Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord mikt na vertrek Jones op komst van twee oude bekenden’

Laatste update:

Hoewel Brad Jones transfervrij vertrekt bij Feyenoord, krijgen de Rotterdammers door zijn overstap naar Al-Nassr meer financiële ruimte om nieuwe spelers aan te trekken. Volgens het Algemeen Dagblad blijft technisch directeur Martin van Geel zich oriënteren op de transfermarkt en zijn Daryl Janmaat en Leroy Fer in beeld bij de club uit Rotterdam.

Feyenoord versterkte zich deze zomer met Yassin Ayoub, Luis Sinisterra en Jordy Clasie, en daarmee was de selectie voor komend seizoen ‘in principe rond’. Door het vertrek van Jones komt er ruimte in het salarisbudget en volgens het dagblad gaat Van Geel daarmee op zoek naar nieuwe spelers. Daarbij zoekt Van Geel naar spelers die er direct kunnen staan.

Eerder werd al bekend dat Feyenoord Janmaat en Fer graag zou terughalen. Na de terugkeer van Kevin Diks naar Fiorentina wist Van Geel nog geen nieuwe rechtsback aan te trekken en daar is Janmaat nu voor in beeld. Zijn contract bij Watford loopt nog door tot medio 2020. De vleugelverdediger kwam tussen 2012 en 2014 al uit voor Feyenoord, waarna hij voor zes miljoen euro werd verkocht aan Newcastle United.

Fer geldt als mogelijke vervanger van Tonny Vilhena. Voor laatstgenoemde is er nog altijd belangstelling vanuit het buitenland en hij heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij open staat voor een nieuw avontuur. Een nieuwe keeper lijkt Van Geel niet te zoeken, daar Feyenoord met Justin Bijlow, Kenneth Vermeer en Ramón ten Hove beschikt over drie keepers.

Met Leroy Fer en Daryl Janmaat doet Feyenoord mee om het kampioenschap

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
2 augustus 2018 om 07:22

Janmaat is een aanwinst, maar Fer betwijfel ik.. Ik word er overigens soms niet goed van hoe inspiratieloos het beleid is..

2 augustus 2018 om 09:20

Janmaat en Fer zullen met afstand de beste spelers van Feyenoord zijn. Janmaat was al goed toen hij weg ging en in ENG alleen maar gegroeid. Fer is al jaren een beest goede middenvelder en een stuk beter dan Vilhena, Clasie en consorten.

2 augustus 2018 om 09:36

Sorry nee dat zijn van Persie en Berghuis, wel zullen het absoluut versterkingen zijn.

Janmaat erbij zou heel mooi zijn dan kan st Juste gewoon centraal spelen en heb je zeer sterke aanvallende backs met aan de andere kant Haps/malacia.

Fer komt denk ik alleen als Vilhena weggaat maar indien dat gebeurd zie ik hem graag komen. Sterker nog ik denk dat we er op vooruit gaan dan.

2 augustus 2018 om 09:47

Je kan het inspiratieloos noemen ik zie het meer als een makkelijke manier om spelers binnen te halen waarvan je zeker weet dat ze goed genoeg zijn.

De beste spelers van de subtop in de Eredivisie zijn niet per se versterking kijk naar Larsson en Haps bijvoorbeeld. Janmaat en Fer zitten op een veel hoger niveau.

Verder is gokken op spelers in het buitenland ook altijd een risico als je ze echt voor de basis haalt. 020 betaalt ook 7,5 miljoen voor Wober, 2 x 5 mil voor een rechtsback en het ziet er naar uit dat deze spelers allemaal op de bank belanden dit jaar. Dat kan Feyenoord zich niet permiteren.

Zolang de spelers die komen echte versterkingen zijn ben ik blij.

2 augustus 2018 om 10:38

@objectief7: Dat zou kunnen, maar dan klopt er alleen geen hout van de rest van het aankoopbeleid. Clasie en Ayoub zijn al gehaald om El Ahmadi op te volgen, terwijl je verder nog zit met Toornstra, Amrabat, Tapie en Vilhena. Je kan Fer wel halen, maar dan had je Ayoub eigenlijk niet moeten halen, zelfs als Vilhena vertrekt is hij overbodig. Je komt met een geweldig overschot te zitten aan middenvelders.

2 augustus 2018 om 10:55

6 middenvelders voor 3 posities is een overschot als je competitie, beker en mogelijk europa league speelt? Leg uit... en vertel mij dan ook meteen welke topclub in welk land dan ook geen dubbele bezetting voor elke positie heeft.

2 augustus 2018 om 11:37

@suc6magnet, ik ga er persoonlijk niet vanuit dat Feyenoord Europees gaat spelen en dan zit je met 6 middenvelders voor 3 posities in de competitie en die paar wedstrijdjes beker die er toch niet echt toe doen.

2 augustus 2018 om 11:41

Daar moet je mee leren leven. Feyenoord heeft zijn lesje geleerd en gaat niet meer uitgeven dan dat er binnenkomt en zijn op eigen kracht gekomen waar ze nu zijn. Dat zouden meer clubs moeten doen.

2 augustus 2018 om 12:28

@suc6magnet

en dan ook nog eens 6 controleurs. wie moet er voor de creativiteit gaan zorgen dan als je met 3 controleurs op je middenveld speelt? dit aankoopbeleid van Van Geel gaat echt helemaal nergens meer over

2 augustus 2018 om 13:11

@japie:

v Persie speelt op 10 lijkt me creatief genoeg en anders speelt Toornstra daar. Niet helemaal het type creatieve aanvallende middenvelder maar wel box to box met een goeie trap en een redelijk scorend vermogen.

Ik denk dat iedereen graag een creatieve 10 ziet komen maar zoals je zelf al aangeeft we hebben genoeg middenvelders. Dan moet in de Martin v Gevangelie eerst iemand weg.

2 augustus 2018 om 13:16

@timkrul

Martin Van Geel moet gewoon eens een keer verder kijken als Studio Sport en spelers scouten die een grote transferwaarde gaan vertegenwoordigen. dan heb je eindelijk ook geld om meer creatieve spelers te halen ipv 30 miljoen uit te geven aan middelmatige spelers uit de Eredivisie. nu zijn we totaal afhankelijk van Van Persie, een fenomenale voetballer maar wel een voetballer aan het eind van zijn carriere die niet alles meer kan spelen

Wordt nog oud-Feyenoord zo. Guidetti en Martins Indi ook maar terughalen dan? De tovenaar van Tatabanya en Gaston Taument.

2 augustus 2018 om 07:33

Altijd voor de tovenaar van tatabanya gaan

2 augustus 2018 om 11:22

Jozef Kiprich, prachtvoetballer. Kon zelfs ik als Ajacied toch wel met plezier naar kijken.

2 augustus 2018 om 08:41

Of Mike Obiku. Nee beter van niet want dan valt er niets meer te juichen omdat er geen stadions meer zijn met hekken. Heeft zelfs een keer zijn handen opengehaald aan het prikkeldraad dat er hing. Ook shirtje uittrekken mag niet meer helaas. 1 brok beton.

2 augustus 2018 om 08:47

Heel erg creatief is van Geel niet, maar met Janmaat en Fer erbij staat er wel een sterk basiselftal hoor met beperkte middelen.

2 augustus 2018 om 09:16

Eens, probleem is alleen dat die beperkte middelen zo ook lekker beperkt blijven.

2 augustus 2018 om 10:16

Daar heb je ook gelijk in. Alleen heb ik liever een Berghuis en van Persie dan een tropische verrassing zoals die Colombiaan waarvan niemand weet wat ze kunnen verwachten.. Feyenoord is niet in de positie om gokjes te nemen voor veel geld.

2 augustus 2018 om 10:37

Feyenoord is inderdaad niet in de positie om gokjes te nemen voor veel geld.
Maar Feyenoord is net zo min in de positie om alleen maar oudgediende te halen met weinig tot geen restwaarde.
Dat is wat Feyenoord, in mijn ogen, nu wel een heel aantal jaar doet.
Ze moeten echt geld gaan harken, want als je ziet dat AZ op het moment zelfs hogere transfersommen krijgt, zou ik me toch zorgen gaan maken als Feyenoorder…..

2 augustus 2018 om 10:47

‘Alleen maar oud gedienden’... Eerst Kuyt en Boetius en toen Kuyt stopte kwam Van Persie. En weer een seizoen later Clasie omdat El Ahmadi (oud gediende) weg is. Het aantal ‘niet-oudgedienden’ dat geflopt is bij Feyenoord is nog altijd veel groter dan het aantal oud gedienden dat teruggehaald is en hun waarde meer dan bewezen heeft (El Ahmadi, Kuyt, RvP). Feyenoord had bijvoorbeeld ook Vlaar terug kunnen halen maar deed dat niet omdat ze vertrouwen hadden in Van Beek. Er worden dus weloverwogen keuzes gemaakt.

2 augustus 2018 om 11:06

Ben ik redelijk met je eens Suc6, al kun je bij het succes van Boetius grote vraagtekens zetten. Ik kan niet in de loonstrookjes van de oud-gediende kijken, maar ik schat dat hun loon wel wat hoger uitvalt dan bijvoorbeeld de Colombiaan, en Conti heeft wel degelijk een goed punt mbt restwaarde van spelers. Zoals in zoveel dingen in het leven zou ik dus voor de welbekende middenweg gaan. Paar oud-gediende/ervaren en bewezen krachten als basis. Dat vervolgens aanvullen met wat ‘gokjes’, om ook wat cashflow te genereren. Jammer om te zien dat de aanvoer van jeugd iets stagneert ten opzichte van ‘de slechte jaren’. Maar zoiets komt vaak toch in golven.

2 augustus 2018 om 12:30

@dvv20

als Van Geel vorig jaar die 30 miljoen niet had uitgegeven aan pure middelmaat en in staat was geweest een goed scoutingsapparaat neer te zetten die jonge spelers met grote potentie wist te scouten die veel geld kunnen opleveren bij doorverkoop waren de middelen nu niet zo beperkt. het enige wat beperkt is bij Feyenoord is deze technisch directeur die miljoenen laat verdampen aan middelmatige spelers zonder restwaarde

2 augustus 2018 om 13:39

Nee, hij speelt op safe en ik verwacht dat Feyenoord door dit beleid wegzakt. Feyenoord moet een creatieve technisch directeur zoeken want van Geel brengt Feyenoord niet verder en dat is jammer!

3 augustus 2018 om 08:54

Je had precies hetzelfde gezegd als van Geel die 30 miljoen aan Brazilianen en Mexicanen had uitgegeven die het niet zouden redden. Het verschil is alleen dat de meeste spelers die Feyenoord kocht zich al enigszins in de eredivisie hadden bewezen. Dus de kans van slagen is groter. Uiteindelijk is het altijd afwachten hoe een speler rendeert in zijn nieuwe team.

2 augustus 2018 om 10:40

Spelers scouten met het bord op schoot tijdens Studio Sport op zondagavond is Martin van Geel ten voeten uit. Hij heeft naam gemaakt bij AZ door de topspelers van Willem II, waarmee Co Adriaanse 2e is geworden in de Eredivisie, mee te nemen naar AZ. Hij wisrt namelijk alles van die contracten.... Bij Ajax waren zijn successen Huntelaar en Suarez, al had hij tientallen flops zoals Delorge en Kennedy Bakircioglu.

Je begrijpt dat ik geen fan ben van deze fantasieloze man, al lijken mij Fer en Janmaat prima versterkingen. Over Clasie heb ik mijn twijfels, die staat al jarenstil en kreeg zelfs bij Brugge splinters in zijn achterwerk. van Geel moet overigens wel oppassen met dit soort spelers, want die zullen een behoorlijk prijskaartje hebben. Feyenoord is destijds in financiele problemen gekomen door de enorme salarissen van ondermeer van Bronckhorst, Hofland, Roy Makaaij en Landzaat. Routeniers waarmee Feyenoord weer eens de titel had moeten pakken. maar dat zal

2 augustus 2018 om 12:05

Doncoxxx, de situatie met Gvb, Makaay e.d. was compleet anders natuurlijk. Daar waren doelbewust risico's genomen. In de begroting werd rekening gehouden met verwachtte prestaties, toen die niet behaald werden kwam Feyenoord in de fifnanciele problemen. Nu maakt van Geel eerst ruimte in het salarishuis, voordat hij spelers terug haalt.

Als je kijkt naar het totaal aantal ervaren teruggehaalde spelers, zonder restwaarden kom ik alleen uit op van Persie en Clasie op dit moment. Misschien komt daar Janmaat en of Fer nog bij. Iedereen spreekt altijd over een Mickey mouse competitie omdat er alleen talenten rondlopen. 3 of 4 ervaren spelers zal alleen maar goed zijn voor het niveau van de eredivisie + voor de talenten om te zien wat zij er voor over moeten hebben om internationaal succes te hebben.

2 augustus 2018 om 11:41

Hahaha,,een doodsteek aan je jeugd om daarvoor uit gearrangeerde spelers te halen.daarom de beste kansen die ze krijgen om te vertrekken vind ik niet gek .ouders en die jongens lezen dit ook.

2 augustus 2018 om 12:08

Sorry, maar de jeugd is gewoon (nog) niet goed genoeg. Als rechtsback heb je Nieuwkoop en Reith onder contract staan. Nieuwkoop heeft sinds het vertrek van Karsdorp nooit aangetoond het niveau van Feyenoord aan te kunnen. Reith was in de Youth League al 1 van de minderen en volgens mij niet eens lid van de vaste selectie.

Als CVM heb je als jeugdspeler alleen Wehrmann en eventueel El Bouchatoui. Waarbij de laatste in de jeugd heeft aangetoond een hoog niveau te halen, maar nog lang niet rijp is voor een basisplaats in het 1e.

Dan heb je nog van Persie, de enige spits met potentie is Vente, Maar ook hij heeft aangetoond nog ver van het niveau van Feyenoord 1 te zijn.

Laat die jongens een jaartje jupiler league en daarna ergens in de eredivisie spelen op huurbasis en wie weet maken ze dan een kans.

2 augustus 2018 om 13:20

@kraanvogelaar

naar verluid is Van Geel bezig Van Hanegem en Boskamp te contracteren. hij zoekt nog creativiteit op zijn middenveld en een fysiek sterke verdediger en het liefst spelers die zich bij Feyenoord al een keer hebben bewezen om dat hij liever geen risico's neemt gezien de beperkte financiele middelen.

vorig jaar bijvoorbeeld had hij maar 30 miljoen te besteden, daar kan je verder weinig mee als Eredivisieclub

Wil Van Geel een elftal hebben met alleen centrale middenvelders? Je hebt Amrabat, Ayoub, Tapia, Clasie en Vilhena. Verder kan Toornstra er ook evt spelen. Wat moet je dan nog met Fer? Verder zie ik PSV zich juist graag meldrn voor Fer. Om op de plek van Van Ginkel te spelen. Fer is een powerhouse en een scorende middenvelder en dat kunnen ze goed gebruiken. Die Guttierez waar iedereen het over heeft kost gewoon teveel dus dan moet je op zoek gaan naar goedkopere arternatieven. Fer is dan zeker geschikt.

2 augustus 2018 om 07:30

Er staat toch gewoon in de tekst dat Fer pas in beeld komt als Vilhena toch nog vertrekt?

2 augustus 2018 om 10:06

Er staat duidelijk dat Fer komt, mocht Vilhena vertrekken. Nou dan heb je 5 middenvelders voor 3 posities, lijkt me netjes als je uitspreekt op meerdere fronten mee te willen doen.

Erna zeg je dat je een Fer wel graag naar psv ziet komen door zijn kwaliteiten, is het dan heel vreemd dat Feyenoord hem terug wil halen? Mede gelet dat hij al bekend is met de club?

2 augustus 2018 om 13:28

Toen ik het artikel las stond dat er nog niet in. Dat is dan aangepast. En kwalitatief is hij zeker geschikt voor Feyenoord maar ondertussen kan je ook de vraag stellen waarom ze dan al die andere middenvelders hebben gehaald? Het lijkt mij dat die ook genoeg vertrouwen en speeltijd verdienen.

Er is ruimte in salarishuis door vertrek Jones, dan zouden Fer en Janmaat kunnen komen.. Die beide een klap geld verdienen in Engeland.. Op huurbasis miss ja als huidige clubs 80% doorbetalen..

2 augustus 2018 om 10:21

Zie Kuyt, zie RvP. Is het daar ook zo gegaan? Andere clubs willen ook geld vrijmaken in hun salarishuishouding en laten daarom ook spelers transfervrij gaan. Daar moet je als Nederlandse club zonder geld gewoon slim en dankbaar gebruik van maken.

2 augustus 2018 om 10:39

Die zaten aan het einde van hun loopbaan en hadden hun zakken al vol. Die deden het uit clubliefde. Fer en Janmaat zitten in een andere fase van hun loopbaan.

2 augustus 2018 om 10:42

Denk dat die iets meer verdiend hebben maar je hebt een punt.

2 augustus 2018 om 10:51

Dat maakt niets uit. Ook Fer en Janmaat krijgen hetzelfde verhaaltje te horen. Terugkomen is prima, maar geld is er niet dus take it or leave it. Kortom, deze jongens gaan bij Feyenoord geen exorbitante salarissen verdienen (voor Feyenoord begrippen) als was het maar omdat je geen scheve gezichten in de selectie wilt hebben.

Janmaat is een prima speler voor Feyenoord en de eredivisie en zou zeker een aanwinst zijn. Maar dat zou betekenen dat Nieuwkoop weer geen kans krijgt, zo verpest je toch je jeugd.

En Fer, wat moet die nog toevoegen. Iedere club waar voor hij speelt degradeert.... Ik zie de meerwaarde van Fer niet, zeker als je genoeg middenvelders achter de hand heb. Tapia en Amrabat zijn aangekocht als eventuele vervangers van El Ahmadi en Vilhena, waarom dan alsnog Clasie en misschien Fer halen? Geef gewoon eerst je huidige spelers de kans, dit gaat nergens over. Pure kapitaalvernietiging.

Als je zo graag wil shoppen, haal dan 1 of 2 centrale verdedigers en laat Botteghin, van der Heijden en van Beek vertrekken. De verdediging van Feyenoord is uiterst zwak.

2 augustus 2018 om 07:59

Ik ben bang dat Nieuwkoop niet goed genoeg zal blijken

2 augustus 2018 om 08:19

Nieuwkoop sukkelt vaak met blessures en laat zich totaal niet zien als hij fit is. Toen Karsdorp bij Feyenoord zat deed Nieuwkoop het aardig als Back-Up. Maar ik zie hem nog echt niet de rol van Karsdorp overnemen. Het is nu zelfs zo dat een CV zijn rol beter invult dan hem zelf. Je kan wel zeggen: Geef dr huidige selectie de kans. Maar zo werkt het niet. Als je er vervolgens eind September achterkomt.dat je kwalitatief te kort kom kom je te laat.

2 augustus 2018 om 08:29

Nieuwkoop is bij het minst of geringste geblesseerd. Bovendien loopt de tandem met Berguis ook niet. Janmaat is veel aanvallender dan Nieuwkoop en dat is waar wij naar op zoek zijn. Een vleugel die over de naar binnen trekkende Berghuis heen gaat. St Juste vult dit ook aardig in. Maar die zal op termijn wel naar cv schuiven. Kom maar op met Janmaat

2 augustus 2018 om 09:59

Het lijkt me toch dat je gewoon een zo sterk mogelijk elftal wilt hebben... wat boeit de ontwikkeling van een jongeling dan? Dan verhuur je hem een jaartje aan ED club, kan hij ontwikkelen. Zijn doorgedraaid hier in NL met hun ontwikkelen. Koop een mummie, kunnen ontwikkelen. Een Fer, Clasie, Janmaat, Blind, De Jong voegen enorm veel toe op veel meer fronten dan alleen tijdens een wedstrijd. Daar ontwikkelen spelers/de echt grote talenten zich veel meer door.

2 augustus 2018 om 10:10

Nieuwkoop is veel te blessuregevoelig om als enige rechtsback een seizoen mee in te gaan. Wat betreft het middeveld ben ik het met je eens. Ik zou Fer pas halen als er 2 middevelders vertrekken

Waarom is iedereen zo obsessed met exotisch scouten? Het is toch hartstikke logisch dat je binnen je eigen netwerk kijkt naar spelers waarvan je weet wat je eraan hebt? Fer weet ik niet of we nodig hebben met al die middenvelders, maar Janmaat terug zou ik wel vrolijk van worden! Helaas lijkt alleen huur me een optie, maar dan nog.

2 augustus 2018 om 08:06

Niet omdat Van Persie, Clasie, Fer en Janmaat slechte aankopen zijn. Ze hebben geen restwaarde. Waar bij PSV en Ajax straks daar voor 70 miljoen + bij wijze van verkocht wordt gaat er bij Feyenoord voor ongeveer 0 cent verkocht worden. Op deze manier word het financiële gat alleen maar groter.

2 augustus 2018 om 08:16

Tsja....ik hoorde gisteren de commentator bij Ajax - Sturm Graz vertellen dat Wober meer dan 7 miljoen heeft gekocht. We weten allemaal dat Feyenoord dat soort bedragen niet kan ophoesten, en als we dat al doen, dat moet het veel meer kwaliteit hebben als een Wober. Snap daarom dat je gaat voor jongens die bekend zijn en waar je van wat kan verwachten, ipv een aankoop waar je nog maar moet zien of het wat word.

Leuk die bedragen die je noemt, maar dat moet er natuurlijk ook maar uitkomen. Ook bij Ajax lukt dat niet altijd.

2 augustus 2018 om 08:21

Ik ben het met Thugvz eens. Aan die spelers ga je gewoon niets verdienen. Niet voor niets dat Feyenoord een miljoen of 30 verlies draait op aankopen sinds 2010. Er worden te vaak relatief oude spelers zonder restwaarde gehaald (Jones, El Ahmadi, Kazim, Botteghin, Vd Heijden, Wilkshire etc). Die hebben vaak nog een hoog salaris ook.

2 augustus 2018 om 08:23

Vorig jaar kocht Feyenoord voor ong 27,5 miljoen en verkochten ze voor ongeveer 30 miljoen. Dit jaar kochten ze nog nauwelijks wat en komt er ook nihil binnen met spelers die vertrekken en met een handdruk worden bedankt voor bewezen diensten. Er is gewoon geen geld.

2 augustus 2018 om 08:32

Er moet geld gecreëerd worden. Dat is de verantwoordelijkheid van de TD. Het is een beetje vicieuze cirkel. Er is geen geld om in talentvolle spelers te investeren die later hun geld ruimschoots opbrengen dus haal je goedkope spelers die er gelijk staan, maar geen restwaarde hebben. Eigenlijk de situatie zoals hij is bij Feyenoord sinds jaren 80 van de vorige eeuw(!), altijd financieel de onderliggende partij ondanks het enorme potentieel en achterland.
Verder hoor ik Overmars nooit over een salaris budget ...

2 augustus 2018 om 08:33

@genieterr

Hoe denk je dat wij ons zo'n gok als Wober kunnen permitteren? Dat is door veel in de jeugd te investeren en die voor grote bedragen door te verkopen. Toegegeven, Ajax kan hier in doorslaan, maar in de Nederlandse competitie ben je hier helaas te afhankelijk van geworden. Maar dat wij een Wober kunnen halen voor dat bedrag komt natuurlijk omdat we Sanchez vlak ervoor vekopen voor 40 miljoen.

Laten we voor de competitie hopen dat Sinestrerra (die nieuwe Colombiaanse spits) ook 40 miljoen oplevert en jullie hier op de lange termijn op verder kunnen borduren.

2 augustus 2018 om 08:58

Precies wat ThugVz zegt. Je kan er best een leuk en kampioenswaardig team mee neerzetten voor dit seizoen. Maar op lange termijn wordt de kloof op deze manier groter en groter. Nu is het hopen dat Sinisterra het 8e wereldwonder blijkt te zijn en 200+ miljoen oplevert. ;-)

2 augustus 2018 om 09:07

Dat ze teveel oudere spelers halen kan ik me misschien nog wel in vinden, al heeft het ons de laatste paar jaar wel succes gebracht. En die sportieve succesen hebben ons ook geld opgeleverd.
Maar vooral dat eeuwige gemekker dat hij alleen in of uit de ed scout vind ik onzin.

2 augustus 2018 om 09:14

Genieterr, Wat je zegt klopt wel, maar de cyclus (ajax/psv die miljoenen maken en Feyenoord geen restwaarde) kun je alleen doorbreken door exotisch te gaan scouten of je een Janmaat wederom door kan verkopen

2 augustus 2018 om 09:35

Dante.. Wat hebben die sportieve successen opgeleverd? Een kampioenschap met daaraan een cl ticket, dat kan ik begrijpen. Maar aan een beker en JC schaal winnen hangt geen groot geldbedrag. Voor de uitstraling van een club is het wel belangrijk. Bv voor het aantrekken bij buitenlandse spelers. Alleen die komen er nauwelijks voorbij bij Feyenoord. Of Feyenoord nu eerste of vijfde staat. Spelers als Clasie en Van Persie komen toch wel.

2 augustus 2018 om 10:18

En wat doet Ajax met die miljoenen? Oud eredivisie spelers Tadic en Blind terughalen voor 30-40 miljoen euro. Dan heb ik toch liever Janmaat en Fer die gratis (?) terugkomen en die de periode kunnen overbruggen totdat er weer een goede jeugdlichting aankomt die voor goede bedragen verkocht kunnen worden.

2 augustus 2018 om 10:24

Hoezo er moet geld gecreerd worden? Een voetbalclub is geen commercieel bedrijf. Een voetbalclub moet vooral prijzen pakken. Dat wordt soms nog wel eens vergeten tijdens al het geld verdienen....

2 augustus 2018 om 10:36

Dat is natuurlijk niet waar. Waarom moeten die prijzen gewonnen worden? Omdat dat geld oplevert. En met dat geld worden betere spelers gekocht en opgeleid om nog meer prijzen te winnen die weer geld opleveren. En neem een club als Ajax (beursgenoteerd), uiteraard gewoon een commercieel bedrijf.

2 augustus 2018 om 10:57

@blackpool Ik weet de exacte cijfers niet, maar het heeft ons van het half failliete lachertje van de ed, naar een gezonde club die af en toe weer ergens voor meedoet gebracht. En zelfs wat wint af en toe. In een paar jaar tijd.

2 augustus 2018 om 20:17

Tsja...het zijn meer successen dan Ajax, dus in die optiek gewoon doorgaan met huidig beleid

2 augustus 2018 om 09:58

De komst van Janmaat juich ik zeker toe maar verder heb ik echt mijn vraagtekens bij het hele beleid van van Geel.
Ik vraag me oprecht af of hij wel een netwerk heeft.

2 augustus 2018 om 10:30

Omdat jongens als Clasie, Janmaat en Fer geen restwaarde hebben. Feyenoord heeft een oud elftal waar bijna niemand voor veel geld verkocht kan worden.

2 augustus 2018 om 11:01

@vedetterut Dan heb je het over leeftijd. Dat is een andere discussie. Ik doel op het feit dat van Geel altijd afgezeken wordt over het feit dat hij alleen Nederlanders, of mensen uit de Nederlandse competitie, scout.

2 augustus 2018 om 12:33

@dante

iedereen is geobsedeerd met exotisch scouten omdat je dan als club financieel stappen kan maken en dus ook sportief. Van Geel haalt spelers die je geen winst gaan opleveren omdat ze amper restwaarde hebben. het is middelmaat uit de Eredivisie of oud spelers altijd.

als het zo blijft gaan word Feyenoord een subtopper ipv een topclub want financieel raken we op deze manier steeds verder achter op PSV en Ajax, 2 clubs die wel af en toe heel goed scouten in het buitenland en superveel winst maken op deze potentiele toppers uit andere landen.

deze korte termijn visie van Van Geel doet de toekomst van Feyenoord de das om

2 augustus 2018 om 19:28

@japie Ja ok dus het gaat om leeftijd, niet om afkomst/competitie. Daar kan ik me op zich nog wel in vinden. Al hebben we volgens mij best ook wat jongere spelers die nog wel iets op kunnen leveren. Geen speler van 40m, maar ok. Niets zegt mij dat we die in zuid amerika sneller vinden dan dichter bij huis. Zeker niet met ons budget.

Wat een verrassing, mijn club die voor oude bekenden wilt gaan.. Echt waardeloos dat we zo weinig creatief scouten

2 augustus 2018 om 08:18

Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan he. Om nou maar een speler van buiten Nederland te halen omdat iedereen dat roept gaat ook nergens over. Feyenoord heeft niet al te goede ervaringen met gescoute spelers de afgelopen jaren. De meeste mislukken.

2 augustus 2018 om 08:24

Feyenoord kan het daarnaast minder veroorloven een 'miskoop' te hebben dan bijvoorbeeld Ajax of Psv. Al wordt er ook genoeg geld over de balk gesmeten aan oude, dure(qua salaris) krachten.

2 augustus 2018 om 08:51

Ajax kan zich dat permiteren omdat ze de jeugd kans geven. Feyenoord heeft dat ook gedaan in de periode van de vrij en clasie, maar is daarna weer gevallen op oude ervaren spelers. Met de verkoop van de vrij en clasie hebben ze financieel klappers gemaakt. Waarom daar niet op doorpakken?

2 augustus 2018 om 09:23

Feyenoord heeft een aantal goede lichtingen uit de jeugd gehaald maar zal ook stappen moeten maken in exotisch scouten om aan te haken aan de top. PSV en Ajax zijn hier veel verder in en dat maakt zowel op sportief als financieel gebied nu een stuk verder. (just curious) Waar zijn eigenlijk al die miljoenen gebleven met de verkopen van Janmaat, Bmi, Karsdorp enzo?

2 augustus 2018 om 09:49

Wat een napraterij weer. Ook nu heeft Feyenoord met Verdonk, Malacia, Bijlow, Nieuwkoop, Vilhena, Van Beek, Vente, Toure, Geertruida en El Hankouri gewoon weer heel veel eigen jeugd in de selectie. Die (op Geertruida en Toure na) allemaal ook nog eens regelmatig spelen.

2 augustus 2018 om 09:55

Regeren is vooruit zien, risico's durven nemen. Wat er bij Feyenoord gebeurd is achterom kijken en spelers halen zonder enige restwaarde.Dat is korte termijn politiek. Zo blijven ze elk jaar weer mekkeren dat er geen geld is maar met dit voorzichtige beleid zal het nooit anders worden. Investeer eerst eens in goede scouts die verdienen hun geld dubbel en dwars terug. En het geld klotst over een paar jaar tegen de plinten met zo'n trouwe achterban.

2 augustus 2018 om 09:59

Er zat helaas gewoon een groot gat tussen de lichtingen van bijv. Karsdorp/kongolo en nu bijvoorbeeld met Vente. Een aantal lichtingen is grotendeels gewoon te licht bevonden, al lijkt een Verdonk plots weer goed aan te haken. Maar er heeft gewoon veel niet kunnen doorbreken of toptalenten kozen voor het buitenland, waarvan Chong wel het beste voorbeeld is momenteel, al valt hij onder de lichting van Vente.

In de aankomende lichtingen zitten wel weer grote talenten die aan kunnen haken op iedere linie. Verwacht dat spelers als Burger en Kokcu (als hij blijft) regelmatig minuten kunnen gaan maken. Vooral Burger zou het in mijn ogen al aan kunnen.

2 augustus 2018 om 10:13

Kan zijn, maar zeur dan niet dat Feyenoord de eigen jeugd geen kans geeft. Dat de lichting niet goed genoeg is, is een ander probleem.

2 augustus 2018 om 11:21

@genieterr dat is nou juist het punt, als de meeste gescoute spelers mislukken is er gewoon een gemankeerd scoutingapparaat!

2 augustus 2018 om 12:36

@genieterr

dan steek je je geld in een goede scouting en haal je een middelmatige speler minder een keer. waar Van Geel vorig jaar 30 miljoen aan heeft uitgegeven heeft Feyenoord ook nog geen goed ervaringen mee dus dat "risicovolle scouten in het buitenland" vind ik echt een non argument.

in het buitenland lopen er talentvollere spelers rond als in de Eredivisie dus hier ligt het risico juist hoger in de Eredivisie want hier pik je 9 van de 10 keer spelers op die je club geen stap verder helpen

2 augustus 2018 om 20:18

Wat een grote onzin. Huidige selectie bevat net zoveel jeugdspelers als bij Ajax.

2 augustus 2018 om 11:18

Er valt best wat te zeggen voor deze route toch? Je kan wel voor exotische parels gaan, we hebben overigens Sinisterra gescout, maar dat is afwachten hoe die presteren. Janmaat en Clasie, daarvan weet je wat ze waard zijn. Hebben geen aanpassingstijd nodig, geen Kuipvrees, waardevolle ervaring in de PL in de benen en kunnen zorgen dat Feyenoord een stabiel hoog niveau haalt. Als je voor de pegels wil spelen heb je dat nodig. Kun je wel blindstaren op al die talentvolle pareltjes, maar die vijver wordt vrij rap leeggevist door de topclubs die met hagel kunnen schieten.

2 augustus 2018 om 11:44

Fer en Janmaat, 2 internationals die al hebben aangetoond het niveau van Feyenoord aan te kunnen en hebben in de sterkste competitie ter wereld veel gespeeld sinds ze zijn vertrokken. Waarom zou het aantrekken van deze 2 waardeloos zijn?

Successen uit het verleden geven nog geen garantie voor de toekomst. Als ik van Geel was zou ik vragen of Willem (Van Hanegem) ook nog interesse heeft om terug te keren. Volgens mij is het beter om vooruit te kijken en te denken dan terug te vallen op spelers die in het verleden bij je club successen hebben meegemaakt. Het team van destijds onder van Marwijk zal nu niet meer hetzelfde presteren hoor.

2 augustus 2018 om 09:53

Nee, de terugkeer van Kuyt was echt een enorme flop inderdaad... net als destijds de terugkeer van Stam en Ooijer bij Ajax of de terugkeer van Van Bommel en Cocu bij PSV. Als je dit soort ervaren en doorgewinterde jongens kunt terughalen moet je het altijd doen. Zorgen voor de ideale mix van ervaring en jeugd en de jonkies kunnen er ook nog eens enorm van leren.

2 augustus 2018 om 11:17

Als zulke spelers terug gehaald worden om voor een ideale mix te zorgen is het een goede reden omdat te doen maar bij Feyenoord is het beleid aan het worden en dat is zorgelijker. Want ik zie de rest er echt niet beter van gaan voetballen daar hebben ze de kwaliteit niet voor. Tevens zien de jonge talenten al jaren van tevoren aankomen dat ze waarschijnlijk geen kans krijgen, dus gaan ze weg en snapt men niet waarom. Op de plaats van de echte talenten (Malacia) kopen ze andere (Haps). Dan hebben ze naar mijn idee niet in de gaten wat er in de eigen jeugd rond loopt in tegenstelling tot de buitenlandse scouts.

2 augustus 2018 om 12:38

@suc6magnet

Kuyt en Van Persie hebben in de Europese top gespeeld en waren daar van meerwaarde. Fer, Clasie, Janmaat en Boetius zijn niet eens een heel klein beetje in de buurt van dat niveau gekomen dus dat is natuurlijk een heel ander verhaal om die terug te halen

Als Feyenoord zijnde moet je de terugkeer van Fer niet willen. Die jongen heeft zijn club in de steek gelaten, samen met Wijnaldum. Als je echt zogenaamd kind van de club bent, maak je niet zo’n gevoelige stap.

2 augustus 2018 om 08:36

Daar ben ik het niet mee eens. Een speler moet ook aan zichzelf denken en aan zijn ontwikkeling. Fer verliet Feyenoord voor FC Twente, omdat deze club op dat moment gewoon beter presteerde. Hetzelfde geld voor Wijnaldum - hij kon bij PSV zichzelf laten zien op een hoger niveau (lees Europees).

Feyenoord heeft de laatste paar jaar weer de aansluiting gevonden bij Ajax en Psv, maar toendertijd zaten ze diep in de put. Niet zo gek dat spelers dan deze 'gevoelige' overstap maken.

2 augustus 2018 om 08:59

Dat vind ik een slappe reden om te vertrekken. Feyenoord is en blijft een topclub in Nederland. Dan ga je niet weg omdat het een andere club er beter voor staat op dat moment. Loyaliteit staat bij Feyenoord volgens mij ook hoog in het vaandel, dus ben zeer benieuwd, hoe het legioen een terugkeer ziet zitten.

2 augustus 2018 om 09:09

Ik spreek niet namens het Legioen, maar ben het wel eens met Miccoli, het waren pijnlijke overstappen omdat zij naar concurrenten vertrokken, maar zij deden gewoon mee in de top en hoe dan ook was het op dat moment beter voor de ontwikkeling van Wijnaldum en Fer om daarheen te gaan. Feyenoord draaide mee in de middenmoot en met de verkoop van die spelers kregen we het broodnodige geld. Een topclub waren we toen op papier.

Wijnaldum blijft voor mij ook altijd een sympathieke jongen/feyenoorder, aangezien hij na zijn overstap bijvoorbeeld nog een groot bedrag heeft geschonken aan Varkenoord uit dankbaarheid. Fer kan ik het zeker ook wel vergeven.

2 augustus 2018 om 11:19

Fer is nooit meer boven Feyenoord geeindigd sinds zijn vertrek dus gewoon gelul. Slappe zak zonder mentaliteit die het schip verliet toen we hem nodig hadden. Vlaar, De Vrij, Clasie, dat soort jongens zijn de echte helden.

2 augustus 2018 om 12:32

Ik vind het geen slap gelul, Livinglegend. Op het moment van vertrek was Twente beter. Helaas voor Fer begon het toen net in te storten.

2 augustus 2018 om 12:40

@afcajax0164

de verkopen van Fer en Wijnaldum hebben ervoor gezorgd dat Feyenoord kon overleven omdat ze zwaar in de financiele sores zaten. ik vind Van Geel een incapabele TD als het gaat om zijn transferbeleid maar die verkopen en de sanering heeft hij echt uitstekend gedaan. nu is het wel tijd voor een nieuwe TD want Van Geel helpt heel de toekomst van Feyenoord in het slop met zijn aankoopbeleid

Waarom zou je die 2 terughalen? Is gewoon middelmaat. Laat de jeugd maar eens doorstromen. Daar zitten vast 2 gelijke soort voetballers, zoniet betere. Dat met hangende pootjes terugwillen. Bah.

2 augustus 2018 om 09:57

Jaaaaaaa lekker met 23 jeugdspelers de competitie, beker en vooral de Europa League spelen! Kansloos dus. We hebben op dit moment 13 eigen jeugdspelers in de selectie zitten. Zou niet weten waarom je dat niet zou aanvullen met een aantal ervaren jongens. Janmaat is daarbij ook nog eens international.

2 augustus 2018 om 11:19

Janmaat is international en basisspeler in de PL. Hoezo is dat dan middelmaat?

4 augustus 2018 om 19:18

Bij Watford is het geen vaste kracht. Daarbij als hij Feyenoord terug zou keren is dat tekenend dat geen club uit een topcompetitie hem haalt. Feyenoord kan ook geen Blindconstructie dokken. Dus middelmaat.

Janmaat kan ik nog wel begrijpen, maar Fer? Het is niet dat Fer een verkeerde speler is, want dat is hij zeker niet. Hij heeft veel Premier League ervaring, maar heeft Feyenoord niet al genoeg middenvelders met Ayoub, Vilhena, Clasie, Toornstra, Tapia en Amrabat?

2 augustus 2018 om 09:04

Fer zou wel een enorm blok beton in de Eredivisie zijn, maar zo nodig vind ik zijn komst ook niet. Dan zou ik veel liever zien dat Tapia het volle vertrouwen krijgt, een vrij vergelijkbare speler. Ja, die is nog geblesseerd, maar je gaat Fer niet erbij halen om even een gat van (max.) een half jaar op te vullen.

2 augustus 2018 om 09:58

Er staat toch duidelijk dat Fer alleen in beeld komt bij een vertrek van Vilhena?

Leuke poll, met deze spelers is feyenoord volgens mij nooit kampioen geworden. En nu ze minder geworden zijn en Feyenoord ineens oudere ervaren spelers wil zullen deze wel even flink bijdragen aan een eventueel kampioenschap.
Nostalgie is een leuk iets, maar zowel Martins Indie als Janmaat hebben (en hadden) volgens mij niet de kwaliteiten die Feyenoord zou moeten willen nastreven.
Oud spelers terughalen alleen.omdat het oud spelers zijn werkt ook niet altijd, ze moeten wel duidelijk een verbetering zijn

Mikken alleen maar op oude bekenden. Wat nieuws mag ook wel. Dat valt makkelijker door te verkopen.

Haal anders ook regi blinker en de wolf terug. En oe a Ed de goey als doelman

2 augustus 2018 om 10:24

Zoals bijvoorbeeld Cassiera die nu bij Groningen op de bank belandt? Ik weet wel dat tegenover Cassiera ook een Sanchez staat, maar Feyenoord kan dat soort gokjes zich niet veroorloven. Dat ze nu die Sinisterra gehaald hebben vond ik al heel wat.

Ik zei het laatst al een beetje gekscherend, maar het begint er nu echt op te lijken dat Van Geel geen meter verder kijkt dan de eredivisie en de oud-Feyenoorders die hij nog in zijn telefoon heeft staan. Op zich prima hoor, maar erg creatief en vindingrijk is het niet. Waarom slagen Ajax en PSV er wel regelmatig in om ergens een echte (niet eens noodzakelijk heel dure) verrassing vandaan te toveren en Feyenoord niet?

2 augustus 2018 om 10:03

Van Geel is heel dudelijk geweest in zijn uitleg. Eerst eigen jeugd. Daarna spelers uit de eredivisie en spelers met een Feyenoord verleden, daarna Scandinavie scouten en daarna pas buiten Europa scouten. Voor zover nog niet duidelijk; Feyenoord heeft nauwelijks geld. Dan kun je je dus geen dure gokjes veroorloven en ga je voor spelers die je meerdere jaren Eredivisie hebt zien spelen (alhoewel ook dat geen garantie geeft, zie Larsson) of die een verleden hebben bij de club en een toegevoegde waarde hebben ten opzichte van wat er loopt (zie Kuyt, RvP, Clasie en mogelijk Janmaat). Fer komt alleen indien Vilhena weggaat. Prima.

2 augustus 2018 om 10:08

"voor zover nog niet duidelijk; Feyenoord heeft nauwelijks geld. Dan kun je je dus geen dure gokjes veroorloven en ga je voor spelers die je meerdere jaren Eredivisie hebt zien spelen"

Verrassingen hoeven niet altijd duur te zijn. PSV heeft bijvoorbeeld Arias, Guardado en Moreno uit het buitenland gehaald voor bedragen die Feyenoord ook best had kunnen betalen.

Overigens heeft Feyenoord in de afgelopen drie seizoenen maar vier miljoen minder uitgegeven dan Psv.

2 augustus 2018 om 10:30

Nogmaals: leuk dat die jongens het bij PSV hebben gemaakt, maar ze hadden ook een flop kunnen zijn. En dan ga je voor veel geld het schip in. Feyenoord kon/kan dat soort gokjes niet nemen. En in feite doen ze dat toch met de spelers die ze halen, want dat kan ook mislukken. Alleen door bekenden te halen maak je het risico kleiner doordat je weet wat ze kunnen en doordat het bekenden zijn van de club weet je dat ze in ieder geval geen ‘kuipvrees’ zullen hebben. Zie bijvoorbeeld Larsson: beste voetballer van Heerenveen, kan het niet laten zien bij Feyenoord. Waarom zou een onbekende braziliaan of mexicaan dan wel een garantie voor succes zijn? Die hebben nog als extra last dat ze moeten integreren in Nederland en daarmee hebben ze heel vaak problemen. Zelfs een spits als Julio Cruz destijds leek eerst een enorme flop te worden omdat hij zich niet kon aanpassen in Nederland.

2 augustus 2018 om 10:33

Overigens grappig dat je Moreno (ex-AZ) en Arias (eerste 2 seizoenen door iedereen als miskoop bestempeld) noemt.

2 augustus 2018 om 11:21

Feyenoord heeft Gustafson, Singh en nu Sinisterra uit het buitenland gehaald. De eerste twee konden het niveau niet aan. Hopelijk die Colombiaan wel.

2 augustus 2018 om 12:42

@suc6magnet

Van Geel heeft vorig jaar 30 miljoen aan spelers uitgegeven die amper wat toevoegen. wat zit je dan steeds met die aankopen uit het buitenland die dan opeens een groot risico zijn? in de Eredivisie scouten is veel risicovoller want hier betaal je een hoop geld voor pure middelmaat

2 augustus 2018 om 13:45

@suc6magnet

lekker beleid is dat dan. dus als ze een buitenkans voorbij komt uit het buitenland dan vooral niet halen want we halen dan toch liever een middelmatige speler uit de Eredivisie voor een paar miljoen

Zou zonde zijn voor Janmaat als hij naar onze mickey mouse competitie komt. Hij is veel te goed voor dit niveau. Fer acht ik reeëler. Maar feynoord heeft al genoeg middenvelders

Janmaat en in mindere mate Fer zijn op de korte termijn een versterking. Alleen de doorverkoopwaarde is nihil. Om een gezonde bedrijfsvoering te kunnen onderhouden is het ook lekker als Feyenoord spelers kan doorverkopen boven de 15 miljoen Euro. Met Janmaat en Fer zal dit niet gebeuren in de toekomst.

Waarom Janmaat? Ik meende dat iedereen hier verkondigde dat een Nieuwkoop niets onder zou doen toen Karsdorp vertrok.

2 augustus 2018 om 09:55

Nieuwkoop is een prima back. Verving Karsdorp erg goed en viel op door zijn felheid en energie, maar Karsdorp was wel nog een klasse apart. Alleen nekken (spier)blessures Nieuwkoop ook behoorlijk jammer genoeg, wat die felheid en energie (door voorzichtigheid) juist afremt. Zou hem nog wel altijd het vertrouwen geven overigens, want zie er nog altijd wel een goede back in. Echter doet St. Juste het vooralsnog ook uitstekend.

Betekent niet dat ik Janmaat niet zou toejuichen, integendeel. Zou een geweldige back zijn voor ons en kan St. Juste naar het centrum. Fer daarentegen hoeft van mij niet per se.

Beide gelijk doen en dan maar even een spandoek in de eerste wedstrijd met sorry voor Fer. Want die jongen is afgemaakt na zijn transfer naar Twente. Ten onrechte, want hij koos voor het hoogste en dat was toen helaas voor Feyenoord Twente.

Verdiende Jones zo ontzettend veel dan dat er ineens een hoop ruimte ontstaat?

2 augustus 2018 om 11:03

Zal rond de 1 miljoen zijn. Daarvoor moet Janmaat het dus doen. Fer komt alleen als Vilhena weggaat en moet het dan dus voor het salaris van Vilhena doen (ook tussen de 1 en 1,5 miljoen).

Ik was even bang dat die 2 oude bekende keepers zouden zijn. In dat geval kon Bijlow net zo goed gelijk weggaan. Gelukkig ging het over Fer en Janmaat. Zouden prima aankopen zijn trouwens, wel weer heel "knap" gescout. Maar dat maakt opzich niet zoveel uit. Als je maar kwaliteit hebt.

Ik hoor steeds de naam van Tapia, echter die ligt er langdurig uit met een blessure , als Vilhena vertrekt zie ik daarom graag Fer terug komen , beresterke gast die in Engeland bij zijn clubs onomstreden was.

2 augustus 2018 om 11:05

En daarbij zal je Amrabat en Tapia ook nog regelmatig kwijt zijn aan interlands en bijv. Afrika Cup (waarvoor Ayoub op den duur mogelijk ook nog geselecteerd zal gaan worden)

Ik heb me al eerder opgewonden over het beperkte improvisatievermogen van van geel, maar het heeft geen zin dus ik laat t erbij en ventileer alleen mn mening over zijn doelwitten dan maar.
Janmaat vind ik de beste back die we de afgelopen 10 jaar hadden
Maar al best wat op leeftijd en ik blijf vertrouwen in nieuwkoop houden.
Fer is een geweldige speler maar we hebben voor de 6 en 8 al clasie ayoub amrabat en vilhena. Lijkt me echt totaal overbodig dus. Lekker zo spelen volgend jaar:
Vermeer
Nieuwkoop St Juste Botteghin Haps
Ayoub clasie
Van persie
Berghuis Jorgensen Larsson

En met van beek jan arie malacia hebben we genoeg om mee te rouleren. Zelfde geld voor amrabat die hopelijk ook veel aan spelen toekomt. Vilhen zal wel vertrekken. Toornstra is eerste wissel op 10 en kan ook op de flanken. Als iedereen zn niveau haalt isndit absoluut een lekker teampie
Totaal niet nodig een dure janmaat en al.helemaal fer te halen.

2 augustus 2018 om 11:25

Feyenoord heeft 2 problemen: 1) talenten a la Lozano kosten rond de 10 miljoen transfersom en dat is er niet, 2) qua salarisbudget heeft Feyenoord 10 miljoen minder te besteden per jaar dan de concurrentie. Kortom, iedereen kan zeiken dat we geen parels binnenhalen etc. De poule waar we in vissen is die van 2-3 miljoen euro transfersom tot maximaal 6 miljoen als ze het in de eredivisie hebben bewezen.

2 augustus 2018 om 11:37

Ik snap je redenatie wel. Maar je zou die miljoenen voor een haps oid ook in een scoutingsnetwerk kunnen steken. Of in de jeugdopleiding
Hoe dan ook hebben spelers als janmaat weinig restwaarde meer en maak je daar verlies op. Dus zakelijk gezien is t ook niet ideaal.

2 augustus 2018 om 12:04

De grootste heeft Feyenoord jaren geleden gemaakt door niet met het 2e team in de toen Jupiler League te gaan voetballen. Was te duur en zagen het nut niet. Als je ziet hoe gemakkelijk ze bij Ajax instromen in het eerste en dat is niet alleen omdat ze meer talent hebben maar omdat ze in hun totale voetbal ontwikkeling veel verder zijn.

2 augustus 2018 om 13:32

Hoe kan je een fout maken als er geen geld of ruimte voor is..?

2 augustus 2018 om 13:43

@mgvm

elke keer hoor ik dat geen geld verhaal maar hoe heeft Van Geel dan vorig jaar 30 miljoen kunnen uitgeven aan nieuwe spelers?

Waar is Van Geel mee bezig joh? Het basiselftal heeft met deze spelers er nog bij zeer weinig restwaarde. Financieel gezien lijkt me dat een slechte zaak. De enige speler die nog een hoofdprijs kan opleveren is dan Berghuis maar dat zal ook niet meer dan 15 miljoen zijn...

Hebben ze geen scout daar bij Feyenoord?
Het is allemaal zo fantasieloos en vaak erg mager wat ze kopen.
Natuurlijk zijn de broekzakken niet heel diep daar, maar vorig jaar hadden ze vanwege de CL meer te besteden (was het dik 25 mln?) en op van Persie (ook niet heel creatief) na staat mij er geen een bij.

Hier worden de Feyenoord fans toch ook niet blij van neem ik aan?

2 augustus 2018 om 12:17

Dit is korte termijn politiek. Regeren is vooruitzien. Risicoloos beleid. Altijd maar achter geen geld verschuilen is een zwaktebod. Die terug komers komen zeker voor niks. Uit clubliefde zeker. Hebben jaren in de wurggreep van de"vrienden" gezeten om het nu terug te betalen. Een gezonde club creëeren op eigen kracht is altijd nog het beste.

2 augustus 2018 om 18:17

Precies.
Als je soms een buitenkansje hebt, zeg maar kaliber Cocu, Rijkaard, Kuijt, om een clubicoon terg kunt halen, altijd doen! Maar maak er geen beleid van.

Ook Feyenoord moet toch scouts hebben die ook eens een reisje door Zuid Amerika en Scandinavië maken?

hahaha wat een figuur joh die Van Geel. zijn hele netwerk is eigenlijk gewoon een lijstje met oud spelers die hij bij de secretaresse van Feyenoord steeds op vraagt volgens mij

ik weet niet of Feyenoord een RVC of een ander hoog orgaan binnen de club heeft of iets maar die mensen moeten nu toch ook hun twijfels gaan krijgen bij het functioneren van deze man?

het is best komisch dit beleid, dat moet ik toegeven maar Feyenoord schiet er natuurlijk weinig mee op

Good old van Geel: altijd maar conservatief rond modderen in hetzelfde circuitje, nooit eens creatief, nooit eens vernieuwing, altijd voorspelbaar. Hoeveel middenvelders van hetzelfde soort wil je hebben zeg...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren