Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Goretzka verguisd door eigen fans: ‘De fluitconcerten deden uiteraard pijn'

Laatste update:

Na maanden van speculatie verbond Leon Goretzka zich afgelopen week definitief aan Bayern München. De middenvelder maakt komende zomer transfervrij de overstap van Schalke 04 naar der Rekordmeister en die beslissing is bij de supporters van de club uit Gelsenkirchen niet erg goed ontvangen. Middels een spandoek lieten zij zondag tijdens het duel tussen Schalke 04 en Hannover 96 (1-1) hun onvrede blijken.

‘Geld noch prijzen zijn meer waard dan onze club! Wie dat niet kan waarderen, kan direct oprotten!’, lieten de supporters van Schalke via het spandoek weten aan Goretzka. De middenvelder werd daarnaast uitgefloten toen hij in de 63e minuut het veld van de VELTINS-Arena verliet. “Het doet altijd pijn als je eigen supporters je uitfluiten. Ik had de fluitconcerten wel verwacht en kan de supporters ook gedeeltelijk begrijpen”, zegt Goretzka in gesprek met Sky Deutschland.

“Deze dagen zijn de moeilijksten in mijn carrière geweest. Het was een bijzondere situatie voor me. Ik ben blij dat de sfeer over het algemeen positief is gebleven, maar de fluitconcerten deden uiteraard pijn”, vervolgt de middenvelder, die zijn contract bij Schalke ook had kunnen verlengen. “Ik heb heel erg lang nagedacht over deze beslissing. Ik luisterde naar mezelf toen ik besloot naar Bayern te gaan, omdat ik daar mijn doelen kan verwezenlijken.”

“Het is duidelijk dat je teleurgesteld als een getalenteerde speler je club gaat verlaten. Maar hij is jonge speler en dan kan je niet zo emotioneel reageren”, zegt Bayern-trainer Jupp Heynckes tegenover de Duitse pers over de reactie van de supporters van Schalke. “Leon heeft een geweldig karakter en zal zijn uiterste best blijven doen tot komende zomer. Daardoor zal het allemaal wel rechttrekken, verwacht ik.”

Snap jij dat de supporters van Schalke zo reageren?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja leuk hoor Bayern, weer een sterspeler van de concurrent overnemen, om hem vervolgens op de bank te laten rotten. Bayern wordt langzamerhand een hatelijke club!

22 januari 2018 om 13:00

Altijd dat gezeur over het aankoopbeleid van Bayern... Ze hebben zichzelf nooit in de schulden gestoken en zijn toch alleenheerser in Duitsland geworden, daar kan ik alleen maar respect voor hebben.

22 januari 2018 om 13:27

Naja liever een persoon die zichzelf in de schulden steekt en het daarna ook weer afbetaald of liever een persoon die zijn collegas op elke mogelijke manier naait om een monopolie te handhaven en tegelijkertijd zo weinig mogelijk uit te geven? Ik weet wel wie ik liever zou zijn eerlijk gezegd

22 januari 2018 om 13:40

Real8madrid,hoe zijn Bayern en Schalke collegas? Dat zijn gewoon concurrenten. En hoe worden ze precies genaaid?

Het beleid van Bayern heeft zo zn minpunten in de Bundesliga, maar voor het voetbal in het algemeen zijn ze veel beter dan elke club in de PL (op wellicht een Spurs na). Zie wat de transfers van Bale, Pogba, Neymar, Mbappe etc hebben losgemaakt...

Bovendien doet Bayern het nationale elftal een grote gunst door zoveel Duitsers in het team op te nemen.

22 januari 2018 om 13:58

Waarom naait Bayern de concurrentie dan? Het is toch volkomen legaal om spelers van andere clubs te kopen? Of ze nu in dezelfde competitie spelen of niet. Bayern hoeft geen vriendjes te zijn met Schalke, Dortmund, Leverkusen of welke andere club dan ook, zijn gewoon elkaars concurrenten.

22 januari 2018 om 14:18

Naaien en de wet breken zijn niet hetzelfde natuurlijk.

22 januari 2018 om 14:23

Dan nogmaals de vraag: waarom vind je dat Bayern de andere clubs naait?

22 januari 2018 om 15:17

Door Lewa en Gotze te overtuigen hun contract niet te verlengen zodat ze Gotze voor een prikkie konden binnenslepen en Lewa helemaal gratis.

Nu ook bij Goretzka zou er sprake van zijn dat hij vanuit alle hoeken en kanten beinvloed zou zijn geweest. Onder andere zijn eigen vader, waar Bayern natuurlijk voor niets tussenzit. Die man wil gewoon het beste voor zijn zoon en ik kan zien waarom Bayern dat is. Maar ondertussen ook door een ex-coach van m die nu bij Bayern werkt. Dat is op zn zachtst gezegd een laag manoeuvre.

Wat Bayern doorheen de jaren heeft gedaan is hun goed recht en ik ga ze niet beschuldigen van illegale dingen zoals jij schijnbaar dacht. Ik heb namelijk, net als jij, bijzonder weinig inzicht in al die praktijken. Zelfs als ze illegale dingen zouden doen dan geloof ik niet dat er ook maar een enkele topclub een haar beter is op dat vlak want dan doen ze het allemaal. Dat verandert echter niets aan mijn mening en mijn verachting voor het handelen van Bayern keer op keer op keer. Het is zeker niet illegaal maar dat maakt het in mijn ogen niet minder oneerlijk, achterbaks en gierig. Personen die bij jou op school of op de werkvloer op eenzelfde gluiperige manier te werk gaan zouden ook gehekeld worden.

Maar zoals ik heel duidelijk maakte, dat is mijn mening. Het staat je vrij om er een andere op na te houden

22 januari 2018 om 15:23

Tim_vk Schalke word al jaren niet meer gezien als concurrent, zelfs nu is er 16 punten verschil, het feit dat Bayern spelers uit de eigen competitie koopt om hun tegenstanders te verzwakken is een beetje sneu, Bayern heeft een speler als Gotze kapot gemaakt terwijl hij in de bloei van zijn leven was bij Borussia, maar goed! Ik vind Goretzka Bayern waardig, hoop dat hij veel speel minuten krijgt volgend seizoen, ik denk dat hij een basisplaats kan veroveren maar dat moet hij zelf afdwingen natuurlijk.

22 januari 2018 om 15:25

arsen(e)al

Wat die transfers hebben losgemaakt? Die zorgen ervoor dat clubs correct vergoed worden voor het werk dat ze in hun spelers stoppen en de verdere inkomsten die ze mislopen wanneer er iemand vertrekt.

Men kan er schande van spreken zoveel men wil maar de waarheid is dat als je naar de economie en de huidige markt kijkt dat zulke duizelingwekkende bedragen niet meer dan normaal zijn en dat daar maar een verantwoordelijke voor is: jij. Jij, ik en elke voetbalfan. De voetbalfan zorgt voor deze bedragen en niemand anders.

Dus die bedragen lijken inderdaad idioot en het is gestoord als je erover nadenkt wat voor goeds dat geld kan doen in de wereld maar dat is kapitalisme voor je. Zolang de rest van de wereld niet verandert zal het voetbal ook niet veranderen. Tot die tijd geef je mij maar een club als City of PSG die er tenminste voor zorgen dat een ander gecompenseerd wordt tegenover een club als Bayern die liever op hun geld zitten, anderen afzet en daarna zichzelf op de schouder klopt en iedereen toont hoe weinig geld zij wel niet uitgeven.

Zoals hierboven al werd aangegeven doen ze niets illegaals en niemand kan of mag ze tegenhouden. Maar ik mag er wel het mijne van denken toch?

22 januari 2018 om 15:34

real8madrid heeft niet door dat Bayern gemiddeld minder koopt van clubs uit dezelfde competitie dan de overige clubs, maar goed dat past natuurlijk niet in het straatje dus dat negeren we even voor het gemak.

Daarnaast is het ronduit lachwekkend dat van Lewa en Gotze op Bayern af te schuiven. 37 miljoen voor Gotze is nog altijd een stuk meer als de 23 miljoen die BVB aan leverkusen betaalde voor Castro en Toprak. Doe de transfer van Dahoud van Gladbach erbij en je zit er nog 2 miljoen onder. Maar goed, dat is BVB die koopt van concurrenten en dat moet even genegeerd worden.

Daarnaast stond Goretzka jaren geleden al op het punt naar Bayern te vertrekken maar was hij bezig met zijn Abitur waardoor Schalke een wat verstandigere keuze is. Natuuirlijk is het wat makkelijker nu te doen alsof iedereen hem aan het beinvloeden is om te willen te vertrekken, dat terwijl hij jaren geleden al naar Bayern wilde.

Je mag er natuurlijk van denken wat je wilt, het is alleen heel krom omdat wat je zegt niet klopt met wat er echt is gebeurd.

Er zijn voor Goretzka volgens mij in 15 jaar maar 1 speler van Schalke naar Bayern vertrokken, en dat was Neuer voor een bedrag van totaal 30 miljoen, terwijl hij 1 jaar nog maar op zijn contract had, toen in 2010 zeer veel geld. Een transfer die Schalke redde op dat moment. Voor Gotze werd maar liefst 37 miljoen betaald. Als je de transfers van Bayern vergelijkt met die van Schalke, Bvb, Leverkusen etc is er 1 ding duidelijk. Allemaal kopen ze maar wat graag van elkaar, het verschil is dat Bayern er zeer goed voor betaald. Dat je letterlijk dit afzetten noemt is belachelijk.

22 januari 2018 om 15:43

Real8madrid Door gierig te zijn, zijn ze wel een top club geworden. Man city en PSG zijn al een miljard verder en zoeken nog steeds naar een CL winst. Het is maar waar je van houdt je.

22 januari 2018 om 15:44

Gotze had een clausule, die kon iedere andere club ook triggeren

22 januari 2018 om 15:45

Dat Goretzka naar Bayern gaat is helemaal prima en zeer logisch, Bayern is en blijft de grootste, rijkste, meest succesvolle en volgens velen mooiste club van Duitsland. Ik weet best dat Goretzka al langer naar Bayern wil en daar heb ik zeker begrip voor zoals ik hierboven al aangeef. Het boeit me ook niet dat Bayern Duitse spelers koopt, dat is maar wat logisch.

Wat mij tegenzit is dat ze het weer voor elkaar hebben dat ze hem zover hebben dat het gratis is terwijl ze veruit het meeste te spenderen hebben in Duitsland. Heel mooi hoor dat Bayern nooit schulden heeft, maar ik zie liever dat ze een tikkeltje meer spenderen en andere clubs in Duitsland minder afzetten. Dat zou ze in mijn ogen een mooiere club maken. Ben je het daar niet mee eens? Dat kan.

En wat een vergelijking... Want Dahoud, Castro en Toprak zijn hetzelfde als de golden boy van 2011 en het grote Europese en Duitse wonderkind destijds

22 januari 2018 om 15:47

Superbuli

Als het gaat om welke club het meeste cl titels op zijn naam heeft hoezo zit je dan niet wekelijks naast mij in het live meepraten van Madrid?

Ik heb het niet over welke clubs het meest succesvol zijn. Ik heb het enkel over wat ik prefereer en over mijn persoonlijke principes. Vat het niet persoonlijk op.

22 januari 2018 om 15:54

Dus wat je eigenlijk vind is dat de clubs onder Bayern elkaar mogen afzetten (uth transfervrij naar Schalke van Hoffenheim bijv, Calhanoglu die "ziek" thuisblijft zodat hij van HSV naar Leverkusen kan) maar Bayern zelf mag dat niet.

En de vergelijking gaat prima op. Castro en Toprak verliezen was een stuk moeilijker op te vangen voor Leverkusen dan Gotze voor Bvb, zelfde voor Dahoud.

22 januari 2018 om 16:20

Nou een andere club heeft eens een speler transfervrij aangetrokken van een concurrent. Gefeliciteerd, we spelen nu officieel het meest kinderachtige schoolplein spelletje 'hij deed het ook'

22 januari 2018 om 17:03

Gek genoeg ben ik er heel vaak. Ik praat ook niet over de successen. Ik reageer op het stukje wat jij zegt over PSG en City. Je kan geld uitgeven maar dat helpt je niet verder.

22 januari 2018 om 17:13

"man city en PSG zijn al een miljard verder en zoeken nog steeds naar een CL winst. Het is maar waar je van houdt je."

"ik praat ook niet over successen"

Je spreekt je nogal tegen nu, niet? Ik zeg dat ik op vlak van principes liever zie wat PSG en City doen, namelijk bakken met geld uitgeven maar er wel voor zorgen dat de andere partij correct gecompenseerd wordt bij een transfer dan Bayern dat net zoveel kan uitgeven als Juve, Barca, Madrid etc maar liever andere clubs afzet en geen cent spendeert. Jouw tegenargument was dat City en PSg met hun manier van zakendoen nog steeds geen cl prijs hebben gewonnen.

Nee geld uitgeven helpt je niet altijd verder. Maar dat was mijn hele punt in mijn vorige reactie over succesvolle clubs. We spreken niet over wie het verste staat, we spreken over wiens principes ik verachtelijk vind en welke niet.

Als jij het dan over successen wil hebben is dat prima en daar heeft Bayern ongetwijfeld een boel streepjes voor. Dat heeft echter niets te maken met wat ik zei en dat maakt jou nogal ongeloofwaardig als jij daarna zegt het helemaal niet over successen te hebben gehad terwijl dat voor iedereen 5 reacties hoger te lezen staat

22 januari 2018 om 17:31

Goed om telkens delen te negeren en alleen op iets in te gaan wat jou uitkomt.

Je doet alsof het moreel gezien een probleem is, het afzetten van andere clubs (wat overigens niet waar is, Bayern betaald zeer goed, geen idee hoezo je dat zegt maar oke) en het transfervrij overnemen van spelers van andere clubs. De club die jij nu o zo zielig vind (schalke) deed het niet zo gek lang geleden zelf ook maar als ik je vraag of je dat ook zo erg vind weet ik vrij zeker dat je dat niet vind..

Hhet is of een probleem, of het is geen probleem, maar gaan zitten janken bij 1 club en de andere kant op te kijken bij de andere club gaat nergens over.

22 januari 2018 om 17:46

Jij weet echt niet van ophouden he? Jij slaagt me nog eens dood met datzelfde kinderachtige, verouderde riedeltje. Ik ben de juf niet, als een ander kindje hetzelfde heeft gedaan zeur je maar tegen dat andere kindje.

Ik heb er een probleem mee als clubs elkaar afzetten. Eens te meer als ze dat consequent doen en al helemaal als ze zat geld hebben en zonder probleem een transfersom op tafel leggen.

Is Bayern de enige die af en toe spelers gratis overneemt van concurrenten? Tuurlijk niet, ga ver genoeg terug en je kan vast een Real Madrid deal vinden om me mee in het gezicht te slaan. Ik heb nergens gezegd dat het enkel erg is wanneer Bayern het doet. Dat maak jij er van omdat ik het over Bayern heb en niet over andere clubs in een bayern topic (gek he?_

Het feit is dat geen enkele andere club dat de laatste jaren zo vaak doet als Bayern bij zulke high profile deals met zulke grote spelers van grote binnenlandse clubs. Dus ja daar spreek ik me hier over uit. Lees ik hier morgen een artikel dat Schalke een speler van Dortmund, eentje van Wolfsburg en eentje van Leipzig heeft afgetroggeld dan zal ik me daar ook over uit spreken. Al ben ik geneigd minder hard te oordelen over een club die minder mindelen heeft tov Bayern dat ervoor kiest om de grootste pestkop op het schoolplein te zijn.

Dus hebben andere clubs dat ook gedaan? Zeer zeker. Maakt dat het minder kruiperig van Bayern? Zeer zeker niet en het gaat al helemaal mijn mening niet veranderen.

Ik zou het dus zeker waarderen als je stopt met dit kinderachtige spelletje. Als je graag op een volwassen manier jouw standpunt wil beargumenteren en het mijne wil veranderen ben ik een en al oor. Maar jouw "hij heeft het ook gedaan" stokpaardje gaat dat niet voor elkaar krijgen

22 januari 2018 om 18:00

Och iemand wijst je erop dat je onzin aan het verspreiden ben en vervolgens reageer je wel heel defensief zeg. Man wat genant.

Ik kan er wel constant tegen dat gelul van je ingaan maar dat heeft kennelijk geen nut. Je spreekt een mening uit en hebt het dan over een feit. Dat je dat zo vind maakt het geen feit. De Toprak, Castro en mogelijk Bellarabi transfers waar high profile in Duitsland net als de Dahoud en Reus transfers.

Als je je erin had verdiept had je dat allang geweten, doen alsof Bayern de grootste pestkop is is ronduit onnozel en laat zien dat je zeer weinig heb meegekregen van de BVB transfers en Bayer ( Son, Tah en Calhanoglu in 3 jaar van Hsv). Er zijn wat clubs publiekelijk voor schut gegaan in de media toen bleek dat zij hetzelfde deden als waar ze Bayern van beschuldigde.

Dat jij zeer veel moeite heb om te begrijpen heb dat dit normaal in Duitsland is is toch echt jou probleem. Clubs kopen onderling en nu doen alsof Bayern " de grootste pestkop op het schoolplein is" is bewijs dat je je er totaal niet in heb verdiept. Dan was je namelijk zeer veel andere transfers tegengekomen waaruit blijkt dat dit niet zo is.

De discussie zou snel klaarzijn als je nu gewoon met voorbeelden komt van spelers waarbij de club is afgezet en de speler is afgetroggeld.

Met Lewandowski en Gotze aankomen hoeft al niet meer.

22 januari 2018 om 18:44

Hier zijn we meer met het "zij deden het ook". Heb je iets gelezen van wat ik zei?

Jij bent de tijd van het discussieren eigenlijk niet waard maar er is 1 puntje dat ik graag even aankaart. Ja ik heb mijn mening gegeven en dat heb ik er in de voorgaande posts zo een 26 keer bijgezet. Dus nee ik breng mijn mening niet als feit. Ik gebruik woorden als imo, mijn voorkeuren, naar mijn mening etc. Ik zeg ook meerdere keren dat het jou en ieder ander persoon vrijstaat om een andere mening te hebben en zelfs om mij te overtuigen van jouw standpunt als je dat wil en daartoe in staat bent.

De enige die zijn mening hier voor feit neerzet ben jij kerel. Ik zie jou nergens zeggen dat dit louter jouw mening is. Nee, wat jij zegt is een feit en mensen die het daar niet mee eens zijn zoals ik worden aangevallen omdat jij op je teentjes getrapt bent. Jij zegt zelfs vlak af dat wat ik zeg niet waar is, sorry maar gaat Goretzka dan toch niet gratis naar Munchen? Heb ik wat gemist en heeft Bayern BVB 70 miljoen betaald voor Lewa toen ik niet keek? En hoe zit het dan met Hummels, Gotze, Neuer, Kimmich, Sule, Rudy etc? Zijn die niet bij de concurrentie weggehaald?

Wat ik zeg is een feit, wat ik er van vind is een mening. Een mening waar niemand het eens mee moet zijn en een mening die ik ook als een subjectieve mening breng. Dat jij me van iets anders loopt te beschuldigen terwijl jij de enige bent die dat hier doet slaat alles en zet me ertoe aan jouw verstand of je rationaliteit in twijfel te trekken.

Het is wel duidelijk dat je mijn mening niks vind en dat is helemaal goed. Maar je zult er toch mee om moeten gaan als een grote jongen. Net zoals ik jouw mening accepteer. Dus als we de onzin en beschuldigingen verder kunnen laten voor wat ze zijn bedank ik je daarvoor

22 januari 2018 om 19:16

Luister, je heb zojuist clubs die 30 a 40 punten gemiddeld achter Bayern eindigde concurrenten genoemd. Zelfs een degradatie kandidaat vind je kennelijk een concurrent. Dat je nu random dingen aan het opnoemen ben om een post een beetje te vullen begint wel duidelijk te worden.

Wat jij doet is willekeurig spelers opnoemen en thats it. Ik vraag je specifiek om voorbeelden van van spelers waarbij de andere club is afgezet of afgetroggeld. Vervolgens kom je met Neuer aan, een speler die naar een grote europese club wilde en zijn contract niet ging verlengen, clubs als Manu stonden in de rij voor hem en wilde best wachten. Vervolgens heeft Bayern een fortuin betaald voor hem. Dus voor een speler die 1 jaar kon wachten om naar het buitenland te gaan werd grof geld betaald door Bayern. Hoe je hier probeert een draai te geven waarbij Schalke (die met een reden nooit heeft zitten klagen in de media over deze transfer) is afgezet is te zot voor woorden.

Hummels bereikt een leeftijd waarbij hij nog 1 groot contract kan ondertekenen, wat hij zelf heeft aangegeven. Van meerdere clubs besluit hij naar Bayern (zijn thuisstad van hem en zijn vriendin) te gaan voor een zeer mooi bedrag. Gaan speculeren dat Bayern hier wat te maken mee heeft en dat hij enigszins zou zijn opgestookt door Bayern slaat nergens op, en dat is zeker geen feit.

Kimmich speelt bij een 2e Bundesliga club, wordt teruggehaald door een degradatie kandidaat (stutgart) die een terugkoopclausule heeft en verkopen hem voor een mooi bedrag aan Bayern. De enige club die hier is afgezet is Leipzig door Stuttgart, al kan je daar Leipzig zelf op aankijken.

Spelers kunnen zeer goed eigen keuzes maken. Lewandowski is altijd eerlijk geweest over dat geld een belangrijke drijfveer voor hem is. Jongens als Neuer, Hummels & Lewandowski zijn slim genoeg om te weten dat alle clubs in de rij staan als ze hun contract laten aflopen en het gaat dan ook nergens over om te zeggen dat de clubs waar zij hebben gevoetbald zijn afgezet door Bayern, dat komt van de spelers af.

Over Gotze. Tjah, als je een speler een clausule geeft dan moet je niet vreemd staan om te kijken als er clubs zijn die dat betalen. Voor Sule kon Hoffenheim ook vragen wat ze wilde.. Hoe die club is afgezet zou ik ook niet weten.

Ik vroeg specifiek om transfers waarbij de clubs zijn afgezet, niet om type transfers die je jaarlijks bij elke club kan zien.

22 januari 2018 om 13:01

Hij gaat zeker niet op de bank rotten want dit is gewoon een speler waarvan je kan verwachten dat hij over enkele jaren wereldtop is op zijn positie. Gewoon uitstekend beleid van Bayern om hem binnen te halen en Schalke is helemaal geen concurrent van Bayern.

22 januari 2018 om 13:03

Voetbal is gewoon business, je kan een club toch niet kwalijk nemen dat ze potentiele wereldtoppers gratis proberen over te nemen.

22 januari 2018 om 13:06

Volgens mij is Bayern al veruit de meest gehate club in Duitsland.

Snap het publiek wel, anderzijds kan ik zijn keuze ook begrijpen. Bayern speelt mee om de Champions League, waar je bij Schalke blij bent als je je plaatst voor de Champions League. Daarnaast zal hij er qua salaris ook wel op vooruit gaan

22 januari 2018 om 13:13

Nee hoor, de haat richting Leipzig is vele malen groter. Maar ach, een beetje begrip voor Goretzka mag wel. Die jongen wil graag een stap maken naar de top en als dat kan bij de grootste club van Duitsland dan is dat logisch. Natuurlijk is Bayern ook een topclub en wil de grootste spelers en talenten, zeker als ze Duits zijn. Het gezeur is een beetje vreemd vind ik zelf.

22 januari 2018 om 13:15

@ Quar3sma, Hoe kan je nou zeggen dat Schalke04 een concurrent van Bayern is? Schalke is maar een subtopper, omdat zij vertikken om vroegtijdig contracten te verlengen of clausules in laten zetten.
Spelers hebben een doel en uiteindelijk wil elke voetballer zo hoog mogelijk voetballen, elke jaar CL spelen en waar het uiteindelijk om draait is kampioen worden en dat kan gewoon niet met Schalke04. Als Dortmund, Schalke04, Leipzig, Leverkusen slimmer handelen en bereid zijn iets meer salaris te betalen, goede spelers halen en vooral geen punten tegen de zogenaamde kleintjes laten liggen, dan doe je gewoon mee.

Ik wordt er moe van om iedere keer te lezen dat Bayern spelers van concurrenten haalt. Wat doen Dortmund, Leverkusen en de overige clubs bij elkaar dan? Volgens mij heeft Dortmund Gã¶tze en Rode gekocht bij Bayern, volgens mij heeft Schalke Uth transfervrij gehaald van Hoffenheim en zo kan ik doorgaan.

Goretzka zal sowieso veel spelen met zijn kwaliteiten! Vidal zal sowieso vertrekken.

22 januari 2018 om 13:16

Voor jou misschien, maar Bayern handelt hier gewoon correct hoor. Transfervrij Duits. Ze moeten niet naar Zuid-Amerika of betalen geen miljoenenbedrag als andere club, en dan is het nog niet goed voor je precies. Weet niet wat een club moet doen om jou te pleasen zeg, je hebt altijd iets negatief te melden. Ben echt benieuwd naar jouw beleid dan.

22 januari 2018 om 13:40

Want?? Anders was goretzka naar het buitenland gegaan. En als jij Bayern volgt dan weet jij dat Vidal nu mag vertrekken . En goretzka op zijn plek gaat spelen.

22 januari 2018 om 14:15

Oke dus Vidal’s plek, als Thiago weer fit is spelen hij en Goretzka dan achter James? Of moet Thiago banken? Waar gaat Tolisso spelen? Gaan Tolisso, Goretzka Thiago en James allemaal op het middenveld? Ik vraag dit want je doet nou alsof dit een directe 1 op 1 wissel gaat worden, wat betekend dat Tolisso verzekerd is van een bank plek en Goretzka zeker niet. Dat gaat ook een mooi gebalanceerde middenveld worden, als ik je zo zie zou ik denken dat jij volgend seizoen de hoofdcoach van Bayern wordt

22 januari 2018 om 14:30

Tolisso cvm, Goretzka en Thiago cm, heerlijke middenveld. James wordt gehuurd en kan ook op de flanken uitkomen.

22 januari 2018 om 15:09

Is James juist niet bij Real weggegaan omdat hij daar op de flanken stond en dus niet op zijn eigen plek op 10?

22 januari 2018 om 15:56

Nee, vooral omdat hij te weinig aan spelen toe kwam vanwege de 4-3-3 die Zidane prefereert. Wanneer hij speelde was dat inderdaad vanaf de vleugel en dat zal zeker meegespeeld hebben maar dat was niet de hoofdreden

22 januari 2018 om 16:51

Als jij de wedstrijden van Bayern goed volgt, rouleren zij regelmatig door de vele wedstrijden. Beter je huiswerk doen

22 januari 2018 om 16:48

Wat een domme reactie hoezo zal hij op de bank rotten? Je hebt je duidelijk niet in het beleid van Bayern verdiept

Lekker voor hem. Snap niet waarom al die spelers een binnenlandse transfer naar bayern maken. Vooral als je ziet dat bayern heel vaak talenten van andere bundesliga teams koopt waardoor de concurrentie niet verder kan groeien. Er waren zat andere clubs op de markt voor hem waar hij naartoe kon gaan die net zo goed als bayern zijn of de potentie hebben om beter als bayern te worden.

22 januari 2018 om 13:06

Dezelfde potentie als Bayern? Dat zijn er niet veel, hoor. Zelf vind ik een competitie met een meer gelijkwaardige top (zoals Nederland) ook wat leuker, maar ik snap dat een speler deze kans niet laat schieten. Mooi salaris, garantie op hoofdprijzen en toch wel een realistische kans op speeltijd.

Ik snap het publiek wel, erg frustrerend om je beste speler transfervrij naar een "comcurrent" te zien gaan. Maar ze mogen ook boos zijn op Schalke, 3e speler na Matip en Kolasinac als ik me niet vergis, die daar gratis weggaat. Hoe jammer het misschien ook is voor de strijd bovenin, maakt Bayern hier wel weer hier slim gebruik van.

22 januari 2018 om 13:09

Bayern maakt er zeker slim gebruik van, zoals iedere topclub hem wel graag opgehaald had. Alleen Schalke heeft, van wat ik begreep, wel echt het maximale gedaan om Goretzka bij de club te houden. Ze boden Goretzka een ongelooflijk hoog salaris en Goretzka hield de club alleen maar aan het lijntje, om uiteindelijk maar bij Bayern te tekenen en Schalke dus met lege handen achter te laten. Dan snap ik het publiek zeker.

22 januari 2018 om 13:15

Ik snap zo'n speler ook niet. Teken dan bij en vraag een relatief gezien lage afkoopsom van je contract. Als een Bayern echt geinteresseerd is leggen ze lachend 20 miljoen neer voor je en houdt Schalke er in ieder geval nog iets (moois) aan over. Wil een Bayern dat niet betalen, dan weet je ook dat ze niet echt op je zitten te wachten.

22 januari 2018 om 13:21

@mgmv, met een hoger salaris kom je niet heel ver, want hij kan Schalke niet alleen dragen om de club naar een hoger niveau te brengen. Zodra de clubs leuke en goede spelers binnen halen, zullen de overige belangrijke spelers uiteindelijk wel blijven. De clubs moeten een keer goed inkopen en lange contracten geven en/of clausules.

22 januari 2018 om 13:42

Nee, maar ik bedoel wel dat Schalke het maximale heeft gedaan in de huidige positie om hem aan zich te binden; ze boden hem een ongelooflijk hoog salaris om (denk ik?) topverdiener te worden bij Schalke. Goretzka houdt ze uiteindelijk lang aan het lijntje en eindstand tekent hij toch maar bij Bayern. Als ze Goretzka dan hadden verkocht voor een grote som, had de club bijvoorbeeld wel extra middelen gehad om door te groeien naar een hoger niveau. En uiteindelijk heeft hij daar wel jarenlang speeltijd mogen krijgen, maar vertrekt hij weer gratis. Dus ik vraag me net als @ijsmuts af waarom hij niet gewoon bijtekent, puur om Schalke een som mee te geven.

Los daarvan snap ik natuurlijk dat Goretzka niet eeuwig bij Schalke blijft, maar zoals ik al zei; een dikke som (20-30 mil is al mooi meegenomen) zou Schalke dan wel weer helpen in de toekomst.

22 januari 2018 om 13:57

Waarom zou hij dat doen? Schalke had al veel eerder moeten verlengen of een clausule erin moeten zetten. De club heeft blijkbaar niets geleerd gezien de vertrokken spelers in het verleden die ook gratis vertrokken. Max Meyer is ook einde van het seizoen transfervrij en speelt naar mijn weten (zover ik het zie en hoor van de Schalke supporters) en zeer sterk seizoen. Het zal mij niets verbazen als hij naar de aartsrivaal Dortmund vertrekt.

22 januari 2018 om 14:04

Het zal waarschijnlijk een geldkwestie zijn. Hij en zijn zaakwaarnemer zullen nu meer aan handgeld kunnen opstrijken dan bij een contractverlenging bij Schalke. De tijden dat spelers hun club nog een mooie transfersom gunnen zijn helaas voorbij.

Zo laat hij zijn opleidingsclub Bochum ook in de steek, die hem voor een relatief laag bedrag van 3,25 miljoen hebben verkocht, maar wel met een doorverkooppercentage van 20 procent. Die krijgen nu ook geen rooie cent meer voor hem. Daar zijn ze nu ook niet bepaald blij met deze overstap.

Het zijn louter spelletjes die gespeeld worden heb ik het idee. Zo wimpelt hij plotseling een zekere contractverlenging af bij Schalke afgelopen zomer, met als zogenaamde reden dat hij de sportieve prestaties wil afwachten. Een half jaar lang houdt hij de club aan het lijntje zoals je zegt, omdat hij zelf allang wist van deze overstap.

Het is gewoon de manier waarop het is gegaan wat de meeste fans dwars zit. Dat hij vroeg of laat zou vertrekken was inmiddels wel duidelijk.

22 januari 2018 om 15:06

Waarom zou hij dat doen? Om enige dankbaarheid te tonen richting je (opleidings)club? ''schalke had al veel eerder moeten verlengen'' vind ik zo simpel gezegd, want ze hebben hem allang diverse aanbiedingen gedaan, maar Goretzka houdt ze uiteindelijk allemaal aan het lijntje. Het is niet dat Schalke pas in december begon met het proberen te verlengen.

Kijk, ik snap de stap heus wel. En snap ook wel dat jij het als Bayern-fan prima vindt zo. Hij is Schalke ontgroeid en kon naar iedere willekeurige topclub, maar de manier waarop is op z'n zachtst gezegd niet netjes.

22 januari 2018 om 16:53

@mgmv, we doen net of Bayern dit alleen doet, geloof me. Dit gebeurt bij elke voetbalclub, zelfs buiten het voetbal gebeurt dit.

22 januari 2018 om 16:59

Natuurlijk gebeurt dit niet alleen bij Bayern. Zoals ik al zei; hij had naar iedere willekeurige topclub gegaan en het is niet alsof hij voor Liverpool wel zijn contract had verlengd. Het gaat mij om Goretzka en Schalke als je het nog volgt.. Transfervrij vertrekken gebeurt vaak genoeg, maar de manier waarop is in dit geval wezenlijk anders.

22 januari 2018 om 18:21

@webo
Tja dit probleem met het lange wachten had Bayern ook gehad met Ballack en Kroos destijds.

22 januari 2018 om 13:39

Dat de supporters het jammer vinden is natuurlijk logisch. Maar wat moet Goretzka dan. Schalke is een club waar je gewoon niks gaat bereiken tegenwoordig, misschien had ie in 2009 dit niet gedaan, maar wat heeft hij aan Schalke atm? Jammer dat Bayern de concurrentie leegkoopt maar goed daar kan deze jongen weinig aan doen. Als hij in de top van Europa wil meespelen is het toch normaal dat ie naar Bayern gaat? Vind een spandoek dan echt zo overdreven, de suporters leven voor Schalke, Goretzka niet.

22 januari 2018 om 13:25

Groot gelijk. Als hij toch weg gaat kun je net zo goed zijn vervanger laten spelen en alvast laten wennen aan zijn team

22 januari 2018 om 13:33

Tis geen Nederland he, waar spelers die niet verlengen op de bank komen.
Deze speler zorgt ervoor dat je hoger eindigd net zoals ze ook hebben gedaan met Kola en Matip.
En zo hoort het ook!

Ik begrijp de fans van Schalke wel.... Maar ja dit begint zo irritant te worden dat Bayern letterlijk elke toptalent probeert te overhalen in de Bundesliga... Tuurlijk is het slim wat ze doen maar het begint langzamerhand irritant te worden. Ze zei de eerst van dat Barcelona en Real Madrid talenten kapot maken voornamelijk Real Madrid. Maar laatste tijd doet Bayern het ook... De directie van Bayern is ook een grap... En is zo hypocriet dat ze klagen tegen clubs dat ze niet de goede voorbeeld geven... Alles wat Bayern doet is goed ( zo denken ze ook). Mr. Uli Hoeness is ons voorbeeld( en wij moeten zijn ideeën volgen).... Ik lach me kapot... Dit is de eerste keer dat ik Bayern bash. Bayern blijft een mooie club maar de directie van Bayern zijn gewoon mietjes. Hoeness als president van Bayern tja...dat is het zelfde als Rosell(ex barca president) gewoon niet serieus te nemen...

22 januari 2018 om 18:19

Bayern valt hier niet te vergelijken met Barcelona. Bayern heeft een soort holdingsstructuur waar enkel het bestuur de macht heeft over het voetbalgebeuren. Dat is nu Rummenigge.
Bayern maakt talent kapot? Sorry hoor. Kimmich bewijst het tegendeel. Kimmich is terecht verkozen tot beste Duitse international van 2017. Süle begint het ook goed te doen. Götze was gewoon wisselvallig. Blijkbaar had hij toen al te kampen met de stofwisselingsziekte wat een verklaring biedt van verschillende spierblessures en het wisselvallig vormpeil destijds.
Bayern blijft zijn beleid trouw met gerichte versterkingen. Bayern kan er ook niet aan doen dat de Europese tegenstand met geld begint te smijten en desondanks weinig sportieve successen boekt.

22 januari 2018 om 20:06

Ik kan gewoon de bestuur niet serieus nemen... Heel simpel na Hoeness denk je gewoon dat er iets nog steeds niet klopt... Had dat eerst toen Sandro Rosell kwam naar Barcelona...rummenige heeft ook wat mij niet aanstaart en het kan waar zijn wat ik zeg maak ook weer niet.... De tijd zal het leren

Pijnlijk van de fans van Schalke. Goretzka is niet eens een jeugdproduct van Schalke, maar van VFL Bochum, nota bene een bevriende club van Bayern. Zulke fans hebben niets verloren in de VELTINS-Arena.

Gewoon een half jaar op de bank zetten, tijd om een statement te maken naar spelers. Dat hij transfervrij weggaat is niet eens het ergste, het gaat om de manier waarop. Voor zulke mensen is geen plek in Gelsenkirchen

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren