Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fanatieke voetbalsupporters massaal op de been in Nederlandse steden

Laatste update:

In een poging om nieuwe rellen te voorkomen, trekken fanatieke voetbalsupporters er dinsdagavond massaal op uit in diverse Nederlandse steden. Harde kernen van in ieder geval MVV Maastricht, FC Den Bosch en NAC Breda laten in hun eigen binnensteden van zich horen. De supporters zeggen samen te willen werken met de politie, die niet altijd raad weet met de voetbalfans.

In Den Bosch hebben naar schatting 250 supporters oranje hesjes gekregen van de politie, in een poging om orde te scheppen in de chaos. In grote delen van de Brabantse stad heeft burgemeester Jack Mikkers een noodverordening ingesteld. Mikkers deed dat na een oproep tot nieuwe rellen in de stad. Maandag was Den Bosch een van de Nederlandse steden waarin zware vernielingen werden gepleegd.

Ook in Maastricht zijn voetbalsupporters op de been. Op beelden is te zien dat een groep van tientallen fans door de straten loopt en leuzen over de plaatselijke club MVV ten gehore brengt. Meerdere ondernemers hebben dinsdag in het centrum van Maastricht hun zaak dichtgetimmerd. Dat geldt overigens ook voor Den Bosch. In Eindhoven werd het Philips Stadion van PSV gebarricadeerd met containers.

In Breda is ook dinsdagavond sprake van een dreigende sfeer, nadat op maandag al rellen uitbraken. Supporters van NAC Breda uit Vak G houden zich op in de binnenstad, waar ze werden ingesloten door de politie. "We gaan kijken wat we met jullie doen", aldus een van de aanwezige politieagenten. Burgemeester Paul Depla kondigde maandag vanaf 17.00 uur een noodverordening af voor delen van Breda. Die verordening is dinsdag opnieuw van kracht.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hopen dat het afschrikt. Ben er geen fan van omdat dit soort lui over het algemeen ook niet 100% is. Dit moet wel snel ophouden want het is me toch een partij onzin.. Wat denken ze hier nou mee te bereiken? Alsof Rutte nu zegt joh gooi alles maar weer open 😅

26 januari 2021 om 20:28

Ze hopen de politie te kunnen helpen. Zoals het in Den Bosch gedaan is, met oranje hesjes, vind ik dit heel erg goed gedaan.

26 januari 2021 om 20:31

Het is nog niet begonnen hé. Ik hoop dat het werkt en dat het de relschoppers afschrikt. Maar voor mij is het wel dubbel.

26 januari 2021 om 20:33

Tuurlijk is het dubbel, dit hoort sowieso niet nodig te zijn en eigenlijk zijn voetbalsupporters ook niet de mensen hiervoor, maar aan de andere kant vind ik het heel mooi dat het kan zoals in Den Bosch, namelijk politieagenten die zelf oranje hesjes uitdelen aan de supporters en dus geen supporters die uit het niks uit hun huis komen en het heft in eigen handen nemen.

26 januari 2021 om 20:51

De hesjes worden niet door de politie uitgedeeld. Die heeft dat zelf verklaard.

26 januari 2021 om 21:06

Hmm, wel gek dat het dat wel in de tekst staat, dat zou het een heel ander verhaal maken.

26 januari 2021 om 20:31

Echt hè? Alsof dit ook maar enigszins iets positiefs op kan gaan leveren voor die relschoppers.... Wat mij betreft worden ze keihard aangepakt, zodat ze het nooit meer in hun hoofd halen. Demonstreren oké, vooruit, iedereen mag zijn mening hebben en daar aandacht voor vragen. Echter het vernielen van winkels, plunderen, geweld tegen de politie etc is echt onacceptabel!

26 januari 2021 om 22:30

Het is een mooi gebaar van de supporters maar of je er blij mee moet zijn is de vraag.
Voor je het weet draait de sfeer en is een groep van de supporters ook tegen de politie.

Als je mensen wil afschrikken lijkt me leger toch de beste optie. Ook al mogen ze weinig doen. Laat het leger lekker het hele centrum afzetten of in iedergeval voor ziekenhuizen en testlocaties laten staan.

27 januari 2021 om 09:45

Het leger inzetten tegen de eigen bevolking moet je niet willen. Dat is het uiterste middel en uitsluitend als de politie de controle volledig kwijt is.

Aan de ene kant vind ik het wel wat hebben, voetbalsupporters die zich in willen zetten voor de goede zaak (Klinkt zo tegenstrijdig). Aan de andere kant denk ik: asjemenou. Wat een chaos is het dus op dit moment hier. Echt rare praktijken spelen zich af, nu zelfs dus met een soort burgermilitie die die voetbalsupporters nu vormen. Hopelijk schrikt het af. Het was in Tilburg bijvoorbeeld toch vrij rustig gister volgens mij. Maar wat nou als andere mensen samenklonteren om die voetbalsupporters ff aan te pakken. Genoeg eencelligen overal tussen blijkt namelijk. Gaan we dan voor Beverwijk 3.0?

Bedoeling zal vast goed zijn in deze maar zijn echt niet de juiste mensen om hierbij te helpen. Als politie zijnde weet je toch helemaal niet hoever deze groepen gaan?
Ik zie liever leger ingezet worden wanneer t zo gaat als afgelopen dagen.

26 januari 2021 om 20:59

Klopt, zou professioneler zijn. Dat is echter een besluit die op een hoog niveau genomen wordt en die mensen staan er nog niet voor open. Dan snap ik wel dat je als politie/ME in de frontlinie soms blij bent met zulke assistentie. Wel lijkt het mij handig als er duidelijke afspraken gemaakt worden van tevoren.

26 januari 2021 om 23:10

Het idee van het leger is heel begrijpelijk maar die hebben en de uitrusting niet en ze zijn er niet op getraind,, dat gaat dus niet werken.

De harde kern die de politie helpt. Het zijn vreemde tijden...

26 januari 2021 om 23:28

De vijand van mijn vijand is mijn vriend.

Je mag het eigenlijk niet hardop zeggen omdat handhaving een taak van de politie is, maar ik vind het ergens wel een prettig gevoel dat de harde kern een handje willen helpen. Wellicht dat een goede klap in het gezicht de relschoppers wel twee keer laat nadenken voordat ze weer op straat gaan om andermans spullen te vernielen en stelen. Ze hoeven absoluut geen permanent letsel over te houden, maar ze moeten er wel goed genoeg van schrikken. Zeker als je hoort dat de M.e. in bepaalde wijken de boel binnen een kwartier onder controle had, maar er door die inzet daar in andere wijken langdurig gereld en geplunderd is geworden is het een fijne gedachte dat ze een handje hulp krijgen

Maar wat ik mij dan afvraag. Volgens de politie bestaat het merendeel van de relschoppers uit voetbalhooligans en viruswappies. Ervan uitgaande dat die harde kernen van voetbalclubs vaak zelf de grootste boeven zijn, dan valt die groep verdachten toch ook weg. Dus wie zijn dan die groep mensen die de winkels plunderen?

26 januari 2021 om 20:36

De wappies... Je zegt het zelf al 😉

26 januari 2021 om 20:40

Supporters is natuurlijk niet een homogeen groep. Er zal een deel rellen en ander deel de stad beschermen.

26 januari 2021 om 20:42

Nou als je de beelden bekijkt zijn het ook veel 16/18 jarige die gewoon geen ene flikker te doen hebben.. die vinden dit volgens mij 'stoer' etc. Als je soms beelden ziet vanuit die groepsapps denk je ook bij jezelf wat een kansloos volk.

26 januari 2021 om 20:43

De ene harde kern is de ander niet he. Ik weet zeker dat de politie in bepaalde steden de harde kern van clubs echt niet toe staat om zo te helpen hoor.

26 januari 2021 om 20:44

In Den Bosch waren het grotendeels allochtone jongeren onder de 25 jaar. Dat is niet bepaald de groep die op de M-Side staat, zeg maar.

26 januari 2021 om 20:50

Ja eens maar kom op het begon in Urk en Enschede Friesland Maastricht etc waren totaal geen allochtone jongeren. Van mij mogen we het beestje bij de naam noemen. Maar diezelfde onrust kan je onmogelijk bij die specifieke jeugd in de schoenen schuiven zeker aanpakken maar nu zijn ze (voor het eerst) in de minderheid.

26 januari 2021 om 20:59

De meeste plunderingen vonden plaats in Den Bosch en Rotterdam. Geen idee hoe het er in de rest van Nederland aan toe ging, er is een reden dat ik het specifiek over Den Bosch heb.

26 januari 2021 om 20:50

Een groep die de media en mensen in talkshows nooit durven te noemen, omdat we dan 'discrimineren' of weet ik het. We moeten de minderheden tegenwoordig voor alles berschermen, ook al doej ze stoute dingen..
Allochtone jongeren zijn het voor het grootste deel. Die plunderen en vernielen.

26 januari 2021 om 20:52

Dit is alleen in Den Haag Rotterdam en den deels Den Bosch het geval kijk naar de rest van de gebieden. Zelfs politiekorpsen geven aan dat van de 150 aanhoudingen vooral wappies zijn. Je mag ze zeker aanpakken maar als je hier zelfs alleen naar de minderheden kijkt heb je behoorlijke oogkleppen op. Urk heeft het eerste dominosteen laten vallen.

26 januari 2021 om 20:57

Nou wel heel makkelijk om die groep aan te wijzen. We hebben de rellen in urk gezien. En overigens duidelijk te zien dat er genoeg rellende jeugd gewoon tot de autochtoonse Nederlanders behoort. Ik vind t frappant dat men direct die groep beschuldigd terwijl er tig bewijzen zijn dat dit allerlei verschillende groepen zijn.

26 januari 2021 om 20:59

Wat is de relevantie daar dan van? Is dat omdat ze een allochtone achtergrond hebben of omdat mensen met een allochtone achtergrond om allerhande redenen oververtegenwoordigd zijn in de groep mensen met een moeilijkere financiële situatie waardoor je sneller in foute milieus belandt?

26 januari 2021 om 21:01

Zijn meerdere oorzaken voor het feit dat er gewoon een Marrokanen probleem onder de jongeren is.

26 januari 2021 om 21:03

Klopt, ik wil ook niet zeggen dat alleen deze groep het doet. Wappies en hooligans raken vooral slaags met de ME en politie. Zij vernielen en slopen echter niet. Er zijn veel mensen fout hoor, alleen had ik het over plunderen.

26 januari 2021 om 21:04

Klopt, echter het vernielen en plunderen en slopen gebeurd voornamelijk door die groep. Genoeg autochtonen zijn opgepakt doordat ze in gevecht komen met de politie. Kijk bv die fotoos in Eindhoven, genoeg witte koppies. Ik heb het echter over het stuk plunderen/vernielen en dat zijn grotendeels allochtonen.

26 januari 2021 om 21:06

Ik sluit me aan bij je betoog. Ik denk dat dat het grootste verschil is.

26 januari 2021 om 21:19

Tsja, discrimineren qua etniciteit is kut. Dat is zeker. Maar andere groepingen met andere demografische kenmerken, bijvoorbeeld jongeren of voetbalfans, mogen vaak wel over 1 kam scheren.

26 januari 2021 om 21:19

@Lierse1997, voor alles valt natuurlijk wat te zeggen, maar de Marokkaanse jongeren van nu zijn vaak al de derde of vierde generatie in Nederland. Hun (groot)ouders en hunzelf hebben kunnen profiteren van veel goeds dat ons land te bieden heeft qua onderwijs, mogelijkheden om te sporten, allemaal toeslagen en potjes indien nodig. Ik heb ook met zulke jongens/meiden in de klas gezeten op HBO. Zij begrepen hoe blij ze moesten zijn met de mogelijkheden die er in Nederland geboden werden en wilde iets van hun leven maken. En zij krijgen dezelfde mogelijkheid als iedereen in Nederland. Allochtoon of autochtoon. Je kan hier iets moois opbouwen, maar dan moet je daar ook wel zelf energie insteken. Het komt niet aanwaaien. Dat er nog zoveel autochtonen in armoede leven, ligt in mijn ogen dus ook voor een deel aan de mensen zelf. Natuurlijk kunnen er uitzonderingen zijn waarom het bij bepaalde mensen minder snel gaat, maar in mijn ogen hadden veel mensen met een migratieachtergrond al veel verder kunnen zijn. In mijn ervaring zijn het vaak erg vriendelijke, sociale, slimme mensen namelijk. Ik heb gelukkig alleen maar positieve ervaringen met mensen die (gedeeltelijk/vanuit hun familiegeschiedenis) uit andere landen komen. Het zijn ook vaak hele handige, ondernemende mensen. Natuurlijk zijn er vanuit cultureel oogpunt verschillen en qua omgangsvormen is het soms iets anders, maar dat zie ik juist als een verrijking. Het gaat er echter om dat ze zelf de beslissende factor zijn in hoe hun leven eruit gaat zien. Als ze iets van hun leven willen maken, kan dat hier. Er is in mijn ogen geen enkele reden om hun moeilijkere financiële situatie daarom als excuus te gebruiken in mijn ogen, want iedereen in Nederland krijgt kansen en hulp genoeg om er iets moois van te maken.

26 januari 2021 om 21:20

Maar wat is de relevantie om dat extra uit te lichten? Je kunt het wel benoemen en dat is een feit, maar daar stopt het dan ook wel naar mijn idee.

26 januari 2021 om 21:27

@De Toekomst. Ik kan er moeilijk over oordelen omdat ik nooit te klagen heb gehad en mijn ouders altijd genoeg geld hebben gehad zodat ik niets tekort ben gekomen. Maar ik denk dat er toch allerhande redenen zijn dat die mensen oververtegenwoordigd zijn in die groepen en dat dat echt niet puur ligt aan het feit dat ze een allochtone afkomst hebben. De facto is het praktisch een feit dat in buurten waar er wat minder welgestelde mensen wonen er meer criminaliteit is. En dat geldt ook voor heel veel Nederlanders. Als je in een dergelijke buurt geboren wordt dan is er gewoon meer kans op een crimineel verloop van het verdere leven. En dat is ook een selffulfilling profacy, omdat mensen van een buitenlandse origine (bij bepaalde origines is dat meer dan bij andere) in dergelijke buurten woont hangt er wat een stigma rond hen waardoor ze moeilijker in een ‘nette’ buurt terechtkomen, waardoor ze in minder nette buurten moeten gaan wonen waardoor dat beeld dat van sommige groepen bestaat net versterkt wordt. Het typische voorbeeld van de vicieuze cirkel dus. Maar ik geloof er echt niet in dat mensen met een allochtone origine van nature ‘crimineler’ zijn of ‘luier’ zijn. Vandaar dat ik het niet echt een relevante toevoeging vind. Zoals ik al eerder zei, ik zie het nut er niet echt van in om die constatering te maken. Net zoals ik zou zeggen “je mag het wel niet zeggen maar het zijn toch vooral mannen die ertussen lopen”. Nu ja knappe analyse dan van mezelf, maar wat is het nut van dat te benadrukken?

26 januari 2021 om 22:05

Klopt wat je zegt hoor, maar als je een normale baan hebt kan je die wijken zo "ontvluchten". Dat hadden hun ouders vaak al kunnen doen. Je hoeft daar niet te blijven. Leer een beroep en maak iets van je leven. En dan hoef je niet eens perse slim te zijn. Aan handige mensen is ook een flink tekort en die mensen verdienen ook goed. Er zijn echt veel mogelijkheden om aan een (goede) baan te komen, zodat je daar weg kan als je dat wilt. In heel veel sectoren is er een tekort aan mensen. In mijn ogen zijn er zat mogelijkheden voor kinderen die in een arm gezin worden geboren om er iets moois van te maken. Dat geldt zowel voor autochtonen als allochtonen kinderen/gezinnen. In hoeverre je daar gebruik van maakt ligt echter aan de individuen zelf, maar de mogelijkheden/kansen om er iets moois van te maken zijn er in overvloed.

26 januari 2021 om 22:08

Omdat er gevraagd wordt welke mensen dit doen en dan kom ik met het antwoord. Daarnaast ben ik van mening dat en met zoiets wel relevant is om te benoemen dat het een bepaalde groep is. Je moet weten wie dit doen en waarom.

26 januari 2021 om 22:23

Nou, ik ben een allochtoon die in de meest lage socio-economische klasse is beland toen wij in Nederland aankwamen en je hebt voor een deel groot gelijk Lierse. Klopt helemaal dat socio-economische factoren van groot belang zijn of een kind crimineel gedrag later gaat vertonen. Het mooie aan zelfs een lage sociale-economische klasse in Nederland is dat je het alsnog relatief goed hebt: je hebt brood op tafel, dak boven je hoofd, medische zorg Wat een grote maar hieraan is, is dat je socio-economische status vooral afhankelijk is van je keuzes. Natuurlijk zijn er dingen waar je niet zo veel aan kunt veranderen en is het een soort van 'geluk' als je ermee geboren bent. Er blijven echter ook wat mogelijkheden waar je wel voor kunt kiezen: Wat voor baan neem je? Waar ga je wonen? Hoeveel kinderen ga je nemen? Wat je toch veel bij allochtonen ziet is dat ze zich vestigen in (vrij dure) steden, 2 kamerappartementen hebben en 4/5 kinderen nemen, die daardoor minder privacy/eigen plek thuis hebben. Minder goed de taal spreken. Relatief meer in de bijstand zitten etc. Je ziet dat de ouders zich minder betrekken bij de schoolprestaties van de kinderen en vaak geen idee hebben wat hun kinderen op straat uitspoken. Er wordt niet gespaard voor een groter huis, maar voor de jaarlijkse vakantie(huis). Ik denk zelfs dat er velen tussen zitten die daadwerkelijk met het gevoel leven dat ze hier tijdelijk zullen blijven en altijd als doel hebben om terug te keren naar waar ze vandaan komen. Ik denk ook dat dit allemaal veel naar de kinderen wordt geprojecteerd waardoor zij zich minder met NL verbonden voelen en minder waarde hechten aan het bouwen van een toekomst hier. Ik denk dat het hier fout gaat en dit zich juist uit in de dingen die we al avondenlang op straat zien gebeuren en ik denk dat er hier wel eens meer kritisch naar gekeken mag worden. Niet door politici of schreeuwlelijkerds in de media, maar door de gemeenschappen zelf. Excuses voor de ietwat rare zinnen, beetje moe.

26 januari 2021 om 22:41

@regulator, "drink Nalou"

27 januari 2021 om 09:54

@regulator: topic is al lang dood natuurlijk maar toch een duimpje voor jou. Eerlijke comment die van enig realisme getuigt.

Op zich zou het kunnen werken als wat oudere supporters die gasten van 16, 17 aanspreken op hun gedrag. Denk dat dat beter werkt dan de ME die er achteraan gaat. Want dat vinden ze alleen maar spannend.

26 januari 2021 om 20:52

Aanspreken? Denk niet dat die rotjongen het gesprek aan gaan. Je schrikt ze hierdoor wel af en als ze toch durven zijn ze de zak wss.

26 januari 2021 om 21:04

Aanspreken kan ook in hun eigen taal. Als jij als mannetje van 16 een paar flinke kerels van 25 voor je neus hebt staan, die je in stevige taal duidelijk maken dat je ff normaal moet doen, dan maakt dat best indruk.

26 januari 2021 om 21:05

Klopt, alleen denk ik dat die mannetjes niet in de buurt durven komen.

26 januari 2021 om 21:10

Gedachte is goed, maar als je op 16-17 jarige leeftijd al bezig bent met dit soort rare fratsen, dan is het vaak al te laat. Het is ook zorgelijk dat de rol van ouders totaal ontbreekt in deze rellen, want het zou mijn ouders destijds heus wel zijn opgevallen dat een 16/17 jarige mist tijdens een avondklok. Uiteraard is dat makkelijk praten als je een ''makkelijke'' puber was, maar de leeftijden die ik voorbij zien komen laten je wel twijfelen aan de opvoeding van sommigen. OT: Prima signaal van de harde kern inderdaad en blij dat de politie het enigszins zal gedogen, maar ook geen avondklok uitzonderingen geeft. Het tekent denk ik ook wel een beeld dat de harde kern vaak negatief in het nieuws komt, maar dit soort geweld niet tolereert, zeker niet voor de slachtoffers die al op de rand van de afgrond balanceren.

In Nederland heeft de politie totaal geen autoriteit meer door de te softe aanpak. Bij dit gedrag moet de politie/ME er gewoon op los mogen rammen. Mochten er dan doden of zwaar gewonden vallen, moeten we dat gewoon voor lief nemen en achter ze blijven staan. Ik denk wel dat het schorem meer angst heeft voor deze supportersgroepen.

Tsja, nu staan we in Maastricht al bekend als ongekende chauvinisten en ik heb normaliter niks, maar dan ook helemaal niks met die raddraaiers van de Angel Side, maar hier werd ik toch enorm trots van. Als dit er voor zorgt dat die ellende wat we in andere grote steden hebben gezien hier bespaard blijft ben ik een blij mens. En met mij heel Maastricht. Jonges, Mestreech is gruuts op uuch!

Haha, mogen de harde kernen wel na 21.00 uur de straat op dan? Op grond van welke wetgeving of regel?

26 januari 2021 om 20:52

Met een oranje hesje onder het mom van "handhaver"?😉 Een soort groepje voor burgerarrestaties. Ik vind het prima als ze de politie en ME goed helpen/ondersteunen. Pak die relschoppers maar hard aan.

26 januari 2021 om 21:00

Zeker vind ik dat ook prima. 😉 Zal alleen juridisch dan wel weer niet houdbaar zijn denk ik. Dan zullen anderen ook een uitzonderingspositie claimen.

26 januari 2021 om 21:23

Hoe krom het misschien ook klinkt, maar ik denk niet dat de politie tijdens zulke rellen voor 100% bezig is met hoe het juridisch gezien helemaal dichtgetimmerd kan worden... Dan is handhaven even prio 1.

26 januari 2021 om 21:43

De politie misschien even niet, maar een peloton advocaten vast wel. Gezeik over precedentwerking etc.

26 januari 2021 om 20:52

Nee. Volgens een woordvoerder van de politie geldt de avondklok ook voor hen.

26 januari 2021 om 21:01

Natuurlijk geldt de avondklok ook voor hun, maar als de politie in de frontlinie onderbezet is en er hulp aangeboden wordt, lijkt het mij dat zij die boete wel door de vingers zien..

26 januari 2021 om 21:01

Oké, benieuwd of ze zich daar dan ook aan gaan houden haha.

26 januari 2021 om 21:01

Natuurlijk geldt de avondklok ook voor hun, maar als de politie in de frontlinie onderbezet is en er hulp aangeboden wordt, lijkt het mij dat zij die boete wel door de vingers zien..

FC Den Bosch heeft hier een pro-actieve rol in gespeeld. De M-Side gaf gisteren al aan iets te willen doen en ze zijn met de club in gesprek gegaan, waarna ook een café uitbater (bekend van het wildplassen en wat dingetjes in een oorlog) ook wat oud-collega's heeft gebeld om mee te helpen met het patrouilleren. Gisterenavond was de bemanning van de ME het probleem, onderbemanning gaat vanavond geen probleem worden. Ze hebben toestemming om te handhaven, zo lang er maar niemand in het ziekenhuis belandt...

26 januari 2021 om 21:02

Haha, ik vind het eerlijk gezegd wel wat hebben. Die ouderwetse “stand your ground” houding. Zouden we als land in zijn geheel ook ietsjes meer mogen hebben.

Is ook zeer lastig!
Zo sta je als politie en voetbalclub met elkaar in gevecht en zo sta je samen te werken

Het laat iets heel positiefs nu zien!
Maar in welk handboek van de politie staat hoe je samenwerkt met harde kernnen hhaha

Samen 1!!!

Ze zijn na de avondklok buiten en lopen ook nog eens dicht op elkaar, lang niet allemaal een mondkapje. Politie vind het prima en assisteert zelfs. Staan ze boven de wet of zo?

Wanneer een vader zelf een misbruiker van zijn kind aanpakt word hij veroordeeld.... Nu mogen hooligans gaan knokken tegen relschoppers.
Dit is echt het meest bizarre wat overheden kunnen toelaten. Wat een bananenrepubliek

Toch nog iets positiefs over hooligans!! Zet Rico Verhoeven ook even in als geheim wapen zou ik zeggen die veegt de straten zo schoon.. Zet al die mma-fighters en kickboksers als overheid maar voor één keer tegen betaling in dan is het gelijk gebeurd met rellen!! Waar gaat het heen met de wereld wat een onnozel gedoe zeg!! Ga iets nuttigs doen man.. Ga thuis ganzenbord spelen ofzo.. En gooi dan het hele spel door de kamer als je verloren hebt..

Reageer

Je mag reageren vanaf niveau 3.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren