Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Hij moet Gouden Bal winnen, dat verdient hij op basis van zijn prestaties'

Laatste update:
/

Over ruim 24 uur wordt bekend wie de prestigieuze Gouden Bal opeist. Lionel Messi, Cristiano Ronaldo en Andrés Iniesta zijn in de race om de belangrijkste individuele prijs voor een voetballers in ontvangst te nemen in Zürich. De topfavoriet is Messi: als hij wint, betekent dat dat hij voor de vierde (opeenvolgende) maal de Gouden Bal wint. Dat is in de historie van het voetbal nog nooit iemand gelukt.

"Messi moet de Gouden Bal winnen", verzekert landgenoot Sergio Agüero. "Dat verdient hij op basis van zijn prestaties met Barcelona en Argentinië." Messi maakte in het afgelopen kalenderjaar liefst 91 doelpunten en vestigde daarmee een heus wereldrecord. In collectief opzicht was het een minder jaar voor de Argentijn. Barcelona won alleen het toernooi om de Copa del Rey. Real Madrid veroverde de landstitel en de Spaanse Super Cup, maar Ronaldo kwam qua doelpunten niet in de buurt van Messi.

Agüero hoopt zelf ook ooit genomineerd te worden of de trofee te winnen. "Ik weet dat het heel moeilijk is, maar als ik goed speel hoop ik ooit de Gouden Bal te winnen", geeft de aanvaller van Manchester City tot slot aan. "Iedereen droomt ervan om de beste voetballer ter wereld te worden."

De Gouden Bal gaat naar ...

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Argentijnen en barcaspelers: Messi
Portugezen en madristas: Ronaldo

Wat is nu het nut om van elke speler zijn mening te plaatsen hier. We zien binnenkort vanzelf wel wat de meningen zijn als de winnaar bekend word

6 januari 2013 om 10:16

Zelfs Cassilias heeft toegegeven dat Messi de beste is. Zelfs de grootste voetballers/ trainers die de wereld gekend heeft , geven toe dat Messi de beste is. Sommige beweren zelfs dat hij de beste aller tijden is! Zien zij het allemaal verkeerd zeker?

Over Ronaldo hoor je dit zelden of nooit. Het is alleen Pepe die koppig is en blijft volhouden dat Ronaldo de beste is L O L

6 januari 2013 om 10:55

Waarom zelfs Casillas? Casillas is de eerste van Real die dit toe zou geven

6 januari 2013 om 10:56

Zelden of nooit is overdreven, maar het klopt dat de meeste personen die Ronaldo de beste vinden teamgenoten zijn, landgenoten of mensen die direct met hem te maken hebben. Bij Messi is dat zeker niet het geval. Gullit vindt ook dat Ronaldo het verdient , maar waarschijnlijk heeft hij een oogje op hem .

Wie Pepe serieus neemt neemt zichzelf niet serieus. Ik heb zelden iemand zoveel onzin in zo'n korte tijd horen uitkramen.

Wees allemaal gerust, Messi steekt deze andermaal in zijn zak met grote voorsprong op de nummer 2.

Wat een verrassing : een Argentijn en ook nog een vriend van Messi die verklaart dat hij de gouden bal moet winnen.

Het duidt nog maar eens het politieke karakter aan van deze verkiezing ; wie wat heeft met Portugal of Real Madrid, die schuiven CR vooruit en vanuit Argentinie nu dus Messi.

Los daarvan en als Barcafan dus ook niet objectief : Messi is de beste.

Als iemand als Sid Lowe dat ook zegt, dan is de reden waarom ik dat stel blijkbaar toch niet alleen ingegeven door clubvoorkeur, het moet dan toch ook de realiteit benaderen.

6 januari 2013 om 11:05

Ik denk dat we intussen allemaal wel gerust kunnen concluderen dat Messi veruit de beste speler van het moment is. Ook Barcelona-fans mogen dat intussen wel bijna een feit noemen hoor. Dat lijkt mij een redelijk objectieve conclusie gezien wat Messi de laatste jaren bereikt heeft. Ik blijf er wel bij dat ik Messi een voetballer met zijn beperkingen vind en daarom is hij in mijn ogen niet de beste ooit, maar de beste nu? Zonder twijfel.

6 januari 2013 om 13:28

Welke beperkingen vind je dat hij heeft? Ik vind hem 'completer' dan Ronaldo, omdat hij kan fungeren als een nr 10 en als een nr 9, beter dan wie ook in de wereld. Daarnaast is hij in zijn specialiteiten ook nog eens de beste in de wereld en voor zijn 'mindere' kwaliteiten is hij nog steeds wereldtop. Ik zie amper beperkingen bij deze kleine man, als je zijn rechterbeen bedoelt die hij niet erg vaak gebruikt, dan heb je het mis. Als je het hebt over zijn lengte, dan moet ik je zeggen dat hij die aardig compenseert met zijn sprongkracht en daarnaast is diezelfde korte lengte heel belangrijk voor zijn dribbel/snelheid etc. Ik zou graag weten welke beperkingen jij bedoeld, die anderen wel hadden waardoor zijn wél de beste ooit kunnen genoemd worden door jou.

6 januari 2013 om 14:41

Vanzelfsprekend is Messi een behoorlijk complete voetballer en completer dan Ronaldo (al snap ik niet wat dat ermee te maken heeft). Feit blijft dat Messi geen leider is op het veld. Johan Cruijff is niet alleen zo fantastisch omdat hij zo goed kon voetballen, maar ook omdat hij anderen veel beter liet voetballen. Daarnaast is Messi nog niet in staat gebleken een team in zijn eentje te dragen. Dat heeft hij bij Argentinie nog op geen enkel toernooi laten zien, en regelmatig ook bij Barcelona. Vorig jaar faalde hij om Barca terug in de titelstrijd te krijgen door nota bene in eigen huis een slechte vertoning te geven in de met 2-1 verloren wedstrijd tegen Real. Ook tegen Chelsea was Messi matig. Dat zijn gewoon momenten waarop zijn team het heel moeilijk heeft, en dan laat Messi het regelmatig afweten. Verder is Messi totaal briljant en behoort zeker tot de 10 beste spelers ooit maar een team dragen en/of leiden zoals Cruijff, Maradona en Zidane dat hebben gedaan, nee, dat kan Messi (nog) niet.

6 januari 2013 om 14:55

Dat Messi Argentinië nog niet heeft weten te leiden op een groot toernooi kan je niet ontkennen, maar dat hij Barça niet alleen weet te dragen is echt onzin. Voor in het begin van dit seizoen speelde Barça zwak en was het puur aan Messi te danken dat alle punten werden gepakt. Daarnaast heeft hij afgelopen wedstrijd tegen Real ook twee keer gescoord, terwijl Barça niet eens kansen kon creëren. Als er iemand is die Barça keer op keer in z'n eentje draagt is het Messi wel. Apart dat je twee uitzonderingen noemt uit het jaar waarin hij bij Barça praktisch de enige aanvaller was, omdat de rest zwaar uit vorm was of gigantisch tekort kwam, en daar dan conclusies aan verbindt.

6 januari 2013 om 15:23

Ik zeg ook niet dat bij Barcelona nooit draagt, alleen dat hij dat regelmatig laat afweten. Daarnaast, tegen wat zwakkere teams uit La Liga is Messi altijd briljant, dat ontken ik ook niet. Het is juist tegen de sterke teams (real, Chelsea, Inter) waar Messi het af laat weten áls Barcelona het ook moeilijk heeft. Als Barca goed speelt dan is Messi niet meer te houden, is dat niet zo, dan valt Messi tegen de topteams vaak tegen. Maar dat is mijn mening. En dat zijn niet de ene keren, of ben je de wedstrijden tegen Inter ook vergeten? Om echt oude koeien uit de sloot te halen, 4 jaar geleden tegen Chelsea in de halve finale was Messi ook matig en tegen Real in de Copa finale kon hij het ook niet brengen. Nou moet ik (door jou) Messi gaan lopen afkraken, wat helemaal niet mijn bedoeling is want zoals ik al zeg, hij is nu al een legendarische voetballer. Alleen een héél klein beetje kritiek op hem mag gerust hoor.

6 januari 2013 om 15:50

Het aantal keren dat Messi het in grote wedstrijden liet afweten is op een hand te tellen. Gezien het grote aantal grote wedstrijden dat Barcelona speelt valt dat nog best mee. Er zijn er ook best wat geweest waarin Barcelona het moeilijk had en Messi een groot aandeel had in het forceren van de beslissing. Voorbeelden hiervan zijn de 0-2 in Bernabeu voor de Champions League en de 3-2 om de supercopa van 2011. Hij is vaker positief beslissend geweest dan dat hij het liet afweten in grote wedstrijden.

Ik heb natuurlijk niet alles van Cruijff, Pelé, Maradona en anderen gezien, maar waren zij iedere zware wedstrijd goed? Lieten zij het nooit afweten? Het lijkt me stug.

Verder mag kritiek op Messi natuurlijk. Ik vind dat hij soms een makkelijkere oplossing kan kiezen en te veel risico neemt met zijn actie waardoor hij balverlies veroorzaakt. Aan de andere kant is dat risico inherent aan zijn succes. Juist omdat hij een actie ver doorvoert en vier of vijf man bezig houdt komen meerdere spelers vrij in scoringspositie. Dat verklaart ook zijn hoeveelheid assists. Helaas gaat het ook weleens mis zoals bij de 1-0 op Stamford Bridge, dat begon met zijn balverlies. Aan de andere kant kun je het tegendoelpunt ook niet echt aan hem wijten omdat zijn team het behoort op te pakken. Ach, zo kun je eindeloos doorgaan maar het komt erop neer dat Messi niet de perfecte voetballer is, die bestaat namelijk gewoon niet. Ook Messi neemt verkeerde beslissingen.

6 januari 2013 om 16:04

Cruijff won 3 jaar achtereen de CL met Ajax, dus in ieder geval 3 jaar lang liet hij nimmer afweten op het allerhoogste niveau. Dat is bijvoorbeeld iets wat Messi nog niet bereikt heeft. Maradona hoeven we niet eens over te beginnen. Die maakte zijn land eigenhandig wereldkampioen en schoot Napoli naar prijzen. Messi heeft Barcelona ook naar ontelbaar veel prijzen geschoten, alleen niet op dezelfde manier als Cruijff (consistent jaar na jaar na jaar zonder 1 x af te laten weten) of eigehandig a la Maradona. Daarom is Messi een legende, maar in mijn ogen nog niet op het niveau van Cruijff of Maradona. Vanzelfsprekend heeft Messi nog alle tijd om daar te komen (hij is pas 25?) en mij zou het ook totaal niet verbazen mocht hij over 10 jaar worden gezien als de beste speler aller tijden (ook door mij).

6 januari 2013 om 16:33

Ik kon jou volgen tot je Zidane in je rijtje opnam..

7 januari 2013 om 05:01

Je wil tog niet zeggen dat Messi beter dan Zidane is? Ik hoop het in iedere geval niet want wat Zidane kon doen met een team daar mag Messi over dromen.

Idd Messi speelde in 2012 de sterren van de hemel in het Argentijns elftal (voor diegene die beweren dat hij een flop is in het Argentijns elftal en alleen in Barca kan presteren).

Dat wordt genieten morgen tijdens de uitreiking. Hoop alleen wel dat zijn nummer 1 "concurrent" aanwezig zal zijn, dat worden weer prachtige beelden!

"in collectief opzicht was het een minder jaar voor de Argentijn. Barcelona won alleen het toernooi om de Copa del Rey."

Dan zou er dus weer enkel gekeken worden naar het seizoen 2011/2012. Nu staat Barça, grotendeels door de doelpunten van Messi, alleen aan kop met 9 punten voor op de nummer twee en 16 op de nummer 3. Dit seizoen maakt ook deel uit van 2012.

Het zou me overigens niet eens verbazen als Iniesta wint. Als de Messi stemmers allemaal Iniesta op twee zetten en de Ronaldo stemmers doen hetzelfde, kan het wel eens akelig dicht bij komen. Zeker als het aantal Messi en Ronaldo stemmers dicht op ellkaar ligt.

6 januari 2013 om 09:24

Het merendeel van de stemmers hebben niks met Real, Barcelona, Spanje, Portugal of Argentinie en je mag aannemen dat zij dan ook objectief zullen gestemd hebben, los van alle emotionele zaken.

Ik verwacht dat velen van hen "gewoon" Messi op 1 zetten, conform de voetbalrealiteit.

Zoals Sid Lowe het verwoordde : de vraag is niet of Messi de beste van 2012 was, de vraag is of Messi niet de beste ooit is.

6 januari 2013 om 10:31

Als we het van jou oogpunt moeten gaan bekijken dan wordt deze hele
Verkiezing bepaalt door wie het meest heeft gescoord. Messi had vorig
Seizoen een hele grote bijdrage bij Barcelona namelijk meer dan 50
Procent aan doelpunten. Dit zal puur de enige reden zijn dat Messi
Weer aan de haak gaat met de prijs.

Ik vind dat Ronaldo hem deze keer verdiend omdat zijn bijdrage in het
Collectief een prijs heeft opgeleverd.

6 januari 2013 om 10:38

Die goals spelen een rol, naast o.a ook nog assists. Daarnaast is Messi gewoon ook de betere voetballer van de twee. Beter in de combinatie, beter in de kleine ruimte.

Waarop jij baseert dat ik zeg dat het door Messi's goals komt, dat is me niet helemaal duidelijk.

Het speelt mee maar het is natuurlijk niet het enige.

6 januari 2013 om 10:46

Voor jou dan omdat je zo mooi bijdehand reageert: Het gaat er niet om wie de betere voetballer is, en gaat erom wie de beste voetballer was van dat jaar. En dan kun je zo hoog en laag springen als je wilt, Ronaldo heeft dat jaar met RM meer bereikt dan Messi met Barca.

6 januari 2013 om 10:49

@ Michielvc

Laten we alsjeblieft niet beginnen met het focussen op aspecten van het voetbal. Zo kan je van Ronaldo weer zeggen dat hij een hogere topsnelheid heeft en beter kan koppen.

6 januari 2013 om 10:53

Nogmaals Viswoestijn.

"dan zou er dus weer enkel gekeken worden naar het seizoen 2011/2012. Nu staat Barça, grotendeels door de doelpunten van Messi, alleen aan kop met 9 punten voor op de nummer twee en 16 op de nummer 3. Dit seizoen maakt ook deel uit van 2012."

Tevens gaat het om een individuele prijs.

6 januari 2013 om 15:57

Steazzy-gunner

Ik denk dat Messi meer heeft gedaan dan Ronaldo hoor. Individueel en voor het collectief. Verschil zit 'm erin dat Madrid vorig jaar constanter presteerde dan Barcelona, het team liet gewoon minder steekjes vallen. Ronaldo was belangrijk maar heeft minder hoeven doen voor het succes van Madrid dan Messi heeft moeten doen voor de tweede plek van Barcelona. Neem je Messi weg dan was Barcelona misschien niet eens op een CL plek geëindigd. Er waren gewoon te veel spelers die verzaakten vorig jaar waardoor Messi een eenmansvoorhoede vormde die tegelijkertijd als spelverdeler fungeerde. Enkel Iniesta, Thiago, Busquets en Mascherano haalden een ruime voldoende. Ja Xavi misschien ook wel, maar hij speelde wel onder zijn normale niveau. Misschien omdat hij ouder wordt en zelden echt fit was.

Messi is natuurlijk ongekend het afgelopen jaar en moet hem eigenlijk wel winnen. Maar het geluk dat hij heeft om in dat team te spelen heeft hem ook erg veel gebracht. Ronaldo daar integen laat het in Madrid en Manchester zien. Tevens is Ronaldo belangrijker voor het nationale elftal dan Messi.

Voor Ronaldo is het belangrijk naar een andere competitie te gaan om daar weer absoluut de beste te zijn.

6 januari 2013 om 09:35

" Tevens is Ronaldo belangrijker voor het nationale elftal dan Messi."

Want? Bij Argentinië draait het net zo veel om Messi (misschien wel meer) dan dat het om Portugal om Cristiano draait. Messi speelt door het gebrek aan wereldklasse middenvelders (en het overvloed aan topspitsen) echter bijna op het middenveld, daar waar Ronaldo altijd het eindstation is. Meer doelpunten betekent niet dat hij belangrijker is.

6 januari 2013 om 10:19

Ronaldo heeft ook niet alleen wereldklasse spelers om zich heen bij
Portugeese elftal. Ronaldo en Messi zijn beiden aanvoerder van hun
Land. Dus ze zijn sowieso belangrijk voor hun land. Ronaldo vind ik
Iets meer belangrijker voor zijn land. Omdat hij ook Op grote toernooie belangerijk kan zijn voor zijn land!

6 januari 2013 om 10:37

Op het WK was Messi met afstand Argentinië's beste speler. Creeërde ontzettend veel kansen voor anderen en had in zijn afronding vooral pech. Op de Copa America was Messi al helemaal belangrijk. Hier speelde hij echt op het middenveld, strooide met assists en prachtige dribbels. Veel meer had hij echt niet kunnen doen.

Wat heeft Ronaldo gepresteerd op eindtoernooien wat Messi niet heeft gepresteerd? Vond je hem op het EK zo goed dan? Tegen Tsjechië en het slechtste Nederlands elftal (zeker in de verdediging) in jaren. Tegen Duitsland, Denemarken en Spanje had hij niets in te brengen.

6 januari 2013 om 10:39

Ok daar is wat statistieken betreft weinig verschil voor hun nationale elftallen. Maar als team heeft Argentinië een iets beter elftal. Ook pas sinds Ronaldo voor Portugal speelt zijn ze altijd een belangrijke outsider voor de titels. Hiervoor was het slechts een europese middenmoter. Argentinié is altijd een groot voetballand geweest, ook zonder Messi.

Maar als je de spelers op zich bekijkt is Ronaldo een wat completere speler. Hij zou in elke competitie een sensatie zijn. Ik denk dat Messi bij een AC Milan, Internationale, Chelsea of Manc nooit zo goed zal zijn als een Ronaldo voor die clubs kan betekenen.

6 januari 2013 om 10:41

Ronaldo was gewoon nergens op het WK van 2010. Messi had daar alle doelpunten voorbereid en werd uitgeschakeld tegen een tactisch sterk elftal. Dan ga je het niet in je eentje klaarspelen. Ook de Copa moest alle aanvoer van Messi komen.

Ronaldo aan de andere kant is bij Portugal vaak het eindstation. Wereldspelers om zich heen of niet, Portugal kan met die spelers die ze hebben gewoon een goede tactiek hanteren waardoor het heel nuttige spelers worden. Kijk alleen hoeveel ruimte en wat voor belachelijk goeie aanvoer hij kreeg op het afgelopen EK.

Messi heeft leuke namen om zich heen bij Argentinie maar het zijn veelal individualistisch ingestelde spelers. Als de ruimtes klein worden heb je al heel gauw niks meer aan een Di Maria of Higuan. Higuan voetbalt nooit mee en Di maria mist controle om in de kleine ruimtes te voetballen. En zo kan ik nog wel een paar andere opnoemen. Ook nog maar over de verdediging te zwijgen.

Een stel leuke namen maakt nog geen goed elftal.

6 januari 2013 om 10:49

@ abubakari

Compleet in de zin van wat??

Messi kan op het middenveld, nummer 10 positie, spits, de flanken uit de voeten. Messi kan spelers passeren, kan combineren, het spel verdelen, speler 1 op 1 met de keeper zetten, is uitzonderlijk intelligent , en dan vergeet ik vast nog een paar belangrijke facetten van het spel.

Dat is wat ik weer compleet noem.

Als je gaat redeneren hoe jij doet, zo van een speler is sterk, kan koppen, is snel etc etc, dan zouden er wel 10 spelers beter dan Messi lijken. Dat is natuurlijk veel te oppervlakkig bekeken.

Neem Iniesta bijvoorbeeld. Kan niet koppen, geen vrije trap, is fysiek niet sterk, is niet enorm snel. Je zou bijna denken dat het een slechte voetballer is.

6 januari 2013 om 10:49

Vind je dat Argentinië een beter elftal heeft? Enkel in de aanval (en Mascherano) lopen bij Argentinië echte toppers. Portugal heeft naar mijn inziens een veel gebalanceerder elftal met onder anderen Pepe, Coentrao, Moutinho, Nani, Veloso en Danny.

"ook pas sinds Ronaldo voor Portugal speelt zijn ze altijd een belangrijke outsider voor de titels. Hiervoor was het slechts een europese middenmoter."
Figo's tijd?

Ronaldo is als atleet veel completer ja. Messi als voetballer. Als een Mata of een Hazard al zo belangrijk kan zijn voor Chelsea, waarom zou een Messi dat niet kunnen zijn? Bijna alle spelers die in Spanje wel talenten leken, maar niet bij de absolute top hoorden zijn in de Premier League absolute sensaties.
Een Giovinco laat het ook in de Serie A zien.

6 januari 2013 om 10:52

Maar het mocht niet baten ze baten. Ze lagen der al uit in de kwart
finale. Hier komt wel pijnlijk naar voren dat Messi erg afhankelijk
Is van Barcelona. Je kan zien dat Messi weinig laat zien zonder een
Fantastisch middenveld achter zich. Als Messi daadwerkelijk de
Kwaliteiten zou hebben om werelds beste voetballer ooit genoemd
te kunnen worden. Zou hij met Argentinië makkelijk de halve finale
Moeten kunnen halen van een WK. En zo slecht is Argentinië nou
ook niet hoor met spelers als Pastore, Macherano, lavezzi, higauin,
Di Maria, Aguero en tevez. Hebben ze genoeg kwaliteiten

6 januari 2013 om 10:55

@ officer

Haha inderdaad. Maar helaas is de discussie over Ronaldo en Messi voor het nationale team zijn waarde allang kwijt geraakt. Er zijn namelijk serieus mensen die beweren dat Messi waardeloos was op het WK en dat Ronaldo altijd en overal goed presteert.

Ik heb een 4 minuut durende filmpje van passes van Messi gezien op de Copa America. Die man heeft in 4 wedstrijden zo verschrikkelijk veel spelers 1 op 1 met de keeper gezet. Je gaat mij niet wijsmaken dat Ronaldo beter heeft gedaan op dit EK.

Op het WK was Ronaldo gewoon be-la-che-lijk slecht. Messi scoorde misschien niet maar was wel bij zowat elke doelpunt betrokken.

6 januari 2013 om 11:00

@ steazy gunner

''en zo slecht is Argentinië nou
ook niet hoor met spelers als Pastore, Macherano, lavezzi, higauin,
Di Maria, Aguero en tevez. Hebben ze genoeg kwaliteiten''

Waar waren die spelers dan??? Doe voortaan wel uitspraken als je weet waar je het over hebt. Heb jij die wedstrijden gekeken op het WK en de Copa? Waar waren ze? Vertel me dat eens ipv oppervlakkig ervan uitgaan dat deze spelers sowieso wel goed hebben gespeeld.

Heb jij Di Maria wel eens 20 x balverlies zien leiden tijdens een wedstrijd? Ik wel namelijk.

Je zegt wel dat Messi afhankelijk is bla bla, maar hij bereidt wel al jaren zowat elke Argentijns doelpunt voor. Hoe verklaar je dat dan?

6 januari 2013 om 11:00

Lees je wel? Alle spelers die je noemt zijn aanvallers op Mascherano na. Pastore wordt niet eens geselecteerd, maar daar kan Messi niets aan doen.

Plus Messi laat zat zien. Het zijn z'n teamgenoten bij Argentinië die het laten afweten. Messi kan niet voorkomen dat Romero 3 doelpunten tegen laat, of dat een Heinze of Demichellis te langzaam zijn om Müller bij te houden.

"ze lagen der al uit in de kwartfinale." Juist, tegen het ontzettend getalenteerde Duitsland dat op dat moment zeker het op een na beste team ter wereld was en vooral als collectief ver boven ieder (op Spanje na) land uit stak.

Kijk vooral even naar de bijgevoegde opstelling. Dit was het team dat tegen Duitsland speelde. Geen enkele balans in dat elftal. Di Maria en Maxi zijn geen centrale middenvelders.

Romero
Burdisso
Otamendi
Demichellis
Heinze
Di Maria
Mascherano
Maxi Rodrigu
Messi
Higuaín
Tévez
6 januari 2013 om 11:11

Laat de heer Messi zich maar eens op een eindtoernooi..

Leuk dat een speler het aardig doet in kwalificatie en oefenwedstrijden, maar wat schieten we daar nou mee op zeg?
De beste man heeft zich nog nooit bewezen op een groot eindtoernooi..

Op basis van zijn prestaties met Argentinië verdient hij het geen eens om bij de laatste drie te zitten.. Zijn prestaties met Argentinië zijn namelijk ronduit zwak te noemen..

Wil Messi ooit echt serieus genomen worden, dan moet hij nu toch eens laten zien dat hij op een groot eindtoernooi een pepernoot kan raken?

Presteren in oefenwedstrijden en kwalificatie wedstrijden, dat kan Ruben Schaken ook wel..

6 januari 2013 om 11:22

Lazioroma4ever, als je überhaupt de posts voor je niet leest. Waarom meng je jezelf dan in deze discussie?

6 januari 2013 om 11:24

Ja zeg dat maar tegen spelers als Higuain, Di maria, Aguero en Tevez. Messi probeert tenminste iets en is bij elk doelpunt betrokken. Ook op het Wk , ook op de Copa.

Het zou eerlijker zijn als je eens kritisch zou zijn over de prestaties van de rest van het team.

6 januari 2013 om 11:31

Officer..

Volgens mij leven we in een vrij land en mag ik dat zelf bepalen. Of dacht jij daar anders over? Apart zeg..

Jij bepaalt of iemand mag reageren.. Heb jij soms het idee dat je zelf ook zo'n 'grootheid' als Messi ben

6 januari 2013 om 11:41

Ik zeg niet wat je wel of niet mag. Ik vraag waarom je jezelf mengt in discussies, terwijl je niet de moeite doet om al te lezen wat er al over gezegd is.

6 januari 2013 om 11:45

Oké dat klinkt al heel wat vriendelijker..

Ik deel mijn mening graag met jullie, dus vandaar stapte ik even in deze onderlinge discussie om zo mijn objectieve visie met jou te delen officer.

6 januari 2013 om 11:55

Oblectief of niet (objectieve meningen?), je post was totaal niet relevant meer. Vandaar. En het is echt niet nodig om jezelf steeds duimpjes omhoog te geven en degene met wie je discussieert een duimpje omlaag.

6 januari 2013 om 12:19

Is het aan jou om te bepalen of een post wel of niet relevant is? Laat mij in m'n waarde en zelf bepalen of ik wel of niet ergens op reageer..

6 januari 2013 om 12:34

Lazioroma

Je haalt Maradona bij enz je weet hoop ik wel dat Messi op het wk 21 en 22 werd
En dat Maradona 26 was toen hij wk won
Klopt Messi was niet de Messi van Barça maar dat kwam ook door waar hij speelde en met wie
Elke sspeler is afhankelijk van ze team en als je zo bagger kieper en verdediging heb dan kan je Messi Ronaldo naymer in een team dan verliezen ze nog
Maar goed Messi deed het op wk en copa alsnog beter dan ze team genoten
Volgend jaar is het wk is hij 27 laat we daar maar op afwachten
En je kan zegen wat je wil zelfs bij slechtziende buurman weet dat Messi de beste speler is

6 januari 2013 om 13:42

Leeftijd is niet relevant in de sport..

Wanneer iemand goed is, dan is hij goed en wat voor leeftijd hij dan heeft doet niet ter zake.

6 januari 2013 om 13:46

Ja maar dat maakt niet zo heel veel uit die verdediging van
Argentinië Nederland had ook de finale gehaald in 2010 met
een matige verdediging.

En ik heb een vraagje voor jou waarom heb je de beste speler
Na messi niet in je opstelling zitten ?

6 januari 2013 om 14:18

@steazzy-gunner

Omdat Agüero niet speelde in die wedstrijd. Lees eens na. Ik zei dat dit de opstelling was die speelde tegen Duitsland. Een team zonder enig balans.
Nederland had niet zo zeer een goed elftal, maar het was wel een team met balans.argentinië had maar 1 controleur, de rest was aanvallend en verdedigde niet tot slecht mee.

Nu heeft Argentinië het een beetje op de rit. Mascherano speelt naast Gago en daarvoor spelen Messi, Agüero, Di Maria en Higuaín en is het verdedigend blok iets beweeglijker. Ik sluit dan ook totaal geen Argentijns succes uit op het WK. In de voorbereiding gaat het in ieder geval harstikke goed.

ik vind die prijs echt niet kunnen, ik vind messi en iniesta fantastische voetballers maar hoe kun je 5 keer genomineerd worden en maar 1 keer winnen.

6 januari 2013 om 09:37

Waarom is dat onlogisch? De andere vier keren was hij dus blijkbaar niet de beste, dus dan win je niet.

6 januari 2013 om 09:38

Door steeds heel goed te presteren maar toch niet de beste te zijn.
Xavi is drie keer genomineerd en heeft hem nooit gewonnen, is dat zo raar dan?

6 januari 2013 om 09:42

Simpel: Messi

on: Ben benieuwd wie hem wint. Messi was individueel beter, dat zie je alleen al aan het aantal doelpunten en assists. Ronaldo daarentegen heeft de belangrijkste collectieve prijs gewonnen en speelde een sterk EK. Bij dit soort uitreikingen vind ik toch dat er vaak wordt gekeken naar het collectieve. Iniesta is een pracht van een voetballer, echter jammer dat hij met Messi en Ronaldo in zijn generatie zit. Hij won echter wel het EK en uitgeroepen tot beste speler van het EK. Ik zou Iniesta ook niet meteen afschrijven, al zou het een heel grote verrassing zijn moest hij winnen.

Cristiano Ronaldo is zeker niet slecht maar pas als je meer doelpunten scoort dan Messi kan je de gouden bal winnen en dat is een feit.

6 januari 2013 om 10:47

Met andere woorden, de gouden bal moet altijd naar een aanvaller gaan want een keeper, verdediger of middenvelder zal nooit meer doelpunten scoren dan Messi.
Voor het aantal gescoorde doelpunten is al een prijs, dat is de gouden schoen.

6 januari 2013 om 11:48

Dat weet ik maar ik bedoel dat Cristiano Ronaldo even goed speelt maar alleen die award zal krijgen als hij meer doelpunten scoort.

6 januari 2013 om 13:32

@defcon

Leuk dat je dat zegt, want 1 of 2 jaar geleden toen scoorde ronaldo meer doelpunten dan messi, maar toen ging de gouden bal naar messi omdat hij meer prijzen had gewonnen met barcelona.

Het jaar dat sneijder veruit de belangrijkste man was bij inter en met inter 3 prijzen in 1 seizoen won, ook toen ging de gouden bal weer naar messi.

Wat ik duidelijk probeer te maken, is dat deze discussie over wie de beste is echt helemaal nergens nada over gaat.

Er is werkelijk geen peil op te trekken en de prijs zou gewoon niet meer moeten bestaan totdat er een bepaalde lijst van meetbare criteria komt.

Op dit moment is en blijft het nog steeds, wie vind wie het aardigst en dat is op dit moment op de 1 of andere manier messi, wat ik dan weer niet begrijp.

Het blijft gewoon een subjectieve prijs, die nergens op slaat.

Messi verdient hem, wereldrecord.
Ronaldo kampioen van spanje en heel veel goals 2e
Iniesta oppermachtig op het EK

Het is maar net wat je wilt natuurlijk. Ga je puur alleen af op aantal doelpunten of ga je ook nog af wat die doelpunten aan prijzen hebben opgeleverd? Die 91 van Messi zijn briljant, echter heeft hij in de jaren dat hij minder scoorde veel meer gewonnen.

6 januari 2013 om 10:11

Heeft het überhaupt nog wel nut om deze verkiezingen te houden. Iedereen
Met een beetje een gezond verstand weet dat Messi hem weer gaat winnen
Misschien doet hij dat de komende 3/4 jaar weer het zou me zeker niet
Verbazen. Naar mijn verdient Messi de gouden bal puur vanwege zijn bijdrage
Aan doelpunten in het seizoen 2012 namelijk 91 doelpunten.

Voetbal draait toch om het winnen van prijzen! Dus heeft Ronaldo er meer recht op dan Messi! Maar sinds Sneijder in 2010 met Inter kampioen werd, de beker pakte, de CL won, en een uitblinker was op het wk, en toch de prijs niet kreeg, neem ik dat hele commerciële gedoe met die prijs al niet meer serieus!

6 januari 2013 om 10:12

Ik snap echt niet waarom messi hem toen gewonnen had, alleen la liga gewonnen. Sneijder heeft alles gewonnen wat er te winnen viel buiten het WK. Corrupte bende is die Uefa!

6 januari 2013 om 10:20

@ Janwander

Ik ben het helemaal met je eens, het is gewoon een populariteitsprijs geworden.

6 januari 2013 om 10:31

Dat is allemaal oppervlakkig naar de cijfers kijken. Heel leuk al die (luckey) doelpunten van Sneijder op het WK, maar vond je hem daar echt zo goed spelen? Heel Oranje speelde gewoon belachelijk slecht en hadden enorm veel mazzel met een gunstige loting en een dosis geluk.

Messi scoorde enorm veel in de PD, gaf enorm veel assists en werd topscorer van de Champions League. Individueel had Messi gewoon spectaculaire dingen laten zien dan Sneijder. Hij scoorde dat seizoen dat solo doelpunt uit bij Zaragoza. Voor veel mensen weegt dat veel zwaarder dan al die ''saaie'' doelpunten van Sneijder op het WK, om maar een voorbeeld te geven. Want buiten dat, heeft Sneijder ook helemaal niets laten zien dat toernooi.

Met Inter ook hetzelfde verhaal. Heel leuk dat ze de CL winnen maar op een paar assists en balcontacten na was het ook alleen maar gehang om eigen helft en afkraakvoetbal.

En nogmaals het gaat er niet om wat er gewonnen is. Het gaat erom wat zo een speler individueel heeft laten zien op de velden. En daarin is Messi gewoon al jaren de beste.

6 januari 2013 om 10:35

Achja, Sneijder was gedeeld topscorer van het WK. Je weet wel, dat WK waar Messi geen enkel doelpunt maakte in 5 Wk-wedstrijden.
Tevens won Sneijder de prijs van de zilveren bal op dat WK. Hij was dus, na de terecht gekozen Diego Forlan, de beste speler van het toernooi.

6 januari 2013 om 12:07

Vond je Sneijder echt zo goed spelen op het WK? Veel doelpunten waren lucky, vooral tegen Brazlië. Verder was heel Nederland maar matig, met de belachelijke tour in de grachten van Amsterdam als hoogtepunt. In de CL geraakten ze in de finale door afschuwelijk voetbal waar Inter geen 20 baltoetsen heeft gehad. Ja hij won prijzen maar dat is het dan ook, individueel mag Sneijder niet eens in dezelfde zin genoemd worden als de heer Messi.
Dan vond ik Xavi het meer verdienen dan Sneijder om te winnen in 2010. Verdeel en heers in Spanje, Champions League en Wk.

6 januari 2013 om 14:15

Ik vond dat Sneijder het ook niet verdiende om die prijs te winnen maar Messi vond ik het net zomin verdienen, de prijs hwd van mij naar Iniesta moeten gaan en anders Xavi.

6 januari 2013 om 10:39

Juist daar heb je gelijk in maar dan kunnen we ook Iniesta naar voren schuiven Als winnaar want hij was de belangrijkste man op het EK voor zijn land en heefter voor gezorgd dat Spanje de Europese titel heeft gewonnen heeft gewonnen.

Ik vind dat je bij een verkiezing moet kijken naar alle aspecten die nodig moet zijn om een succesvolle voetballer te zijn. En ik vind dat er 4 verkiezingen moeten
Zijn een voor de beste doelman een voor de beste verdediger een voor de beste Middenvelder en een voor de beste aanvaller en dat je voor elke linie drie genomineerde uitkiest

Ik wil echt dat Ronaldo wint maar wss weer messi Gouden bal is niet leuk meer, elk jaar alleen maar spanjaarden of buitenlanders die in spanje spelen. Waarom niet eens iemand uit de serie a? Pirlo deed het prima vorig seizoen. Of iemand ui de PL? Van persie ofzo met zijn aantal doelpunten. Messi is goed maar hij heeft bijna niets gewonnen heeft, alleen copa del rey maar scoorde wel gigantisch veel.ronlado won la liga en de supercup en was gedeeltelijk topscoorder van het EK waar hij de halve finales haalde. Maar er is ook Inietsa die goed speelde en 2 trofeen won.falcao mocht ook genomineerd zijn.

6 januari 2013 om 10:41

De Spaanse competitie is dan ook de beste? vorig jaar 2 Spaanse teams in de halve finales van de Cl, 3 in de halve finales van de EL, en daarvan 2 in de finale van de EL,
De Cl is de laatste 4 jaar 2 keer gewonnen door barcelona, de andere 2 jaar eruit in de halve finale ( 1 keer onterecht )
Spanje is het land met de beste voetballers, duidelijke bewezen de voorbije 6 jaar op Ek's en Wk, en bijna al die spanjaarden voetballen in Spanje, de beste speler spelen dus in Spanje..
wat begrijp je niet?
Verder kan je maar 3 speler nomineren voor de laatste 3, dus het heeft geen zin om er 6 op te noemen die het verdienen zoals jij doet..

6 januari 2013 om 12:11

Ik heb niet gezegd dat de spaanse competitie slecht is . Het is inderdaad het land waar ze het mooiste voetballen kan ik niet ontkennen, maar de primera division is wel de saaiste competitie van europa, elk jaar gaat de titel naar Barca of Real en de beker ook soms is het Atletico ofzo maar dat is uitzonderlijk.spaans elftal is ook onverwoestbaar , op het EK was het alleen Italie en Portugal die het nog goed deeden tegen Spanje. Over die nominaties, ik noem hier andere spelers waarom elk jaar Ronaldo, Messi en iemand anders van real of barca , waarom niet Pirlo, Falcao en Rooney ofzo je weet wel wat ik bedoel. Maar die 2 zijn het betse op het moment ( Messi, Ronaldo ).

6 januari 2013 om 13:01

Ik geef toe dat Iniesta en Pirlo vrij gelijkwaardig zijn, maar dat gaat maar om de 3de plaats, over de eerste 2 plaatsen valt niet te twisten, maar ik snap je punt wel.

Messi is dit jaar onnavolgbaar geweest, de gouden bal van 2012 is misschien de minst spannende ooit. Het is zo dat Ronaldo de prijzen gewonnen heeft in clubverband, maar individueel komt hij niet in de buurt van het buitenaardse jaar van Messi.
Overigens, in 2012 was Messi echt belachelijk sterk, vooral in de tweede helft van 2012. Mensen kijken alleen naar de prestaties voor juli, maar vergeten daarbij te gemakkelijk de prestaties van september tot nu. Messi zorgt er nu voor dat Barcelona nog in alle competities meespeelt en vooral 9 punten los staat in Spanje. Ronaldo heeft nog niets gepresteerd in het huidige seizoen, of toch niets dat Messi in verlegenheid kan brengen.

Messi: Balon d'or 2009, 2010,2011 en 2012, no doubt!

6 januari 2013 om 14:52

Als Messi hem niet wint is het echt een belediging voor de sport vind ik. Inderdaad een van de minst spannende Gouden Ballen ooit.

Ja het is alleen nog spannend omdat L'equip een politiek wat gevoelig blaadje is maar voetbaltechnisch is er echt geen discussie mogelijk.

prestaties met argentinië? laat hem eens presteren op een groot eindtoernooi, dan praten we verder. presteren in oefenduels of kwalificatie westrijden, om dat nou al bijzonder te gaan vinden? laat die jongen zich eens tonen op een wk etc.

6 januari 2013 om 10:15

In de copa america was hij niks, op het WK was hij ook niks maar heft toen toch de gouden bal gewonnen terwijl sneijder de verdiende winnaar moest zijn.

6 januari 2013 om 11:10

@ interista97

Op de Copa America was hij niks? Op het WK was hij ook niks?

Maar toch wel 9/10 doelpunten voorbereiden op beide toernooien. Petje af hoor. Je bedoelt zeker dat de rest van het team gewoon bagger speelde. Ja dat zal het vast zijn.

Er is trouwens iemand zo vriendelijk geweest om een 4 minuut durende filmpje van de passes van messi op de Copa, op internet te zetten. Check die even en kom dan weer vertellen dat hij niks was L O L.

6 januari 2013 om 11:16

Op grote eind toernooien is hij inderdaad nooit die zogenaamd 'grote' speler gebleken...

Zodra hij uit zijn omgeving bij Barcelona weg is, blijkt het een heel beperkte speler voor Argentinië..

Maradona nam in die situaties zelf het voortouw, maar bij Messi wordt toch pijnlijk duidelijk dat hij niet die status heeft... Van het dan maar eigenhanding oplossen!

6 januari 2013 om 11:20

Noem het maar een beperkte speler. Hij laat nog steeds meer zien dan heel de Argentijnse selectie bij elkaar.

Overigens weet ik niet helemaal wat je nu probeert te zeggen. Dat Messi niets kan zonder bepaalde spelers en eigenlijk maar beperkt is?

zuchtt

6 januari 2013 om 11:28

Als dat niet zo zou zijn,

dan had hij het toch al lang kunnen laten voor Argentinië op een groot eind toernooi? Hij heeft het nooit gedaan, dus daar wordt toch pijnlijk duidelijk dat hij niet zo'n 'grootheid' is..

Messi is geheel afhankelijk van Barcelona als team en bewijst dat op ieder eindtoernooi weer bij Argentinië.

6 januari 2013 om 11:36

Alsof ik met een muur praat. Ik heb het al gezien. Blijkbaar zit je haat zooo diep dat je niet voor discussie vatbaar bent. Ik ga mijn energie hier dan ook niet aan verspillen.

En ohja, jezelf duimpjes omhoog geven is zo N O T

6 januari 2013 om 11:43

Verkapte manier van je ongelijk toegeven..

Altijd jammer dat mensen dan opeens met dit soort argumenten een discussie uit de weg gaan..

Liefde maakt blind he, dat geldt duidelijk wat betreft jou richting Messi

6 januari 2013 om 11:46

@ lazioroma

Hey ik heb eindelijk contact met je

Maar uhh ff serieus, ga eens heel gauw opzoeken wat de basisregels zijn van een discussie voordat je überhaupt zulke woorden gebruikt.

De haat druipt ervan af en heb je het zelf , helaas, niet eens door...

nogmaals...... zuchhttt

6 januari 2013 om 11:54

Moet ik dit zien als een argument?

Probeer wat aan je taalgebruik te doen.

6 januari 2013 om 10:28

Dan moet iniesta de bal winnen.
Dat is de enige die presteert op het ek wk en in clubverband.
Ik zou het er wel mee eens zijn hoor ik vind iniesta echt een geweldige speler.

Iedereen zegt hier dat messi niet presteert op eindtoernooien? Hebben jullie ronaldo wel eens goed zien spelen op het wk? En nee een ek wedstrijd tegen tsjechie telt niet mee want daar zou messi er zo 3 scoren

6 januari 2013 om 10:19

Maar zou Ronaldo er niet veel scoren tegen de Zuid-amerikaanse b-landen waar Messi tegen speelt (paraguay, Bolivia, Ecuador, Chili, etc)?

6 januari 2013 om 11:16

kan weg

6 januari 2013 om 11:10

Leuk, laat argentinie eens even tegen duitsland, italie, spanje, belgie of frankrijk spelen. Dan zullen we wel zien of hij evenveel doelpunten zal maken als tegen b-landen wat al hierboven me is gezegd. Messi heeft het al dan tegen deze zuid-amerikaanse landen laten zien, maar laat het hem nou eens laten zien tegen een colombia of een brazilie(met de huidige defensie)...

De gouden bal is al jaren een populariteitsprijs. Dat maakt niet uit, alleen moeten we daar dan wel realistisch in zijn.
In het jaar dat Sneijder genomineerd was kreeg Messi de prijs omdat hij individueel beter had gepresteerd. Op zich vreemd aangezien Sneijder dat seizoen alles in clubverband gewonnen had en bijna ook het Wk.
Het jaar daaropvolgend won Messi de prijs in plaats van Ronaldo omdat Barcelona beter presteerde.
DIt jaar krijgt Messi de prijs omdat hij het meeste goals heeft gemaakt. Harstikke mooi een wereldrecord, heel knap. Maar de standaard is imo wel een beetje subjectief.

Om wat voor reden zou Messi die prijs nou eigenlijk moeten winnen?

Zijn prestaties met Argentinië zijn ronduit beperkt te noemen.. Wanneer heeft hij zich bewezen op een groot eindtoernooi? Zonder druk presteren in kwalificatie en oefenwedstrijden..

Tja, als we dat al bijzonder gaan vinden..

Bij Barcelona dan, die gemiste penalty tegen Chelsea in de champions league? Onzichtbaar was Messi tegen Chelsea, dus ook daar weer het punt.. Leuk en aardig, maar laat eens wat zien in zo'n grote halve finale dan..

6 januari 2013 om 10:48

wie zou volgens jou moeten winnen?

6 januari 2013 om 10:58

Iniesta en Ronaldo zijn de enigste twee die voor zowel hun club als land aardige prestaties hebben geleverd.. Laat die twee het maar uitvechten dan!

Zij hebben zich ook op een eindtoernooi laten zien.. De heer Messi heeft dat sowieso nog nooit gedaan. Oefenwedstrijden en kwalificatie wedstrijden speelt hij leuk en aardig, maar om hem daarvoor nou te gaan belonen.

Laat deze knul zich dan maar eens bewijzen met en voor Argentinië op een groot eindtoernooi..

6 januari 2013 om 11:16

...dus in jouw ogen als voetbal-kenner vind jij Ronaldo een beter voetbaler dan Messi?
goeie keuze

6 januari 2013 om 11:25

Iniesta en Ronaldo presteren ook voor hun land niet onaardig..

Messi doet het sinds dit jaar leuk in oefenwedstrijden en kwalificatie wedstrijden, maar is op eindtoernooien een modale spelere gebleken..

Laat die knul eerst maar eens wat laten zien buiten zijn vertrouwde omgeving van Barcelona.. Ook daar kon hij de druk niet aan bij het nemen van een belangrijke penalty tegen Chelsea in de champions league

6 januari 2013 om 11:32

@ lazioroma

Wat heeft Ronaldo dan laten zien op het Wk?

Vele zijn altijd kritisch op de internationale prestaties van Messi gezien het WK. Speelde Ronaldo dan zoveel beter op dat toernooi?

Je zegt dat Iniesta en Ronaldo hem verdienen omdat ze altijd goed presteren voor hun land. Waarom ben je dan niet eerlijk en haal je Ronaldo daar weg?

Iniesta heeft trouwens ook niet te klagen. Die speelt bij Spanje gewoon met een tiki taka basis. Laat Iniesta maar Argentinie op sleeptouw nemen. Een team van los zand waar totaal geen automatisme in zitten. Of Frankrijk ofzo, dan gaan we pas eerlijk vergelijken.

6 januari 2013 om 11:41

Er is meer dan een WK, zo bestaat er dus ook een Ek..

Zo kun je alles wel dood redeneren.. Iniesta is nou eenmaal een Spanjaard dus dat argument raakt kant noch wal. selecties worden gevormd op basis van nationaliteit, dus Iniesta bij Argentinië of Frankrijk is een tamelijk vreemde redenering.

Ronaldo heeft het op het EK niet onaardig gedaan, maar Messi heeft zich op geen enkel eindtoernooi ooit bewezen..

6 januari 2013 om 11:56

we hebben over 2012 en er werd geen WK gespeeld dus laten we niet over Wk's hebben.
afgelopen EK deed ronaldo ook niets bijzonders. alleen tegen nederland deed ie wel wat (mja tegen zulke verdedigers zou iedereen ook wat kunnen)

Waarom zou messi deze prijs moeten winnen? Hij heeft geen grote prijs gepakt dit seizoen. De schaal ging naar Real Madrid en de CL naar Chelsea...

Ik vind dat Ronaldo recht heeft op deze prijs omdat hij vorig seizoen echt heel erg goed heeft gespeeld en die schaal bijna in zijn 1tje heeft binnengehaald.

Goudenbal is voor de beste speler, ik herhaal: beste speler.

ronaldo heeft niet prijzen gewonen, dat deed Real Madrid. ronaldo heeft even veel prijzen gewonen als casillas, pepe, marcelo enzovoort.
Het gaat hier om wie beter voetbalt en als je vindt dat ronaldo beter dan messi voetbalt, of haat messi of heb je Geen verstand over voetbal.

6 januari 2013 om 10:55

het jaar 2011 won barcelona ook alleen maar prijzen terwijl ronaldo individueel de meeste doelpunten maakte in de spaanse competitie. Maar toen verdiende messi en won mess het prijs vanwege z'n vele prijzen in dat jaar.

edit: het klopt een beetje allemaal niet.

6 januari 2013 om 11:08

Nee, Messi verdiende de prijs omdat hij simpelweg de beste voetballer van de wereld was. Of hij nou veel prijzen pakt, of meer scoort dan Ronaldo, Messi is sowieso een betere voetballer dan Ronaldo. Daarom heeft hij hem 3 keer op rij gewonnen en zal hij ook dit keer waarschijnlijk aan het langste eind trekken.

6 januari 2013 om 11:11

Jouw hele bericht is één en al subjectiviteit.

6 januari 2013 om 11:13

@ Nijmegen08

Dank voor de uitvoerige en objectieve argumentatie, daar kunnen we wat mee!

6 januari 2013 om 11:19

Klopt. In de Spaanse competitie. Messi maakte dat gat weer volop goed door in de Champions League wedstrijden weer meer te scoren dan Cristiano.
Buiten dat was dat enkel in het seizoen 2010/2011. Niet over het hele jaar gezien.

Dit zijn de statistieken over heel het jaar 2011.
Messi: 49 matches, 53 goals, 23 assists
Ronaldo: 48 matches, 49 goals, 13 assists

6 januari 2013 om 13:15

En waarom zou je prijzen niet meetellen?
Als je goed bent, speel je bij een goede club. Bij welke club je speelt heb je volledig zelf In de hand.
Daarnaast is het Messi zijn schuld dat Barca uit de CL moest: hij miste een penalty.
Dat zul je Ronaldo zelden zien doen.

6 januari 2013 om 14:02

@tom12

Toch mistte hij ook een pingel tegen Bayern, slimme jongen! Wel mooi dat het Messi's schuld is. Zijn prachtige assist op Iniesta (2-0 thuis tegen Chelsea) en de 2 pingels die hij wel benutte tegen Milan maken dan niet meer uit? De keren dat Messi niet opstaat, moet een teamgenoot opstaan.

6 januari 2013 om 16:14

Slim dat je het woordje 'zelden' gebruikt. Je begrijpt natuurlijk wel dat de reden om Messi te bekritiseren net zo goed geldt voor Ronaldo, niet meer en niet minder. Een beetje vreemd geredeneerd dus.

Mijns inziens is het winnen van prijzen een van de factoren die meespelen. In een ideale situatie wint de voetballer die individueel de beste statistieken overlegt (niet alleen doelpunten en assists maar ook passingpercentage, succesvolle dribbels etc.) die ook nog eens de grote prijzen heeft gewonnen met zijn team (of tijdens de winterstop er het best voor staat, het liefst alebei). Dan heb je namelijk de speler met het grootste aandeel in de prestaties van zijn club, welk ook nog eens het hoogst haalbare heeft bereikt. Messi was dit overduidelijk in 2009 en 2011, al stond Barça eind 2011 niet meer eerste. Dit jaar was Messi individueel weer superieur aan iedere andere voetballer ter wereld, maar won zijn team geen grote prijzen. De teams die de prijzen wonnen (real, Chelsea, Juventus, City, Dortmund en la Furia Roja) herbergen ieder geen speler die individueel zo sterk was als Messi, noch hebben ze een speler die zoveel heeft betekend voor zijn team als Messi. Dan ontstaat er logischerwijs discussie en is het aan de interpretatie van de kiezer om in te vullen hoe het moet worden ingevuld. Als we maar niet vergeten dat de eerste seizoenshelft van 2012-2013 ook in 2012 plaatsvond en dat deze maanden net zo belangrijk zijn als de laatste seizoenshelft van 2011-2012. Dat vergeet de 'ronaldo won prijzen met zijn team dus ronaldo moet winnen'-aanhang nog weleens.

9 januari 2013 om 06:44

Lionelbarca,

Als hij die gemaakt had lag real er toch wel uit en het was in de penaltyserie, niet in de wedstrijd.

op basis van de wedstrijden tussen real madrid en barcelona verdient ronaldo de prijs. Hij heeft al 3x dit jaar barcelona 'pijn' gedaan met z'n doelpunten. De 2-1 tegen barcelona vorig seizoen. Hij maakte een mooi doelpunt tegen barcelona tijdens de supercup wat de doorslaggevende was. Hij maakte 2 doelpunten tegen barcelona in camp nou. Dat maakte dit jaar ronaldo de grote man in heel voetbalwereld door 3 wedstrijden achter elkaar te scoren tegen barcelona. En ronaldo heeft ook een goed ek gespeeld waar die gedeeld topscorer was.

6 januari 2013 om 11:29

wanneer stopt men eens over prijzen en doelpunten-_-
het gaat om wie Beter Voetbalt.
iedereen die voor ronaldo is praat alleen over ''zijn'' prijzen alsof het geen team-sport is.
De hele team wordt kampioen en de hele team presteert ook slecht...of komt het ook door ronaldo dat real de laatste maanden zo slecht presteert en nu op een grote afstand van barça op de 3de plekje staan?...maar nee ze werden als team kampioen en ze doen het laatste maanden slecht OOK als team.
ik zeg: fuck de prijzen, fuck de doelpunten, fuck de passes en de statistieken.
Geef de goudenbal aan diegene die beter voetbal laat zien op de veld.

6 januari 2013 om 13:18

Als mij bericht over messi was, dan had je heel anders gereageerd.

Normaal gesproken ben ik voor Christiano Ronaldo.. En had graag gezien dat hij deze prijs vorig jaar had gekregen, had ik terecht gevonden.. Dit jaar echter is er toch eigenlijk geen discussie mogelijk? Die prijs is gewoon voor Messi dit jaar, klaar...

Ik zou voor Ronaldo gaan omdat ik Messi niet mag

6 januari 2013 om 12:07

ik ben voor Messi/barça
...maar dt vind ik wel een erlijk reactie.
gewoon: omdat ik Messi niet mag. klaar!!!

6 januari 2013 om 12:13

waarom zou je messi niet mogen hij is de beste dat is punt.1 en punt 2 ronaldo is een ego

6 januari 2013 om 12:32

ik ben ook fan van barça/messi...
maar je (real fans) zou hem niet mogen gwn omdat hij voor de vijand speelt EN geweldig speelt

Waarom hebben sommige het over prijzen? Iniesta heeft het EK en C.ronaldo de landstitel, maar dit is een individuele prijs. Zij winnrn dir prijzen ook niet in hun eentje.en Messi was gewoon de allerbeste.

ik vind deze prijs gewoon commercieel, degene die wint is 99% van de tijd degene waarvan iedereen wil dat hij wint

Het enige wat Messi heeft gedaan is natuurlijk ongelofelijk veel doelpunten gescoord! Wat een geweldig prestatie is. Maar aan de andere kant wat hebben Barcelona en Argentinië nou aan die doelpunten gehad? Barcelona is geen kampioen geworden en geen CL en Argentinië ook niks. Terwijl Real wel kampioen is geworden en Portugal ook ver kwam op het EK.

6 januari 2013 om 16:24

Barcelona is tweede geëindigd in de competitie, staat nu eerste in de competitie, heeft de beker gewonnen en het tot de halve finale van de Champions League geschopt. Trek er maar eens 120 doelpunten vanaf en vraag je af of Barcelona hetzelfde zou hebben bereikt. Messi heeft een direct aandeel gehad in zo'n 120 doelpunten en dan heb ik het nog niet eens over hoe hij het spel verdeelde en indirect bij doelpunten en onafgeronde kansen betrokken was.

Zonder Messi was Barcelona waarschijnlijk in de subtop geëindigd, niet door de poulefase van de Champions League gekomen, stonden ze nu niet eerste en zouden ze de Copa nooit hebben gewonnen.

ronaldo het niks klaar gemaakt dit seizoen,samvaniersel jaa maar nu staat barca weer dik boven aan en het ronaldo weer niks klaar gemaakt , k denk dat messi wel overduidelijk gaat winnen

Het is leuk en aardig dat Messi aan de lopende band scoord maar Barca heeft daar helemaal niets aan gehad vorig seizoen, Terwijl Cristiano Ronaldo doelpunten heeft gemaakt voor Real waardoor zij naar de halve finale in de Champions league beland, La liga champions, Super cup en Halve finale met Portugal heeft bereikt, Messi heeft alleen doelpunten gemaakt, Elk jaar dus weer een discussie is ballon d'or nou Team of Individuele prijs geen van beide het is gewoon een publiekslieveling prijs.

Het lijkt me mooi als de Gouden Bal naar Iniesta gaat. Hebben we ook geen gezeik over Ronaldo of Messi. En ik zou het trouwens ook niet onverdiend vinden als die naar Iniesta gaat. Vind ik sommige wedstrijden beter spelen dan Messi en is wel het meest constant van deze 3.

Alleen Ploeggenoten of vrienden die ronaldo de beste vinden ?
Zeker niet oftewel is boateng een ploeggenoot van hem anders begrijp ik het niet .
En bij messi de meeste zijn ook vrienden en ploegmaten en heel erg weinig managers of trainers !

Als Messi hem niet wint eet ik mijn pet op. Er staat gewoon geen maat op. Overal waar een hele goede voetballer eindigt, gaat Messi verder. Eigenlijk is de discussie al gênant. Er is er geen een zo goed in de kleine ruimte, gaat zoveel combinaties aan, poort zoveel tegenstanders terwijl ze weten dat het gaat gebeuren, kan zo absurd vaak de verre hoek vinden, heeft zo'n gevoel voor ruimte en zo'n hoge handelingssnelheid.

Nogmaals, er staat geen maat op. Messi niet de gouden bal geven zou ik een belediging voor de sport vinden. Met alle respect voor de genomineerden, die alle 2 ook bijzonder goed kunnen voetballen.

Wanneer is de uitreiking nou? 7 Januari of 14 Januari? En weten jullie ook hoelaat? Alvast bedankt

6 januari 2013 om 15:21

morgen rond de middag is de uitreiking. Alle info is te vinden op uefa.com denk ik.

messi wind de goeden bal
iedereen die dat niet denkt heeft problemen

Afcfokke percies! hij het wel het clubrecord enal verbroken er is eik gwn geen discussie over te maken, messi wint de gouden bal!

Wat een onzin Messi scoort zoveel in Barça omdat ze daar verder geen goalgetters hebben in Real hebben ze ook nog Higuain Benzema enzovoort en Ronaldo was afgelopen seizoen veel belangrijker voor Real dan Messi voor Barca

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren