Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Ernstige blessure Marcelo bezorgt Mourinho kopzorgen

Laatste update:

Real Madrid moet het voorlopig zien te redden zonder Marcelo. De linksback raakte geblesseerd bij een training van het Braziliaanse nationale elftal en heeft een middenvoetsbeentje in zijn rechtervoet gebroken. Real heeft dit nieuws bevestigd op de website van de club, maar doet nog geen mededelingen over de verwachte revalidatieduur. Het ziet ernaar uit dat Marcelo voorlopig niet inzetbaar zal zijn voor de Spaanse landskampioen.

/

De vleugelverdediger raakte zondag geblesseerd en was vervolgens nauwelijks in staat om zijn voet neer te zetten. Marcelo werd direct naar het ziekenhuis gebracht en daar werd geconstateerd dat hij een middenvoetsbeentje heeft gebroken. De artsen van Real willen de voet nog onderzoeken, maar volgens AS staat de linksback zeker drie maanden buitenspel. Marcelo verblijft momenteel in Polen, waar Brazilië dinsdag tegen Japan speelt, maar keert zo snel mogelijk terug naar Madrid.

José Mourinho zal balen als een stekker: niet alleen omdat Marcelo zijn vaste linksback is, maar ook omdat back-up Fabio Coentrao deze week geblesseerd raakte bij de Portugese nationale ploeg. Coentrao liep tegen Rusland een liesblessure op en het is nog niet bekend hoelang hij buitenspel zal staan. Real speelt volgend weekend in de competitie tegen Celta de Vigo.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

kan me goed voorstellen dat je als club af en toe helemaal gek word van die interlands steeds..

14 oktober 2012 om 21:52

Real heeft eigenlijk niks te klagen, vind ik.
Die hebben nu volgens mij in totaal 2 blessures, jammer genoeg wel beide de LB positie

14 oktober 2012 om 22:58

Hoezo hebben ze dan niks te klagen?

14 oktober 2012 om 23:50

zoals ik al zei, ze hebben maar 2 blessures. Als ze een linksback missen kunnen ze best improviseren met al die kwaliteit daar. een essien op een linksback positie is nog niet zo slecht. Het is niet alsof ze nu kwalitatief veel minder zijn geworden.

En die jongens willen nu eenmaal voor hun land uitkomen. Want je kunt ook zeggen dat je stopt op nationaal gebied. En daarom vind ik dat een club als Real of welk ander club dan ook niks heeft te klagen op zo'n gebied.

15 oktober 2012 om 00:41

Natuurlijk nationaal niveau hoort erbij.. Maar dan kan Real nog wel balen dat het gebeurd is. Essien linksback?? Die gast is ver over zijn top heen en al onbegrijpelijk dat Real hem gehaald heeft. Veel te traag.

Ze hebben simpelweg gewoon geen andere linksback van hoog niveau dan Marcelo en Coentrao. Geen enkele topclub heeft er 3 van top niveau klaar staan.

Voor een Real die fors achter staat in de competitie is dat wel een groot probleem ja omdat ze alles moeten winnen.

15 oktober 2012 om 01:05

aangezien barca bijna de hele verdedigings linie kwijt was aan blessures, ja dan zijn hebben ze niet veel te klagen nee, dus het klopt wel wat je zegt. want real en barca zijn alleen de kanshebbers op de titel

15 oktober 2012 om 02:26

@wazandi,

wat een grote onzin zeg jij nu weer? Omdat real in totaal 2 blessures heeft hebben ze niks te klagen, maar het is wel jammer dat het beide op de LB positie is? Je spreekt je zelf behoorlijk tegen.

Real heeft alle reden tot klagen want er is een basisspeler geblesseerd terug gekomen vanuit een nutteloze interland.

15 oktober 2012 om 03:19

Natuurlijk is het balen als ze 2 linksbacks missen, maar om dan gelijk te spreken over een groot probleem.. Essien linksback zetten gaat misschien iets te ver, maar Arbeloa op die positie is niet ondenkbaar, vind ik. Idg zou Sergio Ramos of eventueel Essien op rechtsback kunnen spelen, big deal.

14 oktober 2012 om 21:55

Dat zullen ze vast wel ingecalculeerd hebben als je zo veel internationals hebt.

Neeeeeeeeeeeeeee, shit man. Niet Marcelo. Hij is in bloedvorm en hij is echt een sterk punt in het team. We hebben een meer dan goede vervanger in de vorm van Coentrao, maar die is er ook al uit. Zal wel weer goochelen worden met Essien of Di Maria linksback of iets dergelijks. Misschien zelfs Nacho?

14 oktober 2012 om 21:49

Typisch iemand die gwn als eerste wilt reageren zonder het bericht volledig te lezen.
Er staat toch duidelijk dat coentrao ook geblesseerd is geraakt.

Edit: goed en snel aangepast

14 oktober 2012 om 22:05

Ik dacht er even niet aan. Ik lees het wel, wees maar niet bang. Ik wist het al wel eerder dan vandaag overigens.

15 oktober 2012 om 08:23

Ja het lijkt erop dat je het inderdaad niet voor de eerste keer leest aangezien je helemaal niet verrast overkomt: ''neeeeeeeeeeeeeee, shit man. Niet Marcelo.''

14 oktober 2012 om 21:51

En laat Coentrao nou juist geblesseerd uitgevallen zijn tegen Rusland.. Geen idee hoe ernstig die blessure is maar dan ben je de eerste 2 keuzes op die positie al kwijt..

Marcelo speelde echt ontzettend goed de laatste tijd, een genot om naar te kijken en een groot gemis voor Real Madrid.

14 oktober 2012 om 22:27

3de keus is Arbeloa en dan Ramos weer doorschuiven als rechtsback.

14 oktober 2012 om 21:51

In de tekst staat dat ie geblesseerd is?(coentrao)
Wie zal er nu spelen dan?
Zullen ze een linksbenige middenvelder gebruiken of een rechtsbenige verdediger?

14 oktober 2012 om 21:53

Helaas geen Altintop meer in de selectie haha
Ik ben ook benieuwd wie Mourinho uit de hoge hoed gaat toveren.

14 oktober 2012 om 22:04

Hahaha Altintop
Maar guni_gugu heeft gelijk denk ik.
Arbeloa gaat gewoon linksback spelen en Varane erin dan Ramos rb....
Ik zou eerder voor Essien lb gaan...maar goed Mou houd altijd vast aan Arbeloa

14 oktober 2012 om 22:18

Ik durf het niet te zeggen, Mourinho verrast mij wel vaker.

14 oktober 2012 om 22:28

Arbeloa misschien? Ramos weer rechtsback.

14 oktober 2012 om 21:54

Essien of di Maria (!)? Volg je je club wel? Arbeloa zal gewoon naar links verschuiven, Ramos rechtsback en Varane centraal.

14 oktober 2012 om 22:04

Mourinho kennende zal hij zoiets gaan doen. Hij zette in de voorbereiding Sahin ook linksback op de trainingen. Wie moet je er anders neerzetten? Arbelao is goed, maar wel gebrekkig. Laat staan als hij op de linkerkant speelt.

14 oktober 2012 om 22:21

@ guni_gugu

Met Mourinho alles is mogelijk. Iedereen denkt Mourinho te kennen, maar niemand weet wat deze man nou precies zal doen. Vergeet niet dat hij Altintop als RB zette tegen !!barcelona!!

14 oktober 2012 om 22:32

Essien speelde veel op de rechtsachter bij Chelsea dus misschien schuift die naar daar en Arbeloa naar links

14 oktober 2012 om 23:02

Klopt; dat was echt vreemd, want Iniesta vrat hem echt op.
Dat soort dingen moet Mourniho niet doen, want iedereen wist toch van te voren dat Altintop geen potten zou kunnen breken op die plek; tegen Barca.

14 oktober 2012 om 23:36

@blink

Mourinho kan je inderdaad verrassen, maar niet wat de defensie betreft. Organisatie is heilig voor hem, dus een Di Maria of iemand anders die met de linksback positie onbekend is, zal hij daar nooit posteren. Arbeloa is daarom enige optie (of een jeugdspeler). Altintop heeft in zijn carriere vaak rechtback gespeeld, dus dat verbaasde me niet zo.

14 oktober 2012 om 23:37

Sahin vergeten?

15 oktober 2012 om 00:29

@ Impecable

En vervolgens speelde Altintop met Turkije op dezelfde positie tegen Portugal en vrat hij Ronaldo op! Overigens heeft Altintop meer potentie op rechtsback dan rechtsmid, omdat hij anders het spel te veel vertraagd!

15 oktober 2012 om 01:33

ik zou eerder denken ramos in het midden blijven aangezien hij het goed doen en varane rechtsback, varane is nog een jongen speler en zou misschien wel omgeschoold kunnnen worden toch lb of rb.

15 oktober 2012 om 03:40

Er is een logische keuze die hij kan maken en dat is inderdaad Arbeloa op linksback zetten en vervolgens een speler van Castilla op de bank zetten op de positie van linksback. Eerlijk is eerlijk, Celta de Vigo is niet de sterkste tegenstander dus een jeugdspeler nu de kans geven is de meest veilige oplossing nu gezien de tegenstander.

Maarja, het kan ook ineens zijn dat dus Carvalho weer in de selectie komt. Al hoop ik er niet op. Ozil na een invalbeurt weer vlammen en dan de draad oppakken. Kaka hopelijk nog steeds in goede vorm vanaf de basis.

Casillas
Ramos
Pepe
Varane
Arbeloa
Khedira
Alonso
Di Maria
Kaka
Ronaldo
Benzema
14 oktober 2012 om 23:01

Royston Drenthe is nog beschikbaar,

15 oktober 2012 om 03:42

Haha, dat zou wat zijn he?
Ik hoop wel dat die scenario zou komen. Dat hij het geweldig doet, Coentrao eind van het seizoen eruit. Drenthe weer stand-in van Marcelo. Drenthe kon het goed vinden met een hoop spelers van de selectie. Liever een Nederlander erbij dan een andere niet spelende portugees.

zet essien links? die had toch een linker poot? En dan komt hij wat vaker tot spelen.

14 oktober 2012 om 21:54

dit is wel een aderlating voor madrid, wat dat betreft is het voor iedere club maar afwachten welke spelers er fit terugkomen.
als je als topclub zijnde veel spelers af moet staan zit je gewoon met spanning af te wachten of iedereen fit terugkeert.
om gek van te worden af en toe gezien de tegenstanders van bepaalde landen...

hopelijk is hij weer snel fit.

14 oktober 2012 om 22:10

Erg vervelend voor Marcelo zelf, want het boeit mij echt helemaal niet of Real problemen heeft. Ik vind Marcelo de beste LB op dit moment en ik wens hem beterschap en hopelijk is hij zo snel mogelijk weer hersteld.

Coentrao is toch niet zo slecht?
Edit; Laat maar, dom van me.

14 oktober 2012 om 21:50

Goed dat je het zelf inziet

14 oktober 2012 om 21:51

Is ook geblesseerd, lezen =)

edit: zie dat je het al hebt aangepast

Zijn ze nu allebei langer dan een maand uit? Of een paar maanden? Een verdedigende middenvelder op links dan zou ik zeggen. Essien.

Heb je twee toplinksbacks, zijn ze allebei geblesseerd door interlands. Dit is echt zuur voor Real. Denk dat Mourinho nu Essien gaat testen als linksback.

Je kan altijd nog Essien als linksback zetten of iemand uit de jeugd de kans geven.

14 oktober 2012 om 22:24

Je kan Cassado neerzetten, maar ik denk dat dat niet slim is tegen Dortmund. Komt hij nog tekort voor.

15 oktober 2012 om 14:20

Ik zie liever Noblejas, vele betere optie dan Casado en met meer potentie. En anders maar Hermoso van de juvenil halen. Waarom ook niet, dan mag die lekker op de bank of mee trainen. Is alleen maar goed voor zijn ontwikkeling.

Vervelend bericht, ik wens hem een spoedig herstel!

Dat is echt pech. Toevallig beide LB geblesseerd.

Misschien Khedira op LB?

Of Arbeloa op LB en Ramos terug op RB en Varane en Pepe als Cv?
Ramos-varane-pepe-arbeloa

14 oktober 2012 om 22:01

ik ben het helemaal met j eens
dit lijkt me wel de meest logische opstelling.
Maar ook zou het me niet verbazen als dit zou gebeuren: essien-pep-ramos-arbeloa.
Arbeloa is de meest logische linksback,aangezien hij dat ookal in het verleden heeft gedaan.
Ook zou het me niet verbazen als hij iets met Albiol zal gaan doen.
Maar het mooiste is toch wel als hij Casado(rm Castilla) erin zal gooien.

14 oktober 2012 om 22:10

De kans is heel klein dat Mourinho een jeugdspeler zal gebruiken. Vooral niet 1 die (denk ik) nog nooit gespeeld heeft in het eerste team. Hij zal hem waarschijnlijk wel op de bank zetten voor de zekerheid.

Hij kan inderdaad ook iets met Albiol doen. Misschien gewoon Albiol op LB.

14 oktober 2012 om 22:12

Ff een serieuze vraag, heeft Mourinho eigenlijk al eens een jeugdspeler gebruikt sinds hij bij Real is?

14 oktober 2012 om 22:14

Klein of niet,ik heb het gevoel dat het nu wel zou moeten,aangezien ramos,pepe en kehdira(waardoor je essien wel op het middenveld moet zetten). En met Celta thuis volgende week kan het wel(1 kans).

@younes11:
morat is gebruikt,granero ook,mendes vorig seizoen tegen ajax,adan en thoms mesijas (keepers) en natuurlijk callejon.

14 oktober 2012 om 22:29

Hij heeft al heel veel jeugdspelers laten spelen hoor.

Nacho, Morata, Jesús, Mejías, Fabinho, Ívan, Casado, Mosquera, Álex, Denis, Jesé, Joselu, Andy.

Dat zijn de spelers ik uit me hoofd weet, er zijn vast wel meer. Vaak krijgen die minuten in het pre-season en de eerste wedstrijden van de Copa del Rey.

Edit: Lucas, Pacheco, Juanfran, Derik en Mario, Sarabia, Juan Carlos, Ádan ook ook nog.

15 oktober 2012 om 12:36

@ Chimaera, en als je al die minuten bij elkaar optelt kom je op 90 in de voorbereiding en Copa del Rey tegen 4e klas clubs? Indrukwekkende statistiek hoor! Mourinho doet niets met jeugdspelers, nooit gedaan en gaat ie niet doen ook.

15 oktober 2012 om 14:29

Dat was niet de vraag, hij vroeg of Mourinho al een jeugdspeler heeft gebruikt sinds hij bij Real is. En de antwoord op de vraag is.

Maar op jou comment te reageren Mourinho doet wel degelijk iets met de jeugd, misschien niet zoals we het willen zien maar hij geeft ze wel een kans. Velen hebben in de voorbereiding gespeeld en dat niet een paar minuten ofzoo. Ook in de vriendschappelijke wedstrijden en de Copa del Rey worden ze gebruikt. Overigens zitten Nacho, Jesus Fernandez en Morata nu officieel bij de eerste selectie. Morata heeft al dit seizoen gespeeld, Nacho en Jesus nog niet. En dat is ook wel logisch want Jesus heeft Adan en Iker voor zich terwijl Nacho Ramos, Varane en Pepe voor zich heeft. Hij is dus 4e keuze. Stuk beter dan Bartra lijkt mij die 5/6e keuze is na Pique, Puyol, Adriano, Mascherano, Song, Busquets.

Volgende jaar worden waarschijnlijk ook Jese, Alex en Derik bij de eerste gehaald waarna Jose Rodriguez en Raul de Tomas definitief die plekken kunnen overnemen. Hopelijk wordt er tegen volgend jaar meer van de jeugd gebruik gemaakt.

15 oktober 2012 om 17:28

Zoals Gerrardsilva ook al aangeeft geef ik antwoord op de vraag van Younes11.

Daarbij komen ze ook op veel meer minuten wat in jou reactie staat maar ik heb momenteel geen tijd en zin omdat allemaal op te zoeken.

Oh en het stop daar niet bij hoor.marcelo is niet de enigste.coentrao,ramos en Khedira liggen ook de ziekenboeg.f*ckin nutteloze interlands.ze moeten er echt iets aan doen want het verpest gewoon alles bij een club.wat een k*t seizoen

14 oktober 2012 om 22:00

Khedira ook al geblesseerd?

14 oktober 2012 om 22:05

jeps ook eruit! :s

14 oktober 2012 om 22:25

Dit is kwalificatie voor het WK, hoezo nutteloos?

14 oktober 2012 om 22:43

Marcelo speelt voor Brazilië.brazilië hoeft zich niet meer te kwalificeren.vriendschappelijke interlands vind ik nutteloos.

Nou, geef een jeugdige speler de kans zou ik zeggen?

14 oktober 2012 om 22:09

Zeker vergeten wie de coach is.

Misschien dan maar 3-4-3 spelen?
Arbeloa - Pepe - Ramos (v.l.n.r.) Arbeloa speelde volgens mij een tijdje bij het Spaanse elftal op de lb positie. Komt er ook een plekje vrij voor Modric.

14 oktober 2012 om 21:56

Ramos ligt ook in de lappen.

14 oktober 2012 om 21:59

Ramos is niet echt geblesseerd. Gewoon aan de kant gelaten voor de zekerheid. Ik denk dat hij volgende week weer inzetbaar is voor Real.

14 oktober 2012 om 22:16

Dat hoop ik.maar aan de kant gezet worden is niet meteen beter nieuws

14 oktober 2012 om 22:24

Ramos gaat morgen waarschijnlijk weer trainen, dat heeft de Spaanse bond zojuist aangegeven.. Dus Ramos zal aankomend weekend wel kunnen spelen voor Real Madrid.

14 oktober 2012 om 21:57

oh pff, dan zit het helaas niet echt mee. ...

14 oktober 2012 om 21:59

Ramos heeft last, daarom werd vroegtijdig gewisseld. Pepe ook (mssn ligt hij ook weken eruit). Coentrao en Marcelo zijn beiden geblesseerd. En Khedira is ook min of meer geblesseerd.

Zuur dit.

14 oktober 2012 om 22:08

Pepe,marcelo,coentrao,ramos(misschien) en Khedira?!?!?!

Khedira kunne we missen(we hebben toch nog Modric,essien,xabi) maar pepe marcelo,coentrao en Ramos zij zwar nodig
Misschien komt Carvalho weer in beeld met Albiol
En zoals hie boven gezegd door mij,het mooiste zou zijn als Casado erbij komt.

Het enige voordeel is dat we volgende week thuis tegen Celta spelen.

14 oktober 2012 om 22:33

Albiol kan eventueel ook als vleugelverdediger spelen. Heeft volgens mij een paar seizoenen terug wel eens linksback gespeeld.

14 oktober 2012 om 22:35

Higuain ligt er uit :S

14 oktober 2012 om 22:45

Wow!!!
Als het zo doorgaat moet Mourinho zelf beginne te spelen
(en volgens mij heef thij zelf vroeger op LB gespeeld :

heb je twee top linksbacks in je selectie, raken ze op dezelfde tijd geblesseerd...

Dat is echt balen man, we hebben ook al geen back-up op die positie. Nu wordt Casado waarschijnlijk bij het eerste gehaald ook al zie ik liever Noblejas of Mourinho moet gaan puzzelen.

Dit komt hard aan hoor. Marcello en Coentrao op het zelfde moment geblesseerd.

Ik weet niet wie je daar moet zetten. Essien? Die komt alles te kort. Hij is niet meer de oude Essien die meer dan bruikbaar was. Wellicht krijgt een jeugdige talent de kans op die positie; wie weet.

Vervelend voor Mourinho...hij staat al zo ver achter op Barça, dus dit kan hij er echt niet bij hebben. Vooral omdat Coentrao ook nog geblesseerd is.

Vervelend man! Dus hij zal niet tegen Dortmund 2x kunnen spelen.
Coentrao is ook al geblesseerd. Dan wordt het Arbeloa op LB en Essien/ramos/een canterano op RB geloof ik.

Jammer dit!

14 oktober 2012 om 23:42

gewoon lekker arbeloa of Ramos op de back laten spelen. en dan Varane in het centrum en dan is dat probleem ook weer opgelost. Ik bedoel Arbeloa is ervaren en slim genoeg om die positie naar behoren in te vullen tot Coentrao terug is. Net als Ramos.

Moeten wij weer hebben hoor, zal wel Arbeloa op links worden Ramos rechts en dan Pepe en Varane in het centrum. Zwaar gehavende defensie dus, mooi balen, die Marcelo is echt een geweldenaar. Mag af en toe verdedigend nog wel wat sterker worden maar wat een speler is dit zeg ..

Jammer, ik denk nu dat Blind van Ajax wordt gekocht als opvolger..

Ot:
Ben benieuwd hoe de volgende wedstrijd de verdediging er uit komt te zien! Zal slecht uit komen voor Real, vooral vanwege het feit dat ze al een grote achterstand hebben.

14 oktober 2012 om 22:35

Zou een "blind"e aankoop zijn.

Gewoon Arbeloa op de linksback positie. Ramos rechtsback en Varane in het centrum. Probleem opgelost, en volgens mij is Coentrao ook niet heel lang geblesseerd.

Je kan natuurlijk allemaal gelegenheidslinksbacks gaan opstellen of je probeert gewoon Arbeloa op linksback, Pepe en Varane in het centrum, Sergio rechtsback. Natuurlijk is het minder, wel een stabielere defensie.

Waarom is El clasico niet gespeeld na deze blessures van Real dan had Barca denk ik wel gewonnen , maar dit gun je niemand 3 maanden buitenspelstaan.. als dit waar is hopelijk kan hij weer snel voetballen.

Ik weet dat het niet van de gewoonte is, maar is er geen jeugdspeler die daar kan spelen? Nacho ofzo. Of Casado. Khedira of Essien misschien. Of een centrale verdediger. Varane is nog jong en is misschien een goede leerschool voor hem. Of om het simpel te houden Ramos op rechts en Arbeloa op links.

14 oktober 2012 om 22:06

Die jongen die ze aan Stuttgart (?) hebben geslijt had nu van pas gekomen.

14 oktober 2012 om 22:11

jij hebt het over Carvajal die aan Byer Leverkusen is verkocht,maar dat is een rechtback.

14 oktober 2012 om 22:12

Is Carvajal geen Rb?

Of bedoel je dat Carvajal op RB speelt en Arbeloa op LB en Ramos gewoon als CV speelt?

14 oktober 2012 om 22:21

Carvajal inderdaad, was zijn naam even kwijt. Deed het vorig seizoen in de Segunda Division uitstekend voor Castilla, meer dan uitstekend. Ik zou hem op RB uitgespeeld hebben en Arbeloa dan als LB. Ramos centraal is echt een must als Real geen moeilijke avond wil hebben. En ik vind ze defensief sowieso al erg instabiel dit seizoen.

Zeker tegen teams als Celta de Vigo. Promovenda doen het vaak erg goed in hun eerste seizoen terug in de Primera. Zeker tegen de grotere teams. Kijk maar naar Hercules vorig seizoen. Ze gaan echt alles uit de kast gooien en een wedstrijd tegen Real en Barca spelen, waarbij ze 3 weken later nog pijn hebben. Die willen zich tegen zulke clubs extra bewijzen. Bovendien hebben ze maar 2 punten minder als Real en als ze punten weten te pakken , sluiten ze ineens aan bij de top 5.

14 oktober 2012 om 22:38

@gp2

Je hebt gelijk. Maar laten we eerlijk zijn, wat zou de kans zijn dat Mourinho hem ging laten spelen. Mourinho heeft vorig seizoen Altintop en Lass boven een echte RB (carvajal) gekozen. Hij zou nog liever Essien of Callejon gebruiken als Rb/lb dan dat hij een jeugdspeler de kans geeft.

Da's mooi klote dan, mochten ze er echt niet uitkomen, dan kunnen ze altijd nog Mark Looms bereiken. Lijkt me wel een mooie stap in zijn carrière.

En de Barca fans blijzijn, misselijk wordt je ervan, dit gun je niemand.
Weet nog wel toen Abidal,puyol geblesseerd raakten iedereen toonde zn respect, maarja wees maar blij boys,
Mourinho komt natuurlijk wel met een oplossing, wedstrijden tegen clubs als Celta gewoon met 3verdedigers spelen, of evt. Een rechtspoot op die positie. Albiol en Varane staan te popelen elke wedstrijd om in te vallen.
Grijp je kans, zal ik zeggen.

Waar is Sahin als je m nodig hebt haha, neejoh dit komt zowiezo goed!
Hala Madrid

Als opleidingsland zeggen wij dan geef een jonge speler uit de opleiding een kans, maar daar kan je natuurlijk lang op wachten.

Wauw wat een brute pech. Iemand een idee of ze nog een jeugdspeler hebben lopen die het redelijk doet op die positie? In de Primera Division hoeft zo'n linksback van Madrid in 9 van de 10 potten toch nauwelijks te verdedigen, dit is ook de reden mijns inziens dat Marcelo het daar zo uitstekend doet nu.
Anders hebben ze het geluk dat Arbeloa al vrij veel ervaring als LB heeft en Ramos als RB.

14 oktober 2012 om 22:08

Jeugdspelers Nacho en Casado kunnen er spelen. Maar ik denk niet dat Mourinho die gaat gebruiken.

14 oktober 2012 om 22:28

Mourinho zette nog liever Sahin als linksback (echt gebeurd).

14 oktober 2012 om 22:31

Ik weet, dat sloeg echt helemaal nergens op.

Dit is balen voor Marcelo en Real Madrid. Marcelo was in geweldige vorm en het is dan extra zuur dat je 3 maanden niet kan spelen. Ook Coentrao is geblesseerd, dus dat wordt puzzelen voor Mourinho. Ik denk dat hij Arbeloa dan als linksback zet en dan Ramos / Essien als rechtsback. Trouwens, Ramos heeft vandaag ook niet meegetraind met de selectie van Spanje, maar verwacht wordt dat hij morgen wel weer zal gaan trainen.

14 oktober 2012 om 22:15

3 maanden is inderdaad lang. En dan moet hij weer terug fit geraken.
Het is nu gewoon wachten op hoe erg de blessure is van Coentrao.

Misschien Daley Blind kopen van de winter, dan heb je in ieder geval wat, hij is niet duur, heeft vrij veel ervaring, is nog jong, grijp je kans zou ik zeggen!

Wauw,nu is het duidelijk wat voor een degoutante supporters Barcelona heeft rondlopen wereld.natuurlijk niet iedereen.maar toch een grote deel.wat een onrespectvolle berichten lees ik hier.heb je hier nog Barcelona supporters die het hem toewensen.hoe kan je nu in hemelsnaam iemand een blessure toewensen?wauw!

Neeee Marceloooo :' Animo Marcelo en Coentrao natturlijk ook, maar ik denk niet dat je een van de Cvms moet neerzetten op de LB positie.. Logisch lijkt mij Casado door laten schuiven vanuit Castilla.. een andere optie (wat Mourinho nooit zal doen) is 3-5-2 spelen, eigenlijk heeft hij daar de ideale spelers voor.. Over het middenveld kan je discussieren, maar de formatie lijkt me een goede (tijdelijke) oplossing, vooral tegen de kleintjes in de competitie

Casillas
Pepe
Varane
Ramos
Di Maria
Khedira
Xabi Alonso
Ronaldo
Ozil/Kaka/Mo
Benzema
Higuain
14 oktober 2012 om 22:26

die 3-5-2 is een goed idee, maar dan zul je toch andere flankspelers moeten hebben. Ronaldo en en Di Maria kunnen zeker een hele flank aflopen, maar ik zie ze na een aanval niet zo snel teruglopen om mee te helpen verdedigen. Een 3-4-3 zou dan een beter idee zijn, dan heb je je vaste middenveld alleen dan heb je een mannetje meer vanvoor.

14 oktober 2012 om 23:19

Di Maria is een harde werker die zeker wel zijn verdedigende mannetje staat. Higuain omwisselen met Ronaldo en dan op de plek van Ronaldo een andere middenvelder plaatsen, Essien of Callejon zoiets.

En dan denkt Mourinho natuurlijk... had ik Royston Drenthe nog maar!

14 oktober 2012 om 22:26

Wa zou hij met Drenthe moeten doen!

ff in de winter winkelen en Bale oppikken van tottenham

Zou wel eens leuk zijn als Mourinho iemand uit de jeugd door zou laten stromen. Maar dat betwijfel ik.

14 oktober 2012 om 22:28

Waarom betwijfel je dat?er zijn dit seizoen 2 jeugd spelers doorgebroken.en Mourinho heeft in zijn tijd bij Real Madrid bijna 30 jeugd spelers kansen gegeven.we moeten no ook niet doen alsof dat hij alles slecht heeft

14 oktober 2012 om 23:05

Dertig jeugdspelers? Misschien heb ik iets gemist maar zoveel kunnen het er volgens mij nooit geweest zijn, ook niet 'bijna'. Althans, ik reken enkel wedstrijden in de ware competities mee, aan de oefenduels in de zomer hecht ik wat dit betreft weinig waarde. Dat is trainen/uitproberen maar geen wedstrijd te noemen.

Welke twee spelers zijn er trouwens onder hem doorgebroken? Nacho en Morata zitten bij de selectie maar hebben nog zo goed als niets kunnen laten zien en Varane is eigenlijk nooit een jeugdspeler geweest, maar gewoon jong gehaald voor het eerste elftal.

14 oktober 2012 om 23:16

@realzidane

Welke 2 doel je op? Volgens mij is alleen Calejon dit seizoen doorgebroken als jeugdspeler, maar dat was hij vorig seizoen eigenlijk ook al een beetje.

14 oktober 2012 om 23:23

Hij heeft in totaal 21 jeugdspelers minuten laten maken. Kijk voor de spelers bij mijn reactie, #88.

Als je alleen naar ware competities kijkt zoals La Liga, CL en Copa zijn het er 14.

Álex, Joselu, Mejías, Juan Carlos, Jesús, Morata, Sarabia, Juanfran, Maetos, Nacho, Ádan, Pacheco, Jesé en Casado.

14 oktober 2012 om 23:46

Welke 2 van dat rijtje zijn al doorgebroken in het eerste elftal?

14 oktober 2012 om 23:50

Realzidane22 bedoeld waarschijnlijk Morata en Nacho aangezien zij bij de eerste selectie zitten.

15 oktober 2012 om 00:53

Ik zie reken mezelf toch wel tot de gemiddelde voetbalkenner. Maar ik heb nog nooit van Nacho gehoord. Morata heb ik 1x zien spelen op een toernooi in Amerika.

Doorgebroken lijkt me wat ver.

15 oktober 2012 om 09:58

Ze zijn in mijn ogen ook nog niet doorgebroken.

Nacho is een centrale verdediger en aanvoerder van Real Madrid Castilla. Dat is het tweede team van Real Madrid dat uitkomt in de Segunda División. Maar hij kan ook op de beide back posities spelen. Hij zit in feite bij de eerste selectie.

Maar Morata, Nacho en Jesús zijn nog bij Castilla ingeschreven. Zo kunnen ze ook nog hun wedstrijden bij Castilla afwerken als Mourinho ze niet nodig heeft.

Damn ik zag zojuist foto's van Marcelo gezien en aan het futuristisch ding dat hij rond zijn been heeft zal het wel rond de 3 maanden worden.dit gaat volgens mij één van onze slechtste seizoenen worden in jaren! Hopen dat Coentrao,ramos en Khedira niet al te erg is

Achja, dit is heel vervelend maar hoort er allemaal bij. Echte topteams en ploegen doorstaan dit soort zware tijden. Ik ben benieuwd naar de oplossing van Mourinho. Barca heeft de mazzel dat ze allemaal middenvelders hebben die Pique en Puyol konden vervangen waardoor ze een soort van team telkens konden neer zetten maar linksback ligt bij deze Real selectie nu wat moeilijker. Maakt de titelstrijd niet spannender helaas..

Ach ja, die tactiek zal in ieder geval niet veranderen! Pass the ball to Ronaldo! ^^

De braziliaanse bond heeft dit bevestigd dus Marcelo zal moeten herstellen

Nee!!! Khedira, Coentrao en nu ook nog Marcelo. Nou voor Marcelo wordt in ieder geval cashen want die is volgens de berichten meer dan 30 dagen absent. Maar dit is echt wel balen, we missen nu beide linksbacks en Khedira. Voor Khedira kunnen we gewoon Modric neer zetten...maar voor de linksback wordt het even zoeken.

Ik denk als vervanger nu gelijk aan Nacho Fernandez, net definitief bij het eerste en aanvoerder van RM Castilla, kan centraal op links en linksachter. Dit zou misschien een oplossing zijn tot in ieder geval Coentrao terug is...met Nacho tegen Celta zal toch in ieder geval wel moeten lukken?

14 oktober 2012 om 23:04

30 dagen? Er wordt over 3 maanden gesproken.

14 oktober 2012 om 23:38

Ik snap dat mensen minder scherp worden tegen 12 uur aan...want als je goed leest zeg ik toch echt dat we gaan cashen, omdat als een speler door interlands 'méér' dan 30 dagen geblesseerd is dan krijgt de club een schadevergoeding uit een potje van de Fifa.

14 oktober 2012 om 23:50

Met cashen dacht ik dat je bedoelde dat het Real punten zou kunnen kosten. Als je in je eerste reactie duidelijker was, dan was er geen verwarring geweest!

Zou Mourinho Sahin al missen?

Wat zou voetballand er toch mooi uitzien zonder blessureleed. Zowel Barça als real heeft er nu dus aardig mee te kampen.

14 oktober 2012 om 23:14

Real heeft nu wel veel last van blessures, maar bij Barcelona is het echt niet normaal!

Thiago, Puyol, Pique, Alves, Cuenca, Abidal,...
De basis verdedigers van vorig jaar zijn allemaal geblesseerd. Gelukkig is er Mascherano als CV en zijn er nog 2 LB (adriano en Alba). En niet te vergeten de talentvolle Montoya.

Hoe zit het eigenlijk met Cuenca? Het is lang geleden dat ik nog iets gehoord heb van hem. Hij was geblesseerd, maar dat is toch al een tijdje geleden. Al sinds eind vorig seizoen als ik me goed kan herinneren.

14 oktober 2012 om 23:35

Real heeft toch niet zoveel last van blessures.
nu missen ze een links back, maar bij Barca heb je wel op elke positie een basis verdediger die geblesseerd is, dat is veel erger.

14 oktober 2012 om 23:52

Ik heb gelezen dat Khedira, Pepe en Ramos ook niet 100% fit zijn. Wel is de kans groot dat ze volgende week weer inzetbaar zijn.

15 oktober 2012 om 00:04

Klopt, bij Barça is het nog vele malen erger sinds eind 2011. Het lijkt wel of Cesc een vloek heeft meegebracht uit Londen.

Cuenca is volgens mij langdurig geblesseerd.

15 oktober 2012 om 00:46

Cuenca zal waarschijnlijk in december pas terugkeren, dus dat duurt nog wel even.

Pff.. ik zal helemaal gevrestreerd worden van dit soort tussen-internationalen weken. Dit is altijd wel het nadeel van interlands als club. Zeker nu toevallig beide Linksbacks. Hier zal Mourinho wel een oplossing voor vinden. Maar altijd balen dit soort blesurres.

Dan zal hij denk ik; Ramos rechtsback zetten, Arbeloa linksback en Varane of Albiol naast Pepe.

Casillas
Sergio Ramos
Varane
Pepe
Arbeloa
Essien
Ozil
Xabi Alonso
Di María
Higuaín
C.Ronaldo

Ga er ff van uit dat Ramos, Pepe, Khedira, Marcelo & Coentrao te geblesseerd zijn. Met dit team moet je alsnog Celta de Vigo oprollen.

Casillas
Albiol
Varane
Carvalho
Arbeloa
Modric
Xabi
Kaka
Özil
Ronaldo
Benzema

Heel erg vervelend voor Real Madrid, zeker omdat Coentrão ook al geblesseerd is. Hopelijk een van de twee snel terug en zeker Marcelo die het zeer goed deed de afgelopen tijd.

Tot die tijd maar Arbeloa linksback lijkt me het meest logisch. Ramos rechts en dan Varane centraal.

Heel jammer. Maar wel simpel op te lossen. Arbeloa op links, Ramos rechts en Varane erin centraal. Of Essien op rechts proberen zoals met Lass vorig jaar en Geremi destijds bij Chelsea. Of driemansdefensie maar dat gooit dan wel de automatismen om. Nacho ken ik niet, maar als dat een back is, kan je die ook gebruiken.

Genoeg mogelijkheden, maar de aanvallende mogelijkheden van de linkerkant zullen dan sowieso serieus beperkt blijven. Ronaldo zal zo gemakkelijker twee tot drie man rond zich krijgen.

Bah, en dan Albiol er zeker weer in, die vent is nog trager en slechter dan Mathijssen. Ongelofelijk dat die bij het Spaanse nationale elftal zit, ben groot groot fan van Real, volg ze op de voet, samen met PSV mijn favoriete club, maar Albiol, daar snap ik echt helemaal niks van. Hopen dat Mou weer wat moois uit zen hoge hoed tovert.

Dat is natuurlijk balen voor Real maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het probleem onoverkomelijk is. Behalve tegen Barcelona moet Real het in Spanje altijd kunnen halen met een driemansverdediging. Een stramien 3-5-2 of 3-4-3, met de nog resterende kwaliteiten bij Madrid, het zou toch echt wel moeten kunnen zonder dat er schade wordt opgelopen.

Kijk aan, het zit eindelijk real madrid ook eens een klein beetje tegen met de blessures. Kan natuurlijk niet tippen aan de pech die Barça heeft, maar toch. Kijken hoe lang het duurt eer dit het excuus wordt voor de acht punten achterstand. Wel interessant om te zien hoe ze dit op gaan lossen nu onze ouwe roker ook al geblesseerd is. Zou Mourinho nu gedwongen zijn jeugd te gebruiken? Waarschijnlijk gewoon een Portugeesje halen in de winterstop of Ronaldo op linksback, zoals Eto'o bij Inter daar speelde.

15 oktober 2012 om 13:05

Ja, Eto'o was rechtsback bij Inter. Het was ook helemaal niet gewoon tegen Barcelona omdat ze een man verloren hadden. Dat is helemaal niet de reden dat hij verdediger werd voor 70 minuten.

Ook logisch dat je zegt dat hij wel een Portugeesje zal halen. Dat doet hij namelijk altijd. Steeds weer komt die met Portugezen af. Modric, Ozil, Di Maria, Callejon, Varane, Sneijder, Eto'o, Lucio, Motta, Milito, Robben, Drogba, Essien, Khedira, Ballack, Shevchenko,.... En dat ten opzichte van Carvalho, Paulo Ferreira (spelers uit zijn vorige club) en Coentrao (meest beloftevolle linksback ter wereld). De verhoudingen zijn zo immens. Dat niemand door heeft dat hij er gewoon een Portugees(-talige) clubje van wil maken. Toen hij kwam zat er geen enkele Portugees en check die veranderingen.

Casado van Real Madrid Castilla gewoon inzetten. Hij kan nooit slechter zijn dan Arbeloa dus het niveau is geen probleem. Maar waarschijnlijk zal Mourinho nog liever a la Barca inproviseren met een middenvelder als linksback dan een jeugdspeler inzetten.
We kunnen ook met 3 verdedigers spelen. Mourinho stelt toch vaak 2 controleurs op dus moet kunnen.
Maak een verdediging met Ramos-pepe-varane of Ramos-varane-pepe-casado of Arbeloa-ramos-pepe-casado. Al 3 mogelijke opties.
Wel balen dat Marcelo geblesseerd is want hij is zo'n goede linksback,zeker opkoment samen met Ronaldo. Ook jammer voor Coentrao dat deze geweldige kans om zich weer te bewijzen verloren gaat door een blessure.

Vervelend nieuws dit, hopelijk komt ie goed terug uit zo'n blessure. het schijnt ook dat higuain en ramos pojntjes hebben.

Ben blij om dit te horen, ook al is het het slecht nieuws voor de Real fans. Voor mij is het fantastisch nieuws, ik vind hem sowieso een vervelend mannetje!

15 oktober 2012 om 17:02

Bizar dat je iemand een blessure toewenst omdat je hem een vervelend mannetje vindt

Da's ff zuur voor Real, Mou maar vooral Marcelo. Die gast is echt in goeie vorm te laatste tijd. Ook nu Coentrao geblesseerd is uitgevallen, is het een beetje afwachten hoelang ook hij uit is. Maar mss dat Mou eens wat kan experimenteren volgend weekend. 't Is nou niet de aller sterkste tegenstander, met alle respect. Mss dat een 3 mansverdediging wel wat is? Maar heb eigenlijk geen idee hoe Celta de Vigo het momenteel doet, hoe ze spelen, etc. Anders zou zoiets mss wel leuk zijn.

3 mansverdediging met Pepe, Ramos en Varane
Verdedigend Khedira en Xabi
Kaka/ Modric en Ozil op de flanken/ vrijere rol
Di Maria, Ronaldo en Benzema in de aanval

Casillas
Varane
Ramos
Pepe
Mordic/ Kaka
Xabi
Khedira
Ozil
Di Maria
Benzema
Ronaldo

Een enorme aderlating voor Real Madrid dat hier de beste linksback ter wereld in de lappenmand ziet belanden!
Misschien een goed moment om de 22-jarige Nacho de kans is te geven op die positie.
Is erg talentvol maar krijgt met 2 wereldbacks voor zich in de pikorde nooit de kans.

Ik zou voorlopig zo spelen met Sergio Ramos (ondanks dat hij een beest is in het centrum) op rechts en Raphaël Varane, een enorm talent, centraal in de defensie.

Casillas
Sergio Ramos
Pepe
Varane
Nacho
Xabi Alonso
Khedira
Di Maria
Kakà/Özil
C. Ronaldo
Benzema

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren