Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Feyenoord krijgt pak slaag en profiteert niet van misstappen concurrentie

Laatste update:

Feyenoord is er woensdag niet in geslaagd om te profiteren van de nederlagen die concurrenten AZ en Vitesse eerder op de avond leden. De nummer vijf van de Eredivisie leverde op bezoek bij sc Heerenveen een armoedig optreden af en verloor met 3-0. Feyenoord leed daarmee de derde nederlaag op rij; Heerenveen won na twaalf duels weer eens in de Eredivisie. Zondag neemt Feyenoord het op tegen PSV.

De geplaagde trainer Johnny Jansen, die sinds 1 november niet meer had gewonnen in competitieverband, gooide zijn formatie om tegen Feyenoord en koos voor 4-4-2 in plaats van 4-3-3. Lucas Woudenberg en Benjamin Nygren maakten plaats voor respectievelijk Remi Kaib en Rodney Kongolo. Dick Advocaat voerde bij Feyenoord één wijziging door ten opzichte van het verloren duel met AZ (2-3): Luis Sinisterra kreeg de voorkeur boven Ridgeciano Haps op de linksbuitenpositie.

Heerenveen had het initiatief in de openingsfase, maar het duurde even voordat de thuisploeg serieus gevaar stichtte. In de eerste 27 minuten kwam men niet verder dan een schot van Mitchell van Bergen, dat door Nick Marsman over de lat werd getikt. Met twee doelpunten in een tijdsbestek van drie minuten brak Heerenveen de wedstrijd daarna echter volledig open. Joey Veerman was het eindstation van een fraaie uitbraak, nadat Siem de Jong een pass van Kongolo slim liet lopen, en Pawel Bochniewicz kon van dichtbij binnentikken nadat Ibrahim Dresevic een corner verlengde met de hak.

In de slotfase van de eerste helft kroop Feyenoord enigszins uit de schulp, maar er was voor Advocaat weinig reden om tevreden te zijn. Daar kwam na de pauze geen verandering in. Kort na de onderbreking vergrootte Heerenveen de voorsprong: invaller Eric Botteghin verloor de bal, waarna de thuisploeg een aanval opzette. Henk Veerman vond Van Bergen, die Marsman verschalkte in de korte hoek. Feyenoord probeerde vervolgens aan te zetten, maar het zag er nooit naar uit dat de bezoekers een ommekeer konden bewerkstelligen. De Rotterdammers leden de grootste nederlaag in competitieverband sinds het 4-0 verlies bij Ajax op 27 oktober 2019.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Arne al afgezegd voor volgend jaar?

27 januari 2021 om 22:56

Nee juist niet. Hij ziet ook dat er al het hele seizoen tactische blunders gesmaakt worden en dezelfde fouten worden gemaakt door Advocaat. Diemers blijven opstellen, behoudend blijven spelen waardoor alle tegenstanders lekker zonder druk kunnen voetballen. Het middenveld totaal niet in balans en minimale creativiteit en waardoor er voor de aanval te weinig of te laat ondersteuning komt.

27 januari 2021 om 23:07

Arne afgezegd? Die snap ik niet helemaal.

27 januari 2021 om 23:10

Ik wel.. klote selectie niemand kan t beter doen..we hebben los van senesi geen enkele topper in selectie..zelfs Berghuis vakt zwaar tegen. Met dit team ga je ook volgend jaar nergens voor strijden

27 januari 2021 om 23:22

die snap ik ook niet. De stand was best vertekend op Vitesse uit na had Feyenoord nog geen moeilijke uitwedstrijd gehad de eerste competitie helft en de de overige uit de top 5 al 3 of 4. Deze selectie is niet goed genoeg. Dick haalt er echt het maximale uit. Ik hoop dat Slot een succes gaat worden en dat er nog wat spelers aangetrokken kunnen worden. Toch ook een risico met Slot nog niet eens een heel seizoen als hoofdtrainer geweest.

28 januari 2021 om 01:41

Hoe dan? De enige manier om niet continu afgedroogd te worden is juist zoals Advkcaat te voetballen. Dezeselectie

28 januari 2021 om 07:38

Ik denk daar anders over. Het team voetbalt niet vanuit eigen kracht, waardoor het voor de voorhoede enorm moeilijk is om te voetballen en het spelplezier ook is weggevallen. En dat je tegen de grotere clubs inzakt, oké, maar ook tegen Heracles, Emmen en Wolfsberger laat hij iedereen inzakken. Dan geef je echt iedere tegenstander het gevoel dat er wat te halen valt en je gaat mij niet vertellen dat Feyenoord een mindere selectie heeft dan dat soort clubs. Feyenoord moet tegen dat soort teams gewoon voor de winst gaan in plaats van spelen om niet te verliezen. Daarnaast zijn er door Advocaat 0 automatisme ingeslepen en wordt het tempo enorm laag gehouden. Tel daarbij op de negativiteit die Advocaat uitkraamt over de kwaliteiten van de selectie, dan is het tijd om te gaan. Er wordt niemand beter van als zijn baas om de week zegt dat er niet genoeg kwaliteir is, dat levert juist negativiteit op ipv zelfvertrouwen

Soms terecht, soms onterecht, maar wat is het vertrouwen in spelers en trainers opvallend vaak heel erg laag onder supporters. Niet alleen onder Feyenoorders nu hoor, gisteren ook bij PSV, vandaag bij AZ ook en net zo makkelijk morgen bij Ajax. Maar goed, we zitten nu in een Feyenoord groep hier, dus laat ik het over Advicaat hebben. Feyenoord is echt geen hoogvlieger qua selectie. Kijk naar de "versterkingen" Diemers, Conteh, Bernardo Silva.. Gewoon hoogstens niveau middenmotor Eredivisie. Spelers als Pratto, Linssen, Spajic zijn op papier betere spelers, maar daarvan kan je ook niet verwachten dat zij Feyenoord bij de hand nemen. Wat is dan realistisch om te verwachten? Het zijn allemaal hoogstens subtoppers, maar men verwacht veel meer van Feyenoord. Met de huidige selectie kan zo'n seizoen niet als verrassing gezien worden, maar toch is iedereen kritisch en wordt er al gesproken over het ontslag van Advocaat... In mijn ogen zitten er 2 toppers in de selectie van Feyenoord; Berghuis en Senesi. Dat zijn er te weinig om meer dan hun huidige prestaties van Feyenoord te verwachten.

27 januari 2021 om 22:57

Op basis van wat is Pratto beter op papier? Misschien qua lichaamsgewicht, maar voetballend echt niet. Voegt werkelijk niks toe, kan je beter bozinik erin gooien wat eigendom van je is. Pratto is misschien wel de slechtste speler die ik in tijden heb gezien bij Feyenoord, en dat is knap hoor. Leuk al dat gelul dat die er nog maar net is, maar dit is gewoon ver onder de maat.

27 januari 2021 om 23:00

@puntnaarachter hij is fysiek sterk inderdaad met zijn overgewicht, maar voetballend gezien heeft hij ongeveer net zo veel talent als de kantinejuffrouw bij Feyenoord

27 januari 2021 om 22:57

Sinistera zou je er ook nog bij kunnen zetten (zeker gezien potentie), die heeft ook scored vermogen iig (+snelheid en diepgang)

27 januari 2021 om 23:00

Ja, van Sinisterra ben ik ook zeker een fan. Heb dat al meermaals gezegd. Bijlow normaal gesproken ook een potentiële topper. Als zulke spelers en jongens als Haps, Jorgenson, Fer het hele jaar fit en in vorm zouden zijn had het natuurlijk ook heel anders geweest. Dat is echter niet het geval.

27 januari 2021 om 23:07

Sinisterra kan goed voetballen maar scorend vermogen heeft hij nog niet echt. hij scoort gemiddeld 1 goal in de 5 wedstrijden, dat is te weinig voor een aanvaller

27 januari 2021 om 23:18

Klopt, maar dat is toch 3x zo hoog kwa rendement dan de andere aanvallers van feyenoord, op Jorgensen na daar is z'n rendement 10x zo hoog vergeleken. Hij brengt iig iets wat de andere aanvallers niet hebben, zie daar echt veel potentie. En rendement lijkt tegenwoordig ook niet cruciaal om naar de top te kunnen, als je naar real kijkt en hun Braziliaanse talenten.

27 januari 2021 om 23:23

@Japie_Krekel hij scoorde vorig jaar in de tweede seizoenshelft wel echt veel (en mooi ook), raakte toen helaas geblesseerd.

27 januari 2021 om 23:29

Vinicius zit nu op de bank ook bij Real. ik vind Sinisterra ook een hele goede speler en na Berghuis onze beste aanvaller maar hij moet wel werken aan zijn rendement. dan gaat hij ons een hoop punten opleveren want goed voetballen dat kan hij wel

27 januari 2021 om 23:30

@molsson toen had hij idd wel een productieve periode. hopelijk kan hij die straks weer oppakken want die Linssen dat is imo drie keer niks

27 januari 2021 om 23:34

Toch vreemd dat Linssen zoveel scoorde bij Vitesse en bij Feyenoord er echt drie keer niks van kan.

28 januari 2021 om 00:09

@molsson daarom was ik op voorhand ook een tegenstander van zijn komst. bij Vitesse was heel het elftal op hem afgestemd zodat hij optimaal kon renderen en hij was meestal productief vanuit de omschakeling. Feyenoord speelt normaliter een ander type voetbal en gaat niet heel het elftal afstemmen op een speler als Linssen, daarom zag ik dit al aankomen. naast het feit dat Eredivisie aankopen uit de Linssen vijver sowieso 9 van de 10 keer zijn mislukt bij Feyenoord

28 januari 2021 om 00:14

Het is meer een speler voor de underdog partij in een wedstrijd. Hij kan aardig wat op een eilandje, maar bij een team wat iets meer naar voren staat en/of de tegenstander verdedigender speelt wordt het snel lastiger voor hem.

27 januari 2021 om 22:57

Ik denk dat Sinistera wel kan verrassen in de toekomst.

27 januari 2021 om 22:58

Maar 3-0 verliezen van een ploeg die daarvoor 11 wedstrijden niet heeft gewonnen!?

27 januari 2021 om 23:02

Dat kan elke club overkomen. Hoort er soms ook gewoon bij. Kijk eerst naar het grotere geheel en welke prestaties met dit spelersmateriaal realistisch zijn. Bij Feyenoord zit er echt niet veel meer in. Zuur dat ze vandaag dan zo verliezen van Heerenveen, maar al met al doet men het oké.

28 januari 2021 om 00:09

Dat is voor mn gevoel al heel lang bij Feyenoord; onrealistische verwachtingen ten opzichte van het spelers materiaal. De ongeslagen reeksvan Feyenoord was uitzonderlijk knap, daar moet niet de maatstaf zijn.

27 januari 2021 om 22:58

Feyenoord voert al weet ik veel hoe lang wanbeleid. alleen die huur van Pratto kost je alweer bijna een half miljoen. volgens mij halen ze al die spelers bij de kringloop ofzo en de scouts ook want die halen alleen maar spelers die niks toevoegen of het niveau niet aankunnen

27 januari 2021 om 23:00

Pratto is niet gescout maar aangeboden via een soort tinder qua transfers als ik Advocaat goed quote 😅

27 januari 2021 om 23:04

hahaha het beleid van Feyenoord in een notendop. de volgende spits halen ze straks binnen via een uitzendbureau

27 januari 2021 om 23:09

Niet bijna half miljoen, volgens mij krijgen de spelers buiten EU meer dan 600.000 euro salaris per jaar. Wanneer je beschikt over de paspoort uit EU dan kan het minder zijn.

27 januari 2021 om 23:13

@petervermeulen je kan zomaar gelijk hebben, alleen Advocaat had het laatst over 4,5 ton, maar misschien was dat om niet nog meer kritiek voor deze transfer te verwerken te krijgen, want die sloeg op voorhand al nergens op. een spits die in zijn hoogtijdagen die ver achter hem liggen, in zijn meest productieve seizoen 10 doelpunten maakte. en dat is dan voor Feyenoord aanleiding om zo iemand te halen. het beleid bij Feyenoord is echt te belachelijk voor woorden

27 januari 2021 om 23:18

Hadden ze beter naar rechts kunnen swipen

27 januari 2021 om 23:19

4,5 kan goed kloppen toch? Is er uiteindelijk maar een half jaar, dus zou een fijn salaris zijn, omgerekend naar jaarsalaris

27 januari 2021 om 23:20

Vraag mij af of dit ook voor gehuurde spelers geldt? Zijn werkgever is toch niet direct Feyenoord, maar zijn club waarvan die nu wordt gehuurd? Volgens mij heeft Feyenoord gewoon afgesproken om zijn salaris over te nemen wat hij nog zou krijgen voor de rest van het seizoen. Maar is slechts een gedachtegang. En hij speelt natuurlijk ook maar een half jaar voor Feyenoord en die 600.000 (volgens mij ligt het sowieso lager) geldt voor een jaarcontract.

27 januari 2021 om 23:23

4,5 ton vind ik alsnog erg veel geld voor een huurling die 0,0 toevoegt

27 januari 2021 om 23:29

Niet EU spelers moeten naar het schijnt minimaal 150 procent van het gemiddelde salaris in de eredivisie verdienen en dat zou dit seizoen voor niet EU spelers op een bedrag van minimaal 422 duizend per jaar uitkomen. (aldus google)

27 januari 2021 om 23:32

@touro dan verdiend hij dus minimaal 4 ton wat al veel teveel is als je ziet wat hij toevoegt en dit had ik al voorspeld. in zijn hoogtijdagen maakte hij in zijn meest productieve seizoen het karige aantal van 10 goals en die hoogtijdagen liggen geloof ik alweer 6 jaar achter hem. echt onbegrijpelijk dat zo iemand gehaald wordt

27 januari 2021 om 23:36

@japie_krekel: Voor een heel seizoen zou dat kloppen. Ik weet verder niet of je minder moet betalen voor een half seizoen en in hoeverre zijn moederclub meebetaald aan wat zijn salaris in Argentinie was. Maar tot nu toe heb je gelijk. Ik snap niet wat al de ophef over was toen hij werd gehaald. Ik zie er niets van terug in zijn spel. Hij is waarschijnlijk ook niet voor niets verhuurd als hij in Argentinie al overbodig was.

27 januari 2021 om 23:00

Wat een lulverhaal is dit man. Als je ook maar 5 minuten van de wedstrijd hebt bekeken zie je dat het tactisch voor geen meter staat en wie is er verantwoordelijk voor de tactiek? Juist, Dick Advocaat. De versterkingen zijn matig, maar er is ook niemand vertrokken. Dezelfde spelers speelde vorig jaar veel beter, maar dat was ook voordat Dick besloot om Bozeniks zelfvertrouwen de nek om te draaien en week in week uit Diemers op te stellen.

27 januari 2021 om 23:03

ja en als je 5 minuten naar een wedstrijd van Feyenoord kijkt zie je ook dat er een kringloop elftal in het veld staat. ik heb nu al medelijden met die Slot want hier valt geen eer mee te behalen

27 januari 2021 om 23:04

Dus vorig was iedereen veel beter door Dick en nu is iedereen waardeloos door Dick? Met als respect naar hij heeft gewoon gelijk een het is zeker geen lulverhaal. Wat kwaliteit betreft heeft feyenoord gewoon de 5e selectie van Nederland. Dan kun je de trainer niet de schuld geven.

27 januari 2021 om 23:11

Ik zeg niet dat het allemaal Dicks schuld is, maar hij is wel één van de hoofdverantwoordelijke. Hij heeft een verschrikkelijk depressieve teneur over de club heen geroepen met zijn immer negatieve gezeik. Nee dat is gewoon echt niet waar. Feyenoord heeft een betere selectie dan Vitesse (wiens beste speler van de afgelopen seizoenen bij ons geen knikker raakt) en gelijkwaardig aan AZ.

27 januari 2021 om 23:15

@molsson waar baseer je op dat deze Feyenoord selectie beter is dan die van Vitesse? ik vind Vitesse minimaal gelijkwaardig. met deze selectie die we hebben gaan we niet alle kleintjes verslaan. daarvoor is er gewoon te weinig kwaliteit. Ajax en PSV hebben minimaal 3 tot 4 spelers die met hun individuele kwaliteit het verschil kunnen maken. wij hebben alleen Berghuis die dat kan. niet dat Advocaat helemaal geen blaam treft maar ik zie echt niet gebeuren dat een Slot of welke willekeurige trainer dan ook meer uit deze Feyenoord selectie zou halen

27 januari 2021 om 23:19

Ik denk dat Advocaat uitstekend gepresteerd heeft als je kijkt naar het spelers materiaal. Helaas zit het nu even tegen. Het is te hopen voor Feyenoord dat ze snel weer winnen, anders zie ik de moraal naar beneden gaan en dan stort dit team door de ondergrens.

27 januari 2021 om 23:22

Dit baseer ik op het naast elkaar leggen van de selecties. PSV vind ik in alle eerlijkheid ook niet zo sterk (als veel anderen); hun verdediging is echt heel matig.

27 januari 2021 om 23:27

@molsson o.a. Wittek, Doekhi, Tannane, Bazoer en die spits van Chelsea vind ik wel hele goede spelers voor Eredivisiebegrippen. die zouden bij Feyenoord ook gewoon van meerwaarde zijn. voor de rest is het niet zo bijzonder maar dat probleem heeft Feyenoord ook. buiten Berghuis, Senesi en Bijlow stelt het ook allemaal niet zoveel voor. Geertruida heeft wel potentie en Sinisterra ook maar dat zijn nog geen dragende spelers op dit moment

27 januari 2021 om 23:59

Onze verdeding moet volgend seizoen sterker zijn, echter is dat in de ed toch minder belangrijk dan goede aanvallers. Nu zijn we ook minder sterk, aangezien we 4 aanvallers missen.

28 januari 2021 om 09:50

Maar je kunt een trainer wel afrekenen op het feit dat het tactisch totaal niet staat.

Heb jij het idee dat het voetbal beter is dan pak weg een jaar geleden?

28 januari 2021 om 13:02

Nee dat zeker niet maar vorig jaar stegen we ook wel erg ver boven onszelf uit qua resultaten. Dat is imo nooit de maatstaf geweest. Met dit Feyenoord materiaal kan je af en toe gewoon tegen dit soort zeperds aanlopen omdat we gewoon niet heel veel kwaliteit hebben lopen in tegenstelling tot clubs als Ajax en PSV die op een offday wel kunnen terugvallen op een aantal spelers met veel individuele kwaliteit

27 januari 2021 om 23:01

Ik ben het voor een groot deel eens met je analyse. Qua stand had er misschien niet meer verwacht mogen worden, maar hoe er de laatste tijd gespeeld wordt? Een trainer die pas ingrijpt bij een 3-0 achterstand? Een middenveld laten staan van niveau KKD? (Ik kan gewoon niet geloven dat je jeugd het slechter zou doen). Wat ik wil zeggen, vanuit de staf wordt er maar door gesukkeld in de hoop dat een beter resultaat vanzelf komt....... Zelfs met dit materiaal moet Advocaat een betere wedstrijd meer kunnen zetten. Er moet iets veranderen en een goed begin lijkt mij een middenveld dat op de man gaat zitten en op zijn minst één keer per 10 minuten de bal naar voren speelt.

27 januari 2021 om 23:02

Het is belabberd de laatste tijd, maar onzinnig hoe je het onderbouwt. Bernardo Silva is gehaald voor onder 21 en Conteh heeft pas 20 minuten gespeeld, dus tenzij jij heel veel trainingen van Feyenoord hebt gezien vind ik het knap hoe je zijn niveau kan inschatten. En Pratto vind ik tot nu toe de slechtste speler die ik in Feyenoord shirt heb zien rondlopen...en dat zegt veel

27 januari 2021 om 23:03

Ik denk niet dat er onder weldenkende mensen gesproken wordt over een ontslag van Advocaat. En je mag weldegelijk meer verwachten. Naast Berghuis en Senesi heb je nog altijd Fer, Jørgensen, Sinisterra, Malacia, Haps, Geertruida, Toornstra en normaal gesproken Spajić die van een behoorlijk niveau zijn. Diemers is gewoon een breedtespeler die door blessures veel speelt. Niemand verwacht dat Feyenoord kampioen wordt, maar ze hebben geen minder materiaal dan Vitesse en AZ. Als je dan drie keer op rij verliest is dat gewoon slecht. Ajax uit kun je verliezen, AZ thuis.. kán gebeuren. Maar na twee van zulke verliespartijen mag er verwacht worden dat je je herpakt tegen Heerenveen. Ik vind Advocaat een topvent, maar vond het na AZ heel slap dat hij zei dat 'AZ kwalitatief gewoon beter is'. Tactisch won AZ namelijk die wedstrijd. Nu doet Heerenveen dat ook

27 januari 2021 om 23:10

Precies dat, de manier waarop je van AZ verliest. Zo knullig, tactisch zo onbeholpen. Dit ondanks dat AZ makkelijker voetbalt maar ook vandaag aantoont geen wonderploeg te zijn.

27 januari 2021 om 23:24

Ik heb Malacia nooit een hoger niveau zien halen. Zoveel fouten, veel balverlies, zoveel te harde voorzetten. Totaal geen dreiging van
de linkerkant.

27 januari 2021 om 23:28

Dus je bedoelt eigenlijk dat je Malacia nooit tegen Ajax, Napoli en PSV hebt zien spelen? Om maar even een greep te doen uit de grotere wedstrijden. Tegen kleinere teams speelt hij vaak genoeg goed

27 januari 2021 om 23:37

Heb ik zeker wel gezien en blijft erbij dat ik het geen sterke speler vind.

27 januari 2021 om 23:08

Geen hoogvlieger idd. Kampioenschap is zeker niet iets wat verwacht of gedacht wordt, niet bij de mensen die ik spreek. Wat ik al jaren mis is een team, met een idee, een of twee leiders en iig proberen je gebrek aan voetballende capaciteiten te compenseren met inzet, slimmigheid, fysiek. Ik zie dat niet terug, op een enkeling na. En dat zijn er te weinig om een fatsoenlijk resultaat te leveren. Niemand die denkt dat we 'even' van Ajax of PSV en tegenwoordig AZ winnen. Maar je kan al een paar jaar zelfs niet met fatsoen naar een willekeurige uitwedstrijd kijken! Vermoeiend. En dan het tactische onvermogen van een ervaren trainer als Advocaat die hier niet mee om kan gaan, en dan doel ik op de juiste poppetjes op de juiste plek zetten en er motivatie en gedrevenheid in brengen. Naast vermoeiend word je er ook treurig van.

27 januari 2021 om 23:10

De Toekmst. Pratto brengt ook totaal niets. Berghuis is in vele wedstrijden niet de Berghuis die we kennen. Ook Senesi maakt nog vele fouten waar doelpunten uitkomen. Ik had van hem wat meer verwacht als "grote" man in de achterhoede. Feyenoord zal zich a.s. moeten herpakken anders wordt het wel heel erg moeilijk voor in de top 3.

27 januari 2021 om 23:22

Dit is gewoon wat het is, bij vlagen soms best prima maar over het algemeen erg grillig en net niet goed genoeg. 2 weken geleden deed de stand ons anders vermoeden of geloven misschien. Qua aankopen zitten we in de hoek dat je voor weinig geld een gelukje moet hebben omdat de betere spelers gewoon weg niet te betalen zijn voor ons. Of we nu 4e worden of 8e worden het zal me echt m'n reet roesten. Ik zie liever eerst dat de club in z'n basis weer in orde is. De komende jaren zullen we misschien nog wel eens een uitschieter naar boven hebben misschien maar is dat realistisch of geluk. Het gaat al jaren zo en steeds iets verder achteruit door al het wanbeleid wat er gevoerd is en daar plukken we de komende jaren de vruchten van in de negatieve zin. Tis wat het is. Op naar psv en weer hopen op een goed resultaat. FTID

27 januari 2021 om 23:27

Denk dat je in het geval van Feyenoord wel gelijk hebt. Die hebben gewoon een heel povere selectie. Op Senesi en Berghuis na loopt er niets rond wat traditionele concurrenten Ajax en PSV beter zou maken. In het geval van AZ vind ik de verdediging niet topwaardig, maar dankt die club zijn supportersteleurstelling aan het bestuur van de club. Zoals FC Utrecht haar fans misleidde met Van Seumerens 'bestorming van de middenmoot' houden Eenhoorn en Huibers iedereen die het wel en niet horen wil voor dat AZ een topclub is, terwijl het subtopgehalte er op wat geslaagde wedstrijden tegen de topclubs na vanaf druipt. Nergens zie je daar de druk of de winnaarsmentaliteit - het overwinnen van pijn, elkaar eens verrot schelden - terug.

Bij PSV ten slotte is een vreemde situatie gaande. Iedereen erkent dat we met Schmidt en zijn Duitsers een zeer professionele staf hebben gekregen. Eentje met visie en ervaring, die erin slaagt een veel betere sfeer te creeren in de selectie. Bij tijd en wijle weet men zelfs een aardig combinatiespel op de mat te leggen, en is het mooi te zien wanneer dat zelfs volgens de normen van Schmidts volgassfussbal gebeurt. Maar waar je de moed gewoon wel van in de schoenen zakt, is het totaal gebrek aan oplossend vermogen en de lethargie waarmee dat gepaard gaat wanneer het tegenzit. En als je dan week in week uit moet constateren hoe een speler als Rosario daar totaal niet op zijn plek is en toch het vertrouwen krijgt, of dat je spelers als Thomas of Gutierrez weer de grijze muis uit ziet hangen... En gezien de investeringen, het talent en de staf vind ik gewoon dat PSV absoluut kampioen moet kunnen worden en met Ajax moet kunnen concurreren. Dat zijn echt niet te hoge verwachtingen.

Je kunt het eigenlijk al wel invullen: Heerenveen dat sinds 1 november niet meer heeft gewonnen in de competitie, Feyenoord komt op bezoek en de rest laat zich raden. Wat is dit in hemels naam? Waarom kan het niet op dezelfde manier als tegen Ajax? Put je als Feyenoord supporter hoop uit die pot, krijg je de 3 potten daarna gewoon verschrikkelijk voetbal. Nog maar niet te spreken over het niveau van onze ‘aanwinsten’. Diemers, Linssen prut (maar dat is dan van Dick), Conteh uit de glasfabriek, Teixeira 1 wedstrijd goed gespeeld nu helaas geblesseerd, Pratto maak ik geen woorden aan vuil, Spajic begon goed, maar nadat iedereen zei dat Feyenoord een goed centrum had is het bij hem ook bergafwaarts gegaan. Verkoop Jorgensen nu maar ook gewoon nu je er nog iets voor krijgt. We moeten ons in januari 2021 al gaan richten op seizoen 2021/2022. Pijnlijk, maar waar. De beker wordt ook niks op deze manier...

27 januari 2021 om 22:56

Die wedstrijd tegen Ajax verbloemde een boel.. Ajax was die wedstrijd gewoon ook heel erg slecht. Pijnlijk maar wel waar.

27 januari 2021 om 23:07

Klopt idd wel. Complimenten naar Feyenoord in die wedstrijd hoor(!), maar ik vraag me af hoe de wedstrijd was afgelopen als Ten Hag geen Ekkelenkamp erin had gegooid, maar wel een Alvarez of Martinez..

27 januari 2021 om 23:10

Of het liet zien waar het team toe in staat is als het team vanuit eigen kracht uit gaat. Maar dat mag nooit van Dick

28 januari 2021 om 06:47

Jeroen, natuurlijk niet. Ik kan me bijna geen goede wedstrijden van Feyenoord herinneren (de afgelopen jaren). De selectie is gewoon subtop niveau en wil top zijn. Het gevolg is dat je compact gaat spelen (eigenlijk was het dit seizoen anti-voetbal) en met een gezonde dosis geluk af en toe punten pakt. Dat verbloemd een hoop. De pot tegen Ajax kon iedereen natuurlijk zien dat het uitvallen van Gravenberch en het toevoegen van Ekkelenkamp Feyenoord meer ruimte gaf.

28 januari 2021 om 07:46

Zie je wat je zegt Oenieboy, dat het uitvallen van 1 speler er voor zou zorgen dat Ajax ook terugvalt naar topniveau. Dat weiger ik te geloven.

28 januari 2021 om 08:33

Nope niet het uitvallen van een speler, het wegvallen van de totale creativiteit. Eerst wat dat Kudus en Gravenberch. Door blessure Kudus is het alleen Gravenberch. Als die dan ook nog wordt vervangen voor Ekkelenkamp is het niemand. Dan moet je dus gaan voor niets meer weggeven. Dat doe je met Alvarez en Martinez en niet met Ekkelenkamp. Maakt verder niet uit en geloof maar wat je wil, maar feit blijft dat Feyenoord na de wedstrijd tegen Ajax vervolgens alleen maar verloor, terwijl iedereen doir die wedstrijd het idee had dat Feyenoord enorm goed is. Maar dat hadden ze ook van PSV, Twente en Fortuna.

28 januari 2021 om 09:38

@jeroenf222,
Dat Gravenberch wegviel was zeker een gemis voor Ajax hij is natuurlijk echt de draaischijf op het middenveld, helemaal door het gebrek aan een klasbak op de tien positie, maar je merkte vooral dat na de twee zware wedstrijden eerder die week tegen PSV en Twente dat bij Ajax de pijp behoorlijk leeg was. Ten Hag liet immers drie dagen later in de beker niet voor niks 8 andere spelers aan de aftrap verschijnen. Feyenoord kon daarentegen met wedstrijden tegen Sparta en Zwolle relatief krachten sparend naar de voor hun eerste topper van dat seizoen toewerken. En nu Feyenoord ook een aantal zware wedstrijden achter elkaar heeft gehad merk je dat ook daar de pijp leeg begint te raken, maar dat de selectie niet breed genoeg is om spelers rust te geven in de 'makkelijkere' wedstrijden.

27 januari 2021 om 23:18

Ajax had toen natuurlijk ook wel een totale offday. die lukte het die dag niet eens een bal over 1 meter te laten aankomen bij een medespeler

27 januari 2021 om 22:57

Feyenoord is wel erg slecht in het timen van spelersverkopen. Jorgenson en Berghuis hadden gezamenlijk minstens 30 miljoen kunnen opleveren. Nu mogen ze blij zijn met 5 miljoen voor beiden.

27 januari 2021 om 23:01

Yupp, ik heb op dat gebied wel meer vertrouwen in Arnesen.

27 januari 2021 om 23:23

Dat is wel kort door de bocht est-1913. Jørgensen kon destijds weg in de winterstop, maar Feyenoord heeft hem om legitieme redenen behouden. Dat dat niet goed uitpakt is ongelukkig. Voor Berghuis is geen heel concrete interesse geweest. Bovendien was dat, toen Stam begon, de speler waarvan iedereen wel zag dat je die niét moest verkopen.

27 januari 2021 om 23:41

Tja, achteraf is het makkelijk praten inderdaad.

Om nota bene Bram van Polen maar even te quoten: ben effe helemaal klaar met dat (...) voetbal. Godsamme zeg, wat ongekend dramatisch. En ik ben ook klaar met alles en iedereen die zegt dat Advocaat er zogenaamd alles uit haalt.

27 januari 2021 om 22:57

Over het algemeen haalt hij het maximale er ook uit. Of zie jij een selectie die mee hoort te strijden om de titel? Een selectie die met zekerheid boven de subtoppers hoort te staan? Sorry hoor, maar ik zie niet in wat dit Feyenoord echt beter zou moeten maken dan een AZ of Vitesse..

27 januari 2021 om 22:58

Ik was al sinds de Europa League 1e wedstrijd tegen Wolfsberger helemaal klaar met Advocaat.
Daarvoor natuurlijk al wel aan geergerd , maar tegen Wolfsberger was ik er definitief klaar mee.
1. Het spel lijkt helemaal nergens op terwijl hij er al een tijdje zit.
2. Hij geeft de jeugd niet de kans terwijl ze zeker niet minder zijn dan hun concurrenten.
3. Onlogische opstellingen.
4. Niemand ontwikkeld zich onder hem.
5. Hij kan de ploeg niet motiveren wanneer het erop aankomt.

27 januari 2021 om 23:07

Wat de jeugd betreft ben ik het helemaal met je eens. Maar voetbal gaat in principe nog altijd in de punten en advocaat heeft de afgelopen 15 maanden onwaarschijnlijk veel punten gehaald met deze selectie.

27 januari 2021 om 23:12

Vegitosan, welke jeugdspelers moet hij dan opstellen volgens jou? En Malacia, Bijlow, Geertruida, Kökcü en Sinisterra hebben zich weldegelijk ontwikkeld

27 januari 2021 om 23:15

Toch Meijer, als je die punten gaat ontleden dan is onder Advocaat een aantal gehaald wat je mag verwachten, vind ik althans. Tot deze maand was alleen PSV thuis een ploeg van de zwaardere categorie. De overige ploegen mag je redelijkerwijs een positief resultaat verwachten, minstens een punt. Dat heeft Advocaat dan ook gedaan, gepresteerd naar vermogen. Niet exceptioneel dus.

27 januari 2021 om 23:16

Azarkan en ik heb Wehrman bij zijn invalbeurten meer ballen vooruit zien spelen dan Diemers

27 januari 2021 om 23:25

Bobiku , is dat dankzij of ondanks Advocaat?
Malacia wil ik nog wel geloven , vond ik altijd al een heerlijke speler maar lijkt verdedigend wat beter te zijn geworden , met name zijn slidings vind ik gruwelijk.
Kokcu heeft stagneert al een hele lange tijd (komt omdat ie minder aanvallend speelt denk ik).
Sini is lang geblesseerd geweest , laten we even afwachten.
Advocaat heeft niks met de ontwikkeling van Bijlow te maken.
Geertruida had veel eerder bij de selectie gehaald moeten worden, en ook zijn ontwikkeling vind ik niet te danken aan Advocaat.
Overigens zijn alle spelers die je noemt (muv Geertruida?) al doorgebroken voordat Advocaat begon.

Welke jeugdspelers hij had moeten opstellen volgens mij? Wehrmann ipv Diemers , Azarkan ipv Narsingh/linssen , Bannis ipv Jorgensen.
Als je Summerville de minuten van Linssen en/of Narsingh had beloofd dan had ie ook wel gebleven.

27 januari 2021 om 23:29

Meijer , nee het gaat ook om de ontwikkeling.
Als iedereen stagneert in zn ontwikkeling dan daalt je kapitaal met de week.
Al helemaal als je structureel de jeugd geen kans geeft.
Een Diemers bijvoorbeeld is sws ten eerste kwalitatief niet van toegevoegde waarde , ten tweede heeft hij financieel gezien ook geen (rest)waarde.
Wehrmann is jong en voegt meer toe dan Diemers , waarom hem dan niet de kans gunnen om zich te ontwikkelen en zo meer kapitaal op het veld te creeeren?

27 januari 2021 om 23:30

Volgens mij heeft feyenoord over heel 2020 het meeste punten gehaald. Dus meer dan ajax en psv. Dat vind ik gewoon een hele knappe prestatie met deze selectie

27 januari 2021 om 23:37

Als dat zo was waarom is Ajax dan winterkampioen geworden?

27 januari 2021 om 23:41

Meijer , had een hele reactie getypt maar werd niet geplaatst door vz , maar ff kort samengevat in 1 zin: Ik voel nu hetzelfde als wat de Ajax fans voelde onder Frank de Boer, leuk al die prijzen maar het voetbal is niet om aan te zien.
En dan winnen we niet eens prijzen , dan heb je er al helemaal niks aan.

27 januari 2021 om 23:46

Of ze al doorgebroken waren is niet relevant. Ik zei dat ze zich ontwikkeld hebben. Waarom heeft Advocaat niets met de ontwikkeling van Geertruida te maken? Bannis kan echt nog niet joh, Azarkan ook niet. Wehrmann vind ik wel een goede indruk maken. Summerville.. nah. Die heeft het gewoon te hoog in zijn bol. Denk je dat hij bij Leeds wel minuten krijgt?

27 januari 2021 om 23:47

Janta, hij heeft het over 2020. Niet over de eerste seizoenshelft. En hij heeft gelijk 😉

28 januari 2021 om 00:11

@Vegitosan: "leuk al die prijzen maar het voetbal is niet om aan te zien." Met alle respect, maar al die prijzen van Feyenoord? En daarmee was het voetbal onder De Boer bij Ajax op het laatst niet al te best maar in de eerste seizoenen was het zeer verzorgd en kon Ajax ook in CL wedstrijden het grote namen zeer lastig maken. Dit Feyenoord is geenzins te vergelijken met Ajax onder De Boer. Dit Feyenoord is veel en veel te grillig en ondanks dat De Boer ook moest roeien met de riemen die hij had vanwege bezuinigingen, Ajax had toen volgens mij wel wat meer kwaliteit en stond vooral veel beter dan dit Feyenoord.

28 januari 2021 om 00:25

Myvision , met ''leuk al die prijzen maar het voetbal is niet om aan te zien'' bedoelde ik de Ajax fans mee destijds.
Het principe is wel degelijk te vergelijken, vervang ''prijzen'' voor ''punten'' en je hebt hetzelfde verhaal.
Ik heb het natuurlijk niet over de kwaliteiten van beide ploegen , ik heb het puur om het feit dat er geen goed voetbal wordt gespeeld en dat de fans er klaar mee zijn ondanks dat de resultaten wel ''goed'' waren.

28 januari 2021 om 00:31

Aah, thanks! Dan begreep ik je niet goed. Denk wel dat vooral het laatste deel van De Boer z'n periode bij Ajax is blijven hangen en dat vind ik niet altijd terecht. Het geheugen van een supporter is meestal als die van een goudvis haha. Dat blijkt wel gezien Dick 1,5wk geleden nog een legend was en nu wordt afgebrand.

28 januari 2021 om 00:34

Bobiku , hoe heeft Adovaat de spelers die jij benoemd ontwikkeld dan?
Ik zie in de meeste spelers een neerwaartse ,of op zn minst geen stijgende lijn, lijn qua ontwikkeling sinds de aanstelling van Advocaat.
Geertruida is blind op rechtsback gezet en het heeft toevallig goed uitgepakt , er zat echt geen idee achter ofzo hoor. Niemand wist dat hij aanvallend zo sterk zou zijn. Hetl lijkt mij dus meer de verdienste van Geertruida zelf , die zn kans met beide handen heeft gepakt.
En zoals ik hierboven al zei, Geertruida hoorde allang een kans te krijgen, Dick kwam er veel te laat mee.
Ik zie Geertruida overigens op rechtsback meer bereiken dan op cv , ik zou als ik hem was op de rb positie focussen de rest van zn carrieren.

Zie een Kimmich onder Guardiola bijvoorbeeld. Hij begon als cv , deed het prima , maar Guardiola zag aan zn kwaliteiten dat er meer inzat als rechtsback (en uiteindelijk cm). Of met Fernandinho op cv. Of Sterling die veel doelgerichter is (ondanks dat ie nog regelmatig mist). Daar zie je de hand van de trainer in de ontwikkeling van een speler.
Of dat een speler beter excelleert in een bepaalde manier van spelen., maar dat gebeurd bij ons ook niet.

28 januari 2021 om 00:51

Iedereen wist dat Geertruida aanvallend prima is. Kan niet voor niets ook op het middenveld spelen en dat hij gevaarlijk is bij dode spelmomenten zag iedereen al in de jeugd. Als spelers het slecht doen leg je het bij Advocaat en als ze het goed doen bij de spelers zelf, dat vind ik echt te makkelijk. Je doet nu net alsof je spelers alleen maar ontwikkelt als je ze op een andere positie zet dan ze gewend zijn. Weet ik veel hoe Advocaat ze ontwikkelt, ik ben niet bij zijn trainingen. Feit is dat Advocaat trainer is en dat jonge spelers zich ontwikkelen. Tuurlijk heeft dat ook met spelers zelf te maken, maar Advocaat heeft daar een rol in. In de omgang bijvoorbeeld. Malacia heeft aangegeven dat Advocaat veel met hem sprak en bezig was. Kökcü zei dat Advocaat hem goed wist te prikkelen, wat vorig seizoen ook zichtbaar was

28 januari 2021 om 02:33

Bobiku , Dat hij op het middenveld heeft gespeeld betekent niet dat hij aanvallend goed is , een (pure) cvm is aanvallend meestal juist zwak. Dode spelmomenten hebben ook niks te maken met aanvallen. Ik geef Dick toch credits voor Malacia? Dat is namelijk de enige speler waarvan ik vind dat ie zich goed heeft door ontwikkeld onder Dick. Sini heeft amper onder hem gespeeld. Kokcu vind ik juist zwakker geworden , die jonge heeft longen als een paard maar rent alsof ie lood in zn schoenen heeft.
Blijkbaar heeft ie hem niet goed genoeg kunnen motiveren.
Ik ben dan wel benieuwd welke spelers zich ècht hebben ontwikkeld onder Advocaat, spelers waarvan bepaalde kwaliteiten eerst minder waren en nu duidelijk beter. Los van de keeper uiteraard.
Ik kom alleen uit bij Malacia.

Nee niet alleen op een andere positie , daarom noem ik ook Sterling.
Maar het is aan de trainer om de kwaliteiten van zn spelers te kennen en daarop het systeem aan te passen , zo nodig ook een speler op een andere positie plaatsen. En dan bedoel ik niet Linssen in de spits en Diemers linksbuiten , want dat slaat werkelijk waar helemaal nergens op. Toornstra op 6 was bijvoorbeeld een uitstekende zet van Dick.

Het is echt niet dat ik loop te bashen omdat ik Dick niet mag ofzo , absoluut niet.
Ik geef hem ook de credits die hij verdiend , dat zijn er helaas niet veel maar daar moet ik het mee doen.

28 januari 2021 om 06:08

Ik denk ook zeker niet dat je basht om het bashen en ik ben het vaak wel met je eens, maar hier niet. In welk aanvallend opzicht vind je Geertruida dan overigens wel goed? Want ik vind hem qua drive en voorzet juist niet zo sterk. Kökcü is ook lang geblesseerd geweest, maar was zelf lovend over Advocaat, al voor die blessures. Dat zegt toch genoeg? Hij zei dat Advocaat bij hem de juiste snaar raakt. Dat liet Kökcü vorig jaar in mijn ogen ook zien, al ben ik geen groot fan van hem. Waar ik me vooral aan erger bij Advocaat is dat hij zelf basht. Bozenik de grond inboren, negatief en cynisch doen over Jørgensen. Soms heeft hij daarin gelijk, maar het helpt die spelers niet

Kansloze avond. Op alle fronten afgetroefd. Heerenveen tactisch slimmer, viel me vies tegen dat Advocaat geen, of niet sneller, antwoord had daarop. Compliment voor Jansen, want die heeft heel lang vastgehouden aan de 4-3-3. Genoten van Kaib, Halilovic en Joey Veerman. En dat is jammer, want ik zie toch liever die Rotterdammers uitblinken, maar mijn god zeg, wat was het slecht. Er is volgend jaar een grondige renovatie nodig. Doelman is prima, was sceptisch over Marsman maar hij heeft alle twijfels weggenomen. Hoop echt dat hij verlengt, maar kan me goed voorstellen als hij ergens anders aan de bak wilt komen. Achterin: nieuwe rechtsback is nodig, (2?) nieuwe centrale verdedigers zou fijn zijn. Spajic begon redelijk, maar zakt nu wekelijks door het ijs. En als Botteghin je eerste backup is…… Dat kan gewoon écht niet. Ik denk dat Haps in de verkoop gaat, dus er zal een tweede linksback bij moeten als backup van Malacia, of Hendriks moet een top uitleenbeurt draaien bij Nac, dat hij een backrup rol kan vervullen als lcv en linksback. Op het middenveld ontbreekt het aan voetballend vermogen. Toornstra kan alleen maar lopen maar geen fatsoenlijke inspeelpass geven, Fer is normaal gesproken verdedigend stabiel en doet geen gekke dingen, en Diemers wil ik geen woorden aan vuil maken. Het doet elke keer weer pijn hem te zien schutteren met dat mooie logo op z’n borst, kansloos. Zo snel mogelijk afscheid van nemen. Hopelijk vindt Kokcu snel z’n vorm terug als ie fit is. Teixeira heb ik ook nog niet afgeschreven, maar denk dat hij beter rendeert hangend aan de linkerkant. En dat kan niet, want dan heb je 0,0 diepgang met Berghuis op rechts, die ook echt even een trap onder z’n reet nodig heeft wekelijks de prima-donna uit te hangen, maar niks presteert. Jorgensen is cruciaal met z’n kaatsen, het vasthouden van de bal en harde werken. Altijd behouden, en Bozenik als backup, komt dan echt wel aan z’n minuten. De broer van Pratto zsm enkeltje Argentinie, nog niks kunnen vinden wat me doet denken aan een goede spits. Sini komt wel weer, dus die positie is goed bezet. Azarkan komt er aan, hopelijk neemt Slot in ieder geval Svensson (transfervrij dacht ik) en Midtsjo mee. Durf te dromen…. Zondag moeten we er weer staan. 3x op rij verloren is echt, echt pijnlijk….

Een geblesseerd PSV tegen een slecht Feyenoord, interessant.

27 januari 2021 om 22:55

denk dat ado-sparta een leuker potje gaat worden

27 januari 2021 om 22:55

Standaard recept voor PSV in De Kuip: al snel achter de feiten aanlopen en tegen een 2-0 achterstand aankijken omdat Jorgenson tegen PSV in een wereldspits verandert en Toornstra per ongeluk scoort.

27 januari 2021 om 22:59

Dus een beetje hetzelfde als Boadu tegen Feyenoord?

27 januari 2021 om 23:03

Haha, zo heeft elke club wel een paar spelers die de pik op ze lijkt te hebben. Vond het opmerkelijk van Van Bergen vandaag scoorde, want voor mijn gevoel scoort hij alleen tegen Psv.

27 januari 2021 om 23:39

Bij PSV wordt er ook heel veel verbloemd en daarom is Feyenoord niet zo kansloos als menigeen denkt. Win je deze wedstrijd dan doen ze volop weer mee voor de 2e plek.

Wat een machteloos vertoon dit zeg. 2-0 achter en dan nog iedereen zo zien sjokken, onvoorstelbaar. Had er al weinig vertrouwen in na het horen van de statistiek dat Heerenveen al weet ik hoe lang niet gewonnen had. Dan weet je bij Feyenoord wel hoe laat het is. Maar dan zo'n passief elftal zien, echt bizar. Volgens mij heb ik niet één concrete, doelrijpe kans gezien. Spajić is vaak degelijk, maar het is dat Senesi hem nog een paar keer hielp, anders had het in de rust al 4-0 kunnen staan. Liet iedereen uit zijn rug lopen. Senesi en Jørgensen aardig, Geertruida oké, Linssen valt nog gretig in. De rest.. pff. Wat een trieste zooi

soms is het pittig lastig om fan van feyenoord te zijn. dit is een van zulke voorbeelden. gefeliciteerd heerenveen supporters, maar hier had je ook moeilijk niet van kunnen winnen

27 januari 2021 om 23:00

Ook als Heerenveensupporter was er de afgelopen tijd weinig te genieten. Al 11 duels niet gewonnen. Maar deze overwinning smaakt erg goed.

Had eigenlijk al gehoopt dat we misschien een punt zouden pakken, maar 3 punten en de nul houden had ik echt niet verwacht.

Nu benieuwd of we de lijn gaan doortrekken of van het weekend weer door de ondergrens zakken.

28 januari 2021 om 00:12

Potverdorie. Moest even scrollen. Maar daat is de eerste reactie over heerenveen😂

Zo is die lange ongeslagen reeks (competitie) van Feyenoord met 3 nederlagen op rij wel abrupt geëindigd zeg. Benieuwd welke clubs Berghuis ondanks die 4 miljoen willen kopen, speelt al een aantal maanden niet best. Hoop dat Feyenoord zich zondag revancheert 😉.

27 januari 2021 om 23:07

Het wordt Berghuis door Advocaat ook niet makkelijk gemaakt. Echt medelijden met de aanval. Het middenveld staat er 40 meter achter

27 januari 2021 om 23:09

Gewoon hopen op een gelijk spelletje?

Lekker hoor. Beetje aanpassen ah spelersmateriaal, had JJ wel ff eerder kunnen doen. Alles kan met deze groep maar 433 is onzin. Nu maar ff zo doorgaan.

Michiel Kramer (4) heeft meer non-penalty goals gescoord dan Berghuis (3).

#dickout, trouwens.

27 januari 2021 om 23:09

@Est, Waarom Dick out? Als ze zondag winnen, waar jij van uit gaat gezien je reactie hierboven, dan staan ze waarschijnlijk op 5 punten van de nummer 2 met nog 14 wedstrijden te gaan..

27 januari 2021 om 23:14

Dat was puur een kinderachtig woordgrapje, niet eens een goede. Maar als ik er over nadenk is het misschien geen gek idee als Slot wat vroeger instapt dan gepland. Gewoon om alvast met de selectie te werken.

27 januari 2021 om 23:24

Zou ik niet doen. Straks begint hij matig en dan sta je meteen 1-0 achter. Gewoon in de zomer opnieuw beginnen.

27 januari 2021 om 23:56

Lijkt me juist geen goed idee als Slot eerder begint. Die moet gewoon lekker een volledige voorbereiding hebben

27 januari 2021 om 23:54

Michiel Kramer zou ook nog steeds geen verkeerde tweede spits voor Feyenoord zijn, haha. Kan in ieder geval een goal maken

Dit maakt het extra zuur dat Az zo slap speelde tegen Utrecht. Wat een klote avond weer.

27 januari 2021 om 22:56

blij dat we dat kunnen delen. samen met de vitesse fans hebben we allemaal een %$£ avond.

Ik was zo optimistisch na de wedstrijd tegen ajax. Helaas is het er niet beter op geworden. Ik weet eerlijk gezegt niet wat er moet veranderen om het beter te laten worden.

Ik ga proberen iets positiefs te zeggen..

Euh
Euh
Euh

Bozenik liep warm. Dat was leuk.

Ongelofelijk hoe alles er anders uit kan zien in een paar weken tijd. Na het verlies tegen Ajax (nog maar 10 dagen geleden) heerste er een heel positieve stemming rondom Feyenoord want het stond als een huis. Nu staan ze 12 verliespunten (plus doelsaldo) achter de koploper en kan het seizoen weer de prullenbak in.

Dick pak alsjeblieft je spullen en ga lekker bij een club zitten waar ze wel Lens voor je willen halen. Gaan we nu ook te horen dat Heerenveen meer kwaliteiten heeft? Sinds de zomer heb je week in week uit steen en been geklaagd over spelers en dat de huidige groep zo verschrikkelijk matig was, een ware self-fulfilling prophecy.

27 januari 2021 om 23:01

Dick mag wel wat meer krediet vindt ik.Heeft feyenoord wel uit een dal gehaald en nu verliezen ze en hij kan erg gelijk geen klote van pfff

27 januari 2021 om 23:04

Hij had ook meer krediet gehad als die niet zelf al een halfjaar alles en iedereen had zitten af te zeiken. Als je hem hoort krijg je het gevoel dat bij RKC voor de ploeg staat en die rond moet komen met een salaris budget van 4 miljoen. Daarbij staat het tactisch gewoon verschrikkelijk slecht door Dicks laffe kuttactieken.

27 januari 2021 om 23:11

Heb je een punt maar hij moet het met deze selectie doen.
Snap alleen zijn keuze niet van steeds Diemers opstellen niet echt slecht en Jorgensen die heeft 1 seizoen goed gedraaid kampioenschap jaar 2017 volgens mij daarna geen pepernoot meer geraakt

Zoals Ronald de Boer net zo mooi zei in de studio; het was amibonabel. Mooi gesproken Ron. Hij heeft natuurlijk wel gelijk, abominabel niveau van Feyenoord.

van de zomer met slot een complete schoonmaak houden. senesi, berghuis, kokcu, jorgenson, diemers, linssen, van beek verkopen. pratto en spajic vertrekken toch al. dan hou je zo'n 35 a 40 mil over (met wat geluk). dan koop je die dennis man (14 goals en 5 assists pas 22 jaar en hadden ze al eerder contact mee) als vervanger van berghuis, met antonucci heb je al een vervanger voor kokcu en hendriks loopt heerlijk te ballen bij nac op t moment dus wellicht heb je de vervanger van senesi al in huis. Timmer gaf aan dat hij al weer een hele goeie verdediger in argentinie klaar had staan dus haal die ook maar binnen. dan nog 2 jonkies a la sinisterra scouten (voor 2 mil kan je een gokje wagen) en vanuit de jeugd shiloh t zand doorschuiven en je bent compleet. frank bel me maar ff ik regel t wel. woning vergunningen zijn nu ook geacepteerd dus Feyenoord City lijkt er nu eindelijk te gaan komen (al is niks zeker) en laat die investeerders nou ook maar komen, desnoods worden we Red Bull Rotterdam (typte hij kokhalzend, nee dat gaat te ver).

27 januari 2021 om 23:04

Wie gaat Jorgensen , Diemers , Linssen en Van Beek willen hebben?
Echt schrijnend om te zien dat we zulke spelers in de selectie hebben , sterker nog , dat we geen jeugdspelers hebben die beter zijn dan.
Antonucci zal worden verpest als ie op cm moet spelen.
Ik wil voorlopig geen Eredivisie spelers meer aantrekken , dat is al te vaak mis gegaan bij ons, hoe goed ze het ook doen bij hun huidige club.

27 januari 2021 om 23:09

galatasaray wil die nico wel hebben en hoeveel je voor diemers linssen en van beek vangt maakt opzich niet uit, als je het salaris maar vrij maakt. senesi werd 22 mil voor geboden, berghuis vang je nog wel 6 mil voor, en kokcu rond de 8 mil. derest is mooi meegenomen. eredivisie aankopen gaan bijna structureel fout bij Feyenoord idd

27 januari 2021 om 23:33

Gala heeft geen geld te makken , ik geloof niet dat hun interesse concreet was.
Berghuis schijnt een clausule van 4mln in zn contract te hebben.
Dan verkoop je dus Senesi voor 22mln , Kokcu 8mln en Berghuis 4mln.
Van die 34mln zal maximaal 15-20 mln weer geinvesteerd worden in nieuwe spelers, dan zul je dus heel goed moeten scouten en hopen op pareltjes.
Ondanks dat Berghuis al weken zuigt wil ik hem wel graag behouden, 4mln voor je beste speler heb je namelijk niks aan, heb dan liever dat ie de komende 2 seizoenen bij 30 goals betrokken is dan dat we slechts 4mln beuren.
Gun hem wat rust , zet hem ff 2 wedstrijden op de bank , maak een logische opstelling en ik zie hem weer shinen.

27 januari 2021 om 23:12

Waarom zou je Senesi willen verkopen?

27 januari 2021 om 23:22

omdat hij veel geld in het laatje kan leggen. de enige speler die je in een klap 20 mil op kan leveren waarmee je de markt op kan gaan. ik hou hem liever hier maar 1 sterke verdediger met 10 matige spelers er omheen ga je de strijd niet winnen. liever een speler die 80 zo goed is als senesi met 3 of 4 betere spelers om hem heen

28 januari 2021 om 00:50

Als je het zo bekijkt, begrijp ik je redenering wel, maar aan de andere kant: jullie hebben daar een goede verdediger staan die in de toekomst misschien meer op gaat brengen.

Hoppa! Eindelijk eens leuk spel. Feyenoord ook echt slecht. Maar toch, eindelijk weer gewonnen. Nu deze lijn doortrekken. Dit systeem lijkt ook beter te passen bij dit team. Blij met de nieuwe spelers ook. Die voegden vandaag echt wat toe. Hooppaa

Joey Veerman is echt wel een lekkere speler. In mijn ogen kan hij zo mee bij de traditionele top 3. Bij Feyenoord wordt hij de beste middenvelder, bij Ajax speelt hij Klaassen eruit en bij PSV is zie ik hem liever naast Sangare dan Rosario.

Ik maakte van de week een grapje over dat Senesi 5 miljoen minder waard was geworden, maar na deze slechte reeks van Feyenoord zou het me niet eens gaan verbazen ook. De verdediging van Feyenoord was juist zo stabiel voor de winterstop, met Senesi als leider voorop. Overigens vraag ik me af wie er nou beter is op de nummer 9, want beide spitsen kunnen mij niet verrassen. Zonde voor Feyenoord, dit is/was een maand om te tonen of je tot de titelkandidaten hoort of toch subtop blijft. Ik ga er van uit dat Psv zondag gemakkelijk van Feyenoord wint.

27 januari 2021 om 23:13

Niet meteen gaan treuren. Een overwinning op PSV wat ik niet uitsluit en je doet weer volop mee voor plek 2.

27 januari 2021 om 23:14

Zul je zien dat Feyenoord dan weer ineens goed speelt, ik heb gekkere dingen meegemaakt met deze club.

27 januari 2021 om 23:17

Ja het zou mij ook niet verbazen hoor!

27 januari 2021 om 23:18

Senesi was hele hele seizoen eigenlijk structureel de beste speler bij ons. ook tegen ajax was hij echt groots. nu tegen az en heerenveen 2 duidelijk mindere wedstrijden maar dat kun je over alle spelers zeggen. zou wel een hele onstabiele markt zijn als je na 2x 90 minuten slecht spelen miljonen minder waard wordt.

Wat een heerlijk vermakelijk duel tussen deze twee subtoppers!

Feyenoord was toch volgens alle kenners titelkandidaat ??

27 januari 2021 om 23:07

Zoveel ingekocht dit jaar, en nu alweer kansloos. Feyenoord zakt dieper en dieper weg.

Die Van Bergen scoort volgens mij alleen tegen de top 3.

27 januari 2021 om 23:14

Pas 2 x gescoord dit seizoen. En vandaag niet tegen de top3.😬

Het ergste van dit alles is wel dat deze uitslag niet eens geflatteerd was en het zou nog eerder 4-0 worden dan 3-1.

Jeetje wat een slechte Feyenoord was dit zeg... Pratto één van de slechtste die in een Feyenoord shirt heeft gespeeld, zelfs van Beukering zat meer voetbal in. Al met al een fijne Januari maand en zondag lekker dit niveau aanhouden en van PSV verliezen, daar kan je nu al vanuit gaan. Het heeft geen zin om Advocaat eruit te sturen, want het maakt niet uit wat voor trainer je voor de groep zet. Natuurlijk de felicitaties aan Heerenveen, goed gespeeld en eindelijk weer eens gewonnen.

Jeetje dit kan (let op kan) een hele mooie week worden voor onze club M.u.z. psv (en die moeten naar feyenoord) kan ajax een reuzestap zetten.Als beide wedstrijden gewonnen worden deze week komt de schaal wel erg dichtbij opeens (in januari) En ik ben vaak pesimistischOn topic: wat een slappe hap, feyenoord lijkt in een vrije val te geraken, terwijl ze vorig jaar rond deze tijd juist omhoog gingen

Er is altijd nog een troost voor Feyenoord: komend weekend lekker tegen PSV even de puntjes binnenhalen.
Hoe ruk het soms ook gaat met Feyenoord, ze winnen bijna altijd van de Onzen lijkt wel.
Als beide ploegen net zo spelen als in deze speelronde hebben we weinig om naar uit te kijken...

28 januari 2021 om 00:00

Het lijkt wel of alle ploegen momenteel niet al te best spelen. Ik ben Ajax fan en het enige dat ik over hen kan zeggen is dat we dan wel gewonnen hebben de laatste wedstrijden, maar het spel zakt wekelijks naar een bedenkelijker niveau. Qua kijkplezier zie ik wekelijks erg weinig wedstrijden waar ik van geniet. Het enige voetbal dat ik momenteel wel leuk vind zijn de playoffs american football.

28 januari 2021 om 00:11

Hahaha, ik snap wel wat je bedoelt. Als ik mij beperk tot PSV weet ik soms ook niet wat ik zie. Briljante balletjes afgewisseld door een gruwelijk slechte pass over 3 meter....
Ik kijk zelf bijvoorbeeld heel erg uit naar de Six Nations (rugby) al gaat het met Wales niet zo heel goed sinds er een nieuwe coach is.

28 januari 2021 om 09:51

@touro,
Dat het spel minder wordt heeft natuurlijk ook te maken met die zware reeks van wedstrijden. En al is het spel nog niet heel sprankelend, als we de kansen weer eens gewoon af gaan maken zoals voor de winterstop dan had je een aantal wedstrijden voor de rust al beslist kunnen hebben en dan voetbal je ze een stuk makkelijker uit in de tweede helft. En mocht Feyenoord weer ouderwets winnen van PSV zondag en Ajax weet dan te winnen van AZ, dan ben je met 7 punten voorsprong toch de grote winnaar van de maand januari(mits we vanavond thuis winnen van de nummer 17)

Pratto, een bord op schoot spits omdat Feyenoord geen scouting heeft.
Gelukkig loopt hij niemand in de weg want eigen jeugd heeft Feyenoord ook niet.
Plus een in elkaar stortend stadion, toekomstplannen uit Fantasialand en de failliete afgrond is wel heel erg nabij.

Het was ook wel echt een knollenveld hoor daar bij Heerenveen, Misschien dat Feyenoord, net als Ajax trouwens, toch een goed lopende grasmat nodig heeft om tot goed spel te komen? En dan bedoel ik een goed onderhouden grasmat geen kunstgras natuurlijk.

Denk dat de ongeslagen reeks, mede door geen topwedstrijden voor een half jaar, een hoop verbloemd heeft voor Feyenoord. En dan zit het even tegen ineens maar ze kunnen er ook zo weer wel staan tegen Psv. Erg wisselend niveau.

28 januari 2021 om 07:50

En het regende ook een beetje. Bovendien was het best koud. Kom op man, het slechte spel van Feyenoord had echt niks met het veld te maken, gewoon een gebrek aan kwaliteit bij de spelers. Niks meer, niks minder.

Zonder Advocaat zou Feyenoord gewoon 6e staan. 2 leuke voetballers maar geen team...

28 januari 2021 om 08:00

Nu staan ze 5e met afbraakvoetbal. Dan liever 6e met spelplezier

Kom toch even mijn gram hier halen. Diemers werd door vele gezien als een goede aankoop. Ik werd toen afgekraakt dat ik aangaf dat jullie bedrogen uit zouden komen als jullie zagen wat menig Fortuna supporter zag. Zagen jullie hem maar wekelijks spelen in een geel groen shirt, dan wist je beter. Fortuna heeft op nota bene nu al een betere op zijn positie.

Dick was fantastisch toen het qua punten in de buurt bleef van de bovenste plekken. Nu zijn er een paar serieuze tegenstanders geweest en dat gaat allemaal verloren. Seizoen lijkt me over maar er moet tactisch wel wat veranderen en ook qua selectie. Alleen Senesi gaat je in de zomer geld opleveren om te investeren want met deze selectie ga je met moeite voor top 3 spelen

Na de wedstrijd tegen Ajax moest Malacia nog bij Oranje gehaald worden en speelde Feijenoord als elftal een goede wedstrijd. Nu wordt tegen een kleintje kansloos verloren. Dan kun je je afvragen of er alles uit dit elftal wordt gehaald. In ieder geval niet door de spelers zelf. Moeten maar gaan kijken wat het gesprek vrijdag oplevert. Toch zou ik als PSV voorzichtig zijn. Juist nu kan een topwedstrijd tegen een tegenstander als PSV voor een ommezwaai zorgen. Maar dat kan ook voor PSV gelden waar we tot nu toe nog zelden het gehele potentieel hebben kunnen ervaren.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren