Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Ik adviseer Müller als voorbeeld te nemen, Ronaldo en Messi zijn freaks’

Laatste update:

De Ballon d’Or wordt de afgelopen jaren verdeeld tussen Lionel Messi en Cristiano Ronaldo, over het algemeen beschouwd als de twee beste voetballers in het hedendaagse voetbal. Thierry Henry is echter van mening dat Duits international Thomas Müller niet de waardering krijgt die hij verdient.

/

De aanvallende middenvelder van Bayern München is volgens de New York Red Bulls-spits een veel beter voorbeeld voor de jeugd dan de sterspelers van Barcelona en Real Madrid. “Overstapjes, trucjes, dat is niet waar het om gaat. Wat Müller doet is pas echt voetbal. Als ik een zoon zou hebben die nu voetbalt, zou ik tegen hem zeggen: ‘Kijk naar Müller, kijk naar Franck Ribéry’. Messi en Ronaldo zijn freaks.”

Door de buitengewone kwaliteiten van het Primera División-duo heeft het geen zin om te proberen hen na te doen, vindt Henry. “Dat kan wel bij Müller en Ribéry. Mensen praten niet over wat Müller tijdens het WK heeft gedaan, maar dat zouden ze wel moeten doen. Hij voetbalt op de juiste manier: hij verdedigt, hij valt aan, hij houdt de bal vast en hij scoort. Hij staat er als het moet”, weet de voormalig aanvaller van Arsenal en het Frans elftal.

Ben je het met Thierry Henry eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Leuk en aardig dat ie zegt: " Hij voetbalt op de juiste manier: hij verdedigt, hij valt aan, hij houdt de bal vast en hij scoort. "
Maar als je de statistieken er bij pakt scoren Messi en Ronaldo toch wel wat meer. Dan misschien niet een verdedigende taak oppakken. Het is ook een elftal, je hebt dan nog 10 medespelers.

5 augustus 2014 om 10:05

@KINGE
Hij bedoelt ook niet dat Muller een betere voetballer is maar slechts dat het realistischer is om hem als rolmodel te gebruiken voor jongere voetballers.

5 augustus 2014 om 10:50

Dat jongere voetballers maar niet teveel naar hem kijken;
constant zitten klagen en zagen; overdrijven, doen alsof op elk moment de scheids de fout van zijn leven heeft gemaakt;

Vond hem zelf de irritantste speler van het Wk; maar goed...

5 augustus 2014 om 11:56

Je hebt volkomen gelijk vind ik. Hij zit al te klagen tijdens een overtreding, die man doet niks anders dan zeiken tegen een scheidsrechter. Mooi voorbeeld voor de jeugd.

5 augustus 2014 om 17:21

Als je Ronaldo of Messi als voorbeeld neemt dan kom je altijd thuis van een koude kermis. Messi heeft zoveel talent dat hard werken al geen zin meer heeft, en Ronaldo heeft zo hard gewerkt naast zijn talent daar moet je echt een freak voor zijn. Muller, Ribery etc. zijn inderdaad realistische voorbeelden.

5 augustus 2014 om 10:07

henry heeft ook geen kritiek op die spelers. Maar je kunt wel proberen het zelfde te doen als Messi, maar dat lukt je toch niet. Messi gebruikt dan wel geen trucjes, maar zo vaak de bal raken tijdens een actie lukt andere spelers niet. Dus het heeft geen zin om dat proberen na te doen.

Muller heeft iets minder talent, maar haalt er voor hem toch het maximale rendement uit, door zijn manier van voetballen. En dat kun je wel na doen. Daar kun je van leren en dingen van overnemen.

Ronaldo zou ik vooral als voorbeeld gebruiken voor zn trainingsmentaliteit. Uren maken en maximaal trainen kan voor niemand kwaad.

5 augustus 2014 om 10:35

"Maar als je de statistieken erbij pakt".... Niet alles draait om statistieken... Hier word ik nou zo moe van.

5 augustus 2014 om 11:12

Maar het draait toch ook niet om wie het beste rolmodel voor een speler is? Volgens mij heeft Henry te veel sympathie voor een Müller, die niet iedereen hoeft te hebben.

5 augustus 2014 om 11:09

Je snapt niet wat hij wil zeggen, staar toch eens niet altijd blind op je statistieken met dat gemaar.

5 augustus 2014 om 11:23

Inderdaad, ik wordt er moe van dat er gelijk weer statistieken bij gepakt worden. Nou dan heb ik nog een mooi statistiek: Müller is toch echt de enige van de drie die de wereldbokaal heeft gewonnen.

Verder is Thomas echt een van mijn favoriete voetballers. Soort van Dirk Kuyt 2.0. Blijft altijd doorgaan, staat overal op het juiste moment, verdedigt mee en scoort ook nog vaak in belangrijke wedstrijden.

Gaat ook nog een hele grote worden als je al bedenkt dat hij nu op 24jarige leeftijd n wk gewonnen heeft en 3 CL finales heeft gespeeld waarvan hij er 1 gewonnen heeft.

5 augustus 2014 om 11:19

Ja ze scoren meer omdat Real en Barcelona in dienst spelen van Ronaldo en Messi.
Terwijl Müller speelt in dienst van Bayern en Duitsland. Hij scoort iets minder (op het WK staat hij statistisch gezien toch verder dan Messi en Ronaldo), maar hij draagt op andere manieren bij tot het team, verdedigeng onder andere. Müller afrekenen op zijn 'gebrek' aan doelpunten is puur statistiek, maar voetbal gewijs onzin.

5 augustus 2014 om 11:34

Muller is eem freak!! Uberduitser! Vinfd het maar eng wanneer hij juicht haha

5 augustus 2014 om 12:32

@ kinge

Statistieken zeg je toch. Heeft Messi of Ronalde de WK wel eens gewonnen. En hoeveel doelpunten hebben ze in het Wk.
Bij Real en Barca draait het team om Ronaldo en Messi, maar dat is bij Bayern niet. En ik durf te wedden dat als Guardiola niet de leiding had bij Bayern, dan zou hij nog betere statistieken hebben.
En je zegt wel: dan maar geen verdedigende taak want, het is een elftal. Nou, Er zijn ook tal van momenten geweest, omdat Ronaldo niet mee verdedigde er een doelpunt is gevallen.
Statistieken zeggen niet veel vriend. David luiz scoort ook meer dan benatia, betekend dat luiz dan beter is, omdat hij meer scoort?

5 augustus 2014 om 16:24

Je verwart statistieken met doelpunten. Statistieken geven hoeveel je goed en fout doet. Ik keek altijd op naar Henry maar ik zie gewoon dat hij in de war is. Sinds wanneer is er een betere rolmodel dan Ronaldo? Muller is toch een schreeuwerige kutwijf op het veld die elke schwalbe en overtreding overdrijft. Waarom geen Robben? Waarom geen Schweinsteiger? Je bent in de war Henry, elk rolmodel behoort bij de beste 5 van de wereld.

Ik zou mijn zoon adviseren om als Henry te spelen, al was hij volgens zijn eigen logica ook een freak.
Balbeheersing, dribbels, versnelling, passing, vrije trappen, afronden, positionering

5 augustus 2014 om 10:41

Ja wou net zeggen, ik verlang weer naar een speler op topniveau die met de flair speelt van Henry en Ronaldinho

5 augustus 2014 om 13:22

Haha ik voel je bij deze, Henry zijn balbeheersing is ongekend.

5 augustus 2014 om 19:10

Wat heb ik van hem genoten in zijn Arsenal tijd. Jammer dat Barca hem misbruikten als Flankspeler..

Het gaat Thierry hier niet om die statistieken. Hij zegt hier dat zij dit behalen door hun enorme talent. Als je dit niet hebt, is het niet slim om hen na te doen. Muller speelt veel effectiever, met betrekkelijk minder talent.

Ik ben het echter niet met hem eens, als er alleen maar Muller-types op het veld staan zou het spel te voorspelbaar worden. Types die Ronaldo

Zelf mag hij ook wel in het rijtje 'freaks' in dat geval. Wat mis ik zijn wedstrijden. Heb erg genoten van de wedstrijd Bulls - Arsenal, ondanks dat hij het 'verkeerde' shirtje aan had.

Ik was toevallig gisteren naar een compilatie van Henry aan het kijken. Best 25 goals , pff wat een geweldenaar!! Heeft gewoon het ongeluk dat ie Ronaldinho, Zidane en R9 in zijn generatie had anders was hij sowiso Gouden Bal winnaar.. Al was er een jaar dat hij het echt had verdiend, ik denk het jaar dat Nedved won.

5 augustus 2014 om 10:46

2003, 2004 of 2006 hadden ze em aan Henry moeten geven.

5 augustus 2014 om 10:54

2003 kreeg Nedved hem, en niemand verdiende die bal meer dat jaar.

5 augustus 2014 om 11:08

Als Henry groupie moet ik erbij blijven dat hij em verdiende

Nedved zelf ook toen:

I didn't even dream of this," said Nedved. "i am very happy to win such an extraordinary prize."

"i heard I was part of the nominees, but I didn't really think I was going to win.

"there are many players who have had great seasons, like Zinedine Zidane, Paolo Maldini and Raul."

He added: "for me, Thierry Henry is the best forward in the world now.

"i am very happy. I did not think I would beat Thierry Henry, Paolo Maldini or Zinedine Zidane and if I had voted I would have voted for Thierry and for the other players on the podium."

5 augustus 2014 om 11:11

Standaardpraat natuurlijk van een bescheiden voetballer, er zijn niet veel voetballers die gaan roepen : ik verdiende hem meer dan de anderen' Haha

Maar ik vind wel dat Henry hem eens verdiende, enkel niet in het jaar dat Nedved, één van mijn helden, hem won haha Dat jaar leidde hij Juve naar de CL finale en scoorde hij 5 belangrijke goals in die campagne, maar vooral zijn spel was fenomenaal, zo'n drive en klasse gecombineerd heb ik sindsdien niet meer gezien. Nedved kon alles, vooral dat jaar. Ook met Tsjechië boven NL gefinished in de groep om naar het EK te gaan. Gewoon een fenomenaal seizoen als kroon op zijn pracht carrière.

5 augustus 2014 om 12:27

Nee, helaas. Henry was jarenlang de beste spits op aarde, maar in 2004, 2005 en 2006 (ook al won Cannavaro hem) was Ronaldinho de beste speler op Aarde. Met alle respect voor Messi en Cristiano, maar het is ook geen wonder dat zij die prijs nu steeds winnen. Nu heb je gewoon niet zoveel sterren en legendes als toendertijd. Beckham, Nedved, Van Nistelrooy, Scholes, Giggs, Shevchenko, Del Piero, Henry, Zidane, Ronaldo (en eigenlijk heel Real), wat een heerlijke periode was dat. Het mooiste vond ik misschien nog dat je niet van die clubs als Psg, Chelsea en City had en alleen dergelijke zieke bedragen werden neergeteld voor échte sterren.

5 augustus 2014 om 13:01

Jawel chelsea begon juist rond die tijd genie. En real gaf ziek veel uit aan figo en zidane.

5 augustus 2014 om 13:02

Ja maar henry werd in 2007 van de titel beste spits verstoten door eto'o.

5 augustus 2014 om 13:34

Al waren al die legendes erbij ronaldo en messi zouden boven hun zijn ik zie alleen zidane en misschien ronaldo concurreren met ronaldo en messi

5 augustus 2014 om 18:10

Chelsea begon in 2005 met winkelen en Real was al een topclub.

Voetballurr123
Doe niet zo gek.. Henry was al een betere voetballer dan Cristiano. Dan nog niet te spreken over de echte Ronaldo, Figo, Zidane.. allemaal beter.

Zelf verkocht hij ook regelmatig hakjes en trucjes. Ook vind ik Ronaldo meer een voorbeeld voor de jeugd dan Muller. Beide hebben wel een naar karakter op het veld zo nu en dan, maar niemand werkt zo hard aan zichzelf als Ronaldo.

5 augustus 2014 om 10:55

Hij zegt toch niet dat Muller beter is? Het gaat erom dat jonge spelers een beter voorbeeld hebben aan Muller die niet naast zijn schoenen loopt en allemaal showtjes weggeeft, maar die gewoon voetbalt zoals iemand die niet zo een talent als Messi en CR7 hebben kunnen.

5 augustus 2014 om 11:01

Als er één voorbeeld voor de jeugd is, is het C Ronaldo wel.


Heb het al aangepast, had het artikel slecht gelezen, mijn excuses.

5 augustus 2014 om 11:04

Met heel die trukendoos?
Nee het gaat erom dat hij ermee bedoeld dat niet iedereen zo een talent heeft als Messi en Cr7. En daarom kunnen die een beter voorbeeld nemen aan Müller.

5 augustus 2014 om 11:04

Ja, daar heb je gelijk in. Bij Messi heeft hij gelijk omdat dat puur talent is dat je vrijwel nooit zal kunnen ontwikkelen.

Ronaldo heeft echter veel minder natuurlijk voetbaltalent en heeft heel hard getraind om te komen waar hij is. Daar kan de jeugd zich wel aan optrekken.

Maar alsnog blijft het wel een feit dat wat Messi en Ronaldo in een wedstrijd laten zien monsterlijk is. Vaak doen ze dingen die buitengewoon zijn, dan kan je beter naar Muller kijken die gewoon logische goals scoort en geen monsteracties maakt.

5 augustus 2014 om 11:01

Dat zegt hij toch ook?

Hij geeft alleen aan dat het veel moeilijker is om een 'freak' na te doen als Messi of Ronaldo, dan een goede voetballer als Muller.

Het pure monstertalent van Messi valt niet na te bootsen, dat is het enige wat hij aangeeft.

5 augustus 2014 om 11:04

Weet ik heb het al aangepast, ik was te snel met mijn conclusie en had de tekst niet goed gelezen.

Als ik één speler zou aankaarten als voorbeeld voor de jeugd is het Ronaldo, ben geen fan van zijn manier van spelen, althans nu niet meer, maar zijn drive en motivatie om beter en beter te worden is pas echt fenomenaal.

5 augustus 2014 om 11:22

Ik was fan van de Ronaldo die de eerste keer de gouden bal heeft gewonnen. De Ronaldo van zijn laatste jaar bij Manchester United. Toen maakte hij nog weergaloze acties en liet hij mooie dingen zien.

Nu is hij gewoon een doelpuntenmachine geworden. Gruwelijk effectief, maar ook erg klinisch, egoïstisch en eigenlijk best saai.

Neemt inderdaad niet weg dat hij het ideale voorbeeld is met zijn trainingsarbeid. Ook is hij zelden betrokken bij opstootjes op het veld.

5 augustus 2014 om 12:36

Als ik één speler zou aankaarten als voorbeeld voor de jeugd ga ik voor Delpiero. Die heeft alles meegemaakt in zijn carriere.ik ga dat nu niet allemaal opzeggen,want jij weet het beter dan ik.heeft zowel succes als grote tegenslagen gekend.ondanks al die tegenslagen heeft die zich terug naar de top gewerkt.is altijd een eerlijke speler geweest,geen dikke nek,niet klagen bij de scheids,niet vuil spelen.als dat geen perfect voorbeeld voor de jeugd is weet ik het ook niet meer.

Niet helemaal eens er zullen ook weer jongens opduiken die vergelijkbaar talent als Ronaldo's en Messi's hebben. Het is natuurlijk wel zo dat dit voor heel erg weinig mensen is weggelegd, Henry was hier echter een van wat een fenomenale speler was het in zijn Arsenal tijd zeg.

Ik vind Müller een zeer ondergewaardeerde speler, maar hij is ook godsgruwelijk irritant. Zoekt steeds onnodige confrontaties op met tegenstanders en zeiken op de scheids. Heeft wel echt een neusje voor de goal, is vrij technisch voor zijn lange klungellichaam, is niet te beroerd om verdedigend werk te doen en bovenal is hij een hele intelligente speler. Het klinkt misschien heel raar, maar ik had veel liever Müller naar Barça zien komen dan Suárez.

Ik vind dat Henry ergens wel gelijk heeft; Messi nadoen kan ook gewoon niet. Cristiano nadoen.. heeft juist zin! Hij heeft echt die wil om te winnen en is zo goed geworden omdat hij elke dag traint op zijn bewegingen. Het is gewoon een zeer effectieve, houterige voetbalrobot, puur alleen door elke dag alles te geven. Niet mijn type speler (ik ben meer van de nonchalance van spelers als Zidane, Henry, Iniesta, Kaka etc) maar wel heel effectief.

Ronaldo stond vroeger te boek als wereld talent, mensen doen net alsof Ronaldo een Dirk Kuyt is. Hij dribbelt vaak, maar word ook vaak getrapt omdat spelers hem niet kunnen bijhouden. Hij traint hard, maar zonder natuurtalent zou Ronaldo nooit zo goed zijn als hij nou is.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren