Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Hiddink speelt open kaart en start met Bruma, Huntelaar en Van Persie

Laatste update:

Bondscoach Guus Hiddink beleeft misschien zijn laatste 24 uur als bondscoach van Nederland. De beroemde Varssevelder heeft het moeilijk bij de nationale ploeg en zei afgelopen week dat hij stopt bij Oranje, wanneer er zondagavond verloren wordt van Letland. Een dag voor de wedstrijd speelde hij open kaart over de wedstrijd en gaf hij een deel van de basiself tegen de Letten alvast prijs tijdens de persconferentie.

/

Robin van Persie, die ontbrak tegen Mexico maar nu weer fit is, begint voorin naast Klaas-Jan Huntelaar. Die samenwerking pakte in het verleden nooit écht goed uit, maar Hiddink wil het toch proberen en hoopt dat de twee een sterk front zullen vormen. Achterin wordt het centrale duo gevormd door Stefan de Vrij en Jeffrey Bruma. Laatstgenoemde vervangt Ron Vlaar, die tegen Mexico al vroeg geblesseerd afhaakte. Toen kwam De Vrij er voor hem in.

Hiddink zei tegen de NOS geloof te hebben in een goede afloop tegen Letland, ook al zei hij dus te vertrekken wanneer Oranje verliest. “Wij zien nog wel licht, hoor. We moeten Letland continu onder druk houden. Snel zijn in de omschakeling en het middenveld in handen nemen”, aldus de bondscoach, die geen extra druk voelt. “Niet anders dan in de voorgaande wedstrijden. Sinds Tsjechië is er al druk. Een goed begin aan een kwalificatiereeks is zo belangrijk. Daarom was ik toen ook zo chagrijnig.”

Denk je dat Robin van Persie en Klaas-Jan Huntelaar het voorin goed gaan doen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wauw bruma..... Iemand wil ontslagen worden. Welkom erwin koeman, hopelijk halen we toch het ek met je

15 november 2014 om 19:30

Precies, Bruma is misschien wel de zwakste verdediger van de hele selectie.
Hij maakt bij PSV fout na fout welke dan gelukkig vaak worden opgevangen door de spelers om hem heen.

15 november 2014 om 19:38

Nee veltman is de zwakste verdediger.voetballend misschien de beste maar daar kom je niet ver mee als je niet kunt verdedigen.

15 november 2014 om 19:40

De Vrij is sowieso voetballend beter, ik snap niet waarom Veltman daarom zo geprezen wordt terwijl De Vrij vooral daarom de beste verdediger volgens de statistieken was.

15 november 2014 om 19:40

Nu eindigen we sowieso met 10 man.

15 november 2014 om 19:54

Als Nederland dan ook zo'n goede pot speelt als PSV tegen Ado speelde, vind ik het geen probleem om met 10e te eindigen @zu3n

15 november 2014 om 20:03

Veltman is op het moment de veste verdediger van Ajax. Wordt in mijn ogen zwaar onderschat, maar ben het wel eens dat hij in het NL elftal onzeker oogt.

15 november 2014 om 20:43

@wouter! : De Vrij en Veltman zijn inderdaad allebei stukken beter in de opbouw dan Bruma en alle andere alternatieven die hier op Voetbalzone regelmatig worden voorgedragen. (van Dijk, Douglas, Donk, Heitinga etc.) O.b.v. statistieken (en de laatste wedstrijden) zou ik ook kiezen voor De Vrij.
De Vrij komt prima uit de verf naast een ''echte'' verdediger, daarom zou ik hem nooit naast Veltman opstellen. Dat zijn teveel dezelfde types.

De Vrij is in de lucht sterker dan Veltman en Bruma heeft m.i. niet de juiste mentaliteit (hij heeft een tenenkrommende onnatuurlijke arrogantie over zich) en bovendien is hij zwaar overschat. Denk dat De Vrij of Veltman naast Vlaar de beste keuze is. Je hebt dan een combinatie van verschillende kwaliteiten. Nu Vlaar niet beschikbaar is, zou ik kiezen voor Rekik of Martins Indi. Laatstgenoemde presteert de laatste tijd echter wisselvallig in Oranje.

15 november 2014 om 21:03

Nee Veltman is gewoon voetballend beter..

15 november 2014 om 21:36

Veltman heeft gewoon het niveau nog niet simpel zat.schandalig dat het nog steeds zon iel jochie is na meerdere jaren bij het eerste. Elke dag uurtje op een rekstok en binnen jaar ben je echt een kast.dat is dan profvoetballer dan vraag ik me toch af of hij de top echt wil gaan bereiken.want de killer instelling heeft hij niet wat een cannavaro en puyol en thiago silva wel hebben en die zijn ook niet zo groot.

16 november 2014 om 03:03

Moet altijd beetje lachen als men zegt dat de Vrij voetballend sterk is. Zelfs bij een achterstand tegen Mexico durft hij enkel de bal naar de andere centrale verdediger te spelen. En zelfs dan knijpt hem 'm, want het liefst speelt hij de bal naar z'n eigen keeper.

16 november 2014 om 11:12

Tegen Letland moet dat geen probleem worden. Niet zo zeuren

16 november 2014 om 12:55

Kan je je nog herinneren dat hij Aguero zo vreselijk voor lul zette tijdens het WK? Of dat Balotelli vloekend het druk zetten maar op gaf? Dat kwam echt omdat De Vrij gewoon heel goed kan voetballen, hij heeft alleen niet altijd het lef om zo in te spelen als hij kan.

15 november 2014 om 19:31

Erwin Koeman zal de KNVB inderdaad kans op hebben, maar Ronald blijft op zijn plaats. Zolang die idioot Van Oostveen aan het roer staat, wordt hij geen bondscoach. Daarnaast is zijn avontuur bij Southampton veel interessanter dan een over the hill Nederland.

15 november 2014 om 21:03

Neem toch eens een echte coach. Henk ten Cate, Huub Stevens of Johann Neeskens.
Erwin Koeman is ook niet top. Dat is zijn Broer Ronald!

16 november 2014 om 11:12

Neeskens. Laat me niet lachen

16 november 2014 om 22:53

Hij heeft in Frankrijk goed werk gedaan en bij NEC met heel heel beperkt materiaal ook verrassend goed resultaat geboekt.

18 november 2014 om 22:19

Mijn reactie was sarcastisch, aangezien degene waar ik op reageerde het over Erwin Koeman had. Dit had natuurlijk Ronald moeten zijn en die heeft er op dit moment gewoon geen trek in. Meer dan terecht overigens, aangezien hij het prima doet met Southampton en daarnaast wel gewaardeerd wordt.

15 november 2014 om 19:32

Bruma of Veltman maakt geen bal uit. Ze komen beide gewoon tekort om in oranje te spelen.

15 november 2014 om 19:53

De enige juiste reactie naar mijn mening. Het punt is dat we achterin gewoon niet zo veel kwaliteit hebben rondlopen als 10-20 jaar geleden. Desondanks hebben we een aantal jonge getalenteerde verdedigers die wellicht nog kunnen uitgroeien tot verdedigers die de subtop van Europa kunnen halen. Ik vind het niet meer dan terecht dat Bruma ook eens een kans krijgt. Hij heeft foutjes gemaakt bij Psv, maar ook een hoop sterke wedstrijden gespeeld. En kom op; het zou niet zo veel uit moeten maken wie er tegen Letland in de verdediging staan. Deze wedstrijd moet ook gewonnen worden met Pietje Puk in de verdediging.

15 november 2014 om 21:04

Bruma is toch echt niet beter dan Van Dijk! Roep dan beter Ronald Koeman op!

16 november 2014 om 00:40

Van Dijk hype mag wel afgelopen zijn. Speelt wekelijks tegen Jupiler League spelers en is echt niet beter dan bruma of dergelijke niveaus. Daarnaast prsat iedereen elkaar maar na over hem...

16 november 2014 om 01:18

Doe nou niet alsof de schotse competitie zoveel minder is dan de nederlandse. Misschien iets maar niet veel. Veltman en bruma spelen ook tegen clubs als, met alle respect, go ahead, nac, cambuur etc. Van dijk was in zijn tijd hier al de beste verdediger, ajax wilde hem wel maar koos voor celtic. Hij is sterk, snel, kopsterk, rustig aan de bal, goed in de opbouw en beschikt ook nog eens over scorend vermogen. Het is niks voor niks dat je zoveel geruchten hoort over topclubs. Hij is ook meermaals verkozen tot beste speler, dat wordt je als verdediger zelden, hoevaak wint een verdediger de gouden bal bijvoorbeeld? De eer gaat 9/10 keer naar aanvallers, dus als je als verdediger verkozen wordt dat zegt toch wel wat.

Je zegt wel leuk dat iedereen elkaar napraat, maar jij doet het zelfde met jupiler league niveau en "hypen" van van dijk. Misschien moet je hem eens zien spelen en zou je dan net als ik dezelfde mening delen, je kan mij nooit wijsmaken dat veltman of bruma beter zijn dan van dijk,

16 november 2014 om 06:02

Veldman of bruma! Het is allebei geen oranje materiaal! Geef gewoon van dijk of douglas de kans

15 november 2014 om 19:39

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen als ze gaan winnen en doorgaan naar EK. Hierna volget een bericht wat bestaat uit mijn mening: Hij moet eigenlijk gewoon met hetzelfde elftal spelen als tegen Mexico. Die zijn al een beetje op elkaar ingespeeld. Met een paar wijzigingen natuurlijk, maar het meeste moet blijven

15 november 2014 om 19:40

Het klopt dus echt. Naarmate mensen ouder worden, worden ze gekker.

15 november 2014 om 19:42

Erwin koeman? Kan je dat even uitleggen?

15 november 2014 om 19:44

Hoorde dat van oostveen een gesprek met erwin had en ze waren ook samen gespot in een restaurant in londen afgelopen week.

15 november 2014 om 19:54

Haha erwin als bondscoach zou helemaal van de zotte zijn, dan wordt de kans op ek alleen maar kleiner.

15 november 2014 om 20:45

Erwin Koeman wordt assistent, Andries Jonker wordt de nieuwe hoofdtrainer !

Haha ... Fail !!!

15 november 2014 om 20:47

Gewoon Dick Advocaat weer aanstellen, die staat vast te popelen.

15 november 2014 om 21:05

@ Riick Psv
Complete onzin natuurlijk.

15 november 2014 om 19:58

Bij een gelijkspel stapt hiddink toch ook op, dat heb ik tenminste vernomen naar aanleiding van de vraag van valentijn driessen.

15 november 2014 om 20:27

Ja. Valentijn Driessen vroeg of hij dan zelf de conclusies zou trekken en iemand anders doorschuiven en daar zei hij ja op.

En daarna (wat ik nog het meest opvallend vond) herhaalde Driessen zijn vraag en vroeg hij: ''dus als wij niet goed door dit Tweeluik komen, ga je dan weg?'' Waarop Hiddink ja zei.

Technisch gezien zijn wij al niet goed door het tweeluik heen gekomen getuige het verlies tegen Mexico..

15 november 2014 om 21:10

Jan1980

Wint Nederland zondag, zal hij aandragen dat "we" goed door de tweeluik heen zijn gekomen.

16 november 2014 om 22:54

Bij winst misschien ook nog wel, want hij heeft nog niet gezegd of hij blijft.

16 november 2014 om 10:23

Wie anders? Als Veltman er maar niet instaat.normaal zullen vlaar en de vrij spelen.

Alles beter dan Veltman toch ? Hopen dat we die knul niet weer zien.

15 november 2014 om 19:25

Is dit een grapje?

15 november 2014 om 19:32

Waarom een grapje? Bruma en zelfs Rekik doen het beter dan Veltman? Dit is gewoon feitelijk (statistieken) zo.

15 november 2014 om 19:44

Kom maar met die statistieken.

15 november 2014 om 19:47

Minder tegendoelpunten met een slechtere keeper in het doel.

15 november 2014 om 20:01

Jij overdrijft echt met je PSV bril op! Veltman was idd slecht tegen Mexico..maar jij gaat mij niet vertellen dat je Bruma goed vindt en zeker niet die Rekik?!?! Die kunnen er echt helemaal niks van! Geen Oranje waardig..alle 3 niet! Van Dijk had daar moeten staan nu Vlaar niet mee doet..

15 november 2014 om 20:14

Dat is wel een hele simplistische manier van redeneren. Ajax probeert dominant voetbal te spelen en PSV valt voornamelijk aan vanuit de omschakeling. Veltman speelt over het algemeen met dertig tot veertig meter ruimte in zijn rug en Bruma speelt met zijn kont tegen zijn eigen zestien meter. Het laatste lijkt mij iets eenvoudiger.

Niet dat ik nu zo'n fan ben van Veltman, maar Bruma is niets beter. In neig zelfs naar het tegendeel.

15 november 2014 om 20:51

Je kunt niet alle verdedigers over één kam scheren. Je hebt pure verdedigers, die vooral goed zijn in het uitschakelen van een aanvaller (zoals Vlaar, Douglas en vroeger Jaap Stam), daarnaast heb je verdedigers die een goede inspeelpass hebben en goed zijn in de opbouw (zoals Veltman, De Vrij, vroeger Frank de Boer) en je hebt spelers die hier een beetje tussenin hangen. (zoals Van Dijk, Indi)
Tot slot heb je ook verdedigers die én niet kunnen verdedigen én niet goed zijn in de opbouw (maar wel een ''attitude'' hebben) en daardoor niet geschikt zijn voor Oranje. (denk aan Bruma, Heitinga en vroeger Bouma)

15 november 2014 om 21:08

Ik heb er totaal geen vertrouwen in. Guus blijft achterin de verkeerde opstellen Rekik Bruma Willems laat me toch niet lachen. Dan hebben van Persie ( in dramatische vorm ) en Huntelaar nog nooit lekker samen gespeeld maar dat zou nu het een cruciale wedstrijd is in eens wel gaan lukken.
Hij wil het toch gaan proberen. Maar op grond van wat? Natte vingerwerk?
Welke logica schuilt hier achter? Een ik doe maar wat idee?
Het klinkt als Hup dan maar! We zien wel wat eruit komt.

15 november 2014 om 21:09

Dat zijn geen statistieken.
Veltman verliest de minste duels in de eredivisie afgelopen seizoen.

15 november 2014 om 21:53

@wve

Volgens mij spelen we niet in afgelopen seizoen maar morgen....

16 november 2014 om 09:55

Nou ja dit seizoen is hij beter dan vorig jaar.
Dus zijn statistieken ook.
Als hij dan stoer wil doen met statistieken dan moet hij daar ook mee komen.
En niet simpel sommetje waar een heel team voor verantwoordlijk is.

15 november 2014 om 19:25

In de Eredivisie laat Bruma in ieder geval niet zien beter te zijn dan Veltman, had nog liever Rekik.

Bruma in de basis, Guus wil wel heel graag stoppen met zijn job. Waarom zet hij daar ook geen voetballende verdediger neer en niet iemand die amper een bal kwijt kan aan een medespeler? Het is nou niet dat Letland volle bak zal gaan aanvallen. Voetballend matig en verdedigend vind ik hem zeker niet beter in vergelijking met een Veltman of Rekik.

15 november 2014 om 19:33

toen guus veltman in de vorige wedstrijd zette wist ik al dat die wilde stoppen dus je komt er vrij laat achter.

15 november 2014 om 19:36

Inderdaad, waarom zetten we niet gewoon 4 spelmakers in de achterste linie? Gewoon 4 Klaassen's, het beste wat je kunt doen.

15 november 2014 om 19:39

Klaassen is nou niet echt de spelmaker die ik in gedachte heb. Sowieso, Klaassen, hoe kom je er op? Je gaat tegen Letland voetballen, zal het spel snel moeten rond laten gaan, ballen fatsoenlijk kunnen geven. Dat kan Bruma niet. Plus dat het verder een aardig matige verdediger is.

15 november 2014 om 19:41

Ongeacht je tegen welke tegenstander gaat voetballen. Je hebt gewoon 4 verdedigers nodig.

15 november 2014 om 19:42

Ja, dat zeg ik toch ook niet? Drie lijkt me trouwens wel genoeg tegen Letland.

15 november 2014 om 19:45

Nou zit ik even langs de reacties te scrollen zie ik de heletijd jouw cynische, schijt lollige reactie langskomen. Maar iets nuttigs over voetbal zeggen hó maar.

Is de rest van de opstelling ook al bekend?

15 november 2014 om 23:37

Huntelaar en Van Persie gaan spelen, backs zullen Van Der Wiel en Willems zijn, Robben speelt en Blind speelt. Hoe de rest ingevuld wordt, geen idee.

Ach, Bruma. Wat moet ik hier nou van denken? Een kongolo of van dijk is toch al veel verder? Desnoods martins indi. Nee, ik snal deze keus niet.

15 november 2014 om 19:27

Tja de tijden van Jaap Stam zijn voorbij

15 november 2014 om 19:30

Nederland heeft inderdaad niet veel geweldige verdedigers, maar Bruma is wel 1 van de zwakste. Veltman, Kongolo, Rekik, Vlaar, De Vrij, Douglas en Van Dijk zijn allemaal beter. Heitinga en Donk misschien ook wel, al zie ik die niet wekelijks spelen.

15 november 2014 om 19:41

Dat zijn veel wedstrijden die jij in het weekend moet kijken als jij de eredivisie, schotse competitie, bpl en de russische competitie allemaal volgt. Bruma is beter dan veltman.

15 november 2014 om 21:06

Bruma is inderdaad een onlogische keuze (overschatte speler) en bovendien is er bij hem sprake van misplaatste arrogantie. Zie dan liever jongens als De Vrij, Veltman, Rekik of Martins Indi. Overigens zijn de slechte resultaten niet alleen op de defensie terug te voeren, maar ook op de tactische keuzes van Guus Hiddink.

Met relatief jonge, onervaren verdedigers moet je kiezen voor een sterk blok op het middenveld (tegen Letland is dit minder essentieel dan tegen Mexico) met types als De Jong en Strootman. Veltman is goed in de opbouw, maar wil nog weleens een foutje maken (vooral in Oranje) en Willems is aanvallend sterk, maar is nog wat te speels (onvolwassenheid ?) in defensief opzicht. We moeten ook niet al te dramatisch doen. Succes en falen ligt soms dicht bij elkaar en hangt af van details.

Vlaar is de enige écht goed verdediger bij Oranje, maar in 1998 (om maar eens een periode te noemen) was Jaap Stam ook de enige écht sterke verdediger. Frank de Boer maakte ook regelmatig een foutje in defensief opzicht. Types als Frank en Ronald de Boer, Stam, Davids en Cocu hadden echter wel een andere mentaliteit dan de jongens van nu. (zie opmerkingen Robben) En met een goede instelling kun je heel ver komen. (zie Kuijt)

15 november 2014 om 19:42

BMI is geblesseerd en Feyenoord heeft gevraagd of Kongolo rust kon krijgen. Die vallen dus al af en hoe vaak heb jij de afgelopen tijd Van Dijk zien voetballen?

15 november 2014 om 21:38

@deentje, die hele Van Dijk hype moet maar eens stoppen. Zowel Van Gaal als Hiddink hebben deze jongen niet bij hun definitieve selectie gehaald en dat zal niets voor niets zijn geweest.

Het zou wat zijn als Bruma rood pakt en we echt gaan verliezen van Letland..

dit wordt het denk ik

jasper
van der wiel
de vrij
bruma
sneijder
de jong
blind
depay
robben
huntelaar
van persie
15 november 2014 om 19:39

De Jong zit niet eens bij de selectie.
Als Nederland zo gaat spelen wordt er ook gewoon verloren.
Sneijder moet de hele rechterflank gaan belopen?

Zal eerder zo worden:

Cillessen
Van der Wiel
De Vrij
Bruma
Willems
Robben
Blind
Sneijder
Depay
Huntelaar
Van Persie
15 november 2014 om 19:54

oké maar een paar dagen geleden zij ie dat ie met 3-3-4 ging spelen

15 november 2014 om 21:19

@maxitaxi : Aan je opstelling te zien snap je niet veel van voetbal. Robben achter de spitsen en Sneijder op de rechtervleugel in een 3-5-2 formatie ?!? Denk dat de opstelling van Appel1004 veel dichter bij die van Guus komt. Daarnaast is De Jong inderdaad geblesseerd, zoals meerdere malen is aangegeven.

15 november 2014 om 21:25

@ maxi taxi
Wat moet Blind daar? Zet daar een echte middenvelder neer. De Guzman, Fer , Maher, Gudelle, Clasie of wie dan ook maar geen Blind.

16 november 2014 om 08:07

Wist ik veel of de jing bij de selectie zat maar je hebt wel gelijk

Misschien kan hij Brenet, Maher en Zoet ook nog oproepen. In het begin vond ik het nog oké, maar nu begint het ernstige vormen aan te nemen. Narsingh, Bruma en De Jong oproepen was al discutabel, maar Bruma ook nog eens in zo'n belangrijke wedstrijd in de basis zetten?

15 november 2014 om 19:31

Waarom nodigt hij zoet, brenet, willems, maher, wijnaldum. Hendrix , depay narsingh locadia niet allemaal op. Pff psv sucker. Welkom koeman!

15 november 2014 om 21:27

Bertje Koeman traint nu bij Southampton en wil echt niet meer nu.
Hij doet het daar fantastisch. Misschien kun jij weer een open sollicitatie doen.

15 november 2014 om 19:33

Is hier een anti psv'er. Maar met bruma geef ik je groot gelijk. En wie zou jij in de spits meenemen na huntelaar en van persie ?

15 november 2014 om 19:37

Michiel kramer?

15 november 2014 om 19:37

Lens

15 november 2014 om 19:41

Weet niet hoe Van Wolfswinkel het doet in Frankrijk?

Anders heb je eigenlijk alleen maar De Jong en Castaignos.
Klaassen zou eventueel in de spits kunnen spelen...

15 november 2014 om 19:49

Depay en Robben in de spits en Van Persie erachter.

15 november 2014 om 21:08

Je kan Robben in de spits zetten..

15 november 2014 om 23:40

@appel,

Van Wolfswinkel heeft er 2 in 11 wedstrijden inliggen. Dus hij gaat vrolijk door waar hij mee bezig was, bijna niet scoren.

17 november 2014 om 20:34

Dan blijft er weinig keus over.
Danny Hoesen in Oranje! :D

15 november 2014 om 19:38

Inderdaad, echt raar dat hij veel Psvers oproept, sinds zij helemaal niet veel Nederlanders in hun selectie hebben en niet eerste in de competitie staan? Super raar he?

15 november 2014 om 19:52

PSV presteert goed, maar ik blijf het wel raar vinden.

Willems of Pieters. Ik had dan voor Pieters gekozen.
Bruma of Van Dijk. Het rare is, Van Dijk zat wel bij de voorselectie maar Hiddink koos opeens voor Bruma. Apart.
Narsingh of Lens. Ik had dan voor Lens gekozen. Vooral omdat Narsingh niet eens in vorm is.

15 november 2014 om 20:30

Van Dijk zal dan niet genoeg indruk hebben gemaakt bij Van Gaal en Hiddink? Ik neem aan dat hij de beste spelers opstelt (,die beschikbaar zijn) en dat zijn in dit geval De Vrij en Bruma. Narsignh en Lens zijn beide niet het niveau dat Oranje moet nastreven, dus beide komen nauwelijks aan bod.

15 november 2014 om 20:32

Waarom zat Van Dijk dan wel bij de voorselectie. Ik vind dat zo gek. Hiddink had dan Bruma gelijk moeten selecteren.

Beide hebben niet het niveau maar ik vind Lens toch wel een klasse beter dan Narsingh. Narsingh vind ik momenteel niet eens basiswaardig bij Psv.

15 november 2014 om 21:31

@rbn_ : Het is ook raar, daar heb je helemaal gelijk in.
Pieters en Willems zijn spelers die ieder een totaal andere invulling geven aan de positie van linksback. Pieters is beter in verdedigend opzicht en kan ook als CV uit de voeten en Willems is bijna een linksbuiten, die zorgt voor veel dreiging naar voren toe, maar uitermate slecht is in verdedigend opzicht. (internationaal gezien)
Van Dijk verdient in mijn ogen een keer een kans, al denk ik dat hij uiteindelijk ook niet goed genoeg is voor een basisplaats in Oranje. Bruma is dat sowieso niet.

15 november 2014 om 19:48

Ik vind Veltman oproepen al tot daar en toe, maar die opstellen vind ik een stuk erger dan Bruma. Bruma heeft tenminste nog iets van fysiek en verdedigend slechter dan Veltman ga je ze niet snel krijgen.

15 november 2014 om 21:41

Veltman is verdedigend even goed als Bruma, maar Bruma is veel groter en sterker; de keuze is wat mij betreft dan snel gemaakt.

15 november 2014 om 21:26

@world : Ik snap dat je reactie cynisch is bedoeld en Bruma is in mijn ogen inderdaad totaal ongeschikt voor het niveau dat Oranje nastreeft, maar Narsingh heeft het altijd goed gedaan in het Nederlands Elftal en De Jong is na Van Persie en Huntelaar denk ik het meest logische alternatief voorin. (of je moet de voorkeur geven aan een type als Lens of Depay in een systeem met 2 spitsen o.i.d.) Zoet is aan een slecht seizoen bezig en is volgens mij in de pikorde voorbij gestreefd door Vermeer, Krul en Cillessen. Vorm is tegenwoordig bankzitter en raakt op leeftijd, dus die zal ook niet meer worden opgeroepen.

Maher is nog steeds een talent, maar er is veel concurrentie voor de positie van aanvallende middenvelder. (denk aan o.a. Wijnaldum, Klaassen, Sneijder, v.d. Vaart, De Guzman)
Ik denk dat Hiddink gewoon kiest voor ze (in zijn ogen) beste spelers. Hij zal echt geen jongens van PSV oproepen als hij daar geen vertrouwen in heeft.

Staat Van Persie als schaduwspits? Of gaat Hiddink plots 4-4-2 spelen.

Verder begrijp ik niks van de keuze voor Bruma. Kongolo of Martens Indi lijken mij beide een sterkere optie.

15 november 2014 om 19:46

Ik denk eerder aan een 4-2-4 opstelling.

Cillessen
Vd Wiel
De Vrij
Bruma
Willems
Robben
Blind
Sneijder
Depay
V Persie
Huntelaar
15 november 2014 om 21:29

Wat jij neer zet is een 4-4-2 opstelling.

15 november 2014 om 21:32

4-4-2 of 4-2-4, wat maakt het uit ?!? Als je Robben en Depay of de flanken neerzet speel je bij balbezit 4-2-4, dus Mixmaster omschrijft het prima.

15 november 2014 om 21:36

Haha ik wist dat vroeg of laat iemand daar een opmerking over zou maken.

Nee je hebt gelijk alleen 4-2-4 staat er niet bij dus daarom een 4-4-2.
Maar als je een beetje je fantasie gebruikt en Robben en Depay naast de spitsen zet dan begrijp je wat ik bedoel.

15 november 2014 om 19:48

Kongolo is op verzoek van feyenoord niet geselecteerd en bmi was ziek.

Bruma is gewoon week in week uit PSV's beste verdediger. Hij pakt alleen te veel kaarten. Kongolo heeft zich volgens mij afgemeld bij Jong Oranje en Van Dijk komt bij zowel Hiddink als Van Gaal niet aan de bak. Zegt genoeg toch? Dan zou je nog kunnen discussiëren of Douglas een kans moet krijgen, maar iedereen die nu over Bruma valt, heeft dit seizoen blijkbaar geen PSV gekeken.

Ach Bruma kan het niet veel slechter doen, maakt eigenlijk niks uit wie je opstelt we hebben geen echte killers buiten Vlaar om, en juist hij is geblesseerd.

Zal er dan denk ik zo ongeveer uit gaan zien.

Cillissen
van der Wiel
de Vrij
Bruma
Willems
Blind
Robben
Sneijder
Depay
van Persie
Huntelaar

Weg met Guus!
Je doet Veltman er toch niet uit? Onze beste verdediger.

Die halve gare De Vrij begon vorige wedstrijd op de bank maar nu zit ie toch weer in de basis :s
En Bruma, tsja? Verdient hij het? Die is net bij de selectie gehaald en mag in de basis beginnen? Guus maakt zijn eigen beleid belachelijk.

15 november 2014 om 19:55

Ik hoop dat je een grapje maak met Veltman beste verdediger!

15 november 2014 om 20:09

oke boeiend? Een verdediger moet verdedigen in eerdte instantie toch?
Snap niet dat iedereen het heeft over veltman en dat hij goed kan opbouwen. Tegen mexico heeft hij 3 keer laten zien hoe gruwelijk langzaam hij is met dat 'opbouwen'. Je kan beter sneijder naast de vrij zetten morgen, die kan nog beter opbouwen dan veltman want daar gaat het blijkbaar allemaal om als verdediger, toch?

15 november 2014 om 20:02

Je maakt een grapje neem ik aan over Veltman?

15 november 2014 om 20:22

Veltman onze beste verdediger noemen om vervolgens De Vrij een halve gare te noemen. Ten eerste is die halve gare op elk punt een betere verdediger dan Veltman en ten tweede, als er iemand een halve gare is ben jij het wel met je Veltman. Als je concludeert dat Veltman onze beste verdediger is dan is er echt iets heel goeds mis met je.

15 november 2014 om 20:48

Over 5 jaar accepteer ik je excuses als Veltman bij de absolute wereldtop hoort.

15 november 2014 om 21:42

Veltman is veel te klein om uberhaupt ooit bij de top terecht te komen.

15 november 2014 om 21:35

@geert VS : Veltman eruit valt op zich nog wel te verklaren, maar Bruma opstellen is onbegrijpelijk.
Een combinatie Veltman / De Vrij zie ik sowieso niet zitten, dat zijn teveel dezelfde types.
Veltman wordt op hier door veel mensen ten onrechte afgeschreven, maar hij is inderdaad een prima speler. Hij moet dan wel een goede verdediger naast zich hebben en het is ook wel prettig als er iemand op het middenveld loopt die meeverdedigt. (De Jong en/of Strootman bijvoorbeeld)

Bruma??? Hiddink heeft de handdoek duidelijk al geworpen!

Bruma is de beste centrale verdediger van de club die eerste staat in de Nederlandse competitie, zo gek is het niet. Daarnaast heeft hij dezelfde kracht als Ron Vlaar alleen moet hij die slimmer weten te gebruiken. Vlaar was ongeveer net zo ver als Bruma op die leeftijd.
Daarnaast heeft Veltman nog geen enkele fatsoenlijke interland gespeeld.
Van Dijk mag van geen enkele bondscoach spelen dus die zal het niveau ook op dit moment niet aan kunnen.
We moeten realistisch zijn en snappen dat we op dit moment geen betere spelers hebben, Martins Indi en de Vrij centraal in Oranje met vier verdedigers was ook dramatisch.

15 november 2014 om 23:28

Maar ze staan niet eerste door hem. Wel door de geweldige aanval en het geweldige middenveld wat ze hebben

Ik snap Guus wel, Bruma is ene type Jaap Stam die heel goed kan verdedigen en angst in boezemt bij tegenstanders.

15 november 2014 om 21:40

@rm7 : Bruma is eerder een speler die angst inboezemt bij zijn eigen doelman, medespelers en hde fans van Oranje. Hij heeft dezelfde kwaliteiten als Heitinga : moeilijk kijken, stoer doen, maar niet kunnen verdedigen én slecht zijn in de opbouw. Voortaan niet meer oproepen Guus !!!

Ik heb me bewust nog niet uitgesproken in de hele discussie omtrent Hiddink, omdat ik hem op zich wel de tijd gun, maar mijn vertrouwen in hem in bij deze toch ook wel gedaald tot een absoluut nulpunt. Met alle respect voor Bruma, maar die heeft vanuit mijn optiek echt niks bij oranje te zoeken, laat staan in de basis. Doet het redelijk bij psv hoor, maar als je zijn potentie onder de loep neemt is het toch gewoon pure middelmaat of ben ik nou gek. Douglas is toch nu gewoon officieel Nederlands staatsburger. Nou, die weet nu ook exact waar die aan toe is voor zover dat nog niet duidelijk was. Kongolo is vanuit mijn optiek 1 van de grootste Nederlandse talenten en nu al een stuk verder dan Bruma. Die is toch intussen ook weer gewoon fit? Rekik vind ik persoonlijk ook wel potentie hebben, speelt ook beter dan zijn maatje in centrum, zet die er dan desnoods in, nog een linkspoot ook, naast de rechtsbenige De Vrij. En Veltman is geblesseerd of gepasseerd?

15 november 2014 om 19:57

ik denk gewoon gepasseerd!
Niet moeilijk toch?

15 november 2014 om 20:00

Uiteraard gepasseerd. Zal in het vervolg cynisme tussen haakjes erachter zetten.

Ik snap niks van Hiddink. Eerst een linkspoot voor een rechtsbenige verdediger oproepen en daarna een rechtspoot voor een linkspoot. Bruma opgeroepen en niet Van Dijk terwijl Van Dijk bij de voorselectie zat. Janmaat opeens 4e keus terwijl hij nog 1e keus was tegen Tsjechië. Heeft puur met zijn cruciale fout te maken maar zo geef je spelers toch geen (zelf)vertrouwen.

15 november 2014 om 20:00

Bruma is nodig kan hij ala Jaap Stam de geweldige top spitsen van Letland afstoppen.

15 november 2014 om 21:13

Ala Jaap Stam serieus? Jij vergelijtk bruma met jaap stam omdat hij groot is? Jaap was een leider en domineerde het veld. Bruma kan niet verdedigen niet opbouwen..

15 november 2014 om 21:20

Het is heel frustrerend. Ik had ook gehoord dat ze Van Dijk niet gehaald hadden om te vervangen omdat hij dan uit Schotland zou moeten komen en die andere 2 gekken hier al in Nederland zijn.

Kongolo speelt toch goed dit seizoen?

Maar het heeft ook weinig nut om zon jonge verdedigen te nemen met een team dat totaal niet loopt.

vdw - van dijk - kongolo - erik pieters

Ik vind ook dat Douglas of van Dijk een keertje een eerlijke kand moeten krijgen.
Zijn ondergewaardeerd en onze ere-divisie verdedigers meer overgewaardeerd!

15 november 2014 om 21:45

@luckykes : Van Dijk verdient inderdaad een keer een kans, zeker nu Vlaar geblesseerd is.
Bruma is een lachertje (eigenlijk om te huilen, maar goed) en Douglas is naar mijn mening ook ongeschikt, al heeft dat weinig met zijn voetbalkwaliteiten te maken ; ik zie gewoon liever geen genaturaliseerde spelers in Oranje. Veltman komt er uiteindelijk wel, maar moet nu even pas op de plaats maken. Jammer dat Vlaar er niet bij is, al zal je die tegen Letland toch niet echt missen.

Ik denk serieus dat Hiddink graag naar huis wil.
Als ik guus nog even wat tips mag meegeven voor zijn opstelling, volgens zijn redenaties:

On topic: Ongelofelijk, Bruma!??!?! Kun je beter gewoon niet spelen...

Sneijder
v.Rhijn
Bruma
random psv
Willems
random psv
Sneijder
Blind
Robben
Huntelaar
v.Persie
15 november 2014 om 21:47

@afc Ajaxfan : Haha, Guus moet gewoon zó spelen ...

Zoet
Brenet
Bruma
Rekik
Willems
Wijnaldum
Schaars
Maher
Robben
Lens
Depay
17 november 2014 om 20:35

Met 10 man zullen ze inderdaad niet veel kans maken. Of moet hij Rodney Sneijder ook oproepen?

Volgens mij wordt het zoiets. Geen 4-3-3, maar een soort 4-1-3-2. De backs zullen moeten opkomen, terwijl ook Van Persie naar de spits doorschuift. Een "hybride"-systeem dus.

Cillessen
Wiel/Rhijn
De Vrij
Bruma
Willems
Blind
Afellay
Van Persie
Sneijder
Robben
Huntelaar

Depay is waarschijnlijk gedropped, speelde tegen Mexico zijn slechtste game in een jaar.

Bruma of Veltman, lood om oud ijzer.

Zet dan iemand erin die als primaire taak verdedigen heeft.... Virgil van Dijk anyone?

Begint overigens wel erg te worden hoor die PSV fetish van Guus Hiddink..........dat hij Wijnaldum en Depay oproept is logisch.... en Willems na zijn goede vorm (en gebrek aan betere opties).........maar dat hij nu ook al Bruma en Rekik gaat oproepen... jezus.

Nog even en Joshua Brenet en Florian Josefzoon staan in de basis bij Oranje...........

15 november 2014 om 20:38

Nu zal ik eerlijk zeggen.. ik kijk geen Schotse competitie, maar zijn wij dan zo slim en Hiddink/van Gaal gek?

Waarom roept iedereen hier hele tijd om Van Dijk en laten beide trainers hem links liggen? Misschien toch een tikkeltje overschat door het NL publiek,want laten we eerlijk zijn.. Schotse competitie word je ook niet vrolijk van.

16 november 2014 om 13:33

Dat kan zijn dat wij voetbalfans (meerderheid zo lijkt het op VZ) Van Dijk overschatten....

Maar wij hebben wel Veltman en Bruma de afgelopen 1.5 jaar bijna iedere week wel 1 slippertje zien maken of meer.

Anderzijds kijk ik best wat wedstrijden van Celtic, ja het niveau is niet super hoog in Schotland maar qua fysiek en passing zit het wel goed bij die gozer.......hij maakt in ieder geval geen grote fouten die goals opleveren... of domme gele en rode kaarten zoals Bruma bijvoorbeeld............

Gezien Van Dijk minder fouten maakt en fysiek een ''echte'' verdediger is... dan is de roep om Van Dijk vooral om hem een kans te geven....

“wij zien nog wel licht, hoor. We moeten Letland continu onder druk houden. Snel zijn in de omschakeling en het middenveld in handen nemen”.
Wtf? We hebben het over Letland! Deze quote hoort bij een wedstrijd tegen een topland. Pff. zover is het Nederlands elftal dus gezakt.

Tja, ik vind Bruma los van zijn uitstraling toch niet echt een topper. Nou moet Veltman na zijn laatste optreden naar mijn mening wel even plaats maken, maar Bruma? Ik ben niet echt overtuigd.

Ben wel benieuwd naar Huntelaar en Van Persie samen.

15 november 2014 om 21:44

Bruma is verdedigend gelijkwaardig aan Veltman, alleen is Bruma veel langer en veel sterker.

15 november 2014 om 23:16

Klopt helemaal, alleen kan Bruma niet voetballen en Veltman wel.

16 november 2014 om 00:13

banaan, dat heeft alles met de voetbalcultuur te maken. In Nederland verwacht men dat een verdediger ook mee kan voetballen.

16 november 2014 om 03:16

Je vergeet één wezenlijk feit: Veltman Stond Niet OP Zijn Positie. Dat is dus anders voetballen en als je door een zeer zwak middenveld en de bal niet kwak kan en je staat continu onder druk dan ga je fouten maken. Zet je Bruma of de vrij daar neer dan hebben zij hetzelfde probleem. Veltman kan uitstekend voetballen en laat hij anderhalf jaar lang al zien, maar dan wel op zijn eigen positie en of op de positie van Cvm. Bruma = - Bru + Dra.

Waarom is de keuze van Bruma fout? Omdat Bruma 1:1 in de eredivisie al een van de zwaksten is. Wij tegen Letland moeten aanvallen en wanneer de doelpunten dus niet snel vallen we al meer ruimte gaan laten. Dan is een loopactie genoeg om Bruma te verschalken en een rode kaart ligt dan ook op de loer. Hier had dus een snellere laatste slot op de deur moeten staan. Foutje Guus bedankt.

Het grote probleem!

kennelijk ziet niemand dat Blind de rotte appel binnen het elftal is, te zwakke voetballer op dit nivo, zijn medespelers ergeren zich rot aan deze beperkte voetballer, loopt nog te zwaaien met zijn armen als cruyff in zijn beste tijd maar die had het recht ,deze blind kan niet eens normaal lopen (huppelkutje) dat ie is, zo lang deze jongen erin staat wordt het echt niets met het nederlands elftal. Wanneer blind niet meer geslecteerd wordt bij nederlands elftal en man utd. zal hij verschrikkelijk diep vallen.

15 november 2014 om 23:02

mbeyer, lachwekkend. Blind is 1 van de weinigen die wel zijn niveau weet te halen, het spel kort en direct houdt en geen domme dingen doet. Bruma laten starten is natuurlijk een gotspe, deze jongen kan totaal niet voetballen en struikelt in de Eredivisie al over zijn eigen benen. Dat Hiddink nu voor Bruma kiest tegen een zwakke tegenstander als Letland geeft duidelijk aan dat Hiddink compleet de weg kwijt is. Hiddink is een angsthaas geworden en denkt met Bruma, een jongen die fysiek sterk is maar totaal niet kan voetballen, de deur achterin dicht te gooien.

15 november 2014 om 23:33

"het spel kort en direct houdt en geen domme dingen doet". Daar heb je ook het hele spel van Daley want meer doet hij niet.

15 november 2014 om 23:39

Dat is meestal genoeg! Een speler die doet wat er van hem wordt verwacht zal het team nooit onnodig in problemen brengen.

15 november 2014 om 23:49

Een speler die niet meer kan dan zijn taak zal het team dus wel in de problemen brengen. Ik kan me een moment tegen Mexico herinneren dat hij een bal over 16 meter naar voren moest geven of moest wachten op v Rhijn en toen helemaal in paniek raakte toen v Rhijn geen aanstalten maakte om door te schuiven.

16 november 2014 om 00:00

Lag dat nu aan Blind of Van Rhijn? Ik heb zelfs Cruyff wel eens domme dingen zien doen toen zijn medespelers niet deden wat er van hen werd verwacht.

16 november 2014 om 00:07

Gaat de discussie over of het de fout van Blind of van Rhijn was of over het feit dat Blind gewoon geen bal over meer dan 10 meter durft te geven en al zeker niet naar voren.

16 november 2014 om 00:18

Ik hoorde Hiddink nog zeggen dat hij voor Blind koos omdat Blind in zijn ogen juist wel een bal naar voren kan geven. Van Gaal dacht er overigens hetzelfde over maar jij zal het ongetwijfeld beter weten.

16 november 2014 om 00:56

Geef me aub de interviews waarin zowel van Gaal als Hiddink stellen dat Blind speelt omdat hij een bal naar voren kan geven.

16 november 2014 om 01:11

Het interview met Hiddink van gisteren niet gelezen, gezien of gehoord? Zoek even op Hiddink vol op de aanval met Oranje. Hiddink gaf bij de publieke omroep duidelijk aan dat Blind de man is die een bal naar voren kan geven.

16 november 2014 om 12:49

Ja dan is Hiddink de weg kwijt......als hij de bal in eigen 16 krijgt speelt ie m het liefste nog achteruit.

Ik vind gewoon dat Hiddink en Nlind moeten opstappen dus Knvb doe je huiswerk eens goed en stele een goeie keuze aan en ga advies vragen bij de oudvoetballers zoals cruijff en van hanegem voor een nieuwe trainer.
En neem van dijk eens in de opstelling op

Van Dijk??? Kom op mensen, die speelt in de Luxenburgse competitie. Wat verwacht je? Of was het nou de Schotse? Nou ja zoiets in elk geval.

Mensen hou aub op met roepen dat Veltman zo goed is en dat hij sterk kan opbouwen. Bla bla bla. Tegen Mexico verloos hij met de bal aan de voet 2 keer bijna de bal. Eerder tegen Colombia verloor hij de bal en hadden we geluk dat het doelpunt wegens buitenspel werd afgefloten. Veltman komt zwaar tekort voor Oranje. En dan Bruma...ZUCHT! De Vrij is na Vlaar de beste die we hebben. Zet BMI ernaast. Of roep desnoods Heitinga op. Kom niet aan met Rekik. Want een kansloos gedoe en de voorkeur voor PSV spelers is overduidelijk. Ik vind het werkelijk onbegrijpelijk dat Hiddink er nog zit. Heeft een top draaiend Oranje om zeep geholpen.

En weer mag Blind starten op een cruciale positie, wat zullen andere landen schrikken.

Yes! Bruma in de basis. Eindelijk een topverdediger. Dat Guus dat niet eerder heeft gezien. Bruma, de nieuwe rots in de branding van Oranje. Onze eigen Beckenbauer!
Nee, nu even serieus...Wat een aanfluiting dat deze eersteklas prutser het Oranje shirt mag dragen.

Bruma in het Nederlands elftal en Virgil van Dijk gewoon thuis voor de tv. Wat triest dat een eens zo goede coach volledig de weg kwijt is. Ondanks zijn dwalingen zal er morgen wel van het zwakke Letland worden gewonnen en dan vindt iedereen ook nog dat zijn keuzes de juiste zijn, zo gaat dat in dit land...

Bruma in de basis en Rekik geselecteerd. Sjonge hoe is het mogelijk. Waarom zit van Beek van Feyenoord er eigenlijk niet bij? Is die ook geblesseerd?

Ik zou graag Co Adriaanse als bondscoach willen zien. Hiddink wordt dement, dat is te merken aan het feit dat hij volkomen belachelijke beslissingen neemt. Bruma opstellen, hou toch op.

16 november 2014 om 03:25

Eerste verstandige woorden die ik in deze topic lees. Ben ook erg voor Adriaanse. Jammer dat hij destijds bij Ajax de vijfde colonne tegen zich had.

Een lekker vooruitzicht met Bruma achterin..... Zo wordt je niet opgeroepen en wordt je later als vervanger erbij gehaald en zo sta je in de basis....
Het kan allemaal bij Ome Guus....

Hij lijkt de strijd al opgegeven te hebben. RVP en KJH in de spits, dat werkt niet samen. Een zwak verdedigend centrum doet de rest. Alles zal vandaag afhangen van de grillen van Robben !

Van Dijk. Ongelooflijk hiddink!

Logisch ook. De Vrij is gewoon opbouwend het sterkste + verdedigende kwaliteiten. Veltman is alleen voetballend sterk, hou je geen centrum over. Naast De Vrij heb je dus een speler nodig die gewoon sterk staat en een beuk uit kan delen. Achter Vlaar is Bruma dan inderdaad de eerste keuze.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren