Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik heb nog nooit gezien dat één speler een team zo getransformeerd heeft’

Laatste update:

Virgil van Dijk streek twee jaar geleden neer bij Liverpool, dat inmiddels is uitgegroeid tot een van de absolute grootmachten van het Europese voetbal. The Reds stonden in de afgelopen twee Champions League-finales, waarvan die van vorig jaar gewonnen werd, en stevenen af op hun eerste landstitel sinds 1990. Jamie Redknapp is ervan overtuigd dat Van Dijk op Anfield de boeken in zal gaan als een clublegende.

De voormalige middenvelder van de club trekt in gesprek met de Daily Mail de vergelijking met een van de meest legendarische teams uit de geschiedenis van Liverpool: “De namen in dat geweldige elftal van Liverpool in het seizoen 1987/88 rollen zo van de tong af: John Barnes, Peter Beardsley, John Aldridge, Alan Hansen, Ray Houghton en ga maar door. Ze waren de eerste 29 wedstrijden van het seizoen ongeslagen en werden kampioen.”

Klopp: 'Voel niets bij het feit dat we bezig zijn aan beste seizoensstart ooit'

“Het Liverpool van 2019/20 is op weg om dit titel ook binnen te halen en hun succes is van achteruit opgebouwd”, gaat hij verder. “Ze hebben met Alisson een betrouwbaar paar handen op doel staan, twee dappere backs met Trent Alexander-Arnold en Andy Robertson en in het hart van de hele operatie hebben ze hem nog, meneer Virgil van Dijk.”

“Iedereen kan naast de Nederlander spelen er goed uitzien. Ik heb nog nooit eerder gezien dat één speler een team zo wist te transformeren als hij heeft gedaan. Zijn naam zal over dertig jaar een van de eersten zijn die zo van onze tong komt rollen”, sluit Redknapp af. Liverpool gaat momenteel met een voorsprong van veertien punten op nummer twee Manchester City aan kop in de Premier League en speelt aankomende zondag de kraker tegen aartsrivaal Manchester United.

Vind jij dat Virgil van Dijk momenteel de belangrijkste speler is bij Liverpool?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
20 hints ??#voetbal
Reacties

Lionel andres Messi. Meer hoef ik waarschijnlijk niet zeggen.

14 januari 2020 om 08:44

Dat is toch die speler die uitgeschakeld werd door Liverpool in de halve finale?

14 januari 2020 om 09:05

ja, werd in zijn eentje uitgeschakeld door Liverpool...

14 januari 2020 om 09:23

In de heenwedstrijd werd het 3-0 voor Barcelona in een wedstrijd waar Messi de uitblinker was. In de terugwedstrijd wordt het beslist door een snelle hoekschop van TAA en Origi die hem binnenschiet, hoezo was dit dan de verdienste van Vvd? Messi heeft wel degelijk een grote impact op het spel van Barca. Haal hem uit die ploeg en ze spelen voor plaats 3-4.

14 januari 2020 om 09:36

Klopt. Hoewel Messi in die Partij zowel Alba als Suarez 1-op-1 zette. Messi had in zijn eentje die halve finale beslist, ware het niet dat de spelers om hem heen het hebben verkloot. Van Dijk is natuurlijk geweldig, maar in de buurt van Messi kom je eenmaal niet zomaar.

14 januari 2020 om 08:54

Barcelona presteerde ook al goed voordat Messi erbij kwam.liverpool is helemaal opgeleefd sinds Virgil van Dijk.dus ik ben het niet met je eens dat messi een team zo getransformeerd heeft

14 januari 2020 om 09:03

Liverpool werd voordat hij kwam onder Brendon Rogers ook bijna kampioen... Zo heel slecht deden ze het namelijk niet voordat hij kwam.

14 januari 2020 om 11:22

Dat was 1seizoen.. Je kan niet serieus zijn

14 januari 2020 om 08:58

Nou... Messi is een wereldwonder, maar het is nu niet dat Barça totaal transformeerde toen hij erbij kwam. Met Van Dijk leek Liverpool totaal veranderd. Met Messi veranderde Barça niet, er kwam 'alleen' een surplus aan kwaliteit bij, wat later misschien wel de beste speler ooit bleek te zijn. Of wilde je zeggen dat Barça van een middenmotor ineens een dominante ploeg werd met Messi? Nu chargeer ik, maar je begrijp hopelijk mijn punt.

14 januari 2020 om 11:31

Och jee stel je toch eens voor dat we iemand heiliger verklaren dan messi...Toch wel bijzonder hoe snel mensen hem erbij moeten halen.Nee messi heeft niet het totale beeld van barca veranderd, van heeft van een net niet ploeg een solide topploeg gemaakt en daar ging over.Dus alle messi fanboys, terug in je mand.

14 januari 2020 om 11:44

Hoe goed ik Virgil ook vind, hij heeft dat echt niet alleen gedaan. Sws waanzin om succes van een club toe te schrijven aan 1 persoon.

14 januari 2020 om 15:15

Dat is toch die kerel die zich vanuit de jeugd in een reeds bestaand, alles winnend sterrenteam terecht kwam? Heeft natuurlijk veel impact gehad op de club. Maar dat viel in de eerste 2 jaar mee.

Als ik aan het oude Liverpool denk, denk ik vooral aan 1 man....... Ian Rush! Mooie tijd was dat. Toen voetbal nog voetbal was.

14 januari 2020 om 09:13

Wat is het nu dan? Korfbal?

14 januari 2020 om 10:04

Dat niet, maar je kunt niet ontkennen dat er een stukje charme verdwenen is met oa de VAR en clubs met ongelimiteerde middelen. De invulling van de kwartfinale van de CL valt op 1 team na bijna elk jaar te voorspellen. Natuurlijk zal er toen ook genoeg te klagen geweest zijn, maar ik vind het in deze tijd wel zorgwekkend worden hoe erg het voetbal verandert.

Ik ben iets ouder:. Johan Cruyff

Mooi compliment voor onze landgenoot, maar er zijn nog wel een aantal voorbeelden denk ik.. Cruyff, Messi, Ronaldo, Maldini. Waarschijnlijk vergeet ik er nog een paar :-). Als Van Dijk dit nog 4 jaar doortrekt hoort hij wat mij betreft ook in dit rijtje.

14 januari 2020 om 09:19

Nederlanders bij AC Milan jaren 80 en begin 90.

Meneer heeft nooit Maradona zien voetballen ? Napoli en Argentinie ? Wow.. ik ben fan van Virgil, maar kom op! Als een speler in de Historie die zo veel imapct had op een team was bij far Maradona en Cruijff

14 januari 2020 om 11:05

Maradona vooral op land niveau. Heeft met napoli niet de successen gehaald die Liverpool nu haalt. En met de huidige var had Maradona ook een probleem gehad 😜

14 januari 2020 om 11:13

Kerel als toen VAR zou zijn, dan hadden 300 spelers rood moeten krijgen op al die aanslagen naar Diego. Met Napoli geen successen gehaald ??!!! Kerel Napoli was een soort FC Groningen in Italie tot Maradona kwam, 2 x Serie A titel, Europese Cup gewonnen. Over het WK wil ik niet eens beginnen, one man show 1986!!

14 januari 2020 om 11:23

Als er Var was was Maradonna geen wereldkampioen

14 januari 2020 om 11:46

Solootje uit dezelfde wedstrijd vergeten?

14 januari 2020 om 12:49

Darya Said je hebt helemaal gelijk met de napoli/fc Groningen vergelijking. Ik dacht dat Napoli de titel telkens net aan Ac Milan of inter moest laten en wist niet dat ze 2 titels pakten. My bad.
Ook zouden veel verdedigers rood hebben gekregen. Eens.
Maar waar ik op doelde was het handje tegen Engeland.

Want VVD is de enige speler die er bij gekomen is? Mo Salah, Sadio Manã© en Roberto Firmino zijn even belangrijk hoor. Ook de 2 backs zijn enorm belangrijk voor Liverpool. Uiteraard doet Virgil het uitstekend, maar om nu te zeggen dat hij de speler is die het team getransformeerd heeft is wel van de pot gerukt moet ik zeggen. Er staat gewoon een heel goed team en dat is voornamelijk de verdienste van Klopp.

14 januari 2020 om 09:37

Sinds hij er is staat de defensie als een huis. Jarenlang was de verdediging matig en sinds van dijk niet meer.

14 januari 2020 om 09:45

Dat klopt zeker, maar dat is niet alleen VVD zijn verdienste uiteraard. Als je naast VVD een koekenbakker zet zal de verdediging weer een stuk minder draaien. Daarbij heeft hij volgens wat jij zegt de verdediging getransformeerd, niet de hele ploeg. We zouden de rest van deze toch wel fantastische ploeg veel te kort doen moesten we de reden van het succes enkel bij VVD leggen. Wat ik probeer te zeggen is dat voetbal een teamsport blijft, VVD kan zo goed spelen als hij wil, als hij met een hoop koekenbakkers speelt zal Liverpool ook gewoon verliezen. Jarenlang was ook de aanval niet wat het moest zijn (benteke in de spits etc) sinds de komst van Salah, Manã© en Firmino is dit ook niet meer, zie je wat ik bedoel?

14 januari 2020 om 11:19

Ik vind wel dat Alisson te weinig eer krijgt in dit geval. Zijn komst heeft ook een enorme impact gehad, na het jarenlange gepruts van Mignolet en daarna Karius.

14 januari 2020 om 11:28

Praat niet zoveel onzin, die aanvallers waren er al en hoe goed ze ook presteerden, ze konden niet bouwen op een stabiele verdediging. Matip en Lovren waren niet stabiel genoeg en leken beide gelijk een heel stuk beter met VVD er naast. Dan was het idd zonde dat karius daar stond te stuntelen, waarna het karwei afgemaakt werd door allison te halen. Maar daarvoor konden die aanvallers niet ongestoord focussen op aanvallen. Voor VVD moest liverpool strijden om top4 te halen en daarna was het bijna gelijk een topploeg. Tuurlijk is het altijd een wisselwerking, maar de komst van geen enkele speler heeft dezelfde impact gehad op deze ploeg. Onpasseerbaar, leider van achteruit, coacht de defensie zodat die goed staat, speelt in richting middenveld, draagt aanvallend bij en is gewoon een brok zekerheid in die ploeg. Wat wil je dat hij nog meer doet?

14 januari 2020 om 12:34

Ik zeg toch dat hij het uitstekend doet. Maar hij is niet de enige die ervoor zorgt dat Liverpool uitstekend presteert. Zoals Siepie ook aanhaalt staat er met Alisson een veel betrouwbaarder sluitstuk in doel dan voordien met Mignolet en Karius. Het is gewoon een heel goed geheel en ja dit zal ook wel te maken hebben met de coaching van Vvd, maar evengoed van de andere spelers. Dat VVD een enorm goede verdediger is staat niet ter discussie, maar als er een andere CV gezet word zoals bv ik zeg maar een naam: Maguire, Evans of Soyuncu gaat Liverpool niet opeens drastisch veranderen. Als je mijn mening onzin wil vinden is dat uiteraard jou goed recht.

Onzin uiteraard dat het nergens anders is voorgekomen. Genoeg voorbeelden met momenteel nog Messi bijvoorbeeld en het verleden meermaals (Maradona, Pele, Cruijff). Maar neemt niet weg dat van Dijk een erg belangrijke en zeer bepalende speler is voor Liverpool die met zijn komst een enorme impact heeft gehad.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren