Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Dumfries bijt van zich af: ‘Die hebben niet zoveel verstand van voetbal’

Laatste update:

Denzel Dumfries vindt niet dat hij momenteel in een mindere fase zit. De verdediger van PSV, die afgelopen zomer sc Heerenveen inruilde voor de huidige koploper van de Eredivisie, speelt in de tweede seizoenshelft volgens menigeen slechter dan voorheen. De back wordt door enkele fans zelfs uitgefloten, iets wat Dumfries moeilijk kan begrijpen.

“Je merkt gewoon om je heen dat je wat artikelen voorbij ziet komen. Ik ben het er niet mee eens dat het een mindere fase is in mijn carrière", zegt Dumfries in gesprek met RTV Rijnmond. "We gaan gewoon lekker door. Natuurlijk zitten er mindere wedstrijden tussen. Aan het begin van het seizoen wist ik ook dat ik wat wedstrijden minder zou spelen. Daar ontkom je niet aan."

In de thuiswedstrijd tegen NAC Breda (2-0) werd Dumfries uitgefloten door enkele supporters. "Maar een enkeling begint met fluiten, waarvan ik denk: die hebben niet zoveel verstand van voetbal. Je staat 1-0 voor (door een treffer van Luuk de Jong, red.) en het voetbal loopt iets minder. Alleen je wint alsnog die wedstrijd."

Dumfries is door bondscoach Ronald Koeman geselecteerd voor de EK-kwalificatieduels met Wit-Rusland en Duitsland. De rechtervleugelverdediger hoopt op een basisplek bij Oranje, maar weet dat de concurrentie groot is. "We gaan het meemaken, we zijn na een lange tijd weer bij elkaar. Het zijn weer twee mooie wedstrijden. We gaan het zien."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Huh hij praat zichzelf tegen:

1. Ik ben het er niet mee eens dat het een mindere fase is in mijn carrière"
2. Natuurlijk zitten er mindere wedstrijden tussen. Aan het begin van het seizoen wist ik ook dat ik wat wedstrijden minder zou spelen.

Het is niet erg om toe te geven dat je in een mindere fase zit, wekt bepaalde sympathie op. Gewoon hard werken, komt alles goed

19 maart 2019 om 12:26

In wezen geeft hij inderdaad toe wat minder te spelen, maar tegelijkertijd ontkent hij het. Beetje vreemd. Wat me meer tegen de borst stuit is dat enkele fluitende supporters die misschien al hun hele leven in het stadion zitten volgens hem geen verstand van voetbal hebben, zonder ze te kennen. Prima dat hij dat denkt, maar benoemt hij dat ook wanneer hij zelf in vorm is en door diezelfde mensen wordt toegejuicht? "ja joh, laat die mensen lekker juichen en klappen. Ze hebben er duidelijk geen verstand van."

19 maart 2019 om 12:31

Precies. De getoonde zelfreflectie is weer eens minimaal.

Bewieroken is de standaard, een kritische noot is niet welkom.

19 maart 2019 om 12:40

@njfromvol

dan vond ik het interview met Kluivert gisteren nog vrij verfrissend die gewoon eerlijk toegaf dat hij bij AS Roma nog te weinig brengt

19 maart 2019 om 13:55

Weinig verfrissend Japie:

Kluivert erkent dat hij 'natuurlijk' van zichzelf vindt dat hij 'al lang' bij het keurkorps van Koeman hoort

19 maart 2019 om 14:23

@nl_modric: je zorgt voor een unicum; ik ben het met Japie eens
Copypaste dan wel de hele quote ajb en niet alleen de clickbaitkop boven het artikel:
Kluivert erkent dat hij 'natuurlijk' van zichzelf vindt dat hij 'al lang' bij het keurkorps van Koeman hoort. "maar als je de feiten op tafel legt, dan is het denk ik wel logisch dat ik er dit keer niet bij ben", voegt hij eraan toe. "toen de bondscoach de keuze moest maken, speelde ik een tijdje niet. Dan kun je mij ook moeilijk oproepen. Ik kon niet laten zien wat ik in huis heb. Maar er komen nog genoeg mooie tijden aan voor Oranje, ik ga mijn stinkende best doen om daar bij te zijn."

Dat werpt wel een iets andere blik op zijn woorden lijkt mij.

19 maart 2019 om 14:36

Ach zelfreflectie mist hij misschien, maar welke vroege twintiger niet? Het is een prima jong die het vast lastig vind om met grote druk om te gaan, het is een eerste toch pittig jaar en hij beleeft het nu allemaal en hopelijk leert hij snel!
Het gaat je goed Denzell, hopelijk ontwikkel je jezelf goed door als persoonlijkheid en voetballer en dan wordt je een aanwinst voor Nederland.

19 maart 2019 om 12:26

Er zit nogal een verschil tussen een mindere fase of een aantal mindere wedstrijden in een seizoen. Dat begrijp je toch wel?

19 maart 2019 om 12:28

NoLimit - Haha je bent mij echt net voor maar 100% mee eens

19 maart 2019 om 13:12

@nolimit

Gelukkig dat er nog iemand is, die het begrijpt.
Die gozer praat zichzelf niet tegen, hij zegt duidelijk dat er wedstrijd tussen zitten waarbij je slecht speelt.

Hij zegt niet dat hij structureel slecht aan het spelen is, en dat de supporters hem gelijk uitfluiten terwijl zij gewoon winnen, die hebben er geen verstand van.

19 maart 2019 om 13:26

Bovendien, Dumfries kan het kampioenschap met die bal vd lijn wel eens hebben binnengehaald

19 maart 2019 om 12:28

Zit een verschil tussen een paar slechte wedstrijden en een mindere fase in zijn carrière he..

19 maart 2019 om 12:33

Dit zijn toch gewoon 2 verschillende dingen?

19 maart 2019 om 12:33

Hij zegt dat er mindere wedstrijden tussen zitten dan heeft hij het niet over een periode zoals in het artikel wordt aangegeven. Een mindere fase betekent een reeks wedstrijden, wat hij bedoeld is waarschijnlijk nu en dan een mindere wedstrijd maar geen flow.

19 maart 2019 om 12:36



19 maart 2019 om 12:37

"huh hij praat zichzelf tegen:"

Nee. "een mindere fase" wil zeggen dat je over een langere periode structureel minder goed speelt. "er zitten mindere wedstrijden tussen" wil zeggen dat het incidenteel zo nu en dan minder gaat.

Dumfries is groot sterk snel en atletisch. Hij moet het vooral hebben van z'n rushes langs de lijn en atletisch vermogen. Dumfries is geen speler met een gouden techniek en een splijtende pass. Als het even wat minder loopt dan ziet het er vaak wat onbeholpen uit bij dit type speler.

19 maart 2019 om 12:39

"dumfries is geen speler met een gouden techniek en een splijtende pass."

Maar mag je dat dan eisen van een back?

19 maart 2019 om 13:07

Altijd bezig met alles te verdedigen wat een beetje kritisch is richting PSV spelers... er wordt nergens aangegeven dat hij dat moet hebben, maar dat het daardoor af en toe minder uit ziet... en in de top hebben de meeste backs die kwaliteiten wel...

19 maart 2019 om 13:25

"altijd bezig met alles te verdedigen wat een beetje kritisch is richting PSV spelers..."

Dan lees je selectief. Ik ben hier de afgelopen weken meerdere keren kritisch geweest op o.a. Dumfries.

19 maart 2019 om 13:35

@cabinessence,
Als hij ook nog een gouden techniek had gehad en een splijtende pass had hij nooit bij PSV gespeeld, dus nee dat is niet nodig maar daarom ziet het er als het even niet loopt soms wat onbeholpen uit...

19 maart 2019 om 13:15

Als hij gouden techniek had gehad en een splijtende pass dan had die waarschijnlijk ook op een andere positie op het veld gestaan.

19 maart 2019 om 13:23

Dat hoeft niet, kijk maar naar Angeliño, die heeft een techniek en pass waar de gemiddelde nr 10 of buitenspeler in de eredivisie jaloers op zal zijn..

19 maart 2019 om 13:41

Volgens mij valt het met de gouden techniek van Angelino best mee. Daarnaast ook behoorlijk wat balverlies in de laatste wedstrijden.

19 maart 2019 om 15:10

Volgens mij valt dat totaal niet mee, heb je die man ooit zien ballen? Zijn techniek is echt te goed voor een back hoor. De pass valt nog wel mee, vind ik persoonlijk.

Ook al speelt hij nu minder, ik begrijp echt niet hoe eigen supporters een speler kunnen gaan uitfluiten. Het is niet dat die speler dan opeens beter gaat spelen.

19 maart 2019 om 12:24

Precies deze reactie gewoon! Ik vind het dan ook diep en diep triest!

De harde kern zou dit nooit doen ze hebben hier ook een statement over gegeven laatst, dit kan gewoon echt niet. Niemand gaat hier beter door spelen dat is logisch. Prima als je succes supporter bent maar blijf dan alsjeblieft thuis, geef de mensen een kans een seizoenskaart te kopen zoals ik, die niet heel de wedstrijd lopen te fluiten gaat gewoon nergens over!

19 maart 2019 om 12:34

Zeker omdat hij de eerste seizoenshelft vet goed was, is mede verantwoordelijk voor de koppositie. Behoorlijk ondankbaar.

19 maart 2019 om 13:02

Inderdaad LucasAndersen en hij is daarnaast ook iedere wedstrijd weer bloedfanatiek.

19 maart 2019 om 15:10

Als je je spelers/team uitfluit ben je geen supporter. 1 van de redenen waarom ik bijna nooit meer in de Arena kom. Kansloos vind ik het!

20 maart 2019 om 02:58

Want als je in de ArenA komt ben je bang dat je gaat fluiten?

Laat ik voorop stellen dat een ieder fouten maakt en dat uitfluiten niet helpt.

Maar Dumfries kan zo te lezen niet tegen kritiek, zo ook niet als die rechtvaardig is. Lof ontvangen betekend ook kritiek kunnen aanvaarden.

19 maart 2019 om 12:25

Ook deze reactie weer 100% waar

Kan goed tegen kritiek deze jongen dat blijkt wel weer. Tjongejonge. Hij is dus echt wel zwaar ondermaats de laatste weken. Hij is alleen leuk als hij eroverheen dendert als een tank. Als hij dat niet doet is het gelijk 40 procent minder

Ik heb Dumfries zelden echt goed zien spelen. Wel vaak dat ie enorm veel energie in de wedstrijd legt en daardoor een boel maskeert.
Hij is ook een type speler dat meelift in de algemene vorm van de dag. Als andere jongens minder zijn dan zakt hij ook beetje door zijn hoeven.

19 maart 2019 om 12:27

Heb hem in bepaalde wedstrijden echt wel een heel sterk zien spelen. Wel zijn dat vaak wedstrijden waarin PSV in het algemeen heel goed speelde maar alsnog heeft al een paar keer het verschil gemaakt dit seizoen, Groningen uit en afgelopen weekend zelfs nog.

Ik zie in Dumfries de toekomstige rechtsback van het Nederlands elftal die nu even een mindere fase heeft net zoals de meeste bij PSV na de winterstop.

Hij zegt wel heel veel tegenstrijdige dingen in een interview. Beste jongen wil iets te graag de tough guy uithangen en dat komt nu een beetje puberaal over, moet hij niet doen. Het is goeie speler, niet heel veel voetbalintelligentie, maar wel absurd veel brute kracht en snelheid.

19 maart 2019 om 12:55

" Beste jongen wil iets te graag de tough guy uithangen en dat komt nu een beetje puberaal over, moet hij niet doen"

Leg uit ? Want volgens mij is Denzel gewoon altijd spontaan en spreekt hij alles behalve spierballentaal ? En vind ik zijn antwoorden absoluut niet puberaal ?
Want die gasten wat hem uitfluiten snappen het inderdaad niet ?

"niet heel veel voetbalintelligentie"
Ook vraag ik mij af waar je dit op baseerd ? Ik heb het gevoel dat heel veel mensen Denzel als vleugelspeler zijn dan gewoon een back ?
Want zoals je tegen VVV kon zien snapt hij precies waar die moet staan en ziet de het spelletje aardig goed anders houd je niet zo'n bal eruit ( dit is een voorbeeld van meerder goede acties van Denzel )

19 maart 2019 om 13:39

Wat moet ik uitleggen? De fans zien dat hij slecht speelt laatste tijd en reageren daarop. Dumfries komt daarop met "ze snappen er niets van!" en een facade van zelfverzekerdheid, net een pubertje.

Ik vind het niet een heel slimme back. Hij is eigenlijk het tegenovergestelde van de backs van Ajax, die missen juist alles wat Dumfries wel heeft. En soms lijkt dit inderdaad mee te vallen.. maar dan wel tegen VVV en andere teams van dit niveau.

19 maart 2019 om 15:44

Ik vind het persoonlijk slecht beargumenteerd, maar dat is mijn mening.
Hij zegt dat ze het spelletje niet begrijpen, en mensen begrijpen niet dat uitfluiten alles behalve positief werkt. Dus dan snap je inderdaad het spelletje niet, en slecht spel valt ook reuze mee zijn rushes langs de zijlijn zijn er nog steeds echter zijn de teams er nu beter op ingespeeld dan voorheen en alsnog komt hij er door heen.

"en soms lijkt dit inderdaad mee te vallen.. maar dan wel tegen VVV en andere teams van dit niveau."
Bij teams van een ander kaliber zoals in de champions leauge vond ik Denzel juist een van de betere, dus daar vind ik je beargumentatie ook niet juist.

19 maart 2019 om 18:06

Mag je vinden. Ik vind dat ik het voldoende heb onderbouwd.

Mensen betalen voor hun kaartjes, ze mogen op 'zn minst een speler uitfluiten. Als je daar niet tegen kan, dan ben je niet van de juiste hout gesneden. Niet voor de Eredivisie en al helemaal niet voor de top.

Ik vond hem overigens ook heel matig in de CL wedstrijden, vooral als je het vergelijk met de prestaties van een Mazraoui. Ik denk dat we twee verschillende graadmeters hebben. die van jou haalt de back van Volendam ook wel denk ik.

Laten we eerlijk zijn: Als Denzel het hele seizoen bij PSV, 34 wedstrijden lang elke wedstrijd een superpot op de mat zou leggen dan zou hij niet meer in Nederland spelen. Dumfries is nog jong en dan is het heel logisch dat er weleens mindere wedstrijden of zelfs mindere perioden tussen zitten. Desondanks denk ik dat hij in de toekomst van het Nederlands elftal bij de eerste elf hoort en PSV zeker niet zijn plafond is!

19 maart 2019 om 14:09

Bovendien lijkt men te vergeten dat hij twee jaar geleden nog bij Sparta speelde. Als je dan ineens de druk van een topclub krijgt, Champions League speelt, international wordt enzovoort, is vermoeidheid natuurlijk ook onvermijdelijk.

Hekel aan fluitporters. Steun je club en de spelers. Wees kritisch, maar ga aub niet fluiten. Dat gezegd hebbende. Denzel jongen, eerlijkheid duurt het langst en geeft meer draagvlak. Geef gewoon toe dat je na de winterstop minder bent dan daarvoor. Is niet erg. Je kan niet het hele seizoen hetzelfde niveau halen. Maar om dit nu te bagatelliseren, man man man. Weens eens een vent Denzel.

Ach ja, wat verwacht men nou eigenlijk van zo'n jongen? In een tijdsbestek van 2 jaar ging hij van Sparta naar Heerenveen en van Heerenveen naar Psv. Bij PSV is de intensiteit veel groter, de druk ligt hoger en je speelt veel meer wedstrijden, zeker nu hij ook nog eens international is. Ik denk dus ook dat die mindere wedstrijden vooral te wijten zijn aan wat vermoeidheid en dat is absoluut geen schande. Hij zal dat vast ook weten waardoor hij waarschijnlijk niet wil spreken over een mindere periode.

Ja we hebben op die rechtsback niet zo veel in Nederland dus wordt nogal gauw uitgenodigd in het Nederlands elftal
Verstand van voetbal of niet

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren