Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Het is gewoon lachwekkend wat er bij Feyenoord op het veld rondloopt’

Laatste update:

Feyenoord verzamelde 82 punten in het seizoen dat de landstitel eindelijk weer naar Rotterdam-Zuid ging. Nadien speelde het team van Giovanni van Bronckhorst in competitieverband geen enkele rol van betekenis meer. In 2017/18 eindigde Feyenoord als vierde, op zeventien punten van winnaar PSV (66 in totaal) en de Rotterdammers sloten het voorbije seizoen een plaats hoger af, maar de achterstand bedroeg uiteindelijk 21 punten: 65 om 86.

Met inmiddels Jaap Stam als opvolger van Van Bronckhorst hoopt Feyenoord weer een serieuze rol te kunnen vervullen in de strijd om de landstitel, maar de ploeg laat in de voorbereiding een bedenkelijke indruk achter. Pascal Bosschaart hoopt dat Feyenoord een spits aantrekt en dat de achterhoede wordt versterkt. “Wie weet is er dan nog wat mogelijk dit seizoen. Stiekem hoop je natuurlijk op een serieuze strijd met Ajax en PSV. Maar eerlijk? Ik denk dat we blij mogen zijn als FC Utrecht en AZ onder Feyenoord eindigen”, erkent de oud-voetballer van onder meer Feyenoord. “Vandaar een welgemeend: Succes, Jaap.”

Mario Been ‘maakt zich niet echt zorgen’ en denkt dat de problemen al voor een groot deel zijn opgelost als er een goede linker centrale verdediger bij komt. “Ook is het belangrijk dat Steven Berghuis blijft en dat Nicolai Jörgensen snel in de basis terugkeert”, somt de oud-speler en -trainer van Feyenoord in het Algemeen Dagblad op. “Dylan Vente komt, helaas voor die jongen, nog tekort. Met Berghuis, Jörgensen en Luciano Narsingh denk ik dat Feyenoord niet of nauwelijks onderdoet voor PSV.”

Been ziet Ajax als de nummer een. “Maar ik zou niet weten waarom Feyenoord niet voor de tweede plaats zou kunnen strijden." Rinus Israël denkt dat Stam ‘een wereldprestatie’ levert als Feyenoord als derde eindigt. “AZ en FC Utrecht, ook bepaald geen hoogvliegers, zijn ten minste gelijkwaardig. En misschien zelfs beter dan Feyenoord.” Vooral de defensie baart de oud-speler en -trainer van Feyenoord zorgen. “Geen opbouwend vermogen, nooit de diepte bereiken. Dat kan toch niet?"

“Ik heb een beetje te doen met Stam. Elk normaal denkend mens ziet dat dit Feyenoord zijn handen dicht mag knijpen met de derde plaats, zelfs wanneer Jörgensen en Narsingh wekelijks spelen”, vervolgt Israël in gesprek met het dagblad. “Maar er zullen in dat wespennest rondom De Kuip vast figuren zijn die menen dat de derde plaats te weinig is. Tegen diegenen zou ik willen zeggen: kijk eens goed naar wat er rondloopt op het veld. Lachwekkend is het gewoon.”

Eindigt Feyenoord als derde?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik zou ze niet direct afschrijven. Het seizoen dat ze kampioen werden onderstreept dat. Ajax was dat seizoen sterker, maar Feyenoord werd kampioen. Puur door de armoede van de competitie. Er kan te gemakkelijk gewonnen worden van de kleintjes, dus elke fout van de top 3 teams kan zowat fataal zijn.

30 juli 2019 om 07:45

Als Ajax daadwerkelijk sterker was, waren ze dat seizoen wel kampioen geworden.

30 juli 2019 om 07:56

Het beste team wordt kampioen niet het sterkste.

30 juli 2019 om 08:02

Precies dit, Ajax was de tweede seizoenshelft beter, maar de eerste seizoenshelft was Feyenoord beduidend beter. Daarbij vond ik dat de uitschieters naar boven van Ajax groter waren, maar Feyenoord dat seizoen een constanter (hoog) niveau liet zien.

30 juli 2019 om 08:11

Het is voor Ajacieden altijd heel moeilijk om toe te geven dat een ander team beter/sterker was. Als je kampioen wordt, ben je de beste/sterkste van dat seizoen. Zo simpel is het nou eenmaal.

30 juli 2019 om 08:26

Ajax was daadwerkelijk sterker, echter is er een groot verschil tussen je kunnen focussen op één wedstrijd per week en een ware slijtageslag in Europa moeten leveren om vervolgens direct weer te presteren.

De selectie van Ajax was toen totaal nog niet zo breed als nu en met als klap op de vuurpijl mochten ze na het gevecht tegen schalke inclusief verlenging, 3 dagen later tegen PSV uit. Je zag aan alles dat dit iets te veel was voor die ploeg.

Ditzelfde scenario werd ook voorspeld voor afgelopen seizoen. PSV lekker focussen op één competitie, Ajax aan de bak in drie competities. Alleen was de selectie van Ajax iets breder, waardoor ze iets meer mogelijkheden hadden en op het eind aan het langste eind wisten te trekken.

30 juli 2019 om 08:42

Boehoehoee..
Als je Europees succes wilt hebben en dit gaat ten koste van de competitie moet je aar niet om zeuren.
Ontopic; Als het verschil tussen Feyenoord en de kampioen minder wordt dan afgelopen seizoen (in punten) heeft Jaap een goed seizoen gehad.
Verwacht dat Ajax dit jaar (met afstand) kampioen wordt, want wat er bij PSV op het veld rondloopt is niet veel beter dan bij Feyenoord.
Als je de posities 1 op 1 met elkaar gaat afwegen zit er niet veel verschil in, Feyenoord zal alleen beter moeten gaan presteren tegen de ' kleinere' clubs wil het in het spoor blijven van PSV dit jaar. Gebeurd dit dan eindig je ook ruim voor AZ en Utrecht.

30 juli 2019 om 08:42

@duurtlang als dat seizoen 10x wordt over gespeeld, zou Feyenoord misschien nog 1x kampioen worden. Als het huidige seizoen 10x zou worden over gespeeld zou Ajax 7x kampioen worden en psv 3x. Dat is wat isco bedoelt met dat Ajax sterker was. Neemt niet weg dat de titel volledig verdiend was voor Feyenoord

30 juli 2019 om 08:43

@ ninjakai

Door veel wedstrijden te spelen kan je als team ook in een flow raken. Feyenoord pakte in het kampioens jaar voor de winterstop de meeste punten en zat in een zware Europese poule. Zo moest Feyenoord 3 dagen na de gewonnen wedstrijd tegen United ook naar PSV uit en won daar ook met 0-1. Ajax pakte voor de winterstop minder punten en zat in een zwakke Europese poule die ze met het b team af konden doen. En ook de Knvb beker speelde Ajax met een b keuze. Na de winterstop pakte Ajax meer punten met ook zware Europese wedstrijden. Het kunnen focussen op één wedstrijd ging zowel Ajax voor de winterstop en Feyenoord na de winterstop dus helemaal niet zo goed af . Als Ajax sterker was geweest dan waren ze wel kampioen geworden ze hadden voor de winterstop met een eenvoudig programma veel meer punten moeten pakken.

30 juli 2019 om 09:04

Voor mij is AZ de beste, kom maar op met het kampioenschap.

30 juli 2019 om 10:03

Ajax verloor dat seizoen meer punten in de eerste helft, toen Feyenoord ook nog in Europa zat.
Lekkere onzin die je verkondigt.
Consistent zijn is het allerbelangrijkst in sport. Feyenoord was dat seizoen zeer consistent. Ajax net wat minder

Sorry hoor maar Berghuis, Larsson en Narsingh is zeker een tandje minder dan Lozano, Bergwijn en Bruma. Jorgensen en Malen kunnen er beide 20 inleggen. PSV heeft een selectie waar t mee voor t kampioenschap moet strijden!

30 juli 2019 om 08:49

Wat is er mis als Utrecht 3e wordt ? Lijkt mij gewoon prima toch ?
En wat is er mis met ons ??,die continu Feyenoord in een bepaalde hoek proberen te drukken ?
Feyenoord is Feyenoord,en als ze 4e worden,dan worden ze 4e.

30 juli 2019 om 09:45

Ik snap niet dat er mensen zijn die vinden dat Feyenoord een bedreiging kan vormen voor psv, maar niet voor Ajax. Ik denk dat Ajax en PSV qua niveau elkaar weinig ontlopen. Ook in de jc schaal kreeg PSV grote kansen en was het voetballend in sommige delen sterker. Plus, van Ajax zijn de verwachtingen ontzettend hoog. Dat kan snel tegen je gaan werken en als dat gebeurt zullen er weer gigantisch veel mensen zijn die chaos willen veroorzaken. Nee ik ben er allerminst zeker van dat Ajax 'gewoon' kampioen wordt zoals vele hier beweren. Ik denk dat het op zijn minst net zo spannend wordt als vorig jaar.

30 juli 2019 om 12:06

@ajax 111

niet te druk maken, Ajax wordt gewoon kampioen

30 juli 2019 om 08:50

Malen er 20 inleggen? Die man is zo wild voor het goal, die mag blij zijn als hij er 10 maakt

30 juli 2019 om 09:47

Ik vind malen nu al beter dan de jorgensen van de afgelopen 2 seizoenen. En malen zal zich nog wel ontwikkelen, dat is bij jorgensen nog maar de vraag. Geen enkele aanvaller van Feyenoord zou bij psv of Ajax (mits er niemand vertrekt) in de basis staan.

30 juli 2019 om 11:37

Leg ze naast elkaar als ze beiden fit zijn en wedstrijdritme hebben. Malen is goed maar moet zich nog bewijzen gedurende een heel seizoen en er eerst maar eens 25 inschieten.

30 juli 2019 om 11:43

Ik kan me nog een wedstrijd herinneren van PSV in de Kuip afgelopen seizoen.. Dacht twee keer dat Malen de gelijkmaker op zijn schoen had, maar hij schoot ze zo wild over. Tegen Ajax zag ik weer zo'n zelfde actie.

Dat hij potentie heeft: zeker weten. Of het een spits is die er 20 inschiet per jaar? Dat moet hij echt nog bewijzen.

Dat Jorgensen de afgelopen twee seizoenen slechts presteerde is waar (blessures, Van Persie), maar maakt Malen niet ineens een goede afmaker

30 juli 2019 om 09:24

De eredivisie is mij insziens echt een duidelijke drietrapsrakket. Ajax is qua selectie superieur, psv 2e en Feyenoord 3e. Wellicht dat Az zich daar zelfs nog in kan verwikkelen als ze niet teveel punten tegen kleintjes verspelen.

Had van onze "zoon" Mario toch wel iets positievers verwacht. Hij had een goede selectie tot zijn beschikking, en toen kregen we met 10-0 klop van Psv.
Natuurlijk is dit Feyenoord niet kampioenswaardig, maar als Jorgensen blessurevrij wordt en blijft en zijn nivo weer terugkrijg, er een goede back bij komt en wanneer Berghuis blijft dan zit er wordt Feyenoord gewoon weer minstens derde, en met wat geluk 2de.

30 juli 2019 om 07:43

Dat zijn een hoop mitsen. Feyenoord komt niet in de buurt van het niveau van PSV en Ajax. Ik zou je verwachtingspatroon maar aanpassen, want die gaan met de huidige selectie echt never nooit tweede worden.

30 juli 2019 om 08:05

Volgens vele 'kenners' hier op VZ waren we dat ook 3 jaar geleden niet. Zouden PSV en Ajax ons wel ff achterhalen en zou Feyenoord de spanning niet aan kunnen. Maar toch...

Dessalniettemin zie ik me cluppie ook geen 2e worden komend seizoen.

30 juli 2019 om 09:02

En volgens diezelfde kenners zouden ze dat jaar erop weer voor het kampioenschap meedoen. OT: Feyenoord heeft inderdaad niet zo’n sterke selectie als Ajax en PSV, maar je weet nooit wat er kan gebeuren in een jaar. Haalt Ajax de Champions League niet, dan zullen er nog een aantal spelers vertrekken denk ik bijvoorbeeld. Voor hetzelfde geldt is Fer een schot in het roos en gaat Narsingh zijn tegenstanders voorbij alsof het bosjes zijn. Ik vraag mij trouwens wel af, mits Berghuis blijft, waar Narsingh en Berghuis dan gaan spelen? Ik zie mensen hier opperen dat ze dan met Berghuis, Narsingh en Jörgensen in de aanval gaan spelen, maar wie gaat er dan rechtsbuiten spelen? Berghuis zal die plek niet willen afstaan (alleen voor de nummer 10) en Narsingh is meer een speler die buitenom gaat.

30 juli 2019 om 09:47

Feyenoord komt niet in de buurt? Haha, grapjas... wat heeft PSV op het middenveld rondlopen dan? Dat is zeker weten minder dan Feyenoord. Aanval van PSV is iets beter, maar Bergwijn kan zomaar vertrekken en achterin is het beide drama... en de verwachtingspatroon is al aangepast aangezien hij aangeeft “met wat geluk” 2e worden

30 juli 2019 om 10:41

Grappig dat je zegt zeker weten minder dan feyenoord. 2 talenten die nog alles te bewijzen hebben en nog zonder echte druk deze voorbereiding speelden, fer een kwalitatieve goede speler en eredivisie spelers. Guti is Mexicaans international, pereiro heeft ook al redelijk wat minuten bij Uruguay gespeeld en rosario speelt sinds de voorbereiding gewoon weer erg sterk en is steeds een vd beste spelers. En dat je de de aanval iets beter inschat zegt mij genoeg. Narsing was bij ons veruit de slechtste aanvaller, larson hoef ik niet eens over te beginnen en Jorgensen moet eerst bewijzen dat die meer dan een seizoen veel doelpunten kan scoren. Tot slot achterin is idd drama, maar de aankopen moeten ingepast worden terwijl het seizoen al begonnen is, dat kost gewoon tijd

30 juli 2019 om 08:43

@grazia en wat is er positief aan een derde plek? Mario heeft gewoon gelijk

30 juli 2019 om 09:36

Het wordt hier bewust verkeerd neergezet. Been zegt niet dat het lachwekkend is wat er rondloopt bij Feyenoord, maar dat er figuren zijn die verwachten dat Feyenoord om de tweede plaats meedoet.

30 juli 2019 om 09:50

@graziayes

die man is een Feyenoorder in hart en nieren. die houd van Feyenoord dus het doet hem misschien pijn om te zien in wat voor staat we verkeren, hoe slecht hij het ook heeft gedaan in het verleden. voetbal is de actualiteit en dan mag hij net als iedereen gewoon kritiek leveren. wat er in het verleden is gebeurd is nu helemaal niet meer relevant

24 oktober 2010 was de grootste vernedering ooit, ging heel de wereld over, als je van dat elftal trainer was moet je gewoon je mond houden, en commentaar zo beschaafd mogelijk houden, en zeker geen woorden als lachwekkend gebruiken..
Praatjes beginnen weer te komen zo te zien, moet niet gekker worden dit!
Natuurlijk is het drama wat er op het veld staat, dat ziet iedereen..er komt nog wat bij en veel blessures, geef het even de tijd Mario, 010 isnt just a code!

30 juli 2019 om 07:00

Dus vanwege 1 dramatische wedstrijd mag de trainer nooit meer kritisch over een club zijn. Wat een onzin.elke speler of trainer maar wel eens een dramatische wedstrijd mee. Ajax afgelopen seizoen ook nog in de eredivisie. Dus die moeten allemaal hun mond houden over Ajax de komende jaren? Been kaart gewoon terecht aan dat er een middelmatige groep staat waar niet zoveel van verwacht moet worden. Iets wat nog steeds aardig wat mensen toch doen.

30 juli 2019 om 07:15

Als je als trainer met Feyenoord bij PSV met 0-10 verlies moet je je woorden idd zeer zorgvuldig uitkiezen, dramatisch is nog zachtjes uitgedrukt als het over die 'wedstrijd' gaat.
Zijn mening wordt gevraagd, ik weet het, hou het basic in plaats van weer popiejopie gaan lopen doen.

30 juli 2019 om 07:38

Zeg je nou een dramatische wedstrijd? Die gehele periode onder Mario Been is de meest trieste die ik me kan herinneren. Ohja, dan wordt de financiele situatie de schuld gegeven. Maar met bijna de zelfde selectie werd Koeman een jaar later tweede.

Mario Been trapt open deuren in als analist en is al trainer op zijn seizoen bij NEC na overal gefaald. Kritiek hebben mag en het ontvangen daarvan is nodig om tot een hoger niveau te komen, maar als er een ding duidelijk is, is dat men met adviezen van Mario Been alleen maar tiende kan eindigen in de Eredivisie. En ja, als dat gebeurt eindig je inderdaad onder Utrecht.

30 juli 2019 om 07:41

Dat was niet 1 dramatische wedstrijd onder Been... Dat hele seizoen was drama. En dan kan Been beter zijn mondje houden of wat terughoudender reageren, want wat hij allemaal gepresteerd heeft is niet één trainer van Feyenoord ooit gelukt.

30 juli 2019 om 08:04

Been heeft laten zien 5 plekken lager te eindigen dan Koeman met de zelfde selectie. Met deze selectie is het niet te verwachten dat je kampioen wordt maar ajax en psv hebben vorig seizoen wel laten zien dat de competitie beslist wordt tegen de kleintjes. Daarbij heeft iedereen het over az en utrecht maar die konden mij ook niet overtuigen afgelopen week.

30 juli 2019 om 08:06

Hij mag best kritisch zijn, maar woorden als lachwekkend zou ik als ik hem was niet in de mond durven nemen tenzij het echt overduidelijk is. Bovendien heeft Mario altijd de schijn tegen dat er oud zeer achter zijn opmerkingen zit.

30 juli 2019 om 08:38

Sjoerd1987:
Die 10-0 die zelfs op CNN was staat zelfs in geen enkele verhouding met die 6-2 vorig seizoen, denk de heer Moura met zijn goals in de buurt komt, 10-0 moet je meegemaakt hebben om het te begrijpen🤣🤣🤣

30 juli 2019 om 08:42

Been mag dan een zwakke trainer zijn geweest, en ook nog eens met 10-0 verloren hebben van Psv, maar hij hoeft geen hooggeleerde te zijn om te zien dat het huidige Feyenoord redelijk zwak is.

Ik vind het sowieso altijd wel apart en grappig dat mensen de mening van anderen afwijzen omdat die personen zelf vroeger een fout hebbengemaakt (of in het geval van Been: een slechte trainer was voor Feyenoord). Alsof die personen dan niks meer mogen zeggen. Dat zou een stille wereld zijn als wij geen kritiek of mening meer mogen hebben over een onderwerp waar wij vroeger een keer iets fout hebben gedaan. Het is dan ook een bekende drogreden.

30 juli 2019 om 08:49

Micollli

Iedereen kan en mag fouten maken in het leven, die moet je zelfs maken om te leren. Echter is het daarna wel zo dat je bepaalde uitspraken beter moet nuanceren of sommige zelfs moet ontwijken.

30 juli 2019 om 09:10

@moccoli, Been mag best kritiek hebben hoor, misschien is de zwaarte van zijn mening wat lager doordat hij als trainer heeft laten zien nog wel eens wat te missen. En jij geeft aan redelijk zwak, met welke teams vergelijk je de selectie dan? Tegenover utrecht, vitesse en az schat ik de selectie van Feyenoord hoger in. Tegenover PSV iets lager en tegenover ajax veel lager.

30 juli 2019 om 09:18

@vakkie D

Ik vergelijk de selectie van Feyenoord met die van AZ en Utrecht inderdaad. Opzich zijn ze nog wel sterker, maar ik vind dat de selectie zwakker is dan vorig jaar terwijl die van Utrecht bijvoorbeeld sterker is geworden met een Maher en Cerny. Daarnaast hebben ze met John van den Brom een goede trainer binnengehaald.

AZ is in kwaliteit redelijk gelijk gebleven. De enige echt goede speler die is vertrokken, dat is Maher maar die is vervangen door Clasie. Iets wat in mijn ogen niet voor veel kwaliteits verlies zorgt. Het is alleen wel kijken hoe Slot het gaat doen.

Vitesse reken ik eigenlijk niet mee als een club die strijdt voor de derde plek.

Feyenoord heeft daarentegen afscheid moeten nemen van Van Persie, Vilhena en Clasie. Daarvoor zijn spelers teruggekomen zoals Fer, Kelly en Narsingh. Ik hoop dat deze spelers waardevol worden, maar als ik het vergelijk met de vertrokken spelers dan zie ik het somber in. Alleen Fer heb ik persoonlijk vertrouwen in dat hij een goede speler is voor Feyenoord. Ook moeten we nog zien hoe Stam het gaat doen bij zijn eerste grote club.

PSV en Ajax zal ik niet vergelijken met Feyenoord omdat die op het moment toch nog een stapje verder zijn.

30 juli 2019 om 09:25

@fr_jc

Ik zeg het wat extreem, maar de kern is dat mensen moeten kijken naar de argumenten die een persoon geeft en niet (per se) naar de persoon die deze argumenten maakt.

In dit geval grijpen mensen gelijk naar het verleden van Been als Feyenoord coach om zo zijn argumenten als nietig of minder waard te verklaren. Dit terwijl als je luistert en kijkt naar wat hij zegt het toch geen gekke dingen zijn.

Ik snap ook wel dat er mensen zijn die niet zo genuanceerd kunnen kijken naar argumenten en onderbouwingen, en emotioneler reageren en kijken naar dit soort zaken. Toch irriteert mij dit, want goede argumenten en/of uitspraken worden gewoon niet serieus genomen of voor nietig verklaard omdat het uit de verkeerde mond komt.

30 juli 2019 om 09:41

@micolli

Ik kan en kon me wel vinden in jouw reactie. Zodoende schreef ik ook enkel over het nuanceren of ontwijken. Juist omdat het Mario betreft en uitspraken meestal een rode lap op een stier zijn zou Been dat moeten weten, hij weet als geen ander hoe Feyenoorders zijn en reageren. Als je dus al zo'n verleden hebt met de club en de resultaten allemaal in je nadeel zijn zul je sommige uitspraken gewoon moeten ontwijken. en dan laat ik buiten beschouwing of hij het gelijk aan zijn zijde heeft of niet.

30 juli 2019 om 10:09

@ miccoli als ik je goed begrijp schat je de selectie in op de 3e positie van nederland, maar zwakker dan vorig seizoen.

Zelf verwacht ik minder van de aankopen maar meer van de jeugd en de nieuwe trainer. Spelers als Kökcü, Arkazan, Burger, El Bouchataoui, Geertruida en Benning zijn misschien nog niet klaar voor een seizoen basis maar het zijn wel echte voetballers, dat is iets wat op V Persie na niet in de selectie zat

30 juli 2019 om 10:33

@laurens92

Koeman haalde Pelle die er onverwachts een stuk of 25 inschoot. Been moest het doen met Luc Castaignos

natuurlijk is Koeman de veel betere coach en natuurlijk heeft Been gefaald maar er waren wel bepaalde redenen ook te noemen waarom Been het slecht deed, het lag niet puur en alleen aan hem.

die 10-0 was idd erg triest. hij had het toen na een nulletje of 3 gewoon achterin moeten dicht gooien om de schade te beperken

30 juli 2019 om 12:04

@japie_krekel. Je vergeet Roy Makaay.
Koeman moest het trouwens wel doen zonder Fer en Wijnaldum.

30 juli 2019 om 08:22

Helemaal eens met fanaticus! Hier past bescheidenheid voor Been. Woorden als lachwekkend gaan te ver!

30 juli 2019 om 08:34

Juist, hij kan heus wel zeggen dat de selectie niet op niveau is, is nogal een understatement...en dat zien wij allemaal ook wel, Stam begint net met een waslijst aan blessures en een uitgeholde selectie, ook naar hem toe is het niet correct, en begrijp niet waar die maloot het lef vandaan haalt.
Inktzwarte periode was dat, was het maar alleen maar dramatisch toen..

30 juli 2019 om 10:54

@joaquin77

lachwekkend is misschien wel de juiste bewoording. ik zie zelfs supporters van Ajax die zeggen dat ze het jammer vinden dat het zo slecht gaat bij Feyenoord en medelijden is zo ongeveer het ergste wat er is voor een voetbalclub als Feyenoord. Td's van Willem II, AZ en FC Utrecht wijzen Feyenoord zelfs af. dat zegt eigenlijk al genoeg over het beleid bij Feyenoord

30 juli 2019 om 11:45

Er was helemaal geen beleid, van Geel weg, later de Jong weg, op Varkenoord probeert de OldBoysNetwork alles wat innovatief is de deur uit te bonjouren, en vooral elkaar allemaal een hand boven het hoofd te houden ipv scherp te houden dus te ontwikkelen.
Wie stapt daar in?
Huyberts van AZ hoorde ik, maar volgens mij is hij in een gespreid bedje terecht gekomen bij AZ, Zuidam lastig oordelen maar lijkt me gezien zijn carriere niet dat hij een groot netwerk heeft.
Van Stee nooit fan van geweest, Jordi Cruijff was mijn gehoopte kandidaat, wie weet ooit..Dan dat gedoe met dat stadion, dalijk is er een maquette en als we niet uitkijken kunnen we die over tien jaar renoveren, nieuw stadion moet er absoluut komen, maar reken niet blind op die 25 miljoen, inflatie in het voetbal is geen touw aan vast te knopen, nostalgie is hetgeen wat ons de boot heeft doen missen..met 80 man bij een pisbak gaan staan is soooo 90s!..
Is mijn mening maar dat geldt ook voor Lee Towers🤣
De meeste winst maakt Feyenoord met een nieuwe hoofdscout, dan maar geen rechtsback voor dat geld, korte termijn gedachte moet er juist uit.
De jeugd heeft talent maar is geen top lichting vind ik, een paar uitzonderingen daargelaten, hoor alleen maar jeugd dit jeugd dat, als er dalijk drie wedstrijden met veel jeugd verloren wordt kan het bestuur weer oprotten en breekt de pleuris weer los, het Feyenoord mechanisme is zo krom als wat, nergens zit logica in..ben bang dat het een vervelend jaar gaat worden, Stam probeert de beuk er in te gooien met een hoop fanatisme, kwaliteit is heel wat anders als hard werken.

30 juli 2019 om 08:34

@fanaticus, Volgens mij gaat het lachwekkende vooral over het verwachtingspatroon en niet over het spelersmateriaal. Hij mag toch zijn mening geven waar hij voor betaald wordt?

30 juli 2019 om 09:51

@fanaticus

volgens die theorie mag ook helemaal niemand die bij Feyenoord heeft gewerkt en geen kampioen is geworden nooit meer kritiek leveren op bv een Gio of Van Geel en dat zou ik zware onzin vinden

30 juli 2019 om 13:13

@fanaticus, en de 70 mensen die op duimpje omhoog hebben geklikt: Been is juist vrij positief in dit stuk. Het is Rinus Israel die negatief is.

Elk jaar hoor je dat clubs als vitesse AZ en Utrecht boven feyenoord gaan eindigen. Kennelijk is dat toch moeilijker.... En persoonlijk vind ik het jammer dat zogenaamde kenners dit roepen. Feyenoord speelde vorig jaar een belabberd seizoen, bizar weinig punten tegen laagvlieger, maar werden met 8 punten verschil derde. Is de selectie van feyenoord nu zoveel slechter geworden? Of is de subtop structureel beter? Ik denk het niet. Feyenoord moet dus gewoon minimaal derde worden... Lager zou schandalig zijn. Ajax is denk ik te sterke met een brede selectie en daarom lange adem, maar psv is voor Feyenoord de te kloppen ploeg. 2e plek zou een realistische doelstelling zijn.

30 juli 2019 om 07:19

Daarnaast had Feyenoord afgelopen jaar ook 7 punten in de topwedstrijden gehaald.1 winst en verlies tegen Ajax en winst en gelijkspel tegen Psv. Dan zitten de subtopclubs daar nog wel onder. Ja Feyenoord liet punten liggen tegen laagvliegers, maar toen AZ de derde plek kon overnemen hebben ze het ook laten weten. Het verschil tussen Ajax, PSV en de subtopclubs is immens groot, vandaar dat Feyenoord ook altijd als de derde club wordt gezien.

30 juli 2019 om 07:45

Het is afhankelijk hoe de spits het gaat oppakken nu Jorgeson weg is en hoe de verdediging het gaat houden. Met dit jonge middenveld durf ik overigens wel te stellen dat Feyenoord er echt op vooruit is gegaan t.o.v. vorig seizoen. Al is het alleen maar omdat het vorig seizoen totaal niet functioneerde...

30 juli 2019 om 07:45

Het is afhankelijk hoe de spits het gaat oppakken nu Jorgeson weg is en hoe de verdediging het gaat houden. Met dit jonge middenveld durf ik overigens wel te stellen dat Feyenoord er echt op vooruit is gegaan t.o.v. vorig seizoen. Al is het alleen maar omdat het vorig seizoen totaal niet functioneerde...

30 juli 2019 om 08:12

Welke spits Dirk? Vente... die gaat helemaal niks oppakken. Die is, nu al hevig aan vervanging toe.

30 juli 2019 om 08:42

Op Vente rekenen dit seizoen is die jongen kapotmaken, hij is er gewoon nog niet klaar voor, Sam Lammers heeft vorig jaar stappen gezet bij Heerenveen, zo'n traject bij een club met echt gras moet hij ook gaan volgen.

30 juli 2019 om 08:56

Fanaticis

Vente zal idd een jaartje of 2 uitgeleend moeten worden. Persoonlijk hoop ik voor die jongen dat hij het uiteindelijk gaat redden, maar hij zal er hard voor moeten werken, zijn tekortkomingen zijn goed zichtbaar.

30 juli 2019 om 10:04

@fanaticus

Vente is er wel meer als niet klaar voor imo. wat mij betreft komt hij gewoon zwaar tekort voor het niveau wat Feyenoord na streeft

30 juli 2019 om 10:17

@Japie iig het niveau dat nagestreefd zou moeten worden. In de jeugd deed hij het geweldig maar de stap naar het eerste blijkt te groot. Misschien kan een verhuur periode hem laten aansluiten en anders moet Feyenoord doorselecteren.

30 juli 2019 om 10:26

@vakkie D

dat zou misschien een oplossing zijn idd zo een verhuurperiode. vorig jaar tegen NAC speelde hij wel echt heel goed al zal dat ook voor een groot deel te maken hebben gehad met de zwakke verdediging daar in Breda

30 juli 2019 om 07:46

Met een Vente en vBeek is een tweede plaats een utopie vermoed ik. Feyenoord moet echt meer bewegen en een spits + een rechtsback halen.

30 juli 2019 om 08:18

Dat gejank rondom Feyenoord is best irritant idd. Ik vraag mij af wat voor wedstrijden zij dan allemaal bekijken om dit te zeggen? Een blinde ziet dat er veel meer voetbal in Feyenoord zit dan de afgelopen jaren. Bovendien leverde Utrecht europees een wanprestatie en viel AZ ook tegen.

30 juli 2019 om 08:20

Maar die moet je niet op een wedstrijd beoordelen zeker? Feyenoord daarentegen uiteraard wel.

30 juli 2019 om 09:39

En wat zegt dat? Feyenoord leverde vorig jaar ook een Europese wanprestatie en eindigde toch ook gewoon 3e?

30 juli 2019 om 09:54

Precies, maar dat is het punt. Feyenoord wordt hier beoordeeld op een wedstrijd tegen Southampton. op basis daarvan wordt gezegd dat ze moeten oppassen voor Utrecht en AZ. Maar dan kan ik ook de laatste wedstrijd van Utrecht pakken en gaan zitten blaten dat Utrecht moet oppassen voor Rkc. Het is onzinnig wat die Bosschaart doet.

30 juli 2019 om 10:06

@morodin

hoe weet je zo zeker dat er meer voetbal in zit? er is nog geen officiele wedstrijd gespeeld. nu mag Stam nog verliezen maar als het seizoen begint en dat aanvallende voetbal gaat hem punten kosten met deze selectie gaat hij op een gegeven moment toch echt behoudender spelen. laten we dus eerst maar afwachten of Feyenoord echt zoveel beter gaat spelen als afgelopen seizoen. oefenwedstrijden zeggen helemaal niks imo

30 juli 2019 om 09:05

Ik moet eerlijk bekennen dat ik vorig jaar ook echt meer had verwacht van Vitesse. Helaas kwam ik en met mij veel medesupporters erachter dat Vitesse dramatisch speelde, de verdediging niks kon en het spelsysteem van Slutsky nergens op sloeg. Daarbij had Vitesse veel blessures bij belangrijke spelers en was de selectie niet breed genoeg.

Punten verspeeld tegen ado, excelsior, emmen, Nac, De Graafschaf, Fortuna, Groningen, Heerenveen, Heracles. Allemaal clubs waartegen dat eigenlijk niet mag, op de laatste twee na misschien. Daarmee zijn ze 5 punten onder AZ geëindigd en 12 onder Feyenoord.
Feyenoord inhalen was dus wellicht lastig geweest, maar boven AZ eindigen had dit seizoen makkelijk gekund. Zelfde geldt voor Utrecht, zij begonnen belachelijk slecht aan de Eredivisie, wie weet hoe ze anders waren geëindigd.
Achteraf gezien vind ik het niet zo erg dat Vitesse een flater heeft geslagen, want als ze vorige week al aan de slag moesten in de EL zag ik ze kansloos uitgeschakeld worden. Hopelijk kunnen we dit seizoen richting de 4de/3de plek gaan, maar ik zie het enigszins somber in.

30 juli 2019 om 09:17

Nouja, moeilijker, moeilijker.. Het is Az 2 jaar en 4 jaar geleden nog gelukt. Het wordt inderdaad elk jaar geroepen en het lukt ongeveer om de 2 jaar. Een 50 procent score op zulke uitspraken is toch niet verkeerd.

En toch zie ik een paar lichtpunten bij dit Feijenoord:kokcu vind ik serieus een goede voetballer en Burger zie ik veel goede dingen doen en het spel vaak goed verleggen... achterin daar moet iets gebeuren maar met de poppetjes op de juiste plaats en een versterking daar staat er met st juiste malacia haps (juiste centraal wel minder druistig als in de oefenperiode) genoeg kwaliteit... 3e kunnen ze heus worden!

Als Jorgensen fit en in vorm blijft en ook Haps dan kan het nog wat worden. Ajax lijkt echt te veel beter , wellicht kan bij PSV aangeklampt worden. Als Jorgensen echter niet fit is dan wordt het een heel zwaar seizoen

Ik ben benieuwd wat die coryfeeën allemaal hebben gezien wat wij niet zien. Ik zie een gretige selectie die bij tijd en wijlen heel aardig positiespel laat zien, maar dit veel te veel tegendoelpunten tegen krijgt. Als je dat aflegt tegen AZ en Utrecht die ook nog geen verpletterende indruk hebben gemaakt krijg ik toch wel het gevoel dat Feyenoord iets verder is. Ook PSV maakt op mij nog absoluut geen onverslaanbare indruk. Vind het allemaal een beetje voorbarig. Laat ik maar eens kijken hoe de selectie er voor staat op 1 september.

Ik vraag me af hoe die analisten erbij komen dat AZ of Utrecht wellicht beter zijn dan Feyenoord. Gister las ik ook al een bericht dat AZ wel eens tweede kon worden. Beide clubs ( AZ/Utrecht) hebben een ontzettend slechte europese wedstrijden gespeeld tegen 2 hele matige ploegen.

Het klingt wat clichã©matig, maar het is ontzettend belangrijk, hoe je het seizoen begint. Vorig jaar verloor Feyenoord kansloos van een promovendus uit de Eerste Divisie en een laagvlieger uit Slowakije. Nu kunnen ze a.s. zondag weer tegen een promovendus en een paar dagen later tegen een Oekraiense laagvlieger een heel ander resultaat neerzetten, waardoor ze met veel meer vertrouwen de rest van de wedstrijden gaan spelen.

Het kampioensjaar 2017 begon met een 0-5 uit bij Groningen.

Dat gezeur over Az/utrecht/vitesse die elk jaar boven Feyenoord gaan eindigen en "veel verder" zijn, begint vervelend te worden.

Ik vind het allemaal nogal meevallen. Van Persie en Vilhena zijn weg maar er is ook genoeg transfervrij bijgekomen zoals Narsingh en Fer. Er wordt overdreven negatief gedaan over Feyenoord.

Inderdaad is het slecht wat er op dit moment op de mat wordt gelegd. Ik denk dat dit van te voren al bekend was eb gio en van geel het zinkende schip hebben verlaten. Het was voor mij al onbrijpelijk dat van geel een nieuwe trainer aanstelde en twee weken later ontslag nam. Zoveel inspraak aan een trainer geven met zelfs een veto is in het huidige voetbal ten ene malen uit den boze. Vorig jaar heeft iedereen kunnen zien dat de achterhoede middenin een zeef was. Als je daar niet op in speelt is de start al slecht. Helemaal niemand laten weten dat hij overbodig is en kan vertrekken omdat Stam er nog niet uit is. Straks 35 man bij de selectie wat ten koste gaat van de jeugd. En de aanschaf van nieuwe spelers is Stam ook niet op het lijf geschreven. Een spelertje halen in Engeland waar de ervaring met Stam in het verleden zo goed was gaat mijn pet te boven. Met of zonder bal lopen wijzen,tikkie breed of terug komt er voor mij niet erg positief uit.en dan zijn er nog de bladen en de internet artikelen die als het kan 3x hetzelfde negatieve beeld naar voren halen. Voor trainer en spelers erg positief maar niet heus. En tegen Mario Been zou ik willen zeggen: mondje dicht want jij kon het ook niet op de rails krijgen maar dat kwam omdat je meer op het golfterrein te vinden was als op het trainersveld. Bij andere clubs hierna was het ook niet hosanna en grijp je je maar vast aan de tv uitzendingen. Wacht nog even af en laten we niet zo negatief doen over het inkopen van investeerders. In Engeland doen ze niet anders en Frankrijk en Italië volgen ook. Blijf achter je club staan en niet alleen als ze gewonnen hebben.

Men heeft het altijd over ‘dit Feyenoord’. Wat mij betreft kan het woordje ‘dit’ gewoon weg. Ze hebben namelijk sinds de tweede helft van de jaren ‘70 structureel een stuk minder kwaliteit dan Ajax en PSV, een enkele oprisping daargelaten zoals die knappe UEFA-Cup winst.

ik denk wel dat Feyenoord gewoon derde word maar ik snap wel dat Been niet vrolijk word van het spelersmateriaal, want dat word ik zelf ook niet. Haps, Kokcu en Berghuis vind ik goede spelers in de basis 11. de rest vind ik eenheidsworsten. ik hoop dat spelers als Burger en Bannis ook minuten mogen maken dit seizoen. dat zijn talentvolle jongens

misschien is het wel een keer goed als iemand anders derde word zodat er wat verandering kan gaan komen in het beleid. bij Feyenoord kijken ze nooit verder dan hun neus lang is. "hey jongens, we hebben de beker weer gewonnen dus laat Van Geel nog maar een seizoen aanmodderen". Dat is het opportunistische beleid dat bij Feyenoord word gevoerd en waardoor we nooit verder komen. Feyenoord zit qua visie vast in het stenen tijdperk.

als we derde worden dan denken de beleidsbepalers ook weer dat het gewoon goed gaat en dat er niks hoeft te veranderen dus een keer een teleurstellende 4e of 5e plek zou misschien wel eens keer goed zijn om de mensen bij Feyenoord wakker te schudden want er word idd al jaren een lachwekkend beleid gevoerd

Je moet het nu eenmaal doen met de spelers die je hebt. Feit is, dat het centrale duo te traag is en niet verder naar voren durft te voetballen. Bovendien ontbreekt creativiteit om een goede pass te geven. Vervang daarom centrale duo en zet daar St Juste en Fer neer, dan heb je snelheid en opbouwend vermogen. Haal Karsdorp terug en je hebt een prima verdediging die verder naar voren kan spelen met Haps-Fer-St Juste-Karsdorp. Voor het middenveld heb je voldoende spelers en kan je jeugd inpassen.

Als Feyenoord nu niet echt bezig gaat met een goed beleid neer te zetten is de club ten dode opgeschreven.
Het geld is schijnbaar op, de scouts zijn van amateuristisch niveau en het bestuur komt erin en gaat eruit.
En de Vrienden van, die wel geld hebben, hebben tegelijkertijd ook te veel macht.

Zorg dat je zo snel mogelijk jongens die geld opleveren van de hand doet.
Vang dit op met transfervrije jongens die ervaring hebben en misschien nog 1 a 2 jaar mee kunnen op de hoogste subtop niveau. En laat je jeugd meters maken!

Kan Berghuis voor 12 mil weg, direct verkopen.
Geld oppotten en laat Narsingh het dan maar overnemen.
Larsson verkopen en zet daar een Hansson ofzo neer.
Kokcu aanvallende mid.
Fer en Burger centraal

Van Beek direct de kuip uitjagen, die man kost alleen maar punten
Haps alleen bij een mooi bod weg doen en Malacia laten invullen

Dan maar een jaar of 2, 4 of 5e maar door selecteren en zorgen dat je straks jongens als Malacia, Kocku en Burger met miljoenen kunt verkopen

Lezen jullie het bericht wel?
Mario Been is nog best positief over de situatie.
Meneer Israel daarentegen is vernietigend in zijn oordeel.

Absurd de reacties op mario been. Lul van een vent, daar niet van.
Maar klakkeloos een man aanvallen terwijl je het bericht niet eens fatsoenlijk leest, vreemd..

Stelletje zeikerds oke de selectie is nog niet optimaal we hebben ervaren en goeie creatieve middenvelders : ayoub,toornstra,kelly,barbie
Vleugel aanval : narsingh,sinistera
Verdediging: hapsnack,fervandaan,
Keeper vermeer baart me wel zorgen op momenten is hij toch echt klungelig daarom moest ie ook weg bij ajakkes

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren