaal niet'. Nu denk ik zelf ook dat met zijn huidige gedrag de echte M. Overmars zichtbaar wordt, niet dat ik hem ken of een clubvoorkeur heb, maar omdat je in dit soort hectische tijden iemand zijn ware aard naar boven zie komen.

10 april 2020 om 14:06

Ik denk niet dat M. Overmars er verder heel erg wakker van ligt of facts op voetbalzone zijn ware aard kan zien. Het zal hem ook een rotzorg zijn of je hem kent of voor welke club je bent denk ik zo.

10 april 2020 om 17:05

De mensen die hem adoreren, staan daarentegen op hun achterste benen.

10 april 2020 om 17:21

Adoreren zeker niet, maar wat je er ook van vindt, Overmars had en heeft volkomen gelijk

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren