Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Een schande, Lewandowski moet een petitie starten voor de Ballon d'Or'

Laatste update:

Er zal in 2020 geen winnaar zijn van de Ballon d’Or, zo maakte organisator France Football onlangs wereldkundig. Tijdens de aanhoudende coronacrisis acht men het niet eerlijk om de prestigieuze prijs uit te reiken, zo klonk het vorige maand. Rio Ferdinand vindt het een ‘schande’ dat er later dit jaar geen winnaar wordt aangewezen. De oud-verdediger van Manchester United is van mening dat niemand anders dan Robert Lewandowski de oorkonde verdient.

"Als ik Lewandowski was dan zou ik een petitie starten om de uitreiking van de Ballon d’Or weer op de agenda te krijgen", zo verklaart Ferdinand in een onderhoud met TEAMtalk. "Uitgezonderd die keer met Luka Modric (in 2018, red.) hebben Lionel Messi en Cristiano Ronaldo de uitreiking van de Ballon d’Or de laatste twaalf jaar gedomineerd. Lewandowski echter is dit seizoen boven alles en iedereen verheven." De Poolse aanvaller staat deze jaargang op 53 doelpunten, inclusief 13 treffers in de Champions League.

'Barcelona is té afhankelijk van Messi, Bayern is veel meer een team en zal winnen'

Ferdinand baalt er flink van dat de uitreiking voor dit jaar is geschrapt. "Het is echt wreed, ik denk dat dat het juiste woord is", zo oordeelt de voormalig mandekker. "Lewandowski hoort die prijs te winnen, zeker als je kijkt wat hij dit seizoen allemaal voor Bayern München heeft gedaan. Mocht hij de Champions League winnen en dan nog steeds de Ballon d’Or niet krijgen, dan is er echt iets goed mis. Mensen zeggen dat Cristiano Ronaldo deze prijs té serieus neemt, maar dat klopt niet. De prijs heeft historische waarde, het is een schande dat er zo mee wordt omgegaan."

"Waarom reiken ze gewoon niet de prijs uit, ook al is het niet mogelijk om er, zoals gebruikelijk, een grote ceremonie aan te verbinden?", vraagt de verbaasde Ferdinand zich hardop af. "Ik vind het echt niet kunnen allemaal. We hebben het hier niet over zomaar een prijs. Michael Owen zou misschien zeggen dat het winnen van de Ballon d’Or in 2001 zijn grootste prestatie is. Om uitgeroepen te worden tot beste speler ter wereld is heel erg speciaal en er zijn twee spelers (Messi en Ronaldo, red.) die alles al zolang domineren. Het zou daarom zo bijzonder zijn voor Lewandowksi om daar tussen te komen. Ik kan dan ook niet geloven dat hem die kans is ontnomen."

Vind jij ook dat Robert Lewandowski de Ballon d'Or verdient?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denkt hij dat Lewandowski geen eigenwaarde heeft of zo? Je gaat toch geen petitie beginnen om een individuele prijs door te laten gaan.

14 augustus 2020 om 10:30

@boris is nu een hype. Stel Barca wint met een goed spelende Messi dan is iedereen weer Lewa vergeten. Hebben ze over Messi buitenaards etc.

14 augustus 2020 om 10:58

@boris19 Ben het met je eens dat hij niet zelf zo een petitie moet starten maar het zou op zn minst door een paar Bayern gerelateerde journalisten kunnen worden opgepakt. Deze man verdient dit jaar de gouden schoen zonder enige echte concurrentie denk ik. Is ook goed en verfrissend voor het voetbal dat nu eens een ander dan Messi of Ronaldo die prijs krijgt. Ik weet zeker dat zowel Messi als Ronaldo het dit seizoen zouden begrijpen dat Lewandowski de winnaar is.

14 augustus 2020 om 11:36

Dat was Cristiano in 2013 die hem won zonder een prijs te winnen op club niveau, terwijl Bayern dat jaar de treble won met een fantastische Robben en Ribery als absolute uitblinkers. Het was ook de enige keer ooit dat de stemtermijn werd verlengd, omdat Cristiano op de laatste dag van de stemtermijn Zweden's WK 2014 droom aan flarden schoot. Messi heeft altijd titels gewonnen in zijn Balon d'or jaren. Het is allemaal puur hype vaak als het om de Balon d'or gaat.

14 augustus 2020 om 12:21

@groninger hopp: ik vind het echt onzin om te stellen dat je per se een club prijs moet winnen om de ballon d'or te winnen. Als je de beste bent van de wereld maar de concurent een beter team heeft ben je alsnog de beste van de wereld. Als je bv ziet dat higuain een wk finale een mega kans verprutst of ramos in de halve finale CL een penalty naar de maan schiet, waarom zou je daar messi of ronaldo voor moeten afrekenen? Daarnaast heeft messi bij elke ballon d'or winst gewoon een club prijs gewonnen hoor.

14 augustus 2020 om 11:12

Op zich is Lewandowski een van degene die hem had moeten winnen dit jaar. Maar ik vraag me toch af, ondanks dat ik niet weet hoe degene die ik ga benoemen het in de EL/CL heeft gedaan. Maar waarom hoor ik dan niemand over Immobile? Heeft volgens mij totaal meer gescoord las ik ergens, en daarbij ook nog zoveel in de Serie A wat al weinig voor komt... maar is maar een suggestie dit hoor.

14 augustus 2020 om 11:27

Lewandowski zit bij een topclub en scoort ook heel veel in de CL. Enkel in de competitie heeft Immobile meer goals gemaakt. Hij heeft wel een wedstrijd of 5 meer gescoord en 9 penalties meer gescoord en dan nog scheelt het maar 2 goals.

14 augustus 2020 om 12:24

Ik zou ook eerder een petitie starten voor de gouden schoen die hem onterecht wordt ontnomen doordat er niet gekeken wordt naar goalratio, dan om een gouden bal die pas over 4 maanden beslist wordt.

Lewandowski en zijn teamgenoten moeten gewoon op het veld 'revanche' halen door de CL te winnen. Vind ze samen met City de grote favoriet, maar eerst wacht Barcelona. Lewandowski die Ronaldo evenaart met 17 goals in één CL-campagne (met minder wedstrijden). Dat zou legendarisch zijn voor deze eindbaas.

14 augustus 2020 om 09:37

Vanavond is wel een clash of the titans. De twee beste spelers ter wereld tegen over elkaar. Alleen lijkt het team van 1 van de 2 (lewa) een stuk sterker dan de ander momenteel. Messi vs Lewa. Neuer vs Ter Stegen. Vanavond wordt een prachtige pot. En ik kijk er zo naar uit dat hij waarschijnlijk vies gaat tegenvallen

14 augustus 2020 om 09:41

Ha ha, idd zo mooi als verwacht kan het nooit worden. Moet zeggen dat ik verwacht dat Barca de mindere zal zijn. BM speelt echt sterk.

14 augustus 2020 om 09:59

De Bruyne voor mij. Die gast is zo ongelofelijk goed..

14 augustus 2020 om 11:08

Die ene Neymar kan er ook wel wat van. Voor mij is de top 5 1. Messi 2. Lewa. 3. Neymar 4. De Bruyne. 5. Ronaldo

14 augustus 2020 om 12:42

Neymar heeft nog niet genoeg kunnen laten zien. Messi presteert dit jaar echt niet zo goed als lewa. Ik vind mbappe overigens beter dan neymar.
Mijn top 5:
1lewa
2 kdb
3 Messi
4 mbappe
5 salah
Ronaldo is een doelpuntenmaker maar is qua veldspel echt minder geworden. En zo belachelijk veel heeft hij ook niet gescoord.

14 augustus 2020 om 10:01

Leuk om het minder erg te maken voor jezelf, maar uiteindelijk herinnert iedereen zich de Ballon d'or winnaars en niet de 17 doelpunten in seizoen 19/20. Hij heeft geen keus maar het is natuurlijk zwaar onterecht dat dit hem wordt ontnomen.

14 augustus 2020 om 10:09

Denk dat een recordaantal goals in een CL seizoen echt wel onthouden zal worden. Een ballon d'or heeft wel meer prestige, maar is vaak ook heel erg discussie over. Over een recordaantal goals is (meestal) geen discussie.

14 augustus 2020 om 11:02

In sport gaat het uiteindelijk om het winnen van prijzen, recordhouder zijn is geen prijs, hoe mooi het ook klinkt. En zeg eerlijk je herinnert je echt niet wie de topscorer is geweest van de laatste 5-10-20 jaar. Maar je weet hoogstwaarschijnlijk wel dat spelers als Ronaldo, Messi, C Ronaldo, Modric, Zidane, Ronaldinho etc de Ballon d'or hebben gewonnen. Uiteindelijk zou Lewa echt wel in dit rijtje willen staan dan de boeken ingaan als meeste CL goals in jaar x en dat hield die voor een periode x vast. Aantal goals in CL gaan echt wel overtroffen worden en dan ben je vergeten, uitgeroepen worden tot de beste van de wereld kan niemand je ontnemen.

14 augustus 2020 om 11:05

Maar je weet wel wie het record van aantal CL goals in 1 campagne in handen heeft hoor

14 augustus 2020 om 11:08

Ik snap je punt en ben het ermee eens dat de ballon dor wel prestigieuzer is, maar ik denk dat iedereen wel weet wie de topscorer aller tijden is van de CL of van een kalenderjaar bijvoorbeeld. Maar een speler als lewandowski zal wel sneller vergeten worden dan messi of ronaldo natuurlijk.

14 augustus 2020 om 11:47

Snap jou ook wel, alleen het punt is dat een topscorers titel tijdelijk is. Het is belangrijk wie nu de topscorer is, niet wie het was. Lewa gaat die titel uiteindelijk kwijtraken en dan vergeet je hem makkelijker.

14 augustus 2020 om 11:54

Barca gaat ze mogelijk gewoon pakken. Bayern mag dan de Bundesliga domineren, maar in Europa is het gewoon anders. Vorig jaar hadden ze ook moeite met ajax en vlogen ze er ook vroeg uit. Verder is Lewa afhankelijk van de aanvoer, en niet iemand die in zijn eentje het verschil kan maken. Ik denk echt dat Barca vandaag gewoon een kans heeft. Net als atalanta wordt Bayern in Europa gewoon overschat

14 augustus 2020 om 13:10

Ja man, jij weet veel. Bayern heeft nu ook een nieuwe coach hé. Barca is al weken niet best. Tegen Napoli was echt alle Messi goed. De rest niet eigenlijk

14 augustus 2020 om 13:22

Frenkie vergeten zeker

Wat een drama zeg,, echt verschrikkelijk dit. Waarom start hij zelf niet die petitie vast op? Niemand houdt je tegen en Lewandowski zal er super blij mee zijn

Denk dat Lewa gewoon de CL wil winnen en dan gelooft ie het allemaal wel.allemaal leuk en aardig zo'n individuele prijs in t voetbal, maar ook erg oninteressant.t blijft vaak ook nog subjectief, waardoor t nog minder waarde krijgt.een cl winst is gewoon duidelijk en de belangrijkste prijs dit jaar.

Het is pas halverwege het kalenderjaar... Als analisten nou eens stoppen om halverwege het jaar hun kandidaat door te drammen kunnen ze beter even wachten tot november wanneer ze pas dicht bij het uitrijkingmoment zijn. In die tussentijd kan nog zoveel gebeuren dat get volstrekt belachelijk is om nu al zo overdreven je zin door te duwen. Wat als messi barca hoogstpersoonlijk naar de CL winst schiet? Of wat als lewa geblesseerd raakt voor een half jaar, of misschien wordt voetbal weer stilgelegd over een paar maanden. Kortom, wacht nog even een maand of 3/4.

14 augustus 2020 om 10:02

Eens. Maar de Balon d'or wordt volgens mij al bepaald op basis van de eerste 6 maanden. Dit is nog vrij laat, omdat Corona kwam, maar normaal gesproken is de winnaar al 'bekend' na een half jaar. Daarom is dit ook zo'n kansloze prijs, want de mogelijkheid om te stemmen stopt altijd al ruim voor het einde van het jaar. Hoe kan je dan een prijs op basis van een kalenderjaar houden als je van september tot november kunt stemmen

14 augustus 2020 om 10:13

Ja ben het eens met je kritiek. Voor voetbal is het sowieso onzin om te kijken naar kalenderjaren ipv voetbal seizoenen. Reik de individuele prijzen gewoon een paar dagen na de CL finale uit ofzo

Het is toch een kansloze prijs waar het vooral om populariteit gaat. Verder worden er ook maar naar een paar wedstrijden gekeken en de de 2e seizoenshelft kan hier altijd de prullenbak in.

Je bent over het algemeen een enorme kneus als je een online petitie over dit soort onbenullige dingen gaat opzetten. Maar je bent wel een mega kneus als je zo'n petitie op zet omdat je iets wil terugbrengen omdat je dat zelf wilt winnen. Gelukkig Lewandowski dit niet, die staat hier gewoon boven. Zoals het hoort.

Ik vind het jammer dat de prijs niet door gaat, maar snap het wel. Neymar en Mbappe (en anderen) hebben zich niet kunnen tonen omdat in Franktijk de competitie werd stopgezet. Dat is natuurlijk oneerlijk en sowieso zijn de Fransen wel chauvinstisch genoeg om de prijs niet uit te reiken als Mbappe niet kan winnen. Maar we moeten nu ook niet doen alsof Lewandowski bestolen is en die prijs maar voor het grijpen had. Messi en de Bruyne kenden evenzeer een fenomenaal seizoen. Op dit moment is mijn top 3 Messi - de Bruyne - Lewa.

14 augustus 2020 om 14:04

Eens. Maar voormij is het Messi - De Bruyne - Lewa en Neymar. Vond Neymar toch Bizar goed tegen Dortmund en Atalanta.

14 augustus 2020 om 20:55

Vooral tegen Atalanta inderdaad. De heenmatch tegen Dortmund was hij echter bijzonder zwak, terugmatch inderdaad al stukken beter. Hij heeft natuurlijk nog weinig kunnen tonen dit jaar door zijn blessure en corona.

Ik vind het altijd erg irritant dat zo iemand iets roept en dan met feiten komen die niet correct zijn. 53 Goals en 13 in de CL deze jaargang. Dit is gewoon niet correct, simpel. Deze prijs wordt per jaar uitgereikt en niet per seizoen. Je kan niet oude gegevens erbij pakken om je statement te maken. 23 goals en 6 assist dit jaar. In 2020 dus bij 1 goal minder direct betrokken dan messi en bij evenveel goals betrokken als ronaldo. Waarom is Lewandowksi nu al “de beste en terechte winnaar”? Omdat hij die andere twee evenaart in cijfers?

Deze prijs moeten ze gewoon lekker stoppen, want het is pure willekeur. Goals tellen mee, prijzen tellen mee, team prestaties tellen mee. Het is de prijs voor de beste voetballer, wat is voor iemand de beste voetballer? Dit is altijd willekeurig en altijd eigen mening, laat zo’n prijs lekker zitten. Voetbal is een team sport, deel het aan teams uit. Al spelen teams al voor prijzen die ze winnen als ze de beste zijn, dus laat zitten.

14 augustus 2020 om 12:28

Die cijfers worden niet door hem aangehaalt, maar als info gegeven door voetbalzone. Ze staan buiten de citaten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren