Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘Feyenoord gaat vol voor verdedigers van AZ en sc Heerenveen’

Laatste update:

Feyenoord wil de laatste linie versterken en ‘gaat vol’ voor Jerry St. Juste van sc Heerenveen en Ridgeciano Haps van AZ, zo meldt De Telegraaf. De onderhandelingen zijn van start gegaan, maar de vraagprijzen zouden wel ‘miljoenenbedragen’ zijn waar Feyenoord niet aan kan of wil voldoen.

Het dagblad meldt dat het gebruikelijk is dat er bij dergelijke onderhandelingen ‘een middenweg’ wordt gevonden en dat beide partijen dus water bij de wijn zouden moeten doen. Feyenoord zou dus meer moeten bieden en AZ en Heerenveen minder moeten vragen. Overigens zijn St. Juste en Haps niet de enige achterhoedespelers die in beeld zijn bij Feyenoord.

Technisch directeur Martin van Geel bevestigt in het Algemeen Dagblad namelijk dat hij belangstelling heeft voor de achttienjarige Rick van Drongelen van Sparta Rotterdam: “Rick staat op ons lijstje, een goede speler.” Van Drongelen is een centrale verdediger die tot dusver 49 keer in actie kwam voor Sparta en tevens international is van Oranje Onder-19.

Wie moet Feyenoord sowieso níet halen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Heerenveen en Az weet van de hoofdprijs met Kongolo en karsdorp. Dus AZ zal voor 1 vd beste linksbacks vast 7 miljoen willen en st juste zal ook wel4 kosten.

Van drongelen is goedkoper maar minder ervaren. Maar wel een pareltje, wellicht kopen en nog een jaar aan Sparta verhuren

17 juli 2017 om 07:32

Weet je Feyenoord moet op een gegeven moment betalen. We hoeven echt net het uiterste te betalen hoor maar wil je je versterken moet je betalen.
Ik denk dat hij trouwens geen 7 hoeft te kosten toch? Niet de ervaring van Willems en die ging voor 6 weg.

Maar ja spelers worden eenmaal duurder

17 juli 2017 om 07:45

Inflatie is overal zichtbaar idd

17 juli 2017 om 07:48

Willems had een 1-jarig contract en is 6-7 miljoen dan is Haps met een beter jaar achter de rug en een 2-jarig contract minimaal hetzelfde.

17 juli 2017 om 08:00

Willems is jonger, heeft meer dan 20 interlands achter zijn gespeeld en is twee keer kampioen geworden. Niet te vergelijken met Haps.

17 juli 2017 om 09:56

Maar Willems is volgend jaar gratis en vertrekt niet naar een club die in dezelfde competitie speelt. Qua kwaliteit is het inderdaad niet te vergelijken maar er zijn net zzo goed faktoren die in het voordeel van Haps spreken.

17 juli 2017 om 11:50

Nee dat Willems niet naar een zelfde club in de competitie gaat is omdat hij al bij de top speelt, want zijn prijs juist opdrijft. Stel alle andere factoren zijn gelijk, dan is een linksback van PSV is duurder dan een linksback van AZ.

17 juli 2017 om 07:33

Met de gedachte van de klappers die Feyenoord deze zomer heeft gemaakt zullen AZ en Heerenveen wel meer vragen dan 7 en 4 miljoen.

17 juli 2017 om 07:41

Vragen mag altijd natuurlijk.

Ik ben benieuwd waar ze op uit gaan komen.
Ik had zelf gehoopt dat ze die 5 voor zeegelaar zouden betalen. % mil voor een speler met europese ervaring is netjes toch??

17 juli 2017 om 07:39

Een van de beste linksbacks op basis waarvan? 3 gehypde goede maanden? Ik heb statistieken van hem gezien van afgelopen jaar, maar daar wordt je niet vrolijk van hoor. Kwam bijvoorbeeld echt niet in de buurt van Sinkgraven.

17 juli 2017 om 07:47

Was de motor van AZ, stabielste, aanvallen beginnen allemaal bij hem en sloopte vrijwel alle rechtsbuitens. En de vergelijking met Sinkgraven gaat niet helemaal 1 op 1 op gezien hij in een veel beter team speelt met betere mede spelers

17 juli 2017 om 07:59

Sloopte helemaal niet alle rechtsbuitens, met name in de tweede seizoenshelft was hij heel matig. Als verdediger van een topclub heb je niet perse betere verdedigende cijfers, Sinkgraven doet het ook veel beter qua intercepties, succesvolle tackles etc.

17 juli 2017 om 08:13

Heb net statistieken gekeken van verdedigers.
Haps eindigde daar boven sinkgraven. Deze statistieken is een gemiddelde van telegraag ,ad ,vi en nog voetbal.com.

Maar ze schelen elkaar niet zo heel veel daarin.

17 juli 2017 om 08:32

Jammer dat je hier geen geen plaatjes kan delen, iemand had de football radars van Haps en Sinkgraven naast elkaar gezet. dan zie je in een oogopslag duidelijk het verschil. Dat geeft altijd wel een goed beeld vind ik. Ook omdat ze wat meer invulling aan de statistieken geven, het totale aantal intercepties of tackles zegt niet zoveel. Bij van die radars worden de statistieken aangepast bijvoorbeeld aan de hand van het balbezit van een team, dan zegt naar mijn mening meer. AZ verdedigend vaker, dus het is logisch dat de Haps qua totale verdedigende acties ook hoger uitkomt.

Mocht je het interessant vinden check Fussballradars op Twitter, ik vind het altijd wel een een goed beeld geven van een speler.

17 juli 2017 om 09:20

Jazeker daar ga ik kijken.
Haps is natuurlijk ook meer een verdediger dan Sinkgraven.

Sinkgraven kan bij ajax prima renderen in een aanvallend team maar zou meer moeite bij een middenmotor hebben op dir positie wat ook logisch is

17 juli 2017 om 11:52

Ja Sinkgraven rendeert inderdaad vooral omdat Ajax vaak aanvalt, maar goed voor PSV geld hetzelfde natuurlijk. Overigens zijn de defensieve cijfers van Sinkgraven ook prima hoor, mijn beeld was ook dat hij soms wel erg kwetsbaar was maar zijn statistieken zijn echt prima.

17 juli 2017 om 12:51

JDW
Ik kon persoonlijke statistieken niet terug vinden op die site.
Wel doelpunten en assist maar voor de rest niet specifiek zeg maar. Niet meer dan bij voetbal.com.

Bij sommige akties kon je zien dat hij geen verdediger is. Volgens mij was dat tegen Feyenoord dat hij over zijn goede been werd gepasseerd puur omdat hij verkeerd stond opgesteld.
Dat is natuurlijk niet heel gek ook. Is geen pure verdediger.

17 juli 2017 om 14:16

De spelers die Feyenoord haalt, zijn allemaal gokjes; subtoppers. Komen hoogstwaarschijnlijk zwaar tekort voor bv de Champions League. En kampioen word je er ook niet mee. Valt wel altijd op dat als Feyenoord positief saldo heeft et meteen uitgeeft aan spelers van elders en de eigen jeugd dan vergeet. Enige keer dat er veel eigen talent doorbrak waren de jaren dat ze niet anders konden ivm negatief saldo. Toch jammer.

17 juli 2017 om 15:36

Toen werden ze ook geen kampioen.
Volgens mij gaat er een jongen van 16 en 17 mee op trainingskamp.

Ze moeten een juiste balans vinden tussen eigen jeugd en spelers halen. Ze vergeten ze niet hoor maar staat nu gewoon weinig klaar.
En je speelt wel CL tja dan moet je toch gaan halen als kwaliteit is weggegaan.

Beetje vreemd om een poll te starten met de vraag wie ze sowieso niet moeten halen..

17 juli 2017 om 07:32

Zeker ja, ze hadden beter de vraag 'wie is de beste optie voor Feyenoord?' kunnen stellen

17 juli 2017 om 07:52

Verwarrende vraag ook. Ik heb hem aangeklikt omdat ze van mij alle drie gehaald mogen worden. Dat is in feite ook wat je daarmee zegt, want je maakt een dubbele ontkenning

Ik ken de situatie in de jeugd niet, maar van Drongelen heeft alles in zich om een grote te worden. Wanneer je die voor een redelijk bedrag kan oppikken; gelijk doen. Echter heb je daar het komend seizoen nog niks aan natuurlijk.

17 juli 2017 om 07:33

De jeugd bij Feyenoord is op dit moment verschrikkelijk op Wehrmann en Toure na. Toure heb je komend seizoen ook nog niks aan en Wehrmann komt nog te kort. Dan heb je Emiel Hansson nog, waar ik ook niet kapot van ben. Van Drongelen is een talentvolle speler, maar St. Juste heeft ook alles om een nieuwe Kongolo centraal te worden. Want dat vind ik wel de beste positie van Kongolo.

17 juli 2017 om 08:28

Ben benieuwd op welke positie Hansson moet focussen. Ik ben wel gecharmeerd van hem. Hij ziet er ook een stuk fitter uit overigens.

17 juli 2017 om 08:57

Ik ben benieuwd of de matige aanwas met het doorschuiven van Cor Adriaanse naar de o-19 doorbroken kan worden. De laatste jaren lijken heel veel talentvolle jongens uit de 0-17 te stagneren in o-19.

We moeten de breedte in en op sommige posities wel verbeteren. Mochten deze spelers komen zie St Juste voor de breedte en Haps voor de basis. Saarbij zou ik Nelom nog laten vertrekken. St Juste zou zich in de basis moeten gaan spelen ipv jan Arie denk. Mochten deze 2 komen is de achterhoede waarschijnlijk klaar.
Je zou v Drongelen kunnen kopen en nog een jaar aan sparta verhuren lekker minuten laten maken.
Echter je achterhoede word er niet direct sterker op denk ik.

Dan moeten er nog steeds spelers voor de voorhoede komen . Ik heb zo'n vermoeden dat van Persie erbij gaat komen en dan moeten we nog een buitenspeler.

17 juli 2017 om 07:33

Jan-Arie is echt een topper en veel beter dan St. Juste naar mijn mening. Ik zou St. Juste alleen halen als hij ook op links kan, anders niet

17 juli 2017 om 07:51

st Juste is 21 jaar kan mooi meegroeien.
Is idd wel rechtsbenig maar zou ook nog op middenveld kunnen. Feyenoord moet echt in de breedte sterker worden . Stel hij komt kan hij in de luwte van van der Heijden en Botteghin wennen. Hij kan alleen maar sterker worden.

17 juli 2017 om 07:52

Jan-Arie was bijzonder zwak in zn 1e jaar, bijzonder goed in zn 2e. In alle jaren daarvoor een leuke verdediger/middenvelder, niet meer dan dat. Een topper zou ik hem niet willen noemen, alleen obv dat laatste jaar.

17 juli 2017 om 08:15

@ijsmuts ,

Verdedigers worden over het algemeen beter naarmate ze ouder worden. Keepers hebben dat ook.
Een wereldtopper zal het nooit worden natuurlijk maar een stabiele factor daar geloof ik wel in en zeker voor de eredivisie.
Echter willen we eenmaal mee en zitten we in de Cl Tja dan zal hij tegen sommige ploegen te kort komen.

17 juli 2017 om 11:34

Bliek; mee eens hoor. Wilde alleen laten weten dat ik het niet met maxguise eens ben dat vdheijden zoveel beter is dan st Juste.
Feyenoord kan wel wat groeibriljantjes gebruiken. Alleen vilhena zou nog vele miljoenen op kunnen leveren momenteel. Investeer wmb dus maar in jeugdige spelers

Feyenoord moet gewoon ook is buiten de Eredivisie gaan zoeken naar versterkingen. Want de spelers waar ze interesse in hebben zoals: (Haps) maken je ploeg niet echt sterk genoeg om in de CL wat te presteren. En verder moet er een rechterbuitenspeler komen.

17 juli 2017 om 07:40

Ik vind het juist mooi dat ze in de eigen kweekvijver kijken in plaats van dat dit soort jongens belandden bij degradatieclubs uit grotere landen. We hebben als Nederland zijnde veel meer aan jongens die bij een NL-topclub spelen dan bij een degradatiekandidaat uit Duitsland of Engeland waar ze vervolgens nooit aan de bak komen (berghuis als voorbeeld).

17 juli 2017 om 08:02

Ik vind het prima om jonge Nederlandse spelers te halen, maar ik lees hier 6/7 miljoen voor Haps. Voor dat bedrag kun je gewoon een goedkopere en betere back in het buitenland halen.

17 juli 2017 om 07:50

Wat zeurt iedereen toch over de CL en presteren? Elke NL club mag blij wezen als ze 3de worden, Feyenoord zit straks als het goed is in pot 4 dus dat wordt een hele zware loting, onze clubs kunnen zich beter richten op de EL en laten zien dat Ajax geen incident was afgelopen jaar maar dat we vaker hoge ogen gooien in de EL, presteren in de CL is bijna onmogelijk geworden in deze tijd..

17 juli 2017 om 08:02

@robertkok ook in de EL zijn deze spelers niet goed genoeg, net zoals 80%vd rest v Feyenoord. Tevens moet je ook eerst nog even 3e worden in de CL om überhaupt in te stromen in EL.

17 juli 2017 om 08:23

Roberkok

Ik bedoel dat ze dan een ploeg hebben die in de CL op hun benen blijft, en ik zeg niet dat ze voor de CL finale moeten gaan, maar ongeveer de derde plek in de CL poulefase en daarna In de EL uitkomen.

17 juli 2017 om 08:34

Dan alsnog zou Feyenoord zich dusdanig moeten versterken en daar is het geld niet voor, dat kost nog even tijd, ik zou niet weten welke haalbare versterkingen er kunnen komen waardoor Feyenoord de poule overleefd, dat is in NL al er hele prestatie

17 juli 2017 om 09:21

Ik vind dat zo makkelijk gezegt. Natuurlijk moet je ook verder kijken dan je eigen land maar spelers uit de eigen competitie passen zich toch vaak beter in. Je kunt dan een of andere onbekende deen halen die er op los scoort (jorgensen) maar voor hetzelfde geld eindig je met een Heiko Westermann of niki zimling. Verder zoals al veel eerder zeiden zou een derde plek fantastisch zijn. Helemaal als ze in de kuip nog even een kleine stunt zouden doen. (zoals tegen Man u). En als ze 4de eindigen is het geen schande natuurlijk. Helemaal als je nagaat met welk elftal psv vorig jaar 4de werd.

17 juli 2017 om 10:01

Tsja zo zijn er beide kanten op voorbeelden te bedenken. Je zou ook kunnen zeggen dat je in eigen land kan eindigen met een Gudelj die werk weigert terwijl je uit het buitenland Sanchez haalt.

Transfers blijven een gok, of je ze nou in de ED haalt of uit het buitenland.

17 juli 2017 om 11:42

Dat is waar. Toch zie je dat aanpassingsproblemen en het verschil in cultuur een speler gewoon ontzettend kunnen nekken. Vaak zie je reacties als "waarom scouten ze niet een of ander onbekend zuid amerikaans talent voor 6 miljoen zoals met Sanchez" (wat een stunt was), terwijl van 10 van dit soort spelers er misschien 1 of 2 daadwerkelijk hum potentie waard maken. Waarna je vaak leest dat de speler totaal niet kon aarden in Nederland

17 juli 2017 om 09:25

Feyenoord gaat zich (terecht) echt niet specifiek versterken om mee te kunnen in de CL. Dat is een utopie gezien het geld en de clubs die erin mee spelen. Je versterkt je voor de Eredivisie (titel) en hoopt op een mooie loting in de CL om evt. 3e te kunnen worden. Dat er een keer buiten Nederlanders/Eredivisie om moet worden gekeken ben ik het deels mee eens voor de linksback positie. Spelers zijn er gewoon schaars, maar verder is Feyenoord niet in de positie om constant buitenlandse spelers met (meer) risico te halen. Dus 'scouten' in Nederland vind ik prima. Het bracht ons zelfs de titel. En over die buitenspeler is roepen om het roepen, want dat loopt al veel langer dan vandaag. Ze zijn al lang met Berghuis bezig.

Haps niet halen, Zeegelaar/onbekende buitenlandse speler wel. St. Juste of van Drongelen zijn wel potentiele toppers dus die zou ik graag zien komen!

Ik hoop van hartebdat Feyenoord Haps haalt, dan weet ik in ieder geval zeker dat PSV niet bij hem uitkomt als vervanger van Willems.
Enorm gehypte speler waar je de hoofdprijs voor betaald.

Hoe zit her trouwens met de Feyenoord scouting, een van de betere speles van Utrecht/Heerenveen/AZ weghalen is niet echt scouten.

17 juli 2017 om 07:49

En ik juist hopen dat PSV Haps haalt. Ben benieuwd wie er uiteindelijk mag juichen dat een speler niet komt. Dat had ik overigens ook bij Luckassen (moest ik nog ff kwijt)

17 juli 2017 om 08:04

Mwa Luckasssn ben ik niet direct fan van, maar heeft wel potentie en is multi inzetbaar. Natuurlijk afwachten hoe hij zich doorontwikkeld, maar opzich vind ik dat geen hele rare aankoop. Is ook twee jaar jonger dan bijvoorbeeld Haps.

17 juli 2017 om 08:06

Klopt, als hij wat rustiger en slimmer gaat worden (met name in het instappen) dan kan PSV wel eens het laatste lachen maar momenteel ben ik blij dat hij niet is gekomen.

17 juli 2017 om 08:15

Haha ja zo heeft iedereen zo zijn voorkeur, ik moet zeggen dat ik ook niet direct kapot ben van Amrabat. Maar ook dat is natuurlijke een hele jonge speler waarbij het nog afwachten is hoe hij zich ontwikkeld.

17 juli 2017 om 08:26

Mooi is dat altjd want toen ik Amrabat een paar keer zag spelen, met name tegen Feyenoord, was ik gelijk verkocht. Niet alleen fysiek een goede speler, hij heeft ook het overzicht en een goede pass in huis. Vooral de pass op Kerk die toen tegen de paal schoot was fraai.

17 juli 2017 om 08:40

Ja hij heeft inderdaad echt wel fraaie dingen laten zien, maar ik ben na Maher sowieso een voorzichtig bij spelers overkomen van de suptop. Het blijkt toch vaak heel moeilijk in te schatten of ze de stap kunnen maken of niet. Zelfde verhaald eigenlijk met bijv Bilal bij Feyenoord.

Haps kost 7 miljoen? Wat kost Zeegelaar dan? Als die goedkoper is, zou ik zeer zeker voor Zeegelaar gaan. St juste is prima aankoop, maar wanneer krijgen we nou vleugelaanvallers?

17 juli 2017 om 09:39

Berghuis is de droomkandidaat voor de vleugel en zoals bekend kan dat (helaas) nog even duren.. Denk dat Zeegelaar, als hij niet veel kost, nu ook de beste optie is. Linksbacks zijn schaars en hij brengt toch de nodige ervaring mee. Dan kan Malacia zich ook in de luwte ontwikkelen.

Ik weet het niet met St. Juste. Hij is een talentvolle speler en als hij extreem gefocust is dan kan hij iedere speler de baas zijn. Kan me namelijk nog de wedstrijd tegen Ajax herinneren, toen nam hij het op tegen Dolberg. Hij speelde een goede wedstrijd. Maar wedstrijden daarna was hij zo nonchalant en slecht. Alsof hij het niveau niet vast weet te houden. Vooral tweede seizoenshelft vond ik hem niet overtuigen.

Voetbalfan waar haal je een voetballer tussen de 4 en 10 miljoen vandaan als je verder gaat kijken over de grens?? Wat ik ook niet begrijp is dat er mensen die vinden dat 4 en 7 mil teveel is . Het is in de ogen van de mensen wel normaal wat ze in het buitenland betalen maar als het hier over meer dan 2 miljoen gaat staat iedereen te roepen belachelijk wat een geld.maar mogen deze clubs dan niks verdienen aan een speler deze clubs moeten ook weer opzoek naar een vervanger maar dat is dus niet belangrijk als het maar om de top 3 gaat , trouwens je kan nog zoveel investeren dat is leuk voor de eredivisie maar Europees gezien zullen we tekort blijven komen , want zoals ik al zei voor 4 en 7 mil dan koop je uit de onderste regionen van de buitenlandse clubs en daar wordt je echt niet beter van.

Ik vind St Juste nog niet volwassen genoeg voor een topclub. Het talent is bij hem wel aanwezig, maar afgelopen seizoen vond ik hem echt teleurstellen. Heb niet het gevoel dat ie stappen heeft gezet. Haps is weinig bijzonders, daar moet je echt geen 6 a 7 miljoen voor willen neertellen. Het zag er leuk uit in de eerste helft van vorig seizoen, maar ook niet meer dan dat. In de tweede seizoenshelft was ie slecht. Wel is ie nu Kongolo is vertrokken een versterking t.o.v. Nelom, maar dat is dan weer niet zo moeilijk,

Wel weer typische van Geel namen en weinig inventief. Deze spelers kunnen we allemaal bedenken. Als ie buiten Berghuis nog andere vleugelspelers gaat polsen, dan komt ie vast weer uit bij Ola John, Rashica, Tannane, Jahanbaksh etc. Het is zo voorspelbaar bij hem.

17 juli 2017 om 08:18

Ja, en we hebben er wel de titel mee gepakt, met een selectie die volledig door Van Geel is samengesteld, maar slechts een fractie kostte van die van PSV en Ajax. Risicovolle investeringen moeten we niet doen, die hebben onze club ooit bijna ten gronde gericht. Overigens is 7 miljoen voor Haps krankjorum in mijn ogen, de helft vind ik al aan de hoge kant.

Flinke investering, 2x 5 miljoen

Afgezien v v Drongelen wat een goede aankoop zou zijn voor de toekomst, is het allemaal middelmaat.

v Geel moet eens buiten de landsgrenzen gaan kijken, Scandinaviã« of Centraal/oost Europa, daar lopen nog genoeg betaalbare spelers rond....zuid Amerika liggen de prijzen te hoog v Feyenoord.

Ik heb seizoenskaart bij Slavia Praag en dr loopt hier genoeg talent rond, oa uitstekende 24jarige CV genaamd Milos Juhas, linksback Boril,etc,etc

Van Drongelen heeft nog een contract tot 2019 dus er mag wel flink voor hem betaald worden. Anders is het opleiden weer voor niets geweest. Ik denk eerlijk gezegd dat van Drongelen niet naar Feyenoord gaat. Hij staat in de belangstelling van buitenlandse clubs en de stap naar Feyenoord ligt ook gevoelig binnen Sparta. Denk dat van Drongelen al klaar is voor een subtopper uit het buitenland. Misschien Everton?

17 juli 2017 om 08:21

Het gat tussen Sparta en Everton is wel heel groot. Het zou verstandiger zijn om eerst naar een subtopper/topper te gaan in de ED te gaan en daar verder ontwikkelen. Als die bij de top in NL een dragende speler wordt kan die altijd nog naar de subtop in Engeland.

17 juli 2017 om 08:29

Klopt inderdaad. Everton kan hem wel halen en dan verhuren misschien.

17 juli 2017 om 09:33

Everton? Van Drongelen is een groot talent hoor, maar al klaar voor het buitenland? Laat hem eerst het hele seizoen maar eens overeind blijven in Nederland. Davy Klaassen ging net naar Everton en dat was 1 van de beste in de Eredivisie.

17 juli 2017 om 11:47

Ik vind dat hij de stap naar topclub in Nederland kan overslaan. Is het grootste talent wat ik heb zien voetballen bij Sparta. Duitsland zou ook een mooie stap zijn. Als Hoogma het kan waarom van Drongelen niet? Van Drongelen is ook nogeens beter.

Ik word zo moe van die 3 grote clubs in Nederland. Zij vragen zelf de hoofdprijs voor hun spelers maar de subtopclubs moeten maar "water bij de wijn" doen. Hoofdprijs vragen is hoofdprijs betalen, zo simpel is het. Dat is ook de manier om de verschillen tussen top en subtop niet nog veel verder op te laten lopen

17 juli 2017 om 08:32

Uiteindelijk heeft Feyenoord ook water bij de wijn gedaan bij de verkoop van Karsdorp..

17 juli 2017 om 08:32

Waarom word je er moe van? Dit hoort bij het onderhandelen.

17 juli 2017 om 08:49

Ik word moe van mensen als jij die daar altijd over klagen. Zo werkt nou eenmaal het spel wat onderhandelen heet en dan maakt het echt niet uit of je de nummer 1 van Nederland bent of de nummer laatst in de 2e divisie. Iedere verkopende club wil het maximale binnenhalen en iedere kopende club wil het minimale betalen. Zo heeft het altijd gewerkt en zo zal het altijd blijven werken.

Hoofdprijs vragen is zelden of nooit hoofdprijs betalen.

17 juli 2017 om 09:03

@kaassie,geen enkele sprake van klagen hoor maar de Nederlandse subtopclubs moeten gewoon niet teveel water bij de wijn doen. Vast blijven houden aan je vraagprijs en als de Nederlandse top 3 dat niet wil betalen, dan verkoop je de spelers toch lekker aan het buitenland?! Die leggen lachend de vraagprijs neer

17 juli 2017 om 09:51

De eerste club die lachend 10 miljoen voor Haps gaat neerleggen moet nog opgericht worden. Lekker makkelijk praten dat de buitenlandse clubs dat wel neerleggen want dat gebeurt ook niet. Larsson wordt als beste buitenspeler van de Eredivisie ook niet zomaar opgepikt. Waarom? Omdat buitenlandse clubs liever eerst zien of dat soort spelers uberhaupt wel meekunnen in de top. Het aantal speler dat van de subtop naar het buitenland is gegaan en is mislukt is 10x zo groot als het lijstje dat is geslaagd. Die buitenlandse clubs zijn ook niet gek hoor.

17 juli 2017 om 11:54

Ja heel leuk dat suptoppers in Nederland 8 miljoen gaan vragen, maar dan gaan de topclubs gewoon in het buitenland kijken hoor.

AZ verkondigt steeds dat ze niet hoeven te verkopen en dat ze inzetten op rond de 10 miljoen. Ik denk dat ze in Alkmaar straks met 4-5 miljoen heel blij zijn voor Haps.

De deal met St Juste zal eerder rond komen. Alleen voor de plaats van RCV wordt het wel druk met Botteghin - Van Beek - St. Juste. Kortom waarom St. juste eigenlijk halen ??

17 juli 2017 om 08:38

Van Beek komt waarschijnlijk heel 2017 niet meer in actie. Moet zelf nog maar zien of hij ooit weer op niveau komt. Dammers is vertrokken en momenteel hebben wij alleen Verdonk nog als back-up.

17 juli 2017 om 09:13

Tapia kan als de nood hoog is ook nog als CV spelen.

17 juli 2017 om 09:52

Klopt, maar daar is hij wel erg zwak. Dus de backup Cv's zijn gewoon van drama niveau, zo eerlijk moeten we zijn. En aangezien ons centrale duo toch ook alweer eind 20, begin 30 is zie ik op zich wel graag een st. Juste en/of van Drongelen erbij komen om op de iets langere termijn in te zetten.

17 juli 2017 om 08:56

Blijf jij maar lekker denken. AZ verkondigt nooit de aan- en verkoopprijs dus je kletst maar wat. Dat ze nu in zouden zetten op 10 miljoen heb je alleen van de media en niet van AZ. Indien AZ echt 10 miljoen vraagt dan gaat hij echt niet voor de helft weg. Wel is het zo dat ze niet hoeven te verkopen, dat is al een paar jaar zo maar na de verkoop van Vincent Janssen is daar helemaal geen sprake meer van.

Zeegelaar lijkt mij een betere optie voor LB maar Haps is een goed alternatief. St. Juste prima aankoop ook voor de toekomst. Van Drongelen is een prima voetballer zekers voor de breedte van de selectie. Is die Matthias Johansson niet iets voor RB nu Nieuwkoop is geblesseerd. Is geloof ik transfervrij.

17 juli 2017 om 09:12

Nieuwkoop is binnen 4 weken weer fit. Niet nodig om een nieuwe RB aan te trekken. Diks vangt het tot die tijd op met Hamer er achter.

Feyenoord biedt aan andere Nederlandse clubs een redelijk bedrag welke conform de markt is met de Eredivisie en ook gezien hun budget/begroting.

Maar op het moment dat hun spelers een mooi transferbedrag opleveren zien andere clubs hun kans om flink geld te vragen als Feyenoord interesse toont. Ik wil niet zeggen dat dit verkeerd is, elke greedy motherfucker zou deze kans aangrijpen om flink te cashen maar Feyenoord blijft met de denk en handelwijze werken dat het conform de NL markt moet blijven en gezien de financiele geschiedenis met alle reden toe.

Don't overpay

pure middelmaat allemaal, echter denk ik dat je met st Juste en van Drongelen wel twee in potentie goeie spelers kan halen maar dat zullen spelers zijn voor in de breedte op dit moment, beide zie ik die nog geen basisplaats pakken, Haps heeft het in het afgelopen seizoen in het begin even laten zien, maar is daarna compleet door het ijs gezakt, heb hem daarna weinig echt goede wedstrijden meer zien spelen. tel daarbij de vraagprijs van AZ op (die ik ook compleet belachelijk vindt maar dat terzijde) en dan lijkt het me ook veel verstandiger om hem lekker bij AZ te laten zitten.

Van Drongelen en St Juste proberen te halen. Haps lekker bij AZ laten, die is niet veel beter dan Nelom..

Miljoenen betalen voor beperkte verdedigers. Zijn geen eens topspelers. De jeugdopleiding van de topclubs moeten zich wel eens achter het oor gaan krabben. De laatste jaren leverde de jeugdopleiding van Feyenoord betere verdedigers af als die nu in beeld zijn om voor miljoenen aan te gaan kopen. Nu ineens niets meer????

17 juli 2017 om 09:53

Er stroomt inderdaad momenteel even weinig verdedigend talent door dat klopt. Knoester lijkt wel een grote belofte maar er wordt ingezet om die eerst een seizoen te verhuren.

Volgens mij kan Heerenveen vragen wat ze willen, Jeremiah St Juste heeft een contract tot 2018 met een optie 2 jaar. die gaat echt niet voor 4 mio naar Feyenoord .

Als je ziet dat lukassen voor 6 mio naar PSV gaat.

Feyenoord kiest voor Safe, Haps en St Juste zijn leuke spelers.

Beide zie ik weinig doorstroming in richting de betere clubs van Europa.

Ook Berghuis en Diks zijn leuke spelers die het niveau niet aankonden op een hoger Niveau.

Feyenoord moet beseffen dat dit op korte termijn een leuke oplossing is, maar Ajax, PSV en Feyenoord zijn opleidingsinstituten voor de sub en top van Europa.
Doorverkoop is je levensader.

Ik ben van beide spelers niet overtuigd en als je dan die bedragen leest dan zou ik toch eerst naar andere opties kijken, buiten de Eredivisie. Zeegelaar lijkt mij een betere optie dan Haps en als je de geluiden mag geloven is hij nog goedkoper ook. Verder is het zonde dat Hoffenheim zo snel was met Hoogma, dat was wel een goede speler voor de toekomst geweest. Van Drongelen wordt ook genoemd, dan heb je net als Kongolo iemand die centraal en linksback kan spelen.

Als AZ voor een speler als Luckassen met slechts een 1 jarig contract en beduidend minder in de rangorde staat dan een topper als Haps al ruim 6 miljoen vraagt dan is de 10 miljoen die overal wordt genoemd wel het bedrag waar deze speler enkel en alleen voor weg kan. Ik zie daar dan ook net als met Janssen destijds enkel en alleen een buitenlandse club voor kunnen komen.
Verder heeft technisch directeur Huiberts reeds aangegeven deze selectie bij elkaar te willen houden en aan te vullen met de talenten. Zo wordt de nieuwe voorhoede nu gevormd met het grote talent Stengs (die zoveel indruk maakte in de playoffs), Weghordt (reeds alweer een hattrick tegen club brugge) en international jahanbakhsh. Het wil in het nieuwe spelsysteem spelen met snelle opkomende backs met international Svensson en ... haps. Waardoor gezien de tot dusver matige aankopen van zowel Feijenoord als PSV de Alkmaarse club wel eens een luis in de pels kan zijn dit seizoen.

Als ik denk aan wat mij opvalt aan St. Juste, dan zijn het nooit zijn verdedigende kwaliteiten, maar zijn aanvallende impulsen. Vind het een beetje een meme-verdediger. Ben meer onder de indruk van Joost van Aken, van dat team.

Verder is het jammer dat het verschil qua financiën tussen een Feyenoord en een AZ niet groot genoeg is dat Feyenoord wel even 7 miljoen voor een linksback kan neerleggen. Maar AZ doet dat omdat ze hun spelers niet kwijt willen aan een binnenlandse transfer. Hun goed recht, maar dan gaan ze naar het buitenland, waar ze het dan zoals een Janssen nooit gaan redden. Overigens vind ik Haps ook niet echt indrukwekkend. Kan me herinneren dat hij ging opscheppen over hoe hij een 17-jarige Justin Kluivert in bedwang hield, maar als je de wedstrijd had gezien, ging juist Kluivert er vaak voorbij.

Van Drongelen is een leuk talent. Denk wel mijn favoriet van alle genoemde namen. Alleen de stap is heel groot, maar je moet wel, anders gaat die naar AZ en dan doet hij het daar goed en dan vragen zij later weer 15 miljoen of zoiets.

De vraag is of van drongelen dat wil, kwam die niet uit de jeugdopleiding van ajax? Hoeft natuurlijk niks te zeggen maar als zon jongen een ajax hart heeft kan het nog lastig worden

17 juli 2017 om 11:51

Nope , hij komt uit de opleiding van Sparta, dat is zijn eerste bvo club.

Laat Rick maar lekker bij ons, anders gewoon de jackpot vragen. Nog te jong om een stap te maken naar een topclub, bij ons kan hij wekelijks spelen, beter voor zijn ontwikkeling.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren