Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

FC Twente ontslaat alle scouts en zegt jubileumreceptie af

Laatste update:

FC Twente heeft vrijdag alle scouts van de club de wacht aangezegd. De club verkeert in grote financiële nood en kreeg in maart drie punten in mindering op het totaal, als straf voor het niet halen van de normstellingen. Deze vrijdag kwamen daar weer drie strafpunten bij. FC Twente moet keihard saneren en besloot voor volgend seizoen al te stoppen met de B2. Bovendien stopt Jong FC Twente met de deelname aan de Jupiler League. Nu vliegen ook alle profscouts eruit bij de Enschedeërs.

/

Gerald van den Belt laat op de clubwebsite weten dat FC Twente voor een loodzware opdracht staat. “We moeten, zoals we begin maart aangaven, ruim acht miljoen euro bezuinigen en aan die taakstelling moet alles ondergeschikt worden gemaakt. We redden het niet door alleen aflopende contracten niet te verlengen; we zullen ook moeten snijden in de vaste contracten, ook bij het kantoorpersoneel”, deelt de directeur tot zijn spijt mee.

“De grootste bezuinigingen vinden echter plaats in het voetbalbedrijf. Naast de aangekondigde gevolgen voor Jong FC Twente en Vrouwenvoetbal en het snijden in spelerskosten, stoppen we met de afdeling profscouting. De trainersstaf en de nieuw te benoemen technisch directeur krijgen op het gebied van scouting een belangrijke rol”, legt Van den Belt vrijdag uit via de officiële kanalen.

“Verder gaan we de kosten in de randvoorwaardelijke sfeer verder terugbrengen, bijvoorbeeld met betrekking tot huisvesting, medische begeleiding en de samenwerkingsverbanden. Ook stoppen we met de FC Twente Familiepas en gaan we FC Twente TV anders inrichten. Waar het minder kan, gaan we het minder doen”, belooft Van den Belt. Eerder op de dag berichtte TC Tubantia al dat hoofd jeugdscouting John van Miert zou vertrekken, net als Martine Braam. Zij is het gezicht van FC Twente TV.

Jubileumreceptie
FC Twente werd op 1 juli 1965 opgericht en bestaat over zo’n drie maanden dus officieel vijftig jaar. Er zou over drie dagen een jubileumreceptie met een ingetogen karakter gehouden worden, om dat te vieren. Die receptie is nu echter afgezegd. Aldo van der Laan zegt namens de Tukkers dat iedereen de situatie van de club inmiddels kent. “We zijn bezig met een ingrijpende bezuinigingsoperatie en dat betekent onder andere dat aflopende contracten niet worden verlengd.”

“Deze week hebben we ook een aantal collega’s met een vast contract slecht nieuws moeten brengen en daarnaast kregen we opnieuw drie punten in mindering. Het lijkt ons niet gepast om dan maandag, ook al is het ingetogen, een receptie te houden”, geeft Van der Laan aan. Hij is op dit moment voorzitter van FC Twente, nadat Joop Munsterman de eer aan zichzelf hield en opstapte.

Denk jij dat FC Twente volgend seizoen nog een rol van betekenis speelt in de Eredivisie?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is echt de ene klap na de andere. Als het zo doorgaat ben ik bang dat Twente binnen nu en een paar jaar clubs als RBC, Haarlem en Veendam achterna gaat.

Dat er mindere jaren aankwamen was te voorspellen, buiten de klassieke top 3 lukt het andere ploegen nou eenmaal niet om voor lange tijd aan te sluiten. Maar dat Munsterman er zo een financiële wanorde van heeft gemaakt om aan te haken had natuurlijk niemand verwacht.

Gun dit de Twente supporters absoluut niet.

10 april 2015 om 10:22

Nou, zo'n vaart zal het niet lopen. Vergis je niet in de achterban van Twente. Dat is toch wel ietsjes groter dan bij RBC etc. Ik zeg niet dat ze too big too fail zijn, maar ze hebben ook volgend jaar nog steeds een begroting waar drie kwart van de eredivisie jaloers op is.

10 april 2015 om 11:50

Men dacht ook dat Glasgow Rangers nooit failliet zou kunnen gaan en toch is dat gebeurd. Die club had een achterban dat gewoon te vergelijken is met Ajax of Feyenoord. Nu is er een nieuwe club dat zichzelf Rangers noemt en gaat iedereen daar heen maar toch is dat voor mijn gevoel niet hetzelfde.

Zo'n scenario is natuurlijk nog redelijk ver weg maar dan moet de gifbeker wel binnenkort op zijn voor Twente. Verder heb ik het gevoel dat Van den Belt de juiste man is om de bende die Munsterman heeft achtergelaten op te ruimen en Twente er weer bovenop te helpen. Munsterman heeft toen hij begon bij Twente de club gered en uiteindelijk kampioen gemaakt, maar hij heeft wel een enorme rotzooi achtergelaten waarbij Twente in een nog ergere toestand verkeert dan toen hij binnenkwam.

10 april 2015 om 12:33

De schulden van FC Twente zijn dan ook wel veel groter dan die RBC had.
Die begroting lijkt hoog, maar als je bedenkt dat een groot deel daarvan op gaat aan de enorme schuldenlast... Het deel dat dan over blijft voor de normale zaken zal denk ik helemaal niet groter zijn dan driekwart van de Eredivisie, maar eerder in de buurt van dat van NAC liggen.

10 april 2015 om 14:24

Wat betreft de Rangers heb je deels gelijk, al liggen de financiën van de clubs tegenwoordig, en zeker in Nederland, veel meer onder een vergrootglas

10 april 2015 om 14:26

Degene die indertijd Twente financieel heeft gered, is Johan Plageman. Toen hij dat succesvol had afgerond, kwam Munsterman met zijn megalomane ideeën, waarmee hij toen al de basis legde voor de huidige problemen. Om die reden is Plageman er toen per direct uitgestapt.
Dat is de realiteit.
Gelukkig lijkt het erop dat van den Belt het goed aanpakt.

Maar het wachten is op het moment dat Twente zijn eigen faillissement aanvraagt, in overleg met de bank als eigenaar van het stadion en dan samen met de bank een doorstart maakt. Alle overige schuldeisers de pineut, maar wat moet een bank anders met een stadion beginnen?

Sterkte, Twentesupporters!!!!

10 april 2015 om 10:22

Gebeurt niet. Van der Laan laat dit niet gebeuren en anders springt Dick Wessels bij. Maarja deze zomer worden er veel spelers verkocht wat de gaten een beetje kan vullen hoop ik. Ik had dit als twentefan echt niet zo erg verwacht..

10 april 2015 om 11:52

Van der Laan heeft het al laten gebeuren. Hij heeft jaren op de schoot van Munsterman meegekeken en is net zo verantwoordelijk als Munsterman zelf.

10 april 2015 om 12:26

Dat mensen überhaupt nog steeds het vertrouwen hebben in van der Laan. Hij is net zo verantwoordelijk voor deze rotzooi dan Munsterman.

10 april 2015 om 12:34

Van der Laan springt maandelijks al met zo'n 4 ton bij. Hoe veel meer en hoe veel langer die dat vol kan houden moet je je ook af gaan vragen. Hij is geen miljardair.

10 april 2015 om 10:24

Heb inderdaad ook vooral medelijden met de supporters. Ik weet nog hoe verschrikkelijk het was als supporter van Feyenoord toen mijn club zo ver wegzakte door o.a. de financiele ellende. Werd destijds weinig vrolijk meer van mijn club, iets waar voetbal toch echt voor bedoeld is. Net als bij Twente nu volgde toen klap op klap. Verwacht trouwens niet dat Twente echt ten onder zal gaan als profclub, daar is de club, het stadion en de aanhang te groot voor.

10 april 2015 om 10:29

Ach medelijden... Ik denk dat wij Twente supporters op dit moment wel op een punt zitten dat het allemaal niet meer uitmaakt. Nogmaals -3 ach waarom niet. Ik ben blij met Van der Belt die zeer daadkrachtig te werk lijkt te gaan.

Deze maatregel is ook gewoon goed. De scouts die nu het veld moeten ruimen hebben ook niets verassends gebracht de laatste jaren. Met een bord op schoot op zondagavond naar NOS kijken kan iedereen.

10 april 2015 om 12:52

Bedankt jongen.

10 april 2015 om 11:00

Wat zal ziyech balen

10 april 2015 om 11:03

Als ik feyenoord was zpu ik ziyech alsnog oppikken maar dan voor een appel en een ei. Twente moet wel verkopen..

10 april 2015 om 12:01

Haha ziyech word niet met dik verlies verkocht hoor.

10 april 2015 om 12:30

De vraag is of ze bijvoorbeeld een bod van 2 of 3 miljoen kunnen weigeren. Het is ook niet zeker dat er voor veel andere spelers veel interesse zal zijn. Castaignos wordt voor Twente misschien wel het grootste probleem. Hopelijk komt er een Engelse club die wat in hem ziet

10 april 2015 om 12:58

Club als Brighton and Hove Albion of Bournemouth hebben we het dan over neem ik aan, Gillingham wellicht overwegen? Geintje natuurlijk, te hoog gegrepen.

10 april 2015 om 13:13

Die moet eerst nog worden afbetaald aan Heerenveen.
Er staat nog 2 miljoen open en dit zal eerst moeten worden betaald.

en dan valt op de site van Tubantia ook nog te lezen dat de hoofdsponsor er meer gaat stoppen vanwege de bestuurlijke chaos. Die gifbeker moet wel heel groot zijn wel er dit allemaal uit komen. Gaat denk ik heel lastig worden voor Twente om volgend seizoen een gebalanceerd elftal op het veld te krijgen.

10 april 2015 om 10:39

Dat was gister al bekend toch?

10 april 2015 om 10:50

De hoofdsponsor had de samenwerking naar nu blijkt al opgezegd in december 2014. Die brengen gewoon heel tactisch, onderbouwd met drogredenen het nieuws juist nu naar buiten.

10 april 2015 om 11:17

Ze hadden aangegeven eventueel onder andere voorwaarden door te willen zien daar nu van af. Dat is wat anders.

10 april 2015 om 13:01

Xximo zelf zou ook niet al te lekker draaien, maar dat zijn roddels en geruchten dus schiet je niks mee op.

Ze kunnen betere alle mensen met hoge functies ontslaan. Het is toch een schande dat ze een plan van aanpak indienen na die 3 punten mindering en dat ze hier wederom niet aan voldoen.

De Knvb had veel harder moeten straffen en 3 punten in mindering moeten geven voor volgend seizoen.

10 april 2015 om 10:23

3 punten in mindering geven voor volgend seizoen is een onzinnige straf. Als jij nu betrapt wordt op diefstal, pakken ze je toch ook nu op, en niet pas begin volgend jaar?

10 april 2015 om 10:24

Dit klopt niet. 3 punten in mindering komt nog uit het oude plan van aanpak. Het nieuwe ligt ter goedkeuring bij de Knvb.

10 april 2015 om 10:30

Misschien zijn die 5 weken wel een schande. Jij noemt wel 5 weken, maar voordat alles op tafel ligt zijn we nog bezig. Een plan vn aanpak tover je niet uit een hoed... dit kost banen van werknemers en jeugd, en dat beslis je niet zomaar.

10 april 2015 om 10:33

Dit pva is opgesteld in mei 2014, dus voor de puntenmindering.

Ze moeten uitkijken voor degradatie, als ze dadelijk nog een paar leuke spelers moeten verkopen wat zeker gaat gebeuren dan staat er een team dat onderdoet voor de middenmoot...

10 april 2015 om 11:18

Beetje heel erg niet het geval zegmaar. De club heeft straks ook na de bezuinigingen een begroting die ruim boven de middenmoot staat. Het gaat een (paar) seizoen(en) flink pokkelen worden, maar voordat ze daadwerkelijk voor plaatsen 16 t/m 18 spelen.. Dan mogen er de komende 3 maanden nog wel heel wat lijken uit de kast komen.

10 april 2015 om 12:37

De totale begroting is weliswaar ruim boven de middenmoot, maar een groot deel daarvan gaat op aan de enorme schuldenlast. Als je de voetbalbegroting bekijkt, dan is die hooguit middenmoot.

10 april 2015 om 12:55

Kan ik me in vinden, maar het steekt me een beetje met uitspraken als "dan staat er een team dat onderdoet voor de middenmoot...". Dit kan zomaar de keiharde realiteit zijn, of een hoop gezwets. Giswerk, niemand weet op dit moment ook maar een beetje welk team er volgend jaar staat. Bij Twente is dit momenteel van alle ED-clubs het moeilijkst te voorspellen.

Fron010 komt in mijn ogen gewoon met een non-argument. Dat er 'een paar leuke spelers' moeten vertrekken lijkt me duidelijk, maar wie zijn dit en voor hoeveel gaan ze? (eigenlijk nog belangrijker: wat houdt Twente daar aan over?) Zeg het maar, ik weet het niet. Ik kan ook wel roepen dat als Feyenoord van Beek, Kongolo, Manu, Clasie en/of Immers kwijtraakt in de zomer (om maar 'een paar leuke spelers' te noemen), dat ze ook zomaar in de middenmoot terecht kunnen komen. Zeker als van Geel de handelingssnelheid en anticipatie zoals afgelopen zomer heeft, dan komt de versterking pas in 2016 namelijk (met als enige nuance dat Feyenoord dan kan versterken, Twente op de korte termijn simpelweg niet).

10 april 2015 om 15:44

Tukkertje91, je opmerking raakt kant nog wal,
wanneer Twente spelers verkoopt (gedwongen) kunnen ze dit niet herinvesteren. Twente moet elke betaling van boven de zoveel euro (weet niet precies hoeveel) laten goedkeuren door de Knvb omdat ze in de laagste categorie zitten.
Daar bovenop komt nog dat Twente niet eens volledig eigenaar is van een aantal spelers.

eigenlijk nog belangrijker: wat houdt Twente daar aan over?
Helemaal niks dus, ze moeten alles terugbetalen, en zullen van de transferbedragen niks kunnen investeren.

Wanneer Feyenoord spelers verkoopt kunnen ze er voor vragen wat ze willen omdat ze financieel gezond zijn, En kunnen ze (gedeeltelijk) herinvesteren.

10 april 2015 om 17:10

Lees ff goed, we zijn het op alle punten nagenoeg met elkaar eens schat.

Jan van Halst zag het al aankomen, goed gedaan goos, munsterman zakken gevuld en twente met de gebakken peren

Het wordt ook wel erg overdreven dramatisch allemaal naar buiten gebracht moet ik zeggen. Als ik me niet vergis blijft Twente wel gewoon met de 4e begroting van Nederland werken dus vergelijkingen met Haarlem, Rbc en Veendam lijkt me niet opportuun.

10 april 2015 om 10:30

De grote van je onderneming zegt niet dat je niet failliet kan gaan natuurlijk...

10 april 2015 om 11:37

Heb je helemaal gelijk in, maar het is wel een indicatie over hoe snel het kan (nadruk op dat woord: kan) gaan. Grotere club, grotere achterban, meer sponsoren die gebaat zijn bij het voortbestaan, gemeente legt eerder (en meer) geld bij ivm maatschappelijke functie van de club etc. etc.

Bij lange na niet onmogelijk dat de club op de fles gaat, maar de vergelijking met Rbc, Haarlem en Veendam lijkt me in ieder geval niet aan de orde.

10 april 2015 om 10:34

maar twente heeft ook andere kosten dan die ploegen . je kunt nu wel gaan saneren , maar er zullen geheid de nodige langdurige posten zijn . en de ploegen waar jij het over hebt zaten zelfs in categorie 2 toen ze omkiepten . sommige mensen stellen het toch nog steeds te rooskleurig voor .

10 april 2015 om 10:36

Het is natuurlijk ook veel sensatie en je krijgt een boel meet clicks wanneer je 1 interview weet op te splitsen in 3 artikelen.

10 april 2015 om 10:45

De 4e begroting van Nederland zegt werkelijk helemaal niks.. Als Twente bijvoorbeeld een omzet heeft van 500 miljoen per jaar betekend het ook niet dat ze financieel gezond zijn natuurlijk.

10 april 2015 om 11:21

@ Aranecum

Als jij mag kiezen tussen een begroting van 30 miljoen euro, terwijl je 35 miljoen euro aan kosten hebt of een begroting van 10 miljoen euro met 8 miljoen euro aan kosten, wat zou jij dan kiezen?

De vergelijking met Haarlem, RBC en Veendam is inderdaad niet opportuun. Twente zit meer in de shit dan die clubs ooit hebben gezeten en je weet wat er uiteindelijk met die clubs is gebeurd.

10 april 2015 om 11:27

Ik zeg ook nergens dat Twente er rooskleurig op staat momenteel. Maar ze zijn nu hard aan het saneren en behouden na het saneren nog altijd de 4e begroting van Nederland. Ik heb ook nog nergens gelezen dat ze niet aan financiële verplichtingen kunnen voldoen of dat ze salarissen niet hebben betaald. Daarmee lijkt (lees lijkt) mij een vergelijking met Haarlem, Rbc en Veendam in ieder geval nog niet opportuun.

10 april 2015 om 11:43

Ja maar je snapt toch wel dat schatten van de begroting natte vinger werk is op dit moment bij Twente?

Twente leeft nog door externe financiering, zelf kan de club de rekeningen niet meer betalen. Het is vrouwen en kinderen eerst.

10 april 2015 om 12:44

Dan heb je diverse berichten gemist.
Er is namelijk al meerdere keren gemeld dat FC Twente op dit moment afhankelijk is van buitenstaanders om de salarissen te kunnen betalen.

10 april 2015 om 12:38

Als de geluiden die ik hoor (26 miljoen) kloppen, dan is dat de 6e begroting van Nederland, want dan gaan Vitesse (30 miljoen) en AZ (28 miljoen) er voorbij.

10 april 2015 om 12:45

Nog maar een keertje: het is niet van belang of het de vier, de vijfde, de zesde of de achttiende begroting is, zolang de kosten hoger zijn dan de inkomsten.

10 april 2015 om 15:14

@areacum

je lijkt Munsterman wel, wat een onzin zit je hier te verkondigen. Grote van begroting zegt niets maar dan ook werkelijk helemaal niets. De verhouding schuld-omzet, dat is het enige wat telt. Zodra Twente niet meer aan haar betaal verplichtingen kan voldoen, valt Twente om, ongeacht de 'begroting'.

10 april 2015 om 17:19

Er hoeft maar 1 schuldeiser aan de deur te kloppen die Twente eventueel niet kan betalen en die kan er via een rechtzaak gewoon voor zorgen dat een bedrijf dus ook een voetbal club failliet gaat. Of je nou een begroting hebt van 1 miljoen of 1 miljard dat maakt niet zoveel uit

Begin eerst maar is met het verkopen van je overbetaalde spelers, daarna bezuinigingen op de jeugd.

10 april 2015 om 12:19

Transfermarkt is nog niet open en het is natuurlijk geen garantie dat je enkele dure spelers kunt verkopen. Daarnaast moeten ze gewoon bezuinigen op de vaste lasten, dat heeft niks met de spelers te maken.

10 april 2015 om 13:48

Onzin. Je mag nu gewoon verkopen. Speler en geldbedrag wisselen pas 1-7 van club maar als Twente vandaag de deal maakt weten ze dat het geld komt. En ze zijn er zeker van dat voor seizoen 15/16 salaris komt te vervallen.

10 april 2015 om 14:00

Ik zeg toch niet dat ze nog niet mogen verkopen? Alleen zal de transfercarrousel pas in de zomer op gang komen waardoor het niet verstandig is om nu al te verkopen..

Een beetje malaise bij een concurrent is leuk, maar dit gaat echt te ver.
Ik weet niet wat Joop allemaal gedaan heeft, maar wat een zooi heeft hij achtergelaten zeg. Ik las een reactie van een Tukker "laten we niet vergeten dat we door Joop ook al die successen hebben behaald en ook een kampioenschap". Nou ik weet niet, maar je had beter geen kampioen kunnen worden en tussen plek 4/8 spelen en stabiel zijn, dan een keer de titel pakken en vervolgens je hele club na de klote zien gaan.
Ii hoop dat Twente er weer bovenop komt!

10 april 2015 om 10:52

De fouten zijn gemaakt na het kampioenschap. Te lang willen blijven aanhaken, stadion nog een keer uitbreiden en gokken op goede uitgaande transfers...

10 april 2015 om 11:09

Hoezo gaat dit te ver? Ze hebben prijzen gepakt en veel spelers aangetrokken die veel clubs wilde. Achteraf bleek dat ze dit deden met geld dat er niet was. Ik vind het juist prachtig te zien hoe hoegmoed wordt gestraft en hoop elke dag op weer een nieuw lijk uit de kast. In de hoop dat clubs eens stoppen alle macht aan 1 man te geven. Wat mij betreft stopt deze soap pas als de complete basiself en het stadion verkocht zijn. Kan Twente weer lekker opnieuw beginnen op de plek waar ze horen. Ergens rond plek 9.

10 april 2015 om 12:02

Plek 9? Twente is de 4e club van NL.

10 april 2015 om 12:19

was

10 april 2015 om 12:21

Nou dan ben je geen Twente supporter neem ik aan. En alle macht aan 1 man geven dat gebeurt niet bij heel veel clubs dus ik weet niet welk punt jij wilt maken?

10 april 2015 om 12:26

Mokhtar... wanneer je blijft verwachten dat we de komende jaren zo hoog mee doen, zal je nog wel een aantal teleurstellingen te verwerken krijgen. Schoon schip maken doe je niet in een paar maand en het vertrouwen terugwinnen van sponsoren al helemaal niet.

10 april 2015 om 12:27

Tuurlijk Simon. Spelers aankopen en dan zelf de baas zijn van het orgaan dat jouw functioneren controleert is heel normaal. Jij bent een van die vele Twentesupporters die weigert realistisch te doen en door blijft strijden tot het bittere eind. Die instelling zorgt ervoor dat ik ervan geniet dat het mis gaat. Wat mij betreft gaan ze failliet. De eredivisie heeft niks aan leugenaars en valsspelers als vd Laan die nog steeds de baas is.

10 april 2015 om 12:28

En voor realisten als JansenJoenite zou je juist weer hopen dat al die bedriegers ontslagen worden of opstappen en dat er capabele mensen komen.

10 april 2015 om 12:38

@josephius Dan begrijp je totaal niet welk punt ik wil maken.
Jij schets Twente als voorbeeld voor andere clubs die 1 man aan de macht hebben. Alleen zoals het bij Twente is gebeurd, komt dat niet veel voor bij andere clubs. Dus fijn dat jij Twente failliet wil zien gaan, maar je argument klopt gewoon niet.
En ik weiger realistisch te doen?
Ik verwacht dat Twente de komende jaren vreselijk gaat bezuinigen en flink wat kwaliteit zal inleveren zowel organisatorisch als op voetbaltechnisch gebied. Daarna kan Twente alla Feyenoord weer rustig opbouwen. Niet realistisch volgens jou? i don't care, Ik blijf achter mijn club staan en ik weet zeker dat Twente zo 'groot' als het is, niet kapot zal gaan.

En je mag mij gaan uitleggen waarom vd Laan een leugenaar en valsspeler is..?

10 april 2015 om 13:15

@ Josephius

Ik ben het wel met jouw eens, het is elke keer weer hetzelfde liedje. Veel mensen zagen dit van mijlenver al aankomen in het recente verleden, maar op dat moment mocht er niets over gezegd worden want dan kreeg je de volle laag. Hoe hard het ook klinkt de supporters (uitzonderingen daar gelaten) hebben hier ook een aandeel in, door alles maar goed te praten terwijl er toch al veel langer aanwijzingen waren dat het niet goed kon zitten.

Ondanks dat FC Twente het zoveelste voorbeeld is, ben ik bang dat de voetballerij haar lesje nog niet geleerd heeft. Al blijft ik het voor het algemene Nederlandse voetbal belang wel doodzonde vinden dat FC Twente weg valt, we hebben juist behoefte aan een stabiele subtop. Wat niet betekend dat ik niet de pijn en frustratie niet begrijpt, maar de supporters hadden ook veel eerder aan de bel kunnen trekken.

10 april 2015 om 13:19

Omdat van der Laan alles samen deed met Munsterman. Joop en Aldo = 1. Aldo wist overal van en vond het prima. Jarenlang hebben deze twee charlatans hun ego gestreeld ten koste van jullie club.

10 april 2015 om 13:52

Het gebeurt op deze manier niet heel vaak inderdaad. Al kennen we de situatie rond Karel Aalbers, had Robert Veenstra de RVC in zijn binnenzak en knalde RBC omdat voorzitter Pollemans allesbepalend was. Zodra een voorzitter een bekende van de media wordt gaat er eigenlijk al iets fout. Megalomane luchtfietsers zouden nooit de kans moeten krijgen zichzelf te controleren of zichzelf door vriendjes te laten controleren.

10 april 2015 om 14:02

Eens. Maar dat is meer wanbeleid en gigantisch falen dan liegen en vals spelen toch?

Ben benieuwd of ajax feyenoord of psv hier wat mee doen. Lopen toch aardige goeie spelers daar kan me niet voorstellen dat ze allemaal blijven

10 april 2015 om 13:54

Feyenoord heeft nog wel een appeltje te schillen omdat Twente Fer haalde puur om Feyenoord te pesten en te laten zien dat ze groter waren. De trainer wilde Fer namelijk helemaal niet hebben.

Dit was te verwachten. Zoals in het artikel ook staat beschreven wordt er nu veel verwacht van de staf en de TD. Mocht Rutten komen hebben we daar en goeie aan, al vraag ik mij af of hij betaalbaar is. Spelers als Van der Linden en Fischer worden genoemd als vervangers van Bjelland. We zullen goed moeten kijken naar transfervrije spelers en spelers uit de JL...

10 april 2015 om 10:29

Precies zoals Twente dat eerder deed. Elia voor niets ophalen bij Ado, Wielaert voor een appel en ei overnemen, Willem Janssen transfervrij overnemen, etc. Daar is helemaal niets mis mee.

10 april 2015 om 10:44

Mee eens. Moet je kijken hoe die jongens het destijds gedaan hebben (op Willem in mindere mate na dan). Zo kun je ook een heel eind komen!

10 april 2015 om 15:16

@raulkduke

behalve dat clubs minder snel genegen zijn spelers voor een appel en een ei naar Twente te laten vertrekken danwel gratis uit te lenen. Daarvoor heb je de andere clubs iets te arrogant behandeld afgelopen jaren. Daar betaal je nu de prijs voor.

Het klinkt allemaal weer heel spannend, maar het is natuurlijk ook weer een voorbeeld geweest van de megalomanie waar Twente aan heeft geleid. Een blik vol scouts, 5 assistenten, allerlei medische staf. Je hebt het nu éénmaal niet nodig bij een eredivisie subtopper.

Scouts huur je in wanneer je die nodig hebt, die hoeven niet in grote getale in vaste dienst te zijn. Daarbij hebben de scouts de afgelopen jaren nu niet laten zien enorm kundig of creatief te zijn.

10 april 2015 om 10:34

Ik denk dat de meeste redelijke clubs in de Eredivisie toch wel scouts in dienst hebben..

10 april 2015 om 10:58

Dat denk ik ook wel. In het geval van Twente zullen ze de scouts nu waarschijnlijk inhuren, in plaats van een vast contract te geven. Daarbij zal de scouting meer gaan gebeuren door de (nog te vormen) technische staf. Een club kan uiteraard niet zonder een scoutingsapparaat.

10 april 2015 om 13:57

Trainers krijgen allemaal een riant salaris. Keer of 4 modaal. Maar werken daar uur of drie per dag voor. Laat ze daarom op zaterdag en zondag lekker alle velden in Nederland, Belgie, Duitsland en Frankrijk afgaan. Laat al je personeel 40 uur per week werken dam bespaar je bakken geld.

Dit gaat ook meteen Goed fout zeg.. Sterkte daar in Enschede!

Haha die zyech, die zal wel balen dat ie toch niet naar rotterdam is gekomen.

Wel sneu voor alle fans, de ene klap na de ander. Dat had feyenoord een paar jaar geleden ook. Gewoon ff door het stof en weer opstaan. Maar zo te horen gaat dat wel een paar jaar duren.

zo die gifbeker moet echt helemaal leeg, dit gun je niemand op deze manier.
sterkte voor de mensen die hun baan hierdoor verliezen.

10 april 2015 om 13:58

Ze hebben nu pas een klein slokje genomen. Er is nog amper iets uit die beker.

Logische maatregelen. Wat een onzinkosten zijn er gemaakt zeg. Van der Belt is goed bezig.

10 april 2015 om 10:46

Of dat alle spelers in de aanbieding gaan omdat er niemand meer is te ontslaan.
Aan de ene kant beter nu, dan over paar maanden, in zo'n chaos is het maar de vraag of je zelfs transfervrije spelers kunt halen en of ze willen komen spelen.

Ik zie Michel 'the Liquidator' Louwagie één van de dagen wel op de stoep bij Twente verschijnen.

Die is er meestal als de kippen bij om zaakjes te doen. En Twente heeft een paar aardige spelers die wij wel lusten.

10 april 2015 om 12:24

Wie??

Dit begint echt heel pijnlijk te worden. Wanbeleid moet bestraft worden, maar voor de supporters van Twente is dit extreem pijnlijk. Ze hebben dit ook niet verdiend. Hopelijk komen ze nu wel met een goed plan van aanpak, want er moet snel iets veranderen. Hopelijk gaan ze veel spelers met hoge salarissen verkopen.

10 april 2015 om 11:02

Hoop voo rde supporters dat de Knvb een nieuw plan accepteert. In princiepe dient Twent ehet huidige plan na te leven en bij moet binnen vier meet momenten de zaak op orde hebben. Hebben ze dat niet zal bij de eerste drie momenten 3 punten aftrek komen maar bij het vierde moment zou officieel de licentie ingetrokken worden.
Twente is toch een vrij grote club en de Knvb zal ook niet willen dat Twente wegvalt maar eigenlijk zou de Knvb het ook niet kunnen maken een uitzondering voor Twente te maken.
Feyenoord heeft zich destijds wel netjes aan de regels gehouden en heeft daardoor op de blaren moetne zitten. kan me nog een 11 plaats herinnneren en een 10-0 nederlaag. Zou erg krom zijn wanneer Twente nu de boel heeft belazerd dat ze niet gestraft worden. Echter zit niemand er op te wachten dat Twente de licentie kwijt raakt.

met vd belt hebben ze wat dat betreft een goede binnen gehaald. heeft cambuur van kelder jupiler league en bijna faillissement naar middenmoot eredivisie en categorie 3 gebracht

10 april 2015 om 11:24

Precies. Even doorbijten nu... Beter alle ellende in 1x. Op termijn komt het heus wel weer goed met Twente. Zie ze komend seizoen gewoon weer meedoen om Europees voetbal.

10 april 2015 om 14:00

Eigenlijk schandalig dat een ploeg die zo'n schandalig beleid heeft gevoerd Cambuur van zo'n topper kan beroven.

Waar heb je nog scouts voor nodig als je toch geen spelers meer kunt halen/betalen. Gewoon tegen het einde van de transferperiode een oefenwedstrijd spelen tegen de clubloze spelers van het VVCS-team en als je verliest ruil je gewoon je complete selectie

Jezus christus..... Dit gaat wel erg snel, blijft amper iets over van de club. Helemaal van de toekomst nu het scoutingsapparaat wegvalt. Ik vind het wel een schande van het bestuur van twente, dit is echt heel erg.

Waarom hoor je niks over de financiele man die weken geleden in alle stilte is vertrokken??

10 april 2015 om 12:12

Daar mee bedoel ik niet Munsterman maar Nijweide.

Niet te geloven dit. Wat een wanbeleid munsterman brengt de club waar het stond toen hij kwam de afgrond. Wel jammer maar het us niet anders . Ik zal de discussie gaan missen met de twente supporters die zeiden dat de grote 3 supporters maar moesten accepteren dat er een top 4 is.
Hoogmoed komt dus toch voor de val en dan zijn ze in Amsterdam arrogant. Doe maar gewoon das gek genoeg. Hoop dat twente er weer bovenopkomt .

Wordt leuk shoppen bij Twente deze zomer! Zitten toch een paar jongens bij die mijn club in de breedte beter kunnen maken.

10 april 2015 om 13:32

Daar zit ik ook aan te denken: Tapia, Ziyech, Corona, Mokotjo, Gutierrez, dat zijn spelers die bij Az, Ajax, Feyenoord, PSV ook niet zouden misstaan. Ziyech en Corona naar PSV voor een habbekrats, dan lachen ze zich daar in Eindhoven rot om die 6/9 miljoen die Ajax voor Sinkgraven neertelde.

Wens alle Twente supporters veel sterkte! Wat een drama. Zonde van deze mooie club uit het oosten.misschien dat meneer wessels een bijdrage kan doen. De grote man achter volker wessels komt tenslotte uit deze buurt.

Wat een rampspoed in Enschede. Allemaal slechts nieuws achter elkaar. Het wordt zo steeds duidelijker waarom ome Joop via de achterdeur is vertrokken. Hij zal nu wel ondergedoken zijn.... Wat een zeepbel heeft hij ervan gemaakt !

Uitgaande transfers zijn bijna niet meer te weigeren. Dus benieuwd waar Ziyech, Corona, Castaignos, Tapia en Martina heengaan....

En de media maar smullen. Die kunnen al een half jaar elk kliekje even opwarmen en opdienen als een mooie, nieuwe dagschotel. En wat eventuele gevolgen zijn, maakt hun niet uit.

Ik snap dat de licentiecommissie zijn tanden moet laten zien, maar er wordt toch gesaneerd? Jong Twente uit de Jl,, vrouwenafdeling afgestoten, contracten niet verlengd. scouts eruit, Twente TV opgedoekt. Wat voegt een extra straf dan toe. Symboolpolitiek.

En je hoort niets van de Knvb. Oh ja,.vorige maand betreurden ze het dan Twente zich terugtrok uit de JL en het vrouwenvoetbal. Lijkt me toch dat de Knvb zich meer mag laten gelden in woord en gebaar. Die zouden toch de clubs en de voetballers moeten vertegenwoordigen.

Enige echte oplossing is dat Twente het verdedigende concept verlaat en gewoon gaat voor aantrekkelijk, aanvallend voetbal. Daar hebben ze de spelers voor, dus dat moeten ze gaan doen.

10 april 2015 om 14:02

Zeg je nou dat de media mede schuldig is aan de wanorde bij Twente?

10 april 2015 om 14:31

Nee. Als je de rest gelezen hebt kun je dat ook weten. Is alleen een stukje ergernis bij mij. Media zijn een beetje lijkenpikkers die zichzelf belangrijk vinden.

Dit is wel heel erg en zonde voor Twente ! Oplossing is dat Ajax geldt leent aan Twente en een meerderheidsbelang in de spelers krijgt👍doen ze toch mog wat nuttigs met die 100 miljoen

10 april 2015 om 14:06

Twente heeft genoeg kapitaal op het veld. Als ze Tapia, Castaignos, Bjelland, Ziyech, Bilal, Corona, Martina, Sinkgraven en Mokotjo verkopen levert dat ongeveer 30 miljoen op en zijn ze volgens mij weer gezond. Sportief is het dan paar jaar veel minder maar dat moet maar even.

10 april 2015 om 14:23

30 miljoen is wel heel positief...
Denk persoonlijk dat Castaignos niks opbrengt (ook door die doyendeal), Tapia rond de 8 miljoen,Bjelland rond de 3 miljoen, Ziyexh rond de 4, Bilal rond de 3 Martina rond de 1 en mokotjo rond de 2. Sinkgraven is van ajax dus dat telt niet mee jammergenoeg. Corona moet denk ik 10 milj kosten maar omdat maar 30 procent van twente is ook 3 milj. Alsnog veel geld...

10 april 2015 om 14:30

@josephius

Ik snap dat Twente problemen heeft, maar dan nog mogen ze geen Ajax spelers gaan verkopen (sinkgraven)

Zou balen zijn voor ze als ze alles kwijt raken nu, maarja, karma.

10 april 2015 om 14:09

ajax zal nooit een tegenstander zoveel geld gaan lenen al zou der een lening ofzo komen. niet om ajax of de supporters in slecht daglicht te brengen maar stel twente gaat failliet dan is iedereen transfervrij en ga er maar vanuit dat elke club van nederland heus wel een speler van twente zou willen hebben. daarbij hoeft een club als ajax niet de ellende op te lossen wegens wanbeleid van twentse bestuur. ik zelf als twente supporter zou dat ook niet willen

Ik vind het wel grappig en zou er geen traan om laten als deze club verdwijnt uit het Nederlandse voetbal. Ik zeg altijd maar: opgeruimd staat netjes.

Van den Belt krijgt het druk, naast alle sanering gaat ie zelf ook het scoutingswerk maar doen? ;-)

10 april 2015 om 19:50

waarom Scouten als je toch niet kan kopen...de dames erbij ome Joop wilde met alles pronken. Heerlijk leedvermaak vind ik het.

Totaal geen medelijden met deze club. Jarenlang iedereen besodemietert. Zowel de Eigen supporters als de buitenwereld. Ten opzichte van de clubs die de zaakjes financieel wel op een rijtje hadden en houden is dit pas echte competitievervalsing. Daar valt de zogenaamde competitievervalsing door spelen op kunstgras bij in het niet. Wat de uitgebreide trouwe achterban betreft, daar vallen nu en straks de successupporters af. Benieuwd wat er overblijft. Dat zullen alleen de supporters nog zijn die ook de redding van FC Twente door de gemeente Enschede nog hebben meegemaakt. Hen gun trouwens, ook in dit geval, veel sterkte met hun club.

Wat is die nunsterman toch een schijnheilige frater hè bah bah. ....club kapot supporters voor schut.....en maar lachen om heracles

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren