Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Geschorste Suárez kan maandag in oefenduel debuteren voor Barcelona'

Laatste update:

Het Internationaal Sporttribunaal CAS maakte donderdagmiddag bekend dat de schorsing van vier maanden blijft staan voor Luis Suárez, maar de straf is wel wat aangepast. De FIFA had de Uruguayaan geschorst voor alle voetbalgerelateerde activiteiten, maar Suárez mag nu wel weer gewoon gaan trainen. Bovendien zou hij mogen meedoen in oefenduels van Barcelona en Uruguay.

/

De schorsing die Suárez heeft gekregen voor zijn beet in de schouder van Giorgio Chiellini zou volgens het CAS alleen voor officiële wedstrijden moeten gelden en dat betekent dat de aanvaller tot het einde van zijn schorsing wel mag spelen in oefenduels. Barcelona speelt maandag nog een vriendschappelijke wedstrijd, voordat het nieuwe seizoen begint. Mogelijk maakt Suárez in de strijd om de Trofeu Joan Gamper, een wedstrijd tegen Club León uit Mexico, dus mogelijk wel zijn debuut voor Barcelona.

De vraag is of Suárez fit genoeg is om in actie te komen: na het WK heeft hij alleen voor zichzelf kunnen trainen met behulp van een privétrainer. De schorsing is op 25 juni van start gegaan en zal vier maanden duren, waardoor het nog niet helemaal vast staat of Suárez in el Clásico zijn officiële debuut zal kunnen maken voor Barcelona. De uitwedstrijd tegen Real Madrid wordt op zaterdag 25 of zondag 26 oktober afgewerkt en het is niet duidelijk of Suárez op de 25e weer mag voetballen, of dat dit de laatste dag van zijn schorsing is.

Ik kan leven met de uitspraak van het CAS

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

"de vraag is of Suárez fit genoeg is om in actie te komen: na het WK heeft hij alleen voor zichzelf kunnen trainen met behulp van een privétrainer."

ja...en als of je dan niet fit genoeg kan zijn?
wellicht is hij juist 5x zo fit omdat ie nu geen tijd kwijt was aan teamtraining en positiespel e.d.

14 augustus 2014 om 16:15

Dit dus,

Daarnaast zal hij echt wel wedstrijden gespeeld hebben, alleen dan tegen een paar 'vrienden' of iets dergelijks. Dit valt namelijk niet te verbieden.

14 augustus 2014 om 17:37

Dit meen je toch niet, tegen een paar vrienden in je Puma shirtje spelen is toch echt iets anders dan een wedstrijd voor één van de grootste voetbalclubs spelen. Even voor de gein een balletje trappen met je vrienden is iets heel anders dan voor Barcelona voetballen , want er horen 10 andere bij je die allemaal een salaris van boven de 8 miljoen verdienen en niet alleen om de '' fun '' met je spelen.

14 augustus 2014 om 18:27

hahah meen je dat nou? Met vrienden spelen om even fit te worden?

Belachelijk dat hij nu weer opeens mag voetballen. Zo kan Barcelona allemaal oefenduels organiseren, zodat hij gelijk weer fit is. 4 maanden schorsing had gewoon zo moeten blijven staan met niet trainen en geen voetbalgerelateerde activiteiten. Deze recidivist is niet vergelijkbaar met andere tackles of overtreding. Echt een schande dat mensen deze kannibaal met iemand als Pepe gaan vergelijken. Ja Pepe maakt idiote overtredingen, maar bij hem is het vooral ook lomp dat hij iemand heel hard raakt. Suarez krijgt tijdens een wedstrijd gewoon het idee dat hij iemand wil bijten en doet dat. Werkelijk waar een schande dat de straf is verminderd!

14 augustus 2014 om 16:11

Suarez en Barcelona krijgen zo toch hun zin.

14 augustus 2014 om 16:16

Klopt, Barca gaat volgens berichten nog paar oefenduels regelen speciaal voor Suarez.

Elke voetballer die geschorst was mocht trainen, waarom dan niet Suarez en daarbij is het maar 1 duel dat hij zelfs niet mee kan spelen.

14 augustus 2014 om 16:20

Ja, wat Pepe toen tegen die speler van Getafe deed, valt echt in de categorie gewoon lomp.. Pepe heeft ook een hoop debiele dingen gedaan, maar Suarez zijn bijten is ook debiel.

14 augustus 2014 om 16:38

Pepe en Cantona mochten allebei verder trainen(dus ook oefenduels spelen) en de actie van Pepe en Cantona was veel erger dan die van Suarez.

14 augustus 2014 om 16:44

Dank u

14 augustus 2014 om 21:25

Voor zover ik weer speelt Cantona al een jaar op 20 niet meer en zijn we sindsdien aan het hameren op fairplay. Dat incident met Getafe is ook walgelijk hoe Pepe zich gedroeg, maar dat is niet eerder gebeurd met hem. Suarez heeft maarliefst 3x(!) iemand gebeten. Een raar fenomeen om iemand te bijten, laat staan 3x. Dat er serieus nog mensen zijn die het opnemen voor deze dwaas.

14 augustus 2014 om 17:01

Ik ben het over bijna alles met je eens, behalve het Pepe gedeelte. Ik vind het namelijk schandalig dat hij er af komt met amper iets, nadat hij of alweer een kopstoot heeft uitgedeelt, of een idiote tackel inzet... Inderdaad vrij zwak dat de straf word verminderd, al vond ik hem zelf wat aan de zware kant, maar ze hebben in zulke gevallen toch vaak alleen het lef om deze straf door te zetten tegen kleinere clubs..

14 augustus 2014 om 21:52

Blijf het grappig vinden hoe mensen het een kopstoot noemen. Het was een aaitje, een knikje, overdrijf niet zo. Dit soort dingen vinden zo vaak plaats. Puur omdat het Pepe is wordt het zo uitvergroot. Ik kan me namelijk ook een 'kopstoot' van Messi herinneren om maar iemand te noemen.

16 augustus 2014 om 12:31

Ik vond het incident op het wk ook geen echte kopstoot hoor, maar het komt er op neer dat hij wel veel vaker wél echte kopstoten uitdeelt.

14 augustus 2014 om 17:06

https://www.youtube.com/watch?v=lqxotsb7fpc

lomp? pepe is gewoon een idioot. die heeft een brein van een guppie.
als je serieus suarez z'n bijtincidenten erger vind dat dit dan ben je wss net zo slim als pepe.
voor die poging tot moord kreeg hij trouwens 10 duels schorsing. geen andere bs zoals suarez.. waarvan maar 6 voor madrid.
ze maken van suarez een voorbeeld terwijl pepe de beste voorbeeld is hoe slecht de fifa wel niet is. pepe had na die overtredingen gewoon nooit meer mogen voetballen. beetje 2 spelers neerslaan 1tje in z'n rug meerdere malen trappen.
je bent echt een grap.

14 augustus 2014 om 23:33

Doe mij maar liever een beet in mijn schouder dan een vieze tackel van een ramos die je poten kan breken. Er is hier met twee maten gemeten, maar wel mooi voor hem dat hij nu weer even het balgevoel kan voelen.

Dit is echt lachwekkend ik weet zeker speelde suarez nog voor liverpool, was het niet zo gelopen.
Nu mag hij opeens trainen en oefenpotjes spelen.

Diep triest CAS EN FIFA.

14 augustus 2014 om 16:29

Mijn god, wat heb ik een hekel aan mensen zoals jij. Die straf zoals hij eerst stond was gewoon schandalig. De Fifa hoort niks te zeggen te hebben over trainingen, enkel wedstrijden die vallen onder de Fifa regelementen, dus officiële wedstrijden. Ik vond die 4 maanden ook al te zwaar, maar oké, ik begrijp zeker dat ze die laten staan. De trainingen ging te ver, en dat is dan ook aangepast. De beste oplossing zou ik vinden: 12 wedstrijden schorsen bij de nationale ploeg, 2 maanden geen wedstrijden spelen voor je club en verplicht bezoek aan een psychiater om het onderliggende probleem te ontdekken. Kom jij weer blindelings zeiken over Barcelona die "weer eens zijn zin heeft gekregen". Ga eens een keer nadenken voordat je wat zegt, en probeer op zijn minst je voorliefde voor Real je reactie niet te laten kleuren

14 augustus 2014 om 16:37

Hoezo heb je 'een hekel aan mensen zoals hij' als ik vragen mag?
Hij doet niets meer dan zijn mening geven, net als jij dat doet.

Dat je het niet eens bent met zijn mening kan altijd, maar dan hoef je niet zo'n rare uitspraak te doen.

14 augustus 2014 om 17:29

Misschien moet ik "mensen zoals hij" dan even uitleggen. Ik heb hem nog nooit wat positiefs horen zeggen over Barca. Nu hoeft dat ook niet per sé, zeker niet als je fan bent van de concurrent, maar in elk topic dat iets met Spanje, Real of Barca te maken heeft is hij negatief en doet Barca het verkeerd, en Real het goed. Spelers die gehaald worden gaan falen/slagen afhankelijk van welk van de 2 ze gehaald heeft, maatregelen tegen Barca zijn terecht en bullshit als ze tegen Madrid ingesteld worden. Scheidsrechters zijn op de hand van Barca, Barca wint alles onverdiend, de Fifa is op de hand van Barca, Real wordt standaard benadeeld. Het is een eindeloze lijst met eigenlijk 1 conclusie. Hij kan alleen subjectief naar dit onderwerp kijken en kan geen enkele objectiviteit aan de dag brengen, en na even rustig redeneren bedenken dat dit type straf voor Suarez, hoe terecht ook, niet in het domein van de Fifa ligt. Uitsluiting van trainingen en oefenwedstrijden kan enkel door Barcelona zelf worden ingesteld tegen een van zijn spelers. Fifa mag dit niet, en dit is ook terecht hersteld.

14 augustus 2014 om 16:42

Ach je hebt een glazen bol staan toch thuis....

14 augustus 2014 om 16:48

Nee het eerste oordeel van Cas was dieptriest, dat is een duidelijk voorbeeld van een beslissing op emotie maken. Omdat de hele wereld over hem heen viel voelde zij zich gedwongen hem te schorsen tegen alle voetbalgerelateerde activiteiten. In mijn ogen veel te zwaar. De bijgestelde straf vind ik toepasselijker. Ik hoop alleen dat we in de toekomst ook andere agressie wat harder aanpakken. Iedereen neemt nu Pepe als voorbeeld en dat vind ik ook een goed voorbeeld. Mocht hij nog is een keer op iemand's hand gaan staan of iemand slaan en natrappen geef hem dan ook een flinke schorsing. Nou Luis lekker gaan trainen, je teamgenoten beter leren kennen en dan hopelijk je rentree maken tegen Madrid. Het zou leuk zijn om deze twee teams op oorlog sterkte tegen elkaar te zien spelen.

14 augustus 2014 om 16:53

Overigens kan de Fifa hier niks aan doen, CAS overruled de beslissing van de Fifa

14 augustus 2014 om 17:07

Jerrdrista : heb je nu ook nog argumenten laat staan bewijzen dat het anders zou gelopen hebben moest Suarez nog voor Liverpool hebben gespeeld ?

Ik zal de vraag zelf beantwoorden : natuurlijk heb je die niet maar je afkeer en haat jegens Barcelona zitten zo diep dat het in jouw geest wel niet anders kan dat er een samenzwering is.

Altijd wel leuk trouwens om dergelijke zaken te lezen ; het zegt iets over de mens die het schrijft.

Ineens mag ie ook oefenwedstrijden spelen. Corrupte zooi daar zeg. Komt dat enge mannetje weer goed weg.

Blijft er al met al een belachelijk lage straf over. 11 wedstrijden en 9 interlands.

14 augustus 2014 om 16:46

Lage straf ?? Hoe kom je daar nou bij !!

Wil je mij het verschil uitleggen tussen een beet of een doodschop ?!
En niet gaan zeggen dat het bij het spelletje hoort of in een duel gebeurt.

14 augustus 2014 om 16:59

Nou als je ff logisch nadenkt, is de helft van zijn schorsing voorbij voordat de competitie begint.

Dus is het slechts gestraft voor 9 wedstrijden voor Barca

Ten 2e is er niet 1 logische reden de straf op deze manier aan te passen.
Her heeft er erg veel van weg dat er grotere belangen spelen. Commerciële bijvoorbeeld.
En uiteraard el Clásico waar miljoenen mensen naar willen kijken.toeval zeker dat ie dan precies klaar is met die schorsing?
Je zal zien dat die wedstrijd heel toevallig op zondag wordt gespeeld.

Een beet is beestachtig dierlijk gevaarlijk gestoord debiel enz enz enz
Ik zie niet zovaak een pure doodschop hoor. Zal aan mij liggen. Ik zie ook niet zovaak iemand zijn been breken eigenlijk.

Dat is trouwens een non-argument. Want je moet kijken naar je eigen daden, en niet naar wat andere doen. Het is niet zo dat ' omdat het andere erger is' er maar een lage straf moet volgen.

14 augustus 2014 om 17:05

Dat jij niet snapt wat het verschil tussen een beet of een doodschop is beangstigend... Dat mensen tegenwoordig geen enkele vorm van besef van normen en waarden hebben is pijnlijk om te zien. Ik ben blij dat er nog enkele mensen hier zijn die dit gedrag schandalig vinden.

14 augustus 2014 om 17:10

Nee maar het gebeurt vaak zat dat iemand met verkeerde intenties een sliding inzet zonder de bal te willen raken. Ik noem alleen situatie Neymar-Zuniga. Om dus de counter eruit te halen..... Is in mijn ogen vele malen erger dan een beet.

Alleen wordt een counter eruit halen geassocieerd met voetballen en een beet niet.

Dus niet gaan overdrijven.

Overigens kan ik niet wachten op de classico !!
Ik ga ervan uit dat Suarez speelt... in de basis... en ook nog eens 3 x scoort

14 augustus 2014 om 17:13

Het is niet zo dat hij zn oor eraf bijt ofzo !!
Ik zie zat overtredingen die vele malen erger zijn maar zogenaamd voetbal gerelateerd zijn en dan is het wel goedgekeurd.

Overigens mooi dat je het woordje beangstigend gebruikt.....

Vorm van besef van normen en waarden.... er worden zo vaak schandalige overtredingen gemaakt. Er moet geen onderscheidt gemaakt worden daarin.

Het moet gewoon zo zijn dat alles harder en strenger wordt aangepakt !!

14 augustus 2014 om 23:50

heb nou dan is een mening over wat ramos allemaal heeft gedaan dan, zet die gewelddelicten is tegenover wat suares heeft gedaan dan is dat de doodsstraf.

Dit is dan wel weer belachelijk......

Dus mag toch weer voetballen, en Barcelona kennende zullen ze elke week wel een oefenpotje organiseren om Suarez lekker fit te houden...

14 augustus 2014 om 16:32

Barcelona kennende? Want Barcelona heeft de reputatie een vieze club te zijn die op welke manier dan ook door de mazen van de wet probeert te glippen? Het is waar dat zeker onder Rosell de reputatie wat schade heeft opgelopen, maar begin niet met bullshit beschuldigingen te uitten.

14 augustus 2014 om 16:39

Nu maak je net het verwijt dat iemand zijn voorliefde voor Real wat minder moet laten spreken. Nu moet jij dat misschien ook doen omtrent Barca.

De laatste jaren is Barca inderdaad op zoek naar de mazen in de wet.

Transfer Neymar? Veroordeling aantrekken jeugdige spelers? Zijn niet de minste zaken het afgelopen jaar.

14 augustus 2014 om 17:30

Er was toch niets mis met de transfer van Neymar? En ook die veroordeling voor het aantrekken van jeugdige voetballers is een beetje krom, aangezien de overkoepelende instantie (de Spaanse bond) gewoon toestemming heeft gegeven. Wanneer doe je het dan goed? Je houdt je perfect aan de regels, zodat de bond het goedkeurt en vervolgens gaat een andere organisatie zeggen dat het niet klopt. Is het dan niet zo dat de bond fout is, in plaats van de club?

14 augustus 2014 om 17:45

Ik ben inderdaad voor Barca, maar niet blindelings. Bij die transfer van Neymar vraag ik me nog steeds af hoe het nou precies gegaan is. Volgensmij is 40m naar dat bedrijf van zijn pa gegaan, en 17m naar Santos. Daarbovenop kwamen de commissies voor de zaakwaarnemer(zijn vader weer), wat gebruikelijk is, en daarnaast nog een oefenwedstrijd waarvan de opbrengst naar Santos ging, en daar boven op nog een bedrag naar Santos voor een eerste optie op 3 toptalenten. Dat is eigenlijk het enige shady gebeuren in de deal, omdat die optie niet gelicht is, en naar alle waarschijnlijkheid niet gelicht gaat worden terwijl ze er wel 10m aan kwijt zijn. Ik heb heel erg het idee dat bij Elke voetbaldeal enorm veel gebeurt waar wij, de fans, geen weet van hebben. Woningen voor familie en vrienden, auto's, commissies, tekengelden. Wat uiteindelijk openbaar wordt gemaakt is het bedrag dat van de ene club naar de andere gaat, niet wat daar om heen speelt. Ik denk misschien dat je het een beetje kan vergelijken met corrupte politici. Het is bijvoorbeeld gebruikelijk om politici wat toe te stoppen, iedereen weet dat het gebeurt, maar men gaat er nooit dieper op in. Nadat dat jaren lang gedaan wordt, wordt 1 specifieke politicus er op eens uitgepikt en aan een enorm diepgaand onderzoek onderworpen waarna inderdaad uitkomt dat er sprake is van corruptie en die politicus de bak in wordt gegooid. Is dat eerlijk? Barca maakte gewoon het bedrag openbaar wat naar de 2 officiële tegenpartijen in de deal ging. Santos en het bedrijf van Neymar Sr, dus de gebruikelijk gang van zaken.

En die jeugd spelers. Dit wordt inderdaad van mijn kant heel erg subjectief. Ik vind dat er niks mis mee is. Stel jij hebt een 12 jarig zoontje die bij de lokale D1 de sterren van de hemel speelt. Barca nodigt hem en jou uit om daar te komen wonen, voor langere periode, om je zoon in la Masia te kunnen laten trainen. Ze geven je meteen brochures voor een geschikte school in de regio, een auto etc. ik snap niet wat daar mis mee is. Het is nog steeds jou keus en je geeft jou zoontje de kans van zijn leven. Wordt het niks, dan wordt het niks en dan kan hij Spaans en heeft hij bij Barca gespeeld. Ik vind het eerder wreed om dat weg te nemen door reglementen

14 augustus 2014 om 21:58

Dat hele Neymar gebeuren heb ik geen zin meer om over te discussieren, wat wel duidelijk is, is dat dat zaakje van geen kant klopt.

Maar dat is wel heel simpel geredeneerd, je laatste alinea. Zo simpel ligt het natuurlijk niet. Ten eerste moet je 12-jarige, of welke leeftijd dan ook, al zijn vriendjes en zijn vertrouwde omgeving opgeven om vervolgens in een compleet andere cultuur zijn draai te vinden. Daarnaast moeten zijn ouders hun baan hier opgeven omdat ze natuurlijk niet hun 12-jarige zoontje in zijn eentje daar naar toe kunnen laten gaan. Ooit gedacht aan de wens van ouders om niet naar Spanje te willen verhuizen? Blijkt hij dan ook niet goed genoeg te zijn, zitten zijn ouders mooi met de gebakken peren want zij hebben tevens alles moeten opgeven in Nederland.

Ik sta niet raar te kijken als Barcelona ineens een paar oefenduels speelt tijdens de competitie om Suarez wedstrijdfit te krijgen.

Wat heeft die schorsing zo nog voor zin? Wel een bepaalde datum voor officiele wedstrijden, maar niet voor oefenduels, hoe bekrompen kan het zijn?

14 augustus 2014 om 16:33

Ehm, wat heeft die schorsing voor zin? Hij mag 4 maanden geen officieel duel spelen, dat lijkt me toch een vrij heftige straf, zeker voor Suarez. En tuurlijk gaat Barcelona hem fit proberen te krijgen met oefenduels, zou toch raar zijn als ze dat niet deden.

14 augustus 2014 om 16:36

Als Barcelona tegen FC Bal op het Dak 9 een wedstrijd wil spelen met de lokale amateurscheidsrechter die toezicht houd, wat kan de Fifa daar over zeggen dan? Het is weer een 2e of Barca daar trek in heeft, maar het is zeker niet tegen de regels van de Fifa in. Ik zie niet in op welke manier de Fifa gerechtigd is om dat te verbieden

14 augustus 2014 om 17:12

Ga eens een keer nadenken voordat je wat zegt, en probeer op zijn minst je voorliefde voor Real je reactie niet te laten kleuren

Over voorliefde gesproken, heb jij totaal geen last van zo te zien.

14 augustus 2014 om 17:50

Ik ben gewoon iemand die wat o.a Pepe doet erger vind dan de beet van Suarez. Het verschil is dat wat Pepe doet zijdelings met voetbal te maken heeft, terwijl dat bijten er helemaal niks mee te maken heeft. Ik vind daarom dan ook eigenlijk dat die beet van Suarez buiten het voetbal om opgelost moet worden met verplichte wekelijkse bezoeken aan de psychiater. Die 12 wedstrijden snap ik en ben ik 100 procent mee eens, 4 maanden vind ik te lang maar snap ik ook, trainingen en in mindere mate oefenwedstrijden heeft de Fifa niks over te zeggen. Dit had ik ook gevonden als Suarez bij Real had gespeeld. Maar dat zal wel weer moeilijk te geloven zijn

Terecht dat hij mag trainen en oefenpotjes mag spelen.
Toch vind ik de straf nog heel zwaar, als je ziet dat iemand zoals Pepe ergere dingen heeft gedaan.
Hij probeerde zijn tegenstander dood te schoppen.

14 augustus 2014 om 17:05

@tipi09,

Ik zal nooit die walgelijke actie van Pepe goedpraten, maar hij lijkt ervan geleerd te hebben. Suarez heeft volgens mij niet eens het vermogen om iets te laten.

Deze mafkees heeft voor de derde keer iemand gebeten en heeft deze straf dubbel en dwars verdiend. De straf was ook absoluut niet aan de hoge kant.

Luis Suarez, met grote afstand de smerigste, meest primitieve en meest onsportieve speler... ik snap nog steeds niet dat Barcelona zo'n smeerpijp koopt.
Aan de andere kant zegt dat natuurlijk veel over die club. Fatsoen staat daar blijkbaar niet hoog aangeschreven. Ook sportiviteit niet, al wisten we dat al langer dan vandaag.

14 augustus 2014 om 17:19

sinds wanneer heeft hij er iets van geleerd? heeft 1 jaar redelijk rustig gespeeld.
maar dan zie je weer tijdens het wk dat hij nog steeds geen controlle over zichzelf heeft.
en wat moet ''suarez heeft volgens mij niet eens het vermogen om iets te laten'' voorstellen?

suarez doet het inderdaad voor de 3de keer maar komt pepe met een gestrekt been in? hoevaak heeft hij rood gehad? hoveel schorsingen heeft hij wel niet gehad.
pepe heeft dan toch echt veel vaker incidenten gehad. ook buiten het veld. scheidsrechters belagen etc etc. en word dit ook meegenomen als hij een straf krijgt?
nee dus waarom wel bij suarez?
en kom me niet vertellen dat dooschoppen, 2 collega's neerslaan en 1tje 3 keer trappen tegen z'n rug minder voorsteld. en dit is nog niks. die gozer heeft al zoveel doodstrappen uitgedeeld en nog zoveel meer incidenten gehad.

het is gewoon belachelijk dat mensen dat minder vinden. die kijken totaal niet objectief of zijn gewoon te dom om dat in te zien of zijn simpelweg gewoon anti barca no matter what.

suarez was maanden lang op tv kranten tijdschriften etc etc te zien. de media gaf zoveel meer aandacht aan suarez dan alle andere overtredingen.
mensen zien dat zovaak voorbij komen dat ze gewoon met de meute meegaan zoals jij.

dat je suarez daarna nog weer loopt te beledingen als de smerigste speler ooit zegt ook wel weer genoeg.
we zullen zien wie het laatst lacht als suarez straks gewoon geweldig speelt bij barca.

14 augustus 2014 om 18:30

"en wat moet ''suarez heeft volgens mij niet eens het vermogen om iets te laten'' voorstellen?"

Hij heeft niet het vermogen om iets wat in zijn hoofd zit, niet uit te voeren. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen.

Die actie van Pepe op het WK stelde niets voor. Het was niet slim, maar rood was sowieso te zwaar gestraft en zijn tegenstander stelde zich enorm aan.
Hij heeft ervan geleerd, omdat hij rustig speelt en zichzelf beter kan beheersen.

Als Pepe al zoveel doodschoppen achter zijn naam heeft, dan is het ook niet moeilijk om ze even hier te noemen, of wel? Vertel mij, welke wedstrijden?

Volgens mij besef jij niet hoe ziek het is om iemand te bijten (voor de derde keer). Vind je het gek dat alle media erover schrijven en dat men erover praat.
Nu is het 'met de meute meegaan' als je schande spreekt van dergelijke acties? Nee, laten we het inderdaad vooral allemaal bagatelliseren.

En dat Suarez de smerigste speler is die ik ken, is deels gebaseerd op het bijten, maar toch vooral op zijn vele schwalbes en matennaaierij.
Zowel in Nederland als Engeland is hij zwaar uitgekotst door media, tegenstanders en de eigen club.

Ik hoop voor je dat hij het geweldig gaat doen bij Barca, maar hoe ga jij over hem denken als hij jullie club te schande zet en dupeert?

14 augustus 2014 om 22:01

Blijf je duikende, bijtende maniak maar verdedigen. Suarez is er ook absoluut niet vies van om met de intentie spelers te blesseren in te komen. Smeriger zelfs dan Pepe. Hoe Suarez inhakt op enkels is misselijkmakend.

Deze straf is niet zwaar, maar licht. Drie keer iemand bijten op een voetbalveld, dat verzin je toch niet.

Goed signaal ook naar de jeugd en de maatschappij. We straffen eerst hard, maar dat gaat ie naar Barca, en ja dan moet de straf natuurlijk omlaag.

Hahaha jij pakt ook elke kans om over Pepe te beginnen. Wat Suarez doet doet hij 3x en een 4e is mogelijk door zulke handelingen.
Onder grote druk gaat Suarez altijd gekke dingen doen het zit in hem en het is een probleem

hahahah wat een reacties zeg....
Barca dit Barca dat Barca zus Barca zo

Onder aan de streep is het toch belachelijk dat hij niet zou mogen trainen.
Als je kijkt naar de ernst van de overtreding vind ik de gehele straf al veel te zwaar.
Iemand bijten versus iemand opzettelijk een doodschop geven..... kiest u maar a.u.b.

Maar nee doodschoppen en rariteiten horen dan weer bij het zogenaamde spelletje.

En ja hij is een recidivist en moet hard aangepakt worden tuurlijk. Maar laten we niet teveel gaan overdrijven. En ook niet gaan zeggen dat er een voorbeeld gesteld moet worden of zoiets dergelijks, want dat slaat nergens op aangezien er veel ergere dingen gebeuren op het veld dan een beet.

En tuurlijk wordt de straf aangepast omdat hij een Barca speler is, lekker kortzichtig volk.

14 augustus 2014 om 17:00

@kwel86,

Het gaat erom dat dit voor de derde keer was, en dat maakt het veel serieuzer dan een doodschop. Hoe ziek ben je in je hoofd als je tijdens een wedstrijd iemands arm pakt en puur intentioneel erin gaat bijten?

Je hebt de ontwikkelde mens en aan de andere kant heb je Suarez. Dit is een neanderthaler, een primitieveling, die zichzelf niet kan beheersen en dus maar zijn tanden in iemand zet.
Niet voor niets dat de hele wereld schande sprak van zijn idiote actie tijdens het Wk.
Het zegt daarom ook veel over Barcelona dat zij zo'n speler halen. Elke andere club zou na het zien van de beelden hem links laten liggen.

14 augustus 2014 om 17:38

Ach ja... je kan het ook zo zien.

Barcelona steunt deze topspeler in een moeilijkere periode.
Het is een uitdaging om met Suarez aan de gang te gaan.

Glas is halfvol of halfleeg he

14 augustus 2014 om 18:34

@kwel86,

Een moeilijke periode? Klinkt alsof hij het slachtoffer is en hij zich in een situatie bevindt die hij niet zelf gecreëerd heeft.
Aangezien dat niet het geval is, verdient hij absoluut geen steun. Behalve als je als club achter dergelijk gedrag staat...

14 augustus 2014 om 23:58

Je bent heel goed in veroordelen van een beet, maar ik heb je nog niet gehoord over iemand een doodschop geven zoals ramos, pepe, en de jong dat structueel doen.

Ik ben benieuwd hoe lang het nu duurt voordat hij het voor de vierde keer doet en hij tegen een nog langere schorsing aankijkt straks. Misschien is een dwangbuis dan een beter middel.
Zijn gezichtsuitdrukking (onder andere op deze foto) verraadt trouwens echt zijn lage intelligentie. Hij straalt absolute domheid uit.

Onbegrijpelijk dat de Fifa de straf aanpast, maar ik had niet anders verwacht. Barcelonaspelers worden toch anders behandeld door de Uefa en Fifa.

Nu mag hij ook al meedoen aan oefenduels?
Ik vond de nuancering die was aangebracht m.b.t. het weer mogen trainen al jammer, maar dit slaat echt alles. Zo kan hij binnen weken na het belachelijke bijtincident dus gewoon weer op het veld staan? Wat een aanfluiting. Erg jammer dat het CAS het niet nodig vond om dit soort gedrag gewoon keihard te veroordelen zonder strafvermindering.

Ten gronde hadden ze van in het begin hem levenslang moeten schorsen omdat hij een recedivist is en vanwege de ernst van het vergrijp.

Dat doet dit Fifa echter niet ; ze schorsen hem voor 3 maanden (belachelijk weinig) en verbieden hem om te trainen.

Terzijde : sommige belachelijke zaken (zoals het handje-trap van Pepe) worden ook niet of nauwelijks aangepakt dus dan begrijp je die 3 maanden al wat beter.

Maar wat geeft Fifa nou het recht om iemand te verbieden om te trainen terwijl dat helemaal buiten hun bevoegdheid valt ?

Dat Cas Fifa dan terugfluit... Wat mij betreft niet echt een verrassing.

Maar ik begrijp uit sommige commentaren dat een duistere complottheorie veel leuker is dan droogweg stellen dat Fifa zich moeit met zaken waar het zich niet mee te moeien heeft.

En wat betreft deelname aan de classico : natuurlijk gaat die wedstrijd doorgaan op een moment dat Suarez mag spelen ; commercieel en financieel zoveel interessanter maar ook hier weer : een donkere samenzweringstheorie is natuurlijk wel veel spannender.

Al dat gezeur over wat erger was, Pepe, Suarez of nog andere. Feit is dat Suarez gebeten heeft, weet je wat er met bijtende honden gedaan worden? Juist, afgemaakt. Je mist gewoon een paar hersencellen als je iemand bijt, zo iemand hoort nooit meer in competitieverband welke sport dan ook te beoefenen. Deze man heeft al meerdere malen bewezen dit gedrag niet te kunnen veranderen. Alls je dat waar dan ook elders in de maatschappij doet word je gewoon ontheven uit je functie, dus waarom Suarez niet? Omdat er teveel geld in om gaat dat snap ik zelf nog wel, maar de mensen die Suarez hier verdedigen dat de straf wel wat minder kan moeten zelf ook even langs de dokter want met die mensen is ook aardig wat mis.

Ik zeg niet dat de straf voor Suarez onterecht is, maar ik vraag me hardop af waarom een speler als Pepe nooit zo hard is aangepakt. Schandalig dat die man keer op keer gematst wordt, terwijl Suarez altijd de volle straf krijgt. Zou het te maken hebben met het feit dat Pepe bij Real Madrid speelt?

Ja, bijten heeft niks met voetbal te maken, maar op iemands hand staan, iemand schoppen wanneer die op de grond ligt, iemand een aap noemen, spugen en nog veel meer heeft ook helemaal niks met voetbal te maken.

Nogmaals schandalig.

14 augustus 2014 om 18:19

Ben het met je eens dat er sowieso harder opgetreden moet worden tegen bepaalde dingen maar hier gaat het over Suarez en niet over Pepe oid. Het is makkelijk wijzen naar andere maar Suarez heeft dit toch echt over zichzelf heen geroepen, het is niet de eerste keer he.

Logisch, kon ook niet anders. Gewoon logisch dat de straf "verminderd" is!

Hoe kan je anders verklaren dat spelers na zwaardere vergrijpen wel gewoon mochten trainen? En waarom zou je hem sowieso onthouden van dat soortvoetbalactiviteiten?? De straf is prima nu, 4 maanden schorsing is erg veel.. Wat wil je nog meer?

Hij speelt bij barca en er wordt ineens met 2 maten gemeten, heel vreemd allemaal weer.
Gelijk weer lagere straffen enzo.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren