Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij wordt misschien de volgende Ajax-transfer van 20 miljoen plus’

Laatste update:

Kasper Dolberg is pas aan zijn eerste seizoen in het eerste elftal van Ajax bezig, maar het valt niet uit te sluiten dat de negentienjarige aanvaller na de zomer ergens anders voetbalt. De belangstelling voor de Deen neemt volgens De Telegraaf ‘ongekende vormen’ aan.

“Ajax' plannen met het Deense talent zijn groot, maar met hem is de volgende twintig miljoen plus, misschien wel dertig miljoen plus transfer aangekondigd. Al mag die wat Ajax betreft pas over enkele seizoenen plaatshebben”, valt er in de analyse van de krant te lezen.

Dolberg heeft nog een contract tot de zomer van 2021 en werd al in verband gebracht met AC Milan, AS Roma, Manchester City, Manchester United en Everton, maar het is onduidelijk in hoeverre de interesse van die clubs serieus is. Dolberg scoorde dit seizoen 21 keer in 45 officiële wedstrijden voor Ajax.

Denk jij dat Kasper Dolberg volgend seizoen nog voor Ajax speelt?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Maak daar maar +40 van. Wereldtalent.

9 mei 2017 om 11:37

Idd, minimaal! Zeker wanneer Real 65 betaald voor een 16-jarig talent.

9 mei 2017 om 12:26

Precies. Het zou mooi zijn als Ajax Klaassen ook voor een bedrag van 30mil weet te verkopen. Een jonge maar toch ervaren aanvoerder, doelpuntenmaker en international verkoop je niet voor een fooi van 25mil. aan het rijke Everton, waar Koeman zit die een verleden heeft met dure aankopen.

Traore vertrekt waarschijnlijk ook. Ik vind hem een goede speler, roep dat al het hele seizoen. Ik hoop dat hij blijft, want hij kan ook i de spits spelen.. Anders vang je dat op door intern te kijken en Robert Muric en Wesley Sneijder terug te halen als vervanging van Traore en Klaassen.

9 mei 2017 om 12:41

Ajax heeft voor Traore genoeg opties, althans op de flanken, met Kluivert, Cerny, Neres en Younes. Muric komt in Italië niet aan de bak en voorheen ook bij Ajax niet, dat zegt denk ik wel wat. Traore zie ik echter liever als spits en een 2e spits is wel nodig. Traore mag in zijn huidige vorm blijven, maar ik weet niet of hij betaalbaar is. Ik ben een groot fan van Sneijder, maar voor wie moet hij komen? Ziyech staat op zijn plek en daar achter komt Nouri, die ook een kans verdiend. Komt Sneijder dan verwacht ik dat Nouri weg wilt en dat zal op de langere termijn echt een gemis zijn. Sneijder is een optie wanneer Ziyech vertrekt, maar dat zie ik eigenlijk niet gebeuren en dat hoop ik nog niet.

9 mei 2017 om 15:15

Hallo Lunny. Traore zal volgens jaar waarschijnlijk geen Ajax shirt meer dragen omdat hij gehuurd is. Laten we dus hopen dat Dolberg blijft, want een goede vervanger (in de spits nota bene) is niet snel gevonden. Zie afgelopen jaren...

9 mei 2017 om 23:21

Heey NTL-30, daar ben ik van p de hoogte. Ik verwacht dat Chelsea een hoog transfersom van hem wilt en ik denk niet dat Ajax kan/wilt voldoen aan de salariseisen van Traore. Nog een jaar huren vind ik geen optie, want dan bouw je niks op.
Ik hoop ook dat Dolberg nog een jaar blijft, maar ik vind niet dat we een heel seizoen van zo'n jonge gozer kunnen verwachten dat hij constant presteert. Daarom zie ik graag een ervaren spits erbij. Wellicht Huntelaar.

9 mei 2017 om 18:13

Sowieso ben ik het met je eens. Zelfs met onze transfer bedragen lopen we internationaal VER achter.

Het is geen schande om te eisen. Vooral als we willen aansluiten moeten we durven onze topspelers aan hun contracten te houden. Als ze echt willen vertrekken dan met nog éã©n jaar over. Of het moet een waanzinnig bedrag zijn (40 miljoen ofzo).

Alleen dan komen we verder.. Anders blijven we koopjes weggeven en competities als Engeland, Duitsland, Italie en Spanje voeden met spelers die hier opgeleid zijn en blijven we ver achter in Internationale competities en daarmee ook mogelijke sponsors, prijzen geld van internationale competities etc.

Blijf nog maar lekker een jaartje bij Ajax voetballen Kasper! Je hebt nog genoeg te leren hier en je zal ook nog wel een dipje krijgen. Dan mag je als we volgend jaar de CL hebben gewonnen voor 80 mil weg

9 mei 2017 om 10:49

En jaartje? 2 a 3 jaar, hopelijk.

9 mei 2017 om 11:09

Dat hoop ik ook, maar ik denk dat als ie nog zo'n seizoen speelt ie niet meer te houden is.

9 mei 2017 om 11:15

Mag toch hopen dat Ajax hem nog zeker twee seizoen bij zich houdt. Een talent als dit moet pas vertrekken als hij topscoorder is van de eredivisie en kampioen is geworden. En direct naar de wereldtop. Anders blijft hij maar wat langer.

9 mei 2017 om 11:40

Misschien wordt ie volgend jaar wel kampioen en topscoorder

9 mei 2017 om 13:48

En heel misschien wordt ie dit seizoen al kampioen.

9 mei 2017 om 14:08

Als ie zondag 7 goals maakt wordt ie misschien ook nog topscoorder

9 mei 2017 om 11:38

Zou mooi zijn als dit bij elkaarkanblijven en dan langer dan een jaartje.

Zo zouhet ookz onde zijn al Klaassen gaat. Ja van de Beek kan zijn plek over nemen, maar dan ga je er toch op die positie de komende 2 jaarminsten weer op achteruit.

Veltman zou je kunnen verkopen als je dan toch iets wil verkopen en dan Tete laten instromen. En de rest proberen bij elkaar te houden zoals Ziyech ook al aangaf.

Je kan altijd een dip krijgenmet de zelfde selectie (zie Psv). Maar zou mooi zijn om te kijken of ajax met dit team volgend jaar nog wat kan groeien.

9 mei 2017 om 13:04

Je moet echt proberen Tete te behouden. Dat is een echte Amsterdammer en een jongen van de club, als je Veltman verkoopt en je belooft hem speeltijd moet dat lukken denk ik. Klaassen behouden zou mooi zijn maar het is geen ramp als ie weggaat denk ik. We hebben opties te over op het middenveld en hij heeft ook wel een mooie transfer verdiend.

9 mei 2017 om 14:23

Zolang 1 vd 2 maar blijft. Ziyech wordt ook steeds beter. Voor klaassen js het een mooi moment voor de volgende stap. Zo kan de rest mooi doorstromen en kan vd beek zich een seizoen bewijzen. Vd beek op de plek van schone of klaassen en frenkie e nouri meer minuten geven.

9 mei 2017 om 14:43

Helemaal mee eens. Die jongen moeten ze alles aan doen om te behouden... voor beide het beste

Maar met die slang Raiola als zaakwaarnemer vrees ik het ergste

Die blijft denk ik nog wel minimaal een seizoen. Volgende seizoen vaste spits nummer uno. Wisselen in de bekerwedstrijden en als het kan Europees. Dan zien we wel verder. Ajax is in de positie om zelfs een bod van 30mil af te slaan, dus met hem verkopen bereik je helemaal niets.

Ajax moet hem gewoon nog niet laten gaan, al is het maar omdat de fans voor het eerst sinds jaren (sinds Pantelic) weer eens naar een technische spits kan kijken. Daarnaast is het voor Dolberg ook beter om nog een jaar te blijven.

9 mei 2017 om 10:39

Dat eerste is voor Ajax geen argument denk ik. Het tweede ook niet, althans niet voor Ajax, maar wel voor Dolberg zelf. Ik denk dat hij wel verstandig zal zijn, ook als er een club komt die de vraagprijs biedt.

9 mei 2017 om 10:43

Gezien de financiele staat van Ajax, zouden ze dat nu wel mee mogen nemen in hun beslissing. Ze hoeven niet te verkopen en hij speelt pas 1 jaar in het eerste. Dat je Klaassen na 6 jaar trouwe dienst een transfer gunt snap ik nog wel, maar Dolberg (en ook Sanchez) moet je nu gewoon nog niet verkopen.

9 mei 2017 om 10:46

Ik hoop dat ze ze beiden houden. Probleem is alleen dat ze onder omstandigheden een transfer af kunnen dwingen. Als er een topclub komt, die een marktconform bod doet en een topsalaris biedt, dan heb je sportieve en financiã«le vooruitgang, en kunnen ze het erdoor duwen.

Maar ik hoop dat natuurlijk niet, ik hoop ook dat Ajax kiest voor de kans dat je sportief succes haalt met deze jongens.

9 mei 2017 om 13:48

Ajax mag voor zijn premium spelers wel een premium salaris voorstellen, zodat ze éã©n of twee jaar langer bij Ajax blijven waarna ze alsnog voor een premium transferprijs verkassen.

Het salarisplafond is het probleem. Bij de internationale subtop verdien je al een veelvoud.

Zou dom van Dolberg zijn om nu al te vertrekken. Veel te vroeg, hij moet lekker voetballen en ervaring opdoen bij Ajax. Kijk naar al de Eredivisie spelers die na 1 goed jaar vertrokken, de meeste zakte er in het buitenland doorheen. Minimaal nog 1, maar misschien nog wel 2 jaar blijven.

Als Klaassen verkocht wordt voor 25 miljoen lijkt er mij een mooi potje beschikbaar om de spelers die het verschil maken een mooie bonus in het verschiet te stellen als ze blijven. Dus Dolberg niet verkopen.

Misschien? Dat is geen misschien. Net als Sanchez en Klaassen minimaal 25 miljoen.

Voor veel geld naar een Britse club en dan daar (a la Depay) op de bank belanden. Als Kasper en zijn zaakwaarnemer verstandig zijn blijft hij zich in Amsterdam verder ontwikkelen.
Bovendien: als hij vertrekt moet dat voor de hoofdprijs zijn. En dat is nog wat meer dan voor Milik betaald werd.
Overigens hoeft er geen enkele Ajacied verkocht te worden.

Dolberg mag nog lekker twee jaartjes blijven. Geweldig talent, maar gaat bij genoemde clubs geen basisplaats krijgen en aan het bankje warmhouden heeft ie niks. Zelfs al krijgt ie een basisplaats, dan wordt ie op dat niveau na vijf doelpuntloze wedstrijden weer aan de kant gezet. Deze jongen moet aan spelen toekomen en bij Ajax heeft hij die zekerheid. Centen hebben we genoeg dus lekker hoog in de boom gaan zitten en mocht Dolberg zelf besluitne om op interesse in te gaan, dan maar voor de absolute hoofdprijs.

9 mei 2017 om 10:43

Twee jaar is erg lang. Als hij zijn ontwikkeling door zet is hij geen twee jaar houdbaar voor Ajax.

Ik denk dat een transfer er om twee redenen niet van gaat komen.
1) Dolberg lijkt verstandig en wil bij Ajax gewoon een jaar extra ervaring op doen.
2) Vraag en aanbod zullen niet op elkaar aansluiten, omdat niemand nog weet hoe goed hij wordt. Ajax zal er van uit willen gaan dat hij top wordt, en dat hij dan de hoofdprijs waard is, 40 miljoen of nog veel hoger. Maar dat weten we nog niet. Aankopende clubs zullen er nog niet zeker van zijn, en zullen dat bedrag dus ook niet willen bieden. Als Dolberg niet doorgroeit, is hij geen tientallen miljoenen waard. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat gat nu overbrugd gaat worden.

9 mei 2017 om 11:17

Over twee jaar is die jongen net 21. Als hij op z'n 24 de stap maakt naar de echte top is hij nog steeds een jonkie. Lekker blijven dus.

9 mei 2017 om 11:22

ja, dat willen wij allemaal. Maar hoe zie je dat gebeuren? Als hij over een jaar even goed is als nu, of beter? Denk je dan dat hij nog wil blijven? Dan is ie gewoon weg en gaat hij bij een topclub spelen en het driedubbele verdienen, of meer.

9 mei 2017 om 11:33

@edo

Alleen argument 1 kan ik in mee gaan. Argument twee zegt helemaal niets. Er zijn clubs die dat bedrag zonder blikken of blozen neerleggen en het zien als investering. Nu dat bedrag via verhuurconstructies verder ontwikkelen en dan een topper hebben voor de helft van de prijs.

Als je ziet hoe makkelijk er 32 mil voor milik is neergelegd en die bakte er tijdens het Ek ook niet al te veel van. Miste behoorlijk wat kansen waarbij ik zoiets had van die hadden er wel in gemogen en toch.

Sterker nog je hebt een nog beter voorbeeld in Martial. Dat was een talent, maar verre van een bewezen toptalent. Die had net zijn eerste seizoen als basisspeler in de Franse competitie erop zitten. En moest nog zijn debut voor het Franse elftal maken. Daar werd zonder blikken of blozen 49 mil voor neergeteld met nog eens 30 mil aan eventuele bonussen. Nu ben ik het met iedereen eens die de franse competitie een zwaardere competitie vind dat de Nederlandse, maar we moeten ook weer niet net doen of spelers uit de eredivisie helemaal niets voorstellen.

Ik zie het zo gebeuren dat er een niet te weigeren bod binnen komt (was bij Bazoer ook al zo die had niet veel laten zien en Ajax kreeg zo rond de 25 mil + nog eens zo'n 25 mil aan variabelen.)

9 mei 2017 om 11:41

Zo'n jongen lijkt me iemand die met zijn hoofd denkt en niet met zijn ogen (dollartekens). Die blijft nog liever een jaar extra om zichzelf te ontwikkelen ipv voor het geld te kiezen

9 mei 2017 om 11:59

@ninjakai, Milik had er al meerdere seizoenen opzitten. Slecht EK, klopt, maar meer een bewezen speler dan Dolberg.

Martial vind ik wel een goed voorbeeld. De paniek was groot bij United, maar toch, er kan inderdaad zo'n megabod komen. De transfermarkt ontwikkelt zich ook enorm, dus wat toen een enorm bedrag was, is nu "normaler".

Wat betreft Bazoer, heeft Ajax 25-50 miljoen voor hem gekregen? Ik heb niet zo goed opgelet, maar zo'n bedrag kan ik me echt niet herinneren.

9 mei 2017 om 12:35

Dat is er uiteindelijk niet voor betaald (wolfsburg betaalde 12mil). Maar het scheen dat Napoli in de winterstop toen 25 miljoen wilde betalen en dat Ajax akkoord was gegaan. De transfer ketste toen af omdat Bazoer zelf langer bij Ajax wilde blijven.

Blijft toch gewoon jammer dat zodra een Nederlandse club echt succes heeft, dit weer meteen een keerzijde heeft. Tuurlijk lekker om flink te cashen, maar hoe mooi zou het zijn om die groep een aantal jaar bij elkaar te houden. Dan kan je tenminste ook in CL een keer ver komen.. een utopie, ik weet het..

9 mei 2017 om 10:38

Utopie of niet, je hebt wel gelijk. Dit is helaas altijd al zo geweest, en daarom presteren we als Nederlandse clubs ook bijna niets meer in Europa, alles wordt gewoon meteen leeg gekocht. Die salarisplafonds moeten omhoog, dan heb je de kans dat spelers langer willen blijven, al blijft het ook dan nog maar de vraag omdat het niveau in onze competitie in een rap tempo af neemt.

9 mei 2017 om 12:43

En hetzelfde gebeurt toch ook gewoon in de Eredivisie? Zodra een speler van lager geklasseerde club veel indruk maakt dan staan de Nederlandse topclubs ook klaar om ze weg te kapen.

9 mei 2017 om 14:51

@sammerens

Dat klopt, maar dan blijven ze in ieder geval wel in Nederland. Je kan toch niet van een club als Groningen of Heerenveen verwachten dat die in Europa mee kunnen draaien? In bijna elk land zijn er maar pak weg 3 clubs die echt wat te betekenen hebben in die competitie, die maken ook de dienst uit in Europa.

De financiele middelen in het buitenland zijn toren hoog geworden de laatste jaren, daar kunnen wij als kikkerlandje ons niet meer aan meten, Om dat wel te kunnen blijven doen moet je de beste spelers aan boord proberen te houden, en zoals ik al zei dan zal dat salarisplafond omhoog moeten.

Je kunt de salarisplafonds verhogen, maar ik denk niet dat dat echt helpt. Je kunt nooit concurreren met wat ze in toplanden betalen. De belangrijkste reden voor spelers om langer te blijven is de m.i. de kans op succes en persoonlijke verbetering. Zoals Ajax zich de afgelopen maanden een aantal keren in Europa heeft gepresenteerd, met al zijn jonge talent dat bijna onbeperkt kansen krijgt, is bijzonder. Zulke kansen krijg je niet overal. En dat lijkt me de belangrijkste reden om nog een jaartje langer te blijven !

9 mei 2017 om 11:13

Salarisplafond moet sowieso omhoog. Concurreren kan niet maar het kan toch even net wat aantrekkelijker zijn voor een speler om te blijven (in combinatie met een lang contract) als je weet dat je je in Nederland ook onafhankelijk kan spelen.

9 mei 2017 om 15:16

Op zich valt dat nog wel mee hoor. Jordi Alba verdient bijvoorbeeld 4 miljoen Euro en Pique bijna 6 miljoen Euro. Dat is toch wel echt de wereldtop en zijn zeer ervaren spelers. Als je als Ajax talent van rond de 20 al 1 miljoen Euro kan verdienen mag je gewoon tevreden zijn vind ik. Zo kun je ervaren spelers zoals Klaassen en Veltman belonen met 2 of zelfs 3 miljoen als je het salarisplafond omhoog wilt gooien. Je hebt ook nog eens zeker gegarandeerd speeltijd.

Het echte salarisgeweld komt uit Engeland en China maar dan weten we ook direct dat geld de belangrijkste motivatie is.

9 mei 2017 om 16:11

Om je salarisplafond 2 of zelfs 3x over de kop te laten gaan moet alles omhoog, dat is voor een Nederlandse club gewoon niet mogelijk. Zelfs een half miljoen is al een stijging van bijna 50 procent wat lastig te verwezenlijken is.

9 mei 2017 om 17:41

Natuurlijk is dat wel mogelijk voor een club als Ajax. Wanneer je die spelers voor langere tijd vastlegt zijn ze ook meer waard. Wanneer ze Dolberg 2 miljoen per jaar geven en ze verkopen hem na 3 jaar voor 30 miljoen lijkt mij niet dat je er verlies aan lijdt. Zo doe je dat met andere spelers ook die dat verdienen. Desnoods geef je ze een miljoen tekenpremie in plaats van salaris. Of je geeft ze een bepaald percentage mee van de transfersom.

Daarnaast is je selectie ook voor de helft gevuld met talent. De Ligt, Kluivert, Nouri, Vd Beek etc. Deze spelers hoeven echt nog geen miljoenen te verdienen wanneer ze net komen kijken. Je beloont ze pas op het moment zoals Klaassen en Veltman. Wanneer ze ervaren Ajax spelers zijn, ze Ajax alles hebben gegeven en dus deze vorm van waardering verdienen. Je wilt immers de beste spelers behouden en niet de talenten waarbij nog van alles kan gebeuren (blessures, vormcrisis etc.)

Ajax hoeft hem voor het geld niet te verkopen. Lekker in Amsterdam houden dan.
En als hij verkocht wordt...dan niet voor 20+ miljoen, maar voor 40+ miljoen.
Ik hoor mensen al denken "te veel, heft hij nog niet bewezen"...maar als het te veel zou zijn gevraagd...dan blijft hij toch lekker? Hebben we geld om goed te kunnen voetballen...of voetballen we goed om veel geld te kunnen hebben? Ik ga voor optie 1.

We hebben eerst een bericht gehad over Klaassen, nu hebben we het over Dolberg. Straks komt Sanchez aan de beurt...

Ik ga er van uit dat Dolberg gewoon blijft. Door Ajax' succes in Europa zal de druk op de beste spelers van de club alleen maar groter worden. Aangezien de Deen een heel rustige en evenwichtige jongen is schat ik dat hij gewoon blijft. Zo niet, dan moet Ajax echt eens hard to get spelen.

Zolang Ajax maar geen persconferentie belegt om te benadrukken dat hij blijft. De vorige twee keren (sneijder en Milik) weten we precies hoe dat is afgelopen.

Ajax moet dit team proberen vast te houden al hoewel Klaassen waarschijnlijk vertrekt maar zijn opvolger staat wel klaar voor de rest zie ik niemand weg gaan.

Dit Ajax kan volgend seizoen ook in de champions league verkopen en dan kan je klappers maken met spelers.

Ik raak er lichtelijk door geã¯rriteerd als ik telkens weer die lage prijzen lees. 30 miljoen? 25 miljoen voor Klaassen? Laat die Engelse clubs zich maar eens helemaal rot schrikken door eens echt goede prijzen te vragen. Verdubbel die bende. Je zal het nooit krijgen, maar je hebt een veel betere uitgangspositie voor de onderhandelingen. Topclubs van tegenwoordig zijn veel te bang een juweeltje te missen, dus ver zullen ze toch wel gaan. Daarnaast heeft Dolberg al aangegeven totaal geen haast te maken met een vertrek. Klaassen heeft ook aangegeven het gewoon uitstekend naar zijn zin te hebben en het totaal geen probleem te vinden om nog een jaartje te blijven. Kortom: totaal geen noodzaak om te verkopen.

Dan pas kan je volgend jaar flink bouwen. Kluivert en Neres die meer minuten gaan maken of een basisplek gaan krijgen, Van de Beek die misschien de plek van Schone kan overnemen. Ajax wordt weer echt leuk om naar te kijken. Dan zou het zonde zijn om alles weer met kortingstickers de deur uit te laten gaan. Zet maar eens lekker je voeten in het zand.

10 mei 2017 om 14:06

Hoeveel verwacht je dan voor Klaassen te gaan krijgen? Voor hem is 25 miljoen gewoon een prima bedrag. Hij komt van de Eredivisie, is niet exceptioneel goed en is toch meer een loper. Bovendien heeft hij in Oranje nog bitter weinig laten zien. Buitenlandse clubs schakelen bij een dubbel bedrag direct door en Ajax heeft een ontevreden speler als hij zijn droomclub of ideale opstapje misloopt.

Dolberg moet inderdaad nog minstens 1 of 2 seizoenen blijven. Ik verwacht bovendien dat hij het volgend seizoen een stuk lastiger gaat krijgen. Geen enkele club zal hem momenteel als eerste spits halen en bij Ajax krijgt hij die kans wel. Verder moet hij eerst zien te zorgen dat hij topscorer wordt.

10 mei 2017 om 15:13

Die Engelsen betalen belachelijke prijzen voor de meest eenvoudige spelers. Waarom dan niet zelf de hoofdprijs vragen? Het is de aanvoerder van misschien wel een Europa League-finalist. Een heel belangrijke pion voor ons en nog een langer lopend contract.

10 mei 2017 om 15:32

Omdat de club natuurlijk ook een goede relatie moet blijven houden met de speler en omdat de club ook vast wel om de tafel gaat met de betreffende speler over de toekomstplannen van beide partijen. Het mag dan een aanvoerder zijn van een eventuele Europa League-finalist, maar zoals ik al zei: Ajax is en blijft een Eredivisie-club. Clubs gaan geen 50 miljoen euro betalen voor een Eredivisie-speler.

20 of 30 miljoen? Dacht eerder aan 40 of meer. Ajax heeft toch wel een behoorlijk team met gewilde talenten.

Zou ajax er niet goed aan doen om het salaris plafond wat te verhogen? Zodat je spelers ook gewoon langer kan behouden?

10 mei 2017 om 14:10

Als je het salarisplafond omhoog schroeft, zorgt dat voor meer problemen dan voordelen. Spelers weten van elkaar ongeveer wat ze verdienen en dan krijg je een concurrentiestrijd in de selectie. Voor je het weet wil elk simpel talent een salarisverhoging en stijgen de jaarlijkse kosten met zo'n 3-5 miljoen euro. Ik denk niet dat Ajax zo dom is.

Ajax is en blijft een Eredivisieclub en dan zijn spelers sowieso lastig te behouden. Zelfs als je het salarisplafond verdubbelt, kom je nog niet mee met de Europese subtop. De duurste speler van Ajax zal zo'n 1,5 miljoen euro per jaar verdienen. Memphis Depay verdient bij Lyon bijvoorbeeld zo rond de 5,5 miljoen euro volgens geruchten en hij is niet eens de grootverdiener.

Haalt hij dan bij genoemde clubs de eerder vertrokken Ajax jeugdspelers rechts in?
Zou ik wel heel grappig vinden

Redenen zat voor hem om nog éã©n, twee jaar te blijven bij een mooie club met een visionaire trainer en de zekerheid van veel wedstrijden, ook op topniveau dankzij CL en/of El.
(dat geldt overigens voor zat medespelers.)
Hij lijkt mij zo'n speler die rustig zijn carriã¨re uitstippelt en pas naar een grote competitie gaat als hij er echt klaar voor is. Die zich niet gek laat maken door het grote geld.
Maar goed, al die bespiegelingen kunnen misschien wel de prullenbak in als er een prachtclub komt die hem vijf keer zijn huidige salaris biedt. Dan moet Ajax echter wel minstens 40 miljoen voor hem vragen - als je ziet welke bedragen voor mindere talenten worden neergelegd, is dat niet eens zo'n raar bedrag.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren