Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het publiek ging echt tekeer, toen hoorde ik dat Ajax punten had verspeeld’

Laatste update:

PSV is een van de grote winnaars van de eerste speelronde in de Eredivisie. De regerend kampioen boekte een overtuigende 4-0 zege op FC Utrecht en zag zowel Ajax als Feyenoord meteen punten verspelen. Bij PSV vierde de aanhang vóór de wedstrijd al een feestje, zag Denzel Dumfries. Hij had niet direct door waarom dat was.

"Ze gingen echt tekeer. Ik dacht: wat is er aan de hand? Toen hoorde ik dat Ajax punten had verspeeld", vertelt de nieuwe rechtsback van PSV in De Telegraaf. "Dat is goed voor ons, denk ik, maar wij moeten vooral zorgen dat we zelf wedstrijden winnen." Dumfries had een aandeel in de zege op Utrecht: hij bepaalde de eindstand op 4-0 met een kopbal. "Fantastisch natuurlijk. Ik pik graag mijn goaltje mee. Mooi dat het dan al in de eerste wedstrijd lukt."

Dumfries zegt onder de indruk te zijn van de teamgeest bij PSV. "Vorig seizoen heb je kunnen zien dat het echt een kampioenschap van het collectief was. Ik ervaar nu ook dat het echt een team is", vertelt de verdediger. "Iedereen gaat goed met elkaar om, zowel op als buiten het veld. Dat hebben we nu ook gelijk laten zien. Heel fijn."

Wie eindigt komend seizoen hoger in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Totaal geen veetrouwen in ajax. Matige coach, gerommel met rugnummers. Tadic die als een klein kind zich opstelt had ik niet verwacht. Ajax had moeten zeggen nee 10 was beloofd als ziyech weg is. Aamg3zien hij nog hier speelt behoud hij dat nummer basta! Onze beste speler wordt nu zomaar opzij gezet door meneer tadic. Dinsdag wint standard. De jong gaat weg, neres die ineens naar links gaat. Besluiteloosheid van eth donny of frenkie.. Nee als dit intern niet opvelost wordt, wordt dit een rampjaar. Stelletjes amateurs.

13 augustus 2018 om 09:39

Zeker een fout van ten Hag om je team nu al te sparen (creã«er je natuurlijk gemakzucht mee bij je eigen spelers), maar de selectie is meer dan goed genoeg om minimaal tot de laatste wedstrijd mee te doen om het kampioenschap.

13 augustus 2018 om 09:43

Ik heb het niet over selectie. Maar het functioneren van eth. Ik zie werkelijk geen progressie onder die man

13 augustus 2018 om 10:25

Weet je wat ik mis onder zowel héél veel Ajax-supporters als ook Ajax-spelers? De extreme wil om hoe dan ook te winnen. Als t mee zit én als t tegenzit. Als je het met Ten Hag moet doen, steun hem dan, juich hem toe, dat werkt zoveel beter dan dat eeuwige kritische geluid. Je merkt het ook in het stadion. Het eerste gefluit was al heel snel te horen. Waarom niet vol er achter staan? 90 minuten lang. En erna, gewonnen of verloren, de balans opmaken. Maar dat 90 minuten alles geven zit er al een aantal jaren niet echt in. En dat geldt ook op het veld. Zondag pas echt er voor gaan als je achter staat. Dat móet eerder. Het lijkt als of men verwend is en denkt dat alles wel goedkomt. Nou, daar moet je met zijn allen voor werken, spelers, supporters, staf, directie. Toon (positieve) energie en ga er met zijn allen voor.

13 augustus 2018 om 11:34

Je mist de extreme wil om te winnen bij supporters? Hoe dan?

13 augustus 2018 om 13:20

Dat legt hij dus precies uit in de zin erna...

13 augustus 2018 om 09:39

hahaha mooie nickname ook, een echte supporter zie ik? Jij bent niet van het anti-supporteren gelukkig!

Ajax maakt nog een prima kans om CL te halen, misschien wel het meeste kans in de afgelopen jaren. Er is een competitie wedstrijd geweest, een waar het inderdaad niet lekker loopt. Maar wacht even met conclusies trekken man.

Ten Hag had misschien inderdaad Huntelaar en De Jong moeten opstellen, maar ook met een gemotiveerde en getergde Eiting en VD Beek had Ajax gewoon moeten winnen van Heracles.

Alles op Ten Hag afschuiven is wel erg makkelijk.

Daarnaast, dat gedoe met die rugnummers is opgeblazen man. Stel je niet aan.

13 augustus 2018 om 09:47

Ik ben al 25 jaar fan en supporter van de club ajax. Spendeer regelmatig mijn euros aan aiax. Ik zie jaar in jaar uit mensen binnen ajax fouten maken. Na zoveel tijd hebben ze eindelijk de selectie op tijd af en zeer gebalanceerd. Staat er een nietsnut aan het roer. Bosz niet zijn zin geven dan jaar later alsnog inzien dst bergkamp en co stoorzenders zijn. Hoe ga je een coach die met ajax finale el haalde niet zijn zin geven

13 augustus 2018 om 09:55

Juist. En dat was mn beklag ook van Heracles thuis. Hoe je ook wilt spelen. De instelling van een aantal spelers zint me niet. Er moet eerst een klap komen voordat er actie ondernomen wordt. Na de 0-1 kunnen we ineens wel drukken. De wil opleggen. Constant op de tegenstander helft spelen. Dat wil ik vdmme vanaf sec 1!! zien..
Dan sla je zo'n tegenstander lam en geef je een signaal af dat er niets te halen valt. Bij een aantal moet de knop om. Bikkelen en wíllen winnen.

13 augustus 2018 om 11:25

Ook Bosz is nooit onomstreden geweest. Alleen omdat hij de finale haalde wordt hij geprezen. Heeft uiteindelijk ook niets gewonnen en heeft bij een aantal wedtrijden in de Europa League behoorlijk gemazzeld. Bosz kent geen plan B en houdt koppig vast aan plan A. De finale EL was daarvan het mooiste voorbeeld, Ajax had niets in te brengen. Dat je verliest van Manu oke.. maar de manier waarop was schrijnend.

Hoe hard iedereen ook om Bosz roept, ik denk niet dat dat de oplossing is. Ik zal wat kritiek krijgen maar dan liever Frank de Boer. Heeft Ajax 4 keer kampioen gemaakt met een spelersgroep die vele malen minder was.

13 augustus 2018 om 09:46

Tis al aan je naam te zien dat je er geen vertrouwen in hebt. Mag natuurlijk ! Ieder zn kijk. Maar zoals jij t schetst is wel heel pessimistisch. Ja, ik ben ook geen ten Hag fan. Maar imo is dit jaar t jaar waar hij moet laten zien wat hij wilt met de ploeg. Ik maak me soms meer zorgen om de échte wil van de spelers zelf. Tegenwoordig gaan ze al zo snel 'twijfelen' of 'zweven'. Tuurlijk heeft de media daar een groot aandeel in. Maar als je net 2 wedstrijden op de bank zit wordt er al gauw gemokt. Jonkies mogen af en toe wat meer backbone tonen. Je ziet t al jaren met jongens als Tete, Riedje, Kishna noem ze maar op. Bij tegenstand willen ze weg. Dan kan ik weer genieten vd vastberadenheid van bv Schöne, hoe matig hij soms ook is. Zelfs in de jeugd hoor je al die verhalen en vertekken ze naar bv Engeland. 😐

Dinsdag is andere westrijd andere tegenstander. Ja het wordt nog spannend. Maar , was Ajax scherper in de afronding had je in min 60 al op minstens 1-4 kunnen staan. Nu hou je ze onnodig in leven maar vooraf was deze uitslag ook prima geweest. 2 goals uit. KOM OP! We gaan er gewoon voor en zie vol op kansen daar toe.

Tis te hopen dat een aantal spelers niet denkt bij geen CL vertrek ik. Die moeten bij hunzelf te raden gaan of ze dat niveau nu überhaupt hebben. En waar ze t meest aan spelen toe komen.

Ik denk geen ramp jaar. Erger dan Vorig seizoen met hoe dat begonnen en verlopen is kan al niet meer.

13 augustus 2018 om 09:53

Ik heb echt totaal geen vertrouwen in eth. Daar komt t op neer. Dat de spelers het niet kunnen opbrengen zou kunnen, maar dan moet eth ervoor zorgen dat die jongens geprikkeld worden. Maar erger dan vorog jaar met nouri kan niet. Ik heb het meer over sportieve prestati3s.

13 augustus 2018 om 09:58

Maar dat zeg ik.. t kan niet erger man! Nouri wilde ik ten eerste niet aankaarten.. bedoelde ook t mislopen van Europees voetbal. Dat hebben we nu gewoon weer wel. En t seizoen is jong. Die jongens mogen t laten zien, nadat Ajax grote bedragen vd tafel veegde voor bv Matthijs of Neres. Of Frenkie. Laat zien dat t zn beste spelers wil houden. Laat ze maar een laten zien waarom ze gevolgd worden door die clubs. Drang om te bewijzen is wt een aantal nodig hebben. Muv de Ligt.

13 augustus 2018 om 10:11

Verschil is dat wij dit jaar iig el spelen jah. Maar ik moet t nog zien allemaal wat de selectie klaar gaat spelen onder ten hag. Ziyech en de ligt geven iig wel het voorbeeld.
Ze moeten echt, wat ook hieeboven al is gezegd, vanaf sec 1 erop klappen. Ik heb liever dat ik die wil en inzet zie dan alsnog verli3zen, dan apatisch op een tergend langzaam tempo een wedstrijd misschien nog winnen.

13 augustus 2018 om 09:48

Als Ten Hag gewoon zijn spelers opstelt die moeten spelen dan maken wij gewoon kans op het kampioenschap

13 augustus 2018 om 10:49

Ten Hag heeft een selectie van 26 spelers.
Welke spelers daarvan 'moeten' spelen dan volgens jou en welke, dus, kennelijk niet?

13 augustus 2018 om 11:02

PSV heeft ook een zeer sterke aanval en verdediging vergis je daar niet in. Ik heb Bergwijn zien spelen afgelooen zaterdag ik was zwaar onder de indruk van deze jongen. De enige mindere kracht bij PSV is momenteel Rosario maar voor die positie is Thomas gehaald. Ik vindt dat Ajax een betere selectie heeft maar na speelronde 1 weet ik niet of ze kampioen gaan worden. PSV speelde zeer sterk vooral Bergwijn en Pereiro.

13 augustus 2018 om 11:39

Het seizoen is nog jong en over vorm kan je na 1 wedstrijd nog niet veel zeggen. Wel zag deze ene wedstrijd van PSV er veelbelovend uit en dat van Ajax niet, maarja PSV had nu een wedstrijd dat ze makkelijk wonnen, maar ze krijgen ook wedstrijden waar ze het vast wel lastig krijgen, door die wedstrijdem te winnen (wat ze vorig jaar deden) neem je een goede stap naar het kampioensschap. Hopelijk is dit een wijze les voor Ajax geweest en verspelen ze niet veel domme punten meer

13 augustus 2018 om 12:03

Tagliafico, de Jong Huntelaar. Neres stond linksbuiten terwijl hij op de rechtsbuiten positie moet staan. Schone die niet speelden ook al zijn de meningen daar over verdeeld ik vind dat Ajax dan veel beter speelt.

13 augustus 2018 om 12:13

@niels221

Rosario 1 van de mindere? Ik vind hem juist een openbaring. Fysiek sterk, goed inzicht en strakke pass. Kortom alles wat een moderne middenvelder moet hebben. Laat hem maar mooi staan. Hij heeft alles wat Thomas niet heeft. Thomas is een vlieggewicht, niet groot, laag rendement. Het enige wat hij daar tegenoversteld is gesrevenheid. Maar dat is niet genoeg. Onbegrijpelijke aankoop. Het kan best zijn dat Rosario een mindere fase krijgt. Tot dan toe geniet hij mijn grote voorkeur.

13 augustus 2018 om 18:09

Vind Thomas juist wel een redelijk goede aankoop. Over Rosario ben ik het helemaal eens. Als Guti kwam had hij de jeugd weer in de weg gestaan. Nu kan hij mee concurreren. Ik hoop dat van Bommel niet zo maar de plek aan Thomas geeft. Rosario heeft inderdaad veel meer body en voert zijn verdedigende taak tot nog toe goed uit. Rosario kan iig nog terugvallen op zijn fysiek en werklust. Spelers als Thomas en ook Ramselaar missen echt dat fysiek.

En dat bij de eerste wedstrijd van de competitie? Waar je je al niet mee bezig kan houden? Treurig

13 augustus 2018 om 09:37

Deze punten tellen net zo hard als de punten in speelronde 34, mocht PSV dj's nu kampioen worden met 2 punten verschil kan dit dus de cruciale wedstrijd zijn geweest. Terecht dat mensen dus blij zijn dat de grootste concurrent punten verspeeld

13 augustus 2018 om 09:40

En zo is het. Terecht dat ze gingen juichen. En jullie gaan nog vaker juichen om deze reden ben ik bang voor. Ik zie zelfs vitesse of az hoger eindigen dan ajax als ze niet snel met zn allen de schouders eronder zetten. Ziyech moet ook blijven.

13 augustus 2018 om 11:04

Ik denk juist dat Ziyech moet vertrekken. Ik ben van mening dat Tadic en Ziyech niet samen allebei op 100% functioneren in 1 team. 2 geweldige spelers maar allebei te veel van het zelfde.

13 augustus 2018 om 12:40

"ik zie zelfs vitesse of az hoger eindigen dan ajax..."

Dit heb ik vorig jaar precies zo gehoord alleen dan over PSV ipv Ajax. En we weten allemaal hoe dat is afgelopen.

13 augustus 2018 om 09:40

Het is toch heerlijk als je direct concurrent punten verspeeld. Ik zou net zo hard gaan juichen als Psv punten verliest.

13 augustus 2018 om 09:52

Idd de Arena is ook blij als ze horen dat PSV of Feyenoord punten laten liggen.

13 augustus 2018 om 09:40

Waarom treurig? Het verbaast mij niet dat PSV Ajax als hun grootste concurrent zien. Beide zullen veel wedstrijden winnen dus dan telt elk puntverlies goed mee, ook aan het begin.

13 augustus 2018 om 10:02

Je moet je bezig houden met de wedstrijden en dan aan het eind van de rit dan ga je juichen en daarom is mijn mening dat het treurig is! De competitie is nog lang en Ajax heeft echt wel de kwaliteit om kampioen te worden! Zoniet dan mag heel Nederland juichen

13 augustus 2018 om 10:53

Heel Nederland, wie heeft het over 'heel Nederland'? Spreken hier wat frustraties soms??

Hoe dan ook, moet ik van jou begrijpen dat de Ajaxfans, die horen dat PSV punten verspeeld, dus niet juichen en blij zijn maar gewoon stoicijns het nieuws tot zich laten komen??? Wat een onzin man! Tuurlijk zijn ze dan ook blij.

13 augustus 2018 om 10:55

Heel Nederland juichen als Ajax geen kampioen wordt? wie is er nou treurig.

Ik had in ieder geval een top weekend, de grootste concurrent verspeeld 2 punten en mijn eigen club speelde fris en goed voetbal met een klinkende overwinning

13 augustus 2018 om 11:23

Tuurlijk juicht niet heel Nederland maar ik bedoel meer te zeggen dat iedereen in Nederland zich altijd bezig houd met Ajax! En dat al na 1 wedstrijd? Kom op man

13 augustus 2018 om 13:44

Ga toch weg, net of Ajacieden niet juichen als Psv punten heeft verloren? Als we enkel blij mogen zijn na de 34ste speelronde is de lol er gauw vanaf. Dan kun je net zo goed teletekst erbij pakken en in mei een feestje geven ter afsluiting van het seizoen.

13 augustus 2018 om 09:44

Haha want jij denkt niet dat ze bij Ajax en Feyenoord de stand bij PSV in de gaten houden?

13 augustus 2018 om 09:50

Ghihi tuurlijk doen ze dat! Als PSV of Feyenoord speelt op een dag tjek ik ze altijd. Minstens de stand op mn mobiel. Dat zit erin sinds kind. Dat zijn de clubs die je in de gaten 'moet' houden.

Dumfries laat een goede indruk achter. Voor zn komst werd er hier en daar al gepiept. Maar zo zie je maar ..laat een speler eerst even een poos spelen voordat er geklaagd wordt. Ik hou wel van zulke no nonsense spelers. Gewoon bikkelen.

13 augustus 2018 om 10:51

Mijatovic

Ja, inderdaad zeg! De concurrent, die voor miljoenen en miljoenen hele dure spelers kocht, en die de gedoodverfde favoriet is gaat onderuit in de eerste de beste thuiswedstrijd. Nee logisch dan dat je daar, als PSV fans zijnde, totaal niet blij mee bent. Want inderdaad zeg, waar houd je je al niet mee bezig, als PSV supporter, bij de eerste wedstrijd van het seizoen zeg??? Hoe halen ze het in hun domme hoofd ook...???

Je omschrijft het uitstekend: treurig!!!

13 augustus 2018 om 11:41

Maak je lekker druk om Ajax hahaha we praten over 10 wedstrijden verder en dan kijken we wie er treurig is!

13 augustus 2018 om 11:53

...ja, en bij Ajax maken ze zich druk om Psv. Of wat is je punt. Wordt er in de Arena niet gelachen als PSV punten verspeeld dan? Of komt dat omdat het nu eenmaal niet zo vaak voorkomt dat Ajaxfans puntenverlies van PSV kan vieren? Oooooooooh, nee nu snap ik het!

Maar goed, inderdaad, jij spreekt mij over tien wedstrijden. Spreek ik jou 23 wedstrijden daarná dan wel weer.

Maar wat een beest is deze Dumfries. Het lijkt wel of er geen rem op deze speler zit en alsof hij nooit vermoeid wordt. Ja, het kan en moet allemaal nog een stuk beter, maar ik hou wel van spelers met zo'n drive. Ik was dan ook wel 1 van de weinige supporters van Manolev. De energie van zulk soort spelers slaat over op een elftal en op het publiek.

13 augustus 2018 om 10:33

Precies wat jij zegt. Deze jongen kan 90 minuten gaan en doet dat ook. Er zitten zeker nog wat foutjes in en het oogt af en toe wat onbeholpen, maar hij kan dit seizoen echt serieuze stappen gaan zetten.

Ik lees overigens veel kritische reacties over Ajax en dat is natuurlijk terecht na afgelopen weekend, maar dit elftal gaat vanzelf draaien. Er zit zoveel kwaliteit in, voor eredivisie begrippen, dat je bijna niet eens een coach nodig hebt. Er zijn geen excuses meer voor dit Ajax.

13 augustus 2018 om 10:54

Manolev had ook de drive and power om hele wedstrijden lang te gaan en langs die zijlijn op en neer te rennen. Maar zoals bij Manolev heb ik nog maar weinig goede voorzetten van Dumfries gezien. Dus daar moet hij nog aan werken.

13 augustus 2018 om 10:59

Daar komen de vergelijkingen weer. Bovendien vind ik nog steeds dat Manolev onderschat werd doordat iedereen Gijp na praatte. Tuurlijk zijn voorzetten waren niet geweldig, maar hij bracht wel die dreiging met zich mee en de linksbuiten van de tegenstander was alleen maar bezig hem af te stoppen. In de eredivisie meer dan een prima back. Dumfries is nog jong en gaf bij Heerenveen een hoop assists, het kan altijd beter, maar hij valt me allezins mee.

13 augustus 2018 om 12:00

"maar hij bracht wel die dreiging met zich mee en de linksbuiten van de tegenstander was alleen maar bezig hem af te stoppen."

Ja, prima, maar ik leg mijn benchmark voor PSV spelers ietsje hoger als jij het niet erg vind. Want 85 minuten lang op een neer rennen langs die zijlijn tot een soort kunst op zich verheffen, daaraan toevoegend dat het toch ook wel heel erg goed is dat die tegenstander dus een lastige avond had met meerennen, dát is niet mijn idee van hoe je de kwaliteit van PSV spelers zou moeten beoordelen.

Sorry hoor, maar als je 20 keer per wedstrijd langs die lijn rent en je presteert het om de bal niet één keer in de buurt van een medespeler te krijgen, dan vind ik dat onvoldoende en matig. En dan neem ik geen genoegen met 'ja maar die linksbuiten moest toch maar mooi meerenenen de hele tijd'. Sowieso weten slimme trainers wel hoe ze dat 'gevaar' van Manolev moeten opvangen (en niet door de linksbuiten zich een ongeluk te laten rennen) en daarnaast vind ik het geen kwaliteit dat een speler van een team dat in 90% van de wedstrijden het meeste balbezit heeft naar voren rent de hele tijd.

Overigens laat ik dat wat Gijp zei voor Gijp. Ik vorm mijn eigen mening wel, gevormd doordat ik die Manolev gewoon wdstrijd na wedstrijd live die voorzetten de tribune in zag trappen.

Overigens weet ik niet of Dumfries ook een Manolev is. Met mijn opmerking bedoelde ik vooral dat we een speler niet op één wedstrijd al moeten beoordelen, omdat het nu ging over een kwaliteit die we Manolev ook hebben zien leveren. Laten we eerst eens rustig zien of Dumfries constant een hoog niveau kan aantikken, of niet.

13 augustus 2018 om 12:25

"als je 20 keer per wedstrijd langs die lijn rent en je presteert het om de bal niet één keer in de buurt van een medespeler te krijgen, dan vind ik dat onvoldoende en matig."

Hierin vind ik dat je overdrijft. Manolev was geen opvallende dissonant in het elftal destijds en haalde vaak een prima niveau.

"Ik vorm mijn eigen mening wel, gevormd doordat ik die Manolev gewoon wdstrijd na wedstrijd live die voorzetten de tribune in zag trappen. "

Wij verschillen dan echt van mening. Ik heb Manolev veel goede voorzetten zien geven alleen werden de slechte uitgelicht. Ik vond het een prima psv-back.

13 augustus 2018 om 15:54

@Constant kante.
Was zelf ook een Manolev fan, niet zo zeer om die aanvallende drive (al speelde dat natuurlijk ook mee, altijd leuk om te zien), maar met name om zijn verdedigende kwaliteiten. "Huh, zijn verdedigende kwaliteiten?" hoor ik je al vragen. Ja! Zijn verdedigende kwaliteiten. Ik kan me de exacte statistiek niet meer herinneren, maar in zijn tijd bij PSV kwamen verreweg de minste tegendoelpunten vanaf rechts. De beste man was fysiek zo in orde dat je er drie keer voorbij moest voor je er voorbij was, daarnaast was hij fysiek aardig sterk, wat, zeker tegen de toen vrij lichte dribbelaars, een sterk wapen was.
Al met al, prima voetballer, juist één van de beter presterende spelers in een toendertijd zwak PSV, maar ik hoef m, na Arias, niet meer perse terug te zien.

Leuke en goede voetballer Dumfries en een persoonlijkheid. Dat is aankopen doen, kijken wat er in de buurt rondloopt en daar voor gaan. Een Nederlandse jongen. Dtt is eigenljjk iets wat je bij Ajax zou verwachten, veel jeugd en enkele slimme aankoop. De rollen zijn aardig omgedraaid. Weet dat bij Ajax op de tribune altijd over PSV gezongen werd: en koop er nog maar 1..... Maar Ajax heeft het volledig over een andere boeg gegooid, kopen kopen en nog eens kopen. Als het niet om de handelswaar is dan is het wel om kosten wat het kost een kampioenschap te kopen. Ieder nadeel heeft zijn voordeel, als Ajax geen kampioenschap haatl dan is het exit Sar, Overmars en de Rvc. Nul respect voor deze mensen als je ziet hoe ze vorige jaar het hebben gedaan. Keizer ontslaan terwijl Ajax eindelijk weer plezier op het veld had terwijl je een trieste rampzomer achter de rug hebt.

13 augustus 2018 om 10:42

Heb je geteld hoeveel er vanuit de jeugd is doorgestroomd? Wat er ook op de bank zit? Blind, de Ligt, Donny, Eiting, Mazraoui, Cerny vanaf de A jeugd, Kluivert al vertrokken. Dan een aantal bankzitters. En een jaar eerder vertrokken spelers..

T verhaal over de (technische) leiding is een andere. Dat zal moeten blijken. En dat moet alles nog... blijken. T moet blijken of Blind en Tadic goede aankopen waren ah einde vh seizoen. Zo ook voor Dumfries. Speelde een goede westrijd. Kan de volgende ook minder zijn. Speelt hij twee mindere westrijden hoor je de pietjes hier ook weer over 'zie je wel en ik zei al eerder'. Seizoen is nog lang. Tadic speelde tegen Standard ook een goede westrijd en tegen Heracles wat minder. Laten we gewoon maar afwachten. Kunnen ook niet anders😉

Rollen zijn niet omgedraaid. Ajax heeft altijd al aankopen gedaan. Maar heeft vaak in het verleden en iets minder in t heden kunnen leunen op grote talenten. Alleen werd er vroeger niet veel betaald voor transfers. Nu in deze wereld moet je wel.

13 augustus 2018 om 10:50

Dat klopt ook wel maar dan begrijp ik niet waarom er zoveel nieuwe spelers gekocht zijn en vooral zoveel geld uitgeven. Je ziet het probleem nu, teveel spelers, onevenwichtige selectie met die bokkensprong van gisteren. Spelers tevreden houden en er een systeem iinkrijgen. Een helse klus voor Ten Hag.

De leiding is wat anders, ik hoop echt dat van de Sar en Overmars zo snel mogelijk opdonderen. Wat hebben die er een puinhoop van gemaakt, al denk ik zelf dat de RVC beslist. Dat kan van der Sar helemaal niet. alleen, daar heeft hij de inhoud niet voor.

13 augustus 2018 om 10:58

Ja spagaat.. want.. raakte een van de bespaarde spelers wel geblesseerd wordt er gemopperd over geen roulatie.. en nu is t weer waarom spelers sparen..

Mee eens dat een aantal transfers niet hadden gehoeven. Maar da's ook achteraf. Sanchez had ook een misser kunnen zijn maar was t niet. Ik vind t punten verlies afgelopen zaterdag mee te wijten aan een gebrek aan een over mn lijk mentaliteit. Je zag t bij de Ligt.. in iets mindere mate bij Ziyech.. maar als je met 11 man op t veld staat moet je dat allen tonen. Ook als je een 'wissel' bent.. misschien dan nog meer. Ook met dat 11tal had er gewoon thuis gewonnen moeten worden. Hoe dan ook, mooi of lelijk. Je moet laten zien dat er thuis iig niets te halen valt.

13 augustus 2018 om 11:05

Kush

De rollen zijn misschien niet 1-op-1 omgedraaid, maar je kunt toch niet werkelijk ontkennen dat Ajax het toch over een beduidend andere boeg heeft gegooid de laatste twee seizoenen en dat de nadruk en de focus toch echt is verschoven van eerst jeugd en aanvullen met aankopen naar het doen van grote aankopen en dat waar mogelijk aanvullen met jeugd? Kijk anders even naar de verhouding aankoop/jeugd in 2015-2016 en nu. Feiten liegen niet.

Daarnaast, omgekeerd, is PSV vijf jaar geleden ook een andere koers gaan varen. Daar worden inmiddels nu al de vruchten van geplukt. Kijk even naar de selectie van Psv. Bijna de helft bestaat inmiddels uit jeugdspelers. Jeugdspelers krijgen steeds meer kansen en speeltijd.

En als je nou ook heel eerlijk bent, het is toch niet heel goed denkbaar dat er dit seizoen, onder Ten Hag, heel veel jeugdspelers heel veel kansen gaan krijgen bij Ajax? Ga effe na, zie jij het snel gebeuren dat Ten Hag Tadic, Blind, Ziyech, Labyad, Frenkie en Neres allemaal op de bank gaat zetten om jeugdspelers de kans op speeltijd te geven? Nog daargelaten dat je ook nog spelers als Siem de Jong, Schone, Sinkgraven en Kristensen hebt rondlopen...

Wat willempie zegt is niet zo heel raar, als je het nauwkeurig bekijkt. Er is wel degelijk een verschuiving gaande. En ja, Ajax kocht altijd al spelers, maar zelden zoveel en zo duur en ook zelden zodat het ten koste ging van de ontwikkeling van de jeugd. Maar goed, ergens snap ik dat ook nog wel. Er is ook alweer vier jaar niets gewonnen. Dat zorgt ervoor dat de prioriteiten gewoon anders komen te liggen. En dat dit dan veel meer op een PSV manier gebeurd, door gewoon ervaren geroutineerdere spelers te halen en wat meer behoudend en controlerend te spelen onder een PSV trainer (ten Hag), dat vind ik dan op zich wel weer interessant om te zien.


13 augustus 2018 om 11:24

Constant!

Nou ja veel vd jeugdspelers spelen gewoon al. Of wisselen af met bank zie Donny. 4 jaar geen kampioen zorgt idd voor dit soort aankopen. Of je t nou op een punt niet haalt of door zelf af te gaan op de laatste speeldag.. geen prijs. Op de positie van Labyad loopt er in de jeugd of stroomt er vanuit de jeugd niet veel. Al zal Labyad niet veel spelen met Neres en Tadic denk ik. Blind kom origineel uit de jeugd maar heeftt een uitstap gemaakt. Is op meerdere posities inzetbaar. Neres is ook beter dan jeugdspelers die er nu rondlopen.
Frenkie is met 16 jaar gehaald en toen officieel een onder 18/19? Speler? Geen eigen jeugd weliswaar maar wel een doorstromer. En ja wat er voor de rest loopt en of aankomt is nog niet zover. In ieder geval niet om een heel jaar met alle competities te presteren . Andere boeg valt best mee. Tis dat de wereld van voetbal mad is geworden met die bedragen. Dus je moet wel mee. Of je hebt een mazzeltje zie Sanchez. Of een Milik. Huntelaar werd jaaren jaaren terug al voor circa 8/9 miljoen gehaald.. Zlatan t zelfde.. da's to h al een poos geleden. Nu betaal je voor dat soort spelers op dat moment in hun carrière alweer meer. In die zin vind ik Tadic dan niet eens heel duur.

Wat Willempie zegt is ook niet raar. Maar ben t niet helemaal met hem eens.
Eens met vele dat je met een Kristensen en Orejuela niet veel hebt.. maar zie toch ook een hoop jongens vanuit de jeugd. Vooral de laatste jaren. Gepaard met goede, zie een Tête, Riedewald, Kluivert, De Ligt.. vd Beek en mindere als Lukoki. Allemaal kregen ze een kans en hebben ze t zover geschopt. Onder verschillende trainers. Hoe ze ervoor kozen om weg te gaan (een aantal) omdat ze minder vaak dan voorheen werden opgesteld is een ander verhaal.

Ook onder ten Hag maakt jeugd een kans. Daar die goed genoeg is of waar nodig zie Mazraoui.

Dus doet Ajax en nu ten Hag niet veel anders dan voorheen. Talenten breken door wan eer goed genoeg. En zo niet wordt er versterkt. Jaren niet kunnen doen of wek gedaan met de hand op de knip. Nu niet meer. Dan mag je idd meer eisen.. maar de concurrentie zit ook niet stil. 😉👍🏽

13 augustus 2018 om 12:06

Kush

Punt is niet eens zozeer dat er jeudgspelers spelen, maar vooral dat dit jeugdspelers zijn die al zijn doorgebroken. Mijn punt is dat de kans op een doorbraak dit seizoen gewoon heel erg klein is geworden, simpelweg omdat Ajax nu zoveel spelers heeft dat er geen speeltijd meer over is voor de generatie die er nu klaar voor is en die nu speeltijd nodig heeft om zich te ontwikkelen.

Dan gaat het dus over Bijleveld, Matusiwa, Sierhuis, Lang, Nunnely, Bakker, etc. Want Mazraoui en Eiting hebben verleden jaar al hun debuut gemaakt.

Maar welke speler gaat er dan dit seizoen structureel kansen krijgen? Sierhuis krijgt een kans omdat Huntelaar niet drie wedstrijden per week kan spelen. En Dolberg is geblesseerd. Dus als Dolberg geen blessure had, had hij niet gespeeld zaterdag.

Ik zie het niet gebeuren. Ik denk dat de Ajaxtalenten dit seizoen stilstaan in hun ontwikkeling. Maar misschien is dat wel nodig, er moet een landstitel gewonnen worden.

13 augustus 2018 om 12:15

Die talenten waar jij t nu over hebt zijn gewoon nog niet zo er of goed genoeg. Dus dan kan je de aankopen doen en kans nemen dat t weer niet overgaat tot wat we hopen. Óf je doet de besproken aankopen wel. Of ze nou 1(,5) seizoen geleden en
voor Mazraoui geloof ik nog dit kalenderjaar al debuteerde. Ook die moeten zich nog een heel seizoen laten zien. Je hebt t over enkele die wellicht staan staan of minder hard gaan dan ze kunnen( om t krijgen van een kans, of nietf goed genoeg). De meeste talenten krijgen kansen zat omdat ze die afdwingen. Kijk naar bv een Eiting. De jongens die jij opnoemt zullen dit seizoen vast wel hier en daar spelen. Juist omdat t seizoen lang en vol is. Er is bij Ajax geen tijd (meer) voor uitproberen tenzij een talent ver genoeg is.

13 augustus 2018 om 12:32

Kush, het laatste zeg je goed, er is geen tijd voor uitproberen terwijl talenten dat juist wel nodig hebben, minuten maken in Ajax 1 om ervaringen op te doen en beter te worden. Die tijd heb je nodig, dat hadden zelfs topspelers als van Basten en Bergkamp nodig. Die stonden er ook niet in een. Ajax heeft behoefte aan visie en rust in de leiding die zo een beleid vorm geven. Denk ook voor het NL voetbal erg belangrijk om weer bovenjan te komen. Probleem is wel dat het publiek veeleisend, wij zijn Ajax wij hebben recht op succes.

Het kwam gisteren op TV naar voren, Bergwijn speelt al even mee bij PSV en langzamerhand komt hij op niveau.

Maar ja, al gezegd, ik vind dat Ajax een heel zwak geleide club is. Het is eigenlijk al een puinhoop sinds de Cruijff revolutie en dan heb je mazzel gehad hebben met trainer de Boer die 4 titels binnenbrengt.

13 augustus 2018 om 14:41

Kan idd allemaal beter. We gaan t zien iig. We kunne er allerlei theorieën op losgooien op basis van voorgaande westrijden en jaren. Dit jaar moet je t laten zien.

Beloofd iig spannend te worden

13 augustus 2018 om 14:03

Heb je de hele wedstrijd wel gezien? Hij heeft maar 2 ballen ingeleverd. Aan het begin van de 2e helft. Juist die waren in de samenvatting te zien. Hij heeft verder een puike wedstrijd gespeeld. Ook tegen Feyenoord was hij 1 van de betere.

13 augustus 2018 om 17:31

Ik kijk iedere wedstrijd volledig. Rosario had ook een paar gelukkig balletjes die er tussenin vielen waardoor het nog ergens op leek. Meningrn verschillen zover is duidelijk. Ik vond Rosario vorig seizoen op rechtsback een hele goede pot spelen. Als controllerende middenvelder vindt ik hem persoonlijk niet goed genoeg. Dante Rigo vond ik zeer sterk invallen met paar mooie steekballetjes en zeer overtuigende stakke ballen die ik bij Rosario mis.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren