Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Hij moet minder vaak met halters spelen in de gym van Ajax’

Laatste update:

Ajax verloor donderdagavond met 2-0 van Getafe in de Europa League. De formatie van Erik ten Hag raakte gefrustreerd van het destructieve spel van de thuisploeg en moest vlak voor tijd nog een treffer incasseren, waardoor kwalificatie voor de volgende ronde een lastig karwei is geworden. Henk Spaan constateert dat Ajax ook naar zichzelf moet kijken.

Menigeen kwam tot de conclusie dat Ajax erbarmelijk spel voor de dag legde en Spaan is het daarmee eens. "Hoezeer ik me ook heb geërgerd 'en velen met mij' aan die knokploeg afkomstig van de verkeerde kant van het spoor in Madrid, Ajax speelde als gymnasiale watjes uit Amsterdam-Zuid, niet opgewassen tegen de wetten van de straat", schrijft Spaan in Het Parool.

Bordalás: 'Dankzij onze manier van spelen kreeg Ajax geen enkele kans'

De journalist wijst met de beschuldigende vinger onder meer naar het falen van routinier Dusan Tadic. Spaan geeft in zijn rubriek Spaan geeft punten de Servische aanvaller een vier. "Tadic moet minder vaak met halters spelen in de gym en gewoon pass- en trapoefeningen doen om de bal ooit nog eens bij een medespeler te kunnen krijgen."

Spaan stelt dat Hakim Ziyech, die onlangs terugkwam van een blessure, eveneens erg tegenviel in het duel met de huidige nummer drie van Spanje. "Dat Ziyech een slechte dag had kun je wijten aan een gebrek aan ritme. Hij moet gewoon superfit zijn om doorslaggevend te worden en dat was hij niet. Hij kwam maar tot één goede verdedigende actie", constateert de columnist.

Ben jij het met Henk Spaan eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik dacht dat die gym juist een toonbeeld was van de werkethiek van Tadic en dat al die jonge spelers daar van konden leren? Opportunistisch zijn krijgt een hele nieuwe lading als het gaat om meneer Spaan.

21 februari 2020 om 12:17

Is echt een lachertje die Spaan. Tadic is juist het toonbeeld van de werkethiek van Tadic waar de jeugd van Ajax veel van kan leren.

21 februari 2020 om 14:56

Tadic heeft echt niks goeds gedaan. Al maanden niet. Werkethiek? Alsof dat genoeg is! Als je spelers met werkethiek wilt, kun je net zo goed Klaassen terughalen.
Ten Hag durft Tadic niet eens te wisselen. Niet alleen gisteren, maar nooit niet! Terwijl hij bijna altijd onzichtbaar is. En Spaan heeft gelijk, Tadic kon niet eens de bal bij een medespeler krijgen.
Tadic is is vorig jaar gewoon boven zichzelf uitgestegen.

21 februari 2020 om 12:17

Spaan denkt nog altijd dat hij een relevante journalist is, wat hij eigenlijk nooit geweest is, maar hij moet zich tegenwoordig in de vreemdste bochten wringen om nog een beetje aandacht te krijgen.

21 februari 2020 om 12:40

Doen wij toch ook,ons in vreemde bochten wringen met commentaar. Maakt mij niet uit wat Spaan zegt. ben blij voor zn omgeving dat ie deze uitlaatklep heeft.

21 februari 2020 om 12:23

De wannabee intellectueel die eigenlijk alleen succesvol was in een schijtlollige samenwerking met nar Vermeegen in een plat programma. Wat kan je daar voor zinnigs van verwachten?

21 februari 2020 om 12:29

@njfromvol Popie Jopie was wel geniaal

21 februari 2020 om 12:30

en heel diepzinning

21 februari 2020 om 12:29

@consy zo gaat dat altijd. eerst hoor je dat je fysiek sterk moet zijn in de Europese top en dan ga je het krachthonk in en dan is dat weer de reden dat je zogenaamd niet goed presteert. over Depay zeiden mensen ook hetzelfde. dat hij door het krachthonk had ingeboet aan snelheid en explosiviteit en nu hij weer geweldig presteert komt dat mede door zijn geweldig sterke lijf. het is altijd net hoe de wind waait met dit soort journalisten

21 februari 2020 om 12:32

Yup klopt, vooral dat met Memphis is een heel goed voorbeeld hoe snel een meningkje kan veranderen.

21 februari 2020 om 14:18

Eerst hoor je dat je moet investeren in kwaliteit en als je dat dan doet en een record breekt in de PL door 100pnt te halen met sprankelend voetbal hoor je dat het vrij normaal is als je zoveel geld uitgegeven hebt. Het is altijd net hoe de wind waait met sommige leden op vz.

21 februari 2020 om 15:35

@samcro dus jij vind het niet normaal dat je met veruit de duurste selectie in de competitie ook de meeste punten haalt? dan levert PSG in de Franse competitie ook al een paar jaar een historische prestatie

Het is mij vooral een raadsel waarom Ajax is afgestapt van Tadic in de punt van de aanval. Juist als aanspeelpunt vond ik hem vorig seizoen zo sterk. Komt het door de ontwikkeling van Traoré dat Tadic niet meer in de punt speelt?

21 februari 2020 om 12:02

Promes en Neres zijn geblesseerd.

21 februari 2020 om 12:07

Dan kun je nu nog met o.a. Ziyech op de vleugel spelen en Donny op 10. Los van de positie heeft Tadic een minder jaar (of misschien had hij vorig jaar wel een uitzonderlijk jaar). Ook gisteren waren een aantal ballen niet goed genoeg. Ballen die vorig seizoen wel bijna allemaal op maat waren.

21 februari 2020 om 12:12

Inderdaad, tadic had vorig jaar een uitzonderlijk jaar. Dit jaar is zijn ‘gewone’ vorm om zo maar te zeggen die hij altijd heeft gehad.

21 februari 2020 om 13:06

En dan nog 9 goals en 15 assists na 22 wedstrijden in de Eredivisie.

21 februari 2020 om 13:09

Ja, dat zeg je goed de eredivisie. Iedereen kan daar veel scoren dus dat zegt niks. Als je nou de cijfers van de CL pakt, 0 doelpunten.

21 februari 2020 om 13:24

Maar wel 4 assists. Wat ook niet slecht is in 6 wedstrijden. In de voorrondes geloof ik ook nog 3 doelpunten en 1 assist.

21 februari 2020 om 13:38

Maar wat heb je aan Van De Beek op 10 als je tegen een muur van telkens 8 man speelt? Dan schiet je jezelf in de voet.

21 februari 2020 om 13:53

Zytto34: de voorronde waar Ajax 3 penalty’s kreeg tegen paok en toevallig is tadic de penaltynemer? Ik weet niet waar je vandaan haalt dat die 4 assists heeft in de CL maar dat is niet waar.

21 februari 2020 om 12:04

Door de blessure van Promes, Neres en zelfs Labyad is de spoeling dun op de flanken. Dus moet Tadic of Ziyech naar de flank. Dat Ten Hag het middenveld niet uit elkaar wil halen valt wat voor te zeggen.

21 februari 2020 om 12:26

Ziyech heeft tijdenlang rechtsbuiten gestaan en speelt daar zelf ook het liefste. Vd beek moet gewoon op 10 want als hij meer verdedigend staat vliegt ie toch elke keer weer naar voren zodat alles uit elkaar valt op het middenveld. Tadic gewoon in de spits en Babel op links en zodra neres en promes er weer zijn kan Babel opvliegen.

21 februari 2020 om 13:36

Waar maak jij uit op dat Ziyech het liefst speelt op rechtsbuiten? Ik heb dat persoonlijk namelijk nog niet gehoord. Daarnaast zie ik hem zelf ook liever op het middenveld omdat hij dan sneller aan de bal is en meer kanten op kan. Ik vind het middenveld Martinez - Ziyech - Van de Beek ook gewoon het sterkste middenveld van Ajax. Je hebt bijna alles: verdedigend sterk met Martinez, creativiteit met Ziyech en loop- en scorend vermogen met Van de Beek. We hebben al kunnen zien hoe goed dit middenveld is toen tegen Chelsea bijvoorbeeld.

21 februari 2020 om 13:44

Tegen een ploeg als Getafe dat met 10 man verdedigt, is het tactisch naar mijn mening niet verantwoord om Van De Beek op 10 te zetten. Hij is daar gewoon bij lange na niet creatief genoeg voor en wil z'n verdedigende taken (zoals gisteren) weleens verkwanselen. In wedstrijden zoals gisteren heb je buiten de combinaties niet zoveel aan Van De Beek. Daar is het voorin veel te druk voor.

21 februari 2020 om 12:07

Precies. En van de Beek op 10 met zijn diepgang. En de passes van Ziyech vat rechts op vd Beek en eventueel Promes/Neres. Dit is helemaal ontmanteld. Erg jammer. Je ziet gewoon dat men nu zoekend is. En er is veel te weinig diepgang/lopende acties om tot uitgespeelde kansen te komen. Vindt ook dat Babel zonder diepgang echt een blok aan het been is voor het voorheen zo snelle combinatiespel linea recta naar de goal.

21 februari 2020 om 12:20

Sorry, maar die blessures zijn gewoon smoesjes. Je hebt Babel aangetrokken om Neres te vervangen en Neres is de vervanger van Promes.

Je hebt dan nog steeds Babel, Tadic, Ziyech en op 10 v/d Beek.

Waarom Ten Hag schruift met de poppetjes voorin heeft te maken met de aankopen als plaatsvervangers van De Ligt, Schöne en de Jong. Die renderen vooralsnog niet op Martinez na. Hierdoor wordt v/d Beek een positie naar achteren gehaald (6 of 8 ipv 10). Komt Ziyech op de plek van Donny en dan kom je voorin een plek tekort.

Voetbal begint van achteruit, dus wat Ten Hag doet als basisopstelling is vrij logisch.

21 februari 2020 om 12:27

Vd beek wordt een positie naar achteren gehad maar blijft gewoon spelen zoals ie op 10 deed en dat is ook iets wat er continu fout gaat op het middenveld.

21 februari 2020 om 13:51

Wat heb je aan diepgang als je tegen een muur van telkens 10 man staat die op de eigen 16 verdedigen? Dan heb je creativiteit nodig en het liefst erg veel. Zeker tegen ploegen als Getafe heb je daar juist Ziyech nodig. Ik snap echt niet waarom elke speler het weleens moet ontgelden, terwijl Van De Beek telkens weer in bescherming genomen wordt. Ziyech op 10 was eigenlijk vrij logisch, maar je hebt twee dertigers op de flanken staan. Babel en zeker Tadic hebben nog genoeg kwaliteiten, maar explosief zijn ze simpelweg niet meer. Tegen een Getafe is dat killing.

21 februari 2020 om 14:41

@sirius helemaal waar. Van de Beek speelt in zijn huidige doen ontzettend slecht, want hij is telkens niet op zijn positie te vinden. We werden gisteren op het middenveld gedomineerd en hebben geen enkele minuut de controle gehad. Bij ieder balverlies stond het middenveld daarnaast slecht gepositioneerd, waardoor ze er snel uit kwamen. Vd Beek hoort in zulke wedstrijden gewoon simpel te spelen en voetballend vermogen op het middenveld te brengen. Met een hogere balcirculatie op het middenveld speel je een team als Getafe gewoon uit elkaar. Maar ach.. ik heb het hier over balcirculatie, met hoe Ajax gisteren speelde is de eerste stap de bal bij de juiste kleur krijgen. Wat was dat treurig zeg.

Spaan reageert over het algemeen als een echte Ajax fan niet als iemand die gehinderd wordt door enige kennis van zaken. Hoe weet hij hoeveel iemand in de gym doorbrengt? Tegenwoordig wordt erg afgemeten getraind Tadic zal heus niet langer aan de gewichten hangen dan goed voor hem is.. Tadic is gewoon uit vorm dat kan gebeuren...

het is wel de nummer 3 van Spanje waarvan je verliest. Ajax was gisteren niet goed maar dat kan een keer gebeuren. je moet nu kijken op welke posities je je moet versterken voor volgend seizoen. dan denk ik aan een goede creatieve spelverdeler omdat Ziyech weg gaat, een goede rechter centrum verdediger, een goede rechtsback en een controleur met voetballend vermogen zoals voorheen een Schone of Frenkie dat waren

21 februari 2020 om 12:03

Controleur met voetballend vermogen is er al met marinez.

21 februari 2020 om 12:09

Gisteren was wederom te zien dat het voetballend vermogen van martinez echt om hoog moet als je als team stappen wil maken.

21 februari 2020 om 12:14

@puntnaarachter ja dat is idd wel zo en ik vind Martinez een goede speler maar ik mis toch veel voetbal op het middenveld van Ajax dit seizoen. Martinez doet het goed maar hij en Vd Beek hebben toch nog Schone en Frenkie niet kunnen doen vergeten. misschien ligt het ook aan de mindere vorm van Tadic maar dit seizoen vond ik Ajax Europees gezien eigenlijk alleen heel dominant spelen tegen Chelsea. de rest van de wedstrijden zag ik niet het soepele voetbal van het jaar daarvoor toen op de Spurs na niemand een antwoord had op het spel van Ajax. de passing van Schone en de manier waarop Frenkie altijd ruimte creerde voor zijn medespelers zie ik niet echt terug op dit middenveld.

21 februari 2020 om 12:14

Gisteren kon je zien dat het voetballend vermogen van iedereen omhoog moet.

21 februari 2020 om 12:11

ten eerste mag ik toch hopen dat ze de 2e wedstrijd tegen Getafe en het kampioenschap serieus te nemen..... om nu al enkel en alleen met volgende seizoen bezig te zijn is wel erg voorbarigten 2e zou je er goed aan doen het nieuws een beetje te volgen. Het halve elftal zal weggaan. dus om je enkel op een een paar posities te gaan focusses zonder dat je weet wat er staat te gebeuren is wel erg voorbarig.on; Ajax was gewoon niet goed opgewassen tegen die provocaties. Maar dat is ze tegen Valencia ook al gebeurd. Wordt misschien tijd dat ze zich er op gaan voorbereiden want wat ze gisteren lieten zien kon echt niet.natuurlijk kun je verliezen maar het gaat om de manier waarop. Ajax had gisteren geen schijn maar dan ook werkelijk geen schijn van kans en dat mag je ze wel degelijk aanrekenen

21 februari 2020 om 12:20

@robert41 ik snap je punt hoor en Ajax is zeker nog niet kansloos voor de volgende ronde EL. ik baseerde de posities die ik bij Ajax niet zo goed bezet vind meer op basis van het elftal wat ik nu zie staan. Schuurs lijkt er nog niet klaar voor en Alvarez en Veltman vind ik ook nog niet de oplossing. een type Davinson Sanchez zou geweldig zijn als je die weer zou kunnen scouten. Dest en Mazraoui vind ik geen hele slechte backs maar ze zijn niet van het niveau van een Tagliafico op links bv.

21 februari 2020 om 12:30

klopt! maar ik vrees dat Nico ook gaat. Dus heb je ook een linksback nodig. Veltman zal ook gaan. Ik had gehoopt dat Schuurs dat op zou kunnen vangen maar na gisteren ben ik daar ook niet zo zeker van. Het middenveld is helemaal niks meer. Je hebt zeker 2 spelverdelers nodig want Marin komt te kort en Martinez is het net niet (op die positie). Ook van de jeugsspelers ben ik (nog) niet overtuigd. vd Beek zal ook gaan. Ziyech is al weg. dus ook een aanvallende middenvelder. Neres gaat ook weg. Babel gaat terug dus ook minstens 2 buitenspelers (hebben ze er nu wel Antony gehaald maar die zal eerst moeten wennen) Huntelaar wordt wel erg oud en maar bidden dat Blind blijft en Onana zal ook wel gaan (wat ik 1 van de beste keepers van Europa vind) ... pfffffff. Ik vrees het ergste aangezien de aankopen (op Martinez na) voor dit seizoen ook niet overtuigend waren (integendeel)

21 februari 2020 om 12:37

@robert41 die Martinez lijkt me ook een prima linksback die de rol van Tagliafico zeker op zich zou kunnen nemen mocht Tagliafico vertrekken. Traore vind ik een hele talentvolle speler die denk ik wel kan dienen als stand in van Huntelaar. op het middenveld moet er idd veel gaan gebeuren, zeker als Vd Beek ook nog vertrekt. Gravenberch en Eiting hebben talent maar zijn denk ik nog niet in staat constant te presteren en hetzelfde geld voor een Noa Lang die terug komt

22 februari 2020 om 17:43

Ok. Dan hebben we dus nodig een rechtback, een Lcv, RCV (blind gaat ook wel zo te horen), 2 Cmv, een 10, 1 buitenspeler.. oh ja, en een keeper. Zo lang je niet een aantal van deze invullingen weet heeft het geen nut over anderen te praten want het ene moet het andere aanvullen. Gelukkig hebben we wel een volle bankrekening... en Alvarez, en Marin, en Labyad

21 februari 2020 om 12:13

De nummer 3 van Spanje waarbij je moet voorkomen dat ze mentaal in de koppies kruipen, als je daar tegen bestand bent is het kwalitatief hooguit de nr 8. Mentaal onthutsend zwak Ajax gezien, die hebben echt van zichzelf verloren

21 februari 2020 om 12:22

@ikweetalles07 ja dat was idd zonde want je zou denken dat Ajax hier na die laatste wedstrijd tegen Valencia wel van geleerd had maar weer lieten ze hun emoties de boventoon voeren. ik snap de irritatie wel bij de spelers maar als je hierin mee gaat dan hebben die Spanjaarden je waar ze je hebben willen

21 februari 2020 om 13:53

Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan als je nog niet eens weet wie je na de zomer nog hebt van de huidige groep. Ik denk namelijk dat je Onana, Van De Beek en Tagliafico sowieso kwijtraakt. Het aankomende vertrek van Ziyech is eigenlijk al enorm schadelijk voor Ajax.

21 februari 2020 om 15:05

Gozer jij reageert echt wel minimaal 3 keer op iedere artikel, ben je een van de moderators ofzo :P

En geen kwaad woord over vriendje van de Beek .... Spaan is totaal niet objectief , als je niet in zijn straatje past kan je er niks van.

21 februari 2020 om 12:04

Voor dat kwaad woordje hebben wij jou toch? Kwaad woordje over van de Beek en positieve woordjes over er speler die zich totaal niet heeft bewezen in de vorm van Noa Lang. Zo heeft iedereen zijn voorkeuren hé.

21 februari 2020 om 12:07

Iedereen heeft zijn of haar lievelingetjes. Zo kan Koopmeiners niet veel verkeerd doen bij jou terwijl hij al weken verschrikkelijk speelt.

21 februari 2020 om 13:56

Daar heb je een punt, maar @baradona heeft ook zeker een punt. Ik zie maar heel weinig Ajacieden met kritiek op Van De Beek, terwijl er buiten die groep voldoende kritiek is op hem. Ik snap dat je een jongen van de club liever niet bekritiseert, maar er is genoeg aan te merken op de speler Van De Beek. Hij is absoluut een goede speler, maar heeft echt nog genoeg te verbeteren.

alsof tadic pas dit seizoen naar de gym gaat. tadic verzorgt zijn lichaam gewoon heel goed, en vorig seizoen vielen net alle stukjes op hun plek. dit seizoen is het gewoon heel moeizaam voor ajax met een paar sleutelspelers die zijn vertrokken (het blok schone-frenkie is belangrijker dan we dachten) en het feit dat er met alle blessures er dit seizoen nooit automatismes ingeslepen kon worden. diepgang is belangrijk in het spel van ten hag en juist neres en promes zijn continu geblesseerd, terwijl donny een linie achteruit is gaan spelen. de periode rond utrecht-thuis en chelsea-uit leek het weer goed te gaan, maar toen kwamen alle blessures weer. soms zit alles mee (vorig seizoen nauwelijks blessures), en soms zit alles tegen.

21 februari 2020 om 12:15

Los van automatisme, Tadic is dit seizoen gewoon veel minder dan vorig jaar. Dit jaar gaan zelfs simpele dingen fout terwijl vorig seizoen bijna alles op maat was. Tadic kende vorig jaar een uitzonderlijk goed seizoen, waarbij je je af kunt vragen of hij niet boven zijn kunnen voetballen. Je hebt wel vaker voetballers waar 1 jaar alles goed gaat en de jaren daarvoor en daarna het net niet is.

21 februari 2020 om 12:21

Komt waarschijnlijk ook mede doordat Ajax nu gewoon minder kwaliteit in het elftal heeft. Ajax heeft kwalitatief een flink jasje uit gedaan ten opzichte van vorig seizoen. Ziyech en Vd.Beek halen namelijk ook lang niet hun stats van vorig seizoen.

21 februari 2020 om 12:28

Tadic was vorig seizoen heel erg gebaat bij de continu zwervende Ziyech aan de rechterkant, de diepgaande Neres op links en Donny op 10 die continu diep ging. Je merkt dat Tadic vanuit rechts toch minder kan uitrichten dan als valse spits. Dat praat uiteraard niet zijn zwakke passes goed, maar het hele systeem werkt dit seizoen gewoon minder, zeker als er ook nog eens geblesseerden erbij komen. Een Ziyech en Blind kunnen zich nog ontrekken aan de malaise door hun inzicht en creatieve passes, maar je bent kwalitatief gewoon erg op achteruit gegaan door het vertrek van Schone, Frenkie en Matthijs en tel daarbij ook nog Neres mee die al een halfjaar eruit ligt.

21 februari 2020 om 12:45

Precies, jij snapt het oortap

21 februari 2020 om 13:02

Kan zijn, maar ook dit seizoen is hij vanuit de spits positie gewoon minder. maar ook gisteren had hij weer een bal die als hij hem goed geeft Traore gevaarlijk kan worden. Nu speelt hij de bal achter de man ipv voor de man. En het kan zijn dat hij zich minder voelt en dat het team minder is, maar dit zijn ballen die zeker met zijn kwaliteiten gewoon beter moeten. En dit soort ballen heeft hij dit seizoen te vaak.

Ajax is dichterbij hun topvorm dan de meeste mensen denken. sterker, ik denk dat Ajax volgende week met grote cijfers wint van getafe.

21 februari 2020 om 12:35

Erg optimistisch. Je hebt waarschijnlijk niet gekeken gister? Ajax heeft maar 1 poging gedaan om op doel te schieten en was nog ruim naast ook. Getafe is er meester in om de tegenstander het voetballen onmogelijk te maken. Gister kwam ook Ajax er niet doorheen. Ajax nam het duel zelfs te lichtzinnig op. Een grote fout geweest.

21 februari 2020 om 12:49

Ik heb de wedstrijd live gezien. Ajax heeft inderdaad maar 1 schot afgevoerd maar gisteren lag het in mijn ogen aan 2 zaken. De afstemming was er nog niet en dat cruciale spelers als Ziyech en Tadic erg slecht waren gisteren. Getafe is helemaal niet zo sterk in het onmogelijk maken van het voetbal, hier viel heel makkelijk onderuit te voetballen en ik denk dat we dat volgende week wel gaan zien. Getafe speelt bluf voetbal, de ruimtes die ze tussen de linies achter laten is eigenlijk ideaal voor Ajax. Dit is geen atletico.

21 februari 2020 om 12:54

Getafe niet sterk in het onmogelijk maken van het voetbal? Las net dat de zuivere voetbal speeltijd gister maar 42 minuten was! Dat zegt wel wat over hoe Getafe bezig was om Ajax het voetballen onmogelijk te maken.

21 februari 2020 om 13:04

Theatraal gedrag is niet de reden dat Ajax niet tot uitgespeelde aanvallen kwam. Ik vind het eerlijk gezegd zelfs een zwaktebod om hun gedrag aan te kaarten. Dit Getafe hoort gewoon opgerold te worden en dan staan ze zelf voor schut met dat gedrag.

21 februari 2020 om 13:21

Heb jij ook gezien dat Ajax bij de 0-0 stand ook weinig behoefte had om haast te maken ? En door te zeuren of met aanstekers te gooien werk je dit allemaal in de hand. Ja, het is een zeer vervelende ploeg, maar Ajax heeft het mede mogelijk gemaakt.

21 februari 2020 om 14:11

Helemaal mee eens en dat zeg ik als iemand die gisteren voor Ajax was. Als 1 van de enige vond ik Blind trouwens wel heel sterk spelen.

21 februari 2020 om 14:25

Getafe stort zich iedere keer met een paar man vol op degene die de bal heeft. En dan constant overtredinkjes maken, tijd rekken en aanstellen dit zorgde ervoor dat Ajax zelf weinig aan voetballen kwam. Ajax had gister niet de vorm en de spelers om er onder uit te kunnen voetballen.

21 februari 2020 om 13:59

Dan vraag ik me af of je Ajax niet te laag inschat, want wat je de laatste weken ziet is absoluut geen niveau dat in de buurt komt van topvorm. Je speelt tegen een ploeg die voetballen onmogelijk maakt. Niet voor niets was de zuivere speeltijd gisteren 42:36 minuten. Dat is nog niet eens 1 helft!

21 februari 2020 om 14:34

@sirius Ik heb Ajax live zien spelen gisteren en ik weet zelf ook dat het een schande is dat ze bijna geen kansen gehad hebben maar ik heb genoeg dingen gezien waarvan ik dacht dit gaat de goede kant op. En nogmaals, vergeet niet dat de beste spelers gisteren de aller slechtste waren. Dat scheelt ook een hoop.

21 februari 2020 om 15:40

Maar goed, speelden ze zo slecht omdat het niet hun dag was of omdat het ze onmogelijk werd gemaakt? Er is natuurlijk wel een reden waarom ze slecht speelden. Bovendien speel je tegen de huidige nummer 3 van Laliga. Het mag dan een nare ploeg zijn, maar voetballen kunnen ze wel. Ajax krijgt het gewoon ontzettend zwaar en je weet dat je absoluut geen tegendoelpunt meer mag krijgen. Dan moet Ajax namelijk 4 keer scoren en volgens mij is er nog geen ploeg geweest die 4 doelpunten of meer tegen Getafe heeft gescoord dit seizoen. Als je dan ook nog nagaat dat je in 42 minuten minimaal 2 keer moet scoren tegen een ploeg die weet wat verdedigen en counteren is, is dat bijna dodelijk. Ajax kon eigenlijk geen ergere tegenstander treffen.

Hij heeft wel een punt dat Ajax eerst naar zich zelf moet kijken . Dat sommige ballen niet bij een medespeler kwamen had niks te maken met de tegenstander.
Hopelijk hebben ze geleerd van deze wedstrijd en doen ze het volgende week beter.

Ajax had gewoon net zulk theatraal gedrag moeten vertonen op het moment dat ze er klaar mee waren. Dan heb je een kut wedstrijd maar ga je er waarschijnlijk met 0-0 vanaf omdat je toch nooit speelt. Dan kan je zien dat zij er ook niet mee overweg kunnen.

Het is gewoon zuur dat je die 2-0 om je oren kreeg want nu is het wel klaar. Dat uitlokken en theatraal gedrag wordt in de Arena niet minder denk alleen maar meer omdat zij niet meer hoeven te komen. En 3x scoren zie ik Ajax niet zo snel doen zonder een Promes of Neres.
Hoop wel dat hij Tadic weer in de punt zet en Ziyech rechtsbuiten als Promes en Neres er niet bij kunnen zijn.

21 februari 2020 om 12:41

Dat werkt dus niet. Getafe is daar veel meer bedreven in dan Ajax omdat Getafe zo wekelijks speelt en Ajax niet. Als je meegaat in iemands spelletje waar iemand zeer goed in is ben je eigenlijk al kansloos.

21 februari 2020 om 13:06

Precies door ook zo te doen haal je meer jezelf dan de tegenstander uit de wedstrijd. Je moet zuiver en met een hoog tempo spelen, dan kunnen ze het ook niet meer belopen. Echter zijn dit punten die je dit jaar nog maar heel weinig bij ajax gezien hebt.

Wellicht moet hij gewoon eens in de punt weer spelen i.p.v. kansloos als flankspeler ?

Denk dat die traore en babel gewoon veel minder kwaliteit brengen. Ongelooflijk dat men een uitgebluste Babel terughaalt en Lang verhuurd. Tadic hoort op links te staan daar heeft hij in het verleden altijd gestaan. Beetje makkelijk over die halters: vorig jaar zou men melden dat hij zo’n grote werkethiek heeft en een voorbeeld is. Tadic steekt momenteel gewoon niet in grootse vorm, tel daarbij op het gebrek aan ritme bij Ziyech. Denk dat Ajax het thuis alsnog rechtzet.

Of je zet Tadic gewoon in de spits of linksbuiten, waar hij hoort te spelen.. en Ziyech op rechtsbuiten, waar hij het beste tot zijn recht komt.. Ten Hag verneukt door Babel de gehele voorhoede door A- Babel op LB te zetten, hierdoor heb je niks meer aan die positie dan iemand die de bal recht in zijn voeten moet krijgen, naar de tegenstander dribbelt, wat schijnbewegingen en dan of terugspeelt of veel te hard voorgeeft. B- dan zet hij Tadic op RB, net het plek waar hij het slechtst is voorin. op RB is hij gewoon matig omdat hij niet fijn naar binnen kan draaien vanuit daar en C- je zet Ziyech ipv op RB op de 10 positie, wat ten koste gaat van Donny ze kracht en ook nog eens zeer risicovol is met Ziyech ze spel. Ziyech moet lekker op RB en steeds tegen 1 speler moeten spelen ipv hoe dit nu is ingevuld. Lekker Babel eruit halen en Ziyech, Tadic en Donny op een plek zetten waar ze wel kunnen voetballen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren