Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘FIFA wijzigt reglementen niet en verbiedt OneLove-band op WK’

Laatste update:

Het dragen van de OneLove-armband tijdens het WK in Qatar is tegen de FIFA-regels, weet The Telegraph. De Engelse krant heeft vernomen dat de wereldvoetbalbond dit aan de Engelse voetbalbond FA heeft medegedeeld. De Engelsen zijn daar ontstemd over. Ook het Nederlands elftal en in het speciaal aanvoerder Virgil van Dijk kunnen in een spagaat raken door de mededeling van de FIFA.

Van Dijk liet eerder al weten van plan te zijn om de armband te dragen in de openingswedstrijd tegen Senegal. Bij een vergadering met de FIFA kreeg de FA echter te horen dat het verboden is om de OneLove-armband te dragen op het WK. Er moet officieel goedkeuring worden gegeven voor wijzigingen aan de kleding, zoals het dragen van een afwijkende armband. Dit is niet gebeurd.

The Telegraph weet te melden dat deze beslissing voor 'grote frustraties' heeft gezorgd in Engeland. Behalve Nederland en Engeland wilden ook de aanvoerders van België, Zwitserland, Wales en Denemarken met de OneLove-band om spelen. BILD kwam zondag al met een gerucht dat een aanvoerder die de armband draagt bij aanvang van de wedstrijd een gele kaart krijgt. Dit werd door de WK-organisatie en de FIFA nog niet bevestigd.

Als alternatief voor de in Europa gelanceerde OneLove-armband pleit de FIFA voor aanvoerdersbanden met teksten als #SaveThePlanet en #NoDiscrimination. Een bron binnen de FA liet aan The Telegraph weten 'dit verzoek van de FIFA te respecteren', maar dat men toch van plan is de OneLove-band te blijven dragen. Van Dijk liet eerder al tegenover de NOS weten het dragen van de OneLove-band te heroverwegen als hem dit op een gele kaart komt te staan. "Dan is dat iets wat we moeten bespreken met elkaar. Ik speel niet graag met een gele kaart op zak."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Opzich wel treurig als je principes niet eens een gele kaart waard zijn 😅

20 november 2022 om 19:43

Mijn eerste gedachte over de reactie van v. Dijk, inderdaad.

20 november 2022 om 20:25

Wat enorm triest blijkt die hele FIFA en een groot deel van de voetbalwereld te zijn. Dat dit niet eens kan, een One Love-band. Als Virgil, die nog zo kritisch was tegenover Derksen etc, niet eens bereid is geel te pakken (waar hebben we het over?!?!?), ben ik er echt definitief helemaal klaar mee. Wat een slappe bedoening allemaal, vooral van de Fifa. Gewetenloze, principeloze, geldbeluste bende. Je zou maar eens ergens voor staan in het leven, en daarmee tegen je directe belangen (cq geld) ingaan. Het lijkt wel een absurdistische gedachte, het hebben van principes

20 november 2022 om 20:31

Als dit de principes van de mensen uit Qatar zijn, wie zijn wij dan om hun te vertellen hoe zij moeten denken? Ik begrijp wat je zegt maar waarom zijn onze normen en waarden beter dan die van zo’n beetje ieder ander land en moeten wij dat aan een ieder opdringen? Oprechte vraag?

20 november 2022 om 20:37

We vertellen niet hoe ze moeten denken, onze normen en waarden zijn niet beter dan die van zo'n beetje ieder ander land en we dringen ze niet op. Het enige dat 'we' vragen is of je je medemens kan laten zijn en leven hoe hij of zij dat wil. Je kan een trotse Qatari en moslim zijn zonder anderen te vertellen dat ze niet s'ochtends naast iemand van hetzelfde geslacht wakker mogen worden. Wil je moslim zijn? Wees moslim. Wil je niet gay zijn? Wees geen gay. Wil je geen alcohol drinken? Drink geen alcohol. Maar laat je medemens dat lekker zelf bepalen.

20 november 2022 om 20:38

Dus jij bent ook van mening dat wij niks te zeggen hebben over China en de Oeigoeren? Want ja, wie zijn wij om hen te vertellen hoe zijn moeten denken?

20 november 2022 om 20:43

Haha ik vind dat zo'n rare reactie. Intolerantie, racisme en discriminatie zijn niet zo maar wat 'normen en waarden' of 'cultuur' die we maar moeten respecteren. Ik ben een erg tolerant persoon, behalve ten opzichte van intolerantie. Ik snap dat dat ook weer cultureel bepaald is, maar ik vind een cultuur waarbij minderheden worden gerespecteerd fundamenteel beter/wenselijker dan eentje waarbij homo's/vrouwen/andere minderheden worden buitengesloten/gevaar lopen. Dat zijn belangrijke waarden voor mij inderdaad, en die zijn het waard om ze 'op te dringen'. Dat betekent overigens niet dat ik Nl/europa perfect vind, zeker niet. Ook hier zal ik altijd wat zeggen als die tolerantie niet wordt gerespecteerd (en dat is helaas best vaak).

20 november 2022 om 20:46

@comokum Ik ben het met je eens hoor, ben vooral benieuwd hoe anderen dit zien vandaar die vraag. Daarnaast vragen we het niet maar willen we het afdwingen in een land waar we te gast zijn door een statement te maken die tegen hun geloof en rechtsstaat is. Ben benieuwd wat wij er van vinden als mensen dat andersom doen hier, zelfs (zwarte) Piet is al teveel gevraagd..

20 november 2022 om 20:49

@lierse Ik heb in Qatar geen homo’s mishandeld zien worden in heropvoedkampen, jij wel? Je had het eerder over bij wet, dan is het volgens jouw maatstaf toch prima en duidelijk?

Waar was de commotie in deze mate toen of tijdens het songfestival? Daarnaast zijn wij zo hypocriet als wat door de minderheden buiten te sluiten, hebben we hier zelf onlangs nog gedaan voor een prikje.

20 november 2022 om 20:52

@fcvoetbal23, er wordt door overheden en instanties constant 'gevraagd' of ze hun beleid willen wijzigen. Daarnaast heb je statements. En als je geloof of je rechtsstaat zich bemoeit met of je wel of niet met iemand van hetzelfde geslacht wakker wordt dan zuigt je geloof en/of je rechtsstaat. Nogmaals, laat mensen gewoon met rust. Dat gedachtegoed is overigens totaal niet exclusief Westers. Andersom mag iedereen dat van mij doen, als ze een goed punt hebben luister ik daarnaar. En zwarte piet is teveel gevraagd voor een deel van de mensen, voor een steeds groter deel is het geen issue en passen we ons aan als iemand zich ergens niet fijn bij voelt.

20 november 2022 om 20:53

@Aad Bedoel je zoals mensen buiten sluiten omdat ze niet gevaccineerd waren?

Ik begrijp wat je zegt hoor maar dat is wat wij vinden en normaal vinden maar in andere landen werkt het anders. Ik begrijp het maar ik vind het raar dat wij voor andere culturen gaan bepalen wat wel en niet oké is. Het verleden heeft bewezen dat ook dit heel gevaarlijk is.

20 november 2022 om 20:55

Stel dat toentertijd in Zuid-Afrika nog spraken was van apartheid! Hadden we dan ook niks mogen zeggen?

20 november 2022 om 20:56

@fcvoetbal23, iedereen is min of meer hypocriet. Ja, er had meer commotie moeten zijn bij t songfestival. En nee, coronamaatregelen zijn niet hetzelfde. Als je een (tijdelijke) keuze vergelijkt met de vervolging van minderheden in landen als Qatar dan sla je behoorlijk wat stapjes over.

20 november 2022 om 21:03

Er wordt gevraagd, daar is op gereageerd toch? Dan is er nu ook zoiets als acceptatie lijkt mij. Nogmaals wij vinden dat het zuigt, precies mijn punt net als dat zij ons belachelijk vinden dat wij het accepteren dat mannen zwanger kunnen zijn, jij of ik me kan identificeren als wat dan ook… Zo heb je bepaalde inzichten die verschillen per cultuur. Ga eens naar de Oostblok landen en vraag hun wat zij van homoseksualiteit vinden, verschil is alleen dat het daar niet bij wet is maakt dat het erger dan als mensen op dezelfde manier worden behandeld? Zelfs hier zijn er genoeg mensen die zo denken waar een velen zich niet meer durft uit te spreken omdat ze dan gecanceld worden. We leven hier in een maatschappij met eenrichtingsverkeer, je mag niet anders denken en dat zie je nu exact terug in deze discussie. Ik ben het met je eens, zie het ook zoals jij maar net als dat wij het recht hebben om ons leven op een bepaalde manier in te vullen hebben zij dat ook.

20 november 2022 om 21:11

Je geeft nog een paar voorbeelden van precies hetgeen waar we het hier over hebben: intolerantie. Daarmee bevestig je precies waarom dit belangrijk is. En dat het in het Oostblok niet bij wet verboden is maakt het niet anders nee, dat zegt ook niemand. Sterker nog, er is voortdurend kritiek op strengere wetten omtrent homoseksualiteit in landen als Hongarije en Rusland. En hoe kom je erbij dat je niet anders mag denken?! Ik ben het niet met je eens, that's all. Sterker nog, er is gewoon een discussie, dat is hét bewijs dat we hier juist van mening kunnen verschillen. Wat is dit toch voor rare reflex? En van mij mag iedereen zijn leven op zijn eigen manier invullen maar dat is nu juist(!) waar het over gaat: in Qatar kan je je leven als homo niet zelf invullen.

20 november 2022 om 21:13

Heb je mij horen zeggen dat niemand wat kan zeggen of mag zeggen? Ik leg alleen uit dat wij anders over het leven denken dan zij en dat wij altijd maar denken dat we hier alles goed voor elkaar hebben en dat iedereen maar moet denken zoals wij.

Ook zij zullen hun bedenkingen hebben bij dat hier alles maar moet kunnen, mannen kunnen zwanger en ongesteld zijn, je kan je als alles identificeren, obesitas aanmoedigen op social media, drank & drugs etc. Wij zijn extreem tolerant. Of mag dat niet uitgelegd worden?

20 november 2022 om 21:16

Ben het niet met je eens omdat er tot op bepaalde hoogte grenzen moeten zijn, we gaan nu naar een samenleving waarin alles maar moet kunnen. Zodra je het er niet mee eens bent dan ben je anti-woke, conservatief of inderdaad intolerant. Pedo’s zijn ook in de minderheid moeten we die dan ook hun gang laten gaan? Je kan op deze manier waarop jij het nu doet mbt “intolerantie” elke discussie aan gaan. Hierin verschillen we van mening omdat ik denk dat bepaalde grenzen in een samenleving juist goed zijn.

20 november 2022 om 21:20

Geen idee waarom je de wet erbij haalt. Je hebt het in je reactie letterlijk over “denken”.

20 november 2022 om 21:27

Je zegt letterlijk: 'je mag niet anders denken'. Je verzandt in zoveel algemeenheden, zoals dat 'wij altijd maar denken hier alles goed voor elkaar te hebben'. Waar haal je dat nu weer ineens vandaan? Het gaat om een specifiek onderwerp en dat is wat mij betreft een basisregel: je laat elkaar in elkaars waarde. En nee, je kan dat niet zover doortrekken dat je tolerant moet zijn voor intoleranten. Daar trek ik de grens. Als iemand zich als weet ik veel wat wil identificeren en een man ongesteld wil of kan zijn: be my guest. Dat is aan diegene. Ik hoef het zelf niet, vind het overdreven maar als dat diegene gelukkig maakt moet ie dat zelf weten. En ja, dat mag uitgelegd worden.

20 november 2022 om 21:44

Misschien had Qatar daar aan moeten denken toen ze hun bid indienden @fcvoetbal. Je kan gewoon geen WK houden waar een groep mensen per definitie uitgesloten is. Ofja, kan niet... Blijkbaar kan het wel maar dan moet je ook niet vreemd staan te kijken dat de wereld het beestje bij naam noemt.

20 november 2022 om 19:46

Dat bepaald een speler niet in z'n eentje, denk je wel? We hebben een enorm zelfingenomen bondscoach, die zal er zijn zegje ook wel willen doen.

20 november 2022 om 19:51

Ja zal ook wel, maar het staat wat suf verwoord.

Overigens lijkt Van Gaal me eerder iemand die 20 van die dingen omdoet als de Fifa het hem verbiedt.

20 november 2022 om 19:51

Migi. Het gaat natuurlijk niet alleen om 'een gele kaart'. Want de volgende wedstrijd krijg je er weer eentje, en uiteindelijk ben je geschorst

20 november 2022 om 19:58

Toch kan je het 1x doen. Des te sterker is je statement. Die gele kaart is niks tov het statement toch?

20 november 2022 om 20:04

Geef je de band toch aan een andere speler, als dat echt zo rampzalig is.

20 november 2022 om 20:19

Elke wedstrijd een andere speler als captain en een mooie middelvinger naar Infantielo, ik stem voor.

20 november 2022 om 20:26

Dan wissel je je aanvoerder toch door?! Een oplossing die je binnen 10 seconden hebt bedacht. Het is niet alsof het echt uitmaakt wie je aanvoerder is binnen het veld, het draait puur om de processen buiten het veld om.

20 november 2022 om 21:46

Klopt, maar zeg dan gewoon überhaupt niets over principes, want wat is nou een wedstrijdje schorsing als je het afzet tegen je principes over gelijkheid. Dat het een voetballer niet boeit is prima, je bent daar om te voetballen, maar doe het goed of doe het niet.

20 november 2022 om 20:10

van Dijk geeft een prima interview, een gele kaart hiervoor pakken is onzin. Per ongeluk een lompe overtreding en je aanvoerder gaat er met rood af. Als je verder komt in het toernooi, komen er kansen zat om aandacht te vragen voor de regenboog.

20 november 2022 om 20:28

Helemaal mee eens.
Kun je beter als Kökcu hem niet dragen vanwege zijn geloof.
Vind zowieso dat die 'Nederlandse diva's ' hypocriet zijn.
Als het niet in hun straatje past boycotten ze van alles.
Met Wijnaldum en Virgil voorop en nu krijgt meneer een gele kaart voor aanvang(gerucht) dan draagt die hem niet.
Oftwels alle voetballers zijn maar voor 1 ding in Qatar en dat is voor het voetbal en de rest is allemaal circus erom heen voor hun want als het hun nadeel oplevert doen ze iets toch niet

20 november 2022 om 20:33

Kap nou eens met die rare verontwaardiging. Je kunt je toch nooit hard maken voor alle zaken? Ik ga er zomaar vanuit dat je weleens geld aan een goed doel, in wat voor vorm dan ook, of aan een zwerver ofzo, hebt gegeven. Ben je dan net zo 'slecht' als wijnaldum, omdat je de rest van de zwervers niet ook iets gaf? Zo kun je dus nooit iets doen....

20 november 2022 om 20:37

Uiteindelijk zijn ze er om te voetballen. Kort verhaal kun en mag je zolang maken als je wilt natuurlijk haha. Maar gelijk heb je. Hypocriet zooitje. Uiteindelijk zijn we allemaal tot op bepaalde hoogte hypocriet. 1 iets meer dan de ander.

20 november 2022 om 20:39

Het gaat erom dat Wijnaldum en Virgil zo politiek correct willen overkomen maar Virgil voor maar 1 ding in Qatar is en dat is voor het voetbal en een WK te voetballen
Tegenwoordig moet bij ieder evenement acties gevoerd worden. Schei toch uit.

20 november 2022 om 22:19

Wat boeit het dat er acties worden gevoerd? Wat is daar precies mis mee?
Er wordt toch gevoetbald? Kennelijk wil jij dat graag zien, dus kijk lekker naar een wedstrijd. Niemand dwingt je om naar die acties te kijken.

21 november 2022 om 09:39

Kökcu is een hypocriete man. De band niet dragen vanwege zijn geloof, oke. Maar dan ook niet elke week een shirtje met gokreclames aantrekken. Wat gokken is voor Moslims ook verboden.

20 november 2022 om 20:34

Mag je wel met een kapsel met regenboogkleuren spelen? Of de trainer in zulke kleding langs de lijn zetten? Keepershandschoenen in die kleur? Als ik sponsor was, zou ik tijdens de wedstrijden van Qatar minutenlang een statement maken. Buiten het stadion de spelersbus in die kleuren? Ergens moeten gaten zitten in de reglementen. Verder natuurlijk bizar hypocriet. De FIFA heeft zelf haar eigen campagnes die hierop aansluiten en dan moet iedereen daaraan meedoen. Nu komt dezelfde boodschap overbrengen ze niet uit en staat er een straf op... Alles omtrent dit toernooi is stuitend.

20 november 2022 om 20:47

Dan kijk je toch geen WK?
Je kunt wel voor ieder ding liggen roepen dat alles scheef is aan dit Wk maar je bent niet verplicht om het te volgen.
ik heb daar straks lekker Qatar tegen Ecuador gekeken was niet om aan te zien vooral dat Qatarese elftal maar Ecuador heeft met Enner Valencia wel een leuke spits daar moet Virgil niet tegenover staan met geel op zak want dan heeft die zo die 2de gele kaart.

20 november 2022 om 20:50

Wie zegt er dat ik ga kijken?

20 november 2022 om 21:48

Wat is dit nou, je bent het ergens niet mee eens "dan moet je maar niet kijken" want dat gaat de situatie beter maken? Ben maar blij dat je in een land als Nederland kritiek mag leveren.

20 november 2022 om 20:47

Waarom wilt iedereen statements zien? Er staat nog steeds een WK op het spel, dus lijkt het me zeer onprofessioneel om bewust een gele kaart te pakken als sterspeler van Oranje. Begrijp ook echt niet waarom er zoveel mensen met je eens zijn.

20 november 2022 om 20:56

Wie zegt dat ik een statement wil zien. Ik zeg alleen dat je, áls je een statement wil maken uit principe, je principes wel wat weinig waard zijn als je er vanaf ziet bij een gele kaart.

20 november 2022 om 22:06

Maar met alle respect naar jou toe, wie ben jij om te zeggen hoeveel zijn principes waard zijn? Er hebben zich 32 landen gekwalificeerd, en ze zijn allemaal aanwezig. Ik heb tot nu toe nog geen statements gezien die me echt bijgebleven zijn. Die van Australië misschien, maar dat was ook halfbakken.

Je had kunnen laten zien wat je principes waren toen bekend werd dat Qatar het WK kreeg, maar nu speel je een toernooi dat je wilt winnen. Het is te laat voor dit soort dingen.

20 november 2022 om 22:21

Ja das precies wat ik bedoel 😅

20 november 2022 om 22:34

Maar is dat dan aan de spelers (in dit geval Van Dijk), of aan de bonden zelf?

21 november 2022 om 09:04

Nederland wilt ook een EK houden, kunnen we dan ook armbandjes krijgen met KOZP? Of moet men zich dan niet met onze tradities bemoeien?

21 november 2022 om 09:34

Als men zich niet met onze tradities zou bemoeien zou KOZP niet bestaan. Vind dit nog steeds de meest kansloze discussie die ooit is gestart. Wat dat betreft vind ik dat Nederland zo snel mogelijk over moet op het Deense systeem v.w.b. immigratie/asielbeleid.

21 november 2022 om 09:32

Op zich wel treurig dat je de gevolgen niet in kunt zien van elke wedstrijd beginnen met een gele kaart.

Van Dijk krijgt elke wedstrijd een gele kaart. Dat betekend dat hij sowieso de 3e groepswedstrijd al geschorst is. Als hij in de eerste wedstrijd na 20 minuten een overtreding maakt die geel waard is speelt Nederland 70 minuten met een man minder.

Belangrijke opmerking voor iedereen: dit is geen regenboogarmband.

Haha, #nodiscrimination in een land waar mensen stelselmatig gediscrimineerd worden. Tyf toch een heel eind, stel walgelijke goorlappen.

En @savetheplanet op een toernooi waar hoeveel vervuiling precies plaats heeft gevonden voor een prestigetoernooi van een stel narcistische arabieren?

20 november 2022 om 19:50

@almogaver Kan je mij een land opnoemen waar mensen niet stelselmatig gediscrimineerd worden?

20 november 2022 om 19:51

Wel landen waar dat bij wet verboden is.

20 november 2022 om 20:05

Naar mijn weten, maar verbeter me vooral als ik fout zit, hoeft een homo zich in Nederland geen zorgen te maken dat de staat haar/hem verbiedt te zijn wie ze zijn.

20 november 2022 om 20:05

Leuk bij wet, wat heeft dat tot zover geholpen? Dus nogmaals hoor ik graag waar er niet gediscrimineerd wordt?

20 november 2022 om 20:08

@algomaver je hebt het over dat mensen stelselmatig gediscrimineerd worden, niet over homo’s. Daarnaast worden ze hier ook nog uitgescholden en in elkaar geslagen. Daarnaast verbied hun geloof het, lloris zei het al, zij hebben hun normen en waarden die ook wij horen te respecteren als we daar zijn. Wij in het westen vinden al snel dat we alles hebben uitgevonden en dat iedereen moet denken zoals wij denken want dat is de enige manier maar ook wij slaan er in door met onze extreme tolerantie en cancel cultuur. Ben ik het met ze eens daar? Nee maar het zijn hun normen en waarden.

Donkere mensen worden gediscrimineerd, moslims, Aziatische mensen in sommige delen van de wereld witte mensen. Misschien moeten we op dit vlak niet teveel naar anderen wijzen en ook wat meer kijken naar wat er hier gebeurd.

20 november 2022 om 20:15

“Leuk bij wet”, euhm ja. In Nederland is het bij wet verboden een homo te discrimineren. In Qatar wordt het door de wet gefaciliteerd. Dat is een gigantisch verschil.

20 november 2022 om 20:17

Verschil is alleen wel dat mensen met een andere afkomst hier niet meer als slaven gebruik worden

20 november 2022 om 20:20

@lierse je hebt gelijk, dan gebeurd het ook niet dus hoeven we er niet naar te kijken… In Qatar door geloof dat zijn hun normen en waarden en daar hoeven wij het niet mee eens te zijn maar dat is een feit.

Wij willen weer bepalen hoe anderen denken, gaan we daar ook binnenkort maar binnen vallen omdat ze daar anders denken? hier mag tegenwoordig alles, dat is veel beter. Oh nee je mag hier geen kritiek op elkaar geven..

20 november 2022 om 20:23

@japie de mensen gaan er vrijwillig heen omdat ze daar betere kansen hebben om hun gezin/familie te onderhouden. Krijgen betaald alleen zijn de leefomstandigheden vreselijk, beetje net als alle arbeidsmigranten die hier vaak met z’n tienen op een kamertje slapen, weet niet of je dat hier in NL wel eens gezien hebt hoe ze er hier bij wonen? Enige verschil is dat hier geen doden vallen. Zijn dat hier dan ook slaven?

20 november 2022 om 20:26

Wordt je hier dan ook onder valse voorwendselen naar Nederland toe gelokt, heb je hier al meteen een schuld opgebouwd op het moment dat je hier arriveert, wordt hier ook je paspoort ingenomen en wordt je vervolgens opgesloten in een barak?

20 november 2022 om 20:30

Mwah tis maar hoe laag je de lat legt. Bij mij in de straat is een rijtjeswoning ontruimd waar tussen de 30-40 mensen zaten. Voornamelijk oosblokkkers. Werkten voor 4.50 euro per uur plus onderdak.. Is dat slavernij? Riekst wel naar uitbuiting iig. Hoogstwaarschijnlijk zijn er situaties die nog schrijnender zijn. Dit was bij mij in de straat in een relatief kleine plaats.

20 november 2022 om 20:32

@japie Onder welke voorwendselen worden ze naar Qatar gelokt? Daar ben ik niet van op de hoogte. Heb je daar ook gelijk een bron voor van mij?

Meeste gastarbeiders komen daar vrijwillig voor werk, heb daar zelf gewoond en genoeg met eigen ogen gezien. Anuar Kali zat daar ook in Qatar en zijn club wilde van hem af en dreigde ook zijn paspoort in te nemen, heeft dus niet per de iets met deze mensen te maken. Maar het gebeurd dus op elk niveau wat totaal niet goed is. Maar hou op met dat ze gelokt worden en dat het slavernij is etc. Type jij op je telefoon, in wat voor kleding loop je, wat voor auto heb je?? Kijk je bij alles wat je koopt hoe het gemaakt is of ben je echt zo hypocriet?

20 november 2022 om 20:34

Precies. Enige verschil is dat er hier geen doden vallen.

20 november 2022 om 20:57

Helemaal met je eens @fcvoetbal
Wij als kikkerlandje hebben het zoveel over Qatar over alle randzaken en willen we dat hele land hersenspoelen zodat ze hetzelfde doen zoals wij willen maar na het WK heeft niemand het meer over Qatar en intereseert het helemaal niemand meer wat er in dat land zelf gebeurd of wie denkt dat ze in 2028 nog in het jounaal praten over de normen en waarde in Qatar?
Misschien hebben die mensen in Qatar ook wel een mening over hoe ons land gevormt word en over onze normen en waarde mogen ze dat dan ook gaan proberen te veranderen?

20 november 2022 om 21:08

Ik kan je vertellen dat ook zij ons belachelijk maken met het feesten, alcohol, transgender identificatie, mannen die zwanger kunnen zijn of ongesteld etc. Ik begrijp alle punten die ze benoemen maar ik vind ook dat we hier extreem tolerant zijn, alles moet maar kunnen en als je het er niet mee eens bent dan wordt je buiten gesloten.

20 november 2022 om 21:10

In Nazi-Duitsland was het deel van de normen en waarden Joden, gehandicapten, zigeuners etc. op te pakken, scheiden van hun familie en dan systematisch vergassen. Moeten we daar ook maar respect voor hebben omdat het hun 'normen en waarden' waren. Of was slavernij helemaal prima omdat dat onze 'normen en waarden' waren. Ik neem aan dat jij vindt dat geen enkel land voor iets excuses hoeft te maken, uiteindelijk was het allemaal deel van de normen en waarden, en daar kan je het niet mee eens zijn, maar daar moet je wel respect voor hebben, toch?

20 november 2022 om 21:22

@spursfan hier is seks bij wet met minderjarigen verboden tot 16 dan wordt het gedoogd, zullen we ze de pedo’s hier ook maar laten gaan? Of andere dingen die hier bij wet verboden zijn? Zo kan je altijd woorden uit hun verband trekken om een punt te maken. Nederland was vroeger nog erger dan Qatar, vele malen erger met onze voc moeten we dan niet gewoon braaf onze mond houden? Aparte manier van discussiëren…

20 november 2022 om 21:38

FCVoetbal23

Wat heeft het toelaten van alcohol, rechten voor transgenders… effect op jouw leven?
Worden jouw rechten daarmee afgenomen? Jij doet toch zelf wat je wil of niet wil.
In het Midden-Oosten leven ongetwijfeld ook vele holebi’s, atheisten, progressief denkenden,..die dromen van zich zelf te kunnen zijn zonder daarvoor te worden vervolgd.
Zijn hun normen en waarden dan van geen tel?

20 november 2022 om 21:39

En daar komt hij hoor. Het pedo-argument. Om daar toch even op in te gaan. Nee want daar maakt een volwassene misbruik van zijn machtspositie ten opzichte van een minderjarige.

Als je verder gaat doen alsof er geen verschil is tussen bij wet verboden of door de wet gefaciliteerd dan stopt het. Maar om er toch op in te gaan een vraag. En ik zou graag hebben dan je er gewoon op antwoord, want dat is toch de doelstelling van vragen.

Denk je persoonlijk dat er meer of minder kans is op discriminatie in een land waar het bij wet verboden is te discrimineren dan in een land waar het door de wet gefaciliteerd wordt te discrimineren?

20 november 2022 om 21:53

Wat als een vijftienjarige het wil en het initiatief neemt, je gaat er direct vanuit dat er een scenario is en dat is dat de volwassenen misbruik maakt, feit blijft gewoon dat volgens de maatstaf van bepaalde mensen we lekker de route af moeten blijven leggen die we al in zijn gegaan, doos van Pandora is geopend met dat extreem tolerante. Iedereen moet maar doen en laten wat ze willen zonder grenzen waar zij ook al keur ik het zelf niet goed veel zaken wel beter voor elkaar hebben, althans zo ervaarde ik het toen ik er woonde..

Als jij denkt dat het veel uit maakt of discriminatie bij wet wel of niet verboden is dan ben je in mijn ogen echt ontzettend naïf. Zullen we samen even een rondje maken bij vrouwen en buitenlanders in NL? Het helpt totaal niet als er amper gevolgen aan kleven! Er wordt ondanks dat discriminatie verboden is op allerlei manieren gediscrimineerd hier in NL. Ik heb als donkere Nederlander niet het gevoel alsof er een wet je tegen discriminatie…

20 november 2022 om 22:03

Homo's zijn geen mensen?

Ik hoor daarnaast helemaal geen normen en waarden te respecteren van een stel idioten die anderen niet kunen respecteren om wat ze intrinsiek zijn. Ik respecteer geen mensen die Kiezen om anderen te benadelen om wie ze zijn. De een kan een keuze maken, de ander niet. Zo moeilijk is het niet om dat te begrijpen.

Je dooddoeners mag je lekker voor je houden, als je tenminste probeert wat toe te voegen.

20 november 2022 om 22:06

En gezien het in Nederland strafbaar is, wordt men bij bewezen discriminatie daadwerkelijk vervolgd. Gelukkig maar.

Jouw oeverloos gelul waarbij je jezelf constant weerspreekt is betreurenswaardig. Enerzijds vertel je dat "wij" geen perfecte staat hebben en ons daarom niet met anderen moeten bemoeien en in dezelfde adem vertel je dat we ons hoe dan ook niet met anderen moeten bemoeien. Dan maakt het geen donder uit of we wel of geen perfecte staat hebben en zeg je dat het ook geen donder uit moet maken wat er in een ander land gebeurt.

Om nog maar te zwijgen over het gegeven dat je volledig voorbij gaat aan de mogelijkheid dat iemand kritiek kan hebben op dat Qatar én op onze eigen staat.
Wat een droevigheid, zeg.

20 november 2022 om 22:29

Een 15-jarige is mentaal nog niet volwassen en kan daardoor eenvoudig gemanipuleerd worden. Daar stopt je matige vergelijking.

En ik ben “naïf”? Jij bent gewoon stekeblind of niet van deze wereld als je niet inziet dat er een verschil is. Pak even dat je een huiseigenaar bent. Als je in Nederland discrimineert als verhuurder dan is dat bij wet verboden en staan er straffen op. Worden die altijd uitgevoerd? Nee. Zijn ze er? Ja. Als er echter wetten zijn die die discriminatie net aanmoedigen, denk je dan dat de kans groter of kleiner is dat mensen gaan discrimineren?

20 november 2022 om 22:32

Wat heeft dat geholpen? Echt? Ik neem aan dat je trollt, anders is terug naar de basisschool misschien een goed idee?

20 november 2022 om 22:40

@fcvoetbal15: In zijn algemeenheid gesproken is een vijftienjarige op zowel neurologisch en sociaal-emotioneel vlak volop in ontwikkeling. Daar kan (en wordt) aan de ene kant misbruik van worden gemaakt. Aan de andere kant is het brein van een puber nog niet volledig ontwikkeld dat het zelf de consequenties van zijn handelen weet in te schatten of (vooral op seksueel gebied) grenzen weet en durft aan te geven tegenover een volwassene. Daar zijn tig onderzoeken over uitgevoerd.

Natuurlijk bestaan hier uitzonderingen voor, omdat niet alle kinderen een doorsnee groei meemaken. Een wet geldt echter voor een ieder en is daarom in zijn algemeenheid geschreven. Maatwerk kan pas door een rechter uitgevoerd worden.

Wat betreft je extreme tolerantie: Waarom hebben sommige mensen zoveel moeite mee met vrijheid? Als een ander zijn leven op een andere wijze invult en jij daar geen last van ondervindt, wat is nou precies het probleem? Als een Fatima de volgende dag Willem wil heten en een man wil zijn en daarbij ook nog eens zwanger wil worden, wat voor impact heeft dit precies op jouw leven?

21 november 2022 om 00:29

@fcvoetbal: Je bent duidelijk niet geinformeerd over de situatie van de arbeidsmigranten van Qatar als je zegt dat ze betaald krijgen. Velen zijn namelijk teruggekeerd zonder een cent te hebben ontvangen voor hun diensten of veel minder dan ze zouden moeten krijgen. Er zijn in totaal 2100 Nepalezen in een doodskist teruggestuurd. Dat cijfer komt van de Nepalese overheid. En zij hebben er geen belang bij de Qatari te bekritiseren want de Nepalese economie wordt deels overeind gehouden door gastarbeiders in de gehele wereld. Alle 2100 zijn volgens de verklaring van de Qatari autoriteiten een natuurlijke dood gestorven. Op 32 na, die wel een werk-gerelateerde dood stierven, maar bij slechts 3 van die 32 was de werkgever medeschuldig. Geloof jij het? Misschien moet je eens verder kijken en lezen dan je neus lang is. Dat zal je wel niet willen, want je bent zo heilig overtuigd van je gelijk dat zelfs glashard bewijs en getuigenverklaringen van mensen die er als arbeidsmigrant gewerkt hebben je nog niet zullen doen inzien dat je helemaal fout zit met je verdediging van Qatar en hun geweldige cultuur.



20 november 2022 om 20:02

Ja op basis van godsdienst. In Nederland is ook iedereen vrij om zijn eigen geloofsovertuiging na te leven. Dat je dan voor een land iets als organisator die tegenstrijdend js tegen je moto is dom van de Fifa, niet dom van Qatar.

20 november 2022 om 20:06

Het is imbeciel van Qatar om zo te denken, dat vooropgesteld. We hebben het over het discrinieren van mensen obv hetgeen zij zijn.

Maar ik had het nu over Fifa.

een band voor iedereen.. maar dat is niet ok.
maar een band voor een aantal mensen, speciaal gekozen door de fifa (kuch qatar kuch) mag wel.
lekker bezig

Groot gelijk. Straks komen landen uit het Midden-Oosten met een armband om aandacht te vragen voor toen Nederland een Syrische woonwijk plat gooide met tegen de 100 doden tot gevolg. Krijg je Zuid-Oost Azië over de oorlogsmisdadige VS praktijken met hun Agent Orange waardoor mensen tot vandaag daar de meest vreselijke ziektes hebben.

Voetbal is geen podium voor iedereens activistische praktijken. Dan zit er geen rem meer op. Gewoon verbieden en een normale armband dragen. Iedereen maar met zijn zogenaamde goede doelen, heeft niks op het voetbalveld te zoeken.

20 november 2022 om 19:48

Zou wel echt een waanzinnige schande zijn hoor. Zo aandacht vragen voor regelrechte schandes. Gelukkig laten we dat niet toe!

20 november 2022 om 19:53

Je kan wel weer populair aan mijn punt voorbij gaan. Maar het is nu eenmaal zo dat ieder land wel iets over letterlijk ieder land te zaniken heeft.

Dan kunnen we een groot moddergooi gevecht gaan houden via armbanden. Of we laten dat soort zaken lekker bij de politiek en gaan gewoon een potje ballen...

Sport hoort te verbinden, niet te verdelen.

20 november 2022 om 19:57

Sport hoort vooral geen wantoestanden onder de mat te vegen. Anders hadden we misschien met oranje een potje tegen Rusland moeten spelen om zo wat te verbroederen…

20 november 2022 om 20:02

Misschien kunnen ze om een statement te maken eens beginnen te stoppen met die Nike en adidas kleding. Die in Bangladesh onder dermate slechte omstandigheden wordt gemaakt, dat die arbeiders naar Qatar zijn vertrokken omdat de omstandigheden daar nog altijd beter zijn dan in hun thuisland...

Het is wat je een wantoestand wilt noemen, en of het je uitkomt.

20 november 2022 om 20:04

Jij bent dus fan van een oefenpot tegen Rusland voor de verbroedering? En dan ook meteen een pot tussen Irak en de USA, is dat ook allemaal vergeten en vergeven.

20 november 2022 om 20:10

Weet je, moraal en objectiviteit zitten een stuk uit elkaar. Moreel gezien zeg ik: nee.

Objectief gezien zeg ik: wat doet Rusland momenteel wat de VS de afgelopen 30 jaar niet heeft gedaan? Gaan we daar ook met een armband en mensenrechten expert heen als er een toernooi is?

20 november 2022 om 20:16

Oké dus ook fan van die pot tussen de USA en Irak? En dan ook meteen tussen Engeland en India en Nederland en Indonesië en door die gigantische verbroedering waar voetbal voor zorgt zijn alle schandvlekken van het verleden weggevaagd.

20 november 2022 om 20:19

Ik ben totaal geen tegenstander van die partijen die jij opnoemt nee. Of je er veel mee opschiet weet ik niet, zal wel niet. Maar met elkaar negeren en vermijden bereik je nog veel minder.

20 november 2022 om 20:23

Waarom roep jij dan net op tot negeren? Want we moeten dingen negeren volgens jou, er aandacht voor vragen mag namelijk niet onder de noemer “voetbal verbroederd”.

20 november 2022 om 20:32

Aandacht vragen voor dit soort zaken is voor de politiek. Samen een spelletje spelen is voor het volk.

Dat is voor mij het verschil. Kan een Amerikaanse, Nederlandse, Qatarese, Irakese of Russische voetballer of burger er immers wat aan doen wat de hoge heren beslissen? Die hebben niks te maken met de misstanden, slechts wat met het spelletje.

Dat verschil moet je ook blijven maken. Waarom moet je Qatarese burgers gaan treiteren met een armbandje? Laat dat lekker aan de politiek over.

20 november 2022 om 20:37

Ik ben niet van negeren maar wel van voorwaarde scheppen om een statement te maken. Je had gewoon niet moeten gaan. Dit is al jaren bekend en we gaan gewoon. Dan gaan we tijdens het toernooi ons druk maken om kleine nietszeggende statement. Het is belachelijk geworden, iedereen struikelt over elkaar heen om maar een statement te maken maar wel onder voorwaarde deelnamen aan dit toernooi. Niemand maakte een statement voor het toernooi waar dezelfde wantoestanden zich afspeelde.

20 november 2022 om 21:21

Dus bij sport het toch maar negeren?

20 november 2022 om 22:15

Nee, als je bij Sport niet mee doet omdat je er niet achterstaat negeer je het juist niet. Eigenlijk is wat wij nu doen negeren. Dus je gaat heen ondanks de omstandigheden dan negeer je het juist en maak je niet goed door een bandje te dragen.

20 november 2022 om 22:48

Je kan zeggen wat je wil, bijvoorbeeld dat zo een band niet genoeg is, maar het is onmogelijk te zeggen dat je iets negeert terwijl je er tegelijkertijd op mondiale schaal aandacht voor vraagt.

21 november 2022 om 09:58

En je tegelijkertijd dus deelneemt aan dit WK in dit land. Kom op zeg. Ik ga gewoon spelen in dat land maar doeners een band om want dat is een statement?? Voor mij ongeloofwaardig. Vooral te bedenken dat elke speler hierin een keuze heeft. Ze kiezen er zelf bewust voor in dat stadion te spelen en onderdeel te zijn van het in stand houden dit soort toewijzingen

20 november 2022 om 19:53

Oke maar waarom mogen armbanden met nodiscrimination en savetheplanet dan wel? Ik vind het prima als het niet mag, maar a) waarom kom je daar zo laat mee en b) waarom mogen die andere banden dan wel?

20 november 2022 om 19:59

Ik wist niet eens dat daar iberhaupt regelementen voor waren. Ik heb in de loop der jaren een karrenvracht aan verschillende banden voorbij zien komen.

20 november 2022 om 20:38

@Ewoud eerste wat ik dacht echter zijn die aangevraagd en goedgekeurd. Proces is bij deze niet gevolgd.

20 november 2022 om 19:58

De Fifa heeft zelf de “No to racism” campagne. Ook verbieden dan?

20 november 2022 om 21:33

Groot gelijk? Dat lijkt mij niet echt de juiste manier. Als er al geen regenboogband gedragen mag worden dan gaan ze echt veel te ver. Iedereen laat zijn oren maar hangen naar Qatar, stelletje schijters.

Alsjeblieft bonden van NL, ENG, DE, FR, SP en/of IT: Stap gezamenlijk weg van FIFA. Zowel op clubniveau als (in)nationaal worden ze gegijzeld door deze corrupte bende. Infantino klinkt als een regelrechte gek en dit soort zaken (tegen discriminatie) zijn puur voor de vorm, want zodra er iets op het spel komt trekt FIFA zijn staart in en zwicht voor het geld.

Is misschien tegenstrijdig, maar dan zou ik als voetbalbond ook niet meer meewerken aan dingen tegen racisme of voor respect. Hypocriete schijnbedoeling. Als het de FIFA goed uitkomt, pochen ze met al hun goede bedoelingen, maar ze laten nu zien dat ze daar echt geen klote van menen. Dat alles om geld draait bij de FIFA was allang bekend, maar dit toernooi laat in alles zien dat ze ons niet eens meer de schijn op willen voeren dat dit niet zo is. Dit is gewoon een middelvinger naar iedereen. Dit is de populairste sport ter wereld en dan hoort een WK de crème de la crème te zijn. Iets waar iedereen naar uitkijkt, maar dit toernooi is in alle opzichten verrot. Ik ben niet voor een Super League of wat dan ook en waarschijnlijk zal die organisatie minstens net zo verziekt zijn, maar ik hoop wel dat dit de ogen opent van veel bonden en clubs. Deze FIFA vernaggelt alles wat mooi is aan de sport.

Nu heb je des te meer een reden die band te dragen, juist nu maak je er een statement mee. Ik zou zeggen als je hem niet wilt dragen als van Dijk zijnde vanwege de gele kaart, wat op zich logisch is, geef de band over aan Noppert, kleine kans dat hij een gele kaart zou krijgen.

20 november 2022 om 20:43

Was ook mijn idee, maar als Van Gaal hem echt als duidelijk eerste keuze ziet zal hij er ook niet op zitten te wachten. Dan mis je je eerste keeper tijdens het derde duel.

20 november 2022 om 21:27

En welk statement maak je er precies mee?

20 november 2022 om 22:59

Hetzelfde statement als hiervoor, echter zou het nu van een grote meerwaarde zijn gezien het zojuist gegeven verbod hierop. Wanneer je nu juist standvastig blijft aan het statement dat je al wilde maken (hè, of jij of ik het er nu mee eens is of het nodig vindt daar gelaten) krijgt deze vanzelfsprekend een grote waarde. Naar mijn idee zou het nu juist goed zijn terwijl ik het voorheen maar een klein detailtje zou hebben gevonden. Nu zou er voor de wedstrijd op televisie een gele kaart moeten worden genoteerd, er zou juist zoveel meer aandacht worden besteed aan de band en de boodschap hierachter. Hopelijk toont onze selectie wat lef in deze!

21 november 2022 om 09:39

Ok, Ikea, ik begrijp dat een statement wellicht sterker overkomt als je het toch doet nadat het verboden wordt. Maar nogmaals, welk statement maak je precies door die band te dragen?

Alle spelers een tattoo van het one-love logo op de onderarm. Wat dan Fifa?

Goed want dat bandje is echt een ontzettend slap iniatief. De band van de FIFA ook trouwens. Best treurig deze bandjes strijd.

20 november 2022 om 20:50

Precies, je gaat spelen op dit WK wat een keuze is maar je gaat je druk maken om bandjes. Is mijn inziens makkelijk excuses met een slap initiatief.

20 november 2022 om 21:31

Ja inderdaad. Ik begrijp uberhaupt niet wat men denkt dat zo'n band gaat doen? Denkt men dat de Emir van Qatar opeens de wet gaat veranderen omdat Van Dijk een regenboogband draagt?

Het is gewoon een grote poppenkast geworden van de Westerse landen. Ze etaleren hun selectieve verontwaardiging op Qatar, maar gaan er wel allemaal doodleuk spelen. Dan moest je niet gaan. En over een maandje praat geen enkel voetbalbond, speler, trainer, fan, etc nog over Qatar of over de zogenaamde mensenrechtenkwestie in dat land.

De emir zal Infantino daarnet in het stadion nog een mooi vakantiehuisje hebben beloofd.
Uiteraard past die dan het reglement wel even aan.

Even Vincent met de band om op laten komen en na de start van de wedstrijd wisselen. Voor een (reserve) aanvaller is een gele kaart minder belastend dan een verdediger.

Wat boeit zo'n klote armband nou. De FIFA moet zich eens ergens anders mee bezig gaan houden dan dat bestraffen of wat dan ook.

Verder snap ik van Dijk wel hoor. Lijkt mij ook niet fijn dat je een gele kaart krijgt als verdediger en er dan nog 90+ minuten mee moet spelen.

Aangezien je toch 5 keer mag wisselen. kun je de wedstrijd best beginnen met een wisselspeler die na 2 minuten het veld verlaat. Zet Pasveer als aanvoerder op doel, en wissel hem na 2 minuten voor Bijlow waarnaar Van Dijk de aanvoerder wordt. 2e en 3e wedstrijd zou je dit met Simons en/of Weghorst kunnen doen. Probleem opgelost.

Maar treurig als de FIFA echt gele kaarten gaat uitdelen hiervoor. Het is geen politiek statement, maar een band die staat voor gelijkheid van ieder mens. Hoe kun je daar op tegen zijn? Zeker vreemd voor een bond die overal reclame maakt voor hun 'strijd' tegen racisme.

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren