Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Gelukkig Ajax steelt punt en is zeker van de tweede plek

Laatste update:

PEC Zwolle heeft nagelaten om voor het eerst sinds 1988 weer eens in eigen huis te winnen van Ajax. De ploeg van Ron Jans was bijna de volle negentig minuten de bovenliggende partij tegen de afgetreden landskampioen en stevende lange tijd af op een kleine zege. In de slotfase voorkwam Kolbeinn Sigthórsson met een rake rebound een verliespartij voor zijn elftal: 1-1. Ajax is nu niet meer in te halen door Feyenoord en weet zich dus verzekerd van de tweede plek en dus voorronde Champions League.

/

De reprise van de bekerfinale van vorig seizoen begon goed voor Ajax, dat onder meer ten strijde trok met Kenny Tete en Jaïro Riedewald, terwijl Viktor Fischer voor het eerst sinds tijden weer in de basis kon beginnen. De Amsterdammers openden fris en leken zich te willen revancheren voor het matige optreden van vorige week tegen NAC. De door Ajax openbaar gemaakte donderspeech van De Boer sorteerde echter maar heel kort effect. PEC Zwolle nam na een minuut of vijf de regie van de Amsterdammers over en was daarna vrijwel onafgebroken de betere ploeg.

De beste kansen waren dan ook voor het elftal van Jans. Zo kopte Tomas Necid rakelings naast en schoot Ajax-huurling Sheraldo Becker hard op de vuisten van Jasper Cillessen. Pas nadat ook Mustafa Saymak een grote kans onbenut had gelaten (hij schoot, gehinderd door Nick Viergever, net naast), liet Ajax zich eindelijk voorin zien. Riechedly Bazoer mocht oprukken van eigen helft en lanceerde Anwar El Ghazi, wiens inzet echter knap werd gepareerd door Warner Hahn.

/

De kleine opleving voor rust weerhield De Boer er niet van om de zeer ongelukkig spelende Lucas Andersen naar de kant te halen ten faveure van Lasse Schöne. Met de routinier in de gelederen begon Ajax goed aan de tweede helft: Fischer kreeg bij de tweede paal een uitstekende mogelijkheid, maar mikte naast. Niet veel later lag de bal aan de overkant wel in het net: Jesper Drost besloot vanaf de linkerkant van de zestien uit te halen en deed dat vol overtuiging. De bal plofte in de verre hoek schitterend binnen.

Ajax had ook nu geen antwoord paraat. De bezoekers zagen weliswaar meer van de bal, maar de beste kansen bleven voor PEC. Zo mocht Bram van Polen ongehinderd het halve veld oversteken na dom balverlies aan Amsterdamse zijde. De rechtsback van de thuisploeg treuzelde echter te lang en bood Cillessen daarmee de gelegenheid om in te grijpen. De Boer bracht vervolgens Sigthórsson en Mike van der Hoorn in een ultieme poging alsnog een gelijkmaker te forceren en dat betaalde zich vlak voor tijd uit. Uit een rebound schoot de IJslander alsnog de lichtelijk onverdiende 1-1 binnen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En dan zegt Frank de Boer dat er een of twee spelers bij moeten. We hebben vast weer gedomineerd zal het commeentaar zijn. Maar de supporters hopen nog maar op 1 ding Frank, de bezem door deze vreselijke klote selectie heen.
Op Cillessen en Klaassen na zit er vrijwel geen kwaliteit meer in deze selectie. Ajax is sportief bijna totaal failliet

26 april 2015 om 16:25

Het was inderdaad niet echt goed. Misschien toch even de Boer zijn gang laten gaan en Cruijffje effe in de koelkast

26 april 2015 om 16:28

Je bedoeld dat andersom neem ik aan pukkiedukkie? zo niet heb je er weinig kaas van gegeten..

26 april 2015 om 16:29

Nee hoor, ik bedoelde het zoals ik het schreef, ik ben alleen realistisch en zie dat Cruijff op dit moment Ajax 1 geen steek verder heeft geholpen

26 april 2015 om 16:46

Bullshit. Met 2 aankopen kan heel het team beter gaan functioneren.

Ik word echt moe van die kansloze ajacieden zoals hansje1969 en pukkiedukkie. Ajax is momenteel niet in vorm, vorm is iets dat door duizenden onderzoekers is onderzocht en niemand kan het verklaren. Het gebeurt gewoon. Dus door te roepen dat er 9 spelers van ajax niks kunnen slaat gewoon nergens op.

Als ajax gewoon rust pakt en vertrouwen houdt in de koers die is uitgezet komt alles gewoon weer goed. Dan gaan ze ook goede wedstrijden spelen met die 11 spelers die vandaag op het veld stonden. Maar serieus stop nou is met het omlaag praten van ajax en de spelersgroep. Ze hebben allemaal gigantisch veel talent en met een type als Guardado oid zal heel het team beter gaan functioneren. Al kijk je gewoon reëel dan is Ajax helemaal niet zo slecht bezig. Contracten worden verlengt, we zijn financieel kerngezond en we halen grootte talenten van over de hele wereld naar onze club.

Het is alleen omdat het Ajax is dat iedereen zwaar overdrijft, zelfs een 'objectieve' site als voetbalzone doet hieraan mee, door met zo'n titel te komen. Zwolle was echt niet 90 minuten beter en 1-1 is best een terechte uitslag. Onze supporters reageren overdreven omdat ze teleurgesteld zijn en supporters van elke andere club vinden het leuk om ajax zodra het ook maar even kan de grond in te praten. Blijf gewoon je club steunen man, ik ben positief en daar heb ik alle reden toe. Zoals ik al zei, met 1 of 2 aankopen gaan er veel meer spelers goed spelen. En dan hoeft er niet eens iemand geslachtofferd te worden. Gewoon vertrouwen houden in de spelers en dan gaat het straks vanzelf weer lopen.

26 april 2015 om 16:48

Ik ben het eens met Ibrano9. De boer is niet in staat de spelers beter te maken. Dat ze toch nog tweede staan is juist te danken aan de individuele kwaliteiten van de spelers.
Geen van de spelers is dit jaar beter geworden. Met veel minder kwaliteit slaagt Jans er in om tactisch en qua veldbezetting Ajax te overvleugelen. Het spel van Ajax is niet ' om aan te gluren' !
De Boer is tactisch een zeer matige coach/trainer en daarnaast heeft hij weinig tot geen overwicht op de groep. Dit was overigens ook al in de afgelopen jaren zichtbaar, maar toen liet de concurrentie te veel steken vallen. Maar kijk nu eens naar Psv, met mooi, aanvallend voetbal en een team dat voor elkaar werkt! Ik denk dat Jans als trainer voor Ajax al een hele versterking zal vormen.

26 april 2015 om 17:06

Borreltjuh. PSV bewees dit seizoen dat 1 of 2 gerichte aankopen het verschil betekent tussen 4e en 1e. Niet zo jammeren dus. Paniekaankopen is wel het allerdomste wat je kunt doen. Gelukkige zitten successuppos als hansje1969 en jij niet aan het roer.

26 april 2015 om 17:13

@ajax111

1 ding.....!! Noem mij nooit een Ajacied.....kansloos kan ik mee leven. Heb als rasechte Eindhovenaar nog steeds een stuk in mijn kraag van vorige week. Ik heb als Psv'er een zeer hoge pet op van de Boer en een ietwat mindere van Cruijff. De Boer heeft Ajax de afgelopen seizoenen kampioen gemaakt niet dankzij maar ondanks de Cruijff "filosofie" (wat dat dan ook mogen wezen)

26 april 2015 om 17:27

Dat zo'n kansloze team 2e wordt zegt echt wat over de eredivisie. Tis toch zonde v je tijd om het afschuwelijke spel v Ajax te aanschouwen?
Je kan je zuurverdiende centjes beter aan andere zaken besteden.
Dat men dit nog probeert goed te praten is gewoon schandalig en jij hebt totaal geen realiteitsbesef.

26 april 2015 om 17:35

@ajax 111. Het is toch van de gekke dat Ajax 1 punt pakt tegen PEC en ook tegen Nac. Dit waren ploegen waar we vroeger van zeiden dat zijn gegarandeerde winstpartijen.
Dan kan je wel zeggen dat Ajax uit vorm is , maar dit duurt al een hele tijd dat vorm verlies. Hoeveel wedstrijden heeft Ajax de afgelopen 4-5 jaren echt gedomineerd?hoe vaak hebben we echt een aantrekkelijke wedstrijd gezien de afgelopen jaren . Het publiek is de laatste jaren niet echt verwend. Ja we werden kampioen , maar echt spectaculair was het nooit.....
En ja nu zijn we dit jaar geen kampioen en dan komt het kritiek los .....

26 april 2015 om 17:46

@ajax 111
Maar hoe kan het dat Ajax al twee jaar uit vorm is? Nog een jaartje erbij doen? Drie jaar uit vorm zijn kan volgens jou ook wel denk ik
En hoe kom je er bij dat de spelers "gigantisch veel talent" hebben zoals je zegt? Wie behoren daar dan toe? Ik ga al ruim 35 jaar naar Ajax, dus aan steun geen gebrek van mijn kant. Maar ik mag toch gewoon signaleren dat het compleet fout gaat? Die signalen waren er vorig jaar al als je tegen 14 van de 17 tegenstanders twee of meer punten verliest in de competitie. Moet ik dan maar Overmars laten doorprutsen en mijn kop in het zand steken zoals jij doet?

26 april 2015 om 17:52

Ben het helemaal met Hansje eens (goed jaar trouwens '69) "same here" Ik ga al 34 jaar naar Psv en heb heel wat andere Ajax-elftallen langs zien komen. Toch een van de minste selecties die ik Ajax heb zien hebben.

26 april 2015 om 18:54

@pukkiedukkie
Ja mooi jaar 69, al weet ik er nog weinig van
Maar ben het met je eens. Is echt een der zwakste selecties die ik heb mee gemaakt. Ik denk ook als je de selecties van PSV en Ajax naast elkaar zet dat PSV op 9 van de 11 posities een betere speler heeft staan. Alleen Cillessen en Klaassen zou een aanvulling zijn voor Psv. De rest komt daar niet in de basis.

Gek bij Ajax is iedereen altijd een talent. Zelfs als ze in twee jaar nog niets hebben laten zien. Je kan ook gewoon objectief zijn en de waarheid onderkennen. Met deze groep speelt Ajax volgend jaar geen rol in de titelstrijd

26 april 2015 om 19:43

Je hebt het over een marginale selectie. En dat is met 2 nieuwe spelbepalende spelers ineens een goed voetballende kampioen. Je overdrijft.

26 april 2015 om 19:55

Ajax gaat met 2 aankopen ook niet beter functioneren.
De strategie van de Boer werkt gewoon niet.
Ajax accelereerd niet tijdens de aanval.
Ze zitten met zijn allen in het strafschopgebied te wachten op een gelukkig moment
Daarmee zet Ajax zijn eigen spitsen buiten spel,
Bovendien ben je de klos bij een tegenaanval omdat het middenveld en de verdediging niet goed in positie staan.

26 april 2015 om 16:30

Ach ben het eerlijk gezegd wel met hem eens, op sommige posities moet doorgeselecteerd worden, maar er zijn ook heel wat posities die wel prima ingevuld zijn maar nu ook gewoon niet draaien. Dat draaien gaat zo tegen het einde van het seizoen ook niet meer gebeuren, dus er moet in de zomer flink gebouwd worden aan een sterke kern.

Maar een cillessen, veltman, riedewald, tete, bazoer, klaassen, sinkgraven, el ghazi, milik, fischer, schone (als back-up), vind ik opzich allemaal prima Ajax materiaal. Vandaag had je alleen bijv. met Viergever, Serero en Andersen weer 3 spelers in het veld staan die eigenlijk niet basiswaardig zijn, en een invaller als Sigthorsson die ook totaal niet Ajax waardig is, dat is iets wat inderdaad volgend seizoen niet meer mag gebeuren.

Met Gudelj er bij, een goede linksback, en een linksbuiten i.p.v. Kishna dan heb je het aardig ingevuld. Weer een verse nieuwe goede voorbereiding draaien en dan moet dat team toch wel weer aardig wat frisser en fruitiger kunnen voetballen. De kwaliteiten zijn er bij een aantal echt wel, het komt er nu alleen totaal niet meer uit.

26 april 2015 om 16:44

Ik hoop echt niet dat Cillessen naar United gaat van de zomer. Dat zou een groot verlies zijn.
Serero, Viergever en Andersen inderdaad niet basis waardig.
Maar Riedewald was ook weer beren slecht vandaag. Die is echt nog niet klaar voor Ajax 1. Voor Tete geldt hetzelfde

26 april 2015 om 18:39

Viergever moet gewoon met Riedewald voor LCV concurreren, daar deed hij het de afgelopen weken erg goed. Tegen een mega snelle lukoki is hij als gemaakte back nergens.

Serero en Andersen horen inderdaad op de bank, Andersen achter Sinkgraven en Serero achter Gudelj.

Voor linksbuiten vind ik dat ajax naar de opleiding moet kijken, Acolatse, Menig, Muric, Cerny, Dekker kunnen daar allemaal spelen. Fischer zou ik al basisspeler voor LA gebruiken met daarachter Menig en Cerny. Kortom geef nu Menig eens de kans, hij mag zich bewijzen van mij.

Kishna mag van mij een jaartje banken bij jong ajax als hij zijn contract niet verlengt.

26 april 2015 om 16:33

Ik heb er elke keer weer spijt van dat ik 2 uur van mn leven kwijt ben aan die afgrijselijke wedstrijden van Ajax. Kwaliteitsinjectie nodig en de portemonnee trekken alsjeblieft. Wel grappig dat Ajax op het nippertje weer ongeslagen blijft op kunstgras, maar dat was dan ook het enige positieve vandaag.

26 april 2015 om 16:39

Klein dank woordje voor Braamhaar
Nee zonde van je tijd

26 april 2015 om 18:30

Naast Cillessen en Klaassen hebben we nog Bazoer, Sinkgraven, El Ghazi, Riedewald, Milik, Veltman en Tete. Dus we hebben best wel een aantal spelers met kwaliteit. 2 of 3 spelers er bij is genoeg

26 april 2015 om 18:35

Dat vind ik overtrokken. Het ging al beter met Fischer. Ik denk dat Sinkgraven en Milik belangrijke pilaren zijn die we missen, die twee erbij en Serero en Andersen uit de huidige basis en het staat al een stuk sterker.

Dan kunnen we nog een LB gebruiken en Gudelj/vejinovic, spelers die wat sneller de voorhoede kunnen bereiken met een lange bal of van afstand gevaarlijk kunnen zijn.

Ik zeg ga voor Emanuelson op LB en dan Gudelj/vejinovic en geef ondertussen Muric en Menig de kans op de flanken evenals minuten aan Zivkovic.

Dramatische wedstrijd van Ajax. Lopen gewoon teveel spelers in die hier niet thuishoren qua niveau. Wat Andersen de eerste helft liet zien was werkelijk schandalig. Hetgene wat mij nog het meest stoort is het feit dat er totaal geen druk meer gezet wordt, er wordt een beetje slap achter de bal aan gelopen maar van druk zetten is geen sprake. Dit terwijl dat toch juist het sterke punt van Ajax was.
Er moet gewoon een volgende stap worden gezet en doorgeselecteerd worden, Schöne, Andersen, Sigthorsson horen hier gewoon niet te spelen, zo simpel is het. Een goede linksback is een must.
Enige lichtpuntjes vandaag zijn Tete, Veltman en Riedewald, die een prima wedstrijd speelden.

Daarbij wil ik nog even zeggen dat dit me toch einde verhaal voor Kishna lijkt, en ik neem het hem niet eens kwalijk. Als er blijkbaar 2 spelers voor je staan in de pikorde, wat geen linksbuitens zijn, lijkt het me toch vrij duidelijk. En begrijp me niet verkeerd, ik vind ook dat Kishna nog veel te bewijzen heeft, maar de wissels van vandaag tonen maar weer aan dat Kishna en De Boer blijkbaar geen goede match is.

zoveelste keer dit seizoen(en), maar het gaat toch nergens meer om

Weer een slechte wedstrijd, vond Tete en Riedewald wel aardig spelen voor de rest was het niet heel veel, die corner had nooit gegeven mogen worden dus met een gelukje nog 1-1 dit seizoen zo snel mogelijk afsluiten en eens flink in de buidel tasten voor echt goeie spelers…

Ik ben blij als dit seizoen er op zit. Leek weer nergens op vandaag.

Frank zo snel mogelijk opzouten!

26 april 2015 om 16:32

Laat Frank nog maar even blijven. Dan heeft Feyenoord volgend seizoen ook kans op de titel. Want twee ervaren spelers erbij en FdB als coach maakt niets uit zolang de bal niet naar voren gespeeld mag worden.

26 april 2015 om 17:01

Op basis van wat zou feyenoord kans maken op de titel? Sorry maar ik zie echt niet waar jullie dat vertrouwen vandaan halen. Heb je het verschil in punten tussen psv en feyenoord gezien?

zwolle twee punten te weinig gekregen, Ajax heeft niets laten zien. En dan nog in de laatste minuut met de hulp van de scheidsrechter een punt stelen. Wel prima generale voor de finale denk ik zelf, toch laten zien tegenstanders compleet vast te kunnen zetten met druk naar voren.

Jammer dat dat laffe matige spel van Ajax toch nog beloond wordt.

26 april 2015 om 16:29

Of Zwolle heeft het aan zichzelf te danken dat ze op het laatst zomaar terug liepen om de voorsprong te verdedigen. Dan kun je de deksel op neus krijgen.

26 april 2015 om 16:32

Normaal gesproken heb je gelijk, alleen krijg je de kans zo in de schoot geworpen door de scheidsrechter. Dan spreek ik wel degelijk over onterecht.

26 april 2015 om 16:33

Vind ik te makkelijk. Ajax was alleen gevaarlijk met corners, als je die dan onterecht krijgt dan ligt dat niet aan zwolle.

26 april 2015 om 16:48

Als Zwolle de laatste 10 min bleef spelen zoals de eerste 80 dan kwamen er geen corners. Er was geen enkele reden om zo terug te trekken. Dat je een keer een corner of ingooi onterecht tegen krijgt gebeurd vaak genoeg tijdens een wedstrijd. Een corner is niet gelijk een goal namelijk.

26 april 2015 om 16:52

Een corner is nauwelijks een echte kans te noemen en zeker tegen Ajax eenvoudig te verdedigen. Vraag je liever af waarom ze zonder enige aanleiding zo terug zijn gaan lopen terwijl ze de wedstrijd onder controle hadden. Dan waren die corners nooit gevallen, had de scheids geen fout kunnen maken en had Zwolle gewoon gewonnen.

26 april 2015 om 16:53

Hier ben ik het niet mee eens. Ajax was slecht ja, maar ze hadden alsnog mogelijkheden. Dan moet je niet achteruit lopen als pec, want dan kan alles gebeuren. Echter verdiende ajax de overwinning totaal niet en had ik liever gezien dat pec gewoon had gewonnen. Voor ajax maakt het toch nog maar weinig uit en het seizoen was toch al voorbij voor ajax. (doel op de reactie van sempros)

26 april 2015 om 17:02

Ja tubes zo kan je alles omdraaien.. Misschien was zwolle door het drukke progamma na 80min vooruit spelen kapot en moesten ze wel terug. Feit blijft dat de corner nooit gegeven had mogen worden en dit was niet eens een twijfel geval, overduidelijk te zien.

Deze wedstrijd is kenmerkend voor het seizoen. Het is bij Ajax gewoon net niet goed genoeg. Met een klein beetje meer kwaliteit zouden we hier makkelijk winnen. Ajax wil wel, maar op de cruciale momenten loopt het vast. Het is ook niet dat de spelers het niet kunnen, het is vooral dat ze jong zijn en nog niet constant genoeg presteren om het de tegenstander lastig te maken. Er zouden gewoon 2-3 dragende krachten bij moeten komen waaraan die jongens zich kunnen optrekken. Voor elke linie 1 zou ik zeggen.

26 april 2015 om 16:28

Een "klein" beetje meer. Dat noemen ze een "understatement". Er moet heel veel kwaliteit bij hoor. En dat moet Marc ergens anders oppikken dan op de Toekomst

26 april 2015 om 16:47

Nee hoor. Echt niet zoveel als het lijkt. Het is gewoon dat de spelers er net niet doorheen komen op de cruciale momenten van een aanval. Dan draai je bijvoorbeeld net weg bij een speler, maar geef je de bal te laat af of speel je hem net een beetje te ver voor je uit waardoor de volgende speler de bal kan onderscheppen. Of wanneer je net wil schieten iemand je van de bal af beukt omdat je je lichaam nog niet goed genoeg weet te gebruiken. Het zijn de kleine details waar deze spelers net tekort schieten. Meestal zijn het ook dingen die gewoon door geduld voor verdere ontwikkeling overgaan.

Kortom zitten de spelers niet ver genoeg in hun ontwikkeling.

26 april 2015 om 16:56

Ik ben het met Lennon eens. Als er iemand was die net wel een kans afmaakt of net een goede pass kan geven dan scoor je er gewoon veel sneller 1tje. En als je dan 1-0 of 2-0 voor staat is het voetballen veel makkelijker.

"Lucky Ajax" op z'n best, scoren on de laatste minuten van de wedstrijd uit een corner die niet gegeven had moeten worden.

Wat ben ik blij als dit seizoen voorbij is....zucht

Schandalige vertoning van Ajax weer zeg, jammer dat PEC er niet met de volle winst vandoor gaat. Was zeker verdient geweest!

En het was weer hetzelfde liedje zoals altijd! 90 minuten lang gekeken naar een Ajax onwaardig elftal. Bij topklasse teams stralen ze nog meer uit. Geen beleving, helemaal niks. En petje af voor Zwolle die er wel gewoon voorgingen en niet als een stelletje lamzakken speelden.

Nog nooit zoveel geld op de bank gehad , maar toch nog nooit zo armoedig geweest . Dit is gewoon een middenmoot elftal , niets meer niet minder. Vanuit dat oogpunt is de 2e plaats gewoon een topprestatie !

Weer niet verloren op kunstgras maar het probleem van Ajax werd ook vandaag pijnlijk duidelijk.
Er is totaal geen inzet. Alle duels worden kinderlijk verloren en de tegenstander wordt geen moment onder druk gezet. Ze kunnen altijd aannemen en vaak zelfs opendraaien.

PS: kan VD Hoorn niet gewoon in de spits spelen

26 april 2015 om 16:29

Dat dacht ik net ook al. Misschien moeten we voortaan maar met Mighty Mike in de spits spelen Trouwens ben ik hier wel serieus, want hij doet het erg goed als aanspeelpunt. Verder is het ook heel handig als breekijzer omdat hij goed is in onderscheppen. De Boer zou dat eens moeten proberen volgende wedstrijd.

Hoezo steelt een punt??? Welke club heeft er dit jaar geen punten "gestolen "als je het zo wilt noemen.

26 april 2015 om 16:46

Precies, elke ploeg wint wel een paar per jaar vanuit een discutabel moment, alleen wanneer dit Ajax betreft schreeuwt iedereen altijd graag moord en brand.

26 april 2015 om 17:35

Ajax doet het nogal vaak.

26 april 2015 om 18:23

Het is inherent aan de lange ballen tactiek dat je kluts en discutabele doelpunten scoort. Ajax' plan A werkt vaak niet omdat de spelers nog niet goed genoeg zijn. Daarom vallen er zoveel ***doelpunten bij Ajax in de laatste minuten. Best logisch eigenlijk.

26 april 2015 om 18:34

@ graafschapfan9

Dat is gewoon beeldvorming waarbij er vaak ook onderbuik gevoelens om de hoek komen kijken. Het AD dook de afgelopen paar seizoenen in de statistieken en daaruit kwam toch echt naar voren dat Ajax feitelijk het meest benadeeld werd en dat bijvoorbeeld Feyenoord de club was die het meest onterecht bevoordeeld werd. Die artikelen zijn ook hier toen des tijd op Voetbalzone verschenen, maar daar werd amper op gereageerd.

Verder duurt een wedstrijd negentig minuten plus blessure tijd, wedstrijden kunnen dan ook gewoon nog beslist worden. Het is typisch Nederlands dat wanneer een wedstrijd in de slot minuten beslist word mensen zeggen dat het onterecht zou zijn. Alsof een wedstrijd binnen tachtig minuten beslist moet worden, overigens heeft die mentaliteit het Nederlandse club en interland voetbal al velen onnodige uit schakelingen opgeleverd.

Tot slot constateer ik ook regelmatig dat wanneer ploegen op de been blijven of nog slechter zijn, maar toch op de been blijven) tegen Ajax mensen nogal snel vinden dat ze verdiend hadden om te winnen. Ajax heeft dit seizoen tal van wedstrijden gespeeld waarbij ondanks dat ze slecht speelde toch tig kansen creëerde en de tegenstander helemaal niets of een enkele kans creëerde. Op basis daarvan had de tegenstander volgens velen zogenaamd recht gehad op meer, het zijn vaak dus ook onderbuik gevoelens.

Typisch dit, even benadrukken dat Ajax gelukkig is?
In de wedstrijden van PSV tegen Willem II en Heracles waarin het ook laat scoorde was het op wilskracht en gewoon slecht verdedigd van de tegenpartij. En nu is het meteen Lucky Ajax?
Zoals Gert-Jan Verbeek zei, de 1-1 zat er aan te komen. Over heel de wedstrijd heeft Ajax ook genoeg kansen gehad om te scoren, dus logisch dat er alsnog eentje valt. Zwolle scoort zelf ook uit een halve kans, die geweldig binnen geschoten wordt.

26 april 2015 om 16:28

Omdat het een onterechte corner was.

26 april 2015 om 16:30

Daar worden er genoeg van gegeven. Een corner is niet automatisch een goal, Zwolle liet steken vallen op het laatst.

26 april 2015 om 16:33

Die worden inderdaad wel gegeven, maar als er een goal uitvalt, waar Ajax voor de rest, afgezien van El Ghazi eerste helft, gewoon niet dichtbij geweest is, is dat gewoon een bepalende fout van de scheidsrechter,

26 april 2015 om 16:34

Corner was inderdaad onterecht toegekend. Maar zoals Tubes al aangeeft, het is een corner. Geen onterechte penalty of rode kaart. De goal zat er aan te komen, Zwolle kwam er alleen nog maar uit via de counter.

26 april 2015 om 16:37

Ajax zette druk ja, maar tot kansen heeft dat niet geleid.

26 april 2015 om 16:37

Ach kom op er worden talloze onterechte corners gegeven. Om nou zo te zeiken omdat er toevallig uit gescoord wordt is zulke onzin. Braamhaar was wel vrij matig aan beide kanten, zag veel dingen niet en gaf lukraak geel aan bijvoorbeeld Andersen en niet aan een precies hetzelfde soort overtreding op een Ajacied. 1-1 was gewoon vrij terecht deze wedstrijd, Ajax mist gewoon duidelijk een spits het gaat vaak goed tot de 16 en dan houdt het op. Cillissen en Veltman waren wel weer goed, dasr moet Ajax op verder bouwen volgend seizoen.

26 april 2015 om 17:33

1-1 terecht? Welke wedstrijd heb jij gezien? Pec was constant de betere ploeg. Ajax speelde erg saai en slap. Anderson bijvoorbeeld, die presteerde echt helemaal niets. Elke bal was hij zo weer kwijt.

26 april 2015 om 16:34

Ach man hou toch op met dat 'en PSV dan'? Zelfs de bank van PSV maakt het dit Ajax knap lastig, PSV is vele male verder dan dit Ajax. Ik zou me kapot schamen als je met zoveel 'gestolen' punten de vooronde van de CL in mag gaan terwijl je het qua spel niet eens verdiende om daar te staan! Ajax moet en zal aan de slag gaan deze zomer om eens een waardig eredivisie team op de been te krijgen.

26 april 2015 om 16:38

Daarom verloor het ''eerste'' van PSV thuis van Ajax dit seizoen?
Ajax speelt al maanden heel erg matig, maar het ontbreekt gewoon aan vertrouwen. Tuurlijk zijn er een aantal versterkingen nodig, maar je kunt zien dat ze naar het einde van het seizoen snakken.
En ach, je bent kampioen geworden. Typisch calimero gedrag om weer over gestolen punten te beginnen. Ook PSV heeft genoeg punten gestolen dit jaar, uit bij Ajax, Vitesse en Heracles, thuis tegen Willem II en Feyenoord. Jullie zijn desondanks gewoon terecht kampioen, maar er is nog nooit een team kampioen geworden zonder wat geluk.
Als je aan het einde van het seizoen meeste punten hebt ben je terecht kampioen. Dit geldt natuurlijk voor alle plaatsen. Ajax gewoon 9 punten meer dan Feyenoord, we staan dus terecht tweede.

26 april 2015 om 16:48

Typisch Calimero gedrag om de kampioen erbij te betrekken bij het gestolen punt van je eigen club vandaag. Volgens mij gaat het hier over de wedstrijd Zwolle - Ajax en niet over PSV de landskampioen.

Ajax heeft vandaag gemazzeld, dat andere clubs dat ook wel ooit doen, doet daar niets aan af.

26 april 2015 om 16:52

@bossche_bol

Dat is jouw mening, ik vind het geen gestolen punt. Maar het artikel wordt wel zo gekopt, vandaar mijn vergelijking met Psv.
Verder begint Muilie met zijn betoog over een armoedig ajax en onterechte tweede plaats. Lijkt me duidelijk wie hier de Calimero is.

26 april 2015 om 18:52

Ja, dat lijkt mij ook duidelijk, want zeggen dat Ajax gemazzeld heeft vandaag en in nog wel wat meer wedstrijden dit seizoen lijkt mij eerder een goede constatering dan Calimero gedrag. Als je als buitenstaander maar een beetje kritisch bent over Ajax ben je meteen een Calimero lijkt wel. Echt een term die te pas en te onpas wordt gebruikt door sommige mensen.

Eindelijk zit deze klote wedstrijd/ seizoen erop het was voor het 4de jaar op rij een kwelling ajax supporter te zijn en dit jaar zal een prijs de pijn niet kunnen verzachten

Als ik Frank de Boer was zou ik volgend seizoen nog meer eigen jeugd inpassen, dat is echt de sleutel tot succes.
Het geld kun je dan mooi gebruiken voor de aankoop van de Arena.

Nu zonder sarcasme, laat dit elftal aub versterken voordat ze de vooronde CL gaan spelen. Komend seizoen moeten we toch met 2 ploegen de CL in kunnen!!

26 april 2015 om 16:32

@ Grootel

Dat gaat niet gebeuren, omdat Ajax kennende niet de nodige versterkingen worden gehaald. En als er al wat komt, mag het vooral niet te veel kosten.
Ajax heeft gewoon minimaal drie directe versterkingen nodig: een centrale verdediger, een middenvelder en een spits. En dan ligt de nadruk op directe versterkingen, niet op spelers als Vd Hoorn.

26 april 2015 om 17:03

Wat een onzin. Ajax betaalt 7/8 miljoen voor Sinkgraven wat op kan lopen tot 12. Sinkgraven is niet de verlosser, maar wel een directe versterking. Ajax was bereidt om 10 miljoen te betalen voor Van Ginkel. Ajax haalt straks Gudelj voor 6 miljoen wat een uistekende versterking is voor het middenveld. Er moeten ook spelers van 10 miljoen beschikbaar zijn he. Meestal moeten die uit de Eredivisie komen, omdat ze anders bijna nooit naar Ajax willen komen. Dus het is zo'n onzin om te blijven roepen dat Ajax nooit iemand koopt of wil kopen die wat kost. De urgentie ligt nu alleen niet bij een speler van 21 die 14 miljoen kost en die vier jaar lang je team kan trekken, omdat je al genoeg talenten hebt die er aan zullen komen en daarnaast heb je met Sinkgraven al zo'n jongen in huis gehaald. Ajax heeft een of twee jongens van tussen de 29 en 32 nodig die ook nog enige kwaliteit bezitten. Als die meer dan 10 miljoen kosten, komen ze nooit naar Ajax. Dus die zijn niet zo duur nee.

26 april 2015 om 17:18

@ martijnr12

Sinkgraven is zeker geen directe versterking. Het is een talent, maar moet wedstrijden spelen nog regelmatig afwisselen met wedstrijden op de bank. Ajax zal zich dus meer moeten richten op directe versterkingen en minder op talent kopen deze zomer!! Een goede verdediger, een spits en een middenvelder dan kan de wereld er voor Ajax totaal anders uitzien, maar ik denk niet dat die allen gaan komen. Daarbij mag Ajax een voorbeeld nemen aan Psv, die hebben met bijvoorbeeld Guardado en Luuk de Jong wel uitstekend in gekocht (directe versterkingen). En nee, die kosten ook geen 10 miljoen euro, dus het kan wel.

26 april 2015 om 17:51

@hen_nie PSV heeft in mijn ogen heel veel geluk gehad met die aankopen. Vooral met De Jong. Die bakte er geen hout van en had nauwelijks gespeeld voordat hij naar PSV kwam en dat was ook te zien in zijn eerste wedstrijden. Hij heeft zich alleen geweldig ontwikkelt in een goed draaiend team. Maar dat was wel een flink risico voor 7 miljoen ofzo wat hij kostte dacht ik. En guardado had niemand van kunnen dromen 1. Dat hij zou komen en 2. Dat hij dan ook nog oprecht zo goed kon zijn. Ajax is in mijn ogen nu al goed bezig met het oog op volgend seizoen. Ik bedoel niet qua spel, maar wel qua kijken hoe je de selectie kan versterken. Het ligt er natuurlijk aan wie er vertrekken, maar als er genoeg mensen weggaan dan zou ik naast Gudelj ook graag een poging zien om Anita terug te halen. Ik las ergens dat Newcastle hem als wisselgeld wilde gebruiken voor Clasie. Nou hoeft dit natuurlijk niet waar te zijn, maar Ajax kan een poging wagen om hem op 6 terug te halen. Een linksback zou ik niet zo snel weten en wellicht is het ook niet nodig als Boilesen gewoon een keer constant zijn fatsoenlijke niveau haalt. Centraal achterin hoop ik op Douglas of Van Dijk (al is dat misschien wat ambitieus) en voorin zie ik graag Berghuis komen als Kishna weggaat. Een spits zou ik echt niet weten. Maar als Ajax hen op tijd binnen kan halen heb je er wellicht nog iets aan in de voorrondes CL

26 april 2015 om 22:23

@ martijnr12

Heel veel geluk of goed gezien? Tja, ik vind de spelers die ze laatste jaren gekocht en verkocht hebben geluk noemen nu ook wel erg ongeloofwaardig om te zeggen. Ze hebben met spelers als Wijnaldum al eerder goede zaken gedaan. Nu is niet alles een schot in de roos, maar de belangrijke spelers zijn goed aangekocht.

Ajax betaalt 6 miljoen voor een talent dat net een half jaartje in Heerenveen speelt, is dat dan geen risico?

Anita terughalen zou ik stompzinnig vinden. Heeft geen leiderskwaliteiten en Bazoer (samen met Klaassen wel veelbelovend) is een heel groot talent.

Douglas hoef ik niet in een Ajax-shirt te zien, een stijve hark. Dat zou in mijn ogen weggegooid geld zijn. Ajax moet wel een sterke verdediger hebben, maar geen 'blinde'.

Ik weet zo 1,2,3 ook niet wie er in aanmerking komen, maar Ajax heeft toch scouts in dienst? Daar mag je toch ook wel eens wat van verwachten, na al die jaren. Een goede Nederlandse voetballer opnoemen kan ik ook nog wel.

Overigens hoeft er geen nieuwe linksback van mij te komen. Ik vind Boilesen, ondanks een dramatisch jaar, nog steeds wel een speler met talent. De wereld kan er heel anders uitzien als hij dadelijk wel lang fit blijft en in vorm komt. Kijk eens hoe Willems deels ten onrechte volledig werd afgeschilderd een tijd terug. Een goede spits, een sterke verdediger en wat ervaren middenvelder zijn in mijn ogen wel noodzakelijk.

26 april 2015 om 16:33

Hou op gewoon een hele nieuwe selectie kopen en dit opdoeken.

De boer wilt maar 1 of twee versterkingen halen voor volgend seizoen. Nou sorry hoor maar ook met 1 of twee versterkingen ga je geen kampioen worden onder deze trainer.
Er moet een nieuwe trainer komen die ajax weer zijn gezicht terug geeft. En op de posities waar het hard nodig is versterkingen laat halen. De boer is over datum!

Maak je alsjeblieft allemaal niet zo druk. We weten nu wel dat het slecht is dit seizoen. We hebben een punt cadeau gekregen want het was geen corner. Frank is een held en moet het ook maar met deze spelers doen. Volgend seizoen gaat het misschien weer beter en dan is het weer een goede coach. Idd succes supporters wat de meesten zeggen. Wat een lekkere goal van drost.

Dan vangt de selectie zon donderspeech van Frank de boer. Dat ze harder moeten zijn en voor elke meter moeten vechten. Wat doen ze vervolgens, meer ruimte weggeven dan de vorige wedstrijd. Riedewalt, tete etc. pec kan aannemen en opendraaien, bal nog eens goed leggen en de pass geven. ze staan erbij en kijken er naar. Hoop toch dat (in het beland van de eredivisie) dat ajax er weer staat volgend jaar.

Wat een drama wedstrijd van Ajax weer! In de zomer moet er veel gebeuren in Amsterdam, hopelijk wordt Overmars wakker.

Gelijkspel lijkt me terecht, alhoewel PEC misschien iets beter was. Je ziet bij Ajax dat ze spelers zoals Eriksen missen, die had creativiteit. Gelukkig voor Ajax worden ze tweede.

26 april 2015 om 16:31

Bedankt Braamhaar...
Schande

Twee versterking zijn ook meer dan genoeg, een nieuwe hoofdtrainer en een nieuwe technisch directeur en Ajax speelt zo weer het ouderwetse, aanvallende voetbal.

26 april 2015 om 16:37

Met twee versterkingen kom je er niet of je verwacht wonderen van spelers als Viergever, Serero, Andersen, Veltman en andere.

Je zal hoe dan ook minimaal drie nieuwe spelers moeten halen. Eentje voor elke linie. Een centrale verdediger met ervaring die Veltman gaat coachen (ook een nieuwe linksachter is nodig). Op het middenveld heb je wat massa en creativiteit nodig. Voorin heeft Ajax ook wat nieuw bloed nodig. Milik is nog een vraagteken, Kishna mag met zijn maatje Mino vertrekken, Fischer zal de tijd moeten krijgen om weer de oude te worden en El Ghazi moet door de Boer 'losgelaten' worden. Toch missen we gewoon scorend vermogen.

Er zullen heus een aantal jonge jongens zijn die ons weer kampioen kunnen maken, maar als we weer blijven zitten met Boilesen, Viergever, Andersen en andere dan wordt volgend jaar de tweede plek nog een wereldprestatie...

26 april 2015 om 16:43

Je hebt geen nieuwe spelers nodig maar een andere trainer. Onder Frank wordt het echt niet beter, hij is te lang gebleven. Ajax heeft behoefte aan een aanvallend ingestelde coach die spelers als Hishna en Zirkovic wekelijks gewoon opsteld. Een trainer die het niet zielig vind voor Anderssen en Sigi maar gewoon zegt na zoveel jaar, jullie komen te kort voor Ajax.

26 april 2015 om 16:54

Wat moeten die Hishna en Zirkovic eigen kosten?

Oke 1-1 gespeeld maar hallo zijn we al zo ver dit seizoen dat als je in de 88e minuut scoort en dan dus de gelijkmaker scoort je achterin rond gaat spelen? Kom op zeg, als ajax zijnde blij zijn met een gelijkspel tegen zwolle... ga toch weg man. Ookal is die 2e plaats nu binnen moet je als Ajax zijnde toch altijd voor de winst gaan??!! Ookal doe je het voor de supporters want die ergeren zich mateloos aan dit ver***** spel

Ach, gun dit punt vooral voor Ron Jans en onze 'fans' van de andere clubs. Als ik gewoon even objectief kijkt heeft Ajax zo veel problemen. Eigenlijk heeft het hele Nederlandse voetbal problemen want als Ajax tweede wordt kan je wel zeggen dat ons niveau bijzonder armoedig is.

Wat betreft de club die ik lief heb. Tijd voor een volgende revolutie Johan? Het kaartenhuis is dit seizoen compleet ingestort. Een tweede plek kan gebeuren, zeker na vier schalen, maar het is nu een feit: Het bestuur heeft de laatste vier jaar één ding goed gedaan en dat is onze bankrekening lekker spekken. Qua voetbal gaan we elk jaar achteruit en niet zo een beetje ook. Als Ajax niet 4-5 spelers gaat halen zal PSV volgend seizoen fluitend kampioen worden. In Eindhoven gaan ze heus spelers kopen. Geen garantie, maar dit slaat werkelijk ook nergens op. Elk jaar in augustus je beste speler verkopen is zonder aankopen puur zelfmoord. Samen met de Boer's speelstijl zijn we in mijn mening wel heel diep gedaald.

Dus Johan, kom van die berg af en zorg dat jou revolutie niet ten dood is veroordeeld.

26 april 2015 om 16:40

@ 007

Hij komt ook naar Amsterdam toe, maar eigenlijk is het te idioot voor woorden dat hij naar Amsterdam moet komen.

26 april 2015 om 16:56

Weet niet, dat is een discussie voor een andere tijd, maar Cruijff moet gewoon vaker in Amsterdam zijn. Het is 'zijn' revolutie. Jol werd compleet belachelijk gemaakt (gedeeltelijk terecht) na die 4-0 in Madrid. Als je vooral de laatste twee jaar Ajax ziet voetballen dan snap ik echt Cruijff niet waarom hij nu zo stil is. Het voetbal is toch beneden elke pijl?

Cruijff begint iets en kijkt nu van de zijlijn hoe het kaartenhuis in elkaar stort. Is de man misschien zo slim dat hij stiekem nu echt begrijpt dat Ajax' toekomst minder rooskleurig is dan hij dacht? Nederland kent geen honderd miljoen inwoners en we hebben geen oliesjeiks die voor spelers honderd miljoen uitgeven.

De droom van Johan is gewoon niet reëel, maar dan zelfs zonder succes in de CL eis ik van mijn club iets meer voetbal.

26 april 2015 om 18:12

@ 007

Echt stil is hij niet geweest, hij heeft al langer publiekelijk kritiek op het een en ander. Alleen denk ik dat hij eerst zoiets had van " Ja, hallo jongens; jullie zijn volwassen kerels en zouden in staat moeten zijn om het zelf uit te spreken. Vaak haalde de Boer er ook zijn schouders er voorop, het is toch wel gebleken dat de Boer totaal niet met gefundeerde kritiek om kan gaan.

Goed, nu duidelijk is dat dit niet geval is; ben ik het met jou eens dat hij er dichter op moet gaan zitten en dat ook blijvend moet doen. Net zoals voorgaande besturen is het op een of andere manier heel moeilijk om het beleid 1 op 1 uit te voeren zoals besproken werd in het rapport Coronel en tijdens de revolutie. Dat is echt iets waar ik met mijn pet niet bij kan, waarom moeten er altijd weer personen zijn die A zeggen maar vervolgens B doen ? Waarbij ik ook vind dat de raad van commissarissen ook behoorlijk heeft zitten slapen, ik had toch wel verwacht dat een van Duivenbode zich geroerd zou hebben zodra de club zover en zo snel alweer afdwaalde van hetgeen we met zijn allen waren overeengekomen.

26 april 2015 om 17:31

De revolutie is vooral ingestord door een slecht aankoopbeleid. Moisander, vd Hoorn, Duarte, Sana,Zimling en Viergever zijn geen Spelers wat ajax naar een hoger niveau brengt.

Dit is het antwoord op je speech Frank. Ze nemen je niet serieus. Lekker opzouten nu. Een gemotiveerd Ajax met een Van Gaal die alles laat ontwikkelen kan echt goed worden.

Kishna
El Ghazi
Milik
Sinkgraven
Bazoer
Klaassen
Cillissen

Alleen wat echte verdedigers erbij

26 april 2015 om 16:40

In de optiek van Frank de Boer is Kishna de derde linksbuiten in rij achter Anderssen en Schone. Die zal volgend jaar echt niet spelen. Kishna maakt te veel acties en is veel te aanvallend voor de Boer. Dat vind Frank veel te risico vol. Beter een linksbuiten die makkelijk terug speelt.

26 april 2015 om 16:50

Ze namen hem wel serieus, kijk maar naar het begin van de wedstrijd. Daar vlogen ze erop, maar kwamen ze gewoon tekort om er doorheen te komen. De spelers moeten nu stappen zetten.

Stuur volgende wedstrijd maar het dames elftal. Er zal weinig verschil zijn.

26 april 2015 om 16:37

Dan heb jij het dames elftal nog niet zien spelen, die spelen echt wel beter dan deze bakvissen. Tonen ook meer inzet, zijn wel in staat om de bal naar elkaar over te spelen en benutten hun kansen ook veel beter, dus graag. Stel die de volgende wedstrijd maar op.

26 april 2015 om 17:03

Het dameselftal won met 1-6 in Zwolle.

26 april 2015 om 17:54

En toen speelden ze nog niet eens tegen het dameselftal van Zwolle

Zeer slechte westrijd van ajax zijn kant
Iedereen onder de 6 behalve
Tete,riedewald,cillessen,veltman en braamhaar
Tete fysiek sterk, mooie voorzetten en verdedigend ook best goed en is pas 17!
Riedewald ook in de lucht sterk en probeerde vooruit te voetballen
Braamhaar floot echt goed!
Nee ff sirieus we zijn weer goed weggekomen want dat is natuurlijk een slechte beslissing van schaamhaar

26 april 2015 om 16:37

Tete is 19 😉

Het spel is beschamend zoals dat over het algemeen al jaren zo is, alleen ben ik uiteindelijk toch blij met het een punt zodat de tweede plek nu veilig is. Dat was het enige wat ik nog verlangde van dit Ajax, hoe ze dat voor elkaar zouden krijgen maakte me niet zoveel uit.

Van der hoorn is gewoon een betere spits dan sigthorsson. Dat geeft te denken. Hopelijk is er nog een club zo gek die sigthorsson wilt kopen.

Wat ben ik blij dat Ajax een slecht seizoen draait. Dan herken je meteen de succes supporters, azijnzeikers, pessimisten, verwend bioscoop publiek en andere totaal niet relevante voetbal 'analytici' en nutteloze Ajax 'fans'.

Schandalig hoe er over Frank en de staff word gepraat (oa live topic). Blijf aub weg van onze club, het stadion en stop met het 'Ajacied' zijn. Jullie zijn het niet waard! Dat Ajax geen trouwe aanhang heeft word hier nogmaals bevestigd. Ik schaam me meer voor mijn mede Ajacieden dan het vertoonde spel van onze godenzonen. Eens een Ajacied altijd een Ajacied! In goede en ook in dramatische tijden! Niets f*king dierbaarder dan ons Rood en Wit!

26 april 2015 om 16:43

@ Indoexpert

Ach hou op man, er gaat alweer 2,5 jaar van alles fout bij Ajax en dat mag gewoon gezegd worden. Wat een onzin dat wanneer je kritiek hebt je meteen een "nep supporter" bent, alles goed praten onder het mom van clubliefde verandert ook helemaal niets.

26 april 2015 om 16:49

Wat er hier gezegt word is allang het stadium van kritiek ontstegen. En ja zelfs het stadium zelf reflectie en sarcasme ook. De mensen zeiken, schelden en kraken op elke willekeurig moment de ploeg, staff en club af. Ik vind het schandalig wat hier gebeurt! Ik ben er dan ook helemaal klaar mee! Want die lui kennen alleen maar k*nkeren. Vraag je aan hen wat is de oplossing? Kopen,kopen,kopen! Precies zoals Psv deed en die werden toen 7x geen kampioen met de 'beste' selectie. Opbokken met die zogenaamde 'fans', 'experts', 'analisten', 'ajacieden' etc etc. Ben er helemaal klaar!

26 april 2015 om 16:52

Het ergste is nog dat er hier 'ajacieden' zijn die loprn te schreeuwen op Milik! Godver die kerel is geblesseerd! En dat zijn 'fans', 'supporters' of 'Ajacieden'? Ze weten niet eens wie er wel of niet bij de wedstrijd selectie zit man man mam! Ga je schamen klote publiek!

26 april 2015 om 16:53

Ik zou even het K-woord uit je bericht halen voordat je reactie verwijderd wordt als ik jou was. Dan moet je even naar de desktop versie via je browser op je mobiel. Verander het naar "opzouten" of iets in die trand.

Verder ben ik het wel met je eens hoor. Mensen vergroten alles uit in negatieve zin en kunnen nergens normaal meer naar kijken.

26 april 2015 om 17:06

@ Indoexpert

Wat voor mens onterende dingen worden er dan volgens jou gezegd ? Veel kritiek is gewoon terecht hoor, zeker wanneer we naar het technische beleid kijken waar de club al 2,5 behoorlijk afgedwaald van hetgeen we na het rapport Coronel zouden doen, maar ook wat we weer zouden doen naar de revolutie.

Het is gewoon beschamend dat de Ajacieden niet eens de basis vaardigheden fatsoenlijk beheersen, dat ze 99,99 procent van de tijd niet in staat zijn om een fatsoenlijk baltempo te hanteren, niet normaal een bal kunnen over spelen etc etc etc.

Het is zelfs al teveel voor ze gevraagd om simpele afspraken na te komen. Wanneer je dan ook nog eens dat slappe en vaak ook tegenstrijdige geleuter van de Boer, de spelers, Overmars etc horen vind ik het niet gek dat de meeste Ajacieden er klaar mee zijn.

Zo´n beetje elke Ajacied is het er over eens dat er een aantal aankopen bij moeten komen, hell, daar is zelfs de Boer het er al jaren over eens (helaas levert Overmars nooit). Je kunt wel tot in den treuren vertrouwen houden in spelers, maar Ajax heeft simpelweg teveel spelers die gewoon niet goed genoeg zijn voor het niveau wat Ajax nastreeft. Dus moet er nou eens een keer door geselecteerd worden.

26 april 2015 om 17:13

Ik zou zeggen, ga het zelf eens lezen! Ben klaar met de bakken 'kritiek' van onze 'supporters'. Er is een duidelijke spelopvatting die de boer wilt. Die spelopvatting herbergt vastigheid,durf, vertrouwen en creativiteit. Het is een gedeelte van de spelers die dat dit seizoen helaas niet kunnen opbrengen. Gebrek aan absolute vorm, wil, vertrouwen maar ook een portie geluk. Voetbal hang af van voornamelijk factoren en is niet iets wat je kan besturen als een coach zoals je jou ps4 controler bestuurd. Mensen verwachten onrealistisch voetbal van deze ploeg. En als het niet loopt, de vorm of kwaliteit er simpelweg niet is telt alleen nog maar het resultaat. En resultaten, hoe vervelend voor al dat verwende biosscoop publiek is nog altijd het enige wat telt!

26 april 2015 om 17:57

@ Indoexpert

Er word helemaal niets mens onterend gezegd, er word zelfs niet eens gescholden dus waar heb je het over. De enige persoon die een term gebruikte die tegenwoordig als "not done" word beschouwd ben jij toch echt zelf, weet je nog het "k" woord.

Mensen verwachten helemaal geen onrealistisch voetbal van de ploeg, maar je mag wel verwachten van Ajax spelers dat ze:

- De basis vaardigheden voldoende beheersen, het is vaak zelfs te moeilijk voor ze om een pass over twee meter te geven.

- Dat ze een fatsoenlijk baltempo hanteren, elke keer zeggen ze wel dat ze het weten, maar vervolgens gebeurd er dus helemaal niets en blijft men maar volharden in dat trage tempo.

- Dat ze naar voren spelen wanneer dat mogelijk is, ook hier zeggen ze elke keer weer dat ze het weten, maar uiteindelijk komt er niets van terecht.

- Dat ze zich niet als een bakvis van de bal laten zetten, iets wat al zo´n beetje twintig jaar (zo niet langer) een serieus probleem is.

- Dat ze scherp aan een wedstrijd beginnen en in staat zijn om ook de concentratie tijdens de wedstrijd vast te houden, of dat ze op zijn minst alert zijn. Zodat ze in staat zijn om fatsoenlijk een standaard situatie te nemen of te verdedigen en niet letterlijk veelal staan te slapen.

- Dat ze verdedigend ingrijpen wanneer dat moet, vaak word gewoon de rode loper uitgerold voor de tegenstander.

- Dat Ajacieden eens echt leren van hun fouten, je kunt gewoon niet per seizoen meer dan tien keer dezelfde soort fouten maken; om vervolgens na elke wedstrijd weer te zeggen "hier moeten we weer van leren".

Bovenstaande is helemaal niet teveel gevraagd, wanneer je tegenwoordig naar Ajax kijkt zie je amper nog dat je met een topclub te maken hebt. Het lijkt gewoon helemaal nergens op, per seizoen is Ajax slecht een paar keer in staat om fatsoenlijk voor de dag te komen. Goede of degelijke wedstrijden van Ajax zijn zo zeldzaam dat je ze letterlijk op 1 hand per seizoen kan tellen, hoe je het ook went of keer dat is gewoon schandalig.

Ook op de Boer is wel het een en ander aan te merken; bijvoorbeeld dat hij maar doorgaat met het structureel positioneel misbruiken van spelers wat zelden tot nooit het spel ten goede komt. Vaak wisselt hij ook nog eens defensief of de meest gevaarlijkste speler van de wedstrijd juist wanneer je dat nou niet moet doen. Tenslotte had de Boer ook wel wat harder met zijn vuist op tafel moeten slaan bij Overmars om te eisen dat hij eens een keer met iets fatsoenlijks op de proppen kom.

26 april 2015 om 16:52

Dit lijkt op scorebord denken. Als je niet ziet dat het voetbal niet om aan te zien is en dat zelfs een ploeg als PEC Zwolle het team van Ajax qua veldspel en agressiviteit overvleugelt, moet je toch ook zien dat er iets mis is, vind je niet?

Frank de Boer is een slechte coach/trainer zonder tactisch inzicht. Hij is niet in staat dit elftal een richting op te krijgen. Vooral ook omdat hij niet weet hoe dat te doen. Tijd voor een ervaren trainer met tactisch inzicht en de persoonlijkheid om het beste uit het team te halen

26 april 2015 om 17:04

Frank de Boer is een slechte coach/trainer zonder tactisch inzicht... Lionel Messi komt techniek tekort voor de wereldtop, Arturo Vidal mist loopvermogen en Manchester City heeft een wereldspits als Emile Heskey nodig...

Jouw reactie lijkt meer op scoreborddenken. Ik heb zo'n vermoeden dat je die mening gedurende dit seizoen hebt ontwikkeld. Toen Ajax vier keer op rij kampioen werd, behoorde Frank de Boer tot de wereldtop.

En ja, Frank de Boer heeft fouten gemaakt. Maar zet Guardiola voor de groep en Ajax wordt nog steeds geen kampioen. Dat de oudste basisspeler deze week 26 is geworden (cillessen) zegt naar mijn idee genoeg. Ajax mist ervaring en dit middenveld mist creativiteit.

26 april 2015 om 17:16

Diezelfde coach die Ajax zeges bezorgden tegen Barca en Man City, 4 kampioenschappen etc etc etc etc. En dan nog beweren dat de Boer een slechte coach is? Reageren vanuit de onderbuik dus, voetbal technisch heb je namelijk niets te melden behalve dat de 'tacktiek' niet zou kloppen. Nee laat maar.

26 april 2015 om 17:00

Boel gelul over ajax zoals altijd. Missschien tijd om eens te praten over Pec. Los van de onterechte corner, had Pec veruit de betere kansen om 3 punten te houden in Zwolle... Ajax was niet best, maar Pec was gewoon beter. Dus gestolen ajax-punt of niet, prima gedaan Pec en complimenten voor vertoonde spel

26 april 2015 om 17:20

Pec is een goede ploeg en subtopper ontstegen. Won oa van feyenoord en psv thuis. Dan is 1-1 geen slecht resultaat. En Pec ligt Ajax simpelweg niet echt net als Utrecht. Bijkomend feit dat Ajax niet in vorm is dan is het niet wonderlijk dat ze het moeilijk krijgen. Dus koester deze sterke periode van Pec, het kan volgend seizoen ook de andere kant opvallen namelijk. Pec heeft helaas nog niet de financiele mogelijkheden als Ajax etc. Kijk naar Roda of Utrecht. Paar goede jaren gekent en ook weer hard teruggevallen.

Ik denk dat kishna wel klaar is bij ajax. De boer maakt geen gebruik meer van hem. Volgend jaar verder met fischer? Die zal nog lange tijd nodig hebben om op zijn oude niveau te komen. Kijk maar naar narsingh. Er zal dus een nieuwe linksbuiten gekocht moeten worden als kishna vertrekt.

Ze mogen blij zijn met braamhaar, ik weet niet wat er met de ploeg aan de hand is, ze willen wel, maar lukt niet. Elkaar helpen is er ook niet helemaal bij en in mijn ogen had pec moeten winnen. Gelukkig zeker voor ajax is dat de 2de plek binnen is.

Zo te zien heeft die boze speech van De Boer voor geen meter geholpen. Vooral Andersen was dramatisch.
Zwolle had vandaag meer verdiend dan een puntje. Balen voor ze dat de gelijkmaker voort kwam vanuit een onterecht gegeven corner.
Cillessen heeft wel weer laten zien dat hij de nummer 1 doelman is voor Oranje. Die redding op dat schot van Becker was geweldig. Het is te hopen voor de Ajax fans dat hij nog een aantal seizoenen blijft.

26 april 2015 om 17:26

maar Cillessen liet ook zien dat t een verschrikkelijk provocerend rot kereltje is.

Als ik zo'n prestatie zou leveren bij mijn baas, zou ik allang mijn spullen hebben moeten pakken.
Schandalig, en dan ook nog met zo'n salaris wat deze (jonge) heren krijgen.
Denk dat het volgend seizoen tijd wordt voor 11 nieuwe namen!!!!

Frank de Boer rot maar snel op naar een middenmoter. Met je afbraakvoetbal ben je Ajax niet eens waardig. Je moet daar met minimaal 0-3 winnen zonder tegentreffers. En schop die Fischer ook maar snel terug naar Denemarken wat is die kerel slecht. Tijd voor een frisse eind en stel Johan Cruijf of Rijkaard maar aan als trainer want met Frank ga je het niet redden in de CL laat staan dat we het redden. Het voetbal is alleen niet om aan te zien! Schijtziek wordt ik hiervan!

26 april 2015 om 17:06

Fischer heeft veertien maanden niet gespeeld, stond vandaag voor het eerst in de basis en meneer schrijft hem meteen af. Gelukkig ben jij geen technisch directeur, anders waren we een grijze middenmoter geworden...

Hopelijk stelt de boer de laatste wedstrijden twee buitenspelers en milik op. Met die middenvelders op de flanken is er nul creativiteit.

Cilessen
Tete veltman viergever riedewald
Klaassen bazoer sinkgraven
El ghazi milik fischer

Tete was wel een verademing vergeleken met van rhijn. Lekker fel speelde die. Qua lengte niet de grootste maar wel fysiek sterk en een bijtertje.

Maakt niet uit wie De Boer opstelt. Bazoer, Klaassen en El Ghazi zijn spelers met Ajax-talent, dat moet de norm worden. Tete is zeker talentvoller dan Van Rijn. De rest is brandhout en armtierig. Als je positioneel zo door PEC wordt weggespeeld moet je je als Ajax schamen. En dan een Van der Hoorn brengen als geheim wapen. Om je een breuk te lachen....
De fluwelen revolutie en die talentvolle jeugdopleiding is een grote aanfluiting als dit het resultaat is. Maar goed, het gezeik is alweer begonnen, Ajax is weer terug bij af.

26 april 2015 om 17:07

Dit is dan ook niet het resultaat. Het resultaat is de huidige A1. Die lichting is de eerste die in zijn volledigheid volgens het Cruijffmodel is opgeleid. Dus of het een aanfluiting is of niet, blijkt pas over een jaar of drie.

26 april 2015 om 17:38

Ik ken de uitkomst al van die talenten conform het Cruijff-model uit de A1. Die hebben ooit een keer een partijtje van Barcelona A5 gewonnen... en zijn nu de aanstormende supertalenten. Maar helaas 1 ding... het overgrote deel van die talenten hebben niet de goede roots. en mentaliteit om de top te halen. Die willen straks ook allemaal veel geld, grote auto's, lekkere wijven, maar carriereplanning, forget it! Lijkt me niet verstandig om daar het hele beleid aan op te hangen. In het huidige Ajax waren het ook allemaal talenten en na 1 wedstrijd waren spelers toekomstige internationals. Nou, vandaag in het stadion gezeten, het is om je dood te lachen met zo'n begroting. En die De Boer, kan blijven schreeuwen wat hij wil, nog veel chagerijnigere kop trekken, maar het wordt de komende jaren niets als ze op die jeugd gokken. De Boer maakt ze zeker niet beter.

26 april 2015 om 17:42

Je kent de uitkomst al van een revolutie waar je de betekenis blijkbaar niet van afweet. Knap!

26 april 2015 om 17:49

En waaruit blijkt dat zij niet de goede mentaliteit hebben? Matthijs de Ligt (b1, 15 jaar) heeft aanbiedingen van grote Engelse clubs afgewezen. Donny van de Beek en Abdelhak Nouri staan op de radars van de wereldtopclubs. Vaclav Cerny stond ook op die radars, maar koos voor Ajax. Nouri heeft al aangegeven niet te snappen dat Mink Peeters naar Real Madrid ging.

En ja, volgend seizoen moet er meer ervaring komen. Maar de Fluwelen Revolutie verklaren voor geflopt voordat het nog te beoordelen valt is natuurlijk waanzin.

Dat ajax tweede is geworden dit seizoen is voor het grootste gedeelte te danken aan cilessen. Wat heeft hij geweldig gekeept dit seizoen! Ajax gaat een groot probleem krijgen mocht er een club komen die hem wegkoopt.

26 april 2015 om 17:17

Klopt, Cillessen heeft echt een heel erg goed seizoen gespeeld en nog aardig wat punten gepakt voor Ajax. In Eindhoven tegen PSV bijvoorbeeld, dat Ajax daar drie punten meenam was vooral aan Cillessen te danken. In mijn ogen volledig terecht de eerste keeper van het Nederlands Elftal.

Ik vind het alleen wel heel jammer dat hij dit seizoen een beetje een vervelend mannetje is geworden. Cillessen kwam altijd over als een hele normale, rustige jongen, maar dit seizoen zie je hem regelmatig irritant doen en ruzie zoeken. Vandaag ook weer. Dat heeft hij toch helemaal niet nodig? Bovendien komt het bij hem een beetje lachwekkend over omdat hij nou niet bepaald uitziet als iemand om bang van te worden... Moet 'ie dus maar eens mee stoppen.

26 april 2015 om 17:32

Ondanks dat men hetzelfde zei over Stekelenburg en Van der Sar, ben ik het hier met je eens. Zou echt geen haalbare keeper kunnen bedenken die in de buurt zou kunnen komen van Cillessen. Misschien kan Stekelenburg zijn vorm herpakken? Misschien (heel misschien) heeft Vorm interesse. Afijn, wil er eigenlijk niet over nadenken...

de scheids boort ons gewoon 3 punten door de neus.

we waren de baas op t veld.
en wat is die Jasper Cillessen een naar provocerend kereltje.

26 april 2015 om 17:36

Dat laatste absoluut, wat een kapsones heeft dat mannetje gekregen.

Als coach ben je verantwoordelijk om spelers in hun kracht te zetten. Met Andersen hangend op links, Viergever op linksback, Fischer in de spits, het vervolgens (terecht) wisselen en het elke keer weer omgooien van de selectie bereik je volgens mij een averechts effect.

Volgend seizoen een echte vleugelspeler, spits (zivkovic?) en een linksback kopen en de eerste 10 wedstrijden beginnen met 11 spelers die elk op hun 'natuurlijke' positie staan. En het liefst met een tempo of 5 omhoog, gebruik maken van diepte en met risico en lef. Geef is een keer een steekbal of geef is een voorzet. Al dat risicoloze rondgetik om vervolgens de bal op een cruciale plek te verliezen heb ik nu wel gezien.

Wederom een punt gestolen, dat zijn er dit seizoen echt veel geweest, dat is de reden dat ze nog 2e zijn geworden. De rest is gewoon te instabiel om 2e te worden, zo is gebleken. De rest heeft niet de klasse (of domweg het geluk) om punten te stelen. Eerder nog weggeven, zoals Pec vandaag.
Niveau in NL is echt matig, daar kan Kuyt ook weinig aan veranderen.

26 april 2015 om 17:50

Dat dit Ajax toch nog zo gemakkelijk 2e wordt, zegt al genoeg over alle achtervolgers. Dat is nog droeviger. Is het gebrek aan talent of mentaliteit? Ik denk het laatste, dat maakt de competitie in Nederland zwak.

26 april 2015 om 18:20

@ Fr1963

So what, de afgelopen seizoenen bleek uit jullie huiskrant dat Feyenoord de meeste punten cadeau had gekregen/gestolen (hoe je het ook wilt noemen), toen hoorde we jou en velen anderen daar niet over. Iedereen wint wel een paar per seizoen door een discutabel moment. Alleen wanneer dit Ajax overkomt schreeuwt iedereen moord en brand; wanneer dit bij andere clubs gebeurd word er nooit zo´n ophef over gemaakt.

Overigens is dat natuurlijk niet enige reden waarom we tweede zijn geworden, iets wat jij in feite ook in het laatste deel van jouw bijdrage zegt. Het is toch niet onze fout dat de achtervolgers niet de punten pakken wanneer Ajax weer eens wat laat liggen.

26 april 2015 om 18:46

Ga je club nou niet verdedigen. Het is niks. Helemaal niks. Al driekwart seizoen. Kom op. Waardeloos spel. Mazzel overwinningen. Bahbah. En een zeer gemiddelde selectie. Onderwijl worden de seizoenskaarten ordinair verhoogd. Ajax slaat een heel slecht figuur met die 150 miljoen op de bank.

26 april 2015 om 23:50

@ Bass-9

Goh meen je dat nou, daar was ik nog niet achter gekomen, ik zit al 2,5 te klagen over de gang van zaken bij Ajax. Het is leuk dat je alles weg probeert te zetten als "blinde clubliefde" van mijn kant, maar mijn reactie had helemaal niks te maken met de technische zaken die fout gaan binnen Ajax, of het slechte voetbal; laat staan dat ik die twee zaken goed probeerde te praten. Lees nou nog eens goed wat ik schreef en kom dan weer even terug in plaats van met dit soort clichématige onzin te komen om doorzichtig de lolbroek uit te hangen.

Ik vind Ajax zo walgelijk dit seizoen. Dit is de zoveelste keer. Die verdienen oprecht niet meer dan de vierde, vijfde plek. Wat een matig, flets, saai elftal zeg. Echt heel matig. Zo veel wedstrijden nipt 1-0 gewonnen in de 83ste minuut. Nu weer tegen PEC heel veel mazzel en vorige week had Seuntjes gewoon moeten scoren. Vijf a zes aankopen, minimaal.

Zo pec weer lekker genaaid door de knvb.. Altijd weer Lucky ajax

Bij Ajax moet alles helemaal anders
Daarvoor moet Frank de Boer weg.
Hij doet alleen maar wat hij altijd gedaan heeft.
Hij kan en hij wil niks anders dan dat
Als hij blijft krijg je volgende seizone de zelfde voorspelbaarheid.
Dat willen we niet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren